نظر منتشر شده
۱۵۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 139469
نامه علی مطهری به وزارت کشور
بخش خبری الف، 24 دی 90
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۱۷
علی مطهری با انتشار نامه​ای خطاب به وزارت کشور به ادله رد صلاحیت خود مبنی بر التزام نداشتن به اسلام و عدم وفاداری به اصل ولایت مطلقه فقیه، توسط هیئت اجرایی اعتراض کرد.

به گزارش الف، متن نامه علي مطهري به وزارت کشور به اين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحيم
هيئت اجرايي مركز حوزه انتخابيه تهران، ري، شميرانات و اسلام شهر
با اهداء سلام، عطف به نامه شماره ۳۹۵/۱/۹۰۹ مورخ ۱۹/۱۰/۹۰ آن هيئت، مستندات رد صلاحيت اينجانب يعني بند ۱ و ۳ ماده ۲۸ قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي به چهار جزء تحليل مي شود كه ذيلا همراه پاسخ هر يك ذكر مي گردد:

1- عدم اعتقاد به اسلام: اين دليل وارد نيست زيرا: اشهد ان لا اله الّا الله و اشهد ان محمدا رسول الله و اشهد ان عليا ولي الله.
2- عدم التزام عملي به اسلام: اين هم وارد نيست زيرا اينجانب در حد توان خود از ترك واجبات و ارتكاب محرمات اجتناب دارم.
3- عدم وفاداري به قانون اساسي: اين دليل نيز وارد نيست مگر اين كه مقصود برخي اصول قانون اساسي باشد كه كلا در كشور فراموش شده و وفاداري به آن وجود ندارد، مانند برخي اصول فصل سوم قانون اساسي كه مشتمل بر حقوق ملت است.
4- عدم وفاداري به اصل مترقي ولايت مطلقه: فقيه اين هم وارد نيست. البته اينجانب برداشت امثال جبهه پايداري از ولايت فقيه را قبول ندارم. ولايت فقيه را همان طور كه شهيد آيت الله مطهري گفته اند ولايت مكتب و ايدئولوژي مي دانم نه ولايت شخص، و به تعبير آيت الله جوادي آملي ولايت فقه است و به تعبير رهبر انقلاب «مرز التزام به ولايت فقيه احكام حكومتي است» يعني در احكام حكومتي بايد اطاعت محض باشد اما در ساير امور هر كس آزاد است كه نظر خود را ابراز كند هر چند مخالف نظر رهبري باشد. در احكام حكومتي هم تا قبل از صدور حكم، هر كس مجاز است كه نظر رهبري را تغيير دهد، آنچنان كه شهيد آيت الله مطهري در چند مورد امام خميني (ره) را نسبت به نظر خود متقاعد كردند و امام(ره) نيز نه تنها ناراحت نمي شدند بلكه ايشان را حاصل عمر و پاره تن خويش ناميدند.

علاوه بر اين، ولي فقيه، انتقادپذير و در مقابل مردم پاسخگوست همچنان كه مقام رهبري بارها به انتقادات با روي باز پاسخ داده اند و از هرگونه بت سازي و تملق و چاپلوسي بيزارند، و در تاريخ ۱۷ مهر ۸۶ نيز فرمودند:« البته نبايد با مسئولان مبارزه و دشمني كرد، اما اين حرف به معناي انتقاد نكردن و مطالبه نكردن از مسئولان متخلف از جمله رهبري نيست، چرا كه مي توان در عين صفا و دوستي انتقاد هم كرد.» بالاتر اين كه اميرالمومنين علي عليه السلام فرمود « از من در خفا و علن انتقاد كنيد» و خود به انتقاد و حتي توهين منتقدين و معترضين با روي گشاده پاسخ مي دادند.

بنابراين اينجانب به ولايت مطلقه فقيه با برداشت درست از آن وفادارم و بخشي از مشكلات كشور را ناشي از برداشت غلط برخي دوستان نادان انقلاب از اين اصل مترقي مي دانم. البته وفاداري و التزام عملي اينجانب به اصل ولايت فقيه به آن شدت نيست كه يازده روز در مقابل حكم ابقاي وزير اطلاعات مقاومت و خانه نشيني كنم و يا بر تعبير «بيداري انساني» در مقابل «بيداري اسلامي» درباره نهضتهاي اجتماعي منطقه اصرار بورزم.

به هر حال اين روش هيئت اجرايي كه ظاهرا برخي اعضاي آن به جاي آنكه معتمدان مردم باشند معتمدان دولت هستند يادآور نوع برخورد كليساي كاتوليك در قرون وسطي با مردم است كه منجر به رويگرداني مردم اروپا از دين و ايمان شد و اين رويگرداني همچنان ادامه دارد.

با تقديم احترام
علي مطهري
۲۲/۱۰/۹۰
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۱۹:۳۰:۳۲
وزارترکشور باید جواب این نامه را بدهد. (605090) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۰۹:۵۶:۲۱
پاسخ وزارت کشور: جناب آقای مطهری، سلام علیکم، لطفا بجای جوسازی از روشهای پیش بینی شده در قانون اقدام نمایید. با تشکر (605719) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۳:۰۸:۵۰
نامه نوشته است که رسیدگی کنند دیگر! این اسمش جوسازی است؟ (605963) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۶:۴۲:۰۶
ظاهرا نیازی نیست که نامه در روزنامه ها منتشر شود، مگر اینکه نیت جوسازی و شانتاژ داشته باشد. (606319) (moderator19)
 
محمد ملکش
۱۳۹۰-۱۰-۲۸ ۱۰:۰۱:۳۱
ببینید دوستان

به نظر شما اگر کسی نیتش فقط خدمت خالصانه به مردم باشه


اینگونه هیاهو میکنه یا آرام به دنبال حقش میگرده؟

... (611260) (moderator19)
 
mojtaba
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۸ ۱۴:۴۰:۵۷
عزیزم بعضی وقتها واسه گرفتن حقت باید داد بکشی و حقایق را واسه همه بگی. حدیثی هست که: خدا صدای بلند رادوست نداره مگر از مظلوم (611962) (moderator19)
 
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۱-۰۱ ۱۴:۳۳:۱۲
براحتی به خلق ا.. تهمت زده میشود و پاسخ مدلل میشود جوسازی. (616389) (moderator22)
 
مجید
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۴:۲۹:۵۸
درود بر این شیر پاک خورده. الحق که نشان از پدر دارد....
دوستان الکی نظر ندن یه بار به دقت بخونن. (606129) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۶ ۲۳:۴۳:۰۸
پدر کو ندارد نشان از پدر..
پدرش کجا فتنه را در حد ئعوای زرگری پایین می آورد!؟ (608266) (moderator19)
 
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۶:۰۰:۲۹
سخن حق جواب ندارد، بلکه باید آنرا اجرا کنند.
انتخابات بدون امثال آقای مطهری، سرد خواهد بود. (606261) (moderator19)
 
کیوون
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۲۳:۱۶:۵۸
همونطور که انتظار میرفت ایشان تایید صلاحیت شدند . لطفا بگین سناریو بعدی چیه ؟ (606604) (moderator19)
 
مهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۱۹:۳۲:۴۲
واقعا دلایل اظهارات مستندات یک بود

انصافا کسانی که با مطهری مخالفید با این طرزه تفکر مخالفید، با شمام!

