نظر منتشر شده
۱۹۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 269474
در اندیشکده واشنگتن مطرح شد؛
سخنان شگفت آور وزیر خزانه داری آمریکا در خصوص تحریمها و توافق هسته ای
بخش خارجی الف، 13 اردیبهشت 94
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۴۰
اهم صحبتهای جکاب لو وزیر خزانه داری آمریکا در اندیشکده واشنگتن، 29 آپریل 2015

۱- ما در خزانه داری آمریکا با همکاری کنگره و متحدان بین المللی خود توانستیم موثرترین، پیچیده ترین و خلاقانه ترین برنامه تحریمهای اقتصادی طول تاریخ را علیه ایران اعمال کنیم.

 ۲- در ابتدا عده ای در آمریکا معتقد بودند که تحریمها کارایی ندارد و کشورهای دیگر نظیر هند و چین به تحریمهای آمریکا محل نمیگذارند.

 ۳- این اعتقاد اشتباه بود و تحریمها دسترسی ایران به نظام مالی بین المللی را قطع کرد و صادرات نفت ایران را بیش از نصف کاهش داد و امکان دستیابی ایران به ذخائر ارزی خارجی و نفتی اش را کاهش داد و کاملا اقتصاد ایران را متاثر کرد.

 ۴- در نوامبر ۲۰۱۳ ما به یک توافق اولیه رسیدیم که در پی آن برنامه هسته ای ایران فریز شده و حتی به عقب بازگشت. برخی همان موقع انتقاد میکردند که این توافق موجب میشود فشار تحریمها بر ایران کاهش یابد. اما فشارها را حفظ کردیم تا ایران به تعهداتش عمل کند.

 ۵- چارچوبی که چند هفته قبل در سوئیس حاصل شد یک پایه مناسب برای یک توافق خوب است. چرا که همه مسیرهای ایران برای دستیابی به سلاح هسته ای را از بین برده و شدیدترین رژیم بازرسی از برنامه هسته ای در کشورها را علیه ایران اعمال میکند. در مقابل و وقتی که ایران گامهای لازم را برداشت، جامعه جهانی مجموعه ای از تحریمهای مرتبط با برنامه هسته ای ایران را کاهش میدهد.

 ۶- ساختار تحریمهای اقتصادی و مالی علیه ایران حفظ می شود. تحریمها یکباره برداشته نمی شود. بلکه به صورت مرحله ای (در فازهای متعدد) و بعد از راستی آزمایی تعهدات ایران (از جمله بازرسیها) کاهش میابد. چرا که تحریمها ابزار ما برای حفظ فشار بر ایران و وادار نمودن آن به اجرای همه تعهداتش است. حتی تحریمها لغو نمیشود بلکه تعلیق میشود تا ساختار لازم برای بازگشت مجدد تحریمها باقی باشد. این چارچوبی است که در سوئیس توافق شده.

 ۷- کاهش تحریمهای شورای امنیت، اتحادیه اروپا و آمریکا علیه ایران تنها وقتی است که همه تعهدات ایران راستی آزمایی شود. یعنی وقتی که سانتریفیوژها از نطنز و فردو برچیده شود و غنی سازی در فردو متوقف شود. یعنی وقتی که راکتور اراک بازطراحی شود تا دیگر نتواند پلوتونیوم تولید کند. یعنی وقتی که ذخائر غنی شده ایران از ۱۰ هزار کیلوگرم به ۳۰۰ کیلوگرم کاهش یابد. یعنی وقتی که همه زنجیره هسته ای ایران تحت بازرسی فوق العاده قرار گیرد.

 ۸- بعد از اینکه اقدامات فوق انجام شد و راستی آزمایی شد، آن وقت نوبت ماست تا تحریمها را کاهش دهیم. کاهش تحریمها شامل تعلیق تحریمهای نفتی، تجاری و بانکی است. ما این کار را از طریق اختیارات رئیس جمهور برای تعلیق تحریمها انجام میدهیم. بدیهی است به این ترتیب امکان اعمال مجدد تحریمها پابرجاست. بعد از سالها نظارت بر اجرای تعهدات ایران ما میتوانیم از کنگره درخواست کنیم تا برای لغو تحریمها اقدام کند. تنها کنگره است که اختیار لغو تحریمها را خواهد داشت!

 ۹- با حفظ ساختار تحریمها به ترتیب فوق و تنها تعلیق بخشی از تحریمها دست ما برای اعمال مجدد تحریمها کاملا باز خواهد بود.

 ۱۰- رویکرد تعلیق تحریمها تنها منحصر به آمریکا نیست. کشورهای اروپایی هم خواهان حفظ ساختارتحریمها هستند تا در مقابل نقض تعهدات، امکان تحریم مجدد باقی باشد.

 ۱۱- ما حتی دنبال ساختاری هستیم تا تحریمهای شورای امنیت هم امکان بازگشت پذیری داشته باشد و برای بازگشت پذیری با سد وتوی چین و روسیه مواجه نشود!

 ۱۲- برخی از آمریکاییها و متحدان ما نگران هستند که کاهش تحریمها دست ایران برای تشدید تحرکات منطقه ایش را باز کند. ما کاملا مراقب این موضوع هستیم و متعهد میشویم که این اتفاق نیفتد. باید بدانید که تحریمهای هسته ای کاملا درهم تنیده با تحریمهای تروریستی است. به همین خاطر پولی که ایران از بابت کاهش تحریمها دریافت خواهد کرد نمیتواند برای حمایت از فعالیتهای منطقه ای اش مصرف شود.

 ۱۳- قبل از اینکه قیمت نفت کاهش یابد، یعنی در زمانی که دولت روحانی روی کار آمد وضع اقتصاد ایران خراب بود (الان با کاهش قیمت نفت وضع بدتر هم شده است). اقتصاد ایران نیازمند ۵۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری است. بنابر این فشارها حفظ میشود و کاهش تحریمها تاثیر جدی بر اقتصاد ندارد و تنها در حدی است که کمی کسری بودجه دولت کنترل شود و کمی نرخ ارز در ایران ثبات یابد و واردات بیشتری داشته باشد.

 ۱۴- چه توافق بشود و چه نشود، ما تحریمهای خود در دو بخش حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر ایران ادامه خواهیم داد.

۱۵- هنوز توافقی در کار نیست. ما تنها زمانی توافق نهایی را میپذیریم که دو خواسته ما یعنی بازرسیهای گسترده و حفظ ساختار تحریمها برای بازگشت پذیری آن حفظ شود.
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۶:۵۴:۲۰
کشوری که به حمایت از تروریست ها مثل القاعده و داعش مشهور است ما را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند . (2865189) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۳۹:۴۲
از این به بعد هم ّمریکایی ها می آیند می گویند که ما تحریم های هسته ای را لغو کرده ایم اما شما بخاطر حمایت از تروریست و حقوق بشر دوباره تحریم خواهید شد. این آمریکایی ها فقط زبان زور می فهمند. (2865361) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۹:۲۱:۱۲
اگر ما زرنگ بودیم و سیاست بلد بودیم که اصلا نباید تحریم میشدیم که حالا این مشکلات پیش بیاد. بعصی ها اینقدر درگیر تابوی امریکا شدن که یادشون رفته چین و روسیه هم تحریم ها علیه ایران رو امضا کردن. همیتکه همه منطقه از نزدیکی ایران و امریکا در عذابن چرا این دلواپیان رو اگاه نمبکنه؟ ابنقدر سخته درکش؟ (2865661) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۰:۰۱:۵۳
شما اگر سطح درکت بالاست یک نگاه به تاریخ بینداز و ببین امریکا چکارها کرده است. حتی رهبری هم فرمودند خیلی از مسائلی که الان اتفاق میوفته چندین سال بعد معلوم میشه که اصل موضوع چی بوده است (2866247) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۶:۵۸:۱۸
این چند سال بعد یک قرن دیگه هست حتما !!! (2866423) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۹:۲۶:۱۹
شما هم یک نگاه به تاریخ بنداز ببین روسیه چه گلی به سر ما زده از ترکمنچای ،گلستان ، دریای خزر گرفته تا اس 300 و همین تحریمها هم امضا دولت فخیمه زیرش است .

برادر من هیچ گربه ای برای رضای خدا موش نمی گیره چه امریکا و چه روسیه همه دنبال منافع خودشون هستند که درست هم هست . مشکل اونجاست که ما به فکر منافع ملی نیستیم و فقط شعار می دیم و دنیا رو علیه خودمون بسیج می کنیم و بعد باید بشینیم با 5+1 مذاکره کنیم و تن به خفت بدیم تا اجازه بدهند از پول خودمان برداشت و خرج کنیم تازه به اندازه ای که اونها تعیین می کنند . این را هم اسمش رو گذاشتیم عزت،حکمت و مصلحت !!!!!! (2866615) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۱:۲۸:۵۱
فعلا که داخلی ها بخاطر دزدی 800 میلیارد دلاری از ملت ضربه بیشتری به ایران زدند تا آمریکایی ها (2866891) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۵:۲۱:۱۲
اینقدر از آمریکای جنایت کار که به ملت خودش هم رحم نمیکنه دفاع نکنید ... یادمون نرفته که هواپیمای مسافربریمون رو زدند و بعد بابت کشتن انسانهای بیگناه به هم تبریک گفتند و مدال دادند (2867478) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۵:۰۲:۳۳
امریکا به پیشرفت بشریت فوق العاده کمک کرده و از وقتی ابرقدرت شده جنگ جهانی تو دنیا روی نداده. (2867422) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۶:۰۲:۱۱
به تعداد کشته های ایران افغانستان عراق یمن ویتنام منفی به تو هموطن (2867605) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۷:۱۶:۴۸
شما صبر کن چین هم ابرقدرت بشه اونوقت بهت میگم. جنگ جهانی بین ابرقدرت ها اتفاق میفته مهندس یه ابرقدرت که با خودش جنگ جهانی راه نمیندازه (2867760) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۲۲:۰۳:۴۴
اره جنگ رخ نداده فقط هزارن جوان از وطن ما ایرانی ها شهید شدند که امریکا عامل اصلی ان بود در دیگر مناطق هم حتما اطلاع دارید یا خبر ها را نمی خونید (2868228) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۶ ۰۸:۵۴:۰۲
روزی که از دیوار سفارتش رفتین بالا و پرچمشو آتیش زدین باید فکر اینجاشم می کردین (2870966) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۵ ۱۱:۴۰:۰۵
با سلام

وقتي اينقدر بي حيا بوده كه تنها كشوري باشه كه از بمب اتم استفاده كرده طبيعيه كه ساير كشورهايي كه پايگاه اعتقادي مثل ما ندارند دايما در حال تعظيم امريكا باشند و با تاسف بسيار كشورهاي اسلامي هم با درگير كردن خود در جنگهاي خانمانسوز عملا اب به اسياب انها بريزند.چرا بايد به اصطلاح عالمان عربستاني اينقدر احمق باشند كه جنگ با ايران را در اولويت اول مبارزه نسبت به مبارزه با اسراييل بدانند؟ (2869033) (alef-11)
 
