نظر منتشر شده
۱۵۳
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 147730
شهادت 5 ایرانی در انفجارهای کربلا+ اسامی
بخش خبری الف، 1 فروردین 91
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۴
انفجار دو خودروی بمب‌گذاری شده درمرکز شهر مقدس کربلا ۱۳شهيد و۴۰زخمي برجاي گذاشت که سه نفر از شهدا، از زائران ايراني هستند.

انفجار اول در ساعت هشت صبح به وقت بغداد در منطقه «باب بغداد» درفاصله يک کيلومتري حرم امام حسين (ع) روي داد وچند دقيقه بعد ازاين انفجار، و در حالی که آمبولانسها برای انتقال مجروحان به بیمارستان به محل وقوع این جنایت رسیدند، تروریستهای تکفیری از ازدحام جمعیت سوء استفاده و خودروی بمبگذاری دیگری را منفجر کردند که شمار زیادی از مردم بیگناه شهید و زخمی شدند. حال برخي از زخمي ها وخيم است و احتمال افزايش آمار شهدا وجود دارد.

یک گروه تروریستی نزدیک به وهابیون  موسوم به عراق اسلامی وابسته به شبکه القاعده که از اسلام برای پیشبرد اهداف مورد نظر غربی ها و صهیونیستها استفاده ابزاری می کند مسئولیت این جنایات هولناک را به عهده گرفت.

مدیر کل بین‌الملل و راهبردی امور زیارتی سازمان حج و زیارت نیز از اعلام شدن اسامی شهدا و مجروحین حادثه تروریستی صبح امروز در کربلای معلی خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی شهسواری در گفت‌وگو با فارس گفت: بر اساس اطلاعات به دست آمده خانم ‌ها شکوه آهنچی، ریحانه شمائی و آقایان رضا فولادکار، امیر شگفتی و احمدرضا شگفتی به شهادت رسیدند و یک نفر هنوز هویتش مشخص نشده است.

این مقام مسئول در سازمان حج و زیارت اذعان داشت: محمدرضا شگفتی، محبوبه بیلسازان، زهره میلانی، منصوره عامل‌زاده، صدیقه صادقی از مجروحین این حادثه تروریستی بوده‌اند.

از سوی دیگر، منابع عراقی از افزایش آمار انفجارهای تروریستی امروز در شهرهای مختلف به ۲۰۰ کشته و زخمی خبر دادند.

از دیگر مناطقی که امروز انفجار در آنها صورت گرفت شهرهای سامرا، بایجی، طوز خورماتو، دقوق و ضلوئیه واقع در شمال عراق و شهرهای حله و لطیفیه در جنوب کشور بودند.

همچنین یک خودروی پارک‌شده در پارکینگ ساختمان پلیس کرکوک و یک بمب کنارجاده‌ای تعبیه شده در خیابان منتهی به این ساختمان نیز لحظاتی پس از انفجار نخست، منفجر شد. بیشترین آمار تلفات مربوط به شهر کرکوک در شمال عراق است که انفجار یک خودرو در نزدیکی مقر فرماندهی پلیس ۷ نفر را کشته و ۳۰ نفر را زخمی کرد.

این انفجار‌ها در حالی صورت می‌گیرد که قرار است نشست سران ۲۲ کشور اتحادیه عرب برای اولین بار پس از سقوط رژیم بعث عراق طی چند روز آتی در شهر بغداد برگزار شود. این نشست به منزله آغاز کار دولت عراق در منطقه پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور است.
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۱۲:۵۲:۰۵
البته نهایت صبر و تسلیت را برای بازماندگان آرزومندم ولی من این ها را شهید نمی دانم. (714904) (moderator22)
 
علي
Canada
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۱۶:۵۲:۴۹
نظر شما در اين مورد مهم نيست و ارزشي ندارد، مهم جايگاه و ارزش اين زوار نزد خداست كه به نيت زيارت سيدالشهداء (عليه السلام) از خانه و سرزمين خود خارج شدند و در اين راه كشته شدند. اگر روايات صحيح در اين مورد كه اهل فن در درستي اونها ترديد ندارند را مطالعه كرده بوديد الان فقط براي اون زوار و زيارت سيدالشهداء(عليه السلام) حسرت مي خورديد. (714980) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۱۹:۵۹:۳۷
حسرت لحظاتی رو بخور که می تونی کاری برای مردم بکنی و نمی کنی (715053) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۷ ۱۳:۵۶:۲۲
چه ربطی داره؟! (718003) (moderator22)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۲۰:۱۵:۴۹
مگر من گفتم این ها می روند جهنم؟ مگر من گفتم که آن ها که این کار را کردند خوب کاری کردند؟ مگر من گفتم کربلا رفتن بد است؟ حرف من این است خدا به انسان عقل داده جایی که احتمال این است که انسان جانش مورد خطر قرار بگیرد برود یعنی به جان و عقل که مانند دو مروارید گرانبها خدا به انسان داده بی اهیت است. اگر شرایط عراق مثلا مثل مشهد امن بود من حتما می رفتم. (715061) (moderator22)
 
معصومه
United States
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۱۴:۴۲:۵۳
آدم با عقل و شعور،
اولا: شما بخاطر ایمان ضعیفته که لیاقت رفتن به سرزمین مقدس رو نداری
ثانیا: مرگ حق است و تقدیر است،آدم رو تخت بیمارستان بیفته بمیره بهتره یا تو سرزمین کربلا شهید بشه؟؟؟
شما لطفا دیگه از خو نتون بیرون نرو, چون موتور و ماشین هست و راننده ناشی هم که کم نیست,ممکنه اون دو مروارید گرانبها زیر چرخ ماشین له و لورده شه!!!
ثالثا،در سفر کربلا اگر احتمال خطر وجود داشته باشه مستحب موکده که بریم...اما در حج تمتع اگر احتمال خطر باشه واجبه که نریم..باور نداری زنگ بزن از دفتر مراجع بپرس...
رابعا، زمانیکه امام حسین و یارا نشون راهی کربلا شدند این راه براشون پر خطر بود ..
ازقدیم هم این راه هیچ زمانی امن نبوده و تا قیامت هم امن و امان نخواهد شدو تا همیشه این راه و این سفر با احتمال خطر همراه خواهدبود....
لدذا شما خودتو از این سعادت محروم نکن (715421) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۲۳:۲۲:۲۶
یعنی از حج مهمتره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (715589) (moderator22)
 
طاهر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۰۸:۰۵:۴۹
تو عربی . اولا ثانیا ثااثا............. (715663) (moderator22)
 
Hong Kong
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۰۹:۱۹:۳۰
همین بهتر که افرادی مانند شما کم بشن از این کره ی خاکی
برو فردا بپر زیر ماشین بگو مستحبه (715681) (moderator22)
 
کریم
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۱۴:۰۸:۱۳
در اسلام هرگز گفته نشده که یک مسلمان زیر دیواری که احتمال ریزش آن وجود دارد بخوابد
پس بنابراین رفتن به زیارت کربلا در شرایط کنونی به هیچ وجه درست نیست
و این را هم بدانید که انسان هر کجا بمیرد خداوند با توجه به اعمال و کردارش نسبت به او قضاوت خواهد کرد و اینطور نیست که مثلا من به صد نفر بدی کنم و حق دیگران را بخورم و بعد اگر در راه زیارت محل متبرکه ای کشته شدم خدا از گناهانم بگذرد
حکایتی در این مورد : روزی شخصی خطاب به کشته شدگان در راه اسلام گفت بهشت بر شما گوارا باد که در این لحظه پیامبر فرمودند من که پیامبر خدا هستم نمی دانم که خداوند در مورد من چه تصمیمی خواهد گرفت شما چگونه اینطور سریع اینها را به بهشت فرستادید.
البته منظور من این نیست که کشته شده ها چنین آدمی بودند ولی عدالت الهی اینطور حکم می کند که حکم هر کس جداگانه و با توجه به اعمال و نیاتش صادر شود .
خدا رحمتشان کند. (715801) (moderator22)
 
احسان
۱۳۹۱-۰۱-۰۴ ۱۱:۱۲:۳۵
خواهر محترم از اظهار نظر شما ممنونم (716118) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۴ ۱۳:۲۲:۰۲
شما می توانید تابع دین خدا باشید ولی توجه داشته باشید که در قرآن آمده است که خودتان را در مهلکه نیندازید. در زمان امام ره هم وقتی که آل سعود کشتار ایرانیان را به راه انداخت به دستور امام ، حج متوقف شد. البته اگر اعتقاد داشته باشید که زیارت عتبات، از حج واجب تر است، قضیه قابل نحس نخواهد بود. (716172) (moderator22)
 
حسین
۱۳۹۱-۰۱-۰۴ ۱۴:۵۹:۲۷
باسلام :باید به این خواهر محترممون عرض کنم ماکه نمی دونیم بنده خدائی که این نظر روداده چند سالشه ویا از نظر سطح علمی درچه مقطعیه باید اینگونه تصور کنیم که همون قدر قدرت درکش بوده هرکسی یه اندازه ای قدرت درک وتحلیل ویا .......من فرمایشات شماروتائید میکنم وانشالله ایشون هم بیشتر مطالعه علمی داشته باشند بخصوص دراینگونه موارد تابهتربتونن اظهار نظر کنندوموردانتقاد دیگران کمتر قراربگیرند (716214) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۶ ۱۶:۳۵:۱۶
اولا دمت گرم که این رو گفتی
احسنت
ثانیا تا قیامت فکر نکنم
انشا الله آقامون میاند و راه کربلا رو برای تموم ما امن و امان میکنند اونوقت به خیلی ها میفهمونیم عزای حسین یعنی چه
به خدا من بدبخترین آدم روی زمینم ولی وقتی اسم کربلا و امامحسین میاد دلم میخواد از جا کنده بشه
چرا ؟؟ نمیدونم . همینقدر میدونم که ما بر حقیم همین (717384) (moderator22)
 
یه بنده خدا
۱۳۹۱-۰۱-۰۸ ۱۵:۰۰:۰۲
یکی میشه به من بگه شهید یعنی چی؟!!!

