نظر منتشر شده
۱۶۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 230638
یک پیشنهاد غیرمنتظره در برنامه زنده / واردات مردان مجرد از خارج یا زنان مجرد بروند خارج!
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۷
بدون استفاده از ابزارهای خاص محاسبه ، تنها با مراجعه به فضای مجازی و حساب سر انگشتی به آمار حیرت آور و هشدار دهنده ی جمعیت بالای ۱۰ میلیون نفری از زنان مجرد با شرایط خاص می رسیم. زنان خاص مجرد یعنی زنان بیوه ، زنان مطلقه و دختران مجرد بالای ۳۵ سال ، البته تعداد ۱۰ میلیون نفر زن مجرد با شرایط خاص در کشور عدد بسیار خوش بینانه ایست! عددی که برابر جمعیت یکی از کشور های همسایه است !

به گزارش تهران پرس؛ زنانی که به هر دلیل مجرد هستند و شرایط دختران مجرد را هم ندارند ، زنانی که ممکن است سرپرست فرزندانی هم باشند ، اینکه چه راهکارهایی برای جلوگیری از طلاق یا مرگ زودرس مردان وجود دارد خود بحث مطولی است که ضروری است به عنوان یک استرانژی و در قالب برنامه های بلند مدت پیگیری شود . آنچه در حال حاضر اهمیت دارد آمار حدود ۱۰ میلیون نفری زنان مجرد با شرایط خاص است که نیاز عاطفی و نیاز مالی دارند . انسان هایی که حق ازدواج ، بارداری و حمایت در چارچوب خانواده از حقوق مسلم انسانی آنهاست . زنان مسلمانی که بر اساس شرع مقدس اجباری به کار بیرون از منزل ندارند و..

.به جهت اهمیت موضوع در قالب یک برنامه رادیویی از کارشناسان امر دعوت شد تا به راه حلها ی موجود ازدواج زنان مجرد با شرایط خاص بپردازیم :

یک نماینده خانم از مجلس شورای اسلامی حضوری ، یک نماینده ی خانم تلفنی و دو کارشناس دیگر حضوری و تلفنی در برنامه شرکت داشتند . بین حجه الاسلام علی جعفری و نمایندگان خانم نماینده بحث بالا گرفت. نمایندگان زن با ازدواج مجدد مردان و متاهل شدن زنان مجرد مخالف بودند و این راه را راه حل مناسبی برای تاهل زنان نمی دانستند ،درحالیکه جناب جعفری به توصیه ی دین ازدواج مجدد مردان را امری بدیهی معرفی کردند و بر آن اصرار داشتند همچنین به سازو کار و سیاست گذاری ها ی کلان برای حمایت از مردانی که قصد ازدواج مجدد را دارند اشاره کردند.

بنده به عنوان مجری کارشناس و سردبیر در این برنامه حضور داشتم دو کارشناس را به آرامش دعوت کردم از آنجا که ممکن است برخی کارشناسان در مقام سخنوری برای دیگران نسخه ای تجویز کنند که در حقیقت در زندگی روزمره ی خود چنین عمل نمی کننداز جناب جعفری پرسیدم

جناب جعفری شما حاضرید دختر تان همسر دوم مرد متاهلی باشد ؟ ایشان گفتند :بله ، اگر دختر م به سن ۳۲ سال برسد و ازدواج نکرده باشد بهتر است همسر دوم مرد متاهلی بشود تا اینکه از افسردگی به بیمارستان برود !

هریک از کارشناسان تلاش می کرد تا گوی رقابت را از دیگری برباید بنابراین ، صدا به صدا نمی رسید از آنجا که وظیفه ی یک مجری ایجاد پرسش های جدید مرتبط با موضوع است و باید به گونه ای هدفمند انتخاب شود که مخاطب نیز همراهی نموده و در پایان به پاسخ اصلی برسیم رو به خانم نماینده داخل برنامه پرسیدم ،
با این راه حل آقای جعفری ممکن است همین تعداد ازدواج هایی که صورت می گیرد دچار مشکل شود نظر شما چیست؟
خانم نماینده ی حاضر در برنامه فرمودند بله خانواده هایی که تشکیل شده دچار آسیب می شوند آقای جعفری چرا این راه حل را ارایه می کنند ؟!
در واقع خانم نماینده ی عزیز به جای پاسخ زیرکانه توپ را به زمین پژوهشگر جناب جعفری انداختند !
آقای جعفری در این زمینه مطالعه داشتند و منتظر پاسخ ایشان بودیم آقای جعفری گفتند :نیازی نیست هر مردی که ازدواج می کند به همسرش بگوید این یک وظیفه ی الهی است ما باید خود را در مقابل خداوند پاسخگو ببینیم ...
خود شما می توانید حدس بزنید که نمایندگان خانم چه گفتند و آقای جعفری چه پاسخ های دیگری اراءه کرد ...البته به جهت طولانی شدن مطلب از توضیح واضحات پرهیز می کنم و یک راست به سراغ مساله ای می روم که بسیار دردناک است ...
خانم دکتر شما می فرمایید زنان مجرد ، بیوه یا مطلقه نباید با مردان متاهل ازدواج کنند ، از طرفی آمارها به تعداد کمتر جمعیت مردان نسبت به جمعیت زنان اشاره دارد ! یعنی مردان ایرانی حتی در سن ۵۰ سال هم علاقه مند هستند با دختران ازدواج کنند و این یعنی شانس بسیار پایین ازدواج زنان مجرد با شرایط خاص !
شما هم که به برنامه های ده ساله اشاره می کنید فرض بفرمایید خانم مجرد مطلقه ای که امروز ۳۲ سال سن دارد در ده سال آینده به ۴۲ سالگی می رسد و عملا شانس ازدواج و بچه دار شدنش را از دست می دهد ! حال جمعیت حدود ۱۰ میلیونی زنان بیوه ، مطلقه و بالای ۳۵ سال باید چه کنند ؟ ازداج دایم نکنند ازدواج موقت را هم که رد می کنید پس زنان مجرد چه کنند ؟! شما چه راه حلی دارید ؟
خانم نماینده فرمودند : راه حل ، راه حل ، ...نمی دانم شاید بهتر باشد شما از طریق همین رسانه اعلام کنید و از مردم بخواهید راه حل بدهند .هدیه اش با ما
پرسیدم خانم دکتر شما نماینده ی مردم هستید ، مرکز پژوهشهای مجلس راه حلی ندارد ؟! بلاخره شما که راه حل دین و آقای جعفری را رد می کنید باید راه حل قابل قبولی اراءه کنید ! نمی شود که این جمعیت عظیم را بلا تکلیف بگذاریم تا هر وقت که مجلس به نتیجه ای رسید !!!
ایشان لحن جدی به خود گرفت و گفت :راستش تا به حال به صورت جدی به این مساله پرداخته نشده ولی شاید یک راه حل خوب این باشد که زنان ایرانی مجرد بروند خارج یا از کشور های دیگر مردان مجرد به ایران بیایند !
حتی فرصت نداشتیم برای آرام کردن استودیو از میان برنامه استفاده کنیم در استودیو گرد و خاکی به راه افتاده بود ...
آقای جعفری هم تعجب زده گفت :
چطور است که حکم دین را با لجاجت رد می کنیم و برای حل مساله باید مردان خارجی وارد کنیم ؟! بنده هم حیرت زده ...فرصت برنامه هم تمام شد ! حتما پرسش های دیگری مطرح بود چنانکه جناب جعفری هم پاسخ هایی داشتند ولی ناگزیر مثل همیشه خیلی زود دیر شد و یکساعت از زمان برنامه گذشت افسوس خوردم و ضمن تشکر از کارشناسان برنامه خداحافظی کردم
.بسیار ناراحت کننده است که یک نماینده خانم برای موکلان خود هیچ فکری نکرده راه حل دین را رد می کند و راه حل تخیلی اراءه می کند ! یادمان باشد ما نمایندگان مجلس را انتخاب می کنیم. این موضوع برای اولین بار در برنامه ی زن امروز جامعه ی فردا مطرح شد و جالبتر اینکه بنده با یک حساب سرانگشتی آ مار بالای زنان مجرد در ایران رسیدیم که حتی نمایندگان محترم هم از این مساله بی اطلاع بودند ! بعد از برنامه چهره ی حیرت زده ی همکاران اتاق فرمان و هماهنگی پخش دیدنی بود ! بحث دیگری در اتاق هماهنگی پخش در گرفته بود و همه راجع به آمار بالای زنان مجرد بیوه ، مطلقه در یک کشور اسلامی حرف می زدند و هر چند دقیقه یکبار یکی از همکاران می پرسید خانم صامتی این آمار حقیقت داره ؟!
من چه باید می گفتم جز حقیقت گزنده ای که در جامعه ی اسلامی در حال گسترش است و تقریبا همه در این مورد سکوت کرده اند و از آن تلخ تر و اسف بار تر پیشنهاد نماینده ی خانم بود که در تعبیر دیگری یعنی؛ زنان مجرد بیوه و مطلقه ی مسلمان شیعه بروند خارج با مردان خارجی ازدواج کنند ولی حق ندارند با مردان متاهل ایرانی بر اساس چارچوب شرع ازدواج کنند.
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۱:۳۰:۰۸
خانمها همه چیز را احساسی قضاوت میکنند. (2202959) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۰:۰۱:۵۹
چه ربطی به این مطلب داشت. همین شما که منطقی هستی برای کل ما بسه. (2204801) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۰:۰۴:۵۲
چطور است که ازدواج آقایان در هر سنی با دختران جوان فرهنگ ما است و نیازی به تغییر یا " فرهنگ سازی" ندارد، اما اگر زنی بخواهد متقابلا تنها زوجه همسرش باشد، احساسی برخورد کرده و نیاز به اصلاح دارد؟
در نیمی از دنیا رنان و مردان عموما در حدود سنی مشابه با یکدیگر ازدواج می کنند. در این صورت افزایش یا کاهش زادو ولد دوره ای مشکلی ایجاد نمی کند.
اگر می خواهید به اسلام نگاه کنید، پیامبر هم با زن جوانتر ازدواج کرده و هم با حضرت خدیجه و سایر زنان مسن تر. چرا بر این پایه دیدگاه جامعه را اصلاح نمی کنید؟
امروز تعداد زنان با محاسبه نویسنده بیشتر است. اگر زمانی تعداد مردان بیشتر شود چه راه حلی دارید؟ در چین به همین دلیل با زنان خارجی ازدواج میکنند و احتمالا کسی هم برای این نیاز طبیعی به آنها طعنه " احساسی بودن" نمی زند. (2204810) (alef-13)
 
