نظر منتشر شده
۴۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 342931
یک نقشه راه برای آستان قدس
بخش تعاملی الف - غلامرضا کحلکی
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۲۷


آیت‌الله واعظ طبسی پس از سال ها خدمت در آستان قدس رضوی و استان خورشید که ماحصل آن ثمرات و نتایج علمی، فرهنگی و عمرانی بسیاری بوده است، دعوت حق را لبیک گفتند؛ رهبر فرزانه انقلاب نیز با حضور خود از مقام این عالم جلیل القدر، تجلیل کردند. در عین حال مقام معظم رهبری، در پیام خود، در انتصاب حجت الاسلام رئیسی به تولیت آستان قدس رضوی، نقشه راهی را که پس از ایام موفقیت آمیز گذشته، سازمان متولی امور آستان مقدس امام رضا علیه السلام باید بپیماید، ترسیم فرمودند. نقشه راهی که عمل به آن می تواند، اثربخشی سیستمی که شاغلان در آن مدال افتخار به حضرت را به سینه دارند، صد چندان کند.

حریم خورشید؛ سرمایه معنوی جهان اسلام

آستان مقدس رضوی حریم نورانی امامی است که همه ساله بیش از ۳۰ میلیون زائر به عتبه بوسی آستان سراسر نورانی اش می شتابند. این آستان به واسطه همین آمد و شدهای زمینیان و آسمانیان، سرمایه معنوی عظیمی است. شایسته است برای عمق بخشی به تاثیر این گنج معنوی، برنامه ریزی هایی در این آستان شود. همه ساله تولیدات و برنامه های معنوی بسیاری در حرم مطهر محقق می گردند که می بایست از آن ها بهره برداری کرد. برخی از مسئولان فرهنگی آستان، از استفاده نشدن از این تولیدات، گلایه مند هستند. از سوی دیگر، اهالی رسانه، همکاری با آستان مقدس را در برخی زمینه ها دشوار می دانند که باعث می گردد تا ضریب نفوذ تولیدات فعالان فرهنگی زحمتکش در این آستان، کاهش یابد.

برای این مهم، باید فکری کرد. از سوی دیگر، در اسناد بالادستی آستان مقدس رضوی به جنبه های روابط بین المللی پرداخته شده است که در عمل، برای این مهم، کارهایی نظیر ایجاد واحد مدیریت زائران غیر ایرانی نیز، صورت گرفته است. تولیدات و اقدامات بین المللی در این آستان از حیث اجرایی و محتوایی، مطلوب هستند؛ اما نمی بایست برنامه ریزی در حوزه بین الملل را به اقداماتی نظیر برگزاری نشست برای عمدتاً عرب زبان ها و دادن غذای حضرت به آن ها محدود کرد. بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی و دانشگاه های منتسب به این آستان، باید گروه بین المللی داشته باشند که روابط بین الملل مختص آمد و شدهای زیارتی را تئوریزه کند، تا دیگر ارکان این سازمان، به تحقق آن همت بگمارند. این سازمان، به واسطه گستردگی آمد و شدهای زیارتی و فرهنگی، می تواند تاثیر به سزایی در مقابله با جنگ نرم، علیه اسلام ناب و ایران داشته باشد.

تولید محتوا و اجرای روابط بین الملل اسلامی، وظیفه حریم امامی است که در زمان امامتشان، گفتمان ساز بوده اند. در همین راستا، نکته دیگر، معماری اسلامی است که سبکی است منحصر به فرد. البته بخش های مربوط به این مهم، نظیر سازمان عمران و توسعه حریم رضوی، در تحقق آن همت گمارده اند، اما باید برای این منظور، بیشتر تلاش کرد؛ زائران باید حس حضور در یک مکان معنوی و اسلامی را بیش از پیش درک کنند.