مسعود
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۱:۳۲:۴۹
روسیه وچین که اینهمه منافع براشون داریم تحریمها را امضائ کردند دیگه از آمریکا که روزی چند بار میکشیمش وپرچمش را آتیش میزنیم چه انتظاری داریم
حتی فرانسه که کلی پوا به جیب کمپانی های خودرو سازیش میریزیم چوب لای چرخ مذاکرات میزاره
مشکل را پیش از اونی که باید از چشم کشورهای خارجی ببینیم باید از چشم مسئولین وبی لیاقتی وبی تدبیری وبعضا به فکر منافع شخصی بودن آنها دید (2866906) (alef-2)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۵:۱۵:۲۳
دوست عزیز آمریکا سیاست زور بلده و برای به زانو در آوردن ملتها از سیاست تحریم استفاده میکنه ... ما نزدیکی با آمریکا را نمیخواهیم دستان آمریکائیها به خون آلوده است .... با نگاهی به افغانستان و پاکستان و عراق باید بفهمید که آمریکا هر جا پا گذاشته حمام خون راه افتاده .... (2867465) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۹:۴۰:۰۷
بله زبان زور میفهمند که البته ما نداریم (2865709) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۲:۰۳:۱۴
جبهه کفر به همراهی چند پادوی بی‌اختیار اروپایی اکنون می‌خواهد تمام ناکامی‌های چهاردهه‌ای که در جهان اسلام پیدا کرده، جبران کند. بر فرزندان انقلاب است که با هوشیاری تمام و بدون ذره‌ای تردید، قاطعانه حافظ خون شهیدان و آرمان‌های امام راحل(ره) باشند (2866043) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۲:۲۷:۵۴
جهان اسلام فعلا افتادن به جون همديگه و دارن از خودشون به قدر كفايت ميكشن ديگه نيازي به آمريكا و بقول شما پادوهاي اروپاييشون نيست . (2867061) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۱:۰۳:۰۸
ایاتی چند از سوره مبارکه صافات :

وَلَقَدْ سَبَقَتْ كَلِمَتُنَا لِعِبَادِنَا الْمُرْسَلِينَ

ﻭﻋﺪﻩ ﻗﻄﻌﻰ ﻣﺎ ﺑﺮﺍﻯ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﻣﺮﺳﻞ ﻣﺎ ﺍﺯ ﻗﺒﻞ ﻣﺴﻠﻢ ﺷﺪﻩ.(171)

إِنَّهُمْ لَهُمُ الْمَنصُورُونَ

ﻛﻪ ﺁﻧﻬﺎ ﻳﺎﺭﻯ ﻣﻰ ﺷﻮﻧﺪ.(172)

وَإِنَّ جُندَنَا لَهُمُ الْغَالِبُونَ

ﻭ به حتمی ﻟﺸﻜﺮ ﻣﺎ (ﺩﺭ ﺗﻤﺎم ﺻﺤﻨﻪ ﻫﺎ) ﭘﻴﺮﻭﺯﻧﺪ.(173)

فَتَوَلَّ عَنْهُمْ حَتَّىٰ حِينٍ

ﺯ ﺁﻧﻬﺎ ﺭﻭﻯ ﺑﮕﺮﺩﺍﻥ ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻥ ﻣﻌﻴﻨﻰ (ﺗﺎ ﺯﻣﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﺎﻥ ﺟﻬﺎﺩ ﺻﺎﺩﺭ ﺷﻮﺩ).(174)

چقدر از این ایات دوریم (2866323) (alef-11)
 
بی نام
۱۳۹۴-۰۲-۱۷ ۱۱:۴۳:۱۴
با سلام

قدرت و توان ما بینهایته اگر دستان ما در دست خدا باشه.اگر از تاریخ عبرت بگیریم و به فضل الهی امیدوار باشیم.اگر درک کنیم این سپاه یزید نبود که امید ملل اسلامی رو به داشتن حاکم الهی نابود کرد بلکه خود مردم در ظاهر مسلمانی بودند که از حسین دعوت کرده بودند اما جهالت و دنیا پرستی در وجودشان موج میزد.هیچ وقت خودمان را ضعیف نپنداریم اگر در راه حق قدم برمیداریم. (2873817) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۸:۲۶:۲۶
من مى گم بمب را بسازيم بعد اونا هر غلطى مى خوان بكنند ما هم تنگه هرمز را ميبنديم اگر جرات كنند به كشورى كه بمب اتمى داره حمله كنند،نفت ما از هرمز عبور نكنه نفت هيچ كشورى عبور نمى كنه خودشان مجبور ميشن كنار بيان با ما (2865511) (alef-2)
 
جواد
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۹:۱۳:۵۶
من هم موافقم (2865648) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۱:۱۷:۵۸
من مخالفم (2865954) (alef-3)
 
محمدرضا
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۷:۰۸:۱۸
توصيه ميكنم همه شعر آواز سگ ها و گرگ هاي اخوان ثالث را بخوانند . (2866435) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۹:۳۱:۱۸
موافقم (2865681) (alef-3)
 
مازندرانی
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۹:۲۴:۴۴
منم موافقم ولی یه چیزی مغزم رو مشغول کرده .اگر چین هم جزو کشورهایی بود که مارو تحریم کرده پس این اجناس چینی چیجوری وارد بازار ایران میشه ؟یعنی ما جنسهای چینی رو تحریم نکردیم ؟ (2866612) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۹:۵۵:۳۸
آره حتما ....، منافع همه دنیا از این تنگه میگذره ، همه دنیا ائتلاف میکنن ی روزه بازش میکنن ، جلو همه که دیگه زور نداریم بابمب یا بی بمب ، بمبمون به اسرائیل میرسه میزنیم تو اسرائیل 200 هزار نفرم میمیرن ، اونام 200 تا میزنن 20....، این نتیجه تفکر جنابعالی هستش (2865746) (alef-11)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۹:۱۲:۳۶
خیلی ساده ای شما. آخه از اونور دنیا که نمیتونن بمب بفرستن رو سر ما.. نهایتا از پایگاههای نظامی اطراف ایران بخوان این کار رو بکنن که اون هم سپاه اینقد موشک دور تا دور ایران کارگذاشته که تو یک ساعت اول درگیری همه پایگاههای نظامی آمریکا با خاک یکسان شده... بعد دیگه ازکجا میخوان حمله کنن؟!! (2866579) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۲:۳۰:۵۲
حتما در مورد موشكهاي قاره پيما و هواپيماهاي دوربرد مطالبي شنيدي . (2867076) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۳:۰۰:۳۸
ما داشتیم صلح آمیزش را می ساختیم ، نذاشتن نامردا! (2866140) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۱:۲۲:۰۸
بهتر هست اول نظرات کل مردم داخل را بپرسی بعد از این فکرها بکنی ، شوروی سابق هم کلی بمب اتم و کشورهای جیره خوار مثل ایران امروزی داشت که دیدیم چه شد !

اگر یک کشور می خواهد پیروز باشد فقط و فقط با اقتصاد قوی می تواند پیروز باشد نه با بمب اتم

بد نیست به آلمان نگاه کنی الان آلمان کشور قدرتمندی در جهان هست یا فرانسه که بمب اتم دارد ؟

آلمان با اقتصادش اروپا را زیر سلطه خودش قرار داده (2866873) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۲۲:۱۰:۱۱
چرا راه دور میری. همین پاکستان بقل دستمان هست. چقدر خوشبختن با اون بمبهای اتمش؟ هر روز کاسه گدایی سمت آمریکا و عربستان میگیرن!!! (2868236) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۲:۴۸:۵۴
برادر من، نفت دیگه وسیله مهم اقتصادی نیست. عربستان هم با پولهای پس انداز شده و سرمایه گذاری شده از نفتش داره حکم رانی میکنه. ما که پول نفتمونو کلا بر باد دادیم ، بقیش هم که مسدوده. پس دیگه چندان به فکر بازی با برگه نفت نباشیم (2867123) (alef-2)
 
بی نام
۱۳۹۴-۰۲-۱۷ ۱۱:۵۶:۴۱
با سلام

یک نکته که دشمنان احمق غربی و مخصوصا امریکایی ما به ان فکر هم نکرده اند این است که اگر اوضاع بهران انسانیت در دهکده جهانی به ان درجه ای از پستی برسد که کشوری مانند ایران هم ناچار به استفاده از بمب اتم باشدنیازی نیست که حتما انرا خودش تولید کند یا حتما از خاک خودش شلیک کند.امریکا و نوچه های کثیفش چون در روابط بین الملل خود از هرگونه خدعه و نیرنگ استفاده میکنند نمیتوانند صداقت ایران را باور کنند.بقول معروف کافر همه را به کیش خویش پندارد. (2873901) (alef-11)
 
حران
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۸:۵۸:۱۲
مرگ بر آمریکا تا ابد (2865620) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۲:۰۳:۴۸
آمریکا به رغم جنایت‌ها و ظلم‌های بسیاری که علیه ملت‌ها به ویژه ملت ایران مرتکب شده تاکنون عذرخواهی نکرده و بر مواضع گذشته خود پافشاری می‌کند بلکه بی‌شرمانه از این ملت طلبکار است! پس بپذیریم که چیزی تغییر پیدا نکرده و آمریکا خباثت خودش را حفظ کرده است. (2866044) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۳:۵۰:۳۷
گیرم که امریکا ظلمهای زیادی کرده! پس روسیه با آن تاریخ نکبت بارش و مواضع محافظه کارانه وریاکارانه اش و سنگ اندازی در تمامی مذاکرات کمتر از امریکا نیست که بیشتر است.به نظر من اصلی ترین ضربه ای که خوردیم از طرف روسیه وچین بوده که اقتصاد مملکت را به نابودی کشیده اند این یک واقعیته (2867295) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۵ ۲۱:۴۳:۱۰
تو 50 سال گذشته روسیه تعرض نظامی به خاک ایران نداشته ولی امریکا داشته. روسیه ایران رو تهدید به حمله نظامی نکرده ولی امریکا کنتور تهدیدات نظامیش علیه ایران دیگه شماره نداره بندازه. روسیه در ایران کودتا نکرده امریکا کرده. روسیه هواپیمای مسافربری ایران رو نزده ولی امریکا زده به ژنرالش هم مدال داده. واضح و مبرهنه بلاهایی که همسایه شمالی در طول تاریخ به سر ایران اورده که انگلستان هم اورده. ولی این که امریکا به ایران ضربه نزده و روسیه زده در این 50 60 سال لوث و بی معنی ه. رسماً طرف داره هر روز تهدید نظامی میکنه تهدیدهای منطقه ای علیه ایران رو هر روز با پول و اسلحه شارژ میکنه با تحریم های هواپیما و دارو باعث مرگ خیلی از ایرانی ها شده واضح و علنی علیه یک کشور داره ظلم میکنه بعد میفرمایند اصلی ترین ضربه از روسیه و چین! بوده. اگه تحریم های امریکا نبود اصلا نیازی به رفتن به سمت روسیه و چین نبود (2870485) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۱:۱۵:۰۴
با قسمت اول در حال حاضر صد در صد موافقم ولی با قسمت دومش نه. (2866854) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۹:۲۲:۵۹
تا دیروز هسته ای بود از فردا می گویند بیایید برای حقوق بشر و حمایت از تروریست مذاکره کنید فقط اونموقع دولت می خواهد چه امتیازی بدهد؟؟ (2865665) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۲:۰۶:۰۶
با اندک واقع بینی، می‌توان فهمید که برخی از مسئولین اجرایی تلاش دارند ناتوانی خود در حل معضلات بیکاری، فقر، مسکن، ازدواج جوانان، رکود اقتصادی و بی‌بند و باری فرهنگی را با گره‌زدن به تحریم و ایجاد حاشیه و تفرقه در کشور و تأمین خوراک برای روزنامه‌های زنجیره‌ای از نظر مردم پنهان کنند. (2866051) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۸:۰۶:۴۳
الان مثلا پولهای میلیاردی برای انرژی هسته ای که به جز ضرر چیزی نداشته هزینه نشه امتیاز هست ما به غرب داده ایم دوست عزیز یک تریبون رسمی بزارید و از تمام موافقان و مخالفان انرژی هسته ای دعوت کنید تا همه مردم در مورد این هزینه هایی که کشورمان پرداخته صحبت شود الان کم کم در دنیا همه به سوی انرژیهای نو روی آورده اند و این درحالی هست که ما تکنولوژی منسوخ روسها را برای کشورمان به ارمغان می آوریم . (2866496) (alef-11)
 
