نظر منتشر شده
۹۸
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 186034
 
با همین قوه مجریه و همین ادارات؟!
حیدر رحیم‌پور ازغدی، 10 اردیبهشت 92
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۱
امروز می‌خواهم چیزی بنویسم که خوبان را خوش‌آیند باشد و بدان، بر خود بلرزند.

عزیزان! آن‌گاه که ظرف اجرا و اداراتمان نامناسب باشد و مجریان، ظرفیت اجرا را نداشته باشند، زیباتر از شعار حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی هم کارساز نباشد! مگر ابوسفیان و اشعث پس از نزول قرآن، هم میدان‌دار اقصاد و هم سردمداران سیاست جامعه اسلامی نبودند؟ و عرب جاهلی، بیل به دست علی(ع) نداد و حضرتش را به باغبانی نفرستاد؟ یا دوران مدیریت خلفاء راشدین که تاریخ گواهی می‌دهد هرگز مال‌اندوزی نکردند، شمشیرهای طلای سیف‌الاسلام، طلحه‌الخیر به کلفتی گردن اشتران نگشت؟ و ابوذر در بیابان‌های ربذه از گرسنگی نمرد؟ و طراحان سیاست و اقتصاد مسلمین، موجودات خبیثی چون صهیونیزم نبودند؟

بی‌پروا می‌نویسم، مگر با این ساختار در روزگاری که نسل، سخت رو به کاستی می‌گذارد، دختر و پسری که برای مخارج ریالی ازدواجشان، ماه‌ها در بانک‌ها پاشنه کفش‌های کهنه خود را می‌سایند و بانک‌داران، گدایان را از درب بانک‎ها به بیرون می‌رانند به ابوسفیان زمان، 3000 میلیارد تومان و به اشعث‌های روزگار، هدیه‌های 1200 میلیارد تومانی تقدیم نکرده‌اند!

در این روزگار چه ‌قدر از صنایع کوچک که می‌توانست نان‌آور چند خانوار باشد، به خاطر نداشتن دو، سه میلیون تومان کارشان راکد و کارگرانشان بی‌کار و خیابان‌گرد شدند؟ مگر بارها ننوشتم که «بانک ملی! جمهوری اسلامی» که حواله 8.5 میلیارد تومانی رئیس جمهور برای تأسیس کارخانه‌ ژئوممبران را به این بهانه که چنین پولی نداریم، نپرداخت، در ظرف چهار سال بیش از 400 میلیون تومان از تولیدات رقیب همان کارخانه را با دلار پیش‌پرداختی وارد نکرد! تا بتواند صدها کارگر و مهندس تولید‌کننده را بیکار سازد و به آنان بیمه بیکاری بپردازد!

آری، تا دستگاه‌های اجرایی و ادارات دولتی، همین ادارات دوران قجرهای انگلیس‌ساخته و دوران پهلوی‌های آمریکایی باشد و وبال گردن جمهوری اسلامی، کاسه همان است و آش همین. زیرا «لاتطهر جلد الکلب بالدباغ» و بنابراین هر حکم قرآنی که برای بهبود اقتصادمان حتی از طرف رهبری عزیز صادر شود در ظرف این ادرات به تحریف کشیده شود و گندمی که کشاورزمان بکارد نانش در سفره دلالان چیده شود و جو آنان در آخور اسبانی که بر سُم‌کوبی قوانین ترک‌تازی می‌کنند، ریخته  و تولید و تولیدکننده زیر شکنجه قوانین خرد و خمیر ‌شوند. زیرا فقیه ما می‌گوید هر نعمتی را که در ظرف نجس بریزید، نجس می‌گردد و پزشکان می‌گویند اگر عسلی هم که شفا بر هر دردی ‌باشد، در ظرف مسمومی ریخته شود، آدمی را بکشد. 

این قصه را بشنو تا غصه‌ات بیشتر گردد: 
نویسنده کتاب فرهنگ شیمی که کتابش جایزه کتاب سال رشته را برد، به عکس کسانی که از ایران پول می‌دزدند و در آمریکا خرج می‌کنند، مصمم می‌شود پول‌هایی را که به برکت پزشکی فرزندان و تدریس خود در دانشگاه‌های آمریکا به دست آورده است به ایران بیاورد و در محله فقیرنشینی، بیمارستان خیریه‌ای بسازد و سه فرزند خود را که مسئولان، ایشان را برای ارائه مقاله در کنفرانس‌های علمی به ایران دعوت می‌کنند، به پزشکی آن بیمارستان بگمارد.

چنین فردی چهار سال برای کسب مجوزات و استعلام‌های مسخره، اداره‌پیمایی می‌کند تا موافقت خانم وزیر و هیأت وزیران را می‌گیرد و چون برای شروع کار به مشهد می‌آید در خراسانِ همیشه بی‌صاحب! از مسئول وزارت بهداشت چنین می‌شنود: اگر بیمارستانتان را شخصی و در بالای شهر تأسیس کنید ما به شما اجازه تأسیس می‌دهیم ولی اگر خواسته باشید در پایین شهر و به عنوان خیریه راه‌اندازی کنید باید نخست 80 میلیارد تومان ارزش ملک را وقف مخارج آن کنید؟! تا ما مجوز تأسیس بیمارستان را به شما بدهیم!!! و آن چه دکتر می‌گوید حتی درآمد مادی هر فرزندم بیش از 80 میلیارد ملک می‌باشد، گوش شنوا و دادرسی را نمی‌یابد و هنگام برگشت خود به آمریکا چنین داستانی را برایم حکایت کرد: از آن‌جا که مردم آمریکا به پزشکی فرزندانم سخت چشم دوخته بودند ما مصمم شدیم برای درآمد بیشتر به راه‌اندازی بیمارستانی خصوصی بپردازیم و من تقاضای تأسیس بیمارستان را نوشتم و به وزارت بهداشت رفتم و خیلی زود خود را به بالاترین مقام مسئول رساندم و برای جلب نظرش به چرب‌زبانی و مجیز‌گویی پرداختم و او به سبک مسئولان ایرانی قمپز نشسته بود و به سخنانم گوش و سر تکان می‌داد و ناگهان عقده‌اش ترکید و قاه‌قاه خندید و به زبان مشهدی خالص چنین گفت: «یَره بِرِی چی به زبون آدمیزاد حرف نِمِزنی و ایی همه اَدا و اَطفار از خودت در میِری؟» خنده‌ام گرفت و گفتم شما ایرانی و همشهری من می‌باشید و او پس از شوخی و خنده‌، آهی کشید و گفت: عزیزم! این‌جا که ایران نیست که برای هر خدمتی که بخواهی انجام دهی، ماه‌ها در شهر خود برای کسب استعلام از ادارات و در پایتخت معظم، برای کسب مجوز خدمت به اندازه‌ای که یک دور کره زمین را بگردی، اداره پیمایی کنی. برو خواسته و همه امکانات خود را در نامه‌ای بنویس و به اداره کاریابی و سرمایه‌گذاری بده، 15 روز بعد پاسخ همه ادارت و مجوز تأسیس را به درب خانه‌ات می‌آورند و می‌گفت سوگند به جان فرزندانم که روز پانزدهم یک بسته نامه از ادارات به درب خانه‌ام آوردند که بیشترشان با چنین عباراتی موافقت خود را با راه‌اندازی بیمارستان خصوصی اعلام کرده بودند: «این وزارت‌خانه از خدمات شما تشکر و ضمن تقدیم مجوز، آماده هرگونه همکاری می‌باشد» و شهرداری چنین پاسخ داده بود: «اگر بیمارستان خود را در فلان محله فقیر‌نشین تأسیس کنید ما زمین بیمارستان را رایگان و همه امکانات لازم را برایتان فراهم می‌کنیم» و بانکی بدون تقاضای من چنین نوشته بود: «چنان‌چه موسسه عام‌المنفعه شما نیازی به وام داشته باشد این بانک مخارج لازم را فقط با دریافت مخارج خدماتی (4%) خدمتتان تقدیم می‌کند» و شرکت ساختمانی معظمی که فقط با موسسات امور عام‌المنفعه همکاری می‌کرد برایم چنین نوشته بود: «در صورتی که این شرکت را برای ساخت بیمارستان به خدمت بگمارید ما در کوتاه‌ترین مدت بیمارستان را طبق دل‌خواهتان تقدیم می‌داریم» و در این‌جا بود که اشک از چشمان سید جاری شد و گفت: به جان فرزندانم 11 ماه بعد ما را به بیمارستانی دعوت کردند که حتی تیغ‌های جراحی و نخ ‌و ‌سوزن بخیه هم روی میز کار پزشک آماده بود و پزشک می‌توانست با ورود به اتاق جراحی، لباس بپوشد و به کار پردازد. سرش را میان دست‌هایش گرفت و در حالی که عقده در گلو داشت گفت: من آقای خامنه‌ای را خوب می‌شناسم زیرا دوران انقلاب مترجم حضرتش در مصاحبه با خارجی‌ها بودم ولی آگاه باشید که اگر امام زمان(عج) هم با این ادارات به مدیریت بنشیند دگربار کار سیاست به دست ابوسفیان و معاویه ‌افتد و کار اقتصاد به دست طلحه و زبیر!

