نظر منتشر شده
۱۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 234076
کم شدن تابلوهای پارک ممنوع و حمل با جرثقیل
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۶
اسکندر مومنی از کاهش تعداد تابلوهای "پارک ممنوع"و "حمل با جرثقیل" در کلانشهرها و زمان دار شدن آنها خبر داد.

سردار اسکندر مومنی صبح روز شنبه در حاشیه بازدید از مقر فرماندهی پلیس راهور تهران گفت: برابر هماهنگی‌های صورت گرفته تا پایان ماه مبارک رمضان تعداد تابلوهای پارک مطلقا ممنوع و حمل با جرثقیل در پایتخت و کلان شهرها کاهش یافته و این تابلوها زمان دار می‌شوند.

وی با بیان اینکه اعمال محدودیت‌ها در تهران و کلانشهرها باید به حداقل برسد گفت: یکی از رویکردهای پلیس به حداقل رساندن فرایند تغییر و محدودیت‌ها است. به گونه‌ای که نباید مردم هر روز با یک طرح جدید و محدودیت روبرو شوند و این مناسب نیست و در صورت ایجاد محدودیت نیز باید با اطلاع رسانی کامل صورت گیرد.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه با کمک شهرداری‌ها بازنگری اساسی در تابلوهای «حمل با جرثقیل» و «توقف ممنوع» صورت گرفته است، گفت: این تابلوها باید به حداقل برسند و تنها در مکانهای ضروری نصب شود.

مومنی با اعلام خبر بازنگری اساسی در تابلوهای حمل با جرثقیل و مطلقا ممنوع و به حداقل رساندن آنها گفت: در حال حاضر در برخی از خیابان‌های فرعی و کوچه‌ها نیز این تابلوها نصب شده است که روند مناسبی نیست و در مکان‌هایی که نصب این تابلوها ضروری است باید این تابلوها زمان دار شده و نیازی نیست که در تمام ساعات شبانه روز این تابلوها مصداق داشته باشند که در حال حاضر این دستور به تمام کشور ابلاغ و بعد از ماه مبارک رمضان نیز اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به مذهبی بودن مردم کشورمان گفت: ضروری است که جلوی مساجد از نیم ساعت قبل از نماز تا نیم ساعت بعد از نماز تابلوهای مطلقا ممنوع، پارک ممنوع و حمل با جرثقیل و مدت دار نصب شود.

وی همچنین ضمن هشدار به رانندگان جرثقیل گفت: در مکان‌هایی که انتقال خودرو به پارکینگ الزامی است، انتقال باید با دستور کتبی افسر پلیس و برگ جریمه باشد و جرثقیل دار اجازه ندارد بدون حضور مامور پلیس و دستور کتبی نسبت به جابجایی خودرو، اقدام کند و حتی تحویل گرفتن خودرو توسط پارکینگ دار بدون قبض و دستور پلیس نباید صورت گیرد و در غیر این صورت علاوه بر، برخورد پلیس، حق شکایت نیز برای مردم محفوظ است.

وی همچنین گفت:‌ اگر در هنگام انتقال خودرو به پارکینگ توسط جرثقیل، صاحب خودرو سر برسد باید خودرو آزاد و تنها به اعمال جریمه اقدام شود، چرا که هدف رفع معبر است.

مومنی همچنین در مورد وضعیت پارکبان‌ها نیز گفت: بر اساس قانون، نیم ساعت اول، توقف «رایگان» است و در مکان‌هایی که زمینه برای کنترل هوشمند و مکانیزه فراهم شده است پلیس می‌تواند پس از این مدت نسبت به اعمال قانون اقدام کند، اما در مکان‌هایی که این مسئله هوشمند نشده است، پلیس کلا اعمال قانون نمی‌کند تا دستگاه‌ها شرایط لازم را فراهم کنند چرا که پلیس نباید ابزاری برای درآمد دیگران شود.

با موتورسیکلت سواران متخلف برخورد می شود

وی همچنین در مورد وضعیت موتورسیکلت سواران با بیان اینکه ما مخالفتی با موتور نداریم، گفت: با این حال چهار دستور به صورت جدی مورد توجه ماموران پلیس قرار خواهد گرفت و بر این اساس رانندگی بدون کلاه، عبور از چراغ قرمز، تردد از مسیر ممنوع و مقابل و همچنین تردد از پیاده روها توسط موتورسیکلت سواران ممنوع و پلیس با جدیت با آنها برخورد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه علت تامه ۷۰ درصد تصادفات منجر به فوت راکبان موتورسیکلت "ضربه به سر" است، گفت: با اینکه آمارها نشان می‌دهد میزان تصادف و فوتی‌های موتورسیکلت سواران کاهش یافته است اما همچنان ۲۳ درصد فوت مربوط به راکبان موتور است و این رقم باید کاهش پیدا کند.

