نظر منتشر شده
۱۷۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 309181
زنداني كردن عامه مردم و جلب رضايت اندكی لوكس سوار
بخش اقتصادی الف، 20 آبان 94
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۱
بعد از پايان دوره ۵ ساله قانون بيمه اجباري خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشي از وسايل نقليه، لايحه اي به منظور دائمي كردن آن به مجلس شوراي اسلامي تقديم شد. لايحه مذكور در كميسيون اقتصادي مجلس بررسي و گزارش آن براي طرح در صحن علني تقديم شد.

يكشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي نسبت به قانوني كه روزانه با سرنوشت بسياري از مردم ارتباط دارد تصميم گيري خواهند كرد. گزارش كميسيون اقتصادي به صحن علني درباره لايحه بيمه اجباري خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشي از وسايل نقليه، علي رغم نكات مثبتي كه دارد در خصوص خسارات مالي وارد شده بر خودروهاي لوكس و گران قيمت غفلت كرده است كه تبعات ناگواري خواهد داشت.

مفاد لايحه مذكور در واقع ادامه وضع كنوني است و در صورت بروز خسارت به خودروهاي لوكس و گران قيمت، شرکت‌های بيمه فقط تا سقف بيمه نامه (حداكثر ۵ ميليون تومان) جبران خسارت كرده و ما بقي خسارت بر عهده رانند مقصر است و در صورت ناتواني از پرداخت خسارت، راننده راهي زندان می‌شود.

در شرايطي كه عموم مردم روزانه با خودروهاي خود تردد می‌کنند، همواره اين احتمال وجود دارد كه ناگهان با خودرويي لوكس تصادف كرده و در نتيجه در معرض بر باد رفتن زندگي و آبرو و خانواده قرار گيرند! آيا رواست مردم بي پناه اين كشور اين چنين در معرض هوس راني عده اي اندك قرار گيرند؟

سؤال اساسي كه مطرح است اين است كه اگر كسي دوست دارد وسيله اي سوار شود كه قيمت آن ۱۰۰۰ برابر حداقل دستمزد يك كارگر ايراني است چرا بايد تاوان آن را مردم بي پناه بپردازند؟ در شرايطي كه کوچک‌ترین و سطحی‌ترین خسارت بر اينگونه خودروها عموماً فراتر از ۱۰۰ ماه حداقل دستمزد يك كارگر ايراني است و عامه مردم ايران قادر به پرداخت زیان‌های مالي وارده نيستند، با چه مجوز عقلي و شرعي مقصران ناتوان از پرداخت خسارت غير عرفي و فراتر از معمول به حبس و بند كشيده می‌شوند؟ حبسي كه می‌تواند بنيان خانواده‌های آن‌ها را متلاشي كند و در بعضي مواقع حتي شاهد اتفاقات ناگوار ديگر نيز هستيم!

مگر اساساً برقراري نظام بيمه شخص ثالث با هدف كمك به مردم در مواجهه با حوادث ناخواسته نيست؟ آيا باز گذاشتن دست شرکت‌های بيمه براي زنداني كردن مردم به بهانه تصادف با مصاديق اسراف و اتراف (خودروهاي لوكس)، بر خلاف اهداف انقلاب اسلامي نيست؟ آيا اينگونه قانونگذاي و مجوز حبس جمع كثيري از مردم به سبب اينكه عده اي دوست دارند وسيله اي سوار شوند كه ارزش آن بيش از دارايي تعداد زيادي از شهروندان عادي و زحمت كش اين كشور است، بيشتر كردن درد نابرابري عميق درآمدي در ايران نيست.
چاره كار چيست؟

منظور از نگارش اين يادداشت نه بستن مرزها و نه ممنوعيت تردد اينگونه وسايل است. جدا از آثار روحي و رواني و جامعه شناختي تردد با اينگونه مسائل به حكم علم اقتصاد هر كه آثار منفي جانبي (negative externality) ايجاد كند، خود بايد پاسخگوي هزینه‌های ناشي از آن باشد. به عبارت ديگر، به حكم عقل و علم و شرع لازم است ريسك تردد چنين خودروهايي به دارندگان آن‌ها منتقل شود نه عامه مردم.
در نتيجه پيشنهاد می‌شود تبصره اي به قانون مذكور اضافه شده و دارندگان خودروهاي گران قيمت مكلف شوند در مورد خسارت‌های مالي وارد به خودروي خود تا سقف قيمت وسيله نقليه مزبور، بيمه نامه بدنه اخذ كنند.

در صورت وقوع حادثه براي اين نوع خودروها، مقصر صرفاً تا سقف پوشش بيمه اي خودرو خود مسئول است و ما بقي خسارت بر عهده بيمه بدنه خودروي لوكس است.

لازم به ذكر است كه منظور از خودروي گران قيمت، خودرويي است كه قيمت آن از ۵۰% سقف تعهدات بدني كه در ابتداي هر سال مشخص می‌شود بيشتر باشد.

انواع خودروهاي گران قيمت و نيز ضوابط و تعرفه آن می‌تواند به وسيله بيمه مركزي تعيين شود. علاوه بر اين، براي ضمانت اجرايي اين پيشنهاد، لازم است خودروهاي گران قيمت، در صورتي كه بدون أخذ بيمه‌نامه بدنه تردد نمايند، مشمول ضمانت اجراهاي مندرج در اين قانون براي تردد وسايل نقليه بدون بيمه ‌نامه شخص ثالث (اعم از جريمه و توقيف وسيله نقليه) شوند.
 
کلمات کلیدی : بیمه شخص ثالث
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۸:۱۸:۳۴
1- قانون باید اصلاح شود.
2-حداکثر پوشش بیمه ای مالی باید همگانی شود و اجباری (3317320) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۰:۵۶:۲۹
من تعجب می کنم چرا الان این موضوع را مطرح کردید . این مطلب را زمانی که اولین خودرو لوکس وارد خیابانها شد باید بررسی می شد . واقعا" ظلمی بالاتر از این است ؟ (3317607) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۹:۰۱:۲۰
ظلم در حق كي؟؟ اوني كه خسارت زده؟ لابد تشويق هم بايد بشه (3319407) (alef-11)
 
محمد علی
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۲۰:۵۲:۱۸
آقای لوکس سوار که کامنت می دهی اونی که بقول شما خسارت زده عمدا خسارت به ماشین لوکس نزده و سهوا خسارت زده , ضمنا کسی که سوار چند صد میلیون اسکناس میشه باید ریسک این کارش را هم بپذیره , آقای لوکس سوار یادت باشه دموکراسی یعنی : "" حق با اکثریت است"""" و اکثریت جامعه مستضعف بوده و سوار خودروهای ارزان هستند و ما اکثریت ۹۹ درصدی به این قانون رای می دهیم و شما یک درصد مرفه لوکس سوار هم باید به این قانون تمکین کنید .

آقای توکلی متاسفانه چند وقته کامنتهای من را منتشر نمی کنید در حالی که نکته منفی نگفته ام اگر این کامنت را هم صلاح دانستید منتشر نکنین ولی خواهشا با اصلاح این قانون ظالمانه از به زندان افتادن مستضعفان جلوگیری کنین آخه قانون باید حامی اکثریت جامعه که مستضعف هستن باشه نه قشر اقلیت لوکس سوار. باتشکر از شما. (3319597) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۲ ۱۰:۱۹:۴۰
من بخش اول نظرتون در مورد خودروی لوکس رو قبول دارم ولی دمکراسی به هیچ وجه به معنی این نیست که حق با اکثریته. حتی "حکومت اکثریت" هم یکی از اشکال ناقص دمکراسیه و مدت زیادی دوام نمیاره.
دمکراسی درست یعنی حکومت مردم. این وسط باید هم حقوق اولیه اقلیت در هر موضوعی حفظ بشه و هم تلاش بشه تا جای ممکن در هر موضوعی نظرات هر گروهی از جامعه با توجه به درصدی که دارن اعمال بشه. (3320120) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۸-۲۲ ۱۷:۵۶:۱۴
توجه بفرمائید هرکسی مسئول اعمال خودش است. هیچ دلیل وجود ندارد که اشخاص دیگر تاوان بی توجهی افراد بی احتیاط را بدهند. تصور بفرمائید بجای گلگیر یک ماشین لوکس پای عابر پیاده در مقابل شما قرار دارد یا موتورسواری که به همراه زن و فرزند خود در حال رانندگی است. ایا جان ایشان سرمایه کمی است؟ فرقی نمیکند وقتی بی احتیاطی پراید سوار منجر به اسیب شود حال چه پای عابر پیاده باشد چه موتورسوار و چه گلگیر ماشین. کسی که مسبب خسارت است باید تاوان بی احتیاطی خود را پرداخت کند. (3320789) (alef-11)
 
راننده
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۱۳:۵۴:۳۷
اگر آسیبی خدای ناخواسته به پای کسی وارد شود طبق بخشنامه دولت مجروحین به بیمارستان انتقال و تحت درمان قرارمیگیرند و ضمنا بیمه دیه تا سقف پوشش بالا در این تصادف همراه مقصر می باشد ولی در مورد تصادف با خودرو سقف پوشش خیلی پایین در نظر گرفته شده که بهتر تجدید نظر شود (3325890) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۲ ۱۲:۱۲:۲۸
درست شدن این قانون اگر چه در ظاهر به ضرر خودروهای لوکسه ولی اگه با دید باز نگاه کنیم به نفع اونها هم هست. وقتی بخش بزرگی از جامعه دچار ناامنی مالی باشن و یا یک عده یکدفعه به خاطر یک تصادف جزیی به زندان برن، آثارش به همه جامعه سرایت میکنه و آسیبهای اجتماعی مثل جرم و جنایت و اعیتاد و غیره زیاد میشه.
بعدش هم موضوع اصلی دیگه اینه که اصلا زندانی شدن به صرف بدهکار بودن خودش یک ظلمه و این قانون باید اصلاح بشه. بله اگر کسی جرمی انجام داده و جریمه داره به اندازه مناسب باید زندانی بشه ولی اینکه یک نفر به خاطر اینکه غیرعمد کاری انجام داده و بدهکار شده و نداره که پولش رو بده نباید زندانی بشه. (3320260) (alef-11)
 
مجتبی
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۱:۰۸:۰۳
در رابطه با این خبر در باره تصادفات و خبر اینکه 80 درصد الودگی تهران از خودروهاست :
به علت وجود میلیونها خودروی عمدتا بی کیفییت در دست مردم، تا وقتیکه قیمت بنزین در ایران حتی به نسبت سایر کالاها در خود ایران ارزان است، ( معادل آبمعدنی ) ، استفاده بسیار بی رویه از خودروهای شخصی ادامه خواهد داشت و کماکان شهرها پر از تصادف و مرگ و میر و آلوده به دود بیماریزای ماشین ها و ذرات سرطانزا ی لنت آنها که حاوی اسبستوز است خواهند بود و مردم بی اطلاع از سرنوشت غم انگیز خود در این شهرها دلشان خوش است که هر نفر یک ماشین دارند و همه با خودروی شخصی سر کار میروند ، دهها تاکسی در مبدا منتظر تاکسی هستند ولی مسافر ندارند چون هر بچه ای هم با ماشین شخصی توسط والدینش به مدرسه میرود ،راه دیگر اینست که قیمت پارکینگ ها و کنار خیابانهای اصلی در شهرها سرسام آور شوند تا مردم به ناوگان عمومی روی اورند والبته ناوگان عمومی به سرعت تقویت شوند. (3317621) (alef-13)
 