دکتر خداحافظی کرد و با دل شکسته به دیار غربت برگشت و چنین نامه‌ای را به من داد تا که تقدیم بزرگان کنم و من ارسال کردم و پیشکاران، آن نامه را تقدیم سبد زباله داشتند و اجمال نامه چنین بود: 
تنها راه نجات اقتصاد ما در این است تا زمانی که بانک‌ها و اداراتمان اسلامی نگشته‌اند، ما هم در گوشه استانداری هر استانی دفتری داشته باشیم و هر کس تقاضای کار و خدمتی داشته باشد، پیشنهاد خود را به آن‌جا بدهد و آن دفتر طرف ادارات باشد، نه سرمایه‌گذار و تولیدکننده و موسسی که مغضوب ادارات هستند.

آری آمریکای دیروز که سرمایه‌ها و نیروهای کار جهان را جذب خود می‌کرد دارای چنین ساختار اداری بود و این مدیریت امروز بوش‌ها و اوباماهای دست‌نشانده صهیونیزم جهانی است که مریض آمریکایی را برای معالجه از واشنگتن و نیویورک به مشهد می‌آورند.

و لا حول و لا قوه الی بالله العلی العظیم.
 
سهند
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۰:۲۲:۵۸
مشكل مااينه كه به هر عنوان موفق جهاني پسوند اسلامي مي دهيم وباآن پسوند خط قرمز تقدس دور آن ميكشيم،تاهركس ازآن انتقادكرداورابي دين،ضدانقلاب،عوامل موسادوصهيونيزم و...نامگذاري كنيم.الان اگه يه نفربگه اقتصاد وبانكداري آمريكايي ياژاپني رادرايران اجراكنيد ويا اجازه بدين بانكهاي آن كشورهادرايران نمايندگي داشته باشندوتمام قوانين آن كشورهارابدون هيچ محدوديتي اجرانماييدهيچ كس دربانكهاي به اصطلاح اسلامي خودمان سرمايه گذاري نمي كنه! (1270399) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۲:۴۱:۳۶
سلام سهند عزیز :

این کشور نیاز به افراد بی ادعایی همچون «جبهــه پایــداری» داره. اینها هر چی باشند، ظاهرا دغدغه دنیــاطلبــی ندارند. (1270747) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۳:۱۹:۳۶
خواهشمند یک مقایسه ای بین اوضاع بانکداری و بهره و ربا در قبل و بعد از انقلاب انجام دهید.

چون ما زمان قبل از انقلاب را ندیده ایم. (1270861) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۹:۱۰:۰۷
البته دوستان عزیز، گاهی هم از ماست که بر ماست. برخی از افراد ملت ما هم خیلی اهل تقلب و سوء استفاده هستند و برای همین است که باید این همه استعلام بگیرند. یعنی الان که این همه استعلام می گیرند کلی تقلب می شود، وای به حال وقتی که نخواهند استعلام بگیرند.
البته با مکانیزاسیون و خدمات الکترونیکی و سرعت بخشی و کاهش بوروکراسی می شود اوضاع را بهبود داد. (1271724) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۲۳:۳۶:۵۴
البته ظاهرا وزارت بهداشت هم دلایلی دارد که به هر کسی اجازه احداث بیمارستان را نمی دهد. چون برخی از افراد به ظاهر خیّر، از احداث خیریه ها اهداف دیگری دارند و دنبال منافع دیگری دارند و یا دنبال اهداف غیرخیرخواهانه ای هستند. (1272246) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۰۹:۲۵:۲۷
دوست گرامی میتوان به همه اعتماد کرد و اقلیت خطاکار را به سختی مجازات کرد تا ریشه سوء استفاده بخشکد نه وارونه آن که اکنون اجرا میشود (1272718) (alef-7)
 
دلی خون
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۱:۵۳:۳۸
مانع پیشرفت کشور متحجرانی هستند که از دین فقط مجازات ان را می شناسند وبه هرگونه اندیشه ی نو انگ لا مذهبی ووابستگی میزنند ولی خود هیچ حدی برای خلافهای خود در لفافه قایل نیستند. (1273074) (alef-6)
 
amiri
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۳:۴۸:۴۰
فکر کنم این دفعه سومه که جناب پور ازغدی این قضیه کارخانه‌ ژئوممبران رو مطرح و گلایه می کنه.
انگاری که دیگه کارخونه یا چیز دیگه ای نیست. ایشون دو مرتبه دیگه هم گلایه این وام رو کرده و تا جایی که خاطرم هست و اگه درست یادم بیاد حتی خودشون پیش رییس جمهور هم رفتن برای این وام.
حاج آقای عزیز.
این کاری که می کنی (استفاده از رانت برای گرفتن پول) چه فرقی بین شما و بقیه میذاره ؟
کاش جناب پور ازغدی هی فقط حرف این کارخانه‌ ژئوممبران رو نمی زد تا ما هم بتونیم بی خیال دم خروس بشیم و قسم حضرت عباس قضیه ابوسفیان و اشعث رو فقط برای بهونه ایشون برای فشار دریافت رانت ندونیم.
حاج آقا وقتی شما مداوما این قضیه رو وسط میکشی من دعاگوی احمدی نژاد میشم (هر چند باهاشون مخالفم) که لااقل تو یه مورد حرف یه ریش سفید رو زمین گذاشت و تسلیم توصیه حاج آقاها نشد.

اگه احمدی نژاد وام مورد نظر ایشون رو پرداخت کرده بود حاج آقا هم دیگه این همه پاش روی دم احمدی نژاد نبود.

الف جان. هرچند می دونم به حاج آقا ارادت دارید اما نظرم رو منتشر کن. (1270945) (alef-13)
 
احمد ک
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۶:۵۱:۴۷
من هم طرفدار کسی دراین زمانه نیستم ولی اجازه بده همه دردهایشان را بگویند حرفش بدون توجه به ان مسئله که شما مطرح کردید درداست .امروز دختر دوست شهیدم بعد از 12سال برایم زنگزد پدر شهیدش کارمند وزارت دارایی بود درخواست وامی کرده که از سال 90 اورا سردوانده اند ضامن کارمندیا بازنشسته وزارتخانه میخواهند که متاسفانه در این مدت کسی را پیدا نکرده بود به من زنگ زد وگریه میکرد گفتم به وزیر بنویس گفت معاونش درجریان است دخترشهید تنها در تهران که کسی برایش نمانده معطل 6میلیون مانده ایا ارج گذاشتن اینست که دختر شهید سلطانیان برای ضامن 2سال معطل بماند اسمش را گفتم که دل وزیر ومعاونش بسوزد انطور که امروز من سوختم (1271428) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۹:۴۸:۳۷
اگر دفعه هزارم باشد که ایشان مطرح می نمایند کار خوبی می کنند تا بالاخره یکی حرف ایشان را بشنود. بنده هم از آن افرادی هستم که وقتی یک اشکال یا تخلفی در یک اداره می بینم، اینقدر تلفن و نامه نگاری و تماس با مافوق آن بخش می گیرم تا آن تخلف یا اشکال نه تنها برای بنده بلکه برای هزاران نفر دیگری که مراجعه کرده اند رفع شود و چندین بار هم موفق شده ام و آن مافوق گفته که اگر مراجعین زودتر به ما منتقل کرده بودند آن را رفع می کردیم.
البته به نظرم یک اشکالی در تایپ متن مقاله بالا وجود دارد:"حواله 8.5 میلیارد تومانی رئیس جمهور برای تأسیس کارخانه‌ ژئوممبران را به این بهانه که چنین پولی نداریم، نپرداخت، در ظرف چهار سال بیش از 400 میلیون تومان"!!؟
شاید منظور 400 میلیون دلار است؟ (1271770) (alef-6)
 
amin
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۲۳:۳۱:۳۳
اینقدر شعور نداری که نمی فهمی این مثال عینی برای نشون دادن جریان حاکم بر اداراته حاج حیدر خودش اگه بخواد از این پولا داره که بده ولی داره مثالی میزنه که نگن شنیدی یا دیدی خیلی اهل دردی برو کتاب نقد من تلخ ترین نوشته من از ایشونو بخون تا کلی از این مثالا ببینی (1272233) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۱:۰۶:۲۰
1.شما که بگرد یه چیزی رو پیدا کنی که کینه تون رو نشون بدی
2.این رو بعنوان یه نمونه که کاملا از اون اطلاع داره مطرح میکنه
3.چه اشکالی داره واسه اینکه 4 نفر برن سر کار چونه بزنه
4.این رانتی که تو میگی اگه رانت بود الان کارخانه پول رو گرفته بود و این بنده خدا هم این قدر شکوه نمیکرد (1272941) (alef-6)
 
