جان یک هموطن چقدر ارزش دارد ؟ (2239761) (alef-10)
حمید صحرایی
۱۳۹۳-۰۴-۱۵ ۱۲:۲۴:۴۷
در اینجا دو مسئله وجود دارد. مسئله اول، شرکت سایپا اقدام به تاسیس شرکتی به نام سازه گستر کرده است و وظیفه این شرکت دریافت قطعه از قطعه سازان و تحویل ان به سایپا است. در واقع ما به عنوان قطعه ساز قطعات تولیدی را به سایپا ارسال میکنیم و فاکتور خود را به سازه گستر. این کار اولا هزینه سازه گستر را سربار هزینه های سایپا میکند در ثانی سازه گستر ارقام مورد نظر خود را به به شورای رقابت اعلام میکند. مسئله دوم، مگر میشود کل دریافت عوارض از اتومبیل ساخت داخل بیشتر از اتومبیل وارداتی باشد؟ اتومبیل وارداتی 55% و اتومبیل داخلی 100%. انالیز این عوارض چه است و صرف کجا میشود؟ (2239780) (alef-10)
پراید 6 میلیون می ارزه و لاغیر (2239800) (alef-10)
به نظر من تازه 3میلیون و 700هزار تومن هم نمی ارزد (2239802) (alef-10)
بهتره قیمت خودرو پراید را از خودرو سازان بین الملی بپرسید که اگر آنها آنرا تولید میکردند واقعا چقدر تمام میشد
شاید اونها بگویند 700 دلار اونوقت چی میشه ؟!!!!!
چطور بعضی خودرو های لوکس خارجی با این همه امکانات و با هزینه حمل و نقل در امارات فقط چند هزار دلار است ؟ (2239805) (alef-10)
پس با این حساب برای پایین اومدن قیمت خودرو خود دولت باید دست به کار بشه و عوارض رو کم کنه نه تقصیر رو به گردن خودر ساز بندازه (2239822) (alef-10)
بخش یزرگی از این قیمت عدم مدیریت صحیح میباشد و بعد دولت و عوارض در ضمن قیمت کم شد با کیفت چه کنیم ؟؟ (2240937) (alef-13)
شعری زیبا در مورد اینکه واقعا ارزش پراید خیلی بیشتر از این چیزیه که ما میبینیم
بینمت اکنون به هرجا و مکان
جانشین خوب پیکانی پراید
بس که محکم هستی و سفت و قوی
مثل تانک جنگ می مانی پراید
چشم بی پولان همه بر روی تو
چون که امید فقیرانی پراید
اغنیا سوی فراری می روند
درد ماها رو تو درمانی پراید
هر کجا باشد ژیان یا که رنو
تو در آنجا مثل سلطانی پراید
دارد اکنون اصغری و آتقی
مریم و مش مهدی و مانی پراید
گر که از مادر زنت سیری هنوز
هدیه اش کن بی پشیمانی پراید
من خجالت میکشم از وصف تو
بس که داری حسن پنهانی پراید (2239826) (alef-10)
من نمیدونم اما خودرو ساز داخلی که مقداری از سهامش هم دولتیه به هر حال باید به فکر مردم باشه ونخواد سود اوری کلان داشته باشه چون کسانی که از این خودروهای بی کیفیت استفاده میکنن اکثرا قشر متوسط به بایین جامعه هستن وتوان خرید خودروهای بهتر رو ندارن جالب اینجاست خودرو ساز ها منتی هم سر مشتری میزارن که خودروساز داره ضرر میکنه (2239831) (alef-10)
وما هم گوش هایمان دراز............................ (2239832) (alef-10)
راه حل بسیار ساده است. واردات خودرو آزاد بشه اونوقت معلوم میشه قیمت واقعی قوطی کبریت های تولیدی ایران خودرو و سایپا چقدر هست.