حریم خورشید؛ مأمنی برای زائران و مجاوران

در حکم مقام معظم رهبری، تاکید ویژه ای بر توجه به ضعفاء و نیازمندان شده است. حکیم انقلاب، در ۵ نقطه از توصیه های خود به حجت الاسلام رئیسی، به توجه به نیازمندان تاکید کرده اند؛ ایشان حتی در بخشی، محل هزینه کرد برخی از موقوفه ها که منع واقف ندارد را به فقرا و نیازمندان می دانند. بنابراین، سرمایه های معنوی و مادی آستان قدس رضوی که با مدیریت عالمانه آیت الله طبسی، اثربخشی ویژه ای به این خورشید درخشان ایران اسلامی داده است، می بایست، اکنون حریم حضرتش را بیش از پیش، به مأمنی برای زائران و مجاوران تبدیل نماید. با وجود اینکه محل هزینه کرد برخی از موقوفات مشخص است، ضروری است تا برای هزینه کرد موثر تر آن ها، فکری کرد. نیاز امروز جامعه در حوزه های ازدواج، مسکن و اشتغال، می طلبد تا این آستان در کنار معاونت های شش گانه خود، «معاونت امور خیریه» داشته باشد. در استان خورشید، آستان مقدس رضوی، موفق عمل کرده و سنگرهای اقتصاد مقاومتی را استحکامی مثال زدنی بخشیده است، اما شایسته نیست در کنار شمع وجود حضرتش، مشکلات ازدواج، مسکن و اشتغال، جوانان و سالخوردگان را تحت فشار قرار دهد.

مدیران و فعالین فرهنگی آستان قدس رضوی، عملکرد مطلوبی داشته اند که می بایست، در کنار آن ها، از طریق فعالیت های موثر فرهنگی، بخشی از موقوفات را به مسیر سه گانه مذکور هدایت کرد؛ شاید ایران اسلامی بیش از پیش«طرح عزم» را برای پاسخ به دغدغه مقام معظم رهبری نیازمند است؛ طرحی که به واسطه آن، مردم و مسئولین، با هم این مشکلات سه گانه را از پیش پا بردارند. طرحی که هسته مرکزی آن باورهای معنوی در حل مشکلات معیشتی مردم است. امام هشتم علیه السلام، همانند دیگر ائمه، واسطه فیض رحمت الهی هستند که در زیارت جامعه در مورد وجود نازنین این امامان فیض می خوانیم، «بكُمْ فَتَحَ اللَّه‏ وَ بِكُمْ يَخْتِم‏». وجود چنین گوهرهایی کافی است که جامعه ای و حتی فراتر از آن، جهانی، بی نیاز شود. شیعیان و دیگر پیروان حضرتش با امید به این صحن و سرا می آیند و باید وجود چنین سرایی، مأمنی برای حل مشکلات روحی، جسمی و معیشتی مردم باشد؛ البته آستان مقدس رضوی در این راه گام برداشته است و در خیلی موارد به واسطه هدایت های حضرتش، بسیار موفق عمل کرده است. اطعام نیازمندان، برگ زرینی است در کارنامه آستان مقدس رضوی که البته باید، کمی هم هدفمند تر شود. غذای متبرک حضرت، باید نیازمندان به آن را از گرسنگی رهایی بخشد؛ که البته در کنار آن، جنبه تبرک این غذا، برای غیر نیازمندان هم، می طلبد که توزیع آن هدفمندتر از گذشته دنبال شود.

حریم خورشید؛ جریان ساز و الهام بخش

آستان مقدس رضوی، الهام بخش بوده و خواهد بود؛ حکم حکیم انقلاب در خود از حیث اجرایی و محتوایی نکاتی دارد که توجه به آن، مسیر آینده آستان قدس رضوی را از گذشته موفق آن، روشن تر می کند. مراکز علمی این آستان، می توانند به محلی برای مراجعه دانشمندان جهت یافتن منابع ناب اسلامی و شیعی تبدیل شوند؛ کاری که مرکز اسناد آستان قدس رضوی به خوبی انجام داده که می بایست، برای الکترونیکی کردن اسناد نیز، برنامه ریزی هایی بیش از آنچه که تا کنون صورت گرفته ،انجام شود.