ما خیلیامون نمی دونیم شهیدد یعنی چی ولی در این مورد اظهار نطر می کنیم!!! (718682) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۲۲ ۱۱:۱۶:۴۷
خداوند به شما جزای خیر عطا فرماید که چه زیبا پاسخ داده اید و زیبا توصیف کردید حقیقتاً خود من هم مثل همین فرد فکر میکردم و میگفتم عقلا وقتی سفر کربلا خطر دارد نباید فعلا رفت ولی با پاسخ زیبای شما نظرم عوض شد . (733868) (moderator18)
 
سید محمد
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۱۶:۰۹:۲۳
سلام علیکم حسین آقا.
خداوند به انسان عقل داده است ولی برای زیارت رفتن امام حسین علیه السلام در زمان قدیم دست و پا میدادند و می‌رفتند و جان میدادند و این اصلاً جزو این نمی‌شود که انسان بی عقل باشد،بلکه صاحب عقل و خرد است،دشمنان می‌خواهند مردم از اهل بیت علیهم السلام دور بشوند با ناامنی،و ما محبین اهل بیت علهم السلام باید جان بی ارزش خود را در این راه بدهیم،آیا در زمان امام حسین علیه السلام در کربلا مگر حضرتش به اصحاب نفرمودند که فردا همه کشته می‌شوند،هرکه می‌خواهد برود،برود و دست زن و بچه مرا هم بگیرد و ببرد،چرا بعضی ها رفتند و عده‌ای ماندند؟ در خالیکه می‌دونستن که فردا کشته می‌شوند؟در صورتیکه امام حسین علیه السلام به همه فرمودند که همه فردا کشته می‌شوید؟! و کسانیکه ماندند حضرتش جایگاه آنها را در بهشت نشان دادند و فخر کردند که مثل اصحاب من نبوده و نخواهد آمد! آنهایی که ماندند یعنی عقل نداشتند؟جواب این است که جان دادن در راه حضرت جزو بهشت و فخر و عقل نیست.
گفت ای گروه هر که ندارد هوای ما
ره گیرد و برون رود از کربلای ما
ما داغ تن بخواری ناکرده ترک سر
نتوان نهاد پای به خلوت سرای ما
کمی تأمل کنید در نظرتون و تجدید نظر،لیاقت می‌خواهد شهادت در راه امام حسین علیه السلام.
در این زمان هم امام زمان علیه السلام غریب ماندن و فقط دنبال 313 مرد می‌گردند مگر مرد شدن چقدر زمان می‌خواهد که حضرت مهدی علیه السلام بعد 1178 سال هنوز این تعداد مرد پیدا نشده است؟!! کمی جای فکر و تأمل دارد.
در پناه صاحب الزمان باشید
یا علی
خدانگهدارتون (715448) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۲۲:۱۸:۴۴
اگر اینطوره که شما میگی پس تو خیابون رفتنم خلاف عقله چون خطرناکه !!!!!!!!!!
نیت مهمه اخوی (715962) (moderator22)
 
اميرحسين شگفتى
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۱-۰۶ ۰۱:۵۶:۳۱
اگر امام حسين (ع) بطلبندتان حتماً مشرف مي شويد برادر:)
اگر لطف كنيد در كار سيدالشّهدا(عليه السلام) هم دخالت نكنيد كه تعيين ميكنيد چه كسي شهيد است و چه كسي نيست! يا علي مدد. (716986) (moderator22)
 
مجتبی
۱۳۹۱-۰۱-۰۶ ۱۶:۳۱:۵۱
البته شما خیلی زیاد از دین و به خصوص مذهب تشیع چیزی نمیدانی
خیلی از این افرادی که الان دارند به عتبات عالیات مشرف میشوند میدانند که ممکن است در این راه جانخودشان را از دست بدهند ولی بازهم به این کار مبادرت میکنند. میدانی چرا؟
برای اینکه اعتقداتشان خیلی محکم تر از امثال تو هست. آنه معتقدند که اگر در این راه جان عزیزشان را از دست دادند شریک هستند در روز عاشورا و محشور میشوند با شهدای کربلا.
خدا بهت فهم عمیق بدهد تا بتوانی بیشتر به این موضوع فکر کنی و بفهمی که موضوع چی هست. (717381) (moderator22)
 
الی
Canada
۱۳۹۱-۰۱-۲۲ ۰۱:۵۷:۲۷
این صحبت شما در مورد همه ی موارد صحیح است غیر از کربلا. در روایات متواتر و توصیه ی ائمه و بزرگان دین این طور دیده می شه، چه بسیار دست ها و سرهایی که در طول تاریخ برای رفتن به کربلا از تن ها جدا شده. زیارت امام حسین کم چیزی نیست که این خطرات جلوی آدم رو بگیره. اونقدر ارزشمنده که ملائکه ای که برای زیارت می آن در انتظار نوبت زیارت بعدی می مونند. این ها رو بزرگوارانی فرموده اند که در حدیث ثقلین هم طراز قرآن قرار دارند. این که شهیدند یا نه، الله اعلم، ولی خودشان به سعادت رسیدن، البته امان از دل خانواده های داغدار باقی مانده. (733479) (moderator18)
 
علی ص
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۰۳:۲۴:۴۰
خدا رحمتشون کنه.من اینو میگم نه به خاطر اینکه کارهای اونارو قبول دارم بلکه سعی میکنم واسه هرکی که بشنوم مرده اینو بخوام حتی اون خوانننده هایی که ممکنه شماها اونو خراب یا حیوون ! بدونید
بگذریم به هرحال من کار ندارم کدوم عالم چی گفته اما این سفرهای غیر عقلانی به مناطق خطرناک برای زیارت رو اصلا قبول ندارم وبه نظرم اشتباست و چه بسا حرامه که البته درک این موضوع برای خیلی از افراد مذهبی نا ممکنه (با کمال احترام) در کل حرف من اینه که مسائل بسیار مهمتر از زیارتو حجابو اینجور چیزا رو ببینید مثل حقوق همدیگه و احترام و ازادی و ظلم و..... (715238) (moderator22)
 
Canada
۱۳۹۱-۰۱-۲۲ ۰۲:۰۵:۳۷
انسان یک موجود چند جانبه است، نه تک بعدی. احترام به حقوق دیگران و غیره یکی از وظائف انسانه، در دین ما تمام این وظائف لحاظ شده و در هر کدوم هم افراط و تفریط درست نیست. حق الله و حق الناس در دین ما مشخصه و مظاهرش و مصادیقش کاملا معلومه. در دین ما حتی انسان در برابر جسم و روح خودش هم مسئوله، مثلا اگر کاری برای جسم انسان ضرر داشته باشه انجامش درست نیست، مانند روزه گرفتن فرد مریض. نباید از یه طرف بوم افتاد. آدمی باید در تمام ابعادش رشد کنه و سعی کنه بهترین باشه. (733485) (moderator18)
 
فروغ
United States
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۲۰:۰۶:۵۱
لطفامعنای کلمه شهیدراباتوجه به روایات اهل فن که تردیدی دران نیست برای من عامی تعریف بفرمائید استفاده کنیم. (715925) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۱۸:۱۱:۰۹
عزیز دل این شما نیستید که تعیین می کنید چه کسی شهید است و چه کسی شهید نیست. (715007) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۱۸:۲۲:۰۷
جناب حسین آقا به احترام اسمتون از اضهار نظر دراموری که تخصص ندارید پرهیز کنید (715011) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۲۰:۰۰:۵۶
شهید شناسی تخصص شده!!!! (715055) (moderator22)
 
reza
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۲۰:۱۱:۵۳
دقت کنید قرمز مخالف -مثبت موافق (715059) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۱۸:۲۴:۴۰
سلام دوستم عیدت مبارک
اگه یه مسلمون تو راه رفتن به مسجد بمیره شهید محسوب می شه چه برسه به این افراد که توسط دشمنان اهل بیت کشته شدن.
مرگ بر آل سعود (715013) (moderator22)
 
رضا محمودی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۲۲:۱۱:۵۶
دوست عزیز کشتن و به جان هم انداختن مسلمین کار دشمنان اسلام است.با شعار تفرقه بینداز وحکومت کن تمام سرمایه مسلمین را به یغما می برند.البته همدستی بعضی از سردمداران کشورهای اسلامی را نباید نادیده گرفت.در ثانی سیستم اطلاعاتی کشور عراق هنوز به آن پختگی نرسیده واین ماهستیم که باید برای حفظ جانمان با تفکر عمل نماییم چون در اسلام در مورد حفظ جان توصیه های فراوانی شده است.اگر با دشمن رودرروقرار بگیریم شهادتمان با ارزش تر است. (715126) (moderator22)
 
Canada
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۱۸:۳۴:۲۶
خیلی ممنون ان شاء الله هر موقع خدا از شما نظرتون رو پرسید، شما بفرمایید. (715017) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۲۰:۰۴:۲۴
جالب اینه که خدا نظر شما را هم نپرسیده این عزیز نظرشو داده شمام نظرت و بده خدا رو هم وسط نکش!

من برای خانواده این عزیزان آرزوی صبر می کنیم (715056) (moderator22)
 
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۱۹:۳۲:۰۵
حسین آقا
مطمینم شما شما مسیحی یا یهودی و زردتشتی و غیر مسلمان نیستید چون اونا ابن حرف رو نمیزنن که کسی که در راه عقاید و اهل بیت پیامبرش کشته میشه شهید نیست
نفرتی که متن شما داره بوی وهابیت رو میده (715035) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۰۱:۰۷:۱۸
شما هم بد نيست از دو خط نوشته افراد دين و ايمون اونها رو بيرون نكشي. رئيس تهمت وهابيت تهمت كمي نيست رعايت كنيد به صلاح و صواب نزديك تر است. (715201) (moderator22)
 
فرناز
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۱۹:۵۵:۰۴
فكر كنم در اول سال بهتر باشه اين بحث ها رو مطرح نكنيم. ان شاءالله خدا اون
عزيزان رو با حضرت سيد الشهداء(ع) محشور كنه.
الهي آمين (715052) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۰۳:۲۰:۰۰
بسیار براتون متاسفم که به چند هموطن و همنوع خودتان که مظلومانه به شهادت رسیده اند میگویید اینها..... واقعا یک لحظه خودتونو جای اون افراد بذارید (715237) (moderator22)
 
بیم موج
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۱۵:۵۷:۴۹
ببخشید شمایی که اینها را شهید نمی دانید بدلیل آنکه آدم عاقل جایی که خطرباشه نمی ره! به این نکات توجه کنید:
اگر اینطور باشه همه اون زائرانی که در طول تاریخ برای رسیدن به کربلا کشته شده اند، شهید نیستند؟!
اصلا اگر چنین بود که امروز دیگر نامی از حسین(ع) باقی نمانده بود!
شما می دونید که در طول تاریخ بالاخص در دوران بنی امیه و بنی عباس و دیگر حکام مخالف اهل بیت(ع) همه تلاشها بر آن بود که قبر حسین(ع) نابود شود و کسی به زیارت آن نرود؟!
می دانید که زائر ایشان شدن جرم بود و خطر مرگ داشت!
می دانید که قبر مطهر ایشان چندین بار شخم زده شد و به آب بسته شد تا برای همیشه از بین برود! و این زائرین حسینی و مجاهدین فی سبیل الله بودند که با از گذشتن از جان خود به زیارت رفتند تا نام حسین باقی بماند؟!

