Mehrdad
۱۳۹۵-۱۰-۲۶ ۱۳:۰۸:۴۶
متاسفانه بانک مرکزی بدون اماده بودن شرایط به این موسسه مجوز داده و مردم به اعتبار این مجوز پول داخل این موسسه گذاشتن . حالا هم نه موسسه پاسخگو است نه بانک مرکزی پیگیری می کنه. الان نزدیک 2 سال است که پول های موسسه الزهرا (زیر مجموعه کاسپین ) را بلوکه کردن نمی دهند (4117838) (alef-13)
سلام اینیعنی چی ؟
یعنی بلوکه شد ،؟
عجب گیری کردیم به خدا !
سود ها چی ؟ (4117889) (alef-13)
با سلام و تشکر از سایت الف
متن ارسالی فوق به این معنا است که پرداختی فرشتگان به مشتریان تا تعیین تکلیف به طور کلی قطع میگردد و یا اینکه در هر روز مقدار محدودی کما فی السابق پرداخت میگردد ؟
و نیز آیا در صورت انتقال کامل فرشتگان مشتریان این موسسه باید در انتظار انتقال 6 تعاونی دیگر نیز باشند ؟ (4117890) (alef-13)
به نظر من هرگسی در این موسسات پول بزاره حق هیچ گونه اعتراضی نداره چون اشتباه کره (4117891) (alef-13)
سپرده گذار موسسه مجاز
۱۳۹۵-۱۰-۲۶ ۱۷:۵۶:۴۶
با عرض سلام دوست عزیز
پس منظور شما این هست بانک مرکزی
اشتباهی مجوز داده
پس باید کل بانکهایی که مجوز بانک مرکزی را دارن
جمع شوند
انشالله بزودی نتیجه حرفت رو توی زندگی
با آه و ناله هزارن نفر میبینی (4118348) (alef-3)
من قبلا نوشته بودم که کاسپین طوری رفتار می کنه انگار شخصیتی مستقل از این 8 تعاونی داره. الان ثابت شد . مراحل تجمیع و تصفیه هر 8 تعاونی طول خواهد کشید فقط معلوم نیست بانک مرکزی به چه علت به موسسه مستقلی به نام کاسپین مجوز داده. (4118014) (alef-13)
با تشكر از خبرگزاري محترم الف كه به دغدغه سپرده گذاران مي پردازد. متاسفانه عده اي از هموطنان از جمله اينجانب به مقررات موضوعه و مجوزهاي صادره بانك مركزي اعتماد كرديم و در موسسه مجاز كاسپين سرمايه خود را به امانت گذاشته ايم. حال كه دادستان محترم به موسسه ايراد وارد كرده است بانك مركزي و مديران خود را طلبكار دانسته و وعده آتي را مي دهند. آيا صاحب خانه كه اجاره مي خواهد با اطلاعيه بانك مركزي راضي مي شود؟ آيا كسي كه چك صادر نموده و چكش در بازار دست به دست مي شود قول و وعده آتي و مبهم آقايان را ابزاري براي مصونيت خود قرار خواهد داد؟ از شما خواهشمندم به موضوع رسيدگي و اطلاع رساني فرماييد. (4118254) (alef-11)
موسسه مالی اعتباری کاسپین در تاریخ 1394/12/27 مجوز خود رو از بانک مرکزی گرفته و مردم بیشماری از آن تاریخ به بعد با اعتماد به مجوز صادره به آن موسسه مراجعه و سپرده گزاری کرده اند ولی حالا این موسسه از پاسخگویی به مردم و دادن پول به آنها خودداری می کند….!
بدون شک این حرکت بانک مرکزی دولت تدبیر و امید باعث ناامیدی و بی اعتمادی در مردم شده است ....
سوال مردم از رییس جمهور این است ::
اگه مردم به مجوز بانک مرکزی اعتماد نکنند به چه چیز دولت میتوان اعتماد کرد؟! (4121588) (alef-11)
منم حساب دارم ولی اصلا نگران نیستم!
اگر قراره نگران باشم باید نگران کل مملکت باشم چون مجوز موسسه کاسپین رو بانک مرکزی داده
اگر نتونه پول کاسپین رو بده پس یعنی ریال کشک و کشور تعطیل. و همه پولها یا باید به سکه تبدیل بشه یا دلار تا در ارزشش در امان باشه.
شمایی هم که داری سکته میکنی، فرض کن پولت رو از بانک برداشتی و دزد برد یا خونت آتیش گرفت و اون پول سوخت، در اون حالته که میگی کاش تو همون کاسپین میموند و دست بهش نمی زدم! (4122398) (alef-11)
اولا به سپرده گذاران موسسه مالی مجاز کاسپین مسائل مالی و داخلی موسسه مربوط نمیشه و بانک مرکزی باید الان جواب همه سپرده گذارها که به اعتماد مجوز آن موسسه به مورخ1394/12/27 سپرده گذاری کردن را بدهد.
اگه این فاجعه بزرگ مالی و اجتماعی در هر کشوری اتفاق می افتاد ::
1- رییس جمهور بعنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور حداقل عذر خواهی میکرد.
2- سریعا وزیر اقتصاد و ریاست بانک مرکزی استعفا میدادند یا از طرف رییس جمهور عزل و برکنار می شدند....
