نظر منتشر شده
۸۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 394915
محدودیت جدید در پرداختی به کارکنان بانک‌ها/ از افزایش سود تسهیلات پرداختی و تا محدودیت در میزان پاداش پرداختی
بخش اقتصادی الف، 2 مهر 95
تاریخ انتشار : جمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۳
به دنبال ممنوعیت‌هایی که در میزان پرداختی حقوق و مزایا به کارکنان بانک‌ها در مدت اخیر تعیین شد، این بار شورای پول و اعتبار مصوب کرده تا میزان پاداش پرداختی به هر یک از کارکنان از محل هزینه‌های جوایز و یا تبلیغات سپرده قرض‌الحسنه پس‌انداز نباید از متوسط حقوق و مزایای مستمر ماهیانه دریافتی آنها بیشتر باشد.

به گزارش ایسنا،انتشار فیش‌های حقوقی در رسانه‌ها و واکنش‌های بعدی که از سوی بخش‌های مختلف به همراه داشت، شبکه بانکی را به طور خاص در مرکز توجه قرار داد و محدودیت‌هایی را به دنبال افشای فیش‌های چند میلیونی حقوقی مدیران عامل بانک‌ها برای کارکنان ایجاد کرد.

در این ماجرا چند مدیرعامل بانک به دلیل دریافت حقوق‌های چند ده میلیونی و اغلب بالای ۴۰ میلیون تومان برکنار شدند، برخوردی که هرچند برخی کارشناسان و مدیران سابق بانکی بر این عقیده بودند چندان صحیح نبود و باید تصمیم مناسبت تری اخذ می شد. چرا که این مدیران به خواست خود چنین حقوق‌هایی را دریافت نکرده و براساس روال قبلی و تایید هیات مدیره به آنها پرداخت شده است؛ از این‌رو برکناری چند مدیر بانکی نمی‌تواند موجب ایجاد تعادل در پرداختی‌های این شبکه شود.

به هر حال بعد از این ماجرا بخشنامه‌هایی از سوی بانک مرکزی و با مشارکت وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه تنظیم شد که محدودیت‌های خاصی برای کارکنان بانک‌ها ایجاد کرد. این در حالی است که پای این ماجرا به شورای پول و اعتبار کشیده شده و در شهریورماه امسال مصوبه‌ای داشته که براساس آن تبصره‌ای را در رابطه با پاداش کارکنان به یکی از ماده‌های دستورالعمل اعطای جوایز سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز اضافه می‌کند.

در توضیح مصوبه جدید شورای پول و اعتبار باید گفت که براساس ماده (۳) دستورالعمل اعطای جوایز به سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز ریالی -ارزی حداکثر مبلغی که در هر دوره توسط هر بانک می‌تواند برای اعطای جوایز به صاحبان سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز اختصاص پیدا کند معادل دو درصد متوسط حجم این سپرده‌ها در همان دوره است.

اما در ماده (۴) تاکید می‌شود که بانک در هر سال می‌تواند حداکثر ۱۰ درصد از بودجه را برای تبلیغات قرض‌الحسنه، امور فرهنگی مطالعاتی و تبلیغاتی در جهت ارتقای فرهنگ بانکداری، امور عام‌المنفعه و پاداش به کارکنان تخصیص دهد که در این رابطه حداکثر سه درصد برای پاداش کارکنان بانک‌ها در نظر گرفته شده است، اما با تبصره‌ای که شورای پول و اعتبار به ماده (۴) اضافه کرده میزان پاداش پرداختی به هر یک از کارکنان نباید از متوسط حقوق و مزایای مستمر ماهیانه دریافتی آنها در سال مالی که براساس آن پاداش پرداخت می‌شود بیشتر باشد.

این تبصره در شرایطی به دستورالعمل اعطای جوایز سپرده‌های قرض‌الحسنه اضافه شده که در همین مدت بانک مرکزی با تنظیم مقرراتی جدید نحوه پرداخت مزایا و تسهیلات به کارکنان بانک‌ها را تغییر داده بود، به‌گونه‌ای که اعطای هرگونه وام بانکی به کارکنان از محل سپرده‌های قرض‌الحسنه اعم از جاری و پس‌انداز ممنوع شد و باید از محل منابع داخلی خود پرداخت می‌کردند. از سویی دیگر سود تسهیلات پرداختی به کارکنان که عمدتا از محل قرض‌الحسنه و با کارمزد چهار تا هفت درصد تعیین می‌شد، برای تمامی تسهیلات آنها به ۱۰ درصد و به‌طور مشترک افزایش یافت.

در عین حال که از این پس برای تسهیلات پرداختی به کارکنان بانک‌ها در طول مدت خدمت آنها سقف تعیین و به ۲۵۰ میلیون تومان رسید. این در حالی است که تا پیش از این محدودیتی در پرداخت تسهیلات به کارکنان بانک‌ها وجود نداشت.
۱۳۹۶/۰۴/۲۲ ۰۶:۴۴
 
۱۳۹۶/۰۳/۳۱ ۱۱:۲۲
 
۱۳۹۶/۰۳/۲۱ ۲۰:۵۳
 
۱۳۹۵/۰۹/۲۹ ۱۴:۱۴
 
۱۳۹۵/۰۸/۱۶ ۱۵:۵۹
 
۱۳۹۵/۰۸/۱۴ ۱۶:۴۸
 
۱۳۹۵/۰۸/۰۲ ۰۸:۳۶
 
۱۳۹۵/۰۷/۰۶ ۱۲:۲۸
 
۱۳۹۵/۰۷/۰۴ ۱۷:۱۰
 
۱۳۹۵/۰۶/۱۵ ۱۶:۲۶
 
 
کلمات کلیدی : تسهیلات کارمندان بانک+کارمندان بانک+وام
 
اکبر
Romania
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۱۷:۴۹:۳۷
حقوق بالا مزایای بالا وام خرید مسکن که در زمان بازنشستگی بخشوده میشود و.......من به عنوان یک کارگر برای گرفتن وام برای پول پیش خانه باید هفت خان رستم را بگذرانم (3945824) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۲۲:۰۱:۵۸
همه جا به پرسنل واحد مالی بیشتر حقوق میدن برای اینکه ششغلشون وسوسه انگیزه واگر شما کارمند بانک باشید حتما وسوسه میشی و اختلاس میکنی . بعدشم استرسی که کارمند بانک داره کدوم یک از کارمندای ادارات دارن؟ اینکه آخر وقت کم نیاری. اینکه مدارک وام رو کامل گرفته باشی . انواع و اقسام بخشنامه و دستور العمل رو درست رعایت کرده باشی . هر کدوم از این بخشنامه ها رو که یادت بره رعایت کنی بازخواست میشی و اکثرا هم موجب میشه که از جیب پرداخت کنی. ضمنا وام بانکیا زمان بازنشستگی بخشیده نمیشه بهتره اطلاعاتتون رو به روز کنید (3946116) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۰۰:۰۷:۵۴
اینها برای 10 سال اوله. بعدش که پست میره بالاتر بهتر میشه