نون
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۱:۳۸:۵۰
حکم خدا از همه احکام بالاتر است. (2202983) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۰:۰۹:۱۶
اینجا که میرسه چه همه مطیع حکم خداوندن! (2204824) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۱:۴۸:۵۰
قرآن گفته اگه شرایط ازدواج را ندارید پس بهتره که عفاف بورزید. من یک دختر هستم که 31 سالمه و شرایط ازدواج برام فراهم نشد و به جای این که زن دوم مردی بشم و کاشانه ی همسر اولشو خراب کنم اونم فقط به خاطر این که بگم منم ازدواج کردم، از قرآن پیروی می کنم و حواسم هست که زندگی فقط ازدواج نیست که اگه نشد، افسردگی بگیرم و برم بیمارستان. توکل به خدا. این برنامه ها و این کارشناسا هم تا حالا کدوم درد ملت رو دوا کردن که این دومیش باشه؟ (2203011) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۴۰:۰۱
مگر مشکل جسمی یا روحی دارید خدای ناکرده که شرایط ازدواج ندارید!
زن دوم شدن هم از شرایط ازدواجه
لازم هم نیست زندگی زن اول را خراب کنی. یعنی اینقدر خودت را بد میدانی! (2204753) (alef-13)
 
مهین
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۰۹:۳۸:۰۱
احسنت به شما دوست عزیز

من هم تا سن مبالا ازدواج نکرده بودم و اعتقاد شما را داشتم. همین طرز فکر نهایتا برایم موقعیت مناسبی فراهم کرد. برای شما هم آرزو دارم چنین شود. ان شاءالله (2275457) (alef-10)
 
علیرضا
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۲:۰۸:۰۱
واقعا این دوستان نمیفهمند علت اصلی کاهش ازدواج مشکلات اقتصادی جوانانش هست!!!!!! یا قوانین عجیبی مثل زندان به خاطر مهریه بالا!!!!!!!!! (2203059) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۵-۱۲ ۱۳:۵۴:۱۴
و میتونیم بگیم اشتغال خانمها چون اکثر خانمهای تحصیلکرده و شاغل مجردن چون فکر میکنن دیگه احتیاج به کسی ندارن (2283979) (alef-13)
 
هنگامه
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۲:۱۳:۵۵
کسی که ازدواج موقت می کنه مخصوصا اگر خانم باشه احتمالا هرگز نمی تونه امید داشته باشه که یکی از ازدواج های موقتش به ازدواج دایم تبدیل بشه . بالاخره وقتی می گیم ازدواج منظور اینه که شما شریکی رو برای طول عمرتون انتخاب کنید ، فرزند بیاریدو کانون آرومی رو برای پرورش فرزند و دستیابی خودتون به خواسته های عاطفی، مالی و جنسیتون تشکیل بدید ایا جز اینه ؟ کارشناسان محترم بفرمایند که ازدواج موقت که درش فقط به ارضای خواسته جنسی و تا حدودی مالی توجه میشه کدوم کارکردهای اصلی ازدواج رو می تونه داشته باشه ؟ آیا مردی که تن به ازدواج های موقت متعدد می ده می تونه مرد مسئولیت پذیری باشه که فردا با یکی ازدواج دایم انجام بده و پدر فرزند یا فرزندانی بشه ؟ حتی در مورد خانم هم که چندین بار دست به دست شده میشه همین شبهات رو داشت . عوض این آمارهای ترسناک و راه حل های خنده داری مثل ازدواج موقت با اینهمه ثروت خدادای این مملکت اگر واقعا به فکر جوان ها هستید صندوقی بانکی چیزی بزنید برای اعطای وام ازدواج ، شرایط مسکن رو برای جوانان آماده ازدواج سهل کنید و شغل ایجاد کنید تا آمار ازدواج درست و دایم بالا بره . (2203084) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۲:۲۷:۵۵
راهش اینه که زنان توانمند بشن، مستقل بشن ...
اینجوری انگیزه ازدواج (با مردهای متاهل) که رفع نیازهای مالی ست برطرف میشه. (2203155) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۳۸:۲۸
خسته نباشید. اینها جلسه گذاشتند که آمار متاهل زیاد بشه شما طرح میدی برای کم شدنش. (2204748) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۲:۳۵:۰۰
ازدواج مجدد مرد متاهل کاری احمقانه است که به نظام خانواده آسیبی جدی می زند (2203193) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۲:۴۳:۳۹
راه حل اولا تشکیل بانک اطلاعاتی از مردان و زنان مجرد است که هم خیرش به عامه مردم می رسد و هم به مردان و زنانی که ازدواج نکرده اند، به این شکل ممکن است فردی با مشخصات مطلوب یک طرف در استان دیگری زندگی کند که براساس شرایط موجود هرگز در عمرشان همدیگر را نبینند. در شرایط فعلی آشنایی براساس معرفی بستگان، دوستان، محل تحصیل یا محله و کار صورت می گیرد. افرادی هم که ازدواج نکرده اند یا طلاق گرفته اند اعم از مرد و زن راحت تر می توانند همسر پیدا کنند تا این که منتظر معرفی کسی باشند.
ثانیا در مورد مازاد جمعیت هم یک حساب دو دو تا چهارتاست، یا باید کسانی که تمکن مالی دارند و همسرشان هم رضایت می دهد، همسر دوم بگیرند، این امر حتی می تواند به صورت تکفل مخارج باشد، همان گونه که الان طرحی به نام محسنین در کمیته امداد اجرا می شود و هر فردی می تواند از یک یا چند کودک نیازمند حمایت می کند.
ممکن است بانوانی که مایل به داشتن پناه مالی باشند و نیز فرزندی از خود داشته باشند، بتوانند همسر دوم شوند ولی برای این که همسر اول هم آزرده نشود حضوری پر رنگ در زندگی و برابر با اولی نخواهند.
ثالثا دختران مجرد دست کم بتوانند یا فرزند خوانده بگیرند یا این که از بانک اهدای اسپرم، با لحاظ مجوزهای شرعی، باردار شده و فرزندی از خود داشته باشند. (2203222) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۲:۴۶:۵۲
لطفن نام نمایده خانم که این پیشنهاد را داده ذکر کنید (2203232) (alef-10)
 
مستقل
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۳:۰۸:۴۴
برنامه ریزی مشخص برای چند همسری مردان بهترین راهگشاست البته با رعایت توانمندیهای اخلاقی / اقتصادی وجسمانی مردان متقاضی والسلام (2203321) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۳:۳۴:۳۷
فقط میتونم بگم متاسفم برای طرز فکر این خانم نماینده!!! (2203417) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۸:۳۶:۲۸
من هم متاسفم برای آقایان متاهلی که تمام فکر و ذکر و هم و غمشان دختران بی شوهر است به جای اینکه فکر و ذکرشان ازدواج آسان برای پسران جوان و مجرد باشد. (2204289) (alef-10)
 
مرزنشین
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۹:۲۲:۴۲
مشکل اصلی اینکه خانمها با هوو به طور کلی مشکل دارند.بهترین کار اینکه خانم ها اجازه بدن مردهای ایرانی مثل سایر کشورهای مسلمان چند همسر داشته باشند اینطوری دیگه احتیاج به واردات مرد مجرد هم نداریم مگه خودمون مردیم. (2204358) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۰:۰۸:۴۱
لابد مُردین که نمیتونین زناتونو نگه دارید و روز به روز داره به امار بیوه ها اضافه میشه.اتفاقا راه خوبیه شاید مردهای دیگر کشورها راه و رسم همسرداری رو بیشتر از شما بلد باشن (2204822) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۹:۳۵:۵۹
عزیزم یکبار دیگه بخون!!!!!!!!!!

آقای جعفری گفتند :نیازی نیست هر مردی که ازدواج می کند به همسرش بگوید این یک وظیفه ی الهی است ما باید خود را در مقابل خداوند پاسخگو ببینیم ... (2204388) (alef-10)
 