حجت
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۰:۵۲:۵۵
چه توافق بشود و چه نشود، ما تحریمهای خود در دو بخش حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر ایران ادامه خواهیم داد. (2865888) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۰:۵۲:۵۸
آقای ظریف تو رو خدا چکار میکنید. من واقعا دیگه از خیر توافق گذشتم (2865889) (alef-3)
 
میلاد
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۰:۵۵:۴۵
نمیدونم اقای روحانی چه امیدواری نسبت به انجام توافق داره!!!و چطور میخواد به اینا اعتماد کنه.امیدوارم باز سر تیم اقای روحانی کلاه نره مثل۸۲ (2865896) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۳:۰۷:۰۷
آخ قربون 82 ....که تورم 10 درصد و رشد اقتصادی 6 درصد را به ارمغان آورد (2866152) (alef-11)
 
حامد بی باک
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۹:۲۳:۲۰
اخ قربون احمدی نژاد که سال 84 حقوق بازنشسته ها رو از 90-80 هزار تومان به بالای 500هزار تومان افزایش داد (2866609) (alef-11)
 
میلاد
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۵:۵۶:۳۷
اخه قربون جو از سال هشتادو بعد قفل زدن رفتیم محور شرارت شدیم و تحریم های سنگین شروعشد.رشد اقتصادی!!!! هم دوران اقای هاشمی دلار سه برابر شد هم دوران اقای خاتمی هم دوران احمدی نژاد .تنها اشتباه احمدی نژاد اجرای هدفمندی یارانه بود که ای کاش هیچ وقت انجام نمیداد (2867591) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۲:۴۲:۵۲
بیاید بگید طرف غربی زیاده خواهی کرد و ما برای حفظ منافع کشور میز مذاکره را ترک کردیم....... توافق به هر قیمتی کجاش معنای برد برد داره؟؟
اینکه این ها هر چی بخواهند می گویند و طرف ایرانی خودشو زده بخواب (2866101) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۳:۳۳:۵۹
این متن رو پرینت کنید و ببرید بزارید جلوی رییس جمهور قبلی که و بگید نظرش درباره این کاغذپاره ها چیه !!! ... از روزی که رفته کنار فقط میگه بزودی میاید !! بزودی تغییراته بزرگی رخ میدهد ....!!!!! (2866200) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۷:۵۸:۰۰
ساختار تحریم ها ترک برداشته!!!!!!!!!؟ (2866484) (alef-11)
 
علوي
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۰:۲۶:۰۰
زنده باد احمدي نژاد كه با اين وحشي ها با زبان خودشان حرف مي زد.

ايرانيان تا به خودشان و توانايي هاي خودشان بازگشت نكنند، به عزت و اقتدار نمي رسند.
هيچ ملتي در دنيا و در تاريخ با گدايي و دريوزگي (اسمش را بگذاريد ديپلماسي مدرن!!) به حقش نرسيده است. (2866750) (alef-11)
 
سالار ی
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۳:۰۶:۵۶
این حرامزاده ها هر روز نقشه میکشند که بین کشور های مختلف جنگ راه بیندازند تا ضمن حفظ حضور خود کارخانه های اسلحه سازی شان را هم همیشه مشغول داشته باشند و دلار های نفتی را دوباره به کشورشان برگردانند.
در این میان احمق های بی ریشه وبی مشروعیت برای حفظ نظام پوشالی خودشان مجبورند که همیشه در حال خضوع و خشوع در برابر اینها باشند تا صندلی قدرتشان همیشه برپا باشد . (2867172) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۵:۲۱:۲۷
اين استقلال مارا به طور كامل از بين مي برد وما مستعمره غرب وفرمانبرادر محض ان ها ميشويم (2867479) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۶:۵۵:۵۵
آقای رئیس‌جمهور گفته است اقتصاد بزرگ ایران باید با دنیا در تعامل باشد. اگر منظور ایشان از تعامل با دنیا تعامل با آمریکا و چند کشور اروپایی باشد باید گفت نتیجه کار همان اقتصاد مصرفی زمان شاه خواهد شد. فراموش نکنیم اگر پیشرفتی داشته‌ایم به دلیل قطع ارتباط با این کشورها بوده است. (2865194) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۳۸:۱۱
کاملا منطقی است
ما در حال مذاکره برای مسائل هسته ای هستیم نه حقوق بشر و تروریسم (2865356) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۲:۳۸:۰۱
اگر فقط هسته ای است پس چرا هی میگن همه تحریم ها و همه قطعنامه ها؟؟ چرا الکی امید می دهند؟؟ (2866090) (alef-3)
 
بیگی
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۸:۱۵:۲۳
اولا اگر وضع تحریم هاومهم تر "مدیریت آن" در کشور ثبات داشته باشد آنگاه تولید کننده میتواند با برنامه ریزی بلند مدت تکلیف خود را روشن کند(نه اینکه تا پولی دست دولت را گرفت از سنگ قبر گرفته تا جغجغه وارد کند و تولید کننده را به خاک سیاه بنشاند) در این حالت بهترین خدمت غرب به ما تحریم ها خواهد بود.دولت هم باید در مقابل "کار" و نه برای سر باری پول بدهد.مردم هم آنچه تولید میکنند مصرف کنند برای مصرف بیشتر و بهتر تلاش بیشتر و علمی تر. (2865483) (alef-2)
 
جهان
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۹:۱۵:۰۲
دمت گرم خوب گفتی (2865649) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۲:۳۴:۳۰
توليدي كه مواد اوليه اش و حتي قطعات پيش ساخته اش از چين و هند و روسيه مياد اسمش توليد نيست , همونها رو بايد با دلار يا در مقابل نفت ارزون ازشون بخري . (2867085) (alef-2)
 
سهراب
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۹:۰۲:۲۲
تطفابفرماییددرچه زمینه ای پیشرف داشته ایم واگر داشته ایم چرا دنبال این هستیم که به هر قیمتی تحریم ها را برداریم (2865626) (alef-3)
 
بیگی
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۲:۳۸:۴۲
پیشرفت در مدیریت !!!
نابود کردن صنایعی مثل کفش .... با صدها نیروی کار و صادرات به شرق و غرب و تبدیل آن به واردات از چین و ترکیه ... ک (2866092) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۳:۲۴:۰۹
ما دنبال این نیستیم به هر قیمتی، رهبر ما گفت توافق نکردن شرف دارد به توافق بد. (2866184) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۹:۵۷:۰۹
آمریکا با چند تا کشور اروپایی میشن 40 تا کشور که 80 درصد اقتصاد جهانو دارن ، با اونا که در ارتباط باشی با 20 درصد دیگم خواه ناخواه در ارتباطی (2865750) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۷:۰۶:۴۸
چرا تجربه کره شمالی نظر شما را تایید نمی کنه ؟ (2866433) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۶:۵۶:۲۱
در چند هفته اخیر ،یکی‌ از بزرگترین رسوایی‌هایی‌ که خانم هیلاری کلینتون درگیر آن بوده، که حتی انتخاب او را به ریاست جمهری در هاله ابهام قرار داده،استفاده از ایمیل شخصی به جای ایمیل رسمی‌ دولت آمریکا در زمانیکه وزیر خارجه بوده می‌باشد، چون بناّ بٔر قوانین آمریکا و اغلب کشورهای پیشرفته جهان، مکاتبات یک وزیر در زمان وزارت، به عنوان اسناد رسمی‌ باید ثبت بشه و مورد استفاده کارشناسان که بٔر مقامات نظارت دارند مورد استفاده قرار بگیرد... حالا قیاس کنید با آقای ظریف، که بٔر خلاف همه مقررات داخل کشور، که به هر حال فیس‌بوک و توییتر و یوتیوب را رسما قدغن کرده، ایشان با افتخار از این‌ها استفاده می‌کند و باز با صدای رسا، میفرمایند، چرا آمریکا و غرب به حرف و عمل ما اعتماد ندارند... آقای ظریف، بٔر اساس چه اصلی‌ آنها اعتماد کنند وقتی‌ شما در روز روشن ، قوانین سیستمی‌ را که خود نمایندگی می‌کنید این چنین زیر پا میگزرید و توجّهی ندارید...اگر یک شهروند عادی چنین کاری کند، مساله نیست، ولی‌ وقتی‌ یک وزیر یک سیستم ، این چنین قانون شکنی می‌کند، اگر آنها به چنین وزیری اعتماد کردند، باید علامت سوال باشد نه خلاف آن!!!...اگر بفرمایید که آنها می‌دانند چه در ایران می‌گذرد و دولت توانایی رفع این محدودیت‌ها را ندارد که دیگر بدتر...یعنی‌ دولتی که نمیتواند در دخل در مورد استفاده از یک سایت تصمیم گیری کند، چگونه میتواند به تعهدات بلند مدت پایبند بماند؟!!!!..نه دوستان، دنیا ، ایران نیست...همه این موارد راستی‌ آزمایی میشود، حتی سابقه آقای ظریف در استفاده از معافیت تحصیلی‌ در ۸ سال جنگ و بازگشت ایشان دقیقا یک هفته بعد از پایان جنگ در مرداد ۱۳۶۷ به کشور...یعنی‌ تحصیل آقای ظریف دقیقا با پایان جنگ، پایان می‌یابد!!!...باز اگر یک شهروند عادی چنین کاری کرده باشد، حرفی‌ نیست، ولی‌ یک وزیر که دوست دارد در نقش قهرمان ملی‌ برای کشور و نظام خود شناخته شود، معنی‌ ندارد جز بی‌ اعتمادی به این شخص! (2865198) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۳۱:۴۹
استدلال جالبی بود. امیدوارم کسی جواب منطقی برای این مطلب داشته باشد. (2865329) (alef-2)
 
سهراب
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۹:۰۸:۵۹
شما بفرمایید کجای این استدلال منطقی بودکه بشه جواب ان را داد حضرت اقا هم صفحه فیس بوکی دارد ایشان بعنوان وزیر امر خارجه باید بتواند حرف هایش را با مردم عادی هم بزنه شما بفرمایید در عصر اینترنت دیگه مگر کسی هستش که از نامه استفاده کند در ضمن مگر در زمان جنه مردم باید در جنگ زمینی شرکت میکردند پس دیپلماسی خارجی را چگونه وتوسط چه کسانی پیش میبردند شما دقیقا حرف های ان سناتور امریکایی را تکرار میکنید که به اقای ظریف اینگونه توهین کردن دوست عزیز باید سنجیده سخن گفت وهمه چیز را با هم قاطی نکنیم (2865637) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۳۵:۴۸
ظریف، عراقچی و تخت روانچی اخبار ویژه خودشان را از طریق وایبر با هم تبادل می‌کنند!
سیدعباس عراقچی، معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای در گفت‌وگو با ویژه‌ نامه پایان سال هفته‌نامه مثلث درباره نوع ارتباطاتش با ۲ عضو دیگر تیم مذاکره کننده گفت: با آقای ظریف سال‌هاست که همکار و دوست هستم و شناخت نسبت به هم داریم. البته طبعا وقتی سه نفر در یک پروسه یک سال و نیم تقریبا روز و شب را با هم هستند یک احساس عاطفی خاصی هم بین آنها پدید می‌آید. یعنی با ایشان و آقای روانچی واقعا مثل سه برادر و رفیق خیلی نزدیک با هم هستیم چون مرتب با هم در سفریم یا جلسه مستمر داریم. در طول روز خیلی وقت مان با هم می‌گذرد و وقتی هم جدا می شویم از طریق ایمیل ارتباط داریم، حتی سه نفری یک گروه وایبری هم داریم!
وایبر که الان شده وسیله ارتباطی و خیلی‌ها با وایبر کار می‌کنند. اینکه گفتم یک گروه داریم؛ من و آقای ظریف و آقای تخت روانچی در آن هستیم. برخی اخباری که ویژه است و لازم است آن دو نفر دیگر هم بدانند هر کسی در گروه قرار می‌دهد تا دیگران هم در جریان قرار بگیرند.
http://weblognews.ir/news/47069 (2865341) (alef-2)
 