عليرضا
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۲۱:۵۴:۴۳
من پزشك هستم. لازم ديدم در خصوص موضوع احداث بيمارستان توضيحي دهم.
در ايران خيلي از افراد و اغلب بازاريان محترم علاقه به تاسيس درمانگاه و يا بيمارستان خيريه دارند ولي تقريبا تمامي آنها در نهايت بصورت كاملا انتفاعي عمل ميكنند. و با ظاهر عوامفريبانه پرسنل پزشك و پرستار و... را به استثمار ميكشند(كه اينجانب يكي از آنان ميباشم) و به نوعي براي خودشان پولشويي ميكنند(كاهش ماليات، عوارض و...). به همين علت از مدتي قبل وزارت بهداشت براي موسسات خيريه مدارك معتبر جهت اثبات خيريه بودن آن ميخواهد.
اين آقا ميتوانست يك بيمارستان خصوصي در هر نقطه از شهر و در يك محله فقير نشين احداث كند و خدمات خود را هر گونه كه دوست دارد ارائه دهد( حتي رايگان) و مشخص است كه اين حرفها به نظر من بهانه است (گرچه در اصل موضوع مشكلات شديد اداري در مملكت شكي نيست) (1272001) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۰۱:۰۲:۲۹
همکار گرامیم سپاسگزارم از پاسخ روشنگرانه ای که به سخنان مردم فریب دادید. (1272415) (alef-7)
 
جواد حسینی
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۱:۰۸:۴۲
آقای علیرضا حرفشون کاملاً متین. اما...
یادمه در بازه زمانی انتخابات سال 88، یکی از حضرات فرمودند که "قانون بد بهتر از بی قانونیه". با این جمله در صورتی موافقم که اگر قانون بد حکم فرما باشه، همه مخصوصا مجلس محترم به بد بودن این قانون آگاه باشه و شبانه روز برای بهتر و بهتر شدن آن بند و تبصره تصویب کنه و اجرای آن را الزامی. در ایران عزیز چنین چیزی (شعور جمعی به پیشرفت) چقدر قابل احترامه؟
حالا اگر قانون ساخت بیمارستان چه خصوصی چه نیمه خصوصی بده، چرا بهتر نمیشه؟ مطمئنم که در ایالات متحده هم یه روزی شاید مشکلات مشابه ما رو در تاسیس بیمارستا داشتن، اما همه تلاش کردن که قانون بهتر بشه و الان در عرض 15 روز (به نقل از متن) فرد تمامی مدارک و نامه های اعلام همکاری رو درب منزل دریافت میکنه. ایالات متحده، ژاپن، آلمان و غیره که الان قدرتهای اقتصادی دنیا شدن، همشون قبل، حین و یا تا چند سال بعد از جنگ جهانی دچار بحران بودند، اما الان....
به نظرم طی متن خواستن نبودن این نیاز (شعور جمعی به پیشرفت) رو در ادارات و ارگانها نشان بدن. (1272945) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۰۸:۳۵:۳۸
راستش من هم اصلاً این داستان را باور نکردم. اگه این آقا می خواست بیمارستان خیریه بسازه، می تونست در هر نقطه ای از شهر بسازه و خدماتش رایگان یا ارزان باشه. امروزه با این همه وسایل حمل و نقل عمومی که ارزان قیمت هم هستند می توان به راحتی از مناطق فقیر نشین به مناطق اعیان نشین رفت. پس چه اصراری برای ساختن بیمارستان در منطقه پایین شهر بوده؟!!! باز یکی دیگه ما رو جیگر فرض کرد!!! (1272649) (alef-7)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۶:۳۳:۰۸
به نظر بنده اقا حیدر خان دل صافی دارند و ممکن است برخی ایشان را جلو می اندازند واطلاعات ساختگی به ایشان میدهند تا منافعشان بصورت رایگان با جوسازی اقا حیدر تامین شود.صد البته ممکن است این موضوعات واقعا وجود داشته باشد ..درست مثل ماجرای ژئوممبران. (1273889) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۰۰:۲۸:۴۶
در تائید فرمایش دوستمان باید بگویم مگر اقتصاد آمریکا یا اروپا یا ژاپن اسلامی است که اینقدر رشد داشته اند . تمام فرمایشات شما و صاحب نامه را هیج آدم عاقلی انکار نمی کند ولی چرا اصرار داریم به هر چیزی عنوان اسلامی بچسبانیم . زشت است که در جمهوری اسلامی اراده ای برای اداره صحیح کشور نباشد و مدام دم از این بزنیم که فلان چیزمان باید اسلامی باشد. (1272352) (alef-6)
 
م م م
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۰۸:۱۹:۰۴
گمان نمی کنم که از ساختار ارتش قبل از انقلاب، آمریکایی- انگلیسی تر بتوان یافت، چگونه حضرت امام به قوت هرگونه انحلال ارتش با اینگونه استدلال ها را رد نمودند و ارتش را الهی و اسلامی خواندند و ارتش در دفاع مقدس همه جانبه به صداقت این گفته امام صحه گذاشت. کسی منکر مشکلات امروزه نیست اما اگر منبع آن به درستی تشخیص داده نشود به بدتر از این وضع دچار خواهیم شد. (1272632) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۰:۲۷:۲۴
1. از معضلات دولت احمدی نژاد این گرانی های افتضاح بود.
2. دولت خاتمی چی داشت که دولت احمدی نژاد نداره؟
3. دولت احمدی نژاد چه مشکلی داشت که دولت خاتمی نداشته؟ (1270415) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۲:۳۴:۴۰
بنظــــــــــرم :
«احمدی نژاد» ساده زیستی داشت، خاتمی نداشت.
«احمدی نژاد» جسارت داشت، خاتمی نداشت.
«احمدی نژاد» مخالفینی فاسد داشت، خاتمی را نمیدانم. (1270717) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۰۸:۳۸:۱۵
خدا شفات بده. کسی که ساده زیست هست با پول ملت زن و بچه و عروسش را برای خرید سیسمونی می بره آمریکا؟!!! تو رو به خدا یک کمی فکر کن. (1272651) (alef-7)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۲:۳۸:۵۴
این را که قبول دارید که این گرانی های افتضاح در دولت خاتمی نبوده. درسته که خاتمی عملکرد خوبی نداشته. (1270736) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۲:۴۲:۳۱
حیف که نشد ، در دولت هشتم «توکلی» رای بیاورد. شاید اتفاقاتی خوب رخ میداد (1270751) (alef-10)
 
مهم
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۴:۱۵:۱۸
از معضلات دولتهای خاتـــــمی و احمــــدی نژاد :
1. ورود افراد نامـــوجه به دولت
2. نگاه بد به فرهنگ و ابزارهای فرهنگی
3. عملکرد اقتصادی

حسن خـــــــــــاتـــمی : ظاهری مودب و افتاده ، تمکین به قانون
حسن احمـــــــدی نژاد : افشاگری ، شجاعت ، ســــاده زیستی (1271023) (alef-13)
 
ع ت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۲۳:۲۰:۵۴
خوب باور كنيد با اين چيزها كه نوشتيد اين معادله بدست مى ايد البته تاحدودى

( خاتمى - اشتباهاتش ) + ( احمدىنژاد - اشتباهاتش ) = هاشمى رفسنجانى (1272207) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۵:۱۱:۳۸
درسته که اینجا جاش نیست اما واقعا خنده دار حرف میزنید!!!
کدام افشاگری؟
تا جایی که دنیا به کام ایشون باشه که دم نمی زنه!! و فقط آتو جمع می کنه! آیا این می شه افشاگری؟
هنوز که هنوزه همه منتظر لیستی از آقای احمدی نژاد هستند که 8 سال پیش قولش را داده اند.
ایشون ثابت کرده اند که برای قدرت خود فقط حاضرند افشا گری کنند!!! برای در قدرت بودن و مجاب کردن دیگران برای عدم انتقاد!!!!

