نظر منتشر شده
۹۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 242068
در آستانه سفر رییس جمهور به نیویورک؛
آیا برای دیدار روحانی و اوباما برنامه می چینند؟
بخش داخلی الف؛ 26 شهریور 93
رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان وزارت خارجه و دیپلمات های ایران در کشورهای دیگر، با تأیید سخنان رئیس‌جمهور در خصوص تعامل با همه دنیا فرمودند: «در این میان دو استثنا وجود دارد رژیم صهیونیستی و آمریکا.»
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۹
«سفر رئیس‌جمهور به نیویورک قطعی شده است؛ اما برای دیدار با اوباما هنوز برنامه‌ای تنظیم نشده است.» اینها سخنان نوبخت، سخنگوی دولت است که گرچه به قطعیت از سفر روحانی به نیویورک می گوید، اما در مورد عدم تنظیم برنامه ی دیدار با رئیس جمهور آمریکا، قطعیتی دیده نمی شود و آن قید «هنوز» نشان می دهد که امکان دارد در آینده چنین برنامه ای ریخته شود.

این در حالی ست که حسن روحانی، ۸ شهریور جاری در نشست خبری اش با اصحاب رسانه اعلام کرد که « بنده هنوز تصمیم نهایی برای سفر به نیویورک نگرفتم؛ اما اگر تصمیمی اتخاذ شود اعلام خواهد شد، برنامه‌ای هم برای ملاقات با آقای اوباما ندارم.» (آن زمان هنوز تصمیم برای سفر به نیویورک قطعی نشده بود)

از سویی طبیعی ست که اگر تمایل برای برگزاری دیداری هست، لاجرم برنامه ریزی دو طرفه ای را شاهد باشیم، در حالی که روز سه شنبه، 25 شهریور «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: «براساس اطلاعاتی که دارم دیدار با حسن روحانی و ولادیمیر پوتین، رؤسای جمهور ایران و روسیه در برنامه‌های هفته آینده باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک نیست.»

در کنار عدم قطعیتی که در سخنان نوبخت برای نداشتن برنامه ی دیدارس دیده می شود، می توان به ابراز تمایل همزمان روزنامه دولتی ایران برای گفت و گوی مستقیم روحانی با سران ۱+۵ اشاره کرد. این روزنامه در یادداشت امروز خود با اشاره به گفت و گوهای ایران و ۱+۵ در نیویورک می نویسد: «چنان که بازیگران مقابل احساس کنند منافع‌شان تأمین می‌شود، بی‌گمان به سمت ارتقای سطح مذاکرات گام برخواهند داشت. نباید خوشبین بود که مذاکرات در دور جدید به نتیجه نهایی می‌رسد. شاید برجسته‌‌ترین نتیجه‌ای که در این دور از مذاکرات می‌توان متصور بود، ارتقای سطح گفت‌وگو‌ها از وزرای امور خارجه به سطح سران است. باید منتظر ماند و دید که آیا گفت‌وگوهای ایران و ۱+۵ در همان سطح وزرا ادامه خواهد یافت یا آقای روحانی با همتایان خود در این گروه وارد گفت‌وگو می‌شود.»
در ادامه یادداشت فوق این ارتقا سطح و منعطف بودن، به نشانه ای بر جدی بودن ایران در مذاکرات تعبیر شده است: «کار مهمی که در نیویورک می‌توان کرد، منعطف کردن فضا برای مذاکرات هسته‌ای است. چنان که رئیس جمهوری ایران اعلام کرده در این پروسه ایران در پی اعتمادسازی است و افکار عمومی و سران کشورها باید متقاعد شوند که جریان مذاکره جدی است و هر دو طرف در پی عبور از این مناقشه پر از سوء تفاهم هستند.»

سال گذشته و در اولین سفر سازمان ملل حسن روحانی در سمت رییس جمهور ایران، بالاترین سطح ارتباط میان جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریکا پس از پیروزی انقلاب شکل گرفت و زمانی که روحانی در راه فرودگاه نیویورک بود، تماسی تلفنی بین او و اوباما برقرار شد که انعکاس وسیعی در داخل و خارج یافت. ۶ روز پس از آن تماس تلفنی، رهبر انقلاب ضمن حمایت از تحرکات دیپلماتیک دولت چه در سفر به نیویورک و چه غیر آن، فرمودند: «البتّه برخی از آنچه در سفر نیویورک پیش آمد، به نظر ما بجا نبود؛ لکن ما به هیئت دیپلماسی ملّت عزیزمان و دولت خدمتگزارمان خوشبین هستیم؛ البتّه به آمریکایی‌ها بدبینیم؛ به آنها هیچ اعتمادی نداریم»