یه سوال هم دارم. چرا در تمام دزدی های صورت گرفته در کشور بانک ها یک پایه قضیه هستند؟؟؟؟ (3946264) (alef-3)
 
Austria
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۳:۴۰:۴۹
چون پول توبانکه (3946969) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۰۷:۴۷:۵۱
اين مشكلاتي كه شما مرقوم فرموده ايد براي تمامي شغلها به انحاي مختلف وجود دارد شما اموال و دارائيهاي يك كارمند بانك با سابقه بيست سال را با يك كارمند ساده در يكي از ادارات مقايسه كنيد اونوقت مي فهميد تبعيض و اختلاف يعني چه. (3946435) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۹:۲۲:۳۸
کدوم کارمند.
من وارمند ادهره برق. دانشگاه میشناسم
3 برابر کارمند بدبخت بانک حقوق میگیره (3947497) (alef-3)
 
سلی
Romania
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۲۱:۴۳:۲۰
با عرض سلام فقط خواستم بگم که کسی که بیشتر از مغزش استفاده کنه موفق تر کسی را می‌شناسم درصد وام براش خیلی مهمه تا میگی وام ۱۸درصد میره پشت سرش هم نگاه نمیکنه ولی برا بعضی ها درصد زیاد مهم نیست پول میگیرن خوب خرجش میکنن از پول پول میسازه برا شما عزیز که فکر کنم با ماهی دو پانصد میخواهی در حد دیگران باشی خونه ماشین اونم خوبش و داشته باشی متاسفم اقا نمی تونی بعضی مواقع باید هزینه کنی!! (3947692) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۰۹:۴۱:۱۰
ضمن خسته نباشید به شما پرسنل بانکها باید به عرض جنابعالی برسانم شما عزیزان این کار را با تمام این مشکلاتش قبول کردین و هر وقت هم دیدین از پس اون برنمیایید میتونید استعفا داده و بیرون بیایید من خودم بانک ملی مدتی کار کردم بعد دیدم از پس اون بر نمیایم اومدم بیرون و این نمیشود که چون کار در بانک سخت هست هر چی امکانات است بدون محدودیت از منابع مالی برخوردار شد پس یک کارگر که تو اون شرایط سخت کار میکند چه گناهی دارد که به جز یک حقوق بخور و نمیر چیز دیگری عایدش نمیشود (3946579) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۰۸:۳۹:۳۰
همانطور که شورای رقابت توانست جلوی افزایش قیمت خوردو را بگیرد و توانست کیفیت خودرو را افزایش دهد حتما و حتما شورای پول و اعتبار هم در کارش موفق خواهد شد.
کلا تمام اقتصاد کشور دولتی شده (3946503) (alef-3)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۹:۳۶:۰۴
بحث خوبی شروع شد . اما چرا ادامه پیدا نکرد ؟؟! فیش های حقوقی را میگم !!
اره . حدس من اینه که به جاهایی رسید که دیگه نباید رو میشد!!
والا 4-ماهه میگن بانک بانک .... . کاش به مخابرات و برق و ابفا و علوم پزشکی و نفت و.... از ارگان های عزیز سری میزدن! فیش هایی دیدم که باور کردن وحقیقتش سخته. من بانکی نیستم اما میبینم ول نمیگردن. کاش همه جا حسابرسی میشه تا من کارگر بازنشسته هم به حقم برسم (3947524) (alef-13)
 
برزو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۱۸:۱۵:۰۹
اگه آقای روحانی یه کار خوب تو این دولتش انجام داده باشه که منو قانع کنه اردیبهشت 96 دوباره بهش رای بدم همین بود!
خیلی ها شغل ندارند یا اگه دارند شغل ثابت ندارند یا اگرم شغل دارن حتی حقوقشونم منظم پرداخت نمیشه اما بانکی ها به حقوق و دستمزدشون راضی نیستند (شفل ثابت، حقوق مکفی و منظم) و با بهانه هایی نظیر اینکه کارمون سخته یا ... انتظار وام های 200-300 میلیونی کم بهره(یا بهتره بگیم بدون بهره) دارند! (3945839) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۲۲:۴۸:۲۳
من به پزشک گیر میدم، تو به بانکی، اون یکی به وزارت نفتی، یکی دیگه به مخابراتی، یکی دیگه به معلم!! کلا افتادیم به جون هم (3946189) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۷:۳۰:۱۶
این از سطح پایین فرهنگ عامه مردم ما است (3947330) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۲۰:۰۹:۴۲
وقتی زندگی سخت باشه همه به جان هم نی افتند. (3947555) (alef-3)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۲۰:۱۳:۳۱
اتفاقا همه باید بهم گیر بدن و نظارت کنند که مانع فساد بشه.در همه کشورها رسانه ها ازادند که به هر چیزی گیر بدهند و این مانع فساد خواهد شد (3947560) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۰۰:۰۸:۵۹
مطمئن باش در عمل چیز دیگه ای از آب درمیاد و به عناوینی دیگر دورش میزنن

احمدی نژاد هم میخواست حقوق و مزایا رو کم کنه ولی آخرش چی شد؟؟؟ (3946266) (alef-3)
 
