نظر منتشر شده
۱۰۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 239099
در گزارش جمعی از کارکنان صنعت آلومینیوم آمده است:
حجم معاملات غیرقانونی آلومینیوم المهدی 2000 میلیارد تومان است
بخش اقتصادی الف، 3شهریور 93
چندی است که جمعی از کارکنان صنایع آلمینیوم المهدی و هرمزآل با ارسال گزارشاتی به رسانه ها، به افشای آمارهای تکان دهنده از فساد و زدوبندهای پیدا و پنهان درشرکت بورس کالا توسط شرکت های آلومینیوم المهدی و هرمزآل و تبعات جبران ناپذیرحاصل از آن در صنایع وابسته پرداخته اند. چندی پیش گزارشی در همین باره در الف خواندید که در حقیقت واکنش کارکنان مزبور به مصاحبه معاون وزیر صنعت درباره این پرونده بود. اینک گزارشی جدید از جزییات تخلفات صورت گرفته در صنعت آلمینیوم هرمزگان را با هم می خوانیم:
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۰۳
با سلام و ادب به پیشگاه تمام کسانی که در وادی گمنامی؛ شبانه روز خادمی بی منت؛ حافظی صادق و مدافعی جان برکف برای پاسداری از منافع و مصالح نظام؛ کشور و مردم، زحمت می کشند و چون شمع برای این مردم صبور و وفادار و ولایتمدار می سوزند و به آینده درخشان جوانان و مردم امید و روشنایی می دهند. مرحبا بر آنها و درود خدا و پیامبران صلح و عدالت و دعای خیر همه مردم دین مدار بدرقه راهشان باد.

جوابیه اینجانبان به مصاحبه معاون محترم امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت, معدن و تجارت جناب آقای دکتر سرقینی با خبرگزاری ایسنا، مخصوصاً درجواب به بخش هایی از مصاحبه ایشان مبنی بر اثبات و تایید عدم صحت امانتداری ایشان که فرموده بودند: "تاکنون گزارش تخلفی درباره این مجموعه (منظور المهدی و هرمزآل) به دست ما نرسیده است" و همچنین "... که البته به نظر ما موضوع خاصی نبوده ..." چند روز پیش منتشر شد.

برای روشنگری دلسوزان و احیاناً متنبه شدن تعدادی ناآگاه و بی خبر که به جای اینکه در برابر چپاول سرمایه های شرکت و بیت المال ایستادگی کنند، بازیچه دست مدیریت شرکت المهدی و هرمزآل قرار گرفته و شتابان و دست پاچه راهی خانه ملت شده تا با دست خالی برای ساکنین خانه ملت توضیح داده و ثابت کنند که بنا به گفته جناب آقای دکتر سرقینی «خبری نیست» مجدداً نکاتی تقدیم می شود.

ظاهراً این جماعت اندک، ناآگاه و بی خبر برای دفاع از عملکرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی قراردادهای بیسابقه ترک تشریفات مدیرعامل که باید در تاریخ صنایع کشور به اسم ایشان ثبت و ماندگار گردد به دیدار نمایندگان مجلس رفته بودند. به همین علت، ما مجبور شدیم، علیرغم محدودیت و سانسور دسترسی به آمار و اسناد فروش و بازرگانی، حاصل بررسی و تحقیقات چند ماهه خویش را به عنوان گوشه ای از تخلفات؛ مفاسد و زدوبندهای گسترده در شرکت بورس کالا که باید نماد و مظهر رقابت و شفافیت و سلامت معاملات ملی کشور باشد را، منتشر کنیم.

این اسناد نشان می دهد که چگونه در مدت ۲سال و ۴ماه گذشته شرکت های آلومینیوم المهدی و هرمزآل، جولانگاه شرکت هایی خاص شده و مدیریت آن شرکت ها، باعث ظهور فاجعه ای جبران ناپذیر در صنایع، مخصوصاً صنایع پایین دستی آلومینیوم گردیده است.

با عنایت به اعلام برنامه ۲ ساله تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید برای خروج غیرتورمی از رکود اقتصادی، ابتدا قسمت هایی ازگفت‌وگوی «روزنامه دنیای اقتصاد - شماره ۲۷۸۸ تاریخ ۱۳۹۱/۰۸/۲۷ با مهندس علی‌اصغر صباغ‌ثانی، رییس سندیکای صنایع آلومینیوم کشور را برای قضاوت افکار عمومی جامعه، به عنوان یکی از مصادیق عینی ادعاهای اینجانبان نقل می کنیم. رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم کشور در قسمتی از این گفتگو با روزنامه دنیای اقتصاد اظهار می دارد:

«متاسفانه هیچ نظارتی در این مساله وجود ندارد نه در بورس نه در وزارت صنعت، معدن و تجارت. در بخش خرید و فروش و ... این مشکل باعث فشار بر زیر مجموعه‌ها شده و قیمت بالا می‌رود. وقتی قیمت مواد اولیه بالا رفت، به تبع آن قیمت محصولات هم افزایش پیدا کرد و امروز شاهد رکود در بازار صنایع پایین دستی آلومینیوم هستیم به طوری که باعث تعطیلی و ورشکستگی و کاهش چشمگیر تعداد تولیدکنندگان ظروف آلومینیومی از ۴۰۰ واحد به ۳۰ واحد گردیده که آنها هم به دلیل بالا بودن قیمت‌ها، با ظرفیت کمتر از بیست درصد در حال تولید هستند و میزان اشتغال در این مجموعه‌های صنعتی از ۲۲۰هزار نفر به ۱۵۰هزار نفر کاهش یافته است.»

متاسفانه مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی بندرعباس در مدت ۲سال و اندی گذشته، با در اختیار داشتن موجودی انبارهای شمش دو مجموعه المهدی و هرمزآل و با سوء استفاده از جو و فضای تحریم های ایجاد شده و با اتحاد و همبستگی و هماهنگی نامیمون با تعدادی اندک از شرکتهای خاص، اقدام به ایجاد یک بحران ساختگی و تبدیل سازمان بورس کالا به جولانگاه تاخت و تاز اهداف و امیال شخصی برای خرید و فروش شمش آلومینیوم و به جیب زدن سودهای سرشار کرده است، که مهمترین ترفندهای آنها بصورت خلاصه بشرح ذیل می باشد:

الف- احتکار و دپوی شمش آلومینیوم بین ۲۰ الی ۳۰ هزار تن در مدت ۲سال گذشته، با وجود این که در این مدت اولاً قیمت شمش از ۲۴۰۰تومان تا سقف ۸۰۰۰تومان هم افزایش یافت، ثانیاً تقاضای بازار برای خرید شمش بشدت بالا بوده است
ب- تشنه نگه داشتن بازار و عرضه و فروش قطره چکانی در بورس کالا، آن هم برای شرکت های خاص که باعث ضرر و زیان و ورشکستگی و تعطیلی خیلی از شرکت های کوچک گردیده است.

میانگین تقاضای دوسال اخیر به شمش آلومینیوم در بورس کالا با توجه به محدودیت واردات به خاطر تحریم ها حداقل دو برابر عرضه بوده است. این درحالی است که همیشه موجودی انبارهای دو مجموعه المهدی و هرمزآل که در جدول فوق به آن اشاره گردیده است، بدون احتساب موجودی انبار شرکت آلومینیوم اراک (ایرالکو)، بیش از تقاضای بازار بوده است.

آقایان پاسخ دهند که علل و عوامل احتکار و دپوی شمش و عدم عرضه یا به عبارتی عرضه قطره چکانی در بورس کالا، آن هم با هماهنگی قبلی شرکت هایی خاص، چه دلیلی می تواند داشته باشد؟ آیا المهدی بدهکار نبوده؟ حداقل به برق منطقه ای هرمزگان؟!

با نگاهی مختصر به آمار و اسناد معاملات ۲سال و ۴ماه گذشته در بورس کالا، متوجه این واقعیت تلخ و دردآور می شویم که همیشه شمش آلومینیوم برای شرکت های خاصی و با هماهنگی قبلی عرضه شده و برای این شرکت ها هیچ گونه محدویتی، نه از لحاظ مقدار شمش درخواستی و نه از لحاظ زمان پرداخت وجه آن وجود ندارد و انبارهای دپو شده شرکت المهدی و هرمزآل به حیاط خلوت و جولانگاه معاملات پیدا و پنهان تعدادی از این شرکتهای خاص تبدیل شده است.

یادآوری می شود که جناب مدیرعامل المهدی در بدو انتصاب خود، تعدادی از قراردادهای بورس را به بهانه اینکه قیمت آلومینیوم ۱۰۰۰ ریال در بازه زمانی ۴روزه افزایش یافته، ابطال و پرسنل فروش را به اتهام تبانی با مشتریان، به سایر قسمت های کارخانه منتقل نمود. ولی در دو سال اخیر چه اتفاقی افتاده است؟ آیا المهدی دیگر بیت المال نیست که با افزایش قیمت گاهی تا ۱۰۰۰۰ریال، ملزم و متعهد به تحویل شمش فروخته شده به خریداران است و استدلال ایشان این است که معامله ای را که قبلاً انجام شده، هیچ کاری نمی توان کرد. در صورتی که تعداد زیادی از معاملات که در سال ۹۲ به صورت نقدی در بورس انجام شده، چرا تا اردیبهشت و خرداد ۹۳ به آن مهلت تسویه داده اند؟ آیا تقاضا و خریدار دیگری نیست که باید التماس این مشتری های خاص را بکنند؟!
این عملکرد کاملاً متناقض، در حقیقت مصداق ضرب المثل "آب در کوزه و ما تشنه لبان می گردیم" است

پ- ویژه فروشی، نسیه فروشی و فروش نقدی – اعتباری (روش ابتکاری جدید که فروش به قیمت نقدی ولی نحوه تسویه به صورت اعتباری که متاسفانه وجه برخی از این فروش های نقدی تا ماه ها وصول نگردیده است) که یک نوع تخفیف و امتیاز ویژه به شرکتهای خاص است .

لازم به ذکر است فروش های نقدی باید حداکثر ظرف سه روزکاری تسویه و وجه آن پرداخت شود ،درغیر اینصورت معامله فسخ و هزینه کارگزاری و سایر جرائم مانند قراردادن چنین شرکتهایی درلیست سیاه بورس کالا و ارجاع به قوانین و مقررات خریدهای نقدی دربورس بعهده خریدار خاطی می باشد.

تاثیرات این ویژه فروشی ها، دادن رانت های انحصاری به برخی شرکت های خاص در مدت ۲ سال و اندی اخیر، به صورتی که در زمان هایی که قیمت آلومینیوم صعودی بوده نسبت به حمل آلومینیوم ارزان، اقدام می نمایند که سود سرشاری نصیب آنها می گردد. به علت حجم زیاد این نوع معاملات در جدول شماره ۲ ، فقط به تعداد معدودی از این ویژه فروشی ها با تناژ بالا اشاره می کنیم.

سوال این است که چرا شرکت المهدی و هرمزآل این قدر بی حساب و کتاب، مدیریت می گردد که حتی رئیس فروش در بورس کالا با اختیارات تام و بدون ترس و واهمه و بی پروا، در برگ تسویه اتاق بورس به دروغ امضا و تایید می کند که « وجه کالای فوق بطور کامل نقدا وصول گردیده است!»

متاسفانه در قسمت دیگر برگه تسویه، نوع پرداخت به صورت اعتباری تایید و اعلام گردیده است. یعنی ده ها هزار تن شمش را با قیمت نقدی و در عمل به صورت اعتباری فروخته و میلیاردها تومان وجه این معاملات به اصطلاح نقدی را بعد از گذشت هفته ها و ماه ها وصول و دریافت کرده اند.

اسم این معاملات کلان و گسترده و خلاف قوانین بورس را چه می شود گذاشت؟! آیا دادن این امتیازات طلایی و ویژه به شرکت هایی خاص، فاجعه و فلاکت برای صنایع ورشکسته و متضرر و بالاخص شرکت بورس کالای ایران نیست؟!

