نظر منتشر شده
۷۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 262354
مجتمع های آموزشی و پرورشی بمانند یا بر چیده شوند؟
بخش تعاملی الف - علی اکبر ارشادی، 13 اسفند 93
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۴۹
در زمان وزارت آقای حاجی بابایی، طرح ایجاد مجتمع‌های آموزشی و پرورشی شهری و روستایی در اواخر سال ۱۳۸۸ مطرح شد. سرانجام در تابستان ۱۳۸۹ با آماده شدن مقررات آیین‌نامه‌ها و... این طرح برای اجرا به ادارات آموزش‌وپرورش ابلاغ شد. بر این اساس ۸۰۰۰ مجتمع آموزشی در کشور تشکیل شد. (البته آیین‌نامه تشکیل مجتمع‌ها چند ماه بعد و در آذر مکاه ۸۹ به تصویب شورای عالی آموزش‌وپرورش رسید!)

مجتمع‌هایی از ۶ واحد آموزشی یا حداقل ۲۰۰ دانش‌آموز و از یک یا چند دوره تحصیلی و از یک جنسیت یا جنسیت مختلف. البته در شهر کمی متفاوت‌تر. یک مدرسه که شرایط لازم مثل فضای مناسب و امکان دسترسی به مدارس دیگر را داشت به‌عنوان مرکز مدارس دیگر به‌عنوان مدارس اقماری یا تحت پوشش. یک نفر از معلمان با انتخاب اداره به‌عنوان مدیر مجتمع، یک معاون پرورشی، یک معاون اجرایی (بر اساس آمار دانش‌آموزی) و مدیران قبلی یا افراد منتخب جدید به‌عنوان معاون آموزگار یا معاون دبیر. ازاین‌پس ارتباط اداره با مدارس بیشتر از طریق مدیر مجتمع برقرار می‌شد. شرکت در جلسات، پاسخ بخشنامه‌های اداری، نامه‌نگاری با اداره، کنترل و نظارت بر روند امور مدارس، تشکیل انجمن اولیا و مربیان، امور مالی و...همه با مدیر مجتمع و البته با همکاری معاونین مدارس اقماری بوده است.

با گذشت حدود ۵ سال از فعالیت مجتمع‌ها، محاسن و معایب این طرح تا حدود زیادی مشخص شده است. برای ادامه فعالیت مجتمع‌ها، رفع عیوب این طرح ضروری به نظر می‌رسد. در این راستا، مجتمع‌های شهری در سال تحصیلی جاری در خیلی از مناطق و استان‌های کشور تقریباً منحل گردیدند که به نظر اقدام درستی است. در زیر به برخی از محاسن و معایب مجتمع‌ها اشاره می‌شود:

محاسن
۱-با توجه به تشکیل جلسات متعدد مدیران در ادارات و لزوم شرکت مدیران در این جلسات، با حضور مدیر آموزگاران در جلسات مدیران مدارس ابتدایی زیادی تعطیل می‌شدند (مدارس تک پستی روستایی) با ایجاد مجتمع‌ها، فقط مدیر مجتمع در جلسات شرکت می‌کند و از تعطیلی مدارس برای حضور در جلسات جلوگیری می‌شود.

۲-در خیلی از ادارات سیستم اتوماسیون اداری برای ارسال بخشنامه‌ها به مدارس، ایجاد شده است که در مصرف کاغذ صرفه‌جویی قابل‌توجهی انجام می‌گیرد. نیز سرعت ارسال مطالب فوری به مدارس قابل توجه است. خیلی از مدارس روستایی فاقد سیستم سخت‌افزاری و خط تلفن هستند و امکان دسترسی به اینترانت را ندارند. با تجهیز مرکز مجتمع، سرویس‌دهی به مدارس اقماری انجام می‌شود. این مسئله برای امور مالی امتحانات مدارس هم صدق می‌کند.

۳-با ایجاد مجتمع‌ها و مدیریت واحد بر مجتمع، امکان استفاده از تجهیزات و فضاهای موجود مدارس در سطح مجتمع برای مدارس تحت پوشش فراهم شده است.

۴-با توجه به جمعیت اندک خیلی از مدارس روستایی، امکان تجمیع فعالیت‌های پرورشی و ورزشی و نیز برگزاری مراسم در مناسبت‌های مختلف به‌صورت مجتمع و با دانش‌آموزان بیشتر، فراهم شده است.

۵-مدیر مجتمع یا معاونینش می‌توانند با بازدید جامع و تخصصی از کلاس‌های درس و نظارت بر امور آموزشی و پرورشی مدارس در دوره تخصصی خود، مشکل عدم امکان بازدید ادارات و کارشناسان را از مدارس تا حد زیادی مرتفع کنند.

اشکالات و معایب
۱-با ایجاد معاونت‌های مختلف (اجرایی، پرورشی و...) همزمان با ایجاد مجتمع‌ها، هزینه‌هایی به آموزش‌وپرورش تحمیل شده است. البته اگر فعالیت‌های انجام گرفته خوب و قابل‌قبول باشد، این هزینه‌ها قابل چشم‌پوشی است.

۲-در برخی از مجتمع‌های آموزشی مدیران مجتمع‌ها، از یک دوره انتخاب شده و طبعا تسلط و آشنایی با دوره یا دوره‌های دیگر ندارند. با انتخاب معاونین از دوره‌های مختلف می‌توان تا حدود زیادی این نقیصه را برطرف کرد.

۳-با تجمیع حساب‌های مدارس تحت پوشش مجتمع در یک حساب متمرکز، ابهاماتی در مورد هزینه کرد اعتبارات واریزی برای تک‌تک مدارس به وجود می‌آید. شفاف‌سازی مدیران مجتمع‌ها می‌تواند از این ابهامات بکاهد.

۴-با عدم برنامه‌ریزی برخی مدیران برای حضور خود معاونین مجتمع در مدارس

اقماری، باعث تجمع عوامل اجرایی در مرکز مجتمع وعدم حضور مثمر در مدارس تحت پوشش شده است.

۵-ابهاماتی در مورد انجام ارزشیابی مدیران مجتمع‌ها توسط دوره مربوطه وجود دارد

و اما پیشنهاد به آموزش‌وپرورش
با توجه به موارد فوق و دیگر موارد، بهتر است به ادارات مناطق تفویض اختیار شود تا با بررسی جامع و همه‌جانبه مجتمع‌های موجود در سطح منطقه، نسبت به ادامه‌ی فعالیت یا انحلال مجتمع‌ها، اقدام کنند. ممکن است ادامه‌ی فعالیت یک یا چند مجتمع در سطح منطقه لازم و انحلال برخی لازم باشد. تشخیص این امور به ادارات واگذار گردد.
 
