نظر منتشر شده
۱۲۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 413563
راهکار شما برای آلودگی هوا چیست؟
بخش اجتماعی الف، ۲۴ آبان ۹۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۲
آلودگی هوا در شهرهای بزرگ ایران از جمله تهران سال هاست مردم را نگران کرده است.

پژوهش ها نشان می دهد که در روزهای آلوده میزان مرگ و میر افزایش یافته به گونه ای که اگر در روزهای معمولی ۱۵۰ نفر روزانه فوت می‌کنند در روزهای آلوده به ۱۷۰ تا ۱۸۰نفر می رسد.

همه ساله در نیمه دوم سال به دلیل وارونگی هوا، کلانشهرها روزهای آلوده ای را تجربه می کنند این درحالی است که هیچ یک از دولت ها نتوانستد پیش از ورود به این مقطع از زمان، راهکاری برای جلوگیری از بروز این معضل  در دستور کار قرار دهند. هنوز برنامه مدونی برای کاهش میزان آلاینده ها در دست نداریم و همواره یا به تعطیلی مدارس فکر می کنیم یا چشم به آسمان دوخته ایم.

از سوی دیگر خالی کردن شانه از مسئولیت ها از سوی سازمان محیط زیست و دیگر دستگاه های مربوطه نیز بر این معضل دامن زده تاجایی که حتی نشست های کمیته اضطرار آلودگی هوا نیز خروجی چندانی نداشته و گویا بازهم مسئولان چشم بر آسمان دوخته و به جای اتخاذ راهکاری برای بهبود اوضاع، به دنبال بارش برف و باران هستند.
 
کلمات کلیدی : آلودگی هوا
 
ثريا دالغين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۰۸:۲۴:۲۸
محيط زيست و كشاورزي ميبايست از غيرسياسي ترين سازمانها باشد اما ظاهرا اختلاط موارد علمي با مصلحتها عملكردها را به مخاطره انداخته...چرا سوالتان را در قالب بخشنامه به اساتيد و گروههاي محيط زيست دانشگاهها نميفرستيد؟ (4015383) (alef-6)
 
حقگو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۳:۴۳:۲۴
بايد قبول كنيم كه هيچ راه حل اساسي را خودمان نتوانستيم پيدا كنيم لذا پيشنهاد اينجانب انجام مطالعات همه جانبه توسط يك تيم كارشناسي كامل و مجرب از كشورهايي مثل ژاپن ، آلمان يا سوئد است. (4015886) (alef-3)
 
پزشك
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۵:۰۸:۴۱
عزيز من تعداد تلفات ناشي از الودگي هوا بطور مستقيم ونه به واسطه بيماريهايي مثل سرطان وغيره هم اكنون از تعداد شهداي جنگ تحميلي بصورت روزانه بيشتر شده، مسوولين ما فعلا بايد وبايد طرح زوج وفرد را از درب منازل اجباري كنن ومدارس را در اخر پاييز به مدت يكماه تعطيل كنن و سپس در ٢-٣ سال حداقل ١٠ خط مترو ساخته وتمام ناوگان تاكسيراني را هيبريد كنند وفقط موتورسيكلت هاي برقي اجازه تردد داشته باشند واز همه مهمتر مانند بسياري از كشورها فقط به دارندگان سند پاركينگ خودرو بفروشند در ضمن ناوگان سرويس هاي دولتي را نيز نوسازي نمايند والا اجراي طرحهاي نمادين مثل پل صدر هم جز هدر دادن بودجه كار خاصي نميكند كه شرايط را بدتر هم مينمايد. (4016024) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۵:۲۴:۲۲
بهتره مسئولین دست اندرکار در واردات بنزین آلوده از مردم عذرخواهی کرده و استعفا بدهند،
دوم اینکه لطفا به ژاپنی ها متوسل بشید، چون وزارت نفت و راه و شهرسازی اصلا تن به اصلاح این وضع نمیدن. (4016048) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۶:۴۶:۲۳
هنگامیکه اتوبوس های شرکت واحد با موتور یورو 2 که مخصوص کامیونهای بین شهری می باشد به تعداد خیلی زیاد خریداری و براحتی و با تبلیغات فراوان وارد ناوگان حمل و نقل عمومی تهران می شود ، شما فکر می کنید حرفی برای گفتن باقی می ماند . البته خود کرده را تدبیر نیست ، عموجون . (4016154) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۲۱:۲۸:۲۰
قدیما الودگی هوا و ریزگرد تقصیر احمدی نژادی بود حالا تقصیر کیه ؟! شاید احمدی نژآد؟ استیکر خنده
جماعتی که برای رای آوردن همه چیز را به عدم کارایی دولت نسبت می دهند عملکردشان بدتر است و تقریبا توی این سه سال و نیم هیچ کار دفاع و قابل افتخاری را انجام نداده اند
روحانی مچکریم (4016595) (alef-13)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۲۳:۱۸:۳۰
اگر به جای این همه هزینه که فایده ای هم نداشته ماشینهای برقی کوچک دو نفره تولید یا خریداری شود وبا قیمت پایین ( سوبسید از محل هزینه های آلودگی هوا ) فروخته شود و تردد در مناطق مرکزی در ساعات شلوغی فقط برای این نوع اتومبیل ها آزاد باشد مطمئن باشید خیلی از مردم ماشینهای پر مصرف را کنار گذاشته وبا این نوع ماشینها که به دلیل کوچکی مشکل جای پارک هم نخواهند داشت تردد خواهند کرد ( بدون آلودگی هوا و آلودگی صوتی). (4016740) (alef-13)
 
سیدمصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۰۸:۳۹:۴۷
با سلام
یکی از ثمربخش‎ترین راهکارهای مقابله با آلودگی هوا در شهرهای بزرگ برقراری فوری سرویس‎های کارکنان در بخشهای دولتی و خصوصی است تا خودروهای شخصی از سطح معابر حذف شوند.
برای اینکار باید مشوق‎هایی برای استفاده از سرویس برای کارکنان برقرار شود
این موضوع در کوتاه‎مدت باعث کاهش آلودگی هوای شهرهای بزرگ و سهولت در تردد در معابر شهری خواهد بود.
لازم به ذکر است که پدیده شوم حذف سرویس کارکنان در دولت نهم بوسیله مصوبه هیئت دولت اتفاق افتاد و شهرهای بزرگ را به این روز نشاند.
باشد که دولتمردان فعلی تصمیم درست بگیرند. (4018349) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۰۸:۳۷:۲۳
مردم رو از تهران بیرون کنید .... زندگی در تهران به جهنم مبدل شده من صبح ها یک ساعت و نیم و عصرها 2 ساعت در ترافیک هستم یعنی 3 ساعت و نیم از عمر من در ترافیک هدر میره (حدود 50 روز در سال) (4015414) (alef-6)
 
كريمي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۰:۴۵:۴۶
مسلماً با توجه به بدون برنامه بودن مسوولان درسالهاي گذشته تنها راه حل فعلي اجراي طرح زوج وفرد از درب منازل است وسپس از رده خارج كردن موتور سيكلت ها وخودروهاي كاربراتوري ، وورود خودروهاي هيبريدي بدون تعرفه گمركي وتعطيلي يكماهه مدارس از اواسط اذر تا اواسط دي (4015634) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۵ ۱۲:۱۳:۳۸
فکر میکنی حمل . نقل شهری جوابگویه این همه آدم بشه واقعا ... یا اینکه روز بعد تو خبرها میخونی 50 تفر تو مترو خفه شدن 30 نفر از درب اتوبوس پرت شدن بیرون و کرایه تاکسی ورودیش شده 10 هزار تومن (4017331) (alef-11)
 
محلوجي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۰:۵۲:۴۷
متاسفان مسوولان هنوز نفهميده اند كه فاجعه الودگي هوا به يك مساله امنيت ملي تبديل شده واگه تهران را جمع وجور نكنن وطرح زوج وفرد رو اجباري نكنن يك فاجعه غير قابل كنترل بالاخره رخ ميده. (4015647) (alef-6)
 
پزشك
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۱:۲۸:۰۸
دقيقاً حتما بايد اتفاقي بيفته نا مسوولين عمق فاجعه رواني قضيه رو بدونن؟ چگونه ميشه پدر ومادري رو كه كودكشون رو بر اثر آسم يا سرطان كه نتيجه اين الودگي هواست كنترل كرد؟!! بايد سريعاً تا پايان امسال طرح زوج وفرد از دم خونه هارو اجباري كنن وبه شدت با متخلفين وموتورسوارها مقابله بشه. (4015698) (alef-13)
 