در این خصوص سوالی که به ذهن هر مخاطبی خطور می کند این است که نسیه فروشی با این حجم و تناژ، کدام یک از زخم ها و دردهای بی درمان شرکت المهدی و هرمزآل را درمان کرده یا می کند؟ و برای چه هدف و منظوری این حجم از دارایی شرکت را به صورت امتیاز ویژه در اختیار شرکت های خاص قرار داده و به تاراج می دهند؟

با نگاهی اجمالی به اسناد موجود متوجه می شویم که از تاریخ ۱۹/۹/۱۳۹۲ لغایت ۲۸/۱۲/۱۳۹۲ یعنی در مدت کمتر از ۴ماه حدود ۴۵۵۰۰تن شمش را که تقریبا معادل ۵۰درصد کل تولید سالیانه شرکت المهدی می باشد را به شرکت هایی که در مالکیت یک یا دو نفر از اشخاص خاص است، به صورت نسیه و با سررسید چند ماهه، تقدیم کرده و اگر مقدار شمش صادراتی سالیانه را از کل تولید شرکت المهدی کسر کنیم، این مقدار بخشش نزدیک به ۶۰درصد از کل تولید شرکت المهدی خواهد شد. عمق فاجعه زمانی بیشتر قابل درک خواهد بود که به این امتیاز و رانت منحصر به فرد، حداقل فروش ۳۲۵۰۰تن شمشی را که در بورس کالا، نقدی فروخته ولی به صورت اعتباری و مدت دار تسویه کرده اند هم اضافه کنیم. (یعنی علیرغم اینکه در برگ تسویه هم تایید و امضاء کرده اند «وجه کالای فوق نقدا دریافت گردیده است»؛ ولی نحوه تسویه اعتباری و متاسفانه وجه این معاملات کلان، هفته ها و ماه ها بعد دریافت گردیده است) که این امتیاز ویژه و طلایی دیگری است که جمع این بخشش ها در طول سال ۱۳۹۲ بین ۸۰۰۰۰ الی ۹۰۰۰۰ تن شمش خواهد بود. این آمار، بدون احتساب آمار فروش خارج از بورس است.

در این جا، نقل جواب رییس سندیکای صنایع آلومینیوم کشور به سوالی درباره نحوه عرضه شرکت‌ها در بورس کالا خالی از لطف نیست: «شرکت‌های ایرالکو، المهدی یا هرمزآل به طور مثال ۱۰۰۰ تن آلومینیوم را در بورس کالا عرضه می‌کنند، یکی از واسطه‌ها که اصلاً کارخانه هم ندارد، این کالا را به قیمت مثلا ۵۰۰۰تومان از بورس کالا خریداری می‌کند. فردای آن روز ۲۰۰ تن از آن را روی تابلوی بورس کالا می‌آورد و قیمت را آن قدر بالا می‌برد که به کیلویی ۶۵۰۰تومان می‌رسد (قیمت بازار) و در نهایت آن ۱۰۰۰ تن دیروزی را هم با همین قیمت می‌فروشد یا به قول ایرالکو صادر می‌کند. این وسط ۱۵۰۰ تومان رانت ایجاد می‌شود.»

یکی ازسوالاتی که به ذهن هر مخاطبی خطور می کند، این است که آیا واقعا ضمانت های کافی و معتبر برای فروش های نسیه و اعتباری با این تناژهای بالا، دریافت شده است؟ آیا برای سایر مشتریان و شرکت ها هم چنین امتیاز طلایی و منحصر به فردی درنظر می گیرند؟

تخفیفات خارج از بورس
تخفیف خارج از بورس به برخی مشتریان نورچشمی درحالی تعلق می گیرد که قوانین و مقررات بورس اجازه چنین اقدام غیر قانونی را نمی دهد. زیرا هر قیمتی که در تابلوی بورس ثبت شده، پس از طی کردن قیمت پایه و رقابت پایه به ثبت می رسد. این تخفیفات ویژه باعث می شود تا سایر خریداران نه تنها امکان رقابت نداشته باشند، بلکه متضرر و ورشکسته و از صحنه رقابت خارج شوند. متاسفانه این شرکت های خاص در مکاتبات خود عملاً اعلام می کنند که باید به ما تخفیف بدهید و تخفیف را حق مسلم خود می دانند. به عنوان مثال در نامه ی یکی از این شرکت های خاص به شماره ۳۲۵/۹۲ مورخه ۳۰مهر۹۲ که درخواست خرید ۵۰۰۰تن شمش کرده، علناً درخواست تخفیف شده و همچنین اعمال تخفیف ۶۰۰ریالی درهرتن، در هامش رسید بانک ملت به شماره ۰۰۳۷۷۱/۱۲۷ مورخه ۲۸مهر۹۲ که بابت خرید از هرمزآل به حساب سازمان ایمیدرو واریز گردیده است و همچنین اعمال ۲ یا ۳ تخفیف ۲ درصدی در پایین سند بورس به شماره ۱/۱۳۹۲۲۳۹۵۶۸ مورخه ۶شهریور۹۲ دیده می شود.
اوج فاجعه، یادآوری عملکرد متناقض و قلدرمنشانه سلطان صنعت آلومینیوم هرمزگان و اصرار بر عدم پرداخت مطالبات ۲۵۰ الی ۳۰۰میلیارد تومانی شرکت برق منطقه ای هرمزگان که همانند صنایع پایین دستی آلومینیوم باعث رکود و بن بست پروژه های شرکت برق منطقه ای هرمزگان گردیده است. علیرغم اینکه در مدت ۲ سال گذشته، موجودی انبارهای شمش دو مجموعه المهدی و هرمزآل بالغ بر ۲۰ الی ۳۰ هزارتن بوده ولی با اعمال نفوذ و استنکاف از پرداخت مطالبات شرکت برق منطقه ای که مطالباتش حدود ۲۵۰ الی ۳۰۰میلیارد تومان بوده، باعث بروز مشکلات و بن بست ها و زیان های غیرقابل جبرانی برای شرکت برق منطقه ای هرمزگان شده است.

آیا به نظر معاون محترم امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت که فرموده بودند «در صورت احراز تخلفات رخ داده در مجتمع آلومینیوم المهدی و هرمزال، حتماً با متخلفان برخورد می کنیم و فرقی هم ندارد که این تخلفات در دولت قبلی رخ داده باشد یا دولت فعلی»، آیا تخلفات گسترده و متعدد و فروش نسیه ۶۰۰۰۰ الی ۷۰۰۰۰ تن از کل تولید شرکت المهدی در معاملات بورس کالا که سازمان بورس را به منجلاب و جولانگاه تاخت و تاز شرکت هایی خاص و پرکردن جیب گشاد خود تبدیل کرده، تخلف محسوب نمی شود و قابل برخورد نیست؟! اینجا است که علل فسخ قرارداد کوره آلیاژسازی ۲۵تن که تا تاریخ ۲۵آذر۱۳۹۰ حدود ۴۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته، بهتر قابل درک و تشخیص می شود.
البته انعقاد قرارداد شماره ۲۲۵۸۶/۹۱/۱۰ مورخه ۱بهمن۹۱ بابت تهاتر ۱۰۰۰تن شمش با آلیاژ باز هم به صورت ترک تشریفات، طبق مصوبه هیئت مدیره با یک شرکت خاص دیگر که سرانجام طبق حواله انبار المهدی به شماره ۲۶۴۹ مورخه ۲۷اسفند۹۱ مقدار ۲۰۰تن شمش جهت آلیاژسازی به آن شرکت داده اند، هم برگ زرین دیگری از افتخارات مدیرعامل المهدی و هرمزآل است. متاسفانه علیرغم گذشت بیش از یک سال و نیم، ظاهراً خبرها حاکی از آن است که تا این تاریخ نه آلیاژی تحویل المهدی شده و نه وجهی بابت ۲۰۰تن شمش زبان بسته، دریافت شده است. البته امیدواریم که این خبر صحت نداشته باشد و حداقل مطالبات المهدی در این مورد وصول شده باشد. انشاءالله!

چنانچه معاون محترم امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت هنوز به یقین و باور کامل در خصوص تخلفات گسترده و فجایع رخ داده در آلومینیوم هرمزگان نرسیده، شاید انتشار تعدادی از قراردادهایی که با ترک تشریفات غیرقانونی منعقد شده و حجم و مبالغ آنها بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان است، از جمله قرارداد خرید ۱۸۰۰۰۰ تن پودر آلومینا با تلرانس ۵۰درصد مفید باشد. شایان ذکر است که اگر افشاگری اینجانبان نبود قرارداد مذکور را با اعمال تلرانس ۵۰درصد در حدود ۲۷۰هزارتن پودر آلومینا با قیمت ۵۱۹ دلار به کارخانه تحمیل می کردند و همچنین قرارداد ۲۴۰۰۰۰تن پودر آلومینا که با ترک تشریفات خریداری کرده اند.

ابداع و ظهور یک کمیته من درآوردی و غیرقانونی دیگر به نام "کمیته فروش" در کنار و موازی با کمیته ترک تشریفات ۲نفره غیرقانونی و همچنین موازی با کمیسیون معاملات، که حاصل مصوبات دو جلسه این کمیته غیرقانونی، فروش ۴۱۵۰تن شمش به خارج ازکشور، بدون برگزاری مزایده بین المللی بود. (مراجعه فرمایید به صورتجلسه کمیته کذایی به شماره های ۷/۹۲ مورخه ۳۰بهمن۹۲ و شماره ۱۴/۹۲)

ت- معاملات و فروشهای خارج ازبورس که ، شرکت بورس کالا ، هیچ گونه آگاهی و تسلطی بر آنها ندارد، یا معاملات خارج از بورس که سپس با هماهنگی، به صورت صوری در بورس ثبت کرده اند.

متاسفانه علیرغم اینکه بازار، تقاضای خرید مقادیر زیادی شمش بصورت روزانه دارد ولی با دقت در مکاتبات و مراسلات بین شرکت های خاص و مدیرعامل شرکت آلومینیوم المهدی، متوجه می شویم که عمده معاملات بورس با هماهنگی و برنامه ریزی قبلی انجام شده و حتی عمده معاملات نسیه به همان شرکت خاص داده شده است. به عنوان مثال ۶۰۰۰تن شمش، ابتدا به صورت خارج از بورس به یکی ازشرکت های خاص فروخته می شود که از تاریخ ۱۲آذر۹۲ اقدام به حمل و ارسال گردیده و بعد از ارسال چندین محموله از هرکدام، در تاریخ ۲۳آذر۱۳۹۲ همین ۶۰۰۰تن در ۲محموله ۳۰۰۰ تنی در بورس کالا به اصطلاح معامله و طی دو قرارداد جداگانه به شماره های ۱/۱۳۹۲۲۵۹۲۴۸ و ۱/۱۳۹۲۲۵۹۲۴۸ آن هم به صورت نسیه در بورس ثبت می کنند! یعنی لگدمال کردن و تمسخر قوانین و مقررات بورس!

این اقدامات خودسرانه منجر به آشفته کردن بازار و باعث تسلط و انحصار تعدادی از شرکتهای خاص بر بازار بورس کالا شده، به طوری که در مواقعی که شرکت های دیگر برای ۲۰تن شمش به عنوان مواد اولیه خود محتاج و گرفتار هستند، شرکت های نورچشمی، به هر مقدار شمش که نیاز داشته باشند با دور زدن بورس کالا مستقیما خریداری و سپس در زمان دلخواه احتمالا با قیمت توافقی دربورس ثبت میکنند.

