نظر منتشر شده
۱۳۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 146613
پیشنهاد۷نماینده برای جایگزیني سوال از رئیس جمهور
بجاي مجادله بيهوده، مشكلات مردم را حل كنيم
بخش سياسي الف، 21 اسفند 90
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۳۲
۷ نماینده مجلس با صدور بيانيه اي درباره سئوال از رئیس جمهور پیشنهاد کردند که به جای طرح سوال، در همین هفته احمدی نژاد به مجلس دعوت شود و نمایندگان با دولتمردان به گفتگو نشینند و برای حل مشکلات واقعی مردم، چاره جويي كنند.

به گزارش الف، متن كامل این بیانیه که امروز توسط الیاس نادران در صحن علنی مجلس قرائت شد و به امضای حسین فدایی، احمد توکلی، الیاس نادران، علیرضا زاکانی، حسین نجابت، پرویز سروری و زهره الهیان رسیده به قرار زير است:

بسم الله الرحمن الرحيم
۱-مشارکت گسترده مردم عزیز مان در انتخابات مجلس نهم مهر تأیید جدیدی بود بر این واقعیت تاریخی که نظام اسلامی بر رأی مردم استوار است.
۱۲ اسفند نشان داد که مردم سرافراز ایران، به جمهوری اسلامی اعتماد دارند. بر آرمان های بلند و خون بار انقلاب اسلامی و مسیر ترسیمی حضرت امام پایبندند و پیمودن این مسیر را برای رسیدن به سعادت و پیشرفت، در پیروی از مقام معظم رهبری می دانند. بصیرت و موقع شناسی حرکت حماسی مردم آنچنان تأثیرگذار، تهدید زدا و اقتدار افزا بود که دشمنان در کمین نشسته زخمی نمی توانند آن را انکار کنند هر چند که تلاش نمایند از شکوه و آثار مثبت آن بکاهند.

۲- انتخابات ۱۲ اسفند سرمایه اجتماعی جدیدی را به مسئولان هدیه کرد تا به پشتوانه آن، با همفکری و هماهنگی برای گره گشايي از مشکلات متعدد کشور و مردم، گام های مؤثرتری بردارند. پیام حضور با شکوه مردم پای صندوق های رأی این بود که ما با مشکلات و تنگناهای مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی دست به گریبانیم و از قصور و تقصیرهای مسئولان اجرایی، تقنینی و قضایی ناراضی هستیم اما دل در گرو نمایندگان خود نهاده ایم تا با تلاش پیگیر و دلسوزانه، با همراهی دولت قوانینی راهگشا به تصویب برسانند و مسئولان مومن و متخصص و عاقل را انتخاب کنند و با نظارت مستمر ضمانت اجرای قوانین را فراهم نمایند و برای گشودن گره از مشکلات کشور و مردم، بسیج شوند. این پیام روشن و قاطع انتخابات ۱۲ اسفند است. نه می توان و نه باید بر آن چشم فرو بست. وقتی عموم مردم اینگونه به وظیفه دینی، انقلابی و ملی شان عمل کردند، آیا وظیفه ما مسئولان و خدمتگزاران مردم، جز آن است که پیام مردم را درک کنیم و برای تحقق آن تلاش نماییم؟

۳- طرح سوال از رئیس جمهور محترم طبق اصل هشتاد و هشتم قانون اساسی از سوی ۷۹ نفر از همکاران گرامی مان تقدیم هیأت رئیسه شده و به موجب ماده ۱۹۶ آئین نامه داخلی در دستور کار این هفته قرار گرفته است. ناگفته پیداست که سوال از رئیس جمهور محترم، حکم قانون اساسی و حق نمایندگان گرامی است و نباید آن را به یک تابو تبدیل کرد.
سوال از رئیس جمهور محترم و پاسخ ایشان علی القاعده می تواند در شفافیت مسایل و ابهام زدایی مفید باشد اما نگرانی ما آن است که چنین نشود و خواسته و ناخواسته به رغم اهتمام و دقت خوبي كه نمايندگان و رئيس جمهور دارند، از حاشيه ها به اغراض متعارف سیاسی، آلوده شود. که در این صورت از طرفی فایده ای برای کشور و ملت نخواهد داشت بلکه به تعامل سازنده و قانونمند و گره گشای مجلس و دولت آسیب می رساند و فضا را احتمالا نا شفاف تر می سازد؛ به ویژه در شکل فعلی با وقت نامتوازن اختصاص یافته به پرسش و پاسخ. و از سوي ديگر مستمسكي در اختيار دشمنان قسم خورده ملت ايران قرار مي دهد تا از گيجي ناشي از سيلي محكم انتخابات ۱۲ اسفند ماه خارج شوند و تير هاي زهر آگين خود را به سوي مجلس و دولت رها كنند و بكوشند شيريني ناشي از حماسه انتخابات اخير را در كام مردم تلخ نمايند.

پيشنهاد ما به همكاران گرامي سوال كننده و هيات رئيسه محترم اين است كه به جاي طرح سوال از رئيس جمهور محترم، در همين هفته رئيس جمهور محترم به مجلس دعوت شود و نمايندگان مجلس كه صدايشان پژواك گوياي مشكلات عديده مردم است با دولتمردان به گفتگو نشينند و با تعاملي دو جانبه براي چاره جويي مشكلات واقعي، اهتمام ورزند.
مشكلاتي مانند: آسيب شناسي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها و چگونگي اجراي فاز دوم آن، علل و راه حل گراني ها ي افسار گسيخته اخير، برنامه هاي ايجاد اشتغال ومبارزه با بيكاري و اعتياد ، چاره جويي براي جلوگيري از تكرار پرونده هاي اعتماد سوز فساد سه هزار ملياردي و حمايت عملي و مستمر از قوه قضائه در رسيدگي و محاكمه بدون انعطاف متهمان در هر پست ومقام و لباس، اتخاذ تدابير عملي وبرطرف كردن موانع حل مشكلات كلان شهر ها بويژه تهران بزرگ از حاشيه نشيني و آلودگي محيط زيست گرفته تا مترو و ديگر وسايل حمل و نقل عمومي.

رجاء واثق داريم تحقق اين پيشنهاد، عزم مجلس را در پيگيري مطالبات مردم به منصه ظهور مي رساند، دولت را در پذيرش نظرات شفاف نمايندگان ملت در نقد برنامه هاي اجرايي و اعمال اصلاحالت و تعامل دو سويه تشويق مي  كند، كام مردم را در آستانه سال جديد، شيرين مي نمايد و خواب دشمنان را پريشان و اميدشان را به ياس تبديل مي كند.

نمايندگان تهران
احمد توكلي
حسين نجابت
پرويز سروري
الياس نادران
زهره الهيان
حسين فدايي
علي زاكاني
۲۱ اسفند ۱۳۹۰
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۳:۳۵:۳۶
ای بابا... شما حتی یک سوال هم میترسید بپرسید..... از چی میترسید؟ (699351) (moderator22)
 
مهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۴:۱۴:۲۲
شماها ديگه چرا؟
بابا ملت كم اوردن ديگه جلوي اقدامات اين آقا.كدومتو بنزين 700 تومني مي زنيد؟دردشو مي فهميد؟من مي زنم خيلي درد داره 10 ليترش مي شه حقوق 2 ساعت شما
به داد مردم برسيد.نذاريد اين آقا هركاري مي خواد بكنه
تن و بدنم مي لرزه يه مسافرت بري.بس كه همه چي گرونه.
واي برشما (699430) (moderator7)
 
غیرت ال...
Norway
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۷:۰۱:۳۹
باهات موافقم ولی مطمءن باش که به آقایون مدرکی نشون داد ه اند که آقای احمدی نژاد بی ربط هم نمیگه !!!! مگه با گرانی سکه و ارز 3000میایارد تومن رو بر نگردوند.مگه با یارانه نقدی گرانی رو برطرف نکرد.مگه قوانین مجلس رو مو بمو اجرا نکرد!!!!سونامی گرانی و خطر امریکا رو وتحریم نفت واز حلقوم ملت بیرون نکشید....حالا تو میگی استیضاحش کنن خیلی بی رحمی. (699877) (moderator18)
 
Canada
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۶:۰۲:۴۵
ببخشید دوستان، ولی اینقدر بال بال زدن نداره. اگر دوستان میتونند، چیزی برای گفتن دارن خوب سوال کنند. رییس جمهور داره میگه سوالاتونرو جواب میدم، پخش مستقیمم بگذارید که مردم در جریان باشند.
من فکر میکنم قصه هایی که اینجا برای همدیگه تعریف میکنید تا خودتونرو خالی کنید واقعاً باورتون شده. حالا الف مدتی شده تربیون شما دوستان خیالپرداز، این به خود الف مربوطه.

ولی دوستان توصیه من به شما اینه که دست از این خیالپردازیها بردارین. برین ببینید در استان البرز دیروز مردم چطوری رفتن استقبال یوسف ملت ایران، دکتر احمدی نژاد. (701868) (moderator22)
 
Canada
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۶:۰۲:۵۱
ببخشید دوستان، ولی اینقدر بال بال زدن نداره. اگر دوستان میتونند، چیزی برای گفتن دارن خوب سوال کنند. رییس جمهور داره میگه سوالاتونرو جواب میدم، پخش مستقیمم بگذارید که مردم در جریان باشند.
من فکر میکنم قصه هایی که اینجا برای همدیگه تعریف میکنید تا خودتونرو خالی کنید واقعاً باورتون شده. حالا الف مدتی شده تربیون شما دوستان خیالپرداز، این به خود الف مربوطه.

ولی دوستان توصیه من به شما اینه که دست از این خیالپردازیها بردارین. برین ببینید در استان البرز دیروز مردم چطوری رفتن استقبال یوسف ملت ایران، دکتر احمدی نژاد. (701869) (moderator22)
 
احمد ب
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۹:۴۸:۳۸
چقدر جالب دارن زحمتهاي مردان بزرگي مثل مطهري رو نقش برآب ميكنن! (700252) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۲:۲۲:۱۶
دقیقا کی بزرگ ه؟!!!
علی مطهری؟!
فکر کنم شما دارید اشتباه می بینید.
بزرگ علامه شهید مطهری بود نه این آقای ...
امید که علی مطهری از سیاست کناره گیری کند (702623) (moderator22)
 
مهز یار مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۲۰:۵۰:۰۴
و به نام عدالت

خدا شاهد هست که من هم از دعوا های بیهوده سیاسی خسته شده ام اما نکته ای را خدمت آقای توکلی گوشزد می کنم:

اگر هدف از این ممانعت این است که امریکا و ا اعیادی آن دوباره بهانه دستشان نیفتد ، باید عرض شود که دقیقا یکی دو روز پس از انتخابات مجلس جناب اوباما در جلسه AIPAC(مفسدان فی الارض) دوباره همان استدلال های قبلی را باز گو کردند .معنا و مفهوم این سخنان اوباما بیانگر این است که این مواضع همیشگی دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی است و بهتر است مسائل داخلی مملکت را با رفتار های دشمن به طور غیر منطقی منطبق نکنیم. اگر قرار باشد یک حق قانونی به خاطر انگ دشمن شاد کن پایمال شود ، با این حساب پس از این بسیاری از قوانین وضع شده در مجلس یا باید حذف و یا باید تغییر کند.