آخه مگه شوخیه با اعتماد بیش از 1 میلیون نفر سپرده گزار در یک موسسه مالی مجاز بازی کردن...این یعنی چی ..... ؟؟!! (4122468) (alef-11)
اولا به سپرده گذاران موسسه مالی مجاز کاسپین مسائل مالی و داخلی موسسه مربوط نمیشه و بانک مرکزی باید الان جواب همه سپرده گذارها که به اعتماد مجوز آن موسسه به مورخ1394/12/27 سپرده گذاری کردن را بدهد.
اگه این فاجعه بزرگ مالی و اجتماعی در هر کشوری اتفاق می افتاد ::
1- رییس جمهور بعنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور حداقل عذر خواهی میکرد.
2- سریعا وزیر اقتصاد و ریاست بانک مرکزی استعفا میدادند یا از طرف رییس جمهور عزل و برکنار می شدند....
آخه مگه شوخیه با اعتماد بیش از 1 میلیون نفر سپرده گزار در یک موسسه مالی مجاز بازی کردن...این یعنی چی ..... ؟؟!! (4122848) (alef-11)
متأسفانه به جز شماره بانک مرکزیکه اون هم روی پیام گیر است ، بقیه شماره ها کسی گوشی را برنمی دارد و پاسخگو نیست . باور بفرمایید امور زندگی مان بر مبنای سود دریافتی از سپرده تنظیم شده است . لطفا نسبت به پرداخت سود اقدام فرمایید . (4159801) (alef-11)
از سايت وزين الف كه به اين مهم كه دغدغه عده اي از هموطنان شده تشكر مي كنم. متاسفانه ادبيات برخورد موسسه كاسپين و نحوه اطلاع رساني مشخص نبوده و صرفاً بر مجاز بودن خود تاكيد مي كنند. بنده با گرفتاري هاي بسيار خواهان برداشت از حساب خود هستم ولي هيچ كسي از آذر ماه پاسخگو نيست. جالب آنكه بسياري از شعبه ها نيروي انتظامي در شعبه مستقر كرده اند و بانك مركزي اطلاعيه چند خطي مي دهد. كسي نيست كه بگويد در بيست و هفت اسفند سال گذشته چه گذشت كه بدون تعيين تكليف اين تعاوني ها موسسه كاسپين صادر شد. چه شد كه تابلو موسسه مجاز كاسپين بر سر ديوارها رفت و مردم به بانك مركزي و موسسه اعتماد كردند. واقعاً چه كسي پاسخگوي اين بي اعتمادي به بانك مركزي است؟ حالب آنكه موسسه كاسپين بدون پوزش از سپزده گذاران صرفاً به بيان چند تذكر اكتفا كرده و تاريخي را نيز مشخص نكرده است. با تشكر مجدد از سايت الف خواهشمندم موضوع را تا تعيين تكليف نهايي اطلاع رساني و پيگيري فرماييد. (4117873) (alef-13)
ما بخاطر تابلوی کاسپین و مجوز بانک مرکزی که سایتش است در موسسه کاسپین پول گذاشتیم ولی 2 ماه است پول ما را نمیدهند و بانک مرکزی کاری نمیکند.
پس چرا مجوز دادین؟ (4118228) (alef-3)
یه دزدی دیگه ! بیچاره مردم (4117877) (alef-13)
ما که موسسه کاسپین سپرده گذاری کردیم فرشتگان منحل شده بود اونموقع الان چیکار کنیم زنگیمون بهم ریخت!چکم برگشت خورد خونه از دستم پرید بدبخت شدم. (4117894) (alef-13)
مديران محترم موسسه كاسپين
طبق اعلام مديران تسويه موسسه الزهرا كار انتقال اموال تعاوني الزهرا به كاسپين اتمام يافته است .علت تاخير در پرداخت سپرده هاي مردم حتي با مبالغ زير 7 ميليون چه مي باشد .
ضمنا به اين نكته توجه كنيد تاخير در تعيين تكليف ايم موضوعات اعتبار اينده موسسه كاسپين را زير سوال مي برد . (4117884) (alef-13)
باسلام و احترام : آنطوریکه در متن اطلاعیه مشخص است در حال حاضر از پرداخت اصل سپرده هم خبری نیست ، یعنی باید سپرده گذاران عزیز صبر کنند ببیند چقدر املاک و دارایی این موسسه ارزش ریالی دارد و پس از آن باید مسئولین محترم دور هم جمع شوند و نسبت به تعیین و تکلیف این مردم عزیز اقدام نمایند !! الحمدالله تا این لحظه خبری از عزیزان مسئول بانک مرکزی و نماینده های محترم مجلس شورای اسلامی ایران نمی باشد!! آخه این چه وضعی است هر روز درست می شود یک روز بحث موسسات غیر مجاز است و امروز بحث موسسه مجوز دار و حتمآ فردا بانک ها !!! به والله مردم و حتی کارمندان این موسسه که دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی می باشند نیز از لحاظ روحی دچار مشکل شده اند ، آیا فریادی رسی در این مملکت نمی باشد که به داد ما برسد ؟ بازهم خدا را شکر سایت کاسپین یک اطلاعیه صادر کرد (4117885) (alef-13)
طاهره
۱۳۹۵-۱۰-۲۶ ۱۳:۳۳:۲۱
كاسپين داره تعهدات را انجام ميده و امروز هم پرداختي داشت و در كمال صداقت داره كار ميكنه. فرشتگاني در كار نيست و مردم هم اطمينانشون دوباره جلب شده. من خودم از سپرده گذاران هستم. خداييش هم تاحالا به همه تعهداتشون عمل كردن (4117887) (alef-13)
ساسان
۱۳۹۵-۱۰-۲۶ ۱۴:۱۴:۱۸
بس کن م
من مشتری کاسپین هستم یعنی وقتی مجوز گرفت افتتحا حساب کردم ...
