نظر منتشر شده
۴۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 424796
گران‌های بی کیفیت در بازار خودروی کشور/ کیفیت خودروهای داخلی فدای کمیت شد
بخش اقتصادی الف، 26 آذر 95
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۴۳
از 41 مدل خودروی تولید داخل کیفیت 28 نوع بطور میانگین کمتر از 1.5 ستاره به خود اختصاص داده‌اند.

تولیدات خودروسازان داخلی کشور در آبان ماه سال جاری به 93 هزار و 299 دستگاه رسید که این میزان در مقایسه با مهر ماه  14 هزار و 483 دستگاه افزایش یافته است. طبق آخرین گزارش ارزشیابی خودرو که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر شده است، 99 درصد حجم تولیدات به خودروهای گروه سبک و یک درصد مابقی مربوط به خودروهای گروه سنگین است که این تولیدات شامل 41 دستگاه خودرو در گروه سبک و 10 مدل در گروه خودروهای سنگین است.

گروه سبک- بخش وانت
خودرو های گروه سبک به دو بخش وانت و سواری تقسیم می شود که در بخش سواری وانت ها هفت وانت با قیمت  پایین تر از 50 میلیون تومان مورد ارزیابی قرار گرفته است که  شش دستگاه  تنها یک ستاره کیفیت را از آن خود کرده اند و وانت تندر ایران خودرو طلایه دار ستاره های کیفیت بوده است. وانت تندر، سایپا 151 x، مزدا تک کابین، دیزل زامیاد، مزدا دو کابین، آریسان، و نیسان دوگانه سوز از خودروهایی بوده اند که تنها یک ستاره کیفیتی دریافت کرده اند.

براساس این گزارش در گروه خودرهای وانت خودروهای وانت نیسان دوگانه سوز و وانت تندر به ترتیب بیشترین و کمترین میزان تولید خودرو را به خود اختصاص داده اند.
خودرو های داخلی؛ گران های بی کیفیت/ خودروسازان فقط به فکر افزایش ظرفیت تولید
 
بخش سواری
در بخش سواری، خودروهای پژو 206و گرند ویتارا به ترتیب بیشترین و كمترین میزان تولید خودرو را در این ماه به خود اختصاص دادند.
 
در جدول سطوح کیفیت خودروهای تولید داخلی،‌ پنج طبقه بندی در نظر گرفته شده که به ترتیب مربوط به خودروهای زیر 25،‌ 25 تا 50،‌ 50 تا 70، 75 تا 100 و بالاتر از 100 میلیون تومان است.  
 
اولین  کلاس خودرویی مربوط به سواری های پایین تر از 25 میلیون تومان بوده که در این رده تمامی خودروها مربوط به تولیدات گروه خودروسازی سایپا است؛ پنج خودرویی که در این رده مورد بررسی قرار گرفته اند تنها موفق به دریافت یک ستاره ایمنی از شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران شده اند.
 
سایپا 131 X  پارس خودرو، سایپا 111 X ، تیبا، سایپا 132 X و سایپا 131 X خودروهایی با قیمت 25 میلیون تومان بوده که ازکیفیت مطلوبی در میان خودروهای داخلی برخوردار نیستند و طی یک ماه گذشته درکیفیت  تولیدات این گروه تغییری حاصل نشده است.
خودرو های داخلی؛ گران های بی کیفیت/ خودروسازان فقط به فکر افزایش ظرفیت تولید
 
دومین گروه خودروهای داخلی با بازه قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان را شامل می شود که در این رده 18 نوع مختلف خوردو وجود دارد؛ در این کلاس رنو ساندرو با چهار ستاره کیفی با کیفیت ترین خودروی محسوب می شود.
 
در این گروه هشت خودرو با یک ستاره ، دو خودرو با دوستاره، هفت خودرو با سه ستاره و تنها یک خودرو با یک ستاره کیفی وجود دارند؛ در 18 نوع خودروی این گروه تنها پژو 206 توانسته به اندازه یک ستاره، افزایش کیفیت داشته باشد.
 
انواع مدل های MVM، پژو پارس، سمند، پژو 206، تندر 90، پارس تندر خودروهای این کلاس را تشکیل می دهند.
 
