كار اين روزنامه نگاران اگر به نيت فشار بر قاضى نباشد و براى رضاى خدا و مردم انجام شده باشد امرى پسنديده است . اما سوال مهم اينست كه چرا اين روزنامه نگاران در موارد مشابه چنين حركتى را انجام نداده اند !؟ و سوال ديگر اين است چرا اين روزنامه نگاران بصورت جمعى و اينچنين به كل دستگاهها و قواى كشور هشدارهاى لازم را راجع به گرانيها و تورمها و مشكلات اجتماعى و اعتيادها و بيكاريها و همچنين انواع و اقسام فسادهاى اقتصادى و رشوه و ارتشاء ها نداده اند !؟ همانطور كه گفتم انشاالله اين بيانيه خارج از ذهنيت اى باندى و جناحى و سياسى صادر شده باشد و هدف امضاء كنندگان رضاى الهى و مردم بوده باشد ! (2705310) (alef-7)
این روزنامه نگارها از کجا می دونند که مهدی هاشمی محکوم می شود؟؟؟ فقط برای پرونده آقای هاشمی اینطوری هستند یا همه پرونده ها؟؟؟؟ (2705512) (alef-13)
به نظر من اینطور که بوش میاد مهدی هاشمی به دلیل نبودن مدرک کافی برای اتهانماتش در استانه تبرئه قرار گرفته برای همین اینها به جلز و ولز افتادن تا هرطوریه قاضی را مجبور به صدور حکمی ولو بدون مدرک برای این فرد بکنند تا حداقل شانتاژ خبری 5 ساله این بچه هایی که اسامیشون در بالا امده نتیجه ای داده باشه! (2705597) (alef-13)
بااینکه اصل خواسته امضا کنندگان اصولی وارزشمند است ولی متاسفانه خود بیانیه دراین شرایط که به صدوررای دادگاه نزدیک میشویم نوعی فشاربه قاضی است .که البته امیدوارم بااین نیت صورت نگرفته باشد.اگرقوه قضاییه ازابتدای انقلاب با متخلفین یقه سفید برخورد قانونی و جدی میکرد هم این اتفاقات ادامه پیدا نمیکرد وهم امروز این شائبه ها پیش نمی آمد. (2705976) (alef-13)
یک عده دست پیش را گرفته اند که پس نیافتند که اگر بی گناه شناخته شد بگویند تحت فشار بوده و تازه اگر گناهکار بشه هم از پول بیت المال که نخورده و با بهترین کمپانی قرارداد بسته (2706018) (alef-13)
قطعا مبارزه با فساد امری پسندیده است و باید با مفسد برخود شدید صورت گیرد.
منتها انتشار چنین بیانیه هایی تنها به نیت ایجاد فشار روانی و افزایش هزینه های دادگاه صورت می گیرد. اگر دادگاه به سمت نظر این دوستان رای دهد می شود رای عادلانه و اگر نتایج بررسی ها نشان از بی گناهی متهم داشته باشد و قاضی رای به بی گناهی دهد می شود بی عدالتی و بی توجهی به خواست مردم و ...
بیایید همه بیانیه دهیم که قاضی محترم تنها و تنها بر اساس عدل و رضای خدا رای دهد و هیچ کس تلاش نکند هزینه ای برای وی ایجاد کند. (2706268) (alef-13)
فارغ از جهت گیری های سیاسی خوب نیست که مفهوم عدالت در این حد به صورت نسبی نگاه می شه و به جای نقد اصل مطلب و تحلیل منطقی موضوع عوامل دیگری که به در تحلیل منطقی محتوای متن جایگاهی نداره بررسی می شه! ۲۰۰ تا لایک هم می خوره!
یعنی اینکه نیت افراد چی بوده و اینکه اینها کی هستن و چی هستن واقعا در روند منطقی داستان بالا چه خللی ایجاد می کنه؟ به خود موضوع بپردازیم نه حواشی!
الان شما ریاضی فیزیک می خونید یا قرص می خورید می گید تولید کننده اش هدفش رضای خدا بوده پس من این قرص رو می خورم یا این مطلب رو یاد می گیرم؟ (2706323) (alef-13)
به نظر ميرسد اقدام اين روزنامه نگاران ازمصاديق بارز فشار برقاضي ودخالت درامر قضاست كه درقانون مجازات اسلامي براي آن مجازات حبس تعيين شده است. تعيين تكليف براي قاضي واعمال فشار برايشان امري ناپسند است وبهتراست كساني كه هيچ گاه در جلسات دادرسي حضورنداشته اند ازبرخوردهاي اينچنيني بپرهيزند ولا تقف ماليس لك به علم (2710667) (alef-13)
این نامه خودش عین فشار از بیرونه. (2705313) (alef-7)
برای شما سخته که ببینی فرزند رفسنجانی محاکمه بشه کاملا معلومه (2707345) (alef-13)
این آقایون در هشت سال گذشته کجا بودند؟!! (2707346) (alef-13)
من بسیاری از روزنامه های ایران رو هر روز مطالعه میکنم. متاسفانه هیچکدوم از این دوستان رو نمیشناسم! (2705344) (alef-13)
"نظام با هیچ مفسدی تعارف ندارد "
این گفته متاسفانه جای تامل فاوان دارد ، چرا که متاسفانه روند طی شده در گذشته نشان می دهد که اتفاقا نظام و دستگاه قضایی با برخی مفسدین تعارف دارد که اگر نداشت امروز با این حجم از مفاسد در کشور مواجه نبودیم . ترسیم خط قرمز ها گوناگون توسط مسئولین برای خود و توابعشان ، رشد قارچگونه پست ها و مناصب گوناگون ، مبهم بودن عملکرد بسیاری از اشخاص حقیقی و حقوقی وابسته و ... و به تبع آن مفاسد به وجود امده خود روشن کننده این امر است .