یه کارمند بانک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۷:۱۰:۳۷
باسلام _بنده یه کارمند بانک هستم با 15 سال سابقه و مدرک فوق دیپلم_به خداوندی خدا قسم میخورم امسال بجز فروردین ماه که اضافه کار اسفندرو طلبکار بودم بالای 1300هزار تومن حقوق نگرفتم_موافقم که بعضی مدیران بانک حقوق نجومی میگیرن ولی آیا تا الان کسی گفته اولین بار فیش حقوقی مدیران بانک چطوری منتشر شد؟,جوابشو من میدم اولین بار فیش حقوقی آقای صدقی مدیر عامل بانک رفاه توسط کمپینی که توسط کارمندان بانک رفاه تشکیل شده بود منتشر شد و دلیلش هم حقوق و مزایای پایین کارمندان جزو بانکها بود_به نظر شما اگه آدم یه وامی بگیره و تا آخر عمرش بدهکار بانک باشه و خونش رهن بانک باشه بهتره یا اینکه حقوقش نعقول باشه و بیرون از محل کارش یه وام بگیره و نهایتا 10 ساله وام رو تسویه کنه؟؟والله قسم این حرف دل همه کارمندان بانکهاست که میزنم ما هم دوست داریم ماهی حداقل حداقل 3 یا 4 میلیون تومن حقوق داشته باشیم و هیچگونه وامی هم بهمون ندن وبجاش تعاونی مسکن خانه سازمانی و ... داشته باشیم_این قضاوتهای ناعادلانه شما واقعا دل ما رو به درد میاره چرا باید ما تاوان طمع چند نفر انگشت شمار را بدیم؟آیا یکی از شما پرسیده تکلیف آقای صدقی که 250 میلیون حقوق گرفته بود چی شد؟؟اون بنده خدا داره در کمال آرامش زندگیشو میکنه و به ریش من و شما میخنده چون مسأله حل نشده بلکه صورت مسأله پاک شده _بنده قسم من حاضرم فیش حقدقی هر ماهی رو که میخواین از خودم براتون به اشتراک بذارم و صورتحساب دریافتی ادارات دیگه رو البته بدون نمایش اسم صاحب حساب داستان به اشتراک بذارم بعد قضاوت کنید_به قرآن خدا قسم همین ماه صورتحساب یه کارمند علوم پزشکی رو با 5 سال سابقه دیدم که در طی 10 روز 8 قلم حقوق گرفته بود که سر جمع میشد تقریبا 7 میلیون تومن آیا آدم 7 تومن حقوق بگیره و وام نگیره بهتره یا ماهی 1300 حقوق بگیره و یه وام 90 میلیونی گرفته باشه و تا آخر عمر بدهکار بانک باشه؟سرجمع حقوق سالیانه این کارمند علوم پزشکی میشه 100 میلیون تومن یعنی اندازه همون وامی که ما گرفتیم و 30 سال بدهکار بانک هستیم __یا حقوق کارمندان صدا سیما _دارایی_دادگستری_اداره اب_اداره گاز و .... والله قسم اشتباه میکنید هرکسی دوست داره شمارشو بذاره تا با مدرک بهش ثابت کنم __بیایید تر و خشک را با هم نسوزونیم (3947310) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۹:۲۶:۱۷
خدا را شاهد میگیرم که مظاوم تر از کارمند بانک نیست
شهرداری تهران را دیدید چطور برعلیه تهمت های وارده جبهه گرفت.
پزشکان را دیدید. معلمان که وا ویلا.....
اما کارمندان بانک همچتان صبورانه نظاره گرند .
مردم به خود بیایید اینها همه برای سرگرمی ما و شماست. بهتر نیست بجای گیردادن به حقوق دیگران به فکر بهبود کار و بار خود باشیم؟؟؟؟ (3947511) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۱۸:۳۱:۲۹
تاسف باره که ما بعد از اینهمه سال هنوز یک قانون جامع و منصفانه برای حقوق و مزایای کارکنان نهادهای عمومی نداریم! (3945850) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۲۱:۴۶:۵۸
عقلانیت حلقه گمشده این سالهای ماست ! (3946096) (alef-11)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۰۱:۰۸:۱۴
مشکل از اینجا ناشی می شود که بانک ها باید خصوصی باشند، نه عمومی! شرکت خصوصی هم به هر کسی که خواست وام بدهد از جیب خودش!

در ایران بسیاری بانک ها دولتی هستند و از جیب دولت به کارکنانشان وام می دهند! (3946306) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۱۸:۴۱:۳۹
تمام کارمندای دولت و نیز تمام کسانی که از بودجه جاری دولت حقوق و مزایا دریافت میکنند چه نظامی ، چه فرهنگی ، چه کادر درمان ، چه کارگر و ... همه ابید یکسان حقوق دریافت کنند .
چه معنی داره بانکی چون در طول روز با پول سر و کار داره باید 250 میلیون وام بگیره و فلان شخص چون در .... است باید بهترین زمین ها رو در اطراف دریاچه چیتگر بگیره و فلانی چون دکتر است کارانه 150 میلیونی در ماه بگیرد ؟! (3945858) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۷:۳۳:۴۷
بعد اون وقت تفاوتهای موجود در نوع کارها و مسئولیتها چی میشه؟ مثلا نیروهای انتظامی شبانه روز در حال خدمت هستند در حالی که یک معلم فقط 24 ساعت در هفته خدمت می کند و یا پرستاران بیمارستان شیفت شب دارند و روزهای تعطیل هم باید سر کار باشند در حالی که خیلی از ادارات این گونه نیستند. دوست عزیز تساوی اشتباه است و بهترین راه عدالت است . یعنی هر کسی هر جقدر کار می کنه حقوق بگیره (3947334) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۸:۴۸:۴۵
دوست عزيز كارمند بانك تا سقف اين مبلغ! و اونهم طي ٣٠ ساااال ميتونه وام بگيره، براي ٣٠ سال اين مبلغ زياده بنظرتون؟! اونهم با اونهمه استرس و ريسكي كه كارمنداي بانك متحمل ميشن، اكثرشون بعد از چندين سال كار كردن تو شعبه وضعيت اعصاب روان درست درمون ندارن (3947434) (alef-11)
 
حسین
Romania
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۱۸:۴۲:۲۰
سپرده ها پول مردم است و باید همه آن به مردم پرداخت شود. مال کارکنان بانک نیست که حضرات برای خودشان تسهیلات قایل شوند. (3945859) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۲۰:۵۷:۵۰
تب قرض الحسنه هم فروکش کرده...عمرا کسی قرض الحسنه بذاره که وام بدن به کارمندای بانک... (3946021) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۲۰:۱۲:۱۳
کسی هم علاقمند به افتتاح قرض الحسنه نیست. (3947559) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۱۸:۵۹:۰۹
محدودیت؟ بشنوید ولی باور نکنید (3945870) (alef-11)
 
نظامی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۱۸:۵۹:۱۹
حقوق ِ حقوق بگیرای دولت نباید اینقدر با هم تفاوت داشته باشه .
حقوق نظامی با نظامی فرق میکنه !!!! (3945871) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۲۱:۵۱:۰۱
اگر راست می فرمایید کمپین انسداد حسابهای قرض الحسنه راه بیاندازید !
زیرا مقدسات هم فدای زیاده خواهی جمعی شده اند ! (3946101) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۷:۳۵:۴۹
احتیاجی به کمپین نیست همین الان هم مردم شریف به خاطر فشار زندگی و یا هر چیز دیگری ، سود یک ریال پولشان را حساب می کنند و به غیر از حساب سودی هیچ نوع حسابی باز نمی کنند (3947336) (alef-11)
 
لیسانس بی کار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۱۹:۰۲:۳۶
پرسنل بانک ها اینقدر برای خودشون کلاس نذارن .
ماهی 2 میلیون بسشونه .
اینقدر با موجودی مردم به اینا وام ندید .
من حاضرم با رشته کارشناسی بانکداری در هر شعبه ای با حقوق 2 میلیون کار کنم . بدون وام (3945879) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۲۰:۰۷:۵۹
همه به دنبال پایین کشیدن همدیگه هستیم. خیلی باحالیم! (3945966) (alef-11)
 
احمد
Romania
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۵:۲۹:۳۷
دو میلیون؟
به همین خیال باش
من با نه سال سابقه کار بانک مسکن ماهی یک و نیم میگیرم
دو میلیون با ۲۵سال سابقه کار خواهم گرفت (3947174) (alef-3)
 
اسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۹:۲۰:۴۸
دعا میکنم کارمند بانک بشی بعد می فهمی ؟ دنیا دست کیه؟ (3947491) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۲۲:۰۷:۳۲
هر بانکی بری بعد 20 سال هم دو میلیون نمیگیری زهی خیال باطل (3947724) (alef-11)
 
