برای اینکه ثابت بشه این نوشته مغرضانه نبوده باید شرایط تولید و فضای صنعتی رو هم در این 20 سال بین ایران و کشورهای پیشرفته صنعتی مقایسه کنید و تفاوتهاش رو برشمارید. (3296341) (alef-13)
تعرفه واردات را که حساب کنید می بینید فضای کار دراینجا راحتتر بوده تا درکشورهای صنعتی که دنیای رقابته (3296977) (alef-3)
یعنی توی این 20 سال هیچ تغییری در شرایط تولید و فضای صنعتی کشور نبوده که در نتیجه آن، محصولات کاملا بدون تغییر یا با تغییرات اندک ظاهری و افت فاحش کیفی مواجه شده اند؟!!!
ببخشید شما با مدیر عامل ایران خودرو نسبتی دارین؟؟؟؟ (3297004) (alef-3)
خیر دوست عزیز! من با انصاف و عدالت نسبت دارم.فضای کسب و کار و خصوصا فضای تولید در همه سالهای بعد از انقلاب یک فضای نامناسب و آزاردهنده برای صاحبان صنایع بوده.دقیقا بر عکس تسهیلات و رانتهایی که همیشه برای امر واردات وجود داشته و داره. (3297448) (alef-13)
دست بردار عامو ما که از بیابون نیومدیم این صنعت خودروسازی که سنگین ترین تعرفه ها رو داشته اصلا وارداتی براش نبوده کمترین هزینه های تولید رو داشته!!یه جوری حرف میزنید ادم فکر میکنه از مریخ اومدین یا ما داریم توی بیابون زندگی می کنیم بعد یاللعجب جمله اول رو هم با عدالت شروع کرده!!! خدایا پناه بر خودت
شما بفرما دیگه چه کاری برای این صنعت باید ما مردم میکردیم؟؟؟
برید زودتر خط تولید رو جمع کنید بیش از این همه رو سبک نکنید آبرو مون رو بردین با این وضع کار کردنتون
الف منتشر کن (3297658) (alef-13)
فضای کسب و کار و تولید نامناسب و آزار دهنده بوده آن هم برای خودروسازان.... ؟؟؟؟ مرد حسابی... تعرفه واردات خودرو n درصد است. حمایت و انحصار از این بیشتر؟ تسهیل ورانت برای واردات خودرو؟ کدام خودرو وارداتی در سطح قیمتی ارائه می شود که با تولیدات این دو کارخانه رقابت کند؟ تو هم نان مفت خوری همین ها هستی شک ندارم (3297979) (alef-13)
مرتضی
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۰۷:۵۰:۲۵
اگر با انصاف و عدالت نسبتی دارید باید بدونید که فضای کسب و کار برای بخش خصوصی همیشه مشکل ساز بوده. وگرنه کی نمی دونه که این خودروسازان عزیز از هر فشاری برای پیشبرد اهدافشون استفاده کردند. از مقاومت در برابر بالا بردن ایمنی تا افزایش قیمت. خدا رو شکر به لطف عوارض واردات هم که خیال مبارکشون از فروش راحت راحت بوده... (3298249) (alef-13)
تنها تغییر در این سالها تغییراتی بوده که در حساب بانکی و میزان دارایی تولید کنندگان قطعه طرف قرارداد با شرکتهای سایپا وایرانخودرو بوجود آمده.یعنی اگر این شرکتها دستگاه چاپ اسکناس داشتند واسکناس 10هزار تومنی چاپ میکردن برای خودشون.اینقدر پول وثروت نمیتونستن جمع کنن. (3298553) (alef-13)
مقایسه می خوای برادر:
ارزان ترین نیروی کار، ارزان ترین مالیات، ارزان ترین بیمغ ارزان ترین سوخت، ارزانت ترین انرژی، ارزان ترین حمل و نقل، ارزان ترین زمین، ارزان ترین آب، ارزان ترین بیمه، و
بالترین تعرفه در دنیا (پس از پاناما) و البته طولانی ترینش (از 50 سال پیش و احتمالاً تا ابد)....