از طرف دیگر خود آقای هاشمی رفسنجانی و فرزندانشان از دیرباز و خصوصا از دوران ریاست جمهوری ایشان همواره در مزان اتهام فساد مالی بوده اند که اگر از همان اوقات نظام با کسی تعارف نداشت به وقتش باید به اتهامات وارده رسیدگی دقیق می شد .
با این حال استنباط شخصی بنده این است که الف از خط مشی که تا قبل از انتخابات 92 در پیش گرفته بود فاصله زیادی گرفته و به جای پیگیری نظر و خواسته های مردمی با تمام وجود وقت و هزینه خود صرف در مچ گیری از دولت میکند . هرچند این کار یعین مچ گیری از تخلفات در دولت وظیفه هر رسانه آزادی است اما از حرکات الف بویی از مطالبات مردمی به گوش نمی رسد بلکه تنها اهداف جناحی و حزبی مشخص است .وگرنه دیگر همه مردم کوچه و بازار هم میدانند عامل یا عوامل فساد در کشور چیست و مفسد و مفسدین اصلی چه کسانی هستند ولی به سادگی نظرات مردم دور ریخته میشود و شما هم در عوض محکومیت یکی از عناصر اسمی جناح خود همه امکاناتتان را بسیج کردید تا یک محکومیت از جناح مقابل ثبت کرده و با در بوق و کرنا کردن آن به هر شکل ممکن اثبات کنید این یکی از اون یکی بزرگتر است . در حالی که برای مردم بزرکی و کوچکی مهم نیست و نفس مبارزه با فساد مهم است که شما ها همواره سیاسی با آن برخورد میکنید . (2705348) (alef-7)
هدایت حق جو
۱۳۹۳-۱۲-۰۶ ۱۷:۱۲:۱۸
دوست عزیز خدا را شکر کن که نظرت را درج کرده اند من نمی دانم چرا بسیاری از کامنت هایم را نمی گذارند و از این مسئله نیز پیداست که الف تغییر رویه داده که این مطلب را نیز قبلا مفصلا در کامنتی گفتم که آن را نیز درج نکردند یکی نیست بگوید شما که روحانی را برای انتقاد ناپذیری سرزنش می کنید چرا خودتان هر که دو کلمه حرف حساب می گوید آن را نشر نمی دهید (2706348) (alef-13)
احسنت کاملا با شما موافقم. (2707397) (alef-11)
مصداق بارز سیاسی کاری!!
آقایان، خانم ها، چپی ها، راستی ها این طرفی ها، اون طرفی ها، باید با فساد مقابله کرد این طرف و اون طرف نداره. این همه فشار به دادگاه و قاضی قبل از صدور حکم نشان دهنده عدم تمایل شما با مبارزه با فساد است. با این روحیات نمیشه با فساد مقابله کرد. چون شمایی که میگی جناب قاضی مواظب باش، حتما حکم سنگین بده و ... از اون طرف هم پشت پرده میگی جناب قاضی این یکی آدم ماست مبادا حکمی غیر از حکم تبرئه بدی!
الف حقیقت رو گفتم چاپ کن (2705353) (alef-13)
این رامیگویند غوغاسالایی وفشار غیرقانونی به قاضی امیدوارم قاضی شجاعت وشهامت لازم راداشته باشد وتسلیم هیاهوی دیگران نشود. (2705365) (alef-13)
در اینکه این پرونده هم باید عادلانه رسیدگی شود شکی نیست منتها چند مساله وجود دارد :
اولا عده ای کاتولیک تر از پاپ هستند و به قاضی القا می کنند که باید حتما مجازات سنگین باشد وگرنه عدالت برقرار نشده.