مذاکره با آمریکا در نگاه رهبری
۲۲ مرداد ماه سال جاری نیز حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان وزارت خارجه و دیپلمات های ایران در کشورهای دیگر، با تأیید سخنان دو روز قبل رئیس‌جمهور در جمع سفیران و کارداران درخصوص تعامل با همه دنیا فرمودند: «در این میان دو استثنا وجود دارد رژیم صهیونیستی و آمریکا.»
ایشان درباره نفی تعامل با آمریکا تأکید کردند: رابطه با آمریکا و مذاکره با این کشور به جز در موارد خاصی برای جمهوری اسلامی نه تنها هیچ نفعی ندارد بلکه ضرر هم دارد و کدام عاقلی است که دنبال کار بی‌منفعت برود!؟ ... عده‌ای اینجور وانمود می‌کردند که اگر با آمریکایی‌ها دور میز مذاکره بنشینیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود، البته ما می‌دانستیم اینجور نیست اما قضایای یک سال اخیر برای چندمین بار این واقعیت را اثبات کرد... در گذشته میان مسئولان ما و مسئولان آمریکا هیچ ارتباطی نبود اما در یک سال اخیر بخاطر مسائل حساس هسته‌ای و تجربه‌ای که مطرح شد انجام بشود، بنا شد مسئولان تا سطح وزارت خارجه تماس‌ها، نشست‌ها و مذاکراتی داشته باشند اما از این ارتباطات نه تنها فایده‌ای عاید نشد بلکه لحن آمریکایی‌ها تندتر و اهانت‌آمیزتر شد و توقعات طلبکارانه‌ی بیشتری را در جلسات مذاکرات و در تریبون‌های عمومی بیان کردند. البته مسئولان ما در نشست‌ها در جواب طلبکاری آنها، جواب‌های قوی‌تر و گاهی گزنده‌تر دادند، اما در مجموع معلوم شد مذاکره برخلاف تصورات برخی‌ها، به هیچ چیز کمک نمی‌کند... آمریکایی‌ها نه تنها دشمنی‌ها را کم نکردند بلکه تحریم ها را هم افزایش دادند! البته می‌گویند این تحریم‌ها، جدید نیست اما در واقع جدید است و مذاکره در زمینه‌ی تحریم هم، فایده‌ای نداشته است.»
رهبر انقلاب در تبیین ضررهای ناشی از مذاکره با آمریکایی ها افزودند: «این کار ما را در افکار عمومی ملت‌ها و دولت‌ها به تذبذب متهم می‌کند و غربی‌ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می‌دهند.» ایشان همچنین ضرر دیگر نشست و برخاست با آمریکا را ایجاد زمینه برای طرح توقعات جدید از سوی آنها دانستند.
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۵:۱۹:۲۲
گفتگوی تلفنی روحانی با اوباما در سال گذشته و نیز دیدارهای مکرر ظریف و کری هیچگونه دستاوردی به دنبال نداشته است. دیدار روحانی با اوباما هیچ فایده ای نداشته و تنها باعث سوء استفاده آمریکا از آن می گردد. (2379679) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۹:۵۳:۵۷
وجود آبن بست در مذاکرات، پائین رفتن قیمت نفت در دنیا، عقب نشینی پوتین ، موثر بودن تحریمهای غرب علیه روسیه، وجود ائتلاف جدید آمریکا در منطقه، همه باعث میشود که آقای روحانی تحت عنوان لزوم شکست آبن بست اینبار در نیو یورک با اوباما ملاقات کند. (2379955) (alef-17)
 
ع.م.
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۶:۴۶:۳۶
سلام
دوست گرامی!
طبق قانون اساسی فصل الخطاب رای مقام معظم رهبری است، وقتی ایشان تصریح کرده اند درخصوص تعامل با همه دنیا دو استثنا وجود دارد رژیم صهیونیستی و آمریکا دیگر معنا ندارد هر کس طبق سلیقه خودش اقدام نماید و هزینه تراشی نماید. (2380750) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۰۰:۴۷:۱۲
البته دیدار و مذاکره روسای جمهور ضروری است و برنامه ان هم باید از قبل چیده شود (2380178) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۶:۴۶:۵۸
مطئن باشیم اگر رهبری عزیز دیدار و مذاکره روسای جمهور را به نفع مردم و نظام می دانستند، خود دستور لازم در این زمینه را صادر می کردند در حالیکه بر همه ما روشن است که چنین اقداماتی شان نظام سربلند جمهوری اسلامی ایران نیست (2380751) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۰۵:۴۹:۰۹
بیچاره آمریکایی ها که چشم براه دیدار با رییس جمهور ایران هستن!!! (2380270) (alef-17)
 
مهدی
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۰۷:۴۲:۰۰
گفتگو نشانه عقله. کسی که از گفتگو و مذاکره فراریه یا ترسو یا نادان یا یه مشکلی داره. بهترین خدمت این دولت همین نشستن و گفتگو کردنه شاید گرهی از کار همه باز بشه (2380294) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۶:۴۷:۴۷
آن گفتگویی نشانه عقل است که طرف مقابل حداقل استانداردهای لازم را برای آن داشته باشد و همه می دانیم آمریکا فاقد استانداردهای لازم در این خصوص است. (2380755) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۰۸:۴۰:۳۷
اگر هر کسی تو کشور کار خودش رو درست انجام بده نیازی نیست نگران انجام یا عدم انجام این دیدار باشیم رییس جمهوری انتخاب شده و وظایفی داره که باید انجام بده و مورد حمایت رهبر و اکثریت مردمه اگر فکر میکنید اینطور نیست یه رفراندوم بذارید (رهبری بارها حمایت خود را از اقدامات دولت نشان داده اند.) دلواپسان گرامی باور کنید اگر رهبر راضی نباشند روحانی با اوباما دیدار نخواهد کرد. (2380313) (alef-13)
 
عرفان
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۰۹:۴۰:۴۳
به نظرت وقتی رهبری گفت برخی از آنچه در نیویورک انجام شد، بجا نبود، منظورش رنگ عبای روحانی بود یا از مدل کت و شلوار ظریف خوشش نیامده بود؟ (2380346) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۶:۴۸:۲۵
طبعا نمی توانید بفرمایید آقای روحانی قبل از تماس تلفنی با اوباما با مقام معظم رهبری هماهنگ کرده بود!!! ؟
پس چرا خودآقای ظریف در مجلس طبق نظر رهبری بر نابجا بودن چینن اقداماتی تصریح کرد؟( پس چرا خودآقای ظریف در مجلس بر سخن رهبری مینی بر نابجا بودن برخی اقدامات در نیویورک را صحه گذاشت و از تماس تلفنی با اوباما نام برد؟)
همه می دانیم رهبر انقلاب، بسیار با شرح صدر به نظارت می پردازند منصفانه نیست هر اقدامی آنهم چنین اقدامات نابجایی را به رهبری عزیز منتسب کنیم. (2380757) (alef-10)
 