مهر
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۱۹:۰۴:۰۱
قرار بود برای دریافت کنندگان حقوق های نجومی تدبیری اندیشیده بشه ؛ آخرش هم کاسه کوزه ها سر کارمندان دون پایه شکسته شد . گنه کرد در بلخ آهنگری ؛ زدند در شوشتر سر مسگری ! (3945882) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۲۰:۳۲:۳۵
همون به قول شما دون پایه ! 250 میلیون تومن وام میگرفته
باید همه رو قطع کنن
چه دون پایه و چه بلند پایه
هرکی هم مخالفه ؛ بندازه بره
آدم تحصیلکرده لایق متعهد بی کار زیاد داریم
این نه ؛ یکی دیگه (3945992) (alef-11)
 
مهر
Romania
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۲۱:۳۷:۳۹
بنظرم جنابعالی کار آزاد دارید یا اصلا معنی دون پایه را نمی دانید پس توضیحا کارکنانی که سقف حقوقی آنها برابر قانون کار حداکثر یک میلیون و ششصد هزار تومان بوده و برای دریافت یک وام دو میلیون تومانی باید شش ماه تو نوبت باشند و تو دوازده ماه سال باید برای خرید البسه و ارزاق اصلی (برنج . حبوبات و دیگر ملزمات اصلی خانوار) منتظر دریافت عیدی و سنوات هستند و بدلیل عدم کفایت مالی از درد دندان طاقت نمی آورند و آنها را می کشند و در واقع صورت خودشان را با سیلی سرخ نگه می دارند را کارکنان دون پایه گویند .در ثانی وقتی بدلیل ضعف مدیریت و چشم وهم چشمی و خودنمایی استعداد فرزندانتان را کور کردید و بجای آموختن حرفه و بحث کارآموزی و مهارت آموزی فنی آنها را مجبور می کردید که به هرقیمتی و در هر دانشگاهی (پولکی) صرفا مدرک بگیرند ؛ تا جلوی فامیل و دیگران بگویید که مثلا بچه من لیسانس دارد باید فکر امروز را می کردید و دلتان نمی خواست که برروی خرابه زندگی دیگران برای خودتان خانه سازی کنید و به دیگران حسادت کنید. در ضمن بهتر است یکم اطلاعات عمومی خود را افزایش دهید. یا حق (3946085) (alef-13)
 
موسوي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۶ ۰۵:۲۶:۳۳
با عرض سلام هيچ بك ازكارمندان رده پايين (به جز مديران ارشد )چنين وامي نگرفتندالان وام دريافتي مردم از كارمندان بيشتر است ونرخ بهره كمتر (3951244) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۱۹:۱۷:۰۹
با این اقدام کارمندان بانک ها نیز به دنبال شغل دوم و سوم رفته و مانند دیگر ادارات و سازمانهای ایرانی برای انجام هر کار بانکی خود باید چندین بار به شعبه مراجعه نمائیم تا شاید مسئول مربوطه را گیر بیاوریم. ای کاش به جای کم کردن پاداش و مزایای پرسنل بانکها فکری برای افزایش رفاه سایر اقشار مملکت می کردند (3945895) (alef-13)
 
مهندس
United States
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۲۰:۴۸:۳۸
این چه استدلالی است؟؟
در اینصورت باید به همه کارمندان رانت داده شود که کار مردم را انجام دهند... (3946004) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۰۹:۴۷:۱۲
مگه اینجوری نیست؟تا حالا کارت به شهرداری اداره مالیت تامین اجتماعی و غیره نیوفتاده؟ (3946590) (alef-11)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۱۹:۱۸:۱۷
ممنون از دولت پاسخگو (3945897) (alef-13)
 
دیده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۱۹:۳۹:۳۴
اولین ماده اساسنامه بانک های دولتی به این مضمون است که تمام سرمایه بانک ازآن مردم است.یعنی کارکنان هیچ حق اضافی ندارند امامیدانیم میدانید چه احساس مالکیتی اینها دارند!! (3945926) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۲۰:۱۸:۳۶
مدیران بانکها خوردن و بردن تاوانشو باید کارمندان دون پایه بدن واقعا به این میگن عدالت همیشه کسانی که به اصل موضوع ارتباطی ندارند فدا میکنند تا کله گنده ها مصون بمانند آخه مدیر عامل ما حقوق نجومی گرفته به من کارمند چه ربطی داره؟ (3945974) (alef-11)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۰۹:۱۹:۵۳
تو هم به اندازه خودت داری حقوق و مزایای نجومی می گیری!
فیش حقوقی مدیرانم فقط باعث شد مردم به حقوق و مزایای شما حساس بشوند و بعد دیدن چه خبره!!! (3946554) (alef-3)
 
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۲۰:۳۰:۴۱
وقتی قانون می شود که بهره وام 250 میلیونی برای کارمندان بانک بشود 10% در حالیکه برای سایر مردم وام های خرد بهره بالای 15% دارد یعنی اینکه بی عدالتی نهادینه شده است .
اگر وضعیت بودجه دولت خوب است همه باید از این سفره بهره مند شوند و اگر کافی نیست اقتصاد مقاومتی باید برای همه باشد .
بی عدالتی ریشه همه فساد هاست . (3945989) (alef-11)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۴:۴۱:۳۳
برو وام مسکن 9 درصدی به مبلغ 160 میلیونی بگیر . درضمن این 250 میلیون تومان سقف تسهیلاته. . 95 درصد کارکنان بانکها سرجمع 150 میلیون هم نمیتونن وام بگیرن. (3947089) (alef-11)
 
کارمند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۹:۴۲:۵۰
همه مردم باید از عدالت دفاع کنند
در صورت توزیع عادلانه ثروت ملی همه مردم می توانند در کنار هم سعادتمند زندگی کنند . باور کنید خوشبختی یک ملت به همین سادگی هاست (3947536) (alef-13)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۹:۳۸:۵۷
منم میگم بی عدالتیه . حقوقشون رو درست بدن اینا هم مثل ملت برن خرجا خواستن وام بگیرن (3947531) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۲۱:۲۹:۰۵
کارمند ها بارشون رو بستند رفت (3946069) (alef-11)
 
کمیل
Romania
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۲۱:۵۵:۰۸
با سلام خداقوت و تشکر از این خبرگذاری ؛ از این جهت که بدون جهت گیری و گرایش به جناح خاصی همچون امینی دلسوز ؛ به نظریات خوانندگان احترام گذاشته و آنها را در معرض نمایش قرار می دهید .متعصفانه بعضی از سایتهای خبری این مهم را رعایت نمی کنند . (3946107) (alef-11)
 
جواد
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۲۲:۲۳:۲۴
به نظر من بانکها 2 نکته در مورد بانکها
1. بانک ها باید هزینه هاشون را کاهش بدهند. در حال حاضر 95 درصد کارهای بانکی رو میشه اینترنتی و الکترونیکی انجام داد بنابراین وجود این همه شعبه از هر بانک در خیابانها ضرورتی نداره و شعب الکترونیکی و ATM میتونه جای حداقل 50 درصد شعب رو بگیره واین کاهش هزینه زیادی به دنبال داره که منجر به کاهش هزینه پول که در نتیجه ان کاهش سود بانکی و این به نفع همه مردم است.
2.کاشکی این وام ها به تولیدی های واقعی داده میشد اینجوری به نفع همه مردم بود. (3946151) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۲۳:۱۲:۳۹
تقریبا دارم مطمن میشم که حقوق کارمندان بانک ها شده وسیله برای برای تخریب مخالفان وگرنه چندین سال هست که این وضعیت وجود داشته و در مورد سازمان ها و کارخانه های دولتی دیگه هم وجود دارد مثلا یک سازمان نظامی در شهر ما به کارمنداش یه زمین داده که الان به اندازه همین وام کارمندان بانک های محترم ارزش داره و ..... . فقط موجوع انتخابات پیش رو هست وگرنه عدالت و این حرفا برای مردم عادی فقط کشکه. (3946219) (alef-11)
 
