نظر منتشر شده
۲۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 166757
قيمت خودروها در بازار و تفاوت آن با قيمت كارخانه
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۹
در حاليكه مسوولان در هفته‌هاي اخير بر رشد توليد و در نتيجه كاهش قيمت خودرو در بازار تاكيد كرده‌اند، قيمت خودرو در بازار همچنان به‌طور غيرطبيعي و حبا‌ب گونه بالاست.

 
به گزارش ايسنا، به گفته فعالان بازار دليل اصلي اين وضعيت، كاهش عرضه از سوي خودروساز به دليل كاهش توليد است كه احتمالا در آينده رشد توليد و عرضه باعث خالي ‌شدن حباب قيمت‌ها خواهد شد. البته سازمان‌هاي نظارتي نيز بايد پاسخگوي قيمتهاي فعلي در بازار باشند.

 
به هر حال در حال حاضر در محصولات گروه خودروسازي سايپا، قيمت بازار سايپا 141 حدود 9 ميليون و 800 هزار تومان، سايپا132 حدود 10 ميليون و 100 هزار تومان و سايپا131 حول و حوش 10 ميليون تومان است. اين در حالي است كه قيمت كارخانه‌اي سايپا141 حدود 9 ميليون و 500 هزار تومان، سايپا132 حدود 10 ميليون تومان و سايپا131 نيز حدود 9 ميليون و 500 هزار تومان است.

 
هم‌چنين در حال حاضر قيمت فروش تيبا در برخي نمايندگي فروش سايپا در حالي حدود 14 ميليون تومان عنوان مي‌شود كه قيمت كارخانه‌اي اين خودرو حول و حوش 12 ميليون و 850 هزار تومان است.
تندر 90 پارس خودرو نيز اگرچه در مدل E1 آن يافت نشده و قيمت E2 فول آن در بازار حدود 23 ميليون تومان بوده، اما قيمت كارخانه‌اي اين خودرو حدود 17 ميليون و 500 هزار تومان است.

 
مگان نيز در مدل 2000 اتوماتيك آن به قيمت حدود 50 ميليون تومان در بازار عرضه مي‌شود، اما قيمت كارخانه‌اي آن حدود 37 ميليون تومان است. قيمت ماكسيما اتوماتيك نيز در برخي از نمايندگي‌هاي فروش در حالي حدود 71 ميليون تومان است كه قيمت كارخانه‌اي اين محصول حول و حوش 57 ميليون و 700 هزار تومان است.
تيانا فول آپشن نيز در بازار به قيمت حدود 90 ميليون تومان و تيانا معمولي حول و حوش 83 ميليون تومان عرضه مي‌شود، در حاليكه قيمت كارخانه‌اي مدل فول اين خودرو حدود 80 ميليون تومان و معمولي 74 ميليون تومان است.

 
اما در محصولات گروه صنعتي ايران خودرو، در حالي پژو 206 تيپ2 به قيمت حدود 22 ميليون و 800 هزار تومان و تيپ6 حول حوش 33 ميليون و 500 هزار تومان عرضه مي‌شود كه قيمت كارخانه‌اي تيپ2 اين خودرو حدود 16 ميليون تومان و قيمت كارخانه‌اي تيپ6 اين خودرو نيز حدود 20 ميليون تومان است.

 
پژو 206 صندوق‌دار نيز در مدل V8 آن حدود 26 ميليون و 600 تومان و مدلV9 حدود 33 ميليون و 400 هزار تومان در برخي نمايندگي‌هاي ايران خودرو عرضه مي‌شود. اين در حالي است كه قيمت كارخانه‌اي مدل V8 حدود 19 ميليون تومان و مدلV9 حدود 22 ميليون تومان است.

 
تندر 90 ايران خودرو نيز در مدل E1 به قيمتي حدود 20 ميليون و 100 هزار تومان و E2 به قيمت حدود 22 ميليون تومان عرضه مي‌شود. البته نرخ كارخانه‌اي تندر 90 E2 حدود 17 ميليون و 500 هزار تومان و تندرE1 حدود 15 ميليون و 300 هزار تومان است.