توصیه جدی من به برادر عزیزم جناب آقای توکلی این است که به دور از احساسات نامه نگاری فرمایند چنان که قبل از این همینطور بوده است. (700346) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۷:۲۵:۵۵
بابا گلی به جمالتون !
این مرد رو باید استیضاح کنید حالا حتی نمی خواید سوال کنید ؟؟؟
خیلی فکر کردید مصلحت اندیشی می کنید که جامعه ملتهب نشه ؟؟؟
جامعه از فشار بر 99 درصد خودش به انفجار میرسه ، آقای وکیل اگه توهم 5 ماه بود حقوق نگرفته بودی اونوقت می دیدم مصلحت اندیشی می کنی ؟ (704069) (moderator22)
 
علی و.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۷:۰۲:۵۱
مطلبو نگرفتی عزیز. مسئله اینه که یکدفعه احمدی نژاد با قدرت کلام و ذهن فعالی که داره و فرصت یکساعته، میاد همه رو متهم میکنه. درحالی که حتی آقای مطهری هم نمیتونه بیشتر از اونی که تا الان گفته علیه احمدی نژاد چیزی بگه.

مناظره که یادتونه. اونقدر یکطرفه شده بود که احمدی نژاد داشت اعتراض میکرد چرا برنامه رو تا 4-5 ساعت ادامه نمیدین!

حتی در جلسه رای اعتماد به وزیر ارشاد دولت دهم، یک ربع اعتراض آقای مطهری رو با یک جمله جواب داد: "بعضیا که میگفتن سیاستهای فرهنگی دولت اشتباه بوده، حالا معترض شدن که چرا وزیر ارشادو که خوب عمل کرده میخوای تغییر بدی" (699886) (moderator18)
 
بهزاد
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۲۰:۲۲:۲۹
اگر قوه قضائیه بخاطر تهمتهایی که آقای احمدی نژاد در مناظرات انتخاباتی به هر مقام و شخصی که خواست زد با ایشان برخورد می کرد امروز کسی نمی ترسید که نحوه پاسخ دادن آقای احمدی نژاد منافع نظام را به خطر می اندازد!!! (700302) (moderator1)
 
توکل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۸:۱۹:۵۲
بدبخت ملت ایران که مشتی مجیزگو می خواهند مشکلاتشان را حل کنند نکنه واقعا فکر می کنند آقایان توی این مملکت کاره ای هستند با این همه تورم وبدبختی از جیب مردم می خورین وخرج می کنید از خدا بترسین ا (702709) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۹:۰۵:۰۸
آقای توکلی ممنون از نامه های عالیتون !!!!!
مردم غریبه اند ؟
آقا بیاد مجلس گفتگو کنید مشکلات حل بشه؟
شما تونستید با گفتگو مشکل دیر آوردن بودجه رو بعد از 7 سال حل کنید؟ (702780) (moderator22)
 
مهدی
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۳:۳۸:۳۸
سلام
واقعاً مسخره هست.
کاری که با تأخیر چند ساله داره انجام میشه رو، باز میخواید جلوشو بگیرید.
همین امثال شماها مسئول هستن که کشور به جایی نمیرسه.
واقعاً که! (699360) (moderator22)
 
احمد ب
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۹:۵۳:۴۸
به نظرم همونطور كه آقاي مطهري قبلا گفته بود اينا از خارج مجلس خط ميگيرن،اراده اي هست كه نميخواد اين آقا بيادو [...] جواب بده ! (700260) (moderator1)
 
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۲۰:۱۷:۱۸
با شما موافقم
این قضیه ، میتونه نقطه ننگی در پرونده مجلس هشتم باشه
من نمیخوام به کسی تهمت بزنم
ولی هر کسی ، ممکنه این فکر به ذهنش برسه که نکنه اینا یه آتویی دست دولت دارن که ازش ترسیدن و همچین بیانیه ای دادن
همه به کنار ، ولی من از آقای توکلی انتظار نداشتم
با اینکه اصولگرا نیستم ولی بین اصولگراها ایشون و آقای مطهری رو خیلی قبول داشتم منتهی....
امیدوارم آقای توکلی و بقیه دوستانشون سعی نکنن انقدر منفعل عمل کنن (700292) (moderator1)
 
مجید
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۳:۴۴:۳۵
واقعا که !!! توانایی یک سوال از کسی که در بالاترین مقام قدرت کار اشتباه کرده رو ندارید .... چند ماه است که احمدی نژاد داره تعلل مي كنه
پیشنهاد می کنم اسم مجلس به هتل مجلس تغییر پیدا کنه :-) ... این جوری حداقل عذاب وجدان ندارید دیگه احیاناً .....
هیچ کس هم حرف نزنه دشمن شاد میشه ... خوب؟؟؟؟ (699372) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۵:۳۲:۱۸
اقای توکلی نرخ دلار تو بازار ازاد چنده ؟؟؟
با طرح هدفمندی شما و ان دولت پاکتون چیکار کردید؟؟؟؟
(699653) (moderator18)
 
علی و.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۶:۵۲:۴۵
مگه شما نمیخواستین پول نفتو مستقیم بگیرین. این یارانه ها نصف درآمد نفتی سالانه کشوره. دیگه قرار بود دولت چی کار کنه؟!
یارانه پرداختی یک سال = 7000000 45000 12 = 37,800,000,000,000 تومان = نصف درآمد نفتی یک سال

الحمدلله آقای احمدی نژاد هم به وعده تغییر مدیریت دانشگاه آراد عمل کرد (حتی با تحلیل آقای کچوییان)، هم هدفمندی رو به خوبی اجرا کرد هم خیلی کارای دیگه. بعضی از ماها ناسپاسیم و پرتوقع. (699854) (moderator18)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۱:۵۶:۰۰
این پول نفت نیست

همه چیز 2 برابر شد
45 هزار تومان به مردم دادند بابت این دوبرابر شدن (701347) (moderator18)
 
علی
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۱:۴۰:۱۹
اقا من هفتصد هزار تومان حقوق میگیرم تمام پول یارانه های من که سه نفر هستیم هم میدم به شما
شما بیا زندگی من رو اداره کن
400 هزار تومان اجاره میدم تیر ماه احتمالا میشه 600 تومان
ماهی دو کیلو گوشت گوسفند به من بده
هفته ای یک وعده مرغ
هفته ای یک وعده ماهی
سبزی روزانه یک کیلو
میوه هفته ای 4 کیلو متنوع
پنجاه هزار تومان برای برق و اب و تلفن و دو خط موبایل
پول گاز برای یک بخاری روشن
یک دفتر چه قسط بانک ملی ماهیانه 70 هزار تومان
هزینه تاکسی و رفت امد ماهی 80 هزار تومان
هزینه پوشاک ماهی 40 هزار تومان که البته شاید یک ماه خرید نشه اما در سال کلا این مبلغ رو میطلبه
هزینه اظطراری درمان در ماه 30 هزار تومان که این هم شاید در یک ماه مصرف نشه اما با یک دندونپزشکی جبران میشه
شما همین ها رو به من بده من زندگی رو دربست به نام شما میزنم هیچ توقعی هم از هیچکی ندارم با همین مدرک تحصیلی (کارشناسی ارشد)الان تو قطر کار میدن سالیانه 120 هزار پوند البته دیر به ایرانیها کار میدن - (703234) (moderator22)
 
علی و.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۷:۱۲:۵۶
حقوق پدر و مادر بنده که دبیر دبیرستان بودن، اوایل دهه هشتاد و در حین اشتغال، حدود 110 هزار تومن بوده. الان حقوق بازنشستگیشون 540 هزار تومنه که باید یارانه رو هم بهش اضافه کرد. شما با دلار خرید میکنی؟ (699913) (moderator18)
 
مرتضی
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۳:۴۶:۱۰
من میدونستم که این مجلس عرضه ی سوال رو نداره (699375) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۴:۰۰:۴۹
اقای احمد توکلی شما دیگه چرا از شما انتظار بیشتری داشتیم منشا همه مشکلها بی قانونی شخص رییس جمهوره و لاغیر این گونه ترحم بر ایشان ظلمی است مضاعف بر مردم ایران (699410) (moderator22)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۴:۴۹:۵۵
بابا ما از شما انتظار داریم که به عصیان و ظلم وارد شده از طرف دولت و شخص رئیس جمهور رسیدگی کنید!! تعجب می کنم این جماعت این نامه را نوشتن!! شما که خودتان علم د ار سوال از آقای رییس جمهور بودید!! شما چرا؟ آخه تقصیر خودتان هست که ایین نامه را اصلاح نکردید (699488) (moderator18)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۴:۰۱:۱۷
موافقم به شرطي كه از طرف مجلس نماينده هاي منتقد احمدي نژاد بروند نه وكيل الدوله هاي جبهه پايداري (699411) (moderator22)
 
مسعودشايگان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۴:۰۳:۴۳
من از اين افراد فقط به احمد توكلي والياس نادران راي داده ام كه آن هم به خاطر موضعشون راجع به بي قانوني دولت ومبارزه بافساد اقتصادي بود اما با ديدن اين نامه واقعا از راي خودم شرمگين شدم من نمي دونم چرا اين آقايون يه مساله قانوني رو اينقدر خطرناك جلوه ميدن آقاي توكلي شما كه اين همه شب وروز داريد به دولت گير ميديد خب چرا مخالفيد يكبار از طريق قانوني رئيس جمهور بياد و به سوالاتتون جواب بده اگه قرار بود تعاملي بين شما و احمدي نیاد برقرار شه اين همه وقت داشتيد حالا كه نماينده اي مثل علي مطهري اومده از طريق قانوني ازاحمدي نیاد پاسخ بخاد شماها نميگذاريد . (699416) (moderator7)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۲:۲۸:۰۵
دوستان به سلامتی رای آورده اند! دیگر به مواضع جاذب رای نیازی نیست. وارد فاز تعامل شده اند!! (702380) (moderator22)
 