فراست
Romania
۱۳۹۵-۰۷-۰۲ ۲۳:۱۸:۴۴
من یک کارمند بانک هستم با لیسانس وارد شدم و الان کارشناس ارشد هستم ، از ابتدا در رسته مدیریتی بودم بغیر از یک اپارتمان و ماشین در حد متوسط بقول شما تهیه شده از ۲۰۰ میلیوم وام که میبینم بسیاری از مدیران دولتی بمراتب پایین تر خیلی بهترش را دارند ،، در این سالها هر روزه استرس کاری بوده و تعطیلات درست و حسابی نداشته ایم ، اسنادی را امضا کرده ام که کوچکترین اشتباه سهوی در انها نه عمدی کل داشته های مادی را بماند که کل ابرو وحیثیت چندین ساله را بر باد خواهد داد کار روزانه در بانک همچون بند بازی است که دایم در خطر افتادن هستید ،، خدا را گواه میگیرم که نتوانستم دخترم را در یک کلاس فوق برنامه ثبت نام کنم ، هر روز خسته با هزار درگیری فکری به خانه بر میگردیم ، ظلم میکنیم به زن و فرزند ، بنظر شما اگر این چندر غاز امتیازات مالی نباشد به چه چیز دلخوش باشیم ،من هم دوست دارم مثل استاد دانشگاه سه ماه تابسنان ، یک ماه عید ، ۱۵ روز وسط ترم تعطیل باشم و هفته ای سه روز تدریس کنم درسم را بدهم و‌اخر یک امتحانی بگیرم ، اقایان منصف که اظهار نظرهای عجیب و غریب مینمایید ، جای این همه چیزهای از دست رفته ما جای این خطرات ، جای این فشارها چه پیشنهاد مینمایید (3946224) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۰۰:۳۳:۵۱
اصل منفعت و درامد برای مدیران و روسای بانکهاست . کارمندان و کارشناسنان واقعا پول زیادی نمی گیرند . این اشتباه است که از همه کم کنند . (3946281) (alef-3)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۰۱:۱۱:۰۹
با سلام

چرا کسی از حقوق و مزایای یه کارمند ساده سازمان تامین اجتماعی چیزی نمیگه؟؟؟؟؟؟؟؟

حداقل دریافتی بالای 6 میلیون تومنه بعلاوه وام مسکن و ضروری و ............ کسی هم اسمی ازشون نمیبره (3946310) (alef-3)
 
محمد
Germany
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۰۷:۳۴:۳۰
الف جان من کارمند بانک هستم با مدرک لیسانس و سابقه کار حدود24سال خدا وکیلی شما می توانید دولت را موجاب کنید که کارمندان بانک بتوانند انتقالی گرفته و با حفظ سوابق کاری در دیگر دستگاهای دولتی مشغول کار شوند خدا وکیلی اکثر کارمندان بانک انتقالی می گیرند و به دستگاه دیگری می روند چون فشار کاری و استرس بسیار بالا حقوق و مزایا بسیار پایین اگه می گویید نه یک تحقیق میدانی کنید من الان با این سابقه و دارای پست مدیریتی خدا وکیلی بین 1/900تا 2تومن حقوق میگیرم چرا با آبروی یک قشر زحمت کش اینگونه بازی می کنید. (3946425) (alef-11)
 
مجید
Germany
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۰۷:۳۷:۳۸
چرا در مورد حقوقهای شهرداری - اداره برق - پتروشیمی - شرکت نفت - سازمان بازرسی - شرکت گاز - سازمان فرودگاه هاو .. سخن نمی گویید که کمترین حقوقشان (آبدارچیشان) حدود 5میلیون میگیرد صحبت نمی کنید چسبیدید به کارکنان بانکها که بیشترین زحمت را در سیستم اداری ایران می کشند. (3946431) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۰۸:۴۲:۴۳
هنوز با این محدودیت ها، اینقدر کارمندان بانک منافع دارند که نگو . پاداش مجمع ، پاداش قرعه کشی قرض الحسنه ، وام 10 درصدی ، وم مسکن و ... (3946509) (alef-3)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۹:۱۳:۲۸
ما کارمندان بانک حاضریم تمام این مزایا که پرداخت هم نمیشه بایک نظام جامع پرداخت حقوق عوض کنم وام وتسهیلات هم نمی خواهیم با توجه به سختی کار و زمان وحجم کار و استرس فشار کار مالی به ما حقوق پرداخت کنند (3947480) (alef-3)
 
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۰۹:۵۴:۱۸
باسلام خدمت همه عزیزان - من یه بانکی هستم 22 سال سابقه ذارم در مدت خدمت دچار بیماری زخم روده ( بعلت استرس کار - بی موقع و بد غذا خورن - و همچنین بعلت فشار کار زیاد دچاردیسک گردن شدم - درست است که ما مزایای خوبی داریم و در این مورد به کارمندان حق میدهم اما کی حاضر است سلامتی اش را به فروش برسانه ودر ازای ان پول در یافت کنه . کدام ادم عاقلی حاضره اجزا بدنش رو به هر قیمتی بفروشه . به خدا ما هم از روی ناچاری کارمند بانک شدیم خودم من شخصا دوست داشتم معلم بشوم هم در سال حدود 7 ماه کار کنم هم نان حلالتری بدست بیارم هم سلامتی ام حفظ بشه .
نکته دیگری که باید بگم جایی خواندم میانگین بهره وری کاری کارمندان در ایران 30 دقیقه است که به جرات میتوانم بگم که همین میزان بهره وری مربوط به کارمندان بانکها است اگر قبول ندارید یک روز بروید در یک شعبه بانک بنشینید و نحوه کار کارمندانش را ببینید و با سایر کارمندان ادارات مقایسه کنید و قضاوت کنید . در پایان من باید بگم حاضر هری چی دارم بدم و سلامتی ام را بدست اورم . ضمن اینکه مقایسه شغلها باهم به نوعی قیاس مع الفارق است . لطفا با انصاف قضاوت کنید (3946603) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۰:۱۴:۴۲
با سلام و احترام
یک سیستم اطلاعاتی جامع در خصوص حقوق و دستمزد برای کلیه کارکنان بخش دولتی و خصوصی نیاز می باشد تا تمامی دریافتی ها، پاداش بصورت کاملا روشن قابل پیگیری باشد
برخی از ارگانها حتی اضافه کاری و پاداشها را در فیش ها درج نمی کنند تا کسی متوجه موضوع نشه
اگه قانونی در این خصوص تصویب بشه و دستگاهها مجبور به ایجاد چنین سیستم اطلاعاتی نمایند خیلی از مسائل حل خواهد شد (3946617) (alef-11)
 