سینا
۱۳۹۳-۱۲-۱۳ ۱۵:۲۱:۳۷
یعنی توان مدیر یک مدرسه ما آنقدر بالاست که بتونن یک مجتمع آموزشی که متشکل از چند مدرسه است رو اداره کنند؟! (2722024) (alef-3)
 
رحمان
۱۳۹۳-۱۲-۱۳ ۱۶:۲۹:۱۹
هست. امکانات نمی دهند سرانه 6 ماه برای هر دانش آموز 1200 تومان. بایدهزینه آب برق گاز کاغذ کپی تاسیسات تلفن اینترنت و .... را از همین پول پرداخت کنید. بفرمایید شما مدیر باشید (2722186) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۸ ۰۱:۱۴:۵۸
سئوال :
آیا می توان به عقب بازگشت و از معلم آموزگار خواست که همزمان با اتوماسیون اداری 6 کلاس درس را اداره و در جلسات اداری و غیره شرکت کند؟

آیا همه معلمان توان استفاده از رایانه را دارند و می توانند مشکلات خود را حل نمایند؟ مثلا" دیگر لیست آمار ثبت نامی یا لیست بیمه شدگان فقط با یک نرم افزار ثبت و در قالب یک cdبه ادارات ارسال می گردد.

آیا با این کار و حذف مدیر مجتمع نیازمند احیای راهنمای تعلیماتی نخواهیم بود؟

خلاصه :
مجتمع ها فقط برای روستا جوابگو هستند زیرا تعدد کلاس ها و تغییرات کتب جدید امکان پاسخ دهی به نامه و نوشتن دفتر اندیکاتور و دفاتر مالی و امتحانات و آمار را نخواهد داشت. (2757125) (alef-10)
 
555
۱۳۹۴-۰۲-۱۴ ۰۱:۰۲:۱۳
همه که مث هم نیستند (2866321) (alef-10)
 
مدیر مجتمع
۱۳۹۳-۱۲-۱۳ ۱۶:۱۶:۱۹
بنده مدیر مجتمع هستم با 700دانش آموز از دوره های استثنایی. ابتدایی. متوسطه دوره اول و دوره دوم
حقوق بنده با حقوق معاونین برابر است اضافه کاری نداریم مسولیت تمام مدارس مجتمع با مدیر است بیشتر حقوق صرف رفت و آمد به اداره و جلسات می شود اداره با ادارات کل باسامانه در ارتباط است ولی ما باید تمام بخشنامه را به صورت دستی به اداره ببریم باور کنید بیشتر ماه ها تا 180 تا بخشنامه از طرف آموزش و پرورش به مجتمع ها گسیل می شود صرفه جویی در کاغذ دروغ بزرگ است . بعد به جای کمیته امداد کار می کنیم به جای بهورزان و مربی بهداشت کار می کنیم به جای بهزیستی کار می کنیم .سرایدار هستیم با بی پولی تعمیرات انجام می دهیم شاید بگویید استعفا دهید ولی این پست حتما یکی قبولی کند و این وضع برای او هم هست
اگر مجتمع ها برچیده شوند به خدا هم معاونین مدارس سمت قبلی خود را که مدیر بودند کسب می کنند و هم مدارس احساس استقلال می کنند و هم مدیر مجتمع به مدرسه خود بیشتر وقت می گذارد این مجتمع ها را ازروی این ایران برچینید لطفا (2722151) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۳ ۲۲:۱۸:۵۶
اگر ناراحت هستيد استعفا دهيد (2722826) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۹:۳۸:۰۸
می تونی متن را کامل بخوانید (2723394) (alef-10)
 
مجید
۱۳۹۳-۱۲-۱۳ ۱۶:۱۷:۱۹
بنده با 21 سال سابقه تدریس در اموزش و پرورش معتقدم تاثیر این طرح در کفیت بخشی به آموزش در حد صفر است. (2722155) (alef-3)
 
فرهنگی
۱۳۹۳-۱۲-۱۳ ۱۸:۵۸:۴۷
البته صفر کمی اغراق آمیز است در مقایسه با طرحی که میلیارد ها تومان از سرمایه این مملکت را به باد داد
یک نمونه اش اینکه با حقوق این به اصطلاح مدیران میشد هر هفته یک مدرسه در ایران ساخت (2722453) (alef-1)
 
مجید
۱۳۹۳-۱۲-۱۳ ۲۲:۵۴:۳۹
دوست عزیز شما یک نمونه از مزایای این طرح را بفرمایید. (2722888) (alef-3)
 
معلمی‏ ‏به‏ ‏فکر‏ ‏دانش‏ ‏آموز
۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۰۹:۰۱:۳۷
حذف‏ ‏بروکراسی‏ ‏غلط‏ ‏اداری‏ ‏/‏ ‏نظارت‏ ‏نزدیک‏ ‏بر‏ ‏مدارس‏ ‏روستایی‏ ‏توسط‏ ‏مدیر/تقسیم‏ ‏امکانات‏ ‏آموزشی‏ ‏و‏ ‏پرورشی‏ ‏در‏ ‏مدارس‏ ‏روستایی/جلوگیری‏ ‏ ‏از‏ ‏تعطیلی‏ ‏مدارس‏ ‏هنگام‏ ‏تشکیل‏ ‏جلسات‏ ‏با‏ ‏مدیران‏ ‏روستایی‏ ‏و‏ ‏....‏ ‏از‏ ‏مزایای‏ ‏طرح‏ ‏هست‏ ‏.برای‏ ‏همتون‏ ‏متأسفم‏ ‏ (2976503) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۳۰ ۱۵:۴۰:۴۰
باسلام
برای کسانی مثل حضرتعالی که فقط به فکر پست و مقام هستید پایمال شدن بیت المال و افت تحصیلی و... مهم نیست.
مجتمع های آموزشی اگر یک مزیت داشته باشند هزار و یک عیب دارند که درک آن برای امثال حضرتعای که قطعا با این پست ادعای خدایی می کنید قابل درک نیست. ضمنا تعطیلی مدارس در هر حال بخاطر جلسات اتفاق می افتد چون وقتی جلسه در مجتمع تشکیل می شود حتما مدارس تعطیل می شوند پس نسنجیده بخاطر خود حرف نزنید.
با احترام
یکی از مدیران مجتمع (2980455) (alef-11)
 
mokhtar
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۲۲:۲۶:۰۲
کاش یک مورد نام می بردین بعد نمره صفر می دادین. (3879883) (alef-11)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۳ ۱۶:۳۸:۴۳
ایرادات مجتمع ها خیلی بیشتر از این ها می باشد. مدیران و معاونان مجتمع ها در بین معلمان مقبولیت ندارند. تمام کارهای مدرسه توسط معون مستقر در مدرسه انجام میشود . با ایجاد مجتمع ها فقط چند پست اضاف در هر مجتمع ایجاد شده که فقط حقوق مفت می گیرند. (2722209) (alef-1)
 
mokhtar
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۵-۲۱ ۲۲:۳۲:۲۱
این یک دروغ بزرگی است که فقط قبول داری (3879892) (alef-11)
 