دو ماه هست که ریالی به من پرداخت نکردند ....
کدوم شعبه پول داره کجا پول میدن من برم فقط نصف سودم رو بگیرم نه سپرده ! نه کل سود ماهانه ! فقط نصف سود ماهانه !
دروغگوووووووووووووووو (4117991) (alef-13)
به من هم پول میدهند؟
نه حساب دارم و نه سپرده
آدرس بدید منم بیام
تروخدا (4118415) (alef-3)
Mehrdad
۱۳۹۵-۱۰-۲۶ ۱۴:۲۵:۵۸
لطفا خانم طاهره شعبه ای که از انجا پول دریافت می کنند اعلام فرمایند تا مردم هم به همانجا مراجعه نمایند. من فکر میکنم شما باید یکی از مسئولان موسسه کاسپین باشید.. بانک مرکزی چرا در قبال مجوزی که داده مسئول نیست (4118027) (alef-3)
ما برحسب اجازه فعالیت و تائید بانک مرکزی همچنانکه خود بانک مرکزی اعلام می کرد برای سرمایه گذاری به موسسات داری مجوز که در سایت بانک مرکزی می باشد رجوع و سرمایه گذاری کنید اقدام نمودیم یعنی دیگه می بایستی چکار دیگر می کردیم که اکنون کل سرمایه مان درگیر شده است .یعنی این رسم تعهدی است که بانک اصلی و مرکزی یک کشور با ما می کنند .!!!!!! (4117901) (alef-13)
نظارت هزینه بر برای چه؟ نظارت روی ساختمان کلی هزینه دارد بعد وقتی سقوط ستون سنگی بالکن کشته می دهد می گویند مست بوده! مردم با اعتماد بر نظارت بانک مرکزی سپرده گذاری می کنند بعد هیچی مالشان بر باد می رود. بعد از استعلا از ثبت و... زمین یا خانه می خرند بعد مشمول خرابی می شود! مردم را خانه خراب کرده اید، مالشان رابر باد داده اید.... شرمی حیایی...؟ (4117987) (alef-13)
وقتی سپرده گذاشتیم گفتن مجوز داره و تابلو کاسپین داره فرشتگان و اینکه جزء صندوق تضمین سپرده بانک مرکزی هست حالا الان نه سود رو میدن نه اصل پول رو بعد از ۶۰ روز وعده وعید امروز ۲۵ دی آب پاکی رو ریختن که فعلا هیییییچ پولی نمیدن بانک مرکزی هم فقط نظاره گره مردم بیچاره شد (4118015) (alef-13)
وقتی ما پول گذاشتیم تابلوش کاسپین بود حالا که میخوایم پول برداریم میگن فرشتگان بوده و هنوز منتقل نشده به کاسپین.
اینکه مشکل سپرده گذارا نیست.
پس چرا تابلوها رو عوض کردین؟ (4118016) (alef-13)
علیرضا
۱۳۹۵-۱۰-۲۶ ۱۷:۲۵:۲۹
بالاخره تکلیف چیست؟ (4118324) (alef-3)
سپرده گذار
۱۳۹۵-۱۰-۲۶ ۱۴:۲۲:۲۸
من که دفترچه و سپردم مال کاسپینه. از نظر قانونی هم مسووله. با این اطلاعیه هم از مسوولیتش چیزی کم نمیشه. باید پاسخگو باشه (4118017) (alef-13)
مهدی عباسپور
۱۳۹۵-۱۰-۲۶ ۱۴:۲۲:۴۵
سلام پس چطور پول تعاونی منحله بدر توس تا فبل از ادغام نهایی همه تعاونی های هشت گانع تا سقف بیستدمیلیون تومان یک مدت ادامه داشت ولی حالا که نوبت به تعاونی فرشتگان شد باید همه تعاونی های هشت گانه ادغام بشن تا پول سپرده گذارهای فرشتگان پرداخت شه .چرا این همه تبعیض بین تعاونی هایرهشت گانه .