از شما سوال دارم اگر به جرم بردن نام حسین(ع) شما را تهدید به کشتن کردند آیا باید از بردن نام حسین(ع) نیز به جرم داشتن خطر پرهیز کرد؟

اگر اینگونه به مسایل نگاهیم کنیم که ستمکاران و ظالمان با تهدید و ارعاب نام حق و عدالت را از یادها خواهند برد! و ظلم و ناپاکی فراگیر خواهد شد!

بنظرم بهتر است تاملی بیشتری بفرمایید
به امید روزی که زائران حسینی با آرامش و امنیت خاطر به زیارت نائل شوند
موفق باشید (715443) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۲۲:۲۹:۵۸
سلام دوست عزیز
خوشحالم که حرفهایتان را منطقی بیان فرمودید. و بنده با قسمت زیادی از آن موافقم. اما شما از کجا میدانید که آنها به این نیت رفتند آنجا که با زیارت خود نام امام حسین را زنده نگه دارند؟
خیلی از مردم همینطوری میروند زیارت، و تصور هم نمیکنند که ممکن است در راه زیارت کسته شوند. بله اگر کسی با قرب الی الله و با این نیت برود که اگر در راه کشته شود به خاطر فرض زیارت کشته شده باشد حرف شما به نظر بنده درست است
اما در هر حال خداوند روح این عزیزان را قرین آرامش اروی نماید و آنها را با بخشایش خود به علو درجات شهیدان فی سبیل الله نائل فرماید.
با تظکر از الف که سانسور نمیکنه (715564) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۱۲:۱۷:۱۷
صحبت متقنی بود و در بین پاسخها کاملترین پاسخ را جنابعالی فرمودید جناب بیم موج.
درود بر شما. (715739) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۱-۰۴ ۱۷:۲۹:۰۲
جان مهمتر از دين و اسلام است. اگر دين به خطر افتاد جان را بايد فداي دين كرد در فرض مذكور چه نتيجه اي از به شهادت رسيدن زوار مي توانيم بگيريم . وقتي رزمندگان از امام خواستند كه دعا كن تا شهيد شويم فرمود دعا مي كنم تا پيروز شويد.جان مهم است الان دشمن كم نداريم پس بايد بيشتر مراقبت كنيم و انسان هاي ارزشي را بيجهت از دست ندهيم و در موارد ضروري از آن استفاده كنيم. بله زيارت مهم است ولي وقتي امنيت نيست و دست و پاي زوار هم بسته است در دفاع از خود چه بايد كرد؟آيا بهتر نيست با تعقل بيشتر به امور نگريست؟ خواهش مي كنم كمي تامل كنيد.در چنين اوضاعي اگر پشت بام خانه خود نيز بروي و سلام بدهي خالصانه و با عمل به دستورات ديني. آقا جواب سلامت رو ميده (716255) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۲۲:۱۶:۴۷
دلیلتون چیه ؟ (715961) (moderator22)
 
احسان
۱۳۹۱-۰۱-۰۴ ۱۱:۱۰:۲۵
لازم نیست شما اظهار نظر کنید . اصل آن است که خدا آنها را شهید حساب کند . سفر کربلا همیشه سفری با مشکلات فراوان بوده . همیشه زائرینی بودند که جان خود را در راه زیارت امام حسین فدا کرده اند و این مختص امروز و فردا نیست . کسانیکه به زیارت امام حسین ع میروند در اصل آماده شهادت هستند و این را در خواندن زیارت عاشورا بیان میکنند . (716116) (moderator22)
 
عماد
United States
۱۳۹۱-۰۱-۰۴ ۱۹:۴۷:۵۴
حیف اسم حسین که روی جنابعالی گذاشتن!!
اسم تو رو باید می ذاشتن ابوموسی اشعری!!!!!!! (716302) (moderator22)
 
شهلا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۶ ۰۹:۰۹:۵۱
برای ما مهم نیست که شما چه می دانید یا نمیدانید..............اصلا چقدر شما در رابطه با اسلام اطلاعات دارید.........که چنین قدرت تشخیصی دارید...........واقعا انها به چه جرمی به اصطلاح شما کشته شدهاند..........مثل اینکه از اسلا م ناب محمدی بویی نبرده ای..شهیدند...شهیدند.........شهید..........ما هم عاشق ....شهدا و شهادت.............به ما میگن دیوانه ...........دیوانه حسینیم..........دیوانه شهادت............................عشق است ...عشق است.......عشق است (717081) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۷ ۱۲:۴۷:۲۷
میشه بپرسم: شغل شما چیست (717941) (moderator22)
 
آزاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۱۵:۵۸:۴۳
خداوند انشالله که در جوار نبی اکرم ض محشورشان کند
یا صاحب الزمان بفریاد رس (714957) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۱۵:۵۸:۵۵
مرگ بر تروريستهاي جنايتكار كه از ابزار بمب گذاري براي نيات كثيف خود استفاده مي كنند (714958) (moderator22)
 
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۴ ۰۱:۲۸:۳۸
سلام
افرادی که به این نظر رای منفی داده اند ازشون یه سوال داشتم:
انسان میدونید بعنی چی؟؟!! (716017) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۱۷:۱۵:۱۳
نکته اینجاست که امریکا از عراق خارج شده؛ اما امنیت در آنجا وجود ندارد. این نشان از تحلیل کاملا نادرست دستگاه دیپلماسی ما دارد.
وجود امریکا برای مهار و پدیدآمدن یک دولت مقتدر لازم بود. دمیدن بر آتش تندروها، چه موافق امریکا و چه موافق هر کشور دیگری؛ به صلاح هیچ کشوری نیست و میوه‌ای جز آنچه اکنون در عراق دیده می‌شود نیست.
در جامعه متنوع عراق؛ راهکار حذف سیاسی و فکری طیف مقابل نیست. بلکه مماشات و تعامل و تعاطی افکار و استفاده از نیروهای میانه‌رو و سیاست‌های جاذب ایران برای همه‌ی گروه‌ها در کنار فتوای جدی علمای عراق و ایران و عربستان مبنی بر حرام بودن کشتار تروریستی و کسانی که با هر منصبی؛ بی‌دفاع در حال زندگی روزمره مورد حمله قرار گرفته‌اند و محارب‌بودن عاملان با خدا و رسولش شاید کارساز باشد. و این نیاز به وحدت علمای ایران؛ مصر و عراق و عربستان دارد.
یک کار فرهنگی بزرگ لازم است. (714989) (moderator22)
 
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۱۱:۴۵:۵۵
کاملا موافقم.
باور کنید اگه آمریکا موجب سقوط دولت سفاک طالبان نمیشد 100% تا الان مشکلات زادی رو برای ما بوجود آورده بودن.چقدر طالبان جسور و پرو بود که 11 دیپلمات ما رو اعدام کرد.
مطمئن باشید صدام حسین هم تا الان فکرای بلندپروازانه به سرش زده بود و یه جنگ دیگه درست کرده بود! (715342) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۱۹:۲۴:۱۱
اگرامریکااین کاررانم یکرد خودمردم عراق اینکارراانجام می دادندهمین طورکه مردم مصررا اینکارباتوکل به خدا انجام دادند امریکا فقط باعث کشته شدن مردم بی گناه شدند (715515) (moderator22)
 
یوسف
United States
۱۳۹۱-۰۱-۰۷ ۲۰:۱۹:۴۸
حالا کی گفته طالبان سقوط کرده؟ 11 ساله دارن تو افغانستان خاله بازی میکنن (718202) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۴ ۱۲:۴۵:۵۲
واقعا فکر میکنید اون همه هزینه ای که امریکا کرد برای از بین بردن طالبان بود؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!! (716156) (moderator22)
 
حسین
۱۳۹۱-۰۱-۰۴ ۱۵:۱۳:۱۵
سلام دوست عزیز : کی میگه آمریکائیها ازعراق خارج شدن پس اون 000/150 پرسنل دیپلمات که به ظاهر بنام دیپلمات ولی در اصل برای نیات شوم آمریکا در عراق مستقر هستند چیه ؟تمامی این کارهای خرابکاری وبمب گذاریها کار همین هاست وعده ای از بعثیون باقی مانده رژیم افلقی صدام ملعون (716218) (moderator22)
 
مهدی
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۱۸:۱۰:۵۷
بنام خدا آقای عزیزی که اینها راشهید نمیدانید باید به عرض مبارکتان برسانم هر کس در راه زیارت ائمه معصوم مخصوصا امام حسین علیه السلام به طور طبیعی بمیرد اجر شهیددارد چه برسد که دراین راه مظلومانه کشته شود قطعا شهید است وپاک وپاکیزه وارد صحرای محشر خواهد شد وپیامبر وائمه معصوم شفیعان اوخواهند بود خدا روزی ما هم بکند آمین (715006) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۲۰:۱۱:۲۲
کم فروشی نکن حق کسی رو نخور دروغ نگو دزدی نکن اشتباهاتت را توجیح نکن
سعی کن به همنوعت اگر انسان شریفی بدون نظر به دینش کمکش کن
این کارها را بکنی حتما شفاعتت را پیامبر پیش خدا می کند.

یکم بجای دعا عمل کنیم. خدا چرا به کسی که فقط دعا می خونه و هیچ کار مفیدی نمی کنه کمک کنه؟ این عدالتی نیست که خدا دربارش گفته (715058) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۱۹:۲۸:۴۴
اولا هرکسی لیاقت رفتن به زیارت امامان راندارد وهرکسی لیاقت شهاد ت راندارد شک نکید کسانی که به زیارت معصومین رفتند ودرانجا کشته شدند همه ی اعمال خوب راداشتند (715519) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۲۲:۳۲:۲۸
دوست عزیز حرف شما هم کاملا بی منطق است!!
مگر این آقا گفته کم فروشی و ... کرده‌ام و بعد اظهار نظر در مورد اجر شهادت کرده است؟!!
البته بنده نظرم را بالاتر بیان کردم (715567) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۱۸:۲۰:۳۲
جناب حسین آقا به احترام اسمتون از اظهارنظر در اموری که در تخصص جناب عالی نیست پرهیز کنید وبه خدا پناه ببرید (715010) (moderator22)
 
محمدمهدی
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۱۸:۴۱:۴۵
بیچاره ها دقیقا تو لحضات نزدیک سال تحویل کشته شدن.
روز اول سالی خیلی ناراحت شدم ، خدا رحمتشون کنه (715020) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۲۲:۳۲:۵۸
مثبت دادم اما بیچاره لفظ درستی نبود دوست عزیز (715568) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۱۹:۰۸:۲۹
" یک گروه تروریستی نزدیک به وهابیون موسوم به عراق اسلامی وابسته به شبکه القاعده که از اسلام برای پیشبرد اهداف مورد نظر غربی ها و صهیونیستها استفاده ابزاری می کند مسئولیت این جنایات هولناک را به عهده گرفت. "
این که گفتی یعنی چه ؟ این 4500 سرباز امریکایی در تصادف جاده ای کشته شده اند ؟ ( مگه ایرانه ؟ ) (715029) (moderator22)
 