 
اما پژو 405 نيز در حالي در برخي نمايندگي‌هاي فروش ايران خودرو به قيمت حدود 17 ميليون تومان فروخته مي‌شود كه قيمت كارخانه‌اي اين خودرو حول و حوش 14 ميليون تومان است.
پژو پارس سال به قيمت حدود 23 ميليون و 500 هزار تومان عرضه مي‌شود، در حالي كه قيمت كارخانه‌اي آن حدود 18 ميليون و 200 هزار تومان است.

 
اما سمند SE در حالي به قيمت حدود 15 ميليون و 300 هزار تومان در بازار عرضه مي‌شود كه قيمت كارخانه‌اي آن حدود 14 ميليون و 500 هزار تومان است.
سمند LX نيز در حالي به قيمت حول و حوش 18 ميليون و 200 هزار تومان فروخته مي‌شود كه قيمت كارخانه‌اي آن حدود 16 ميليون و 200 تومان است.


سوزوكي گراند ويتارا نيز در تيپ 8 آن به قيمت حول و حوش 80 ميليون تومان در بازار عرضه مي‌شود. البته قيمت كارخانه‌اي اين خودرو حدود 58 ميليون تومان است.

 
البته بايد توجه كرد كه قيمتهاي ياد شده نسبي بوده و با توجه به عدم پايبندي فروشندگان به عرضه محصولات با قيمت كارخانه‌اي و تعدد مدل در برخي خودروها، بعضا قيمت پيشنهادي فروشندگان مختلف داراي درصدي تفاوت و نوسان است.
Share/Save/Bookmark
 
1
۱۳۹۱-۰۶-۳۱ ۱۵:۲۴:۱۸
بعضی قیمتاتون بر اساس قیمت سال قبل نمایندگیهاست مثلا 405 که نوشتین 14 در صورتی که اکنون 16 تو نمایندگیهاست (962755) (moderator22)
 
مهرداد
۱۳۹۱-۰۶-۳۱ ۱۵:۳۲:۱۹
فقط احتکار ماشین در پارکینگ خودروسازها و عدم عرضه آن به بازار باعث این حباب قیمتی شده . (962758) (moderator22)
 
محمدرضا
۱۳۹۱-۰۶-۳۱ ۱۷:۱۳:۳۲
كارخانه دارها ناراحتند ازاد بفروشند
ولي درعوض ورودماشين خارجي رابدون عوارض ازادكنيد (962838) (moderator22)
 
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۳۱ ۱۷:۱۶:۴۰
به نظر من این خودرو ها با این کیفیت (خودروهای داخلی)و قیمت ارزش خریداری نداره و باید صبر کرد تا قیمتها متعادل بشه (962843) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۶-۳۱ ۱۷:۴۰:۵۷
این قیمتاتون از کجاست؟
یه سر به بنگاها بزنین پراید رو از 12 تومن کمتر نمی فروشن!
اگه تولید کننده عرضه تولید رو نداره چه اصراری هست که مردم رو تحت فشار قرار بدید که یاریس 8 هزار دلاری حدود 50 میلیون تومن قیمت بخوره؟ واردات رو آزاد کنید و در بنگاه های دلالی رو ببندید (962857) (moderator22)
 
Russian Federation
۱۳۹۱-۰۶-۳۱ ۱۷:۵۵:۵۳
برای ما مصرف کنندگان این تلقی وجود دارد که نمایندگی ها با همکاری تنگاتنگ خودرو سازان باعث این مشکل بزرگ گردیده اند خودرو سازانی که علی رغم اظهار نظر خود مبنی بر خصوصی بودن دولتی بوده و کسی مثلا خصوصی بودن ایرانخودرو و سایبا را به هیچ وجه قبول نداردٰ به تعبیر دیگر میتوان گفت مانند بسیاری از موارد مشابه ٰخود دولتٰ دستی در مشکل آفرین شدن بازار خودرو دارد. هر تعداد خودرو از نمایندگی بخواهید به قیمت روز بازار قابل عرضه است و حال آنکه تعداد قابل توجهی مردم گرفتار وجود دارند که ماه ها از معد مقرر تحویل خودرو ایشان می گذرد ولی کسی باسگو نیست .
اگر از مسئولین مربوطه سئوال کنی مثل مشکل مرغ هزار توجیه کنجاله ای می آورند وحال آنکه مردم می دانند این خوابیدن نیست به خواب زدن است . به قول قدیمی ها .......... خودتون هستید.
در کشوری اسلامی که بایستی مشکلات مردم رسیدگی و حل شود متاسفانه مانند جامعه امبریالیستی امریکا منافع مردم باید فدای 1 درصد منافع طلب شود.
بعید می دانم این نظر را بدون سانسور چاب کنید. (962867) (moderator22)
 