احمدی نژاد
۱۳۹۳-۰۶-۲۸ ۱۲:۴۱:۳۱
ما باید با امریکا قهر باشیم و اجناس آمریکایی را از روسها بخریم (2381617) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۵:۲۰:۰۷
شما واقعاً غرب و اوباما را هالو فرض کردید؟!... اوباما وقتی‌ به قدرت رسید یک پیام محکم و دوستانه به ایران داد که بیاید با هم مذاکره کنیم و مسائل را مانند دو کشور مهم جهان حل کنیم، در داخل برخی‌ تحلیلگرن گفتند از روی ضعف است و ما حالا حالا اوباما و آمریکا باید دنبال ما بدود، خوب اوباما هم گفت حالا که نپذیرفتید پس تحریم را بپذیرید، حالا اسمش را بذرید ظالمانه، غیر قانونی‌ و... سال گذشته هم اوباما آمد با روحانی مذاکره کند، اونقدر بازی در آوردید که حالا حالاها باید در تحریم باقی‌ بمانیم....مانند آقای پوتین....پوتین فکر میکرد با یه کم جنگ افروزی قیمت نفت به بالای ۱۵۰ دلار خواهد رسید و بنابراین غرب همه جوره در برابر پوتین کوتاه میاید، درست مانند تحلیلگرهای داخلی‌ که تحریم نفت ایران را مساوی نفت ۲۵۰ دلاری می‌دانستند، ولی‌ حالا چه پوتین و چه اون تحلیلگرها متوجه شدند که هیچ شناختی‌ از غرب و قدرت اقتصادی آن ندارند و در حالیکه همه فکر میکردند که با بحران روسیه و عراق قیمت نفت بالا میرود در دو ماه گذشته ۲۰ درصد کاهش یافت و نتیجه، زانو زدن پوتین در برابر اروپا و آمریکا... (2379680) (alef-17)
 
موسوی
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۶:۴۸:۴۷
دوست عزیز!
توصیه می کنم اگر شما ایرانی هستید از عزت نفس مردم کشورمان در جهان غفلت نکنید
خوب است نیم نگاهی به نیمه پر لیوان بیندازیم تا ببینیم به برکت تبعیت از ولایت فقیه، چه جایگاه محترمانه ای در قلوب مردم جهان داریم، و حتی در چشم همان رؤسای غربی و آمریکایی که با ما دشمنی می کنند چطور با هیبت هستیم.
در هر صورت تردیدی نیست اگر خصوصا مسئولین، به فرامین مقام معظم رهبری در همه زمینه ها از جمله رابطه با آمریکا توجه داشته باشند به یاری الهی منافع ملتها، به بهترین نحو ممکن از شر مکر و بدخواهی ظالمان در امان خواهد ماند و بیشتر خواهیم دید که آمریکا طبلی است تو خالی که منطقی جز بی منطقی ندارد. (2380758) (alef-10)
 
بهرام
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۴:۳۷:۴۲
دوست عزیز بنده جند کشور خارجی رفتم هیچگونه عزت نفسی در خصوص ایران در بین انها ندیدم تنها وقتی میفهمیدند پاسپورت ایرانی داریم با واژ] تروریست ما را بدرقه میکردند (2383467) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۵:۳۴:۳۰
من امیدوارم راست باشه و مقدمه دیداری را بچینند.

ما مجبوریم بین جنگ عریان و صلح کامل یکی را انتخاب کنیم ادامه این وضع یعنی اینکه مثل برف اب بشویم و دیگر توان جنگ هم نماند.

امیدوارم سران کشور گول این ده ماه شل شدن تحریم ها را نخواند اگر توافقی صورت نگیرد ما یک دلار هم سال 94 نخواهیم داشت.مرگ یه بار شیون هم یه بار. (2379698) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۶:۴۹:۰۶
دوست گرامی! اینهمه نا امیدی شأن چه کسی است که شان شما به عنوان یک ایرانی عزیز باشد؟
کسی که می داند خدا با اوست همیشه سربلند و پیروز است. (2380759) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۵:۳۷:۳۴
آمریکا هم اعلام کرده که اوباما برای دیدار با روحانی برنامه ای ندارد ! احتمالا آنها هم نظر رهبری در مورد بی فایده بودن مذاکره با امریکا را تایید می کنند و در پی تجربه اخیر یعنی همراهی نکردن ایران در ائتلاف عدم اراده ما در برقراری رابطه برایشان محرز شده پس قطعا اصراری بر دیدار نخواهند داشت ! (2379704) (alef-17)
 
علی موسوی
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۶:۴۹:۴۵
غربی ها خصوصا آمریکایی ها نیاز مبرم به دیدار با مسئولین جمهوری اسلامی دارند، که به مردم آزاد دنیا اینطور تلقین کنند که بفرمایید این هم ایران که به الگوی شما در مبارزه و مقاومت با ما تبدیل شده است؟ و بعد می خواهد نتیجه بگیرند پس مقاومت نکنید تا ما راحتتر به چپاول دارایی های شما بپردازیم
خوب است حواس مسئولین جمع باشد و از نظرات صریح مقام معظم رهبری در خصوص رابطه با آمریکا که در مقاله فوق آمده است غلفت نکنند. (2380760) (alef-10)
 
مصطفی
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۵:۴۱:۴۶
موقعی که 22 مرداد رهبر این موضوع رو فرمودند دقیقا متوجه شدم که این حرفا خطاب به رئیس جمهور و سفر نیویورک ایشان است. حرف دیگه ای نمی تونم بزنم.

الف لطفا منتشر کن من حرف خاصی نزدم. (2379712) (alef-17)
 