مریم
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۰:۱۰:۲۰
ولی من بیشتر برای طرز فکر اون آقا متاسفم! (2204464) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۳:۳۵:۵۱
جناب حجه الاسلام می فرمایند: نیازی نیست هر مردی که ازدواج می کند به همسرش بگوید. می فهمید این یعنی چه؟ یعنی ازدواج مجدد کن و از همسرت مخفی کن. به او دروغ بگو. باورم نمی شود یک حجه الاسلام تا این حد از لحاظ اخلاقی سقوط کرده باشد. باورم نمی شود صدای و سیمای جمهوری اسلامی رسماً از کسی دعوت کند که مردم را تشویق به دروغگویی می کند. اصلاً باورم نمی شود حجه الاسلامی وجود داشته باشد که مردم را تشویق به دروغگویی کند. این آقا کجا درس خوانده؟ شاگرد چه کسی بوده؟ چقدر صلاحیت دارد که در مورد این طور موضوعات صحبت کند؟ چطور به خودش اجازه می دهد رسماً به مردم اعلام کند که ازدواج مجدد کنید و به زنانتان دروغ بگویید و موضوع را از او مخفی کنید؟
ای وای بر من. ای وای بر ما. ای وای بر فرهنگ ایرانی. ای وای. ای وای. (2203421) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۶:۳۶:۵۶
چرا شلوغش میکنی بابا؟!!! کی گفت دروغ بگید؟! البته حالا نه اینکه ماها اصلا اهل دروغ نیستیم!!! به هر حال نگفتن حقیقت یه چیزه و دروغ گفتن یه چیز دیگه! (2204007) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۰۰:۰۳
خسته نباشيد جناب! ما ها يعنى كيا؟ كجاى دين گفته با پنهان كارى و دروغ ميتونى يه خانواده خوشبخت داشته باشى، واقعا براى اينايى كه فكر ميكنن درس دين خوندن و تازه با افكار اشتباهشون و بى منطقي هاشون بجاى درمان دردهاى جامعه نمك به زخم مردم مى پاشن متاسفم، (2204674) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۰۵:۰۱
آقای محترم. وقتی زنی با مردی ازدواج می کند، حتی اگر صراحتاً با هم شرط نکرده باشند، این شرط ناگفته بین آنها وجود دارد که به زندگی خانوادگی هم وفادار باشند و خیانت نکنند و مرد با زن دیگری ازدواج نکند. هر زنی، حتی اگر به زبان نیاورد، با همین شرط ازدواج می کند و مرد هم وقتی ازدواج می کند، در واقع این شرط را ،ولو به زبان نیامده باشد، می پذیرد. مرد اگر همان اول اعلام کند که من قصد دارم در آینده با زن دیگری هم ازدواج کنم، کمتر زنی هست که راضی به ازدواج با او باشد. بنابراین مردی که مجدداً ازدواج می کند، در واقع سر زن اول خودش کلاه گذاشته. به او خیانت کرده. اول قرار کذاشته که با زن دیگری ازدواج نمی کند، و بعد قول و قرار خودش را به هم زده. من نمی دانم این کار با منطق مریدان حجه الاسلام مذکور چه معنایی دارد. ولی از هر کس در هر جای دنیا بپرسید، اسم این کار دروغگویی است. خیانت است. کلاهبرداری است. فریب دادن زن بیچاره ای است که با این شرط ازدواج کرده که مرد به زندگی با او وفادار باشد. در هنگام ظهور اسلام در جامعه عرب چنین قول و قراری بین زن و مردی که قرار است با هم ازدواج کنند، وجود نداشت. هر زنی وقتی ازدواج می کرد می دانست که مرد او در آینده با زن دیگری هم ازدواج می کند. پس خیانتی در کار نبود. دروغگویی در کار نبود. کلاهبرداری در کار نبود. مرد زن اولش را فریب نداده بود. چون قول و قراری با هم نداشتند. ولی الان این قول و قرار (ولو به زبان نیامده باشد) وجود دارد. مرد وقتی ازدواج می کند، در واقع می پذیرد که با زن دیگری ازدواج نکند. در غیر این صورت کمتر زنی هست که حاضر باشد با او ازدواج کند. با این حساب ازدواج مجدد اساساً خلاف شرع است. مگر اینکه مرد همان اول به زن اولش اعلام کند که ای خانم من به تو وفادار نیستم و در آینده با هر زن دیگری که دوست داشته باشم، ازدواج خواهم کرد.   (2204683) (alef-13)
 
یه دختر تنها
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵-۱۲-۰۱ ۱۹:۴۴:۱۴
اگر مثل ما هیچ امیدی به ازدواج نداشتی و درک می کردی نه حس همسر بودن ÷یدا کردی، نه مادر بودن نه روحی و عاطفی تامین شدی نه ...
خوشحال میشدی حداقل یک تعداد هستند که به تو و نیازهات اهمیت بدن و فقط در چنگال زنان زیاده طلب و خودخواهی نیستی که فقط به فکر خودشونن (4169020) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۷:۳۰:۲۳
شما خودت رو ناراحت نکن این حرف این جناب حجت الاسلام هم از لحاظ شرعی هم از لحاظ قانونی جای اشکال داره (2204141) (alef-10)
 
رضا از مشهد
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۷:۴۶:۲۴
داداش شورش نکن گفته نگو، نگفته دروغ بگو؛ تفاوتش از زمین تا آسمونه که تو از همونجا افسانه سراییت رو شروع کردی که ای داد بیداد سقوط اخلاقی، تشویق به دروغگویی...
یک چیزی رو چسبوندی به بنده خدا و بعدش با همون شروع کردی به قضاوت!!!
از خوانندگان محترم هم خواهش میکنم که دقت بفرمایید... (2204171) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۹:۳۲:۰۵
نه دروغ نگه و ازدواج کنه و زن خودش هم بره طلاق بگیره . نکنه شما هم میخوای از خارج واستون مرد مجرد وارد کنیم؟؟؟؟؟ یا راه حل ارائه بدین یا ... (2204378) (alef-10)
 
هادی
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۱:۳۰:۰۵
نگفتن حقیقت که همیشه به معنای دروغگویی نیست-به قول مشهور هر راستی نشاید گفت (2204557) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۱:۴۶:۵۵
مخفی کردن با دروغ گغتن متفاوت است. (2204581) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۲:۰۰:۳۸
چرا شلوغش میکنی مرد حسابی ، تو که نمیخوای بگی از خدا (العیاذ بالله) بیشتر بلدی ، خدا خودش تو رو خلق کرده خودشم میدونه چی واست خوبه چی بد ضمنا این حاج آقا هم هیچی جز حرف خدا نزده که (2204605) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۰:۰۵:۳۴
جناب مستطاب فرافكن!!!
حرف نزدن با دروغ گفتن متفاوته. شما لازم نيست همه چيز زندگيتو جار بزني. اگر جار نزدي الزاما دروغگو نيستي. (2204814) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۳:۳۶:۴۳
به نظر من ازدواج موقت به صورتی که آبرومند باشه و حتی الامکان بی سرو صدا راه حل موقعیت فعلیه.
شما بخواهید و نخواهید بپذیرید و یا نپذیرید این تعداد زن مجرد داریم و از طرفی خیل عظیم مردان تنوع طلب که از این بازار اشفته بهره برداری می کنند. (2203424) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۶:۵۶:۲۶
خداوند در قرآن می‌فرماید ازدواج کنید و اگر شرایط ازدواج مهیا نیست عفت پیشه نمایید (2204064) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۰:۲۲:۰۶
یعنی شما اخرین راه خدارو اولین راه برای اینهمه مجرد معرفی میکنی ! .فکر میکنی همه هم عفت پیشه میکنند ؟

وقتی امار میدن بالای 80 درصد خانم های دستگیر شده ها توسط گشت ارشاد مجرد بودند .مطمئن باشید این بی حجابی به صورت غیر مستقیم رو ی زندگی همون هاییم که ازدواج کردند تاثیر منفی میزاره . اینهمه طلاق یکی از دلایلش همین بی حجابی که باعث مقایسه کردن زن خود و زنان خیابان ومشکلات بعدیه

حق هر خانمی هست که نیازش برطرف بشه اگه نشه احساس منفی نسبت به حکومت اسلامی ایجاد میشه به هر حال یه راحی باید برای این مسئله پیدا کرد (2204841) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۳:۳۸:۵۲
اولا چرا مطلب بدون نام و امضا است؟ به هرحال بحث مهمی است. به نظر می رسد خانم نماینده نتوانسته مساله نمایندگی را از مساله جنسیتش جدا کند. شاید درستش هم همین است. همه این مسائل ناشی از ضعیف بودن پشتوانه کارشناسی نمایندگان مجلس ماست. وقتی آقای توکلی و الان آقای جلالی فریاد می زدند که چرا از پژوهش های مرکز استفاده نمی شود؟ وقتی نماینده 4 کارشناسی را که می تواند در دفترش جذب کند یا نمی کند یا از اقوام و حامیان انتخاباتی اش جذب می کند؟ وقتی به پژوهشکده های علوم انسانی و اجتماعی به چشم مراکز هزینه زایی و ویترینی نگاه می کنیم؟ وقتی علوم انسانی را رشته بچه تنبل ها می دانیم. نتیجه اش همین است. (2203430) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۳:۴۰:۱۲
زنان بايد در اشپزخانه كار كنند و به مجلس نروند كه كارها خرابتر ميشود (2203436) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۳:۴۱:۳۵
وای بر ما با چنین نمایندگانی که داریم!!!
واقعا مطالعه و سواد چیز خوبی است که عده اندکی از وکلای مردم از آن بهره برده اند. (2203441) (alef-13)
 
سامان
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۳:۴۲:۱۷
ازدواج مجدد تنها راه حل اين موضوع است بگذار زنان ايراني با نپذيرفتن اين موضوع در افسردگي خويش بپوسند (2203444) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۷:۳۷:۰۸
افسردگی خیلی بهتر از همسر دوم شدن هست در ثانی کی گفته زندگی کردن و خوشبختی فقط تو ازدواج (2204158) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۷:۵۰:۵۲
احسنت اینطوری حساب کار میاد دستشون (2204191) (alef-10)
 
منیره
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۰:۱۱:۲۵
شما واقعا نگران زن ایرانی هستین؟! (2204466) (alef-10)
 
لاله
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۰:۱۶:۵۱
من به عنوان یک دختر مجرد با تحصیلات عالیه و سن 35 می گم که چیزی که ممکنه ما رو افسرده کنه نبود مرد برای ازدواج نیست بلکه فشار اجتماعی و حضور مردهای مزاحمیه که اجازه نمی دن راهمون رو بریم. چون همون طور که می دونین خیلی ها خودشون تجرد رو به شرایط زندگی متاهلی ترجیح می دن. به نظرتون بهتر نیست جامعه کمی سالمتر بشه که هممون امنیت و آرامش بیشتری داشته باشیم؟ (2204474) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۲:۴۹:۲۴
اون ها يي كه منتظر شوهر خارجي هستند يادشون باشه از آلمان و فرانسه نخواهد بود بلكه احتمالا از برادران افغاني يا عراقي هستند . (2204658) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۰۶:۴۳
با ازدواج مجدد بنيان خانواده از هم ميپاشد،حالا اگه آقايون نميخوان قبول كنن در نتيجه اين راه حل مسخره هيچ تاثيري نداره، اونى هم كه اسلام گفته كلى شرائط داره اما انگار بعضى آقايون از هول حليم دارن ميافتن تو ديگ (2204686) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۳:۴۲:۴۷
يكي از راه هايي كه شيطان براي گمراهي انشان دارد بحث غريزه جنسي افراد است كه مقابله با آن و سركوب آن كار آساني نيست. اين خانم نماينده كه اين بحث را مطرح مي كنند حاضر است در جامعه گناه صورت بگيرد ولي حاضر نيست مرداني كه از لحاظ تمكن مالي شرايط خوبي را دارند و يا حتي زناني كه مقيد به شرع هستند و حاضرند براي ارضاي نيازهاي جنسي خود كه امري بديهي است به صورت دائم يا موقت به عقد برخي از مردان در بيايند .
اميدواريم نمايندگاني كه از سوي مردم انتخاب مي شوند بدور از احساسات خود كمي هم منطقي و عقلاني فكر كرده و حرفهاي احساسي نزنند و به همين راحتي شرع مقدس اسلام را كه تمام برنامه هاي آن منظم و بر اساس حقوق مرد و زن و اجتماع تعريف گرديدهرا زير سوال نبرده و لجاجت نكنند.
البته هرجي هم به اين نماينده نيست بالاخره ايشان يك زن هستند ... (2203447) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۰۹:۳۰
ما بالاخره نفهمیدیم آقایون مشکل مالی و اقتصادی دارن یا ندارن؟ وقتی میگیم چرا پسرها ازدواج نمیکنن میگن مشکل اقتصادی داریم! بعد همینهایی که مشکل اقتصادی دارن میخوان زن دوم هم بگیرن! (2204693) (alef-13)
 