معلم
۱۳۹۳-۱۲-۱۳ ۱۶:۴۵:۲۶
این طرح میتوانست موففیت آمیز باشد ولی چون سیاست در آموزش وپرورش رخنه نموده است این مجتمع ها به محلی برای اوقات فراغت برخی ها است. (2722222) (alef-1)
 
مهران
۱۳۹۳-۱۲-۱۳ ۱۶:۵۰:۴۲
این طرح های مسخره و کارشناسی نشده ریشه آموزش و پرورش را سوزانده . مدرسه زندگی - مجتمع های آموزشی - المپیاد درون مدرسه ای - طرح تعالی مدیریت و ...
با 27 سال سابقه در این آموزش و پرورش ، کوچک ترین نفعی را از این طرح ها ندیدم .
هدف اصلی کسب ثروت از حق طراحی و پیشنهادات هست. تا کی آزمون و خطا ؟ تا کی تاراج سرمایه ها ؟ تا کی منفعت طلبی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (2722231) (alef-1)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۲ ۱۰:۱۳:۵۱
من کار زیادی به این طرح و طرح های دیگر که همگی توسط خود فرهنگیان محترم تهیه و اجرا شده ندارم فقط با توجه به فرمایش شما چنین استنباط کردم که قبل از این طرح در کشور ما سالانه حدود نیم میلیون اینشتین توسط فرهنگیان محترم تولید میشده و الان این تولید به صفر رسیده است.
زمانی که من دبیرستان بودم نه از دبیرستانهای استعداد درخشان خبری بود و نه مداررس خصوصی، فرهنگیان بیش از حقوق به شغل خود افتخار می کردند و این مقدار نگران مقایسه در آمد خود با بازیگران سینما نبودند، آموزشگاه های خصوصی و معلم خصوصی وجود خارجی نداشت که برای مکانها و کتابهای خود در تلویزیون تبلیغ کنند و سیل فرار دانش آموزان المپیادی و نخبه به دیار غرب رخ نمی داد و کشور هم با توان خودش اداره میشد.
لطفا یک معلم ریاضی با تجربه این معادله ساده را حل کند (2777438) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۳ ۱۷:۱۸:۳۳
البته یادمان نرود مجتمع ها زمانی اختراع شدند که جو کشور بسیار امنیتی شده بود و هدف اصلی از این کار کنترل معلمان و مدیران توسط خودی ها ی دولت بود (2722305) (alef-1)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۱۳ ۱۷:۳۵:۲۴
دراین طرح گروه زیادی از معلمان مدیر مجتمع ومعاون می شوند ابتدای سال تحصیلی مدارس روبراه وتا اخرسال یا نوبتی میان یا گاهی سری میزنند وضمن گرفتن مزایای بیشتر نقش چندانی در تعلیم وتربیت ندارند این در حالی است که بار اصلی بر دوش مدرسینی است که حضوری فعال ومزایای کمتری میگیرند.روش مجتمع موجب شده در بعضی جاها تعداد کارکنان از دانش اموزان بیشتر باشد روش سابق مناسب تر بود. (2722334) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۳ ۱۷:۳۵:۳۳
مزخرفترین طرحی که تا بحال اجرا شده.
یه سری افراد تحت عنوان مدیر و معاون مجتمع حقوق آنچنانی ( حداقل 1.5 برابر سایر همکاران ) می گیرند بدون اینکه کار خاصی انجام بدند. یعنی نصف کار یک معلم رو انجام نمیدهند (2722335) (alef-1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۱۷ ۱۱:۱۴:۵۴
باسلام به محضرمبارک همکاران به خصوص معلمین زحمتکش(حقیقت رامی نویسم)
بنده قبلاراهنما بودم درسال 89بعنوان معاون پرورشی مجتمع شروع بکارنمودم
درسال90بنده رامدیرمجتمع معرفی کردندرفتم پیش رئیس اداره گفتم بشرطی این مسئولیت رامی پذیرم که معاونان راخودم انتخاب نمایم ایشان هم قبول کردنددرمدت این4سال کلیه امورات اداری اجرائی تعمیراتی تجهیزاتی رابنده ومعاونینم انجام می دادیم به خداقسم تاآخرین روزهای حذف مجتمع هابنده باهمکاری معاونینم درمدارس کارکردیم یعنی شهریور94مجتمع ها خیلی خوب بودبخصوص درمدارس دورافتاده
اما اشتباه کاردرانتخاب افرادبود (4103390) (alef-11)
 
سربداران
۱۳۹۳-۱۲-۱۳ ۱۹:۲۱:۵۸
متاسفانه این طرح هیچگونه مزایایی نداره ونتیجه اش این شده که مدیر کاملا ییکار و دستور دهنده تام باشد !!! (2722493) (alef-1)
 
حسین رحمانی
۱۳۹۳-۱۲-۱۳ ۱۹:۲۵:۱۱
طرحی ناپخته فقط برای مشغول کردن نیرو ها ها .هیچ در هیچ و بدون هیچ سود. (2722502) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۳ ۱۹:۳۲:۵۲
این طرح تنها برای کسانی مفید بود که «میز» کم داشتند! وگرنه، جز هزینه هیچ نداشت. (2722514) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۳ ۱۹:۴۵:۰۳
خدمتتان عارض شوم که بهتر است به مسائل مهمتری بپردازید ! مثلا در روزی که فرهنگیان به بی عدالتی اعتراض داشتند ! رسانه ملی صلاح دید تا به موضوع قورباغه سه پایی در فلان نقطه دنیا بپردازد ! آموزش و پرورش بر حسب تلقی مسئولین و ادراک مردم نهادی اضافی است ! (2722539) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۳ ۱۹:۵۴:۵۰
اگر این طرح منحل شود بودجه قابل توجهی از آموزش وپرورش صرفه جویی می شود که بسیاری از مشکلات فعلی آموزش وپرورش را می توان حل کرد در ثانی مگر قبلا که هر واحد آموزشی مستقل بود وکادر همان آموزشگاه متخصص کار خود بودند وبه مسولیت خود اشراف داشتند چه مشکلی ایجاد می کرد آیا حالا درست است که یک مدیر دبستان را به عنوان یک رییس مجتمع آموزشی گذاشته اند که در زیر مجموعه خودجند دبیرستان دوره اول ودوم را دارد که جالب اینجاست این مدیر تا کنون در مقطع متوسطه کار نکرده است!!!!!!نمی دانم جناب حاج بابایی چگونه این مشکل را ایجاد کرد؟؟؟؟؟؟؟ الف عزیز حتما درج نمایید با تشکر (2722548) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۳ ۲۰:۲۴:۳۴
به نظر منم طرح بی خودی بود .معمولا مدیران مدارس هر کدام برای خود حکمرانی مستقل هستند و زیر بار مدیر مجتمع نمی روند .همان طور که ده درویش در گلیمی بخسبند و دو پادشاه در اقلیمی نگنجند .به شخصه دیده بودم که یه مدیر معمولی میخواست بر چند مدیر شبیه خود تسلط داشته باشد و معمولا دیگران نمی پذیرفتند. (2722600) (alef-1)
 