دوما این عزیزان چرا در 8 سال دولت قانون گریز عدالت محور نامه نمی نوشتند و این اندازه دنبال اجرای عدالت و قانون نبودند؟
ثالثا : پیشنهاد می شود قاضی راجع به میزان مجازات از این عزیزان استعلام بگیرد و حکم صادر کند. (2705368) (alef-13)
کاش اسامی این خبرنگاران (!) رو در مواقعی که ثروت ملت بیچاره توسط اختلاس گران و رانت خواران و کاسبین فتنه به باد میرفت هم میدیدیم.... (2705382) (alef-13)
مریم امیری
۱۳۹۳-۱۲-۰۶ ۱۱:۴۶:۳۶
من هم موافقم (2705386) (alef-3)
یعنی آقایان روز نامه نگار فکر کردند که قاضی پرونده اشراف به پرونده تندارد و از این طریق خواسته اند توجه ای بدهند واقعا" زهی خیال باطل چرا با غوغا سالاری فضای جامعه را مشوه می کنید (2705389) (alef-13)
ضمن تشكر و تاييد حركت اين دوستان
فقط سوالي به ذهنم رسيد كه ما هم مي تونيم همچين توماري رو راجب افراد ديگري امضا كنيم يا نه؟
تا ما هم به سهم خود كمكي به ريشه كني فساد بكنيم (2705395) (alef-13)
ایشالا که به بهترین نحو حق مردم از این اقا و خانوادش پس گرفته بشه. (2705437) (alef-13)
یک استاد دانشگاه
۱۳۹۳-۱۲-۰۶ ۱۲:۰۸:۲۶
تنها را خدشه وارد کردن به هاشمی رفسنجانی، اتهام فسار به فرزندان او آنهم در یک فضای سنگین رسانه ای جناح مقابل ایشان است. این رویه از 25 سال پیش بتدریج شروع شد و در دولت پاک دست قبلی به اوج خود رسید. (2705448) (alef-13)
داغون هتدی
۱۳۹۳-۱۲-۰۶ ۱۲:۱۴:۱۲
دوستان یک سوال
اگر بر فرض محال بر قاضی پرونده ثابت شود که متهم جرمی مرتکب نشده است و باد تبرئه شود تکلیف چیست ؟
با این جو سازی که صورت گرفته هر حکمی غیر از محکومیت متهم شائبه ی فساد دستگاه قضایی و قاضی رو قوی تر میکنه که البته منظور نظر این دوستان نیست
بهتر نیست اجازه بدهیم دستگاه قضایی بدون هرگونه فشار داخلی و خارجی ولو دلسوزانه به کار خودش ادامه بدهد؟؟ (2705459) (alef-13)
این افراد راجع به 16/000/000/000تومان برداشت غیر قانونی احمدی نزاد که مانند روز روشن است که دست اندازی به اموال عمومی و دزدی اشکار است نامه ای پراکندند؟؟یا فقط در مواقع خاصی بیدارندو موافع خاص دیگر خود را به خواب می زنند؟؟؟؟؟یادمان باشد عدالت باید فراگیر باشد وگرنه به ظلم و ستم تبدیل می شود.. (2705467) (alef-13)
lمتاسفانه ازاین نامه ی خیلی عدالتخواهانه!بوی بیطرفی وصداقت برنمی خیزد؛چراکه هدف نامه کوبیدن یک فرد است نه کوبیدن تمام کسانی که مملکت را می چاپندواگردراین نامه اسم مهدی هاشمی برده نشده بود،می شد گفت این عده واقعاًدغدغه ی عدالتخواهی دارند ولی مگردرکشور ما قوه ی قضاییه ازآن کارها کرده که این اربابان رسانه می خواهند اینبارجلوگیری کنند؟تازه مگر فقط مهدی هاشمی است که به تنهایی مفسد اقتصادی است وچطورقبل از صدورحکم قاضی به او انگ ناچسب می زنند؟!حالا اگرآقای مقیسه هرحکمی بدهند،این شائبه به وجود خواهد آمد که تحت تأثیر یک مشت اهل رسانه این حکم را داده است!؟وانگهی این نامه نشان نمی دهد که این افراد رسانه ای کار با سابقه ای را انجام داده باشند،ماازاین افراد هیچ وقت چنین ادعایی را ندیده ایم که این دومی آن باشد وکاش که این نامه نوشته نمی شد؛زیرا دوشائبه ی بد ازاین نامه استنتاج می شود:1- آقای قاضی می خواسته بدون دلیل از جرم های مهدی هاشمی چشم پوشی کندکه این نامه جلوی آن را گرفت!که دراین صورت دستگاه قضاییه و شخص مقیسه به زیر خرواری از سوالات فرومی رود...2- اگرچنانچه این نامه نوشته نمی شد،قاضی مقیسه هرگزحکم اینچنینی نمی داد...
با این نامه اما،هیچ اتفاقی نخواهد افتاد ولکن با این نامه شدت دشمنی یک جناح بایک جناح دیگرنمایش داده می شودوخیلی هم بیراهه نیست اگربگوییم بعضی کارها فقط دشمن را شاد می کنند... (2705475) (alef-13)
مجتبی
۱۳۹۳-۱۲-۰۶ ۱۲:۳۴:۳۷
متاسفانه برخورد با مفاسد اقتصادی در کشور ما از روی اغراض سیاسی است وگرنه چه دلیلی برای اینهمه تاخیر و طولانی شدن زمان دادرسی وجود دارد؟ کمااینکه در زمان احمدی نژاد همه از جزئیات پرونده اختلاس در بیمه ایران مطلع بودند و حتی جزئیات آنهم در همین سایت الف منتشر شده بود و تعجب از اینکه درست در زمانی که متهمان ردیف دوم و سوم محاکمه و محکوم میشدند متهم ردیف اول در مراسم دریافت مدال افتخار از دستان رییس جمهور قرار داشت!
الف جان دست روی دلمان نگذار که خون است... (2705522) (alef-13)
آقایون در دادگستری دنبال مباداها نباشید فقط بدنبال اجرای قانون باشید و عدالت اجرا نمی شود جز احترام و اجرای صحیح قانون . اگر دلیل بر علیه مهدی هاشمی توسط دادستان بدرستی جمع آوری شده باید با توجه به دلایل رسیدگی قانونی شود ولی اگر دلیلی نیست نمی توان کسی را محکوم نمود . اگر قرار باشد دادگستری صرفا با حدس و گمان رسیدگی کند آنوقت فرقی نمی کند متهم مهدی هاشمی باشد و یا یک فرد بی نام و نشان .