یاور
۱۳۹۴-۰۸-۲۲ ۱۷:۴۵:۲۵
هرکسی که خودرو میخرد باید
1-میزان بیمه برای خسارت زدن را هم بپردازد
2-میزان بمه برای خسارت دیدن هم بپردازد
اینگونه دو نوع بیمه باید پرداخت و درآمد بیمه ها بیشتر میشود
اما در موقع خسارت هم
بیمه پول طرفین را تا سقف معین میدهد و مردم با هم درگیری ندارند
هر کسی هم هر نوع ماشین را میخرد این را میفهمد که
در هنگام تصادف تا سقف معین میتواند اخذ کند و بقیه
آنرا خود باید بدهد (3320762) (alef-11)
 
محمد قاسمی
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۰۱:۴۳:۴۷
👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼👇🏼

اگه 25 میلیون تومن وام 4 درصد بدی برای خونه دار شدن مردم اونم تو شرایط تورم به قول بعضیا بالای 40 درصد که در کنارش 300 گروه صنعت وابسته به ساخت ساختمان راه میوفته و کلی اشتغال ایجاد میکنه اسمش میشه « تاراج خزانه » .
.
و ...

ولی اگه 25 میلیون وام 16 درصد ولی در اصل 19 درصد تو شرایط تورمی که خود روحانی اعلام کرده 13 درصد هست بدی برای خودروهای بی کیفیت که رو دست خودروسازها مدتهاست مونده و تو پارکینگ ها زیر افتاب نابود شده ؛ اسمش میشه
« بسته خروج از رکود » ! (3318051) (alef-11)
 
مصطفی
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۳:۳۹:۳۷
دمت گرم اقای قاسمی (3318920) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۲ ۲۲:۵۳:۳۰
آقا وام کجا بود دارن ماشینا رو چکی میدن (3321329) (alef-11)
 
معین
۱۳۹۴-۰۸-۲۳ ۱۱:۰۴:۳۴
اولا حداکثر پوشش بیمه با هزینه بیشتر همراه است که خیلی ها زیر بار نمیروند و حتی همین حداقل پوشش را هم ندارند. در ثانی با این وضعیت افتضاح رانندگی اگر قرار باشد که با زیر گرفتن مردم و با مصدوم کردن مردم تمام خسارت را بیمه بدهد چه اتفاقی می افتد به ان اضافه کنید خسارت زدن به سایر ماشین ها را. ضمنا دوستان عزیز الان فکر می کنید قیمت همین خودروهای معمولی مثل تندر و پرشیا و غیره کم است؟ بهتر است درست رانندگی کنیم تا طلبکار بیمه و قانون نباشیم (3322425) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۸:۲۰:۵۴
"در صورت وقوع حادثه براي اين نوع خودروها، مقصر صرفاً تا سقف پوشش بيمه اي خودرو خود مسئول است و ما بقي خسارت بر عهده بيمه بدنه خودروي لوكس است."
این چه پیشنهادی هست که داده اید؟
1-هر کی به من نوعی که خودرو لوکس دارم زد، باید خودم هم خسارتشو بدم چون لوکس سوارم؟؟
2-بیمه بدنه خودرو لوکس بالای 200 میلیون معادل قیمت یه پرایده (3317326) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۲:۰۹:۳۳
آقای لوکس سوار
کسی که 200000000 میلیون پول ماشین میده 10 میلیون هم میذاره روش بیمه بدنه میکنه تا امثال ما که لگن سوار میشیم به خاطر لایی کشیدن و ویراژ دادن شما لوکس سواران روانه زندان نشیم و پول شما طبقه مستضعف هم این وسط با زندان رفتن ما پایمال نشه. (3317739) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۵:۱۹:۴۶
عزیزم کسی که تخلف میکنه باید خسارت هم بدهد، تخلف نکن ، خسارت هم نده ،.من متوجه پیشنهاد این متن نمیشم واقعا.... (3319097) (alef-11)
 
,,
۱۳۹۴-۰۸-۲۲ ۱۳:۵۶:۳۰
دوست عزیز فرمایش شما صحیح است لیکن کار بیمه همین است خسارت اتفاقات ناخواسته را بدهد وگرنه بیمه یعنی چه؟ ضمنا وضعیت راه ها و تقاطعها ذاتا مستعد آنچه گفته می شود تخلف است. در تهران در هر تقاطعی بخواهید بپیچید هیچ دیدی ندارید چون تا لب تقاطع ماشین پارک شده است و بسیاری از موارد مشابه. (3320406) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۹:۴۳:۰۷
چه ربطی داره برادر من؟؟من اصلا ماشین ندارم ولی باید بیمه سقف خسارت مالی رو حتما بالا ببره تا مردم با خیال راحت رانندگی بکنن (3319472) (alef-13)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۰۶:۱۵:۴۱
احتمالا منظورت ویراژ دادن خود شماها جلوي ماشین های لوکس هست ديگه؟ (3324837) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۲:۴۲:۱۰
نخیر. هر کس به خودروی شما زد تا سقف یک خودروی معمولی باید خسارت بده. قرار نیست چون شما میخوای خودروی گرانقیمت سوار شی بقیه ریسکش رو بپذیرن.

تصادف در رانندگی یک چیز نسبتا طبیعیه. حتی محتاط ترین و قانونمند ترین افراد هم ممکنه تصادف کنن. حالا بماند که خیلی وقتها مشکل از خیابانها و حتی فرهنگ بد رانندگی دیگرانه.

وقتی یک نفر خودروی لوکس در خیابانهای ایران سوار میشه یعنی یک کالای گرانقیمت رو در محل نامناسب قرار داده که هر لحظه ممکنه دیگران با یک اشتباه خسارت سنگینی به بار بیارن. بنابراین قرار نیست دیگران هزینه این موضوع رو بپردازن.

مثلا فرض کنید یک نفر یک شیئ باستانی خیلی گرانقیمت رو در وسط یک پاساژ شلوغ و در محل رفت و آمد مردم و بدون حفاظ مناسب قرار بده و یکی ناگهان ناخواسته بهش برخورد کنه و میلیاردها تومن خسارت به بار بیاد. این وسط چه کسی مقصره و چقدر؟ آیا باید این فرد این هزینه رو بده یا فوقش به اندازه تقصیرش هزینه پرداخت کنه. (3317790) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۹:۰۵:۳۳
خوب با مثالی که زدی پس خودت که سوار ماشین باستانی هستی باید خسارت بدی نه دیگران. (3319411) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۲:۵۷:۵۴
خب باشه. بپرداز از مزایایش هم استفاده کن. (3317816) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۳:۱۰:۲۱
مگه مردم شما رو مجبور کردن که خودروی لوکس سوار شی که میگی قیمت بیمه بدنه اش بالاست! خوب شما که میخوای خودروی 200 میلیونی سوار بشی باید هزینه بیمه اش رو بدی نه اینکه دیگران! (3317831) (alef-11)
 
امین
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۳:۳۵:۲۹
یعنی چون شما میخوای خودرو لوکس سوار بشی برای پز دادن اکثریت مطلق مردم باید هزینه هاشو بدن؟من از شما و امثال شما انتظار ندارم که به فکر منافع مردم باشند ولی از مجلس که نماینده مردم هست انتظار دارم فکری به حال این وضعیت بکنن.چند سال پیش بود که راننده یک نیسان وقتی غهمید به دلیل برخورد با یک خودرو لوکس باید دویست میلیون تومن خسارت بده خودکشی کرد (3317881) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۰۶:۱۹:۴۳
خیلی ببخشید. منظورم توهین نیست. ولی همین سطح فکر باعث می شه که همه ما و بویژه مسولان درجا بزنیم و به هیچ جا نرسیم. یعنی چی که بزنیم و هزینه اش را دیگران به دلیل این که دارند بدهند؟! (3324838) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۰۰:۰۲:۳۰
راه بهتری داری؟؟؟ یعنی من که پراید دارم اگه به هر دلیل به ماشین تو زدم باید برم زندان؟؟؟؟
با عقل شما جور در میاد؟ در صورتی که بیمه هم هستم؟؟؟ بیمه رو میشه معنی کنی؟؟؟ (3317927) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۰۸:۱۰:۱۴
قانون من در آوردی پس فردا هرکی خواست میزنه ماشین گرون قیمت یه نفر رو نابود میکنه بعدم هیچ .عزیزم همه کسانی که سوار خودرو لوکس میشن پولشون بادآورده و ..... نیس که اینجور قانونی که برهیچ اصلی استوار نی تصویب بشه
البته میشه یه جوری در صورت تصادف خودروی لوکس نورچشمیها چون اصولا پولش از جیب مردم بوده خسارت نگیرن . (3318191) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۲:۴۴:۳۳
نخیر. کسی که به ماشین گرون قیمت میزنه باید خسارتش رو بده ولی در حد یک ماشین متوسط. بقیه خسارت به خود طرف مربوطه. اینجوری هم کسی بیخود به دیگران نمیزنه. (3318816) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۹:۰۹:۱۶
من دوچرخه سوارم و دلم میخواهد که با یه پتک ماشین شما را داغان کنم. لطفا بفرمایید خودروی خود را کجا پارک میکنید. حاضرم معادل قیمت یک دوچرخه متوسط خسارت پرداخت کنم. ایرادی که ندارد؟ (3319420) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۲۰:۵۹:۳۴
آقای لوکس سوار , سفسطه باز و مغلطه کن , هیچ کس عمدا همچین کاری نمیکنه اگه ثابت بشه تصادف عمدی بوده اصلا سوقصد و جرم است و جنبه کیفری دارد اما تصادف اسمش رویش است تصادف یعنی سهوا. (3319608) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۲۱:۲۳:۰۵
200 میلیون دادی 10 میلیون هم بده ماشینت را بیمه کن این قانونی است که همه جای دنیا اجرا می شود . (3319649) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۰:۵۴:۰۳
شما که لوکس سواریُ حتما پولت میرسه اندازه یک پراید بیمه بدنه بخری. آره عزیزم!!!! پس بیمه بدنه بخر (3318544) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۱:۱۳:۳۲
بله ریسک سوار شدن این خودروها به خصوص با آن طرز رانندگی تان بایستی به خودتان منتقل شود. (3318601) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۱:۲۰:۴۸
عزیزم هر که بامش بیش برفش بیشتر.
سال گذشته یکی از بستگان ما با یک خودرو نه چندان لوکس هیوندا تصادف کرد. نتیجه اش بی ماشین شدن خود و رفتن زیر دین یک وام دو ساله ماهانه پانصد هزارتومان و کلی گرفتاری دیگر شد.
چه ایرادی دارد کسی که خودرو گرانتر می خرد هزینه بیمه بدنه اش را بدهد.
آن خودرویی که 20 میلیون تومان پول بیمه بدنه اش است اقلا هشتصد میلیون تومان هم قیمت خودش است. چرا این چنین افرادی که پولدارتر هستند در مرام خود گداتر می شوند؟