نادر
United States
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۱۹:۲۰:۵۸
مرگ بر هر چی وهابی
مرگ بر هر چی تندرو
مرگ بر هر کس و هر کشوری که از اونا حمایت میکنه
مرگ بر اسراییل و هر کسی و هر کشوری که حمایتش میکنه (715033) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۰۱:۵۴:۵۱
بعضی قسمتهای حرف شما هم شبیه تندروها است! (715217) (moderator22)
 
شایان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۱۰:۵۴:۴۰
با گفتن مرگ بر این، مرگ برآن چیزی درست نمی شود . جایی که نا امن است نباید به آنجا رفت اگر کسی برود خود کشی کرده وشهید محسوب نمی شود. (715321) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۱۹:۳۷:۳۰
من برا ی تومتاسفم توچه میفهمی که شهادت یعنی چه امثال شماها فقط به دنیا چسبیده ایدوفکرمرگ نیستیدوفکرمیکنیدمرگ سراغ شمانمی اید من فقط به تومی گویم هرکسی که بهقصد زیارت امامان برود ودرانجاکشته شودشهیداست بعید می دانم امثال شمادنیا پرستان این چیزها رابفهمی (715522) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۲۲:۳۴:۴۴
اینکه هر کسی شهید نیست درست است اما این حرف شما هم کاملا اشتباه است که آن را معادل خودکشی دانسته‌اید !! (715570) (moderator22)
 
علیرضا
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۰۷:۲۰:۳۴
سلام
اتفاقا باید بگم باهمین شعارها کار درست میشه...همین شعارها بود که انقلاب اسلامی رو پیروز کرد اگه مردم توی خانه ها شعارمیدادند که چیزی درست نمی شد...
خیابون ها هم ناامنه چون راننده ناشی کم نیست پس شما بشین توی خانه!!!!....بعدش هم مرگ حقست اگه اجل کسی برسه نمیتونه از اون فرار کنه پس اگه فکرمیکنید با نرفتن به چنین سفرهایی از مرگ فرار کنید باید بگم اشتباه میکنید....خدا رحمتشون کنه و إن شاءالله با امام حسین علیه السلام محشور بشن... (715659) (moderator22)
 
فاطمی
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۱۲:۲۴:۵۵
وقتی در روایات موکدا داریم زیارت مربوط به امام حسین با وجود خطر هم مستحب است و قربانی در این راه شهید محسوب می شود و مراجع عظام هم این را تایید می کنند به چه دلیل باید نظر شما پذیرفته شود؟
آیا جنابعالی از خداوند حکمی، تاییدیه ای یا.... برای تشخیص شهید و شهادت گرفته اید که اینگونه با اعتماد بنفس صحبت می فرمایید؟ (715741) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۲۲:۳۱:۲۶
پس نباید تو اتوبان هم رفت چون خطرناکه (715966) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۲۱:۰۰:۵۵
من به این مقاله کاری ندارم
بارها در این رابطه مطلب نوشتم الف جان منتشر نکرده
بابا به پیر به پیغمبر اضهار نظر غلطه! درستش اظهار نظره..
لحضات غلطه! لحظات...
چی بگه آدم آخه... (715090) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۰۸:۱۴:۱۱
الف هق داره مونتشر نکنه آخه مگه تو موعلم دیکته ای بیکار ! ببین منزورش چیه .......... (715665) (moderator22)
 
حسن
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۲۱:۰۷:۰۷
ای کاشکی کمیته ای پیگیر امنیت ایرانیهای خارج از کشور میشد (715095) (moderator22)
 
شهاب
United States
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۲۱:۴۸:۵۴
خدا بیامرزدشان
من آقای شگفتی را چندی پیش دیدم ... (715114) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۲۱:۵۳:۴۶
مرگ و نفرت بر آنها که میپندارن آمریکا دوست ملت هاست و آگر به کشوری وارد شود همه چیز روبراه میشود.
کشته ها و بی خانمان ها را در افغانستان و عراق ببینید و آنوقت بگویید مرگ بر آمریکا و دله دزد های وهابی و سلفی مزدورش. (715118) (moderator22)
 
مرتضی اشرفی
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۲۲:۵۸:۵۶
نمیشه تا برقرار شدن امنیت، رفتن به کربلا منع شود؟ (715150) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۱۲:۱۰:۵۰
نمی شود دیگرشمانظرندهی (715736) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۱۲:۲۲:۵۷
من خطاب به کسانی که میگویند نظام بایدر فتن به کربلا راممنوع کند میگویم شمامیتوانید به کربلانروید لطفاازطرف مردم سخن نگویید ودرموردشهادت هرکس به قصدزیارت امامان برود ودرانجاکشته شود شهیداست (715740) (moderator22)
 
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۲۳:۱۸:۳۲
اگر این اتفاق خدای ناکرده برای زائران عراقی در ایران بیفتد ایا به همین سادگی میگذرند این چندمین بار است که هموطنان ما کشته میشوند مگر تامین جان ومال انها با دولت عراق نیست در خصوص شهید بودن انها خدا رحمت شان کند ولی در حال دفاع از کدام مرز اسلامی بودن لطفا از کلمه شهید استفاده نکنید (715158) (moderator22)
 
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۰۱:۱۵:۲۶
ما نمی توانیم در مورد شهید بودن یا نبودن کسی از جانب خودمان تعیین تکلیف کنیم و قطعا در این تعیین مصداق باید به روایات مراجعه کرد، ولی در روایات فقط به کسانی که از مرز های اسلامی دفاع میکنند اطلاق شهید نشده و مصداق شهید فراتر از مدافعین مرز های اسلامی است.
پیامبر اکرم (ص) فرمودند: هر کس با محبت اهل بیت پیامبر(ص) از دنیا رود شهید محسوب میشود، چه رسد به این بزرگواران که جان عزیزشان را بر سر این محبت تقدیم آستان حسینی(ع) کردند.
به موارد فوق اضافه کنید ثواب هایی که در مورد زیارت حضرت سیدالشهداء(ع) و آسیب دیدن و کشته شدن در این مسیر در روایات ذکر گردیده است.
در ضمن دوستانی که به خاطر نا امنی عتبات عالیات بر این زوار خرده گرفتند و عقل و شعور آن ها را زیر سؤال برده اند اگر نگاهی به آمار تصادفات جاده ای علی الخصوص در ایام تعطیلات نوروزی بیاندازند، گمان میکنم در عقل و شعور تمامی مسافران نوروزی شک نمایند چون به شهادت آمار و ارقام هنوز هم جاده های ما از ناامن ترین جاده های دنیاست.
و کلام آخر؛ اگر یک لحظه خودمان را جای خانواده های داغدار این عزیزان قرار میدادیم این قدر راحت به خودمان اجازه ی اظهار نظر های .....!! نمی دادیم. (715623) (moderator22)
 
علی
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۰۷:۲۴:۳۸
سلام
شهید بودن فقط به دفاع کردن از کشور نمیگن!!!!! (715660) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۱ ۲۳:۱۹:۱۸
ریحانه ی گل ما که در این حادثه پرپر شد مثل همه ی ما می خواست عیدشو به بهترین جای دنیا سفر کنه ... اون فقط دوازده بهار رو دیده بود...حالا می خوای بهش بگی شهید یا نه فرقی به حال هیچ کس نمی کنه فقط تنگ نظری و بخل و سنگ دلی که راجع به کشته شدن چند تا انسان پاک بی گناه آدم این طوری نمک دستش بگیره واسه زخم دل مردم...اعتقاد ما اینه که این گل ها پیش باغبون مهربون جا دارن...حسین آقا با حرفت بد جوری دلمون و شکوندی و سوزوندی... (715159) (moderator22)
 
United Kingdom
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۰۱:۱۳:۵۰
mikhastan naran jaaye naa amn, harki kharboze mikhore paaye larzesham mishineh (715203) (moderator22)
 
عاشق کربلای پربلا
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۰۱:۳۶:۳۵
شما اول مشخص کن پیرو چه دینی هستی تا برات بگم هر خربزه ای لرزنداره بلکه شیرینی وحلاوت خاصی داره واون پوستش هست که کسانی رو که چشم دل ندارن بدجوری زمین میزنه (715638) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۱۸:۵۶:۱۲
بابا خيلي دكسيگني
من همه اين شهداي را ميشناختم
همه اهل منطق و عقل بودن
بعضي هاشون بيش از بيست بار به كربلا رفتن
حالا يك حروم زاده اي يك غلطي كرده شما چرا بي علت مغلطه ميكني
اين ها كه از شما طلب ديه نكردن از دولت هم طلب نكردن بلكه همه خانواده هاشون و اقوام و دوستان به اين نحوه فوت وكشته شدن و شهادت غبطه خوردن
شما هم ميتوني تو مراسم شون در مشهد و تهران شركت كني ببيني دروغ ميگم يا نه (715906) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۷ ۱۷:۱۸:۱۳
میدونی غیرت و شرف یعنی چی؟ اصلا میدونی آدم و آدمیت یعنی چی؟ انشاءاله به سرت بیاد تا ضجه بزنی شاید بفهمی که نظر ناجوانمردانه ای رو امروز نوشتی هنر نیست (718106) (moderator22)
 
محمد حسین
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۰۲:۱۰:۰۵
خداوند این افراد را با ائمه اطهار محشور نماید چه شهید محسوب شوند و چه نشوند.
لیکن در این شرایط وانفسا که وهابیون و ...در پی کشتن شیعیان هستند این نوع مسافرتها چه لزومی دارد؟ آیا نمیشود از مناظق زیارتی مملکت خودمان استفاده کرد؟
فقط سوال است لطفا آتشی نشوید فقط جواب فرمایید. (715224) (moderator22)
 
بیم موج
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۱۶:۰۰:۰۲
ببخشید شمایی که اینها را شهید نمی دانید بدلیل آنکه آدم عاقل جایی که خطرباشه نمی ره! به این نکات توجه کنید:
اگر اینطور باشه همه اون زائرانی که در طول تاریخ برای رسیدن به کربلا کشته شده اند، شهید نیستند؟!
اصلا اگر چنین بود که امروز دیگر نامی از حسین(ع) باقی نمانده بود!
شما می دونید که در طول تاریخ بالاخص در دوران بنی امیه و بنی عباس و دیگر حکام مخالف اهل بیت(ع) همه تلاشها بر آن بود که قبر حسین(ع) نابود شود و کسی به زیارت آن نرود؟!
می دانید که زائر ایشان شدن جرم بود و خطر مرگ داشت!
می دانید که قبر مطهر ایشان چندین بار شخم زده شد و به آب بسته شد تا برای همیشه از بین برود! و این زائرین حسینی و مجاهدین فی سبیل الله بودند که با از گذشتن از جان خود به زیارت رفتند تا نام حسین باقی بماند؟!