لطفا از قوه قضائیه بخواهید دقیقا مطابق قانون عمل کند.و تفاوتی بین اشخاص نباشد هرچند شخصیت اشخاص می تواند در میزان و نحوه صدور حکم تاثیر بگذار و این امر هم قانونی است (2705527) (alef-13)
این همه آدم فرهنگی ی رسانه ای داشتیم وخودخبرنداشتیم؟ (2705553) (alef-3)
خیلی چیزای دیگه هم داریم که شما خبر ندراین!
به قول فلاسفه عدم شناخت دلیل بر عدم وجود نیست! (2706689) (alef-3)
نقل قول فلسفی شما رو فیلسوف نمی کنه. بهتره کمی واقع بین باشی. موقع اختلاس ها این روزنامه نگار ها کجا بودند؟ راستی چه خبر از روزنامه نگاران زندانی؟ (2707033) (alef-13)
ماشالا ظاهراً فیلسوفم زیاد داریم!! (2707443) (alef-11)
این اقدام مصداق بارز فشار از بیرونه!! (2707444) (alef-11)
نه بابا؟؟؟؟ تو خوبی بابا فیلسوف . (2714312) (alef-3)
چرا روزنامه نگاران عزیز در پرونده های مشابه مثل بابک زنجانی و ... خودی نشان ندادن... عدالت و خوش جوشی واسه همست..قانون و عدالت محل تسویه حساب های شخصی و جناحی نیست دوستان به اصطلاح فهمیده و روزنامه نگار..در رابطه با این اقا یعنی مهدی هاشمی و سایر مفسدین باید عدالت یکسان باشد... (2705565) (alef-13)
این نامه قبلا حکم را صادر کرده .گویا حرص وولع عجیبی درنویسنده نامه برای مجازات شدید متهم وجود دارد.این روحیه را با روحیه حضرت علی ع مقایسه کنید که به قاتلشان فرمودند اگر زنده بمانم ترا خواهم بخشید. چقدر ما شکل مولی وسرورمان هستیم!!!! (2705574) (alef-13)
به نظر می رسد حکم دادگاه م ه خیلی شدید نیست.بخاطر همین دارند فشار به قاضی می آورند تا در رای ایشان تاثیر گذار باشه.چرا برای رحیمی این نامه ها داده نشد؟؟؟چرا برای عدم حضور رییس جمهور سابق در دادگاه این صحبتها انجام نشد؟؟ (2705623) (alef-13)
dayani
۱۳۹۳-۱۲-۰۶ ۱۳:۴۰:۰۰
یعنی کسی که مسئول رسیدگی به پرونده این شخص است ، خودش این موارد را نمیداند و براساس این موارد حکم می دهد ؟ یا براساس آنچه در پرونده وجود دارد و به او به عنوان قاضی اجازه داده شده است که حکمی که صادر میکند بر اساس محتوای پرونده و محتوای قانون باشد؟
از سوی دیگر اینهمه آدم که مدعی دست اندرکار ر سانه اند، هنوز نفهمیده اند که کار آنها خبررسانی است و نه تعیین تکلیف برای قاضی یک پرونهد مهم . (2705705) (alef-13)
حالآ اگه همین قاضی عادل حکم به تبرئه متهم داد تکلیف چیست حتما تحت فشار بود نه برادر من شماها که نه تو انقلاب بودید نه تو جنگ نمیخواد دلو اپس ما باشید قابل توجه الف و سایر گروهها سیاسی مردم ما دیگه میفهمند کی شعار میده و به فکر خودشه و کی به فکر مردم (2705719) (alef-13)
خيلي تحت تأثير قرار گرفتم! (2705787) (alef-3)
وووااااااللللللللله بخدا !!!!! (2706173) (alef-3)
ذلسوز خوزستانی
۱۳۹۳-۱۲-۰۶ ۱۴:۱۵:۱۸
راستی چرا همیشه عکسهای خندان از مهدی هاشم میگذارید چون اینطور القاء میشود به خوانندگان که یعنی آقای هاشمی از کسی باکی ندارد وبیخیال این اتهامات است. (2705800) (alef-13)
علي ورسه اي
۱۳۹۳-۱۲-۰۶ ۱۴:۱۷:۰۱
اولا: هوز حکمي بر فساد صادر نشده و اتهامي به اثبات نرسيده، چگونه از متهم به عنوان «مفسد» نام مي بريد؟!
ثانيا: اينها واقعا خبرنگار هستند؟! چرا همه شان ناشناخته اند؟!
ثالثا: چرا اين جماعت در مورد مفسدان دولت گذشته (دولت احمدي نژاد) چنين طوماري تهيه نکردند؟!