در مورد ساده زیستی ایشون هم می شه از سفرهای استانی و هزینه های وحشتناکی که در اون می کنند خبر بگیرید!!!
درسته که خودشون حال بنا به عادت یا تظاهر خرجی ندارند اما ببینید که با دستور ایشون برای محافظان و رانندگانی که از تهران به سفر می برند چه خرجهایی که نمی کنند!!!!
کافیست سری به هتل های در اختیار این افراد بزنید تا از این همه ریخت و پاش حالتان به هم بخورد.
و همه می دانیم که جز با دستور ایشون این ها ممکن نیست!!!! (1273716) (alef-6)
 
رامین
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۵:۲۹:۳۰
آزادی-آرامش-اخلاق (1271199) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۰۵:۲۷:۰۳
1-آقای خاتمی (مفسد فی الارض !!!) دولت را با 24 میلیارد دلار بدهی خارجی در سال 76 از آقای رفسنجانی تحویل گرفت و با 18 میلیارد دلار پس انداز صندوق ذخیره ارزی تحویل آقای احمدی نژاد داد.( میانگین در آمد ارزی ایشان هم در 8 سال 40 دلار بود)
2-در زمان آقای خاتمی خبری از اختلاس 3000 میلیاردی و ... هم نبود.
3-رشد اقتصادی کشور در دولت آقای خاتمی به 8+درصد رسید.
4-و...
حداقل یه جور وجدان داشته باشید.فقط همین یه جور وجدان . (1272529) (alef-7)
 
کامران
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۰:۳۱:۲۷
آقای رحیم پور !
چرا این قدر دیر از تاریخ به حال برگشته اید. مثال های حال می زنید و دیگر حالی نمانده! سیاست امروزتان اگر از ترس بقاء سیاسی حال باشد! جای تاسف است اما واقعا اگر دلسوزانه باشد، اگرچه دیر اما جای تامل دارد. (1270427) (alef-13)
 
reza
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۰:۳۱:۴۵
اقای ازقندی اول حرف دهنت را به فهم وبه شعور ملت امریکا توهین نکن دوم بگو تا بحال این مدت کجا بودی که الان صدات بلند شده تو که سه ضرب می کوبیدی که فکر مردم را از امور روزمره زندگی به علقبت اخروی معطوف کنی چه شد که تغیر رویه دادی شازده چرا فقط ژوممبراین برات درداوره ایا چیز دیگه تو دلت نبود که مطرح کنی شازده (1270428) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۰:۳۳:۱۰
چيزي براي گفتن ندارم.
ظاهرا آمريكا كه ادعاي اسلامي بودن ندارد از ما اسلامي تر است. (1270432) (alef-13)
 
سيد ابراهيم كراماتي
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۰:۴۱:۴۱
امروز در روزنامه شرق مطلبي از آقاي يونسي وزير اسبق اطلاعات خواندم كه مرا به اين فكر فرو برد كه آيا شايسته است ايرانيان خسته از بي مديريتي و بلبشوي ايجاد شده اقتصادي از سوي دولت فعلي ، اميدوار به اين باشند كه شخصي مانند جناب آقاي هاشمي كه باور بر ترسناك جلوه كردن وزارت اطلاعات در ديد مردم دارد؛ بيايند و ناجي ايشان شوند؟
آيااز گفته جناب يونسي چنين بر مي آيد كه آقاي هاشمي به جاي باورمندي به قانون و قانون گرايي باورمند به قاعده خطرناك «النصر بالرعب» مي باشند؟
جناب هاشمي به عنوان كسي كه بخش قابل توجه از جامعه به ايشان اميدوار است چه توضيحي دارند؟ آيا جاي اين هشدار نيست كه بگوييم هم ميهن با احتياط تصميم بگير و دل ببند؟
اين نوشته به قصد توهين به هيچ مقام و شخصي نيست و صرفا براي كمك شفاف سازي مواضع سياسي افراد حاضر در صحنه هست.
متن اظهارات جناب يونسي:
«من وزیر شدم اعلام کردم با نیروهای خودسر برخورد می‌کنم. تقریبا به جز دو تا شهر همه جا تعطیل شد.» شاید همه اینها باعث شده بود تا عملکرد او از سوی هاشمی‌رفسنجانی مورد انتقاد واقع شود. تا جایی که خود یونسی گفته است: «وقتی وزیر اطلاعات شدم آقای هاشمی دوبار با من بحث کردند و گفتند شیوه‌ای که شما در وزارت اطلاعات در پیش گرفته‌اید این وزارتخانه را به شهرداری و تشکیلات بی‌خاصیت بدل کرده است که هیچ‌کس نمی‌ترسد و من هم به ایشان یادآور شدم در همه جای دنیا به این روش می‌گویند سرویس اطلاعاتی و ما باید به دنبال این موضوع باشیم که وزارت اطلاعات در خدمت مردم باشد.» او که سابقه قضاوت هم در کارنامه خود دارد همچنان از حامیان اصلاح‌طلبان است و در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام مشغول کار است.» (1270454) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۲۳:۲۳:۳۸
اصلا خود اقاى يونسى كانديد شود مثل اقاى پوتين كه اطلاعاتى بود خوب چه اشكالى دارد . (1272212) (alef-10)
 
abbas
United Kingdom
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۰:۴۵:۴۷
تا وقتی دولتی ها خود را مستخدم نبینند وضعیت به همین شکل خواهد بود.
استعلام های ایجاد یک واحد دامپروری را میتوانید به راحتی در سایتها ببینید بیش از یکسال زمان میبرد و بعضا خنده دار است.
برای مثال گرفتن رضایت نامه از مالکان زمین های اطراف
و یا اینکه مجوز آب ، به اداره کشاورزی چه مربوط است که آب مرغداری از کجا تامین شود. شاید مرغدار دوست داشته باشد آب را با تانکر تامین کند.
چند بار تلاش شده که خودروهای جدید در ایران توسط بخش خصوصی ساخته شود آنقدر سنگ انداختند که همگی منصرف شدند.
وظیفه رئیس جمهور بعدی تسهیل و از میان برداشتن موانع سرمایه گذاری است (1270465) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۲۰:۴۱:۰۶
به دلیل فساد موجود سیستم، مسوولان تنها به ایجاد موانع برای رقبا و ایجاد رانت برای همدستان خود می اندیشند. هدف از داشتن مسوولیت های سیاسی دستیابی به منافع اقتصادی است و به همین دلیل امیدی به اصلاح نیست (1271860) (alef-6)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۰:۴۷:۳۳
در کدام کشور صنعتی پیشرفته این همه تنوع بانکی با این عرض و طول ها وجود دارد؟ اقتصاد تولیدی فقط با گسترش کارخانه ها و به حد اقل رساندن تنوع و تعداد بانک ها شدنی. تا بساط واسطه گری برچیده و چرخه تولید زنگ نزند. (1270472) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۰:۵۱:۰۹
هرچی به احمدی نژاد انتقاد بشه، باز هم کمه

(مخالفان احمدی نژاد هم ، همشون لزوما علیه السلام نیستند) (1270487) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۰:۵۳:۲۵
برادر عزیز از این داستان ها زیاد شنیده ایم و چه بسا انگشت به دهان مانده ایم.
اینجا مگر قرار نبوده ایت که ام القرای جهان اسلام باشد!
مگر قرار نبوده است که الگوی تمدن بشریت باشد!
مگر قرار نیست منجی عالم در این سرزمین ظهور کند و پیروانش از این مرز و بوم باشند!
پس خواهشا دیگر است از این روزه خوانی ها و بالای منبر رفتن ها بردارید.
دیگر اشکی برای کسی نمانده است که با این مصیبت خوانی ها مویه کند!
برای یک بار هم که شده چشم هایمان را باز کنیم و راه چاره ای بیابیم.
به نظر من راه چاره این است ( اگر چه بسیاری را خوش نمی آید):
نباید تنها تظاهر به دین و دینداری معیار تشخیص شایستگان و نخبگان و مدیران و مسئولین قرار گیرد.
چرا؟
به دلیل اینکه به این وسیله افراد بی کفایت نقاب دینداری و تشرع و زهد و تقوی بر چهره زده و آن چه را که شما نوشته اید و همه ما با پوست و خون خود لمس کرده ایم بر سرمان می آورند. (1270497) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۰:۵۸:۰۲
استاد عزیز چرا نوشتی اداراتمان اسلامی شود بنویس اداراتمان آمریکایی شود
الف عزیز سانسور نکن تا بفهمند چند نفر با نظر من موافقند (1270504) (alef-13)
 
amir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۱:۰۶:۵۰
وقتي چنين مطالبي را مي خوانم بعد از اينكه بسيار متأثر مي شوم اولين سوالي كه به ذهنم مي رسد اين است كه چرا اين حرفهاي قشنگ فقط و فقط در زمان انتخابات زده مي شود ؟ !!! بنده خودم صاحب يك شركت پيمانكاري هستم كه دقيقا از سال 84 با روي كار آمدن اين دولت مشكلات اقتصادي ، عدم پرداخت صورت وضعيت هاي توسط كارفرمايان ، دلال بازي آقايان نزديك به دولت ، راي هاي بي انصافنه وزارت كار ، شكايات متعدد طلبكاران شركت من را كه 40 نفر پرسنل مستقيم و 300 نفر غير مستقيم داشته است را رو به ورشكستگي كشانده كه فقط و فقط اگر اعتقاد به خداوند متعال و امام زمان (عج) نبود معلوم نبود چه بلايي به سرم مي آمد . آقاي محترم شما اول بفرما اينهمه كارآفريني كه از سال 84 به بعد مثل بنده بدبخت شدند چه بايد بكنند بعد برس به حال آن بزرگواراني كه مي خواهند تازه بيايند مثل ما در اين مملكت سرمايه گذاري كنند و بدبخت شوند . از سال 84 تا كنون براي بدست آوردن حقوق حقه خود به هرجايي كه فكر مي كنيد رجوع كرده ايم اما ...... (لطفاً منتشر بفرما ) (1270519) (alef-13)
 