معلم مجتمع
۱۳۹۳-۱۲-۱۳ ۲۰:۵۸:۳۱
بر چیده شود بهتر است. (2722647) (alef-1)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۳ ۲۱:۵۷:۱۲
وزارت آموزش و پرورش را منحل کنید و مکتب خانه ها را ایجاد کنید مگر به علوم جدید در آخرت نیازی است ! (2722780) (alef-1)
 
معاون مجتمع
۱۳۹۳-۱۲-۱۳ ۲۲:۵۷:۲۷
جناب اقای فانی عزیز که شما را دوست داریم خواهشمندم که مجتمع ها را منحل کنید که کارایی ندارن بیشتر درگیری بین مدیر و معاون دبیر ها است به خاطر کارها که کی انجام دهد (2722897) (alef-10)
 
معلم
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۱:۴۲:۰۰
این مجتمع ها خیلی پرت و بیهوده است و فقط دست و پای مدیران مدارس را بسته و به هیچ کاری نمی آید. علاوه بر مجتمع ها، باید ادارات آموزش و پرورش (استان و شهرستان) نیز کاملاً منحل شده و نیروها و امکانات و بودجه های آنها در اختیار مدارس قرار بگیرد. الان بخش عظیمی از بودجه های آموزش و پرورش صرف کسانی می شود که در ادارات نشسته اند و بخشنامه های وزارتخانه را به مدارس می فرستند و از خودشان نیز هیچ ندارند! وزارتخانه بخشنامه می فرستد به استان، استان هم می فرستد به شهرستان! شما را به خدا بگویید فلسفه وجودی این همه «کارشناس» در ادارات کل و شهرستان چیست؟! اکثر قریب به اتفاق این افراد نه تنها هیچ نمی دانند، بلکه چون توان تدریس ندارند و نمی توانند با دانش آموز برخورد کنند، در گوشه اتاقی لمیده اند و صبح را به ظهر رسانده و «اضافه کار» هم می گیرند! چرا وزارتخانه بخشنامه ها را مستقیماً به مدارس نمی فرستد؟ بودن این ادارات یعنی به هدر دادن پولهایی که می توان در مدرسه با آنها وسایل کمک آموزشی خرید و دانش آموزان ماهری تربیت کرد. (2723095) (alef-10)
 
جلال
۱۳۹۴-۰۴-۲۲ ۰۰:۳۰:۴۱
کاش این پیشنهادات مورد بررسی و تحقیق قرار می گرفت
در بیشتر مواقع همین گونه به نظر می رسد که می فرمایید (3035475) (alef-11)
 
محسن
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۶:۳۹:۱۹
من خودم معلم هستم ریاضی تدریس میکنم
اصلا واسم اموزش و پرورش مهم نیست (2723156) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۸ ۲۲:۴۶:۳۵
من هم معلم ریاضی هستم.بهتر است کل آموزش وپرورش منحل شود چون نیازی به علم نیست و معلم و آموزش وپر ورش اضافی هستند................ً. (2732408) (alef-10)
 
معلم
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۸:۲۱:۰۱
با توجه به موازي كاري مجتمع ها با معاون دبيران، معاون اموزگاران و نيز ادارات آموزش و پرورش بهتر است برچيده شود چون به قول معروف لقمه را از پشت سر به دهان بردن است. (2723250) (alef-10)
 
دیار
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۰۸:۴۳:۵۵
با عرض سلام . این موضوع که تأسیس مجتمع های آموزشی و پرورشی روستایی گامی در راستای توانمندسازی مناسبتر نیروهای انسانی ، نظارت مستمرتر بر فعالیت های مدارس ، سرعت بخشی به اجرای طرح ها و برنامه های دوره های مختلف تحصیلی و . . . گذاشت امری ملموس بوده است . اما تجربه ی 5 ساله تأسیس این مجتمع ها ثابت نمود که این طرح نیز همانند بسیاری دیگر از طرح ها پس از مدتی به حال خود رها شده و بازدهی اولیه ی خود را از دست داد . در بدو تأسیس مجتمع ها اعتبارات مناسبی در راستای بهینه سازی فرایند های آموزشی و پرورشی در نظر گرفته شد که طی سال های اخیر این اعتبارات به کمترین حد خود رسید . فارغ از سایر مشکلات اجرای این طرح به نظر اینجانب می بایست بازنگری دقیقی در راستای نحوه تداوم فعالیت مجتمع ها صورت بگیرد . (2723280) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۰:۱۲:۵۸
طرح خوبی است البته برای خواص!‏ پستهای زیادی ایجاد شد و دوستان این پستها را اشغال کردند و بازدهی صفر،با تجربه چهارده سال تدریس در مدارس روستایی این را میگویم. (2723486) (alef-10)
 
