نظر منتشر شده
۸۰
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 61643
چه کساني عزاداري در جماران را به هم ريختند؟
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ دی ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۰۳


یادآوری بخش تحليلي الف:

درپی انتشار یادداشت آقای مسجد جامعی در توصیف حوادث شب عاشورا در حسینیه جماران، آقای دانیال ایمانی از وبلاگ داداشی؛ نکاتی مستند و قابل تامل درباره حادثه مذکور ارسال کرده اند که تقدیم می‏شود:





لازم به یادآوری است درپی اعتراض دو عضو شورای اسلامی شهر تهران (خانم ابتکار و آقای مسجد جامعی) به حوادث شب عاشورا در حسینیه جماران، خبرنگار الف درباره محتوای فیلم منتشر شده از حادثه یادشده مکررا با آقای مسجد جامعی و خانم ابتکار تماس گرفت اما آقای مسجد جامعی اظهار داشتند که بجز آنچه در فیلم منتشر شده وجود دارد، صحبت اضافه تری ندارند و خانم ابتکار نیز اظهار داشتند که درباره این موضوع، مصاحبه نمی کنند. الف امیدوار است چهره های منطقی و موجه از اصلاح طلبان، از مصاحبه و پاسخگویی درباره مسایل روز طفره نروند تا عناصر تندرو و جنجالساز عرصه محدوتری برای فعالیت پیدا کنند.

الف آماده انتشار پاسخ برگزار کنندگان مراسم عزاداری شب عاشورا در حسینیه جماران به مطالب و مستندات این متن است.



چه کساني عزاداري در جماران را به هم ريختند؟

سخنرانی رئیس دولت اصلاحات در حسینیه جماران ناتمام ماند، در حقیقت این اولین سخنرانی خاتمی در یک جلسه (نسبتا) عمومی بود و او که پیش از این به دلیل واهمه از واکنش مردم از سخنرانی در شب قدرانصراف داده بود، در تمام این ماه ها فقط در جلسات یاران نزدیکش و به اصطلاح خودی ها ظاهر شده بود و این بار هم در اولین تجربه حضور عمومی مردم، با واکنش برخی حاظرین جلسه روبرو شد.
در پی این اتفاق بود که رسانه های اصلاح طلب در هماهنگی تامل برانگیزی با رسانه های ضد انقلاب مدعی شدند که “ظالمان و یزیدیان زمان به حسینیه امام حمله کرده اند” ، “چماق دارن با قمه و چاقو جلسه خاتمی را به هم ریخته اند” ، “حمله لباس شخصی های سازمان یافته از قسمت زنان شروع شد” ، “مزدوران . . . قصد حمله به خاتمی را داشته اند که با حلقه مردم در اطراف خاتمی، از کار خود بازماندند.”

سابقه بد این رسانه ها از یک سو و انتساب اعمال خودشان به دیگران که رویه معمول آنان است و در تمام این سال ها و حتی روز عاشورای امسال از آنان سر زده است، مرا به تامل و تردید جدی در این زمینه فرو برد. خوشبختانه اخبار و اطلاعاتی که از ابتدای این ماجرا بر خروجی های آنان قرار گرفت، کمک موثری در جواب این سؤال نمود.
با این توضیح که اگر مستندات جدید و مشخصی ارائه شود، ممکن است؛ جواب ارائه شده در اینجا تغییر کند و تمام مواردی که در این نوشته به آن استناد می شود، رسانه های حامی خاتمی و موسوی هستند به ادامه مطلب می پردازیم.

 
فضای حسینیه و اطراف آن

 
هر چند این مراسم، ظاهرا عمومی بود، اما تبلیغاتی وسیعی ای از سوی رسانه های اصلاح طلبان صورت گرفته بود تا این مراسم با خودی های این جریان پر شود و انتظامات و دست اندرکاران این مراسم نیز از فعالان شورش سبز بودند (+) و حتی فیلم رسمی مراسم تنها ساعتی پس از این مراسم بر روی خروجی های آنان قرار گرفت.
پیش از مراسم ”با شعارهایی علیه رهبری و دیکتاتوری” داده می شد به طوری که“ يک جوري همه متعجب بودند که درست وسط بيت بنيانگذار نظام شعارهاي سبز داده مي شود.” مبالغه ای که در این خبرها وجود دارد، قابل توجه است؛ اما از آن ها هم می توان به فضای موجود در حسینیه و اطراف آن پی پی برد.
در این شرایط پرالتهاب، نوبت به سخنرانی خاتمی می رسد. او قاعدتا آنقدر تجربه دارد که اگر واقعا به دنبال آرامش است، با سخنانش بر التهاب این جمع نیفزاید و همان طور که به او تذکر داده شده است از موقعیتی که نظام به او داده، استفاده کند و از ساختارشکنی پرهیز کند؛ اما او این موضوع را بر نمی تابد و همان طور که حامیان او گفته اند (+) با رسیدن به این جملات، تشنج به حدنهایت خود می رسد:
«قیام امام حسین(ع) به این خاطر بود که جانش را در راه آزادی بدهد و با کسانی مقابله کرد که می خواستند به اسم دین بر جامعه حکومت کنند و آزادی مردم را بگیرند»
کلیدواژه های خاصی که خاتمی به کار می گیرد و تندی و التهاب چنین جملاتی را خود شما بهتر از من می دانید.
اگر این التهاب آفرینی  را هواداران احمدی نژاد انجام داده بودند و او با سخنانش بر آتش آن می افزود، چه کسی را به عنوان متهم معرفی می کردند؟!

و آیا به مانند ماجرای دروغ خس و خاشاک، آن را وسیله ای برای توبیخ احمدی نژاد قرار نمی دادند؟!

پس چرا حالا معیارها فرق کرده است؟! 

 
کدام درگیری، کدام آشوب؟!


بهترین نکته ای که در مورد این ماجرا وجود دارد این است که فیلم رسمی این مراسم توسط حامیان آقای خاتمی منتشر شده است (کیفیت پایین با حجم 33 مگابایت و کیفیت بالا با حجم 77 مگابایت) و به همین دلیل نه تنها می توان مستقلا صحت ادعایی نظیر “ظالمان و یزیدیان زمان به حسینیه امام حمله کرده اند” ، “چماق دارن با قمه و چاقو جلسه خاتمی را به هم ریخته اند” ، “حمله لباس شخصی های سازمان یافته از قسمت زنان شروع شد” ، “مزدوران . . . قصد حمله به خاتمی را داشته اند که با حلقه مردم در اطراف خاتمی، از کار خود بازماندند.” که از سوی رسانه های اصلاح طلب مطرح شده اند، پی برد و عیار صداقت این رسانه ها را سنجید.
دیدن این فیلم مشخص می کند که در تمام طول این فیلم که از استقرار خاتمی در محل سخنرانی آغاز می شود و تا خروج مردم از حسینیه ادامه دارد، هیچ درگیری خاصی پیش نمی آید و به جز شعارهایی که طرفین می دهند و از بسیاری جلسات مشابه هم آرامتر است، اتفاق خاصی رخ نداده است.
تنها صحنه ای که در فیلم وجود دارد و اصلاح طلبان، پیش از این با پخش همین تکه مقطع از فیلم، آن را به عنوان درگیری جلسه نام برده اند در زمان 25:49 فیلم اتفاق می افتد و 5-6 نفر از افراد (احتمالا متعلق به هر دو طرف) وارد جلسه می شوند که با با توجه به ازدحامی که هواداران خاتمی (+ و +) از پشت در حسینیه تعریف می کنند، کاملا طبیعی است و در مراسم هایی از این دست معمول است و بر خلاف ادعاهای سایت های با صداقتی!! نظیر آینده مشخص می شود که به “چوب و چماق” هم مجهز نیستند! و کسی حمله ای شروع نمی کند تا از قسمت زنانه باشد یا جای دیگر، هیچ حمله و حتی حرکتی به سمت خاتمی هم صورت نمی گیرد تا جان خاتمی در خطر باشد و طبق خبر رسانه های اصلاح طلب، مردم بخواهند حول او حلقه بزنند!
این فیلم، هیچ توصیفی از ماجراهای بیرون از حسینیه ندارد و به همین دلیل نمی توان در مورد آن قضاوت کرد، اما نکته مهم در این است که اخبار تمام رسانه های اصلاح طلب و ضدانقلاب به همین داخل حسینیه برمی گردد و با انتشار همین فیلم به میزان دروغ پردازی اخباری از این دست می توان پی برد و نتیجه گرفت که تمام اخبار آن ها در این ماجرا دروغ است.
“ظالمان و یزیدیان زمان به حسینیه امام حمله کرده اند” ، “چماق دارن با قمه و چاقو جلسه خاتمی را به هم ریخته اند” ، “حمله لباس شخصی های سازمان یافته از قسمت زنان شروع شد” ، “مزدوران . . . قصد حمله به خاتمی را داشته اند که با حلقه مردم در اطراف خاتمی، از کار خود بازماندند.”
خود این فیلم، بهترین محک برای میزان اعتمادی است که به رسانه های مذکور می توان انجام داد.
آن هایی که التهاب آفرینی کردند
هر چند تکلیف این ماجرا و اخبار رسانه های اصلاح طلب تا همین جا هم مشخص شده است، اما دقت در فیلم مورد نظر، نکات دیگری را در مورد یاران  خاتمی نشان می دهد.
غیر از شعارهای تحریک کننده ای که هواداران خاتمی می دهند و در فیلم هم به خوبی مشخص است و باعث آزردگی ملت مسلمان ایران و معترضان به خاتمی می شود، چند صحنه دیگر نیز وجود دارند که به روشنی نشان می دهند که چه اقداماتی برای افزودن بر التهاب جلسه انجام می شود:
1) زمان 24:08 در فیلم را ببینید، در این موقع دختر کوچکی را کنار خاتمی قرار می دهند تا علامت شورش سبز را که محسن سازگارا و بقیه ضدانقلاب های خارج نشین معرفی کرده اند، رو به جمعیت (و مشخصا جمعیت معترض به خاتمی) نشان دهد. این نماد ضدانقلاب ها آن هم در شرایط چنین جلسه ای، مفهومی جز التهاب آفرینی یاران خاتمی و اغتشاش دارد؟!
2) زمان 26:03 در فیلم را ببینید، جوانی در کنار خاتمی می ایستند و با شدت رو به جعیت شعار می دهد که با همراهی هواداران خاتمی، همراه می گردد، آیا این نشانه دیگری از التهاب آفرینان نیست؟!
3) زمان 20:35 در فیلم را ببینید، فردی به سوی مردم معترض به خاتمی می آید و مشخصا چیزی به آن ها می گوید که باعث برخورد جزئی می شود. این در حالی است که  مردم به حالت عادی نشسته بودند، بدیهی است که چنین اقدامی اگر هم نقشه ای از سوی هواداران خاتمی نبوده، ناشی از بی تدبیری آن ها در به التهاب کشیدن جلسه است.
4) غیر از فضایی که در ابتدای نوشته از زبان سایت های هوادار خاتمی از حسینیه جماران و اطراف آن وصف شد و شعارهای ضدانقلاب در آن تکرار می گردید، فضای جلسه نیز مملو از شعار “مرگ بر دیکتاتور” از سوی این افراد است که جهت و سمت آن به اندازه کافی برای همه مشخص است.





تاسف آور آنکه خاتمی که همواره ادعا می کرد، با شعار “مرگ بر . . .” مخالف است، هیچ واکنشی نشان نمی دهد، به نظر می رسد که خاتمی فقط در حالتی که شعار “مرگ بر . . .” علیه آمریکا و دوستان او داده شود، تاسف می خورد و نگران شهید آبراهام لینکلن می گردد! و گرنه در مراسم های انتخاباتی امسال هم بارها در حضور خاتمی، به طور مستقیم و غیرمستقیم بر علیه دولت و مردم هوادار دولت شعار “مرگ بر  . . . ” داده شد، اما  ایشان تاسف نخوردند!