حجت
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۱:۰۱:۳۲
به به
واقعا خوش به حال آمریکا و اسرائیل و .. (2865912) (alef-3)
 
علی
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۲:۵۸:۰۱
نگران نباشین فقط از اون جوک ها میزارن اسراییلیها گیج بشن فکر کنن رمزه ! (2866135) (alef-11)
 
م ر
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۰:۰۷:۰۵
آره اعتماد باید فقط به اصول گراها باشد که کشور را در چه شرایطی تحویل گرفتن و در چه شرایطی تحویل دادن !!!!!!
در عجبم ... (2865787) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۲:۵۶:۳۱
فیلتر شکن ظریف چیه ؟ (2866132) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۳:۱۹:۱۴
شما با مایی یا با اونا؟ (2866173) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۳:۲۶:۱۳
بنده خدا، ظریف که نامه نگاری اداریشو توی فیسبوک نمیذاره، بیخیال چیزهای بهتری برای گیر دادن هست (2866186) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۸:۲۳:۱۱
دوست عزیز شکم شما سیر هست و جیبتان همیشه پراز پول دارین این حرفها را می زنید بهتر است یکم بیایید به متن جامعه ببینید چه اتفاقاتی در جامعه رخ می دهد و چه فاجعه ای در حال رخ دادن هست بیکاری فقر و اعتیاد و ....ریشه ها و بنیان خانواده و جامعه را از بین برده. (2866514) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۹:۰۱:۳۵
دوست عزیز خیلی جو گیر نشو، برو یه چند سالی خارج زندگی کن ببین که چه جوری میشه مخ مردم و حتی نفرات کنگره و غیره رو زد. یکی از راه های مناسب توئیتر، فیسبوک و غیره است!!! وقتی بخواهی با طرف بجنگی باید با ابزار خودش باهاش طرف بشی..... (2866564) (alef-11)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۹:۵۱:۲۴
و جالبترش اينكه با اين همه صحبت از جاسوس بودن نرم افزار وايبر، آقاي عراقچي گفته من و ظريف و تخت روانچي با هم گروه وايبري داريم. (2866665) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۶:۵۷:۵۶
۱۵- هنوز توافقی در کار نیست. ما تنها زمانی توافق نهایی را میپذیریم که دو خواسته ما یعنی بازرسیهای گسترده و حفظ ساختار تحریمها برای بازگشت پذیری آن حفظ شود!!!


این همه مانور داده شده که آخر بگوید هنوز توافقی در کار نیست! از دلواپسان داخلی یاد گرفته اند. (2865204) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۲:۳۸:۴۵
شما ماهی گیری نکن خواهشا (2866093) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۶:۵۸:۳۷
وقتی آمریکایی‌ها و اروپایی ها صریح اعلام کرده‌اند تحریم‌ها یکجا برداشته نمی‌شود تیم مذاکره‌کننده کشورمان چگونه مشغول نوشتن توافق نهایی با آنها شده‌اند؟ (2865210) (alef-11)
 
نشناس
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۹:۳۵:۱۲
دولت روحانی به دو چیز فکر میکنند 1- دولت جهت لغو تحریم حاضر است هر آنچه که کشورهای غربی میخواهند قبول کند2- تا پول های که توقیف شده بدست آورد. هرچند مدنی رفاه ظاهری دربین جامعه ایجاد گردد تا مردم بعلت رفاه مقطعی مجددا به ریاست جمهوری انتخابش کنند. این زیاده خواهی های که این آقا وزیر خزانه داری ودیگر سران خبیث آمریکا عنوان میکنند. اگر ایران قبول نکرده مگر میشود که آنها از خودشان حرف بزنند حتما توافق شده که آنها این حرف ها را نه یک بار نه دوبار بلکه چندین بار تکرار میکنند . اگر این چنین باشد فاتحه اهمه چیز خوانده شده است (2865699) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۶:۵۹:۴۹
وقتی جنگ صفین در صدر اسلام به‌رغم رسیدن سپاه حضرت علی(ع) به نزدیکی خیمه معاویه به حکمیت و آثار سوء آن کشیده می‌شود و فجایع پس از آن به بار می‌آید چرا به ما اجازه نمی‌دهند بابت مذاکره هسته‌ای با شیطان بزرگ با توجه به فریبکار بودن آمریکایی‌ها دلواپس باشیم؟ (2865215) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۴۱:۵۰
خوب مثالی زدید. یک عده هم می خواستن امام حسن را شهید کنند چون با معاویه وارد مذاکره و صلح شد!
آخه رهبر عزیز ما چطور با کمک یک عده دولتمرد مثل م ر و .... می تونه حریف تحریمها بشه. این افراد خودشون از صدها تحریم بد ترند. (2865369) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۳:۲۲:۱۷
شما هر چقدر دلت میخواد دلواپس باش، اما کاسه داغتر از آش نباش (2866180) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۰۰:۴۶
آقای روحانی آقای ظریف این راه پیش رو خیلی تاریک و سرده... (2865222) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۱:۳۸:۴۸
نه اینکه راه پشت سر خیلی روشن وگرم بود !!! (2865992) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۲:۱۷:۰۰
راه حلت چیه؟ پیشنهادت چیه؟ شما به جای اینها برو مذاکره کن
هشت سال دوستان همفکر شما مذاکره کردند نتیجه 6 قطعنامه و تحریمهای فلج کننده بود اگر بخواهیم راه شما را ادامه دهیم تحریمها بیشتر و قطعنامه ها هم بیشتر و بیشتر خواهد شد .
راه حل دیگه ای داری ارائه کن (2867035) (alef-2)
 
فاطمه
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۶:۰۷:۴۱
والا به قران راه حل هست.
راه حلش یکپارچگی ملت در ایستادگیه . اون موقعی اینها تونستند تحریمها رو اثر بخش کنن که ما تو ایستادگی دو دل و دودسته شدیم و یک عده از داخلیها برای برای به قدرت رسیدن برای تحریم بهشون کد دادن. (2867618) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۲۰:۱۳:۲۲
راه حل رو رهبری بارها و بارها گفتن شماها خودتون رو زدید به کری و هیچ چیزی رو نمیشنوید (2868006) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۰۱:۲۴
شگفت زدگی ندارد برادر جان
این اتفاقات همان زمان توافق سراسر ننگین ژنو افتاد و برخی انقدر هوا را الوده و مسموم کردند که هرکسی که منتقد بود را باچوب همصدایی با اسراییل زدند.
شگفت زدگی چه ثمری دارد برادر
باید برای این مجلس گریست که اینگونه منفعلانه در برابر همه خراب کاری های تیم هسته ای و درراس ان اقای ظریف هنوز روزه سکوت گرفته و نمیتواند ظریف را به مجلس بکشد و اورا استیضاح کند
کجایند انهایی که بعد از بیانیه لوزان جشن وپایکوبی میکردند؟؟ (2865226) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۰۱:۳۵
چرا در توافق نهایی هسته‌ای باید اول ایران به تعهدات خود عمل کند بعد آنها؟ چرا سر سفره شبهه‌ناک بنشینیم؟ آیا نباید ابتدا آنها که امتحان بدی از بدعهدی داده‌اند تعهدات خود را اجرا کنند؟ (2865227) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۴۰:۲۹
اگر می تونستیم که اصلا سر سفره نمی نشستیم ! (2865362) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۵۱:۴۹
برای اینکه ما داریم خودمان را به آّ و آتیش میزنیم تا تحریم ها لغو شود !
دوست عزیز اونها ما را تحریم کردن ! (2865405) (alef-2)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۹:۰۶:۱۸
برای اینکه ایران در مقابل جهان تحریم شده حتی قادر نیست که کوچکترین مبادلات تجاری هم انجام بده بماند که حتی آن یک مقدار نفتی هم که میفروشم توانایی وارد کردن پولش را هم نداره .... رو راست بم داداش و خیالت را راحت کنم ... بازی را بدجوری باختیم تا خیلی دیگه ضایع نشده همین یه نیمچه توافق را هم انجام بدیم که وضعیت بدتر نشده. آنها همه نشستند و اینجا دارن دستور میدند یا آخر بیسواد تشریف دارند یا سودی تو این داستان دارند. (2866570) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۰۱:۵۱
قبال توجه خوش خیال ها. (2865229) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۵۰:۵۰
ما خوش خیال نیستیم و می دانیم اگر به توافق نرسیم باید خدای ناکرده به فکر جنگ باشیم. (2865400) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۹:۲۴:۵۶
عزیزم جنگ مگر کشکه؟؟؟ (2865671) (alef-3)
 