از شما سوال دارم اگر به جرم بردن نام حسین(ع) شما را تهدید به کشتن کردند آیا باید از بردن نام حسین(ع) نیز به جرم داشتن خطر پرهیز کرد؟

اگر اینگونه به مسایل نگاهیم کنیم که ستمکاران و ظالمان با تهدید و ارعاب نام حق و عدالت را از یادها خواهند برد! و ظلم و ناپاکی فراگیر خواهد شد!

بنظرم بهتر است تاملی بیشتری بفرمایید
به امید روزی که زائران حسینی با آرامش و امنیت خاطر به زیارت نائل شوند
موفق باشید (715444) (moderator22)
 
سید محمد
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۱۶:۲۰:۳۵
سلام علیکم محمد حسین آقا
در پی سؤال شما: اگر شیعیان و محبین ائمه معصومین علیهم السلام از ترس کشته شدن در راه زیارت اهل بیت علیهم السلام شانه خالی کنند و به زیارت نروند دشمنان اهل بیت علیهم السلام از این فرصت استفاده می‌کنند و شیعیان را از راه دیگر از بین می‌برند و حرمت حرم اهل بیت علیهم السلام را از بین می‎برند.مثل: حرم ائمه بقیع علیهم السلام
امیدوارم که جواب شما را توانسته باشم بدم
در پناه صاحب الزمان علیه السلام باشید
یا علی (715454) (moderator22)
 
عاشق امام حسین
China
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۰۵:۰۷:۱۶
موضوع شهید دانستن یا ندانستن این عزیزان نیست مهم نقش حکومت در دفاع از حقوق شهروندانش می باشد. وقتی یکی از شرایط رفتن به حج تمتع داشتن امنیت جانی می باشد چه لزومی دارد برای رفتن به زیارت عتبات اینچنین تبلیغ می شود؟ حکومت باید تا زمانی که امنیت کامل در عراق برقرار نشده از خروج شهروندان به این کشور جلوگیری کند. با یک جمله که اینها در راه زیارت امام حسین شهید شدند مشکل را حل نمی کند. آیا اطلاعی از امار ایرانیان کشته شده طی سالهای گذشته در عراق در دست دارید؟ ارزش جان انسانها و تبعاتی که برای بازماندگان بوجود می اورد حکم میکند در این امور احساسی برخورد نکنیم. (715239) (moderator22)
 
منوچهریان
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۱۰:۰۴:۱۹
قابل توجه برادران وخواهران محدوده ایمانی:

بسم الله الرحمن الرحیم
وَمَن يُهَاجِرْ فِي سَبِيلِ اللّهِ يَجِدْ فِي الأَرْضِ مُرَاغَمًا كَثِيرًا وَسَعَةً وَمَن يَخْرُجْ مِن بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ وَكَانَ اللّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا
و هر كه در راه خدا هجرت كند، در زمين اقامتگاه‏هاى فراوان و گشايشها خواهد يافت و هر كس [به قصد] مهاجرت در راه خدا و پيامبر او، از خانه‏اش به درآيد،
سپس مرگش دررسد، پاداش او قطعاً بر خداست، و خدا آمرزنده مهربان است.

هجرت درراه خدا »»»»»»»» دهنده پاداش خدای متعال
دراینجا بنده فقط انتخابگر راه راست است والسلام
مضمون دهها آیه واحادیث در مورد مهاجران به سوی خدا و خاندان نبوت (ص)
وجوددارد که برای اهل ایمان قابل قبول است وبراین ایمان هزاران نفر جانشان را فداکرده اندتا دردربار قرب خدا راه پیداکنندوهیچوقت هم ازبندگان مزدنخواسته اند.

برای مشرکین و فرقه ضاله وهابی ها وگاها بعضی از برادران ایمانی درخیلی از مسائل اعتقادی شیعه ،شبهه عمد یا سهو وجود دارد که پاسخ به این شبهات به عهده علما است نه درگذرگاه های مبهم
متشکرم (715295) (moderator22)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۱۰:۳۱:۰۱
چرا وقتي نظاميان توي يك حادثه اي فوت مي شوند مي شوند شهيد اما مثلا يك راننده اتوبوس يا تاكسي يا كارگر يا كارمندي حين كار فوت مي كنه بهش نمي گند شهيد؟!!! (715304) (moderator22)
 
سید محمد
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۱۶:۱۲:۳۳
سلام حسن آقا
روایت هست کسی که در راه اینکه برای امرار معاش خود جان دهد شهید به حساب می‌آید،ولی اگر ما او را بنام شهید نام نمی‌بریم این اشتباه از ماست،ولی شما هم نباید این برداشت نادرست را بکنید.
یا علی
خدانگهدار (715450) (moderator22)
 
حسن
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۲۳:۲۸:۵۴
منظورت رو نفهميدم. واضح تر توضيح بده. (715982) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۴ ۱۰:۰۲:۰۵
با این وضعیت فکر کنم دپارتمان شهدا در بهشت با کمبود جا مواجه بشه! (716082) (moderator22)
 
United States
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۰۳:۴۵:۰۸
دوست عزیز
شما اگر کسی را شهید خطاب کنی مقامش بالا نمی ره همونطور که اگر صداش نکنی مقامش پایین نمیاد.

بجای گیر کردن روی جزئیات بهره سعی کنیم انسان باشیم, فکر کنم اینجوری خدا هم از ما راضی بشه. (715652) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۱۱:۲۶:۴۸
با عرض تسلیت به خاندان شگفتی عزیزانی که سعادت داشتند و رفتند روحشان در آرامش همیشگی باد. (715334) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۱۱:۴۷:۲۰
روایته که هر کس به زیارت معصوم بره(حتی داره تصمیم میگیره که بره یا نره) هر وقت هر زمان هرکجا و به هر وسیله که بمیره،شهید محسوب میشه.
هر کسی هم که قبول نداره،وهابیه..... (715343) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۲۲:۳۸:۴۳
من قبول ندارم اما وهابی نیستم اما این رو تقریبا مطمئنم که اگر کسی اینجوری اظهار نظر کنه، خودش کاملا مستعده که بشه یک تروریست و با کسی که با همین تفکر یک شیعه رو میشکه فرقی نداره (715573) (moderator22)
 
مجتبی
۱۳۹۱-۰۱-۰۶ ۱۶:۵۰:۳۰
نگو وهابی بابجون
خیلیها اصلا خبر از خیلی چیزا ندارند.
یعنی اینطوری بزرگ نشدند که بدونند کی به کیه و چی جاش کجاست
این حسین آقای عزیزمون هم از اون دست آدمهایی که نمیدونند
بهتره کمی در مسائل اعتقادیشون بیشتر تحقیق کنند. انشا الله درست میشه
موضوع دوم اینکه عزیزای من همیشه عقل با عشق در تضاده
یعنی بیشتر وقتها عقل یه چیزی میگه ولی عشق چیز دیگه . این رو نمیشه به حساب نفهمی و نادونی گذاشت. کسی که عاشقه حاظره جونش رو هم فدای عشقش بکنه. حالا این چیه که آدم براش حاظره جونش رو بده محمه
یه وقت اون چیز یه فرده( کاری نداریم به عشقهای جنسهای مخالف که البته اگه اونهم پاک باشه هیچ اشکالی نداره) گاهی هم اون چیز یه عقیده هست.( که البته اونهم اگه پاک باشه باز هم خوبه و اشکالی نداره) پس نتیجه میگیریم اون چیزی که آدم رو وادار میکنه برای مورد نظرش جونش رو هم بده عشقه
هالا ما عاشق حسین (ع) هستیم . اگه عاشقیم و به عشقمون واقعا اعتقاد داریم پس نبایستی جون دادن برای عشقمون برامون چیز سنگین و سختی باشه. اقلا اگه جون دادن برامون سخته همدلی که میتونیم بکنیم.
1400 ساله که این عشق توی جون ما شیعیان و به خصوص ما ایرانیها ریشه دونده.
نمیشه به این راحتی ها از دلمون پاک بشه
حسن جون
قربون اون اسم نازنینت برم
عاشق امامحسین باش اونوقت میفهمی چرا اونهایی که در این راه جونشون را از دست دادن شهید محسوبمیشوند
یا علی مدد (717393) (moderator22)
 
یوسف
United States
۱۳۹۱-۰۱-۰۷ ۲۰:۲۷:۲۹
"هر کسی هم که قبول نداره،وهابیه"
وجود این طرز تفکر است که مانع پیشرفت کشورمان می شود. در حرف زدن و رفتارمان مسئولیت پذیر باشیم. (718206) (moderator22)
 
بهزاد
United States
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۱۳:۱۹:۵۶
خانواده محترم شگفتي و كاركنان محترم شركت شكوفامنش شهادت جناب حاج امير شگفتي و فرزند دلبندشان را تبريك و تسليت عرض ميكنم, بقاي عمر بازماندگان آن عزيزان باشد, (715389) (moderator22)
 
محسن
Malaysia
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۱۳:۳۱:۲۸
خداوند رحمت کند. واقعا دردناک است. ولی شهید کسی است که در راه خدا با دشمن خدا جهاد می کند و در این راه کشته می شود.لطفا با کلمات بازی نکنید (715395) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۰۰:۲۱:۴۶
شما به جای اینکه از خودتون تعریف در بیارید برید تحقیق کنید حتی کشی که در راه بدست آوردن رزق حلال کشته بشود نیز شهید محسوب میشه چه برسه به زائر امام حسین (ع) کاشکی مطالعه کنید (715600) (moderator22)
 
عاشق کربلای پربلا
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۰۱:۴۷:۵۸
اقامحسن درسته که شهید کسی است که در راه خداپیکار میکنه ولی وقتی رفتن به زیارت ائمه معصوم علیه السلام درجهت اجرای سنت رسول ا000وحفظ دین میباشد آیا این مجاهدت در راه خدا نیست وبغیر از اینها آیا زمانی که به زیارت قبر شهید کربلا حضرت امام حسین علیه السلام میروی ودر هر قدمت صواب هفتاد حج واجب مینویسن ودر هنگام برگشت هر قدمت صواب یک حج نوشته میشود واگر کسی در این را جان دهدهمنشین اولیاء خاص خدا میشودشما باز این ها را بازی با کلمات میدانید پس اگر اینطور هست که تمام عمرتان را درگیر با بازی کلمات هستیدپس پیشنهاد میکنم خودتان را از این بازی خلاص کنیدو000 (715641) (moderator22)
 
بی قرار
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۱۷:۱۴:۵۹
خواهش نظر محترم و غریب خدارو بنویسید
نه شخص شخصیصتونو.
از حرفهای بی اساس بپرهیزید. (715860) (moderator22)
 
عبده الرقيه
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۱۴:۴۰:۰۶
با سلام وعرض تسليت به محضر قطب عالم امكان حضرت بقيه الله العظم عج و بازماندگان اين شهيدان در جواب كساني كه ميگويند به دليل نا امني عراق نبايد به اين كشور سفر كرد بايد گفت:اولا در احاديث اهل بيت ع داريم كه كسي كه به زيارت امام حسين ع در دنيا برود در بهشت مستاجر نيست و اين بخاطر مقامي است كه ايشان نزد خداوند دارند.دوما عمر به دست خداست اين مسايل فقط بهانه است اگر عمر كسي به سر رسيده باشد در هرجا باشد از دنيا ميرود .پس من با نظر دوستاني كه گفتند نبايد به اين سفرمعنوي رفت مخالفم.وكساني كه در راه زيارت امام حسين ع مظلومانه كشته ميشوند قطعا شهيد اند وانشالله با اربابشان محشور شوند . (715420) (moderator22)
 
یک نفر
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۱۵:۳۰:۱۳
خب البته در دین شما ممکنه این آدم های شهید نباشند ولی خب چه کنیم که ما تابع دین خدا هستیم نه دین شما. (715439) (moderator22)
 
جمشید
United States
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۱۶:۱۶:۳۱
آقا مثل اینکه متوجه نیستین 5 نفر که از مبادی رسمی کشور و از طریق خطوط هوایی به عراق و شهر کربلا رفتن کشته شدن ، مهم اینه است که مسئولین با توجه به وضع فوق چگونه اجازه تردد از مرزهای هوایی و زمینی را میدهند . ما تا کی باید شاهاد این مسائل باشیم . آیا الان کسی در این موارد پاسخگو هست .