آریابان
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۹:۲۷:۵۰
خود اون مقاماتیکه تصمیم میگیرند و رفت و آمد ماشین ها رو ممنوع میکنند ، خودشون هم باید وادار بشوند که خودروی پلاک قرمز و راننده !!!! را در پارکینگ خونه پارک کنند و خیابونها رو پیاده گز کنند تا اضطراب و سرگردانی عامۀ مردم برای یافتن وسایط نقلیۀ عمومی رو درک کنند و در اینصورته که بلافاصله یک راه حل عملی برای رفع این این مشکل لاینحل !!!! پیدا خواهند کرد ؛
نه اینکه در روز های ممنوعیت سراسری ، بدلیل نبودن غریبه !!!! ها توی خیابونها گازش رو بگیرند و در کمترین زمان ممکن به مقصد برسند ؟!؟!؟!؟!؟ ؛ (4016456) (alef-13)
 
سعید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۵ ۰۷:۲۰:۵۷
طرح زوج و فرد که نشد راهکار. شهرداری و دولت بجای هزینه کردن برای ساخت اتوبانها باید سریعا به فکر افزایش خطوط مترو در حد 10 الی 15خط جدید و قطارهای بین شهری با حد اقل 4 الی 6 لاین مواصلاتی همراه با واگن های زیاد و زمان ورود و خروج کمتر از یک دقیقه باشند. (4016951) (alef-11)
 
مسعودي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۱:۰۷:۵۶
فقط طرح زوج وفرد از اول مهر تا پايان سال وفروش خودرو با كيفيت به مالك پاركينگ ومنع تردد موتور كاربراتوري. (4015661) (alef-6)
 
نريمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۱:۱۵:۳۴
من كه ٣ روزه در خونه موندم ديگه دارم از اين وضع جنون ميگيرم ،اخه يه طرح زوج وفرد مگه كاري داره كه اين همه مدير نميتونن يا نميخوان اجراش كنن؟! (4015675) (alef-6)
 
نمازي
United States
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۲:۲۹:۴۱
دقيقاً من و بچه هام هم سه روزه تو خونه زنداني شديم، فرزند كوچكم هم دچار تنگي نفس شده، بايد كل شهر رو تعطيل ميكردن نه فقط مدارس رو. (4015775) (alef-3)
 
ثريا دالغين
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۳:۱۵:۰۶
پاشين بياين آذربايجان :) (4015850) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۵ ۰۷:۲۲:۱۴
تو عالی هستی. یعنی یدونه ای (4016955) (alef-11)
 
امانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۲۳:۳۸:۰۳
مسلما اگر غیرتهرانی ها از تهران خارج شوند وضع اب و هوای تهران خیلی بهتر خواهد شد.ترافیک هم بهتر میشه. (4016756) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۵ ۰۸:۵۱:۳۷
خودت اول از تهران بیابیرون.... تمام ثروت و امکانات مملکت رو در تهران جمع کرده اید و به سایر شهر ها که گاها سابقه تمدنی چند هزار ساله درایران دارند ،به چشم دهاتی و هالو نگاه می کنید.قطعا نتیجه این ظلم سیستماتیک ،هجوم جمعیت سایر نقاط کشور برای دستیابی به امکانات و ثروت تهران است (4017059) (alef-11)
 
United States
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۰۸:۳۸:۵۸
و اما راهکار بنده :
انتقال محل سکونت تمام مسئولان کشور از مناطق خوش آب و هوا به آلوده ترین نقطه شهر تهران .
مطمئن باشید ظرف مدت حداکثر 1 ماه مشکل آلودگی هوای تهران به کلی مرتفع خواهد شد (4015419) (alef-6)
 
محسني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۰:۴۶:۴۴
فقط طرح زوج وفرد از درب منازل تا پايان سال ومنع تردد موتورسيكلت ها (4015637) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۷:۱۴:۳۰
چرا مدام بی تدبیری مسئولین رو مردم باید جبران کنن
نظر داپن که راحته کدوم حمل و نقل عمومی توان پاسخگویی داره
چرا نمیگین برداشتن عوارض گمرکی واردات ماشینهای به روز و لنزین استاندارد
چرا نمیگین تعطیل کردن معادن شن اطراف پایتخت که معلوم نیست دست کیه که نمیتونن تعطیل کنن
فقط محدودیت برای مردم راهکاره
تا همچین مردمی داریم این کشور درست نمیشه
یه تجربه جهانی بیارین که این کار رو کردن برین ببینین لندن که بیشتر از کل ایران ماشین داره چکار کرد که هم ترافیکش کم شد هم الودگیش محو (4016200) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۵ ۰۹:۴۳:۲۲
چرا باید بی کفایتی مدیران و ناتوانی آنها در کنترل آلودگی، با ایجاد محدودیت برای مردم پوشش داده شود؟ مردم ماشین خریده اند و بیمه و مالیات و عوارض داده اند و حق استفاده از ان را در تمام روزها دارند. دولت باید به خودروسازان و موتورسازان فشار زیادی بیاورد تا وسیله نقلیه با کیفیت تولید کنند یا اجازه واردات با حداقل تعرفه را مثل همه جای دنیا بدهد (4017145) (alef-11)
 
آسمي
United States
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۲:۵۰:۲۳
جالبه طبق امار خود مسوولان تعداد تلفات ناشي از الودگي هوا از تعداد شهداي جنگ تحميلي بيشتر شده حالا بماند مبتلايان به انواع سرطان و... (4015808) (alef-13)
 
امیر دمیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۰۸:۳۹:۵۷
پژوهش نشان میدهد که 80 درصد آلودگی هوا از بابت وسایل نقلیه است. راهکارهای پیشنهادی:
1- ورود و تولید خودروهای هیبریدی در حجم انبوه
2- افزایش قیمت بنزین در صورت تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی
3- توقیف سریع خودروهای دود زا و فاقد معاینه فنی
4- جلوگیری از تخریب بیشتر محیط زیست، باغ ها، پارک ها، فضای سبز و قطع درختان (4015422) (alef-6)
 
اميني
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۰:۵۵:۰۹
بايد زوج وفرد كنن از دم خونه ها وخودرو را فقط به كسي بفروشند كه سند پاركينگ داشته باشه ، شهرداري خيابانها رو تبديل كرده به پاركينگ ، حدود ٢ ميليون كسري پاركينگ فقط تو تهران وجود داره. (4015651) (alef-6)
 
كيميايي
United States
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۲:۲۷:۴۰
در تهران بيش از يك ميليون موتور بي كيفيت كه هر كدام به اندازه ٥ خودرو الايندگي دارد تردد ميكنن كه بايد سريعاً منع تردد آنها به علاوه طرح زوج وفرد از درب خانه ها اجرايي شود. (4015773) (alef-3)
 
United States
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۰۸:۴۱:۱۲
تخریب ساختمان های بلند مرتبه غرب شهر تهران که یه ارگان خاص به صورت تقریبا رایگان تحویلشون دادن و این ساختمان ها مانع نفوذ وزش باد از سمت غرب به داخل تهران میشود (4015425) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۰۸:۴۳:۵۶
سلام
تبديل موتورهاي موتور سيكلت به موتور برقي.
مديريت صحيح براي خطوط اتوبسراني و وسايل نقليه خطي.
مسولان كشوري همراه مردم در اين هواي خفقان در سطح شهر باشند تا ببينند مردم چه مي كشند (4015432) (alef-6)
 
رسايي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۱:۳۹:۲۴
دقيقاً ديگه بايد دراوردن خرج كشور از فروش خودروهاي بي كيفيت قطع بشه وخودروهاي هيبريد وبرقي بدون گمرك وارد بشه ، از طرف ديگه تا اين اتفاق بيفته از اول مهر طرح زوج وفرد از درب منازل اجرا گردد. با تشكر (4015711) (alef-3)
 
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۰۸:۵۲:۲۲
به جای اینکه اینقدر برای فضای سبز و پل و اتوبان در تهران هزینه بشه، فکری برای توسعه واقعی سایر مناطق و کاهش مهاجرت به تهران بشه.