یاشار
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۹:۴۱:۵۸
آقاجان چرا ما باید از جنگ بترسیم چرا نباید آنها نترسند کسی که استفلال خواسته نباید از هیچ چیزی بترسد آمریکا از فرعون که در قرآن آمده هم جنایت وهم فساد هم وخیانتش در دنیا بیشتر است ما باید با این ام الفساد مبارزه کنیم (2865711) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۹:۱۱:۵۰
داداش برو یک چایی بخور بد حالا بیا با آمریکا بجنگ !!! داستان خروس است که داره برای یک ببر بنگال شاخ شونه میکشه. تو دوست داری خانه خراب بشی بفرمایید ولی حق نداری برای دیگران تصمیم بگیری .... ایران در جنگ با آمریکا حرفی برای گفتن نداره ... این را شکی نیست (2866577) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۱:۴۶:۵۷
شما بفرمایید مملکت رو دو دستی تحویل بدید که یه وقت جنگ نشه. تحریم ها سر جاش بمونه برنامه هسته ای هم کلا فریز بشه که یکوقت جنگ نشه. سایت های نظامی هم بازرسی بشه که یکوقت جنگ نشه. وایستن بالا سرمون که پولمون رو چطوری خرج میکنیم که یه وقت جنگ نشه. اونوقت به منتقدان میفرمایند دلواپس. محض اطلاعتون ایران در هر دو جنگ جهانی محض این که جنگ نشه پرچم سفید رو همون اول بالا برد هر دو رفعه هم درو شد. ماشاالله به غیرت ژاپنیها. هیچکس طرفدار جنگ نیست اما باید هستی و نیستی و غرور و اعتبار مون رو از ترس جنگ تحویل بدیم بشیم یه لکه ننگ تو تاریخ ایران مثل ایران احمدشاه؟ مثل ایران زمان چنگیز مغول؟ قرارداد ترکمنچای مگه چی بود ملت از ترس و از بی عرضگی حکومت نشستن تو خونه هاشون سپاه نصفه و نیمه از روس شکست خورد نصف مملکت به باد رفت. همون دوره ژاپن با هیچی همون روسیه تزاری رو شکست داد.
والا نمیتونیم مثل امام حسین باشیم اما حداقل یه نیم نگاه بهش داشته باشیم از خودش و خانوادش گذشت به خاطر چیزی که بهش معتقدبود به خاطر این که جلوی ظلم علنی بایسته. حالا ما از ترس جنگ _هم نه احتمال جنگ_ دودستی اختیارمون رو بدیم دست متحد شماره یک اسرائیل و عربستان به امید این که با ما هم دوست بشه! راس میگن ترس برادر مرگه ظاهرا باید بمیریم از ترس جنگ (2866005) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۹:۳۱:۴۱
جنگ؟ با کي؟ کجا؟ جوگير نشو عزيزم! (2866629) (alef-11)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۳:۲۱:۲۲
جناب خدای ناکرده، اگر غرب و آمریکا توان حمله نظامی به ایران را داشت الان نه شما بودی و نه من که بخواهیم در این سایت راجع به احتمال! حمله آمریکا با هم بحث کنیم.
باید خاطر نشان کنم که طرح حمله به ایران سه بار در سالهای 2003 و 2005 و 2007 در کنگره به تصویب رسید و هر سه بار دولت وقت آمریکا مصوبه را وتو کرد. مخصوصا در سال 2003 و بعد از سرنگونی صدام خیلی تلاش کردند تا بتوانند کار ایران را هم یکسره کنند اما....
ناگفته نماند بعضی ها در آن سال ها در داخل خیلی برای ورود ارتش افسانه ای! آمریکا به ایران و آوردن ارمغان آزادی چشم انتظار و لحظه شمار بودند اما افسوس که این آرزو بردلشان ماند!! (2867205) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۵ ۰۰:۱۹:۲۲
با توافق به جنگ نزدیکتریم. عراق عراق (2868438) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۰:۲۶:۱۶
بعضی از دوستان اصل فضیه که چی شد به اینجا رسیدیم رو فراموش کردن! همین که دو بار با آمریکا سر میز مذاکره نشستیم و عکس آقای ظریف با جان کری در کنار هم رو دیدن همیه چیز یادشون رفت! عزیز من اگه تحریم و فشار نبود که ما الان اصلا دنبال مذاکره نبودیم! برخلاف ادعای وزیر خارجه محترم که برای حفظ آبروی نظام خیلی حرفها میزنند ما مجبور شدیم مذاکره کنیم چون پدرمان را در آوردند و بقول دوستان آخرش هم جنگ بود! فقط خدا رو شکر کنید که این تیم مذاکره کننده فعلی در راس امور هستند واگرنه فرض کنید دولت قبلی و گروهشان میخواستند مذاکره کنند بدترین شرایط را میپذیرفتند و همچنان مثل آنزمان کسی جرات نداشت حرفی بزند و مجبور بودیم همان را قبول کنیم و بگیم متشکریم! کمترین اتفاقی که در این دولت افتاد بقول دکتر زیبا کلام حضور دلواپسان و شکستن تابوی انتقاد از مسایل هسته ای توسط گروههای مختلف بود. (2865843) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۰۲:۰۸
رئیس دفتر رئيس‌جمهور که از قضا از استخوان‌دارهای اقتصادی و بازار هم هست در جمع اعضای اتاق بازرگانی و صنایع و معادن کشاورزی رشت اعلام می‌کند رفع تحریم‌ها، کشور را پیش نمی‌برد، بلکه کار و ابتکار ما مهمترین عامل پیش‌برنده است!
اگر آقایان به این مطلب واقفند پس اصرار بر مذاکرات با محوریت آمریکا برای چیست؟ این مذاکراتی است که گاه آمریکایی‌ها اعتراف می‌کنند که هدف واقعی آن تغییر رفتار و حتی تغییر نظام سیاسی در کشورمان است. (2865231) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۵۳:۳۴
اصرار برای این است که ما فقط شعار می دهیم و حرفهایمان مصرف داخلی دارد!
پای صحبت چند تا اقتصاد دان یا استاد دانشگاه یا تولید کننده بشین میفهمی تحریم های بین المللی یعنی چی !
ضمنا تجربه عراق مقابل چشممان است ! (2865410) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۱:۴۹:۱۶
تجربه لیبی چی؟ اگه نیست یادآوری کنم دو سه سال قبل از این بلبشویی که با کمک ناتو راه افتاده در لیبی جناب قذافی دودستی کل برنامه هسته ایش رو تحویل داد. (2866010) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۱:۱۲:۲۴
تجربه کره شمالی چی؟
تجربه عراق چی؟ (2866847) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۲۰:۲۴:۱۱
جناب شما که میدونی تحریم چیه بفرما اینا که همش دارن میگن تحریمها برداشته نمیشه پس شما برا چی اینقدر خوشحالید؟ یعنی چطور ادعای عقل میکنید و اونوقت به این آمریکا که امام گفت شیطان بزرگ میخواهید اعتماد کنید! هرچی دلتون میخواد بار دلواپسان میکنید چون حرفشون اینه که آمریکا قابل اعتماد نیست همون حرفی که رهبری بارها و بارها گفتن (2868035) (alef-11)
 
امیری
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۱:۱۵:۱۷
گفتار جناب نهاوندیان این است که برداشتن تحریمها مقدمه ضروری و به مثابه شکستن حصارها است.پس از ان هرگونه پیشرفت نیازمند تلاش و خلاقیت و پشتکار و مدیریت صحیح خواهد بود. (2866855) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۰۲:۲۴
دولتمردان آمریکایی همان مزدوران لابی صهیونیستی حاکم بر کاخ سفید هستند و چون از خود اجازه تصمیم‌گیری ندارند نمی‌توانند قابل اعتماد باشند. (2865233) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۰۲:۴۲
اولا هر یک از طرفین برای خالی نبودن عریضه و نشان دادن دست برنده مسائل را به گونه ای بیان می کنند که نشان دهنده برتری آنها باشد، مهم اصل ماجرا فراغ از جنجالهای رسانه ای و تبلیغاتی است.

ثانیا آقای دکتر ظریف به صراحت اعلام کرد که مشکل ما تحریم های خود امریکا نیست بلکه مشکل تحریم های سازمان مللی بود که موجب شد تا آمریکا بتواند تحریم های خودش را به همه جا تسری دهد، اگر ما موفق شویم با همت دیپلمات های خوب خودمان تحریم های سازمان ملل را لغو کنیم، حتی امریکا هیچ تحریمی را هم برندارد، قدم بزرگی در جهت موفقیت در عرصه های اقتصادی برداشتیم. (2865235) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۱:۱۵:۳۵
وقتی کنگره میکه هر شرکتی با ایران کار کرد حق فعالیت در امریکا را نداره بود ونبود تحریم سازمان ملل فرقی نداره اصل تحریم همینه (2865947) (alef-3)
 
شماس
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۰۲:۴۸
اگه بشه ادرس یه جدول که تمام تحریم های علیه ایران را نشان دهد را منتشر کنید یا اگر کاربر محترمی ادرسی از این تحریم ها دارد زیر صفحه بگذارد
این تحریم های موشکی و حقوق بشر حسابی من را سردرگم کرده!
از بس که زیادن! (2865238) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۰۳:۰۶
از جناب دکتر صالحی دیگر انتظار نداشتیم! ایشان گفته‌اند بر اساس پروتکل الحاقی می‌توانند اطراف تاسیسات نظامی را نمونه‌برداری کنند؟! به ایشان بگویید ساده‌انگاری کافی است. همان شهدای هسته‌ای که لو رفتند و توسط سرویس‌های جاسوسی موساد پلید شهید شدند کافی است. مومن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شود. اگر مسئولین توان ایستادگی در برابر استکبار را داشتند چه بهتر والا ملت بابصیرت پشت سر ولایت از حقوق حقه خود حفاظت خواهد کرد. (2865239) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۴:۰۳:۴۳
شناخت دانشمندان هسته ای ربطی به نمونه برداری از اطراف و حتی داخل تاسیسات هسته ای یا حتی نظامی ندارد. (2867326) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۰۵:۱۶
کسانی که امروز با آمریکا مذاکره می‌کنند چند دقیقه فکر کنند و بگویند با آزاد کردن گروگان‌های آمریکایی‌ها از سوی ایران آمریکا به کدام تعهد خود عمل کرد که امروز دلشان را به توافق با این کشور خوش کرده‌اند و به آن امید بسته‌اند. (2865251) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۳۹:۴۰
شما می دانید تعداتش چه بود؟
حتما فکر کردید ما بابت گروگانها خیلی امتیاز گرفتیم.
نه برادر . پس از رد کردن پیشنهاد های میانجی گرانه که می شد به نفع خودمان یا فلسطینی ها تمام شود این قدر ماجرا را کش دادیم که در نهایت قبول کردیم گروگانها آزاد بشوند در ازای آزاد شدن پولهای ایران در بانکهای امریکا و عدم شکایت امریکا از گروگانگیری ایران . (2865360) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۰۹:۰۴
آمریکایی ها و بقیه اعضای 5+1 از روز اول این حرف را زده اند که تعلیق تحریم ها مرحله ای است و ملت هم طعم شیرین کاغذ پاره ها را تا چند نسل بعد چشیده است و دولت ایران هم قبول کرده است، بنابراین این سخنان شگفت آور نیست! و بهتر است که الف همصدا با دلواپسان شلوغ بازی در نیاره! (2865261) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۹:۳۴:۴۰
بله. همه چيز در خلوت توافق شده. شلوغ بازي چرا؟ (2866637) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۱۱:۳۰
سرانجام غفلت و خوش‌بینی صاحبان تفکری که بنا دارد به هر قیمتی شده به یک توافق با طرف مقابل دست یابد از دست دادن دستاوردهای دانشمندان و شهدای هسته‌ای و دستیابی سرویس‌های جاسوسی غرب به مهم‌ترین اطلاعات امنیتی و نظامی کشور و پایمال‌شدن عزت و استقلال ملت ایران خواهد بود. (2865267) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۱۲:۰۴
این همه حمایت از جنایت (مثل حمایت از وحشی‌گری‌های عربستان در یمن) توسط شورای امنیت صورت می‌گیرد آن وقت یک عده در داخل کشورمان توافقات هسته‌ای را منوط به اجرای قوانین شورای امنیت می‌دانند و می‌گویند اگر آمریکا زیربار نرود به شورای امنیت شکایت می‌کنیم. آخر این شورای امنیت قابل تکیه است؟ (2865270) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۳۷:۵۲
خب پس چرا هنوز عضوش هستیم ؟
چرا قطعنامه شورای امنیت را موقع جنگ ایران و عراق پذیرفتیم ؟ (2865352) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۱۴:۳۱
واقعاً دوستان انتظار دارند که تحریمها بٔر داشته شود... ۸ سال دولت مدیر جهانی‌ تحت عنوان استکبار ستیزی‌ و شعار هر چه دوست داشت نثار آنها کرد و گفت هیچ غلطی هم نمیتوانید بکنید،و آنقدر ورق پاره صادر کنید تا... حالا نوبت آنهاست... مطمئن باشید که آقای ظریف هم به همه این مسائل تن خواهد داد، چوان چا ریئ برای ایران باقی‌ نمانده، از آنطرف هم همه کشورهای جهان، از روسیه، ترکیه ، عربها و اسرائیل تا تندرو‌های دخلی و خارجی، موافق این جریان هستند، چون منافع آنها را در مورد ایران تضمین می‌کند، و پست و مقام آنها را تامین...همه هدف از ابتدا این بود که برای دهاه سال ایران را کنترل کرده و بدون تغییر اساسی‌، از مقاماتی که تزییف شدند، همه جوره امتیاز بگیرند، و به همین بهانه که همچنان مدیر جهانی‌ در ایران به راحتی‌ از نابودی آمریکا و اسرائیل صحبت می‌کند، تحریمها را ادامه و ایران را برای حداقل ۵۰ سال آینده مانند آلمان و ژاپن کنترل کنند، با این تفاوت که ژاپن و آلمان از پذیرش این شرائط حداقل استفاده مثبت کردند ولی‌ ایران از مواهب این محدودیتها هم نخواهد توانست استفاده کند...واقعاً دست مریزاد... (2865279) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۸:۱۵:۳۷
اگر مقاومت و برنامه ریزی های انجام شده در طی 8 سال دولت نهم و دهم نبود امریکا و هم پالکیهایش تره هم برای مان خرد نمیکردند و اگر الان حاضر به گفتگو هستند به خاطر نتایجی است که فعالیت فرزندان غیور و دانشمند من و شما با حمایت آن دولت آنها را آفریدند پس آنها را کوچک نشماریم.حالا و قبل از این هم روسای جمهور جملاتی بر زبان رانده اند تا عده ای را خوش آید و به عواقب آن هم فکر نکرده و نمی کنند.نکته مهم این است که تیم مذاکره کننده و ملت مراقب باشند که کلاه گشادی همچون قرارداد های ننگین ترکمانچای را بر ملت تحمیل نشود که اگر چنین شد ننگ و لعن ابدی را بر خود خریده اند و ملت و کشور را دچار چالشی واپس گرایانه خواهند کرد.استفاده از جملات عبارات و کلمات دو پلو و یا تفسیر پذیر در قراردادهای در پیش رو بلایی است که ممکن است دامن گیر ما گردد.اگر تصور کنیم که استفاده از این جملات و اصطلاحات یا کلمات و عبارات به سود ماست خیال باطلی را پیش فرض فکری خام نموده ایم چرا که دشمن حیله گر و مکار از هر جهت مهیای حیله گری و مکر است و اهرمهای تبلیغاتی هم در دست آنهاست و به راحتی با سلطه بر رسانه های قابل دسترسی جهانیان تفسیرهای خود از جملات دو پهلو را به کرسی مینشانند.پس آقای رئیس جمهور آقای ظریف آقای عراقچی و... همه بهوش باشید که اگر اینبار همچون سده های گذشته ملت از عدم هوشیاری شما آسیب ببیند نه تنها تاریخ ایران و اسلام و آزادگان جهان شما را نخواهند بخشید بلکه علاوه بر آن ضرری که جبران ناپذیر بوده و یا خوشبینانه اگر بگوئیم جبرانش موجب رنج و مشقت فراوان برای ملت و کشور خواهد بود به بار خواهید آورد.با توکل بر خدا کاملا هوشیار باشید. (2865484) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۹:۳۵:۰۲
برنامه ریزی برای متلاشی ساختن اقتصاد کشور و روابطش با جهان ومقاومت در برابر عقلانیت (2865697) (alef-3)
 