برای اینکه جناب آقای دکتر سرقینی قانع و دقیقا به عمق فجایع پی ببرند و بالاخره قضاوت بفرمایند، آیا انصافاً و واقعا تخلفی اتفاق نیافتاده؟ معنی و مفهوم مفاسد گسترده مالی و اقتصادی چیست؟ و این حجم تخلفات متعدد و متوالی تا چه زمانی قابل سکوت و چشم پوشی است؟ مجدداً قسمت دیگری ازگفتگوی رئیس سندیکای صنایع آلومینیوم را ذکر می کنیم:

«زمانی مصرف‌کنندگان زیر مجموعه به کشورهای اتریش و آلمان و بلژیک قطعات ماشین و... صادر می‌کردند که در حال حاضر به دلیل گرانی و کمبود، نه تنها امکان صادرات محصولات شرکت‌های قطعه ساز داخلی به سایر کشورها وجود ندارد، بلکه این شرکت‌ها قادر به پاسخگویی به نیاز خودروسازان داخلی هم نیستند. ما در حال حاضر سه کارخانه پروفیل خوب و مدرن در ایران داریم که صادرکننده هم بودند؛ اما با توجه به افزایش قیمت‌ها، نمی‌توانند صادر کنند. ظروف هم همین طور، به کشورهای آفریقایی، اروپایی و حوزه خلیج فارس صادر می‌شد که الان نمی‌شود. اگر مسوولان وزارتخانه و بورس کالا پای صحبت سندیکا بنشینند، می‌توان به راحتی جلوی افزایش قیمت را گرفت. یعنی به جای ۸۸۰۰ تومان (با ارز آزاد) قیمت را در تمام بخش‌های صنعت آلومینیوم به ۵۸۰۰ تومان (با ارز مبادله‌ای) خواهیم رساند»

با تقدیم احترام مجدد
۱-روئین تن نامجو
۲-حیدر منفرد
۳-محمد نبی بتویی

رونوشت:
- نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی جهت بررسی و تحقیق و تفحص از عملکرد مدیریت شرکت المهدی و هرمزآل
- وزیر محترم صنعت ؛معدن و تجارت جهت دستور لازم
 
محسن
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۱:۲۵:۴۴
من که نفهمیدم
اما دولت سریع نظرش بده (2338908) (alef-3)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۴:۵۰:۴۴
تو رو خدا بگین این اعداد از کجا میاد؟ به خدا ما مردم برای یک میلیون تومان هزار جا کار میکنیم و جلوی هزار نفر سر خم میکنیم و اخرش هم شرمنده خانواده و صاحبخانه و فروشنده و .... میشیم اونوقت شما از اعداد و ارقامی صحبت میکنین که ما حتی تعداد صفر هاشون رو هم نمیدونیم!
هدایا به داد ما مردم برس.... (2339440) (alef-6)
 
United States
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۶:۰۷:۲۴
اگه قوه قضاییه و بازرسی هم یه تکانی به خودشان بدهند خیلی از کارها درست میشه (2339591) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۱۱:۳۸:۰۲
دوست عزيز خيلي ساده سعي مي كنم شك شما را برطرف كنم مجموع توليد فعلي المهدي و هرمزال حدود ١٧٠٠٠٠ تن در سال است كه با ميانگين قيمت ٢٠٠٠دلار ميشود بعبارتي ٣٤٠ ميليون دلار بعي ارزش فروش محصول توليدي اينو داشته باش بده به حافظه معادل حدود ٧٠ دو صد اين رقم هم خريد مواد اوليه. دارند كه ميشود ٢٣8 ميليون دلار اين هم بده به حافظه ماشين حساب حالا جمع بگير ميشود ٥٧٨ميليون دلار اين رقم را ضربدر نرخ ٣٠٠٠ توماني دلار بكن ميشود ١٧٣٤ميليارد تومان براي يك سال كه اگر ضربدر ٢١ماه حضور محترمانه اقاي گلكار بكني و بعد تقسيم بر١٢بكن ميشود ٣٠٣٤.٥ميلياد تومان . به قول سريال ستايش افتاد ? تازه تخفيف خوبي داده اند حدودد ١٠٣٤ ميليارد تخفيف داده اند براي احتياط ! (2344098) (alef-6)
 
کریم همکار
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۸:۴۰:۰۶
"من که نفهمیدم" یعنی چه ؟ متن به این رسایی وشفافی چگونه نفهمیدی ؟ لطفا منظورتان را بگویید. (2340743) (alef-10)
 
صائب
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۸:۵۱:۳۴
ایول به مهندس بتویی، برایت آرزوی موفقیت میکنم.

همکار سابقت صائب فولادی از شیراز (2340779) (alef-10)
 
بسیجی مردمی
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۱:۳۹:۴۹
برای من جای تعجب بسیار است که پس کجای اقتصاد ایران سالم است ؟!!! (2338945) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۱:۴۱:۱۵
تا چند سال پیش اصلا عدد بالاتر از 100 میلیارد بگوشم نخورده بود!
براحتی گفته میشه 2000 میلیارد تومان فساد در آلومنیوم اونهم در معتبرترین بازار کشور یعنی بورس
مگر بورس با این اهمیت بازرس و ناظر نداره؟ پس اینهمه مدیرعامل بورس از فراوانی شفافیت و سلامت در بورس مصاحبه می کنه چی هست؟مگه میشه در بزرگترین بازار معاملات سهام صنایع کشور اینهمه غل و غش؟ باور کردنش بعیده. آقای توکلی بنظرم موضوع شرکت بورس رسیدگی جدی لازم دارد. قبل از اینکه خاوری های دیگه ای پیدا بشن. (2338950) (alef-3)
 
کارگر فولاد مبارکه اصفهان
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۱:۴۲:۲۷
لابد پس فردا باید منتظر مهاجرت مسئولان آلمینییوم المهدی به کانادا باشیم ! (2338954) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۱:۴۳:۴۱
98 % معاملات بنگاههای اقتصادی در ایران غیر قانونی است . (2338957) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۱:۵۴:۰۷
غارت و چپاول اقتصاد ایران (2338984) (alef-3)
 
بهروز
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۲:۰۰:۱۵
نیروگاه های برق هرمزگان بیش از 200 میلیارد تومان به شرکت گاز هرمزگان بدهکارند
مدیرعامل شرکت توانیر با تاکید بر این که در حال حاضر بدهی شرکت المهدی در هرمزگان به 300 میلیارد تومان رسیده است،

این خبر مال بهمن 92

بدهی شو داده الان؟ (2338996) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۲:۰۴:۴۴
سوژه سه ماهه 20:30 پیدا شد (2339015) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۲۰:۰۱:۳۷
یعنی شما میگین همه خفه بشن و کور بشن تا بخش های خبری که شما بهشون علاقه ندارین به موضوع نپردازن؟! (2340022) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۲:۴۷:۵۷
پسر عموي من با مدرک ديپلم در يکي از شرکتهاي فولاد استان هرمزگان ، با عنوان مهندس ، مدير عامل است و گذشته از نداشتن مدرک، متخلق به اخلاق اسلامي نيز نيست و متدين به دين اسلام نيز نه خود و نه خانواده اش نمي باشند. با وجود چنين افرادي است که امثال اين شرکت ها مي توانند در تيول رؤسايشان قرار گرفته و به اخلال و اختلاس کلان دست بزنند زيرا اين فرد مجبور است بله قربانگوي محض رئيسش باشد (2339109) (alef-13)
 
علی رضا
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۶:۲۹:۴۴
اقای محترم لطفا" اظهارات خلاف نفرمایید.شهر بندر عباس یک پروژه فولاد سازی با عنوان فولاد هزمزگان شامل واحد های ذوب و ریخته گری واقع در منطقه ویژه دارد که بنده در فاصله سالهای 87-89 در مجموعه پیمانکار اصلی طرح خدمت می کردم. مجری طرح و مدیرعامل آن پیش از فروش کارخانه به فولاد مبارکه از مجریان بنام طرح فولاد و مدیران ارشد وزارتخانه بوده و اتفاقا" جهت اطلاع فولاد هرمزگان را با وجود مشکلات عدیده اعتباری و طولانی شدن بیش از حد زمان اجرای آن به ویژه به خاطر بخشهای ساخت و اجرای مربوط به پیمانکاران داخلی در نهایت ان را خوبی جمع کرده و به تولید رسانده اند.اکنون نیز این کارخانه که از نظر تکنولوژی از بروزترین کارخانجات فولاد ایران (تحت تکنولوژی SMS ایتالیا) می باشد تولید را افزایش داده و به کیفیت رسانده است . در حال حاضر نیز که این مجتمع به فولاد مبارکه اصفهان فروخته شده است هیات مدیره و مدیر عامل ان توسط هیات مدیره مبارکه و تحت ضوابط و مقررات مشخص تعیین می گردد.اگر منظور شما از کارخانه فولاد یک دکان ریخته گری اهن الات در جایی در بندرعباس است که موضوع دیگری است اما فولاد سازی همین یکی است که عرض کردم( ... (2342426) (alef-11)
 
اگاه
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۲:۵۲:۵۷
هرچه بگندد نمکش می زنند وای به روزی که بگندد نمک برای این کشور با این بورس کالایش متاسفم امیدوارم عاقبت به خیر شویم همانند مدیر عامل محترم المهدی (2339118) (alef-3)
 
ساده وند
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۲:۵۴:۲۸
سايت وزين الف وجناب اقاي توكلي بزرگ حتما اينگونه مسائل رو ول نكنيد تا اخر بررسي كنيد مبارزه بافساد وظيفه شماست . مردم گناه دارند ... (2339126) (alef-3)
 
کریم همکار
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۸:۵۲:۲۰
آقای توکلی چکار می تواند بکند .تو مجلس 270 نفری که برای موار د کم ارزش 200نفر امضاء می دهند .برای اعتراض اقای توکلی به فساد ، رانت و رشوه 12 نفر همراهی می کنند.حداکثر 20 نفر در مجلس مثل توکلی و مطهری در مبارزه با فساد فعالند.آقای توکلی با کدام اهرم سازمانی جوابگی فساد های سیستمی باشد.آقای سیف رئیس بانک مرکزی در باره آقای توکلی روی مندین بودن ایشان تکیه می کند ، تا هوشیاری و مسئولیت پذیری ایشان را در حوزه فکری و اعتقادیشان کم رنگ جلوه دهد و ویژگی ایشان را تا حد یک نماز گزار عابد و زاهد مسجد رو پایین بیاورد. (2340780) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۲:۰۶:۲۷
درود بر توکلی و مطهری و امثال اینها
و مرگ بر باجگیران (2341514) (alef-3)
 
داود
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۲:۵۷:۴۸
الف جان حالا تقصیر اینو بندار رو گردن دولت و اصلاح طلبان و روحانی و غیره که کفایت ندارن (2339137) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۲:۵۸:۳۹
می خواستم به نویسندگان این مقاله عرض کنم : آیا شما گمان میکنید از معاون وزیر بیشتر اطلاعات دارید؟ آیا فکر میکنید ایشان با افشاگری شما اقدامی خواهد کرد؟آیا شما از روابط بین ایشان و مدیر مجموعه با خبرید؟
خداوند به شما خیر دهد که حداقل باعث آگاهی مردم در چگونه پایمال شدن بیت المال و حقوقشان میشوید. (2339141) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۳:۱۳:۰۹
اونوقت بفرمایید ما چرا باید سالم باشیم و سالم کار کنیم ؟ (2339197) (alef-3)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۳:۱۶:۰۰
چگونه ممکن است این اعمال بدون همکاری و هماهنگی سایر مدیران از جمله کنترل کیفیت ، بازرگانی ، انبار و مالی انجام شده باشد ؟
اگر این آمار درست باشد بیشتر مدیران و پرسنل این شرکت درگیر این قضایا هستند ، خدا آخر و عاقبت ملت ما را ختم به خیر کند ، نان حرام باعث فساد در فرزندان می گردد و نسل آینده را به تباهی می کشد (2339204) (alef-6)
 
فرهاد
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۳:۱۹:۵۱
درود بر دکتر توکلی که شجاعت مبارزه با مفاسد را در تمام دوره های مجلس داشته و خواهند داشت
به همین دلیل است که عمر نمایندگان مجلس بیش از یک یا دو دوره نمیباشد و نام شما بدلیل شجاعتتان و اعتماد ملت فهیم تهران ، هموار در مجلس و سران سیاسی کشور می بینیم (2339216) (alef-6)
 