سونيا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۴:۰۳:۴۷
طرح بسيار خوبي است البته اگر آقاي احمدي نژاد مانند قبل همه ي شما عزيزان را با كلام قانع نکندو با گفتن آمارهاي كذايي بگوييد همه چيز خوب است وبهتر هم مي شود، سياه نمايي نكنيد و بدانيد ما در حال پيشرفت فوق سريع هستيم. (699417) (moderator7)
 
آبدارچي سياسي
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۴:۰۸:۴۲
سلام
طلا بايد گرفت اين قلم را ... الحق و الانصاف حرف و سخن اين حقير نيز همين است . دست از دعوا بر داريد و به كار مردم برسيد . پيشرفت نخواهيم كرد مگر دعواي سياسي كشور فروكش كند و تمام شود
ممنون كه از مشكلات كشور درك درستي داريد . انشاء اله كه دولت و رئيسش هم مانند شما بتوانند به درك درست از واقعيت كنوني برسند .
يا حق (699420) (moderator7)
 
مير شمس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۵:۱۲:۰۴
زماني كار پيش مي رود كه مسئول بداند كه اگر تخلف كند قانوني هست كه او را مجازات كند. (699575) (moderator18)
 
علی
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۹:۳۸:۴۴
راست می فرمایند آبدارچی.چه کار دارید به فساد و تخلف مسئولین.همه چی آرومه.من چقدر خوشحالم. واقعا اسم با مسمایی داری آبدارچی سیاسی هم نیستی. (700235) (moderator1)
 
مراد علی
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۹:۴۴:۴۱
در ممالک شرقی زیر سوال بردن مسئولین برای حکومت هزینه ی بالایی دارد.من می دانستم این سوالها پرسیده نمی شوند. (700242) (moderator1)
 
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۲۰:۲۶:۵۳
جناب آبدارچی سیاسی
شما الحمدلله به اندازه کافی توی لینک نظرات سایت الف شهرت دارید
هرکسی نظرات شما رو در لینکهای دیگه بخونه متوجه میشه که شما فقط در مورد آقای احمدی نژاد همچین پیشنهادی رو قبول دارید
والا دعواهای سیاسی توی کشور زیاده
منتهی چیزی که مد نظر شما و دوستان شماست اینه که سعی کنید آقای احمدی نژاد رو از هر قید و بندی خلاص کنید تا ایشون به هر کاری که دلشون میخواد ادامه بدن ، بدون اینکه بهش نقدی بشه
والا چرا شما به منتقدین آقای هاشمی و اصلاح طلبان نمیگید که دعوای سیاسی رو کنار بذارن
البته شما خودتون از کسانی هستید که در اینجور موارد بیشتر به دعوای سیاسی علاقه دارید تا گفتگوی منطقی
این رو سابفه شما در سایت نشون میده
بقیه دوستان میتونن برن و نظرات شما رو در سایر اخبار سایت الف مشاهده کنن تا بیشتر با جهت گیری یک طرفه شما آشنا بشن
(الف خواهشا منتشر کن ، چون منتظر جواب دوستمون هستم) (700310) (moderator1)
 
آبدارچي سياسي
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۰۷:۱۳:۱۰
جناب آقاي هادي
با سلام
ميدونستم اكثر دوستان از نظر بنده ناراحت ميشن ولي منظور من اين نبود كه آقاي احمدي نژاد به راحتي بتونه قانون شكني كنه ، از اجراي مصوبات مجلس فرار كنه و در مقابل قواي مققنه و قضاييه بايسته و ...
منظور من وضعيت فعلي كشوره ، حتما شما هم با مشكلات مالي دست و پنجه نرم مي كنيد ،‌ نميشه گفت اين مشكلات اكثرا به اثرات تحريم برميگرده ، مطئمنا اكثر اين مشكلات و تورم ناشي از دعواي سياسي و قهر و دعواي مسئولين ما با همديگر هست ( البته من نمي خوام سوء مديريت دولت رو در اين زمينه ناديده بگيرم) ولي بي انصافيه اگر مجادله حال رو در اين قضايا بي تأثير ببينيم.
در خصوص فضاي سياسي كشور و اصلاح طلبان هم عرض كنم ؛ قبلا هم گفتم من با افرادي مثل مير حسين موسوي و كروبي و... واقعاً مشكل دارم و نميتونم بعد از اون ضربات جبران ناپذيري كه به كشور وارد كردند ( كه يكيش همين تحريم هايي است كه ما با اون دست و پنجه نرم مي كنيم ) با اونها كنار بيام ، ولي در خصوص برخي از اصلاح طلبان مثل خاتمي و بازگشتشون به عرصه سياست و حضور در منصب رياست جمهوري با وجود انتقاداتي كه به ايشون و هم عرض هاي ايشون دارم ، از اين حضور استقبال مي كنم .
همين ديروز در يكي از خبرهاي سايت ( اولين اظهار نظر خاتمي پس از رأي دادن ) نظري دادم كه متأسفانه درج نشد .
اميدوارم تونسته باشم نظرم رو رسونده باشم .
مطلب آخر اينكه حضور و استيضاح آقاي احمدي نژاد براي ما ايرانيها هيجان انگيزه فكر كنم دليلش هم وضعيت اقتصادي كشور باشه ، ولي بهتره كه سعي كنيم اين هيجان رو كمي كنترل كنيم و با عقلانيت بيشتر براي مشكلات كشور برنامه ريزي داشته باشيم .
يا حق (700849) (moderator18)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۱:۵۳:۲۹
اگر رئیس جمهور یکی از همین کشورهای دشمن که از صبح تا شب دارید تکرار می‌کنید یکی از این کارها را کرده بود استیضاح که سهل است
به دادگاه و زندان می‌کشاندش
باید مشخص شود شما چه منافعی دارید که یک سوال ساده به آن لطمه می‌زند (701335) (moderator18)
 
هادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۱:۵۲:۳۸
با سلام خدمت دوست گرانقدرم
جناب آقای آبدارچی سیاسی
حرف شما رو تا حدودی قبول دارم ولی نباید یکطرفه به قاضی رفت
شما ببینید نقطه شروع جدا شدن موسوی و کروبی از کجا شورع شده!
این رو بارها آقای مطهری هم گفتن که نقطه شروع از شخص آقای احمدی نژاد شروع شد
قبول دارم که قضایای بعد از انتخابات موجب شد که راحت تر مورد تحریم واقع بشیم ولی خیلی از مشکلات اقتصادی اصلا به تحریمها بر نمیگرده
شما ببینید دولت چطور هدفمندی یارانه ها رو به جای 5سال ، توی 3سال داره پیاده میکنه؟
طبیعتا فشاری که روی مردم میاد به مراتب بیشتر از همون طرح 5ساله خواهد بود
ایکی از سوالایی هم که قراره از دولت بشه دقیقا همین مورد هست!
اینکه چطور دولتی که دم از مردم میزنه ، حاضر میشه که فشار بیشتری به مردم بیاد، در حالیکه طرحی که مورد نظر مجلس بود باید توی 5سال اجرا میشد و تبعا فشار کمتری هم به مردم وارد میکرد
ضمنا ما قبل از حوادث انتخابات هم تحریم داشتیم و این از ناکارامدی دستگاه سیاست خارجی دولت خبر میده
پس باید قبول کنید که بخش اعظم مشکلات اقتصادی از خود دولت نشات میگیره
از قانون گریزی گرفته تا بی برنامگی در حوزه اقتصاد و ناتوانی دستگاه دیپلماسی!
همه این عوامل دست به دست هم میدن و موجب میشن که الان اوضاع اقتصادی مملکت اینجوری بشه
فلذا باید قبول کرد که این نمایندگان مردم هست که از دولت دلیل این ناکارامدی ها رو بپرسن
اینکار رو به نمایندگی از همون مردمی باید انجام بدن که توی 12 اسفند بهشون رای دادن
سوال از رئیس جمهور ، توی قانون پیش بینی شده و ما نباید چیزی رو که قانون پیش بینی کرده ، دعوای سیاسی معرفی کنیم
استیضاح هم با سوال کاملا متفاوته
نمایندها چندتا سوال توی 15 دقیقه میپرسن و رئیس جمهور هم باید توی 60 دقیقه پاسخ بده
حتی اگه نماینده ها از پاسخ رئیس جمهور قانع نشن هم نمیتونن کاری بکنن
به همچین چیزی هیچوقت نمیتونیم بگیم دعوای سیاسی
اتفاقا به عقیده من با این سوال پرسیدن ، این رو به مردم نشون میدیم که مسئولین باید نسبت به مردم پاسخگو باشن !
این واقعا مزحکه که هزاران بار نماینده های مجلس اعلام کنند که دولت از قوانین تخطی میکنه و با این وجود حتی از پرسیدن سوال از رئیس جمهور هم واهمه داشته باشن
اگه مجلس شجاعت این کار رو نداره ، پس بهتره انقدر هم نگه که دولت تخلف کرده ، دولت تخلف کرده
اگه قراره نماینده های مردم در این حد نتونن کاری بکنن ، پس بهتره به حرف آقای احمدی نژاد ایمان بیاریم که واقعا مجلس در راس امور نیست
چون اگه در راس امور باشه ، از پرسیدن چند سوال ساده که هیچگونه هم آثار عملی نداره ، از سوال پرسیدن فرار نمی کردن (702331) (moderator22)
 
فاطمه
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۵:۳۵:۱۳
آبدارچی اوضاع خرابه که پشیمان شدند میترسند دور دوم مردم رای ندهند ضمن اینکه چند ماهه دارند تخریب میکنند شاید رای بیاورند حالا تحمل چنددقیقه جواب را هم ندارند احمدی نژاد باید جواب سوالهای ایشان را بدهد تا شفاف سازی شود. (703820) (moderator22)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۴:۱۰:۱۹
نه آقای توکلی این آقای رییس حداقل یکبار باید پای میز برای پاسخگویی بیاد و جواب اون کارهایی رو که خودسرانه انجام دادن و نظرات دیگران رو بی ارزش میدونستن الان باید پاسخ گو باشن.اون زمانیکه میگفتن مجلس دخالت میکنه و همش شعار میداد حالا باید جوابگو باشه، و بفهمه این شعار هاش و خود کامگی هاش چه به روز این مملکت و مردم آورده.بعد از این هر کار خواستین بکنین جلسه بزارین گفتمان بزارین و ... (699421) (moderator22)
 