این آستان، باید گفتمان ساز باشد و مراکز آن، نقش محوری در جهان اسلام ایفا کنند و محلی برای آمد و شد نخبگان باشند. این نقش محوری در همه عرصه های معنوی، معیشتی، علمی، فرهنگی، گفتمانی و بین المللی، باید خود را نشان دهد؛ همان نقشی که وجود نازنین حضرتش در زمان حیاتشان بر عهده داشتند؛ جریان ساز و الهام بخش.
کلمات کلیدی : غلامرضا کحلکی
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۱۹ ۰۸:۲۹:۱۳
کاش یک گزارشی از درآمد و هزینه های این بنگاه عظیم اقتصادی منتشر می شد. نباید به بهانه امام رضا متولیان استان قدس از نظارت و گزارش مسئون باشند. یادمان باشد اگر نظارت نشود فساد به بار می آید. قضیه 500 میلیون به یک کارگردان غیرحرفه ای فراموش نشده است (3633563) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۱ ۲۱:۳۶:۴۲
من یه مشهدی ساکن تهرانم بنظر من آستان قدس کار خاصی دراین چندسال انجام نداده پول داشته خانه های اطراف حرم مطهر را خریده و ساخته با درنظر گرفتن 2اولویت اول یا مذهبی ساخته(صحنها ورواق ها و....)اولویت 2سود دهی(ساخت بازار و هتل مجتمع های تجاری)اما دریغ از ساخت 4پارکینگ طبقاتی بزرگ(پارکینگ برج میلاد)در 4خیابان اصلی حرم(امام رضا.ع./طبرسی/آیت ا...شیرازی/نواب صفوی)ویا اقامتگاه برای زواری که نمیخواهند از هتل استفاده کنندیا ساخت یه بیمارستان در نزدیکی حرم مطهر برای استفاده زائرین از اینها گذشته اینقدر هم ساخت ساز انجام شده که واقعآ برای سالمندان پیاده روی تا ضریح مطهر سخت است من یادمه جلوی مسجد گوهرشاد ایستگاه اتوبوس بود اولین ایستگاهش فلکه آب دومی چهارراه کلانتری اما الان در مناسبتها از چهارراه کلانتری راه بسته استو اول اتوبوسها هم همان چهارراه کلانتری است (3638081) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۷ ۱۰:۲۲:۳۶
من این کامنت حق تقدیمی را دیدم به نظر غیرقانونی است (3647022) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۰:۴۷:۱۸
به نظر من بهتره در دوره ی جدید ریاست آقای رئیسی بر این نهاد ، از کلیه ی افراد و شرکت های زیر مجموعه آستان قدس که خدای ناکرده دچار تخلفی شده اند سلب مسئولیت شود . ومن الله التوفیق (3650072) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۱۳:۴۶:۳۶
سلام ، من فکر می کنم یکی از دلایل انتصاب آقای رئیسی از طرف مقام معظم رهبری هم همین است چرا که آقای رئیسی که خود قبلا دادستان کل کشور بودند و از مبارزین سرسخت فسادهای کلان اقتصادی می باشند ، قطعا با جدیت تمام دست بسیاری از فرصت طلبان را از این نهاد مقدس کوتاه خواهند کرد (3651067) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۳ ۰۰:۳۴:۵۶
سلام بر همه
لطفا در مورد حق تقدیمی که یکی از خوانندگان سایت الف یادداشتی گذاشته اند اگر کسی اطلاعات بیشتری داره ، ارائه کنه ببینیم چیه ؟ (3660109) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۵ ۰۹:۰۰:۴۳
یکی از اصول اقتصاد مقاومتی همین نظارت دقیق و کامل بر همه ی افراد و دستگاه ها و نهاد ها می باشد آستان قدس هم نباید مستثنی از این قاعده باشد چون افراد ضعیف النفس در همه جا هستند (3664041) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۵ ۰۹:۰۳:۲۴
متاسفانه مثل همه جا در این نهاد مقدس هم افراد فرصت طلب نفوذ کرده اند که باید دست آن ها کوتاه شود . انشااالله (3664044) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۸ ۰۰:۱۲:۱۳
من هم موافقم با این نظر و چه بهتر که جناب آقای رئیسی که فردی آگاه و خبره و سلیم النفس هستند با جسارت بیشتری جلوی خدای ناکرده فساد در این نهاد مقدس را بگیرند و بسیاری از رویه های نادرست گذشته از جمله همین حق تقدیمی را بگیرند یا حداقل مبلغ کمتری از مردم بگیرند . انشاالله (3669702) (alef-11)
 