امیری
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۱:۳۵:۴۸
اگر اقدامات دولت سابق و... نبود که تحریمی هم ناشی از برنامه هسته ای نداشتیم و مشکلات سالبه به انتفای موضوع بود!
عملکرد دولت گذشته ایران را به یک عنصر خطرناک در نظام جهانی تبدیل کرده که باید کنترل شود.بعضی ها اینرا قهرمانی می پندارند! (2866924) (alef-2)
 
سعید ایرانی
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۱۹:۲۷
خب البته واضح است گره به این بزرگی که در کار دیپلماسی ما افتاده است به این سادگی ها باز نخواهد شد و باید صبوری به خرج داد و کم کم با مذاکره و دیپلماسی دائمی سنگ های جلوی راه را برداشت چراکه با وجود تحریم ها امکان رسد و توسعه همه جانبه ی کشور وجود ندارد و این یک واقعیت است . (2865296) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۳۰:۰۸
این همان فکت شیت کشورهای 5+1است که از زبان رئیس خزانه داری امریکا که به زبان خود کنگره را پشت ان دارد اعلام شده وجالب است ایران هم فکت شیت خود را در همین صفحه اعلام کرده که به نظر زیاد فاصله ای باهم ندارند (2865321) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۳۷:۱۲
پس حتما توقع داشتید بیاد بگه بعله چون ما در مساله اتمی با ایران به توافق رسیدیم تمام تحریمهای قبلی که برای مسایل موشکی یا حقوق بشری یا هر چیز دیگری بوده یک باره لغو می شوند!!
مثل اینکه که ما پس از توافق بیایم بگیم چون توافق هسته ای کردیم برنامه موشکی را هم لغو می کنیم !!
چرا این قدر خیالبافی می کنید؟
توافق بر روی مساله هسته ای است و در نهایت اگر نتیجه بدهد فقط و تنها تحریمهای هسته ای لغو می شن ! همین.
فهمیدن این مساله خیلی سخته؟ (2865347) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۹:۳۷:۲۸
بعد از توافق مي توانند همين تحريمها را به اسم تروريسم و حقوق بشر برگردانند. فهميدن اين مسئله هم خيلي سخت نيست. (2866647) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۱:۱۳:۱۶
ما هم می تونیم بعد از توافق همین سانتریفوژها را روشن کنیم کار کنند. فهمیدن این هم خیلی سخت نیست. (2866849) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۳:۵۳:۳۳
عزیزم حداقل 3 سال طول می کشه برگردیم به حالت قبل (2867299) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۴۱:۳۰
یعنی هر یه دلاری که میخوان به ایران بدن در مسیرش پست بازرسی میذارن هی ازش می پرسن تو کجا داری میری کوچولو؟ یعنی میترسن برسه به دست "تروریستا"
با این بهانه از هر صد دلار جلو 99 تاش رو می گیرن (2865367) (alef-2)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۴۵:۳۳
این اتفاق جدیدی نیست و همان زمان توافق لوزان به دفعات از سوی طرفین اعلام شد که تنها تحریم های مشمول برنامه هسته ای مشمول توافقات است. آقایان از آب گل آلوده ماهی نگیرند. (2865382) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۵ ۰۰:۳۹:۳۶
رئیس جمهور که اینطوری نگفت (2868467) (alef-3)
 
پورامینی( همدان)
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۷:۵۷:۱۰
موضع گیری سخت وبی منطق امریکا واسرائیل نشانگرشکست ورسوائی نرم در برابر منطق محکم ایران در رویاروئی دیپلماتیک در موضوع مذاکرات هسته ای صلح امیزدرخاک کشور امریکاست ومصداقذ دنباله ایه شریفه لیقضی الله امراکان مفعولا لیهلک من هلک عن بینه ویحی من حی عن بینه وان الله لسمیع علیم امید وانتظارمیرود که درسایر جبهه های موضوعات دیپلماتیک در خصوص اتهامات وارده به ایران اسلامی وایرانی شکست ها تداوم داشته باشد (2865424) (alef-2)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۸:۰۳:۵۲
اولا طیف مخاطبین الف چقدر یک دست است (یا شده است!!!!)
دوما، اینها که با مذاکره این قدر خوابهای شوم برای ما دیده اند، اگر قرار بود ما مذاکره نکنیم و به قول دوستان هی پایداری کنیم! چه خواب های وحشتناکی برای ما دیده اند.
سوما، شاید در نهایت موافقت نامه ای را امضا کنیم که طعم تحقیر و کوتاه آمدن هم بدهد، اما اگر بهترین چیزی که می توانید به دست آورید خیلی به مذاق ما خوش نیامده، از بی تدبیری و هوچی گری اسلافی است که هنوز هم می گویند «ظهور نزدیک است، پس هز گندی بزنیم طوری نیست، آقا خودش با ید الهی درستش می کند!» (لازم به یاد آوری است که حدیث معتبر داریم تاریخ تعیین کنندگان ظهور از کذابین هستند، لازم نیست تاریخ دقیق تعیین کنند. همین نزدیک است یعنی مثلا انتخابات بعدی!!!!)
چهارما، در صلح امام حسن با معاویه، در نهایت ریاست معاویه بر مسلمین تایید شد و جالب است که امام معصوم ما نیز هر چند با شروطی این ریاست را پذیرفتند با اینکه برای هر اهل سیاستی مشخص بود که معاویه شروط عهدنامه را دیر یا زود، زیر پا خواهد گذاشت، اما حفظ کیان و و حدت اسلام و امت اسلامی مهمتر از امیری بر حق، بر مسلمین است. وقتی حتی چین و روسیه قطعنامه های علیه ما را وتو نکرده اند (حتی ممتنع هم نداده اند) باید بدانیم نیرد بزرگ را باخته ایم. حتی راضی کردن چین و روسیه برای موافقت با حمله نظامی آمریکا به ایران خرجش چند میلیارد دلار ناقابل است که همسایگان عربمان با کمال میل حاضر به پرداخت تمام و کمال آن هستند.
پنجما خون شهیدان هسته ای ما وقتی پامال شد که گفتیم قطعنامه های سازمان ملل کاغذپاره ای بیش نیست!!! وقتی پامال شد که دنیا را از دریچه فیلمهای هالیودی تفسیر کردیم و فکر کردیم مثل اون فیلمها، درست در لحظه ای که قهرمان داستان پایش لب پرتگاه است ناگهان ورق بر می گردد و چنان می شود که ما می خواهیم.
ششما!! جناب ظریف سردار فتوحات ما نیست، ایشان اگر بتواند بازی ظفرمندی-مفلسی را بکنند بازی برد-باخت، دستشان درد نکند، برد-برد پیشکش. دلواپسان مشکلشان دلواپسی نیست!!! مشکلشان خود گنده پنداری متوهنانه افراطی است. (2865442) (alef-2)
 