مینا
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۴:۱۰:۵۹
حالا میشه قضاوت کرد که دولت در مجلس نفوذ دارد یانه!!!!!!!!!! (699422) (moderator22)
 
lمحمد
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۴:۱۱:۰۸
برای آقای توکلی عزیر متاسفم اگه کسی اعتقاد به حل مشکل مردم دارد نباید اجازه دهد کسی برای موارد متعدد قانون را زیر سوال ببرد مردم برای همین کار به شما رای دادن نه تسامل و تساهل کاریتون اگه در زیر پا گذاشتن قانون تو همومن وهله اول شما و همکارانتان خودی نشون می دادید امروز مجلس در راس امور امور بود نه فقط مشاهده کننده بی اراده در برای کارهای برخی از مسئولان. (699423) (moderator7)
 
اکبر پور
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۴:۱۲:۱۹
اگر با یک جلسه تعامل اینهمه مشکلات قابل حل بوده چرا چهار سال تعلل نموده اید و مردم را سر کار گذاشته اید؟ و آیا علت عدم تمکین دولت و عدم اجرای اینهمه قوانین مصوب مجلس و در راس ندانستن مجلس، عدم تشکیل یک جلسه بوده است؟، پس چرا تا به حال به این کار اقدام نکرده اید و بعد از اتلاف اینهمه وقت و بحث و جدل الان به این کشف جدید رسیده اید؟ آیا مشکل، افشای چهره برخی توسط احمدی نژاد است یا رسیدن به کشف جدید؟
شما را به خدا اجازه دهید حد اقل این نظر بنده نمایش داده شود. (699426) (moderator22)
 
مینا
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۴:۱۵:۳۵
مردم تا میان خوشحال بشن که بالاخره دارن به خواستشون می رسن یک عده میان و همچین نامه ای را می نویسند. (699432) (moderator18)
 
سامان
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۲۱:۰۱:۰۸
یعنی واقعا منشا اصلی این نامه رو نمی‌تونی حدس بزنی؟ من از دکتر توکلی بعید می‌دونم که خودش علاقه‌ای به تساهل و تسامح داشته باشه، اما مسائل دیگری هم هست. (700362) (moderator1)
 
میلاد
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۴:۴۴:۲۶
اگه شما تا الان تونستین با جلسه و حرف مشکلات مردم حل کنید ا زاین به بعد هم میتونید،سوال از رئیس جمهور به ایشون میفهمونه که در مقابل کارهایی که میکنه باید پاسخگو باشه،خدارو شکر که به مردم پاسخگو نیست پس بعد از 6 سال بیاد یکدفعه به مجلس جواب پس بده.کجای این کار مجادلست؟
اگر فکر میکنید که احمدی نژاد اهل تعامل کردنه بعد از اینکه به سوالات جواب داد بشینین پای میز و دو کلام حرف حساب بزنید

راستی اگه از احمدی نژاد سوال بشه بعدش نباید مشکلات مردم حل بشه؟خب هم سوال کنید و هم مشکلات حل کنید. (699476) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۴:۵۳:۵۷
من که از اول هم امیدی به شما مجلسی ها نداشتم.
برید با دولتی ها دور هم خوش باشید. مردم و مشکلاتشون کیلویی چند؟!
یعنی واقعا نمیدونید 100 درصد مشکلات امروز جامعه ناشی از سوء مدیریت دولت و سوءتدبیر شما مجلسی هاست؟
با اینهمه دوستیهای شما، چه نیازی به دشمن؟!

ما هم اگه مرد میدان باشیم، خودمان باید برای حل مشکلات خودمان چاره کنیم (699497) (moderator18)
 
علی
Norway
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۵:۴۱:۰۳
مسیر قانونی مسیر قانونی اینه؟
واقعا که...
بعد بگین ملت چرا از مسیر قانونی اعتراض نمیکنه...
(699687) (moderator18)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۴:۵۷:۳۲
یعنی هر لحظه حضور شما در مجلس فقط و فقط باعٍث افزایش گناه شما می شود. اگر هیچ دلیلی برای سئوال یا استیضاح نداشته باشید یک دلیل کافی است و آنهم گماردن قاضی مرتضوی با پرونده مفتوح کهریزکش به عنوان مدیر تامین اجتماعی. (699512) (moderator22)
 
بی بصیرت
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۴:۵۸:۳۰
سلام
مگه منافاتی دارد که جلسه برگزارکنید اگرنتیجه گرفتید که خوب در جلسه مجلس همه آرام می نشینند وآقای رئیس جمهور هم توافقات را اعلام می کند اگرهم به نتیجه نرسیدید خوب روال قانونی طی شده وهمه ازشما به لحاظ رعایت قانون ممنون خواهند بود.
درهر دوصورت هم نمایندگان به وظایف خود عمل نموده اند.
که رضایت خدا وخلق خدا را دارد.
موفق باشیدوبه دنبال رضابت خدا باشید. (699517) (moderator22)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۵:۰۵:۰۶
سلام
جناب آقایان و سرکار خانم مجلسی
درود بر شما و بر موقعیت شناسی تان
الیاس نادران و احمد توکلی نمونه ای از سیاستمداران تیزهوش هستند.
ما به آقای احمدی نژاد رای دادیم تا کارها را درست کند و به شما رای دادیم تا بر او نظارت کنید.
ما حق داریم بدانیم آقای احمدی نژاد چه کار می کند اما در حال حاضر شرایط محیا نیست باشد تا مجالی دیگر.
فقط خواهشمند هستم فراموش نشود. (699540) (moderator22)
 
Romania
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۲۱:۳۴:۳۱
میشه بفرمائید شرایط کی محیا می شود؟
احتمالا بعد از پایان دور دوم ریاست جمهوری ایشان!
شرمنده،یادم نبود متاسفانه تو ایران بیشتر از دو دوره نمیشه رئیس جمهور بود. البته اگر از ابتکار اقای پوتین استفاده نشود... (700405) (moderator1)
 
احمد
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۵:۰۶:۳۳
به نام او خالق بی همتا
به نظر تا زمانی که نسخه فکرمجلس به پشتوانه یک نفرپیچیده شود،حالاحالاها وضعیت کشور درست نخواهد شد.
ازقراردادترکمنچای دولت حال بادولت چین گرفته تابرداشت های بی حساب کتاب دولت از حسابهای بانکی.
فکرکنم دیگه وقت ظهورنزدیک باشه. (699545) (moderator22)
 
فریبا
Germany
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۵:۱۰:۳۶
اقایان توکلی وغیره
از چی میترسین مگر برای ریاست جمهوری در ایران قطع الرجال است
شما دیگه شورش را درا وردین . (699566) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۵:۱۳:۲۸
چرا مجادله بيهوده، تبديل سوال از رئيس جمهور محترم كه يك حق قانوني و راه حل پيش بيني شده در قانون اساسي كشور براي حل مشكلات مردم است؛ در صورتي تبديل به "مجادله بيهوده" مي شود كه نمايندگان محترم مجلس نتوانند از اين حق و فرصت قانوني در حل مشكل مردم به نحو شايسته و بايسته استفاده كنند.
پس آقايان بيايند براي اولين بار با جسارت و شهامت از اين حق قانوني خود استفاده كنند و از نحوه اجراي آن به عنوان اولين تجربه مجلس شوراي اسلامي و تبعات احتمالي و اما و اگر هاي آن نهراسند. (699583) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۵:۱۳:۵۰
هميشه با همين مصلحت سنجي ها و اداي مصلحين را درآوردن هست كه جلوي احقاق حق مردم را گرفته اند. من به عنوان يك ايراني مخالفم. بايد از هر مقامي سئوال كرد و او پاسخ دهد. يك باره بياييد بجاي امتحانات آخر سال دانش آموزان هم يك بهانه الكي بياوريد و به بيسواد پروري دامن بزنيد. يا بياييد بجاي دستگيري متهمين با آنها گفتگو كنيد مبادا كه جامعه متشنج شود. كام شيرين مردم را تلخ كردن به اين كارهاست نه به قاطعانه ايستادن برروي حرف حق. يك بار پيش خود بيانديشيد اگر امام علي (ع) بود در چنين وضعيتي چكار ميكرد. اگر با خداي خود رو راست باشيد جواب را خواهيد يافت. (699587) (moderator22)
 
محمد
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۵:۱۵:۲۴
شما اینفدر توانایی ندارین هم سوال کنید هم به مشکلات مردم برسید؟؟؟؟؟؟
(699595) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۵:۱۵:۳۷
راي را گرفتيد هركار دوست ذاريد بكنيد ملت چكاراست

هركارخلاف قانون هم دوست داريد انجام دهيد خرتان از پل كذشت

من شماها را ميشناسم به همين دليل خودم را قانع كردم كه راي ندهم حالا خيالم راحت

شما هم خيالتان راحت باشد

چون مجلس در راس امور نيست (699597) (moderator22)
 
یک هموطن
Germany
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۵:۱۹:۲۵
آقای توکلی گر امی! بگذارید با احترام انتقاد آزادانه ی خود را با شما در میان بگذارم. گمان من این است که شما کاهش آرای خود را به جای آنکه به حساب عدم شرکت بخشی از ـ توجه کنید که می گویم بخشی نه تمام ـ مردم فرهیخته بگذارید، به حساب موضع انتقادی خود نسبت به دولت گذاشته اید. من رأی ندادم. به شما هم رأی ندادم که اگر شرکت می کردم شما ، آقای مطهری، آقای کاتوزیان انتخاب مسلم من بودید. این در مورد بسیاری از آشنایان من هم صادق است. من عقب نشینی شما را اینطور می فهمم. و این را خلاف روشن بینی و آینده نگری می دانم.
با احترام یک هموطن (699606) (moderator18)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۵:۲۹:۳۷
از همون اول مشخص بود شماها نماینده نیستیید همون وکیل الدوله هستید.شما آقای توکلی که اینقد دادو بیداد کردی با این کار فقط گفتی آقا من وکیل الدولم ..... ...واسه کشور متاسفم که چون شمایی شدین نماینده و دولتمردش (699645) (moderator18)
 
maryam
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۵:۳۲:۲۲
ماشاا... پشت هم و بی وقفه دارن جواب حضور مردمو تو اتنخابات میدن ب...نرخ جدید بنزین...پا پس کشیدن از سوال... (699654) (moderator18)
 
ایمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۵:۳۴:۱۱
جناب آقای توکلی:
انتظار است مجلس محترم از نحوه پاسخگویی و سفسطه احمدی نژاد قانع نشده و ایشان را استیضاح و نهایتا" رای به عدم کفایت ایشان دهد،؟؟؟؟
امیدوارم کاری انجام دهید که مردم بشما افتخار کنند نه اینکه برای بدست آوردن دل یک نفر دل مردم را از خود برنجانید. (699660) (moderator18)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۸:۰۹:۴۰
دیگه انتخابات گذشت، دیگه چه نیازی به این جور تبلیغات هست (700041) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۵:۳۹:۲۱
همه مشكلات را كه حل كرديد مگر مشكلي ديگر مانده است؟ (699680) (moderator18)
 
محسن تقوی
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۵:۵۵:۱۵
شما این ستون را بازکرده اید که افرادی بیایند خودتان را تخطئه کنند ؟افرادی که نه دوستی وبرادریشان معلوم است نه نیتشان !آیا شما این نظرات را نظر اکثر جامعه می دانید ؟ من هم ازرییس جمهور ناراضیم آیا باید شما را بجان هم بیندازم ؟ یا بخاطر خردمندی واجتناب ازبرخورد احساسی درمسائل از شما تشکرکنم ؟ (699727) (moderator18)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۶:۲۸:۱۶
ایا اجرای قانون به جان هم انداختن است در یک طرف فردی قرار دارد که از سال84 تا کنون قانون گریزی و عدم تمکین به قانون عدم توجه به نظرات کارشناسان سیاست اصلیش بوده کسی که در ابتدا ریاستش افزایش پلکانی حاملهای انرژی را تورم زا میدانست و بنزین را 100 تومن نگاه داشت در حالیکه قیمت حاملهای انرژی را می بایست طبق قانون سالانه 10% افزایش دهد بعد که به تصمیم اشتباهش پی برد قیمت بنزین را با شیب تند افزایش داد این یک نمونه از کارهای این فرد است هر کاری دلش بخواهد میکنه و کسی هم نباید ازش حساب بکشه هر کجای دنیا بود تا الان چند بار سقوط کرده بود (699798) (moderator18)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۷:۳۱:۱۲
برادر من حق نظارت مجلس بر رئیس جمهور دو به هم زنی و به جان هم انداختن نیست هر که کاری غلط می کند باید جوابگو باشد این شماها هستید که هر کاری با شما می کنند هیچ نمی گویید به همین علت است که ایران با این همه درآمد نفتی کارش به اینجا رسیده است از خواب بیدار شو برادرم .. (699947) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۰۲:۵۵:۵۵
الحق و النصاف باز هم درود بر "علي مطهري"....شجاعتش و بصيرتش در اين مواقع مثال زدنيست!!!!!!
آقاي توكلي آقاي نادران و آقاي زاكاني عزيز، من و همه ي كساني كه به شما راي داديم، اگر اين بار اين برنامه برگزار نشود، ديگر هيچوقت با كيفيت مد نظر سوال از هيچ رئيس جمهوري برگزار نخواهد شد....
سيلي به صورت دشمن و ....يك حركت نمادين بود!!! " من" به شخصه راي دادم كه مشكلات مملكت حل و افق هاي جديد به سوي مردم باز بشه كه بتونن به صورت بنيادين حركت و البته سيلي به صورت دشمن بزنه!

(700765) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۵:۵۶:۴۳
من کارمند و کارگر قبلا برای تهیه بخشی از زندگیمان مسافر کشی می کردیم ولی الان چکار کنیم .
قسط عقب افتاده دارم
(699730) (moderator18)
 
علی و.
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۷:۰۸:۵۵
دستبوس همه کارمندا و کارگرای محترم هستم. ولی ظاهرا شما هم کارمندی و هم کارگر و باید دو بار دستتو ببوسم.

در مورد سوال شما باید بگم که 4 مرحله داره:
1- پول نفتتو بگیر(یارانه) و دقت کن که بیهوده خرج نکنی.
2- بنزین بزن.
3- مسافرکشی کن.
4- قسطتو بده. (699907) (moderator18)
 
حسين
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۶:۳۶:۰۵
من يك كارمند ساده ام كار درستي است و چه خوب است اگر دعواهاي خودتان را شما سياسيون را مي گم كنار بگذاريد و به عقايد و نظرات ديگر گروه هاي سياسي احترام بگذاريد و به فكر طرد و حذف رقبا نباشيد و بشينيد با هم همديگه مسائل كشور را حل و فصل كنيد به خدا مردم انتظار زيادي ندارند بگذاريد مردم هر روز نگران مسكن و معيشت امروز و فرداي خود نباشند اين دعوا و بگو و مگهاي بيهوده هزينه هاي زيادي بر كشور و ملت وارد مي كند همه ي گروه ها و سلايق اصول گرا و ارزشي و ايستادگي و اصلاح طلب و همه همه تو را به خدا از روي اخلاص و صداقت هم باشيد مطمئن باشيد فساد و اختلاس و پيش نمياد و الا غير بگذاريد مردم در زندگيشون آرامش داشته باشند و از زندگي خود لذّت ببرند . (699814) (moderator18)
 
اگر هم منتشر نشد ای کاش آقای توکلی بخوانند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۶:۵۰:۰۳
آقای توکلی عزیز ؛ هیچوقت اون جسارت و صداقت شما رو در جلسه استیضاح آقای حسینی یادم نرفته و همیشه متن اون رو می خونم و به دیگران توصیه میکنم ؛ خیلی برای من و اطرافیانم جالب بود که متاسفانه مجلس با توجه به همه ایراداتی که از آقای حسینی مشهود بود به اون رای دوباره داد و آقای لاریجانی چه شروطی گذاشت و شما چه پاسخهایی دادید .چه شده که اینقدر از سوال از رییس جمهور واهمه پیدا کردید آیا نکنه فعالیتهای اقتصادی دارید و ترس از بر ملا شدن اون توسط رییس جمهور شما رو دچار عقب نشینی کرده .پس چی شد اونهمه جسارت و صداقت شما
شما مامور به انجام وظیفه و تکلیف هستید و نتیجه اون رو به خدا و قضاوت مردم واگذار کنید و بفرموده امام راحل ما مامور و متعهد به انجام وظیفه هستیم نتیجه کار با خداست
امیدوارم روحیه و عزم خودرا در برقراری عدالت از دست ندهید (699848) (moderator18)
 
بیچاره
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۶:۵۴:۳۶
آهای دولتمردای محترم.. مگه نمی گید هدفمندی یه جراحی بزرگ توی یه اقتصاد مریضه؟... بابا به جان پدرم من دارم زیر فشار تورم و نوسانات بازار له می شم! جراحی نکن آقا... جراحی نکن! یعنی توی بهارستان و پاستور خبری از تورم وجود نداره که همش از ۱۲ اسفند حرف می زنید؟ (699856) (moderator18)
 
رضا
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۶:۵۷:۵۱
با سلام
خدمت نمایندگان عزیز و ریس جمهور محترم
اساسا شما مگر برای کارهای خودتان مطالعه و بررسی نمی کنید اگر بدونه مطالعه این سوال از ریس جمهور رو ارایه کردید که برای شما و کشور و رییس جمهور اون متاسفم
اما چنانچه با مطالعه و بررسی کاری رو انجام میدید خوب باید به تبعاتش هم فکر کنید اصلا کارهای شما توجیه نداره نه شما و نه رییس جمهور چرا طرح هدفمندی یارانه ها با این همه حمایت مقام معظم رهبری و مردم عزیزمان باید به اینجا بکشه که مردم توان زندگی نداشته باشند اگر اجرا ضعیفه خوب باید بیاد جواب بده اگر طرح ضعیفه پس چرا تصویب کردید شما با این مجموعه کارها دارید خودتون و متاسفانه نظام مقدس اسلامی رو زیر سوال می برید خودتون رو بگذارید بجای اون خانواده ای که چند تا فرزند داره که نه کار دارند و نه در آمد دارند و روز به روز هم گرانی و تورم کمرش رو خرد میکنه لذا من نه با شما بدم و نه با رییس جمهور محترم اما این مجموعه متناقض رو کنار هم میگذارم میبینم متاسفانه هیچکدوم به وظایف خودتون خوب عمل نمی کنید از تصویب تا اجرا و نظارت ضعیفه و مردم چوب این ندانم کاریهای شما رو میخورند و حالا هم دلیل آوردن هم جالبه مگه شما این مشکلات رو بوجود آورده اید الان کشور در معرض انواع تهدیدهاست خوب مگه رییس جمهور اینها رو نمیدونه مگه نمیدونن که پشتوانه شما مردمند پس مقداری تعقل و تامل برای هر کاری بسیار خوبه هر جا که ضعیف است با جدیت بر خورد کنید و مسایل رو زودتر حل کنید بگذارید ببینیم ایشان برای وضعی که بوجود آورده پاسخگو هست (699869) (moderator18)
 
علیرضا
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۷:۰۲:۲۶
با سلام.از آن شش نفر توقعی جز این نمی رفت اما خالصانه بگویم برای جناب آقای توکلی حساب دیگری در ذهنم باز کرده بود وازاین بابت متأسفم که ایشان از حقوق ملت به دلیل مصلحتی خیالی گذشت.
ایشان از نظر من در مرحله دوم انتخابات منصوب دولت محسوب می شوند.چه خوش خیال بودم که فکر می کردم درمرحله اول به کاندیدای توانا وشجاعی رأی داده ام. (699881) (moderator18)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۷:۵۷:۲۴
آقای مطهری در همان تهرانی که به قول تو مردم با دولت مشکل دارند رایت 400 هزار بوده و رای احمدی نژاد 2.5 میلیون وزن همه نمایندگان باهم هم به وزن احمدی نژاد نمی رسد 25 میلیون رای حالا حالا ها تکرا نشدنی است واقعا احمدی نژاد درتاریخ ایران بی همتاست سخن ور.شجاع . مدیر. و مدبر انچه همه خوبان دارند احمدی نژاد یک جا دارد (700013) (moderator18)
 
بلال
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۸:۰۰:۵۶
آقا گرانی داد مردم رادرآورده این اقا هم تنها چیزی که توجه نمی کند قانون است ؟نماینده ای که نتواند سئوال کند درمجلس باید بست (700023) (moderator18)
 
anis
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۸:۱۵:۱۸
از کی تا حالا دفاع از حق مردم کردن مجادله بیهوده است ? (700052) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۸:۱۹:۴۴
حالا معني شعار انتخاباتي شما را بهتر مي فهمم."خانه اي مي سازيم شايسته مردم" . واقعا كه چنين خانه اي شايسته مردم ايرانه. مردمي كه هر دفعه فريب شما رو مي خورند. (700061) (moderator18)
 