خودرو های داخلی؛ گران های بی کیفیت/ خودروسازان فقط به فکر افزایش ظرفیت تولید
 
سومین کلاس خودروهای مورد ارزشیابی  قرار گرفته مربوط به خودروهای 50 تا 75 میلیون تومان است که از پنج نوع خودروی این گروه سه مدل دو ستاره و دو مدل تنها یک ستاره کیفیت را  از آن خود کردند.
 
لیفان X60 پایین ترین و جک J5 بالاترین سطح کیفیت در میان برلیانس H330، آریو و MVM  را کسب کردند.
 
خودرو های داخلی؛ گران های بی کیفیت/ خودروسازان فقط به فکر افزایش ظرفیت تولید
 
خودروهای بین 75 تا 100 میلیون تومان چهارمین گروه ارزشیابی خودروهارا تشکیل می دهد که شامل کیا سراتو، تیگو 5، آسا و جک S5 می شود.
 
در این کلاس دو خودرو با سه ستاره و دو خودرو با دو ستاره از نظر کیفی تولید می شوند که کیا سراتو محصول گروه سایپا بالاترین درجه کیفی را دارا است.
 
خودرو های داخلی؛ گران های بی کیفیت/ خودروسازان فقط به فکر افزایش ظرفیت تولید
 
آخرین گروه مربوط به خودروهای بالای 100 میلیون تومان است که تنها دو مدل نیومزدا 3  و گرند ویتارا را شامل می شود؛ که در این بین نیومزدا 3 با بهبود کیفی توانسته یک ستاره دیگر از آن خود کند تا دومین خودرویی باشد که در میان 41 گروه خودرویی 4 ستاره کیفیت کسب کرده است.
 
خودرو های داخلی؛ گران های بی کیفیت/ خودروسازان فقط به فکر افزایش ظرفیت تولید
 
گروه سنگین
 
در آبان ماه سال جاری خودروهای كامیونت ایسوزو NPR75K و كامیون ایسوزو FVR به ترتیب بیشترین و كمترین میزان تولید خودرو را به خود اختصاص داده اند.
 
خودروهای سنگین در سه گروه کامیونت، کامیون(باری - کمپرسی) و کشنده تقسیم می شود که کشنده ولوو FH500 با چهار ستاره کیفی بالاترین کیفیت را در گروه خودروهای سنگین دارا است.
 
خودرو های داخلی؛ گران های بی کیفیت/ خودروسازان فقط به فکر افزایش ظرفیت تولید
منبع: باشگاه خبرنگاران
 
کلمات کلیدی : خودرو، تولید خودرو
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۰۹:۴۶:۰۷
مردمی که کمپین تحریم رو شکستن در واقع به خودشون ظلم کردمن و برا خودشون هزینه درست کردن و این وضعیت هم تا مشتری داره و مردم میخرن ادامه خواهد داشت (4068633) (alef-13)
 
جلیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۱۱:۳۰:۰۶
مردمی تو کمپین نبودن که کمپینی شکسته باشن.کمپین تو چهارتا کانال تلگرامی و پیج اینستا و کلا تو مجازی بود.مردم پول نداشتن که بخرن یهویی دولت بهشون وام داد و ریختن خریدن.الان هم همینطوره.الان هن اونایی که پول ندارن تحریم ناخواسته کردن و اگه پول داشته باشن مثل اونایی که دارن ماشین میخرن.دلتون رو با اصطلاح تحریم خوش نکنید.خیلی مونده تا ما بتونیم این چیزا رو بفهمیم. (4068777) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۲۱:۴۹:۰۶
چرا ما خودمونو گول میزنیم.تا حالا هر وقت جنس بی کیفیتی ساخته شده یا قیمتها بی دلیل افزایش پیدا کرده ,مردم از اون استقبال هم میکنن.مفهوم وحدت براشون معنایی نداره. (4069343) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۹-۲۷ ۰۳:۵۵:۴۵
البته همه تقصیرها هم گردن مردم نیست.
وقتی حکومت بازار را انحصاری کرده و راه ورود خودرو به قیمت نازل و با کیفیت عالی را بر روی مردم بسته،خب چه انتظاری از مردم دارید؟! (4069592) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۱۲:۲۷:۱۰
هر چی خودروی بی کیفیته دارن تولید میکنند(با قطعات ساخت چین)، و روز بروز هم خیابونها دارند شلوغ میشند
در حالی که عرض خیابانها ثابته
کسی هم به فکر نیست بعد چند سال چه اتقاقی میفته
واصلا بعد چند سال میشه ماشین شخصی بیرون برد؟؟؟!!! (4068841) (alef-13)
 