علی
Romania
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۰:۲۳:۲۹
یه مطلب هم بنده اضافه کنم
هیچ کنترل و نظارتی بر پزشکان نیست خودم یک مشکل در زانو داشتم با کلی مصیبت برای 3 ماه بعد از یک فوق تخصص ارتوپدی وقت گرفتم اولا دکتر با دفترچه خدمات درمانی کارکنان دولت طرف قرار داد نبود و 43 هزار تومان پول گرفت اونهم منشی گفت پول رو دستی باید بدیم کارت خوان نداریم(فرار مالیاتی) 3 تا 3تا مریض ویزیت می کرد و برای هر مریض 2 دقیقه وقت نمی گذاشت و حال صحبت کردن نداشت و خود بیمار هم چندتا سوال می کرد با اخم و قیافه بصورت تلگرافی پاسخ می داد و فکر کنم روزی نزدیک 80 تا 90 نفر رو ویزیت می کرد

چرا باید دکتری که تو این مملکت درس خونده براحتی بگه من با بیمه کار نمی کنم
چرا ما قانونی برای این موضوع نداریم
البته تاخیر در پرداخت بیمه ها هم مشکلی ولی این دلیل نمیشه دکتر با گستاخی تمام بگه من با بیمه کار نمی کنم

حالا یکی با تحصیلات فوق تخصصی بدنبال فرار مالیاتی هست و از حق ویزیت مریض که باید حداقل ده دقیقه باشه می دزده و کسی هم نظارتی براش نمی کنه بگیم و یا نگیم
ای کاش در مجلس برای نظارت بیشتر بر امور پزشکان قانون مناسبی تصویب بشه (3946631) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۸:۴۰:۲۴
چرا کسی از وام و حقوق کارمندای مخابرات ازجمله ایرانسل و...که بدون بهره وام صد میلیونی میگیرن چیزی نمیگه ؟؟؟ازحقوقای علوم پزشکی صحبتی نمیشه که کمتر از سه چهار تومن حقوق نمیگیرن؟؟؟ (3947419) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۸:۴۵:۰۳
یه سوال مهم و کلیدی برام پیش اومده،اصلا در ایران برای پرداخت حقوق،پاداش،مزایا،امکانات رفاهی و درمانی،وام و تسهیلات معیاری عدالت محور وجود دارد؟
مسلما خیر.تا وقتی که چنین معیاری نباشد،نمی توان به حقوق و مزایای هیچ ارگانی گیرداد.یعنی اعتراضات به ارگان های مختلف اشتباه هست.
تمام ارگان ها به طور مستقیم یا غیر مستقیم از جیب مردم تغذیه می شوند،
در آمد حکومت از طرق زیر می باشد که همه از جیب مردم هست
نفت،مالیات،گمرک،سپرده های مردم و اوراق مشارکت،قبض های آب و برق و گاز و تلفن،جریمه های رانندگی،پیام های بازرگانی در رسانه و دیگر نشریات حکومتی.
پس فرقی نمی کند کارمند بانک باشد یا دارایی،نفت ،مخابرات هر کجا باشد باید بر طبق فرمولی عدالت محور حقوق بگیرد.تاکید می کنم عدالت محور نه منصفانه.
عدالت محور یعنی مطابق شرایط و حساسیت کاری آن شغل.
مثلا نباید توقع داشته باشیم یک دانشمند هسته ای با یک کارمند ساده به یک اندازه حقوق بگیرد.یا یک قاضی با یک منشی ساده یک اداره. هر کسی متناسب جایگاه خودش و توانایی هایش باید حقوق بگیرد. (3947427) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۸:۵۱:۵۹
کارمند بانک یعنی نتونی مرخصی بری ,نتونی از جات بلند بشی ,حق نداری مریض بشی ,حق نداری به کسی تو بگی , هرگونه حتاکی تحمل کنی , حقوق پایین و یک عمر بدهکاری , مشکلات جسمی به دلیل فشار کار بالا ,مشکلات روحی به دلیل استرس کاری بالا , یعنی حق نداری عزیزانت را در غم و شادی همراهی کنی ,یعنی از 7 صبح تا 4 بعد از ظهر از جات تکون نخری و کار کنی و سرانجام باید به دنبال تجهیز منابع یا وصول مطالبات باشی ,دلیل پرداخت وام به کارکنان بانکها اینکه اگر خسته شدن از فشار کار نتوانند از کار انصراف بدن و به دلیل بدهکاری به سازمان تا اخر عمر با این شرایط کار کنند
فقط حقوق و فشار کار کارمندان بانکهارو با سایر ادارات مقایسه کنید و فقط مقایسه کنید ,مقایسه کنید ,مقایسه کنید
خیلی از کسایی بودن که به دلیل فشار کار بالای بانک واسترس اون بانک رو ترک کردن , کارمند کدوم اداره 10 ساعت مفید تو روز کار میکند در ضمن این رو هم در نظر بگیرین که بانک یک نهاد مالی و پول ساز است با خیلی از ادرات خدماتی قابل مقایسه نیست و شما اگر بدونید شرکتهای نفت و گاز و مخابرات و بیمه و دادگستری و .... میزان دریافتیشون خیلی خیلی بیشتر از کارکنان بانک است بدون اینکه زحمت ومشقت کار بانک و داشته باشن اون حق به کارکنان بانک میدی (3947438) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۹:۰۲:۵۴
کارمندان بانک هم مثل سایر کارمندان شاید هم کمتر حقوق میگیرن. اگه وﺽع مالی بهتر دارن به این دلیله که اولا کار بیشتر انجام میدن ثانیا بدلیل شرایط شغلی و تخصص خود دارای شم اقتصادی و مالی بیشتر بوده و در جای صحیح سرمایه گذاری و صرفه جویی کرده و بنظر میرسه وﺽع بهتری داره. ﺽمنا دوست عزیز کجای این موﺽوع عادلانه است که همه کارکنان یک جور حقوق بگیرن مگه همه شغلها حساسیت یکسان و زحمت یکسان دارن؟کجای دنیا اینجوریه ؟ (3947456) (alef-13)
 
امیر
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۹:۰۷:۴۹
من ده ساله کارمند بانک هستم تا حالا یک ریال هم به عنوان پاداش قرض الحسنه دریافت نکرده ام , الان هم خالص دریافتیم حدود۱۴۰۰هست, از شرایط کار و حقوقم راضی نیستم و دنبال شغل دیگه ای هستم ولی تا زمانی که در بانک باشم سعی میکنم بهترین عملکرد ممکن را در قبال مشتریان داشته باشم تا خدای نکرده مدیون مردم نشم. با تشکر (3947467) (alef-13)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۹:۳۵:۰۷
آیا می دانید حقوق یک کارمند بانک با ۱۵ سال سابقه کمتر از ۲میلیون تومان در ماه است؟ آیا می دانید اکثر کارمندان بانک به علت نشستن طولانی دچار تنبلی پروستات،سنگ کلیه،آرتروز گردن،دیسک کمر و ناراحتی های روحی بخاطر استرس زیاد هستند؟ تا حالا شده بخاطر مریضی بچه تون یا فوت اقوام نزدیک تون نتونید مرخصی بگیرید و شرمنده اهل و عیال بشید؟ تا حالا شب عید تا نصف شب سر کار بودید؟ آیا می دانید فقط کارمندان بانک هستند که در هوای آلوده ، بین التعطیلی ها ، موقع بارش برف سنگین یا هوای بسیار گرم طاقت فرسا سرکار حاضرند؟
به خدا قسم کارمندان بانک هم انسان هستند و نیاز به زندگی دارند چرا باید ساعات کار مفید کارمند بانک ۵.۵ساعت و سایر کارمندا زیر نیم ساعت در روز باشه؟
خداوند به همه کسانی که ناجوانمردانه کارمندان بانک رو مورد هجمه قرار داده اند انصاف دهد و از گناهشان بگذرد. (3947523) (alef-13)
 