امروز خبرگزاری فارس لیست قیمت تعدادی از خودروهای خارجی را با قیمت 206 و 405 مقایسه کرده بود. طبق اون گزارش با پولی که مردم بیچاره برای خرید 405 پرداخت می کنند با خرید ارز ازاد می تونن یه خودروی نیسان مدل 2014 بخرند.
واقعا تا کی مردم بیچاره باید اسیر این خودرو سازهای بی انصاف داخلی باشند. مسئولین متدین که به فکر بهشت و جهنم مردم هستید! این انحصار با کدوم قانون شرعی و دینی و قانونی مطابقت داره؟ کمی هم نگران بهشت و جهنم رفتن مسئولین ایران خودرو و سایپا باشید. (2239836) (alef-10)
ايا واقعا قيمت پرايد اىنقدر است تا زمانى كه دلار بازكشت نكند و پول ملى ما اىنقدر بي ارزش باشد مردم متضرر مى شوند سهمى از رفاه و اميد به انده و شادى نخواهند داشت چون اىنها فقط در اختيار كذوهى است و گرانى تغيير چندانى ندارد (2239853) (alef-10)
این خودرو سازا دولتی اند؟ خصوصی اند؟ مال کین؟ سود کجا می ره؟ مجلس کجاس؟ (2239865) (alef-10)
محمود شایق
۱۳۹۳-۰۴-۱۵ ۱۲:۵۷:۵۳
سمه تعالی
اگر مردم حرص نزنند وخریداری نکنند خودبه خود قیمت پاهین می آید ولی متاسفم (2239879) (alef-10)
علی 12
۱۳۹۳-۰۴-۱۵ ۱۳:۰۲:۲۰
لطفا بحث رو یه کم بازتر کنید و در یه جدول نشون بدین. اینجوری که نمیشه تجزیه و تحلیل کرد. بعدشم منبع اظهارات رو بیان کنید. (2239886) (alef-10)
آخه اینجوری که محاسبه نمیکنن - شما حساب کن مواد اولیه آیفون چند درمیاد چند میخریم.
باید بازار آزاد شه و رقابتی با محصول خارجی. (2239902) (alef-10)
2میلیون (2239931) (alef-10)
روزبه
۱۳۹۳-۰۴-۱۵ ۱۳:۴۴:۵۸
من فقط ميدونم مفت هم باشه باز هم گرونه (2239994) (alef-10)
بستگی داره به عوارض
میزان عوارض چند برابر پول خود پرایده
حالا ما تولید ملی نخواهیم کی رو باید ببینیم
هم مجبوریم تولید ملی گران سوار بشیم و هم خودرو ارزان خارجی با عوارض گمرکی بالا در توان ما نیست
مظلوم گیر آوردن اینقدر زور میگن بعد خودشون با پول نفت ما میرن بهترین ها را سوار میشن (2240015) (alef-10)
خیلی خوبه که تمام مخارج پیدا و پنهان خودرو سازان در مورد تولیداتشون بطور شفاف اطلاع رسانی بشود. من تصور نمی کنم با وجود شورای رقابت و ... خودرو سازان به 4 برابر قیمت بفروشند در واقع مبالغی را به مجموعه های مختلف پرداخت میکنند که در واقع هزینه واقعی نیست. (2240034) (alef-10)
کیلویی 28 هزار تومن ! (2240056) (alef-10)
سه تا صد تومن (2240078) (alef-10)
دروغ محض میباشد هزینه تولید خودرو پراید بااحتساب سود وسایر هزینه به هیچ عنوان به 20میلیون تومان نمی رسد این خیانت به ملت است خودرویی که بیست سال قبل از خط تولید کشورهایی خارجی خارج شده حال باقیمت گزاف به ملت می فروشند انحصاری بودن محصولات خودرو داخل کشور ونبود رقابت ومجبور کردن ملت برای خرید محصولاتشان با توجه به نا توانایی خریدخودرو خارجی به عوارض بالا
این ظلم به ملت است (2240089) (alef-10)
10lميليون فقط. (2240115) (alef-10)
ایا می توان از خودروسازان و مسئولان انتظار داشت که نوع عوارض و میزان ان و محل دریافت کننده را شفاف کنند یا خیر ؟ (2240137) (alef-10)