البته باید قانون طوری باشد که کسی عمدا به یک خودروی لوکس نزند. مثلا تا یک و نیم برابر بیمه شخض ثالث مقصر به عهده خود او و ما بقی به عهده راننده خودرو لوکس باشد. ضمن اینکه تعریف دقیق از خودرو لوکس لازم است، نه فقط بر حسب قیمت. (3318627) (alef-11)
 
احمد
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۸:۲۳:۵۲
درصورتی که حق بیمه اتومبیل های لوکس و گرانقیمت به نسبت قیمت آن باشد، باید بیمه تقبل تمام خسارت را کند و در غیر این صورت باید صاحب اتومبیل گرانقیمت تقبل مابه‌التفاوت را بکند. (3317331) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۳:۰۴:۴۶
احسنت. کاملا موافقم. این درست است (3317822) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۸:۲۸:۵۴
پيشنهاد کاملاً منطقي ای است (3317339) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۰۰:۴۸:۴۴
خوبی منطق همینه که هر کی زور و تریبون دستشه منطق هم همون می شه!!!!!!!!!!!!!! (3318000) (alef-11)
 
محمد مهدی
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۰:۱۳:۱۷
کجایش منطقی ست قانون را بر اساس پولدار و بی پول نمی نویسند قانون را بر اساس حق و عدالت مینویسند . همینطوری رفتار رانندگان در خیابانهای تهران غیر قابل تحمله وای به روزی که خسارت ماشین گرون قیمت را خود راننده هم بخواهد بدهد آنوقت سایرین چگونه رانندگی خواهند کرد ؟ (3318435) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۲:۴۵:۲۰
عدالت این نیست که یک عده با سوار شدن خودروی لوکس ریسک مالی و اجتماعی سنگینی به دیگران وارد کنن. (3318817) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۳:۳۷:۳۱
آیا این عدالته که چون دیگران میخوان خودروی لوکس سوارشن بقیه هزینه اش رو بپردازن؟ من خودم با احتیاط رانندگی میکنم ولی برای بیمه ثالث پول اضافه پرداخت کردم تا اگه یک وقت یک برخورد جزیی بایک خودروی گرونقیمت داشتم بیمه خسارتش رو بده. یعنی من پول اضافه پرداخت کردم چون دیگران میخوان خودروی یک میلیاردی سوار بشن! اونوقت از نظر شما این یعنی عدالت! (3318918) (alef-11)
 
United Kingdom
۱۳۹۵-۰۱-۲۶ ۱۶:۳۰:۴۴
البته باید به این نکته توجه کرد که چرا این ماشینها در ایران گران هستند.و نقش دولت که برای حمایت از دو خودرو ساز بی کیفیت که خون مردم را توی شیشه کرده اند با گرفتن عوارض غیر منطقی باعث گرانی این خودرو ها می شوند چیست؟ (3646212) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۸:۳۵:۳۰
آره والا یارو ماشین 3 میلیاردی سوار میشه ما باید 100 متر از جلو عقب فاصله بگیریم که نکنه یه چراغ از ماشین طرفو بشکنیم....
تا 20 میلیون خسارت رو پیش بینی کنن رو بیمه شخص ثالث اختیاری باشه. بقیش رو صاحب ماشین لوکس بده. (3317347) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۱:۵۹:۵۱
این رو بکنن من هر روز با پرایدم میزنم به صد تا خودرو لوکس :) (3317713) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۲۱:۲۶:۰۰
بیمه خیلی راحت این مشکل را حل می کند . چون بیمه ای که شما را بیمه کرده ماشین لوکس را هم بیمه کرده و اگر از یک حدی بیشتر خلاف کنی بیشتر از قیمت پرایدت بیمه برایت می بنده . (3319654) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۲:۰۲:۰۰
تشویق بی قانونی، عدم رعایت قوانین به اسم انقلاب و نظام. آفرین جناب توکلی!
سالی 25 هزار نفر خونشان به گردن شما و نوسینده مقاله است که خواستار تشویق مقصران تصادفات است. (3317722) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۰۰:۵۰:۰۹
البته پیشنهاد بهتر اینه که با گاری و درشکه بیاییم خیابون و اگه به کسی زدیم بیمه چند میلیون به ما بده!!!!!!! (3318003) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۰۸:۴۳:۵۰
شما اگر قانونی رانندگی کنید(سرعت مجاز، حفظ فاصله ایمنی و رعایت حق تقدم) هرگز لازم نیست از ماشین 100 میلیاردی هم بترسید
متاسفانه ملت ایران یه مازراتی می بینن، می فتن دنبالش و همش از صاحبش درخواست گاز دادن و شتاب گرفتن می کنند(بالعینه دیده ام) (3318262) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۲:۴۸:۳۷
اگه یکدفعه کسی توی بارون ترمزش نگرفت چی؟ اگه یک لحظه حواسش پرت شد یک تصادف کوچک کرد چی؟ اگه به علت رانندگی بد دیگران با خودروی لوکس تصادف کرد چی؟ اصلا مگه خیابانهای ایران استاندارده؟ مگه میشه وقتی همه بد رانندگی میکنن درست رانندگی کرد؟ اگه کسی بخواد سرعت مجاز و حفظ فاصله و بین خطوط رو رعایت کنه بقیه صداشون درمیاد. (3318825) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۷:۱۴:۲۸
اگر راننده باشی تو بارون هم تصادف نمیکنی (3319277) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۲۱:۰۷:۲۲
شما هم اگه راننده باشی لازم نیست با لوکس اتوماتیک سواری کنی آقای لوکس سوار اگه راننده ای بیا با پراید رانندگی کن. (3319616) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۲۱:۲۷:۱۲
من حاضرم ماهی 100 هزار تومن به شما بدهم شما تضمین کنی من هیچوقت با ماشین یک میلیاردی تصادف نمی کنم ! (3319656) (alef-11)
 
،،
۱۳۹۴-۰۸-۲۲ ۱۴:۰۴:۰۸
واقعا به نکات مهمی اشاره کردید. (3320416) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۰۹:۲۶:۲۸
با اين پيشنهاد خيالت راحت بزن ى عقدت را خالى كن مقصر خودش چون لوكس سوار است !!!! (3318334) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۲:۴۹:۲۸
کسی نگفته خودروی لوکس خودش مقصره. میگن طرف مقابل به اندازه یک خودروی معمولی باید خسارت بده. بقیه اش به عهده صاحب خودروی لوکسه. خوب اون هم میتونه ماشینش رو بیمه بدنه کنه. (3318828) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۲۰:۳۷:۴۸
چه ربطی داره؟ شما چرا خسارت کار خودت را جبران نمیکنی؟ (3319569) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۲ ۱۰:۲۶:۳۰
چون خود راننده لوکس سوار هم مقصره که یک ماشین گرونقیمت رو در خیابانهای ایران استفاده میکنه که پر از بی نظمی و بی قانونیه و سقف پرداخت بیمه شخص ثالث هم "یک درصد" قیمت ماشین طرفه! این کار یعنی بی احتیاطی راننده لوکس سوار. (3320123) (alef-11)
 
،،
۱۳۹۴-۰۸-۲۲ ۱۴:۱۷:۲۷
این حرف و مشابه آن صحیح است. مثلا اگر شما به یک هتل بروید برای اشیاء قیمتی صندوقی در نظر می گیرند یا در پرواز که باید اشیاء گرانقیمت تحویل داده شوند . همانطور که یک الماس نباید در جیب نگهداری شوند یک ماشین یک میلیاردی هم نباید بسادگی وارد شعر شود. شرایط بشدت مستعد تصادف است و خاطی هم در بسیاری از موارد چاره ای ندارد یا رانندگی دیگری مجبورش می کند. (3320450) (alef-11)
 
مهدی
۱۳۹۴-۰۸-۲۴ ۰۶:۲۵:۳۹
عزيزم بی قانونی نکن تا گرفتار نشوی. (3324840) (alef-3)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۰:۳۰:۲۷
وقتی فاصله را در هر شرایطی رعایت کنید احتمال تصادف کم خواهد شد. (3318471) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۲۱:۲۸:۲۰
بیمه تشکیل شده که این احتمالها را از بین ببرد در حالیکه الان چنین کاری نمی کنه . (3319658) (alef-11)
 
،،
۱۳۹۴-۰۸-۲۲ ۱۴:۱۸:۵۵
نمی توانید کم کنید چون دیگران لایی می کشند خصوصا ماشینهای پرقدرت و لوکس. (3320452) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۰:۳۷:۲۲
مگر مملكت فقط براي پولدارها است اين قانون عاليه بابا 200 ماشين خريده بايد سالي 4 تومن پول بيمه بده اين واقعا عدالته (3318494) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۰:۳۸:۵۶
اگر اين قانون پياده نشه تا مدتي ديگه خيابونها مخصوص مايه دارها ميشه كه بازم الودگي ومشكلاتش مستقيم تو چشم مردم عادي جامعه ميره بايد اين قانون اصلاح بشه و (3318497) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۸:۴۲:۱۵
بسیار عالی، پیشنهاد بسیار خوبی است. (3317352) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۰:۴۲:۳۹
نظر تان در باره این پیشنهادات چیست.
1- اتومبیل سوار نشویم چون اگر دیگران خلاف کنند و نتوانند خسارت بدهند متضرر نشویم.
2- در خیابان پیاده تردد نکنیم چون رانندگان ما نمیدانند شخص پیاده هم حقی دارد و اگر تصادفی روی دهد مجبور نیست تمام خصارت را بدهد شاید اصلا چیزی ندهد.
3- از فردا قیمت ماشینهای از رده خارج با لا خواهد رفت چون لراننده آن ازم نیست زیاد نگران تصادف باشد.
4- همه میگین چرا مقصر باید تاوان قیمت بیشتر اتومبیل مقابل را بدهد. چرا نمیگین چرا کسی که در حادثه مقصر نیست باید تاوان اشتباه یک مقصر را بدهد.
5- راستی بیمه یعنی چه؟ اصلا میدانیم چرا اتومبیل یا چیزهای دیگری را بیمه میکنیم؟
6- اگر بیمه شخص ثالث اجباری نبود چند درصد از رانندگان اقدام به بیمه کردن اتومبیل میکردند.
7- توجه داشته باشیم گفتن این جمله که "پیشنهاد عالی و منصفانه ای هست" بسیار راحت است آیا خوب فکر کرده اید و پاسخ داده اید یا اینکه تصادف کرده اید و باید خصارت بدهید.
8- نکته آخر من اتومبیل مدل بالا ندارم فعلا یه پراید مدل قدیمی دارم. (3318513) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۴:۵۸:۱۸
چه کسی گفته کسی که خودروی لوکس سوار میشه مقصر نیست؟ آوردن یک خودروی میلیاردی در خیابانهای بی نظم و رانندگی درب و داغون مردم یعنی یک بی احتیاطی و اگه اتفاقی افتاد راننده خودروی لوکس هم مقصره. (3319057) (alef-11)
 