نخود همه آش
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۳:۲۷:۱۷
برادران زحمت بيهوده مي‌كشيد؛ باند سه‌نفره سرقيني، گلكار، جهانشاهي به اين زودي دست از سر صنعت آلومينيوم برنمي‌دارند. (2339249) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۳:۳۱:۱۰
جناب اقاي سرقيني معاون محترم صنايع معدني اقاي دكتر !!ااگر هنوز شك شما برطرف نشده است اسمادي را كه هفت ماه قبل به دفتر وزارتخانه تحويل شده است با رسيد دبيرخانه منتشر كنيم تا انشاا....شما از اين قيافه بي خبري خارج شويد .اقاي محترم لطفا تا به سر نوشت خيلي از به اصطلاح بزرگان قبلي وزارتخانه گرفتار نشدي توبه كن راه استعفا باز است به خدا كسي شما را شماتت نمي كند نهايت اينستكه مي گويند بنده خدا در حد يك بازنشسته توانش همين بوده است (2339257) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۳:۴۱:۱۶
جناب اقاي لاريجاني رياست محترم قوه قضائيه با سلام و خسته نباشيد خدمت حضرتعالي و همكاران محترم و ارزوي تحقق انتظارات رهبر معظم لطفا دستور فرمائيد پرونده تخلفات تاييد شده از دايره تنقيح سازمان بازرسي استان كه بر مبناي گزارش سازمان بازرسي استان هرمزگان به دادسراي شعبه ٣ بندر عباس ارسال شده است هر چه سريعتر رسيدگي و نتيجه به اطلاع اقاي سرقيني و هيئت عامل محترم ايميدرو برسد تا به عنوان تارك افتخار به سر درب وزارتخانه نصب نمايند (2339283) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۳:۵۰:۵۹
ظاهرا هنوز مدیر عامل المهدی در سمت خودشون هستند .خوبه والله هر کجای دیگری که بود حداقل برای جلوگیری از مخدوش کردن اسناد و جعل اسناد و سند سازی از سمتش معلق میشد ولی ظاهرا وزارتخانه به ایشون لطف دارند و فرصت جبران(...) اشتباهاتشون را دادند. (2339301) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۳:۵۶:۴۲
وقتي رانت ٦٥٠ ميليون يورويي به تذكري خاتمه مي يابد لابد به ٢٠٠٠ميليارد تومان تذكر هم تعلق نمي گيرد ممكن است بگويند كار خوبي نكرده است بد بد بد !!!? (2339323) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۴:۱۴:۱۵
قابل توجه كميته نظارت بر گزارش حسابرسان جامعه حساب اران رسمي و كار كروه انتخاب حسابرس شركتهاي دولتي ممكن است بفرمائيد حسابرس و بازرس محترم. اين شركت چه چيزي را كنترل كرده است .گزارش حسابرس شركت ايرالكو براي عملكرد ٩٢ را ببينيد و با گزارش المعدي و خرمزال مقايسه كنيد تمام ان فجايع در المهدي و هرمزال هم بوده با شدت. بيشتر و وقيحانه تر اينكه چرا چيزي ننوشته شايد در رابطه با قرارداد خدمات مالي به عنوان اصلاح حساب است كه به اين موسسه حسابرسي اشانتيون داده شده است فكر نمي كنيد لازم است يك فكري به حال وظايف بازرس قانوني شركتهاي دولني بشود تا نتويسند رسيدگي ما محدود به اسناد و مدارك ارايه شده از سوي شركت بوده تا اگر بعدا گندش در امد بگويند. در اين رابطه مداركي كافي از سوي شركت به ما ارائه نشده است جاي وظيفه بررسي ميداني حول اطلاعات لازم جهت اظهار نظر بازرس در كجاي استانداردهاي گزارشگري و حسابرسي قرار دارد تا شاهد چنين گزارشاتي كه مايه شرم جامعه است نباشيم (2339365) (alef-6)
 
فضول باشی
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۴:۱۷:۳۱
گنه کرد دربلخ آهنگری
به شوشتر زدن گردن مسگری
این چه ربط به بورس کالا داره
خریدار و فروشنده با هم توافق کردن و بقیه خریداران هم کنار کشیدن قرارداد رو هم اوردن یه جای قانونی که مجلس این مملکت تایید ش کرده به ثبت رسوندن دیگه کجای این موضوع سیاهه ؟ (2339376) (alef-6)
 
آناهیتا
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۴:۲۰:۴۸
الف عزیز از شما بعید بود که بدون پرس و جو از شرکت های مورد اتهام و بورس کالا، چنین مطلبی را انتشار دهید. جالب اینجاست که در بسته خروج از رکود تورمی دولت به نقش بورس کالا توجه بسیار ویژه ای شده که حاکی از اطمینان دولتمردان به کارکرد های مهم و منطقی این بورس است. در هر حال این روزها اتهام زدن به تولیدکنندگان مثل اینکه مد شده است. (2339383) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۵:۴۴:۰۲
دوست عزیز بیرون گودی خبر از هیچی نداری .تشریف بیارین توی گود تا تخلفات را به عینه مشاهده کنید فقط کافی با خریداران و فروشندگان و کارگزاران در بورس صحبت کنید (2339543) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۰:۴۸:۳۶
برادر عزيز اونكه تو ميگي بورس اوراق بها دار است نه بورس كالا چيزي بنام بورس كالا به صورت واقعي وجود ندارد تمام توافقات قبلا انجام و معامله فقط در بورس ثبت ميشود و چند ريال ناقابل گير كارگزاران شريف مي ايد اسامي شركتهاي خريدار شمش الومينيوم را در بيار بعد به سايت روزنامه رسمي مراجعه كن و اگهي تاسيس اين شركتها را در بيار شك تو برطرف ميشود بعد يك مراجعه به دفاتر امور مال بكن تا به يقين برسي اگر هنوز در شك بودي سريع به دكتر مراجعه بكن (2340515) (alef-11)
 
کریم همکار
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۹:۰۷:۱۹
آناهیتای گرامی .انشاء نوشته ای .اطمینان دولت مردان مثل اطمینان سیف به مسعود مدلل است . (2340825) (alef-10)
 
جعفر
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۵:۱۲:۵۵
اناهیتا خان
همانطور که فرمودید در بسته تورمی به نقش بورس اشاره شده که هیچکس منکر ان نیست
اینجا صحبت از نقش نیست صحبت از عملکرد است همانگونه که شما در گذارش گری به مدیر عامل نقش موثری میتوانی داشته باشید ولی در گذارشات اگر گذارش مناسب و درستی ننویسی میشود عملکرد شما . افتاد
حالا تو بورس هم همین قصه است بورس میتواند عملکرد خوبی داشته باشد ولی چون درست عمل نکرده ازش انتقاد شده (2342160) (alef-11)
 
گيلاني
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۴:۲۹:۱۷
من مدتي زمان كوتاهي مشاور بازرگاني مديرعامل الهدي بودم.ايشان به هيچ اصول اخلاقي وقانوني پا بند نميباشند!بخاطر همين خصوصياتش ازايشان جداشدم.ضمنا ايشان منصوب ومنسوب همان مدير عامل اسبق ايميدرو هستند كه در اختلاس3000هزار محكوم شدند!از مدير عامل جديد ايميدرو بعيد است است كه ايشان را تحمل ميكنند! (2339394) (alef-6)
 
عباس
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۴:۳۱:۲۳
کم کم داره روی دیگه دولت بیم و امید رو میشه!!!!!منتظر کامنت های دوستان هستیم تا ببینیم چه حرفی برای گفتن دولت بیم و امید برای طرفداراش گذاشته؟؟؟؟؟ (2339399) (alef-6)
 
جعفر
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۵:۰۹:۱۲
در شرکتی که اعضای هیئت مدیره اش حقوق هفت /هشت میلیونی از مدیر عامل ان دریافت کنند بیشتر از این نباید انتظار داشت اخه مدیر عامل که این حقوق را مجانی به کسی نمیده حقوق میده که روی ندونم کاری ها و تخلغاتش را ماله بکشند
تو همین شرکت برید وضعیت این بنده خدا هایی که شروع به افشاگری کردند را ببینید وضعیت اتاقهاشون را میز و صندلی و امکاناتی که در اختیارشون گذاشتند را ببینید ادم به گریه می افته با حال اینها بعد وضعیت ودفتر و میز و صندلی مسئول و رئیس خدمات که بله قربان گو و غلام حلقه به گوش مدیر عامل شده را هم ببینید
وضعیت این رییس را با افراد نویسنده نامه مقایسه کنید /تخلف از همین جا شروع میشه و شده چون کسی جلو این تخلفات کوچک را نگرفته اقایون به خودشون جرات تخلفات بزرگ را دادند
اگه دادگستری بندر و اداره اطلاعات و نهادهای نظارتی هرمزگان و قاضی محترم بازپرسی شعبه سوم زود تر روی اون پرونده 48 میلیاردی این اقا رای صادر کنه و ایشون را ممنوع الخروج کنه امیدی هست که به بقیه موارد هم رسیدگی بشه و بقیه افراد هم متنبه بشن ولی اگه باز نظاره گر اهمال و سهل انگاری این مراجع باشیم نشون از این داره که خودمون یه کارخونه خاوری و زنجانی و....سازی راه انداختیم شما را به خدا صادقانه رای پرونده را زودتر صادر کنید تا فرار نکرده .دادستان محترم هرمزکان تو را به خدا یه تکونی به خودتون و سیستمتون بدید و حق مردم و بیت المال را بگیرید از ما که گذشت به بچه هاتون چی دارید بگید؟؟؟؟؟؟؟ (2339472) (alef-6)
 
ناشناس
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۵:۱۲:۴۷
دلتون خوشه ،کی رسیدگی میکنه،اگر مانند چین رسیدگی وعوامل متخلف سریعا به مجازات های سنگین می رسیدند مملکت این نمی شد.خدایاما رابخاطر عملکرد گذشته مان ببخش. (2339479) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۶:۰۳:۴۱
دقیقا به خاطر همین سهل انگاریهاست که روز به روز غارتگران جریحه دارتر شده و از تخلف ابایی ندارند (2339579) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۵:۴۱:۰۸
سوابق این سه نفر را برسی کنید (2339540) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۱۰:۳۳:۴۸
احسنت اگه سوابق این سه نفر بررسی بشه خیلی چیزا برای همه روشنتر میشه البته دستشون برا همه رو شده و همه کارگرای زحمت کش میدونن اونا نه به فکر کارگرن نه به فکر بیت المال به فکر بازگشت به دوران طلایی خودشونن که جیباشونو پر کنن (2354479) (alef-11)
 
احمد احمدی
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۵:۴۱:۵۷
آقای توکلی دورد بر شما
شما را به خدا قسم به داد بیت المال برسید شایعاتی است که مدیر عامل آنجا بستکان رییس قوه قضاییه است کمک کنید تا سریعتر جلو تخلفات را کرفته و بر خورد نمایند (2339541) (alef-6)
 
علي
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۵:۵۷:۴۰
اقاي دكتر سرقيني شما كه تو صنعت الومينيوم كار كردي بايد بهتر از هركسي شرايط را درك كني ؟ (2339567) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۶:۴۸:۵۰
خواهشمند است استفاده جناحي نشود اين فساد ربطي به اعتدال گرا و اصولگرا و اصلاح طلب ندارد بخش عمده اين فساد در دولت قبلي شكل گرفته ودر دولت فعلي عليرغم ارسال دهها گزارش از نهاد رياست جمهوري به پايين ترتيب اثر داده تشده است حتي به گزارش ماموران اعزامي از ايميدرو هم وقعي نگذاشتند و حالا بر اثر پيگيري اين شير مرد لقمه پاك خورده مجبور شدند حسابرس جديد بفرستنند كه البته اگر به منظور سياه كردن خلق نباشد جاي تشكر دارد منتظر گزارش. اين حسابرس جديد هستيم چون حسابرس قبلي تعداد نوشابه هاي مصرفي روزانه را كنترل كرده به جاي كنترل قيمتهاي واقعي خريد مواد و فروش شمش و به بررسي اطلاعات ارائه شده از طرف مديريت بسنده كرده اند !!!!!!! (2339678) (alef-6)
 