مدیر مدرسه
۱۳۹۳-۱۲-۱۴ ۱۱:۵۴:۱۱
با سلام بنده با 26 سال سابقه تدریس،مدیریت ،معاونت مدارس به این نتیجه رسیده ام که این طرح مجتمع های آموزشی یک طرح شکست خورده بوده وبهتر است برچیده شود تا حداقل در هزینه هایی مانند حق مدیریت ومعاونت که به بعضی افراد بیکار پرداخت می شود صرفه جویی شودوحتی شاید باور کردنی نباشد اگر بگویم اگر خود وزارتخانه وادارات کل وادارات آموزش وپرورش هم منحل شود هیچ اتفاق ناگواری نمی افتد شما پیدا کنید یک طرح رو که این چند ساله به نغع آموزش این کودکان معصوم بوده باشد اصلا اداره ای تحت عنوان اداره فرهنگ وآموزش را زیر مجموعه وزارت اقتصاد قرار دهید بلکه آموزش وپرورش از دست این سیاسی بازان خارج شوددر تمام این سالها وجود وزارت را با ادارات زیر مجموعه رو هیچ گاه ندیدم بتوانند در زمینه بالارفتن کیفیت آموزش کمک کرده باشند وشاید همه فراموش کرده اندکه مهمترین طرح در آموزش وپرورش ارتقا جایگاه معلم است ارتقا ارزش مقام معلمنه به عنوان یک کارمندو حقوق بگیر دولت بلکه به عنوان کسی که می تواند فرهنگ سازواثر گذار باشد، نه طرحهایی مانند مجتمع های آموزشی وطرح تعالی مدیریت مدارس، شمارا به خدا آموزش پرورش را از دست سیاست بازان خارج کنید اصلا آموزش وپرورش را یک نهاد غیر سیاسی اعلام کنید از انتخاب وزیر تا مدیر مدرسه رو به خود معلمان بسپارید اگر این کار را نکنید آقای توکلی عزیزونمایندگان محترم مجلس فردای قیامت که همه ما به آن اعتقاد داریم تمام این کودکان جلوی شمارا خواهند گرفت همین الان دراین بلبشوی حق وحقوق معلم از خود مسئولان آموزش وپرورش تا فعالان یک جناح سیاسی خاص که تحت عنوان کانون معلمان فعال هستند تا بعضی از نمایندگان مجلس تاشبکه بی بی سی فارسی هرکدام دوست دارند از این نمد معلم برای خود کلاهی بدوزند که هر کدام از آنها آنچیزی که برایشان مهم نیست همان فرهنگ، آموزش ومعلم است بودن یا بودن این طرحها مهم نیست مهم سیاسی بودن یا نبودن آموزش وپرورش است (2723748) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۱۲-۱۷ ۱۳:۵۹:۰۴
مجتمع فقط اتلاف حقوق بیت المال و وقت گذرانی بوده وبا کمبود نیرو عده زیادی از معلمان باحذف مجتمع ها ازاد گشته ومشکل کمبود نیرو تا حدی حل میشود .وخیلی از معضلات از قبیل رفیق بازی و....از گردونه وپیکره اموزش وپرورش خارج می شود (2729472) (alef-10)
 
محمد صادقي
۱۳۹۳-۱۲-۱۸ ۰۸:۵۹:۱۲
اتفاقا طرح خوبي است ولي اشكالاتي در مجتمع ها وجود دارد كه بايد برطرف شوند واصلاح شود. (2730858) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۱۸ ۰۹:۳۰:۳۸
اینکه این مجتمع ها برچیده شوند یا نه بستگی به نظر وزارت فخیمه آموزش وپرورش دارد اگر قرار بر برچیدن باشد گروهی از کارمندان آموزش وپرورش یک پروژه تحقیقی البته با هزینه آموزش وپرورش شروع می کنند و حتما" نتیجه تحقیق مطابق نظر وزارت فخیمه با هزار استدلال محکم ثابت خواهد کرد که برچیدنش بهتر است وایضا" اگر نظر وزارت ماندن مجتمع ها باشد نیز نتیجه تحقیقات آن را اثبات خواهد کرد مثل همه طرح ها از جمله 3-3-6 و ارزشیابی توصیفی و .... (2730912) (alef-10)
 
فرهنگی
۱۳۹۳-۱۲-۱۹ ۰۹:۳۰:۳۳
این یک بحث کارشناسی و داخلی اموزش و پرورش است و اصلا نیازی به مطرح شدن در اینجا نداشت......همه افراد بازدید کننده که فرهنگی نیستند و اطلاعی از موضوع ندارند. چرا اینقدر به مسائل آموزش و پرورش می پردازید؟ آیا رسانه ها اخبار دیگری برای گفتن ندارند؟ چندین روزه که شبکه خبر زیر نویس میکند: بخشی از مطالبات فرهنگیان پرداخت خواهد شد. گرچه به این خبر اعتمادی نیست. اما اصلا چه دلیلی برای گفتن آن وجود دارد؟ این همه اداره و موسسات مختلف هست . چرا دایما این خبرها را منعکس می کنید ؟ اعلام کردن این اخبار فقط مشکلات ما فرهنگیان را بیشتر می کند و دایما باید به جامعه توضیح بدهیم که : تمام این اخبارها و پرداخت ها دروغ است...... وام 5 ملیونی!!!! پرداخت معوقات!!! اضافه شدن 20 درصدی معلمان!!! ترا به خدا مارا رها کنید . چون این خبرها از درون مارا می سوزاند و از بیرون جامعه ضد فرهنگی و معلم را... (2732987) (alef-10)
 
معلم د.ج
۱۳۹۳-۱۲-۲۱ ۲۳:۲۰:۰۱
بحث درمورد برچیده شدن مجتمع های اموزشی است که این مجتمع ها اولا اموزشی نیستند بلکه یک اداره جدیدی هستند برای عده ای دران جا لم بدن وکاری به اموزش وکیفیت اموزش هم ندارند وفقط کارشان تکثیر بخشنامه است که این کار درچند ساله گذشته درادارات فقط یک نفر ان را انجام می داد ولی حلا در یک شهرستان کوچک صد نفر انجام می دهند طرح های یک شبه ان هم درخواب عاقبتش بهتر از این نمی شود صد حیف به سال های گذشته........؟؟؟؟؟؟ (2740616) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۳-۱۲-۲۲ ۰۹:۴۹:۵۷
این مجتمع ها فقط تعداد کادر اداری را افزایش داده است اگه باعث میشدند که کادر مرکزی ادرات آموزش و پرورش کاهش پیدا میکرد خوب بود اما از اداره ها یه نفر هم کم نشده در عوض برای هر مجتمع 10 نفر به کادر ادراری اضافه شده است
دومین عیب کلd مدیریت در آموزش و پرورش اینه که هیچ وقت از معلم های خوب تو کادر اداری استفاده نمی کنند تقریبا بیشتر افرادی که پست مدیریت و معاونت دارند افرادی هستند که توان اداره کلاس را ندارند یا این طور وانمود کردند و برای خالی نبودن عریضه بهشون پست دادند. همیشه معلهای موفق باید در کلاس بمانند و پست های اداری بین افرادی که تو کلاس مشکل دارند دست به دست میشه. با مدیری با این ویژگی انتظار هیچ تحولی در مجتمعها نمیره (2741121) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۱۲-۲۶ ۲۳:۴۴:۲۳
باسلام بنده اظهار نظر همه رو خوندم به این راحتی نظر ندید بنده مدیر مجتمع روستایی هستم البته با 20سال سابقه تدریس . انصافا آدم نا موفقی در امر تدریس نبودم. متاسفانه مسوولین ادارات تمام مسوولیت ها را واگذار کردن به مدیران مجتمعها . از یک طرف با اعمال نظر های مختلف امکان انتخاب معاونین را از مدیر مجتمع میگیرند .منابع مالی که اصلا وجودندارد . بنده امسال با 800هزار تومانباید یک مجتمع 420نفری شامل11مدرسه رو اداره کنم .از طرفی مدیران مدارس برای هر مشکلی به مجتمع مراجعه میکنند. ما فقط اظهار شرمندگی میکنیم . هرروز باید در جلسات اداری شرکت کنیم . بازدید از مدارس و رفع مشکلات آموزشی و مالی . تکثیر و ارسال بخشنامه ها به مدارس .بخدا حق مدیریتی که بنده میگیرم فقط صرف این رفت وآمدها میشه .تازه چند نفراز همکاران ماشین ندارن و ماهی یکبار هم نمیتونن به مجتمع سربزنند واقعا همکاران معاون آموزگار و معاون دبیر به اندازه بنده حق مدیریت میگیرند و لازم نیست سالی یکبار هم به اداره برن باید امکانات مجتمعها زیاد بشه و همکاران مستقر در مدارس هم به اندازه حق مدیریتی که میگیرن زحمت بکشند .در این بین کارشناسان اداره کارشون راحت شده فقط کارشون دستور دادن وایراد گرفتنه (2754445) (alef-10)
 