1
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۰:۰۵:۵۳
یعنی از نظر شما ازدواج فقط برای ارضای میل جنسیه؟ (2204817) (alef-13)
 
نکته
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۳:۴۴:۳۰
در زمان دانشجویی،در دانشگاه ما،سلسه گفتگو هایی برگذار شد.از جمله یک جلسه در مورد ازدواج موقت بود.در پایان صحبت ها،یکی از دوستان (که خواهرش هم دانشجوی همان دانشگاه و در حضار بود) رو به روحانی (استاد) کرد و گقت :
«آیا اگر کسی بخواهد با خواهر شما ازدواج موقت بکند،شما راضی هستید؟»
جلسه ساکت شد و بعد از چند لحظه،روحانی گفت : «من راضی،تو راضی،گور بابای قاضی»

شاید این علاقلانه ترین حرفی بود که تا حالا در رابطه با ازدواج موقت شنیده ام!اگر کسانی به دلایلی رو به ازدواج موقت یا ازدواج دوم و ..،حتما دلیلی دارد.دوستانی که سعی در جلو گیری این امر می کنند،می توانند دلایل را حذف کنند،نه اینکه راهکار را (بدون حل مشکل) زیر سئوال ببرند.اگر راهکار نباشد و دلایل پا برجا،خدای ناکرده،مشکلات بیشتر می شود و راهکارهایی بدتری (مانند اعمال قبیحی که من حتی از بدن اسمش هم مشمئز می شوم) ارائه شود. (2203452) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۳:۵۰:۲۰
راه حلش اینه که در زمینه ازدواج پسران با دختران هم سن و سال خود و چند سال بزرگتر از خودشان فرهنگ سازی کنیم. متاسفانه اغلب پسران و خانواده های آنان دنبال دختران خیلی جوان برای پسرانشان هستند. الان خانم افشار با پسرآقای رامین ازدواج کرده ، 10 سال هم بزرگتر است، خوب چه اشکالی دارد؟ در اقوام ما آقایی متولد 53 به خواستگاری دختر 71 رفت با این استدلال که دختر سن بالاتر اگه خوب بودند تا الان ازدواج کرده بودند!!!!!! این گونه تفکرات در میان مردم ما حتی تحصیل کردگان بسیار رایج است. (2203477) (alef-13)
 
قاسم
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۷:۴۹:۲۵
اکثر دختر ها 10 سال زودتر از پسر ها پیر میشوند (طبق تحقیق پزشکان) .وبعد یه سنی بچه دار شدنشان با ریسک بالا خواهد بود ودختران بعد یه سنی یائسه میشوند که هم خودشان و هم همسرشان دچار مشکل میشود .و خصوصیات خلقی و... هم بماند که دخترها زودتر به بلوغ میرسند . بنابر این این پیشنهاد خوبی نمیتونه باشه .

بهترین پیشنهادی که میتونم بدم اینه که دخترای الان که سنشون پایین تره عاقلانه در مورد اینده فکر بکنن وبا مشکلات اقتصادی پسر های الان بسازند و پیشنهاد دومم ترویج ازدواج موقت و بعد از اون ازدواج مجدده که به نفع خود خانم هاست . وبه نظرم فرهنگ سازی کردن غیر مستقیم این سه پیشنهاد خیلی بهتر باشه

وارد کردن مرد هم غیر ممکنه چون هم مذهب متفاوته هم زبان هم چون فرد خارجی هست تعهد کمتره وبا یه مشکلی ممکنه ناپدید بشه .اگر هم کسی بیاد با توقعات خانم های فعلی فکر نمیکنم موندگار بشه . واگر مرد رو از کشورهای همسایه در نظر بگیریم اکثر اونها دچار مشکلات مالی واقتصادی خودشون وکشورشون هستند و واقعا پیشنهاد خانم نماینده 5 دقیقه هم فکر پشتش نبود . وواقعا جای تاسفه . ببخشید طولانی شد (2204183) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۳۶:۱۴
دلایلی که اوردی عامیانه بود و هیچ کدام معیار علمی نداشت . (2204742) (alef-13)
 
1
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۰:۰۴:۳۳
یعنی پیشنهاداتت یکی از یکی سازنده تر!!!! (2204808) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۰:۱۳:۲۴
این دکتر ها رو از کجا پیدا کزدین؟ همه جای دنیا متوسط طول عمر زنان بیش از مردان است. وقتی هم از بچه دار شدن صحبت می فرمایید، توجه کنید که برای یک یا دو بچه ای که الان مرسوم است، اصلا ایراد شما توجیهی ندارد. (2204828) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۲۱:۵۸
خانم افشار با پسری ده سال کوچکتر از خودشون ازدواج نکردند با اون یکی پسر آقای رامین ازدواج کردن که همسن خودشون و متاهل(!) بودند و خانم افشار هم شرط گذاشتن که حتما همسر سابقشون رو طلاق بدن که گویا ایشون هم این کار رو کرده. (2204718) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۳:۵۴:۲۲
نمی دانم زن زندگیش خرابه که خراب حتما باید بیاد زندگی منم خراب کنه و با شوهرم بریزه رو هم یعنی دو تا زند گی متلاشی با این برنامه هایتان واقعا مایه خرسندی (2203492) (alef-13)
 
ب شيرازي
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۳:۵۸:۴۵
واقعا براي نويسنده اين مقاله متاسف هستم با اين ديدگاه و نوشتن اينجور مقاله ها واقعا تا كي ميخوايد به شخصيت زن توهين كنيد. يعني به نظر شما زنان مجرد اگر با يك مرد متاهل ازدواج كنند مشكل خانواده ها و ازدواج از اين چيزي كه هست بدتر نميشه؟ يا تصميم داريد راه رو برا بعضي افراد الهي نشون بديد؟ (2203504) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۷:۴۹:۵۲
پیشنهاد ؟؟؟ (2204187) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۲:۵۸:۴۹
پيشنهاد :

1 - خانم ها بايد بي خيال مهريه شوند ( هيچ جاي دنيا نداريم به اين صورت )

2- خانم ها نبايد مصرف كننده با ضريب بالا باشند ( زندگي مشترك در همه چيز )

3- خانم ها بايد سطح توقعاتشان را پائين بياورند .

4- با توجه به شرايط كلي كشور حل اين مشكلات چندين سال طول مي كشد .

5- خانم ها بايد بي خيال دانشگاه شوند ( البته آن تعدادي كه مدركشان را مي گيرند براي قاب كردن و به ديوار زدن و حدودا 70 درصد دختران هستند )

6- و به نظرم خانم ها در مدلي بسيار بد در حال تربيت شدن هستند مثلا هر چيزي كه از بچگي مي خواسته و بهش نرسيده حالا شوهرش بايد براش آماده كنه !!! (2204673) (alef-13)
 
alii
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۱:۰۳:۳۴
پیشنهاد اینکه مشکلات اقتصادی و اجتماعی کسانی که قصد ازدواج دارن کمتر شه.
البته ازدواج معقول نه چند همسری.
در ضمن همه ی دختران مجرد طالب ازدواج نیستن اونم با هر شکلی.
زنان نباید به خاطر مشکل مالی تن به ازدواج بدهند که اگه قراره چیزی فرهنگ سازی بشه همینه.
پایینم گفتم که:
مدرنیسم میگه زنان باید مستقل بشن تا واسه نیاز مالی تن به هر ازدواجی ندن .
سنتی های اینجا میگن یه مرد پولدار چند تا زن بگیره تا همون زن، بی سرپرست نمونه . دقیقا به همین دلیله که بعضی کارشناسان از اشتغال زنان دل پری دارن.
تفاوت تفکر رو می بینین.
تفکر رابطه زن و شوهر به عنوان :
دو شریک برابر
یا
یک سرپرست و یک تحت سرپرست.
حالا خداییش مشکل شما طرفداران چند همسری ازدیاد دختران مجرده؟یا مشکل از یه جای دیگس؟ (2204886) (alef-13)
 
فضول
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۴:۰۱:۱۶
فعلاً بحث امورد نظر مردود است و اولویت ندارد! فعلاً زمینه ازدواج پسران و مردان مجرد موجود با دختران و زنان مجرد را فراهم سازید تا بعد نوبت به دختران و زنان برسد! (2203518) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۴:۰۳:۱۶
خدا رو گواه ميگيرم تو بقيه جايگاه ها هم بهتر از اين مسئولين فكر نميكنند و دليل واقعي وضعيت امروز همينه (2203528) (alef-13)
 