اهانت آشکاری که این شعارها دارند، علاوه بر آنکه باعث جریحه دار شدن احساسات مردم می گردد، عامل بسیار موثری در التهاب این جلسه هستند که از سوی خاتمی و هواداران او، اجرا شدند.



این در حالی است که در سوی دیگر ماجرا، شعارها حالت متخصمانه ندارند و طرف دیگر را نشانه نگرفته اند. شعارهایی نظیر “ابوالفضل علمدار، خامنه ای را نگه دار” ، “خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست” جنبه ای رو درون دارند و کاری به طرف مقایل ندارند.

قاعدتا این شعارهای بی آزار، از سوی کسانی داده می شود که هیچ علاقه ای به تشویش فضای جامعه و این جلسه ندارند.



با این شرایط روشن، به نظر شما چه کسانی جلسه را بر هم زدند و چه کسی سعی در حفظ آرامش داشتند؟

آن ها که به دنبال آرامش بودند



همان طور که دقت در این فیلم، نکات جالبی را درباره التهاب آفرینان واقعی روشن کرد، دقت در رفتار مردم مومن و به معترض به خاتمی نیز نکات جالب توجهی را روشن می کند.



1) اگر شما قصد شعار دادن داشته باشید، نشسته شعار می دهید؟! بدیهی است که جواب شما به این سؤال “خیر” می باشد. حالا اگر قصد بر هم ریختن جلسه را هم داشته باشید، چه طور؟



آیا در ردیف های عقب مستقر می شوید و به صورت نشسته شعار می دهید؟! بدیهی است که جواب چنین سؤالی باز هم “خیر” و این بار با تاکید بیشتر می باشد.



این اتفاقا حال مردم معترض به خاتمی در این جلسه است، معدود افرادی که از پس سازماندهی یاران خاتمی، برای پر کردن جلسه از یاران خودی به درون آن راه یافتند، نه تنها اقدامی برای التهاب جلسه نکرده اند، بلکه در ابتدا به صورت نشسته شعار می دهند (برای مثال زمان 19.00 فیلم را ببینید) من این موضوع را نکته ای کلیدی در روانکاوی این افراد می دانم، چرا که گروهی که قصد التهاب آفرینی و به هم ریختن جلسه را دارند، هیچ گاه چنین رفتار صلح طلبانه ای را از خود نشان نمی دهند، بلکه با حالت تهاجمی (این گروه حتی از جای خود هم حرکت نکردند و در پاره ای از اوقات حتی در حال شعار دادن هم بر زمین نشسته بودند) و شعارهای تهاجمی (شعارهای این گروه، بر خلاف طرفداران خاتمی، اصلا چنین خصوصیتی نداشت) به سخنران جلسه حمله می کنند؛ یعنی دقیقا همان رفتاری که طرفداران موسوی در جلسات این چند ماهه صفار هرندی و حمید رسایی در دانشگاه های مختلف، انجام دادند و با هو کشیدن و انواع صداهای متعارف و نامتعارف دیگر، سعی می کنند که حتی مانع شروع سخنرانی بشوند و با پرتاب کفش به سوی مردم و سخنران یا پشت کردن به جمعیت و شعارهای توهین آمیز به سخنران و بسیجی ها و دیگر مردم، اخلال ایجاد می کنند.



حالا مشخص نیست که اصلاح طلبان با چنین رفتارهای آشوبگرانه  و اخلال در جلسات مختلف، چگونه به امت حزب الله حاضر در جلسه با رفتاری متفاوت و کاملا صلح طلبانه تهمت اخلال در جلسه را می زنند؟!!





اگر می خواهید به هم ریختن جلسات و حمله به مردم و دانشجویان را ببینید، پیشنهاد می کنم که حتما سری به سخنرانی های آقای صفار هرندی و حمید رسایی بزنید و گزارشات آنان و شعارهای واقعا هتاکانه آن ها و پرتب کفش و باقی رفتار حامیان موسوی و خاتمی را ببینید یا حتی پیش از انتخابات، رفتار خشونت آمیز آن ها و حمله به منتقدین را حتی در حضور موسوی، مشاهده کنید.
کجای رفتار مردم معترض به خاتمی و حاظر در جلسه به این رفتار اصلاح طلبان و آشوب طلبی آنان شباهت دارد؟!
متاسفانه کیش شخصیت اصلاح طلبان، تمامی ندارد و موسوی هم، چند روز پیش اغتشاشات هوادارانش را به مردم نیست داد و به جای مردم عزادار ایران، حامیان خودش را عزاداران امام حسین (ع) اعلام کرد!
علاوه بر موارد فوق در رفتار شناسی حامیان و معترضان حاضر در جلسه خاتمی که بسیار هم تعیین کننده هستند، به موارد دیگری نیز می توان اشاره کرد، از جمله اینکه:
2) معترضان به خاتمی (زمان 29:00 فیلم) در حالی که در حال پاسخ به شعارهای طرف مقابل هستند، با شنیدن درخواست مجری برای صلوات فرستادن، اجابت می کنند و صلوات می فرستادند و به در آرامش کار همراهی می کنند. آخر این رفتاری جز رفتار  آرامش طلبان است که با شنیدن طلب صلوات آرام می شوند و ناآرامی ایجاد نمی کنند؟!
اغتشاشگر و برهم زننده جلسه آن است که مانند برخی گروه های خاص! حتی در هنگام تلاوت قرآن و صلوات فرستادن هم دست از کار خود بر نمی دارند و با حرمت شکنی به قرآن و ائمه، پیگیر بر هم زدن جلسه می شوند و حتی در صورت نیاز، کفش هم پرتاب می کنند و ناسزا هم می گویند.
3) معترضان خاتمی، با وجود همه این توهین ها و شعار ها و التهاب آفرینی های که بر علیه آنان صورت گرفت (موارد 1 تا 4 قسمت قبل)، صبر خوبی از خود نشان دادند و حتی واکاوی رفتار آن ها نشان داد که تا چه میزان زیادی به دنبال آرامش در جلسه بوده اند (همین مورد 1 و 2 بالا را بخوانید) حالا باید از دوستان حامی خاتمی و موسوی پرسید که شماها چرا شماها چنین رفتاری از خود نشان نمی دهید؟ و بلکه در جلسات مختلف (که بارزترین نمونه آن در دانشگاه ها اتفاق می افتد) سعی در آشوب دارید و همه تلاشتان را می کنید تا سخنرانی که حرف هایش به مذاق شما خوش نمی آید از جلسه بیرون کنید؟

از یک طرف چنین رفتاری از خود را با افتخار در سایت هایتان نقل می کنید و از طرف دیگر، خبر (هر چند دروغ) به هم ریختن جلسه خاتمی را به عنوان عیب طرف مقابل بیان می کنید؟!
 
باید از آقای هاشمی هم که چندی پیش در مشهد، با اشاره به همین برهم زدن جلسات دولت منتخب مردم، آن را به عنوان نقطه ضعف دولت برشمرده بود؛ پرسید که آیا امروز هم این ضعف خاتمی را ناشی از عیب او می دانید یا اینکه این بار هم این عیب را به دولت نسبت می دهید؟!
بار دیگر تاکید می کنم که تمام موارد فوق با ارجاع به فیلم منتشر شده از سوی هواداران خاتمی و موسوی استخراج شده است و همان طور که آدرس دقیق تک تک موارد بیان شده، مشخص می کند؛ قابل دسترسی برای همگان است و بار دیگر، دروغ بافی رسانه های اصلاح طلب و از آن مهم تر کیش شخصیت تاسف آور در اخلاق و رفتار آنان را نشان داد.
 
پ.ن 1 : از آنجایی که اصل ماجرا، اهمیت داشت به سراغ بررسی صحت آن رفتم و کاری به تناقضات موجود در رسانه های آن ها که برای مثال، یکی از ده ها اتوبوسی که لباس شخصی ها را آورده سخن می گوید! و دیگری که از حاظران (؟) در جلسه است، ابتدا (به قول خودش) لباس شخصی ها را بسیار زیاد اعلام می کند و بعد که فیلم منتشر می شود و همه می بینند که حدود 50 نفر، بوده اند این حاضر در جلسه هم به صرافت می افتد که همان 50 تا بیشتر نبودند! (به شگردهای همیشگی آن ها که اتهام آوردن اتوبوسی مردم، لباس شخصی، چماق و چاقو و . . . و دروغ بودن آن ها دقت کنید)
تناقضاتی از این دست در رسانه های اصلاح طلب و ضدانقلاب به وفور یافت می شود و به همان نکته کلیدی که “بی اعتبار بودن” و “دروغگویی” آنان است؛ برمی گردد.
پ.ن 2 : از آنجایی که در ابتدای مطلب قول داده بودم تا فقط به رسانه های حامی موسوی و خاتمی استناد کنم، از لینک دادن به بقیه سایت ها خودداری کردم، اما در اینجا نگاهی به گزارش رجانیوز و جهان نیوز در این ماجرا هم خالی از لطف نیست، به ویژه آنکه از یاد نبریم که ماجرای تولد گرفتن امسال خاتمی در شب شهادت امام صادق(ع) و مراسم دوم خرداد سال 77  که مصادف با شهادت امام سجاد(ع) بود و با حواشی نامناسب هواداران خاتمی همراه بود، هنوز از یادها نرفته است.
پیش از توهین به امام حسین (ع)، توهین های متعددی به امام (ره) صورت گرفته بود که اصلاح طلبان سعی در تحریف آن داشتند و حتی بدون هیچ مدرکی، پاره کردن عکس امام (ره) را به دیگران نسبت می دادند، اما رفتارهای آنان در پیش از انتخابات که با شادمانی هوادارنشان در هنگام پخش خبر رحلت امام (ره) در یک کلیپ انتخاباتی صورت گرفت و خودشان نیز به آن معترفتند، جای هیچ و شک و شبهه ای در  نسبت واقعی آن ها با امام (ره) و ائمه اطهار باقی نمی گذارد.
پ.ن 3 : برای دیدن چند نمونه از ادب و صلح جویی اصلاح طلبان شما را به دیدن این چند لینک دعوت می کنم.


اینقدر نگویید قانون؛ ما قانون را قبول نداریم
ادب مرد به ز دولت اوست
طلبه ای که قصد سؤال از موسوی را داشت، مضروب و روانه بیمارستان شد (پیش از انتخابات)
برنانیوز هم پیش از این فیلمی از حمله هواداران موسوی به جسله حامیان احمدی نژاد پیش از انتخابات گذاشته بود که به نظر می رسد با تغییر و تحولات این سایت حذف شده است. اما شاید دوستان لینک دیگری از آن داشته باشند و اینجا قرار دهند تا بقیه هم مطلع شوند.
اگر هم می خواهید با آشوب طلبان واقعی آشنا شوید، این آخرین موردی است که تنها ساعتی پیش اتفاق افتاد و بار دیگر حریم دانشگاه را شکستند و آن را به صحنه جسارت های خود تبدیل کرده اند و البته این حرمت شکنی ها از نظر آنان اشکالی ندارد.
 