Romania
۱۳۹۵-۰۱-۱۹ ۰۹:۳۸:۳۵
ایجاد خط قرمز نظارت بر فعالیت های اقتصادی آستان قدس فقط باعث ایجاد شک و شبه در بین مردم شده چرا که درآمدهای زیادی که آستان از طریق نذورات و وقفیات مردم دارد بدون هیچ گزارشی به صاحبان اصلی آن (که همان مردم هستند) در حال خرج شدن هست.

و در حالی که بسیاری از مردم توقع دارند آستان قدس با توجه به حجم عظیم سرمایه و درآمدی که دارد همیشه بعنوان یک پیش قدم در امور عام المنفعه و خیریه حتی جلوتر از سازمانهای خیریه مردم نهاد حرکت کند نه اینکه پشت سر آنها باشد و آن هم در سراسر کشور (3633637) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۰:۴۱:۲۲
البته که همین طور است و در راستای اقتصاد مقاومتی هم است . حتما همه ی کارهای این نهاد باید بر اساس قانون باشد و اگر تا حالا کم و کاستی وجود داشته است با نظارت بیشتر دولت و مردم این نقیصه ها باید برطرف شود . (3650060) (alef-13)
 
رضا
United Arab Emirates
۱۳۹۵-۰۱-۱۹ ۰۹:۴۵:۰۸
استان قدس تمام سعي و تلاش وسرمايه خود را بايد براي خدمت به زائران خصوصا طبقه متوسط به پايين بكار گيرد واز گسترش و سرمايه گذاري بيحد مرز خودداري كند باشد كه مورد رضاي حق و ضامن آهو قرار گيرد. (3633644) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۷ ۱۰:۲۱:۳۱
سلام
به نظر من اگر تمام فعالیت های آن کاملا قانونی باشد و خدای نکرده فساد اقتصادی و اختلاس در آن ها نباشد ایرادی ندارد بلاخره باید از ظرفیت ها و پتانسیل های آن نهاد بزرگ باید استفاده شود ولی حتما باید دستگاه های نظارتی مانند قوه ی قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور و رسانه ها و مطبوعات به عنوان بازوی نظارتی بر فعالیت های آن اشراف کامل داشته باشند تا اگر تخلفی صورت گرفت بلافاصله رسیدگی شود . (3647019) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۰ ۰۸:۵۲:۳۹
خواهش می کنم این پیام را نمایش دهید تا در معرض دید همگان قرار گیرد چون من چند بار برای سایت الف پیام گذاشتم و متاسفانه نمایش داده نشد . دلیلش را نمیدانم ولی از سایت وزین و مردمی الف انتظار دارم این بار پیام من را نمایش دهد . بخش زیادی از زمین ها و املاک ( تجاری و مسکونی ) در مشهد متعلق به آستان قدس رضوی است به گونه ای که وقتی شما ملکی ( مغازه یا مسکن ) را در مشهد که متعلق به آستان قدس است خریداری می کنید فقط سند اعیان به نام شماست و سند عرصه به نام آستان قدس است و شما فقط به عنوان مستاجر آستان قدس شناخته می شوید و تعهدات سنگینی از شما گرفته می شود که اگر مایل هستید بدانید حتما تحقیق کنید و آن وقت می فهمید مستاجر آستان قدس شدن یعنی چه ؟ بدیهی است آستان قدس مبالغی تحت عنوان اجاره از شما می گیرد و این کار هم می کند باز هم می توانید این موضوع را تحقیق کنید و اما در مورد مغازه هایی که در مشهد متعلق به آستان قدس می باشد و شما خریداری می کنید ( مثلا مغازه های واقع در بازار بزرگ مرکزی مشهد واقع در چهارراه شهدای مشهد یا همان چهارراه نادری ) تمام حرف های بالا درست است و اجرا می شود علاوه بر همه ی موارد فوق از شما مبالغی تحت عنوان حق تقدیمی دریافت می کنند آن هم در هر نقل و انقالی و آن هم بر اساس قیمتی که خود بر روی مغازه می گذارند نه بر اساس قیمت واقعی که در بنگاه املاک بین خریدار و فروشنده توافق می شود که قیمتی که آستان قدس تعیین می کند خیلی بالاتر از قیمت توافقی بین خریدار و فروشنده است چون درصد بیشتری به عنوان حق تقدیمی می خواهند دریافت کنند ( مثلا برای یک مغازه ی در حدود 75 میلیون تومان از شما تقریبا 6 میلیون تومان حق تقدیمی دریافت می کنند و این موضوع دقیقا برای خودم پیش آمده است ) ضمن این که ماهانه هم مبلغی تحت عنوان اجاره به صورت قبض از شما دریافت می کنند که اگر حتی یک ماه دیرتر واریز کنید برق مغازه را قطع می کنند . اگر در صحت و سقم مطالب بالا شک دارید می توانید به همان مجتمع تجاری که در بالا عرض کردم سری بزنید و از چند نفر بپرسید . امیدوارم این پیام را مسئولان ببینند و بررسی کنند . (3635217) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۲ ۲۲:۳۲:۱۱
اگر قانونی باشد اشکالی ندارد ولی اگر برخلاف قانون است باید در مورد آن تحقیق و تفحصی صورت گیرد (3639981) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۷ ۱۰:۰۲:۱۶
سلام
در مورد همین مجتمع تجاری بازار بزرگ مرکزی مشهد واقع در چهارراه شهدای مشهد باید عرض کنم که پارکینگ برای خریداران و زوار و حتی مغازه داران آنجا ندارد من نمیدانم چرا شهرداری مشهد این موضوع را پیگیری نمی کند ؟ (3646999) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۷ ۱۰:۲۵:۱۲
قانون ، باید مصوب مجلس و دولت باشد و نظارت بر آن هم باید باشد . شایسته است سایت مردمی و محترم الف و جناب دکتر توکلی در این زمینه اطلاع رسانی کاملی داشته باشند ببینیم این حق تقدیمی که می فرمایند اصلا چی هست ؟ (3647026) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۷ ۰۹:۴۷:۳۳
شایسته است در مورد هم خود آستان قدس رضوی و هم شرکت های زیر مجموعه ی آن که بعضا به بخش های خصوصی یا شبه خصوصی واگذار شده است حسابرسی انجام گیرد و شفاف سازی شود و چه بهتر که خود آستان قدس این کار را انجام دهد به خصوص انتظار داریم جناب آقای رئیسی که خود ایشان قبلا در قوه ی قضاییه بوده اند و اشراف کامل به مسایل قضایی دارند این کار را انجام دهند. (3646983) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۷ ۱۰:۱۶:۴۸
خیلی کنجکاو شدم بدانم این حق تقدیمی چیست ؟
خب اگر مصوب مجلس و دولت است که قانونی است و اشکالی ندارد . بهتر است سایت وزین و مردمی الف مقاله ای در سایت خود در این مورد منتشر کند (3647013) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۰:۰۹:۵۶
سلام ، خب نمی خریدی همچین مغازه ای را . مجبورتان که نکرده . اصلا چی هست حق تقدیمی ؟ همان مالیات است ؟ (3650009) (alef-11)
 