یک جهادگر دفاع مقدس
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۵:۴۹:۱۶
جناب رئیس جمهور کارآزموده همه صحنه های سیاسی هستند بنابراین مانند سال گذشته در صورتیکه صلاح بدانند همانگونه که ادب وشخصیت ایشان حکم کرد که جوابگوی تلفن اوباما باشند امسال هم هرگونه صلاح بدانند عمل میکنند وتحت تاثیر جوسازیهایی که افراطگرایان برای حفظ منافع خود ایجاد میکنند قرار نخواهند گرفت.ایشان نماینده ملتی بافرهنگ ومتمدن هستند که بادنیا سرجنگ وخصومت ندارند.از برقراری ارتباط منطقی با حفظ حقوق ملت نیز همه ارکان نظام بجز فرصت طلبان که منافعشان در جنگ واختلاف است حمایت کرده اند.لطفا سایت الف نیز مراقب باشد از روی خیرخواهی بطرف افراطگرایان غش نکند (2379715) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۰۹:۴۱:۴۸
سایت الف که اصلا نظری نداده است!!!!
راستی! پارسال بلاخره روحانی زنگ زده بود به اوباما یا اوباما به روحانی؟ (2380349) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۶:۵۰:۲۴
اوباما گفت من زنگ نزدم روحانی زنگ زد، روحانی گفت من نبودم که زنگ زدم این اوباما بود که زنگ زد (2380763) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۶:۵۰:۱۴
رئیس جمهور محترم در سخنرانی های خود، مکرر بر پایبندی خود بر قانون اساسی تاکید کرده است و روشن است ایشان بهتر از همه می دانند که سخنان مقام معظم رهبری در امور مهمی مثل رابطه با آمریکا،فصل الخطاب است و همچنین می دانند که صلاح رهبری بر صلاح رئیس جمهور و هر مسئول دیگر مقدم است. لطفا دقت بفرمایید متشکرم. (2380762) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۵:۵۶:۲۵
بعید میدونم رئیس جمهور امریکا چنین خبطی بکنه!
سابقه نشون داده رئیس جمهور امریکا مشاورین بهتری نسبت به رئیس جمهور ایران داره و با توجه به اینکه سیاست امریکا به قول رئیس جمهور ایران کدخدا منشی هست، یقینا با کشوری که 24 ساعته دارن تحریمش میکنن دنبال مذاکره عادلانه پشت یک میز نیست! (2379725) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۶:۰۳:۳۹
مذاکره با امریکا مشکلات را حل نمیکند اما ایران را کشوری اهل تعامل نشان میدهد چون امریکایی ها تمایل دارند ایران را کشوری متخاصم نشان دهند این مذاکره باعث میشود که وجهه ما به عنوان یک کشور صلح طلب بهبود یاد بنابراین به نظر من لازم است روحانی با اوباما دیدار کند و پیام ملت ما را به ایشان برساند و به طرف مقابل هم مستقیما حرف ما را بزند. (2379734) (alef-17)
 
اکبر
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۶:۵۰:۴۷
شما نوشته اید "مذاکره با امریکا مشکلات را حل نمیکند اما ایران را کشوری اهل تعامل نشان میدهد" در حالیکه در مقاله بالا آمده است که:
"رهبر انقلاب در تبیین ضررهای ناشی از مذاکره با آمریکایی ها افزودند: «این کار ما را در افکار عمومی ملت‌ها و دولت‌ها به تذبذب متهم می‌کند و غربی‌ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می‌دهند.» ایشان همچنین ضرر دیگر نشست و برخاست با آمریکا را ایجاد زمینه برای طرح توقعات جدید از سوی آنها دانستند." (2380764) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۶:۰۳:۵۸
متاسفانه چنان غولی از آمریکا ساخته ایم که خودمان از بردن نامش هم وحشت داریم.من نمی دانم کشورهایی مثل کره جنوبی,مالزی,ترکیه و حتی ویتنام که سالها با آمریکا مستقیماَ جنگید چگونه منافع ملی خودشان را در ارتباط با آمریکا حفظ می کنند.فقط ترا بخدا نگوئید ما تافته جدا بافته هستیم و آمریکا همه کار و زندگیش را ول کرده و به فکر نابودی جمهوری اسلامی ایران است که ار شنیدن تکراری آن حالم بد می شود. (2379735) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۶:۵۱:۰۱
دوست گرامی!
چه کسی از آمریکا غولی ساخته است که خودش از بردن نام او وحشت دارد؟
لطفا عزت نفس ایرانی ها را در اظهار نظرهایتان در نظر بگیرید.
ملت سربلند و عزیز ایران که آمریکا تمام بدبختیهایش را از مقاومت آنها می داند؟ (2380765) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۶:۱۲:۴۲
ایران و آمریکا که تند تند در حال مذاکره با هم هستند احتیاجی به این دیدار نیست ! (2379751) (alef-17)
 
د-حشمت
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۶:۲۱:۳۳
به نظر تون حسن روحانی می‌تونه بدون هماهنگی از تهران با اوباما دیدار کند؟ کسی که به این جواب پاسخ مثبت بدهد، به نظرم شناخت دقیقی از ساختار درونی قدرت در ایران ندارد. بد نیست یک بار خاطرات آقای خرازی را مطالعه کند. به ویژه آنجا که از تعمل خاتمی و رد شدن کلینتون از راهرو سخن می گوید (2379765) (alef-17)
 
نسیم
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۰۹:۴۳:۱۳
تأمل یا تعمل؟!
پس چرا رهبری میگه برخی از آنچه در نیویورک انجام شد، بجا نبود؟! (2380350) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۸ ۱۲:۳۱:۲۱
برخی اما کدام ؟! (2381595) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۴:۴۵:۰۸
موافقم (2380614) (alef-10)
 
موسوی
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۶:۵۱:۲۹
جناب! اگر همه مسئولین ما کارهایشان با هماهنگی رهبری عزیز که سخنشان فصل الخطاب مملکت است می بود الان ممکلتمان از هر نظر گلستان شده بود
بله کارهای بدون همانگی متاسفانه کم نیست، یکی از آنها همان اقداماتی بود که سال گذشته در نیویورک انجام شد که رهبری با نابجا خواندن آن به همه اعلام کردند که هماهنگی در کار نبوده است. (2380766) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۸:۲۳:۵۹
پس اصلا چرا مسئول انتخاب می کنیم ؟ (2380856) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۹:۰۷:۵۶
مسئول می تواند هر کار مفیدی که تشخیص می دهد در چهارچوب قانون اساسی انجام دهد و در خصوص خطوط قرمز نظام روشن است کار بدون هماهنگی اتحاد را مخدوش می کند و سبب انحراف می شود
اگر یادمان باشد در کتاب راهنمایی می خواندیم برای یک سفر کوه نوردی باید مسئول انتخاب کنیم که حرف اخر را او بزند

اگر قرار باشد هر مسئولی طبق نظر خود نسبت به خطوط قرمز نظام از جمله رابطه با آمریکا عمل کند که سنگ روی سنگ بند نمی شود

بله یک مسئول به غیر از اموری که قوام کشور و نظام به آن بستگی دارد می تواند در چهارچوب قوانین کاری را که درست تشخیص می دهد انجام دهد (2380912) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۶:۲۱:۳۸
مذاکره به خودی خود چیز بدی نیست ما از امریکا نمیترسیم و مذاکره هم بکنیم فقط دنبال احقاق حقوق خودمان هستیم. (2379767) (alef-17)
 