پ.ن 4 : چند روز پیش که داشتم مطلبی در مورد یک شایعه می نوشتم، سایت جهان همزمان با بنده، مطلبی در مورد آن منتشر کرد. امروز هم که در حال اتمام این مطلب بودم، سایت الف مطلبی در این مورد به نقل از یکی از نزدیکان او منتشر کرد که برخلاف استناد مطلب بنده به فیلم منتشری، ماجرا را از دید این اصلاح طلب نزدیک به خاتمی (و البته با پیازداغ هایی بسیار کمتر از آنچه پیش از این در رسانه های صادق اصلاح طلب منتشر شده بود) روایت کرده است، امیدوارم سایت الف و رسانه های مشابه، با انتشار نوشتاری از سوی طرف دیگر ماجرا، حقیقت این واقعه را که مورد سواستفاده زیادی واقع شد و جنجال سازی رسانه های اغتشاشگر در مورد آن، به نوعی زمینه ساز حوادث تاسف آور روز عاشورا هم بود؛ روشن کنند و اگر التهاب آفرینی عمدی از سوی خاتمی و رسانه های او در این باره صورت گرفته است، با آنان برخورد شود.
پ.ن 5: اصلاح طلبان با این خبر خودساحته، بهانه ای یافتند تا به جای واکنش به هتک حرمت روز عاشورا و عزداران امام حسین (ع)، نسبت به تعرض (؟!) به خاتمی واکنش نشان دهند ( + و  + و +)! جدا از اینکه اگر این خبر راست هم بود، تفاوت ارزش امام حسین (ع) و خاتمی را در نظر اینان مشخص می کرد؛ با مشخص شدن دروغگویی در مورد این خبر، خجالت آنان بیش از گذشته شد.
این بنده خدا هم که از حاظران در جلسه بوده، از این همه داستان پردازی رسانه های اصلاح طلب در مورد این ماجرا، به شدت متعجب شده است.









 
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۱:۵۹:۲۶
چقدر به ما سر این ماجرا سرکوفت زدن! حالا که به ضررشون شده کجان؟ (273380)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۰۸:۰۰:۰۶
سبزها با دروغی نامشروع متولد شدند و با دروغهای بزرگتر ادامه حیات دادند (273860)
 
امیری
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۲:۱۰:۰۸
از نوشته کاملاً مستند و روشنگرانه آقای دانیال ایمانی کمال تشکر را دارم.

می نمی دانم آخر دروغ و تزویر تا چه حد!؟ آیا این به اصطلاح اطلاح طلبان و جنبش کذایی سبز، به هیچ نوع اخلاقیاتی اعتقاد ندارند!؟ حالا دین و شرع که باشد به جای خود ....

خوش گفته اند که:
خوش بود گر محک تجربه آید به میان
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد (273385)
 
انتظامات
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۲۱:۵۸:۴۱
سلام

1- انتظامات برنامه دانشجویان دانشگاه شریف بودند
2- حدود 30 تا 50 نفر از دوستان بسیجی از ساعت حدود 4 در داخل جماران حضور داشتند، نکته قابل توجه این بود که حدود ساعت 5 بین خودشون کابل پخش کردند که اگه توجه کنید، می بینید

3- درب و پنجره جماران با حمله حدود 50 نیرو لباس شخصی از بیرون شکست و این افراد هم با کامل و میله و ... ( تو فیلم مشخص است ) وارد محوطه حسینیه شدند

4- پس از اینکه آقای خاتمی رفتند، یکی از لیدر های لباس شخصی ها میکروفن رو در دست گرفت و زننده ترین فحش ها رو نصیب خانم های طبقه بالا کرد. در حینی که خانم ها از طبقه بالا شعار می دادند، توسط مهرهایی که از پایین لباس شخصی ها می زدند، پذیرایی می شدند

این از زبان یکی از کسانی بود که آنجا بود، حالا شما می خواهید چاپ کنید، می خواهید برای مدتی خورشید را پشت ابر نگه دارید (273755)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۰۹:۳۴:۱۳
اینا که گفتی کجایه فیلم بود ندیدیم لطفا مثل نویسنده مقاله زمانشم بنویسد

البته صحبت از ساعت 5 شده ولی فیلمش موجود نیست یعنی مثل همیشه اداعایی بدون سند البته گفتین تمام اینا رو کسانی که اونجا بود گفتن یعنی مثل همیشه کلی گویی

افرادی که تو فیلم از در وارد میشنو چند بار شمردیم با سایه هاشونم حساب کردیم 50 نفر نشدن تو دستاشونم چیزی دیده نمیشد البته نمیخوام بگم نبوده ولی دیده نمیشد که شما گفتی تو فیلمم مشخصه لطفا نحوه و روش شمارش افراد رو توضیح بدید
بعدشم یادت باشه فحش بدی فحش میخوری بزنی میخوری تو دعوا و درگیری حلوا خیرات نمیکنن و طرفینم بعد از درگیری نمیتونن گله کنن که چرا فحش شنیدن یا کتک خوردن چه جزو این گروه باشن چه اون گروه (273907)
 
سرباز جنگ نرم
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۱۱:۵۲:۱۱
شما از سال 76 دائم با اين ادبيات مشغول فتنه ايد. من ورودي 77 برق پلي تكنيك هستم و گفتمان شما برايم روشن است. هميشه در تمام اجتماعات بسيج دانشجويي بزرگترين چماق كشي ها، فحاشي ها و تهمتها را خودتان اجرا ميكرديد و اگر در تجمعتان كسي يك سوال ساده ميپرسيد او را با وحشيانه ترين وجه مورد انواع حملات لفظي و حتي فيزيكي قرار ميداديد و از همه جالب تر آنكه بعد از جلسه در يك فرافكني آشكار شروع به مظلوم نمايي و لجن پراكني عليه بسيج و حزب اللهي ها ميكرديد و ....
دروغ گفتن براي شما همان نفس كشيدن است (273965)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۲۲:۴۵:۴۶
ببخشید میشه شما هم آدرس بدید
این فیلمی که منتشر شده به وسیله اصلاح طلب ها بوده
چه خوب بود به جای استفاده از تخلتون به دقیقه های فیلم اشاره می کردید تا ما هم مثل شما قانع بشیم...
یا حتی اگه فیلم دیگه ای دارید باز هم آدرس بدید ما هم ببینیم...
اگه بنا به حرف باشه که ما هم بلدیم داستان سازی کنیم ولی ما دروغ گو نیستیم (274228)
 
احسان
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۲:۱۶:۱۲
چرا مکررا به جای کلمه اوباش از کلمه مردم استفاده می‌‌کنی‌؟ (273389)
 
رحمان
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۲:۲۱:۱۷
اين فيلم ها و به اصطلاح « اسناد » همگي ساختگي نباشند ؟! سياست سياست است و به نظر مي رسد كه الف نيوز هم ، كه حفظ ظاهر مي كرد و بي طرفي هائي نشان مي داد از حدود يك ماه قبل به طرف افراطيان متمايل مي شود ؛ يا متمايلش مي كنند ... خبر صحيح مي طلبيم . اول ، ديكته تان را درست كنيد ! بعد از آن ، انشائتان را ، و.... (273398)
 
رهگذر
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۱۵:۲۳:۴۳
آقای انشائتان! فارسی را پاس بدارید
انشایتان صحیح است مجید جان (274055)
 
ذاهب
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۸:۳۳:۳۸
1- هیچ وقت اسم این سایت الف نیوز نبوده
2- رویه این سایت از قبل از انتخابات انتقاد دلسوزانه بوده نه از یک ماه پیش

این دو اشکال نشان می دهد:
1- الف را مطالعه نمی کردید
2-حال که دروغها مشخص شده است قصد شانتاژ دارید (274626)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۲:۲۹:۰۰
الف عزیز این مصالب رو واسه کی می نویسی؟ هرکی قرار بود بفهمه تا الان فهمیده بود. اینا دردشون چیز دیگست. الان انقدر تعصب جلو چشماشون رو گرفته که توی تهرانند ولی جمعیت شرکت کننده تو راهپیمایی عاشوریان رو حاضر نیستند ببینند و برای فرار از واقعیت به BBC پناه می برند که شاید اون هم بگه شرکت کنندگان تو تظاهرات کم بود.
فیلم مراسم جماران هم خیلی زود تو اینترنت پخش شد و راحت می شد بهش دسترسی داشت و راست و دروغ رو فهمید

یکی از دوستای من که از این تحلیل های شما شاکی شده بود می گفت:
ندا رو که شما نکشتین! جمارانم که بهم نریختین! سعیده هم که زنده هست! به کسی هم که تجاوز نشده! تقلب هم که نکردین! پس کی این کارها رو کرده!

استدلال این دوستان اینجوریه (273409)
 
خسروی
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۲:۳۶:۲۸
معصومه ابتکار در وبلاگ خود پرسشگری را آموزه قرانی برای صداقت مدعیان می داند ولی این پرسشگری را فقط برای مخالفان مجاز می شمارد
اصولا در گروه مقابل دروغ بد است ولی برای رسیدن به هدف واحب به شمار می رود (273415)
 
مهدی
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۲:۴۲:۰۲
من هم این ماجرا را دنبال کردم. همان طور که مشخص است درگیری فیزیکی به چشم نمی خورد.
به شخصه دوست داشتم به این مراسم برم ببینم خاتمی چه می گوید و مردم چه می گویند ولی خیلی خبرش دیر به دستم رسید با این حال چون همان نزدیکی بودم راه افتادم به سمت خیابان نیاوران که شاهد بودم مردم در حال ترک محل هستند! من هم جلوتر نرفتم.
البته شعارهای تندی می دادند که پلیس سر رسید خیابان را بست و گاز اشک آور زد که پخش شوند، من هم از دور کلی گاز اشک آور خوردم.
پس از مشاهده فیلم تنها نکته ای که در کل به نظرم رسید که شاید قابل بررسی باشد این بود که مردم از ورود افراد جدید به سالن وحشت کردند! ولی درگیری فیزیکی نشد. (یعنی مردم از هم وحشت دارند؟) همچنین ابتدا به نظر آمد در به زور درحال گشوده شدن است آیا این صحیح است؟ (یعنی یک عده به زور وارد حسینه جماران شدند؟)
آخر اینکه به هر حال اتفاق رخ داده این است که جلسه با حضور مخالفان خاتمی برهم زده شد چه ضد و خوردی شده باشد چه نشده باشد. یعنی یک عده صرفاً برای برهم زدن جلسه آمده بودند. که ریشه یابی آن بماند برای شما، ولی شاید اگر سخنرانی خاتمی شب عاشورا کامل می شد حرفهایی می زد که اغتشاشات روز عاشورا به آن شکل تمام نشود.
امیدوارم این ماجرا ها ختم به خیر شود. (273422)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۲:۴۴:۱۱
براي اثبات حقانيت و محبوبيت رييس جمهور كشورمان به سايت زير برويد و به آقاياحمدينژاد راي بدهيد.

http://www.whopopular.com/M-Ahmadinejad (273425)
 
امير
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۱۴:۱۳:۰۹
آقا اين سايت هم فيلتركردن (274398)
 