پس حالا همچنان منتظر بمانیم که تعاونی جلین که میاد ادغام بشه . ( (4118018) (alef-13)
دوستان من خودم با چندتا کد رهگیری مختلف تو سایت بانک مرکزی ازشون خواستم جواب بدن جالبه بدونید وقتی میرم تو قسمت رهگیری میزنه در دست بررسی بعد از یک هفته!!!سوال من اینه خیلی از ماها از بعد از اینکه کاسپین مجوز گرفت و تابلوشو عوض کرد حساب باز کردیم و پول آوردیم چرا اعلام نکردن مردم فعلا پول نیارن؟یادمه سال ۹۱ وقتی موسسه اعتماد ایرانیان لغو مجوز شد و وظیفه پرداختش سپرده شد به بانک قوامین از فرداش تابو قوامین حک شد رو سر در شعب موسسه اعتماد و دیگه اگه حساب باز میشد مسئولیتش با بانک قوامین بود. (4118020) (alef-13)
خواهشا از تجمع مقابل شعبات پرهیز کنید الکی شلوغ نکنید وقتی پول نیست برو چادر بزن بشین چه فایده پس کمی صبر کنید کاسپین موظف به حفظ سپردهاست پس نگران نباشید بانک مرکزی بی خودی مجوز نداده که خودشو اذیت کنه (4118021) (alef-13)
شاید بعد از یکسال بخواهند اصل سپرده ها رو پرداخت کنند... پس تکلیف سود سپرده هامون چی میشه؟! (4118172) (alef-3)
فردا کدولت عوً ض شد میگن کار کاردولت قبلیه و به ما مربوط نمیشه. (4118900) (alef-11)
چرا خدا به داد این مردم و این مملکت نمیرسه !!!؟؟؟
دارو ندارم رو ، همه ی سرمایه ی کارم رو واسه یه مدت کوتاه گذاشتم تو کاسپین که تا مقدمات کار رو فراهم کنم از سودش زندگی کنم !!!!
الان دوماهه نه پول دارم نه آبرو ! فقط 10 میلیون قرض رو دستم مونده ،،، فریادمم به هیچ جا نمیرسه !!!
ای خداااااا .... (4118023) (alef-13)
خدا يه جو عقل بهت بده (4118946) (alef-11)
با سلام
کاسپین همان فرشتگان است وگرنه به یک اسم که مجوز بانک مرکزی نمی دهند باید دارایی و سپرده معرفی کند که کاسپین هم با همین اموال و سپرده های فرشتگان مجوز بانک مرکزی گرفته و تمام شعب فرشتگان را تبدیل به کاسپین کردن و تابلو کاسپین دارند وگرنه چیزی به اسم کاسپین وجود ندارد و مردم به اعتبار مجوز بانک مرکزی که داده بود و تابلو ها هم کاسپین شد و اخیراً هم دفترچه ها و سپرده ها را مهر کاسپین زدند .پس بانک مرکزی که مجوز کاسپین را داده باید پاسخگو باشد و مردم را از این سرگردانی و مشکلات نجات بده و بگه کاسپین چه جوری ایجاد شده و با چه سرمایه ای مجوز گرفته و سپرده قانونی اون نزد بانک مرکزی چقدره و ........مردم از بانک مرکزی پاسخ می خواهند. (4118024) (alef-13)
متاسفانه خیلی وقته حال بانک ها خراب است..از بس که به دستور دولت و مجلس و افراد خاص وام بی حساب به این و اون داده اندو...ان شخص هم براحتی پولها رو خورده و پس نداده....حالا بانک مانده و حوض پر از خالی.... (4118120) (alef-3)
مهدی امیری
۱۳۹۵-۱۰-۲۶ ۱۵:۱۱:۱۶
بنده در این موسسه سپرده دارم با ایجاد تجمع و نا آرامی مشکلی حل نمی شه جز اینکه گزک دست عده ای میدیم که برای زمین زدن این موسسه این مسایل را ایجاد کردند و الان هم قصد دارن مشکل بیشتر برای اون ایجاد کنند .پس باید قدری تامل کرد تا عملیات حسابرسی انجام بشه (4118128) (alef-11)
سلام از پارسال که فرشتگان می دانست که ادغام می شود می بایست در شعب به مشتریانش اطلاع رسانی کند که احتمال دارد در این نقل و انتقالات مدتی حساب ها بسته شوند لذا بخشی از پول هایتان را بردارید بگذارید موسسه یا بانک دیگری . که این روزها حداقل پول بیمه ماشین . شهریه بچه هایتان را داشته باشید. (4118182) (alef-11)
SMAH1
۱۳۹۵-۱۰-۲۶ ۱۶:۴۵:۵۱
جالب اینجاست که این موسسه کاسپین در ماه اخیر در مشهد شعب فراوانی را ایجاد کرده است.برای نمونه در بلوار معلم مشهد که قبلا فقط دو شعبه داشت،کنون ۸ تا را خودم با چشم دیده ام. (4118273) (alef-3)
من کارمند کاسپینم این خبر صحت نداره اوضاع هم خوبه خیالتون راحت (4118274) (alef-3)
مشکل از این هست که به از ما بهتران مجوز بانکی میدیم .مردم هم همه دنبال دودرصد سود بیشتر هستند لذا اوایل فعالیت صاحبان موسسه وب پولها رو جمع میکنن وچون رانت دارن پولهارو میبرن تو مسکن و واردات ودلالی .کلی هم سود میکنند اما چون رانت دارند وقتی ضرر هم میکنند زیان برای مردم و بانک مرکزی هست .مردم زیز پولهاتون رو بذارید تو همین بانکهای دولتی و خصوصی خودمون نه موسساتی که صاحبانش از مابهتران هستند. (4118421) (alef-11)
وقتي واسه سود ٣٤درصدي رفتين اونجا بايد فكر اينجا رو ميكردين (4118458) (alef-3)
با سلام و تشكر از سايت وزين الف جهت مطرح كردن موضوع بحران مال موسسه كاسپين و با توجه به خطري كه با ورشكستگي بانكها و موسسات مالي مجاز براي كل فضاي كسب كار و بازارهاي مالي كشور ايجاد خواهد شد و مي تواند اثرات سرايتي و دومينو واري ايجاد كند از سايت محترم الف، جناب دكتر توكلي و گروه ديده بان عدالت و شفافيت در خواست مي كنم كه با جديت اين موضوع را پيگيري فرمايند.