خدایی انصاف داشته باشید و اینطوری با ادله و محکم با حرفای این بنده خد مخالفت کنید

اصلا مطهری بده!خوبه؟ چرا برخی باید دست آویز به همین بده بدن، اینطوری بیاد برخی رو با حرفاش نوازش کنه

شورای محترم نگهبان با تایید صلاحیت ایشان جواب بدخواهان خود و کسانی را که تهمت ها به آن نهاد حکومتی را می زنند خواهد داد. (605093) (moderator22)
 
مهدی
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۲:۰۸:۵۰
ایشون دو ماه پیش می خواست استعفا بده حالا اعتراض میکنه به عدم تایید صلاحیتش واقعا که
پسر کو ندارد نشان از پدر (605284) (moderator19)
 
ایرانی
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۰:۵۳:۳۱
باید بفهمیم که اسیفای حق با استعفای برای احقاق حق دو امر جدا و هر دو برای احیای حق می باشد و در جای خود ارزشمند می باشند. (605799) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۲:۴۵:۳۳
هنوز نفهمیدی چرا خواسته استعفا بده چشم وگوشتو باز کن (605936) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۶:۲۴:۵۸
اگر اهل مطالعه بودید ایشان به این پرسش پاسخ دادند و گفتند که هر چیز جایگاه خود رادارد و آن استعفا به خاطر مردم والزام دولت به انجام مصوبات مجلس بوده (606295) (moderator19)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۳۰ ۰۳:۴۹:۳۱
این که به یکی می گن صلاحت کاری را نداری خوب باید بایسته و از خودش دفاع کنه و این حرف شما که چون می خواسته استعفا بده حالا هم که صلاحیتش تایید نشده ول کنه و بره منطقی نیست. (614564) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۰:۱۷:۴۵
شايد اين يك بازي باشد براي جلب اعتماد به شوراي نگهبان. شوراي نگهبان با تاييد صلاحيت ايشان اين بازي را به سود خود پايان خواهد داد. (605750) (moderator22)
 
رامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۱۹:۳۶:۱۵
واقعا بعضا در اینکه شما فرزند آن وارسته شهید باشید تشکیک میکنم . امید وارم خداوند قادر متعال ما مردم ایران را از شر تمامیت خواهان نجات دهد. الهی امین (605101) (moderator22)
 
مهزیار مسلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۰:۵۶:۰۸
و به نام عدالت

پروردگارا تو بزرگی ، آنقدر بزرگ که از گناهان ما بگذری
وزارت کشور عزیز ، عالی جنابان ، ای بزرگان ، ای سروران ملت!
از تشخیص آگاهانه و به تمام معنا عاقلانه شما متشکریم!
حال که تشخیص دادید آقای مطهری اعتقادی به اسلام ندارند ،خواهشمندیم که مصداق های این عدم اعتقاد را برای ما مردم پابرهنه هم مشخص نمایید تا تکلیف خودمان را (البته با اجازه شما بزرگواران)در برابر پیشگاه خداوند رحیم و رحمان بدانیم.

من نگویم که مرا از قفس آزاد کنید ! بلکه مرا بکشید تا روحم از قفس پر بکشد! (605187) (moderator22)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۰:۱۹:۵۶
اگر علي مطهريها در اين مملكت التزام به اسلام و ولايت فقيه ندارند لطفا شما نامحرماني كه سالهاست در بدنه دولت نفوذ كرده ايد و با اعمال غلطتتان و اشتباهتان كه بارها از دين و عدالت و اسلام و جايگاه معظم رهبري براي شما هزينه شده است و هنوز هم هزينه ميدهيم مشخص كنيد چه كسي يا كساني در اين مملكت التزام به اسلام و ولايت فقيه دارند؟! نكند دوستان و همفكران متحجر شما؟! (605754) (moderator22)
 
Mahmoud
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۰:۵۷:۵۲
اتفاقا پدرشون هم به این روشنی و قاطعیت از اسلام و حقوق انسانی دفاع میکردن اینجاست که شما هر مخالف با خودتونو بر نمی تابید یعنی این اقا با این حرفای روشنشون رو در مقابل پدرشون قرار میدید شما دیگه کی هستید از عواقب این رفتارها بهراسید و هرکه را که نظری همسو با شما ندارد متهم نکنید. (605189) (moderator22)
 
سید مسلم
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۳:۴۰:۱۹
شما که تشکیک می کنید لطفا دلایل تشکیک خود را بیان کنید تا جواب آن را بگیرید. اگر دلیل منطقی ندارید بیخود خودتان را ناراحت نکنید. (605397) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۰۰:۳۹:۲۰
تمامیت خواه رو می شه در چند جمله تعریف بفرمایی؟؟ (605455) (moderator22)
 
عباسپور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۱۹:۴۳:۲۵
اقای مطهری و جناب توکلی اگه جدی تر مسائل رو پیگیری میکردید شاهد چنین حرکتی از وزارت کشور نبودیم (605108) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۱۹:۴۴:۱۰
جناب مطهری:

شما هم با اغتشاشگران و عوامل فتنه هم نوا شده اید !

به کجا چنین شتابان؟

حرفهای انان را تکرار میکنید ! نمیگویید دشمنان اسلام و ایران عزیزمان خنده بر لبشان خواهد امد با این گفته ها!

اگر بر اندیشه خود استوارید پس چرا همان موقع(مجالس قبلی) رد صلاحیت میکردند شما معترض نشدید؟ و حالا که نوبت شما شده این حرفهارو میزنید !

بالاخره یا به قانون التزام دارید یا ندارید؟!

اگر دارید چرا در دوره های پیشین صدایی از شما بلند نشد؟!

اگر ندارید که خود را به اغتشاشگران نزدیک کرده اید. و صرفا برای منافع شخصی یادتان امده

یا توبه کنید و بگویید که اشتباه کردید در مقابل حرکت اعتراضی دوره های قبل سکوت کردید

یا اینکه الان هم نباید معترض باشید ! چون شما رد صلاحیت شده اید (605109) (moderator22)
 
محمد صادق
Latvia
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۰:۱۵:۱۵
بسمه تعالی
بسم الله الرحمن الرحیم
اى اهل كتاب در دين خود غلو مكنيد و در باره خدا جز [سخن] درست مگوييد مسيح عيسى بن مريم فقط پيامبر خدا و كلمه اوست كه آن را به سوى مريم افكنده و روحى از جانب اوست پس به خدا و پيامبرانش ايمان بياوريد و نگوييد [خدا] سه‏گانه است باز ايستيد كه براى شما بهتر است‏خدا فقط معبودى يگانه است منزه از آن است كه براى او فرزندى باشد آنچه در آسمانها و آنچه در زمين است از آن اوست و خداوند بس كارساز است (171) النسا

و هیچ قومی به اندازه غلو کنندگان در زمان حضرت امیر علی (ع) ایشان را نیازد

بنده خدا را شاکرم که از سال 58 با کتابهای استاد شهید اشنا و بر فهم از انان مدوامت نمودم .
امروز گویی کلام استاد را از زبان خلف صالحشان می شنوم . اشتباه نکنید جامعه ما متاسفانه هنوز به فهمی نرسیده که اندیشمندان و صاحبین اندیشه را به ضرر سیاست بازان کنار زند .