ایرانی
Romania
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۱۹:۳۶:۵۸
شماچه گیری دادید به بانکها وکارکنانش چرا از حقوق ودرامد شرکت نفت نمیگید مگه نفت مال مردم نیست؟ به شرکت مخابرات که جیب مردم رو به هر طریقی خالی میکنن چیزی نمیگید؟ به تامین اجتماعی،دارایی،دانشگاهها،علوم پزشکی ،ثبت اسنادوغیره وغیره چیزی نمیگید. همه دارن از جیب ملت تامین میشن چرا فقط به بانکی ها گیر می دید.اسنا اگه وام میگیرن چند برابرشو پس میدن ولی اونا فقط میخورن (3947526) (alef-13)
 
سربازفراری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۲۱:۰۲:۵۴
همیشه قبل از اظهار نظر خودتونو جای طرف مقابل بذارین.
مدیران دولتی هر جاباشن از همه مستثنا هستن چه توی بانک باشن؛چه توی تامین اجتماعی یابیمه یا بورس و..... حساب کارمندان جزء را از مدیران جدا کنین.
بخدا کارمند بانک از همه ماها بدبخت تره.
بجز یه سری وامهای مصوب که تا آخر عمرش اون رو بدهکار و مدیون بانک میکنه حتی 1ریال هم نمیتونه جابجا کنه.
من پس از 8سال کارمندی بانک؛استعفا دادم.
کل داراییهامو دادم تا تونستم از شرش راحت شم.
زدم توی کار خصوصی .درامدم خیلی بالا نیست ولی حداقلش اینه که اجازه م دست خودمه و وقتمو دراختیار خانوادم میذارم.
البته فقط کارمندای بانک درک میکنن که آزادی وقت و دراختیار خانواده بودن چه نعمتیه!
خدا به هرکی که کارشو درست انجام میده در هر پستی باشه سلامتی بده.
شبتون خوش. (3947639) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۵ ۱۹:۰۱:۲۲
خدا رو شکر که از این سیستم راحت شدی. من که تا خرخره گیر افتاده ام. چند روز پیش حساب و کتاب می کردم که اگر بخواهم استعفا بدهم چی میشه. دیدم بعد از 20 سال کار توی بانک با فروش خونه و ماشینی که از همین وامهای کم بهره بانک خریدم بعد از تسویه وامهای بانک به اندازه ای که بشه یک آپارتمان رهن کرد برایم پول باقی می مونه. دوستان منصف هم وطن توی کدام کار بعد از 20 سال جان کندن می تونی فقط 180 میلیون پول جمع کنی؟؟؟ (3950741) (alef-13)
 
پوریا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۲۱:۱۳:۴۴
ماشالا ادارات که پنجشنبه ها تعطیلند روزای دیگه هم به اصطلاح بازند همشون در حال بازی کردن و ول گشتن با دمپائی از این اتاق به اون اتاقند در مجموع روزی یکساعت کار مفید ندارن راحت مرخصی میرن حقوقاشون هم همه بالاتر از کارمندای بانک و هیچ ارگانی به اندازه کارمند بانک بیگاری نمیکشه از کارمنداش در ضمن اون وامی هم که میگید در مجموع این 30 سال پرداخت میشه مطمئن باشید عاشق چشم ابرو کارمند بانک نیستند این وامها هم همون حقوق و اضافه کار و خیلی موارد دیگری که میپیچونن در قالب وام میدن کارمندو خیلی موارد دیگر که در این مجال نمیگنجد.... (3947650) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۲۱:۲۱:۴۳
ایکاش دولت در کنار 2 سال خدمت سربازی یه هفته هم خدمت دربانک (تحویلداری) را برا همه می گذاشت تا الان ملت اینجوری در مورد کارکنان زحمتکش بانک فکر نکنند . بعنوان یک کارمند 23 سال خدمت واقعا برا این وضعیت و این تفکرات ملت متاسفم (3947663) (alef-11)
 
زهرا
Germany
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۲۲:۰۸:۲۱
سلام .من مدتی کارمند بانک بودم به خاطر سختی کار و استرس شغلی که داشتم استعفا دادم .هر روز جنگ اعصاب با مشتریها. واقعا کار پراسترسیه.یه معام فقط با فوقش 40 تا دانش آموز همسن سروکله میرنه ولی من با 100 نفر هر روز سروکله میزدم.زن و مرد پیر وجوون .یکی از نسل خودمون یکی از نسل قدبم که قانع کردنشون مشکله.داشتم کچل میشدم .زخم معده و درد کمر و گردن که بماند.ولی خداروشکر به موقع استعفا دادم.درسته الان سرکار نیستم ولی حداقل سلامتیمو دارم .با اون حقوق یک و پونصدی تومنی حتی هزینه درمانم هم در نمیومد.خواستم فقط از مشکلات یه کارمند بانک واستون بگم که هیچ کارمند اداره ای همچین مشکلات و استرسی رو نداره (3947725) (alef-11)
 
حمیداحمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۳ ۲۲:۵۵:۳۱
واقعا این چ وظعیهبرای بانکیها درست کردید اکثرا بی انگیزه شدند اعتراض برای حقوق های نجومی بود تا وام کارمندان بد بخت چهارتا کارمند بانک رو نیبیند در شعب بالای شهر هستند یا کارمیکنند فکر نیکنید همه بانکیها وضع مالی خوبی دارند تمام زندگی کارمندان بانک همش وام هست دریافتی ی کارمند بانک رو برید فیش حقوقش رو ببینید ریس شعبه درجه یک کمتر از ی کارمند جزء تامین اجتماعی حقوق میگیرد ولی کار این کجا وکار اون کجا واقعا متاسفم برای سیاست مدارها و مدیران اقتصادی و تصمیم گیران این کشور متاسف متاسف (3947801) (alef-11)
 
مجيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۴ ۰۱:۳۹:۲۰
واقعا به عنوان يه كارمند بانك تاسف ميخورم ازبعضي از اين نظرات با دومليون بدون وام مياي جاشون كار ميكنم وقتي ندوني كار چيه بايدم اين حرفو بزني اينجا بانكه جاي ديگه نيست ساعت دو در كشو رو ببندي بري وقتي اخر تايم شد حساب گرفتي ديدي ٢مليون كمي بعد ميفهمي كجا اومدي فردا اول صبحم زنگ زدن گفتن چك صد مليوني ديروز كه پاس كردي جعلي بوده بعد ميفهمي كار بانك چيه منم ميگم ميتونم رييس جمهور شم اما حرف تا عمل فاصله زياده (3947951) (alef-3)
 
