نظر منتشر شده
۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 264938
کمک‌خلبانِ ‌هواپیمای آلمانی: کاری می‌کنم که ...
تاریخ انتشار : يکشنبه ۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۱۵
کمک خلبانِ هواپیمای سرنگون شدۀ آلمان در فرانسه، به نزدیکانِ خود گفته بود قصد دارد کاری تاریخی انجام دهد.

به گزارش العالم، روزنامه آلمانی "بیلد" به نقل از دوست "آندریاس لابیتس" کمک خلبانِ ۲۸ سالۀ آلمانی نوشت: او گفته بود می خواهد کاری کند که همه او را به یاد داشته باشند. دوست لابیتس افزود: در آن زمان، من منظور او را نفهمیدم، اما وقتی خبر سقوط هواپیما را شنیدم، این جمله در ذهنم زنده شد.

وی تاکید کرد که لابیتس، شخصی درونگرا، پنهان کار و منفعل بود و نیمه شب ها از خواب می پرید و فریاد می زد که "داریم سقوط می کنیم".

دوست کمک خلبان هواپیمای آلمانی خاطرنشان کرد: وقتی از سقوط هواپیما باخبرشدم جمله لابیتس بارها و بارها در ذهنم مرور شد، او می گفت: یک روز، کاری خواهم کرد که سازمان را تغییر دهد، آن روز همه، مرا به اسم خواهند شناخت و مرا به خاطر خواهند سپرد.

دادستانی کل دوسلدورف آلمان، روز جمعه اعلام کرد لابیتس که به مسبب بودن در سقوط هواپیمای ایرباس آلمانی در کوه های آلپ مظنون است، مرخصی استعلاجی خود در روز حادثه را پنهان کرده بود.

بر اساس بیانیه صادر شده از دادستانی دوسلدورف، بازرسان، در منزل لابیتس، چندین فرم مرخصی استعلاجی مفصل یافتند که پاره پاره شده بود. یکی از این فرم ها مربوط به روز حادثه بود اما نوع بیماری در این فرم مشخص نشده بود.

روزنامه بیلد روز جمعه به نقل از منابع رسمی تاکید کرد که کمک خلبانِ هواپیمای ایرباس ای-۳۲۰، در سال ۲۰۰۹، دچار افسردگی حاد بوده است. این منابع همچنین با استناد به اطلاعات جعبه سیاه هواپیما خاطرنشان کردند که خلبان، پس از خروج از اتاقک خلبان و بسته شدن در اتاقک خلبان، سعی کرد با تبر، در را بشکند.

به نوشته این روزنامه آلمانی، اسناد رسمی کمیته نظارت بر حمل و نقل هوایی آلمان "ال.بی.ای" فاش کرد که کمک خلبان ایرباس آلمانی، تحت درمان ویژه و مداوم بود. این اطلاعات را شرکت لوفتانزا به عنوان شرکت مادرِ "جرمن وینگز" به کمیته پرواز داده است.

"کارستن شپور" رئیس شرکت هواپیمایی لوفتانزا، روز پنج شنبه اعلام کرد که آندریاس لابیتس، آموزش خلبانی را که از سال ۲۰۰۸ آغاز کرده بود، تا مدتی متوقف کرد بدون این که توضیحی در این زمینه بدهد، آن گاه آموزش دیدن در این زمینه را از سرگرفت و دوره آموزشی را به طور طبیعی ادامه داد تا این که در سال ۲۰۱۳ کار با ایرباس ای۲۳۰ را آغاز کرد.

هواپیمای ایرباس A۳۲۰، متعلق به شرکت جرمن وینگز بود که در تاریخ ۲۴ مارس (۴ فروردین ۹۴) از بارسلون عازم دوسلدورف بود، به سبب برخورد به کوه های آلپ در فرانسه، منهدم شد و ۱۵۰ سرنشینِ آن کشته شدند.
 
۱۳۹۴-۰۱-۰۹ ۲۲:۳۹:۱۲
اگر «تحت درمان ویژه و مداوم بود»، چرا به او اجازه پرواز می دادند؟ چنین شخصی حتی نباید به هواپیمت نزدیک شود، چه رسد به اینکه به عنوان کمکی از وی استفاده شود. (2772924) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۰:۲۰:۰۲
آخه با عقل آدم جور در نمیاد که به یک بیمار روانی اجازه داده باشند کمک خلبان یک هواپیما باشه

معمولا برای استخدام توی یک شرکت کوچیک و بی اهمیت از آدم تست روانشناسی میگرن چه برسه به خلبان و کمک خلبان یک شرکت بین المللی (2773105) (alef-13)
 
مرضیه
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۱:۳۰:۴۲
اگه برای کشورمابود تاسالگردش خوراک خبری اونوریا بود من فکر میکنم این سقوط پوشش خبری برای تحت الشعاع قرار دادن حمله ال سعود به یمنه تا نظر جهان منحرف بشه ازین خدا نشناسها هرکاری ممکنه (2773232) (alef-13)
 
ساده
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۴:۱۷:۱۶
نظري داديها اخرش بود پيشنهاد ميكنم بريد تحليلگر مسايل سياسي نظامي بشيد (2773363) (alef-10)
 
۱۳۹۴-۰۱-۱۰ ۰۹:۰۲:۵۲
تو ایران هواپیماها روانی و از رده خارجن تو خارج خلبانها روانی و پریشن. (2773533) (alef-10)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.