نه برادر من بخش مهمی ازهزینه ها مربوط به حق حساب هایی است که پرداخته میشود اما جایی ثبت نمی شود.اگر این حق وحسابها به گردن کلفتان نبود.خودروسازان ما یا ورشکست میشدند یا بهترین کیفیت وپایین ترین قیمت را داشتند. (2240149) (alef-10)
من پراید دارم، 5 میلیون هم براش زیادیه! (2240166) (alef-10)
من یک پیکان مدل 74 دارم ولی ÷راید در نظرم دو تا سه میلیون بیشتر نمی ارزد و اگر به من جهت استفاده شخصی بدهند حاضر نیستم بیشتر از این هزینه اش کنم ولی این پیکان تا 5میلیون برایم ارزش داردچون خیلی مطمئن تر و ایمن تر از پراید نو هست (2240175) (alef-10)
با محاسبات سایپا و ایران خودرو قیمت تمام شده ی فرغون چقدر میشه؟
لابد 18 میلیون و نهصد هزار تومان؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لا دین لمن لا حیاء له. (2240197) (alef-10)
پراید بیشتر از 4 میلیون ارزش خرید نداره تازه اونم برای کمک به تولید داخلی (2240226) (alef-10)
به نظر می رسد مدیران صنایع خودروسازی برای این که میزان پاداش های دریافتی خود را کاهش ندهند مجبور به افزایش قیمت خودرو کرده اند.
البته اخد این پاداش ها تنها به مدیران خودرو سازی منتهی نمی شود و دست های پشت پرده دولتی و غیر دولتی در گرفتن این نوع پاداش های میلیونی دخیل می باشد. (2240237) (alef-10)
محمود
۱۳۹۳-۰۴-۱۵ ۲۰:۰۰:۵۱
امیدوارم مدیران این شرکتها و آقایون اعمال کننده قانون افزایش قیمت خودرو بتونن حق من ومیلیونها ایرانی مثل من رو نه در این دنیا بلکه به جاش بدهند.
چون که در بازار خودروی خارجی رو بستند و من وامثال منه مجبور به خرید به اجبار باید به خواسته های نه انسانی انها تن بدهیم. (2240939) (alef-13)
آقا ما حاضریم حقوق همه اون کارکنان بخش خوردرو سازی رو بدیم و این لگن سازیا تعطیل بشه (2240308) (alef-10)
شايعات بسياري وجود دارد که طي تمامي سال هاي گذشته توضيحي در مورد آنها ارائه نشده است
طي اين چند سال بارها شنيده ايم كه به ازاي هر خودروي توليدي مبلغي را به دفاتر مقامات كشور عوارض مي دهند . از مقامات محترم خواهشمنداست براي يكبار هم كه شده شفاف سازي كنند. (2240316) (alef-10)
حدود ۱۶۰۰ دلار ارزبری برای واردات قطعات خاص هزينه تمام شده پرايد را تشکيل مي دهد.!!!!!!!!!!!!! (2240426) (alef-10)
اگه این عوارض که خودرو سازان می گن شفاف و روشن بیان کنند خوبه مثلا عوارش شهرداری؟عورض آموزش و پرورش وسایر عوارض بگند و اینکه چند درصد پرداخت می کنند خیلی ساده هستش و مردم متوجه می شن این خودرو سازان بیچاره به اندک سوذی راضی هستند مگه ریگی تو کفششون باشه واینکه چند ده درصدی رو یواشکی به عنوان زیر میزی پرداخت کنند؟ (2240462) (alef-10)
قیمت واقعی پراید 7 تا 8 میلیون تومان هست بسیاری از قطعات داخلی با کیفیتهای کمتر از گذشته تولید و مونتاژ میشود (2240492) (alef-10)
واردات و توليد خودرو را ازاد كنند قيمتها مشخص ميشه . در همين كشورهاي همسايه خودروهاي بمراتب استاندارد تر و كم مصرفتر را با همين قيمتهاي خودرو هاي پر مصرف و غير استاندارد توليد داخل كه بزور به ملت ايران تحميل ميكنند سوار ميشند .