،،
۱۳۹۴-۰۸-۲۲ ۱۴:۲۲:۱۶
خسارت نه خصارت. (3320459) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۸:۴۳:۰۵
بیمه شخص ثالث هم باید مثل پلاک از ماشین به شخص انتقال پیدا کنه . یعنی اگر شما 10 سال تصادف نکردی باید زمانی هم که خودروی صفر میخری تخفیف 10 ساله روی خودرو صفر جدید شما اعمال بشه که البته الان به این شکل نیست . سالها پیش کشورهای غربی این قانون رو اصلاح کردن اما شرکتهای بیمه ای ما چون به ضررشون تموم میشه این کار رو نمیکنن . در واقع اینجا فقط حقوق راننده تضییع میشه . نمایندگان مجلس آینده باید حتما دنبال اصلاح این قانون باشن چرا که مدیران بیمه ای عین خیالشون نیست و فقط به دنبال چیزهای دیگه هستن. (3317355) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۱:۵۰:۰۵
دوست عزيز در حال حاضر اين امكان در خصوص انتقال تخفيف ثالث وجود دارد با نماينده بيمه خود مشورت كنيد (3317697) (alef-11)
 
،،
۱۳۹۴-۰۸-۲۲ ۱۴:۲۵:۴۳
نمی توانندچون مهم تخلف است نه تصادف و اغلب تخلفات با دوربین برای پلاک ثبت می شود. (3320467) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۸:۴۵:۱۳
,وقتی قیمت ها بدون ضابطه چند برابرافزایش می یابد نتیجه اش همین میشه در کجای دنیا ماشین 60میلیونی سه برابر میشه و به عدد کلان 180میلیون می رسه؟میشود گپ ایجاد شده را پر کرد؟ظلمی که در حق اکثریت مردم ایران شده همینه. (3317360) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۸:۴۸:۳۷
دقیقا همین مشکل برای من پیش اومد و بنده با پژو از پشت زدم به یک آزرا . بیمه هم خسارت کمی به آزرا داد . اما راننده از من شکایت کرد و دادگاه هم حکم داد علاوه بر مابه التفاوت هزینه تعمیر ماشین باید 5 ملیون تومان هم بابت افت قیمت ماشین بپردازم . بنده مجبور شدم بابت یک تصادف 8 ملیون تومن از جیب خسارت بدم با اینکه سالی 1 ملیون بابت بیمه دارم میپردازم . این چه جور بیمه ای که به جای اینکه این جور مواقع کمک حال آدم بشه مایه عذاب و دق دلی آدم میشه . (3317367) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۱:۵۶:۲۸
شركت بيمه گر در صورتيكه تعهد بيمه نامه كفايت كند خسارت را تا سقف تعهد خريداري شده پرداخت ميكند . حتي در صورت عدم تمايل به گفته شما در حالتي كه دادگاه رأي در اين خصوص صادر كند مكلف به پرداخت تا سقف تعهدات بيمه نامه ( البته به نسبت قصور ) از طرف بيمه گذار به زيانديده مي باشد .
احتمالا تعهدات بيمه نامه شما كفايت خسارت وارده را نميكرده است . (3317710) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۲:۴۵:۳۱
اصلا این خودروهای لوکس امنیت مالی و زندگی مردم رو به خطر انداختن. یعنی شما باید همیشه با فاصله و مواظب باشی که نکنه یک تصادف کوچک با اینها بکنی. خسارتی که این خودروها به امنیت مردم میزنن خیلی زیاده و یا باید جلوی رفت و آمدشون گرفته بشه یا هزینه خسارت بیشتر از مقداری که بیمه پرداخت میکنه به عهده خود مالک خودروی لوکس باشه. (3317796) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۰۰:۵۲:۴۷
مشکل از بیمه است البته هر کسی می تونه موقع بیمه کردن ماشینش فکر این مواقع رو هم بکنه و دست تو جیب مبارکش بکنه و مازاد هم بیمه خسارت بدنه بکنه تا در اینجور مواقع دستش تو جیب طرف مقابل نره!!!!!!!!!!!!! (3318006) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۲:۵۲:۰۸
یعنی کسی که ماشین پراید داره باید مثلا 5 میلیون پول بیمه بده تا اگه زد به یک ماشین یک میلیاردی بتونه خسارتش رو بده؟ یعنی اینکه شما میخوای ماشین لوکس سوار شی بقیه باید هزینه اش رو بدن! (3318837) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۸:۵۰:۲۴
موافقم بسیار قانون بدیه (3317372) (alef-11)
 
محمدی
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۹:۰۳:۲۴
به مطلب بسیار خوبی اشاره داشته اید. چندماه پیش یکی از دوستان تعریف می کرد که با یکی از این اتومبیل لوکس تصادف کرده و علاوه بر دریافت خسارت گزاف تقاضای افت قیمت اتومبیل خود نیز شده است! لوکس سوار مبلغی بالای 30 میلیون را مطالبه کرده بود که با پادرمیانی دوستان و به صورت کدخدامنشی حل گردید. ولی از باب تذکر می خواهم بگویم که کاری نکنید که آه این مردم فقیر و مستمند و عقب افتاده که روزگارشان را به سختی می گذرانند ، دامان شما را بگیرد. شکاف طبقاتی را به حدی رسانده اید که یکی خانه600 میلیاردی دارد و دیگری حتی با تحصیلات عالیه اش توان اجاره آپارتمان 60متری را ندارد. واقعاً جای تاسف است. لطفاً بیان فرمایند در کجای مکتبی که برای احیای آن جنگها و جهادها شده و هزاران نفر از بهترین جوانان این کشور در خون خود غلطیده اند ؛ این همه فاصله طبقاتی مجاز شمرده شده است؟ و امروز می خواهید با تصویب قوانینی این فاصله را بییشتر و بیشتر کنید. اگر دین دارید؛ دین ! و اگر ندارید مسئولیت جامعه ای که بر دوش شما گذاشته شده ، حکم می کند که به فکر فقیران و مستمندان باشید. (3317398) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۲:۰۴:۵۱
فقیر و مستمند غلط می کند باعث تصادف می شود. آبروی فقرا را با این مطالب می برید. (3317729) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۲۱:۳۵:۰۷
پولدار هم .... ماشینی که با پولش می توان زندگی دهها فقیر را سامان داد و برای خیابانهای خلوت و اتوبانها درست شده بیاورد وسط یک شهر شلوغ که 4 برابر ظرفیتش ماشین دارد . (3319671) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۹:۰۷:۰۱
آقایون پاسخگو باشن
اگه راننده تاکسی کاملا ناخواسته و فرضا بر اثر لغزنده بودن سطح خیابان
با خودرویی 500 میلیونی برخورد کند
سرنوشت این بنده خدا و خانوادش چی میشه ؟؟؟!!!پ (3317406) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۲:۰۵:۵۶
فاصله قانونی را رعایت کنه. شما قتل می کنید برای زود رسیدن تکلیف خانواده مقتول چی میشه؟؟؟؟؟؟ (3317731) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۰:۳۲:۳۹
من ماشین لوکس ندارم
ولی این راننده تاکسی ها با توجه به ماشینهای قدیمی و اغلب تصادف کرده شون بسیار بد رانندگی می کنن.
خوب تو این تصادفها مقصر باید هزینه پرداخت کنه یا نه؟
اگه پرداخت خسارت اینجوری باشه برای هر دق و دلی راننده ماشینهای قدیمی و اغلب خورده به راحتی برای ماشینهای لوکس ایجاد ناامنی می کنن. اینهم یه طرف قضیه است که باید بهش فکر کرد (3318478) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۲ ۱۴:۲۴:۵۳
باید تا آخر عمرش قسط تعمیر و کاهش ارزش ماشین را بدهد . بالا تر را بخوان نوشته . (3320463) (alef-11)
 
Saeid
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۹:۱۰:۵۱
نکته به جایی است.
حمایت (3317410) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۹:۱۴:۳۸
چی میگی شما برا خودت دوست عزیز ؟ !!

یعنی اونی که بی مبالاتی میکنه و با بی دقتی رانندگی میکنه و میزنه ماشین یکی دیگه رو داغون میکنه نباید جریمه بشه؟ اونی که ماشینش داغون شده باید چون پولداره و کار کرده و درس خونده پول بی احتیاطی یکی دیگه رو بده ؟

من یه 206 دارم (گفتم که نگید منم جزو مرفهین بی درد هستم)، 4 ساله که هر روز تو تهران باهاش میرم سر کار و بر میگردم، تا حالا نه کسی بهم زده، نه خداروشکر به کسی زدم، چون مراعات میکنم موقع رانندگی. ولی اونی که مراعات نمیکنه باید چوبش رو هم بخوره ... (3317416) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۱:۴۵:۳۷
خب از فردا منتظر باش! (3317689) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۲:۱۳:۳۷
آقای باسواد
اگر فیلمهای پلیس نا محسوس مخصوصا اونایی که راننده های مست را نشان میده دیده باشی میفهمی که راننده های لاابالی غالبا افراد با سواد زحمتکشی هستند که کار کردن و میلیاردها تومان پول درآوردن و ماشین لوکس خریدن تا ما قشر مستضعف از تکنولوژی روز دنیا بی بهره نباشیم. (3317749) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۲:۴۷:۱۴
نخیر. هرکسی به اندازه تقصریش باید خسارت بده. لوکس سوار به خاطر اینکه یک خودروی گرانقیمت رو در جای نامناسب یعنی خیابانهای پرخطر ایران استفاده میکنه و راننده مقابل هم به اندازه تقصیرش. (3317802) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۳:۱۸:۳۲
بله هرکه بی احتیاطی می کنه باید جریمه اش را هم بدهد. اما آن کس هم که ماشین گرانقیمت لوکس سوار میشود باید متناسب با قیمت ماشینش پول بیمه را بدهد و هنگام تصادف هم بیمه خسارتش را بدهد. البته آدم بی احتیاط، هم توسط پلیس جریمه می شود و هم سال بعد باید کل مبلغ بیمه اش را بدون تخفیف بپردازد. (3317845) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۰۰:۰۶:۰۳
گاهی اتفاق میافته. درست میگی. اما ماشین بیمه است. نباید به خاطر چراغ بره زندان در صورتی که کس دیگه ای که مشابه این اتفاق براش افتاده و فقط به جای خودرو لوکس به پراید زده با یه برگ بیمه کارش حل شه.
این خلاف عدالته. همین (3317941) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۲۱:۱۴:۵۸
ثروتهای میلیاردی شما هم خلاف عدالته. (3319624) (alef-11)
 