در ضمن کسانی که درمورد شهید بودن یا نبودن این افراد بحث میکنند میخوام بگم اولا تو کار خدا دخالت نکنید چون وکیل وصی نمیخواد خودش میدونه کی لیاقت شهید نام گرفتن و داره یا نه سهمیه حقوق دولتی نیست که بخواد شرایط و مدارک لازم براش صادر بشه ثانیا مهم اینجا پیگیری این مسئله است که جایی که از لحاظ امنیتی تا این حد بی ثباته چرا باید اجازه تردد در آن به این سادگی برای عموم آزاد باشه هنوز یادمون نرفته که چند وقت پیش تعدادی از زائرین رو در سوریه ربودن . این بی توجهی غیر قابل توجیهه (715453) (moderator22)
 
فرهاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۱۷:۳۴:۱۱
نماز یکی از احکام مسلم و از واجبات است که ترک ان در هیچوقت جایز نیست تنها جاییکه میتوان نماز را حتی شکست و نیمه رها کرد که جان انسان در خطر باشد زیارت حضرت سید الشهدا ارزوی همه ماست لیکن یک امر عرفی است که میتوان اینکونه سفرها را به تامین امنیت در عراق موکول کرد لذا این که با علم به اینکه در این سفر خطر جانی وجود دارد برخلاف ایه شریفه است که با دستان خود خود را به هلاکت نیاندازید ضمن ارزوی علو درجات به این درگذشتگان من هم با نظر حسین اقا موافقم که اینها شهید محسوب نمیشوند شهید مجاهدت و جان فشانی در راه خداست دراین صورت هم مجاهدت با مال توصیه شده است مسلما فرد مسلمان شعیه فقیری در زمان سفر به اینکونه زوار مراجعه و تقاضای کمک مالی نماید قطعا بسیاری از این مسلمان از کمک خودداری خواهند کرد پس شهادت تعریف دینی و ملی و قانونی دارد هرچه را که خبر گزاری ما در عراق گزارش کرد که دلیل و حجت نیست (715466) (moderator22)
 
رضا
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۱۸:۱۱:۵۴
خوش به سعادتشون (715486) (moderator22)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۱۹:۰۷:۲۳
سلام بر حسين آقا
اولا شهادت مرگ عاقلانه در راه خداست
دوما راه خدا هم راهي است كه نبايد گم شود و هر مومني براي اين موضوع بايد تلاش كند چون اگر اين اتفاق بيافتد كليد هدايت تا ابد گم مي شود و ما در قبال ايندگان مسوليم.
سوما مرحله اول يك كار يعني تصميم گيري مرحله ايست كه بايد در نهايت عقل ورزي انجام شود بعلاوه ارزش هر كار هم بر اساس عقلي است تصميم آن كار را موجب شده است. شك نكنيد همه در جريان اخبار عراق هستند و با آگاهي به سفر مي روند خصوصا الان كه ديگر كربلا رفتن از مد هم افتاده است
چهارم: فرق يك وهابي تروريست با يك مجاهد في سبيل الله اين است كه وهابي با نيت پوچ خود فكر مي كند درست انتخاب كرده و با اين جنايت به بهشت مي رود و يك مجاهد مسلمان با نيت مستدل الهي در جهت حفظ جان مردم مومن با پليديها به مبارزه بر مي خيزد. آيا مي توانيد موردي بياوريد كه همين وهابي ها به خاطر دينشان در كشور ما كشته شده باشند . هر چند ما آنها را مومن هم نمي دانيم . اسلام آنها باطل است چون براي افراد بي گناه نقشه قتل مي كشند پس عقلي هم كه به خاطر اين اسلام ترور را فرمان دهد عقل بي ارزش است . لذا قويا به بهشت نمي روند كه هيچ در آتش جهنم جاودانه خواهند بود.
پنجم: وقتي كسي به اين نتيجه برسد كه كربلا صراط مستقيم دين اوست و با اين نگاه پا در مسير مسافرت بگذارد يعني وضو گرفته است وقتي به سزمين كربلا برسد يعني نماز بسته است و وقتي باز گردد يعني سلام داده است لذا در هر كجاي اين مسير جانش از بدن بيرون آيد قطعا شهيد است و ارزش مرگش به خاطر نيت بزرگ او در حفظ خط اسلام و منش سرخ ابا عبدالله است
ششم: ما به احترام ابا عبدالله به همه كشته شدگان شهيد بايد بگوييم تا وجود برخي استثنائات سبب نشود دشمنانمان شيطنت كنند و براي تحت الشعاع قرار دادن كل تاثير اقليت زياد قرار دهند . بنابراين اين يك خبر نيست يك استراتژي پيش گيرانه است
هفتم : دستگاه ابا عبدالله را دست نگيريد دست امام حسين در زندگي همه ما هست حتي وقتي بدمستي مي كنيم حتي وقتي رو در روي او مي ايستيم لذا اعتقاد داريم شايد به واسطه لطف شهداي واقعي كربلا كشته شدگان اين حوادث هم مورد لطف ايشان قرار گيرند. چرا كه حسين عليه السلام باب نجات مت اسلامي است (715509) (moderator22)
 
ابوالفضل
United States
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۱۹:۵۶:۳۴
لطفا بفرمایید تعداد کسانی که برای خوش گذرانی به سواحل تایلند رفتند و گرفتار سونامی شدند و مر دند چه تعداد بود برادران عقل گرا ایا ان موقع اعتراض داشتید من در کارهای مادی بسیار تفکر می کنم و دوست دارم سالهای زیادی عمر کنم ولی از خداوند می خواهم مرگم را در کنار امام حسین قرار دهد تمام زندگی ما فدای یک لحظه زیارت امام حسین علیه السلام (715526) (moderator22)
 
حامد
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۲۰:۲۴:۴۳
با احترام به حسین عزیز
سالیانه ده ها هزار نفر در جاده های کشور کشته می شوند . در نوروز گذشته در راه شمال کشور صد ها نفر جان باختند آیا عقل حکم نمی کند که دیگر هیچ کس به شمال نرود تا این دو مروارید گرانبها که به حق گفتی باید در حفظشان کوشیداز دست نداد؟ شاید با توجه تعداد کشته های مسافرت های ایرانیان در داخل کشور سفر حرام ترین کار و غیر عقلانی ترین باشد؟اما... (715532) (moderator22)
 
احمد
Philippines
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۲۱:۱۹:۳۹
بعضی شکسته دانند برخی نشسته خوانند
چون نیست خواجه حافظ معذور دار ما را
برداشت هر کس هر چه که باشه محترمه ، اما بهتره که ظرفیت تحمل هم رو بالا ببریم و بتونیم در این کشور 70 میلیونی همدیگه رو تحمل کنیم و به هم احترام بگذاریم . شهادت این عزیزان هم به من و شما هیچ ربطی نداره و اون کسی که باید تشخیص بده ار ما خیلی بیشتر می دونه و می فهمه . (715549) (moderator22)
 
رضا
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۲۲:۰۹:۱۲
من باید این موضوع رو ختمش بدم به نظر من سعادت رو کسانی دارند که در جوار امام حسین (ع) آرامیدند آنها تا ابد همجوار بزرگی هستند که ما هر سال به یاد ایشان ذکر گفته و عزا داری میکنیم تازه دنیا هم تنها وقتی ارزش زندگی داره که معنویت هم باهاش توام باشه انها که بسوی خدا شتافتند براشون مهم نیست که ما چه ارزیابی در باره اشان داریم اما اگر بخواهیم به خودمان و مکتبمان اهمیت بدیم البته نه برای ایشان تنها برای خودمان تنها شهادت است که زیبنده است برای ایشان و در خواست رحمت از خداوند متعال ای خدا این عزیزان شهیدمان را از ما بپذیر ما هم البته دوست داریم که در راه سید شهیدان عالم جهاد کرده و به فیض عظیم شهادت نایل آییم (715559) (moderator22)
 
آرش
United States
۱۳۹۱-۰۱-۰۲ ۲۲:۲۹:۵۹
دشمن هدفش کشتن چند ایرانی بود
پس به هدفش رسیده و هموطن های ما را بیخود و بی جهت از بین برده
کربلا آرزوی هر ایرانی هستش ، ولی هدف دشمن چیست قدم برداشتن در راستای هدف دشمن چه نامی دارد ؟؟ (715565) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۰۱:۰۶:۰۵
در حديث محمدبن مسلم آمده است كه امام باقر (عليه السلام) به او فرمود : آيا نزد قبر امام حسين مى آيى ؟ گفت : آرى، البته با بيم وهراس. حضرت به او فرمود : در اين راه هرچه سختى ها بيشتر باشد، ثواب نيز بيشتر و به اندازه ترس است. (وسائل الشيعه) (715619) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۰۱:۱۴:۱۳
در حديث محمدبن مسلم آمده است كه امام باقر (عليه السلام) به او فرمود : آيا نزد قبر امام حسين مى آيى ؟ گفت : آرى، البته با بيم وهراس. حضرت به او فرمود : در اين راه هرچه سختى ها بيشتر باشد، ثواب نيز بيشتر و به اندازه ترس است. (وسائل الشيعه)

امام صادق(ع؟فرمود: هر كس به زيارت‏ حسين(ع) نرود تا بميرد، در حاليكه خود را هم شيعه ما بداند، هرگز او شيعه ما نيست.و اگر از اهل بهشت هم باشد، او مهمان بهشتيان است.وسائل الشيعه

از امام صادق علیه السلام روایت شده است که روزی امام حسین علیه السلام در دامن حضرت رسول صلی الله علیه و آله و سلم نشسته بود و حضرت با او بازی می کرد و او را می خنداند.
عایشه گفت: یا رسول الله! چه بسیار این کودک را خوش داری!
حضرت فرمود: وای بر تو! چگونه او را دوست ندارم و از او خوشم نیاید در جایی که این فرزند میوه دل و نور دیده من است و البته امت من او را خواهند کشت، پس هر کس بعد از شهادتش او را زیارت کند حق تعالی برای او یک حج از حجهای مرا بنویسد.
عایشه تعجب کرد و گفت: یک حج از حج های تو؟
حضرت فرمود: بلکه دو حج از حجهای من.
باز عایشه تعجب کرد حضرت فرمود: بلکه چهار حج و پیوسته عایشه تعجب می کرد و حضرت بر آن می افزود تا آن جا که فرمود: نود حج از حجهای من که با هر حجی عمره برده باشد. منتهی الامال، ج 1، ص 548.