تبریزی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۰۹:۴۸:۰۸
منطق قبلی مردم ایران: تا ماشین ها گرون تر از این نشده هجوم ببریم بخریم.
منطق فعلی مردم ایران: تا ماشین ها بی کیفیت تر از این نشده هجوم ببریم بخریم.

"نخریم تا مجبور بشن قیمت ها رو بیارن پایین و کیفیت رو ببرن بالا" تو منطق مردم ایران تعریف نشده است. (4068635) (alef-13)
 
مالک خودروی پراید 131 صفر با 7 نقص فنی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۰۹:۴۸:۳۶
عرصه و اعیان کارخانه های ورشکسته سایپا و ایران خودرو باید به زیر قیمت کارشناسی حراج شده و درآمد ناشی از این واگذاری صرف امور عام المنفعه گردد (4068636) (alef-13)
 
جلیلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۱۱:۳۲:۲۱
آقای مالک پراید ... اون وقتی که همه میگفتن خودرو ها بیکیفیتن نخرین تا دیدی مفته دویدی زنبیل گذاشتی تو صف فکر نقص فنی امروز رو چرا نمیکردی؟؟بکش نوش جونت. (4068782) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۹-۲۷ ۰۴:۰۷:۲۰
این راهش نیست جلیلی عزیز
یکی با ماشین کار میکنه
یکی مریض دیالیزی داره و هفته ای ۲ بار باید ۶۰ کیلومتر راه بره
یکی محل کارش دوره و بد مسیر
یکی هم میخواد حداقل امکانات را برای خانوادش فراهم کنه
مشکل از انحصار و زورگویی و حمایت غیر منطقی از فرغون سازان است که البته سود حاصله تخس میشه و تهش هم مردم کیلویی چندند . (4069593) (alef-11)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۹-۲۷ ۰۴:۱۹:۴۷
بنده هر روز و روزی چندین نوبت از صدر تا ذیل ایرانخودرو را نفرین میکنم.
چرا ؟؟؟؟ بعد از خرید ۲۰۶ تیپ ۵ چرا؟؟؟؟؟
درست بعد از اتمام زمان گارانتی(زمان و نه کیلومتر) دیسک و صفحه خراب شد و بقول تعمیرکار دست دوم بوده(راست و دروغ گردن تعمیرکار)
کنترل ریموت فرمان ضبط ماشین از روز اول خراب بود و بعد از ۷ ۸بار مراجعه و نگرفتن نتیجه ،از فرط عصبانیت تصادف هم کردم و ۱میلیون و ۲۰۰ خسارت دیدم.
از روز اول ماشین به سمت چپ میکشید و ۳ ۴ بار رفتم و فهمیدم که نباید میرفتم و دادم بیرون تعمیرش کردند.
خدا شاهده خیلی بیشتر میتونم بنویسم اما چه فایده؟ کی گوش میده؟اصلا" واسه کی مهمه؟ (4069594) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۰۹:۵۲:۳۳
تعطیلی کارخانه های مونتاژ خودرو ( سایپا - ایران خودرو ) آرزوی دیرین ماست (4068643) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۱۲:۱۵:۱۵
ای خدا یعنی میشه (4068831) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۱۲:۲۱:۳۲
میگیم چرا ازخوروهای بی کیفیت تولید داخل(مونتاژ باقطعات چینی درجه سه) حمایت بی تفکر دارید؟؟!!
میگن از تولید داخل داریم حمایت میکنیم!!
خودروهای خارجی را به چندین برابر قیمت میفروشند
خوروهای داخلی هم همش مونتاژه اونهم از قطعات بی کیفیت چینی
چرا؟؟؟
چون یه عده فقط دنبال سود بیشتر هستند (4068834) (alef-13)
 