mm
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۱ ۰۸:۴۱:۴۷
توسعه ی ساخت و ساز اطراف بقعه ی اصلی حرم، در بعد از انقلاب باعث شده مردم برای رسید به حرم سردرگم شوند. ابتدا فکری اساسی شود. حتی بهتر است خیلی از ساخت و سازها تخریب گردد. من که دکترای معماری دارم در باز گشت از حرم به سمتِ هتل، راهم را گم میکنم چه برسد به مردم عادی. (3636689) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۲ ۲۲:۳۰:۴۷
با سلام و عرض ارادت خدمت استاد محترم دکتر توکلی که به حق از بزرگمردان عرصه ی مبارزه با فساد های اقتصادی است استاد محترم لطف بفرمایید در مورد نقل و انتقال مغازه های تجاری بازار بزرگ مرکزی مشهد که در هر بار نقل و انتقال مبالغی تحت عنوان حق تقدیمی گرفته می شود تحقیق و تفحصی بفرمایید . با تشکر (3639979) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۷ ۰۹:۵۰:۵۹
یک سئوال ؟
من شنیده ام آستان قدس رضوی به دولت مالیات نمی دهد ، آیا این موضوع صحت دارد ؟ اگر دارد چرا ؟
و این در حالی است که از ما قشر رده ی پایین کارمندان دولت ، مالیات را قبل از این که حقوقمان را واریز کند می گیرند . براستی چرا ؟
اگر پاسخ قانع کننده ای وجود دارد بفرمایید . (3646987) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۰:۲۰:۱۸
فکر نمی کنم . حتما این نهاد حداقل از من وشما که قانون مدار تر است . (3650025) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۰:۲۸:۲۷
نه بابا ، نمیدانستم واقعا به دولت مالیات نمی دهد ؟ مگه میشه یه نهاد یا شرکتی فعالیت اقتصادی داشته باشه و مالیات نده . فکر نمی کنم بهتره اگه چیزی رو دقیقا نمی دانید اظهار نظر نکنید . (3650036) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۰:۳۶:۰۶
خیلی جالبه نمیدانستم این موضوع را . مالیات نمی ده و تازه حق تقدیمی هم اخذ می کنه . بهتره در سال مقاومت اقتصادی اقدام و عمل این نهاد عظیم اقتصادی هم مالیات بده تا کمک حال دولت و مردم باشه . (3650050) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۱ ۰۰:۳۲:۴۲
چطوره که آقای وزیر اقتصاد می خواهند از سپرده های بانکی مالیات بگیرند و اونوقت آستان قدس حتی ریالی هم مالیات نمی ده . فکر نمی کنم . به هر حال مسئولان آستان قدس بهتره اعلام کنند مالیات به دولت می دهند یا نه ؟ (3656659) (alef-3)
 