شهرام
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۰۰:۵۰:۳۷
استاد محترم علت اصلی بوجود امدن صنعت بیمه در جهان حمایت کردن از همین افراد بی مبالات است و پرداخت حق بیمه هم دقیقا برای چوب نخوردن می باشد پس لطفا کمی منصفانه تر نظر بدهید (3318004) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۰۱:۲۵:۴۵
جریمه هر جرمی معین است جریمه تصادف بستگی داره به چه ماشینی بزنی اگه به یه نیسان بزنی راننده حتی پیاده نمیشه اگه به یه پورشه بزنی باس زندیگتو بفروشی بعدش یوم الادا حبس بری حالا بگو نظرتون چیه (3318045) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۰۲:۰۷:۴۹
زرنگ تو 4ساله رانندگی میکنی چند سال دیگه تصادف میکنی 4سال که چیزی نیست خوش دست فرمون (3318063) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۰۷:۲۷:۴۹
ولی یکدفعه بزنی به یک پورشه باید تمام زندگیت را بدهی . (3318154) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۰۸:۲۷:۵۱
دوست عزیز همیشه بی دقتی نیست و به چندین و چند عامل بستگی داره
ممکنه ترمز درست کار نکنه (وسیله مکانیکیه و دچار مشکل میشه) یا سطح جاده لغزنده باشه
ممکنه برای اجتناب از یه حادثه بدتر (حادثه جانی) تصادف کنید
خدا را شکر که شما تا حالا مشکلی براتون پیش نیومده ولی اتفاقه دیگه و هر لحظه امکان وقوعش وجود داره و بهترین راه بیمه هست
در حال حاضر میشه با مبلغ کمی سقف خسارت مالی رو دو برابر کرد
تا ببینیم مسولین چه فکری میکنن دراین رابطه
البته بعید میدونم که اصلا فکر کنن به این مسایل (3318240) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۰:۲۲:۱۵
درس خونده!!!!!!!!!! (3318453) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۱:۴۸:۲۲
پولداره و کار کرده و درس خونده؟؟!!!!!!!!! (3318683) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۹:۱۵:۴۱
چرا خسارت یک ماشین که در خارج 20 هزار دلاره اینقدر زیاده؟ چون ماشینه اینجا 200 میلیونه (3317418) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۹:۱۵:۵۹
اکثر کسانی که خودروهای لوکس داذند آقازاده هستند و مردم بیچاره و رعیت کاری از دستشون بر نمیاد. (3317419) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۱:۵۱:۴۰
راست میگین چون کاری ازشون بر نمیاد بزنن به ماشین های گرون. (3317702) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۲۱:۳۶:۵۲
شما هم جای ماشین گرون پراید بخر خسارت پراید هم بگیر . بقیه پولش هم بده بهزیستی یک ثوابی بکنی . (3319677) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۰۰:۵۵:۲۰
در عوض بهتره مردم بقول شما رعیت بیچاره، با ماشینشون هی بزنن به ماشین این آقا زاده ها تا اونا هی برن با پول خودشون تعمیر کنن!!!!!!!!!! (3318010) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۲:۵۵:۲۷
یک عده خوب جوسازی میکنن! کسی نگفته افراد مجازن بزنن به خودروی لوکس یا اگه زدن نباید خسارت بدن! میگن خسارت باید منطقی باشه نه اینکه چون طرف مقابل میخواد خودروی لوکس سوارشه بقیه به خاطر حتی یک تصادف جزیی برن زندان (3318842) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۹:۲۶:۲۷
خوب عوارض رو منطقی کنید تا خودروهای لوکس قیمتشون کمتر از نصف بشه
هوسران خطاب کردن کسانی که خودروی استاندارد دارند ناشی از تفکرات کمونیستی است. (3317449) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۰۹:۱۶:۱۳
تفکر کمونیستی نه . بهتر بود میگفتید حسادت (3318316) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۰:۵۷:۲۴
عجبُ از کی تا حالا خودرو های بالای یک میلیارد فقط استاندارد هستند؟!!! به نظر من فقط استاندارد دونستن این خودرو ها نیز نشانه تفکرات .... است (3318552) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۱:۵۲:۵۵
خودرو استاندارد چه خودرویی است؟
مازارتی و پورشه (3318702) (alef-11)
 
Amir
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۹:۲۶:۲۷
كه بعد هر كس خواست با پرايدش با ١٠٠ تا سرعت لايى بكشه و عين خيا لشم نباشه!؟؟
اينجورى لااقل يكم شايد بيشتر رعايت كنن كه نمى كنند..
كسى كه كلى خلافى داره و بد رانندگى ميكنه همون بهتر كه زندان باشه
چون يك روزم ميزنه به يه عابر پياده بدبخت.. (3317450) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۳:۱۵:۴۳
همینجور که الان خودروهای لوکس راحت با سرعت بالا میتونن برن چون هم اکثر ماشینهای دیگه مدل پایین هستن و بیمه خسارتشون رو میده. تازه اگه هم نده وضعشون خوبه و مشکلی براشون نیست! خوب با اصلاح این قانون این موضوع برای همه یکسان میشه. حداقل عدالت رعایت میشه و بی پول و پولدار به یک اندازه از رانندگی بد خسارت میبینن. برای جلوگیری از بی قانونی هم باید مجازات و غیره برای رانندگی خطرناک باشه که برای همه یکسان باشه. نه اینکه پولدارها هرجور خواستن رانندگی کنن و عین خیالشون هم نباشه. (3318886) (alef-11)
 
پژو
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۹:۳۸:۲۰
الف محترم:
1- رانندگی با خودروهای لوکس هوسرانی نیست. بهتر است به ثروتمندانی که قانونی و غیر رانت ثروتمند شدند احترام بگذاریم.

2- در این نوشته شما تا حدودی یکطرفه با قاضی رفتید. تصور کنید نظر شما اعمال شود و آنگاه یکی ماشین قراضه اش را عمدا بکوبد به یک ماشین لوکس و به ریش طرف بخندد!

3- سقف مالی بیمه شخص ثالت ماشینهای معمولی از 5 میلیون به 15تا 20 میلیون افزایش یابد .

4- سقف مالی بیمه شخص ثالت ماشینهای لوکس تا یک دوم قیمت ماشین افزایش یابد. در اینصورت راننده خودرو لوکس مجبور است که پول بیمه بیشتری پرداخت کند در عوض بیمه تعهد نماید که خسارت بیش از 15یا 20 میلیون را (اگر طرف مقابل مقصر باشد) در هنگام تصادف جبران نماید.

5- البته در هر صورت برقرای عدالت در این مورد بسیار مشکل است. (3317482) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۲:۴۹:۰۳
اگر کسی عمدا به ماشین دیگری بزند جرم هم دارد و زندانی هم میشود و شاید در این حالت باید خسارت رو کامل یا تاحد تقصیرش پرداخت کنه. (3317806) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۳:۱۹:۵۴
مورد 3 و 4 که گفتید نسبتا خوبه. البته بجای مورد چهارم میشه رانندگان خودروی لوکس خودشون ماشینشون رو بیمه بدنه کنن و بیمه های بدنه خسارت بیش از خسارت شخص ثالث رو بپردازن. اینجوری دیگه نیازی به اجباری شدن بیمه شخص ثالث سنگین برای خودروهای لوکس نیست. اگه یک نفر صاحب خودروی لوکس نخواست خوب ماشینش رو بیمه بدنه نمیکنه ولی اگه خسارت دید فقط تا سقف پوشش بیمه شخص ثالث میتونه خسارت بگیره. (3317847) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۰۲:۵۴:۱۸
در تاييد گفته هاي دوست عزيز لازم به ذكر است فقط با پرداخت ماهيانه پنج هزار تومان اضافه تر سقف تعهد خسارت ٢٠ ميليون ميشود، بنده همين الان هم اينكار را كرده ام، (3318083) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۲۱:۴۱:۱۸
اگر زدی به یک مازراتی 1 میلیاردی چی ؟ اصلا" چرا شما برای اینکه یک عده دیگه می خواهند ماشین گران سوار شوند باید حق بیمه بیشتری بدهی ؟ (3319692) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۰۳:۰۲:۳۷
الف محترم، حد اقل سقف پرداخت ٥ ميليون است، كه روز قرارداد أخذ ميشود، همين فردا صبح هم ميتوانيد با مراجعه به شركتي كه خودروي شما را بيمه كرده ،سقف خسارت را طي پرداخت مبلغ حدودن ٥٠ هزار تومان براي يك سال به ٢٠ ميليون برسانيد، و متمم دريافت كنيد، و ديگر نگران نباشيد، (3318089) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۰:۳۳:۰۴
با قسمت اول حرف شما موافقم. اما شخص ثالث چه ارتباطی با قیمت ماشین بیمه شونده دارد. (3318481) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۲۱:۴۰:۰۳
عدالت هیچ هم مشکل نیست . لطف می کنی برای ماشین 200 میلیونی سالی 10 میلیون حق بیمه می دی . اگر کسی هم با شما تصادف کرد اگر مقصر بود تا سقف تعهدش ازش می گیری و اگر زیاد تصادف می کنه اون می دونه و بیمه اش . بیمه شما هم بقیه خسارت را می ده به شما تا اون باشه دیگه ماشین 200 میلیونی را بیمه نکنه !
این چیز عجیبی نیست و در واقع فلسفه بیمه است . (3319688) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۹:۴۱:۳۰
پیشنهاد خوبی است. (3317488) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۹:۴۲:۱۱
مشكل از قانون است كه براي پرداخت خسارت سقف 5 ميليوني گذاشته ، حتي براي خودروهاي معمولي هم اين 5 ميليون ديگر جوابگو نيست ،

