نظر منتشر شده
۱۷
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 331861
آلمان‌ها چه خوابی برای جاده‌های ایران دیده‌اند؟
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۵
پس از ایتالیا و فرانسه نوبت به آلمان‌رسیده است تا هر آنچه می‌توانند را برای توسعه زیرساخت‌ها و ورود به ایران عرضه کنند، این بار آلمان‌ها فولکس واگن را پیش پای ایران گذاشتند تا ایران نیز با گزینه روی میز قدرت نه گفتن نداشته باشد.

تقریبا از نیمه‌های سال گذشته که زمزمه‌های توافق ایران و گروه ۱+۵ به گوش می‌رسید، اروپایی‌ها هریک برای توسعه صنایع و حمل و نقل ایران نقشه‌هایی کشیدند و حالا امسال که توافق ایران و گروه ۱+۵ با نتیجه نهایی برجام همراه شده است، شرکای اروپایی ایران یکی پس از دیگری مهمان ایران می‌شوند.

به گزارش اقتصادنیوز، امروز نیز هیات متشکل از اعضای هیئت مدیره شرکت خودروساز فولکس‌واگن مهمان وزیر راه و شهرسازی بودند که در این میان مقرر شد این شرکت با ایران همکاری‌هایی در زمینه خرید حدود ۶۵ هزار دستگاه کامیون کانتینربر و یا تولید این تعداد دستگاه کامیون به واسطه وجود دو خودروساز بزرگ در کشور و تعداد زیادی کارخانه تولید قطعات خودرو داشته باشد.

در ادامه مهمترین بخش‌های گفت‌گوی وزیر راه و شهرسازی با عضو هیات مدیره فولکس‌واگن آمده است:

هربرت دیس مدیر اجرایی فولکس‌واگن
*: منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) می‌تواند به عنوان مرکز صادرات محصولات تولیدی کارخانجات فولکس واگن از مبدأ ایران به کشورهای همسایه و منطقه خاورمیانه باشد.

* ما آمادگی داریم تا با هر شرکت خودروساز دولتی یا خصوصی ایران همکاری کامل داشته باشیم. انتقال فناوری تولید خودروهای فولکس واگن به ایران به صورت ساخت کارخانجات مستقل نیز ایده خوبی است که در صورت امضای تفاهم‌نامه‌های لازم، این شرکت آمادگی دارد تا به سرعت آن را اجرایی کند.

عباس آخوندی،‌ وزیر راه و شهرسازی
*فولکس واگن می‌تواند با انتقال دانش و پلت‌فرم مخصوص ساخت چند نوع خودروی پر تقاضای به ایران، آنها را در ایران تولید کند.

* از تولید و ساخت خودروهای آلمانی فولکس واگن در خاک کشورمان استقبال می‌کنیم. فولکس واگن می‌تواند با انتقال دانش و پلت‌فرم مخصوص ساخت چند نوع خودروی پر تقاضای به ایران، آنها را در ایران تولید کند.

*پیشنهاد منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام به مرکز پشتیبانی و لجستیک شرکت فولکس واگن

* فولکس واگن رقبای زیادی در آلمان و اروپا برای حضور در بازار خودروی ایران دارد. در حال حاضر سه نوع خودروی مسافری سبک، مسافری سنگین و باری سنگین در کشور نیاز است.

* فولکس واگن می‌تواند با ایجاد نمایندگی مرکزی در تهران به تأمین نیازهای خوردویی ایران بپردازد. همچنین منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز می‌تواند به عنوان مرکز پشتیبانی و لجستیک شرکت فولکس واگن انتخاب شود.

* فعالیت اقتصادی در این منطقه آزاد کاملا به سود فولکس واگن است چرا که واردات و صادرات کالا از طریق فرودگاه امام (ره) به دلیل تبدیل شدن به منطقه آزاد، معاف از مالیات است.
*نیاز خودروهایی همچون خودروهای مسافری سبک و سنگین درون‌شهری از قبیل تاکسی، مینی‌بوس و اتوبوس در شهرهای ایران حدود ۱۰۰ هزار خودروی سبک و سنگین مسافری است که شامل ۳۹ هزار اتوبوس، ۳۸ هزار مینی‌بوس و ۲۳ هزار تاکسی است.