منصور
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۴ ۲۳:۵۹:۳۵
من یک مشهدی هستم به نظر بنده آستان قدس باید یک فکری به حال این خدام افتخاری هم بکندفکر کنم بیشتر به خانه سالمندان شبیه شده ،اکثر خدام حرم پیر وفرتوت شده اندحوصله راهنمایی زائرراندارنداطلاعاتشان روبه زوال گذاشته حتی بعضی هایشان میگی ملک پدرییشان است. (3643285) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۷ ۰۹:۴۳:۱۱
سلام
جناب آقای دکتر توکلی شما که در مورد اختلاس ها و مفاسد اقتصادی بسیار حساس هستید لطفا در مورد فعالیت های مختلف اقتصادی این نهاد مقدس و عظیم در سطح شهر مشهد و سایر نقاط ( از جمله املاک و زمین و مجتمع های تجاری و کارخانجات زیر نظر آستان قدس که با آرم آستان قدس فعالیت می کنند ) و همچنین شرکت های زیر مجموعه ی آن و شرکت هایی که برخی فعالیت های آستان قدس را انجام می دهند مورد تحقیق و تفحص و حسابرسی قرار دهید تا یکبار برای همیشه همه ی حرف ها و حدیث ها و شایعاتی که بر سر زبان ها است رفع شود . (3646982) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۰:۳۷:۵۷
اگر جرات و جسارتی وجود داشته باشد حتما این اتفاق خواهد افتاد چرا که لازمه برقراری عدالت در جامعه همین نظارت دقیق بر عملکرد همگان است . به امید آن روز (3650052) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۸ ۲۳:۳۰:۵۴
آقای دکتر توکلی ؛ در مورد فعالیت های آستان قدس هم گزارشی تهیه و منتشر کنید . شما که می توانید این کار را بکنید چون از دست من و امثال من که کاری بر نمی آید . انشا ا... خداوند شما را در این راه موفق کند . اگر مشکلی وجود نداشت که خب به اطلاع همه برسانید و اگر هم وجود داشت با شجاعت تمام به اطلاع همگان برسانید باشد که با نظارت همگانی جلوی دیگر تخلفات گرفته شود . حق یارتان باشد . (3649934) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۱-۲۹ ۰۰:۰۵:۰۵
سلام بر سایت مردمی الف و جناب دکتر توکلی
بر خود لازم میدانم از تلاش های آقای دکتر توکلی در جهت شفاف سازی در مورد پرونده های فساد اقتصادی تقدیر و تشکر نمایم .
واقعیت این است که در مورد فعالیت های این نهاد و شرکت های زیر مجموعه ی آن در مشهد حرف و حدیث زیاد است و به هیچ کدام نمی توان اعتماد کرد چون اصولا هنوز هیچ تحقیق و تفحصی جامع در باره ی آن انجام نشده است از آقای دکتر توکلی انتظار داریم در این مورد شفاف سازی بفرمایند زیرا با اشرافی که ایشان در زمینه ی مسایل اقتصادی دارند انشاالله بتوانند گزارشی کامل و جامع به مردم شریف ایران ارائه کنند . خداوند پشت و پناهتان باشد (3650000) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۱ ۰۰:۲۸:۱۳
سلام
من هم موافقم که باید از این نهاد تحقیق و تفحص شود . حتما جناب آقای رئیسی هم ، با مدیریت بسیار خوب خود ، جلوی بسیاری از فسادها را در آستان قدس رضوی خواهد گرفت . انشاالله (3656653) (alef-3)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۵ ۰۸:۲۲:۵۹
افرادی مثل آقای دکتر توکلی باید در مورد آین نهاد یزرگ تحقیق و تفحص کنند و گزارش آن را به مردم شریف ایران ارائه کنند . به امید آن روز (3663948) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۷ ۲۳:۵۶:۲۰
به نظر من هم ، این کار از عهده ی امثال جناب توکلی بر می آید . چون ایشان هیچ رودربایستی با کسی ندارند (3669676) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۲۲:۵۱:۳۸
سلام
در مورد مجتمع تجاری بازار بزرگ مرکزی مشهد که در چهارراه شهدای مشهد واقع است جالب است بدانید که پارکینگ برای خریداران و مشتریان و زوار و حتی برای مالکین مغازه ندارد . این تخلف بزرگ را باید به چه کسی گفت ؟
چرا رسیدگی نمی شود ؟ (3673373) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۹ ۲۲:۵۵:۰۶
آقای رئیسی بزرگوار
مردم از شما انتظار دارند در دوره ی جدید مدیریت حضرتعالی بر این نهاد ، جلوی همه ی فساد ها گرفته شود از جمله همین حق تقدیمی و مبالغ هنگفت آن که واقعا مردم ندارند پرداخت کنند . چرا هر طور که دلشان می خواهند مغازه ها را قیمت گذاری می کنند تا حق تقدیمی بیشتری از مردم بگیرند و وقتی می گوییم بیایید با همین قیمت که خودتان گذاشته اید مغازه را بخرید هیچ پاسخ قانع کننده ای نمی دهند . لطفا رسیدگی بفرمایید . (3673376) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۰ ۲۱:۳۴:۵۷
به نظر من حق با ایشان است من هم شنیدم آستان قدس هر جور دلش بخواهد قیمت گذاری می کند و حق تقدیمی می گیرد و به نظرات کارشناسی بنگاه های املاک هم هیچ توجهی نمی کند (3674419) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۰۵ ۰۸:۵۸:۰۴
باید بر همه چیز و همه ی افراد نظارت باشد تا تخلفی در هیچ جایی صورت نگیرد (3664036) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۴ ۲۳:۰۰:۳۳
چرا این مجتمع تجاری بازار بزرگ مرکزی که در چهارراه شهدای مشهد قرار دارد فاقد پارکینگ است ؟ (3683546) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۴ ۲۳:۰۱:۲۳
آقای دکتر توکلی ؛ از شما خواهش می کنیم در مورد فعالیت های آستان قدس تحقیق و تفحص کنید (3683547) (alef-11)
 