نصف پولی که صرف معضلات آلودگی هوا و محیط زیست میشه برای توسعه فناوریهای سبز مثل موتورهای برقی و خرید قسطی اونها (مثلا در حد ماهی 200 هزار تومان) برای کاربرها بشه. (4015450) (alef-6)
 
شاعر بی ذوق و قریحه
United States
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۰۸:۵۳:۴۹
هر نفسی که فرو میرود ممد سرطان است و چون برآید قاتل جان (4015452) (alef-6)
 
United States
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۰۸:۵۷:۳۵
راه حل ندارد! بیخود وقتتان را تلف نکنید (4015459) (alef-6)
 
بانو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۳:۵۴:۴۵
ما دنیا را اداره می کنیم این چه حرفیه؟ (4015913) (alef-3)
 
پرسنل پمپ بنزین یاخچی آباد
United States
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۰۸:۵۸:۵۶
پیشنهاد میکنم بنزین با کیفیت ! یورو 8 تولید داخلمون رو به اروپا و آمریکا صادر کنیم و بنزین بی کیفیت ! یورو 4 تولید خارج رو وارد کرده و در شهرهای آلوده بسوزانیم (4015461) (alef-6)
 
United States
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۰۹:۰۱:۰۹
از دوستانمون در چین بخواهیم به تهران تشریف آورده و کوه های شمال و شرق تهران را بتراشند (4015463) (alef-6)
 
پیرمرد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۳:۵۶:۰۵
ایران برای دنیا نکلیف تعین می کنه و به همه دستور میده.چین کیلویی چند؟ (4015914) (alef-3)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۰۹:۰۶:۲۰
در شهرهای الوده برای تردد و حمل و نقل از چهارپایان استفاده گردد (4015472) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۰۹:۰۹:۳۸
راهکار بنده خیلی واضحه.
اولا لازمه میزان آلودگی هوای تولیدی خودرویی مثل پراید با چند ماشین مدل روز دنیا دقیق مقایسه بشه. حالا این نکته رو که در شهری مثل تهران شاید چند صد هزار و بلکه چند میلیون خودرو تولید داخل با سطح بالای آلودگی وجود داره رو هم لحاظ کنید که حتما بخش مهمی از کل آلودگی هوا رو شامل میشه.
راهکار خیلی واضحه. اگه جون انسان ها برای مسئولیین ارزشی داره باید تعرفه خودرو برداشته بشه تا خودرو های جدید با آلودگی پایین وارد کشور بشه .تنها کسی که متضرر میشه شرکت های رانت خواری هستن که خودرو های با کیفیت پایین و آلوده کننده هوا رو به لطف بازار انحصاری به مردم میاندازند.
لطفا منتشر کنید چون بنظرم حرف حقه! (4015476) (alef-6)
 
متنفر از بی عدالتی های موجود
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۰۹:۱۲:۳۳
حقوق و مزایای نجومی و وام های 400 میلیونی با سود 2 % رو مدیرا بگیرن ؛ راهکار رفع الودگی رو ما بدیم ؟؟؟؟؟!!!!!!
بذارید مدیرای نجومی یه ذره هم به مغزاشون فشار بیارن (4015484) (alef-6)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۰:۴۹:۵۳
شما هم اگر بچه ات سرطان گرفته بود درد ادمهايي مثل منو تو اين هواي وحشتناك ميفهميدي، ديگه كنترل اعصاب مردم داره از دستشون خارج ميشه بخاطر بي كفايتي مسوولين، مگر اجراي طرح زوج وفرد به برجام ربط داره كه توانايي اجراي اون رو ندارن؟! (4015643) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۰۹:۱۶:۴۰
فواره ها را روشن کنید!
با هواچیمای سم پاش بر فراز تهران آب بپاشید!
در دولت احمدی نژاد هی بگویید اشکال از مردم است و در دولت روحانی بگویید اشکال از دولت است. منظور اینکه اینرا هم سیاسی و جناحی کنید
نقش شهرداری تهران را هم بی خیال شوید (4015489) (alef-6)
 
فروغ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۳:۵۶:۴۳
فقط تهران؟ (4015917) (alef-3)
 
سیکلم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۳:۵۹:۱۲
یعنی در کشور به این بزرگی با این همه دانشگاه و متخصص و استاد و دانشمند ما راهکار بدیم؟ چرا وقت تلف می کنید؟ (4015922) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۴:۰۰:۳۶
کمیته بحران تشکیل بدین .این همه خرج دانشگاه و علم دانش می کنید چرا خروجی نداره؟ (4015927) (alef-3)
 
مقصودلو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۵:۱۳:۱۲
تصميمات كميته اضطرار بيشتر شبيه طنز بوده تا به حال تا يك فكر اساسي كه حداقل مسكني باشه تو شهري كه دهها هزار بيمارسرطاني وام اس آسم با اين شرايط هرروز ميميرند وشكنجه روحي وجسمي ميشن.اينها حتي از اجراي طرح زوج وفرد ناتوان هستند وآنرا سياسي ميكنند. (4016035) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۰۹:۱۷:۱۲
عادت کردیم چشممون به مسئولین باشه که بیان برامون حل کنن
خود مردم هم دست از راحت طلبی بردارن واین ماشین های لگنشون رو تک سرنشین تو خیابون نندازن (4015492) (alef-6)
 
عطا
Canada
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۰۹:۱۷:۳۵
افزایش وسایل حمل و نقل عمومی مانند مترو به تمام نقاط کشور و کاهش هزینه بلیط انها
و افزایش هزینه بنزین برای خودروهای شخصی (4015493) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۰۹:۱۹:۴۵
چه چیزی باعث شد تهران این قدر بزرگ بشه جز بی عدالتی و عدم توزیع درست پول در کشور خوب حالا وقتشه جزاشو بببینید چرا شهرهای دیگه مورد عنایت قرار نگرفتند تا مردم ناچار به کوچ نشن . ما خودمون مقصریم (4015498) (alef-6)
 
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۰۹:۳۸:۴۵
1. شناسایی همه مدیرانی که در 10-15 سال گذشته مسئولیتی در ارتباط با آلودگی هوا داشته اند اما در نهایت می بینیم که هیچ پیشرفتی حاصل نشده است. تا مدیران بفهمند که مدیریت فقط گرفتن حقوق های آنچنانی و پاداش های آخرسال نیست و باید پاسخگوی عملکرد خود باشند.

2. کنار گذاشتن راه حل های مقطعی و سلیقه ای و استفاده از تجارب سایر کشورها. شهرهای بزرگی در دنیا همین مشکل را داشته اند و با برنامه ریزی به طور کامل برطرف کرده اند. مدیران ما ببینن اونها چکار کردن همان کارها را بکنن. خیلی سخته؟!!!!!!!!

اما تمام شدن زمستان همانا و فراموش شدن دوباره این موضوع همانا رفت تا سال دیگه و همین بحث های تکراری!!! (4015530) (alef-6)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۰۹:۴۱:۲۲
همه دنیا آلودگی دارد حتی کشورهای پیشرفته الکی قضیه را بزرگ نکنید (4015535) (alef-6)
 
معصومه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۰:۵۷:۱۹
اولاً بنده كه حدود ٢٠ كشور دنيا را رفته ام همچين فاجعه اي نديدم دوماً در كشور ما مسوولين حتي توان اجراي يك طرح زوج وفرد را ندارند مشكل بي كفايتي است. (4015654) (alef-3)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۰۹:۴۲:۴۷
از رده خارج کردن خودروهای فرسوده مثل مینی بوس‌ها و پیکان‌هایی که برای چند ده سال قبل هستن!
توسعه سریع و حداکثری سیستم حمل و نقل عمومی مثل مترو و بی آر تی.
در نظر گرفتن راهکاری برای استفاده از دوچرخه در سطح شهر.
بالا بردن کیفیت ماشین‌ها که بنزین کمتر با آلایندگی کمتری مصرف کنن. (4015538) (alef-6)
 
سعيد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۱:۱۳:۳۸
البته در كوتاه مدت بايد طي دو سال از اول مهر تا پايان سال طرح زوج وفرد اجرا بشه ومنع تردد موتورهاي كاربراتوري ، تعطيلي يكماهه مدارس در اخر پاييزوافزودن اين زمان به تابستان هم مفيد است. (4015672) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۰۹:۵۵:۲۶
به صورت دولتي ماشين هاي برقي و هيبريد از برند هاي معروف دنيا وارد ميكردم و در اختيار مردم قرار ميدادم با قيمت كارخانه. (4015557) (alef-6)
 
جواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۰۹:۵۹:۵۴
راه حل این مشکل فقط جابه جایی کارخانجات و شرکت های بزرگ به دیگر نقاط کشوره، اینطوری نه تنها رونق اقتصادی در دیگر نقاط کشور امکان پذیر می شه بلکه میزان مهاجرت از شهر های دیگه به تهران کمتر میشه، مخصوصا راجع به کارخانه و صنایعی که در تهران به تولید نهایی میرسه مثل خودروسازی، شما اگه دقت کنین تهران الان مرکزیتی شده برای تولید نهایی کشور در نتیجه درآمد بیشتر و پول بیشتری در این شهر در جریانه به همین خاطر مردم از شهرهای دیگه برای کار کردن به تهران مهاجرت میکنند، بزرگترین صنایع ما در تهران فعالیت دارند، حجم بالایی از حمل و نقل کشور در تهران انجام میشه، ما اگه بتونیم صنایع رو داخل کشور پخش کنیم در نقاط مختلف طبیعتا گردش پول در شهرهای دیگه هم به جریان می افته و این تفکر هم از ذهن مردم می افته مه فقط تهرانه که میشه توش پول در آورد، طبیعتا با به جریان افتادن گردش پولی و اقتصادی در دیگر نقاط کشور حجم مهاجرت به تهران کاسته شده و چه بسا حجم مهاجرت از تهران افزایش پیدا می کنه، تمرکز جمعیت و حمل و نقل تهران کمتر میشه و به همین ترتیب آلودگی کمتر میشه (4015564) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۰:۰۹:۱۲
من پبشنهاد میکنم از هم اکنون به فکر معضلات ده سال آینده باشیم.راهکارهای که ده سال پیش برای امروز در نظر گرفته شده بودن!، هیچ حاصلی برای کیفیت زندگی در زمان فعلی در بر نداشته.باید برای سالهای آینده برنامه ریزی کرد. (4015581) (alef-6)
 
مردی که زیاد می داند
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۰:۲۱:۴۷
کشور ایران گرفتار سرطانیست به نام موتورسیکلت های غیر استاندارد. وسیله هایی که:
چندین برابر یک اتومبیل آلودگی هوا تولید می کنند.