علی رضا
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۶:۵۷:۵۴
به عنوان یک فرد مطلع عرض می کنم هر چند که اطمینان دارم منتشر نمی کنید. تقریبا" تمامی موارد این نامه کذب و سفسطه بازی است :
اولا" برگزاری کلیه مناقصات در ادارات دولتی از جمله این واحد صنعتی با حضور و نظارت کامل نمایندگان سازمان بازرسی صورت می گیردو کارهایی مثل ترک تشریفات مناقصات با حصول شرایطی قانونا" ممکن است که تحقق انها حتما" بررسی می شود.
دوما" ترک تشریفات مناقصه برای خرید مواد اولیه ای که در دوران تحریم به زحمت یک تامین کننده خارجی برای آن پیدا می شد مانند پودر الومینا و یا کاتالیزور فلوراید آلومینیوم در سالهای اخیر به ناچار مرسوم شده است و فقط مخصوص این صنعت نیست.وقتی فروشنده دیگری غیر از فلان شرکت هندی نیست که در ازای پول نفت کالای مورد نظر ما را تهاتر کند بفرمایید چه کار باید کرد؟
سوما" شرکت الومینیوم المهدی در مقطعی در سال 91 خصوصی شد. طبق اسناد عمده ترک تشریفات مناقصات مربوط به همان دوران است که از فضای ایجاد شده برای حل مشکلات تامین موارد اولیه و فطعات یدکی استفاده شد.ترک تشریفات در مجموعه خصوصی تحت هیج شرایطی جرم نیست.البته لازم به ذکر است که مدیریت مجموعه در همان دوران مورد بحث با شخص دیگری یعنی اقای "ث" بوده است و اساسا" ارتباطی به مدیریت فعلی نداشته است.
رابعا" مدیر عامل این مجموعه در 4 دولت متوالی مدیر و مجری طرح های بزرگ آلومینیوم بوده و از مدیران مورد وثوق وزارتخانه به واسطه عملکردش می باشد.فراموش نفرمایید که به عنوان یک استثناء در تاریخ پروژه های این مملکت مجموعه هر مزآل تحت مدیریت ایشان 6 ماه زودتر از برنامه افتتاح و به تولید رسید.امروز و دیرزونیامده اند که منصوب مدیر دیروز ایمیدرو باشند.
حامسا" به گواهی مدارک و مستندات در تمام مدت این دو سال واندی و تحریمها با وجود اینکه بعضا" در مواردی کشتی های مواد اولیه سه تا چهار بار از هند و چین می امدند اما به دلیل عدم امکان واریز وجه یا عدم وجود بیمه بین المللی کالا بدون پهلوگیری و با هزینه ما به مبدا مراجعت می کردند با این حال در این سالها برای لحظه ای تولید در این کارخانه متوقف نشد.
سادسا" هیچ انبار دپویی در حجم و اندازه تخیلی نویسنده در محدوده کارخانه و اصلا" شهر بندر عباس نخواهید یافت.مگر دپو کردن هزاران تن شمش الومینیوم و مخفی کردن آن از انظار به این اسانی ممکن است؟ یا نویسنده نمی داند شمش الومینیوم چیست و یا اندازه اعداد 20 هزار و 30 هزار تن را نمیداند که چقدر است.اگر یک صدم این دپو را در کارخانه یافتید به همین نسبت به سایر فرمایشات ایشان اعتماد کنید
سابعا" در همه دنیا پیش از ساخت کارخانه الومینیوم نیروگاه برق ان را می سازند زیرا مصرف آن بسیار زیاد است ( جریان 270 امپر و مصرف 300 مگاوات در ماه دراندازه دو استان هرمزگان).اما اینجا با وجود طرح آن به دلیل نبود اعتبار این کار صورت نگرفته است و نیمی از خط نصب شده هرمزال نیز هنوز و پس از 4 سال وارد تولید نشده است.تولید آلومینیوم به این شیوه و اگر نیروگاه متعلق به شما نباشد مقرون به صرفه نیست و به همین دلیل نه در این دوسال که بدهی سالیان انباشته شده که ناشی از تصمیم اشتباه اولیه در احداث کارخانه بدون نیروگاه می باشد.
جناب اقای توکلی به عنوان یک کارشناس و یک شهروند به شما که فرد سالم و با تقوایی هستید برادرانه توصیه می کنم که مشکل خود و نمایندگان همراه خود با وزیر صنعت و معدن را به شکل دیگری حل بفرمایید. (2339700) (alef-6)
 
Germany
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۲۱:۰۶:۰۶
لطفا بااسم خصومت با وزیر سعی نکنید باند خود را از این فساد تبریه کنید (2340105) (alef-3)
 
علی رضا
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۵:۲۶:۳۵
بنده یک مشاور فنی آزادم که در صنایع نفت ، الومینیوم ، فولاد و مس خدمات مهندسی و چیمانکاری ارائه می کنم.شخصا" این افتخار را داشته ام که چند ماهی را در سال گذشته در قالب یک پیمانکار اجرایی به مجتمع مذکور خدمات داده ام.نه عضور باند مورد نظر شما هستم و نه در حال حاضر قرارداد یا منافعی در ان مجموعه دارم..فقط به دلیل اشنایی و اینکه می بینم برخی برای اهداف خود چه کارها که نمی کنند این مطلب را نوشتم ( آن هم با کلی کلنجار رفتن با خود که اصلا" به تو چه و چه کاره ای و ...). حتی حاضرم اطلاعات شماره تماس خود را در اختیار مشا بگذارم که با اشنایی و تحقیق به صحت این موضع پی ببرید..اما عزیز من این به واقع زشت است که ما مخالف خود را باندی و فاسد و مزدور و ...بخوانیم.بنده به شما و نظر شما احترام می گذارم.شما هم لطفا" همین گونه باش تا بحث های ما مفید و برای دیگران و خودمان مثمر ثمر باشد..بنده منکر این نیستم که شاید اشتباه کنم و شاید همه چیز را ندانم اما انچه که در بالا نوشته شده و شما می گویید را هم می دانم که موارد نادرست بسیار دارد . دستکم بنده را متقاعد نکرده است... (2342204) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۸:۲۵:۲۵
اولا چرا شك كردي ديدي كه الف مطالب تورو هم منتشر كرد .دوما سفسطه در اينجا معني نداره حرفها كاملا روي منطق استوار هست فقط مي تواني كلش رو رد كني بگي افتراو دروغه وتقاضاي بررسي از سوي مراجع صالح داشته باشي . (2340717) (alef-10)
 
در جواب علیرضا(گلی)
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۸:۲۹:۰۱
اولا یه نفر از بازرسی کردی مدیر اداری

دوما بقیه شرکتها از جمله ایرالکو هم همین مشکل داشته ولی به این قیمت نخریده

سوما خصوصی سازی دلیلی بر چاول نمیباشد و شرکت خصوصی ، سازمان تامین اجتماعی بوده که میبایستی در امانت بیشتر دقت میکردی چرا که سهامداران ان کارگران هستند

رابعا به همین دلیل که در تمام دولتها بوده چنین وارد است که میداند چه جوری دور بزند

خامسا دور زدن کشتی مگه برای دیگر کارخانه ها وجود نداشته

سادسا اگه در المهدی از ابدارچی هم بپرسی میدونه که در اون زمان دیگه جایی برای ماشین پارک کردن هم نبود چه به رسد به انبارهای مرکزی ، کنار ریخت ، ترانسپورت قدیم ، انبار هرمزال و محوطه جلوی ورک شاپ و و و و ...
سابعا جریان 300 از کجا اوردی تا اونجا که ما میدانیم خط یک 170 و خط 2 230 کار میکنه و اگه اینه چرا خیانت کرده و خط دو را مدیریت کردید و راه انداختید

واما چرا دکتر توکلی را تهدید میکنیدو برادرانه توصیه با ارامش میکنید اگه بخواهید غیر برادرانه اقدام کنید چگونه است (2340723) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۸:۴۷:۱۲
من نیزبعنوان یک مطلع که بیش از هجده سال در این صنعت بوده ام خدمت شما عرض میکنم که قرار نیست کسی که در چند دولت مدیر بوده حتما سر رشته ای از مدیریت داشته باشد.همه ی آنانی که با ایشان کار کرده اند خوب میدانند که ایشان تنها هنرشان شلوغ کاری و تبلیغات و انحصار طلبیست و هر کسی کوچکترین مخالفتی با ایشان بکند به طرز ناجوانمردانه ای محکوم به نابودیست. یک سوال فنی هم دارم .
اگر ایشان میدانستند نیروگاه واجب است چرا 120 کوره ی احیا را چندین سال قبل نسوز کاری کردنند که تا کنون راه اندازی نشده و تماما غیر قابل استفاده شده و پیست آن فاسد شده است .آیا میدانید هزینه ی نسوز هر کوره بیش از یک میلیارد تومان میشود بعبارتی بیش از 120 میلیارد به هرمزال اینگونه ضرر زده اند .ماشالله به این مدیر که ضررهایش بیش از سودش برای این صنعت است .
برای هر بند شما نیز جوابی هست ولی فکر میکنم دیگر همه میدانند که مسائلی مانند تحریم و ... بهانه است و با تبلیغات و به به کردن نمشود موارد ایشان را لاپوشانی کرد. (2340766) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۳ ۱۷:۱۸:۲۹
جناب اقاي كرباسيان رياست محترم ايميدرو باسلام حضرتعالي خودتان از پيش كسوتان جامعه حسابرسي و از بنيانگزاران سازمان حسابرسي بوده ايد و سوابق حضرتعالي كاملا روشن است فقط دو رقم فروش منهاي قيمت تمام شده كه منجر به سود وزيان ناخالص ميشود را در سال ٩١ و ٩٢ الومينيوم المهدي مقايسه كنيد اين عدد نسبت به عدد مشابه سال قبل ١١٠ ميليارد تومان كاهش داشته است درست است ؟ نوسان اين عدد براي شما به عنوان يك حرفه اي در شرايطي كه هم نرخ فروش نسبت به سال قبل افزايش داشته و هم نرخ دلار مفهومي ندارد ? چرا دارد خوب هم دارد ايا اين عدد براي شما اشنا نيست ؟ ايا در ١٠ ماه پيش مديران افشا كننده تخلفات المهدي اين زيان را دقيقا براي شما پيش بيني و تذكر نداده بودند اگر مي فرماييد نه سندش را با رسيد صندوق پست سفارشي ارسال كنيم . اگر يادتان باشد ٥دقيقه عليرغم 4 درخواست و نامه كتبي به ما وقت نداديد وگر نه وجدان شما بيش لز همه اگاه است كه ما راغب بوديم خودتان در اين مسئله ورود پيدا كنيد و حاضر نبوديم مسئله را رسانه اي كنيم ولي چه كنيم كه با ما گردن كلفتي شد و ناجار شديم .شرمنده تو هم جاي ما بودي همين كار را مي كردي .حضرتعالي در پيگيريهاي جناب توكلي فرموديد مديران بركنار شده به سر كارشان بازگشته اند و حقوق و مراياشان پرداخت شده كه البته به شما دروغ گفته اند و شما مقصر نيستيد انچه پرداخت شده نصف حقوق قبلي هم نيست بافرض اينكه پرداخت شده باشد پاسخ بيماريهاي روحي و رواني اين مديراني كه باعث جلوگيري و برگشت بيش از ٥٠ ميليون دلار به حساب شركت شدند همين است اشتي اشتي اشتي ?!!!!!! (2339740) (alef-6)
 