با تشكر (4118468) (alef-11)
آقا من یه سوالی دارم
فروردین امسال من امید جلین یکی از تعاونی های زیرمجموعه کاسپین حساب باز کردم و تا همین ماه هم هرماه سود پول رو واریز میکنن و هم اصل و هم سود پول تو برداشتش مشکلی ندارم و با هر مبلغی
این مشکلی که میگین فقط برا فرشتگان هستش یا کل تعاونیهای ادغامی؟! (4118509) (alef-11)
سلام..لطفا تا اخر این موضوع رو پیگیری کنین..
با اعصاب و زندگی مردم بازی میکنن
ماهی ۶ میلیون قسط دارم از رو سود اینجا میدادم...این ماه بخاطر قسط ماشنمو ۲ میلیون زیر قیمت فروختم ک قسطامو بدم
مجوز نداره مثل ثامن الحجج میشه
مجوز داره مثل کاسپین میشه
خدایا خودت ب دادمون برس (4118676) (alef-11)
علیرضا
۱۳۹۵-۱۰-۲۶ ۲۱:۵۵:۲۳
متأسفانه خبرگزاری ها به این نکته مهم توجه نمی کنند که قضبه کاسپین شبیه میزان یا ثامن الحجج نیست که تقصیر را گردن مشتریان بیاندازند؛ چرا که بخشی از مردم بعد از صدور مجوز رسمی، سپرده گذاری کرده اند و مشخص نیست که اگر سخن دادستان درست است ؛دولت چرا به یک تعاونی ورشکسته و متخلف جواز داده است؟ البته مؤسسه میزان و ثامن الحجج هم قطعا بدون مجوز اولیه نبوده اند؛ والا چطور می توانستند سال ها فعالیت و حتی در تلویزیون تبلیغ کنند؟ مگر امکان بقای بی مجوز برای یک بقالی وجود دارد که برای ۵۵۰ شعبه ثامن الحجج وجود داشته باشد؟ مگر تا مدتها اسم همین مؤسسات در سایت بانک مرکزی درج نبود تا اینکه ناگهان غیر مجاز اعلام شدند؟ مع الوصف، لازم است به حقوق اشخاصی که پس از صدور مجوز سپرده گذاری کرده اند، توجه ويژه شود. (4118725) (alef-11)
همين الان اگه بانك ملي رو هم بگن مديرانش اختلاس كردن مردم هجوم بيارن ده درصد هم نميتونه بانك ملي پول مردم بده چه برسه به اين مؤسسها بهترين راه حل اينه مردم زياد شلوغ نكن و خود موسسه كم كم و يا با تعيين سقف ماهي پنج ميليون پول مردم پرداخت كند اوني هم كه ميلياردي پول گذاشتن قطعا زمان طولانيتري به پولشون ميرسن. البته اين فقط يم راه حله براي مديران اين مؤسسها و گرنه اگه مردم هجوم بيارن دست اين موسسات ميمونه تو پوست گردو هيچ پرداختي هم صورت نمي گيرد (4118861) (alef-11)
سلام
منم با صحبت اين دوستمون موافقم هرچي شلوغ تر شه و اين موضوع بيشتر رسانه ايي بشه مشكلات بيشتري براي خود مردم و سپردهاشون پيش مياد ....! كمي صبوري....
ولي موسسه كاسپين و بانك مركزي در رفع اين مشكلات و استرس مردم ميتونن نفش بهتري .....
بانك مركزي ميتونه تا پايان نقل وانتقلات اين موسسه براساس وجهي كه اين موسسه در بانك مركزي گذاشته وجز صندوق تضمين سپرده... هسته ميتونه ي مبلغ اعتباري به موسسسه بده تا اون مشكلات سپرده گذاراني كه واقعا احتياج به پولشون دارن رو رفع كنه و جو رو اروم.... (4118931) (alef-11)
در این ماجرا هیچکس به اندازه بانک مرکزی مقصر نیست.
چرا و به چه دلیل به موسسه ای که هنوز شرایط اخذ مجوز را ندارد اجازه کار قانونی می دهید.
از بانک مرکزی به عنوان یک نهاد رسمی انتظار بیش از این می رود . ولی متاسفانه با بی مسولیتی و ندانم کاری برای هم وطنان و سپرده گذاران مشکلات بسیاری را پدید اورده.