*نیاز صنعت حمل و نقل جاده‌ای ایران به خرید بیش از ۶۵ هزار کامیون نو است. در حال حاضر همین مقدار از انواع کامیون‌های فرسوده در ایران وجود دارد که باید با کامیون‌های نو جایگزین شوند و ما امیدواریم فولکس واگن به خوبی در این زمینه با وزارت راه و شهرسازی همکاری کند.

*فولکس واگن می‌تواند با تکرار تجربه و سابقه شرکت اسکانیا در ایران که با ایجاد کارخانه تولید انواع خودروهای مسافری سنگین جاده‌ای و درون‌شهری، همه خودروهای مسافری فرسوده را نوسازی کرد، به تأمین نیاز ایران به ۶۵ هزار کامیون‌های کانتینربر و عمومی بپردازد.

* حضور فولکس واگن در ایران می‌تواند به افزایش صادرات محصولات این شرکت به پاکستان، افغانستان، آسیای میانه، عراق و جنوب خلیج فارس منجر شود. ما چهار منطقه آزاد در مرزهای خود با پاکستان، آسیای میانه، عراق و آذربایجان داریم که فولکس واگن می‌تواند شعب کارخانجات تولیدی خودروهای خود را در آنجا بنا کند.

* در ایران شرکت‌های لیزینگی قوی‌ای داریم که همکاری‌های خوبی با بانک‌ها دارند و فولکس واگن می‌تواند با همکاری با این شرکت‌ها، شرایط فروش کامیون و اتوبوس را تسهیل کند. همچنین شرکت‌های لیزینگی آلمانی هم از گزینه‌های مناسب همکاری با فولکس واگن محسوب می‌شوند.

* دو خودروساز اصلی ایران با شرکت‌های اروپایی، کره‌ای و ژاپنی همکاری‌های خوبی دارد و فولکس واگن هم می‌تواند به دو صورت همکاری با این شرکت‌ها و همچنین به صورت خودروساز مستقل سوم در ایران کار کند.

به گزارش اقتصادنیوز، دیدار آخوندی با آلمان‌ها به جلسه امروز خلاصه نمی‌شود چرا که پیش از این نیز صدراعظم آلمان نیز به دیدار آخوندی رفته بود و به نظر می‌رسد ایران و به ویژه وزارت راه و شهرسازی منتظر مسافران دیگری از دیار جرمن‌ها باشد.

چرا که در این دیدار آخوندی با اشاره به نقش سازنده آلمان در دنیا تأکید کرد که ایران و آلمان باید علاوه بر توسعه فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی، به توسعه مناسبات تجاری نیز بپردازند. به همین دلیل وزارت راه و شهرسازی ایران در پی آن است تا شرکت‌های بزرگ حمل و نقل بین المللی از جمله شرکت‌های آلمانی در ایران فعال شوند.
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۵ ۲۳:۱۰:۳۵
عوض تقویت خود روسازی مقداری هم به خطوط ریلی توجه شود تا ایران در ساخت لوکوموتیو وواگن بی نیاز شود (3544417) (alef-11)
 
قلی
۱۳۹۴-۱۱-۲۵ ۲۳:۱۸:۵۳
سعادتی است تا از شر ماشین های چینی و تکنوۀوژی قدیمی فرانسوی نفس راحت بکشیم (3544428) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۵ ۲۳:۳۵:۴۷
خدا کنه خودرهای مناسب المانی وارد ایران شود و کامیون های غیر استاندارد چینی و خودروهای فرسوده از رده خارج شود (3544444) (alef-11)
 
K
۱۳۹۴-۱۱-۲۵ ۲۳:۵۸:۱۲
این صد میلیارد ازاد شده رو هواپیما و کشتی تفریحی و خودرو بخریم مردم مگه دیگه چی می خوان ... (3544478) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۶ ۰۱:۲۷:۱۷
عزیزم هر وقت فرق فاینانس و لیزینگ با پرداخت پول از جیب رو متوجه شدی بعدا بیا نظر بده شما ها حرف هم نزنین کسی نمیگه چرا ساکتید (3544522) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۶ ۰۰:۰۰:۲۱
من نمی دانم مملکت که این همه مشکل در زیر ساختارها مثل لوله کشی آب و مراکز درمانی و...دارد چرا همه چسبیدند به خودرو ؟ (3544481) (alef-13)
 