سرخوش
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۲:۴۸:۳۱
برهمگان لازم است تا با هوشیاری بیشتر دست استعمار پیر رادرپس این درگیریها ببینندو دست اتحاد دهند وباز هم دشمن را ناامید کنند. عزیزان من ایرنی غیور بری از اینست که به مجلس امام آزادگان حمله کند.به این فکر کنید که تمام رمز ماندگاری این مملکت ارادت به این خاندان ووحدت گرد این خورشیدهای فروزان بود. اعترافات مقامات غربی را به یاد داشته باشید که همیشه در مورد این ارادت ووحدت با حقد وحسد سخن میگفتند وبه دنبال ایجاد رخنه در آن وبه تبع آن ایجاد رخنه در یگانه حکومت شیعی جهان وبه تبع آن تسلط بر این سرزمین بوده اند . شما برای اثبات این مدعا به شبکه های انگلیسی وعربی به خصوص وابسته به وهابیت سری بزنید که چگونه از این افتراغ ما خشنود اند و به این افتراغ دامن میزنند.من میگویم که در هردوطرف ضمن اینکه افراد مومن ومعتقد کم نیستند ولی افراد مزدور و بی دین هم نفوذ پیداکرده اند وبا جوسازی والقای هیجان به جمع باعث خسارت میشوند. بزرگان هردوطرف باید اینرا بفهمند وبه خاطر خدا وانقلاب دست از لج بازیهای بچه گانه ودشمن شادکن بردارند.تادیر نشده همگی به ریسمان محکم الهی چنگ بزنیم و از تهمتها و دروغها ومنیتها و.... بدست برداریم.(منظورم همه است نه یک حزب وگروه) (273427)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۲:۵۷:۱۴
پیش بینی من از مخالفان این قضیه....
میگن:
دروغ گو ها شما دارید دروغ میگید همه رو تیکه تیکه کردند و شما دارید سانسور می کنید...
من خودم شصت تا باتوم خوردم و این صحبت ها....
من انقدر گاز اشک آور خوردم که اشک هام خشک شد... (273436)
 
رضا
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۳:۰۱:۴۵
سلام به همه

من طرفدار درگیری نبوده و نیستم ولی وقتی از حضار جلسه که از هر دو طیف هم بودند پرسیدم ، رفقای سبز دانشگاهی هم میگفتن درگیری ها بیرون بوده و اینکه خودشون میگفتن که ما فلان کردیم و فلان شعار رو دادیم و .... طرف مقابل هم بیشتر از توهین هایی که در جماران شده بود و سوت و کف و شعار ضد ولایی میگفتند و اینکه چرا آقای خاتمی التهاب آفرینی میکرد
خیلی هاشون حتی باورشون نمی شد خاتمی این طور بکنه ف انتظار داشتند حداقل حفظ ظاهر بکنه

اما یک مساله مهم !
هر دو طرف از نتیجه نهایی ناراحت بودند

یک نکته :
وقتی گزارش سبزها رو از مراسم به یکی از رفقای سبز که تو جلسه بوده گفتم ، البته با این توضیح که رجا زده این خبر رو ، همه رو تکذیب میکرد بعد که گفتم \"بابا جرس زده بود \" اومد تایید کنه که بهش گفتم بالاخره مستقل از منبع خبری ، این گفته حق یا نه که اون بنده خدا شرمنده شد (273439)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۳:۰۳:۰۷
من كه قانع شدم طرفداران دولت همه اهل مدارا و تسامح و طرفداران جنبش سبز همه چاقو كش و قمه كش و آشوب طلب و فتنه جو هستند.
فقط دو سوال دارم كه لطفا قضاوت را به خوانندگان واگذار كنيد.
1- از بين كشته شده هاي پس از انتخابات چند نفر متعلق به طيف اصولگرا و چندنفر متعلق به جنبش سبز هستند؟
2- جناح اصولگرا تنها براي گوش دادن يه سخنان آقاي خاتمي در حسينيه جمع شده بودند؟ (273443)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۰۱:۰۸:۰۳
به نظر من دوست عزیزم 273443 | ناشناس
دو سئوال بسیار کلیدی کردند.از مسئولین الف میخواهم این ها را جواب دهند (273815)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۲۲:۵۰:۰۰
جواب سوال دوم:
به همون دلیل که شما توی تمام مراسم های انقلابیون حاضر میشید!
13آبان روز قدس یا حتی تو دانشگاه ها توی بحث هایی که یه مهمونش اوصلگراست...
اگر این عیب داره خود شما بیشتر محق هستید (274229)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۱۰:۱۶:۰۴
برای پاسخ به 273443 \"قانع\" نیاز دارم آمار خود زنی ها در هر دو گروه را از زبان ایشان بشنوم چون ظاهرا اطلاعاتشان بسیار دقیق است که قصاوت خواسته اند (273924)
 
سعید
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۳:۰۳:۱۲
سلام

بعد از ماجرای عکس امام ، خواستند یک کاری بکنند بعد بگن اگه اون رو سبزها کردند این رو هم مردم انجام دادند (273444)
 
خسروی
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۳:۱۶:۲۲
و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
و آنها که ستم کردند خواهند فهمید که چه سرنوشتی در انتظارشان است.

آقای خاتمی را کسی بهتر از پدرشان نمی شناسد. وقتی پدر ایشان به وی با عنوان غربزده یاد می کند، جای بحث باقی نمی ماند. متاسفانه رفتارهای تعدادی خواص (موسوی، خاتمی، کروبی، هاشمی، رضایی و برخی دیگر) یادآور رفتارهای طلحه و زبیر و ابوموسی، عبدالله بن عمر و حتی عمروعاص است. (273460)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۳:۳۷:۰۰
با سلام شما چه توقع هایی داری ! این اقایان دروغ به بزرگی تقلب را درست می کنند !کشته سازی می کنن ! ان هم 72 نفر ! ختم هم می گیرن برای دختر فراری ! به بهایی و منافق می گویند مردم خداجو ! و..... حالا شما گیر دادی به این یک دروغ بابا جان دستشان رو شده دیگه اینقدر توی رویشان نزنید فکر می کنند باید برای توجیه دروغ جدید بسازند ! (273485)
 
مهدی
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۳:۳۹:۰۷
با سلام
از آنجایی که آقای خاتمی در مدت 8 سال حضورشان در پست ریاست جمهوری همراره با فریب کاری و ظارهر فریبی و یا با هیاهو ، کارها و حرف های خود را به نتیجه می رساندند ، این حادثه هم شقی از فریب کاری های ایشان و اطرافیانشان است.چه کسی فراموش کرده که در سخنرانی ایشان در مرقد مطهر امام (ره) فردی شهرستانی به اعتراض برخواست و جملاتی که حتی شنیده هم نمی شد بر زبان جاری کرد و ایشان با بی ادبی و بی حوصلگی با اشاره به تیم حفاظت خواست که وی را دور کنند. آیا این همان آقای خاتمی نبود که می گفت \"زنده باد مخالف من\" . این صحنه را بنده به کرات توسط آقای خاتمی دیده ام و بدتر از همه در برخورد با خبرنگاران ، تیم حفاظت ایشان هیچ گاه اجازه مصاحبه به کسی را نمی داد و هیچ خبرنگاری نمی توانست ناگهانی سئوالی از رئیس دولت به اصطلاح پاسخگو و شفاف بپرسد. حادثه عاشورا در حسینینه جماران نیز به نظر چیزی بیش از فریب کاری نیست که به نظر بنده این اغتشاشگران داخل حسینیه نیز از همان اطرافیان و حلقه آقای خاتمی هستند که با وجود حفاظت محل سخنرانی و به خصوص منطقه جماران وارد می شوند و احیاناً جلسه را بر هم می زنند. (273487)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۳:۵۱:۰۰
آقا این چماق ها کو من که هرچی گشتم پیدا نکردم! (273499)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۴:۰۳:۳۹
پيشنهاد مي كنم كه صدا وسيما فيلم مطا لبي كه گفته شد براي روشن شدن اذعان پخش كند (273511)
 
علي
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۴:۱۱:۳۵
واقعاً جالبه! شروع ماجرايي در كشور با دروغ به مردم به اسم مبارزه با دروغ! پيگيري‌ دروغ اول با دروغ هاي پي در پي ديگر و در ادامه؟! خدايا به همه ما فهم و بصيرت حقيقي، به دور از هرگونه خودخواهي و خودمحوري و در جهت رضاي خودت و نه خوش آمد ديگران عنايت فرما.(دانشجوي ارشد) (273524)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۴:۳۱:۴۵
واقعا این سبزا در فرار به جلو ومظلوم نمایی رو دست ندارن یکیشون ماجرا را برای من تعریف کرد صداش رو هم پخش کرد گفت ببینین چطور زنها رو میزنن دارن جیغ میکشن من واقعا باورم شد اینا دارن میگن حیدر ومیزنن خدایا به تو پناه میبریم از تاریکی فتنه وشب اول قبر

حضرت علی (ع)فرمودند منفورترین امت من کسی است که گاه در افراط وگاه در تفریط بسر میبرد.

استاد وصایای امام من که اصلاح طلب هم بودقبل از اینکه احمدی نژآد را کسی بشناسه یک چیزی از وصیت نامه امام گفت که فقط اون یادم مونده اینکه امام در وصیت نامه اش به هر کس تذکر داده یک بار بوده جز روحانیون که 3بار بهشون نهیب زده مثل اینکه چیزی رو در خشت خام میدیده که ما در آیینه نمیدیدیم. (273542)
 
000
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۴:۳۴:۱۰
خواهش می کنم این مقاله و مقاله آقای مسجد جامعی رو کنار هم در یک لینک نشان بدهید تا روشن بشه چه کسانی راست می گن و چه کسانی هنوز در توهم هستند..
واقعا مقاله خوبی بود فقط حیف کمی دیر ارائه شده من خودم تا قبل از دیدن فیلم ها فکر میکردم واقعا با چماق ریختن اونجا...

جالب اینجاست که فیلم ها هم از منبع خود اصلاح طلبان است (273544)
 
فريب خورده
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۱۲:۰۷:۱۷
من احمق تو انتخابات شوراي شهر به مسجد جامعي راي دادم چون چهرش برام معتدل و سالم بود. درباره قضيه جماران هم فقط مقاله ايشون رو خوندم و به خدا موضعش رو بدون اينكه تحقيق كنم تو دلم پذيرفتم ولي الان كه اين مقاله رو خوندم و فيلم ها رو ديدم از كوته بيني خودم بشدت عصباني ام چون دوستام بهم گفته بودند كه اينا همشون مثل همند. برام جالبه كه چقدر آقايان به راحتي دروغ ميگن! دروغ! دروغ!
به خدا دارم حرص مي خورم! (273968)
 
مسعود
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۵:۳۸:۳۲
اگر سایت دیگری غیر از شما این مطلب را منتشر کرده بود قبولش برایم دشوار بود بسیار ممنونم که با تحلیل مناسب این اتفاق را برایم روشن کردید چونکه بعد از مطلب اقای مسجد جامعی طور دیگری تصور داشتم (273600)
 
علی
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۶:۰۶:۴۶
من تمام فیلم را دیدم. انصافا مقصر را کسانی میدانم که با شعارهای بی موقع و بعضا نامربوط سعی می کردند سخنرانی آقای خاتمی را به هم بریزند. فیلم خودش گویا است و تمام مراسم را شامل می شود. بی دلیل نیست که نویسنده متن با قلم فرسایی خیلی فراوان قصد دارد که جریان را وارونه جلوه دهد. به نظر من اینکه آقای مسجد جامعی شما را به فیلم ارجاع داده اند کار منطقی است و هر کسی که انصاف به خرج بدهد خواهد فهمید که مقصر کدام گروه است. البته با حرف نویسنده که خواهان حذف شعار مرگ است موافقم. شعار مرگ بر باید از ادبیات هردو گروه حذف شود و آقای خاتمی باید توی این زمینه بی تناقض عمل کند. (273611)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۰۲:۰۴:۵۳
راستی از ایرانی کشته شده به دست پلیس کانادا چه خبر قاتلان باخیال راحت در کانادا خوش میگذره بهشون یا اوناهم مثل شما با انصاف تشریف دارن (273838)
 
علی
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۱۶:۵۶:۴۵
این سوال تو چه ربطی به موضوع داره آخه؟ چه ربطی به من داره؟ (274106)
 