رضوان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۱۵:۵۴:۰۸
برنامه هدفمند و نهایی سازمان چیست ؟ رشد اقصادی ! رشد فرهنگی ، رشد .... ؟ با اینحال تا شفافیت موضوع برای من بنظر می رسد پیاده سازی برنانه استراتژیک اجرایی کاربردی نه فرمایشی نمایشی با مرکزیت مدیریت های اجرایی سازمان می تواند سبب رشد بسیار خوب این مجموعه شده و یک سیستم خلاق از هدر رفت منابع در سایر بخش ها جلو گیری کند و کمک بزرگی به اقتصاد نفتی کشور کند باشد تا سایر سازمان های مشابه نیز از رشد اقتصادی بر پایه دانش در ایران که کمتر از 2 است به خود آمده و با تشکیل تیم های کار افرینانه و خلاقیت محور از اقتصاد نفتی که اعتیاد جامعه بزرگ ایرانی را گرفتار کرده برون اییم . (3686117) (alef-11)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۲۲:۴۰:۵۸
حسین
سلام بر خوانندگان سایت الف
به نظر من جزیره درست کردن در هیچ نظامی درست نمی باشد . همه باید تحت نظارت یک قانون و یک دستگاه نظارتی باشند . اگر قراره مالیات گرفته بشه باید از همه بگیرند . اگر قراره نظارت باشه باید بر همه باشه . اگر ملاک قانونه و بس باید برای همه باشد . (3686547) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۶ ۲۲:۴۸:۰۶
سلام
من تابستان 94 به مشهد برای زیارت رفتم و خواستم ماشینم را در همین پارکینگ بازار بزرگ مرکزی پارک کنم که اجازه ندادند و گفتند که صبح ها مال کارمندان آستان قدس است . جالبه پارکینگ در زیر مجتمع تجاری است ولی مشتریان حق استفاده از آن را ندارند . چه کسی باید به این موضوع رسیدگی کند ؟ (3686558) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۲-۱۷ ۱۶:۵۶:۱۳
علی
من هم شنیدم در این بازار بزرگ مرکزی مشهد که در چهارراه شهدا واقع می باشد تخلفاتی متعددی از جمله نداشتن پارکینگ برای زوار و مشتریان و کسبه ، گرفتن مبالغ هنگفت حق تقدیمی ، باند بازی و عدم مدیریت صحیح بر این مجتمع تجاری و راکد وکساد بودن بازار که همه ناشی از سوء مدیریت این مجموعه است و برخی تخلفات دیگر ..... خواهشمندیم از جناب آقای رئیسی بر این مسایل نظارت بفرمایند . با تشکر (3687498) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.