براي حل اين مشكل بايد سقف تعهد را به ميزان ارزش خودرو بالا برد ، بدون اينكه قيمت بيمه براي مردم بيشتر شود ، و در عين حال ، كارشناس بيمه اگر تشخيص دهد تصادف به دليل نقص فني خودرو بوده و يا بالا بودن خسارت به علت نا ايمن بودن بدنه است ، مي تواند از شركت خودرو ساز خسارت بگيرد ،
در واقع شركت هاي بيمه بايد به نمايندگي از مردم ، خدورسازها را براي كيفيت تحت فشار قرار دهند (3317491) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۲:۰۴:۱۴
دقیقا نکته خوبی بود
خیلی از تصادفات ناشی از ضعف در ترمز و ... هست که تولید کنند ه باید پرداخت کنه (3317728) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۱۹:۴۳:۳۶
كاملا موفقم، اين چيزيه كه چند ساليه به عقل ناقص من رسيده ولي عجيبه كه به عقل نمايندگان فهيم نميرسه (3317494) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۰:۳۵:۲۱
الف جان خوب گفتی ولی همه را نگفتی درست است که تصادف امری اتفاقی است که هر ان ممکن است اتفاق بیفتد ولی عامل بسیاری از تصادفات بخصوص درون شهری بی موالاتی ورانندگی جنون وار عده ای است که متاسفانه از قشر پایین جامعه از نظر درامدی اند که بین خطوط طی مسیر نمی کنند عبور ممنوع میروند ویراژ می دهند به چراغ راهنمایی دهن کجی میکنند و مثل یک دوچرخه وموتور سیکلت برای خود راه باز میکنند طوری که از سایرین سلب ارامش میکنند اصلاح قانون به نفع متمردین و گردن کشان از قانون به نوعی تایید این ناهنجاری ترافیکی است که بی محابا بتازند و از عواقب قانونی ان مصون هم باشند وان وقت هیچ چشم انداز مثبتی از اصلاح رفتار ترافیکی ایرانیان در چشم انداز های حتی دور متصور نباشد..در ضمن باید متذکر شد که با بهبود وضع معیشتی مردم و شکوفایی اقتصادی انشا الله شاهد تردد خودروهای با رنج قیمتی بالا خواهیم بود که ان هم ارتقا وضع ترافیکی را اجتناب ناپذیر میکند جان کلام اینکه همانگونه که نوکیسه ها با ماشین های لوکس در خیابانها ناهنجاری می افرینند در مقیاس بسیار وسیع این پراید سوارانند که وحشت میافرینند و رانندگان منضبط ولی تحریک پذیر را به تخلف از مقررات وا میدارند. (3317581) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۰:۵۳:۴۳
بنام خدا
یکی از بدترین قانون ها همین قانون فعلی است که به سرعت و شاید با قید دوفوریت باید اصلاح شود اما ممکن است کسانی بگویند اگر قانون به نفع اکثریت مردم اصلاح گردد اما یک نفر با ماشین قراضه خود عمداً یا از روی سهل انگاری با یک خوردروی گرانقیمت تصادف کرد و به ریش راننده خودروی گران قیمت خندید چه؟ برای رفع این مشکل لازم است دوربین هایی در جاهای مناسب خودروهای گرانقمیت نصب شود تا هنگام تصادف معلوم گردد تا چه میزان کدام طرف مقصر بوده اند. بدیهی است نصب دوربین حتی اگر یک دو میلیون تومان قیمت داشته باشد با توجه به قیمت خودروهای گران قیمت عددی بزرگی نخواهد بود و نسبت برای دارنده آن اجحافی صورت نگرفته است. (3317601) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۱:۰۹:۰۵
سفسطه قرمودید!... (3317624) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۱:۵۹:۳۴
عجب طرز تفکر جالبی.
پیشنهاد میکنم که در مواردی که راننده ای با تخلف رانندگی فردی را زیر گرفته و بقتل میرساند، چرا باید راننده بیچاره را جریمه کنند و او چرا باید دیه فرد را بپردازد؟ از آنجایی که دیه گران است بهتر است که نمایندگیان قانونی را مصوب کنند که مثلا 5 درصد دیه را بیمه ازطرف فرد مقصر به خانواده مقتول پرداخت کند و الباقی را بعنوان جایزه به قاتل بدهد و خانواده مقتول مجبور باشند خودشان بقیه دیه را تامین و تقسیم نمایند (البته پس از پرداخت مالیات ارث به دولت محترم ).
اگر نویسنده دانشمند مطلب بالا تمایل داشته باشند اینجانب از این دست پیشنهادات نبوغ آمیز بسیار در آستین دارم که به رایگان حاضر به تقدیم هستم. (3317712) (alef-13)
 
سجاد
۱۳۹۴-۰۸-۲۲ ۱۲:۵۲:۲۲
عالي! (3320304) (alef-11)
 
ابی
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۲:۰۰:۳۴
این ماشینا همینطوریش گرون هستن میخایدقیمتشو دو برابر کنید که چی بشه که همه بریم پراید بگیریم (3317716) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۲:۵۸:۴۷
عجب. پس به خاطر اینکه یک عده ثروتمند مظلوم مجبور نشن بابت ماشینهای چندصدمیلیونیشون پول اضافه تر بدن برای بیمه بدنه بقیه باید چوبش رو بخورن! (3318851) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۹:۰۸:۰۸
يعني ماشيت گران قيمت بايد جريمه اشتباه ديگران بدهد؟ (3319418) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۲:۰۲:۱۶
والا بنده بعنوان یک پراید سوار وقتی توی اتوبان با سرعت بالا رانندگی میکنم اگه ببینم یه چیزی مثل پورشه یا این ماشینهای بدون سقف میلیاردی جلوم هستن میکشم کنار میزارم چند تا پراید یا پژو بیفتن جلو بعد به مسیرم ادامه میدم چون حادثه هیچوقت خبر نمیکنه و ممکنه تصادف زنجیری اتفاق بیفته اونوقت این منم که بدبخت میشم . (3317723) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۳:۱۷:۳۲
دقیقا. یعنی شما هرقدر هم درست رانندگی کنید اگه یک تصادف زنجیری پیش بیاد ممکنه مجبور بشین کلی خسارت بدین و یا حتی تا آخر عمر زندان! (3318887) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۲:۰۷:۰۶
بعضی از این نظرات رو آدم نمیدونه بخنده یا گریه کنه . طرف اومده نوشته چون ممکنه بعضیا از روی قصد و با خیال راحت بزنن به این ماشینهای گرون قیمت نباید این قانون عوض بشه . عزیز دلم مگه مردم مثل جنابعالی عقده ای هستن که از روی قصد بزنن به ماشین مردم . حتی اگه خسارت هم بدن بالاخره چندروز که علافی و برو بیا داره ! (3317734) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۳:۰۵:۵۵
بهترین قانون اینه که اگر کسی به یک خودروی لوکس زد فقط تا سقف خسارت یک خودروی متوسط، باید خسارت بده و بقیه اش به عهده صاحب خودروی لوکسه. صاحبان خودروهای لوکس هم اگه میخوان برن بیمه بدنه کنن و امکان این باشه که خسارت تصادفهای دیگران به اونها هم پرداخت بشه.
اینجوری عادلانه تر میشه و بقیه نباید هزینه کلان بابت بیمه شخص ثالث بدن تا بتونن هزینه خودروهای لوکس رو پوشش بدن بلکه خود صاحب خودروی لوکس این هزینه رو پرداخت میکنه. (3317825) (alef-11)
 
نادر
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۳:۰۷:۰۰
یعنی طوری بشه که اگه کسی بی احتیاطی کرد،یا ویراژ داد و لایی کشید یا کورس گذاشت یا تمرکزوحواس بجایی نداشت یا حق تقدم رو رعایت نکرد یا به قصد اذیت کردن یا حسادت یا......زد به یک ماشین گرون قیمت ، صاحب ماشین گرون قیمت پول خسارتو بده و مقصر با خیال راحت بره سراغ ماشین گرون قیمت بعدی ، اسمش هم میشه عدالت (3317827) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۲ ۱۰:۳۵:۴۵
سفسطه نکنید لطفا! اگه کسی به خودروی گرونقیمت زد اگه عمدی بود که جنبه کیفری داره علاوه بر خسارت. اگه غیرعمد بود باید خسارت بده ولی تا سقف بیه ثالث یا یک درصدی بیشتر برای تنبیه. بقیه اش هم به عهده صاحب ماشین لوکسه. اون هم میتونه ماشینش رو بیمه کنه تا اینجور خسارتها رو پرداخت کنه. تازه کسی که میزنه به ماشین لوکس یکی از کوپنهای بیمه اش کم میشه و برای خسارت بعدی باید بیشتر از جیب بده. (3320131) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۳:۱۵:۱۸
حالا اگه به یه آدم پولدار زدیم چی چون سرمایه داره دیه اونو ندیم؟ (3317839) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۲ ۰۲:۰۳:۱۹
دیه همه باهم برابره یعنی دیه استاد دانشگاه با کارگر شهرداری یکی است ولی در مورد ماشین این طوری نیست . (3319938) (alef-11)
 
رضا زندیگان
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۳:۲۴:۵۹
آیا افرادی که مالک خودروهای لوکس هستند، به دعوت من و امثال من یعنی اکثریت دارندگان خودروهای معمولی وطنی در کشور، افتخار پیمایش و تردد در خیابانها و جاده ها را به ما داده اند!!!! که اینک محق شدند تا هزینه ریسک تردد با خودروی گرانقیمت خود را به اکثریت جامعه تحمیل کنند؟!
از آنجائی که بیشترین تعداد خودروهای کشور معمولی و ارزان قیمت تر از خودروهای لوکس است و بر اساس همین عرف مقرارت بیمه ای مشخصی برای آنها وجود دارد دلیل رفع مسئولیت در خسارتهای احتمالی بیش از سقف بیمه در صورت تصادف چرا بابد به عهده من و امثال من باشد؟!
چرا بجای التزام به تامین بیمه بدنه اجباری توسط این20 یا 30% لوکس سواران جامعه باید تمامی 80 یا 70%دارندگان خودروهای معمولی در کشور با افزایش هزینه ی بیمه مواجه شوند؟
واقعا"این ظلم نیست که دولت با اخذ تعرفه های گمرکی چند برابر ارزش این خودروها بالاترین درآمد را برای خود تضمین کند، و روند ادامه ی درآمدسازی بیشتر از این راه را هم به شرکتهای بیمه بسپارد و نهایتا" هم هزینه ی همه اینها را مردم پائین دست تر جامعه بپردازند؟
آیا هزینه های نگهداری خانه های بزرگ و یا ویلائی لوکس و یا باغ و املاک کسانی که مالک آن هستند مگر معادل هزینه نگهداری یک آپارتمان معمولی می باشد که هزینه مالکیت یک خودروی لوکس هم معمولی باشد؟!
به نظر من پیشنهادهای زیر مفید خواهند بود.
1- خودروهای لوکس ملزم به داشتن بیمه بدنه اجباری شوند.
2- در صورت تصادف و مقصر بودن راننده خودروهای عادی جریمه و محرومیت موقت از رانندگی در کنار آموزش و آزمون مجدد بجهت اصلاح فرهنگ رانندگی افراد خاطی مورد توجه قرار گیرد.و در صورت تکرار از محرومیت طولانی مدت تا منع دائم از رانندگی بطور جدی اعمال شود. (3317855) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۲۲:۰۹:۰۶
برای اینکه اینجا آمریکا نیست که به خاطر یک کم دی اکسید کربن بیشتر شرکت فولکس واگن را ورشکست کنند .
ولی خوب در هر حال مرگ بر آمریکا یادت نره . (3319723) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۳:۳۵:۴۰
طرح کاملا اشتباهیه طرف میزنه به شما ماشینت داغون میشه ضرر میکنی بعد تازه خسارت هم بدی؟! پوشش بیمه باید زیاد بشه ک اگه ب کسی زدی بیمه تقبل کنه (3317883) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۳:۴۹:۱۸
بیمه شخص ثالث یک کامیون چهار برابر میانگین یک سواری پژو است زمانی که علت را جویا میشوی جواب میدهند در زمان تصادف کامیون خسارت بیشتری وارد میکند ولی موقع پرداخت خسارت همان همان سقف سواری وکامیون را برابر پرداخت میکنند ایا این بی عدالتی نیست ؟ (3317910) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۳:۵۰:۲۴
چرا جای منفی دادن رو حذف کردین؟؟؟؟؟؟؟ کارتون منطقی نیست/ (3317913) (alef-11)
 