حمید
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۸:۳۳:۳۶
آقای توکلی عزیز شما اگر نماینده بحق مردم باشید از نظرات و واکنش های نظر دهندگان باید متوجه شوید که تصمیم شما 7 نماینده مغایر با خواست اکثریت است ... اگرچه میتوانید آی پی یک به یک کامنت دهندگان را چک کنید و ببینید که چه تعداد افراد عادی و چه تعداد آدم های مغرض این کامنت ها را ارسال نموده اند .. ا (700104) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۸:۳۵:۰۹
تازه دارم می فهمم که حرف احمدی نژاد در مورد مجلس درست بود. این مجلس در راس امور نیست چرا که عرضه پرسیدن یک سوال در برابر کسی که ارزشی برای اجرای فانون ندارد را ندارد. (700108) (moderator18)
 
رسول
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۸:۴۴:۱۸
واقعا ازاقای توکلی ونادران بعید است با این همه ادعاهها وانتفاداتی که نسبت به عملکرد دولت داشتند نکنه متوجه شدند برای حضور مجدد درمجلس باید کنار بیایند (700132) (moderator18)
 
واقع نگر
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۸:۴۹:۱۳
راست می گویند دیگه
کارهای مهمتری هم هست که این آقایون انجام بدهند
مثلا تصویب قانون حقوق مادام العمر برای خودشون، حساب کتاب مالی با بدهکارانتان و ....
خلاصه بگذارید کمی هم به جای این دعواهای ساختگی به فکر خودشون باشند بیچاره ها از اول سال تا آخر به فکر ما مردمند حالا این دو روز را مال خودشون باشند دیگه (700145) (moderator18)
 
کارمند
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۸:۵۰:۵۲
افسوس بر این مردم بیچاره که نمایندگانشان تعدادی آدم ترسو که دولت آنها را از فاش کردن رازشان می ترساند
ظاهرا مجلس در ذیل همه امور است. مجلس جایی است برای حقوق بالا گرفتنو وامهای کلان و پارتی شدن برای اقوام و دوستان.لزومی ندارد به پرو پای دیگران بپیچید و برای خودتون دردسر ایجاد کنید.
(700147) (moderator18)
 
علی
Latvia
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۸:۵۸:۴۰
ضمن حمایت از نامه مذکور.شعار اینجانب نیز در طول مدت 30سال خدمت این بود.(آدم ترسو سالمتر است ) (700160) (moderator1)
 
رعنا
Singapore
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۹:۰۰:۴۸
معذرت می خوام ..... شما نماینده نظرات شخصی خودتون هستید یا نماینده مردمید؟ تکلیف خودتون رو مشخص کنید. یه نگاه به لیست نظرات بندازید تا متوجه شید باید رئیس جمهور رو استیضاح کنید یا نه؟ تکلیف به این واضحی رو هم نتونید انجام بدین واویلاست. (700168) (moderator1)
 
علی
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۹:۱۲:۴۴
ما خواستار انجام سوال وپخش مستقیم آن از تلویزیون هستیم.در غیر اینصورت مطمین باشید مشخص می شود که سوال با انگیزه سیاسی و کینه توزی مطرح بوده است. (700188) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۹:۲۷:۵۱
آقای توکلی حالا معلوم شد چرا طرح سوال موند واسه بعد انتخابات . اصولا سوالی در کار نبود. یه بازی سیاسی بود واسه گول زدن مردم. آقای توکلی میزاشتی یه هفته حداقل از رای گیری بگزه . اصلا چرا این نامه رو قبل از رای گیری ننوشتی (700213) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۰:۱۳:۴۳
اولا چون مشاورم اینطوری خواسته بود ثانیا مصلحت نظام در این بود چون اگه قبلش می‌گفتم شاید انتخاب نمی‌شدم. تو این اوضاع داغون بی‌کاری و گرونی از کجا کار پیدا می‌کردم و خرج زندگی می‌دادم؟ (701099) (moderator18)
 
علی
Latvia
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۲:۵۴:۱۹
امان از دست شما مردم .آخرش ما را از نون خوردن میندازید.این چه سوالیه که می پرسید.برید یارانه را بگیرید حالشو ببرید . (702397) (moderator22)
 
ارش
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۹:۳۲:۳۱
اقای محترم، سرورم ، عزیز، خواهر و برادر من
خوب همین کارارو میکنین دیگه که میگن مجلس راس امور نیست!!!بعدشم ناراحت میشین! تا زمانیکه این کارارو میکنین همین بساط قانون گریزی و عدم تمکین و احترام به ملت و هزار جور مسیله دیگه رخ میده ! (700222) (moderator1)
 
۱دوست
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۹:۳۴:۴۴
دوست داشتم بدونم اگر رییس دولت اصلاحاتم چنین میکرد اینقدر نرم و ملایم رفتار میکردین؟ (700226) (moderator1)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۹:۴۲:۱۷
[...] الحق و الانصاف که این نمایندگان دارن به مردم خودشون بزرگترین خیانتها را میکنن. هر کاری میخوان بکنن هی بهانه میارن میگن دشمنان خوشحال میشوند وغیره. بابا شماها که میترسید و جرات کوچکترین اعتراض هم به دولت ندارید و جلو چشمتون میاد میگه که مجلس که شما توش باشید در راس امور نیست پس الیکی بهانه نیارید و خارجیها را بهانه نکنید.
خدارو شکر که به هیچ نماینده ای رای ندادم. (700241) (moderator1)
 
محمدرضا
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۱۹:۴۴:۵۲
جناب آقاي توکلي

مشخصا مساله به دور دوم کشيده شدن انتخابات مجلس در تصميم هاي محکم شما نقش زيادي ايفا مي کند همين چند روز پيش بود با قاطعيت مي گفتيد آقاي احمدي نژاد بايد به مجلس بيايد ! شايد 25 ميليارد دلار سپرده ايران در چين با هزينه ريسک 4 درصد که ميليون ها دلار به جيب چيني ها مي ريزد يا گم شدن 4 ميليارد دلار پول نفت آنقدر ارزش ندارد يا حداقل نميانده شده بهتر است چون در دور دوم دولت قدرت نمايي بيشتري دارد خدا مي داند پشت پرده چه خبر است ولي براي شما متاسفم به شما راي دادم تا از حق مردم دفاه کنيد نه اينکه منفعل باشيد مگر سوال از ريس جمهور چه اشکالي دارد ؟ چرا اين مطالب که شما مي فرماييد در کشور هاي ديگر نمود ندارد مثلا آقاي کيلينتون را به دادگاه مي کشند ولي منافع مليشان بهم نمي ريزد ولي اينجا سوال از ريس جمهور دشمنان ايران را جري مي مکند! بالخره از ديدگاه شما دشمنان ايران قويند يا ضعيف ؟ آيا اين شکل منفعلانه برخورد کردن چهره مجلس را بيتسر به چالش نمي کشد من اگر جاي دشمنان ايران بودم بهتر مي توانستم از بيانيه شما عليه ايران استفاده کنم تا اجراي شدن سوال از ريس جمهور - نتاسفم براي خودم که يکبار ديگر به شما اعتماد کردم جواي من را شما آن دنيا خواهيد داد - محمدرضا حکاکيان mhakakian@gmail.com (700243) (moderator1)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۰۸:۴۷:۵۱
عالی بود افرین کاش اکثر مردم با تدبیر رای میدادند تا هرکسی که حامی منافع انهاست وارد مجلس میشد (700966) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۲۰:۱۲:۲۸
من هم با نظر نمایندگان محترم اهل مصالحه و برگزاری مهمانی شام و آشتی کنان موافقم! آقای احمدی نژاد هم تشریف می آورند و در بهترین حالت فرمایشات سالهای گذشته رو تکرار می کنند و نمایندگان محترم هم با احسنت و تکبیر ایشان را بدرقه می کنند! در این حالت در این ایام قبل از عید، فقط وقت همه گرفته می شه بجای اینکه در امور خانه تکانی به کمک اهل منزل بروند! در اینصورت فضا هم همچنان ناشفاف باقی می ماند ولی ناشفافتر نمی شود(فرمایش نمایندگان محترم است!)
در حالت دیگر آقای احمدی نژاد علاوه بر فرمایشات سالهای قبل چند حمله و تهاجم تاکتیکی به همه دشمنان داخلی و خارجی از برره ای ها گرفته تا اوبامای بیچاره می کند و همه را تهدید به افشا گری می کند و در نهایت برخی از نمایندگان هم ممکن است مجبور شوند کمی از دروغ های نسبت داده شده و یا واقعیات افشا شده !؟ را جواب بدهند لذا باز هم فضا ناشفافتر شده و از رو شدن فساد های طرفین دعوا، فقط دشمن شاد می شود (مردم ایران هم که[...]). پس همه به همین وضعیت ناشفاف کنونی رضایت دهید [...] (700286) (moderator1)
 
feri
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۲۰:۵۸:۲۱
پس لطفا دیگه نفرمایید مجلس در راس امور است چون حتی از سوال هم میترسید . (700355) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۰:۰۲:۲۴
مجلس یعنی کی؟ یعنی مایی که توشیم. منافع کجاست؟؟؟؟ (701084) (moderator18)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۲۱:۰۹:۲۲
آقا توکلی
متاسفم براتون. این واقعا برای شما یک خودکشی سیاسی بود. [...] (700369) (moderator1)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۲۱:۳۶:۵۷
ما زیاران چشم یاری داشتیم نی غلط بود آنچه میپنداشتیم اقای توکلی آقای نادران و آقای زاکانی واقعا دیگه حالم داره از زمین و زمون به هم میخوره و میخام زار زار گریه کنم بدونید که هیچ مصلحتی بالاتر از بغض های فروخفته مردم نیست و آن مصلحتی که شما ازش دم میزنید فقط مصلحت خودتونه و بس ترا به خدا بگذارید یه کم از بغض های امثال من نوعی که در این سالها روی هم انباشته شده اندکی و فقط اندکی به اندازه یک دم و بازدمی خالی بشه نگذارید این بغض ها و کینه هایی که از عملکرد امثال شماها در دل مردم جمع شده به جای اینکه بر سر مسببین اون خالی بشه دامن نظام و انقلاب و از همه مهمتر دین مبین اسلام رو بگیره (700408) (moderator1)
 
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۱ ۲۳:۴۱:۱۱
شما به وظیفه خود در قبال اعتمادی که ملت به شما کردن عمل کنید نگران تلخ شدن کام ملت نباشید کام ملت چند ساله تلخ است
(700609) (moderator18)
 