مهدی
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۱۰:۳۲:۳۰
\" وَإِذَا رَأَيْتَهُمْ تُعْجِبُكَ أَجْسَامُهُمْ وَإِن يَقُولُوا تَسْمَعْ لِقَوْلِهِمْ كَأَنَّهُمْ خُشُبٌ مُّسَنَّدَةٌ يَحْسَبُونَ كُلَّ صَيْحَةٍ عَلَيْهِمْ هُمُ الْعَدُوُّ فَاحْذَرْهُمْ قَاتَلَهُمُ اللَّهُ أَنَّى يُؤْفَكُونَ \"
(سوره منافقون آیه 4)
هنگامى كه آنها را مى‏بينى، جسم و قيافه آنان تو را در شگفتى فرو مى‏برد; و اگر سخن بگويند، به سخنانشان گوش فرا مى‏دهى; اما گويى چوبهاى خشكى هستند كه به ديوار تكيه داده شده‏اند! هر فريادى از هر جا بلند شود بر ضد خود مى‏پندارند; آنها دشمنان واقعى تو هستند، پس از آنان بر حذر باش! خداوند آنها را بكشد، چگونه از حق منحرف مى‏شوند؟!
آقایانی که می گویید شعار مرگ بر باید از ادبیات دو طرف حذف شود این آیه را خوب بخوانند ... بحث حذف این شعار حرف بی ربطی است ولی همانطور که رهبری فرمودند باید مراقب بود که \"مرگ بر\" یا شعار \"منافق\" را به هر کسی نگفت ... (273933)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۶:۳۰:۲۰
تمام تقضای من از کسانی که می خواهند منکر این قضیه بشوند
لطف کنید مثل خود الف با دلیل و به صورت مستدل صحبت کنید و اگر قضیه ای به نظرتون رسید مثل همین الف آدرس زمانی اتفاقات رو بدید که ما هم ببینیم و قضاوت کنیم....
فکر کنم با دلیل حرف زدن خیلی خوب باشه...
برای کاربران این سایت هم که مشتاق حقیقت هستند خیلی مهمه که بدونیم شما چه توجیه ای در مورد این قضایا دارید...
البته من دوست دارم آقای مسجد جامعی که نوشته ایشون توی همین سایت چند هفته قبل منتشر شد و مردم نظر دادند هم بیایند و در مهمان ویژه به سوالات پاسخ بدهند قول میدهیم دیگه سوالات سخت سخت مثل آقای انصاری از ایشون نپرسیم که نیایند...
یه حرفی هم به الف دارم اینکه خوشحالم سایت شما مثل صد ها سایتی نشده که فقط داره از روی هم خبر کپی می کنند و جایی برای تحلیل دارید. (273445)
 
شعرباف
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۶:۱۲:۱۷
ضمن تایید مطالب ذکر شده تندرو در هردوطرف وجود دارد بایستی دید تندروی کدام طرف بیشتر است (273613)
 
مصطفی
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۰۱:۰۸:۴۵
ضمن تایید مطالب ذکر شده تندرو در هردوطرف وجود دارد بایستی دید تندروی کدام طرف بیشتر ضرر دارد و دشمنان آب و خاک و ناموس این مملکت را خوشحال می کند. (273817)
 
یک مسلمان
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۶:۳۰:۵۷
دروغ مایه ی فتنه است
پس دروغ نگویید . (273430)
 
غلامعلی دزفولی زاده
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۶:۳۴:۴۲
من فیلم را با کیفیت بالا 77 مگ نگاه کردم هیچ درگیری در فیلم که 29 دقیقه 59 ثانیه است نیوده
آقای خاتمی بار اولش نیست که در برابر مردم دروغ میگوید برخی از دروغ های خاتمی
1- فیلم دست دادن خاتمی با دختران
2- فیلم جک گفتن در مورد اهل بیت و توهین به ترک زبانها
3- ارتباط با جرج سروس
4- و اینک هم به اغتشاش کشیدن جلسه سخنرانی در جمران فیلم را نگاه کنید خود خواهید فهمید دروغگویان بزرگ مخملی کسانی جز خاتمی موسوی کروبی کسی نیست اینها مردم را چه فرض کرده اند (273626)
 
منوچ
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۰۰:۴۸:۰۷
البته ایشون در زمینه دروغگویی به گرد پای اقای ........................... نمیرسد
(الف اگه منتشر نکنی تبعیض قائل شدی ) (273808)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۱۹:۵۴:۰۹
mamnun ke shobeye 2 rajanews shodid, gharare post begirid?albate bayad babate layehe yaraneha ham haghetuno begirid, fayna tazhabun? (273719)
 
علی
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۲۰:۳۵:۳۱
اگر می خواهید به هم ریختن جلسات و حمله به مردم و دانشجویان را ریشه یابی کنید ، باید با بررسی اولین حمله لیاس شخصی ها به کوی دانشگاه شروع کنید، نه از اتفاقات بعد از آن.

تا زمانی که دولت تکلیف لباس شخصی ها را روشن نکنه ، مخالفان طبیعتا به حرکتهای تلافی جویانه دست میزنند و هیچ توجیهی را نمی پذیرند (273732)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۰۷:۴۹:۲۲
جدی؟
اگر منطق شما درست باشد. احتمالا کار لباس شخصی ها هم واکنش طبیعی به خرابکاری ها چندساله شما واکنش نشان می دهند؛ پس حق با آنان است.
اگر شما کارتان را اینگونه توجیه می کنید؛ کار آنان هم به همین روش قابل توجیه است.
تازه این کار را شما در این چند سال در دانشگاه بارها تکرار کرده اید، پس شروع کننده هم خودتان بوده اید و تقصیرها با منطق شما، به گردن خودتان است.
تازه اگر به سال های دورتر هم برگردیم، طیف تندرو علامه با همین روش شکل گرفت که بار دیگر، خود شما شروع کننده بودید.
می بینید که منطق شما اگر از کسانی که به آن ها انتقاد می کنید، کمتر نباشد؛ مطمئنا بیشتر هم نیست و کلیه کارهای آنان توجیه می شود.
خیلی ممنون که آن ها را درک کردید

لطفا منتشر کنید (273859)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۲۱:۳۱:۳۹
متن را با این عبارت شروع کرده:
سخنرانی رئیس دولت اصلاحات در حسینیه جماران ناتمام ماند، در حقیقت این اولین سخنرانی خاتمی در یک جلسه (نسبتا) عمومی بود و او که پیش از این به دلیل واهمه از واکنش مردم از سخنرانی در شب قدرانصراف داده بود، در تمام این ماه ها فقط در جلسات یاران نزدیکش و به اصطلاح خودی ها ظاهر شده بود و این بار هم در اولین تجربه حضور عمومی مردم، با واکنش برخی حاظرین جلسه روبرو شد
خب از این آدم با این ذهنیت انتظار دارید منصف باشه.
آقا همینکه مثل بقیه دوستانش فحاشی نکرده ممنونش هم هستیم! انصاف پیش کش. (273746)
 
شهروند
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۱۰:۴۹:۴۵
1) مگر چيزي جز واقعيت گفته؟
2) رسانه هاي رسمي و مجوز دار خودتان در اين 4-5 سال را بخوانيد، مودبانه ترين نوشته هايشان را با همين ادبيات نوشته اند.
خيلي ممنون که اعتراف به بي انصافي آن ها کرديد.
بگذريم از رسانه هاي بدون مجوزتان که کلامشان را با \"ا.ن . . .\" و فحش آغاز مي کنند و شما هم بدون هيچ ناراحتي از بي انصافي آن ها باور مي کنيد.
شما نگران توهين هاي خودتان باشيد که در اين سال ها، هر چه از توهين و کاريکاتور زننده و . . . از دستتان برمي آمده انجام داديد و حتي قبل از شروع رياست جمهوري احمدي نژاد و بدون اينکه کاري کرده باشد، توهين هاي خود را آغاز کرديد
اينکه از حاميان خاتمي کسي نتوانسه مانند همين نوشته مستند و با دليل حرف بزند، گويا خيلي از واقعيت ها است و نشان مي دهد چه کساني به منطق و دليل حرف مي زنند و چه کساني با غوغاسالاري و عوام فريب کار مي کنند.
آقايان مسجد جامعي و دوستانشان هم که خودشان، پاسخگو نيستند؛ سر هر مسئله ساده اي دولت را به چالش مي کشند و دولت هم در حد خودش جوابگو است؛ اما دوستان خاتمي از پاسخگويي فرار مي کنند.
همه اين ها به خوبي تفاوت تبليغات دروغين را با واقعيت ملمومس نشان مي دهد.
اميدوارم همه چشم خود را به حقيقت باز کنند. (273938)
 
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۲۲:۰۵:۵۲
طرفداران دولت اگرغرض و مرضی برای درگیری واشوب ندارند چرا درمجلس اصلاح طلبان حضور میابند. (273759)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۰۹:۲۷:۳۵
اصلاح میکنم مجلس اصلاح طلبها نه ، مجلس امام حسین بود ومکان حسینیه جماران امام عزیزمون که منتظری رو برکنار کردواز دستش آرزوی مرگ کرد
این مجلس جای مرثیه برای امام حسین بود نه منتظری
اصلاح طلبها بفرمایند تو ویلاهاشون وکاخ هاشون مجلس بگیرن اگر اصولگرا خواست بره تو قمه که دارین بزنینش (273903)
 
دقيق
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۱۲:۱۰:۴۷
مجالس صفار و رسايي را كي متشنج كرد؟ اون وحشي ها واسه چي اومده بودن؟ (273971)
 
میلاد
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۰۰:۱۳:۴۴
ما به همون دلیل میایم که شما تو این چند سال به شکلهای مختلف و تو جلسات زیادی ماهیت خودتونو نشون می دید و اگر نیایم چون ما رو نمی بینید فکر می کنید که حرف ابتر شما حرف کل ملته همین جور گستاختر میشید (274271)
 
سعید.ح
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۲۲:۵۴:۱۴
بسم الله
آیا بعد از این همه هجمه آقای خاتمی و دوستانش نسبت به انقلاب و آرمانهای مقدس ان انجام شده دادگاه ویژه روحانیت نباید عکس العمل انجام دهد
آیا همین حرف ها اگر از زبان کس دیگری جاری میشد این همه اغماض را داشت
و اینکه چطور در ماجراهای آقای مشایی(که از نظر بنده هیچ کار خلاف قانون و عرف سیاسی را انجام نداده و تکیه گاه فکری دولت هست) حضرات احساس خطر میکنند ولی برای خاتمی عزیز( عین جمله برخی دوستان به اصطلاح بی طرف!) هیچ مورد خاصی دیده نشد .. میگویند
چرا وبلاگ شخصی فاطمه رجبی بارها توسط مقامات مرتبط فیلتر شده و لی برای آقای خاتمی فیلتر کهیچ فیلتر نشد هرروز سخرانی هم برپا میشود
آقایان به این همه سوال بی پاسخ در ذهن فرزندان روح الله کبیر پاسخ دهید...
والسلام. (273778)
 
؟
۱۳۸۸-۱۰-۱۹ ۲۳:۱۹:۴۰
سلام
تحلیل خوبی بود. ممنون (273782)
 