م غ
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۰:۰۴:۱۱
احمد اقای عزیز هیچ غلطی نمیتوانستند بکنند اگر میتوانستند تابحال غیر از تحریم کرده بودند 2- موضوع چه ربطی به ظهور حضرت دارد 3- حضرت امام حسن (ع) بنا به مقتضای زمان که نه سپاه کاری داشت و نه آمادگی سپاه برای جنگ واگر جنگ میکرد اسلام به مخاطره می افتاد بعلت همان صلح کرد. ولی ما نمیتوانیم آنرا ملاک قرار دهیم دشمن هرچه که دلش خواست به ما تحمیل کند در صورتی که کشور ما از لحاظ نظامی در اوج قدرت قرار داریم که این را اوباما ودیگران بارها اظهار کردند 3- دشمن 36 سال است ایران راباشدت وضعف تحریم وبا ده ها توطعه ترفند برعلیه ایران انجام داده است ربطی به کاغذ پاره واظهارات این و آن ندارد4- ظریف وزیر امور خارجه تو وامثال تو نیست وزیر امور خارجه تمام مردم ایران است پس همه مردم از آن انتظار دارند . توام با مذاکره عزت وشرف ومنافع ایران را پاس بدارداین خواسته حق ملت ایران است.5- اگر ملت شریف ایران از اول مثل تو وامثال تو سلطان حسین شاهی فکر میکردند حالا از ایران هیچی نمانده بود. (2865781) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۱:۲۵:۱۸
یک نمونه از خود روشنفکر پندار (2865966) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۲۰:۳۹:۲۳
صلح امام حسن علیه السلام به دلیل بی وفایی یاران و سرداران سپاهش بود که بزرگترینشان امامش را به چند کیسه زر معاویه فروخت! اگر امام حسن علیه السلام به اندازه ۷۲ یار کربلا ، یار وفادار داشت هرگز تن به آن صلح نمیداد که امروز من و شما بخواهیم آنرا دستمایه خوشی های زودگذر دنیا کنیم. حال انتخاب با خود اشخاص است که در سپاه امام حسن باشد و بخاطر تنبلی و کسلی و متاع ناچیز دنیا امامش را وادار به صلح کند یا اینکه در کربلا باشد... (2868075) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۸:۰۸:۲۹
آخرین سنگر سکوته (2865455) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۸:۱۳:۰۱
این نتیجه دعواها و فحش های بی خساب و بی دلیل به طرف مقابل است. این ها همان ورق پاره ها هستند. (2865474) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۰:۰۵:۴۴
خير، اين نتيجه طبيعي اظهار ضعف و عجز و ادعاي خزانه خالي و ارسال پيام ناچاري و درماندگي است. اين نتيجه ذوق زدگي براي توافق و قاه قاه خنده سردادن با دشمن است. (2866698) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۳:۰۴:۵۳
بابا چرا خودتون رو زدين به كوچه علي چپ , مسئله هسته اي خيلي فراتر از تصميم يك رئيس جمهور يا يك وزير خارجه است , ربطي به هيچ دولتي نداره , در مورد مسئله هسته اي فقط رهبر انقلاب هستن كه دستور ميدن چه بايد پذيرفته بشه و چي نبايد , همونطور كه قبلا هم دستور شروع غني سازي از سوي رهبر صادر شد , الان هم دستور به مذاكره و توافق دادن وگرنه ظريف و روحاني و كل دولت عددي نيستن كه بتونن در اين خصوص ابراز وجود كنن . (2867167) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۸:۵۴:۲۱
ددمنش خوی خود را با دوستی عوض نمی کند
---
بنظر نمی رسد آمریکای برده پرور و تهی از هرگونه ارزش انسانی ، که همواره با کمال بی بند و باری هدف دراز مدت ادامه دادن به چپاولگریهای خود در منطقه و جهان را دنبال می کند از ناز دردانه ای همچون رژیم نژاد پرست صهیونیستی که بخاطر منافع آمریکا وغرب خود را در خونهای صدها هزار از مردم منطقه غرق کرده است و از دیکتاتورهای نفط فروشی که خزانه های مردم محروم خود را به روی آزهای بی پایان این ابر جنایت کار زورگو و برای پیاده کردن توطئه های منفو رآن در چپاول کشورهای جهان سوم چهار تاق باز گذاشته اند بجز در اثر سیلی بی درمان خداوند آنهم به دست مؤمنان وفادار دین او ، روی خوشی به ایران آزاد و مستقل و صلح دوست نشان دهد.
خوش بینان آشتی با این ابر جنایتکار تاریخ و امیدواران به تغییر یافتن خوی ضد بشری آن شاید دیری نگذرد که به پشیمانی و نا امیدی مطلق دچار شوند ؛ و آی کاش در زمان چنین پشیمانی راهی برای بازگشت این پشیمانان باز مانده باشد. (2865610) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۹:۳۰:۴۳
بنده خدا همان آمریکایی که تو این چنین وصفش کردی اگه نبود ... فردا میرفتی بیمارستان کارت تمام بود 80 درصد تمام مطالعات و اکتشافات جهان در دست آمریکا است. خود شما که هیچ بزرگتر از شما ها هم با تکنولوژی که آنها درست کردند و به بشریت خدمت کردند وابسته هستن .. (2866625) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۲:۰۷:۰۶
ازان حرف های کلیشه ای و تکراری بی ریشه . اولا تاثیر علوم اسلامی را در علوم جدید مطالعه کن . دوما مگر ما گفتیم همه کار امریکا بد است . این لا کردار دو کار مثبت انجام میدهد در مقابل صد کار منفی (2867013) (alef-2)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۳:۲۴:۲۸
البته با استفاده از فکر تمام نخبگاد علمی جهان مثل هند و ایران و چین و اروپای شرقی و .... (2867215) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۳:۳۰:۲۵
به پایگاه خبری الف در پاسخ به نظر شماره ی:( 2866625) (alef-11)) پیرامون خبر:/ سخنان شگفت آور وزیر خزانه داری آمریکا در خصوص تحریمها و توافق هسته ای / دوشنبه 14/02/1393
---
به برخیها که آمریکا را خدای خود می پندارند؟؟؟!!!
---
اگر من و امثال من بی نوا تاکنون زنده و سر حال هستیم تنها بلطف خداوند یکتای بی نیاز بی همتای آگاه به همه چیز مهربان است که کل وجود و حرکت وجودی من وکل آفریدگان در قبضه او است و هرچه که داریم و در جهان بوده و هست و خواهد بود از آن او است و بقای این و جود و این حرکت تنها مقید به اراده و حکمت او است نه به اراده ی پوشالی کوتوله ی میرنده و سرتا پا نیازمندی همچون آمریکای سر تا پا نادانی که بخیال خام خود در این دو روز عمر گذرای خویش می تواند بازور و ظلم و تزویر و خرد گریزی همه ی دنیارا قبضه کند که باید به او گوشزد نمود و او را از خواب غفلت بیدار کرد که زهی خیال باطل ؛ دیری نخواهد پایید که در این دنیای زود گذر فانی از او و برای او و امثال او اثر و خبری بجز لعنت و نفرین باقی نخواهد ماند وحسرت لذتهای چند روزه ی تخیلی خود را چه نا بخردان باور کنند یا باور نکنند همراه با این نا بخردان به گور خواهد برد؟؟؟!!! (2867234) (alef-2)
 
سینا
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۱۸:۵۵:۰۹
اولا" که اینها را خود شما با همین مطالب بزرگ میکنید و این مطالب شما دنباله

سخنان کم ارزش ...

دوما" "سخنان شگفت آور" را با ید با عملکرد شگفت آور پاسخ داد و باید در فردای

عدم توافق انشاالله فورا" از MPT خارج شد

و تمام کشورهای حوضه خلیج فارس را در کمتر از ساعتی فراری داد و در کمتر از یک

هفته به تصرف درآورد

من یکی که برای این منظور در خط مقدم این قضیه خواهم بود و درس خوبی به

این جاهلیت پروار شده از پول نفت خواهم داد

بینی آنها به فرموده باید به خاک مالیده شود

بسم رب الشهدا

ندای هل من ناصر حسینی لبیک لبیک لبیک یا خمینی

جانم فدای رهبرم, الجهاد (2865614) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۵:۵۳:۰۷
تو که شعار الکی میدی اول از همه درمیری. (2867580) (alef-2)
 
سینا
۱۳۹۴-۰۲-۱۵ ۰۲:۴۰:۵۱
جواب شما اینجاست, خوب نگاه کن:

دیگر توان نداریم تحقیر دیگری را

یا حرفهای تلخ امثال جان کری را

رو کن گزینه ها را ما تشنه جهادیم

بسیار دوست داریم تدبیر رهبری را

ما عاشق حسینیم
مشتاق کاظمینیم
هیهات منا الذله

در آسمان و دریا
در کوهسار و صحرا
طوفنده ایم هر جا
هیهات منا الذله

ما پیروان زهرا
آماده ایم و برپا
صد وعده داده ما را
هیهات منا الذله

دشمن کجا تواند
ما را عقب براند
باید جهان بداند
هیهات منا الذله (2868549) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۱:۱۴:۰۵
" برخی از آمریکاییها و متحدان ما نگران هستند که کاهش تحریمها دست ایران برای تشدید تحرکات منطقه ایش را باز کند. ما کاملا مراقب این موضوع هستیم و متعهد میشویم که این اتفاق نیفتد. باید بدانید که تحریمهای هسته ای کاملا درهم تنیده....به همین خاطر پولی که ایران از بابت کاهش تحریمها دریافت خواهد کرد نمیتواند برای حمایت از فعالیتهای منطقه ای اش مصرف شود."

به اینجا که رسید دوست دارم یک سری الفاظ متناسب باشان این ....را نثارشان کنم . انهایی که این نوع توافق را میخواهند که در ان حتی بما بگویند پلتان را باید کجا هزینه کنید هرطور صلاح می دانند ولی مرگ بر یک چنین ذلتی ترجیه دارد . (2865942) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۱:۵۸:۵۹
کاملا راست می گه!
اگر تحریم موثر نبود ما پای میز مذاکره نمی رفتیم. بقیه موارد هم عین حالا به زور پیش خواهد رفت و آنها هر کاری بخواهند با ما می توانند بکنند. تعارف هم نداریم. حالا .... آقای ظریف سیصد هزار بار بگوید ما به خاطر تحریم نبودکه پای میز رفتیم. هیچکس و از جمله خود ما ایرانی‌ها باورمان نمی شه! (2866032) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۲:۱۷:۲۳
ایکاش از جناب فیدل کاسترو و ملتش پرسیده شود .چرا بعداز 50سال خواهان رابطه با امریکا هستید ویااز مردم کره شمالی. چراقطع رابطه وچرا اشتی .واقعا چه زوددیر میشود. (2866061) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۳:۰۲:۳۰
مایش ساخت یک بمب والسلام (2866143) (alef-11)
 
امیری
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۱:۵۴:۴۶
چه حرف کودکانه ای؟! میگن اسراییل 200 تا بمب اتمی داره،ولی روزی 10 بار پیشنهاد صلح میده.کشورهای پیش روی ایران هزاران بار قویتر از اسراییل هستند و ما با بمب نداشته ، واین اطفال چنین رجز میخوانند!! (2866962) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۳:۰۶:۰۱
ظریف امریکا را مات کردی (2866150) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۰:۴۸:۵۵
بله آمریکا مات ایشون شده که چجوری داره اهداف اونها رو جلو میره (2866797) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۳:۰۶:۲۰
ایران می تواند به قدرتی جهانی تبدیل شود اگر مسئولین چشمشان زا بر روی اینهمه دزدی و فساد نبندند....و میدان کار و تولید و فرهنگ را به مردم واگذار کنند حقوق مردم را در چا رچوب قانون اساسی ررعایت کنند انوقت است که معجزه اتفاق می افتد و ایران در تمامی عرصه ها می درخشد در غیر اینصورت با این اشفتگی حتی اگر در گیری نظامی هم اتفاق بیفتد (که جز ماجرا جویی برای عده ا ی ) نفعی برای کشور ندارد اعتماد به مردم رمز اقتصاد اقتصاد مقاومتی (2866151) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۹:۳۶:۱۶
اعتماد به مردم وقتی بوجود میاد که دیوار بلند خودی و غیر خودی فرو بریزد و ایران برای همه ایرانیان باشد نه یکسری .... (2866643) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۳ ۲۳:۵۶:۳۴
ظلم ، ظلم است ، چه از سوی آمریکا و چه از سوی ما! (2866238) (alef-11)
 
اسدي
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۰:۲۴:۴۲
پس اين همه بوق و كرنا چي بود؟ اين چه توافقيه؟ همه اش كه به نفع اونا شد (2866278) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۱:۰۳:۱۲
من یاده اون اولا که قرار بود اروپا نفت ما رو تحریم کنه چند تا از این مسئول‌های ما باد به غبغب انداختن و مصاحبه کردن و گفتن "مگه میشه؟ عمراً بتونن. حالا که این جوریه اصلاً ما همین الان نفت ایران رو به روی اروپا می‌بندیم تا حساب کار دستشون بیاد..." مشابه همین حرف رو جناب رحیمی هم در موردخودرو سازی زدن و گفتن "پژو بیجا کرده ما رو تحریم کرده. اگه ما یه اخم بکنیم پژو چند میلیارد دلار ضرر میکنه و بدبخت میشه". حالا باید در به در دنبال این باشیم که یه جوری این وضع رو رفع و رجوع کنیم. خود کرده را تدبیر نیست. اون روزی که داشتیم ترمز قطار هسته‌ای رو میکندیم و مینداختیم دور باید فکر این روزها رو می‌کردیم. اون وقتی که ما داشتیم حرف می زدیم اونا داشتن فکر می کردن و عمل میکردن. به نظر من که مو لای درز حرفای این آقا نمیره. چون نشستن و فکر کردن و حساب همه جای کار رو کردن. ظاهراً در حال حاضر هم تنها راه حلی که به ذهن همه اون اساتید سابق میرسه زدن به سیم آخر و بستن تنگه هرمز و کشیدن کشورهای منطقه به آتش و تولید بمب اتمه. (2866324) (alef-11)
 