مومنی با اشاره به اهمیت نظارت هوشمند پلیس گفت: یکی از اولویت‌های پلیس استفاده و نظارت هوشمند است به گونه‌ای که این کنترل هوشمند موجب افزایش سرعت، دقت و کاهش ضریب خطا می‌شود.

وی با بیان اینکه چند سال پیش در محدوده طرح زوج و فرد ۱۰۰۰ مامور وظیفه کنترل را بر عهده داشتند گفت: در حال حاضر هیچ ماموری در این محدوده قرار ندارد و تخلفات نیز کاهش یافته است.

وی ضمن تشکر از مسئولان شهرداری تهران گفت: هوشمندسازی محدوده طرح زوج و فرد در مراحل پایانی قرار دارد و امیدواریم با تلاش صورت گرفته ۳۰ هزار کیلومتر از جاده‌های کشورر نیز تحت پوشش هوشمند قرار گیرند.

طرح زوج و فرد در آلودگی هوا عملی و موثر نیست
وی با بیان اینکه امسال نیز خودروهای دارای سوخت یورو۲ تولید می‌شوند، گفت: این در حالی است که در سال ۸۴ مصوب شده است که در سال ۹۰ خودروهایی با استاندارد یورو۴ تولید شود اما ما هنوز در یورو۲ مانده‌ایم و زمستان امسال نیز به دلیل اقداماتی که صورت نگرفته باز هم شاهد وارونگی هوا هستیم و باید در این زمینه برنامه ریزی کنیم، چرا که طرح زوج و فرد نه عملی و نه موثر است چرا که ممکن است خودروهای آلاینده در روز خودشان وارد محدوده شوند اما خودروهایی که کمترین آلودگی را دارند نتوانند وارد محدوده زوج و فرد شوند.

وی با بیان اینکه باید حلقه سومی از کنترل در شرایط آلایندگی و وارونگی هوا پیش بینی شود، گفت: در حلقه اول و دوم طرح ترافیک و زوج و فرد مدنظر است اما در حلقه سوم نیز که می‌توان آن را در شرایط اضطرار اجرایی کرد می‌توانیم به صورت کنترل هوشمند و با تکیه بر بانک اطلاعاتی قوی پلاک ملی خودروها را کنترل کنیم و بگوییم فلان خودرو که دارای آلایندگی زیاد است، حرکت نکند که ایجاد این حلقه سوم قطعا اثربخشی بیشتری دارد.

وی در پایان افزود: با اینحال مردم نیز باید حقوق دیگران را رعایت کنند و بدانند که شهر، خیابان و جاده برای همه است و کار و شغل دیگران نیز مهم است تا بتوانیم نسبت به برقراری نظم و انضباط عمومی اقدام کنیم.

ماه رمضان تصادفات و تخلفات را کاهش داده است

مومنی همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میزان تخلفات و تصادفات از ابتدای ماه رمضان تا کنون کاهش یافته است، در مورد تمهیدات پلیس برای شب‌های قدر، روز قدس و نماز عید فطر گفت: تمهیدات ویژه در این زمینه انجام شده است و برنامه ریزی‌ها نیز به رده‌های اجرایی ابلاغ شده است و قطعا با اجرای برنامه‌ها و حضور فیزیکی در ایام ویژه و اطراف محل‌های برگزار کننده مراسم شاهد انضباط کامل هستیم.

به گفته وی، هماهنگی‌هایی نیز بین پلیس و همیاران مساجد برای برقراری نظم مراسم‌های ماه رمضان صورت گرفته است.

کاهش سرعت مجاز در کشور
وی همچنین در مورد کاهش سرعت مجاز در کشور گفت: یکی از رویکردهای پلیس از اواخر سال گذشته کاهش سرعت مجاز بوده است که بر همین اساس سرعت مجاز در مکان‌های پرتردد کاهش می‌یابد و هر استان با توجه به شرایط خود نسبت به کاهش این سرعت اقدام می‌کنند.
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۲:۵۹:۴۴
سردار لطفا نسبت به واقعی سازی تابلوهای سرعت در جاده ها هم اقدام کنید. برخی از محدودیتهای سرعت درج شده در تابلوها به گونه ای هست که اگر توسط راننده ای رعایت شوند، قطعا فاجعه بار خواهد بود، مثلا تابلوی حداکثر سرعت ۴۰ کیلومتر که به طور ناگهانی در جاده ای که نه محدودیت دید داره نه شیب آنچنانی و نه تقاطع خاصی! خیلی از این تابلوها با برآوردهای قدیم انجام شده و بروز نشده. (2250634) (alef-13)
 
taha
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۳:۳۴:۲۹
با سلام . به راستی چرا خیلی از قوانین که واضح و روشن به تصویب رسیده اجرا نمیشود و جالبتر اینکه به هیچکس بر نمیخورد و هیچ مسئولی پیگیر نیست به عنوان مثال همین داستان رایگان بودن پارک در نیم ساعت اول. کار سختی نیست برای مسئولین نهادینه کردن قانون. (2250685) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۳:۴۲:۳۱
شماها میدونین طرح زوج و فرد بی فایده بوده و باز هم اجراش میکنین؟!! (2250699) (alef-13)
 