خوشم میاد از رو نمیرید و همچنان خودتون رو طلبکار ملت و زمین و زمان می دونید، متاسفم برای صنعنی که ...
(الف، سانسور هم کنی، نظر اکثریت ملت بیچاره همینه) (3297321) (alef-13)
دست بردارید از این حرفها، بازار رو دوقبضه دردست گرفتن بدون هیچ شرایط رقابتی تازوندن باز هم از شرایط گله دارید؟ اینکه تحریم میشه و هنوز بعد از 20 سال با این همه ادعا در صنعت خودرو و قطعه سازی خط تولیدتون میخوابه، مشکل از کی هست؟ از تحریم یا از سوء مدیریت و ناتوانی مدیران و این کلا این شرکت ها؟!!! (3297370) (alef-13)
هیچ کس از تحریم سود نکرده باشه خودروسازها خوب سود بردن، تحریم نبود میتونستن پراید 20 میلیونی به مردم بفروشن؟ در پیش فروش گربه رقصونی کنن؟ خدمات پس از فروش اینطوری به مردم بدن؟ (3297373) (alef-13)
مرد حسابی اخه دیگه چه کاری باید برا خودروسازان داخل انجام میشده که نشده؟؟؟ ادم حیرت میکنه از این کامنتها
تعرفه سنگین که روی ماشینهای خارجی وضع شده بوده
مرئم هم مجبور بودند فقط همین ماشینها رو بخرند و میخریدند
دولت هم که چپ و راست وام های میلیاردی به این خودرو سازها می داده
به جان خودم هر خودرو سازی توی دنیا این همه کمک دریافت می کرد الان جزو 5 برند برتر دنیا شده بود
من نمیدونم کمبود فسفر هست چه مشکلی هست برخی دوستان این کامنتها رو میذارن
درسته یه مستطیل خالی اینجا است برا نظر دادن ولی کسی مجبورتون نکرده نظر بذارین هر وقت نظر دادن اجباری شد اون وقت این نوع کامنتها رو بذارید که ما هم بتونیم توجیهش کنیم بگیم طرف مجبور بوده (3297650) (alef-13)
این همان فرافکنی است که ایران خودرو و سایپا و ... همیشه ورد زبانشان است.
شرایط...
هر کشوری شرایط خاص خودش را دارد . به بهانه های واهی مانند تحریم و سود بانکی و وابستگی و ... هر کاری خواستند با مردم کردند. اگر در کشور های دیگر سود بانکی پائین است در عوض در ایران از رانت و تعرفه و پرداخت های بلاعوض و حق امتیاز تاسیس بانک ( بانک پارسیان ) و امتیازات ویژه دیگر استفاده میشود.
همه میدانند که سود تولید و فروش خودرو در ایران حداقل دو برابر عرف جهانی است ولی دادن یک خودروی کارآمد دست مشتری و خدمات فروش آن ده درصد دنیا هم نیست. بگذریم از نگاه از بالا به پائین خودرو سازان به مردم که سیاست
میخوای بخواه نمیخوای بخواه . را سرلوحه سیاست تولید و کار خود قرار دادند. محلص کلام اینکه:
برادر خودرو ساز . مدیر دولتی و سفارشی . مدیر منتصب . کسی که باد میکارد لاجرم طوفان درو خواهد کرد. و ایضا خود کرده را تدبیر نیست.
راه حل:
با عذر خواهی از مردم در گام اول ضمن دلجویی از مردم خدمات پس از فروش را اصلاح نمائید. به عنوان مثال سیستم وارانتی خودرو را عملیاتی نمائید. با نمایندگی های پس از فروش که با مردم بد صحبت میکنند برخورد شدید صورت بگیرد. در صورت خرابی ماشین و معطلی حتما خودروی جایگزین داده شود.
دوم اینکه با یک برنامه میان مدت 5 ساله پلتفرم خودروهای حاضر جمع آوری و خودروی جدید عرضه شود و این پلتفرم بصورت واقعی هر 5 سال یکبار عوض شود.