استاد علی مطهری نه بعنوان یک سیاست باز بلکه بعنوان یک اندیشمند بزرگ اسلامی خود را در معرض رای چون منی قرار داده که هنوز شکل مار را مار می پندارم نه کلمه "م الف ر" را

باید به این شجاعت افرین گفت .
چه بسیاری از دوستان و بزرگان علمی با تذکر ایشان را جهت دوری از اینگونه برداشتهای سطحی و تهمتهای ناورا از این صحنه ها بر حذر اما جواب ایشان بغایت زیبا بود

راهی را که میروم به افات ان اشنایم اما جواب خدا به علما را در اخرت که چرا تذکر ندادید و نگفتید و حجت را تمام ننمودید(سکوت نمودید ) را چه دهم (605138) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۰۰:۳۲:۵۴
با کدوم منطق انقدر منفی دادید؟!

مگر چه گفتم !

گفتم انچه برای خود میپسندی برای دیگران هم بپسند و انچه را برای خود نمیپسندی برای دیگران هم نپسند!

اقای مطهری اگر حرفشان منطقی است و اعتقاد دارند قبلا چرا حمایت کردند از رد صلاحیت هایی به این گونه ؟!

حال که نوبت ایشان شده صدایشان در امده؟!

مگر ایشان برای خودشان نماینده میشوند؟!

غیر از این است که مردم را و قانون کشور را میخواهند نمایندگی کنند و هر مصوبه و طرح و لایحه ای که به تصویب میرسد باید پاسخگو باشند ... ؟! (605446) (moderator22)
 
هدي اميدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۰۰:۵۹:۳۹
گيريم پدرت بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل

امام خميني فرمودند هر گاه دشمنان از شما تعريف كنند به خودتان شك كنيد.

امريكا و اسرائيل و رسانه يهاشان و سبزها كه مدام از علي مطهري تعريف و تمجيد مي كنند و همين بهترين دليل بر انحراف ايشان از اصول انقلاب است.

اميدوارم وزارت كشور با هجمه هايي كه دشمنان عليه آن راه انداختند ذره اي كوتاه نيايند و شوراي نگهبان هم نترسد و دچار تساهل و تسامح با اين افراد رد صلاحيت شده نشود. (605467) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۰:۰۱:۵۴
واقعا چه منطقی پشت حرف شماست دوست عزیز!!! (605726) (moderator19)
 
هدي اميدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۶ ۲۳:۵۱:۰۵
هر چه دين گفته منطق و عقل هم تائيد مي كند وقتي امام يك امت هم حرفي ميزند منطق و عقل تائيد مي كند ...
مي تواني به سايت هاي رسانه هاي خارجي مراجعه كني و ببيني كه دشمنان پشت كي هستند و چرا هستند تا اگر منطقي برايت مانده متوجه شوي (608274) (moderator19)
 
عبد ا... حسيني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۸ ۰۹:۵۹:۰۷
يادمان باشد پيام آفتاب دست نا اهلان نيفتد انقلاب منطق به اين شفافي كلام بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران است كه هر گاه دشمن از شما تعريف كرد در خود شك كنيد حتما شما آمريكاي جنايتكار و اسرايل خونخوار را دشمن نمي دانيد (611254) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۰:۳۵:۲۳
اگر دشمن حق در موافقت کسی حرفی زد شما درست می‌فرمایید
ولی چه طور فهمیدید که شما حق هستید؟ (605774) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۶ ۲۳:۵۱:۴۵
همين كه دشمن بد ما را مي گويد نشان مي دهد مسير حق را طي مي كنيم. (608275) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۷:۵۳:۱۴
حضرت امام کجا همچین جمله ای فرمودند؟
موضوعش چی بوده؟ جناب! همه چیز شأن داره..باید دید در چه موردی گفته شده! (606395) (moderator19)
 
هدي اميدي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۶ ۲۳:۵۳:۱۷
در همه ي موارد گفته شده و به صورت كلي، لازم نيست مغلطه كنيد دوست عزيز. نمي خواهي حرف امام را بپذيري بگو نمي خواهم (608279) (moderator19)
 
سید
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۰:۴۲:۵۲
آقای محترم سطحی نگر نباشید و به عمق مطالب ایشان توجه نمایید که با واقعیت تطبیق دارد. شما چرا از آقای رییس جمهور که بارها دربرابر قوانین مصوب مجلس ، قانون اساسی و از همه مهمتر احکام مقام معظم رهبری در جریان انتصاب مشایی به معاون اولی و نامه جسارت آمیز ایشان به مقام عظمای ولایت ، عزل و نصب آقای مصلحی وزیر محترم اطلاعات و خانه نشینی رییس جمهور محترم در اعتراض به حکم مقام رهبری ، مکاتبات غیر مسولانه با روسای کشورهای استکباری مثل آمریکا وفرانسه ، تایید نظرات آقای مشایی در ارتباط با رژیم منفور اشغال گر فلسطین و . . . مقاومت نموده و یا مرتکب خطا شده اند انتقاد نمیکنید ؟ چرا نسبت به اظهارات غیر مسولانه وحتی توهین آمیز بعضی نمایندگان حامی دولت اعتراضی ندارید ؟ بنظر بنده آقای مطهری اشتباهاتی داشته ان ول نه به آن اندازه که مشمول بند 1و3ماده28 بشو ند این نوع برخورد شایبه انتقام گیری دولت از ایشان را تقویت مینماید. واسلام (605173) (moderator22)
 
علي
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۳:۰۱:۱۹
اشتباه آقاي مطهري اين است كه براي اثبات خود خطاي ديگران را مطرح مي كند اگر من چنينم پس چرا فلاني چنان ؟
ايشان بهتر است با طي كردن روال قانوني اعتراض خود را اعلام نمايد و با نوشتن نامه هايي پر هياهو و پر تنش فضا را بر هم نزند. (605956) (moderator19)
 
ه. الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۶ ۲۳:۵۶:۱۰
احمدي نژاد همه ي اين كار ها را كرد و در خيلي از موارد هم اشتباهاتش را جبران كرد و دشمن هم به واقع هنوز ضد اوست و پروژه تخريب او را دنبال مي كند
ولي مطهري نه تنها اشتباهاتش را نپذيرفت هر روز هم بر اشتباهاتش افزود و دشمن هم همراه پشت اوست و از او حمايت مي كند (608286) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۰:۴۶:۴۹
من هم مدتهاست که همین شرایط مطهری رو دارم.
بهم میگن مرتد حربی. (605175) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۲:۱۷:۴۶
دوست عزیز میشه بگید کجای حرفای آقای مطهری ایراد داشت. آخه بابا چرا هرکس مثل شما حرف نزنه و فکر نکنه باش اینطور برخورد می کنید . این آقا که از سخنانرهبری و سخنان امیر مومنان کد آورده ؟ لا بد اینم شد سلطنت طلب. از دست تنگ نظری شما به کجا پناه ببریم (605300) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۲:۵۴:۰۵
چرا یه عده برای این آقا کف میزنن یه عده هم نفرین می کنن؟ چرا یاد نمی گیریم رفتارها رو نقد کنیم؟ یه عده میگن الحق فرزند اون پدری یه عده میگن به راه پدرت خیانت کردی . تلاش کنیم گفتار و رفتار افراد و حاکمیت را بررسی کنیم همین (605346) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۰۸:۰۳:۱۲
آقاي ...
آقاي مطهري نماينده مردم هستند و بايد از آنها حمايت كنند نه از كانديداها...
ثانيا قصد و هدف شما چيست آيا ميگوييد آقاي مطهري آدم ساكتي است مگر براي منافع خودش؟!!!!!!!
ايشان بارها بر عليه بسياري از موارد جبهه گيري كرده اند اميدوارم خداوند به شما درك و منطق عنايت فرمايد (605606) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۰:۲۵:۲۲
شما به کجا چنینی عقب گرد؟ نماینده مجلس حرف نزنه و انتقاد نکنه که با فتنه گر همنوا نشه؟ (605762) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۵:۵۰:۲۰
اغتشاش گر يعني چه؟ (606242) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۱۹:۴۴:۴۲
درود بر علی مطهری که امید این روزهای ملته. (605110) (moderator22)
 