محمد
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۰۰:۳۳:۵۲
با سلام
اقاي رئيس جمهور گفتند:چهل ميليون نفر به اين نظام راي دادند حالا يه عده خس وخاشاك اين گوشه كنار يه سر و صدايي ميكنند.......
چند نكته ميخواستم بگم:
يك؛ من خودم به صورت زنده اين سخنراني رو ديدم و شنيدم،طرز سخنراني تحريك اميز بود
دو؛ هيچ كس به من نگفت كه اقاي رئيس جمهور به شما توهين كرد و اساسا كسي دروغ پردازي نكرد من خودم اين توهين رو شنيدم؛شما با اين مطلبكه دروغ پردازي شده ؛داريد به شعور من يا ما توهين ميكنيد
سه؛ همان كسا نيكه به قول رئيس جمهور اي گوشه كنار......... همان كساني بودند كه راي دادند ومعترض بودند همان كساني بودند كه روزهاي بعد باز هم معترض بودند يعني عدهاي جزو همان چهل ميليون نفري كه راي دادند پس عده اي كه از اونها به عنوان خس وخاشاك نام برده شد همان كساني بودند كه راي دادند.
چهار؛ اين سخنراني در جمع طرفداران ايراد شد يعني ميشه اين طور برداشت كرد خس وخاشاك منظور طرفداران طرف مقابل بودند.
پنج؛ از همه اينها گذشته{كه كار خيلي سختي هست}ايا درست كه رئيس جمهور يه مملكت در باره مردم خودش اين طور صحبت كنه
شش؛ طرفداران رقيب رو مانند هواداران يه تيم بازنده ناميدن چه معني ميده؟اون هم توي اون فضاي ملتهب،ايا كار درستي بود؟
هفت؛ اگه معضرت خواهي بكنه بزرگيه خودشو نشون ميده (273805)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۰۰:۵۴:۲۷
دوست من 273805 | محمد - خس و خاشاك


با تمام صحبتهای شما موافقم به جز مورد هفتم
چرا که معذرت خواهی وظیفه ایشان است و با اینکار شاید مردم او را ببخشند و ارتباطی با بزرگی ایشان ندارد. (274286)
 
بی نام
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۰۱:۰۲:۵۵
بابا خدا اونارو زده .به قول امام علی با حسود دشمنی نکن ! گذشت تاریخ اونارو مهو میکنه (273813)
 
میلاد میانه رو
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۰۱:۱۳:۲۰
فیلمو دیدم اقای ایمانی وقایع از سوی افراطیون حمله کننده به هیچ وجه قابل دفاع نبود بهتون پیشنهاد می کنم فیلمو دوباره ببینید شما فیلمی که خودتون می بینید رو باور نمیکنی باز هم توقع مصاحبه و اظهار نظر اقای جامعی و دیگران رو دارید (273820)
 
حامد الف
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۰۱:۴۵:۲۲
برای من جالبه هر اتفاقی میوفته یه چند هفته ای طول می کشه تا دوستان الفی اسنادشون رو آماده کنن؟!
آخه سند آماده کردن که انقد طول نمی کشه! مگر اینکه بحث سندسازی باشه که بازم انقد طول نمی کشه! (273830)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۰۱:۵۰:۵۳
سلاح اصلی منافقان :
دروغگویی-مظلوم نمایی (273833)
 
حامد الف
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۰۱:۵۳:۳۶
از روباه پرسیدن شاهدت کیه گفت دمم!
آقای داداشی مستنداتش رو از کجا خریده از بازار مکاره ی اصولگرایان تندرو
دوستان الفی با چاپ این چنین مطالبی به محبوبیت و صداقت خود لطمه زنید
این اواخر بخاطر چاپ چند تا مطلب بی طرفانه محبوبیتی بین هر دو طیف دست و پا کرده بودید که با امثال این مطلب به باد دادید اون رو (273834)
 
سینا
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۱۵:۲۴:۱۱
@ حامد الف
خیلی جالبه
پس صحت مدارک برای شما اصلاح طلبان هم مهم است؟!
شماها با استفاده انواع عکس ها و فیلم هایی که نه جا و مکانشان مشخص است و نه صحتشان تائید شده است، به بقیه تهمت می زنید؛ اما حالا فیلمی را که سایت های خودتان منتشر کرده اند و آقای مسجدجامعی هم که باز از خودتان است آن را تائید کرده قبول نمی کنید!
پس اجازه بدهید تا ما هم هیچکدام از مدارک شما را که حتی یک صدم سندیت این فیلم را هم ندارند، نپذیریم
منظور شما هم از بی طرفی احتمالا این است که الف حرف های باب میل و هوس را منتشر کند. اشتباه گرفتید، فکر نمی کنم به چنین کسی بی طرف بگویند
به علاوه شما دنبال پاسخ گرفتن نیستید، وگرنه اینقدر بی استناد تهمت نمی زدید و متنی را که تمام استناداتش به منابع خودتان است به ساختگی بودن اسناد متهم نمی کردید
کسی هم به دنبال راضی کردن شماها نیست، زیرا حقیقتی را که جلوی چشمتان است ، بدون هیچ دلیلی منکر می شوید
تازه بگذریم از بسیاری از شماها که حتی به سایت های غیرهم نظرتان سر هم نمی زنید و ترجیح می دهید در دنیای تقلبی خودتان زندگی کنید. شماها هم فقط به این سایت ها می آیید تا بد وبیراه بگویید و بدون هیچ بحث و منطقی بروید، شما هم تکلیفتان مشخص است

@ ناشناسی که گفته \"طرفداران دولت اگرغرض و مرضی برای درگیری واشوب ندارند چرا درمجلس اصلاح طلبان حضور میابند.\"
فکر می کنم از بس کی دروغ گفته اید، خودتان هم باور کرده اید. از کی تا حالا حسینیه جماران محلس مجلس اصلاح طلبان شده است؟ می دانید هر سال چه کسانی در اینجا حضور داشته اند؟
اتفاقا از شما باید پرسید که اگر غرض و مرضی برای آشوب و درگیری نداشتید، چرا شماها که اکثرا تو عمرتون هم اونجا نمی آمدید، آن شب لشکرکشی کردید و با آن شعارها و رفتار آشوبگرانه در آنجا حضور پیدا کرده اید؟!
چرا در جلسه، خاتمی و طرفدارنش مدام سعی در التهاب آفرینی داشتند؟
اگر توان شنیدن صحبت های دیگران را هم داشتید و این نوشته مستند الف را می خواندید متوجه می شدید که اتفاقا طرفداران دولت در تمام مدت چه صبری از خود نشان داده اند و شماها چکونه آشوب آفرینی کرده اید.
راستی شماها هم که در دانشگاه به جلسه اصولگرایان می روید، فقط به قصد اغتشاش به آنجا می روید که تصور می کنید بقیه هم اینجوری هستند؟


از الف تشکر می کنم که با این نوشته منطقی، کلاس کاری خود را نشان داد. فکر می کنم همه متوجه توانایی یک طرف در آوردن دلیل و منطق و ضعف طرف اصلاح طلب در این زمینه شدند.
خیلی سعی کردم و نظر را متعادل نوشتم، از الف می خواهم که آن را سانسور نکند (274056)
 
حامد الف
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۰۱:۵۷:۰۷
نه که عزیزان اصولگرا خیلی پاسخگو هستن خودتون می برید خودتون می دوزید بس کنید این خیمه شب بازی رو!
تو راست می گی کار لباس شخصی ها نبود
چند روز دیگه مستندات میارید که ما اصلا لباس شخصی نداریم! همونطور که آقای احمدی نژاد می گن فقیر محتاج نون شب نداریم البته ایشون راس میگن قبلا داشتیم اما الان دیگه نداریم چون بنده خدا ها همگی در اثر گرسنگی مردن! (273835)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۲۲:۵۳:۱۰
خوب گریه نداره که پسر خوب
شما هم فیلمی که توش این اتفاتی که شما میگید افتاده رو بساز بعد برای الف بفرست (274232)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۰۱:۵۹:۱۱
برج بن مسهر طایی از شعرای مشهور خوارج بود و با صدای بلند گفت : حکومت فقط از آن خداست.
امام در سال 38 هجری در کوفه در جواب او فرمود : خاموش باش! خدا رویت را زشت گرداند ای دندان پیش افتاده به خدا سوگند! آنگاه که حق آشکار شد تو ناتوان بودی و آواز تو آهسته بود و آن هنگام که باطل بانگ بر آورد چونان شاخ بز سر بر آوردی.
خطبه 184 نهج البلاغه (273836)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۱۰:۵۶:۱۶
از روباه پرسیدن شاهدت کیه گفت دمم!
آقای داداشی مستنداتش رو از کجا خریده از بازار مکاره ی اصولگرایان تندرو
دوستان الفی با چاپ این چنین مطالبی به محبوبیت و صداقت خود لطمه زنید
این اواخر بخاطر چاپ چند تا مطلب بی طرفانه محبوبیتی بین هر دو طیف دست و پا کرده بودید که با امثال این مطلب به باد دادید اون رو

خیلی مهمه که محبوبیت از چه طریقی به دست بیاد! شما دوست دارید همه واسه اصلاح طلب ها کف و سوت بزنند حتی برای حرمت شکنی های طیفتون (273942)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۱۱:۰۳:۰۵
درد و بلاي رهبر و رئيس جمهور بخوره تو سر تمام منافقين و فتنه گران.تا كور شود هر آنكه نتواند ديد.بعدشم خودتون شروع كرديد اين مسخره بازها رو آقايان و خانمهاي سبز.خودتونم بايد تاوانشو بديد كه مثل خس و خاشاك چشمها و دل مردم رو خون كرديدوباباجون شما مشكل حجاب داريد نه چيز ديگه بفيه هم دارن ازتون سواري ميگيرن.دعواي اصلي رو شماها راه انداختيد يه بار هم اينوريها ره انداختن.شما كه راه حل داريد ميريزيد تو خيابون و همه چيز و خراب مي كنيد انقدر گندشو در مياريد تا يكي بميره و بعد ميكنيدش علم عثمان و ....
خلاصه خوب ياد دادن بهتون چي كار كنيد آقايان متشخص كه ادعاي همه چيز داريد و مردمي كه هم عقيده شما نباشند را متحجر مي ناميد. با ادبا ، ادب شما و روسايتان را هم ديديم. (273947)
 
حسین
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۱۵:۴۴:۲۵
عزیز من چرا راه دور می روید من طرفدار پر و پا قرص سبز ها هستم و تا حالا موفق نشده ام این فیلم را ببینم چه کسی نمی خواهد من این فیلم را ببینم خاتمی؟! حالا معلوم می شود ضارب و قمه کش کیست امیدوارم نفرمایید ساده لوحم! (274068)
 
رهگذر
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۱۶:۲۲:۲۱
چرا همه قاتل ها آدم كش ها خود سر ها از طيف ذوب شدگانند ؟ و يا چنين ماسكي دارند ؟ چرا اينهمه پرونده ناتمام هنوز حل نشده؟ و بسته نشده ؟ از قتلهاي زنجيره اي بگير و بيا تا حمله به كوي دانشگاه ؟ چرا هميشه مخالفين دولت مظلوم نمائي ميكنند و دستي دستي خودشونو به كشتن ميدهند ؟ (274085)
 
رامین
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۱۷:۰۱:۰۶
من معمولا در این چنین مکان ها شرکت نمی کنم ان شب به اصرار یکی از دوستان ستاد موسوی به جماران رفتم من به موسوی رای دادم تو جمعیت بودم نتیجه رفتنم این شد
اولا باورکنید هیچ درگیری در داخل حسینه نشد شعار داده شد
دوما بیرون حسینه جمیت ما بیشتر بود و ما (در اولش من هم بودم ولی در ادامه بخاطر شعارهای تند و عدم تمایلم به رفتن به نیروی انتظامی از جمیت خارج شدم ونظار گر بودم) درگیری با ماشین های پارک شده مردم شروع شد از طرف جمیت طرفدارخاتمی وموسوی و...
سوما بعد که اخبار راپیگیری کردم فهمیدم همش مظلوم نمایی شد اگر قضایی دیگه هم اینطور است پس نه تغلبی بوده نه تجاوزی بوده و... پشیمان شدم که به موسوی رای داد م چون مرا فریب دادند او دروغگوی بزرگی است که فرزندان دروغگوی را بوجود اورد یا مثل من فریب خود فکر نکید اگر پشیمان از موسوی هستم احمدی نژاد را قبول دارم ابدا گور ---ولی اگر الان 22 خرداد بود عمرا که به موسوی یا کروبی رای بدهم یا سفید رای میدادم یا بلااجبار به احمدنژاد اقا بخدا سبزها دروغند د ر این انتخابات مثل خر براشون کار کردم ولی نامرد پولم خوردند (274092)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۱۹:۵۰:۰۵
عزیز
چه دلیلی داشت بسیجی های عزیزی که از خاتمی خوششان نمی آید در جلسه سخنرانی او قبل از مردم حاضر شوند. آیا هدفی جز بر هم زدن جلسه و ایجاد درگیری داشتند:؟ (274184)
 