با بدقولی و بدعهدی بانک مرکزی که حال حاضر به پاسخگویی نیست حتی دیگر نمی توان به سایر بانک های دولتی نیز اعتماد کرد. (4118999) (alef-11)
بارها مسئولین اعلام کردند بخاطر چند درصد بهره ونزول اضافی سرمایه وپول خود را به خطر نیاندازید
من آنچه شرط بلاغ است با تومیگویم توخواه ازسخنم پند گیر خواه ملال
هیچ دستگاهی در مقابل مردمی که به بنگاه های نزول دهی اعتماد کرده اند قاعدتا نباید مسئول باشد مگر وضع تراز مالی سایر بنگاه های نزول دهی بهتر از این ۸ موسسه است (4119068) (alef-11)
بانک مرکزی به موسسه کاسپین که از ادغام 8 تعاونی تشکیل شده بود مجوز داده بود و مردم بدلیل دارا بودن مجوز نزد این تعاونی ها و موسسه سپرده گذاشتند.تابلو سردرب موسسه فرشتگان ، موسسه کاسپین است و دفترچه ها و برگ سپرده ها به مهر موسسه کاسپین ممهور است . بعد از اعلام دادستانی در خصوص دستگیری دو مدیر سابق موسسه منحله فرشتگان بعد از 10 ماه از صدور مجوز اعلام میشود که دارائیها و بدهیهای موسسات هنوز انتقال نیافته است و ابتدا بانک مرکزی اعلام می نماید موسسه کاسپین موظف به پرداخت وجوه سپرده گذاران این موسسه است و مدیر عامل موسسه کاسپین اعلام می نماید : من وکیل سپردهگذاران هستم/ یک ریال از حق کسی ضایع نخواهد شد/احتیاجی به فروش اموال فرشتگان نیست و اکنون اعلام می نماید که یک موسسه مستقل است و پس از انتقال دارائیهای فرشتگان و تحت نظارت بانک مرکزی و مقامات قضایی وجوه مردم را پرداخت می کند و پول سپرده گذاران را نمیدهد و مشخص نیست کی انتقال صورت می گیرد و مردمی که یکجا پول به این موسسه دادند باید بعد از مدتها آنهم ذره ذره پولشان را پس بگیرند ، بداد سپرده گذاران کی میرسد ؟ مردم را که به مجوز بانک مرکزی اعتماد کردند گرفتار کرده است . وقتی از طرف بانک مرکزی حمایتی برای پرداخت وجوه مردم صورت نمی گیرد و دادستانی موسسه کاسپین را ملزم به پرداخت وجوه مردم نمی کند ؟ این هم از دادن مجوز ! (4119118) (alef-11)
به نظر من اوضاع و احوال اين موسسه بهتر نخواهد شد چون در بهترين شرايط بعد از اين اتفاقات مردم ديگه اعتمادي ندارند و ميرن به سوي دريافت سپرده هاشون و مطمئنا اين موسسه توان پرداخت اون حجم سپرده رو نخواهد داشت و ممكنه اعلام ورشكستگي بكنه و عده زيادي متضرر خواهندشد ، من هم سپرده دارم تو اين موسسه و تا حد زيادي ماهانه روي اين سود حساب ميكردم،انشالاه كه مردم به پولشون زودتر برسند حداقل قبل از اين دولت . (4119297) (alef-11)
مرتضی
۱۳۹۵-۱۰-۲۷ ۱۴:۴۵:۵۹
باسلام من توزاهدان یه خونه داشتم وفروختم پولموتوموسسه فرشتگان گذاشتم که بعددفترچه سپرده روعوض کردن ودفترچه کاسپین به من دادندازاون روز به بعددیگه خیرندیدیم وبدبختی ماشروع شدبه خدااین پول سرپناه بچه هام بودداشتم دنبال خونه می گشتم که رفتم بانک دیدم بهم پول نمیدن اگر سلاحیت نداشتن چرابانک مرکزی مجوزداده بهشون حالا واقعا به پولم میرسم یانه حتی شب خواب ندارم چندروزهم هست که رییس شعبه مرکزی وشعبه ای که من حساب داشتم نیستن یامیگن مریضه یارفته تهران امروزکه غیراز آبدارچی دیگه توهیچ شعبه ای کسی نبود واقعا تکلیف مردم بدبخت امسال ما چیه (4119797) (alef-11)
باسلام بنده هم معتقدم مقصر اصلی بانک مرکزی که بدون داشتن شرایط لازم موسسه کاسپین توی سایت بانک مرکزی بعنوان پنجمین موسسه مالی و اعتباری مجوز دار معرفی کرده و حالا متاسفانه دریغ از هیچ احساس مسئولیتی از بانک مرکزی در قبال مردمی که به مجوز بانک مرکزی اعتماد کردن و سرمایه هاشون رو تو ی موسسه کاسپین که هنوز در گیر و دار حل کردن مشکلات ریز و درشت تعاونی های ادغامیشه گذاشتن و حداکثر کاری که بانک مرکزی داده صدور بخشنامه که برای ما پول نمیشه . (4120006) (alef-11)
متاسفانه به سپرده گذارانی که به موسسه کاسپین برای دریافت پولشان مراجعه میکنند نه تنها بی احترامی می کنند حتی کتک هم می زنند و فحش هم می دهندتوسط نگهبانان موسسه (4120260) (alef-3)
انشااله درست میشود (4121038) (alef-3)
آقای روحانی ریاست محترم جمهور حداقل برای رای آوردن دوره بعد هم شده سرو سامان و تدبیری بفرما (4121200) (alef-11)
به نظر میاد کاسپین ورشکست شده باشه و ما سپرده گذاران بدبخت شدیم. چون این سکوت مدیران تاییدی هست بر اخبار ورشکستگی کاسپین (4121288) (alef-11)
زندگی ما تحت تاثیر این موسسه لعنتی قرار گرفته من الان سر پیری چه کنم
بانک مرکزی و دولت باید یابد پاسخ بدهند تا کی میخواهید مردم را سرگردان کنید
زندگی ما از هم پاشیده کی جواب میده (4123211) (alef-11)
منوچهر
۱۳۹۵-۱۰-۲۹ ۱۲:۴۳:۴۴
بزرگواران باید کمی صبوری کنید شما که صحبت از ورشکستگی می کنید دقیقا همان حرفی را میزنید که برخی حضرات انتظار دارند مطمئن باشيد غالب بانكهاي تاسيس شده بعد از انقلاب همگي از همين روش تبديل به بانك شدند اول موسسه بدون مجوز زدند سپرده جذب كردند بعدا مجوز موسسه گرفتند و بعد بانك شدند حالا سهام برخي از اينها متعلق به خودي ها بوده گير ندادند ولي آنهائيكه خودي نبودند دچار چنين مشكلاتي شدند صبوري كنيد تا مشكلات حل شود.