قطعه ساز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۰۹:۵۶:۳۱
قطعات خودرو پراید رو از بازار بخری و سر هم کنی ، برات در میاد 9 میلیون و 700 !
( بدون احتساب 9% مالیات بر ارزش افزوده و بیمه شخص ثالث )
من موندم اینا روی چه حسابی پراید رو میدن 21 میلیون ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (4068650) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۰۹:۵۸:۰۳
این ستاره ها من درآوردی است. اگر با استانداردهای بین المللی سنجیده شوند هیچ کدام ستاره ای دریافت نمی کنند. (4068654) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۱۰:۲۸:۴۸
اینکه میگن ایرانخودرو ضررده هست ، حرف درستی هست..
ما یک 206 مدل 94 گرفتیم.. تا الان گریبکس و تهویه موتور، جلوبندی و تسمه و خلاصه کلی موارد ، رو مجبور شدند عوض کنند...یعنی کار به حمل با جرثقیل رسید..اینقدر نابود بود ..
جدیدا اینقدر روغن کم میکنه، سه بار رفتیم خودشون چک ش کردند
میگن باید رینگ ش عوض بشه..
خوب شما حساب کن...تو دوره گارانتی این قدر جنس بی کیفیت میدن ، مشتری که مجبورن خودشون خرجش کنند دوباره

اگر چهار تا قطعه با کیفیت بیاد تو خط تولید، نظارت روی بحث کیفی باشه که خودشون بیشتر سود میکنند.
ما هم هر رو الاف تو ایران خودرو نخواهیم بود. (4068691) (alef-13)
 
سورنا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۱۰:۳۸:۱۵
لطفا اینقدر به مسئله کیفیت نپردازید
یه بارم به نوآوری و تولید محصولات جدید بپردازید
خسته شدیم از بس محصولات تکراری دیدیم (4068701) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۱۰:۵۴:۵۴
نه کیفیت دارند و نه فرایندهاشون به روزه که تعدادشون رو زیاد کنن از طرفی یه چیزی هم از داخلشون دزدی میشه تا به دست مصرف کننده برسه. (4068723) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۱۰:۵۷:۳۰
اصلا خلاقیتشون منو کشته ... بدنه مثلا پژو یا پراید را برش میدن میشه وانت پژو یا وانت پراید یا یه خورده این ور و اون ورش را انحنا میدن میشه فلان مدل ماشین. (4068728) (alef-13)
 
ناشناس
Estonia
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۱۱:۰۱:۲۷
بنده ده سال پیش به دوستانم گفتم و الان هم تکرار میکنم که ما خودروساز نیستیم و استعداد آنرا نداریم ...ولی میتوانیم قطعه سازهای خوبی باشیم..آنهم بشرط انکه با شرکتهای بزرگ دنیا رابطه فنی و تکنیکی داشته باشیم ..
اینهمه پول و ارزی که تو این 35 سال تو حلقوم این خودروسازها ریختیم صرف امور باغداری و صنایع تبدیلی میکردیم الان حرف اول را میزدیم ... (4068735) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۱۱:۰۷:۴۲
تنها راهش اینه که عوارض در یافتی از واردات به خودروساز پرداخت بشه در این صورت قیمت خودرو داخلی کاهش پیدا میکنه و کیفیتش بالا میره و به مرور ترقی میکنه و از طرف دیگر چون دولت از عوارض سهم نمیبره قانون کاهش سال به سال عوارض رو اجرا میکنه به این ترتیب کم کم رقابت بوجود میاد از طرفی هم به خودروساز کمک میشه که کم کم خودت رو هم سطح رقیب ها بکنه (4068744) (alef-13)
 
amin
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۱۱:۲۷:۴۷
تیبا خریدم....دقیقا 14 روز میشه.... دنده ها با زور جا میره مخصوصا دنده 3