مجتبی
۱۳۹۱-۰۶-۳۱ ۱۸:۲۲:۲۹
سلام:

تمام این بالا و بایین رفتن قیمت و ماشین دست خود خودرو از می باشد که در گل آلودی تا می توانند بدترین ماشین های دنیا را با بالاترین قیمت به ما بیندازند...راستی می دونیم که چه کسی یا کسانی در بشت برده ی سکه و ارز و دلار و ماشن هستند تا کسر بودجه تامین شود (962882) (moderator22)
 
سعید قاسمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۶-۳۱ ۱۹:۲۲:۳۳
آقایان عدالت شعار
لطفا خودروساز انحصاری را مجبور به عرضه مستقیم خودرو و ثبت نام اینترنتی کنید.
یعنی چه نمایندگی ها مخالف ثبت نام مستقیمند؟ (962912) (moderator22)
 
Latvia
۱۳۹۱-۰۶-۳۱ ۲۱:۳۳:۴۳
این شرایطی است که در زمان جنگ بود و بعد از جنگ به همت مسئولین جمهوری اسلامی بر طرف شده متاسفانه بی سیاستی های چند سال اخیر دوباره ما را به این شرایط نامطلوب برگردانده است. انداختن تقصیر به گردن این و آن هم درست نیست مسئول دولت است. وقتی کاری درست پیش می رود دولت بلافاصله به خودش نسبت می دهد وقتی کاری خراب می شود کار را به دست های بیگانه و یا اخلال گران نسبت می دهند. بدون توجه به اینکه این ضعف دولت است که دیگران توانسته اند از دولت تاثیرگذار تر باشند. (962983) (moderator22)
 
نیما
۱۳۹۱-۰۶-۳۱ ۲۲:۱۰:۲۴
متاسفم فکر میکنید قیمت کارخانه و بازار که اینقدر تفاوت داره دست خود کارخانه تو کار نیست خیانت به مردم خودمون متاسفانه (963006) (moderator22)
 
احمد
۱۳۹۱-۰۶-۳۱ ۲۲:۱۴:۰۶
خوب است بدانید اقایان در ایران خودرو پانزده دلال دارند که خودرو را با قیمت مصوب دولت به آنان میدهند ، و آن ها با هر قیمتی که می خواهند خودرو را می فروشند و مابه التفاوت آن را به کارخانه باز میگردانند . و قربانی این داستان مردم بیچاره هستند و وزارت صنایع هم چشمانش را روی این موضوع به راحتی بسته است و آقای احمدی نژاد هم دلش خوش است که مدیر عامل برای کارخانه گذاشته است که حرف هایش را رعایت می کنند .
یکی از عوامل افزایش قیمت هم کاهش 45 درصدی تولید در کارخانه ایران خودرو است و دلیل آن هم این است که آقای نجم الدین گفته تا هزار میلیارد تومان وعده داده شده دولت را ندهند تولید را بالا نمی برد.
ا (963007) (moderator22)
 