و......................... (2705809) (alef-13)
چي فكر مي كنيد با اين مطلبتون؟! مردم رو چي فرض كرديد؟! اينا فشار نيست؟! ايا دوره قبل كجا بودن؟! ولايتي باشيد...ولايتي فكر كنيد... ولايتي بنويسيد (2705820) (alef-13)
کاری قوه قضایه است به روز نامه نگاران چه ربطی دارد؟ بگذارند دستگاه قضا کارشه بکند. این یک غوغا سالاری است که هویت و دست پاچگی خودشان را نشان میدهند. امید وارم الف منتشر نماید. (2705821) (alef-3)
من هم موافقم اما امديوارم اگر حكم تبرئه هم صادر شد از قوه قضائيه حمايت كرده و ان را ناشي از فشار بيروني ندانيد (2705836) (alef-13)
كاش اسامي رو با اسم روزنامه و رسانه هاشون مي نوشتي... مي دونم كه چاپ نمي كني (2705837) (alef-3)
دیدی چاپ کرد. کافر همه را به کیش خود پندارد!!!!! (2706371) (alef-3)
فاطمه
۱۳۹۳-۱۲-۰۶ ۱۴:۳۵:۴۵
این افراد دلسوز نظرشان در مورد کوه بی قانونی و فساد و رانت دولت گذشته چیست؟ بوی هوای نفس می آید! (2705864) (alef-13)
آقایان روزنامه نگاران دلواپس ، خواهشمندیم پول فروش 7 سال نفت در زمان دولت قبلی را پیگیری نمایید خود مسئولین فرمودند که در این مدت به اندازه فروش کل سالیانی که نفت در ایران کشف شد نفت فروخته شد. بگفته مسئولین محترم ، کشور دوست و برادر ، روسیه به اندازه ساخت 10 نیروگاه اتمی از ما پول گرفته ولیکن هنوز نیروگاه اولی کامل تحویل نداده است . (2705880) (alef-13)
تا بحال در برابر هر انتقادی میگفتید در نظام ما قاضی و دستگاه قضا کاملا مستقل است . چطورحالا از قاضی میخواهید که تحت تاثیر فشار و ملاحظات دیکر حکم صادر نکند و تقاضای استقلال در صدور حکم میکنید.
پس خط بطلان به همه ادعاهای گذشته تان میکشید؟ (2705888) (alef-13)
در این که عدالت باید اجرا شود شکی نیست اما این که بعد از محکومیت رحیمی از جناح مقابل هم باید کسی حتما محکوم شود جای تامل دارد! (2705890) (alef-13)
این اقایان که حکم را صادر نموده اند!!!!!! (2705894) (alef-13)
خدا وکیلی اگه قاضی بخواد این آقا رو محکوم نکنه و چیزی تو پرونده اش نباشه با این فشار هایی که شما میارین میتونه ؟نه خداوکیلی میتونه ؟تو رو به خدا با عابروی افراد بازی نکنید .لا اقل بزارین حکم صادر بشه .آخه اگه قاضی بخواد تحت تاثیر حکم بده که اصلا این حکم باطله . (2705902) (alef-13)
این فشار آوردن به قاضی برای صدور حکم مطابق با نظر اینان نیست؟ (2705991) (alef-13)
فائزه خانم که فقط ۶ ماه محکوم شدند اقا مهدی که دیگه جای خود دارند!!!
قوه قضاییه باید بداند امروز مصلحت در برخورد حداکثری با مفسدین بزرگ واقا زاده هاست نه لاپوشانی و ماست مالی کردن
اگر عدالت مهم نیست لااقل مصلحت که مهم است ، خداوکیلی مردم از این تبعیض ها ناراضی اند بابا قدری شجاعت به کار ببرید (2705999) (alef-13)
اينجانب بعنوان يك شهروند به دستگاه قضا هشدار ميدهم و يادآوري مينمايم انجام و اجراي عدالت و صدور حكم قضايي تنها بر مبناي قانون و با رعايت شرع مقدس ميسر و مشروع است.
تأثير پذيرفتن از روزنامه نگاران محترم ، هرچند تعدادشان اندك يا فراوان باشد با اجراي عدالت منافات دارد.
ظاهراً از ادبيات نامه مزبور كه نميدانيم هرچند نفر آنان متعلق به كدام روزنامه هستند ، مثلا معلوم نيست روزنامه كيهان چند امضاء پاي اين نامه گذاشته است ، چنين بر ميآيد كه منظور نويسندگان از اجراي بي كم و كاست و بدون تبعيض عدالت چيزي جز مجازات نيست.
چه بسا قاضي محترم با بررسي پرونده رأي به بيگناهي و تبرئه بدهد كه بازهم اجراي واقعي عدالت است.
متأسفانه بنظر ميرسد اتفاقي كه در مورد پديده و تبرك افتاد ناشي از اثرپذيري دادستان محترم از نظرات مردمي بود نه طرح قانوني شكايت حقوقي و اين نبايد در موارد ديگر تكرار شود.
از قاضي محترم درخواست ميشود تحت تأثير جوسازي رسانهاي قرار نگيرد و فراموش نكند كه حضرت امام گفت :
(( جايي كه احساس تكليف كنم ، اگر تمام دنيا بگويد آري ، من ميگويم نه ) (2706031) (alef-13)
نويسندگان نامهها اگر راست ميگويند دنبال حفظ حقوق و منافع ايران در قراردادها با روسيه باشند و تصور نفرمايند جوسازي ايشان مردم را از روسيه غافل ميكند.