درب عقب سمت راننده با فشارو ضربه سنگین بسته میشه
بالای 100 تا فرمان به لرزه شدید میفته تا جایی که داشبورد هم داد میکشه
فرمان گرایش به چپ داره ....بعده 14روز کارت گارنتی هم صادر نشده حاضرم هم خبرنگار الف بیاد از جلو ببینه و عکس و فیلم بگیره تا هوشیار باشید

ایمیلمو میزارم خواستید درخدمتم (4068773) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۱۱:۳۷:۱۴
زیاده خواهی های خودروسازان باعث بی کیفیتی خودروهای داخلی شد. خدا لعنت کند آن کسی که باعث شد خودرو هشت میلیونی در عرض یک سال شد بیست میلیون! از آن روز بخاطر این که قیمت رو پایین نیارند ، کیفیت رو پایین آوردند. (4068792) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۱۲:۰۹:۴۵
آیا وقتش نرسیده، مقایسه میان جنگ هشت ساله و تولید خودرو در این 38 ساله شود تا معلوم شود کدام یک ببیشتر موجب خسارات جانی و مالی به کشور شده است؟! (4068825) (alef-13)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۱۲:۳۲:۲۷
حمایت از تولید ملی فقط شعاره .....تولیدی که ضرر به ملت رو به همراه داره و بعد از سال ها حمایت هنوز نمیتونه سر پا وایسه و با یه تکون جهانی به سقوط نزدیک میشه همون نباشه بهتره ... (4068848) (alef-13)
 
احسان
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۱۲:۴۱:۴۶
برید سایت euroncap که مرجع امتیاز بندی ایمنی خودروها است، زانتیا یک ستاره داره
اونوقت پراید هم یک ستاره داره؟ (4068862) (alef-13)
 
شیرازی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۷ ۱۰:۰۴:۵۶
امار شرکت بازرسی کیفیت واستاندارد به نوعی غیر واقعی و به دور از حقیقت است چون کیفیت یک خودرو داخلی با یک خودرو خارجی با یکسان بودن قیمت انها قابل قیاس نیست۰۰ (4069674) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۱۲:۵۳:۰۳
در ایران خودرو و سایپا رو ببندید، اجازه بدید ماشینهای خارجی با پدر مادر مثل تویوتا و نیسان و هوندا و ـ ـ ـ. در تیراژ بالا ولی فقط با 10 درصد قیمت بیشتر نسبت به قیمت فروش در خارج، بدون هیچ گونه عوارض و گمرکی وارد بشه ـ با اون 10 درصد بیشتر ، حقوق همه این کارگرهای ایران خودرو و سایپا و قطعه سازهای بی کیفیت در میاد ـ پرداخت کنید به اونها تا اونها هم نون بخورند ـ مطمئن هستم خریدار هم راضی خواهد بود ـ فقط میمونه بحث پاداشهای کلان مدیران و هیات مدیره و نورچشمی ها ، که با این 10 درصد ، در نمیادـ اون رو دولت میتونه سالیانه یک ردیف بودجه ثابت براش ببینه تا اونها هم سهم خودشون رو بگیرند ـ اینجوری حداقل ملت ماشین با کیفیت سوار میشند و همه هم راضی و خوشحال خواهند بود ـ ـ ـ (4068872) (alef-13)
 
کاوه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۱۳:۲۳:۵۰
اینکه یک نهادی به خاطر پول و سود بیشتر خودروی بی کیفیت تولید کند و هر قیمتی هم که دلشان خواست روی خودرو بگذارند و خودشان هم با وضع قوانین جلوی واردات آزاد خودروی خارجی با کیفیت را بگیرند و مردم از روی ناچاری خودروی داخلی بخرند و جان و سرمایه و وقت آنها در جاده ها به مخاطره بیوفتد به این میگن چی میگن؟قضاوت با مردم. (4068912) (alef-13)
 
بهروز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۱۴:۰۴:۳۵
منطق پوسیده مسئولین
یک میلیون شاغل این بخش نباید بیکار بشن عوضش 70 میلیون ایرانی ضرر کنن جانی و مالی ! (4068948) (alef-13)
 