رحمت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۰۱:۰۳:۴۲
اقای توکلی!وقتی جناب خاتمی بودجه اخرین سال دولتش رابه مجلس اوردشمادادزدیدکه نمیخواهیدقیمتهاافزایش۱۰درصدی داشته باشه وبایدثابت باشه؛چندساله به جای ۱۰درصد۱۰۰درصدهرسال افزایش داریم ولی دریغ ازیک صدا؛ثابت بودن پیشکش!مردم فراموش نکردن؛پس ایندفعه هم کاری نکنیدکه بعدأافسوس بخورید؟ (700696) (moderator18)
 
محسن
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۰۲:۳۲:۳۵
حل:
"مشكلاتي مانند: آسيب شناسي اجراي قانون هدفمندي يارانه ها و چگونگي اجراي فاز دوم آن، علل و راه حل گراني ها ي افسار گسيخته اخير، برنامه هاي ايجاد اشتغال ومبارزه با بيكاري و اعتياد ، چاره جويي براي جلوگيري از تكرار پرونده هاي اعتماد سوز فساد سه هزار ملياردي و حمايت عملي و مستمر از قوه قضائه در رسيدگي و محاكمه بدون انعطاف متهمان در هر پست ومقام و لباس، اتخاذ تدابير عملي وبرطرف كردن موانع حل مشكلات كلان شهر ها بويژه تهران بزرگ از حاشيه نشيني و آلودگي محيط زيست گرفته تا مترو و ديگر وسايل حمل و نقل

: مگر در فاصله قبل و بعد از انتخابات چه تغییری در منش آقای رئیس جمهور کشف کرده‏ اید که " رجاء واثق داريد تحقق اين پيشنهاد، دولت را در پذيرش نظرات شفاف نمايندگان ملت در نقد برنامه هاي اجرايي و اعمال اصلاحالت و تعامل دو سويه تشويق مي كند، كام مردم را در آستانه سال جديد، شيرين مي نمايد و خواب دشمنان را پريشان و اميدشان را به ياس تبديل مي كند"

لااقل اجازه دهید خاطره نطق آتشینتان در وجوب سئوال از رئیس جمهور از ذهنها پاک شود
چگونه می توانید تجلی غرور ملی را در سئوال از رئیس جمهور توسط نمایندگان ملت را شادی دشمن بدانید و فرصت جواب موجه از جانب ایشان را شیرین کامی خصم بدانید. آیا این جز توسل به هر بهانه ای برای رفع تکلیف به غرض نیست؟
(700754) (moderator18)
 
حسین
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۰۶:۳۰:۱۶
آقایان توکلی و نادران شما که میفرمایئد سوال فایده ندارد و باید از طریق ماده 233 به رئیس جمهور فشار آورد تا به قانون عمل کند مگر تابحال از همین طریق پنج گزارش تخلف به قوه قضائیه نرفته است ؟ مگر نباید قوه قضائیه خارج نوبت به این پرونده ها رسیدگی میکرد ؟ چند ماه دیگر باید بگذرد ؟ چند سال باید بگذرد ؟ پس میبینید که این راه قانونی هم فایده ندارد لااقل بگذارید یکبار بصورت مستقیم مردم از طریق رادیو متوجه شوند که این رئیس جمهور بدون استدلال قانونی اقدام به هر کار مورد علاقه خود میکند و ارزشی برای مجلس قائل نیست . (700818) (moderator18)
 
110
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۰۸:۳۲:۵۳
بنده با نظر نمایندگان محترم موافقم!! اصلا بهتره رئیس جمهورو کابینه محترم ایشان را به مجلس دعوت و بخاطر رفع بیکاری از جامعه رشد اقتصادی مردم و شادابی آنها و پیروزی های خیره کنند در راه افتادن نیرو گاه بوشهر توسط برادران روسی و همچنین پایین آمدن نرخ دلار و فراوان شدن آن در بانک ها و............به آنها جوایز گران قدری بدهید و از آنطرف هم دولتیان پرونده زیر بغل رئیس جمهور را بایگانی کن تا شب عید به کام دولتیان و مجلسیان و خودی ها شیرین شود. مردم هم لطفا تحمل کنند انشال... همه ی کارها درست می شود .حالا نشه چند سال دیگه بهر حال مردم امید وار باشند!!!!! (700944) (moderator18)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۰۹:۳۲:۴۲
زنده باد علی مطهری که روی حرف واعتقادش ایستاد.... (701040) (moderator18)
 
زضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۰:۱۴:۲۹
اگر امروز این مجلس بعد از آن همه بالا و پایین و زحمت که برای به ثمر نشستن طرح سوال از ریس جمهور کشید از وقوع آن جلوگیری کنید مطمعن باشید که این حق سوال مجلس از ریس جمهور عملا به تاریخ خواهد رفت و هیچ مجلسی دیگر نخواهد توانست از هیچ ریس جمهوری سوال کند پس این خیانت تاریخی به ملت را انجام ندهید و این حق سوال ملت از ریس جمهور خود را از آیندگان دریغ نفرمایید... (701102) (moderator18)
 
فریدون
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۰:۲۵:۱۴
سلام
چند روز رای دادیم که نماینده و موکل ما باشید ، نه اینکه رفتار غیرقانونی دولت را ماستمالی کنید ! توجیه نکنید آقا ! (701121) (moderator18)
 
ابوالحسن_ع
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۰:۵۶:۲۵
برادر گرامی جناب آقای دکتر سیاح باسلام وصبح بخیر

هنگام غروب دیروزایمیلی درنقد حرکت جدید نمایندگان محترم درراستاه تعامل با دولت ارسال داشته ام. .تحت نام (ابوالحسن_ ع) تادر معرض قضاوت دیگران قرارداده ونتیجه آن راتحلیل داشته باشیم .باتوجه به رعایت ادب ولی در سایت مشاهده ننمودم .امید است بتوانیم افراد بیشتری را واداربه ایجاد دیالوگ بین مردم واصحاب سیاست نمود. (701184) (moderator18)
 
مطهره سادات
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۱:۱۰:۱۱
واقعا متاسفم که نمایندگان ما در مجلس، تحلیل درستی درباره اوضاع جامعه ندارند. سوال از رئیس جمهور باید انجام شود و این باعث اعتبار و حفظ آبروی نظام جمهوری اسلامی است تا فردا بیگانگان ما را به لاپوشانی و... متهم نکنند. باید از رئیس جمهور سوال شود و مجلس تحت هیچ شرایطی نباید عقب بنشیند. کام مردم ایران با سوال از رئیس جمهور شیرین می شود... نگذارید در آستانه نوروز کاممان تلخ شود. (701210) (moderator18)
 
امین
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۱:۱۸:۵۱
زنده باد علی مطهری که زننده کننده نام پدر است.
نماینده یعنی علی مطهری که گویی مدرس زمان خود است. (701228) (moderator18)
 
یه ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۱:۲۴:۱۸
آقای توکلی:

چند کلمه حرف دارم

1. واقعا شما که نماینده مثلا خوب مجلس هستید، این همه مشکلات رو میبینید و صداتون در نمی آد؟؟
تورم 10000 درصد، نبود کار، آلودگی هوا، ...
نگید نمیشه که واقعا کسی بخواد بکنه میکنه.
یکی باید بره جلو تا بقیه پشت سرش بیان!!

2. ارزش پول مثلا ملی، و افت قیمت دلار و یورو فقط ماله قبله انتخابات بود؟؟ الان دیگه صدای کسی در نمی آد؟؟

این وضعیت اینطوری نخواهد ماند!!!
(701244) (moderator18)
 
یک بسیجی عاشق ولایت
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۱:۳۳:۰۱

باید جناب رییس جمهور درمورد11روز اطاعت نکردن از ولی فقیه ومقابل رهبری ایستادگی کردن پاسخ دهند
یایددرمورد گفتن کلماتی چون :مجلس درراس امورنیست ،حمایت از مکتب ایرانی وگروه انحرافی وهمراهی با آنان وعزل زشت وزیر امورخارجه وبیهوده انگاری طرح عفاف وحجاب وفساد بانکی اخیر واتهام فساد معاونین ومشاورین خود که برخی بالاترین اختلاس دولتی تاریخ ایران رارکورد زدهاند پاسخگو باشد .
شما ازطرف مردم وکیل وپاسبان قانون هستید
والله به زعم من نمیتوانید جواب خون ائمه وشهدای اسلام وانقلاب ودفاع مقدس را بدهید
باید حداقل درخصوص ایستادن جلوی رهبری پاسخگو باشند که چرا 11روز مقاومت کردند.مردم شمارا تا ابدنخواهند بخشید (701274) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۱:۵۸:۱۸
بعضي جاهاشو خوب اومدي (703278) (moderator22)
 
متحیر
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۱:۳۷:۲۸
دکتر توکلی از شما انتظار نداشتیم
(701292) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۲:۲۱:۳۶
من اين اغرض سياسي رو نمي فهمم چيه؟
سوال از رئيس جمهور يکي از قدم هاي بسيار مهم است لطفا به فنا ندهيدش انجام اين سوال هيچ تاثيري در زندگي روزمره ايراني هاي امروز ندارد ولي اگر برگزار بشود براي ايران فردا خيلي خوب است
نگذاريد مردم ايران از لذت سوال پرسيدن از يک صاحب قدرت همچنان بي بهره بماند. نگذاريد باب بسته سوال پرسيدن از قدرتمندان همچنان بسته بماند.د
(701408) (moderator18)
 
fdhv
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۴:۲۶:۵۱
آن دسته از نمایندگانی که در طول سالهای گذشته هر روز بسته ای از مدارک را علیه فساد مالی معاونان دولت ، تقلبی بودن مدارک وزاری دولت و همچنین تایمر گذاشتن بر ولایت ناپذیری رئیس جمهور را به قصد افشاگری علیه دولت رو می کردند ، اکنون که بر اساس قانون باید از رئیس جمهور سئوال پرسیده شود ، به چه دلیلی دنبال کناره گیری از پرسشگری هستند ؟ (701656) (moderator18)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۴:۲۸:۱۶
آن دسته از نمایندگانی که در طول سالهای گذشته هر روز بسته ای از مدارک را علیه فساد مالی معاونان دولت ، تقلبی بودن مدارک وزاری دولت و همچنین تایمر گذاشتن بر ولایت ناپذیری رئیس جمهور را به قصد افشاگری علیه دولت رو می کردند ، اکنون که بر اساس قانون باید از رئیس جمهور سئوال پرسیده شود ، به چه دلیلی دنبال کناره گیری از پرسشگری هستند ؟