سید ایمان
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۲:۱۷:۲۱
واقعا درود بر آقای مطهری،ولی ایشون امید این روزای ملت نیستن.لطفا مسائل رو با هم قاطی نکنین (605896) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۱۹:۴۵:۲۶
آقای مطهری
شما و امثال شما بیشترین خیانت را به ملت کرده اید که با دفاع ناحق اولیه
این افراد را بر سر کار آوردید و حالا هم نوبت حذف شماست.
(605112) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۱۹:۴۶:۴۱
بنده با اين كار علي مطهري (نامه نگاري به جاي شكايت از مجراي قانوني)مخالفم
ايشان يا داور اين بازي را قبول دارد يا ندارد و اگر قبول ندارد نبايد اصلا در آن شركت كند (605113) (moderator22)
 
رضا
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۰:۳۴:۳۸
با سلام ، عزیزم اولاً حق شکایت از عملکرد داوری در قوانین این بازی پیش بینی شده است. لطفاً یکبار دیگر قوانین این بازی را مطالعه کن(در سایت وزارت کشور موجود است) ثانیاً ایشان به همان مرجع قانونی نامه نوشته است. احتمال می دهم اعتراض شما به سرگشاده بودن نامه است که البته من در متن قانون منعی برای آن ندیدم.
یا علی (605162) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۰۱:۲۹:۰۳
توی فوتبال هم تیم ها حق دارند داور رو قبول نداشته باشند. داور باید بی طرف باشه عزیز. وگرنه توی این بازی فقط باید داور و طرفدارای داور شرکت کنند چون با استدلال شما اونایی که داور رو قبول ندارن باید کلا بازی رو ترک کنند. (605489) (moderator22)
 
کیوون
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۱۹:۴۸:۲۳
خب به هر حال قابل پیش بینی بود این اعتراض . قابل پیش بینی تر اینکه بالاخره صلاحیت ایشان تایید میشه . و دست آخر اینکه تنور انتخابات داغتر . (605116) (moderator22)
 
Malaysia
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۱۹:۵۷:۳۲
اجازه بدید دولتیها بر طبل رسوایی خود بکوبند.. اجازه بدید تا پرده ها بیفتد.. اجازه بدید اینها کارشون رو بکنند... مردم اینقدر شعور دارند که به چه کسی رای بداند.. البته اگر رای مردم رو هم بازیچه دست جریان انحرافی نشه. (605127) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۲:۲۴:۰۳
به نام حق

البته در صورتی که وقتی رای مردم مخالف نظر شما بود نگید تقلب شده !!!

یا علی تنهای کوفه
زنده اند مردان حق (605312) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۰:۱۵:۱۷
رحمه الله بر پدر بزرگوارش که نشانه او از پسر می بینیم .خدا مردم را از ریا ی رییا کاران نجات دهد (605139) (moderator22)
 
مصطفي از ري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۲:۵۱:۰۹
متاسفم از درك غلط شما
كاش بويي از پدرش برده بود (605338) (moderator19)
 
حیدر
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۰:۵۲:۱۹
اخه امثال شما چقدر از شهید مطهری اطلاع دارید که حالا قضاوت می کنید ایشون بویی برده یا نه؟ (605797) (moderator19)
 
سيد علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۵:۴۶:۰۳
يعني تو خيلي از شهيد مطهري ميدوني؟
گيرم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تورا چه حاصل؟ (606227) (moderator19)
 
صدیقه
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۷:۵۹:۵۹
دقیققاً
گیرم که پدر تو بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل؟
تا وقتی می تونید این حرف رو بزنید که پسر چیزی از خودش نداشته باشه و پدرم چنین و پدرم چنان بکنه!
اما علی مطهری نشون داده که از پدرش چیزهایی به ارث برده . (606400) (moderator19)
 
حسينقلي صفائي
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۰:۱۹:۳۲
مطهري ازشهادت ايت ا.... مطهري استفاده كرده نماينده شده والا دران حد نيست. (605142) (moderator22)
 
Norway
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۰:۵۱:۳۷
دانشجو از کجا استفاده کرده شده رئیس دانشگاه آزاد؟
باهنر از کجا استفاده کرده شده نایب رئیس مجلس؟
خورشیدی از کجا استفاده کرد شد رئیس استاندارد؟
بازم بگم؟ (605181) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۰:۵۱:۴۶
اگر قبلا هم در حد نمايندگي مردم نبود امروز قطعا هست اگر راي بياورد نماينده شجاعي است نه وكيل الدوله. (605182) (moderator22)
 
اکبر
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۰:۲۲:۱۳
ای کاش در هر دوره مجلس فقط 20 تا مطهری , توکلی و امثال آنها را داشته باشیم . (605146) (moderator22)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۰:۵۴:۵۵
توکلی نه فقط مطهری (605186) (moderator22)
 
نادر
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۰۱:۰۶:۲۹
خدا كنه ردش كنن. البته كاشكي توكلي رو هم رد ميكردن (605474) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۰:۲۴:۱۲
بسمه تعالی
باید تلاش میکردیم بر اساس فرمایش امام راحل قبل از هر چیز نظام و انقلاب بدست نامحرمان و نا اهلان نیفتد و قتی افتاد ان وقت بچه های نظام و انقلاب فدا میشوند . بهتر است قبل از آنکه به فکر تایید صلاحیت آقای مطهری باشید بفکر اثبات عدم صلاحیت مدعیان یاشید و الا تاثریا میرود دیوار کج (605148) (moderator22)
 
سید
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۰:۳۰:۲۴
شیر مادر حلالت که ثابت کردی فرزند آن شهید والامقام هستی (605155) (moderator22)
 
مصطفي از ري
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۲:۵۳:۲۷
اي كاش شما شهيد مطهري را شناخته بوديد! (605345) (moderator19)
 
الاحقرعلی اکبر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۰:۳۵:۴۹
الحق که ازسلاله عالم شهیدوروحانی روشنفکرعلامه مطهری جزاین انتظاری نیست اگرفقط ده نفرمانندایشان درمجلس بودندمجلس مادرصراط حق قرارمیگرفت.زیدالله امثالهم. (605164) (moderator22)
 
ح بختیاری الف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۰:۳۶:۱۷
آقای علی مطهری فرزند خلف شهید استاد مطهریست و دلایلی هم که درنامه ی خود ذکر کرده اند کاملاً منطقی و قابل قبول است (605166) (moderator22)
 
ramin
United Kingdom
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۰:۳۸:۴۲
ba salam,,,,be hagh ke farzand khalaf padar hasty...hatman ager shahaid motahari zandeh bood ,,ba in kaj fahmiha mobarezeh mikard,,,moefagh bashid (605167) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۰:۴۰:۵۳
اگر هموم موقع که گفتند مجلس را قبول ندارند یا مجلس به قول آقای لاریجانی حیوان خانه است یک کار اساسی می کردید الان مجبور نبودید نامه بنویسید و توش اشهد بگویید. (605170) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۰:۴۷:۵۰
شما هنوز تکلیفت رو با اهل فتنه مشخص نکردی آقای مطهری
از آقا و حرفهاشون حرف می زنی؟
عجبا
از شما بعید بخدا
شما که ... (605178) (moderator22)
 
مجتبی ابتدامدار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۰۷:۳۲:۱۱
اتفاقا مرز ایشون با فتنه گران مشخص است البته بستگی به این داره جنابعالی مسببین فتنه و آتش بیاران معرکه... را نیز با هم به یک مقدار مقصر و لازم التادیب بدانید
ان شا الله (605578) (moderator19)
 
مرتضی
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۰:۵۰:۳۰
خوب آقای مطهری اگر پسر نوح هم باشد افتخار و رانتی براشون نیست اما شخصیت جالبی دارن. فکر می کنم بهتر بود شورای نگهبان ایشون رو رد نمی کرد چون بیشتر موضعگیریهای ایشون موافق منافع ملی بوده است.
البته استعفای ایشون یه کمی عجیب بود ولی ناخوداگاه آدمو به فکر مجلس ششم می برد.