معتمد
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۸:۳۷:۵۱
تقریبا 80% اعدادی که گفتیتد صحیح نیست، بزرگتر از همه اون عدد 2000 میلیارد تومن است که اصلا با عقل جور در نمیاد . (2340739) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۰۹:۰۷:۴۰
سلام بنده به عنوان یک مطلع از پرسنل کارگزاری ها ی خریدار آلومینیوم هستم،تقریبا" تمامی موارد به غیرازدست داشتن وهمکاری بورس دراین زمینه راقبول دارم چرا که درزمانی که بحران شدیدآلومینیوم داشتیم جهت خرید این کالا برای مشتری تولیدکننده خود بامدیران ارشد بورس صحبتهایی داشتم و متوجه شدم آنها نیز درحل این مشکل عاجز بوده و شخصی که درمقاله فوق هیچ نامی ازاو برده نشده با 12 شرکت تولیدی که تماما" پروانه بهره برداری مربوط داشته ومدارکش هیچ نقصی ندارد اقدام به خرید دربورس می نمود به گونه ای که بورس با علم به این موضوع نمیتوانست ازنظر مقررات ومدارک هیچ ایرادی به آن شرکتها وارد نماید حتی از ما میخواستند در حل این موضوع با دلیل ومستندات به بورس کالا کمک کنیم مضافا"اینکه ظاهرا" شخص مزبور نیز از طریق بعضی مقامات حمایت شدید میشود .
مطلب بعدی بسیارمهم اینست که بسیار درسطوح بالاتر همین شخص ازطریق شرکت آلومینیوم ایران(ایرالکو)اقدام به خریدمینماید ومتعجبم چرا هیچ نامی از این شرکت برده نشده است. (2340827) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۰:۲۰:۵۷
جناب اقا توكلي با سلام و خسته نباشيد ذيلا مفاد ي از فصل نهم قانون اصل ٤٤ ياد اور ميشود فصل نهم ـ تسهیل رقابت و منع انحصار
ماده43ـ تمامی ‌اشخاص حقیقی و حقوقی بخش‌های عمومی‌، دولتی، تعاونی و خصوصی مشمول مواد این فصل هستند.
ماده44ـ هرگونه تبانی از طریق قرارداد، توافق و یا تفاهم (اعم از کتبی، الکترونیکی، شفاهی و یا عملی) بین اشخاص که یک یا چند اثر زیر را به دنبال داشته باشد به نحوی که نتیجه آن بتواند اخلال در رقابت باشد ممنوع است :
1ـ مشخص کردن قیمتهای خرید یا فروش کالا یا خدمت و نحوه تعیین آن در بازار به طور مستقیم یا غیرمستقیم.
2ـ محدود کردن یا تحت کنترل درآوردن مقدار تولید، خرید یا فروش کالا یا خدمت در بازار.
3ـ تحمیل شرایط تبعیض‌آمیز در معاملات همسان به طرفهای تجاری
4ـ ملزم کردن طرف معامله به عقد قرارداد با اشخاص ثالث یا تحمیل کردن شروط قرارداد به آنها.
5 ـ موکول کردن انعقاد قرارداد به قبول تعهدات تکمیلی توسط طرفهای دیگر که بنا بر عرف تجاری با موضوع قرارداد ارتباطی ندارد.
6 ـ تقسیم یا تسهیم بازار کالا یا خدمت بین دو یا چند شخص.
7ـ محدود کردن دسترسی اشخاص خارج از قرارداد، توافق یا تفاهم به بازار.
تبصره ـ قراردادهای میان تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به‌منظور تعیین دستمزد و مزایا، تابع قانون کار است.
ماده45ـ اعمال ذیل که منجر به اخلال در رقابت می‌‌شود، ممنوع است:
الف ـ احتکار و استنکاف از معامله
1ـ استنکاف فردی یا جمعی از انجام معامله و یا محدود کردن مقدار کالا یا خدمت موضوع معامله.
2ـ وادار کردن اشخاص دیگر به استنکاف از معامله و یا محدود کردن معاملات آنها با رقیب.
3ـ ذخیره یا نابود کردن کالا یا امتناع از فروش آن و نیز امتناع از ارائه خدمت به نحوی که این ذخیره‌سازی، اقدام یا امتناع منجر به بالا رفتن ساختگی قیمت کالا یا خدمت در بازار شود، اعم از این‌که به طور مستقیم یا با واسطه انجام گیرد.
ب ـ قیمت‌گذاری تبعیض‌آمیز
عرضه و یا تقاضای کالا یا خدمت مشابه به قیمتهایی که حاکی از تبعیض بین دو یا چند طرف معامله و یا تبعیض قیمت بین مناطق مختلف به رغم یکسان بودن شرایط معامله و هزینه‌های حمل و سایر هزینه‌های جانبی آن باشد.
ج ـ تبعیض در شرایط معامله
قائل شدن شرایط تبعیض‌آمیز در معامله با اشخاص مختلف در وضعیت یکسان.
د ـ قیمت‌گذاری تهاجمی‌
1ـ عرضه کالا یا خدمت به قیمتی پائین‌تر از هزینه تمام شده آن به نحوی که لطمه جدی به دیگران وارد کند یا مانع ورود اشخاص جدید به بازار شود.
2ـ ارائه هدیه، جایزه، تخفیف یا امثال آن که موجب وارد شدن لطمه جدی به دیگران شود.
تبصره ـ تشخیص لطمه جدی، بر عهده شورای رقابت است.
هـ ـ اظهارات گمراه‌کننده:
هر اظهار شفاهی، کتبی یا هر عملی که:
1ـ کالا یا خدمت را به صورت غیرواقعی با کیفیت، مقدار، درجه، وصف، مدل یا استاندارد خاص نشان دهد و یا کالا و یا خدمت رقبا را نازل جلوه دهد.
2ـ کالای تجدید ساخت شده یا دست دوم، تعمیری یا کهنه را نو معرفی کند.
3ـ وجود خدمات پس از فروش، ضمانتنامه تعهد به تعویض، نگهداری، تعمیر کالا یا هر قسمتی از آن و یا تکرار یا تداوم خدمت تا حصول نتیجه معینی را القاء کند، در حالی که چنین امکاناتی وجود نداشته باشد.
4ـ اشخاص را از حیث قیمت کالا یا خدمتی که فروخته یا ارائه شده است یا می‌‌شود، فریب دهد.
وـ فروش یا خرید اجباری
1ـ منوط کردن فروش یک کالا یا خدمت به خرید کالا یا خدمت دیگر یا بالعکس.
2ـ وادار کردن طرف مقابل به معامله با شخص ثالث به صورتی که اتمام معامله به عرضه یا تقاضای کالا یا خدمت دیگری ارتباط داده شود.
3ـ معامله با طرف مقابل با این شرط که طرف مذکور از انجام معامله با رقیب امتناع ورزد.
زـ عرضه کالا یا خدمت غیراستاندارد
عرضه کالا و یا خدمت مغایر با استانداردهای اجباری اعلام‌شده توسط مراجع ذی‌صلاح از جمله راجع به کاربرد، ترکیب، کیفیت، محتویات، طراحی، ساخت، تکمیل و یا بسته‌بندی.
ح ـ مداخله در امور داخلی و یا معاملات بنگاه یا شرکت رقیب
ترغیب، تحریک و یا وادار ساختن یک یا چند سهامدار، صاحب سرمایه، مدیر یا کارکنان یک بنگاه و یا شرکت رقیب از طریق اعمال حق رأی، انتقال سهام، افشاء اسرار، مداخـله در معاملات بـنگاهها و یا شرکتها یا روش‌های مـشابه دیگر بـه انجام عملی که به ضرر رقیب باشد.
ط ـ سوء استفاده از وضعیت اقتصادی مسلط
سوءاستفاده از وضعیت اقتصادی مسلط به یکی از روش‌های زیر:
1ـ تعیین، حفظ و یا تغییر قیمت یک کالا یا خدمت به صورتی غیرمتعارف،
2ـ تحمیل شرایط قراردادی غیرمنصفانه،
3ـ تحدید مقدار عرضه و یا تقاضا به‌منظور افزایش و یا کاهش قیمت بازار،
4ـ ایجاد مانع به‌منظور مشکل کردن ورود رقبای جدید یا حذف بنگاهها یا شرکتهای رقیب در یک فعالیت خاص،
5 ـ مشروط کردن قراردادها به پذیرش شرایطی که از نظر ماهیتی یا عرف تجاری، ارتباطی با موضوع چنین قراردادهایی نداشته باشد،
6 ـ تملک سرمایه و سهام شرکتها به‌صورتی که منجر به اخلال در رقابت شود.
ی ـ محدود کردن قیمت فروش مجدد
مشروط کردن عرضه کالا یا خدمت به خریدار به پذیرش شرایط زیر:
1ـ اجبار خریدار به قبول قیمت فروش تعیین شده یا محدود کردن وی در تعیین قیمت فروش به هر شکلی.
2ـ مقید کردن خریدار به حفظ قیمت فروش کالا یا خدمتی معین، برای بنگاه یا شرکتی که از او کالا یا خدمت خریداری می‌کند یا محدود کردن بنگاه یا شرکت مزبور در تعیین قیمت به هر شکلی.
ک ـ کسب غیرمجاز، سوء استفاده از اطلاعات و موقعیت اشخاص
1ـ کسب و بهره‌برداری غیرمجاز از هرگونه اطلاعات داخلی رقبا در زمینه تجاری، مالی، فنی و نظایر آن به نفع خود یا اشخاص ثالث.
2ـ کسب و بهره‌برداری غیرمجاز از اطلاعات و تصمیمات مراجع رسمی‌، قبل از افشاء یا اعلان عمومی آنها و یا کتمان آنها به نفع خود یا اشخاص ثالث.
3ـ سوء استفاده از موقعیت اشخاص به نفع خود یا اشخاص ثالث.
ماده46ـ هیچ یک از مدیران، مشاوران یا سایر کارکنان شرکت یا بنگاه مجاز نیستند با هدف ایجاد محدودیت یا اخلال در رقابت در یک و یا چند بازار، به طور همزمان متصدی سمتی در شرکت و یا بنگاهی مرتبط و یا دارای فعالیت مشابه باشند.
ماده47ـ هیـچ شخص حقیقـی یا حقوقی نباید سرمایه یـا سهام شرکتـها یا بنگاههای دیگر را به نحوی تمـلک کند که موجب اخلال در رقابت در یک و یا چند بازار گردد. ممكن است پيگيري فرماييد مسئول احراي اين قوانين كيست و مجازات متخلفين چيست با وجود ماده ٤٧ اين قانون ايا اقاي گلكار و تيم همراه حق مديريت مشترك هرمزال و المهدي را دارند .ايا ريشه اين فساد در اين مديريت مشترك نيست يا اقاي سرقيني نظر ديگري دارند (2341094) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۵:۱۸:۱۸
اونوقت ممکنه بفرمایید برای نمونه نام یک صنعت و بنگاه اقتصادی رو که این قانون برای ان ها اجرا و نظارت می شود؟مثلا" خودروسازها چطوره ؟... (2342183) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۱:۳۸:۲۰
پولها که پس نمیدهند. اقلا" اسمش عوض کنید. المهدی با 2000 میلیار جور در نمیاد. (2341370) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۱:۳۹:۳۲
چنديدقبل سايت ماين نيوز مصاحبه اي با اقاي كرباسيان رئيس هيئت عامل ايميدرو در مورد المهدي داشت و عكسي از ايشان هم زده بود كه تا حالا كسي اقاي كرباسيان را با ان قيافه نديده بود گويا غرق در انديشه و تامل بود ديگر از ان چهره دوست داشتني و هميشه خندان خبري نبود گويا حريف باند حامي مديريت فعلي المهدي و هر مزال نيست شما را به خدا اين مرد دوست داشتني را كمك كنيد نگذاريد ابرويش هزينه رفاقت بازي أقاي سرقيني شود .ايشان مرد محترمي است ولي نميدانم جرا اعضاي قبلي هيئت مديره را كه به ايشان اعلام كردند حاضر به همكاري با مديريت فعلي المعدي نيستند بر كنار كرد و از دوستان خود در فدراسيون المپيك را جايگزين انها كرد ما فكر مي كرديم دغدغه ايشان اين است كه اگر گلكار را بر كنار كند كي را جايگزين كند و در صنعت الومينيوم قحط الرجال است ولي اين انتساب سولل بزرگتري را طرح كرد فدراسيون المپيك و الومينيوم چه ارتباطي به هم دارند ما نفهميديم (2341383) (alef-6)
 
حسین
۱۳۹۳-۰۶-۰۴ ۱۴:۰۷:۳۰
من از کارکنان المهدی هستم اینجا خبری از حق حقوق نیست صدای اعتراض به گوش هیچ کس نمیرسه .....
گوشمان از این انتقادات پره وباخونسردی از آن میگذریم چون میدانیم کار به جایی نمیبره (2341928) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۰۹:۲۱:۱۶
قوه قضاییه بفرمایید
ببینید با کش دادن قضایا و این دست و اون دست کردن پرونده ها چی بر سر افکار و عقایدشان به نظام اورده اید
تاخیر در پرونده های فساد ، نوشدارو بعد از مرگ سهراب نشود؟ (2343714) (alef-10)
 