از مشهد مقدس
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۶:۵۱:۴۲
بله من هم با شما موافق هستم که مذاکره به خودی خود چیز بدی نیست و از آمریکا هم هیچ ترسی نداریم، اما همه می دانیم مذاکره با آمریکا تا زمانی که هدفش فقط امتیاز گرفتن است عاقلانه نیست و ایران با کرامت هم زیر بار زور نمی رود. (2380768) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۶:۲۷:۱۵
رییس جمهور باید اختیارات بیشتر و البته واقعی داشته باشد. (2379768) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۰۹:۴۳:۴۹
اگر قالیباف و جلیلی هم رئیس جمهور شده بودند، همین نظر رو داشتی دلبندم؟! (2380352) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۶:۲۸:۳۵
ایجاد حساسیت بر روی یک ملاقات ساده، صحیح نیست. همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند، برای تجربه کردن و برای اینکه نشان دهیم اعتماد به نفس داریم، برگزاری یک ملاقات ایرادی ندارد. مهم این است که تن به بردگی هیچ ابرقدرتی ندهیم.
بسیاری از دوستان ایران از جمله، روسای مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق، با سران آمریکا و انگلیس (جرج بوش و تونی بلر) ملاقات می کردند و البته الان هم این ملاقاتها ادامه دارد و مقام معظم رهبری هرگز آنان را منع نفرمودند. (2379770) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۰۹:۴۴:۳۱
رهبری که خودش گفته ما دیدار در سطح وزیر خارجه را اجازه دادیم. چرا حرف میذاری تو دهن رهبری؟ (2380353) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۶:۵۲:۰۵
عزیز گرامی! چه کسی گفته این یک ملاقات ساده است؟! لطفا عمق تفکرتان را کمی افزایش دهید و به تبعات جهانی آن نگاهی بیندازید و به فرمایشات مقام معظم رهبری که در مقاله بالا آمده است بیشتر توجه کنید!
ایشان صریحا فرمودند مذاکره و نشست و برخاست با آمریکا، ما را در افکار عمومی ملت‌ها و دولت‌ها به تذبذب متهم می‌کند و غربی‌ها با تبلیغات عظیم خودشان، جمهوری اسلامی را دچار انفعال و دو گانگی جلوه می‌دهند و ایجاد زمینه برای طرح توقعات جدید از سوی آمریکائی ها را فراهم میکند. (2380769) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۶:۳۰:۲۸
لطفاً پاسخ این سئوال را هم برای ما ملت مشخص کنید که مذاکره و رابطه با روسیه چه نفعی برام ما داشته است؟ (2379774) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۶:۴۰:۱۰
مطمئنا ایجاد رابطه بین دو کشور ایران و امریکا برای هر دو طرف و هم برای دنیا دارای منافع بسیاری است. اما آنچه مسلم است این است که باید برای ایجاد این رابطه هر دو طرف آمادگی لازم را داشته باشند و حسن نیت نشان دهند. اینکه امریکا بگوید ما خواهان رابطه هستیم و تحریمها را افزایش دهد و ما بگوییم خواهان تعامل با جهان هستیم و هر روز با شعار بی فایده مرگ بر آمریکا دنیا را نسبت به حسن نیت خود دارای سوء ظن کنیم درست نیست. (2379784) (alef-17)
 
آرمان
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۶:۴۰:۲۷
خب که چی حالا. از الان شروع کردین بر فرض با هم دیدار کنن؟ چی میشه؟بس کنید تورو خدا (2379785) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۶:۵۳:۱۹
سخنان رهبری را که در بالا آمده، مجدد مطالعه کنید تا یقین کنید که این یک دیدار معمولی نیست و ضرر های بزرگی دارد. (2380771) (alef-3)
 
احمد
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۶:۵۶:۳۵
پندار نیک،کردار نیک،گفتارنیک (2379806) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۷:۰۶:۳۷
هچ تضادی بین داشتن روابط سیاسی و اقتصادی با داشتن اختلافات عمیق سیاسی وجود ندارد واین را می توان در روابط آمریکا با چین و روسیه دید. بنابراین این مقاله اصلا منطقی نیست. (2379814) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۰۹:۴۸:۴۶
این مقاله نیست. فقط خبر داده است. واقعا سطح ضعیف کامنت های الف خیلی اعصاب خرد کن هست. افراد اصلا مطلب را نمی خوانند؛ فرق گزارش خبری رو با یادداشت و تحلیل بلد نیستند، حرف هم می زنند
من الان از این همه کم سوادی عصبانی ام! (2380360) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۳:۱۵:۵۳
برادر عزیز اینکه کسی در باره محتوای مطلبی کامنت بنویسه چه ربطی به تشخیص یک سری ویژگی های صوری مطلب اصلی داره؟ سواد این نیست که شما فکر می کنی! شما اگه دقت می کردی نویسنده نوشته ای که شما زیرش کامنت زدی چیزی گفته که برای فهمش لازم نیست من و شما فرق مقاله و تحلیل و یادداشت و فلان و بهمان رو بدونیم! (2380548) (alef-10)
 
ع.م.
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۶:۵۳:۳۱
حقیقت درست برعکس نظر شماست، اگر کمی دقت کنیم متوجه خواهیم شد که روابط سیاسی کاملا بر روابط اقتصادی اثر می گذارد نمونه اش بر خلاف نظر شما مخدوش شدن روابط اقتصادی روسیه با غرب و امریکا بر سر مسایل سیاسی جاری در اوکراین است. (2380772) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۷:۱۶:۴۲
از انجا که بسیاری از کشور های جهان به جز هفت،یا هشت کشور، تابع و پیرو سیا ست های امریکا هستند و در کشور هایی نیز به ویژه اروپایی ها، با اسراییل همسویی دارند، پس ما نمی توانیم بدون رابطه با امریکا در رابطه با کشور های دیگر موفق باشیم. این یک واقعبیت است و بهتر است تا دیر نشده از این موقعیت که دموکرات ها هستند و اوباما رییس جمهور است، استفاده کرده و رابطه را بر قرار کنید. (2379823) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۶:۵۴:۰۵
چرا نتوانیم؟ واقعیت این است رابطه با کشوری که هدفش مکیدن ثروت و عزت ملتهاست کجایش فایده دارد؟ بلکه رابطه نداشتن با آمریکا فرصت تنفس و رشد علمی و اقتصادی و سیاسی را برای ملتها فراهم می کند، اگر نیمه پر لیوان را ملاحظه کنیم می بینیم که نداشتن رابطه با آمریکا الحمد لله برای ملت ما بسیار مفید بوده است (2380774) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۷:۱۹:۴۳
چرا آمریکا نه ؟ (2379826) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۱۸:۰۷:۳۶
واقعا فقط 24 نظر در صف انتشاره؟؟؟ من که باور نمی کنم (2379860) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۰:۲۲:۳۵
بعنوان يك شهروند ايراني مسلمان مايل هستم اين موضوع برايم تبيين شود كه در مقايسه با خساراتي كه دولت عراق در جنگ واقعي 8 ساله اعم از مالي و جاني به ايران وارد آورد كه هنوز داغ آن تازه است و درحال حاضر با حكومت آن كشور مناسبات دوستانه و صميمانه برقرار كرده ايم و نتيجتا جنگ سابق را در همان زمان خاتمه داده ايم و از آثارش درگذشته ايم ، امريكا چقدر به ما خسارت مالي و جاني وارد آورده و چرا نمي توانيم با آن كشور مناسبات دوستانه مثل چين و روسيه برقرار كنيم ؟