کاش ایشون وقت پیدا میکردن مقداری بیشتر شفاف سازی کنند.
والله اعلم (605179) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۰:۵۷:۴۱
مطهری باید تایید شود تا مجلس مردمی داشته باشیم نه دولتی (605188) (moderator22)
 
حسن
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۰:۵۹:۲۸
مقصراصلی ان بدعت گزارانی هستندکه مخلفان خودرابه بهانه های مختلف رد صلاحیت کردند (605191) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۱:۰۱:۰۲
کی بود کی بود مطهری نبود !!!
مرد حسابی تمام ما مردم تمام شما را در نظر داشته و حافظه تاریخیمان هم قوی است ..در التزام به ولی فقیه چرا خود را با احمدی نژاد مقایسه می کنی ! مگر احمدی نژاد کاندیدای مجلس و امروز هم تائید شده ! چرا فرافکنی و با بیل مردم باغچه خود را شخم می زنی !
برو نون بازوت بخور که بیل زدن باغچه کارگزرانیها نیز آخر و عاقبت نداره ... هر کی خورده یه جورائی مریض شده ... (605196) (moderator22)
 
فهيم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۳:۲۳:۱۲
با سلام.
دوست عزيز بهتر است نامه آقاي مطهري را نه يك بار بلكه چند بار بخوني تا مطلب رو درست بفهمي.
در ثاني اين چه ادبياتي است كه شما و همفكرهايتان بر گزيده اند كه بجاي پاسخگويي و شنيدن كلام حق هميشه از كلام ناصحيح و بي پايه... صحبت مي كنيد. (605986) (moderator19)
 
طالقانی
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۱:۰۱:۵۱
آفرین بر شجاعت جناب آقای مطهری نه فقط بخاطر اینکه منتقد صالح است بلکه ایشان با اظهارات و مکتوبات خود روشنگری می کنندو هر که منصف باشد با خواندن متن اعتراض در می یابد ایشان درس بزرگی به افراد متملق و چاپلوسی می دهد که با تفکر بسته ی شان ولایت فقیه را خاص یک گروه می دانند در حالی که همه دل در گرو ولایت دارند و انقلاب و رهبری را دوست دارند. (605197) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۱:۰۶:۱۹
مشخص است که برخی کلام رهبری را در خصوص جدب حداکثری و دفع حداقلی قبول ندارند (605200) (moderator22)
 
احمد رضا
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۱:۰۶:۳۴
بخدا یه دست نامردی تو کاره که تنورانتخابات را سرد کنه از اقای مطهری دلسوزتر به داد مردم رس تر نداریم فردا اینم زد انقلابش کنید (605201) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۱:۱۳:۵۹
واقعا مثال کیلسا جالب بود و پر از نکته!
امثال مطهری در مجلس خیلی کم هستند!
ای کاش اقای توکلی هم مثل مطهری ها بود و در برخی از نظر هاش دو طرفه عمل نمیکرد! (605216) (moderator22)
 
علی
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۱:۱۷:۱۴
نماینده یعنی مطهری
نماینده یعنی کواکبیان
نماینده یعنی علیخانی
.
.
.
.
درود بر شما مردان واقعی (605220) (moderator22)
 
Netherlands
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۰۳:۳۱:۲۴
چه ربطی داره؟ چرا اسم نماینده شجاعی مثل مطهری رو کنار بقیه میاری که اعتبار اونها رو بالا ببری؟ (605541) (moderator19)
 
سید
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۱:۱۹:۳۵
به آقازاده آقای مطهری بگویید:
1) نامه خود را به وزارت کشور بفرستید نه سایت الف.
2) آیا نژادپرستی و استفاده از الفاظ رکیک در صحن علنی مجلس هم در راستای التزام عملی شما به اسلام قابل تفسیر است؟
3) من ایشان را نه تنها یک فرد بی بصیرت می دانم بلکه فریبکاری می دانم که پشت شخصیت پدر شهیدشان مخفی شده اند. فریبکار به این دلیل که رای امثال من را با ژست اصول گرایی گرفتند اما بعدا در سخنرانیشان در نهمین کنگره حزب مردمسالاری درخواست مجرمانه و توهین آمیز خود را مبنی بر محاکمه پرزیدنت احمدی نژاد به دلیل کوتاه نیامدن از مواضع عدالت طلبانه در برابر هتاکی های مهندس تکرار کردند.
4) اگر هم با زور شانتاژ تبلیغاتی توانستند صلاحیت نداشته خود را تایید کنند مطمئن باشند هیچ علاقه مند به امام و راه امام عزیزمان به فریبکاران رای نخواهند داد.
خدا رحمت کند نظامی گنجوی را که 800 سال پیش این شعر را در وصف بعضی آقازادگان سروده است: (می دانم اجازه نشر ندارید اما بیدار شوید)
روزی پدری پر از فضائل رفت از بر خاندان جاهل
از مدرسه کودکش می آمد برخورد به لاتی از رذائل
گفتش که پس از پدر تو باشی بر مرتبه اش ز خلق نائل
بردش پس آنچه هست روشن کردش ز جهان و خلق غافل
آمد پسرک به مادرش گفت امروز منم مراد کامل
خندید به طفل و گفت مادر باید که کنی ز بر رسائل
هم بعد بلوغ با نمازت همواره بکوش در نوافل
هم آنچه پدر شناخت بشناس حل کن تو جدید در مسائل
از کبر و غرور طفل گفتا هستند به من که خلق قائل
آنروز گذشت و روزگاری گشت آن پسرک بزرگ و عاقل
با نام پدر همیشه می رفت در مجلس شاه و بزم و محفل
روزی ز قضای روزگاران افتاد میان خلق مشکل
آمد به میان و حکم فرمود بی منطق و مدرک و دلائل
در بهت فتاده بود خلقی ناگاه زبان گشود فاعل
گفتا که مرا اگر شناسی گفتم به میان آن جداول
گیرم پدر تو بوده فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل (605224) (moderator22)
 
حاجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۰۸:۰۷:۵۲
سلام سیدجان
منم اتفاقانماینده جمع کثیری ازفرهنگیان هستم که منتظریم ایشون تائیدبشن بهشون هم رای خواهیم دادومعتقدیم ایشون نمونه عینی پدرشون درصراحت لهجه وصداقت درگفتارهستند
پسر کو نداردنشان ازپدر
توبیگانه خوانش نخوانش پسر (605611) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۲:۴۸:۳۱
حاجی جان صراحت لحجه ایشان در فحاشی به اقای ... قابل توجه است . جهت روشن شدن این موضوع فایل صوتی ایشان را در اینترنت جستجو کنید. با توجه به این موضوع شعر شما در مورد ایشان اصلا مصداق ندارد... (605941) (moderator19)
 