نظرآزاد
Latvia
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۲۳:۴۶:۳۱
دولت فکرمیکنه باپرداخت یاران45500تومان درماه شق القمرکرده دیگه نمیدونه یا نمیخواد بدونه وضعیت معیشتی مردم در مرتبه مصیبت زده ای قرار گرفته که آه و ناله ملت بلند شده (1272264) (alef-10)
 
سعید ساعتی
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۱:۱۲:۳۴
نه عزیزم مشکل از ساختار "انگلیس ساخته" نیست، اتفاقا مشکل از اینه که امثال شما مردم رو با این حرفای مبهم منحرف کردید و خواستید طرحی من در آوردی اجرا کنید (1270536) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۲۰:۴۵:۴۲
احسنت، مشکل از اینجاست که کارنابلدها با ادعای اسلامی کردن اصول و ساختار همه چیز را به هم ریخته و روش های من درآوردی ابداع کرده اند. کار تا آنجا رسیده است که با اصول اولیه علم نیز (که علم چیزی جز قوانین حاکم بر جهان و وضع شده توسط خداوند) را انکار و غیر اسلامی می دانند! (1271864) (alef-6)
 
Russian Federation
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۱:۱۴:۱۴
مسئله سر همین اسلامی شدن است. برخی اسلامی شدن را تنها در ظاهر قضیه مثل سخت گیری حجاب و گزینش نیروها آنهم با سوالاتی از احکام و ... می دانند.

فقط کافی است نگاهی به عملکرد گزینش آموزش و پرورش بیاندازید که چه نیروهایی را بعد از چند سال فعالیت به بهانه های واهی و بعضاً خنده دار رد صلاحیت و اخراج کرده است در حالیکه اینها نیروهایی کارآمد و مخلص بودند و تنها ضعفشان ریاکار نبودنشان بوده است.

خداوکلیلی تکلیف دختری که در شهرستانی کوچک از کار در آموزش پرورش اخراج شود چیست؟ آیا مردم بجز انگ بدکاره و فاسد بودن به او می چسبانند؟ آیا آبرو داشتن فقط مختص بزرگان است؟ (1270539) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۱:۱۹:۳۸
1-کثرت مقررات نشانه بدبینی است. بدبینی ذاتی ما ایرانیها به غیرخودمان در همه جا قابل مشاهده است. در برخورد با غرب، در برخورد با اعراب، در برخورد با پولدارها، در برخورد با فقرا، در فتنه 88 و تصور تقلب، در اتهامات مختلف به مسئولان ووو.
این بدبینی برخی موارد به نفعمان هست، در برخی موارد به ضررمان. اما در کل ضررش بیش از نفعش است. به این لحاظ آن را باید به دو سه مورد محدود کنیم و بقیه را با خوشبینی ملاحظه کنیم.
اگر بدبینی به سطح متعادل خودش بازگردد، مقررات اضافی (مانند 80 میلیارد وثیقه) خود بخود مسخره میشود. اما در فضای بدبینی، خیلی هم عقلایی به نظر می آید.
2-دولت منشأ درآمد در کشور است، پس مسئولان هستند که انتخاب میکنند که چه کسی پولدار شود و نشود. باید از طریق پرداخت یارانه مستقیم به مردم، نقش دولت را کاهش داد. دولت فقط باید پس از تأسیس بنگاهها مواظب استانداردها باشد. (1270552) (alef-13)
 
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۲۳:۴۲:۴۱
وقتى با پرداخت يارانه مستقيم به مردم توسط دولت پول پرداخت يعنى همه چيز ميشود دولتى.

دولت بايد ايجاد كار و ارزانى كند و تورم را شديدا كاهش دهد و نيازى نيست يارانه اى بدهد و اتفاقا نرخ هم چيز را واقعى بگيرد و البته گمرگ هم نگيرد و گرانفروشى نكند و دلالهاى خود بانك مركزى دلار و طلا را بالا پايين نكند و به پ اندازهاى مردم مطابق با ارزش ريال سودش را بدهد و باعث نشود پول مردم برود بدنبال ارز و طلا و ملك و اتوموبيل و ساير كالاهاى ديگر و يارانه مستقيم و غير مستقيم فرقى نميكند باعث تن پرورى ملى و كاهش درامدهاى ملى خواهد شد . ميرزاى اقاسى از نخست وزيران قاجار خيلى قنات درست كرد براى كشاورزى و ابرسانى در زمان خودش خدماتى انجام داد !! يك بار در بازديدى كه از كندن چاه براى رسيدن به اب داشت كارگران گفتند : قربان اين چاه ، اب ندارد ميرزا به كارگران گفت : شما بكنيد اگر اب ندارد ، اشكالى ندارد ،. براى شما نان دارد !! بايد با كار به مردم پول داد و نه با بيكارى يارانه پرداخت . (1272260) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۱:۲۳:۳۲
برای خودم به عنوان ی ایرانی متاسفم !!!! (1270562) (alef-13)
 
ديانا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۱:۲۴:۴۶
باز هم بسيار متاسف و درد مند شديم . همه ي ما ميدانيم مشكلاتمان كجاست و از اين قصه هاي دردناك چه بسيار كه شنيده و بغضمان اشك شده ..اما ... (1270567) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۱:۲۸:۲۲
اقای عزیز با عرض معذرت ولی از دستورات دین مبین اسلام اصلاح امر مسلمین و این امر مستلزم که جلوی کار یا دستور یا اشتباه حاکم با زبان و اشکال گرفتن منطقی و عملی ایا شما با نوشتن جمله که من اقای خامنیی خوب میشناسم و ایشان( با کمال ارادت و احترامی حقیقی و حقوقی به ایشان دارم ) مبرا نباید کرد ایشان رهبر نظام است و مسوول است در قبال قانون و ملت و خدای متعال و بدانی راهنمایی و گرفتن اشکال از کردان و رفتار و سخنان ایشان منافع ملی را حفظ کردی و پیش خداوند اجر میبری با تشکر (1270574) (alef-13)
 
ولایی
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۱:۲۸:۵۲
بسم الله
بسیار زیبا و عالی بود. پدری شایسته و پسری شایسته. طرح فدای این نظام باید این باشد اصلاح همه ی ساختارها ولی دعواهایی سیاسی مجال نمی دهد. (1270575) (alef-13)
 
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۱:۳۳:۱۹
آمریکا با قدمتی 500 ساله اینه وضعش ما با قدمتی (به قول خودمون)7000 ساله باید این باشه وضعمون-----



تا کی باید فقط به این اعداد بنازیم؟؟؟؟؟ (1270584) (alef-13)
 
آشنا
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۱:۵۷:۳۸
ودر اینجاست که باید گفت خدا بهت صبر بده.میبینی دکتر ما چی میکشیم توی این مملکت از بعضی بی تدبیری ها..... (1270651) (alef-13)
 
نیکی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۲:۰۵:۵۲
واقعیتی تلخ و غم انگیز که همه ما روزانه طعم تلخش را می چشیم (1270667) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۲:۲۰:۳۸
آقای رحیم پور اینجا دوستان دنبال چیزهای دیگر می گردند مثلا کافیست که یک زنگ به ناکجا بزنید که در فلان خانه عروسی مختلط برپاست این دوستان به سرعت باد خود را به آنجا رسانده بساط عروسی را به هم می زنند پس بدانید همه کارهایشان این جوری که شما تعریف کردید نیست (1270693) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۲:۳۹:۰۹
خدمت نویسنده محترم عرض کنم: ضمن سپاس از دغدغه های صادقانه جنابعالی، نه درد را درست تشخیص داده اید و نه راه درمان ارائه داده اید. بدتان هم نمی آید که هرجای پای ضعف و سستی خودمان در میان است، با چند تا جمله آتشین علیه امریکا، آنها را ماسکه کرده و گناه را به گردن اجنه بیاندازید. خیال هم می کنید که می توان با این شعارهای آتشین به جایی رسید.
محض اطلاع جنابعالی اضافه کنم، هم اکنون این شیوه بانکداری و اقتصادی به نام «اسلامی» شناخته می شود و برایش دهها دستورالعمل و جزوه و کتاب و قانون هم ساخته اند. اگر اسلامی نیست، مدل مورد نظر شما چیست؟ چرا آن را نمی نویسید و به مسئولین نمی دهید؟ با امید به روزی که تر وخشک را با هم مخلوط نکنیم و از شعار فاصله بگیریم تا عقلمان به کار افتد و مشکلات را حل نماییم. (1270738) (alef-6)
 
amir
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۲:۵۲:۵۲
هم وطن عزیز ، انچه از مقایسه جامعه ما و جامعه امریکا مطرح کردی چیز جدید و درستی نبود ، چون در عالم پزشکی صحبت کردی جواب شما را با یک مثال پزشکی بدهم ،اگر شما دچار دل درد شدید شوید و نزد پزشگ بروید به شما خواهد گفت شما به علت مصرف مواد غذایی فاسد مسموم شدید و هیچوقت پزشک نمی تواند به عللی غیر از ظاهر موضوع قضاوت کند ، ولی شاید علت واقعی مربوط به سموم کشاورزی باشد که جهت تقویت این محصولات استفاده شده باشد ، این مقایسه شما به هیچ وجه درست و صحیح نیست و شما اسمان را با ریسمان بسته اید ،سطح فرهنگ و نگاه ما ایراد دارد (1270782) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۲:۵۶:۱۵
به جاي توجه به توليد و شكوفائي اقتصاد فقط موسسات مالي واعتباري و بانك مانند قارچ از خيابانهاسر بلند ميكنند وبا دست بدست كردن پول بي ارزش ربا ترويج ميشود (1270794) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۳:۰۸:۱۷
به قول سید جمال الدین اسدآبدی بعد از برگشت از اروپا:
در غرب اسلام دیدم و مسلمان ندیدم
در شرق مسلمان دیدم و اسلام ندیدم (1270823) (alef-10)
 