علی
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۴:۱۱:۳۳
یعنی فکر میکنید اگر این زنان به خارج بروند کسی با آنها ازدواج میکند از سرنوشت دخترانمان در دبی عبرت نگرفته ایم
واقعیت در اقتصاد جامعه نهفته است و متاسفانه هر روز بدتر از دیروز میشود و نکته بدتر این است که در آینده نه چندان نزدیک اگر مشکلات اقتصادی هم حل شود جوانی که عادت به بی تعهدی پیدا کرده دیگر به سادگی به ازدواج تن نخواهد داد
برای نمونه با اینکه سن ازدواج دختران بالای 30 شده آیا شنیده اید که یک دختر با مهریه مثلا 5 سکه پای عقد رفته باشد
اینها نشاندهنده آنست که وقتی یک عادت در جامعه ایجاد شد حتی با رفع علت بوجود آمدن آن ممکن است این عادت ادامه پیدا کند (2203556) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۱۲:۱۶
دختر 30 ساله تو اروپا رو بورسه! مگه فکر کردید مردهای اروپایی هم مثل مردهای ایرانی خشک مغزند؟! (2204699) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۴:۱۳:۲۴
جناب آقای جعفری
راه حلتان متعلق به یک جامعه بدوی چند هزاره پیش است. از خواب بیدار شوید و به مسائل واقع بینانه نگاه کنید. شما با شکل دادن به زندگی مجرد یک خانم در حکم همسر دوم زندگی زن دیگری را به نابودی کشانده اید. لطفا اینقدر از دین مایه نگذارید. متأسفانه برای حل تمام مشکلات و مسائل دنبال بدترین راه حل ها می گردید. آیا می دانید چه تعداد مرد مجرد هم در این جامعه وجود دارد که هیچ تمایلی هم به ازدواج ندارند؟ به چرایی آن فکر کرده اید؟
به این نکته مهم فکر کنید که چه اتفاقی در این جامعه اسلامی افتاده که کانون خانواده در آن در حال فروپاشی است؟ ارزش های انسانی کجا رفتند؟ به چه دلیل توازن جنسیتی جامعه به هم خورده؟ آیا اصلا زنان مجردی که شما سنگشان را به سینه می زنید تمایل به ازدواج دارند یا شما نقش کاسه داغ تر از آش را بازی می کنید؟ شک نداشته باشید که چنانچه کسی از مجرد بودن رنج ببرد بالاخره به یک ازدواج به قول شما از نوع دستورات دینی تن می دهد. شک نداشته باشید آنچه که نیاز به بازسازی و احیاء دارد باورها و اعتقادات است و گرنه نیاز زیستی را هر موجود زنده ای می تواند مرتفع سازد.
مطمئنم که این نظر را منعکس نمی کنید ولی حداقل آن را به کارشناسان محترمتان منتقل کنید تا پیش از صحبت کردن کمی فکر کنند و مخاطب را به هیچ نینگارند. (2203563) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۴:۱۴:۰۵
مسئله این است که ازدواج مجدد مردان متاهل خود عامل ایجاد طلاق و جدایی از همسر اول می شود. این هم راهکار مناسبی نیست. حداقل باید جوانان را آموزش داد که تعداد طلاق کمتر شود (2203565) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۶:۳۹:۱۹
دقیقا" با این نظر موافقم. اسلام می گوید با اجازه و رضایت زن اول و در صورت اجرای عدالت کامل ازدواج مجدد کنید نه اینکه پنهانی زنان دیگری بگیرید و وقتی همسر اول متوجه شد آنوقت پله های دادگستری را زن اول بیچاره باید طی کند تا طلاق بگیرد. در اصل از این متن متوجه نشدیم مشکل اصلی دختران و بیوه زنان مجرد هست یا ازدواج چندباره مردان متاهل؟
دختران سن بالای بسیاری را می شناسم که ازدواج نکرده اند و وقتی چرایی آن را می پرسی می گویند ما فقط پسر پولدار می خواهیم که در رفاه و آسایش کیف زندگی کنیم پس اینها نه افسرده اند نه درمانده بلکه به عیش و نوش خود فکر می کنند... (2204015) (alef-10)
 
پریسا
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۴:۱۴:۱۵
الان یک خانم این متن را نوشته بود؟ به دلیل اینکه این نماینده خانم متاسفانه هیچ توان دفاع کردن از موکلانش را نداشته نمی توان به این نتیجه رسید که حرف آقای جعفری درست بوده! من نمی دونم از نظر شما بنیان خانواده معنایی داره یا نه؟ شما حاضری همسر اول مردی باشی که رفته زن دوم گرفته؟ آقای جعفری به این فکر نمی کرده که اگر دخترش بره با یک مرد زن دار ازدواج کنه که افسرده نشه چه بلایی سر زن اول اون مرد میاد. واقعا واسه این که یک خانم هستم به شدت دلم به حال خودم می سوزه (2203567) (alef-13)
 
alii
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۷:۰۷:۰۲
من به عنوان یک پسر از شما معذرت می خوام.مطمئن باش این تفکرات بدوی محکوم به نابودی هست. (2204090) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۴:۱۷:۰۳
نميدونم اين گزارش گر زن است يا مرد ؟؟
اگه زن باشه ازش بپرسيد ايا حاضره شوهرش سرش هوو بياره چون حكم شرع است ؟؟!!
اگر هم كه مرد باشه قند تو دلش اب شده و هوس تجديد فراش داره

(2203577) (alef-13)
 
جلیلی
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۹:۳۴:۲۱
خانم صامتی زن هستن. بدون اینکه مقاله رو بخونید پریدید نظر دادید؟؟؟ (2204383) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۰:۲۰:۳۲
جاااااااااااانم چه نظری! رک و پوست کنده! ممنون الف که این کامنت صریح و تلخ را تایید و درج کردید. (2204837) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۴:۲۱:۰۸
مسئولام زحمت بکشند فکری به حال مسکن و شغل جوانان بفرمایند ما خودمون میریم ازدواج می‌کنیم (2203593) (alef-13)
 
صمصام
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۴:۲۲:۳۵
چطور است که حکم دین را با لجاجت رد می کنیم و برای حل مساله باید مردان خارجی وارد کنیم !!!!!!بحث جالبي بوده كه متاسفانه يكي از بزرگترين مشكلات مبتلابه كشور ماست ...راه حل خانم كارشناس غلط و غير قابل اجرا است و پيشنهاد جناب روحاني برنامه هم غلط چون به عواقب ان انديشيده نشده است و ..اصولا فرهنگ عامه كشور ما ازدواج موقت را بر نميتابد ...اما يك سوال از دونفر كارشناس و تمامي مسئولين ذيربط :كشور ما كشور فقيري نيست و خوشبختانه به لطف نظام جمهوري اسلامي فرصتهاي عادلانه و برابري براي ملت وجود دارد ..آيا به جاي واردات مردان مجرد از خارج !!! و ازدواج موقت بهتر نيست با يك اقدام قاطع و ضربتي صدها ميليارد تومان منابع مادي را كه اكنون در تصرف چند نفر رانتخوار و مفسد اقتصادي است آزاد نموده و با ان اشتغال و مسكن براي جوان ايجاد كنيم نا بتوانند ازدواج دائم نموده و يك خانواده سالم تشكيل دهند ؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!چرا به جاي اتخاذ منطقط ترين واصولي ترين راه به دنبال راههاي غلط و غير منطقي هستيم ؟؟؟!!!! (2203599) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۰۱:۵۶
مشكل اينجاست كه چه كسي اين كار را انجام دهد ؟!!! (2204679) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۴:۳۵:۱۶
راه حل دین فقط برای آقایون قابل قبول میباشد!!!!
ازدواج دوم و چندم که هست چه تلاشی برای تبلیغ کرن؟
اوضاع اقتصادی و آرامش رو به جامعه تزریق کنید آمار طلاق پایین و ازدواج بالا دیگه احتیاجی به زن دوم نیست (2203642) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۴:۴۰:۰۲
بله مرد متاهل شیعه ازدواج دوم کند, تا خانواده اول از هم بپاشد! بدین صورت یک زن اول افسرده و خشمگین و حداقل یک فرزند سرخورده با عقده فروخورده روی دست جامعه اسلامی شیعه باقی میماند! درود بر راه حل های شما!
اون زمان که فرهنگ جامعه به سمتی رفت که برای شازده پسرها فقط و فقط تیپ و چهره و لوندی دخترها مهم شد, دختران بیچاره ی نیمه اول دهه شصت که فقط و فقط یادگرفته بودند سر به زیر باشند, درسخوان باشند, نجیب باشند,نخندند, نوجوانی و جوانی نکنند و .... خیلی کارهای دیگر رو هم نکنند, قافیه رو به دخترهای 67 به بعد باختند! بله باختند! چون این دخترهای عصر جدید با ماهواره و اینترنت بزرگ شدند ودیگر کسی به انها نمی گفت حرف نزن,نخند ,سر به زیر باش, نبین, زن نباش!از زن بودن خود لذت بردند و به راحتی اب خوردن در مقابل چشمان بهت زده دختران دهه شصت (که حالا مهندس و دکتر و ...بودند) ازدواج کردند و حتی گاهی طلاق گرفتند و دوباره ازدواج کردند! این شد که 10 میلیون زن مجرد روی دست جامعه باقی ماند! (2203653) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۶:۴۱:۵۹
صد در صد درست می فرمایید . احسنت احسنت احسنت...
الان هیچکس حریف این دختران ظاهرا" متجدد نمیشه... (2204023) (alef-10)
 
رضا
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۲:۴۵:۴۷
احسنت احسنت احسنت بهترین تحلیلی که در مورد این موضوع خوندم ... جنابان کار شناس . دیگر کاری از دست شما که هیچ از بزرگتر از شما هم بر نمی اید . کنار بایستید و بنگرید که شاید مکانیسم اجتماع راهی برای این موضوع بیابد (2204655) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۰۳:۳۲
باور كنيد با دختران امروزي به راحتي نمي توان زندگي كرد (2204682) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۰۶:۱۶
چرا ماهواره روي چيزاي ديگه اثر نگذاشت .