خودرو تحميلي با قيمت تحميلي . (2240502) (alef-10)
کاربر
۱۳۹۳-۰۴-۱۵ ۱۷:۱۲:۳۵
پراید با این توصیفات 13724953 تومان می ارزه (2240505) (alef-10)
این گرانی به علت بی ارزش شدن واحد ریال ایرانی است (2240590) (alef-10)
وقتی به گفته نویسنده مقاله، پراید با این راندمان پایین و این همه هزینه های غیر ضروری مربوط به تولید در ایران پای سازنده 11 میلیون در میاد ولی حدود 22 یعنی دو برابر به مصرف کننده عرضه میشه . دیگه من هیچی نمی گم.... (2240604) (alef-10)
آزاده
۱۳۹۳-۰۴-۱۵ ۱۸:۵۵:۱۷
به اینم میگن شفاف سازی؟!! میشه لطفاً بفرمایند جریان عوارض دقیقاً چیه؟ عوارض بابت چی، به کی و چه قدر پرداخت میشه؟ (2240772) (alef-13)
ارجمند
۱۳۹۳-۰۴-۱۵ ۱۸:۵۹:۴۶
در تحليل قيمت تمام شده يك محصول بايد قيمت محصولات وارد شده به خط توليد حساب شود نه مواد اوليه! شما قيمت مواد خام حساب كرده ايد و خيلي هم كلي و نا مشخص
با شمارگاني كه پرايد توليد مي شود و اين كيفيت نهايي، قيمت 21 ميليوني بسيار زياد است
اصولا اگر تك تك قطعات پرايد را ار لوازم يدكي ها بگيري مي تواني آن را ظرف دو هفته با چندكارگر زيده سر هم بكني. در اين حالت هزينه جمع كردن قطعات پرايد روي هم 21 ميليون نمي شود در حالي كه قيمت فروش قطعات به صورت تكي حداقل سه برابر قيمت تمام شده است فكر نمي كنم پرايد بيش از پنج ميليون براي كارخانه تمام شود (2240782) (alef-13)
بهتر است گفته شود شوراي رفاقت نه رقابت . من از خودروسازان بسيار ممنونم كه به قيمت 21 ميليون راضي شده اند چون واقعا تا 50 ميليون تومان جا دارد كه قيمت پرايد را افزايش دهند شايد هم صد ميليون ! چون وقتي انحصار و زور باشد ، كسي چاره اي ندارد جز خريدن ! و به اصطلاح لنگه كفش هم در بيابان غنيمت است .چند تا نق زدن يا غرغر بعضي از نشريات هم كه به جايي برنمي خوره ! بيچاره هموطنان عزيز و نجيب كه بين سودجويان به تفاهم رسيده گير افتاده اند. (2240807) (alef-13)
محسن رجائی
۱۳۹۳-۰۴-۱۵ ۱۹:۱۵:۱۴
یک اشتباه استراتژیک که پس از انقلاب اسلامی رخ داد این بود که عمده ی توان کشور را روی این دو خودروساز عمده و انحصاری کشور مصروف داشتند در صورتی که اگر این توان و انرژی را صرف تولید غذای حلال در جهان نموده بودیم بمراتب در آمد حاصل از آن در بازارهای جهانی چه جهان در حال توسعه و چه در غرب بسیار بسیار بیشتر از نفت و محصولات نه چندان دلچسب و گران و مافیایی این دو خودروساز کشور میبود.... برند غذای حلال در دنیا بسیار پر جاذبه و پرمشتری و همانند بسیاری از محصولات مثل مک دونالد یا نوشیدنیها مثل کوکا کولا وووو میتوانست برای جهان اسلام رونق اقتصادی درست کند... بهترین خودروها با امکانات بسیار قیمتشان برابر است با قیمتهای یک 206 یا پژو ی دربداغون ایرانی ... واقعا متاسفیم از این همه بی عدالتی (2240809) (alef-13)