نقش تحقیق و توسعه در خودرو سازها جدی گرفته شود و از خود فریبی دوری گزیده و با تعویض چراغ محصول عرضه نگردد. ( عوامفریبی ). (3298690) (alef-13)
محمد مهدی
۱۳۹۴-۰۸-۱۲ ۱۲:۳۰:۵۲
این خودرو سازها خجالت نمی کشند . این خودرو سازها غیرت ندارند با جان و مال و آبرو واعصاب مردم بازی میکنند و ککشان هم نمی گزد . اقتصاد کشور را مضحکه اعمال خودشون قرار دادند و کسی هم برخوردی با اینان نمی کند اینها فقط ادعا دارند فقط توقع دارند انحصار و حمایت دولتی اینها را اینقدر لوس و ننر بار آورده که چیزی جز خواسته های نابحق خودشون مد نظرشون نیست . اگر حرکتهای مردمی نباشه سالهای سال هم که بگذره باز همین محصولات بی کیفیت و پر هزینه و مضر برای محیط زیست را تولید میکنند و روانه بازار میکنند (3296392) (alef-13)
مهرداد
۱۳۹۴-۰۸-۱۲ ۱۲:۴۴:۱۰
تولیدات ایرانی فقط ظاهرشون شبیه تولیدات 20 سال پیشه ولی از نظر کیفیت اطاق و قطعات قابل مقابسه نیستند (3296435) (alef-13)
عکسهای نمایشگاه خودروی توکیو هنوز بر روی سایتهای خبری هست وقتی آدم این خودروها را میبینه پیش خودش فکر میکنه تفاوت از کجا تا کجاست و ایا خودرو سازان داخلی با ورود خودروهای فوق پیشرفته به بازار ایران میتوانند باز این خودروهای سه یا چهار دهه پیش را تولید و به بازار عرضه کنند ؟ (3296459) (alef-13)
خلایق هرچه لایق . 111111111111 (3296471) (alef-13)
ابوالحسن-ع
۱۳۹۴-۰۸-۱۲ ۱۲:۵۸:۱۵
سایت وزین الف
از شما بعید است تغییرات ما برای فرار از استاندار دست وپاه شکسته ای که بعضی از خودروها ازبرندی باید داشته باشند نه نوآوری.! (3296480) (alef-13)
نیسان آبی که کلا تغییرات نداشته !!! (3296492) (alef-13)
واقعا خودروی ایرانی چی دارد که از آن حمایت کنیم؟
حمایت از تولید داخلی یعنی اینکه وقتی کالای ایرانی کیفیتی مشابه کیفیت خارجی دارد، وظیفه میهن پرستی این است که تولید داخلی را بخریم.
نه اینکه یک کارخانه داخلی هر جنس بنجلی خواست تولید کند ومردم با شعار حمایت از تولید داخل مجبور باشند چنین محصول بی کیفیت داخلی که جان و مال مردم را به خطر می اندازند بخرند.