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۳:۲۵:۳۲
نظر دکتر حسابی در مورد جهان سوم:

...آخر ساعت درس يك دانشجوي دوره دكتراي نروژي ، سئوالي مطرح كرد: استاد،شما كه از جهان سوم مي آييد،جهان سوم كجاست ؟؟


فقط چند دقيقه به (پایان وقت) كلاس مانده بود.

من در جواب، مطلبي را في البداهه گفتم كه روز به روز بيشتر به آن اعتقاد پيدا مي كنم.

به آن دانشجو گفتم: جهان سوم جايي است كه هر كس بخواهد مملكتش را آباد كند،خانه اش خراب مي شود و هر كس كه بخواهد خانه اش آباد باشد بايد در تخريب مملكتش بكوشد. (1270871) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۳:۲۶:۵۱
عیب از ساختار نیست .اساس فکر ما غلط است (1270874) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۳:۳۱:۰۵
برای انجام کار خیر هم باید رشوه داد . (1270885) (alef-13)
 
کارمند
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۳:۳۶:۴۹
اقای ازقندی چند نکته را به عرض شمامی رسانم که باید خون گریه کرد در جامعه اسلامی که در قران وروایات به امر ازدواج تاکید گردیده وام ازدواج پرداخت نمی شود ولی وام های ریاست جمهوری با مبالغ 50میلیون ریال بصورت قرض الحسنه به افرادمرفه بالا شهری که در ریاست جمهوری اشنا دارند پرداخت می گردد . ومدیران بانک ملی تمام ضوابط و بخشنامه هارا زیر پا می گذارند و بدونه استعلام وچک برگشتی وام در کمتراز 48ساعت پرداخت می گردد. هرماه 20هزار نامه به بانک ملی ارسال می گردد . و مدیرانی که براساس روابط به این سمت برگزیده شده اند دستورات رئیس جمهوری را همانند وحی منزل اجرا می کنند جهت اثبات این امر می توانید به شعب بانک ملی مراجعه نمائید. (1270902) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۳:۴۵:۱۷
بعداز سي وچند سال از انقلاب مي گذردمابازهم مثل اول انقلاب سعي درعوام فريبي داريم اقا امريكا ايران را غارت كرده انگليس استعمار كرده واكنون هم مي گوييم سيستم ادري انگليس ساخته خوب اگر تو عرضه داري ومي تواني براساس مدل اسلا مي اداره بسازي بساز كي جلو ترا گرفته است واقعيت اين است كه اداره كردن كشور بزرگي مثل ايران درايت وكارداني مي خواهد وبا مردان مرد ميسر مي شود نه با شعارهاي كذائي خوب وقتي تو سرمايه مملكت را به چاوز وديگران مي دهي معلوم هست كه خودت وملتت به بدبختي وفقر گرفتار مي شود وبه اضافه جهان را با خودت دشمن مي كني وسرانجامت نيز همين مي شود كه هست . (1270926) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۳:۴۶:۵۵
از قلمت بوي عصبيت جاهلي به مشام مي رسد

در ترسيم وضعيت كنوني بايد بي طرف بود هميشه تقصير ها را گردن يك نفر انداختن سفسطه گريست
هر سه قوه به همراه برخی دیگر نهادها هر يك به اندازه خود در بوجود امدن اين شرايط سهيم هستند
حق را فدا نكن اگر چه دنيايت نا محدود باشد (1270938) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۳:۴۷:۰۸
حل این مساله به این سادگی ها که می فرمایید نیست اون خارجی که از شما تشکر میکنه که می خواهید بیمارستان بسازید در اخر حلقه تصمیمات قرار داره و رفتارش معلول چندین عامل دیگه است از قانون اساسی گرفته تا اخلاقیاتی که اموخته و...لذا حل مساله ای که بیان کردید بسیار مشکل است و به نظر بنده در وضعیت کنونی امکان ناپذیر است مطمئن باشید اگر روزی برسد که با شما رفتار مناسبی شود ان روز دیگر جامعه ما نیاز به بیمارستان خیریه و...به اندازه الان ندارد (1270940) (alef-13)
 
پیمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۴:۰۵:۰۳
با شعار مرگ بر آمریکا و انگلیس کاری درست نمی شه
یه نگاهی به ژاپن بیندازین آمریکا تو ژاپن دو بمب اتم انداخت و ژاپن تنها قربانی سلاح اتمی آمریکا بوده اما همین ژاپن الان بزرگترین شریک اقتصادی آمریکاست دلیلش اینه که مثل ما دایما شعار مرگ بر آمریکا و انگلیس نمی دن اونها با کار و تلاش خودشون آمریکا رو به زانو درآوردن
مشکل ما هم همین هست تا وقتی که شعار بدهیم هیچی درست نمی شه
همان آمریکا و انگلیسی که دایما داریم علیه آنها شعار می دهیم قوانین اسلام رو بیشتر اجرا می کنند به مردمشون هم کمتر دروغ می گن "عدالت علی" رو باید در اروپا و آمریکا دید ما فقط شعار عدالت رو سردادیم (1271001) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۵:۲۶:۰۹
ین‌جا که ایران نیست که برای هر خدمتی که بخواهی انجام دهی، ماه‌ها در شهر خود برای کسب استعلام از ادارات و در پایتخت معظم، برای کسب مجوز خدمت به اندازه‌ای که یک دور کره زمین را بگردی. (1271187) (alef-13)
 
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۵:۲۶:۵۸
جناب آقای حیدر رحیم پور عزیز!
نمیدانم شما انگیزه ای غیر از دمیدن در تنور انتخابات بی رونق هم دارشته باشید
اما؛ بنظرم آنچه شما در ابتدای مقاله خود آورده اید از دید من کاملا غلط است :
" حضرت علی (ع) مولای عاشقان عالم؛ حتی زمان خلافتش هم بیل در دست داشت و بر خلاف معاویه زمان ما ؛ بیماری را بهانه نمیکرد و خود تن بکار میداد و به زور بازو و هنر مردانگی خویش ؛ رزق و روزی بدست میآورد! این که میفرمایید بیل به دستش دادند ؛ اگر قبول نکنیم بی انصافی کامل است و یا نشناختن مقام علمی و عرفانی و توحید ایشان است ؛ تنها میماند بغض داشتن و غرض ورزی به ایشان!
شما نه تنها در این اندازه نیستید بلکه اصلا در مورد حضرت مولا بهتر است حرف نزنید ؛ کسی که بخواهد با امثال چنین نمونه هایی دیگران را در حد ابوسفیان بیاورد و یا کسانی را به علی زمان تشبیه کند باید مطمئن بود که زیر ولایت امری معاویه( امیرالمومنین) سرتعظیم فروآورده است. (1271191) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۶:۵۰:۲۸
جناب رحیم پور به نظر حقیر در یادداشت شما یک تناقض فاحش وجود دارد شما از یک طرف ساختار اداری کشور را پس از بیش از 30 سال استقرار نظام جمهوری اسلامی هنوز انگلیسی و آمریکایی میدانید و علت بی عدالتی حاکم بر آن را اینگونه ساختار برمیشمارید در حالیکه همین آقای دکتر براحتی داخل یکی از همین ممالک به قول شما استکباری و استعمارگر توانسته بیمارستان مورد نظرش را حتی با مشارکت دستگاههای اداری "استکبار" تاسیس کند و به مردم محروم کمک کند آقای رحیم پور برادر عزیز آیا فکر نمیکنی حالا دیگر به جای اینهمه متهم کردن این کشور و آن کشور نیم نگاهی به اعمال و کردار خودمان بیندازیم بیایید کمی باهم روراست باشیم . (1271424) (alef-6)
 