هالو
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۰۰:۳۳:۳۴
جایی فساد مسئولین نباشه عجیب است.ما که دیگر امیدمان را از دست دادیم منتظر منجی باشیم بهتره تا اینکه هی بخوایم چیزی را رو کنیم.والا (2343339) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۰۹:۵۶:۱۸
نقش مدير بازرگاني در اين مجموعه خريد فروشهاي شركت المهدي چه بوده است/ايا اين فسادهاي مالي كلان راگزارش نموده ياايشان نيز معاونت نموده است/// ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2343793) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۱۰:۰۳:۲۲
نمايندگان محترم بندر عباس كار تخقيق و تفحص از المهدي و هرمزال چه شد نم كشيد يك گروه تحقيقاتي بفرستيد از علت اتش سوزي اند سازي النهدي كه كلا بر اثر بي مبالاتي و سوء مديريت بوده و خدا به داد ما رسيد كه پالايشگاه و تايد واتر امدند و اتش سوزي را مهار كردند كه اةگر انها نبودند اين اتش سوزي مي توانست به يك فاجعه ملي تبديل شود تحقيق كنيد مديريت المعدي تا چه خد در مديريت اتش و جلو گيري از ان مقصر بوده و چگونه واقعيتها زير فشار پول دفن شد مارگران اين كارخانه واقعيتها وا مي دانند ولي از هلهله و نمايشي كه الان در روزي نامه صبح ساحل راه انداخته اند عذاب مي كشند و زير فشار خفقان اين كارخانه و بيم از دست دادن شغل خود ونان زن وبچه محبورند خفه خون بگيرند (2343814) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۱۰:۲۴:۲۴
صنعت الومينيوم با سابقه پنجاه ساله چقدر عقيم شده است كه اقاي كرباسيان اعضاي هيىت مديره را اينگونه تكميل كرده اند تك تك كارگران اين كارخانه بيشتر از اعضاي هيئت مديره تكميل شده توسط اقاي كرباسيان سواد الو مينيومي دارند بناند از مديران و معاونين بزرگ شده در اين !كارخانه. تاكي قرار است اين صنعت مافيايي اداره شود ؟لطفا دولت پاسخ دهد (2343885) (alef-10)
 
جعفر
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۱۱:۴۶:۳۱
سازمان محترم بازرسی
اداره اطلاعات نمایندگان هرمزگان استانداری بابام جان از خواب خرگوشی که هیچ از خواب زمستانی هم بودید بلند شید دنیا را آب برد چزا یه تکون به خودتون نمیدید الهی درد و بلای اصفهانیها و آدمهای خلاق و دانا و غیور بخوره تو سر آدمهای خودفروش بابا تا آقا در نرفته و حسرت محاکمه ایشون به دلتان نمونده یه کاری کنید ممنوع الخروجش کنید به خدا دیر میشه ها از ما گفتن خود دانید (2344121) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۰:۳۹:۱۶
باسلام
کل اعضا هیئت مدیره بابت بدهی ها وتمام موارد ممنوع الخروج شده اند
البته باید ذکر کنم که "جناب آقای وزیر صورتجلسه مجمع المهدی را امضاء ننموده اند ، یعنی این هیئت مدیره فعلی جعلی است . (2346273) (alef-10)
 
جعفر
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۱۱:۴۹:۱۲
سایت محترم الف لطفا اگه امکان داره از کامنتها یه پرینت تهیه و در اختیار آقای نعمت زاده و کرباسیان قرار دهید (2344133) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۱۱:۵۲:۱۱
جناب توكلي شما را به خدا يك پرينت از اين كامنها بگيريد براي وزير بفرستيد و تو ضيح ب بخواهيد اين حضرات ممكن است. بعدا ادعا كنند ما وظيفه نداريم بنشينيم كامنتها را بخوانيم و روابط عمومي و حراست ما وقت اين كارها راندارند و بيشتر به مراسمها و سمينهارها و گزارشات سازماني مشغولند (2344150) (alef-6)
 
جاءالق وذهق الباطل ان الباطل كان ذهوقا/
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۱۱:۵۸:۴۲
هر كس درروي زمين فساد كند ديري نخواهد پاييد كه رسوا وسرافكنده خواهد شد/ناميد نباشيد كه اگر مديريت ومسو لين محترم شركت المهدي هم خطايي داشته باشند ونيز كساني كه در رسيدگي كوتاهي ميكنند از اين قاعده مثنثني نخواهنذ بود/قابل توجه پرسنل زحمتكش (2344172) (alef-6)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۱۳:۱۶:۴۵
من کارگرکارخامه آلومینیوم هزارهستم..ما میفهمیم که این صنعت چطوردرحال نابودشدنه..به خاطر 100تن شمش کارخونه میخوابه...آره فقط 100تن شمش (2344399) (alef-6)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۱۶:۰۳:۵۶
خدا خودش به داد ما ملت بيچاره برسد0مجريان قانون كه غافل از هر جايي معلوم نيست در چه عالمي سير سود ميكنند0.... (2344876) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۵ ۱۸:۲۱:۰۹
باورم نيست كه هنوز دراين آب وخاك ابرمرداني چون جناب آقاي دكترتوكلي هست :كه مانع ازچپاولگران بيت المال وافشا كننده اعمال آنهاست-حقا كه شاگرد مكتب ولايتي0دستمرريزاد-انشااله روشنگري شما بزرگواربه گوش ر...برسد تاصحه اي باشد بر عزم راسختان0 (2345271) (alef-11)
 
م -م
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۱۱:۲۹:۴۹
حقوق ماهیانه کارکنان هر مزال و المهدی چقدر است
میانگین در یافتی سالانه آنها چقدر است
چند روز یعد از ماه حقوق خود را دریافت می کنند
آبا کارکنان محترم ( کارگر ساده - رییس - و ...) که در هر مزال و المهدی کار می کنند از دریافتی کارگر ان شرکت های دیگر خبر دارید
اضافه کار شما چطور محاسبه میشود
ساعت اضافه کاری شما چند ساعت رد می شود و یا رد میشد
چقدر جناب آقای رییس ماموریت .... گرفته اید

خدا وکیلی شما بیشتر و رودتر حقوق می گیرید یا شرکت های دیگر
اصلا چرا اون بلوا ایجاد شد
از چند سال پیش که مدیریت المهدی با هر مزال یکی نبود هم شما ناراضی بودید ( الیته کسانی که معترض بوده اند ) که هر مزال چنان است و المهدی چنان ؛ مدیر سابق المهدی می خورد و می برد و ... بادتان حتما هست
گلکار خوب و بد و زشت و زیبا حداقل همه می دانند کاگر محور است و مدیر سوز
یادتان هست وقتی آمد هر مزال چند مدیر با خود آورد ( صفر )
اصلا چند دوست و همکار مدیر دارد البته شاید بگویید مدیر فنی آقای ... که به شما می گویم ایشان( مدیر فنی سابق ) اصلا مدیر نیست وگرنه هیچ مدیر موفقی بیشتر از یک سال با ایشان کار نخواهد کرد و با دوام نمی آورد ( بدلیل روش مدیریت - کار گر محور بودن - خود مختاری - و ...)
مخلص کلام کمی تفکر کنیم و در دام به اصطلاح مدیران سابق گرفتار نشویم
شما می دانید ( کارگران زحمتکش ) حداقل آقای گلکار با کار گران چه کار کرده است
اضافه کار - طرح طبقه بندی - وام -اخراج ( که اصلا در قاموس او نیست )- رفاهی - رستوران ( تحقیق کرده اید برای هر نفر چقدر روزانه پر داخت می گردد می توانید با شرکت های دیگر مقایسه کنبد )
حداقل منصفانه قضاوت کنیم و در دام کسی گرفتار نشویم این آقایان در آن زمان که سر کار یودند چرا در جلسات متعددی که با مدیر عامل داشتند فقط میوه می خوردند و حتما در آن زمان در هنگام میوه خوردن یه قول خودشان دعوا هم می کردنند و غصه اموال بیت المال را می خوردند.

فقط بدانید و بترسید که خداوند به راز نهان دلهای ما آگاه است (2346373) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۶ ۲۳:۱۱:۰۴
خوش به حالت كه همه غصه تو ميوه خوردن است فكر كن صحبت از ٢٠٠٠ميليارد تومان معامله فير قانوني است تو دلت وا به چه خوش كردي !!!!البته ما مي دانيم دل تو به اينها خوش نيست تو داري سر مردم را شيره ميمالي كه از سو اين خوان يغما بلندن نمنند حناب اقاي ح .غ يا جناب اقاي خ مدير ا يا اقاي ا.مدير خ يا اقاي ز ريس خ (2347164) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۳:۰۰:۴۰
دي شيخ. با چراغ گشت همي دور شهر كز. يو و دد ملولم و انسانم ارزوست. كفت يا مينشًود جسته ايم ما. گفت. انكه يافت مينشود أنم ارزوست دعا كنيد به تعجيل ظههور اقا و ارباب كل ظاهرا سازمان بازرسي كل كشور هم حق افشاي حقايق در مورد المهدي و مافيااي الومينيوم راندارد صدا وسيما قربونش برم كه تعطيل است و انگار نه كه انگار يك چنين معضلي بايد در برنامه پايش بررسي شود يا در برنامه ٢٠.٣٠ حداقل. يك سري به اقاي نعمت ادع بزنند و از ايشان توضيح بخواهند . خدايا قسمت مي دهم به شرف و غيرت شهداي شلمچه و مهران و مرصاد ظهور اقا را تعجيل بفرما امين يا رب العالمين (2347565) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۹:۱۴:۰۸
حاج اقا ,شما ديكه چرا ? همه مي دانند كه شما خاطرات خوبي از اقاي مهندس ث مدير قبلي اين شركت نداريد. چون شما را زياد قبول نداشت و زياد محل نمي گذاشت ولي اينها دليل نمي شود شما دست به دامن كارگران شًويد و لخواهيد با احساسا ت كارگران بازي كنيد حاج اقا اگر ميخواهيد مراسم ميوه خوري و ضيافت شيريني و ميوه ببينيد با همان كارگران بيا جلو كميسيون. معاملات ببين اقاي گلكار چگونه سنگ تمام مي گذارد صحبتي كه هست بحث كارگري و مطالبات صنفي نيست يا انتخابات مديران نيست كه جنابعالي ستلد تبليغاتي زده اي و عدهاي را در حمايت از اين مديريت بر ميداري ميري مجلس و دست از پا درارتر بر ميگردي همه مي دانند كه مشكل. شما ميوه نخوردن نيست همه مي دانند كه شما كار چاق كن پيمانكاران شدي و هيچ جا اسمت نيست ولي همه جا هستي. حاج اقا كم با اخساسات اين خلايق بازي كن حداقل از شما بعيد است !!!!!!! (2347896) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۹:۱۸:۰۸
ببخشيد منظورم مجمع ٩٣/٤/٣١بود اشتباها ٩٢ تايپ شد (2347898) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۹:۵۵:۵۵
برادران و کارگران زحمت کش تولید فریب گروهی که یک زمان سر در حلاوت و شیرینی داشتند و جناب آقای مهندس گلکار با درایت خود دست آنها را از بازرگانی و ارتباطات با پیمانکاران را بست اینها شروع به بی نظمی و تحریک کارگران نمودند بروید تورو به خدا زندگی اونا را برسی کنیدو ببینید کدام یک دارای ماشین بالای صد میلیونی یا فروشگاههای آن چنانی دارند را ببینید (2348420) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۲:۰۰:۲۳
چرا حرف بی ربط میزنی این چیزارو برای کسی بگو که تو این کارخونه نباشه .تا اونجایی که ما میبینیم و میدونیم دو نفرشون ماشین ندارند و یکی ام وی ام 33 داره اون یکیم 530 البته بعد از 18 سال کارکردن .ما که با این حقوق (این دیگه قابل انکار نیست فیش موجوده)به هیچ جا نرسیدیم ولی ظاهرا شما راهی پیدا کردی که میرسی (2348668) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۲۰:۴۸:۲۹
ماشين بالاي صد ميليون را لطفا با ذكر شماره پلاك شهرباني اعلام كن تاذه اينجا صحبت صد ميليون نيست اگر يك مديري بعر از ٢٥ سال. كاركردن يك ماشين صد ميليوني نداشته باشد كه بايد همه كمك كنند داشته باشد اينجا صحبت حدود ٢٠٠٠تومان معامله غير قانوني كه حداقل ٣٠٩ ميليارد تومان هاپو لي شده اطفا مارگران عزيز را ابزار ادامه اين چپاول نكنيد (2349886) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۹ ۱۲:۳۷:۰۹
کاش این کار را میکردند کاش یک بار دیگر شیر مردی مثل همان مدیر عامل قبلی پیدا بشه و کاری که با منفرد کرد با همه افراد بکنند یادمون نرفته که میگفتند منفرد برد منفرد خورد اقا 600 میلیون کسری داره اقا بگیرید اقا ببندید ولی بنده خدا مدیر عامل قبلی بدون شلوغ بازی قراردادی با یک موسسه حسابرسی که اگه اشتباه نکنم فراز مشاور بود بست که اتفاقا یکی از پرسنل مقیمشون از همشهریهای خودم بود بستند چند ماه کل اسناد و مدارک حساب تنخواه منفرد را کنترل کردند و یک گذارش نوشتند نه تنها بدهکار نشد که بعد از ان حسایرسی وپس از چند ماه تعلیق از کار که هممون یادمونه که هروی کارای منفرد را انجام میداد منفرد بنده خدا بدون هیچ گونه بدهی به سر کارش برگشت این را دیگه همه بچه های المهدی دیدیم اگرم از تدارکات برداشتنش عاتش رو کردن تخلف ریس تدارکاتی بود که از اقوام مدیر عاملمون بود و یک سری ظاهرا سینی کابل( با 4 برابر قیمت استعلامی توسط منفرد )خرید کرده بود که منفرد اسناد را به قربانی میده و قربانی هم به معاونت مالی و مدیر عامل و بعدش هم مدیر عامل همه افرادی که از این معامته سر در اوردند و انتقاد کردند را از کاراشون بر کنار کرد من دیگه تمام این جریان را از نزدیک شاهد بودم و از همین ساختمان اداری همه جریانات را رسد میکردم کاش این مدیر عامل هم مثل قبلی شهامتش را داشت تا حسابرس میگرفت و رسیدگی میکرد کاش کاش کاش (2351263) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۰۳:۴۰:۲۲
ما که نفهمیدیم پی میخواستی بگی و چی گفتی مخالف هستی یا موافق ولی به هر حال قبو.ل داریم که اموال بیت المال تو المهدی بع یغمارفته و یه عده دارند از زمین و زمان کمک میخوان تا جلو این چپاول را بگیرند ایشالا موفق باشند (2347322) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۴:۱۰:۱۳
وقتی در راس وزارت خانه ای یک فرد سرمایه دار ، مرفع و بی درد بنشیند انتظاری جز این نداشته باشید. (2347640) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۳:۲۶:۴۶
هچين بي درد هم كه تو ميگًويي نيست گوشش درد مي كرد كه رفت المان عمل كرد اونم با يك تمنولوژي كه ٥٠ سال بعد به ايران ميايد ولي مثل اينكه عمل زياد موفقيت اميز نبود چون اگه بود صداي فساد در النهدي و هرمزال را مي شنيد ميگم اگه ميداد به اين دكترهاي ايراني به اجراي اقتصاد مقاومتي كمك نمي شد ؟ لازم هم نبود بخشنامه به مديران صادر كند عملش مي شد بخشنامه عملي به جاي بخشنامه كاغذي . (2348162) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۱۶:۰۱:۰۱
جناب اقاي دكتر توكلي باسلام لطفا بررسي فرماييد١- چرا مجمع عمومي المهدي و هرمزال در تاريخ٩٢/٤/٣١اينقدر يواشكي و همچين كسي نفهمه برگزار شد ٢-،اگهي دعوت مجمع براي خرداد ماه بود چرا تمديد شد اكهي تنفس مجمع در كدام روزنامه چاپ شد كه هيچكس نديد ٣- ايا مگر به نوجب قانون برنامه و سياستهاي اصل ٤٤ سازمانهاي توسعه اي مثل ايميدرو در مورد شركتهاي در شرف واگداري حق اعمال تصدي گري دارند كه مجمع برگزار مي كنند انهم ابنطوري ٤- مگر سازمان خصوصي سازي و تعدادي ا ز وزرا به موجب قانًون اداره امور مجامع شركتهاي در شرف واگداري را به عهده ندارند ؟ (2347740) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۷ ۲۳:۱۹:۰۶
ببخشيد لطفا اصلاح شود مجمع ٩٣ مورد نظر است (2348157) (alef-13)
 