حمید
۱۳۹۳-۱۲-۲۷ ۱۲:۴۱:۳۱
طرح خوبیه ،نمیدونم چرا ایراد میگیرید,؟ باعث جلوگیری از ریخت و پاش و سند زنی مدارس و حسابداری مدیران جداگانه و نیاز به تجهیزات اضافی مدارس و,...نیست. طرح خوبیه (2755510) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۱ ۰۷:۴۶:۰۷
مجتمع آموزشی ؟ مدیرمجتمع بیکارنشسته تودفترچون من مجتمع های زیادی رادیده ام وفقط حق مدیریت می گیرندوبعضی ازمدیران هم ازحذف مجتمع نگرانندهرروز-نمیدونم چرا؟واسم یه سواله. (2760813) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۶ ۲۰:۴۴:۲۴
مجتمع ها جمع شود .
والسلام (2767947) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۶ ۲۰:۴۷:۱۳
مدیر مجتمع ؟؟؟؟
مدیر مدیر است فرقی نمی کند . ولی مارکو پلو شدن مدیریت را ضعیف میمکند.
حالا مدیران مدارس دیگربا خزانه خالی بدون سرانه چکار می کنند که مدیران مجتمع نمی کنند؟
وضع آموزش و وضع مدارس بد است . خیلی بد.
اگر پولی باشد به مدارس نمی دهند.آموزش و پرورش یک خانه تکانی اساسی می خواهد.
همه تعطیلیم (2767950) (alef-10)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۱-۱۵ ۱۵:۴۸:۰۸
امیدوار وزیر محترم درسال 94 این غده سرطانی (مجتمع ها)راحذف نمایند واز محل صرفه جویی ان به حقوق معلمینی که فقط تدریس می کنند اضافه نمایند تا انگیزه ای برای رفتن به کلاس داشته باشند.

وقتی در یک مجتمع اموزشی روستایی با300 دانش اموز ابتدایی در 7روستا وبا 30 دانش اموز راهنمایی:

1-مدیر مجتمع لیسانس تاریخ با20سال تدریس
2-معون اموزشی لیسانس الهیات
3-معاون پرورشی لیسانس روانشناسی با 5سال سابقه

ایا معلمی که همه روش های تدریس را گذزانده واز تجربیات او استفاده نشود انگیزه ی رفتن به کلاس دارد؟


حال 32000 نیرو در مجتمع ها با حق مدیریت ومعاونت300000 تومان=6900000000 در هر ماه با حذف مجتمع ها صرفه جویی خواهد شد. (2788736) (alef-10)
 
مظفر
۱۳۹۴-۰۳-۰۷ ۱۹:۳۵:۳۲
دوست عزیز مدیرمجتمع همان مدیرمدرسه است که مرکزمجتمع شده است معاون آموزشی همان راهنمای سابق است دربرخی ازمدارس دیگرمربی پرورشی تعلق نمی گیردچراکه مجتمع معاون پرورشی داردوبایددرآن مدارس تدریس نمایدبس لطف کن نسنجیده نظرنده (2921917) (alef-11)
 
عبدالروف رزمجوئئ
۱۳۹۴-۰۲-۰۶ ۱۳:۴۶:۴۲
در مناطقروستایی ومحروم به علت کمبود امکانات خصوصا در مورد اتوماسیون وجود مجتمع ها ضروری می باشد با توجه به اینکه مدئر اموزگاران وقت و توانایی انجام کارهای اداری را ندارند فقط در مقاطع ابتدایی ضروری استت (2848987) (alef-10)
 
رضایی
۱۳۹۴-۰۲-۰۷ ۱۸:۴۶:۲۹
مدیرمجتمع هیچ کاری برای مدارس ماانجام ندادبه والله قسم (2852485) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۲-۱۶ ۰۱:۰۴:۰۶
مدیر مجتمع
با توجه به اینکه در مدارس روستایی امکانات محدود بوده واکثر معاون اموزکاران به سیستم مالی و....اشنایی کافی ندارند ودر عین حال باید به کلاس هم بروند حجم کار برای انها زیاد خواهد شد و در عین حال مجتمعهایی هم بوده اند که تاثیرات بسیار مثبتی ایجاد کرده اند واز خبر منحل شدن مجتمع معاونین اموزکار ناراحت شده اند شخصا خوشحالم که دراین مدت با تمام وجودم مدارس دیگر رابر مدرسه خود ترجیح داده ام ونشاط و همستگی را بین همکاران عزیزم ایجاد نموده ام واکنون با این خبر ناراحت هستند تا خوشحال به امید ایرانی سربلند (2870756) (alef-10)
 