امام باقر(ع) فرموده است شيعيان ما را به زيارت قبر حسين بن على دستور بدهيد.چرا كه زيارت او، بر هر مومنى كه به ( امامت الهى ) حسين(ع)، اقرار دارد، فريضه است. كامل الزيارت، ص 121، بحار الانوار، ج 98

البته اینها گوشه ای از روایات امامان ماست. احتمالا امامان شما نظرات دیگری دارند. (715622) (moderator22)
 
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۰۱:۳۴:۱۶
با سلام
من این خانواده را میشناسم
بزرگانی هستند که هیچ کسی دست خالی از خانه انها بیرون نرفته است
مرگی جز این برایشان ناشایست بود
مطمینم میهمان خوان پر نعمت امام حسین خواهند بود و بر اساس دعای هر روزشان در کنار وجود مقدس امام زمان به خونخواهی از دشمنان امام حسین در رکابشان خواهند بود. و نهایتا از باب الحسین وارد بهشت خواهند شد
دوست دارم تمام اموال و همسر و فرزندانم را میدادم و لیاقت اینچنین شهادتی نصیبم میگشت
و باز زنده میشدم و بار دیگر اینچنین در راه امام حسین جان میدادم
من با این اعتقاد زندگی میکنم و یقینا این عزیزان زنده اند ولی ما درک این موضوع را نداریم



خداوند من و اطرافیانم را با با این عزیزان و در زمره دوستداران حضرت امام حسین محشور فرماید
انشاالله (715637) (moderator22)
 
farhad
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۰۴:۱۳:۵۱
خداوند رفتگان همه را رحمت کنه

خدا به دوستان جنبه بحث و گفتگو بدهد

خداوند به همهٔ ما توفیق دهد که ادب داشته باشیم و همدیگر را بهایئ و وهابی و ..... نام نگذاریم

خداوند کاری هم به دوستان بدهد که برای‌‌ شهید حساب کردن یا حساب نکردن کسی با هم بحث الکی‌ نکنند

آمین (715653) (moderator22)
 
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۰۷:۱۹:۱۱
مرحوم شهید حاج امیر شگفتی از خیرین گمنام و خادمین خالص و بی ریای مکتب اهل بیت بود و فقدانش ضایعه ای بس اسفناک است .حتی بسیاری از آنان که وی را از نزدیک می شناسند به وسعت خدمات فرهنگی -مذهبی و اجتماعی وی واقف نیستند
روحش شاد (715658) (moderator22)
 
حیدری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۱۰:۱۳:۴۰
باسلام و تسلیت شهادت کبوتران حرم حسینی باید به حضورتان عرض کنم انفجار اخیر به علت برپایی کنفرانس سران عرب از سوی عوامل استکباری و سعودی صورت گرفته و در طی سال 90 حادثه مهمی اتفاق نیافتاده است که باعث نگرانی مسئولان و زائران شود . چراکه عنایت حق تعالی و ائمه معصومین همراه با زائران است بنده که امسال شش بار نایب الازیاره شما بود به خدای احد و واحد کوچکترین حادثه و نامنی در عتبات عالیات مشاهده نکردم انشااله دعا بفرمائید خداوند سبحان این توفیق را از بنده سلب نکند و در سفر آتی این تن بی ارزشم را در قبال شفاعت امام حسین(ع) و شهادت در سفر کربلا بپذیرد . التماس دعا و خداوند بصیرت،هوشیاری و عشق به ائمه را ازما نگیرد. آنوقت دیگر برخی از این مطالب بی ثمر در این فضای مجازی از سوی دوستان غافل بیان نمی شد.
با احترام تبریز -حیدری سوم فروردین 91 (715693) (moderator22)
 
وجدان آگاه حسین آقای ناآگاه!
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۱۰:۱۵:۲۳
درباره فضیلت زیارت امام حسین بن علی (ع) احادیث بسیاری از اهل بیت عصمت و طهارت نقل شده است. شیخ عباس قمی در فضیلت زیارت امام حسین (ع) می گوید: بدانکه فضیلت زیارت امام حسین (ع) از حیطه بیان بیرون است و در اخبار بسیار وارد شده که معادل حج و عمره و جهاد بلکه بالاتر و افضل است بدرجات؛ و باعث مغفرت و خفت حساب و رفع درجات و اجابت دعواست و موجب طول عمر و حفظ بدن و مال و زیارتی روزی و برآمدن حاجات و رفع هموم (غم ها) و کربات است و ترک آن سبب نقصان دین و ایمان و ترک حق بزرگی از حقوق پیغمبر (ص) است و کمتر ثوابی که به زائر آن قبر شریف برسد آن است که گناهانش آمرزیده شود و آنکه حق تعالی جان و مالش را حفظ کند تا او را به اهل خود برگرداند و چون روز قیامت شود حق تعالی او را حافظ تر خواهد بود از دنیا.

همچنین در ادامه می افزاید: در روایات بسیار است که زیارت آن حضرت غم را زایل می کند و شدت جان کندن و هول قبر را برطرف می کند و آنکه هر مالی که در راه زیارت آن حضرت خرج شود حساب می شود برای او هر درهمی به هزار درهم بلکه به ده هزار درهم و چون رو به قبر آن حضرت برود چهار هزار ملک استقبال او می کنند و چون بر می گردد مشایعت او می نمایند و آنکه پیغمبران و اوصیاء ایشان و ائمه معصومین و ملائکه به زیارت آن حضرت می آیند و دعا برای زوار آن حضرت می کنند و ایشان را بشارت ها می دهند و حق تعالی نظر رحمت می فرماید به سوی زائران امام حسین (ع) بیش از اهل عرفات و آنکه هر کسی در روز قیامت که کارش زوار آن حضرت بود از بس که مشاهده می کند از کرامت و بزرگواری ایشان در آن روز.

شیخ عباس قمی حدیثی درباره زائران حرم ابا عبدا... الحسین (ع) می گوید: معاویه بن وهب بجلی کوفی که گفت؛ به خدمت حضرت امام جعفر صادق (ع) رفتم دیدم آن حضرت را که در مصلای خویش مشغول نماز است. نشستم تا نمازش تمام شد. پس شنیدم که مناجات می کرد با پروردگار خود می گفت ای خداوندی که مخصوص گردانیده ای و ختم کرده ای به ما امانت های گذشته را ... بیامرز مرا و برادران مرا و زیارت کنندگان قبر ابی عبدا... الحسین (ع) را آنانکه خرج کرده اند مال های خود و بیرون آورده اند بدن های خود را برای رغبت در نیکی ما و امید ثواب های تو در صله ما و برای شاد گردانیدن پیغمبر تو (2)

-حیف نیست اینها را بدانیم غافل باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (715694) (moderator22)
 
سرباز
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۱۰:۲۰:۳۹
قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهري .امثال آقايوني مثل ح چه ميدانند شهيد كيه؟ آقاي الف خواهشمنديم براي ارج نهاندن به مقام شامخ شهيد اين نظرات را پخش نكنيد (715695) (moderator22)
 
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۱۰:۴۷:۰۷
شهادت مظلومانه عزیزان ایرانی علی الخصوص جناب امیر آقا شگفتی که از مدیران این کشور و خیرین این مملکت می باشند را تسلیت و برای بازماندگان این شهید بزرگوار صبر و شکیبایی را از خدادوند متعال خواهانم روحت شادو یادت گرامی باد (715705) (moderator22)
 
شاهد
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۱۱:۵۹:۰۲
سلام بر امام حسین سرور شهیدان و سلام بر ابوالفضل العباس (715730) (moderator22)
 
..
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۱۶:۱۴:۱۵
من که هنوز باورم نمی شه حاج امیر آقا از پیشمون رفته، واقعا حادثه دردناکی بود، خوشا به سعادتش،انشاالله خدا به همسر عزیزش صبر بده (715844) (moderator22)
 
شکوفا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۱۶:۲۵:۰۶
باورش سخته که دیگه حاج امیر آقا پیشمون نیستند، خدا ان شاالله به همسر عزیزش و خانواده محترمشون صبر بده (715851) (moderator22)
 
کرج
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۱۷:۰۷:۴۵
عزیزان برید مطالعه کنید الکی شروور ننویسید که شهید نیستن .
مگه ارث باباتونه که مخالف شهادتشونید
شاه بخشیده
تماشاجی نبخشه!!!
شنیده بودییم آخرالزمان فلانه ولی نه این قد!!! (715859) (moderator22)
 
سيد محمد
United States
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۱۹:۰۳:۱۹
شهادت عزيزان از دست رفته حاج رضا فولادكار و بانوي محترمه شان خانم آهنچي و نيز داماد عزيزشان روانشاد مخلص و دلسوخته صاحب الزمان حاج امير شگفتي و دلبندش احمد رضاي عزيز و حاجيه خانم عامل زاده و خانم ريحانه شمائي را به خانوادها ي عزيز و داغدارشان تسليت و تعزيت عرض ميكنيم (715909) (moderator22)
 
امیر
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۲۰:۴۵:۲۳
کشته شدن این افراد انهم مظلومانه دست کمی از شهادت نداره.
این چند تروریست که مالک کشور عراق نیستند.زوار زیارت امام حسین (ع) رو کشتن عقوبت سختی داردو کسی که بیگناه کشته میشود شهید است. (715935) (moderator22)
 
شهریار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۳ ۲۲:۳۶:۳۷
من آقایون شگفتی رو بهتر از همه عزیزانی که اظهارنظر فرمودند میشناسم
انسانهایی شریف که در عین حالی که بسیار ثروتمند بودند نماز اول وقت و کمک به نیازمند رو از یاد نبردند خصوصا حاج امیر شگفتی.
شهادت لیاقت میخواست که داشتند.
خدا با اقا امام حسین محشورشون کنه. (715968) (moderator22)
 
یوسف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۲۵ ۲۰:۰۷:۲۸
واقعا از این حادثه خیلی متاسفم منهم این خانواده را از خیلی خیلی قدیما می شناسم. واقعا انسانهای خوبی بودند و مسلمان واقعی. ولی با نظرتون مخالفم حاچ امیر با زنده بودنش خیلی بیشتر میتونست به اسلام و ایران کمک کنه حیف که همچین انسان خوش فکر و خیری اینطور کشته بشه. ضمنا کسانی که معتقدند رفتن کربلا در هر شرایطی واجبه براشون خیلی متاسفم. اگر میتونی گره از کار یک انسان کار به مسلمونیش نداشته باش باز کن ثواب هزار تا کربلا که هیچ حج رو داره. وسلام (738579) (moderator18)
 
سید علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۴ ۰۱:۳۷:۰۹
سلام
من دوست یکی از بازماندگان این حادثم.
کسانی که میگن این افراد شهید نیستند اصلاً تحقیقی در این مورد کردن؟
بدون تحقیق در مورد چیزی حرف زدن مسئولیت داره.کسی که در زیارت امام حسین (ع) کشته شود شهید محسوب میشه.