مشكل از ماهواره بود يا مشكل از دختران بود كه كوركورانه هر چرت و پرتي از ماهواره را قبول كردند ؟ (2204684) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۵۱:۲۳
دقیقا مشکل اصلی فشار بیش از حد به دختران اوایل دهه شصت بود. الان حتی جرات نمیکنی به دختران نیمه دوم دهه شصت بگی راهی که میری به ترکستان است. با تمسخر فقط بهت نگاه میکنن و به کارشون ادامه میدن.
دختران ظاهرا متجدد و زیاده خواه.
اتفاقا همینها خیلی هم کم طاقت هستند و با کوچکترین مشکلی سراغ طلاق و مهریه و ... میرن
بزرگ نشدن فقط از کودکی عادت به ادای زنها رو در آوردن کردن (2204781) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۰۰:۵۸:۲۹
عالی گفتی... من خودم یه دختر اوایل شصت دکتر سربه زیر هستم! و اغلب دوستام هم همینطور.... اگه از ناراحتی مجردی افسرده!!!! هم بشم حاضر نیستم با مرد متاهلی ازدواج کنم. ازدواج تنها غریزه جنسی و حمایت مالی نیست که چنین راه حلهای یک شبه برای اون ارایه بشه. (2275269) (alef-10)
 
علی
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۴:۴۳:۳۹
خانم نماینده محترم مگر ما مردای ایرانی مردیم که از خارج مرد وارد کنند . (2203658) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۰۶:۳۶
احسنت . . . . . (2204685) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۰۷:۱۰
اينقدر بخيل نباش ، افغاني ها هم برادر ما هستند . (2204690) (alef-13)
 
1
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۰:۰۱:۰۳
فعلا که مُردن از بس که پول ندارن! (2204799) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۴:۴۹:۰۳
البته نويسنده مطلب در ابتدا يا انتهاي مطلب مشخص نشده كه كيست وليكن بهتر است توجه نمايند كه هيچ كجاي قانون و شرع و عرف در جامعه كنوني ما نگفته كه زن مجرد بيوه و مطلقه حق ندارد با مرد متاهل ايراني ازدواج كند و كما اينكه اين امر در حال رخ دادن هست ولي نمي دانم چطور ايشان در انتهاي مطلب نتيجه گيري اين چنيني كرده اند. مشكل اصلي كه ايشان تلاش كرده اند آن را مخفي نمايند اين است كه قانوني كردن ازدواج دوم و سوم مردان متاهل بدون اجازه همسر اول (خواست مورد نظر نويسنده كه ظاهرا مجري مناظره هم بوده اند و بايستي بي طرف هم مي بوده اند!) نمي تواند مشكل زنان مجرد خاص را برطرف كند بلكه به تعداد آنها اضافه هم خواهد كرد و تنها حسن آن در باز نمودن دست مردان متاهل است كه با خيال راحت تر!! (چون الان هم صيغه و بازار آزاد را استفاده مي كنند) به هوا و هوس خود بپردازند. (2203675) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۳۶:۳۰
من اصلا نمیفهمم چطور تعداد زنان مطلقه از تعداد مردهای مطلقه بیشتره؟! یعنی یه تعداد از این خانمها قبلا همسر خرزوخان بودن حالا جدا شدن؟!
خوب همون مردهای مطلقه با خانمهای مطلقه ازدواج کنن حتما باید زندگی یه نفر دیگه خراب شه؟! (2204743) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۴:۵۰:۱۲
کافی است فقط قانون شهروندی ایرانی را به همسران زنان ایرانی به شرط 10 سال زندگی سالم و خواند و نوشتن زبان فارسی و شرایط افتصادی و تحصیلی و تجربی مناسب و .... و شرایطی مشابه که درکشورهای دیگر هست را تصویب کنید هم مشگل جمعیت حل میشود و هم مشگلات معضلات اجتماعی و افتصادی و روحی موجود در کشور و البته خیرات دیگر که خودش یک مقاله است و فرصت برای نوشتن ان نیست (2203677) (alef-13)
 
آیدین
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۴:۵۲:۲۰
البته خیلی از مردان هم هستند با چند تا خانوم ارتباط دارند البته نه به عنوان همسر بلکه به عنوان معشوقه!
این مدل هم شاید مورد مطلوب خانوم نماینده باشد (2203687) (alef-13)
 
مهدیس
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۷:۴۵:۱۰
حتی بالعکس (2204170) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۴:۵۳:۰۲
حق با اقای جعفری است گرچه مخالف برخی سخنان ایشان هستم اما یک واقعیتی این وسط وجود دارد و ان این که اگر وضعیت معیشتی جامعه بهتر شود درصد بالایی از این مسائل حل می شود. (2203689) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۶:۳۴:۴۱
شما دست به کار شو! زن دوم بگیر، وقتی زن اولت ازت جدا شد و دیگه بچه هات رو ندیدی یا بچه هات دیگه مادرشون رو ندیدن، بعد بیا درباره پیشنهاد خوب آقای جعفری بیشتر صحبت کنیم!
رذالت و دنائت هم حدی داره به قرآن. (2204001) (alef-10)
 
مریم
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۵:۰۴:۴۲
اما به این مسئله فکر کردید با این راه حل به قول شما دیندارانتون شاید چند خانم مجرد متاهل بشوند اما چند خانم متاهل مجرد می شوند ؟ آیا مردان قادرند عدالت و انصاف رو بین همسرانشون رعایت کنند ؟ آیا مردی که یک همسر 40 ساله داره اگر باید دختر یا خانمی که بین 20 تا 30 سال سن داره ازدواج کنه همان توجه رو به خانم اولش خواهد داشت ؟ با این مشکلات اقتصادی سرسام آور زندگی که یک زن با هزار بدبختی داره تحمل می کنه تا بلکه در آینده مشکلات کمتر بشوند و زندگی راحت تری داشته باشند وقتی اوضاع اقتصادی خوب شد و مرد هوس کرد تجدید فراش کنه پس تکلیف سختیها و از خود گذشتگیهای همسر اول چی می شه که یک نفر تشریف بیاره سر حاضر و آماده و استراحتش رو بکنه ؟ راه حل دینی شما فقط باعث می شه همه از دین منزجر تر بشوند . بهتره برای حل این مشکلات واقع بینانه تر فکر کنید . به جوانها تسهیلات و شغل بدهید مطمئن باشید خودشون دوست دارند ازدواج کنند ، قیمت مسکن و اجاره خونه رو پایین بیارید که یک کارمند بیچاره مجبور نباشه دو سوم از حقوقش رو اجاره خونه بده ؛ و شماها که خوب بلدید قانون وضع کنید اینقدر که به فکر افزایش جمعیت هستید اگر به فکر ازدواج جوانها بودید و ایجاد شغل برای اونها هم فساد کمتر می شد هم اینقدر پسر و دختر مجرد نداشتیم و هم جمعیتمون هم زیاد می شد . ازدواج موقت در اصل زنای شرعیه که یک مرد و با زن دومی به عیش و نوش می رسند و خانواده اول مرد همیشه قربانی می شه یک نگاهی به اطرافتون بیاندازید . این حکومت عادت کرده همیشه برای درست کردن ابرویی چشم رو کور می کنه و دنبال راحت ترین کاره . اگر آقایون عادت به فکر کردن داشتند اینقدر مشکلات عجیب و غریب در جامعه نداشتیم . در ضمن راه حل خانم نماینده خیلی هم عجیب نیست بعضی از کشورها این کار رو می کنند . (2203723) (alef-13)
 
ببوگلابی
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۵:۰۷:۳۶
خب وقتی نماینده با سواد و کارشناس نمیفرستیم توی مجلس و یه عده کسانی که تنها حسن ظاهریشون دینداریشون است دیگه چه امیدی به حل مشکلات مردم است.در ضمن مردم خودشون یه راهی برای این موارد پیدا کرده اند. (2203737) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۵:۰۹:۳۱
دولت باید برای اشتغال ، درآمد و مسکن آنها کاری انجام دهد بقیه مسایل حل خواهد شد. (2203748) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۰۸:۳۲
اگر پيشنهاد ديگه اي داري بگو . (2204691) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۵:۱۲:۳۵
خدا شفاتون بده شما همش تو فکر ازدواج مجدد برای مردای هوسباز ایرانی هستید . شما آمار مردان مجرد را چرا اعلام نمی کنید؟ (2203761) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۱۰:۵۱
پسر مجرد خودش نخواسته ازدواج كنه ولي دختر مجرد چي ؟ كسي نخواستش !

در نهايت شرايط براي پسران هم واقعا سخته ولي براي دختران سخت تره . (2204696) (alef-13)
 
مهدي
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۵:۱۲:۳۸
البته كه آمار حقيقت دارد و اين مربوط است به افزايش يكباره نرخ رشد جمعيت
اين موضوع را كارشناسان آمار بخوبي مشخص كرده اند و اين از اختلاف سن ازدواج پسران و دختران و ازدواج پسران با دختران چند سال كوچكتر از خودشان ناشي مي شود .
مثلا در سال 60 تا 64 يك دفعه 5 ميليون به جمعيت اضافه مي شود كه نيمي پسر و نيمي دختر
ولي از 64 تا 68 به جمعيت 3 ميليون اضافه مي شود و از 56 تا 60 هم همينطور
اگر سن ازدواج پسران بين 26 تا 30 باشد 2.5 ميليون پسري كه 60 تا 64 متولد شده اند در اين سن با توجه به اينكه با دختران 4 سال كوچكتر ازدواج مي كنند دختران سن 22تا 26 سال فقط 1.5 ميليون دختر در اين شرايط وجود دارد
همين موضوع براي پسرهاي دوره قبل وجود دارد 1.5 ميليون پسر و 2.5 ميليون دختر
نتيجه يك ميليون دختر و پسردوره 60 تا 64 و سرشان بي كلاه مي ماند و پسرها بايد عرف را بشكنند و با هم سن يا بزرگتر از خود ازدواج كنند تا مشكل حل شود . (2203762) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۰:۰۵:۳۳
چرا اينقدر سعي مي شه سليقه و زائقه خانمها در مورد ازدواج مجدد مردان تغيير كنه؟ چرا به جاي متقاعد كردن خانمها براي ازدواج مجدد همسرانشان سعي نمي كنيد مردان را متقاعد كنيد كه با زنان بيوه يا مطلقه ازدواج كنند( تك همسر) يا سعي نمي كنيد همسال گزيني را ترويج كنيد؟ دائم مي گوييد تعدد زوجات اشكال شرعي ندارد و خانمها نبايد با آن مخالفت كنند مگر ازدواج اول مردان با بيوه زنها و زنان مطلقه ايراد شرعي دارد كه مردان با آن مخالفند. اگر بحث زائقه است نه شرع كه پس اصرار به تغيير سليقه زنان نداشته باشيد اگر هم كه نه پس كمي هم انرژي بگذاريد قبح ازداواج با بيوه زنان و زنان مطلقه را از بين ببريد و همسال گزيني را تبليغ كنيد زودتر به نتيجه مي رسيد. اگر واقعا مساله شما مساله تعداد زياد دختران مجرد و بي شوهر است نه .... (2204813) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۵:۱۳:۳۱
زن ایرانی عزت نفس داره هیچ وقت قبول نمی کنه شوهرش یه زن دیگه هم داشته باشه اگه قرار باشه برای کمک به ان زنان مجرد خاص مردان زن دوم بگیرند خب زن اول طلاق میگیره میره و حالا یکی باید یه فکری به حال اون بکنه بنابراین مشکل حل نخواهد شد . این زنان قسمتشان همین بوده بهتره دور احساس و عاطفه و ....... خط کشیده و زندگیشونو بکنندو زندگی زنان دیگه را تباه نکنند (2203767) (alef-13)
 
بی نشان
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۰:۳۲:۴۹
چه خودخواه! (2204491) (alef-10)
 
صدیق
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۵:۱۹:۵۴
منم به عنوان دختر 32 ساله حتی اگر به 40 سالگیم برسم دوست ندارم همسر دوم مردی بشم.