مجید
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۱۲:۴۶:۱۹
احسنت. تازه می خوان هوشمند هم بکنن. (2252201) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۳:۴۴:۳۹
قبلا در خیابان مجاور مترو علی آباد پارکبان بود و مردم از این محل برای پارک خودرو استفاده میکردند که البته کار درستی هم بود ولی به یکباره جای پارکبان را ماموری با جرثقیل گرفت و تابلوی حمل با جرثقیل در آنجا نقش بست.
تنها تفاوتی که انجام گرفته این است که مردم بجای پرداخت هزینه کم پارکبان هزینه زیاد جرثقیل را میپردازند. (2250705) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۳:۴۸:۵۱
نصف ترافیک تهران مربوط به مدیران و پرسنل اداره راهنمایی و رانندگی تهران است.
خطوط غیر مهندسی و حتی در روی پل صدر که در گلوگاه تونل به یک باره تبدیل به یک لاین میشود و معلوم نیست حق با کیست و یا در بزرگراه همت دور برگردانهای در لاین سبقت و . . .
وقتی قوانین راهنمایی و رانندگی بدون منطق اعمال شوند همین میشود که امروز بعد از چند سال متوجه میشوید که اشتباه کرده اید
وقتی پلیس در خیابانهای داخلی مناطق اشرافی بر مقررات راهنمایی و رانندگی ندارد پس نصب تابلو بی معنی است
در سر تمامی تقاطع ها دوبله ایستاده اند چه شد ؟ هیچی . حالا زیر هر تابلویی هم که باشد پارک میکنند (2250716) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۳:۵۲:۳۸
در منطقه نارمک ماشینهای حمل خودرو زیاد تردد می کنند، و گویا قراردادی بین انها و ... وجود دارد، تا هر چه بیشتر خودروهای مردم را حمل کنند و به پارکینگ ببرند. مگر وظیفه پلیس "راهنمایی و رانندگی" نیست، بخش "راهنمایی" آن بسیار ضعیف و کمرگ دیده می شود. سریعا به اقدامات قهری روی می اورند. جریمه می کنند، به پارکینگ هدایت می کنند و ... (2250724) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۴:۰۴:۴۳
لطفا بفرماييد مترو در شهرهاي بزرگ شيراز ، اهواز ، اصفهان و مشهد و ... چه زماني راه اندازي ميشوند ( يا كامل راه اندازي ميشوند ) ؟؟ هر كدام از اين شهرها بيش از 12 سال است كه شروع به ساخت مترو كرده اند . اگه با كلنگ و فرغون هم كار كنند بايد تمام شده باشد .! (2250747) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۴:۰۸:۰۰
تو جاده یک جا تابلو نصب شده (شمال -جاده رشت ) حداکثر سرعت 110 بلافاصله بعد از آن نصب شده حداکثر سرعت 60 و 100 متر آنورتر تابلو نصب شده حداقل سرعت 70 -بهره هوشی نصب کننده این تابلو ها در چه حد است ؟!!!!!!!!!!!!!!! (2250756) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۴:۲۲:۰۲
من 30 دقيقه ماشينم رو در يك كوچه فرعي پارك كردم وماشين را با جرثقيل بردند سوالي كه دارم اين است كه واقعا درسته كه ماشيني كه هيچ مشكلي براي كسي ايجاد نميكنه با جرثقيل حمل شود؟؟؟؟؟؟و وقت اون شخص وكليه اشخاصي كه با صاحب وسيله نقليه كاردارند را به اين شكل تلف كرد؟؟؟اصلا از لحاظ قانوني بدون اجازه دادگاه آيا ميشود همينطوري اموال مردم را جابه جا كرد وكلي از وقتشو گرفت وكلي هم بابت اون جابه جايي ازش پول گرفت؟؟؟؟ به نظر من اين حمل با جرثقيل نمونه قانوني نقض حقوق شهروندي است (2250795) (alef-13)
 
شهروند
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۴:۳۴:۱۳
از سردار مومنی که بکار خود مومن است خواهشمندیم دستور بازنگری اساسی در کلیه تابلوهای درون شهری و برون شهری را با توجه به تغییر کلاس خودروها از جمله ترمز های ای بی اس صادر و نظارت در نصب آنها را نیز کنترل فرمایند. (2250820) (alef-13)
 