عیسی
۱۳۹۴-۰۲-۲۴ ۲۰:۲۹:۳۳
من یک فرهنگی هستم چندسال درپست راهنمای تعلیماتی کارکرده ام درآن موقع کیفیت درسی دانش آموزان باامکانات کم خیلی بالا تربودالان که مدیران ومعاونان مجتمع هاتخصص لازم راندارندوباعنایت به اینکه اکثراسفارشی هستندعلاوه براینکه درارتقای مدارس نقش چندانی ندارندبلکه افرادپرتلاش وتوانمندرا،که جایگاه ومقام خوبی دارندبااحساس خطرسرکوب می کنند.خلاصه بایدمجتمع هاجمع بشندبه جای آن ازافرادباتجربه ومتخصص وتوانمندبعنوان راهنمای تعلیماتی بامزایای بیشتراستفاده نمایند.با عنایت به اینکه من با24سال تجربه درپست های مختلف کارکرده ام وباتوجه به تجربیاتم اعلام میدارم که راهنمای تعلیماتی زبده وکارکشته می تواندمشکلات آموزش وپرورشی مدارس رابه نحوشایسته حل وفصل نمایدچون قصوری معلم ومدیررابه وضوح می بیند (2889991) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۳-۰۴ ۱۲:۰۳:۰۶
همکاران بزرگوار شما یک روز سری به مجتمع بزنید تا از کارهای زیاد عوامل باخبربشید بعد قضاوت کنیدفقط همین بدونیدکه معاون اجرایی مجتمع در کنار همه کارهای اداری وبخشنامه ای در مجتمع بنده ثبت نام ودریافت نمرات دادن وگرفتن وزدن کارنامه ششصدوپنجاه دانش آموز راحساب کنید چقدر سخت هست ضمن اینکه هقته ای یکبار اگر به مدارس تابعه با ماشین خودش سر بزند چقدر وقت گیر وهزینه بر هست این بخشی از کار معاون اجرایی هست حالا گرفتاریها ومسئولیت های مدیران را خودتان قضاوت کنید همکارگرامی مدرسه تحت پوشش مجتمع که دارای صد دانش آموز دارد مدیر تنها شود اگر مجتمع حذف شود به نظر شمایی که میفرمایید بیست سال کارکردید ثبت نام ونمرات وکارنامه ونامه های اداری وجلسات هم برعهده او باشد وضع بهتر میشود یا اینکه مجتمع باشد حمایت ونظارت وهماهنگی وهم فکری ودستن هم گرفتن مدیر با زیر مجموعه باشد بهتراست ما پیشنهاد بهتر شدن ورفع ایراد هارو بدیم نه هر کی بیاد دیوار ساخته شده راخراب کند دوباره از نو بسازد این یعنی ساز نو وحدررفت سرمایه یه بخش عمده عقب ماندگی کشور ما اینه که هرمسئولی میاد خودش علامه دهر میداند وبدون توجه به کار ها وزحمات دیگران همه چی رو خراب میکنه وساز خودشو میزنه یه کم به فکر منافع مردم وکشور باشیم (2911149) (alef-11)
 
معاون اجرايي
۱۳۹۴-۰۳-۲۲ ۱۰:۲۹:۱۸
با سلام با صحبتهاي آقاي محمد كاملا موافقم من خودم معاون اجرايي مجتمع روستايي با ٥٠٠ دانش آموز هستم و در هفته طبق برنامه مجتمع به هر سه مدرسه زير مجموعه رفته و كارهاي امتحانات بخشنامه ها و نامه هاي اداري و سناد را انجام ميدهم اگر دقت كافي نداشته باشم يا كاري را يادداشت نكنم مسلما هيچ كدام از مديران به من يادآوري نميكنند چون همه فكر ميكنند من حواسم هست و آنها هم با خيال راحت كارهاي مربوط به خودشون را انجام ميدهند كهالبته كم هم نيست. با منحل شدن مجتمع ها به هيچ كدام از مدارس ما معاون اجرايي تعلق نميگيرد چون بايد آمار ٢٤٠ نفر باشد و به اين ترتيب اتفاقي كه مي افتد مديران بايد كارهايي كه تا حالا انجام ميداده اند را انجام دهند باضافه كارهاي اجرايي .. به نظر من در اين صورت شاهد به هم ريختگي در كار مدارس خواهيم بود. (2958162) (alef-11)
 
فرهنگیانی
۱۳۹۴-۰۳-۱۶ ۱۰:۳۶:۳۲
به نظرمن این واسطه بی روح رامنحل کنید والسلام (2941076) (alef-11)
 
دوست
۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۲۲:۳۴:۳۱
سلام.از ابتدا این طرح عالی شروع شد وهمکاری خوبی از طرف دولت وادارات شد ولی به مرور همکاری ادارات کاهش یافت ومدیران مجتمع شدند مسوول خدمات مدارس تحت پوشش وهماهنگ کننده کارها نه فرصتی برای بررسی کلاسها وجمع اوری نظرات معاونین ودبیران پیش امد تا اینکه معاونینی با سابقه بالای 28 سال یا بصورت تحمیلی ازطرف اراره یا سفارشاتی اراین طرف وان طرف به خصوص در حیطه پرورشی واجرایی دبیر فیزیک شد معاون پرورشی دبیر ادبیات شد معاون اجرایی وکارها بر دوش مدیر ماندومعاونین دبیر و....ولی تحمل شد ولی باز هم چون خانواده ها از نظم کارها راضیند وسردر گم نیستند به عنوان مدیر مجتمع راضی به انحلال نیستم با کم کردن بعضی از پستها که اشاره شد ودادن یک معاون کاری به مدارس بالای 150 نفر می توان خیلی بهتر سامان داد وانهایی که از حقوق بالای مدیران مجتمع نظر اشتباهی می دهند بروند یکی از احکام مدیران مجتمع را ببینند تا این همه سوئ تفاهم برداشته شوند کار را برای رضایت حق باید کرد وبس (2946301) (alef-11)
 
فاطمة
۱۳۹۴-۰۳-۲۲ ۱۱:۰۶:۴۲
در مجتمع عملا دو نَفَر. زيادي هستند كه بي جهت حق معاونت مي گيرند كار ها رأي معاونان مدارس انجام مي دهند زحمت كلاس داري رأ هم مي كشند ان وقت در مجتمع چهار نَفَر بي كارند فقط حق معاونت بيشتري مي گيرند خواهشمندم حذف كنيد و انگيزه ي كار كردن رأ به مديران مدارس باز گردانيد (2958217) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۳-۲۳ ۱۸:۳۸:۳۹
تورا بخدا مجتمع ها رو بردارید یا در انتخاب مدیران دقت کنید آیا نیاید عوض بشن اصلا چرا مدارس دخترانه وپسرانه نباید از هم جدا بشن چون تجمیع انها مسیله ساز است مجتمع ما سه مدرسه دخترانه ویک مدرسه پسرانه دارد معاون پرورشی واموزشی مدرسه مردن ومدرسه ها یکی راهنمایی دو تا ابتدایی وبخاطر فامیل باز ی وباند بازی عوض نمشن چرا به این نکات توجه نمی شود نیاز به مربی در مدارس آمار بالا در مدارس دخترانه هست مجتمع باعث فشار بر معاون مستقل مدارس است . (2962267) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۰۲ ۱۲:۳۳:۱۱
باسلام
مجتمع ها خوب بود ،اگر مجتمع هم پابرجا باشد استعفا خواهم داد
معاون پرورشی مجتمع هستم با 24 سال سابقه
عملکرد هرکس بستگی به وجدانش دارد
پرکارترین دوران خدمتم در مجتمع ها بود(7 مدرسه ) خوشحالم و از عملکردم راضی البته با مستندات فراوان
دلیل استعفا :بایستتی جوابگوی همه بود 1-آموزش وپرورش 2- مدیران مدارس 3- همه ادارات که با آ.پ ارتباط دارند 4- اولیاء دانش اموزان ،خلاصه هرارباب رجوجی که به مجتمع یا مدارس کار داشت .
به زندگی خودم هم نمی رسیدم
فرزندان به مدیران ومعلمانی بسپارید که آنچه در کتابها است به مرحله عمل (تعلیم وتربیت)در آورند 1- مهارتهای زندگی 2- خداشناسی و............ (2989130) (alef-11)
 