سيامك
United States
۱۳۹۱-۰۶-۳۱ ۲۳:۲۰:۱۹
بايديكباربراي هميشه تعرفه واردات خودروراكم حدود٢٠درصدرسوند.ازطرفي به خودروسازان اين اجازه رودادتا درفضاي رقابتي عرض اندام كنن!يابراي هميشه حذف شده ودست ازسرمردم ايران بردارن!اينطوري كه اين ملت ميتونه مثل همه جاي دنيا خودروباكيفيت روبه قيمت مناسب خريداري كنه (963043) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۰۱ ۰۱:۵۷:۲۹
خود خودروسازها بجای دادن به افراد ثبت نام کرده آنرا در بازار آزاد گرانتر می فروشند (963084) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۰۱ ۰۳:۰۱:۵۴
مگه اینا محصولات داخلی نیستند؟ لابد آمریکا و اسرائیل و غرب و تحریم ها باعث گرانی محصولات تولید داخلی هستند!!!!
به نظر من تا وقتی تولید خودرو انحصاری هست، هر کاری دلشون بخواد میتونن بکنن (963097) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۰۱ ۰۸:۳۰:۲۸
بايد مسولين دست بكار شوند و قيمتهاي حبابي كه بدين شكل بالا رفته اند را چنان بشكنند و ثابت نگه دارند كه دست دلالان و سودجويان كوتاه شود واقعا چرا ملت شريف ايران بايد تاوان اين همه باند بازي را بدهند دست رو هر جنسي ميزاري ميبيني گرون شده بعد ميگن باند بازيه و دلال بازي بابا بگيريد دستاشونو قطع كنيد هر كس و هر كي ميخواهد باشد ما گناه داريم والا قسم جلو زن و بچه شرمنده ايم نمايندگان ملت ايران كاري كنيد نماينده فقط راي داشتن نيست مسوليت سنگين و تلاش كردن در راستاي اسايش و رفاه ملت است لطفا اقدام نماييد (963117) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۰۱ ۰۹:۲۴:۴۰
سال 89 قصد خرید تندر نود را داشتم. از طریق روزنامه به یکی از نمایندگی های فروش زنگ زدم. بعد فهمیدم تلفن روزنامه واسطه نمایندگی فروش بود نه خود دفتر نماینگی که حدود 100 هزار تومان به جیب می زد. برای تحویل ماشین و ارایه چک به حوالی بولوار عدل پونک راهنمایی شدم. داخل یک زمین گسترده پر خاک و خاشاک کیپ تا کیپ ال نود بود. نه سقفی داشت و نه سایبانی. یک افغانی فقط نگهبانی می داد. فروشنده هم بسیار از دماغ فیل افتاده و بد بر خورد بود. به عنوان یک فرهنگی افسوس می خوردم که باید در مقابله با یک دلال پول بدم منت بکشم و برخورد بد هم ببینم. از کارخانه می خرند زمینی را اجاره میکنند و احتکار میکنند. بعد خون ما مصرف کننده تو شیشه است. (963237) (moderator22)
 
ahmad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۰۱ ۰۹:۳۶:۴۵
بسمه تعالی
ماشین سورن بنزین سوز با سوخت متعادل هر 100 کیلومتر 8 الی 9 لیتر بنزین به نظر من و اقعا ایده ال ، مناسب ، قابل اعتماد و اطمینان و بسیار زیبا است. (963256) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۰۱ ۱۰:۰۶:۰۲
اگر درصد گمرکی برای واردات خودرو کم می شد، اون موقع لازم نبود برای ماشنهای بی کیفیت و بدون گارانتی و فاقد هرگونه استاندارد امنیت سرنشین ، اینقدر پول بدیم. اون موقع همه این ماشینهای بی کیفیت را با نصف قیمت می دادیم به عراق و سوریه و ....!!! (963325) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۷-۰۱ ۱۰:۲۶:۱۹
وقتی به یکی دلار میدن میگن بورو قطعه بخر بعد یارو میره دلار به نرخ آزاد میفروشه به نرخ دولتی برمیگردونه تو حصاب کارخونه بهش میگن قطعه چیشد میگه تحریمیم نمیدن میگن دلارا چیشد میگه به نرخ دولتی به ریال تو بانک بهتر از این نمیشه اوضا ماشین... (963364) (moderator22)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۰۱ ۱۰:۲۸:۲۹
تشریف ببرین جاده قریم و مخصوص ببینید اینهمه احتکار ماشینها تو پارکینگای ایران خودرو یعنی ؟ چه دلال کیه خود ایران خودرو وسایپا دلالن بخدا من از اینا که حق ما رو میخورن بخدا شکایت میکنم میخوام یک پراید بخرم توانشو ندارم هر روز گرونتر گرون گروننننننننننننننننننننننننن (963368) (moderator22)
 