بعلاوه محصولات این دو شرکت از نظر تولید آلاینده و سموم نیز رتبه بسیار بدی دارند و هوای کشور را به شدت آلوده میکنند لذا اتفاقا از این منظر چون به کل کشور آسیب میرسانند اتفاقا نباید حمایت بشوند. (3296500) (alef-13)
یک کلام شتر گاو پلنگ (3296517) (alef-13)
البته تغییرات جدید در خودرو ها ایجاد کردن که جای تشکر دارد
پراید بار
90 بار
پژو بار
پیکان بار
در هیج جای دنیا یک خورروی سواری رو تیدیل به یک خودروی حمل بار نمی کنن و به مردم احترام میگذارند
شما تا ها سوناتا بار
بنز بار
بی ام دبلیو بار
از خودرو سازان تقاضا دارم 206 بار رو هم تولید کنن تا ابتکارات این خلایق مال اندوز بیشتر مشخص شده و در نمایشگاه های بین الملی جوایز را درو کرده و بر هوش ایرانی آفرین بفرستند (3296608) (alef-13)
البته تغییرات جدید در خودرو ها ایجاد کردن که جای تشکر دارد
پراید بار
90 بار
پژو بار
پیکان بار
در هیج جای دنیا یک خورروی سواری رو تیدیل به یک خودروی حمل بار نمی کنن و به مردم احترام میگذارند
شما تا ها سوناتا بار
بنز بار
بی ام دبلیو بار
از خودرو سازان تقاضا دارم 206 بار رو هم تولید کنن تا ابتکارات این خلایق مال اندوز بیشتر مشخص شده و در نمایشگاه های بین الملی جوایز را درو کرده و بر هوش ایرانی آفرین بفرستند (3296609) (alef-13)
FARHAD
۱۳۹۴-۰۸-۱۲ ۱۳:۵۴:۵۹
چرا آقایون نمی خوان بپذیرند که این کمپین تحریم خودروی داخلی به خاطر اجحاف و زورگویی 20 ساله اخیر خودروسازانه؟! (3296639) (alef-13)
محمد ر
۱۳۹۴-۰۸-۱۲ ۱۴:۰۳:۵۸
مشکل صنعت خودرو کشور ما طمع دولتهاست چه اکنون چه قبل از محل وسیله نقلیه مردم که از طرفی امنیت جان مردم را هم تعیین میکند به بدترین شکل استثمار شده چه با گرفتن تعرفه گمرک و چه مالیاتها گوناگون دولتها نفع زیادی میبرند ( نمیتوان انتظار داشت بدون اتحاد مردم دولت از این مرغ تخم طلا به نفع مردم بگذرد) (3296671) (alef-13)
خیلی جالبه همه مسئولین میدونند که این ارابه های مرگ بی مورد گرون هستند ولی باز هم خودرو سازها حرفشونو به کرسی می نشونند، خودتون قضاوت کنید چند حالت بیش تر وجود ندارد: 1) یا مسئولین توان مقابله با خودروسازها را ندارند!! یا 2) خودشون هم سهم می برند!!!!!!!!!!!!!!!!! یا 3) اصلا به فکر مردم نیستند (3296680) (alef-13)
زاپاس
۱۳۹۴-۰۸-۱۲ ۱۴:۱۷:۰۹
آخه چرا باید هزینه کنند؟؟!!
وقتی رقیبی ندارند و بازار کاملا" براشون انحصاری شده چه دلیلی داره که برای خودشون هزینه سازی کنند؟!!
عین اینکه منو تو خونه زندانی کنید و تو یخچال تخم مرغ و پنیر بزارید , یا باید پنیر بخورم و یا تخم مرغ ! اگر جوجه کباب بخوام زندانبان میگه خونه را جاروبرقی بکش و گرد گیری هم بکن و ظرفها را هم بشور و گلدونها را هم آب بده تا جوجه کباب بهت بدم!
در کل شما تابعِ شرایطی تعریف شده هستید که حداقل خواسته هایتان هم ندیده گرفته شده که هیچ , روی نداشته هایتان هم حرف است. (3296720) (alef-13)
انتظار ما از خودروسازها ی داخلی تولید پیکان فیس لیفت شده هست نه بیشتر !!! (3296856) (alef-13)
کاش رنگ آبی نیسان رو تغییر میدادن تا شاید کمی از استرس نزدیک شدن کم بشه! (3297179) (alef-3)