امین
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۱۹:۵۹:۴۱
برداشت اول:این جا کجاست؟ من کیم؟ تو کیی؟ ای بابا. کی به جماران حمله کرده؟!
برداشت دوم: جماران کجاست؟ اصلا همچین جایی وجود نداره. تکذیب میشه!
برداشت الف! (برخورد منطقی به شیوه فانتزی): جماران که وجود داره! خاتمی هم که هست، مردم که بودن. اما اصلا خبر خاصی نبود! فیلمش هم موجوده! شیشه های جماران هم سرد و گرم شدن شکستن!
پیام کیهان: الف متشکریم (274191)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۰ ۲۰:۱۴:۱۵
1- چرا الف با ابهامات پاره شدن عکس امام نمی پردازد
2-چرا الف با ابهامات هتک حرمت عاشورا(نشان دادن عده ای از پشت که شعار تند می دهند) نمی پردازد
3-بصیرت خیلی چیز خوبی است ولی عدل و انصاف چیزی کمتر ندارند (274196)
 
فریبا ابتهاج
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۰۰:۲۵:۰۸
سلام
نظر به ادعای آن سایت در خصوص تماس مکرر با خانم دکتر ابتکار برای مصاحبه در مورد بی حرمتی شب عاشورا نسبت به بیت امام(ره)، اینجانب به عنوان مشاور رسانه ای ایشان هر گونه تماسی در این خصوص را تکذیب می کنم. از آن سایت که داعیه راستی و درستی دارد توقع نیست ادعای دروغ درج کند. البته ممکن است نظر به عدم پذیرش مصاحبه از سوی خانم دکتر ابتکار طی ماههای اخیر که جنبه عمومی داشته، این ادعا صورت گرفته باشد. ولی تماسی با ایشان یا اینجانب در این مورد خاص گرفته نشده و بنابراین مطلب درج شده واقعیت ندارد.   (274278)
 