همکار
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۰۸:۳۷:۴۳
سلام بر همه موافقین و مخالفین بردران برسید به زندگی و کار خودتان ماعبع دست اینو و اون نشید بگذارید کا کنیم تولید کنیم اخر خون شهدا دامن گیرمون میشه (2348321) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۱ ۰۹:۵۹:۱۳
تو بيشتر نگران خون شهدا هستي يا بيشتر نگران نون خودت ؟ شهداي عزيز جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند و پيشكش كردند تا اين مملكت به دست غارتگران نيفتد انها هم مي توانستتد مثل شما عافيت طلب باشند و بگويند به چه مملكت صاحب دارد !!!! پس كلكم راغ و كلكم مسئول عن رعيه. براي كيست ؟ سالار شهيدان حضرت امام حسين هم همينطور هيچ وقت نفرمودند به. من چه !!!ااگر دين نداري لاقل ازادمرد باش و هون شهدارا با عافيت طلبي خود وسر ...داشتن لگد مال نكن لطفا (2354417) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۰:۴۴:۰۶
جنابان همکاران ثباتان و همه همکاران گرام گوش فرا
دادن و اشاعه مواردی که اثبات آنها منوط به پیگیری و کارشناسی دستگا ههای مرتبط دارد جز دلسردی و نا امیدی چیزی بهمراه ندارد جز سوء استفاده بعضی ها که معلوم الحال هستند پس با هم متحد در مسیر تولیدی با نشاط گام بر داریم تا مدیران ارشد نیز بیش از گذشته همچون تخصیص بهروری به فکر ما کارگران نستوه در دمای 50 درجه هرمزگان باشند و این قبیل امورات را به اهلش بسپاریم (2348496) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۲:۰۵:۲۴
موافقيم0اما بشرطيكه سهم بهره وري به ما كارگران بدبخت هم برسد0اگر برسد؟ (2348684) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۲:۰۸:۱۳
چشم از این به بعد علاوه بر بستن چشم و گوشمان مغزمان را هم تعطیل میکنیم اینطوری محیط کارمون هم برای ما وهم برای مدیران ارشد شادتر میشه (2348693) (alef-3)
 
جعفر
۱۳۹۳-۰۶-۰۹ ۱۱:۵۵:۳۳
بخش اول که منوط به پیگیری مراجع قانونی است را قبول دارم بخش دوم که نا امیدی را به همراه دارد اگر هدفتون نا امیدی افرادی است که المهدی را ملک پدری خود میدانند قبول چون دیگر زملن پس دادن فرا رسیده انشا الله و بخش سوم که نیز افراد معلوم الحال اگر باز سوئ استفاده کنندگان اموال المهدی است باز هم دمت گرم و قبول ولی اگه منظورت افشا کنندگان است که انها نه قدرتی در سیستم داشتند که از دست رفته باشد و نه اختیاری.در مورد اتحاد هم هر جا تا به امروز هر جامعه ای ضربه خورده از تفرقه بوده پس همه با هم و دست در دست هم پیش به سوی تلاش و کوشش و اجرای فرامین مقام معظم رهبری .ولی در مورد بخش اخر که افاضه فرمودید به ما ربطی ندارد نمیدانم و نمیشناسمت که نظر بدهم ولی از قدیم گفتند هر کس خویش را بهتر شناسد شاید همانطور که فرمودید شما سواد و دانشت به این جور اعداد و ارقام قد ندهد و این ارقام به سواد شما زیادی میکند پس همان بهتر که افرادی این گونه و امثال شما که سواد اظهار نظر را ندارند دخالت نکنند و به اهلش بسپارند که با تمام وجود این را نیز موافقم چون تا الان علاوه بر تفرقه بیسوادی افراد در بعضی از اظهار نظرها نیز باعث ضرر و زیان و ضربه به جامعه شد ه است (2351164) (alef-10)
 
همكار
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۱:۴۳:۵۶
اهلش كجاست؟جز تنها دلاور مرد اقاي توكلي كه هيچ كل ياريش نميكند (2348636) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۱:۴۷:۴۷
ياري اندر كس نميبينم/ياران را چه شد (2348641) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۸ ۱۴:۳۰:۰۲
ما كارگران هرمزال و المهدي از جناب آقاي گلكار همايت كرده و بابت زحمات ايشان كمال تشكر را داريم و به هيچ عنوان كوشمان شنواي حرفهاي افراد سودجو نميباشد (2349037) (alef-10)
 
جعفر
۱۳۹۳-۰۶-۰۹ ۱۲:۰۸:۴۴
دوستان اگر تا چند وقت قبل این بحثها میشد و به منتقدان میگفتیم افراد سود جو شاید کمی حق داشتیم چون افراد را میشناختیم و شاید کمی مغرضانه انتقاد میکردیم و این اجازه را به خودمان میدادیم که به همکارانمان این چند نفر ازاد مرد عنوان سود جو بدهیم ولی اکنون اگر به منتقدان این نحوه مدیریت عنوان سود جو اطلاق شود خیلی حواسمان باشد که به بالا ترین نهادهای نظارتی داریم توهین میکنیم پس لطفا دستمالمان را در گوشه ای بگذاریم و غرض و مرض را از خودمان دور کنیم و اگر قصد مشارکت در بحثها را دارید بدون توهین به سازمانهای نظارتی و افراد شریفی همچون نمایندگان محترم مجلس تو هین و جسارتی نکنیم که هم پیش خدا مسئولیم و هم انها حق پیگیری و اعتراض را دارند اگر امروز معترضین را سود جو بدانیم نهادهایی چون سازمان بازرسی و مجلس شورای اسلامی و سازمان محترم ایمیدرو و بسیاری از سازمانهای دیگر به این نحوه مدیریت و حیف و میل اموال معترضند و در خواست رسیدگی دارند و از دل همین اسنادی که افراد به گفته دوستمان سودجو ارائه دادند ظاهرا پرونده ای به مبلغ تقریبی 50 میلیارد تومن تخلف را سازمان محترم بازرسی تایید وجهت رسیدگی نهایی به قوه قضائیه ارجاع داده است پس در انتخاب کلمات و الفاظ دقت شود لطفا (2351198) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۹ ۰۰:۰۱:۰۴
اخی راست میگید دو نفرشون اصلا ماشین ندارند بفرمایید با ماشین نمیاند چون یکیشون چند تا خانه بندرو تهران داره یکی دیگه از این بی ماشینا هم عمده فروشی داره و اون یکی دیگم که جرات داره ماشین خریده تو بازار ید طولای داره (2350386) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۹ ۱۱:۱۷:۴۳
دم همه همکاران فهیم که در دام فتنه گران نمی افتند گرم (2351048) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۰۹ ۱۱:۲۰:۰۴
جناب آقای گلکار مدیر متخصص و خاکی ما حمایتت می کنیم چون بفکر کارگر و تولید هستی و شکی نداریم که شما پاینده و پایدارید (2351066) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۱۰ ۰۰:۱۷:۱۴
كارگر ان عزيز شما به كار توليد بيش از پيش اهتمام داشته باشيد نه فريب اين افرادي راكه به اسم كارگر شعار حمايت از گلكار را مي دهند بخوريد كه اينها جز يك عده جيره خوار گلكار هيچي نيستند و همه تان انها را ميشناسيد و نه فريب. به اصطلاح اين حضرات سود جويان افشا كنند گلن را . انشا... بزو دي زود گزارش. بازرسي كل كشور و راي دلدگاه به اطلاع عموم خواهد رسيد و همينطور گزارش حسابرسي كاربرد ارقام كه از طرف ايميدرو بالاخره يكسال پس از پيگيري اين افراد زحمت حسابرسي را تقبل فرمودند !!! (2352472) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۱۵ ۱۰:۳۶:۱۵
لطفا سازمان بازرسی کشور به شرکت زغالسنگ پروده طبس هم سری زده شود چون اینجا هم کم از این اتفقات نمی افتد. (2471254) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.