یکی از عوامل موثر در قیمت خودرو هزینه های طراحی و ساخت قالبها و فیکچرهای محصولات جدید و تست گیری از نحوه عملکرد خودرو در شرایط مختلف است این موارد رو خودروسازهای دالی پرداخت نمی کنند. وقتی اتومبیلی با یک شکل ظاهری و مشخصات فنی چندین سال تولید می شود. هزینه های سرمایه گذاری آن بسیار کاهش می یابد. افت کیفیت هم مزید بر علت. از قطعات اروپایی و ژاپنی به چینی رسیدیم (3297231) (alef-13)
راه تو را میخواند.... :))))) (3297261) (alef-13)
هم وطنان گرامی اگر این خودروهای بی کیفیت داخلی را ارزان (مثلا نصف قیمت فعلی) بدن آیا از جون خودتون می گذرید و می خرید. پس مساله قیمت نیست بلکه بجل بودن و خطرناک بودن این اجناس است. او کسانی که این ها را با وام 24 درصد میخوان به زور به خورد ملت بدن باید محاکمه بشن. گول نخورید و نخرید. (3297586) (alef-13)
امیدوارم مردم اگاه بشن و نخرن تا تکلیف مشخص بشه (3297692) (alef-3)
هركي خريد خونش پاي خودش , البته اول از همه پول و اعصابشو ميذاره رو اين خريد غيرعقلاني (3297793) (alef-13)
نميخريم داداش قسم ميخورم (3297982) (alef-13)
خدا شاهده من جای شما مدیرای خودرو ساز بودم از خجالت اب می شدم میرفتم توی یه روستایی که هیشکی منو نشناسه به کاشت شلغم مشغول میشدم طرف طلبکار هم هست میاد میگه صنعت کلا مشکل داشته!! اقا برید خجالت بکشید بخدا اینا چیزایی نیست بشه روش بحث کرد بحثی نداره چه بحثی دارید؟ چه کاری باید براتون می کردیم که نکردیم؟ درامد نفت رو کلا همین شکما خودروسازها خوردین اگه این همه پول رو در چیزای دیگه سرمایه گذاری کرده بودیم الان کلی مزیت رقابتی ایجاد شده بود (3297665) (alef-13)
الف جان حضرت عباسی برای این مقاله چقدرگرفتی خدایی جواب بده (3298080) (alef-13)
چه کسی باید به الف پول میداده؟ بعد این مقاله رو همه سایتها زدن اگه پولی بود یه جا منتشر می کرد. نهاد یا سازمان خاصی باید به الف پول بده برا انتشار این مقاله؟
الحمدلله که دوسنتان خودروساز هم در داخل رقیبی ندارن بشه گفت اونا گفتن منتشر بشه
بعد به فرض هم که کسی پول داده باشه شما چرا از خودت دفاع نمیکنی؟ اگر واقعیته که خیلی هم خوب اگر واقعیت نیست چرا در کامنتت اشاره ای نکردی؟ (3298884) (alef-13)
حالا چه چیزمون درست و پیمونه که میخوایم خو.رومون باشه.
به شتر گفتن گردنت چرا کجه گفت کجایم راست هست.
حالا حکایت تولید های صنعتی ما حتی خدماتی ما .
ما بلد نیستم مانند معیار های جهان به مشتریان حتی در رستوران سرویس بدهیم . همه انگار از مشتری طلبکارند.
خودرو سازی ما هم بهتر از سایر تولیدات و خدمات رسانی ما نیست. (3298141) (alef-13)
در یک کلام میتوان گفت که هدف هر صنعت ایجاد کسب و کار و سود است حالا به هر روشی که باشد
وقتی خودروسازهای داخلی هر فرغونی (ببخشید منظورم خودرو بود) را تولید میکنند و یه بازار انحصاری و دست به نقد با شرایط تحمیلی و دلخواه آنها وجود داره دیگه چه لزومی داره که بخواهند دنبال تغییر در مدل ها و کیفیت باشند
اینها تا حالا هر چیزی تولید کردند به زور به مردم فروختند و سود سرشاری هم بردند دیگه دلیلی براشون وجود نداره که بخواهند دنبال تغییر و نو آوری وکیفیت باشند
سود خودشون را که دارند میبرند و به قول خودشون 10 میلیون شغل هم ایجاد کردند
(دکه تنقلاتی دم پنچر گیری هم جز مشاغل ایجاد شده توسط خودروسازها حساب کردند) دیگه از این بیشتر یه صنعت چی میخواد (3298210) (alef-13)
قرتاسي
۱۳۹۴-۰۸-۱۳ ۱۰:۴۹:۴۷
فقط داشبورد و چراغ عقب عشق است. (3298686) (alef-13)