مايلم تبيين شود آيا دراثر دوري ايران و امريكا از يكديگر ، كشورهاي چين و روسيه چقدر منتفع شده اند ؟

مايلم تبيين شود از بدو پيروزي انقلاب اسلامي كشورهاي چين و روسيه و كره شمالي چقدر با ايران معامله داشته اند ؟

مايلم تبيين شود عدد و رقم خساراتي كه امريكا از بدو انقلاب اسلامي به ايران وارد كرده است در مقايسه با خساراتي كه عراق وارد كرده است چه ميزان است ؟ ؟ ؟

و مايلم تبيين شود عدد و رقم خساراتي كه ايران به امريكا وارد كرده است چقدر است ؟ (2379975) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۰۹:۴۵:۲۰
مثلا سرنگونی دولت مصدق... (2380355) (alef-17)
 
شهروند
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۶:۵۴:۴۴
هم وطن عزیز
دشمنان ایران و اسلام، عروسکی مانند صدام را تحریک کردند که به ایران حمله کند و دو کشور نفت خیر و شیعه را به جان هم بیندازد تا اسرائیل را سرپا نگه دارند روشن است که مردم عراق و ایران ذاتا دشمن یکدیگر نیستند و ماهیتا بین دشمنی ایران با آمریکا با دشمنی که قبلا بین ایران و عراق بود تفاوت اساسی وجود دارد ضمن اینکه عراق همسایه و هم کیش و هم مذهب ماست اما امریکا بیگانه و لائیک و دشمن مذهب ماست ...
در خصوص خسارات ایران به آمریکا ببینید که خود مسئولانشان چطور به نقش ایران بر تعبیر نشدن خوابهایی که برای خاور میانه و مردم آزاد جهان می بینند اعتراف و ناله می کنند و تصریح می نمایند که ایران در حال تبدیل شدن به ابرقدرت جهانی است که به قول یکی از شهدای مشهد که بنده سخنرانی وی را گوش کردم ایشان در همان زمان جنگ به دشمنان فرمود: "خاک بر سر شما ایران ابر قدرت شده است " (2380776) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۰:۴۴:۳۱
نتیجه این چند دوره مذاکرات هسته‌ای با غرب‌پررو شدن آمریکایی‌ها و اعمال تحریم‌های بیشتر از سوی دشمن شده است. مضاف بر اینکه 200 کیلوگرم اورانیوم 20 درصد غنی شده خود را اکسید کرده‌ایم این روند باید متوقف بشود. (2380002) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۱:۱۷:۰۰
بنفع اعراب و اسراييل و روسيه و چين و حتى تركيه است كه ما ارتباط با آمريكا نداشته باشيم ! (2380031) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۷:۰۰:۳۶
اگر دقت بفرمایید تصدیق می کنید که نداشتن رابطه با آمریکا همانطور که امام راحل و رهبری هم فرمودند بیشتر به نفع خودمان است (2380780) (alef-3)
 
اوا
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۱:۲۴:۴۸
سلام
مي خواستم تحقيق بفرماييد بين کفاشيان ودکتر ظريف احتمالا نسبت خانوادگي وجود ندارد؟

دکتر جون تو را خدا يکم حميت وغيرت بخرج بده. (2380036) (alef-17)
 
امیر
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۱:۳۵:۵۱
کاش باهم دیدار کنند وقال این قضیه را بکنند ودست کاسبان تحریم را از سر این ملت کوتاه کنند (2380046) (alef-17)
 
سید
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۷:۰۱:۴۲
قال قضیه زمانی کنده می شود که ملت ما زیر بار زور نرود و با اطاعت از رهبری عزیز بر عزتش بیفزاید و اقتصاد و ورزش و دنیا و آخرت خود را آبادتر کند. کسانی که خارج از کشور هستند قدر عزت ایران را می دانند خوب است که ما هم قدردان باشیم. (2380782) (alef-10)
 