اينجانب كم كم دارم باور ميكنم كه جوسازي هاي داخلي مثل نامه روزنامه نگاران و ديگران در خصوص درخواست از قاضي دادگستري براي مجازات ، كه معلوم نيست اصلا رأي دادگاه مجازات باشد يا تبرئه ، نوعي تحميل عقيده و فشار و سوء استفاده از تريبونها و رسانههاي عمومي براي به فراموشي سپردن روسيه است.
امروز روسيه جاي امريكا و انگليس را در ايران گرفته و ماهيت رفتارش به مراتب بدتر و رذيلانه تر است. (2706057) (alef-13)
فساد در ایران، همانند دیگر نقاط جهان سرمنشا و زمینههایی دارد که اگر دستنخورده باقی بمانند محکومیت مقامهایی حتی بالاتر از محمدرضا رحیمی نیز اثری در از بینرفتن و یا حتی کاهش آن نخواهد داشت.
حسن روحانی اخیرا در یکی از سخنرانیهایش به روشنترین شکل ریشههای فساد در ایران را بیان کرد. او گفت: «اگر تفنگ، پول، روزنامه، سایت، خبرگزاری را همه یک جا جمع کنیم حتما فساد درست میشود. ابوذر و سلمان هم که باشد فاسد میشوند. پس دنیا عقلش رسیده است که این قدرتها را تفکیک کرده است.»
ادغام قدرت و اقتصاد منشا اصلی فساد در ایران است و تا زمانی که اقتصاد و نهادهای مالی ایران در چنگ حلقههای اصلی قدرت و حکومت قرار دارند، فسادزا خواهند بود و مبارزه پلیسی و قضایی با آن راه به جایی نخواهد برد. (2706128) (alef-13)
بگذارید قوه ی قضائیه کارش را انحام دهدو بی خود اذهان عمومی را مشوش نکنید. اینکه هر گروهی بیانیه بدهد ،مسئله سیاسی می شود نه قضائی. (2706183) (alef-13)
۳۳۸ نفر قاضی می خواهند حکم برای یکنفر بدهندجالبه ۰ این عزیزان تا حالا کجا بودند۰عزیزان رفتار شما دوستان خودش نوعی فشار است بر دستگاه قضائی ۰که هر آنچه دل خواه شماست حکم کند ۰واقعا روش درستی استوار به دستگاه قضا ایمان داریداجازه دهید کار خودش انجام دهد۰ (2706243) (alef-13)
اسم این کار هم که اصلا "فشار" نیست! (2706282) (alef-3)
مقایسه فساد دوران سازندگی و دوران عدالت محوری
سازندگی: حد اکثر فساد .گرفتن پورسانت -دادن پروژه ها به خودیها
دوران عدالت محور: بالا کشیدن کل سرمایه در نظر گرفته شده برای پروژه های خیالی مثل بزرگراه ساحلی شمال
مثل قرر داد با حوزه برای کاهش بلاهای طبیعی (2706314) (alef-13)
خیلی خوب بود، فقط نمیدونم چرا نمیتونم باور کنم این نامه از روی صدق نیت و دلسوزی بوده!!!؟؟؟ البته شاید اینها هم مثل اصحاب کهف بودند و در آن دوره کذایی در غار!!! خوابشان برده بود و حالا هم خودشان بیدار شدن هم وجدانشان!! و دیدند ای دل غافل اوضاع چقدر شیر تو شیر است و فکر کردند تماما تقصیر م-ه است!!! (2706339) (alef-13)
این کار روزنامه نگاران فابل قدردانی و ستایش است وامید می رود منبعد در موارد مشابه هم به همین طریق اقدام نموده و مفسدین و فاسدین به بیت المال و حق الناس را افشا و از دستگاه قضا حداکثر مجازات را برای انها درخواست نمایند. (2706497) (alef-3)
خوشمان امد تا کورشود هرانکه نتواند دید (2706656) (alef-3)
چه کسیست که اجرای عدالت رو نخواد میخواد پسر اقای هاشمی باشد خود اقای هاشمی باشه راست باشه چپ باشه یا هر کسی در هرم قدرت ولی وقتی برای تسویه حساب سیاسی کلمات وافکار عمومی را به اسم اجرای عدالت به بازی گرفت ...........کدام عاقلیست که حملاتی که این روزها قبل از اعلام رسمی حکم دادگاه میشود نفهمد طرف بازی این عدالت جویان مهدی هاشمی نیست بلکه خود اقای هاشمیست وتاثیر گذاری در انتخابات خبرگان اقای توکلی اجازه ندهید به اسم تهی شده از معنای عدالت درسایت شما اذهان خواننده اخبار را به بازی بگیرند با اینکه شکل ومحتوای اخبار شما جای نقد بسیار دارد ولی بسیار تشکر میکنم که در حد توان اجازه می دهید که مردم ازادانه نظر دهند (2706662) (alef-13)