داود
۱۳۹۴-۰۴-۰۷ ۲۱:۱۴:۱۵
سلام به مسئولين محترم آموزش وپرورش
شما را به خدا لطف كنيد هر چه سريع تر مجتمع هاي آموزشي را به دلايل ذيل حذف كنيد:
1 - باند بازي اكثر مديرا ن
2 - بي عدالتي وپارتي بازي بعضي مديران
3 - توجه به نامه نگاري وپاسخ گويي دروغين بعضي از مديران وبي توجهي در امر آموزش دانش آموزي
4 - توجه به مصور كردن برنامه هاي آموزشي براي جلب رضايت اداره براي ابقائ در پست مديريت
5 - نداشتن مهارت كافي بيشتر مديران در اداره كردن چند مدرسه
6 - و......

به خاطر خدا كمي هم به فكر دانش آموزان باشيم = حدف مجتمع درك اجتماع آينده سازان (دانش آموزان ) (3003276) (alef-3)
 
گشاورز
۱۳۹۴-۰۴-۰۹ ۲۰:۱۸:۴۶
از وقتی گه مجتمع بر کزارشده معلمان دیر می ایند زود می روند هیج نظارتی نیست به دانش اموزان لطمه زیادی می خورد (3007395) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۱:۲۹:۰۸
همکار محترم معلومه مغرضانه فرمایش می فرمایید تا حالا که نظارت مدیر مجتمع رو نزدیکتر به خود می بینند دیر میان و زود می رن اگه مدیر مجتمع نباشه بهتر و منظمتر سر کار خواهند رفت ؟؟!!خواهش می کنم یه مقدار عاقلانه تر و منطقی تر باشید البته این بستگی به مدیر مجتمع داره که تا چه حد در وظیفه خود بتواند ایفای نقش کند (3054313) (alef-11)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۰۱:۲۳:۰۲
با سلام و عرض خسته نباشید انایی که مغرضانه به موضوع نگاه می کنند خب مجتمعها خوب نیستند چون در یه گوشه روستای دور افتاده نمی خواهند سایه ناظری به عنوان مدیر مجتمع را حس کنند و بدور از نظارت اداره به بهانه های مختلف کلاس ها را تعطیل کرده و دنبال کارهای شخصی خود بروند و این بزگترین خیانت در حق روستا و دانش اموزان روستایی بنده ساکن روستا و باز نشسته روستا هستم معلمانی که در روستا بیتوته دارند تا حدودی شاید ادای وظیفه کنند ولی معلمانی که بیتوته ندارند بیاین و تماشا کنید اقایان اگه بیان با 1ساعت تاخیر و 1ساعت تعجیل به مکان بیتوته بر می گردند خدایش تعطیلی مجتمع ها یعنی برداشتن نظارت از مدارس و برداشتن نظارت = باتخته کردن درب مدارس روستایی از همه اینها گذشته یه معاون اجرایی در مجتمع ها کار اساسی و کلیدی را انجام میده که اگه نباشه کلاس اقای مدیر اموزگار کاملا باید بصورت طرح مدام اداره شود چرا که مدیر اموزگار دایما در گیر کارهای اجرایی و ...... است (3054306) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۵-۱۶ ۱۵:۰۷:۳۳
ما تو یه مدرسه شش تا پایه از اول تا ششم داشتیم، با 5 نفر معلم که یکی باید دو پایه تدریس میکرد. میخام بگم که موقع استراحت جای کافی برا نشستن نبود چونکه 6 نفر مدیر و معاون داشتیم که همه بیکار اونجا نشسته بودن.
اسامی افراد بیکار در ذیل اورده شده است.
1.مدیر
2 معاون اجرایی
3 معاون پرورشی
4معاون اموزشی
5. مشاور
6.مربی بهداشت
حالا خودتون قضاوت کنین. (3099767) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۶-۰۲ ۱۵:۵۷:۴۹
مجتمع ها خیلی عالی بودند (3139002) (alef-11)
 
فرهنگي ....
۱۳۹۴-۱۱-۲۳ ۰۷:۳۶:۰۰
اگه مديران محترم مجتمع هاي آموزشي به اصل وظايف خود پي ببرند وانجام وظيفه كنند بسيار طرح خوبي است .مديربايستي درشرايط بحران مالي وغيره مديريت خودش را نشان بده ، (3539203) (alef-11)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۰-۱۱ ۱۴:۳۶:۵۵
باسلام . وجود مجتمع های آموزشی وپرورشی در واقع یک اداره آموزش و پرورش در مناطق و روستاهاست که کلیه امور اجرایی ، فناوری ، ثبت نام ، امتحانات ،پاسخگویی به نامه های اداری از طریق اتوماسیون اداری وارزشیابی کارکنان وسایر امور اینترنتی چندین مدرسه را انجام می دهد و این از موارد مثبت مجتمع هاست که زحمت را از دوش آموزش و پرورش شهرستانها برداشته است . نظارت ، سرکشی و بازرسی از امور آموزشی و پرورشی مدارس نیز توسط مدیر و معاونین مجتمع انجام می شود . حق مدیریتی که عوامل مجتمع دریافت میکنند در برابر فعالیت آنان مبلغ مناسبی نیست ، زیرا هزینه موبایل و ایاب و ذهاب را از جیب خودشان پرداخت میکنند ، در کل ادامه مجتمع های آموزشی با توجه به تجربیات همکاران میتواند گره گشای خیلی از دوندگی ها و کیفیت آموزش باشد (4093226) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.