با آلودگی صوتی روان مردم را خسته و آزرده می کنند و آرامش را از مردم این کشور گرفته اند. فقط کافیست چند روزی از ایران خارج شوید تا معنای آرامش را در نبود صدای موتور سیکلت ها درک کنید.

با رانندگی بی قانون خود نظم را از خیابان ها گرفته اند و امنیت جانی شهروندان را در پیاده رو ها به خطر انداخته اند.

روزانه مردمان بسیاری که اکثرا جوانان این کشور هستند سوار بر این وسیله شیطانی جان خود را از دست می دهند.

اما تمامی این موارد قربانی منافع عده ای خاص که سود سرشاری از تولید موتور می برند می شود.

پی نوشت: کشورهای شرق آسیا (تایلند، اندونزی، مالزی چین) تعداد بسیاری موتور دارند. اما موتور های استاندراد و موتور سواران متعد. اما الگوی ما شده کشور هند و پاکستان.

پی نوشت 2: سال گذشته صحبت ورود موتور های برقی به تهران بسیار مطرح شد. اما ناگهان سکوت کامل برقرار شد. آیا به خاطر منافع عده ای این طرح مسکوت شد؟ (4015594) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۰:۲۶:۳۶
در شهري كه هزاران ميليارد مي‌توان صرف ساخت پل صدر كرد و پل طبيعت را احداث كرد، چرا تاكنون نتوانسته است، اتوبوس‌هاي دودزا یا موتورسیکلت‌های آلوده‌کننده را تغيير دهد؟ اگر امروز روي پل طبيعت بايستيم، در افق خود چه به سوي شمال و چه به سوي جنوب چه چيزي جز آلودگي و دود را خواهيم ديد؟ بعيد است كه ميدان ديد بيش از يك كيلومتر باشد، مگر نه اين‌كه احداث اين پل يا طرح‌هاي مشابه براي استفاده از طبيعت و هواي سالم و پاكيزه است، خب چرا بخشي از اين هزينه صرف اصلاح منابع آلوده‌كننده نمي‌شود؟ درواقع سياست تخصيص منابع موضوع مهم‌تري از اين است كه يك پل يا تونل يا يك طرح عمراني اجرا شود. مديريت شهري و درواقع كل مديريت سياسي جامعه بيش از آنكه به نمادهاي معرف عملکرد چون ساخت‌وساز پل، تونل، ساختمان و اتوبان نیاز داشته باشد كه حالت سخت‌افزاري دارند، بايد به وضعيت نرم‌افزاري كه همان تخصيص بهينه منابع است، بپردازد و آن را به رخ ديگران بكشد. (4015601) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۰:۲۸:۲۳
مديريت شهري توضيح دهد، چرا به جاي تكميل سريع مترو و اصلاح و تغيير اتوبوس‌هاي دودزا و موتورهاي آلوده‌کننده هوا و... بودجه شهر صرف امور ديگر شده و چرا معادن شن و ماسه از حالت تعطيلي درآمده‌اند و احتمالا ده‌ها مورد ديگر نيز مي‌توان به اين سياهه افزود. (4015604) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۰:۲۹:۱۳
توقف توليد خودرو و آزاد سازي واردات آن ، انتقال كاركنان اين صنعت به بخش هاي ديگري كه طي اين سالها از بين رفته مانند نساجي و لوازم خانگي و الكترونيك .

با اينكار هم جان هزاران نفر حفظ مي شود و هم آلودگي هوا كاهش مي يابد (4015605) (alef-6)
 
ebi
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۰:۳۴:۱۶
با سلام
کاشت بوته چای در تمامی نقاط رفت و آمد شهر ها و خیابانها و پارکها ، کمتر از یک سال تمامی آلودگی شهر ها از بین میرود و احتیاج به این همه همایشو سخنرانی نداریم . (4015615) (alef-6)
 
مودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۰:۴۱:۴۳
مگه نگفتن با جلوگیری از توزیع بنزین پتروشیمی ها و ورود بنزین یورو 4 به کشور ریه های تهران نفس راحت کشیدند و فرمودند کافی ست به بالای سرتان نگاهی بیندازید و نفس بکشید تا بفهمید که هوا تمیز شده و آلودگی تمام شده است.....؟!!!
و بسیاری از مخاطبان محترم همین سایت که بشدت هوادار دولت بودند هم علیه دولت قبل و مصرف بنزین های پتروشیمی موضع گرفتند و هر چه بد و بیراه بود همصدا و هم زبان با دولتمردان یازدهم نثار دولت قبل کردند که با مصرف آن بنزین ها عامل شیوع سرطان و ..... بوده اند و اکنون معضل سرطان و آلودگی هوا میرود که به تاریخ بپیوندد.....!!!
چقدر ما ملت فراموشکاری هستیم...
ضمنا با اون مخاطب محترمی که گفته بودند چرا حقوق های نجومی رو مدیران بگیرند ولی ما برای الودگی تهران فکر کنیم ؛ بشدت موافقم....
الف لطفا منتشر کن (4015627) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۴:۰۰:۵۷
بنزين پتروشيمي بعلت بنزن خيلي بالا سرطان زا بود كه ديده هم نميشد نه بدليل دود قابل رويت! (4015928) (alef-3)
 
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۰:۴۲:۴۷
بهترین کار اینه که فقط یک نهاد با بودجه مشخص مسئولیت آلودگی هوا را بر عهده بگیره نه یازده نهاد که اصلا باهم هماهنگ نیستند (4015630) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۰:۴۵:۲۷
1 - وسایل حمل و نقل عمومی -اتوبوسهای شرکت واحد قدیم -واحد های گشت ادارات و افزایش قطارهای مترو و تردد سریع و بدون توقف آنها و ... .... راه اندازی و فعال گردد .
2 - باغات و مراتع سبز و پارکها تو فضای سبز تبدیل به آپارتمانهای سر به فلک کشیده و مراکز خرید و ادارات دولتی و خصوصی نشود .
3- مدیریت جامع و کامل در کلان شهر ها رعایت شود و تمام شهرهای کشورمان آباد و به روز رسانی گردد تا مهاجرت ها کم شود و هر کس تو شهر خودش کار و درآمد داشته باشد .
4 - استخدام ها راحت تر گردد (پارتی بازی ها و سفارش شده ها و ارائه بالاترین مدرک تحصیلی و سابقه کاری های زیاد و... ) حذف گردد و صرفاً هدف همه بیرون آمدن از منجلاب بیکاری باشد و کار دادن به جوان ها تا هر کسی بتواند منبع درآمدی داشته باشد و شرمنده خانواده و خودش نباشد و ناچار شود بیاید مسافر کشی کند و تمام شهر از تردد ماشین جهت حمل مسافر پر باشد مخصوصا قشر جوان چون کار پیدا نمی کند و رانندگی هم دوست دارن به سمت این شغل کشیده می شوند (4015633) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۰:۴۶:۵۳
واقعا فکر می کنید راهکاری هم دارد؟!!!! (4015638) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۰:۵۰:۰۸
- توقف اتوبان سازی در تهران و به جای آن توسعه مترو
- جدا سازی بافت مسکونی از بافت اداری
- فرهنگ سازی در خصوص پیاده روی ( در حال حاضر طرف میخواد دستشویی بره هم دوس داره با ماشین بره !)
- عدم فروش طرح ترافیک (4015644) (alef-6)
 