علیرضا
۱۳۹۱-۰۷-۰۱ ۱۰:۵۱:۵۳
اگه شرکتهای خودروسازی تولیداتشونو کم ویا احتکار نکنن,چ دلیلی داره مردم از دلالا ماشین بخرن؟چرا خودرو تو نمایندگیابه قیمت کارخونه نیس اما تو بازار فراوونه اونم با قیمتای کذایی؟این مسائل عادیه؟ اصلا شبهه انگیز نیس؟دس بردارید بازی دادن ملتو.خیلی سادس که این کارا برا گرونتر کردن محصولاتشونو.شک دارید؟ (963411) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۰۱ ۱۴:۱۶:۲۸
حضورتان عرض کنم این اختلاف قیمت خودرو بین بازار و کارخانه قبلا هم بود - البته نه به شدت الان- بنده دی ماه سال قبل قصد خرید یک 206 مدل v9 داشتم. نمایندگی ثبت نام نقدی با تحویل یک ماهه داشت به قیمت 20تومان، اما همون موقع نمایشگاههایی بودن که خودرو صفر با سند به نام خودتان به قیمت 22 تومان یک روزه تحویل می دادن. این مسئله برام سوال شد که چرا؟ حالا هم همینطوره فقط کمی شدت یافته. اون چیزی که مهمه اینکه اصل کار ایراد داره. (963825) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۰۱ ۱۵:۵۸:۳۵
خودرو ساز ها به علت عدم تحویل باعث این حباب هستند (964002) (moderator22)
 
مهرداد - م م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۷-۰۱ ۱۷:۵۹:۱۴
با سلام خدمت خوانندگان عزیز
متاسفانه افکار عمومی بر ضد خودرو سازها به نحوی است که در این شرایط سخت بحرانی بازهم همه تقصیرها را به گردن خودروسازها می اندازند . من نمی خواهم از کسی طرفداری کنم اما چون مردم با قیمت گوشت و مرغ و لبنیات درگیر هستند و از قیمت فولاد و مس و مواد پلیمری خبری ندارند نمی دانند که قیمت مواد اولیه چقدر وحشتناک افزایش یافته است و فقط فکر میکنند مواد خوراکی افزایش یافته است . در حال حاضر اکثر قطعه سازها که قطعات خودرو به خودرو سازها تحویل میدهند بعلت افزایش چندین برابری نرخ مواد اولیه قادر به ادامه تولید نیستند و مدتهاست که با افت تولید بخاطر عدم ارسال قطعه در خودروسازها مواجه هستیم و خیلی از کارخانه ها مجبور به تعدیل نیرو و کاهش تولید شده اند بنابر این خودروسازها قادر به تولید بیشتر نیستند و با این افزایش قیمت که نزدیک سه برابر میشود قادر به تولید با تعداد قبلی نیستند . زیرا با همان پول که در اختیار داشتند به تعداد یک سوم مواد برای تولید خریداری کنند . و این یک واقعیت میباشد که متاسفانه مردم کمتر آن را درک میکنند . (964176) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۰۱ ۲۰:۲۲:۲۵
خدا ازشون نگذره از خود کارخانه،نمایندگی،تعزیرات و...که همشون دستشون تو یه کاسه هست.واین ماشینهای بیست سال پیش اروپا رو دارن به قیمت یه خودرو روز خارجی به مردم بدبخت میفروشن.
حالا که همه چی داره آزادمیشه وقیمتها جهانی میشه خوب اگه جرات دارن بیان قیمت خودرو رو هم آزاد کنن و عوارض رو بردارن .برادران دانشجو که منتظر اومدن مهدی هاشمی هستید یه ذره هم به این مسائل فکر کنید (964319) (moderator22)
 
1
۱۳۹۱-۰۷-۰۱ ۲۱:۳۹:۳۹
تاسف باره - این خودرو ها را در کشور های همسایه هم قیمت کنید . تفاوت قیمت بیشتر میشود (964414) (moderator22)
 
Canada
۱۳۹۱-۰۷-۰۱ ۲۲:۳۵:۳۸
فقط از تفاوت قیمت میگویید همه این را می دانند و هر خبر در باره آب به آسیاب حضرات میریزد بابا مجوز ورود خودرو بدون گمرک به هر خانواده داده شود ببینید چطور این حضرات سینه خیز میشوند.روی همه چیز تاثیر میگذارد . (964501) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۷-۰۲ ۰۸:۱۷:۰۵
اگه این انحصار رو بردارن ببین چی می شه
ای خدا... تا کی (964778) (moderator22)
 
یه دانش اموز
۱۳۹۱-۰۷-۰۲ ۱۱:۰۲:۴۵
ای کاش جدول بندی میکردی قیمتا رو (965172) (moderator22)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.