دایر شدن چنین رسمی، نیاز به تغییر تفکر و تغییر دید و احساس زنها داره.
که البته در جامعه ای که من زندگی میکنم بسیار بعیده. (2203793) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۵:۳۴:۴۱
آقاي محترم
كدام زن متاهل حاضر است با همسري كه زن دوم اختيار كرده ( هوو برايش آورده) به زندگي ادامه دهد ؟؟؟!!!
بر فرض هم كه به دلايلي مجبور باشد به زندگي ادامه دهد. آيا آن زنگي برايش از مرگ بدتر نيست ؟؟؟!!! (2203843) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۱۲:۳۱
بايد به مرور فرهنگ سازي شود . نگفت يك شبه همه برن هوو بيارن . (2204701) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۵:۳۷:۴۰
يك موضوعي را انگار شما متوجه نيستي !!!
امروزه بسياري از زنان اعتقاد دارند اگر مرد حق دارد بيش از يك همسر داشته باشد پس زن هم حق داشتن بيش از يك همسر را دارد!!!
فكر نمي كنيد كه با اين "تدبير" به افزايش فحشاء دامن مي زنيد ؟؟؟ (2203854) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۱۳:۱۴
يكيشم پيدا نمي كنند چه برسه به چند تا ! (2204703) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۵:۴۳:۰۰
نه راه پس، نه راه پیش.

شاید فقط صبر چاره است! (2203867) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۵:۵۱:۰۷
اینکه زن مجرد با مرد متاهل ازدواج کنه و یه زندگی دیگه رو خراب کنه کجاش اسلامیه؟ خوبه به اسم دین و اسلام هر کار غیر انسانی توجیه میکنید!!!!!!!!!!!!!!!! (2203889) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۶:۰۸:۴۵
اول بايد فرهنگ جامعه اصلاح بشه، الان با اين وضع تورم و اين تجملات روزافزون زندگي يك مرد ايراني از پس هزينه يگ خانواده دونفره هم به زور بر مياد چه برسه به چند همسري!!! (2203939) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۶:۱۰:۵۷
چرا اينقدر سعي مي شه سليقه و زائقه خانمها در مورد ازدواج مجدد مردان تغيير كنه؟ چرا به جاي متقاعد كردن خانمها براي ازدواج مجدد همسرانشان سعي نمي كنيد مردان را متقاعد كنيد كه با زنان بيوه يا مطلقه ازدواج كنند( تك همسر) يا سعي نمي كنيد همسال گزيني را ترويج كنيد؟ دائم مي گوييد تعدد زوجات اشكال شرعي ندارد و خانمها نبايد با آن مخالفت كنند مگر ازدواج اول مردان با بيوه زنها و زنان مطلقه ايراد شرعي دارد كه مردان با آن مخالفند. اگر بحث زائقه است نه شرع كه پس اصرار به تغيير سليقه زنان نداشته باشيد اگر هم كه نه پس كمي هم انرژي بگذاريد قبح ازداواج با بيوه زنان و زنان مطلقه را از بين ببريد و همسال گزيني را تبليغ كنيد زودتر به نتيجه مي رسيد. اگر واقعا مساله شما مساله تعداد زياد دختران مجرد و بي شوهر است نه .... (2203944) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۶:۱۸:۴۶
البته پسر مجرد هم به اندازه کافی وجود داره، مشکل وضع مالی است، وگرنه خود بنده با نزدیک 30 سال سن مجردم و چون مسکن ندارم و قادر به پرداخت اجاره خونه نیستم، بی خیال ازدواج شدم.
(از همینجا اعلام می کنم، هر خانمی که دارای منزل مسکونی است، اطلاع دهد، بنده با جان و دل ازدواج خواهم کرد- ضمنا فوق لیسانس-کارمند و خوش تیپ هستم)
!!! (2203971) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۱۴:۳۸
من مي خوام - 35 سال دارم و مجرد هستم - خانه كوچك بهم ارث رسيده . (2204705) (alef-13)
 
1
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۵۶:۰۹
ناز بشی تو!شما برو بنگاه معاملات املاک یه خونه پیدا کن باهاش ازدواج کن.دیگه اگهی دادن تو وبسایت هم لازم نیست (2204791) (alef-13)
 
marzieh
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۰:۴۵:۱۴
جدی بیا با من ازدواج کن البته من 5 سال بزرگترم ولی بهم نمیاد خونه ام دارم (2204866) (alef-13)
 
.....
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۶:۵۴:۴۴
به دختران جوان توصیه می کنم در مورد ازدواج سختگیری نکنید .درغیراینصورت پشیمان میشوید. (2204058) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۶:۵۴:۵۵
پدربزگ بنده بعد از سال ها زندگی با مادربزرگم با خانمی جوان ازدواج کرد و مادربزرگم سال ها غصه خورد و از خانه در نیامد تا فوت کرد! حال چه طور است برای افسرده نشدن یک خانمی یک خانم دیگر را تا دغ مرگ کرد!
در هر صورت اینجور چیزها را مجلس و دولت تعیین نمی کند، مثل خیلی چیزهای دیگر که سال هاست سعی می کنند درستش کنند ولی هی بدتر می شود! در نهایت این مسیر جامعه است که در آن این گونه مسائل رقم می خورد. (2204059) (alef-10)
 
محمدرضا
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۲۳:۴۰
با سلام به همگی عزیزان، بحث من در اینکه اگر شما واقعا مسلمان هستید خدا در قرآن که کتاب الهی است تاچهارتا البته دائم اجازه داده است و طبق شرایطی هم ازدواج موقت التبه با شرایطش، این یک یحث شد اما بحث دوم من در اینکه آیا با توجه به این شرایط اقتصادی و ... امکان تعدد ازدواج برای مردان می باشد یا نه؟ و بحث سوم من اینکه خدا در قرآن اشاره داشته که شما نمی توانید به یک اندازه سایر همسرانتان را دوست داشته باشید بهر حال یکی را از دیگری بیشتر دوست دارید ولی نکته در اینکه خدا می فرماید که سعی کنید که بین آنها به عدالت رفتار کنید و مخارجشان بپردازید: نتیجه : اگر کسی توانست از لحاظ اقتصادی با توجه به شرایط حاضر جامعه و سعی بر عدالت بین همسرانش داشته باشد و از طرفی هم خداوند اجازه داده می تواند دوباره همسری را بگیرد.... شاید بعضی از خانم ها از این نظر من ناراحت بشوند ولی باید گفت خدا که خود آفرینده ی جهان و انسان است بهتر این انسان را می شناسد که تعدد ازدواج را در قرآن بیان نموده و برای مردها اجازه داده البته با شرایطش و.... (2204720) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۷:۱۷:۰۹
فکر کنم اگر اینها به این شکل کار یاد مردم ندهند، مردم خودشان به اندازه کافی فهیم هستند که راه حل یابی کنند. همیشه مشکل کار و یا زن اول نیست که به این شکل هم آدرس دهی شده است. هر مردی میتونه بفهمه چکاری انجام بدهد، زن هم به اندازه کافی توان فکر کردن دارد که ازدواج بکتد یا نه. (2204109) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۷:۲۲:۱۲
10 میلیون زن مجرد داریم. در برابرش نه و نیم میلیون مرد مجرد- شما برای این نه و نیم میلیون فکری بکنید. اطمینان داشته باشید که الباقی خودشون راهشونو پیدا میکنن!! (2204118) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۷:۳۳:۱۲
جای این حرف ها مسولان شرایط اقتصادی رو درست کنندتورم و بیکاری تا جونان و افراد نیازمند به ازدواج ازدواج کنند امروزه دختر 23 ساله مجرد شوهر گیرش نمیاد تا برسه خانمی که قبلا ازدواج کرده و شرایط سنی بالایی داره (2204151) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۷:۳۴:۰۰
ازدواج با خارجى ها چرا بايد شما را اينطور برافروخته كند ؟ اسلام دين نژادپرستى نيست و ازدواج را محدود به هموطنان نكرده . (2204154) (alef-10)
 
zr_alikhani@yahoo.com
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۰:۱۱:۵۰
احسنت...
هیچکس به این مورد توجهی نداشته. (2204826) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۷:۵۳:۲۳
این همه جوان بیکار و مجرد حتما شما ها باید 10 تا 10 تا زن بگیرید ؟؟؟ (2204199) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۱۷:۵۳
متن خبر را خواندي ؟

گفته چون مردان مجرد زن نمي گيرند حالا بايد چكار كنيم ؟ (2204712) (alef-13)
 