ياسر
United States
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۲:۲۵:۲۵
و اجراي اجباري طرح زوج وفرد از درب منازل از اول مهر تا آخر اسفند وتعطيلي يكماهه مدارس از اواخر پاييز واضافه كردن اين مدت به تابستان ومنع تردد موتور. (4015767) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۷:۲۴:۵۸
کشتید ما رو با این طرح زوج وفرد!!! (4016218) (alef-13)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۰:۵۸:۰۱
آلودگی بخاطر نبود زیرساخت های مناسب شهر تهران و همچنین جمعیت بالا میباشد.
تهران شهری است که برای تعمیر آن باید آن را بکوبی دوباره بسازی.
برای همین مشکلات حل نمیشه مگر اینکه جمعیت از تهران فرار کنند و خیلی از مناطق بازسازی بشه.
شما هیچ آینده نگری درباره جمعیت بالا نداشتید بعد الان هم دارید جورشو میکشید (4015656) (alef-6)
 
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۸:۱۳:۰۲
تازه دارن آب مناطق دیگه رو به تهران و بقیه کلان شهرها منتقل میکنن خوب معلومه بقیه شهرها میان کلان شهرها (4016312) (alef-13)
 
معصومه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۱:۱۱:۲۱
درحال حاضر تنها با اجراي طرح زوج وفرد از درب منازل ومنع تردد موتوسيكلت ميتوان مساله را كنترل كرد ، تعطيلي يكماهه مدارس دراواخر پاييز واز رده خارج كردن خودروهاي فرسوده وفروش اتوموبيل به دارندگان سند پاركينگ راه كار قضيه است مثل ساير كشورها. (4015666) (alef-6)
 
مجتبی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۱:۱۵:۴۰
کلیه کارخانه های تولیدی خودرو و موتور سیکلت در ایران تعطیل شوند و تبدیل به فضای سبز شوند.تعرفه واردات خودر و موتور سیکلت صفر شود ، تا موتور سیکلتهای برقی و خودرو های برقی و هیبریدی وارد شوند.سود این کار از ضرر تعطیلی کارخانه ها بسیار بیشتر است. (4015676) (alef-6)
 
نور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۱:۲۰:۱۷
فضا های سبز را نابود نکنید.باغ ها را به برج ساز ها بفروشید.اجازه بدهید نفس بکشیم. (4015683) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۱:۲۷:۰۸
تهوع آور است که بعد سالها دست و پنجه نرم کردن با آلودگی هوا ، هنوز جلوگیری از تردد خودروهای دود زا یک راهکار است!!!
چرا باید خودروها دودزا باشند ؛ با این صنعت و مدیریت نیاز به هیچ دشمنی خارجی نیست و همین برای سیه روزی ما کافی است.
علاج کار دادن کار بدست کاردان است و همتی می طلبد که با یک خانه تکانی اساسی مدیران بی تدبیر نجومی بگیر با بیرون پرتاب گردد و کار به نخبه گان توانمند که سنخیتی با رانت و تملق و چاپلوسی ندارند؛ سپرده شود. (4015695) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۲:۰۰:۰۲
موتور سیکلتها سهم زیادی در آلودگی هوا دارند دولت باید موتورها رو با یه وسیله مناسب مثل موتور برقی جایگزین کنه. (4015744) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۲:۵۲:۴۴
باید تردد خودرو بالای 15 سال ممنوع شرکتها خصوصی و دولتی به یک شهرک خارج شهر منتقل بشو بعضی کارای ضروری شعبه داشته باشن موتورها هم سر و سامان داده بشن (4015811) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۲:۵۵:۳۱
مهم ترین مساله که اصلا به آن بصورت شایسته به آن توجه نمی شود افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی بصورتیکه بتوان براحتی از آن استفاده کرد بعنوان مثال خطوط مترو باید سریعا در تمام نقاط شهر قابل دسترسی باشد، اتوبوس های بی آر تی باید نوسازی و افزایش یابد و در این وسط دولت و شهرداری باید با هم همکاری کنند و با لج و لجبازی مردم را به کام بیماری و خدای نکرده مرگ نکشند، در جاهایی که امکان برقراری مترو و بی ارتی نیست از طرح های جایگزین مثل مونوریل استفاده شود، از رده خارج کردن خودروهای بی کیفیت ساخت کارخانه های داخلی بعد از حداکثر 10 سال، افزایش نظارت و برخورد و ساماندهی بر موتورسیکلت ها که سهم زیادی در آلودگی هوا دارند و طرح ترافیک مشخص برای موتورها که علاوه بر سهم بالا در آلودگی سوهان روح خودروها و عابرین پیاده هم هستند، خروج کامل کارخانه های دودزا از تهران و حد فاصل حداقل 30 کیلومتری تهران، افزایش فضای سبز و دریاچه های مصنوعی در 4 گوشه شهر تهران، فروش طرح ترافیک با سخت گیری های بیشتر در معاینه فنی و ماشین های با عمر کمتر از 5 سال، نظارت بیشتر بر مراکز معاینه فنی که نتوانند با گرفتن پول برگه صادر کنند، و مهم تر از همه سپردن کار به کاردان نه سیاسی کاری و کارهای موازی و جلسات بخوربخور بی فایده و در نهایت کار واقعی کار واقعی کار واقعی نه شعار و وعده های طبل های توخالی (4015816) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۳:۰۲:۰۳
متاسفان مسوولان هنوز نفهميده اند كه فاجعه الودگي هوا به يك مساله امنيت ملي تبديل شده و دلیل اصلیش جلوگیری از واردات خودروهای با کیفیت و اصرار به تولید ماشینهای بی کیفیت، هست.
خدا نگذره از کسانیکه بیخود اصرار به حمایت از تولیدات ننگین خودروسازهای داخلی دارند و مردم را از حق مصرف بهترین خودروهای روز دنیا که آلایندگی بسیار کمتری دارن محروم میکنند.
لعنت بر پول پرستان (4015821) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۳:۰۳:۵۳
هر ماشینی برحسب کیفیتش بهش حق تردد بدن مثلا پراید 7 سال ماشین کم مصرف استاندارد بیشتر حق تردد بیشتر ممکنه بگین به نفع ثروتمندانه این طرح ولی راه چاره فقط همینه (4015823) (alef-3)
 
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۳:۱۴:۰۹
خودروهیبریدی دکتر جمشید آرین راه حل این مساله است وسیله نقلیه هیبریدی (4015848) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۳:۲۸:۳۲
استفاده بیشتر از فناوری اطلاعات. بسیاری از امور واقعا نیاز به سفر شهری ندارد. مساله بعدی استفاده از مدیران خروجی نگر است. چون دور کاری مشکل سنجش میزان عملکرد کارکنان رو دارد و فعلا فقط معیار کار کردن ساعت ورود و خروج است. (4015868) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۳:۴۱:۰۵
تنها را حل راه کار کارشناسی هست. کتاسفانه در کشور ما تنها چیزی که ارزش ندارد کار کارشناسی هست. ماشالله مسولین فکر می کنند دانایی کل هستند و از همه چیز سر در می آوردن در صورتی که راه کار باید توسط کار عمیق و گشترده کارشناسی و برنامه بلند مدت و در چهارچوب یک برنامه کلان برای شهر تهران حل شود . وگرنه راه حل های که تا الان اجرا شده به نتیجه که نخواهد رسید بلکه مشکلی بر مشکل مردم اضافخ می کند. (4015883) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۳:۴۹:۴۲
بهترين طرح اينه که :



"به حرفهاشون عمل کنن" (4015898) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۳:۵۲:۳۰
میبایست برنامه ای جهت تولید خودرو های الکتریکی و هیبریدی داشت ، مثلا در یک بازه 10 ساله خودرو ساز ها و واردکنندگان ملزم بشوند هر سال 10 % از محصولات خود را الکتریکی و هیبریدی کنند . طی 5 سال روند آلودگی معکوس خواهد شد. (4015906) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۳:۵۴:۳۳
باید به شهر های دیگر بها داد تا مهاجرت از تهران صورت بگیره و جمعیت کاسته بشه. مردم هم باید به استفاده از وسایل نقلیه عمومی عادت کنند. (4015912) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۷:۰۴:۳۴
كدوم وسايل نقليه ؟ (4016187) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۵ ۰۹:۲۹:۲۸
منظورتون تاکسی ها و اتوبوس های فکسنی و از رده خارج با عمر بیشتر از 30 ساله ؟ (4017128) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۴:۱۹:۳۵
به نظرم یه طرح بلند مدت لازمه که به مرور ماشین ها و موتورسیکلت ها برقی بشن، توی آلمان قراره تا 2030 همه ماشین ها برقی بشن ولی ما هر سال داریم تولید دود رو بیشتر میکنیم (4015957) (alef-3)
 