آقايان در رسانه ها اعلام كردند در موسسات بدون مجوز سپرده گذاري نكنيد مفهوم اين حرف اينه كه موسسه اي كه مجوز داره مشكلي نخواهد داشت و نزد بانك مركزي سپرده داره آنهائيكه به كاسپين مجوز دادند بايد پاسخگو باشند.
صبوري كنيد و در جهت منافع آنهائيكه ميخواهند اين موسسه را ورشكست نشان دهند حركت نكنيد. (4123600) (alef-11)
دولت باید به داد مردم بیچاره که با سود اندوخته بانکی امورات زندگیشان را می گذرانند برسد.موسسه فرشتگان باید هرچه زودتر پول مردم را بدهد.شب عید است ،تا کی مردم باید ترس و دلهره داشته باشن که کل.پس اندازشان را در موسسه مجوز دار کاسپین گذاشته اند. (4124333) (alef-11)
به نظر بنده اینطوری فایده ندارد بابد ماهانه سود را بدهند تا مردم به آرامش برسند مردم اطمینان کنند تا به یاری خدا درست بشه (4132170) (alef-11)
خواهش میکنم با مردم بازی نکنید آقایان بزرگ لااقل سودها وحسابها رو باز کنید آبروی ما درخطره چک داریم ترو خدا جان هرکی روميپرستيد پولهای ما رو آزاد کنید (4134817) (alef-11)
سپرده گذآر
۱۳۹۵-۱۱-۱۰ ۱۵:۰۳:۵۲
با صحبتهای اقای سیف امیدی باقی نماند (4141868) (alef-3)
مرجان
۱۳۹۵-۱۱-۲۰ ۰۳:۱۴:۲۵
سلام لطف کنید مردم را سرکار نگدارین مردم تمام سرمایه زندگیشان را گذاشتن اینقدرها اعصاب و روان مابازی نکنید الان چند ماهه که نه از سود خبری هست نه از اصل سپرده وقتی مراجعه میکنیم میگین درحال نقل وانتقاله لااقل بگین این نقل و انتقال چقدر طول می کشه شاید مردم را سرکار گذاشین یکوقت به خودمون میایم میبینم اقایون با سپرده ما رفتن (4156314) (alef-11)
زندگی من از هم پاشیده و داریم طلاق میگیریم
شما با حوصله و آرامش ما رو به صبوری دعوت کنید (4169341) (alef-11)
دوستان کاسپين ورشکسته نشده, اين موسسه قوي و قلدره, و بزودي بانک ميشه, فقط صبر کنيد, شما توقع داريد سريع کارتون راه بيفته اين حداقل ۶ ماه پروسه زماني ميبره پولتونو دست نزنين, تا خرداد ماه سودها واريز ميشه , خودم اونجا حساب دارم و ميدونم سخته, اجاره خونم به مشکل خورده, شب عيدي به بن بست خوردم, صبر کنين به اميد خدا درست ميشه (4171401) (alef-11)
جناب آقای دکترحسن روحانی، رییس محترم جمهور
احتراما، مردم با اعتماد به مجوز بانک مرکزی که تحت نظر وزرات اقتصاد میباشد، در موسسه اعتباری کاسپین سرمایه گذاری قبلی خود را ادامه دادند یا سرمایه گذاری جدید کردند.
چنانچه وضعیت موسسه اعتباری کاسپین تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری در پایان ارذیبهشت ۱۳۹۶ به حالت عادی برنگردد و سپرده های مردم را پرداخت نکند، این را بدانید رای حدود دو میلیون خانواده که در کاسپین سپرده گذاری کرده اند به سبد آرا شما ریخته نخواهد شد زیرا وزیر اقتصاد شما کسی را به ریاست بانک مرکزی گمارد که به امضای خود در زیر مجوز صادره برای موسسه اعتباری کاسپین پای بند نیست و مردم را برای سرمایه گذاری در یک موسسه ای که از بانک مرکزی مجوز دارد، مقصر می داند.