آریابان
۱۳۹۴-۱۱-۲۶ ۰۰:۰۹:۵۳
فولکس واگن بویژه از نوع قورباغه ای اش در ایران خیلی خوش سابقه است و حتی حدود نیم قرن پیش ، دنده اتوماتیک اون با تبلیغ "فقط گاز، فقط ترمز" گسترۀ جاده های ایران رو درمی نوردید ؛
فولکس قورباغه‌ای(یا تخت نامهای دیگه از قبیل فولکس‌واگن بیتل یا فولکس سوسکی !!! یا فولکس کفش‌دوزکی !!!) را مهندسین آلمانی در اجرای دستور هیتلر بگونه ای ساختند که هم در صحرای گرم و سوزان !!! افریقا کارائی داشته باشد و هم در یخبندان قطبی!!! سیبری دچار یخزدگی رایج آب رادیاتور خودرو نشود ؛
این درحالیست که برعکس همۀ خودرو ها، موتور این مدل ماشین در صندوق عقب !!!! قرار گرفته و طبیعتا در معرض باد مستقیم خنک کنندۀ جلوی ماشین قرار نمیگیره ؛ (3544488) (alef-13)
 
ف
۱۳۹۴-۱۱-۲۶ ۰۰:۴۱:۱۳
فكر كنم ميخان جاده ها را ببرن المان استفادشون كنن
ي حرفهايي ميزنين ك ،... (3544500) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۶ ۰۰:۴۴:۲۳
چینی ها بیان خوبه!!!!!! (3544504) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۶ ۰۲:۰۶:۲۸
اگر واقعا آلمان وارد هر چیزی از اقصاد ایارن بشوئ ایران شکئفا میشود بخصوص اگر دانش مدیریت آن وارد شود البته بدون الوده کردن پیمانکارن آلمانی با .... (3544535) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۶ ۰۶:۵۲:۲۹
ای کاش این خودروسازهای جدید را به مناطق بیابانی کشور نمی بریم که موجب آبادانی آن مناطق هم بشود؟
همه توسعه ها نباید در اطراف تهران یا چند شهر بزرگ باشد. می توانیم با هدایت صنایع بزرگ مناطق بیابانی شرق کشور را آباد کنیم. (3544586) (alef-11)
 
سعید
۱۳۹۴-۱۱-۲۶ ۰۷:۵۴:۴۹
ای کاش کمی هم بفکر توسعه شبکه معابر برون شهری باشند نه تنها تولید خودرو (3544638) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۶ ۰۸:۳۸:۴۳
متاسفم برای وزیر خودمان که در هر نوع صحبت موضوع همکاری و یا سرمایه گذاری شرکتهای خارجی در ایران با دو لگن ساز ایرانی را مطرح می کنند. بالاخره نفهمیدیم رابطه خودروسازها با مسئولین کشور به چه صورت هست که مسئولین این همه به فکر دو لگن ساز گرانفروش یرای ملت خود و نه خارجیها هستند. (3544697) (alef-11)
 
سربداران
۱۳۹۴-۱۱-۲۶ ۱۰:۰۹:۰۶
مگر چیز بدیه؟ بهتر از اینه که این پول رو امثال بابکها وشهرامها و رحیمی ها بخورن!!!! (3544829) (alef-11)
 
اتابک
۱۳۹۴-۱۱-۲۶ ۱۶:۲۴:۴۹
تمام این سرمایه گذاریها در استان تهران در حال انجام است و این یعنی فاجعه یعنی مهاجرت مردم از شهرستانها به تهران جهت پیدا کردن کار یعنی ناعدالتی
یعنی انفجار جمعیت تهران در آینده ای نه چندان دور مسئولین بیشتر به عواقب
تمرکز زایی فکر کنند. (3545597) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۶ ۱۶:۳۸:۳۰
همه موارد صحیح فقط از لیزینگ ها تعریف نکنید که دل مردم خون است برید از مشتریانشان سوال نمایید بعد توصیه کنید (3545619) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۲۶ ۱۸:۰۸:۰۷
امیدوارم جلو فسادگرفته بشه (3545793) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.