رضل
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۴:۴۳:۳۸
بهتر نیست بجای تهدید و برخورد با موتور سیکلت سواران کمی فرهنگ موتور سواری را تغییر دهیم به جای وارد کردن موتورهای 125 یوقور و پر مصرف موتور سیکلت های کوچک لاکی و ارزان کم مصرف وارد و تولید کنیم که سرعت و شتاب کمتری داشته و مصرفش رایج شود (2250847) (alef-13)
 
هموطن
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۴:۴۹:۱۰
سردار زنده باشی
الحق که مردم از دست این جرثقیل های متخلف عاصی شده اند و وقتی به پارکینگ های خودرو مراجعه بفرمایید می بینید که به آنها لقب لاشخور داده اند زیرا خودسرانه اقدام به حمل خودروها به پارکینگ های غیرمحلی که با آنها تبانی دارند مراجعه می کنند
اگر هم موقع ضبط خودرو به آنها برسید با گرفتن نقدی پول حمل، خودرو را رها می کنند یعنی اصلا اصل مهم ضرورت وجود دستور ضابط قضایی و افسر راهنمایی و رانندگی را بی اهمیت می دانند
در مورد تابلو ها هم خدایی گل گفتی انشااله در عمل هم سریعا دستور اقدام صادر بفرمایی (2250860) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۱۶:۵۶:۳۲
طرح زوج و فرد آنهم تا ساعت 7 شب واقعا به جوک شبیه است. طرح اصلی خودش تا ساعت 5 هست اونوقت زوج و فردش تا 7 شب؟!!!! باور بفرمایید بیشتر بحث درآمد زایی مطرحه چون ثروتمندان که یا طرح ترافیک دارند و یا در صورت جریمه شدن اصلا براشون مهم نیست. بیچاره مردم عادی (2251193) (alef-13)
 
ali
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۲۲:۴۰:۱۷
یکی از ذلایل ترافیک همین پارکبانهای کنار خیابانهاست چرا که عملا یک لاین خیابان به پارکینگ تبدیل شده که اگر اینگونه نمیبود لاقل چند لحظه این فضا خالی میماندتا مردم بتوانند با چند لحظه پارک به خریدشان برسند و سپس جای خود را به دیگری بدهند .

به خاطر اشغال کامل ان تاکسیها مجبورند دوبله بایستند مسافر خود را سوار و پیاده کنند .
مردم عادی هم برای گرفتن مبلغی از عابر بانکهاو توقف چند لحظه ای حاظر به رفتن در این پارکهای حاشیه ای نیستند و ناچارا دوبله می استند که خود مزید بر ترافیک است .

احتمالا گفته خواهد شد اگر پارکبان نباشد دکانداران انجا را پارک دائمیخود خواهند کرد اینهم درست است ولی همین ها تمام کوچه های مجاور محل کارشان را به پارکینک خود تبدیل کردهاند و خود ساکنین درون کوچه را دچار مشکل نمودهاند .

درب نانوائی میخواهی نان بگیری باید دوبله بایستی درب بانک درب بیمارستان درب مدرسه همه ناشی از همین پارکبانهاست.

خودرو مردم میبرند یک پیرمرد بیچاره میاید میبسند ماشینش نیست بارها شاهد بودهام همانجا با تصور اینکه دزددیده شده زانو رده است و چه بسا نزدیک به سکته افتد .

متاسفانه شایع است که این خودروها و این پارکینگ ها متعلق به بازنشستگان نیروی انتظامی است و این کار با هدف در امد زائی است و نه تسهیل عبور و مرور .

حمل با جرثقیل نه برای تسهیل ترافیک بلکه برای جاهیستکه احتمال خطر جانی برای دیگران را دارد . (2251616) (alef-10)
 
آریابان
۱۳۹۳-۰۴-۲۱ ۲۳:۴۰:۰۱
مطمئن باشید هرموقع مأموران پلییس بتونن "مالکین 6 دانگ !!!!" خیابونها ، پیاده روها ، مسیر ویژه ، ورود ممنوع ها ، چهار راه ها ، چراغ قرمز ها و........ ، یعنی موتور سوار ها رو قانونپذیربکنند و شرایط "شتر مرغ " گونه ای آنان ، یعنی برخورداری از مزایای "عابر پیاده" و گرفتاری و خطر آفرینی"وسیلۀ نقلیه" در مورد آنان منطقی بشه ، بسیاری از ناهنجاری ها ، نابسامانی ها ، تصادفات ، تلفات ، هزینه ها و....... شدیدا کاهش خواهد یافت ؛ (2251695) (alef-10)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۴-۲۲ ۱۲:۴۷:۳۵
زوج و فردم بردارید یا ساعت ورود و خروج به طرح زوج و فرد و طرح ترافیک رو کم کنید ، میگن درآمد یک ماه جریمه ها برابر با یکسال درآمد نفته...... (2252203) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.