با احتساب اینکه هر خانواده به طور متوسط دارای سه فرزند واجد شرایط رای دادن باشند، تعداد آرای کل خانوادگی سپرده گذاران موسسه کاسپین حدود شش میلیون نفر برآورد میگردد. این شش میلیون نفر که تمام هست و نیست خانواده شان را در موسسه اعتباری کاسپین به امید ساخت آینده ای بهتر سرمایه گذاری کرده اند، در صورت ناامیدی از دریافت هست و نیست خود، دیگر انگیزه ای برای شرکت در انتخابات ندارند و انتخابات را تحریم خواهند کرد و اگر هم شرکت کنند به شما که نسبت به دادخواهی آنها پاسخ عملی نداده اید رای نخواهند داد. توصیه اکید به شما این است که در اسرع وقت شخصا” حل مشکل سپرده گذاران موسسه اعتباری کاسپین را پیگیری بفرمایید و از طریق مساعدتهای فوری بانک مرکزی نسبت به حل مشکل آنها تا حداکثر پایان اردیبهشت ۱۳۹۶ اقدام فرمایید.
بدیهی است حل این مشکل، امید به آینده را در دل حدود شش میلیون ایرانی زنده کرده و به عنوان پشتوانه رای آتی شما خواهند بود.
با آرزوی توفیق الهی برای شما برای کمک به به حدود شش میلیون از بندگان نا امید این کشور، جمعی از سپرده گذاران موسسه اعتباری کاسـپین (4180051) (alef-13)
فريبا ادبي
۱۳۹۵-۱۲-۱۵ ۲۳:۱۸:۴۳
اگر مشكل كاسپين حل نشود ديگر اميدي به هيچ بانك وموسسه مجاز در كشور نيست وعابرو نظام بانكي زير سوال بزرگي خواهد رفت ومردم ديگر پولهاي خودشان را تو هيچ موسسه وبانكي كه مجاز هستن نمي گذارند وهمه تبديل به ارز ودلار وسكه مي شود ونظام پولي وبانكي مملكت زير سوال مي رود ومملكت ورشكسته خواهد شد (4188805) (alef-11)
اگر بانک مرکزی ودیگر نهاد های مربوطه کاری نمی توانند کنند حداقل اسم وآدرس صاحب امتیازموسسه کاسپین را اعلام کنید تاخودمون ازحلقومش سرمایه هامون بکشیم بیرون شما اگه میترسید مابرای ازدست دادن چیز دیگری نداریم (4193208) (alef-3)
واقعا عجبم از کار این ملت، وقتی مقام محترم قوه قضاییه بدون هیچ تاملی خبر دستگیری چند تن از روسای فرشتگان را اعلام کرد، متاسفانه ملت بی درنگ هجوم خود را برای دریافت سپرده ها اغاز کردند و در عرض یکهفته ۸۰۰۰ میلیارد تومان ذخیره مالی کاسپین را دریافت کردند و عملا موجب نابسامانی در این موسسه شدند، حالا توقع دارند با این بحران شدید مالی، بلافاصله باقی سپرده گذاران به سرعت به نقدینگی خود برسند! اگر مردم ما کمی فکر می کردند که این موسسه مجوز دارد، شاید وضعیت بهتر از این بود، من موسسه کاسپین رابه تنهایی مقصر این مشکل نمیدانم، و عمده تقصیر را متوجه سپرده گذاران میکنم،
حال باید صبر و تحمل کرد تا مسئولین به کار خود برسند و هرچه سریعتر گره از مشکل باز گردد (4214045) (alef-13)
آرش پیام شما در انتظار تائید می باشد . سه شنبه ۲۲ فروردین ۱۳۹۶
سلام دوستان.بارها از سوی مقامات بانک مرکزی این مسئله عنوان شده که کسی پول در موسسه کاسپین سپرده گذاری نکرده و مردم در آن موسسات غیر مجاز سپرده گذاری کردند..و حالا هم حرفهای جدیدتر مانند امکان عدم همخوانی داراییها با میزان بدهی ها به مشتریان..تازه دارند منت هم میگذارند که بانک مرکزی دارد لطف میکند و میتوانست اصلن به این مسئله ورود نکند و..در پاسخ باید گفت اصلن شما درست میگویید موسسه فرشتگان آمده بطور خودسرانه از همان روزی که مجوز کاسپین صادر شد نامه مجوز را در سایتش قرار داده و در سطح شهر تمام تابلوهای فرشتگان را بازهم بطور خودسرانه به نام کاسپین تغییر داده و دفترچه و اوراق را هم به نام کاسپین تغییر داده و ما سپرده گذاران هم به گمان اینکه این همان موسسه کاسپینی است که مجوز دارد در آنجا سپرده گذاری میکنیم.بنده از آقایون این سوال را دارم: شما که میدانستید چرا نیامدید اعلام بکنید که جریان اینه؟؟چطور موسسه ای بقول شما غیر مجاز میاد با سوءاستفاده از نام کاسپین که شما مجوزش را صادر کردید ماه ها جذب سرمایه میکنه و شما اعلام نمیکنید که مردم بدانند؟؟به اعتقاد بنده خوشبختانه قضیه به گونه ایست که بانک مرکزی از هر راهی که بخواهد از زیر بار این مسئله شانه خالی کند اول خودش را زیر سوال میبرد وگرنه شاید همین کار را می کرد. (4246291) (alef-13)