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۶:۳۷:۲۹
الف جان شما که خود را بی طرف میدانید و به صدا و سیما میتازید ، از انتشار نظر مردم در باب توهین آقای مطهری در صحن علنی مجلس به آقای کوچک زاده و کوچکف خواندن ایشان و ناسزای بعدی ایشان (بتمرگ و پوفیوز) ، در فضای محدود اینترنت (نسبت به صدا و سیما) هراس دارید

خدای نکرده زبونم لال یک موقع ممکن است چند رای ایشان کم شود (البته در صورت تایید صلاحیت) (609682) (moderator7)
 
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۶:۳۲:۴۱
شما کی و کجا نمیانده جمع کثیری از فرهنگیان شده اید ؟ شما خیلی هنر کنید در صورت تایید صلاحیت بتوانید رای بدهید ... نکنه رای جمع کثیری از فرهنگیان را خریده اید که انقدر مطمئنید که آنها هم به ایشان رای میدهند ؟؟ (609670) (moderator19)
 
حسین
Russian Federation
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۱:۴۸:۴۹
وقتی روزنامه ایران اخیرا به آن وضعیت دچار شد و فردایش صفحه اول سفید داد به آنها گفتید که این تاوان سکوت شما در مقابل بسته شدن سایر روزنامه ها بود. حالا نوبت من است که بگویم آقای مطهری این هم تاوان سکوت شما در مقابل رد صلاحیت اصلاح طلبان بود (605262) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۱:۵۳:۲۲
همين شما نمايندگان هستيد كه وزير دارايي را با آن...تاييد مي كنيد (605269) (moderator19)
 
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۱:۵۴:۲۴
تمامی پاسخ ها گویا و منطقی بود

اما فردی که در سعی دارد خود را بزرگ زاده نشان بدهد و از پدرش خرج کند، دیگرانی را با لفظ ... تحقیر کند ، به همه اینها اکتفا نکرده ، در صحن علنی مجلس دهان به فحاشی باز کند و لفظ ... را به زبان جاری کند ، چگونه صلاحیت نمایندگی کردن بر ملت فهیم ایران را دارد ؟ (605270) (moderator19)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۱:۵۸:۳۵
بعضی با سخت گیری غیر ضرور از علی مطهری دارند بت می سازند (605276) (moderator19)
 
بینام
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۲:۱۰:۵۰
درود خداوند بر روان پاک شهید انسان ساز مرتضی مطهری عزیز
و لعنت خداوند بر قاتلان آن علامه دوران که با این اقدام شنیع خود نه یک انسان کامل بلکه هزاران انسان کامل که میتوانست با نوای آن عزیز به ثمر برسند را از این ملت گرفتند.به جرات یکی از شکستهای بزرگ ما از دست دادن این علامه بود...
... (605287) (moderator19)
 
Netherlands
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۲:۲۲:۱۹
جناب مطهری ساکت فتنه بودن یعنی عدم اعتقاد و التزام به اسلام؛ در ضمن مسئله احراز صلاحیت است وگرنه اگر بنا بر قول باشد که هرکسی لااله...را بر زبان می آورد و تمام (605307) (moderator19)
 
صدیقه
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۸:۱۱:۲۱
میشه بفرمایین گویای فتنه بودن یعنی چی؟
شاید بفهمیم ساکت فتنه یعنی چی؟! (606409) (moderator19)
 
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۲:۴۰:۱۲
نه به این علاقه برای حضور در مجلس
نه به آن استعفا
خدا این پسر شهید را جزای خیر دهد (605331) (moderator19)
 
ملکی
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۳:۰۶:۴۱
با سلام
با توجه به این که موافق رد صلاحیت آقای مطهری نیستم ولی کاش ایشان در مواردی که مجلس برای خود حقوق ماورایی قائل بود هم اعتراض می کردند از جمله معطل کردن پیشنهاد نظارت بر نمایندگان و حقوق مادام العمر و غیره (605368) (moderator19)
 
بیاد پدرشهیدم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۴ ۲۳:۰۷:۳۱
آنکه روزی جبهه رفته، خارشد -----یک نفر در کشورش سردار شد
جنگ آنجا روبروی خصم بود------جنگ اینجا روی اسم و رسم بود
آنطرف، عشق شهادت داشتند----اینطرف برمال خود انباشتند
هر دو رکعت سجده جا انداختند----آنطرف برسجده جان می باختند
خلق و خوی هشت ساله رنگ باخت----هرکس از خود خاطرات جنگ ساخت
یااصول زندگی فرعی شدند-----یاحقایق پوچ و نامرئی شدند
کاش آنان مرد میدان می شدند----یاکه اینان یک شبه،آن می شدند (605371) (moderator22)
 
سعید
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۰۰:۰۰:۱۵
آقای علی مطهری اگر در مقابل توهین ها به نخبگان انقلاب مثل هاشمی رفسنجانی و امثالهم محکم دفاع می کردید به سر نوشت امروز دچار نمی شدید به قولی تا بوده همین بوده و خواهد بود (605414) (moderator19)
 
محمد
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۰۰:۰۷:۳۶
آقای عزیز جهت گیری شما در جریان انتخابات 88 برای همه مردم روشن هست
رد صلاحیت شما کمترین خواسته مردم بود
... (605419) (moderator19)
 
محسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۲:۰۰:۳۸
عزیزم شما چرا اصرار داری از طرف مردم نظر بدی؟؟ مرم خودشون نظراتشونو دادن و میدن (605878) (moderator19)
 
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۳:۵۴:۳۲
اتفاقا اصرار من هم بر تایید صلاحیت آقای مطهری از همین بابت است که ایشان در انتخابات حاضر شده و از طرف مردم رد صلاحیت شوند و بفهمند که رای دوره قبلشان به واسطه پدرشان بوده (609336) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۰۰:۲۸:۵۶
پسر مطهری که التزام به اسلام نداره پس بقیه ملت راحت باشند (605442) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۰۰:۳۴:۴۷
چناب آقای مطهری و آقای توکلی و سایر دلسوزان
کاش می تونستید خودتون را چای هزاران هزار نقر بگذارید که دوست دارن به این مملکت خدمت کنند اما یک عدهای که هیج تخصص سواد و توانی ندارند اجازه نمی دهندکسی وارد بشود می ترسندجای اونها تنگ بشود.می تونه توی مجلسی که شما بر صندلی اون تکیه زدید خاتمی تنها سیاستمدار صادق را وطن فروش و ضد دین بخواند.
این را بدانید که مخالفین امروز شما فردایی چون شما خواهند داشت همانطور که شما روزی ناموافقان خود را چون امروز خود کردید.
ما به مکافات عمل معتقدیم (605449) (moderator22)
 
من یک مسافرم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۰۰:۴۸:۰۷
خوب شد که رد صلاحیت شد
الف شده دلسوز مطهری، در دشمنی با احمدی نژاد هم رای هستید (605460) (moderator22)
 