جالبه وانت پراید هم میزنن اونم با چه قیافه ای فقط برای آبروریزی.ملت هم میخرن (2241128) (alef-13)
بر اساس قیمت ارز 3000 تومان و در مقایسه با یک خودروی خارجی مشابه، پراید شاید یک میلیون تومان بیارزد. خداوکیلی اگر این خودرو را به همین قیمت در کشوری که اقتصاد رقابتی درستی بین خودروسازان داخلی و خارجی آن وجود داشته باشد(مثلا کانادا یا آمریکا) عرضه کنند بعید می دانم حتی یک دانه هم فروش برود. چرا که ایمنی آن در حد صفر است و این چیزی است که در ایران کم ارزش و در کشورهای دیگر بسیار اهمیت دارد. (2241183) (alef-13)
در کشوری با اقتصاد آزاد، خودروی مشابه پراید ولی با آخرین استانداردهای ایمنی دنیا و بالاترین کیفیت روز، چیزی حدود 30 تا 35 میلیون فروخته می شود. آن وقت این ارابه مرگ را 22 میلیون می فروشند؟؟؟؟ (2241186) (alef-13)
VAHID
۱۳۹۳-۰۴-۱۵ ۲۳:۵۰:۰۷
سرانجام مشخص شد كه قيمت خودروهاي داخلي نه براساس معيار و ضوابط خاصي بلكه براساس ميزان وزن آنها مثل خيار و گوجه محاسبه مي شود. يعني هر چه وزن خودرو سبك تر باشد ارزانتر و هر چه سنگينتر باشد گرانتر خواهد بود. به اين سيستم قيمتهاي گذاري كه توسط شوراي به اصلاح رقابت و در واقع غير رقابتي تعيين شده است مي گويند سيستم قيمت گذاري كيلويييييييييييييييييييي!!!!!
آخه پرايد چه امكاناتي دارد كه بايد 7000 دلار (البته به نرخ هر دلار 3000 تومان كه اگر با دلار 1000 توماني محاسبه شود مي شود 21000 دلار ) قيمت گذاري شود؟ لطفا يكي از مهندسين به اصلاح تحصيل كرده با مدراك خيلي بالاي دكترا و يكي از مديران بسيار بسيار ارشد به من به عنوان يك ايراني بيچاره و بدبخت بگويد ، اين خودرو چه امكاناتي داردددددددددددددددددددددددد. اگر فقط يك مزيت اين به اصطلاح خودرو را بگويند من حاضر كليه هايم را بفروشم و پرايد بخرم. آخه 405 و پرشيا چه امكاناتي دارد. آيا اينها پرواز مي كنند يا راننده چشم بسته به مقصد مي رسد. شايد بجاي بنزين از هوا براي راه رفتن استفاده مي كنند. بابا به خدا كارخانه هاي مادر اين خودروها به غلط كردن افتاده اند. و مي گويند ما چه غلطي كردم اين خودروها را به ايران گاري و سايپا گاري داديم. خودمان توليد مي كرديم مي فروختيم به جماعت ايراني تا دنيا دنياست از لحاظ درآمدي در رفاه و آسايش بودن و نياز به توليد اين همه خودرو مدرن و بروز هم نبود. تاسف بسيار براي مصرف كننده ايراني كه مديران ارشد و كسانيكه امور را در دست دارند و حقوق ميليوني مي گيرند هيچي خوب را براي ملت ايران نمي خواهند. جالب اينجاست كه خود به اصطلاح مديران ارشد این هاي ما همگي از خودروهاي بروز و شاسي بلند خارجي براي خود و خانواده هايشان استفاده مي كنند. (2241239) (alef-13)