بي سواد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۴:۲۱:۱۴
راهکار شما برای آلودگی هوا چیست؟ از همين شروعش اشتباهه شما راهكار ما را مي خواهيد چه كنيد ؟؟ راهكار عموم درخواست تنفس است چگونگي ان در تخصص مردم نيست حالا اين سوال چرا همگاني مي شود خدا مي داند در ضمن راهكار تجربه شده ودر ساير كشورهاعملي شده و جزو علوم قابل دسترس شده و كارشناساني هستند كه به راحتي راهكار علمي و عملي را ارائه مي دهند اما مشكل اين است كه شما مي خواهيد راهكار غير علمي و مبتني بر رضايت مافياي خودرو و زمين خواران تهران و واردكنندگان خودرو و سازندگان موتور سيكلت بنزيني و برج سازها و مديريت غلط شهرداري و اقتصاد مقاومتي با بنزين پتروشيمي را از زبان مردم بيرون بكشيد و بر اساس ان تهران را سي سال ديگر در چرخه غلط خفه كنيد راهكار مشخص است منافع عده اي در خطر است و عقلاي نظام متاسفانه ارزش سلامت مردم را درك نكرده اند . وگرنه بعد از سي سال (( سال به سال دريغ از پارسال)) نمي شد (4015963) (alef-13)
 
سينا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۵:۱۱:۱۳
تدوين برنامه پنجساله و تصويب آن در شوراي شهر تهران جهت اجرا با حداقل شرايط زير به منظور دستيابي به هدف رفع مشكل آلودگي هواي تهران در پايان دوره پنجساله اجراي برنامه:
1- جايگزيني تدريجي موتورسيكلت هاي بنزيني با موتورسيكلت هاي برقي
2- معاينه فني موتورسيكلت ها و عدم اجازه تردد به موتورسيكلت هاي فاقد معاينه فني در محدوده زوج و فرد
3- توليد و يا سفارش خودرو هاي سواري هيبريدي ارزان قيمت و ورود تدريجي آنها و جايگزيني تاكسي ها با اين خودروها
4- واگذاري خودرو هاي سواري هيبريدي ارزان قيمت به متقاضيان و جايگزيني تدريجي آنها با خودروهاي سواري متقاضيان داوطلب
5- عدم اجازه تردد خودروهاي فاقد معاينه فني و دودزا، اعم از سواري، ميني بوس، اتوبوس، كاميون و كاميونت در محدوده زوج و فرد
6- تقويت فوري ناوگان حمل و نقل عمومي - سيستم اتوبوسراني(BRT)- به گونه اي كه امكان دسترسي به اتوبوس در تمام سطح شهر براي عموم بدون محدوديت و سختي و سرعت بخشي به توسعه خطوط مترو
7- اصلاح نظام مديريت شهري در جهت تقويت و تمركز اختيارات در خصوص سيستم حمل و نقل پايتخت در شهرداري تهران و تعامل و همكاري بايسته و شايسته ساير ارگانها از جمله نيروي انتطامي و سازمان حفاظت محيط زيست و ديگر ارگانهاي ذيربط در پايتخت با شهرداري تهران( آنچه كه در طول ساليان پس از انقلاب مشاهده شده اين است كه هر دستگاهي ساز خودش را مي نوازد)
8- منع توزيع بنزين با استاندارد كمتراز يورو چهار در پايتخت
9- و در آخر انتقال پايتخت از تهران به شهري ديگر (4016030) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۵:۴۴:۰۹
ساختن شهرک هایی اطراف تهران در جهت خروج جمعیت از تهران...دقت داشته باشیم که علاوه بر وسایل نقلیه موتورخانه های منازل هم عامل ایجاد الودگی هستند... (4016075) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۵:۵۰:۴۶
میتوان از زاویه دیگری هم به مسئله نگاه کرد :
هنوز سرانه تعداد خودرو نسبت به جمعیت در کشور ما در مقایسه با کشورهای مثل ایالات متحده و یا ژاپن بالا نیست در مناطق غربی امریکا هر خانواده بیش از یکی دو خودرو دارند چون نیازشان اینگونه ایجاب میکند و اصلاً تجمل محسوب نمیشود چرا که قیمت خودرو نسبت به درآمدشان هنگفت نیست و مهتر اینکه خودروهایشان به شدت استاندارد است و به خاطر بهای سوخت استفاده از خودرو های هیبریدی به شدت رایج است مشکل ما از همینجا شروع میشود خوردرو گران ولی سوخت آن ارزان است در حالیکه تقریباً در اکثر نقاط دنیا برعکس است
دیگر اینکه در اروپا و امریکا دولتها و حکومتها نقشی در تولید و واردات خودرو ندارند و این کار توسط بخش خصوصی صورت میگیرد ولی حکومتها نقششان در تدوین و اجرای سخت گیرانه و بدون اغماض استانداردهای تولید و مصرف خودرو است فی المثل از دهه 90 میلادی استفاده از کاتالیزاتور اگزوز آن هم با استانداردهای بالا در تمام خودروها اجباری است در حالیکه ما صرفاً خودروهای انژکتوری و یا گازسوز را پاک میدانیم در صورتیکه چنین نیست کاتالیزاتورها عمر مشخصی دارند که میبایست با طی شدن آن حتماً با نمونه های تکمیل یافته تر تعویض گردند که این موضوع در ایران بکلی مغفول مانده است و چنانچه بعضی از خودروهای ما کاتالیزاتور داشته باشند که البته آن هم معلوم نیست که واقعاً استاندارد باشد یک بار برای همه عمر در ماشین نصب میشود و دیگر هیچ کنترلی بر آن وجود نداردو البته ده ها موضوع دیگر از همین دست هست که میبایست دقیقاً تحت بررسی و عمل درآید
حتی به ویژه در اروپا استفاده از خودروهای دیزلی بسیار رایج است اما وجود 2 عامل سوخت پاک و استاندارد بالای آن و همچنین تکنولوژی برتر تولید موتورها و کاتالیزاتورها میزان آلایندگی آنان نه صفر ولی بسیار پایین است
با توجه به مسائل ذکر شده بالا و به جهت جلوگیری از طولانی شدن میتوان پیشنهاد های زیر را ارائه داد :
توفق کامل تولید خودروهای فرسوده 30 ساله همچون 405 و پراید ( حتی اگر انژکتوری باشند )
افزایش قیمت سوخت به صورتی که بتوان برای بازسازی کامل ناوگان خودروهای شخصی و عمومی و دولتی و موتورسیکلت ها از آن بهره گرفت و البته ارائه سوخت های با استاندارد بالا چه تولید داخل باشند و چه وارداتی تفوتی ندارد ولی میبایست کیفیت آن تحت کنترل و نظارت دقیق باشد
ابطال کلیه گواهینامه های رانندگی و برگزاری امتحانات بسیار سخت گیرانه تر و با استفاده از سیمیلاتور ( شبیه ساز ) برای اینکه رانندگانی ماهر و البته قانونمند داشته باشیم که البته لازم است هزینه دریافت گواهینامه ها هم به شدت افزایش یابد
ارائه خودروهای پاک ، برقی و یا هیبریدی با قیمت های بسیار نازل و با سوبسید به کسانی که آزمایش های سخت گیرانه رانندگی را پاس کرده اند
اسقاط و از رده خارج کردن حدود 90% و یا شاید بیشتر خودروهای فعلی که یکی از عوامل اصلی آلودگی در شهرها هستند والبته یادمان باشد با اسقاط و بازیافت این تعدا خودرویی که عرض شد میلیونها تن فلزات و پلاستیک را بازیافت خواهیم کرد که البته ارزش در خور و بالایی خواهد داشت
با اسقاط خودروهای فعلی و ورود خودروهای جدید و کم آلاینده به خیابانها و راننده های آموزش دیده و متعهد شاهد خواهیم بود که با همین خیابانها و با همین تعداد خودروی موجود ترافیک بسیار بسیار روانتر و البته به لطف خودروهای جدیدتر وسوخت های بهتر اعم از بنزین و یا گازوئیل آلودگی بسیار کمتری خواهیم داشت
البته انجام اعمال فوق شبیه به یک عمل جراحی بسیار دردناک برای مردم خواهد بود ولی چنانچه این جراحی که انجام آن ظاهراً ناگزیر مینماید توسط پزشکان متخصص و دلسوز صورت گیرد نتیجه مطلوب خواهد بود حتی اگر این پزشکان حقوق های نجومی دریافت کرده باشند واین بیمار رنجور و خسته سلامتی خود را باز خواهد یافت
این ها که عرض شد تقریباً شبیه به راهی است که دیگران رفته اند و ما هم به هر حال ناگزیر به رفتم از همین راه خواهیم بود ومیبینیم که امروز با وجود حجم انبوه خودرو حتی 10% مشکلات ما را هم ندارند (4016089) (alef-13)
 
یزدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۰۸:۱۵:۰۳
بسیار کارشناسانه و عالمانه نوشتید. من کاملا موافقم. ابن تجربه امتحان پس داده در کشورهای توسعه یافته است (4018321) (alef-13)
 
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۶:۲۳:۰۹
باید پول برگزاری سمیناهارها و تشکیل کارگروه ها و ... با موضوع رفع آلودگی هوا، برای ایجاد کارخانه ی ساخت ماشین های هیبریدی صرف بشه. الان چندین ساله یکی از محقیقن خوب کشورمون برای تجاری سازی ایده ی ساخت ماشین هیبریدی که حتی نمونه سازی هم شده، پشت در همین سازمان های محیط زیستی معطل مونده. (4016139) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۶:۵۳:۴۷
1- برخورد شدید و آمرانه با شهرداری تهران در جهت جلوگیری از فروش تراکم به بهانه بودجه شهرداری که باعث تراکم شدید شهر تهران، آلودگی و آسیب پذیری بالا در برابر حوادث زلزله و حریق و چندین مشکل انسانی عمده دیگر شده است.
2- تأمین بودجه مستمر برای به روز شدن و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی مانند اتوبوسرانی، واگن های مترو و نظایر آن
3- برخورد جدی با سازندگان اتومبیل های بی کیفیت مانند پراید و قطع حمایتهای مافیا گونه از این مدیریت ها که با وجود سالها حمایت شدید دولتی و ممنوعیت واردات خودروی با کیفیت و ارزانتر به کشور، هنوز چنین خودروهایی تولید می کنند.
4- برخورد جدی و متوقف کردن اتومبیل های دودزا بخصوص اتوبوس های دولتی و سازمان ها و کامیون های متعدد که جلوی چشم همه هوای جاده و خیابان را سیاه میکنند و هیچ کس با آنها کاری ندارد.
5-جلوگیری از ساخت ساختمان های بلند
6- اصلاح اجباری و مشوقانه موتورخانه های ساختمان ها و منازل با شروع از ساختمان های دولتی
7- تهیه آیین نامه اجباری و مشوقانه برای عایق حرارتی کردن ساختمان های موجود با شروع از ساختمان های دولتی
8- اجبار کردن صنایع به بهینه سازی مصرف سوخت و رساندن به استانداردهای جهانی در مدت 5 تا 10 سال
9- برخورد جدی با موتورسیکلت های دودزا
10- ایجاد یک ستاد پیگیری مصوبات و گزارش دهی مرتب آن به مردم و رسانه ها از پیشرفت کارها و مصوبات
11- افزایش کیفیت بنزین
12- دلسوزی مسئولین و استفاده از مدیران متخصص (4016169) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۷:۰۱:۲۵
آن چه به رسانه ها مربوط مي شود اين است كه اين مساله را با توجه به آثار مخربي كه بر سلامت شهروندان دارد در تمام سال زنده نگه دارند و چنين نباشد كه مناسبتي و وصرفا وقتي كه ابعاد فاجعه آميز و چهره مخوفش را به مردم نشان مي دهد، چند روزي به طرح آن بپردازند و وقتي ابر و باد و مه و خورشيد و فلك به ياري آمدند،مثل مسئولين مربوطه تا نقطه بحراني بعدي پرونده بحث را ببندند!
مسائلي نظير آلودگي هوا، بحران بي آبي و امثر مسائل و تهديدات زيست محيطي بايد توسط رسانه هاي ديداري و شنيداري و مكتوب به يك مطالبه ملي و مستمر تبديل شود و مسئولين مربوطه موظف باشند به طور مستمر اقداماتشان را به اطلاع مردم برسانند و اشخاص و يا نهادهايي را كه بر سر اين راه سنگ اندازي و اخلال مي كنند به مردم معرفي كنند. كارشناسان نيز پيوسته متكي بر پيشرفت هاي علمي و تحارب كشورهايي كه در اين زمينه موفقيت هايي را كسب كرده اند ، رويه هاي بومي قابل اجرا را از طريق رسانه ها مطرح كنند. به نظرم بايد جريانات مختلف مردم نهاد حول اين مساله بسيج شوند و كمپين راه بيندازند و اگر لازم بود از وزارت كشور و نهادهاي ذيربط براي توجه دادن به ابعاد فاجعه آميز مساله اجازه گردهمايي و راهپيمايي بگيرند.
قدرت رسانه در جهان امروز براي حل بسياري از مسايل به كمك مردم مي آيد. رسانه هاي ما بايد با قدرت در كنار مردم بايستند و به شكل پيوسته اين مطالبات ملي را تعقيب كنند. (4016180) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۷:۰۵:۱۳
سلام
دولت همواره ادعا ميكرده و ميكند كه به بنزين يارانه ميدهد كافي است طرحي مانند زوج و فرد را از درب منازل را براي تمام طول سال اجرا كند و يارانه بنزين را بردارد ، در عوض با پول صرفه جويي يارانه بنزين بصورت اضطراري ظرفيت اتوبوس و مترو را چند برابر كرده باعث استفاده بيشتر همه اقشار مردم از وسايل نقليه عمومي خواهد شد و خودرو شخصي تنها در ايام خاص مانند تعطيلات و .. مورد استفاده قرار گرفت ، در حال حاضر وسايل نقليه عمومي به علت ازدحام تقريبا غير قابل استفاده است. (4016189) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۷:۰۷:۳۵
1. ساخت ده ها نیروگاه گازی و جایگزین کردن برق با گاز در منازل و بنزین ماشین ها(برقی کردن سیستم های گازسوز)
2. کمک فوری دولت به شهرداری جهت خرید هزاران اتوبوس خط واحد جدید.
3. الزام تمام کارخانه جات به رعایت استانداردهای مربوط به ماشین های گازسوز و تخصیص بخشش های جذاب و تنبیهات قابل توجه برای کارخانجات تولید کننده این ماشین ها
4. افزایش جریمه افراد خاطی
5. جایگزین کردن درختانی که برگ آنها در پاییز می ریزد با درختانی که همیشه دارای برگ سبز می باشند. (4016193) (alef-13)
 
رضا شوندی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۷:۰۹:۲۳
بسم الله الرحمن الرحیم

بهترین راهکار توقف تولید خودروهای سوختی و تولید خودروهای الکتریکی است این راهکارو یک مخترع بزرگ بنام مهندس جمشید آرین پانزده سال پیش ارایه داد ایشان یک خودروی برقی ساخت و طرح اونو با وزارت صنایع و سازمان محیط زیست ارایه داد ولی با بی مهری دولت وقت مواجه شد ولی هم اکنون هم دیر نشده با حمایت از تولید صد درصد بومی این اتومبیل ها می تونیم از شر آلودگی هوا نجات پیدا کنیم (4016195) (alef-13)
 
کتابخوانده
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۷:۱۲:۵۹
1- در محدوده زوج-فرد ترافیکی، فقط موتورسیکلت الکتریکی مجاز به رفت و آمد باشد.
2-رشد شبکه مترو و خرید واگن جدید.
3- عدم اجازه به ورود تمام خودرهای گازوئیل سوز باری، اتوبوس و مینی بوس قاقد استاندارد EURO5 به تهران.
4- تعطیلی مدارس در ماههای آذر، دی و بهمن، بجای تیر، مرداد و شهریور (شروع سال تحصیلی در اسفند و پایان سال تحصیلی در آبان). (4016198) (alef-13)
 
Russian Federation
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۷:۲۰:۱۰
راه حل اصلی ورود خودروهای روز دنیا با تعرفه صفر است که با صرفه جویی حاصل از مصرف بنزین و بیماریهای تنفسی کمتر این چند ده هزار نفر سایپا و ایران خودرو را تا آخر عمر تامین کنند. که نشدنی است چون درآمد فروش لگن به قیمت گزاف قابل چشم پوشی آقایان نیست. (4016211) (alef-13)
 
امير
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۷:۴۵:۳۶
جاى تعجب است كه هر بار كه هواى تهران آلوده ميشود ، خانم ابتكار به سفر مى رود ، الان به كشور مغرب رفته ، شايد آلودگى هوارا از آنجا مديريت مى كند ، عجب محيط زيستى و عجب مديرى ، شرم دارد بخدا ، (4016253) (alef-13)
 