کورش
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۱:۵۷:۴۲
ضمن احترام به نظرهای همه عزیزان فقط باید مواظب حیله کری دول غربی بخصوص و بخصوص دولت آمریکا بود.و بدانیم. یکی از اصول حفظ کشور دارا بودن فن آوری و تاسیسات و محصولات هسته ای در این دنیای بی رحم و پر آشوب است.نگاهی به سرنوشت اطرافمان ما را بیدارتر می کند. که دول استکبار نقشه های شومی برای منطقه مهم ما کشیده اند. (2866363) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۳:۲۳:۱۹
حالا فرض كن مواظب بوديم , آخرش دو راه بيشتر در اختيار نداريم , يا تن به خواسته هاي اوا ميديم و مجبور له توافق ميشيم , يا بدليل اينكه ميدونيم حيله گر هستن توافقي انجام نميديم و همين راه رو ادامه ميديم . بنظر شما عاقبت گزينه دوم چيه ؟ (2867210) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۷:۵۳:۱۶
امریکا قدرت جهانی است و حذف تحریم های ایران بصورت مرحله ای کار معقول وطبیعی است هیچ قدرتی تحریمها را بصورت یکجا ویک شبه رفع نمیکند چون برخلاف راستی ازمایی است
ما ایرانی ها اگه اورضه داریم خودمون رو اصلاح کنیم و بجای اینکه دائم از امریکا ایراد بگیریم جلوی اختلاسهای میلیاردی و باندبازی وبی قانونی تو مملکت خودمون رو بگیریم به قول مقم معظم رهبری باید از درون کشور خودسازی انجام شود (2866478) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۸:۱۴:۵۵
اونایی که میگفتن تحریم کاغذ پارس و این بدبختی رو به سرمون آوردن باید جواب بدن. (2866505) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۳:۵۴:۵۸
نه اونایی که 1.5 سال و نیم کشور رو معطل کردن و به جای توجه به داخل کاسه گدایی طرف کداخدا جونشون گرفتن باید جواب بدن (2867303) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۸:۲۰:۳۰
اقای ظریف خواهش میکنم برگرد ایران وبذار زندگی مون را بکنیم ، بابا توافق نخواستیم ، اعصاب و روان ما را بهم ریختید برای هیچ و پوچ ، اخرش که چی ؟سازش با استکبار هیچ نتیجه ای جز خفت و خواری ندارد . فقط باید روی پای خودمان بایستیم و به ظرفیت داخلی اتکا داشته باشیم (2866510) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۳:۲۴:۵۵
شما جلوي چپاول ثروت ملي توسط رانت خواران و چپاولگران بيت المال رو نميتوني بگيري , ظرفيت داخلي كيلو چنده (2867216) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۲۰:۴۹:۵۸
مثلا بریم با این خفت و خواری ذلت توافق کنیم جلو رانت خواری گرفته میشه؟ یا وقتی طبق خیالات شما تحریمها برداشته شد پول سرازیر شد به مملکت واقعا حق به حقدار میرسه یا بازم آقازاده ها مقدم هستن؟ حل تمام مشکلات مملکت گره خورده به این توافق ننگین و دیگه داخل مملکت هیچ کاری نمیشه کرد؟
مگر رهبر ما نگفت کلید حل مشکلات در داخل کشور هست؟ (2868106) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۹:۰۷:۳۵
فراموش نكنيم كه خداوند در قرآن كريم مي فرمايد: اي پيامبر يهود ونصاراهرگز
-نفي ابد- از تو راضي نخواهند شد مگر اينكه از دين و آيين آن ها پيروي كني.
يعني هر چه قدر هم كوتاه بيايي آن ها -يهود ونصارا - راضي نخواهند شد.

اگر به همين يك آيه از قرآن توجه كنيم بسياري از نكات براي ما روشن مي شود. وحاضر نيستيم به هر قيمتي توافق كنيم. (2866571) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۱:۱۴:۵۲
پس چرا پیامبر با همین یهودیان و مسیحیان پیمان صلح بست. با مسیحیان تا آخر عمرش با صلح زیست؟ (2866852) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۲:۰۳:۵۴
بدلیل اینکه پیامبر انسان بد عهد و سوء استفاده گری نبود . برای اینکه تا اخر عمر پیامبر اینها عددی نبودند و جرات مخالفت نداشتند و اسلام نیز رو به گسترش و رشد بود . به این دلایل تا اخر عمر با این ها در صلح زیست . از انطرف ملاک ما کلام قران کریم است که خوشبختانه پیش بینی های قران در این ایه کرارا بوقوع پیوسته است . (2866999) (alef-2)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۹:۲۷:۰۰
اگر واقعا درتوافق اینها که این امریکایی می گوید درست است ما چنین توافقی رانمی خواهیم . چو ن اخرش می شویم مثل عراق یاافغانستان . حداقل حالا همان ایران خودمان با همان روحیه استکبارستیزی هستیم . اگرتوافق باعث شود که مابه یک کشور پیشرفته توسعه یافته و........تبدیل شویم مثل ژاپن یاالمان که پس ازجنگ پذیرفتند که قدرت هسته ای نباشند اما پیشرفت اقتصادی و تکنولوژی داشته باشند خوب است وگرنه همین که داریم هم ازدست بدهیم یعنی چه ؟ چارتا لبخند بزنند اما مارامحدودتر وفقیرترکنند چه کاری است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2866617) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۹:۴۸:۳۸
حرف بدی نزده من یاد اون دوره افتادم که با صدام صلح کردیم هم ما پیروز شدیم هم اونها میدونید چرا چون فردای آن روز نه حتی یک ایرانی شهید شد و نه یک عراقی کشته شد این یعنی پیروزی اما تو مذاکرات هسته ای اگر از فردای آن روز شروع به بهبود روابط یسن ایران و آمریکا بشه چه اشکالی داره مگه آمریکا بزرگترین شریک تجاری آمریکا نیست چه عیبی داره .... (2866659) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۰:۰۲:۲۳
بنده خدا ها آمریکا از ابتدای انقلاب دنبال نقطه ضعف بوده تا ایران زانو بزنه حالا به نظر شما با توافق یا بی توافق بی خیال سوراخ دعا میشه عمرا ایران باید سیاست های زمان شاه پیش بگیره تا آمریکا بی خیال شه اول به رسمیت شناختن اسرائیل و....
رهبری هم اینو میدونه که میگه به توافق ، لوزان و.... خوش بین نیست (2866689) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۳:۲۸:۱۵
آخرش تا امضاء رهبر و تاييد ايشون نباشه توافقي صورت نخواهد گرفت . (2867228) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۰:۳۷:۰۵
یادتان نرود

ما جهان سومیم
و باید و باید به شکلهای گوناگون در دام جهان اول باشیم

این سرنوشت ماست و هیچ راه گریزی نداریم و نخواهیم داشت.

فقط بهانه ها تغییر می کند .

تنها راه برای ما بدبخت ها گزیدن راهی با هزینه کمتر است.

همین و همین که هست.

قتنه و دعوا سر نونه مشتی
دوره اخرالزمونه مشتی (2866775) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۱:۰۱:۲۵
با توجه به سابقه جنایت کارانه امریکا در ایران وبلکه تمام جهان هر گونه مذاکره با این استکبار خود فریبی وتحقیر وحتی خودفروشی وخیانت به کشور است . مانند ویتنام و شیلی و0000 فقط باید جنگید (2866828) (alef-2)
 
ابوالفضل
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۱:۳۲:۳۰
اقای بهجت ره یک نظرحکیمانه داشتند میگفتند شماازداخل خود ومملکت رااصلاح کنیدوبنده راستین خدا باشید.کسی ازخارج قادر به صدمه زدن به شما نیست این سنت حتمی پروردگار است....منتهی کو گوش شنوا؟دزدیهاوحق کشیهاوغیره غیره.....ایمان راضایع کرده وماراضعیف واسیب پذیرکرده است ومستعدنزول عذاب. (2866904) (alef-2)
 
کویر
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۱:۵۵:۳۱
اینم دست گل دیپلماسی لبخند....همه چیز گل و بلبل است فقط در برابر همه آن چیزی که دادیم،مشتی اما و اگر و شرط و شروط امریکایی گرفتیم. (2866964) (alef-2)
 
مودی
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۳:۱۹:۰۴
این سخنان هیچ عجیب نیست امریکاییها از روز اول دارند همین حرفها رو به هزار و یک زبون میگن... ولی خب دولت یاردهم و تیم مذاکراتیش و اون عده ای که برای گفتگو و بر قراری رابطه با امریکا ذوق مرگ شدند نمیخوان به این حرفا گوش کنند و خودشون رو نفهمیدن میزنند (2867201) (alef-2)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۳:۵۴:۳۶
آقا بییایید بمبه رو بسازیم یکبار برای همیشه تمام تبعاتشم بپذیریم از این که بیشتر نمی تونن تحریممون کنن اینا با اصل کشور دین حکومت و حتی نژاد ما ایرانی ها مشکل دارن بعد از همه کارهایی که گفتن و کردیم میگن کو کلاهت و دوباره تحریمو شروع میکنن.....ولن کنین مذاکره با آدمی که با موجودیت ما مشکل داره (2867301) (alef-2)
 
سعید
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۴:۰۳:۰۵
مرگ بر شیطان بزرگ و همپیمان انها و طرفداران انها (2867325) (alef-2)
 
عرفان
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۴:۰۶:۱۸
به فرموده امام راحل شیطان بزرگ هیچ غلطی نمی تواند بکند اینها همه حرف برای ترساندن ترسوهای ایرانی (2867328) (alef-2)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۱۴:۳۰:۲۸
تیم فعلی مذاکره کننده داره چه امتیازاتی میده که اونها با ذوق و شوق اومدند پای میز مذاکره.اگر اون هشت سال باج ندادیم الان جای چند هزار سانتریفیوژ و غنی سازی بیست درصد سر چی می خواستیم کوتاه بیایم؟ (2867366) (alef-2)
 
feri
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۲۲:۵۴:۰۳
با این حرفهایی که این آقای وزیر خزانه داری امریکا گفته پس مذاکره آخرش اینه که این یارو گفته و به هر حال مذاکره برای کشیدن ترمز هسته ای و پیشرفت ایران است یعنی سانترفیوژ دیگر نمی چرخد و زندگی مردم هم با این چیزهایی که این کافر گفته نخواهد چرخید. اینطوری که دست و پای جمهوری اسلامی را بسته اند و با توافق احتمالی این دست بستگی قانونی خواهد شد حتما جشن پیروزی بخوانید تسلیم هم ملت باید به شکرانه آن برگزاری کنند و نماز شکر بگذارند. عده ای پس از قضیه بیانیه در سوئیس در سعادت ابادتهران شروع کردند بوق شادی به معنای پیروزی می زدند و سعی داشتند تجمع هایی برپا کنند اما اکثر مردم که میدانستند هنوز هیچ اتفاقی نیافتاده با آنان همراهی نکردند و قضیه سریعا فروکش کرد. (2868311) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۲۳:۰۶:۳۹
والا من ترجیح میدم بمب اتمی داشته باشیم حتی بقیمت گرسنگی ولی حیف که با این اوضاع نه تحریما برداشته میشه نه بمبی ساخته میشه ....شاید. منو به دگم و خشکه بودن متهم کنین اما منم تمام حرفای مخالفانم رو دربست قبول دارم ... فقط حرف دل خودمو زدم نه چپی ام نه راستی.... ولی خداییش این قرارداد دیگه خیلی ستمه.... یه چیز غیرهسته ای رو بگیرین فدای هسته ای کنین... واقعا حیفه... (2868336) (alef-11)
 
جلال
۱۳۹۴-۰۲-۱۸ ۰۷:۵۹:۴۵
سلام‌باید‌طوری‌برنامه‌چیده‌بشه‌‌که‌اگه‌تحریمها‌برگرده‌غنی‌سازی‌در‌کمترین‌زمان‌ممکن‌برگرده‌نه‌دو،سه‌سال‌زمان‌ببره‌ازفکر‌ونظر‌همه‌استفاده‌کن‌ظریف‌جان‌هر‌سری‌یه‌فکری‌داره‌خدا‌پشت‌وپناهت (2875602) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.