محمدرضا
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۰۰:۵۲:۵۰
جناب مطهری
ایا در رفتار وگفتار ومنش خویش با پدراندک تاملی کرده اید
یا انکه نان اسم و رسم پدر را میخورید و حلیم دشمنان این نظام را هم میزنید
ایا واقعا اگر شما فرزند ان شهید نبودید هرگز به این کرسی دست میافتید ؟
چرا نمیبیند که امروز از موضع گیری های شما در قبال این اصل مترقی چه کسانی خوشنودمیشوندوبرای شما هورا میکشند؟
ایا همان مردمی که به علی (ع) انتقاد داشتند تاب حکومت وی را اوردند یا اینکه سرش را با شمشیر شکافتند؟
ایا امام نفرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا اسیبی به این مملکت نرسد و مواضع شما امروز همسو با فتنه گران داخلی و استکبار جهانی نیست که تیشه های خود را برای زدن این اصل ((مترقی)) تیز کرده اند
اول شرط انتقاد از ولی فقیه این است که شخص حق و باطل را شناخته باشد نه انکه در کوچه های گمراهی به سر برد وادعای شناخت حق رانماید
ایا انتقادات شما به دولت که در مواردی نیز به جاست باید دست اویزی برای تضعیف جانگاه اصل ولایت فقیه باشد؟ (605461) (moderator22)
 
madza
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۰۱:۱۲:۲۵
هیچجا ندیدم شورای نگهبان ایشون رو
رد صلاحیت کرده باشه
دوستان مدعی سند بدند (605480) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۰۳:۱۶:۳۹
برادر من كساني كه به مطهري راي دادند الان پشيمان شده اند به خاطر اينكه ايشان ان روز يك حرف را مي زد و دشمن مخالف و بود ولي امروز حرف ديگر مي زند و دشمن موافق او شده است .
انسانها هميشه در طول تاريخ دچار ريزش و رويش مي شوند كسي كه زماني خوب بود و الان دچار ريزش شده دليلي ندارد شوراي نگهبان صلاحيتش را تائيد كند. (605533) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۵:۲۰:۵۳
دلبندم ایشان را هیئت اجرایی رد صلاحیت کرده است. برای شما مطالعه قوانین انتخاباتی لازمه. (606191) (moderator19)
 
Latvia
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۰۱:۲۸:۱۶
کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا حقا که مطهری پیرو راستین سرور آزادگان است روح پدرش شاد و سرافراز برای فرزند شجاعش مرحبا به این تربیت مرحبا به این تربیت در زمانه ای که زر و زور و تزویر با پنبه حقیقت را سر میبرند حرکت مطهری بسان بارانی بر کویر تفتیده دلهای مأیوسان بود، اگر تأیید میشد تعجب داشت . تا قیام قیامت نامت جاویدان شد ای آزاده ای که به تملق و پاچه خواری " نه " گفتی درود بر تو ، درود برتو (605488) (moderator22)
 
حسین
New Zealand
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۰۱:۳۲:۴۷
جناب آقای مطهری
عمرو عاص نیز همان تشهد می گفت اما قادر به درک مولای خویش نبود. شما در مجلس شورای اسلامی بایستی تماما و بدون چون و چرا به تمام عقاید ولی فقیه پایبند باشید و لا غیر. اگر بخواهید مقام ولی فقیه را فقط به زمانهایی که حکم حکومتی صادر میشود تقیلیل فرمائید به نظر نمی رسد که جایگاهی در مجلس شورای اسلامی داشته باشید. (605492) (moderator22)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۰۱:۳۳:۱۵
نامه ی جناب دکتر علی مطهری علاوه بر بیان اعتراض بسیار روشنگرانه بود و تبیین زیبا و درستی از ولایت فقیه را عرضه کرد. امیدوارم نا آگاهان افراطی و تفریطی بیدار شوند. (605494) (moderator22)
 
حامد
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۰۱:۴۹:۳۲
به نظر من اگر مواضع مطهری مواضعی ضد اسلام و ولایت فقیه انگاشته شود، و مسئولان دولتی تفکر او را خطرناک بدانند، به سوی راه مخوفی به پیش می رویم!
استبداد فهم از اسلام و ولایت!

من می خواستم از اصفهان بیایم تهران و به او رای بدهم

که نای نی ما بود!
(605498) (moderator22)
 
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۰۷:۲۵:۰۵
چون ما خوانندگان سایت و بسیاری از مردم به آقای مطهری دسترسی نداریم از مسئولین سایت الف و به خصوص آقای توکلی که با ایشان در ارتباط هستند خواهش می کنیم به آقای مطهری بفرمایند که باید اعتراض خود را سرسختانه دنبال کرده و با جدیت در انتخابات شرکت نمایند ، نه به خاطر خود بلکه به خاطر مردم. و اگر اینکار را نکنند به مردم جفا کردند و هر انسان آزاده ای پشت سر ایشان خواهد ایستاد. (605576) (moderator19)
 
فاطمه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۰۹:۳۳:۵۶
با افکار و ایده های مطهری موافقم و امیدوارم امثال ایشان در همه ی پست ها و بخصوص مجلس قرار گیرند. (605690) (moderator19)
 
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۰:۱۰:۲۴
درود بر علی مطهری شجاع و طرفدار ملت . (605742) (moderator19)
 
امير عباس
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۰:۲۱:۴۲
درود بر علي مطهري كسيست كه هكيشه حرف حق ميزند كسيست كه دنبال هيچ جناحي نيست (605758) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۰:۳۹:۲۹
مطهری از راه امام و ولایت مطلقه فقیه دور شده است و جایی در قلوب مردم ندارد (605781) (moderator19)
 
نادر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۹:۵۴:۱۵
بابا نظر خودتو بدید! آخه مگه شما وکیل وصی و سخنگوی مردم هستید؟؟!! (606480) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۰:۵۳:۳۲
انشااله علی مطهری نهایتا ... تایید و رای اول تهران را کسب خواهد نمود (605800) (moderator19)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۰:۵۶:۴۶
جناب اقای مطهری با توجه به اینکه اینجانب هیچ ارادتی نسبت به جنابعالی ندارم و در مجموع برایند سخنان و موضع گیری های سیاسی و رفتار شما را باعث شور و شعف دشمنان داخلی و خارجی میدانم لذا رد صلاحیت شما برایم مبهم مینمود تا اینکه این نامه شما را خواندم و به این وسیله دلیل این رد صلاحیت برایم روشن گشت . در این مقوله چیزی که برایم جالب می نماید اعتقاد جنابعای بر تفکیک بین نظرات مقام ولی فقیه و احکام حکومتی ایشان است , پس در این صورت سخنان و رهنمود های مقام رهبری هیچ یک ملاک و شاخصه رفتار و حرکت هاو موضع گیری های امت نیست و عوام و خواص می توانند به انها بی توجه بوده و حتی بر ان انتقاد کنند و حتی با ان مخالفتت کنندو نامه سرگشاده بنویسند و تهدید کنند .و اینکه فرموده اید در احكام حكومتي هم تا قبل از صدور حكم، هر كس مجاز است كه نظر رهبري را تغيير دهد مطلب عجیب و جدیدی نیست زیرا که همانگونه که همگان محتضر میباشد مقام معظم رهبری از وجود کارشناسان و مشاوران امین خود در مسائل کوناگون بهره میبرند همانگونه که در اسلام بر امر مشورت تاکید شده. و سرانجام اینکه همان قدر که مقاومت یازده روزه در مقابل حکم رهبری مورد مذمت است , دستاویز قرار دادن ان جهت عقده گشایی نشان بی تقوایی است. (605804) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۰:۵۹:۰۵
سلام : استعفای شما بپذیریم یا تلاش شما برای نمایندگی . ظاهرا تفکر مجلس یاد مان رفته (605807) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۱:۰۴:۲۸
سلام ... آقای مطهری ایام فتنه 88 و نگاه جنجالی شما یادمان نرفته و برای همیشه در تاریخ خواهذد ماند . از خود مایه بگذارید . نگاه پدر شما به حضرات امام خمینی ... . (605814) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۵:۵۴:۰۲
زنده باد مطهري وتفكر ناب ايشان كه همان تفكر امام وپدر بزرگوارشان است . (606250) (moderator19)
 
mehrdad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۲:۰۸:۱۱
سلام برشهید والا مقام آیت الله مطهری