حسین اصل
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۸:۳۹:۱۰
اتفاقا شانس آوردیم حضرات توان عمل به وعده های خود را ندارند.
قرار بود تهران از پردیس شروع شود تا هشتگرد که به حول و قوه الهی هنوز محقق نشده است وگرنه ......
الان بیش از 20 درصد جمعیت کشور در تهران هستند فکر می کنم میخواهند آن را به بالای 90 درصد برسانند!!!! امیدوارم هیچ وقت توفیق پیدا نکنند.
مگر مشکل تهران فقط هواست؟
آنچه خوبان همه دارند ما در تهران یکجا داریم و این را مدیون سیاستگذاریهای مدیران خودمان هستیم. انشاء الله خدا جبران کند. (4016374) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۸:۵۴:۱۰
به مدت چند روز شهر را تعطيل كرده تا مردم از شهر خارج شوندو هوا بهتر شود. تمامي مدارس دانشگاه ها و...كل شهر را تعطيل كنند به مدت چند روز. ! تا ماشين ها از شهر خارج شوند. (4016409) (alef-13)
 
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۹:۰۰:۲۱
با سلام
فقط یک جمله می توان گفت : خدا عاملین مستفیم و غیر مستفیم این مورد را بسزای اعمالشان برساند. (4016422) (alef-13)
 
هموطن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۱۹:۳۵:۵۳
دیروز در خیابان رسالت اتوبوسی را دیدم که به اندازه کل خودروهای تهران از خودش دود خارج می کرد .
شهرداری و مقامات دیگر از سویی می اید و با ایجاد صف های طولانی و دریافت هزینه های زیاد برای ماشین های شخصی برگه معاینه فنی می دهد
ولی افسوس از حال از اتوبوس های خود غافل است !
ولی بهترین راه حل ایجاد امکانات و ارائه خدمات در شهرهای کوچک و روستاهاست
به نحوی که مردم روستاها به شهرهای بزرگ کوچ نکنند . (4016464) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۲۱:۴۴:۵۸
راهنمایی رانندگی نا کار آمد است، نه مهندسی معابر میداند ، حتی نمیتواند زمان دهی چراغ تقاطع ها را درست تنظیم کند، لذا همین بوده و هست و خواهد بود. (4016618) (alef-13)
 
Canada
۱۳۹۵-۰۸-۲۴ ۲۱:۵۰:۴۱
خلع ید از راهنمایی راننگی فعلی ، سازمان دهی جدید با مدیران متخصص ونه مدعیان مدیریت (4016627) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۵ ۰۸:۴۶:۲۶
دزدان بيت المال را نابود كنيدآلودگي رفع مي شود (4017050) (alef-11)
 
یزدان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۵ ۰۹:۴۱:۴۰
تنها راهش رفع انحصار از صنعت خودروسازی و موتورسازی داخلی و اجازه به خودروهای کم مصرف و هیبریدی برای وارد شدن به کشور با حداقل تعرفه استاندارد سازمان تجارت جهانی.
این کار هیچ بار مالی برای دولت نداره و اجراش هم خیلی ساده است. ولی چون منافع عده ای را به خطر می اندازد، اجرایش نمیکنند (4017142) (alef-11)
 
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۵ ۱۰:۴۳:۵۸
بستن درکارخانه های تولیدی خودرو، تعیین عمر مفید خودرو ( الآن خیلی از اتوبوس های شرکت واحد عمر مفید و غیر مفیدشون تمام شده اما باز هم ازشون استفاده میشه ).
استفاده از سوخت مناسب، ( اتوبوس یورو 4 آوردیم، اما گازوئیل افتضاح میریزیم داخلش ببینید چه میشه )
اجبار صنایع و معادن به تهیه فضای سبز متناسب با تولید میزان آلایندگی.
یه نکته ای بگم که توی ساخت و ساز تعیین میکنن که مثلا هفتاد درصد حق ساخت و بقیه حیاط، اما حیاطی که تمامش موزاییک شده و یک درخت داخلش نیست!
آوردن امکانات برای حاشیه شهر ها و تمرکز زدایی.
مردم خودشون هم دلشون براش خودشون نمیسوزه. (4017221) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۵ ۱۱:۵۰:۴۴
هر وقت سرقت و اختلاس های میلیاردی زیاد شود الودگی هم زیاد است و اگر یه زمانی اختلاس و سرقتهای میلیاردی کم شود مساله الودگی هم کم می شود راه حل زیاد است ولی کسی به راه حل ها توجهی نمی کند آلودگی در تهران نیست اینها همه اش دروغ است اگر آلودگی بود و آلودگی خطرناک باشد پس خیلی از اینها که می گویند از تهران مهاجرت کنید و تهران خلوت کنید و سرطان در راه است خودشان تهران را ترک می کردن پس نه آلودگی است و نه سرطانی اینها رنگ آلودگی است و شبیه آلودگی (4017297) (alef-11)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۵ ۱۲:۱۴:۳۲
سلام ممنون از زحمات همکاران وقتی موضوع به این مهمی مطرح میشه و اولین ارتباط آن با موضوع سلامت انسانها که بزرگترین دغدغه همه دولتها است قطا نمیشه به این سادگی از آن گذشت و به نظر من موضوع آلودگی باید با صرف انرژی مناسب و تصمیم گیریهای بدون اغماض در هر حوضه ای صورت بگیره و اینکه بخشی مربوط به دولت کنار بذاریم یا فلان بخش تولیدی بخاطر موضوع اشتغال جزء استثنا قرار بگیره یا فلان صنف .... باید موضوع کاملا اساسی و با قانون یکسان پیگیری و حل بشه که هزینه هایی بسیار اسف باری رو به مردم تحمیل میکنه (4017334) (alef-11)
 
مرتضی
Germany
۱۳۹۵-۰۸-۲۵ ۱۲:۱۷:۳۸
1. مدارس رو 15 روز زودتر شروع کنند و 15 روز دیرتر تموم کنند و در عوض از 15 آذر تا 15 دی رو تعطیل کنند.
2. خطوط بی آر تی رو به طور هنگفت در همه ی شاهراه های تهران ،مثل همت، نیایش، حکیم، امام علی، یادگار امام، و غیره گسترش بدند و بعد طرح زوج و فرد و از درب منازل به اجرا بذارند.
3. تمامی موتورها و خودروهای کاربراتی را در فراخوانی طی یکسان به مرور از ناوگان خارج کنند. (4017345) (alef-13)
 
عبدالله
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۲۵ ۱۳:۱۴:۲۶
این چه صیغه ای است خانم ابتکار که همه مردم بر عدم تخصص و کارایی ایشان صحه میگذارند از اول انقلاب تا امروز در هر دولتی به شکلی با محیط زیست ارتباط داشته، یا رییس بوده و یا بالاخره تصمیم گیر، این هم وضع هوای تهران که یواش یواش به کل کشور سرایت کرده است ، چرا این خانم را با یک آدم کاردانی عوض نميکنند؟! (4017448) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۵ ۱۶:۱۷:۱۲
فکر میکنم اساسی ترین کار و زیر ساخت ترین کار اینه که اول فرهنگ جامعه رو رشد و ارتقا بدیم بقیه پیشنهاد های دوستان هم در پی آن ... 1- استفاده نکردن از خودرو تک سر نشین در روزهای آلوده 2- درست رانندگی کردن و صحیح رانندگی کردن که منجر به این میشه افراد در سفرهای کوتاه بتونن جرات کنن از دوچرخه استفاده کنن 3- عدم استفاده از وسیله نقلیه به چشم وسیله تفریحی یا همون دور دور کردن 4- صحیح رانندگی کردن در خطوط و رعایت قوانین راهنمایی رانندگی که منجر به کاهش ترافیک و در پی آن کاهش آلودگی میشه و ... نمیشه همه چیزو واقعا از دولت توقع داشت ... اینکه یه گوشی موبایل بگیریم تو دستمون و از معضلات فیلم بگیریم کمک نمیکنه در حالیکه در همان لحظه فیلم گرفتن خودمون به نوعی داریم به آلودگی هوا به نحوی کمک میکنیم ... بیاین از خودمون سپس خانواده و سپس جامعه و در نهایت دولت شروع کنیم ...موفق باشید (4017735) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۵ ۲۰:۱۷:۰۱
1-تراکم منفی . یعنی اینکه از این پس یه ساختمانها مجواز احداث فضای کمتر داده شود
2- انتقال کارهای اداری و تجاری به مراکری خارج از شهر
3-توسعه مترو به سمت فضاهای اداری و تجاری
4-تغییرورودی و خروجی های بزرگراهها برا ی پر هزینه کردن ترددهای بی مورد. لازم به توضیح است که روزانه صدها هزار خودرو از سمت غرب به تهران وارد می شوند. (4018002) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۸-۲۶ ۲۲:۲۹:۴۲
کاریش نمیشه کرد (4019455) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.