بی نام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۷ ۱۰:۰۷:۳۶
داداش همه اینها بهانه است مهم کسب درامد با فروش چند برابر قیمت این خودرو های خارجی هست اگرنه اگه دولت نگران بیکار شدن مردم بود تو صنایعی مثل کیف کفش و اونجاهایی وارد میشد که توان رقابت هست واجازه نمی داد فله ای همه چیز وارد بشه (4069675) (alef-11)
 
۱۳۶۰
Romania
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۱۷:۱۸:۱۵
تا زمانیکه خودروساز ایرانی برای خود رغیبی نمیبینه به همین کیفیت ادامه خواهد داد باید واردات ازاد بشه تا ماشینها درست بشن (4069078) (alef-13)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۱۹:۱۵:۱۸
اولین خیانت را با خرید این باصطلاح خودروهای ساخت ایران خودرو و سایپا و .... در حق خود و خانواده مان می کنیم . بخدا لیاقت مردم ما این نیست . (4069224) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۲۰:۲۱:۱۸
هنوز کس نمیدونه که کیفیت یعنی تکنولوژی و دست خودروسازیها نیست!!!اگر جنس چینی وکره ای و فرانسوی خوب استفاده کنند کیفیت خودرو خوب است و اگر ندهند نه (4069262) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۲۲:۰۶:۵۷
یادمه اوایل دولت تدبیر و امید رئیس جمهور محترم خودرو سازها رو تهدید کرد که عوارض واردات رو بر میداره و چه و چه .....
اما اتفاقی نیوفتاد.
بعضی وقتا که مصاحبه رئیس انجمن خودرو سازی رو میبینم فکر میکنم زورش از رئیس جمهور بیشتره.
این یعنی مافیای ثروت و قدرت یه جوری این صنعت رو بلعیده که عمرا این صنعت بتونه کمر راست کنه.
حالا ما ملت انتظار داریم مثلا پراید کیفیت بوگاتی ویرون داشته باشه، خب نمیشه که.
از صدر تا ذیل صنعت به اصطلاح خودروسازی رو همه با پارتی بازی پر کردن. طرف کارشناس امور مراتع و باغداریه شده متخصص کنترل کیفیت ایمنی خودرو.
با این مافیا و اون پرسنل زحمت کش، اگه بگم زور خدا هم بهشون نمیرسه اغراق نکردم. (4069359) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۹-۲۶ ۲۲:۵۸:۱۲
درود بر نعمت زاده که یک تنه چه عملکردی داشت ؟
افزایش قیمت
کاهش کیفیت
کمبود خودرو در بازار و تقاضای کاذب و...
یعنی از این بهتر نمیشه مدیریت کرد (4069409) (alef-13)
 
United Arab Emirates
۱۳۹۵-۰۹-۲۷ ۰۹:۱۶:۴۶
چه میییکنه این سایپا....!!!با این پراید 131...فقط کم مونده بره رالی پاریس داکار..شرکت کنه.... (4069657) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۷ ۱۶:۱۶:۰۱
ای خدا
کی میشه ما هم مثل ادما سوار خودروی کلاسA بشیم (4070122) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۷ ۲۰:۱۵:۴۸
هیسسسسسسسسسسس تورم تک رقمیه چرا شکر نمی کنید ؟ :| (4070370) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۸ ۰۷:۵۲:۲۲
تا زمانی که خودروسازهای ما مجبور به رقابت با خودروهای خارجی نشوند وضعیت همینطور خواهند ماند. مجلس باید با تغییر عوارض زمینه اینکار را فراهم کند (4070904) (alef-3)
 
حسين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۹-۲۸ ۰۹:۲۸:۴۷
دلال از سر و كول مملكت بالا ميره. اونوقت شما هر روز يه گير ميدي به خودرو.هر چي باشه توليد ملي از دلالي و دزدي بهتره. طرف فرهنگ رانندگي نداره, خودشو به كشتن ميده بعد ميگن چون ماشينا بي كيفيتن ملت كشته ميشن!!! تو تصادفات هزار عامل موثره.خودرو عامل 5 درصد از تصادفات هم نيست.
مثلا همين مسكن و آپارتمان و بورژوآي مستغلات. بي كيفيت و گرون. راجع به اين بنويس هر روز. (4071032) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.