استاد دانشگاه
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۳:۵۴:۰۲
احسنت.دو کلمه حرف حساب. (3317916) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۰ ۲۳:۵۵:۴۷
به نکته جالبی اشاره کردید بنده دارای دو دستگاه خودرو آلمانی و ژاپنی هستم که بدلیل شرایط کاری خاص و برای استفاده شخصی وارد کرده ام که البته بعضی ها به اینها می گویند خودرو لوکس حال آنکه اینها بر اساس استاندارد بی المللی در رده لوکس محسوب نمی شوند و در خارج از کشور قیمت آنچنانی هم ندارند بلکه اگر مقیم خارج از کشور بوده و میخواستم آنها را بخرم بدون هیچگونه پیش پرداختی با ماهیانه حدود 2/5 میلیون تومان میتوانستم از دم قسط بخرم اما هر بلایی سر قیمت این ماشین میاید از لب مرز ایران و در گمرک هست که یک دفعه با یک حساب و کتاب ساده میبینید یک ماشین معمولی که نهایتا 70 الی 80 میلیون در نمایندگی خارجی به آن پول داده اید برای اینکه از درب گمرک ایران ترخیص شود بدون هیچ دلیل خاصی تبدیل به یک ماشین 400 میلیونی شده حال انکه شاید کارخانه سازنده این خودرو یک صدم این مبلغ از ساخت و فروش آن منتفع نشده است اما گمرک ایران ناگهان 100 برابر خود کارخانه سازنده منتفع میشود که این موضوع ارتباط مستقیم با قوانین و سیاستهای اشتباه دولت دارد که با اخذ صدها میلیارد تومان عوارض گوناگون باعث سربه فلک کشیدن قیمت تمام شده یک خودرو معمولی در ایران میشود از سویی دیگر ناتوانی و فقدان استراتژی بلند مدت خودرو سازان ایرانی ثابت شده اما این دو کارخانه بنظر میرسد با جلوگیری از واردات آسان خودرو های ایمن و استاندارد و ارزان با استناد واهی به کارآفرینی برای 500 هزار کارگر در حقیقت مردم مصرف کننده را به گروگان گرفته اند و نتیجه تولیدات آنها مصرف بسیار بالای سوخت و قطعات یدکی و آلودگی های زیست محیطی و ضرر و زیانهای جانی و مالی بیحساب به مردم و جامعه ناشی از تلفات بالای تصادفات می باشد در صورتیکه اینها می توانستند با تمرکز بر تولید قطعات خودرو برای شرکتهای معتبر جهانی با درآمد حاصل از آن خودرو ارزان و استاندارد وارد کنند اما متاسفانه دیدگاهی رایج شده که اگر کسی بالاجبار بخاطر حفظ ایمنی خود و خانواده اش و مصرف کمتر سوخت با تحمل هزینه های گزاف یک خودرو خارجی استاندارد خریداری کرده این شخص مشمول هرگونه تهمت و افتراء و توهین است و تعابیر نامناسبی در خصوص دارندگان خودرو های خارجی بکار میبرند حال آنکه مسئول این وضعیت دارنده خودرو خارجی نیست بلکه او هم همانند بقیه آحاد مردم است که به سبب سطح درآمد بالاتر حاضر شده این ظلم را بپذیرد و اجبارا یک خودرو معمولی خارجی را به 4 برابر قیمت واقعی خریده است.... (3317917) (alef-11)
 
سجاد
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۰۱:۳۴:۵۸
والله به نظر منطقي مياد كه سقف مقداري كه بيمه مي پردازه بايد مستقل از نوع ماشينها باشه. حداقل جايي كه من هستم ايتجوريه. بعد آدم آپشن داره كه حق بيمه ساليانه بيشتري بده و اين سقف رو افزايش بده. اين كه به كي ميزني و چه جوري مي زني كه به بيمه ربطي نداره كه بخواد فرق بذاره. اونا فقط تا سقفي كه خريداري كردي مي پردازن (3318049) (alef-11)
 
ب
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۰۲:۰۲:۲۶
اين حرف مثل اينه كه بگين مردم حق دارن از ثروتمندا دزدي كنن. لطفا اين مطلب رو تو سايتتون به قضاوت بزارين ببينين چند درصد مردم راي مي دن و اگه درصد زيادي راي دادن تو اين مجلس تصويب كنين.
من هنوز نمي فهمم يعني من مي تونم با اين پرايد قراضه ام از فردا راه بيوفتم تو خيابون هر ماشين لوكسي ديدم محكم و عمدا بكوبم بهش و عقده هام رو خالي كنم بعد پياده شم به ريش صاحبش بخندم كه ضررشو خودت بايد بدي؟؟؟!!!!!!!! (3318060) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۰۶:۲۷:۵۸
من ساکن استرالیا هستم سالی 500 دلار برای بیمه کامل (شامل بدنه و ... ) میدم تا بحال شرکت بیمه نپرسیده تا سقف چقدر خسارت بیمه میخواهی خود به خود همه باید تا چندین میلیون دلار بیمه باشند اینجا کسی را نمیتوان به جرم خسارت غیر عمدی یا بدهکاری زندان کرد بنابراین دولت برای حفظ حقوق فرد خسارت دیده سقف بیمه را افزایش داده است این چیزی که شما در موردش صحبت میکنید بیمه نیست بیمه یعنی آسایش خیال من یک بار به ماشینم زدند ماشین جایگزین بهم دادند و ماشین را تعمیر کردند و برگردنوند تمام کارها با یک بار تلفن انجام شد (3318122) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۰۸:۱۴:۱۲
با سلام
همانطور یک فرد سرمایه دار برای امنیت و ...... حاضر میشود ماشین چند صد میلیونی سوار بشه چرا نباید هزینه اینگونه خسارت ها رو خودش با بیمه حل نکند حتما میتواند پول بیشتری به بیمه بدهد تا بقیه مردم در ارامش باشند لطفا انتشار دهید (3318205) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۰۹:۱۴:۱۶
پیشنهاد خوبی نیست . در صورت اجرا خیابانها تبدیل به جولانگاه عده ای بیمار روانی می شود که به عمد واز روی حسادت و عقده و... به خودروهای گرانقیمت خسارت وارد میکنند (3318313) (alef-11)
 
رضا زندیگان
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۴:۴۳:۴۰
قانون برای پشتیبانی از حقوق ذاتی یا منطقی در راستای خواسته بحق اکثریت افراد یک جامعه پیشنهاد و به تصویب میرسد....چه در قوانین موجود بیمه خودرو در کشور و چه در قوانین بیمه خودرو در دیگر شرکتهای بیمه دنیا تعریفی از لزوم افزایش عمومی نرخ تعرفه در قبال تضمین پرداخت باعناوین ویژه(خسارت ناشی از آسیبهای مواجهه با عقده ای ها و یا روانی ها)وجود ندارد.زیرا هیچ قانون متداوالی در بیمه خودرو با هدف جبران خسارت ناشی از رفتار عقده ای ها و روانی ها و حسودها بقول شما با توسل به تحمیل هزینه آن به همه بیمه گذاران تصویب نشده است.. بلکه هدف تامین امنیت جانی و مالی،اکثریت یک جامعه بوده که آسیبهای احتمالی ناشی از حوادث رانندگی همواره در کمین آنان است. (3319029) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۰:۲۸:۰۱
اون لوکس سوار برای ماشینی که سوار می شه 500 میلیون مالیات داده به نفع فقرا یعنی 100 برابر کل مالیات عمر من. ماشینش هم از نظر محیط زیست عالیه مشکل شما الن دقیقا چیه؟ تو یاقتصاد آزاد مهم مالیاته نه پولداری. پولداری جرمه؟ (3318467) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۲ ۱۴:۴۴:۱۶
مالیات ؟ ! " تا کوخی نباشد کاخی به وجود نمی آید " (3320495) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۰:۳۱:۰۹
اینقدر چپ و راست نگید مردم مستمند مردم فقیر این حرف توهین به شعور مردم هست. اگه مردم کشوری با این منابع سرشار طبیعی و جمعیت نسبتا متناسب 70 میلیونی به قول شما مستمند هستند دلیلشو جای دیگه باید جستجو کرد!! (3318472) (alef-11)
 