جواد
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۷:۵۲:۴۴
مه آفرید امیر خسروی ابوسفیان زمان نبود و نیست. چون این شخص با کارآفرینی بیش از 30 هزار شغل ایجاد کرده که یکی مثل من که با فوق لیسانس توی این مملکت نمیتونست یه کار دائم داشته باشه را زیر بال و پر قرار داد. من و بسیاری از همکارانم شب و روز این بزرگ مرد را دعا می کنیم. خداوند به فریادش برسه (1271573) (alef-10)
 
Russian Federation
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۸:۱۲:۱۳
اگر سیستمهای انگلیسی مقصر است چرا وضع ترکیه و مالزی و سنگاپور و امارات و ... را نمی بینید؟ ایا سیستم آنها اسلامی است؟ (1271622) (alef-6)
 
بابک
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۸:۵۶:۳۴
ضمن تشکر از مقاله تان باید تصحیح کنم که تا زمانی که ادارات و بانک های ما اسلامی هستند وضع به همین منوال است. کاری کنیم که این کشور اسلامی(!) با ادارات اسلامیش(!) به یک کشور قانونی با ادارات مسئول تبدیل شود (1271703) (alef-6)
 
Russian Federation
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۹:۰۶:۱۴
سازمان مدیریت را هم با همین طرز تفکر منحل فرمودید. حالا نوبت بقیه است. ملت تا کی باید تاوان روشهای مبتنی بر سعی و خطای شما را بدهد؟

تا کی خود بیائید و خراب کنید و بریزید و بپاشید و نرخ تورم را به اوج برسانید و بیکاری ایجاد کنید و دست آخر هم انگلیس و امریکا و اسرائیل جنایتکار را مقصر بدانید؟

به راستی تا کی؟ (1271718) (alef-6)
 
امیر پردیس
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۹:۲۸:۲۸
به قیانت باور دارید و اینقدر با اطمینان حرف می زنید یا شاید چندین و چند کتاب منطق خوانده باشید که نوشته یتان را منطقی می دانید. نبودید شما که سازمان برنامه و بودجه را چون ساخته امریکائی ها بود منحل کردید و الان وامانده اید. به من کارمند می گویند هر حکم جدید گرفتی برو به سامانه کارمند دات ای ار ثبتش کن چه اوضاعی است که حتی خودشان نمی دانند چقدر حقوق می دهند. هنوز خنده ام می گیرد که همسر رئیس جمهور فعلی جاییی می گفت ریشه مشکلات ما علوم انسانی غربی است. شما می خواهید ساختارها را به هم بریزید جانشینی هم برایش ندارید. مشکل این هانیست. مشکل شما سه چیز است اول گم کردن هدف.هنوز نمی دانید چه می خواهید دوم تعصب نمی خواهید حقایق را ببینید و سوم نبود نظارت. (1271743) (alef-6)
 
Russian Federation
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۹:۳۹:۳۲
با این سیاست خارجی هیچوقت کشور درست نمیشه. نمیشه به اروپا و امریکا فحاشی کرد و تهیدید به نابودی کرد و توقع داشته باشیم به ما قطعه خودرو و دارو و غذا و ..... بدهند. روزی که دلسوزان این مردم هشدار دادند شما مست درآمدهای نفت بودید و فکر می کردید همیشه همانطور است اما امروز داریم نفت را با قیمت کمتر و با التماس به چین و ماچین می دهیم و ادعای استقلال و زیر بار زور نرفتن را داریم. از نظر شما هم که مردم نمیفهمند. خوش باشید (1271756) (alef-6)
 
صمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۲۳:۴۹:۱۰
خوب هر چند وقت نوبت يكى است !! چين و هندوستان تقريبا بگى و نگى ٤٥ - ٥٠ درصد جمعيت دنيا را دارند بالاخره انصاف هم باشد به انها هم يك حق و حقوقى ميرسد !! ميتوانيم اسمش را بگذاريم عدالت جهانى -- يا سهميه بندى عادلانه جهانى (1272271) (alef-7)
 
سهراب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۱۹:۵۵:۰۴
واقعا باید تاسف خورد که امریکای جهان خوار از ما مسلمان تره چون عدالتش بهتره هم مردمش قدر کار نیک را میدانن مگر ما به کسی که پیش قدم برای کار خیر میشه نمیگیم عجب مسلمانیه وبراش احترام قائلیم حالا ما که ادعا مسلمانی میکنیم وشیوه علی را میخواهیم اجرا کنیم ببیند ایا واقعا تونستیم به همچین موفقیتی که در کشورهای اروپایی وامریکا رسیدن برسیم ما تمام سرمایه های کشورو تمام مغزهای کشور را فراری میدیم مبادا بیایند وجای مارا بگیرن در شهری دیدم تنها یک نفر از جوانان ان شهر موفق به گرفتن دکترای ادبیات شده بود جوان مستعد وبا دانشی بود والبته دلسوز میخواست درشهرش به جوانان خودش خدمت کنه اما رییس اموزش وپرورش وقت به ایشان اجازه تدریس دران شهر رانداد چون واقعا میترسید با امدن این جوان جایگاه مدیریتی وی بخطر بیفته حالا در کلان کشور بدانید از این اتفاقاب زیاد پیش میاد وتا زمانی که مسئولین رده بالای ما خودشان را اصلاح نکنن اش همین وکاسه همین است وباید برای این مردم تاسف خورد (1271780) (alef-6)
 
United States
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۲۰:۲۲:۱۰
همیشه وقتی صحبت از فساد مالی میشه بانک ها از نظر اهالی مطبوعات مقصرند، اما آیا این یک دید واقعی از اوضاعه کشوره؟ متاسفانه سیسات مداران ما با دخل و تصرف در تعیین روسای بانکها و انتخاب افرادی مشکل دار این موضوع رو ایجاد کردن من خودم کارمند بانکم ، بی سواد ترین و نالایق ترین افراد در بانک دارند پست و مقام میگرن به لطف بیرون از بانک به لطف نمایندگان مجلس و استانداری ها ، شما از این افراد چه انتظاری دارید
تو اگر در این بیابان غزلی چو آب خواهی
عجبا که از سرابی شطی از شراب خواهی (1271832) (alef-6)
 
یوسف
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۲۱:۱۲:۰۲
چه مقایسه غلطی ...چه ربطی به دولت و و آقای دکتر احمدی نژا داره ...ایشون که وظیفه خودش را در باره این قشر با یارانه و حمایت های مالی مثل سهام عدالت و.. انجام داده ....این که هر مشکلی را بر گردن دولت محترم بیاندازیم و فرار کنیم کاری بچه گانه است ...
این انتقادات را حزب همیشه حاکم کارگزاران و برادران ناتنی آنها راست سنتی ها باید جواب دهند و به فکر آخرتشان باشند... یا حق (1271918) (alef-6)
 
----
Latvia
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۲۳:۲۵:۱۸
این که دولت مشکلات زیادی رو بخاطر ندانم کاری بوجود اورده بگردن دیگران بندازه چی؟ فقط مسئله ابوسفیانها نیست . ابوموسی اشعریها هم زیادند (1272221) (alef-10)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۲۳:۵۰:۴۵
مثل اينكه خوابى ! بيدارشو دور و برت را خوب نگاه كن (1272275) (alef-7)
 
لیلی
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۰۰:۵۷:۲۴
دقیقا درسته عامل تمام بد بختی های اقتصادی مردم کارگزاران هستند. (1272408) (alef-7)
 
یار دبستانی
Russian Federation
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۲۲:۰۰:۴۹
برادر ازغدی همین چند سال که سعی کردید مشکل را حل کنید و اسلامی کنید کافید دست شما درد نکند از زحمات شما متشکریم بهتر است کمی هم به عبادت بپردازید و برای آخرت خود توشه بیشتری جمع بفرمائید. انشاءالله که با صالحان محشور شوید.

در رابطه با حل مشکل اقتصاد ایران می بایست شخصی مثل آقای هاشمی رئیس جمهور شود و در کار ایشان کارشکنی نشود که بتواند اقتصاد آدام اسمیت را در ایران پیاده کند تا مشکلات این کشور حل شود.