كربلائي
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۰:۵۰:۲۲
سرسر[ شما نيامده است ( مانند آنها امتحان و آزمايش نشده ايد )
و آيا امتحاني بزرگتر از اين كه حرمت حسين (عليه السلام ) بشكنند و تو ساكت باشي ؟
توچگونه از نامداران قرآني ( رئيس موزه قرآن ) و كرسي داران فرهنگي و اخلاقي ( وزارت فرهنگ و ارشاداسلامي ) اين خاك بوده اي و در مقابل چنين جهلي سكوت اختيار كردي بي آنكه حق اين نعمت يعني « مقام و كرسي رفيع قرآني فرهنگي و اخلاقي » كه خدا روزيت فرموده بود را ادا كرده باشي؟
تو ...
آري بنظر ميرسد انديشه هائي قرآني اسلامي كه از كانون اخلاق و دين سرچشمه گرفته تا قلّه هاي نگراني هاي يوم معاد سرميكشد احمد مسجد جامعي را وادار ميكند سكوت را بشكند و دست بقلم شود . احساس تكليفي ديني و دردي برخاسته از آسيب شناسي هاي اجتماعي و رفتاري او را وا ميدارد نگران بدآموزي هائي باشد كه كاظم و كاظم ها را تهديد ميكند و ...
حقير آنچه آمد را علت و انگيزه و هدف غائي دست بقلم شدن احمد مسجد جامعي تلقي كرده مرقومه آمده در سايت الف را خواندم ليكن عطف به همين نوع نگرش و آن دلسوزي ها و دلمشغولي هاي انعكاس يافته از سوي ايشان به ساحتي رسيدم كه انبوهي از سوال و مقايسه را به من گوشزد مي نمود و اميد دارم جناب آقاي مسجد جامعي با همان ظرافت و دلمشغولي هاي اخلاقي ، ديني ، اسلامي و آخرتي به تنها اندكي از آنها نيز پرداخته چنانچه به پاسخي در خور رسيدند از بركات آن بهره مندمان نمايند .
حضرت علي ابن موسي الرضا عليه السلام در پاسخ سوال كننده اي در خصوص كم و كيف حساب رسي هاي پروردگار متعال در يوم حساب از او ميخواهد ابتدا نفسي بكشد ، سوال كننده خواسته امام را به جاي مي آورد و پس از اين كار امام ميفرمايد : حتي تك تك اين نفس ها را هم از تو خواهند پرسيد ( بدين مضمون )
با عنايت به روايت بالا و با ياد آوري آموزه هاي ديني ما مبني بر اينكه پروردگار جهانيان با دقت و ظرافت تمام به « نيّت » و « انگيزه » هاي باطني خلائق بيشتر از خود عمل آنها توجه داشته وخواهد داشت حقير چند سوال از ده ها هزار سوال موجود را از جناب آقاي مسجد جامعي مطرح مي نمايم بي آنكه حتي به ناگفته ها و حقايق ديگري كه در خصوص وقايع حسينيه جماران مطرح است پرداخته باشم .
1 - جناب آقاي مسجد جامعي ، در گذشته اي نه چندان دور و در همان محل « خانه هنرمندان » كه از آن در مرقومه خود نيز به نيكي ياد كرده ايد تحت حمايت و لواي دولت شما و رئيسش يعني همين جناب آقاي محمد خاتمي شب هائي متوالي جلساتي برگزار ميشد كه مردي بنام رامين جهانبگلو در آن جلسات فرياد ميزد : يك روشنفكر نبايد با همجنس بازي و همجنس بازان مخالف باشد و گرنه ديگر روشنفكر و آزادي خواه و طفدار جامعه مدني نيست ...
از شما سوال ميكنم چرا در آن شبها و آن جلسات كه دوستان وهمفكران و هم حزبي هاي شما بانيان و حاميان و تسهيل كنندگان برگزاري آن محافل انس (!) وپاي ثابت آن جلسات « خانه هنرمندان » (!) بودند احساس تكليف يا وظيفه يا ديانت يا اسلاميت يا خداترسي يا مسئوليت شغلي و وزارتي يا اخلاقي يا اجتماعي نكرديد و هرگز پيش نيامد مرقومه اي اخلاقي را حد اقل در حد يك سطر به رشته تحرير در آوريد و در بستري مغتنم و فراگير مانند يك سايت اينترنتي يا يك نشريه يا كتاب رها نمائيد تا مستمعين بهره برند و آسيب پذيران هشيار شوند و...؟
آيا ميتوانم اينطور فرض كنم كه در پاسخ ميگوئيد آن محافل 8 ساله بركت يافته از دولت محمد خاتمي عزيز و بهروز غريب پور نازنين بوده و قلم زدن عليه آن « صلاح » نبود چون دوستان وخودي ها و هم حزبي ها را كه نبايد زير سوال برد !؟ چنانچه از نظر شما فرض نمودن چنين پاسخي صحيح نيست آيا تنها يك كلمه آري تنها يك كلمه از چنين احساس تكليفي و انتقاداتي نسبت به آنچه 8 سال و پس از آن جاري بوده از احمد مسجد جامعي در جائي ثبت است ؟ نشاني دهيد تا رجوع كنم ؟
براستي آقاي مسجد جامعي واقعه شب جماران را مخرب تر ميدانيد يا آنچه را كه بعرض رسيد؟
سوال ديگرم در اين خصوص اين است چنانچه با خبر ميشديد همين « كاظم » پاك سيرت مان ( كه خداوند محفوظش بدارد ) به هر دليل مستمع چنان فرمايشاتي يا چنان محافلي ميگشت چه احساسي به شما دست ميداد؟ محافلي كه به بركت و لطف 8 ساله دگر انديشي ها و توسعه هاي شما و دوستانتان بسياري از فرزندان و دانشجويان و شهروندان اين خاك از آن ارتزاق فكري نموده بالا آمده و زيستند و اكنون نيز ميزيند . براستي آقاي مسجد جامعي بنظر شما در روز آخرت از ما پدران فقط در باره كاظم و ديگر فرزندان خودمان ودلمشغولي هاي شخصي خصوصي سوال خواهند كرد يا اگر چنانچه تصادفاً وزير و رئيس جمهور و از اين قبيل بوده باشيم در خصوص فرزندان اجتماع ونسل ها و ... نيز پرسش هائي خواهد شد؟ و براستي اگر كاظم يا ديگر جگر گوشه هاي ما كه تحت الطاف كريمانه دولت والا تبار محمد خاتمي از محافل چنان « خانه هنرمنداني » بهره ها برده و ميبرند ساعتي پس از آن فرمايشات از ما پدران سوال كنند « بابا همجنس بازي يعني چه » پاسخ يك پدر چه بايستي باشد؟
سوال ديگر اينكه تصور ميكنيد در فردائي كه پرده ها خواهد افتاد آنان كه در خانه هنرمنداني آنگونه يا در همين جماران خودمان براي حسين ابن علي ( عليه السلام ) مجلس برگزار كرده از آزادي و از اين قبيل حرف ها زده زحمت ها كشيده اند در ملاقات با آن حسين ابن علي ( عليه السلام ) كه «جاودانه» باني « نهي از منكر» شد چه مراتب و نكاتي از زبان مباركش خواهند شنيد؟
و سوال ديگر در اين خصوص اينكه شما كه به بركت حضورتان در موزه قرآن همواره با كلام الهي مانوس و همجوار هستيد در مطالعاتتان از « قوم لوط» هم چيزي خوانده ايد و ميخوانيد؟
2 – جناب آقاي مسجد جامعي در همان سالها و در همان مكان ياد شده يعني همان خانه هنرمندان شخصي كه قطعا بايستي معرف حضور شما و دوستانتان باشد يعني آقاي بابك احمدي اصرار عجيبي بكار مي بست تا ثابت كند خواجه شيرين سخن شيراز يعني همين حافظ خودمان هم قطعا يك همجنس باز بوده است !
در اين خصوص چه نظري داريد ؟ فراهم بودن بستري به نام « خانه هنرمندان » براي طرح و بسط و بررسي چنين نيازهائي اساسي و مبرم وبرجاي مانده ازخواستگاه هنر و انديشه اين كشور در خصوص مراتب همجنس بازي را مديون چه كساني بوديم وهستيم ؟ آيا اعتقاد داريد اگر موانع مفابل اين نيازها را رفع شده نميافتيم خساراتي بر ساحت هنري فكري اين خاك وارد مي شد ؟ كه البته ميدانيد وميدانيم كه فرهنگ و هنر اين خاك خوشبختانه 8 سال در دستان با كفايت شما و دوستان بسي هنر دوست وانديشه ورز و سرشار از شرف و افتخارتان چرخيده و صد شكر كه رفع آن كاستي هاي هنري واجب تر از نان شبمان را برايمان به ارمغان آورده تاجائيكه مخملباف ها پرورديم تا با قرار داد CIA براي افاغنه و افغانستان فيلم فرهنگي توليد كند و گلشيفته فراهاني ها ساختيم تا از صفحه نمايش هاليوود در نقشِ دختر مسلمان شهواني نمايِ تروريست مسلك ايفاي نقش كند .
بسي علاقه مندم نظرتان را بعنوان منتقدي كه از وقايع شب عاشوراي جماران دلمشغولي اخلاقي ديني پيدا كرده دست بقلم برده در خصوص مسائل صدرالاشاره نيز بدانم چه اينكه اين فرد ملتزم به اخلاق و ديانت و « كارشناس آسيب شناسي هاي رفتاري و ديني و اجتماعي » خود از مرتبطين و استوانه هاي وزارتي و اصلي آن خانه هنرمندان نيز بوده و هنوز هم هست .
آيا شما نيز مانند من معتقديد خدائي كه گويند مو را از ماست بيرون خواهد كشيد در اين زوايا و علت يابي ها و باني ها و پشتوانه ها نيز وارد خواهد شد يا فقط به همين ايفاي نقشتان در خصوص گله از شب نابسامان جماران اكتفا كرده عبور خواهد كرد؟
سوال ديگر اينكه آيا معتقديد خداي حسين ابن علي ( عليه السلام ) در بررسي محافلي كه بنام حسين ( عليه السلام ) بر پا داشته يا شركت مي جوئيم تنها معطوف به كيفيت صوتي فرائت عباس مير داماد يا شكيل بودن اشعار افشين علاء و سهيل محمودي و عبد الجبار كاكايي يا دل انگيزبودن صداي مختاباد ميزان ِ « حسيني » بودنمان را خواهد سنجيد يا ميزاني ديگر را نيز براي قضاوت در باره « حسيني » بودنمان بكار خواهد بست؟
3 - با شما از رامين جهانبگلو سخن گفتم و از صدها نفر هيچ نگفتم اما در اين ميان بياد آوردم كه روزي هم اين جهانبگلو و اين نور چشم ِ خانه هنرمندان و بدنه دولت ومجلس و ديگر محافلتان بجرم همكاري مستقيم با CIA و در معيت دوست موسادي خود هاله اسفندياري دستگير ، اعتراف و دفتري حيرت انگيز از ناگفته هاي انجام يافته در اين خاك مظلوم در سايه و تحت حمايت دولت اصلاحاتتان را برايمان گشود و بياد آوردم كه در اوان دستگيريش چه انبوهي از دوستان خانه هنرمنداني تان از ناصر تقوائي و بهرام بيضائي ها تا محمدرضا خاتمي و حزب مشاركت بي وقفه به محكوم كردن دستگيري اش مبادرت كردند و بياد آوردم چگونه اتحاديه اروپا و امثال آن بيانيه ها براي لزوم آزاديش صادر مينمودند ، و بياد آوردم چگونه پس از آزادي ابتدا به ايسنا رفته پس از اعتراف مجدد در آنجا بعنوان اولين ديدار خصوصي به منزل دوست والامقامتان مهدي كروبي شتافت . در اين ميان و با اين يادآوري ترغيب شدم از شما بپرسم در اين خصوص چه اقدامات و قلم زني هاي دلسوزانه يا برائت نمايانه اي از شما صادر شده است؟
آيا هرگز انديشيده ايد ممكن است روزي خداي اين حسين ابن علي ( عليه السلام ) بر پاي ميزان كمترين چيزي كه از همجواران يا دوستانِ كساني مانند جهانبگلو بطلبد ارائه يك برگ برائت ناقابل يا يك آه صادقانه كشيده شده و يا يك سطر هشدار گونه باشد و آنها نداشته باشند تا ارائه دهند ؟
آيا معتقد نيستيد خدائي كه كاوشگر « نيت » ها و « انگيزه » هاي قلمي و گفتاري ما خواهد بود از سكوت هاي رضامندانه ما بيش از ديگر چيزهايمان خواهد پرسيد ؟مگر نه اين است كه او خداي حسين (عليه السلام ) است و حسين (عليه السلام ) سكوت و فريادش را با خدا تنظيم ميكرد نه با حزب و جناح و تيم ودسته ؟
4 - آقاي مسجد جامعي شما ميدان جمهوري اسلامي شهر تهران را ميشناسيد ؟ هرگز از آنجا عبوري داشته ايد ؟هرگز نام شخصي بنام حجت الاسلام صالحان بگوش شما خورده است ؟ فرداي شبي كه دل لطيف شما در جماران بدرد آمده بود در اين مكان عده اي عزادار حسين ابن علي عليه السلام به نماز ظهر عاشورا ايستادند و برخي بنام طرفداري از دوست شما حسين موسوي كوشيدند اين جماعت را پاشيده و در تلاش خود با سنگ و آجر صورت
4 – روزي در اين كشور شخصي بنام حسين موسوي تكه پارچه سبز رنگي را حسب توصيه و طرحي وارداتي علم كرده مدعي شد پرچم فاطمه زهرا ( عليها سلام ) ميباشد و بعيد ميدانم حضرتعالي بي خبر باشيد كه امروز اين سبز جعل شده بسرقت رفته را كساني مثل خانم گوگوش يا يك روسپي بين المللي بنام خانم نازنين افشين جم يا ... تن پوش خود كرده آواي حمايت از موسوي جانتان را سر داده اند . نظر شما در اين مورد چيست ؟ خانم گوگوش كه معرف حضور سركار است ليكن آيا ميدانيد نازنين افشين جم كيست؟ آيا ميدانيد اين لجن متحرك در سال 2003 ميلادي جايزه شهوت پراكني در كشور كانادا را از آن خود كرد (رفتار شهواني دقيقا بعنوان علت برنده شدن وي توسط آن موسسه قيد واعلام شد ) و اكنون در خيابان هاي كانادا و اروپا با ردا و نمادهاي سبز در حمايت از حسين موسوي و محمدخاتمي نمايش هاي دائمي برگزار ميكند ؟
آقاي مسجد جامعي دوستان شما چرا به اينجا رسيدند ؟ هرگز به اين انديشيده ايد؟ مغايرتي با پرچم فاطمه زهرا ( عليها سلام ) و اين نامبردگان حس نميكنيد؟ آيا معتقد نيستيد حداقل حركت ناشي از شرافت يا ديانت اين بود كه دوستانتان و در اينجا شخص حضرتعالي انزجار خود از چنين تحت الحمايه و همبستگي را ضروري تشخيص داده بدون لحظه اي درنگ آنرا اعلام ميكرديد؟ آيا نام و پرچم فاطمه زهرا ( عليها سلام ) وزني كافي در عقايد و انديشه هاي شما و دوستانتان را دارا نبود كه بسان سطوري كه در خصوص « شب جماران » براي انتشارش احساس تكليف كرده ايد در اينجا نيز قلم فرسائي را عين ديانت و اسلاميت وشرافت شخصي تان دانسته ساكت ننشينيد ؟ تصور ميكنيد نظر حسيني كه براي عزايش به جماران رفته بوديد در خصوص پرچم مادرش چه باشد؟ تصور ميكنيد نظر حسين ( عليه السلام ) در باره بسته شدن پرچم سبز مادرش به گردن سگ هاي پا كوتاه متمولين تهران ( در اينترنت ملاحظه فرمائيد ) چه باشد ؟ تصور ميكنيد نظر روح الله خميني كه به جمارانش رفته در مرقومه تان از او ياد كرده ايد در اين خصوص چه باشد؟ تصور ميكنيد طرفداران آقاي موسوي و خاتمي چرا اين پرچم را قلاده سگ هايشان كرده فرياد « موسوي حمايتت ميكنيم » سر ميدهند ؟ نكند در واقع نگراني از دست دادن نيروي خياباني و جهاني فرقه تان است كه شما و دوستانتان را از اعلام برائت از چنين حامياني باز ميدارد؟
جناب آقاي مسجد جامعه اي ، حقير در خصوص « شطري از آن هزاران كندر عبارت آمد » واكنشي دلسوزانه يا اخلاقي و يا اجتماعي تكليفي صادر شده از جانب شما ( بسان آنچه در مورد شب جماران دست يازيديد ) نيافتم ونمي يابم بنابر اين از شما برادر قرآني ديني ميپرسم مبادا آنچه را كه منتشر نموديد نه تنها در راستاي رضايت الهي نبوده بلكه تنها در راستاي تكميل يك پازل تبليغي جناحي مرسوم در اين ايام به عرصه آورده شده باشد تا هم نوعي وفاداري و همكاري با رفقا در انجام وظيفه خاص را به ثبوت رسانده هم در مسير « ديو نمائي » مخالفان تلاشي موثر صورت پذيرفته باشد؟ برادر ديني من ، اگر اين چنين باشد ( كه انشا الله نيست ) اگر هم در اين جهان كامروا باشيد در سراي باقي مشكل يا مشكلات خواهيد داشت و من بعنوان يك برادر ديني اين هشدار را بشما ميدهم.
تصور من اين است كه حضرتعالي تنها با اندكي بصيرت و حقيقت پذيري بخوبي خواهيد توانست دريابيد چه اتفاقي افتاده است كه بدنه ديندار و خداترس وغالب اين ملت ستمديده حتي از شنيدن نام محمد خاتمي دچار تهوع و انزجار ميشوند چه رسد به اينكه متحمل حضور نمايشي و فريبكارانه او و ديگر پيروان فرقه اش در محافلي بنام دين و عزا (!)گردند و ناگفته واضح است كه ايشان براي ادامه تكاليف شيطاني بايستي به همان محافلي همچون « خانه هنرمندان » قناعت نمايند تا روزي كه انشاء الله خداوند متعال رفع بلا نمايد .
در پايان اميدوارانه دعا ميكنم هم كاظم شما و هم همه فرزندان اين مرز و بوم از آفت فيمينيسم و نيهيليسم و سكولاريسم و غرب ستائي وغرب تسليمي و ذلت پذيري كه دوستان شما 12 سال تمام در ترويج آن در اين كشور جانفشاني ها كردند در امان بمانند . (274686)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۱ ۲۳:۱۱:۳۵
این سایتی که فیلم رو توش گذاشتید فیلتره
دوستان چجوری گرفتندو دیدند؟ (274735)
 
میثم
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۰۲:۳۸:۰۸
از دوستمون بخاطر مطلب مستند و مستدلشون تشکر میکنم. امیدوارم دوستان به جای غوغا سالاری و جنجال و احساسی برخورد کردن، مثل آقای ایمانی ، مستند و منطقی صحبت کنند تا واقعیات بهتر روشن شود. (274799)
 
پویا
۱۳۸۸-۱۰-۲۲ ۱۲:۵۴:۵۹
بسیار خوب، مستدل و روشنگرانه بود...........البته ما از قبل این دروغگوها را می شناختیم.......گنده شان موسوی که دروغگوی بزرگه......بقیه نوچه هاشون هم که جای خود دارند.......
هر که با حسین ع در افتاد ورافتاد...........بدجوری............. (275024)
 
۱۳۸۸-۱۰-۲۴ ۰۷:۲۵:۲۲
نه اینکه سایت الف را کاملا قبول داشته باشم. نصبت به دیگراناشان منصف تر می دیدمش.
سبزهایی که آنجا بودند اشتباه کرده یا نکرده اند اگر هرچه داشته اند نوشته اید، نوش جانتان،اما براستی در مورد همان مردم مسلمانی که گفتید همه چیز رانوشتید؟ حال نوشتن بر این مطلب شما را ندارم که واقعیت نیاز به تصدیق من و شما ندارد شما که مثلا همه چیز را گفتید، حالا مثلا احیانا شیشه ای نشکسته بود؟ وجمعیت 50 نفره داخل، چجوری مابقی جمعیت را توانست بیرون بریزد؟ وخاتمی به قول دوستان چرا فرار کرد؟ به شما نمیگویم منصف باشید، حداقلی می خواهد. طبق رویه مقاله این نظر را لازم نیست منتشر کنید، همان نظراتی را که دوست دارین ببینید. اینها را هم به حرمت انصاف نسبی الف نوشته ام. (276027)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.