نظر منتشر شده
۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 354866
تردد غیرقانونی ۱۶۰ هزار خودرو در خیابان‌های تهران
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۴
مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا با تشبیه روند خروج خودروهای فرسوده به «کِشتی به گِل نشسته» گفت: روزانه بیش از ۱۸۰۰ دستگاه خودروی جدید وارد چرخه حمل و نقل کشورمان می‌شوند اما تقریباً هیچ خودروی فرسوده‌ای از این چرخه خارج نمی‌شود.

سید وحید حسینی افزود: اسقاط یک دستگاه خودروی فرسوده در قبال ورود هر خودروی خارجی و نیز به ازای تولید هر سه دستگاه خودروی داخلی از جمله راهکارهای تحقق روند خروج خودروهای فرسوده است.

وی با اشاره به این که در هیچ کشوری در دنیا، دولت هزینه اسقاط خودروهای فرسوده و تعویض آن با خودروهای جدید را به مردم نمی‌پردازد، اظهار کرد: رانندگانی که در طول سال‌ ها از خودروی شخصی خود استفاده کرده ‌اند تا به مرحله فرسودگی رسیده‌ اند، خودشان باید هزینه تعویض خودروی خود را بپردازند.

دکتر حسینی با بیان این که انتظار از دولت برای این که جهت تعویض خودروهای فرسوده شخصی به دارندگان این خودروها کمک کند، توقع به جایی نیست، تصریح کرد: اساساً ارتباط دادن بحث اسقاط خودروهای فرسوده به کمک دولت، از ابتدا اشتباه بوده و نتیجه آن همین وضعیتی می شود که در حال حاضر در آن قرار داریم.

وی با اشاره به این که در حال حاضر، هر روز ۱۶۰ هزار دستگاه خودروی سواری فرسوده در خیابان های تهران حرکت می کنند، در صورتی که بر اساس قانون تردد آنها غیر قانونی است، اظهار کرد: در هیچ کجای جهان، خودروها «مادام العمر» نیستند و یک راننده نمی تواند چند دهه متوالی و حتی تا آخر عمر با یک خودرو تردد کند.

دکتر حسینی گفت: روند خروج خودروهای فرسوده حداقل در تهران و دیگر کلان شهرهای کشور باید به صورت خودکار انجام شود، خودروها نیز مانند بسیاری از وسایل، تاریخ مصرف دارند و این مهم در خودرو به عنوان وسیله ای که مستقیماً با ایمنی و سلامتی افراد جامعه سر و کار دارد، به مراتب از اهمیت و حساسیت بیشتری برخوردار است.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان با تأکید بر این که این تصور که عمر استفاده از خودروی سواری نامحدود است، تصوری اشتباه است، خاطرنشان کرد: حداکثر عمر استفاده از انواع خودروهای شخصی ۲۰ سال، مینی‌ بوس ۱۲ سال، تاکسی هشت سال و موتورسیکلت هشت سال است و پس از آن باید نسبت به اسقاط این وسایل نقلیه از سوی دارندگان آنها اقدام شود
 
کلمات کلیدی : خودرو
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۳۱ ۱۵:۵۱:۵۳
خودروهای جدید ایرانی از قدیمیها فرسوده ترند و آلوده زا تر (3715309) (alef-13)
 
آریابان
Romania
۱۳۹۵-۰۲-۳۱ ۱۶:۲۰:۵۸
گذشته از این که در هیچ کجای جهان، خودروها «مادام العمر» نیستند ، مطمئنا در هیچ کجای جهان هم مثل خیابان های تهران، هر روز ۱۶۰ هزار مورد ارتکاب جرم !!!! بدلیل حرکت غیر قانونی ۱۶۰ هزار دستگاه خودروی سواری فرسوده جلوی چشمان مأموران قانون و دوربین های ترافیک رخ نمیده !!!! ؛ (3715344) (alef-11)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۳۱ ۱۷:۰۴:۲۸
بزرگترين اشتباه اين دولت كوچك پنداشتن بحران الودگي هواست،دولتمردان ما هنوز تبعات اين فاجعه اعم از بيماري هاي قلبي وعروقي ،مرگ زودرس ، سونامي سرطان واخلال در سيستم اعصاب و روان را درك نكرده اند... (3715416) (alef-13)
 
United States
۱۳۹۵-۰۲-۳۱ ۱۸:۳۳:۵۲
"هیچ کشوری در دنیا، دولت هزینه اسقاط خودروهای فرسوده و تعویض آن با خودروهای جدید را به مردم نمی‌پردازد" . البته ایشان به این موضوع اشاره نکردند که هیچ کشوری در دنیا ماشین را به 3 برابر قیمت به مردم نمیفروشد . (3715531) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۰۱ ۰۲:۲۵:۲۳
کی گفته در آلمان سالها برای تعویض خودرو و خرید خودرو کمکهایی زیادی پرداخت می شد (3716136) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۰۱ ۰۰:۱۳:۰۹
شما امنیت مسافران را تامین کنید بقیه مسئله حل خواهد شد چرا که یک خانم هیچ امنیتی ندارد که در خیابان منتظر ماشین بماند مرد هم همینطور آمار ها ملاحظه کنید بعد سخنرانی کنید (3716006) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۰۱ ۰۰:۳۶:۵۷
اگر هزینه اسقاط تاکسی بر هر مسافر سرشکن شود کرایه خیلی بالا می رود.بهتر است در تاکسی رانی صندوقی برای نوسازی تاکسیها تشکیل شود و مثلا 20 تومن از کرایه هر مسافر را به این صندوق بدهند (3716052) (alef-13)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۳-۰۱ ۰۱:۰۴:۵۲
اگر بیمه بدنه از شخص ثالث جدا شده و مقداری هم بابت مشارکت در اسقاط و نوسازی خودرو گرفته شود به اضافه قیمت کیلویی خودرو می تواند به چرخه تولید تا اسقاط کمک بزرگی بکند (3716098) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۰۱ ۱۴:۵۱:۱۲
پس این مبلغ خارج کرده یک خودروی فرسوده از چرخه حمل و نقل که موقع پلاک کردن خودروی خارجی از ملت می گیرن رو چیکار می کنن؟ (3717135) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.