رفتار این دسته از نمایندگان چنان برای افکار عمومی شبهه انگیز شده است که آنان اکنون سئوال می پرسند چگونه است

چگونه است که این نمایندگان سخنان تند و تیز و خلاف اخلاق خود علیه دولت که هر روز تیتیر اول برخی روزنامه ها ست را نافی وحدت نمی دانند و در مرحله تبلیغات انتقاد از دولت را به هر وسیله ای جایز می دانند ، اما حالا که بر اساس قانون خود مجلس رئیس جمهور ملزم به پاسخگویی است ، کناره می گیرند ؟ آیا در پاسخگویی قانونی خطری برای آنان هست که در شانتاژ مطبوعاتی چنین خطری وجود ندارد ؟

عده ای دیگر از نمایندگان هم گویی فراموش کرده اند که این دولت نه اولین دولت در نظام جمهوری اسلامی است و نه آخرین دولت . فردای روزگار که دولت در اختیار مخالفان آنان قرار گرفت باز اینگونه با سخاوت حق نظارت و پرسشگری مجلس را به خشنودی خود برای خدمت به دوستان دولتی خود خواهند بخشید ؟
راستی این همه جنجال فقط برای طرح نشدن این چند پرسش است ؟ همین چند پرسش اگر پرسیده نشود دیگر وحدت قوا حاصل می شود ؟ مشکلاتی باقی نمی ما

(701659) (moderator18)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۴:۳۹:۳۶
آ همه مردم می دانند که مشکلات ایران ساختاری است و اگر یک دولت راست گو و با افراد متخصص هم بخواهد در این شرایط کاری انجام دهد نمی تواند و حداقل باید یک برنامه ریزی 10 ساله داشته باشد تا بخشی از مشکلات ما حل شود. این کشور عملا ورشکسته سیاسی اقتصادی فرهنگی نظامی است. این را می شود با قرینه هایی از وضع موجود متوجه شد. فرهنگ را در خیابانها میشود دید؟ سیاست ما که؟ اقتصاد ماشاا...؟ نظامی گری ما هم که؟ همه چیز ما خنده دار است و ... . ا وضع اقتصادی و ... ما با تعامل با این رییس جمهور درست نخواهد شد. نترس بپرس. حداقل بعدا می تونی بگی یه کاری کردم. اوضاع اینجوری نمیمونه. نترس عزیزم نترس. خدا با افراد شجاعه. (701692) (moderator18)
 
Netherlands
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۵:۳۱:۲۴
راستی آقای توکلی
شما که مدعی مبارزه با مفاسد اقتصادی هستید دیگه چرا؟
(701811) (moderator18)
 
مهران
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۷:۰۷:۱۰
من در دور دوم به این نمایندگان محترم رای نمی دهم. (701982) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۹:۰۳:۲۱
شما اگر مي توانستيد خيلي زودتر از اينها مشكلات مردم را حل مي كرديد.پس لطفا مغلته نفرماييد (702116) (moderator22)
 
reza
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۹:۲۸:۳۵
ما به نماینده ها رای میدیم که برن مطالبات ملت رو دنبال کنند ولی همینکه میرن مجلس همه چیز یاشون میره. اقای توکلی نادران و زاکانی. این کار شما جز مطالبات ما نبود. یه نگاه به مثبت و منفی ها بندازید لااقل (702155) (moderator22)
 
راضی به رضای خدا
France
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۱۹:۴۴:۰۹
با سلام

با داشتن همچین مجلسی دیگه چه نیازی به دشمن داریم:
ما دیگه پوست کلفت شدیم

هر دم از این باغ بری میرسد تازه تر از تازه تری میرسد. (702166) (moderator22)
 
ترک اوغلان
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۲:۲۴:۰۷
مجلس به این بی کیفیتی هرگز ندیده ملتی. اگه عرضشو دارید چاپ کنید (702376) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۲-۲۲ ۲۳:۱۸:۲۹
الف خیلی بی انصاف و غیر آزاده هستید اگر منتشر نکنید
آقای توکلی! از رایی که به شما دادم متاسفم. توبه می کنم به درگاه خدا که کسی رو که نشناخته بودم درست انتخاب کردم (702433) (moderator22)
 
محمدکاظم
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۰:۰۴:۱۶
من خیلی متاسفم تنها از لیست معروف به اقای توکلی رای دادم پیشنهاد میکنم فردا تمام امضا کنندگان نامه مجهول حرف خودشان را پس بگیرند والا نتیجه مرحله دوم معلوم نیست؟! (702506) (moderator7)
 
رهگذر
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۵:۰۸:۲۷
جای تاسف داره که همین که آقای توکلی رای آورد کلا دیگه مصلحت اندیش شد. (702641) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۸:۵۱:۳۰
جناب آقای نادران شما که خودتون میگید این مسئله رو به یک تابو تبدیل نکنیم چرا مخالفت میکنید ؟بر فرض که رئیس جمهور بیاید و باتوجه به زمان نامتوازن مجلس راقانع نکند وحتی به مسائل حاشیه ای بکشاند، حداقل ثمره اش اینست که روسای جمهور بعدی بیشتر حواسشون رو جمع کنند .مگه وزرا استیضاح میشن ایرادی داره؟هدف اصلاح یک جامعه است. (702757) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۹:۰۸:۲۵
بنام خدا
مجلسی که می ترسد ار رئیس جمهور کشورش سوال کند، آیا توانائی ایستادگی در مقابل بیگانگان را خواهد داشت؟ کجای این مجلس به رفتار و گفتار علی (ع) نزدیک است. (702792) (moderator22)
 
tkj
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۰۹:۴۳:۳۷
نمیدونم چه جو ری میخوای اون دنیا تو روی شهدا نگاه کنی اقای توکلی از خدا بترس بترس از روزی که دیگه اگر هم بخواهی کاری کنی دیگه کاری ازت بر نمیاد از خدا بخواه که به راه راست هدایتت کنه نه راه کسانی که به ظالین رفیتن اقای توکلی به خدا باید جواب بدی بترس از اه مظلوم (702850) (moderator22)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۱:۱۱:۵۹
واقعا آدم گاهی از رفتار سیاسیون مملکت گیج می شود . چرا کسانی تا چند روز پیش همیشه دم از قانون شکنی دولت می زدند ودر بوق کرنا کرده بودند حالا سوال از رئیس جمهور را مصلحت نمی دانند و خواستار گفتگو بین دولت ومجلس شدند . آیا چند سال زمان برای گفتگو نبود ؟ مگر با سوال از رئیس جمهور قرار است چه اتفاقی بیفتد اینگونه تغییر موظه می دهند ؟ شما اقای توکلی که رئیس جمهور را قهرمان قانون شکنی میدانستی از سوال از رئیس جمهور چرا نگرانید ؟ مگر قراراست رئیس جمهور چه جوابی بدهد که شما اینگونه پس رفته ای ؟ و بسیار سوال های دیگر . با این رفتار نمایندگان نا خواسته به جایگاه مجلس خدشه وارد می شود . ودر راس نبودن مجلس تداعی می کند . مطلب در این خصوص زیاد است که مردم بهتر می دانند (703140) (moderator22)
 
تقی پور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۱:۲۱:۱۰
اقای توکلی چرا ترسیدید؟ چرا عقب نشینی کردید؟مگه شما نبودید که می گفتید (نگذارید اینده گان درباره شما و خواب عمیقتان افسانه ها بسرایند، لطفا بیدار شوید) چرا خودت به خواب رفتی؟ مگر شما نفرمودید(مجلس و قوه قضاییه به وظیفه خود عمل کنند در برخورد با بی کفایتی های دولت) حالا چی شده به وظیفه خودت عمل نمیکنی؟ فکر کنم فیلم مناظرات انتخابات رو جدیدا دوباره دیدید و ترسیدید اره؟ من که مطمئنم احمدی نژاد هیچ ترسی از اومدن به مجلس نداره به راحتی از پس شما بر میاد؟ پس از الان تلاش کنید هر طور شده جلوی اومدن احمدی نژاد به مجلس رو بگیرید. (703172) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۱:۳۷:۴۹
اقای توکلی پس درست می گفتن که این کار شما و پیگیری سوال تبلیغ بوده آره؟ مردم خواهان بازخواهی از رییس دولتند به دلایل زیر:
1- دروغگویی اشمار به مردم
2- نامحرم شمردن مردم در مورد اعلام امار رسمی نظیر نرخ تورم
3- ناتوانی در کنترل بازار و تورم بیش از 50% در سالی که گذشت
4- بی احترامی به مردم و نادان فرض کردن مردم در مصاحبه ها و سخنرانی ها

واقعا خجالت داره که نمایندگان مردم به جای نمایندگی مردم حمالی دولت و دولتیان رو بکنن .
راستی ایا حقوق شما حلال است؟ اگر جوابتان بلی است پس وظایفتان را یکبار مرور کنید و ببینید که کجا به انها عمل کرده اید. (703228) (moderator22)
 
كريم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۴:۰۳:۰۵

من به آقاي احمدي نژاد راي دادم واگر در مجلس بودم حتما از او سئوال ميكردم

چرا مي ترسيد شما نماينده ملت هستيد يا وكيل الدوله
وقتي در عرض چند ماه نرخ دلار دو برابر ميشود
اين جاي سئوال از مدير مملكت ندارد
سال 78 من رفتم مكه ريال عربستان 250 تومان بود الان 520 تومان شده اين جاي سئوال نداره
نان از سفره مردم رفت
نفت از سفره پريد
اختلاس 3000 ملياردي
و..............!!!!!
اينها جاي سئوال ندارد
درود بر سيد علي (703571) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۲-۲۳ ۱۷:۲۶:۲۶
اينا وعده اي قبل انتخابات بوده بابا !!! (704071) (moderator22)
 
همه چی آرومه !
۱۳۹۰-۱۲-۲۴ ۰۳:۰۷:۱۴
چرا افرادی میروند مسئول می شوند که هیچ علمی در اون کار ندارند ؟

چرا وقتی نامه می نویسید ، طوری مینویسید که استادان ادبیات هم نمی تونند معنیش رو بفهمند ( از حافظ نزنین جلو ) به طور ساده بنویس

همه ی کارهای مملکت این طوریه ، لقمه رو می پیچونیم ، اون قدر که دیگه لقمه ای نمونده ( ! ) سادگی در هر کاری پرثمرترین کار می شود

دیگه داره تو این زمونه ، تو این کشور ، روده بزرگه روده کوچیکه رو هم میخوره ! از گرسنگی ( ! )

- -
-- --
--- ---
---- آرامش به رویا ها پیوست ! ---- (704820) (moderator18)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.