امیدوارم به فضل پروردگار دراین مملکت که صاحب اصلیش آقا امام زمان است عدالت به نحو احسنت انجام شود و چهره مفسیذین راسیاه کند (2706716) (alef-3)
محمد رضا
۱۳۹۳-۱۲-۰۶ ۲۱:۰۲:۳۵
مهم رسیدگی به فسادی است که صورت گرفته و باید در نهایت قاطعیت انجام گیرد اینکه کی چه روزنامه نگاری درخواست کرده مهم نمی باشد جلوگیری شدید علیه دست درازی به بیت المال مهم است علی الخصوص که از ناحیه منتسبین به نظام باشد اصل را رها نکنید و به چیزهای بی ارزش توجه نکنید حکایت پسر نوح ........ (2706777) (alef-3)
درود بر الف و درود بر بصیرت الف من تا قبل از این یکی از منتقدان الف بودم ولی الان می بینم الف واقعا بجا سنجیده و حساب شده عمل می کند سایت ارزشی الف افشا کن دست درازی به بیت المال را افشا کن این یک عمل انقلابست احسنت
واقعا اینکه بعضی در رسیدگی به این دست درازی عظیم به بیت المال بی تفاوت هستند نه تنها جای تعجب اگر سکته بزنیم کم است (2706791) (alef-3)
جتاهی عمل میکند و مورد قبول نیست (2707208) (alef-13)
چرا این عزیزان روزنامه نگار کسی را که دادگاه هنوز برایش حکمی صادر نکرده "مفسد" خطاب کرده اند؟ آیا اینها واقعا دنبال اجرای عدالتند یا ....؟
می دانم که الف شهامت درج نظر من را ندارد. (2706805) (alef-3)
همواره اصل براین بوده که قوه قضاییه مستقل و قاضی با استقلال ری باشد
اصول قانون اساسی و روح قوانین حقوقی موید این نکته است که هر شخصی در مضان اتهام قرار گیرد قبل از اثبات جرم بیگناه میباشد
حال اینکه از این نامه چنین اثنباط میشود که قاضی باید حکم به گناه کار بودن متهم صادر کرده و در غیر اینصورت تسلیم دیگران شده و رای نا عادلانه صادر کرده
اندک اشنایی با فضای سیاسی کشور کافی است که حواننده متوجه رفتار و نیت و مطالبه سیاسی و جناحی نویسندگان شده و بر کسی پوشیده نیست مطالبات اجتماعی و خواست و دغدغه عمومی مردم جای دیگری است و حتی اگر ملت پیگیر احکام قضایی باشند چشمشان به مبارزه با مفاسد اقتصادی است نه برحورد با شخص خاص منتسب به جناح سیاسی و در یک مورد خاص.
نویسندگان نامه ابرو ی نظام را بر صدور رای اتهام در این پرونده گره زده و قاضی را تهدید به ایستادگی مردم کرده اند و چنان تاخته اند که گویی در هیچ حالتی امکان تبریه متهم و بیگناهی او ممکن نیست !
شاید سوال اساسی از این فعالان فرهنگی ! این باشد چرا تا به حال و در مورد دیگر پرونده های قضایی سکوت کرده و در مورد دیگر مطالبات مردم نامه ای ننوشته اند با فرض داشتن نمایندگی از ملت ایا تا به حال هیچ مماشات و یا استمهال خواهی و مطلحت اندیشی در دیگر حوزه های اجتماعی سیاسی مشاهده نکرده اند و دراین مورد خاص چرا و بر اساس کدام عدله و شواهدی امکان مماشات و مصلحت اندیشی وجود داشته که احساس وظیفه کرده و چنین شتابان عدالت خواه شده اند !؟
ایا با فرض صدور رای بر گناهکاری فرزند جناب هاشمی ابروی دستگاه قضایی تمام کمال حفظ شده و اطمینان عمومی را به دست اورده و دز غیر اینصورت یکی از ارکان نظام هم بی ابرو و هم فاقد اطمینان عمومی خواهد شد ؟
ایا دلیل اینهمه کینه و بقض در گلو مانده اقایان رای صادره در مورد معاون دولت پیشین نمیباشد ؟با این حساب ایا هر دارو دسته و جناح سیاسی باید بلافاصله دست به قلم شده و قاضی و دستگاه قضایی را تحت فشار تهدید به صدور رای دلخواه خود نمایند !؟ سخن گفتن از عدالت علوی انهم با این حد از کینه توزی و بد خواهی برای متهمی که هنوز رای برای او صادر نشده و فرض را بر گناهکار بودن شخص قرار دادن از اندسته عدالت خواهی هایی میباشد که فقط و فقط از دست این افراد بویژه روزنامه هایی که در ان قلم فرسایی میکنند و مشغول امور فرهنگی میباشند برمی اید .