صادق
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۰:۳۱:۱۹
یعنی می گید من اگر به خودرو لوکس بزنم و مقصر باشم، تا یه حدی پول من رو بیمه بده بقیه اش رو از حق بیمه خودرو لوکس سوار پرداخت بشه ؟؟ بعد هم دیگران خودرو لوکس سوار نشن یا اگر می شن تبعات روحی روانیش رو بپذیرن؟ طرف رفته زحمت کشیده و از فکرش استفاده کرده - نه مثل من نوعی که به تبعیت از جامعه رفتم دانشگاه و بعد یه کارمند شدم و ماهی یک و نیم حقوقمه - حالا باید به خاطر روح و روان من و شما ماشین دلخواهشون رو سوار نشن؟ باز هم مثل مسئله حجاب اگر روح و روان کسانی اینقدر آسیب پذیره خوب بشینن خونه. (3318473) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۳:۰۲:۲۰
خودروی لوکس هم میتونه بره ماشینش رو بیمه بدنه کنه با خیال راحت سوارشه. ولی پولش رو خودش بده نه بقیه! (3318863) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۹:۱۴:۱۰
تاوان اشتباه بقيه رو چون پول داره بايد بده
دزدي از ثروتمنزا هم ازاد بشه خيلي مشكلات حل ميشه ووح و روان يه سري هم اروم ميشه (3319431) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۰:۳۹:۳۷
یک راه هست ک بنده عرض میکنم
سقف تعهد بیمه ها 5میلیون در هر تصادفه و هر بیمه نامه 4 کوپن داره
حالا فرض کنیم که شخص با یک خودروی مدل بالا تصادف میکنه و با تمام خسارات و افت قیمت 60 میلیون خسارت میبینه
در این صورت مقصر خادثه منطقا باید با خرید 2 تا بیمه نامه جدید خسارت تصادف رو بده
به عبارتی علاوه بر 4کوپن خود فرد باید دو بیمه نامه جدید هم خریداری کنه که مجموعا تعداد کوپن ها به 12 برسه و خسارت پرداخت بشه (3318499) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۱:۰۶:۳۵
تمام مطالب شما برای حالتی درست است که مقصر راننده لوکس سوار نباشد. خوب طبیعی است، رانندگان محترم درست رانندگی کنند و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا مشکلی براشون پیش نیاد (3318585) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۱:۱۳:۴۸
كسي دوست دارد وسيله اي سوار شود كه قيمت آن ۱۰۰۰ برابر حداقل دستمزد يك كارگر ايراني است چرا بايد تاوان آن را مردم بي پناه بپردازند؟
يعني چي تاوان بپردازن؟؟؟ مگه بي دقتي و بد رانندگي كردن جزو حقوق مردمه؟؟ اگر درست رانندگي كنن تصادف نميكنن خسارتم نميدن (3318602) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۱:۴۱:۰۵
کافیه یه بررسی بکنید ببینید بیشترین بی فرهنگی و قانون گریزی در رانندگی مربوط به چه خودروهایی میشه؟طرف که با یه ماشین داغون با پلاک از توابع شهرستان ها میاد تهران مسافرکشی میکنه دیگه براش مهم نیست که بخوره به ماشین کسی یا کسی بخوره با ماشینش و هر جا دوست داره میزنه رو ترمز و یا لایی کشی میکنه.
آیا نباید بابت خسارت زدن به دیگران تنبیه بشه؟ (3318668) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۳:۰۵:۵۳
پس باید همین رو الان به خودروهای لوکس گفت! چون اصلا براشون مهم نیست به اکثر ماشینها بزنن چون راحت بیمه خسارتش رو میده! (3318873) (alef-11)
 
جواد عظیمی
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۲:۳۲:۰۲
بنده بابت یک تصادف با ماشین لوکس که در ان مقصر بودم مجبور به پرداخت پانزده ملیون شدم که نتیجه ان از دست رفتن ماشینی که برای خریدش ده سال زحمت شبانه روزی کشیده بودم شد !
اینگونه عدالت نه انسانی ونه عقلانی ونه اسلامی تلقی نمیشود ولی افسوس که ارمان انقلاب به بیراهه رفته وفریاد داد خواهی شنونده
ندا رد (3318781) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۲:۵۱:۰۹
بنده نماینده بیمه آسیا هستم اولا شرکت بیمه آسیا خسارت مالی تا سقف سی میلیون دارد و افراد میتوانند موقع بیمه مالی بیشتری بخرند شما بجای اینکه بگویید بیمه بدنه ماشینهای لوکس بگیرند بهتر است مردم را آگاه سازید تا مازاد بیمه برای خود اخذ کنند و شرکتهای بیمه هم می توانند بجای سی میلیون مازاد مالی بیشتری بگذارند
حتی مردم حاضر نیستند با پرداخت مبلغی بیشتر دیه بیشتر از روز بگیرند چون موقع تصادف و بررسی آن زمان بر است و ممکن به افزایش دیه بخورد و طرف باید مازاد آنرا از جیب بدهد پس آقایان قلم بدست به مردم بگویید مازاد مالی و بدنی موقع بیمه کردن بخرند (3318832) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۴:۱۹:۲۰
این یعنی بقیه مردم پول بدن بابت اینکه دیگران خودروی لوکس دارن! (3318985) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۵:۱۹:۱۸
حقیقت را گفتید
طبقه ضعیف جامعه تاوان چی را میدهد
شخصی با استعداد را میشناسم که بعد از کلی غرض و غله برای خرید ماشین و در ابتدای زندگی با خودروی فوق گران قیمت تصادف کرده است (خسارت ناچیز بوده ولی ...)
این شخص بعد از واگذاری خودرو خود و مبلغ هنگفتی از سرمایه خود برای این حادثه بسیار افسرده شد و از خانواده نیز طرد شد و دومینوی حوادث و بی پولی گریبان وی را گرفت و اکنون بعد از 2 سال با کمک اطرافیان در حال ترک اعتیاد است (معتاد شد رفت پی کارش) (3319094) (alef-11)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۱۷:۲۶:۲۵
من خودرو لوکس ندارم
اما خیلی چیزهای با ارزشتر دارم که با من همراه است و یکی از انها سلامتی من است. اما متاسفانه افراد جامعه ما در مقابل یکدیگر احساس مسئولیت نمیکنند درست شبیه نوشته بالا که در ظاهر طوری اراسته شده است که به نظر میرسد یک فرد دارای پراید دارای حق صدمه زدن به فرد دارای خودروی لوکس است و مقصر هم خود لوکس سوار است. چرا اینکه اگر میخواست صدمه نخورد یا باید خودروی لوکس سوار نمیشد یا باید ان را طوری بیمه میکرد که در صورت صدمه دیدن ضرر و زیانی متوجه پراید سوار نگردد. نویسنده این سطور به حقوق شهروندی نه تنها اشنا نیست بلکه حتی از ان بویی هم نبرده است. بیایید به جای خودروی لوکس خانواده را در نظر بگیرید که روی موتور در خیابان در حال حرکتند. یک زن و شوهر و فرزندشان و همان پراید سوار بی احتیاط ما اینبار بجای تصادف با یه خودرو لوکس با این موتو تصادف بکنه و از بدشانسی او همه این اعضای خانواده اسیب ببینند. خب ایا باز هم اینگونه استدلال رواست؟
در واقع انچه که هم در نگارش فوق و هم در اینجا پنهان مانده رفتار احتیاط امیز پراید سوار ماست. که انگار این پراید سوار ما مافوق قانون است و همه ابزارهای قانونی باید در خدمت حوادث ناشی از بی احتیاطی وی درایند.
امروز متاسفانه صحنه های زیادی از قانون گریزی پراید سواران در شهرها دیده میشود. رفتارهایی که منشا ان بی توجهی به حقوق دیگران است. البته این به این معنا نیست که رفتارهای قانون گریزانه مختص پراید سوارها است خیر در دیگران هم کما بیش دیده میشود ولی کثرت مشاهده ان در پراید سواران شاید به علت تعداد کثیر این خودرو در شهر باشد که خلافهای انان را مشهود میکنند.
بهرحال مشاهده چنین رفتارهایی بیانگر وجود رفتارهای خودخواهانه در جوامع ایرانی است که شاهد ان هم بی توجهی به حقوق اجتماعی یکدیگر است و متاسفانه مقاله فوق به جای بررسی علت چنین رفتاری سعی در فرافکنی اثار این رفتار کرده است گویی افراد ضعیف در جامعه اجازه دارند هر تجاوزی را به دیگران به صرف ضعیف تر بودن انجام دهند و این دیگران هستند که باید عوارض این رفتارهای ضد اجتماعی را خنثی کنند. (3319292) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۲۲:۱۴:۲۶
همه اینها به خاطر این است که دولتمردان به فکر مردم نیستند و گرنه هنگامی که اولین دادگاه خسارت تشکیل می شد یک فکری به حال بیمه هم می کردند . (3319732) (alef-11)
 
بهروز
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۲۱:۱۸:۰۲
موضوع بسیار مهمی را مطرح کردید. بایستی کارشناسان راهکار کارشناسی شده ای را پیدا کنند تا این مشکل حل شود. (3319634) (alef-11)
 
علی
۱۳۹۴-۰۸-۲۱ ۲۲:۲۰:۲۲
حرفهای زدونقیض ما ایرانیها جای تعجب داره،بعضی وقتها از کیفیت پایین ماشینهای وطنی می نالیم وبعضی وقتها ماشینهای خارجی رو به خاطر کیفیتشون میگیم خودروی لوکس.ظاهرا حق ما ایرانیها همیشه اینه که خودرو بی کیفیت سوار بشیم ویا اگه کسی خواست سوار ماشین با کیفیت بشه اونو لوکس سوار ویا مرفه بی درد ویا...می نامیم.
من یک کارمندم ودر جزیره کیش زندگی می کنم وبخاطرخاصیت جزیره که به ماشینهای ایرانی پلاک نمیدن(الحمداله)سوار ماشین امریکایی هستم البته به قیمت یک ماشین ایرانی ،یعنی حدود 50میلیون والحمداله به خاطر فرهنگ رانندگی جزیره در این مدت زندگی در اینجا(حدود 15سال)تصادفی نداشتم.
اینارو گفتم تا همگی دوستان با زاویه دید دیگه ای به این دست مسائل نگاه کنند،هم به مسئله کیفیت ماشین وهم به فرهنگ رانندگی و... (3319742) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۸-۲۲ ۱۴:۳۶:۳۶
برای اینکه ما بی تعارف علی رغم شعار های بی شمار مصرف کننده کر و کور همه محصولات تمدن غرب هستیم .
همین الان در کالیفرنیا قبل از آمدن ماشینهای " خود راننده " در حال تدوین قوانین آن هستند تا زمانیکه وارد خیابان شدند مشکلی برای کسی پیش نیاید آن وقت ما بعد از کلی خسارت و عمرها و وقتهای تلف شده کاسه چه کنم چه کنم دستمان می گیریم . (3320485) (alef-11)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۸-۲۲ ۰۰:۴۶:۳۱
نه عزیزم یک پراید سوار یا هرکی ماشین ارزون قیمت سوار میشه موقع تمدید بیمه که میشه بدلیل کمبود پول ماتم میگیره .چه برسه به اینکه بخواد جریمه بیمه روهم به خاطر تصادف بده و تخفیف بیمش هم از دست بره.
بعدش هم همه تصادفات که بخاطر بی توجهی به وجود نمیاد (3319900) (alef-11)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۸-۲۲ ۱۵:۴۶:۲۵
خیلی جالبه
یه عده دانسته میان مردم رو وارد بحثی میکنن که واقعا مشکل مردم نیست و از بی عدالتی و ناکارامدی دولت و مسئولین ناشی میشه.
اکثر تصادف ها مربوط به بی کیفیتی ماشین ها هست و خودروی لوکس از دید ما خودروی 20000 دلاری معادل 10 ماه حقوق کارمندای اون ور آبه که اینجا تا 180 میلیون معادل 100 برابر حقوق کارمند قیمت داره.
دوستان
کسی که ماشینشو بیمه می کنه و اتفاقی به یه ماشین دیگه میزنه بیمه باید تمام خسارت رو بده و نه قسمتیش رو.
کسی هم که دستش به دهنش میرسه ماشین با کیفیت میخره ولو 3 برابر قیمت نباید به خاطر قوانین غلط کشور تنش بلرزه که یه پراید یا پیکان الان میزنه بهم خودم باید پولشو بدم.
بیایین به جای دعوا با هم حق واقعی مون رو مطالبه کنیم. (3320583) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.