اگر فکر می کنید بنده اشتباه می کنم الگوی ترکیه بدون هیچ منابع نفت و گاز را با ایران ما مقایسه بفرمائید که ظرف 8 سال 700 میلیارد دلار نفت فروخته و امروز مردم ما در خرید شیر خشک و روغن و گوشت و ... دچار مشکل هستند (1272017) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۲۲:۵۳:۰۲
ادام اسمیت قرن بوق؟! امروزه حتی در نظامهای سرمایه داری هم قضایا بساده پنداری ادام اسمیت نیست (1272145) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۲:۲۴:۲۷
داداش من منظور از اقتصاد آدام اسمیت علم اقتصاد است بدون هیچ پسوندی (1273236) (alef-6)
 
satari
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۲۲:۲۶:۰۷
جناب رحیم پور ازغدی نمونه زنده و موجود دراستان و شهر خودتان دارم اگر مایلید که با اسناد خدمتتان ارائه دهم نه به نیت ایجاد یاس در مردم بلکه برای آگاهی مسئولین ونتیجه مثبت گرفتن شاید از طریق حضرت عالی صدایمان به جایی برسد . (1272070) (alef-6)
 
emad
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۲۲:۴۲:۳۶
منظورتون 3000 میلیارد دلاره (1272118) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۲۳:۳۵:۱۸
جناب رحیم پور عزیز ، گرچه صحبت های شما خیر خواهانه است .ولی مردم چندبار باید آزمون وخطاهای برنامه های اقتصادی مسئولین قرار گیرند یک دوره سیاست های کوپنی یک دوره سیاست های تعدیل اقتصادی یک دوره سیاست های اقتصادی هدفمندی یارانه ها و... یعنی شما می فرمائید مقصر آمریکا وانگلیس ... هستند !!!یعنی دراین سرزمین چندنفر اقتصاددان باتجربه پیدا نمی شود که مشکلات را حل کند !!!اگر غرب توانسته سرمایه مادی ونیروی انسانی ماهر ودانشمند جذب کند شما چرا نتوانسته اید !!! جواب سوال این است که ما به جوانان هایم باور نداریم ما اعتماد به نفس نداریم ما به نیروی انسانی کارآمد وماهر اهمیت نمی دهیم ما فقط به ظاهر افراد توجه داریم ما خودشفیته هستیم ماآینده نگر نیستیم و... ترکیه که تاهمین ده سال پیش تورم صددرصدی داشت موفق شد لااقل بروید باآنها مشورت کنید .این که دیگر کارسختی نیست متاسفانه ماهمه را دشمن می پنداریم وفکر می کنیم عقل کل هستیم وما باید برای دنیا برنامه بنویسیم (مدیریت جهانی ) درصورتیکه مادروضیعت خطرناک اقتصادی قرارداریم و هرروز تورم افزایش پیدا می کند اگر دیر بجنبیم خواهیم دید دشمنان ازاین فرصت
استفاده خواهند کرد وسبب مشکلات دیگری خواهند شد اگر شما با مسولین اقتصادی رابطه دارید همفکری کنید بالاخره دریک بحث اقتصادی که میلیونها اظهار نظر کنند حتما راه حلی پیدا میشود .باتشکر (1272241) (alef-10)
 
soheyl
United States
۱۳۹۲-۰۲-۱۰ ۲۳:۴۶:۳۸
آقا ما يه دامداري سنتي داريم 8 مليون تومان وام از بانك صادرات گرفتيم دولت و مجلس قانون گذاشتن در سال 90 كه وامهاي بخش توليد كه معوقه هستن بمدت 5 سال تمديد بشن اما بانك صادرات اصلا زيربار نميره و براي وصول به دادگاه شكايت كرده و دادگاه هم وضع چنين قانوني را قبول نداره و به نفع بانك راي صادر كرده و بنده مجبورم يه واحد كوچك توليدي با اشتغال 2 نفررا بخاطر 8 مليون تعطيل كنم به هر كي هم ميگي اصلا گوش شنوائي نيست در عوض همين بانك صادرات ملياردي وام صوري ميده به اختلاسگران .پناه ميبريم به امام زمان (1272265) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۰۰:۴۱:۳۷
خوش به حال شما مسئولین از فردا کلاهتونو ی وجب بذارید بالاتر با این مملکت اداره کردنتون (1272373) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۰۱:۰۳:۳۰
ما بالاخره نفهمیدیم این امریکا خوبه یا بده
می فرمایید امریکا در حال سقوطه پس چرا ریال ما داره بی ارزش میشه؟
چرا این امریکایی که می فرمایید فاسده و...همه اختراعات و اکتشافات از اونجا میاد؟
چرا یه امریکایی اگه یه دلار مالیات کم بده و تقلب کنه روانه زندان میشه ولی بازاری های ما به مالیات اعتراض می کنن مالیات نمیدن ولی کارمند بدبخت باید مالیات بده تا بازاری ها رفاه داشته باشن؟
امریکا بالاخره کی سقوط میکنه؟یه تاریخی به ما بدین ببینیم این جهانخواران کی سقوط می کنن؟
چرا اختلاس های بزرگ تاریخ بشر ماله کشور ما است؟
چرا ادارات ما اینطوری شده اند؟از چه زمانی ادارات ما مشکل پیدا کرده اند؟زمان بروز این اشکال از چه زمانی بوده؟چه شخص یا اشخاصی ادارات را به این روز انداخته اند؟ (1272416) (alef-7)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۴:۴۰:۵۴
امریکا صددرصد سقوط خواهد کرد البته به شرطی که سیستم اقتصادی ما رو بپذیره و بهش عمل کنه یک ساله اقتصادش ورشکسته میشه و به جای اون ایالتها یه گودال بزرگ درست میشه (1273631) (alef-6)
 
فرشيد
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۰۹:۱۶:۱۲
اقاي ازقدي ، بانك پس انداز هاي كوچك مردم را جمع آوري مي كنه و به طرح ها و كارخانه هاي سود ده كه برنامه و مديريت آن علمي باشد وام پرداخت مي كنه و سود حاصله را به مردم برمي گردونه و مقداري از سود را هم خودش برمي داره . بانكها وكيل مردم هستند بايد دقت بكنند و فقط به كسي وام بدهند كه اصل و سود پول برمي گردد . هرچند الان بعضي از سياستمداران و دولتمردان در امورات بانك دخالت كرده و دستور صادر مي كنند كه به اين وام بدهيد به اون ندهيد و اين دخالت ها نظم كاري بانك ها را مختل كحرده است و به همين دليل در چند سال اخير بانك ها نمي توانند وظايف خود را انجام دهند . (1272705) (alef-7)
 
سعید
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۱:۰۲:۳۶
به خدا قسم عین همین قضیه هم برای پدر این حقیر با 6 سال دوندگی و صرف هزینه های گزاف کارهای اداری رخ داد. به هیچ جایی هم نرسید.
(1272930) (alef-6)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۳:۴۵:۴۷
بوركراسي و اتلاف وقت ارباب رجوع(مراجعه كننده بيچاره)بيداد ميكند بنده يك توليد كننده. قطعات خودرو هستم كه تعداد ٨٠نفر كارگر داشتم كه با ندادن مطالباتم در حال تعطيل كردن هستم براي گرفتن مواد اوليه نياز به مجوز صنايع ميباشد (البته براي بي پارتيها)حدود بيست ماه قبل مجوزي را به مبلغ سي ميليون تومان خريداري كردم از پرسنل صنايع وتا كنون كه بيست ماه از آن ميگذرد با اتلاف وقت وگرفتن مجوز از ادارات مختلف هنوز نتوانسته ام تغيير نام دهم تا بتوانم از پتروشيمي مواد اوليه بگيرم ومن درد اين آقا را درك ميكنم زيرا كاري كه ميشود در ده روز انجام داد بيست ماه اشت انجام نشده ومعلوم نيست كي انجام شود واقعا اگر اين بوركراسي اداري درست نشود تا دو هزار سال ديگر هم ما پيشرفت نخواهيم كرد (1273462) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۶:۰۱:۳۹
البته راههای ساده ای هم هست مثلا کارراه اندازهایی دوروبر ادارات هستند که با پول ناچیزی هر درخواست غیرقانونی را برایتان عملی می کنند فقط کافیست برای نمونه به ادارات ثبت برای ثبت شرکت بروبد و ببینید که عجب آگهی هایی برای انجام کارهای برخلاف نص صریح قانون تجارت آن دور و بر هست و چگونه می توان درخواست غیر قانونی و پر از ایراداتی را که کارشناس اداره ثبت با دلیل و مستند رد کرده است به مدد یکی از همین شبه وکلا در یک روز عملی نمود هزینه هم فقط 100 هزار تومان (1273840) (alef-6)
 
hossein
۱۳۹۲-۰۲-۱۱ ۱۷:۰۱:۲۷
ماموربازار در تهران ادم زحمت کش را با مشکل روبرو می کند سواره از پیاده خبر ندارد کشیدن کاریکاتور از مردم هم خود منبع درامدی برای من هنرمند است فروش جوراب و خودکار و لباس هم برای پدر یک خوانواده یا جوان بیکار هم کار خلافی نیست چرا این همه مامور شهرداری و پلیس در تهران ایجاد مشکل می کنند . ایجاد شغل چه شد ؟ وعده ای ازدواج جوانان و کشاورزی و صنعت بهتر چه شد . دولت زمین بدهد تا همین فردا بروم دنبال کشاورزی . ای کاش انقلاب نمی کردیم وعده های پوچ و پوچ وپوچ . بی برنامه بودن دولت . شعار فلسطین هم گوش ازار شده ایران مامور بازار است مثل ساواک شاه پس ارزوهای خود را فراموش می کنم و در حسرت فردای بهتر باز باید وعده های دولت را نوش جان کنیم (1273938) (alef-6)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.