شما رو به خدا بس کنید،مادر دوستم پدر مادر شوهر و یکی از فرزندانشو از دست داده شما ها دارید چی میگید؟؟ میگین اشتبا کردن رفتن کربلا ،اشتباه از خودشون بوده،آدم عاقل نمیره کربلا؟؟؟ لعنت خدا به آدم جاهل و بی فکر. (716020) (moderator22)
 
محسن
United States
۱۳۹۱-۰۱-۰۴ ۰۸:۵۹:۳۳
من اون روز کربلا بودم بمبها دقیقا جلوی گاراژی منفجر شد که هر روز زایرای ایرانی برای ورود و خروج از کربلا به به اونجا آورده میشن
اتفاقا توی ساعتی هم منفجر شد که معمولا بیشترین تعداد زایر ایرانی برای خروج از کربلا و رفتن به سامرا به اونجا مراجعه می کنن
ولی خوشبختانه به خاطر لحظه سال تحویل اکثر کاروان ها خروجیشان را عقب انداختند و اون موقع تو حرم سیدالشهدا بودن وگرنه آمار شهدا خیلی بالاتر می رفت... (716066) (moderator22)
 
عاشق کربلای پربلا
۱۳۹۱-۰۱-۰۴ ۱۲:۰۹:۵۷
آقایون الفی بنده هر وقت رایانه ام را روشن میکنم اول به سراغ سایت شما میروم واخبار مورد نیاز را میگیرم متاسفم برای خودم که شما نظرات مرا در خصوص شهادت زلئران کربلا درج نکردید (716141) (moderator22)
 
داوود
United States
۱۳۹۱-۰۱-۰۴ ۱۴:۱۳:۰۴
به جایی که دوستانمان شهید شدن میگن"کرب والبلا نمیگن "کرب والصفا"
میگن کربلا عرش خدا رو زمینه آرزوی ما دیدن اون سرزمینه
میگن هرکی کربلا را نبینه و ازدنیا بره ناکام از دنیا رفته (716193) (moderator22)
 
زحمتکش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۴ ۱۸:۳۶:۲۵
با همه این نظرها من باتمام وجودم از خدا مرگ در راه خودش و راه امام حسین (ع) را مسئلت میکنم. که مرگ در راه خدا یعنی زندگی ابدی (716284) (moderator22)
 
ریحانه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۵ ۰۱:۲۹:۱۷
خدا لعنت کنه باعث و بانی این قتل عام ها رو. (716406) (moderator22)
 
مهدی
۱۳۹۱-۰۱-۰۵ ۱۰:۲۷:۴۹
تعدادی انسانهای خوب از این دنیا رفتند من آقای شگفتی رو می شناختم . بسیار از این خبر ناراحت شدم . انشاالله با ائمه محشور بشن . و خدا به همه ما درک درستی از خوبی و بدی و انسانیت و نوع دوستی بدهد . (716527) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۵ ۱۰:۴۵:۴۷
با سلام و احترام
همه نظر ها را خواندن خوب است .
ولي شرط اصلي تميز دادن آن است .
ما مسلمانان معتقد هستيم هر فردي حتي به نيت كسب روزي براي اهل منزل خارج شود و در اين راه فرضا ماشين به او بزند شهيد است چه برسد به زوار معصومين (ع) اين خود افتخار است كه نصيب هر فردي نميشود .
ضمنا تمامي اعمال نيك انجام دادن هم يك فرصت است دست فقيري را گرفتن و يا حقي را احيا كردن و هر عمل نيكي را انجام دادن يادمان باشد خداوند عالميان بر اساس نيات به انسانها پاداش يا جزا ميدهد. انشا ا... خداوند همه ما را هدايت فرمايد و در دنيا و آخرت مارا جز بندگان صالح خود قرار بدهد. امين (716535) (moderator22)
 
حمید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۵ ۱۳:۱۳:۵۷
به نظر من آن فردی که با اسم حسین نظر داده اسم واقعی خود را اعلام نکرده چون آن ابراز عقیده با آن اسم اصلا جور در نمی آید (716635) (moderator22)
 
مسعود
۱۳۹۱-۰۱-۰۶ ۰۹:۱۱:۵۰
سلام
تو این روز من توفیق شده بودکربلا بودم اتفاقا هتل ما درست سر راه همین انفجاربود و ما به فاصله 15 دقیقه از جلو محل انفجار رد شدیم
من دیدم که مردم که در کربلا بودن از گیر و جوون هیج کس پشیمون نبود که تو این ساعات در کربلا بوده اتفاقا همه ناراحت بودن که حالا ممکنه راه سامرا بسته بشه و ما نتونیم بریم به سامرا که اتفاقا راه یک روز باز شد و سامرا هم رفتیم در کل این مسائل همیشه در عراق بوده و ایننا امنی هست ولی عشق زیارت 6 امام در عراق ادم رو از اهمیت دادن به خطرات دور میکنه انشالله نصیب همه عاشقان بشه این راه رو برن تا ببینن کربلا یک سرزمینی هست غیر از اون که تو ذهن مردم عادیه خدا نصیب همه بکنه انشالله همین الان اگر نصیب بشه دوباره هم میرم (717083) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۶ ۱۶:۵۹:۴۹
روحشان شاد (717401) (moderator22)
 
علی مبین
۱۳۹۱-۰۱-۰۷ ۲۰:۰۳:۱۵
خدایشان بیامرزاد

باشد که با موالیان خویش محشور گردند
به خاندان معزای شگفتی و خانواده شهدا تسلیت عرض می کنم (718191) (moderator22)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۸ ۱۲:۳۴:۳۴
با سلام
من روي سخن با اون دوستاني ك احساسي با اين مسائل برخوردمي كنند
من نه مشكلي با كربلا رفتن دارم نه با شهادت و....
يكي از دوستان چندسال پيش به كربلا رفت و ديگه برنگشت و اين طوري
كه از قراين پيداست شهيدشده
اين بنده خدا چند تافرزندداره و الي ماشاءا... مشكلات
حالا مي خوام ببينم اين رفتن به كربلا اينقدرواجدبود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
حالا براي اين كه ثابت كنيم حسيني هستيم بايد توي اين موقعيت به كربلا
بريم
اگر نماز اول وقت بخونيم،حق بگيم حق بشنويم،غيبت نكنــــــــــــــيم،دروغ نگيم خلاصه حسين وار زندگي كنيم
حسيني نيستيم (718587) (moderator22)
 
مجید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۱-۰۹ ۱۰:۱۱:۰۲
بسم رب شهدا والصدیقین روحشون سر سفره ابا عبدالله مهمان باشه انشالله. وخدا لعنت کنه همه دشمنان بالاخص وهابیت را .ما هر چه داریم به برکت اباعبدالله علیه السلام هست ودشمن هدفش گرفتن کربلا ویاد اقاست صحنه را نباید خالی کرد با احتیاط از طرق قانونی حفاظت شده خیلی خطر کم میشه اکثرا و تقریبا همه اتفاقهایی که تا حالا افتاده برای کسانی بوده که خارج از حیطه حج و زیارت کشور عازم شده اند به بهانه خطر این فضیلت بزرگ زیارت که جهاد فی سبیل الله و یاس سرافکندگی دشمنان اسلام میشود از دست ندهیم که بزودی شاهدامنیت کامل خواهیم بود اونهایی هم که واقعا نمتونن برن با پای دل برن .که از قافله عقب نمونن دعا کنید که بزودی فرزندش مهدی
عج بیاد دنیا را گلستان کنه تشکر (719149) (moderator22)
 
حسين
United States
۱۳۹۱-۰۱-۱۱ ۱۳:۰۲:۵۴
بعضي وقتا خداوند اينگونه برخي از بندگان صالح و بي ادعاي خويش را مورد لطف خود قرار ميدهد.خدا رحمتشان كند. (720603) (moderator22)
 
دوست
United States
۱۳۹۱-۰۱-۱۱ ۲۱:۲۶:۰۳
من از نزدیک این خانواده گرامی رو میشناختم و در مجالس مذهبی که ترتیب میدادند شرکت میکردم ,با رفتنشون بدجوری عذادارمون کردن ولی از اونجایی که بسیار مخلص و محب اهل بیت علیهم السلام بودند و در جهت تبلیغ دین و ائمه کوشا بودند واقعا" نوشیدن شهد شهادت گوارایشان باد و خوب اجری اربابشان نصیبشان کرد.اللهم الرزقنا (720861) (moderator22)
 
امير علي
۱۳۹۱-۰۱-۱۲ ۰۱:۳۶:۵۵
اقا محمد مهدى :بيچاره ما ايم نه اون ها ،اون ها كه يراست بهشت رفتن (720946) (moderator22)
 
maryam
۱۳۹۳-۰۴-۰۵ ۲۰:۵۸:۴۹
واس بعضی از هم وطنای بی غیرتم متاستفم شماها ک ازامام حسین وعشق ب اهل بیت (ع)چیزی نمیفهمید لطفا ساکت باشید تا ابروی دین واسلام ومردم عاشق امام حسین نبرید..ب ابروی حضرت زهراقسم حاضرم با همه نا پاکیم وروسیاهیم جلوخداوامام حسین وامام زمان جونمو بدم بااینک خیلی کوچیک ضعیفم ولی..حداقل غیرتم ازشماهابیشتره.. (2225457) (alef-10)
 
نوکر اهلبیت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۰۳-۱۹ ۱۲:۳۷:۰۹
لطفا بحث هایی که بن ریشه شو نمیشناسین نکنید به نظرم هرکس در حد خودش دین ایمان رومیشناسه لطفا وقتی بحث میشه به آبروی شیعه که خیلی بد هستش که شیعه با شیعه بحث اول در مورد یک اعتقاد، بازی نکنید.یاعلی. (3747225) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.