معلم
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۱:۵۹:۲۲
هر چند میدونم چاپ نمی کنید اما در صدر اسلام پیامبر با همه ی دشمنان مذاکره می کرد!گاهی اوقات هم بدون اینکه برای هم مشکلی درست کنند به توافق هایی می رسیدند! (2380063) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۰۹:۴۶:۱۷
پس چی میشد که می جنگیدند؟
به نظرم پیامبر اصلا جنگ نکردند، این غزوه ها رو هم آخوندا از خودشون درست کردن :)))) (2380356) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۱:۲۶:۴۰
شما تاريخ دقيق تر بخوانيد و زياد تند نرو ده ها نمونه هست كه نظر بالا را تأييد ميكند كه رسول خدا اول مذاكره بعدا مخاصمة كرده هست (2380418) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۷:۰۲:۲۱
آن مذاکره که شما گفتید در صلح حدیبیه بود که در واقع سبب فتح مکه شد یک مذاکره ای بود که سبب پیروزی اسلام بر کفر شد
پس مذاکرات پیامبر اسلام در واقع به نفع اسلام و به ضرر دشمنان بود در حالیکه رئیس جمهوری محترم و جناب آقای ظریف مکرر می گویند که هدفشان مذاکرات برد برد است در حالیکه رهبری عزیز تصریح کردند که هدف آمریکا متهم کردن ملت ایران به تذبذب و انفعال و دوگانگی است و می خواهند به وسیله مذاکرات توقعات جدید خود را مطرح کنند و خلاصه هدفشان برد حداکثری خودشان و باخت حداکثری ملت ایران است
پس ببینید که چقدر فرق است میان ایندو. (2380784) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۲:۰۹:۳۹
به نظر من دیدار دو رئیس جمهور دستاوردهای مثبت مهمی برای کشور به ارمغان خواهد آورد. امیدوارم این دیدار در این سفر نیویورک صورت گیرد (2380070) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۲:۳۹:۰۷
به نظر می رسد آمریکا چندان هم علاقه ای به دیدار نداشته باشد ! او الان دلش به ائتلاف با 40 کشور گرم است ! (2380098) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۲:۴۵:۳۵
فقط نظر مخالفان این دیدار رو منعکس میکنین ؟ (2380108) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۶ ۲۳:۴۸:۱۶
مردم به روحانی رای دادند آیا این همه رای به یک فرد دلیل این نمیشه که آقای روحانی خودش باید تصمیم بگیره ؟؟ (2380144) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۰۹:۴۷:۰۸
نه. روحانی باید به نظرات شخص اول مملکت گوش کند.
حالا خوبه رایش 51 درصد هم نیستا! (2380357) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۲:۱۸:۱۶
یک کم مطالعه کنید روحانی تصمیم گیرنیست رییس جمهور مجری است دراجرای قانون مجری دخالتی درسیاستگذاری
وتصمیمات ندارد اگرمجلسی ها سواد یادبگیرند درصورت کوتاهی مجری دراجرای قانون داشته باشد راه بنی صدر بسته نیست (2380489) (alef-17)
 
علی
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۷:۰۳:۱۶
بله رئیس محترم جمهور باید خودش تصمیم بگیرد اما در چهارچوب قانون اساسی و تعامل با قوای دیگر و قانون اساسی نظر مقام معظم رهبری را خصوصا نسبت خطوط قرمز نظام فصل الخطاب می داند و نظر رهبری عدم رابطه با آمریکا و اسرائیل است. (2380786) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۰۰:۲۴:۱۰
اینجا رو ببینید:
(۱نظر ، ۳۵در صف انتشار ، ۷ تکراری يا غ ق انتشار)
بدون شرح!!!!!! (2380161) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۰۰:۳۶:۴۰
سلام. رهبر معظم انقلاب بصورت خیلی شفاف و صریح هرگونه دیدار بین ریاست جمهوری ایران و ریاست جمهوری آمریکا را منع کرده اند و این موضوع به هیچ وجه نیاز به بحث و تفحص و دادن هزاران تحلیل نیست. (2380167) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۰۰:۴۳:۰۰
در دنیای امروز کلیه مشکلات و مسائل بین المللی را با مذاکره حل و فصل میکنند. قرار نیست با جنگ نظامی یا اقتصادی و غیره مسائلمان را حل کنیم. اگر مذاکرات و نامه نگاری های اقای هاشمی با صدام بعنوان خبیث ترین دشمن ما نبود ایا جنگ پایانی اینگونه داشت (2380171) (alef-13)
 
دبیر بازنشسته
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۰۰:۴۸:۲۸
گیریم که برای دیدار روحانی و اوباما برنامه چیده باشند . گیریم که اصلا روحانی با آن اوباما دیدار هم بکند . آخه برادر من ما از چه میترسیم؟ از خودمان مطمئن نیستیم؟ و یا طرف مقابل را عددی به حساب می آوریم؟
اوباما هم یک چیزی مثل پوتین.
نه برادر من در این مملکت ما یک تابو لازم داریم تا همه انحرافات ، نتیجه همه اشتباهات خودمان را به گردن آن بیندازیم.
اگر به فرمایش امام(ره) اعتقاد داریم ، ایمان داریم که آمریکا غلطی نمی تواند بکند که هیچ اما اگر دنبال تابویی هستیم که در وقت لازم ملت را از آن بترسانیم که خب دیگر حرفی نمی ماند . (2380182) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۷:۰۴:۴۵
معلم عزیز و محترم بازنشسته که احترامتان بر همه ما لازم است
شما که بهتر از ما می دانید در خصوص دیدار رئیس محترم جمهور با اوباما مسئله ترس مطرح نیست، مسئله مصلحت و عزت و منافع مطرح است
اگر قرار به ترس از آمریکا بود که اوباما بعد از تماس تلفنی که با آقای روحانی داشت، انطور هیجان زده و با عجله مصاحبه نمی کرد و به دنیا اعلام نمی نمود که افتخار تماس چند دقیقه ای را با رئیس جمهور محترممان داشته است، این نشان می دهد که ملت ایران در این سی و چند سال چنان با غرور با آمریکا برخورد کرده اند که آنها اینطور عکس العمل نشان می دهند. (2380788) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۰۱:۳۴:۱۰
روحانی نباید تن به این ذلت بدهد (2380219) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۰:۰۹:۴۳
روحانی گفت برنامه ای برای دیدار با اوباما ندارد (2380374) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۱:۱۶:۲۹
میتونی لنگ کفش آماده کنید .... (2380410) (alef-17)
 
علی مهدوی پور
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۰:۰۸:۰۷
آقایان الف!
همان طور که در یکی از کامنت ها هم گفته شده، سطح کامنت های الف واقعا پایین هست. آدم یاد حرف های توی تاکسی و اتوبوس می افتد. آیا الف مجبور هست بخاطر اینکه نشان بدهد مخاطب دارد، هر کس هر حرفی زد تایید کند؟!
کامنت ها را صرف نظر از مخالف و موافق، دستچین کنید؛ اگر حرفی علمی و منطقی برای گفتن دارند، تایید کنید.
ذیل مطالب الف مثل کف ناصرخسرو شده؛ هر کس جیغ خودش را می زند و نامرتب و شلوغ و پر سر و صدا و بی فایده. از این همه کامنت دوتا نکته آدم یاد نمی گیرد. هیچ چیزی به آدم اضافه نمی شود.
کاش دقت بیشتری در تایید کامنت ها انجام بگیرد. (2380371) (alef-17)
 
حسن
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۰:۲۳:۵۹
رهبران کره شمالی شصت ساله مردمشون رو گرسنه نگه داشتند تا آنها وکشورشان را ازگزند امپریالیسم مصون نگه دارند بمب اتم هم دارند.