من فکر میکنم جناب علی مطهری کاری را که می خواست در چهارسال پیش روی مجلس جدید انجام دهد در این نامه بیان کردند و خدا رحمت کند انکه گزیده و خلاصه حجت را بر ما تمام کرد.
به نظر اینجانب ایشان دیگر ورود به مجلس را پیگیری نکنند چرا که تکلیفشان را ادا کردند. (605888) (moderator19)
 
دوست اميدوار
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۳:۲۵:۱۰
دورد بر فرزند خلف شهيد مطهري
روح پدرت شاد كه چنين فرزند عزيزي را به ما تحويل داد (605993) (moderator19)
 
مرشد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۶ ۰۸:۱۲:۱۰
فرزند خلف ؛ دهان به فحاشی باز نمی کند ... (606760) (moderator19)
 
حسن
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۴:۲۸:۳۲
رحمت خدا بر روح مطهری شهید که چنین یادگاری برای انقلاب بجای گذاشته است (606125) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۴:۵۴:۰۵
گویند پدرت را فاضل
از فضل پدر ترا چه حاصل (606151) (moderator19)
 
محسن
Sweden
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۷:۰۳:۲۸
گیریم پدر تو بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل.
لطفا فارسی را پاس بدارید! (606347) (moderator19)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۵:۰۵:۵۳
به آقای مطهری بفرمایید
فقط از طریق میادی قانونی اعتراض کنند و مسائل را به روزنامه ها نکشانند
فقط قانون (606163) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۶:۰۳:۰۳
اين اقدام ميتونه سناريويي براي جلب مشاركت مردم در تهران باشه
چهار سال گذشته حضور ايشان در مجلس چه نتيجه اي داشت كه چهار سال بعدي داشته باشه ؟ (606265) (moderator19)
 
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۷:۰۴:۲۶
با سلام از شجاعت ایشان باید تشکر کرد (606350) (moderator19)
 
دوست
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۷:۲۱:۲۸
من نظر آقای مطهری را قبول دارم
و ایشان را یکی از دلسوزان نظام می دانم (606367) (moderator19)
 
حسین
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۱۷:۵۴:۳۱
ادبیات ایشان قوی و استدلالشان درست است. (606397) (moderator19)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۲۰:۵۷:۴۴
گیریم پدر تو بود فاضل از فضل پدر تورا چه حاصل (606515) (moderator19)
 
سيد احمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۲۲:۱۸:۱۳
درود بر علي مطهري و همفكرانش در اين برهه از زمان ... (606563) (moderator19)
 
هموطن
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۲۲:۲۴:۴۷
هرچند این برخورد با آقای مطهری یک سو نگریست لیکن حسن حظور ایشان در مجلس در رفع مشکلات واقعی مردم را بخاطر نمی آورم البته شایان ذکر است از دیگر نماینگان نیز نیتی برای براوردن مشکلات اصلی مردم بیاد ندارم (606568) (moderator19)
 
حامد
۱۳۹۰-۱۰-۲۵ ۲۳:۳۳:۳۹
از جناب آقای مطهری چند سئوال داشتم. مگر شما از نمایندگی استعفا ندادید؟ چطور شد که با این همه انگیزه دوباره وارد میدان شدید؟ اگر در صورت ورود به رقابت ها و رای آوری مجدد دوباره خواستید استعفا بدهید چه؟
آیا در شرایط و اوضاع و احوال عالم تغییری رخ داده است؟
آیا این درست است که جنابعالی مکرر می خواهید به هر قیمتی روی آنتن باشید؟ حتی اگر مانند جناب دکتر توکلی صاحب محترم این سایت بخواهید .. انتقاد نمایید؟
من در دوره گذشته به شما رای دادم و امروز پشیمانم. ... (606622) (moderator19)
 
مهدی @ بهشهر
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۶ ۰۹:۳۳:۲۵
من نمیدونم چرا این آقای علی مطهری هروقت کم میاره از استاد مطهری مایه میزاره... (606840) (moderator19)
 
iهموطن
۱۳۹۰-۱۰-۲۶ ۱۰:۴۳:۴۳
خدا در نظر بگیرید بعد حرف بزنید در این دنیای فانی حق را بگویید هرچند به ضرر باشد اینقدر بی انصاف نباشید اقای مطهری چشم امید ما است نوشته های شما هیج تاثیری ندارد (606923) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۶ ۱۱:۲۹:۲۰
تبریک می گم جناب مطهری ظاهرا مشکل رفع شد (606981) (moderator19)
 
۱۳۹۰-۱۰-۲۶ ۱۱:۵۰:۲۷
آقای مطهری الحق و النصاف پسر همون پدر هستی
خدا برای ایران زنده نگهت داره (607006) (moderator19)
 
سجاد
۱۳۹۰-۱۰-۲۶ ۱۴:۱۳:۰۳
جناب آقای علی مطهری :گیرم پدرتو بودفاضل ازفضل پدرتوراچه حاصل؟؟؟ (607317) (moderator19)
 
حسین
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۰۰:۴۶:۰۳
درود بر مطهری شجاع و حق گو.خدا نگهدارت (608362) (moderator19)
 
نگینی
United States
۱۳۹۰-۱۰-۲۷ ۱۷:۴۴:۵۸
به عنوان یک طلبه می گم: کار به حرف ها ندارم ولی خدائیش اینکه بگن عدم اعتقاد به اسلام و عدم التزام عملی به اسلام یعنی طرف کافر هست ش. این بزرگ ترین توهین به یه مسلمون می تونه بشه. مشکل ما این بوده که هر موقع کم می آریم از طرف اسلام و دین مایه می زاریم. (609790) (moderator7)
 
ناصر رسولی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۰-۱۰-۲۹ ۲۲:۳۸:۰۶
من نمیدانم به چه بابت صلاحیت ایشان تائید نشده است. به جرم اننقاد از دولت که حق مسلم هر نماینده است. نمیدانم از کی انتقاد از دولت به مثابه تمرد از ولایت شده. میترسم که مجلس بجای انکه محیط نقد و جرح و تعامل باشد به حیاط خلوت دولت مبدل گردد. (614325) (moderator19)
 
احمد
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۱۷:۳۱:۳۸
در دنیا و آخرت سربلند باشی و خدا بیامرزد پدر شهیدت را.
من همه نقد ها را نخواندم ولی کسانی که ایراد میگیرند واقعا به چه چیز ایراد میگیرند.مثل این که بعضی عادت کرده اند که فقطسخنان تملق بشنوند. (618475) (moderator19)
 
زینب
United States
۱۳۹۰-۱۱-۰۲ ۲۰:۳۸:۴۷
ما دیگه با ایشان کاری نداریم تا فردای قیامت تکلیف ما را خدا و پدرشان روشن کند حیف رایی که دادم . می شود دست از سر ما برداری آقای مطهری؟ (618717) (moderator19)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.