حسن شریفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۴ ۱۶:۴۵:۲۳
با سلام
نظر به اینکه ساعت کار مفید بانکها چندین برابر ساعت کار مفید سایر ادارات است

مسلما باید حقوق کارمندان با نکها چندین برابر حقوق سایر ادارات باشه که نیست

حقوق کارکنان دستگاه قضایی را اضافه کردند بخاطر اینکه از لحاظ مالی تامین بشوند که در تصمیم گیری بخاطر مادیات نلغزند
بنظر شما کارکنان بانکها از معصومین هستند که لغزش نداشته باشند
واقعا کارکنان بانکها از زحمتکش ترین قشر جامعه هستند و حقوق و مزایای ایشان از سایر کارمندان کمتر هستش (3948861) (alef-11)
 
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۴ ۱۹:۰۳:۱۹
صدای اعتراضم رو نمیتوانم با بی احترامی و کم کاری و اعتصاب به گوش مسئولان برسانم .چون من اموزش دیده ام که هیچ وقت حق با من نیست .یاد گرفته ام صب ساعت هفت در محل کار حاضر باشم .کاری به این ندارم که هوا الوده است برف میاید .باران میاید .سنگ میبارد .سیل میاید .جنگ است یا صلح.کاری به ان ندارم که ایا اعضای خانواده سالم هستن یا بیمار .ایا همسر بیمارم را کسی برا وضع حمل به بیمارستان میرساند یا نه .من باید سر کار حاضر باشم .برگشت به خانه هم که معلوم نیست هروقت حساب ها بسته شدند .باید حتی یک ریال هم مغایرت وجود نداشته باشد باید حساب ها کامل و تمام درست باشد و حتی یک ریال بلاتکلیف نباشد .خدا میداند ساعت خروج من از بانک کی باشد .در این شرایط ورود و.خروج از بانک ساعاتی رو.که در بانک هستم .با هزاران مسائل روبرو هستم .مجبورم قوانین و.مقررات را رعایت کنم .اگر از کسی کارت ملی نگیرم و چک را پرداخت کنم .چنانچه ان چک سرقتی باشد یا حتی قتلی در قبال ان چک صورت بگیرد من تک و تنها بدون هیچ پشتوانه ای مسئول ان هستم ودر پیشگاه قاضی متهم اصلی من هستم سارق را ول میکنن و مرا مجازات میکنند.چناچه اقساط مردم معوق شود من باید در شعبه بمانم و هر طوری که شده ان را وصول کنم در غیر اینصورت خبری از حقوق و مزایا نیست .به هیچ وجه حق ادامه تحصیل را ندارم چون باید شب و روز در بانک باشم .و چنانچه اقوامی فوت نماید نمیتوانم در کنار خانواده ام باشم.....من کارمند بانکم (3949013) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۴ ۱۹:۳۹:۵۸
درود بر همه ی کارمندان شریف ایران.
اینقدر زیرآب همو نزنیم
به فکر بهبود کار وبار خود باشیم (3949055) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۴ ۲۳:۳۹:۱۹
سلام. زیراب زنی نیست. اگه کارمندان بانک بخوان باتوجه به دسترسی شون به اطلاعات مالی وحقوق سایر کارمندان دولت افشاگری کنن اونوقت عوام متوجه میسوند که این داستان حقوق ومزایای کارمندان بانک یه سیاسی بازی بیش نیست. (3949301) (alef-11)
 
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۴ ۲۰:۰۷:۵۷
واقعا جای تاسف داره. یک طوری القا شده که مردم فکر می کنن یک کارمند بانک چندین میلیون حقوق و مزایا می گیره. بخدا اینطوریه نیست. همه سازمانها و ارگانها یک سری تسهیلاتی برای کارمندانشان قایل هستند. من بعنوان یک کارمند بانک آمادگی دارم شغلم رو با یک کارمند شرکت برق، گاز،اب،نفت،دادگستری،دارایی،تامین اجتماعی، ثبت اسناد عوض کنم. (3949074) (alef-11)
 
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۴ ۲۳:۴۱:۳۸
ای کاش در کشور ما این فرهنگ بود که هر کس در فکر گرفتن حق خودش باشد بجای اینکه سعی در نابود کردن حقوق دیگران باشیم اگر من کارگرم یا کارمندم و حقوقم کم هست از مسوولان تقاضای اضافه کردن حقوق و مزایا داشته باشیم اگه کارمند بانک یا هر ارگان دیگری به فلاکت بیفتت هیچ تغییری در معیشت یه معلم ، کارگر ، نانوا و... ایجاد نمیشد پس بجای پایین کشیدن دیگران سعی کنیم خودمون به بالا بریم. ای کسانی که به کارمند بانک به چشم یک جانی نگاه میکنین اگه یه مقدار چشمهایتان را باز کنین و وجدانتون رو قاضی کنین خواهین دید که بیشترین ساعات کار مفید در ادارات ایران مربوط به کارمندان بانک میباشد که کارشون شب و روز ، و روز تعطیل و غیر تعطیل و عید و غیر عید ندارن . کارمند بانک که حتی فرصت خوردن یه چای در حین کار نداره و طول دوران خدمت دچار دیسک کمر ، زخم معده ، مشکل بینایی و هزاران مشکل جسمی دیگر میشود و هر پولی که میگیرد پول سلامتی از دست رفتش میباشد بعد اونو با کارمند آموزش و پرورش یا کارگر یا کارمند کمیته امداد که سختترین کارش خالی کردن صندوق صدقات مقایسه میکنن میگن این حق مارو داره میخوره . اگه معلمی که ساعت ۸ صبح تا ۱۲ میره سر کار یعنی روزی ۴ ساعت کار در طول ۸ ماه سال تحصیلی میشود ۴ ماه کار ۸ ساعته مفید ،یعنی یک معلم ۴ ماه کار میکند و ۱۲ ماه حقوق میگیرد و میگوید من حقوقم نسبت به بانک کم است . فقط تورو به خدا حجم کارتون هم با بانک مقایسه کنین بعد برین بانکیهارو مورد هجمه قرار بدین. (3949306) (alef-13)
 
نازنین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۷-۰۵ ۲۰:۳۹:۰۳
اول اینکه متاسفم که کارمندهارو به جون هم انداختن و به این بحثها مشغول کردن تا بعدها بفهمیم دیگه چی ازمون دزدیدن،ثانیا هر کسی به اندازه زحمتش دستمزد میگیره، فیشهای حقوقی و مزایاشون از هزاران گیت عبور میکنه و تایید میشه و دست آخر به دست کارمند میرسه،یعنی اینهمه سال دولت متوجه این موضوع نبود و حالا فهمیدن چه خبره؟؟؟!!! بیدار شید لطفا.... (3950864) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.