آنچه در ظاهر پیداست این است که آمریکا به این بهانه نیرو ی نظامی در کره دارد
پایگاههایش همچنان در ژاپن هستند ورهبران کره شمالی هم همچنان به آمریکا ومتحدانش فحش میدهند و به حکومتشان هم ادامه میدهند . (2380384) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۲:۰۲:۰۳
برای مرذم ایران بهترین دوست امریکاست نه روسیه و چین. الف عرضه نداری تایید کنی. (2380457) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۷:۰۵:۲۶
واقعا شما اینطور فکر می کنی که آمریکا بهترین دوست مردم ایران است؟
دوست گرامی!
1 درصد زور گو در آمریکا به 99 درصد مردم خودش هم رحم نمی کند از سیاه پوست گرفته تا سفید پوست
آمریکا از قدیم تا الان هر جا دستش رسیده ، خون زن و بچه ایرانی را با ناجوانمردی ریخته است، از جریان هواپیمای مسافر بری بگیر که به کسی که آنرا ساقط کرد جایزه داد تا راه اندازی جنگ ایران و عراق و ...
حال بماند که آمریکا سر مردم ژاپن آنهم بعد از اینکه آنها تسلیم شدند بمب اتم ریخت و چه جنایاتی نسبت به زن و بچه بیگناه مردم در عراق و سوریه و پاکستان و افغانستان و ... می کند و چطور از رژیم جعلی کودک کش اسرائیل برای کشتار کودکان با همه وجودش دفاع می کند ... ؟ همین مقدار کافی است؟
اینکه چطور شما به این نتیجه رسیدید که گرگی مثل آمریکا را دوست بهترین دوست آنهم نسبت به مردم ایران بدانید خودتان باید پاسخ بدهید. لطفا مطالعه و تحقیق و پیگیری مسائل سیاسی در سطح ایران وجهان رادر دستور کار خود قرار دهید . با تشکر (2380789) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۲:۱۱:۵۰
مگر پارسال تماس تلفنی بابرنامه بود که امسال برنامه داشته باشد یا نه طرف راکدخدا دانستن همه برنامه ها را فراهم
میکند اگرکدخدا بخواهد همان برنامه روحانی خواهد بود باور ندارید زمان آنراثابت خواهد کرد (2380478) (alef-17)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۷:۰۶:۲۹
هشداری هم که در مقاله فوق آمده است هم بخاطر این است که رئیس محترم جمهوری و سخنگوی ایشان طوری سخن نگویند که از این بی برنامگی دشمن سوء استفاده کند و آنها را در کار انجام شده قرار دهد بلکه صریحا بگویند که به هیچ عنوان دیداری بین روسای جمهور ایران و آمریکا صورت نخواهد گرفت
مشکل همین بی برنامگی هاست که دشمن را یه هوس می انداز از آب گل الود ماهی بگیرد (2380790) (alef-3)
 
سالم
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۶:۱۱:۲۱
چه مانعی دارد که رئیس جمهور ایران برای احقاق حق و صیانت از کیان ایران برای مذاکره پیش قدم شوند و سخنانی را که با واسطه گفته میشود مستقیم بگویند. (2380716) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۷ ۱۹:۱۲:۱۵
به نظر شما در زمان پيامبر کفار هيچ گونه ملاقاتي با ايشان نداشته اند! يا پيامبر از
پذيرفتن آن سرباز ميزده است .
بنظرم اين نوع نگاه درست نيست . (2380919) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۶-۲۸ ۱۲:۵۳:۰۰
قهر طولانی - عاقبت پشیمانی (2381651) (alef-3)
 
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۰۰:۵۱:۱۱
مذاکره و ارتباط دیپلماتیک به معنی دوست بودن با یک کشور و یا پذیرفتن رهتارهای آن کشور نیست

در ارتباط دیپلماتیک با آمریکا، میتوان به راحتی سفیر او را احضار کرد و عملکردهای ناصحیح آن کشور را به او گوشزد کرد (اگه خطایی از آن سر زده باشه)

نباید ارتباط دیپلماتیک را با ارتباط احساسی اشتباه بگیریم
کارشناسان سیاسی و خبرگان دیپلمات هیچ وقت ارتباط احساسی را قبول ندارند. فقط و فقط ارتباط دیپلماتیک را تجویز میکنند حتی با کشورهایی که جزء دوستان خود قلمداد میکنند

بنابراین نباید هزینه زیادی بر دوش یک کشور و دولت گذاشت (2382583) (alef-10)
 
سراج
۱۳۹۳-۰۶-۲۹ ۱۰:۳۱:۱۰
سعودی ها دشمن درجه یک ایران در 30 سال اخیر بوده اند .این جنایتکاران 10 سال است در عراق شیعه منفجر می کنند ،در یمن زیدی می کشند ،در سوریه قتل عام می کنند ،ایرانیان را خارج از اسلام میدانند ،در دنیا ایران هراسی و شیعه هراسی راه می اندازند در جنگ 8ساله برای کشتن ایرانیان 1000میلیارد دلار به صدام جنایت کار کمک کرده است ،400حجاج ایرانی را کشته است ،حوضچه های مشترک نفتی را غارت کرده است ،بادادن رشوه های کلان به دیپلمات ها و دولت های غربی و آمریکا آنها را از ایران دور نگهداشته است مردم لبنان را قتل عام کرده است ،سفارت ایران در لبنان و مزار شریف را منفجر کرده است ،با حمایت مالی از القاعده ،داعش ،طالبان ،بوکو حرام مرتکب جنایت های نابخشودنی شده است،این دولت تبدیل به ام الفساد خاورمیانه شده است .ان الشیطان لکم عد مبین.کسی که ایرانی را کافر می داند مسئول ایرانی حق ندارد با او رابطه برقرار کند .ثبت یک کشور به اسم یک طایفه .اینها هیچ وقت صداقت نخواهند داشت. (2382905) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.