در پایان خداوند منان را قسم میدهیم ملت ایران را محتاج عدالت خواهی از این دست که توسط این فعالان فرهنگی عزیز بر می اید نکند . (2706815) (alef-13)
با سلام قابل توجه سایت الف واقعا میتونه جایگاه شو در مورد این خبر و طریقه اطلاع رسانی شو بفهم البته اقای توکلی قبلا هم در مجلس در مورد اقای مهدی هاشمی مفصل صحبت کرده و جای قاضی نشسته و حکم هم صادر کره واقعا جناح بازی چه به روز بچه مذهبی اورده خدا عاقبت همه ما را ختم به خیر بگرداند (2706994) (alef-13)
/نظام با هیچ مفسدی تعارف ندارد!!!!!! با سعید مرتضوی تعارف دارد (2707039) (alef-13)
با يك نگاه ساده به نظرات و كامنت ها نظر كلي مردم معلوم ميشه.البته اگه از عقلمون استفاده كنيم و خودمونو گول نزنيم . (2707247) (alef-13)
این مکاتبه خود از نوع ضد خودش است ضمن اینکه اگر این روزنامه نگاران سواد کافی داشتند تا حکم دادگاه صادر نشده اجازه اعلام اسم و صدور حکم نداشتند و اگر دادگاه کشورمان مستقل باشد و همانطور این عزیزان درخواست داشته اند و سیاسی نباشد همین افراد را ابتدا باید محاکمه و به دلیل همین بی قانونی تنبیه کند تا معلوم شود مملکت اسلامی برای همه یکسان است نه برای یک عده یکسان تر!!! (2707320) (alef-13)
چرا اسامی بترتیب حروف الفبا نیست؟ کلک!! (2707355) (alef-13)
چرا اين افراد كه از نظر فكري هم در اقليت جامعه هستن پيگير محاكمه احمدي نژاد و مرتضوي و 170 نماينده اي كه پول گرفتن نميشن ؟! (2707423) (alef-11)
راستی این حضرات راجع به 170 نفر نماینده ای که از رحیمی پول گرفتن احساس مسولیت نمیکنن؟؟لازم نمیبینن یه نامه سرگشاده در این خصوص بدن (2707479) (alef-13)
گردانندگان محترم سایت الف دیروز درهمین رابطه نوشته ای ارسال کردم بدون هیچ توهینی وابرازداشتم ما مردم عادی ازبرخورد باهرنوع فسادی استقبال میکنیم مفرقی نمیکندفردخاطی کیست بشرطیکه شماهم جناحی برخورد نکنید.همینطورکه شما ازمهدی هاشمی نام برده اید من هم ازپرونده وخطای آقای دکترتوکلی وگرفتن ارز وبورسیه ایشان که رانتی بوده نام بردم از3000 مترمربع زمینی که درشهرک غرب بارانت گرفته پرسیدم ازپرونده زمینخواری اقای جوادلاریجانی پرسیدم ازتبانی برادردیگرآقای لاریجانی هاپرسیدم که درصحن مجلس پخش شد. درست است که آقای احمدی نژادبد کردولی اصل قضیه که صحت داشت .
امیدوارم ریشه فساددرمملکت ازکل برچیده شودوفسادو تزویرمتاسفانه نهادینه شده وتمام اقشارجامعه راگرفته ولی مبادا خلاف راباارزش گذاری مالی تطهیرکنید.
درشهرگرحکم کنندکه مست گیرند جمله هرآن که هست بایستی که بگیرند.
بازهم چاپ نکنیدچون رییس شماهمزیرسوال است وشما ممکن است ازنان خوردن بیفتید (2707547) (alef-13)
ناشناس
۱۳۹۳-۱۲-۰۷ ۱۹:۳۰:۳۵
داستان اینه که الان برای خرد کردن یک جناح به افراد اجازه داده اند تا خودی نشان دهند. اگر نخواهند همین را هم اجازه نمی دهند که بنویسند. (2708435) (alef-3)
سلمان
۱۳۹۳-۱۲-۰۹ ۱۹:۴۹:۰۶
چند سوالی که من از این صدها روزنامه نگار دارم این است که: اگر جناب قاضی مقیسه کارش را درست انجام دهد و همه چیز با شجاعت ایشان با عدالت صورت بگیرد اما حکمی که در نهایت صادر می شود یک حکم مجازات کم و سبک باشد (البته با اجرای عدالت کامل و بدون هیچگونه ملاحظه گری) یعنی قاضی محترم تشخیص بدهد که جرم آقای هاشمی در آن ماجراها کم بوده باشد آیا باز هم این خبرنگاران عزیز ناراحت یا معترض نمی شوند که چرا این حکم مجازات اینقدر سبک است؟ آیا به اینکه عدالت با دقت و بدون اشتباه انجام شده شک نخواهند کرد؟یا اینکه به این حکم احترام می گذارند؟
و یا اینکه باالعکس : حکمی که صادر شود سنگین تر از آن چیزی است که انصاف نباشد آیا باز هم این صدها روزنامه نگار گلایه نمی کنند که این مقدار مجازات بیش از حد انصاف است ؟
در کل می خواهم این را بگویم که نباید : " معیار تشخیص مان برای درستی اجرای عدالت احساس مان نسبت به مهدی هاشمی باشد. " یعنی اگه اون کسی که طرفدار مهدی هاشمی است اگه حکم سبکی صادر شود بگوید عدالت به درستی انجام شده و اون کسی که مخالف اوست اگه حکم سنگینی ببرند بگوید عدالت به درستی انجام شده.
همه ما موظف هستیم که هر حکمی را که قاضی صادر کرد آن را با احترام بپذیریم و احساسی فکر نکنیم. من خودم شخصا به قوه قضاییه و قاضی مقیسه اعتماد دارم. (2711954) (alef-13)
اگرنظام بامفسدین اقتصادی ومتخلفین تعارف نداردپس چرابه پرونده های برادران لاریجانی بعلت زمینخواری وتخلف 525میلیاردتومانی صدا وسیما وتخلف عظیمی که طبق اعترافش که نوارش توسط رییس جمهور منتخب حضرات درمجلس پخش شدوجهرمی و5نماینده مجلسی که درتخلف 3000میلیاردتوانی دست داشتندرسیدگی نمیکند (2713290) (alef-13)