م٠س
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۸:۱۳:۰۳
جند روز قبل خبري درج شده بود كه تا جند سال بعد تعداد مردان مجرد دو ميليون از زنان مجرد بيشتر ميشه حالا توضيح حاج اقا در اين مورد جيه؟ مردان مجرد جيكار بايد بكنند؟ (2204250) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۸:۲۴:۰۱
واقعا مایه تاسفه. آخه من دیگه چطور میتونم به شوهرم اعتماد کنم? اینا راه حله ? زن دوم ?واردات و صادرات? اخه اون مردی که زن دوم میگیره چطور میخواد دوتا خانواده رو جمع و جور کنه? بی خود نیست جهان سومی هستیم. کشورهای دیگه با یک همچین مشکلاتی که مواجه میشن 100 نفر آدم میشینن تحلیل میکنن راه حل میدن اونوقت تو کشور ما یک نماینده بی اطلاع و یک مرد فرصت طلب تو یک برنامه زنده حرف بی ربط میندازن تو دهن مردا.مردا هم که بی جنبه و منتظر یک همچین فرصتی. زن اولشو ول کنه دومی رو بگیره اونم ول کنه سومی و.... (2204265) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۸:۴۲:۰۷
برطبق امار ارايه شده از مركز امار ايران برعكس ادعاي مجري كه با حساب سرانگشتي حدس زدند تعداد زنان بيشتر از مردان است تعداد مردان از زنان بيشتر است اين موضوع را با مراجعه به سايت مركز امار مي توانيد بررسي نماييد بنابراين با فراهم كردن زمينه ازدواج افراد مجرد هيچ احتياجي نيست كه مردان متاهل خود را به زحمت بيندازند بهتر است انها به زندگي زن و فرزندانشان برسند (2204297) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۹:۰۳:۰۵
ممکن است خانم نماینده از فرط استیصال پیشنهادی داده باشد ولی بگذارید از آن استفاده ی منطقی بکنیم. کشورهای زیادی از مهاجر پذیری به عنوان ابزار کنترل مشکلات جمعیت استفاده می کنند. اگر ایران اعلام کند که مردان مسلمان خارجی می توانند در صورت ازدواج با زنان ایرانی حق اقامت و کار در ایران و بعد از طی مراحلی حق شهروندی ایران را کسب کنند تازه راهی را رفته ایم که سالها پیش کشورهای غربی رفته اند. باور کنید فرهنگ ما اینقدر هم یکدست نیست که با وارد کردن دیگران در آن بهم بریزد و چیزی از دست برود.
همین امروز مردان افغانی که ممکن است زاده شده در ایران باشند و از نظر فرهنگی و مذهبی بسیار به ما تشابه دارند را با چوب میرانیم. مگر چه اتفاق خارق العاده ای میافتد که به ادغام این افراد در جامعه ی ایران کمک کنیم؟
ازدواج موقت در وضعیت اقتصادی موجود راه حل مشکل جمعیت نیست ولی طبعات منفی آن می تواند بیش از سودش باشد. (2204328) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۲:۴۱:۱۹
اگر در ایران کار هست چرا به خود ایرانی ها ندهند؟هم کار هم ازدواج. (2204651) (alef-13)
 
مریم
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۹:۰۶:۳۶
واقعا شرم آوره تا کی میخواین با این برنامه های کوته فکرانه تون به شخصیت زن توهین کنین زن قداست داره آقا ، خانوم نمیدونستی بدون شما میخواین با این راه حل مسخره جلوی فساد در جامعه رو بگیرین؟! اگه اشتباه نکنم یه مطلبی رو در مورد آمار طلاق تو همین سایت الف خوندم که گفته بود در هر یک ساعت پانزده طلاق در ایران ثبت میشود فک کن !!! چه اتفاقی در این مملکت افتاده که آمار طلاق به این سرعت بالا رفته چرا زوجین نمیتونن در کنار هم زندگی کنن و بعد ازمدت کوتاهی کارشون به طلاق کشیده میشه ؟علت چیست آقا ؟ چرا زن و شوهرها به هم خیانت میکنن؟ علت اینکه یه مرد به همسرش خیانت میکنه چیست؟ جمعیت زیاد زنانی که صبح تا شب گرد مردان میگردن تا یکی و به دام بندازن! خوب قبول علت اینکه یه زن متاهل ، یه زن شوهر دار به همسرش خیانت میکنه و با مرد دیگری ارتباط برقرار میکنه چیست؟ این زن که ازدواج کرده چرا نیاز عاطفیش بر طرف نشده؟ علت اصلی که یه زن به همسرش خیانت میکنه نیازهای عاطفیشه ، نیاز به توجه ، نیاز به احترام ... که از طرف همسرش برآورده نشده و به سمت دیگری کشیده شده خوب حالا جناب حاج آقا میفرمایند زنان و دختران مجرد بروند با مردان متاهل ازدواج کنند که نیازهای عاطفیشون بر طرف شود تا که افسرده نشن شما از نیازهای یه زن چه میدانید شما فقط نیاز جنسی یه زن رو در نظر گرفتین نیاز جنسی یه زن زمانی برآورده میشود که نیازهای دیگرش مانند احترام، عشق و محبت ، توجه ... برآورده شود یه نگاه به آمار بالای طلاق و خیانت در کشور بندازید مردی که نتونسته نیازهای همسر اولشو برآورده کنه و باعث شده زن به طرف دیگری کشیده بشه و خیانت صورت بگیره شما از این مرد میخوان سه تا همسر دیگر هم بگیره که چی ؟ شما آقا نمخواد به فکر ازدواج زنان و دختران مجرد باشین اگه کاره ای هستین به فکر همین عده ای که ازدواج کردن باشین نزارین از هم جدا شن یا کارشون به خیانت بکشه ازدواج مجدد پیشکش خودتون. (2204336) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۷:۳۶:۵۴
ایشون نگفتند این جور مردان زن دوم بگیرند،مسلما باید شایستگی های لازم رو داشته باشند. (2461047) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۹:۴۰:۴۸
شرایط ازدواج را برای جوانان پسر فراهم کنید اشتغال و مسکن و امید به آینده را بحران ازدواج دخترا حل می شود . احتیاج به ترویج 2 همسری پیش کش."جوان اصفهانی" (2204404) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۹:۴۱:۱۲
اینا خودشون معلوم نیست تو چه خانواده هایی بزرگ شدند که این حرفای زشت میزنند (2204405) (alef-10)
 
مهدیه
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۱۹:۴۷:۲۱
ممکنه الآن برای ما سخت باشه که همسرمون ازدواج مجدد کنه ولی همه چیز با فرهنگ سازی قابل حله، خواهشا قالبهای ذهنی پیش ساخته رو بشکنین کمی از این تنگ نظری خارج بشین

همین الآن خیلی از مردها با چند زن ارتباط دارند بدون هیچ تعهد شرعی و قانونی و اینو نشانه روشن فکری می دونن.

خانمهای متاهل لطفا خودشونو جای دخترانی بگذارند که 35 سالگی را رد کرده اند، آیا بازهم می توانند به این مساله اینقدر تنگ نظرانه نگاه کنند؟ (2204421) (alef-10)
 
1
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۵۳:۱۱
مردی که زن صیغه میکنه و در عین حال متاهله فقط زن صیغه ای رو برای برطرف کردن امیال جنسیش میخواد اگر یک دختر 35 ساله یا بالاتر اینقدر هلاک همچین رابطه ایه بهتر به این ارتباط به چشم یک ازدواج نگاه نکنه (2204785) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۰:۰۸:۲۲
آره ما دخترهای مجرد به خودمان اجازه نمی دهیم زندگی زن دیگری را خراب کنیم. (2204820) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۰:۰۸:۳۷
مرد دست دوم به درد نمی خوره. (2204821) (alef-13)
 
میم
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۰:۱۳:۳۱
به عوان یک زن متاهل اگه بفهمم همسرم ازواج مجدد کرده طلاق میگیرم و به این نحو آمار زنان مجرد خاص تغییری نمیکنه با این راه حل جناب حجت الاسلام! (2204469) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۰:۲۲:۲۲
به نظر می رسد بهتر است برای مشکلی در این مقیاس وسیع، تنها بدنبال یک راه حل یا ساده ترین راه حل نباشیم.
به نظر من بهبود وضع معیشت مردم، ساده کردن ازدواج و حذف تشریفات و مراسم زائد، فراهم کردن شرایط تغییر تدریجی فرهنگ ازدواج در جهتی که با فرهنگ ایرانی اسلامی کشورمان متناسب باشد از راه های مهمی است که بخشی از آن برعهده دولت و حاکمیت است و بخش دیگری هم برعهده بزرگان و عاقلان جامعه.
اما در مورد ازدواج موقت فکر می کنم بحث جالبی که شهید مطهری سالها پیش در این باره مطرح کرده است پاسخگوی بسیاری از سئوالات و شبهات است.
قران کریم این راهکار را برای هوس بازی مردان مطرح نکرده است و مثل بسیاری از قوانین دیگر اگر درست به آن عمل نشود نتایج تلخی خواهد داشت.
نکته مهم در این است که اگر چنین راهکاری ارائه می شود به این معنی نیست که حتما تمام این 10 میلیون نفر باید ازدواج موقت کنند اما عاقلانه و منصفانه نیست با فرهنگی که در جامعه از سالها قبل رواج یافته است، فضایی در جامعه ایجاد شود که راه را بر کسانی که مایل باشند ازدواج موقت کنند ببندیم و با بکار بردن کلمات احساسی، آن چه در قرآن کریم آمده است را نادیده بگیریم. (2204478) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۰:۲۸:۱۴
ازدواج موقت را شرع و اسلام و خداوند جایز میدانند ولی برخی از انسانها آن را قبیح میدانند و به دوستی نوع غربی و پنهانی اعتقاد دارند.حالا 2 انسان بالغ که خودشان هم به این مسئله رضایت دارند چرا دیگر باید در بوق و کرنا کنند؟معمولا خانمها روی ازدواج موقت حساسند ولی چه تضمینی میتوانند بدهند که مردها به بصورت پنهانی و غیرمشروع با هیچ زنی ارتبط ندارند؟ (2204485) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۰:۰۷:۳۶
زن ها مخالفند چون فقط قصد مردها از بیان کردن ازدواج موقت این است که یک عده مرد متاهل دنبال ین کار روند و نه این که یک دختر و پسر مجرد از این موقعیت استفاده کنند. خود شما آیا با این مسئله که دخترتان ازدواج موقت کند موافقید؟ مسأله این است که پدرهای ایرانی حاضر نیستند موافقت کنند در نتیجه ازدواج موقت در جامعه ما می شود خوشگذرانی برای مردهای متاهل و بعضا مجردها (2204819) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۰:۳۹:۲۵
وقتی صورت مساله غلط مطرح میشود اگر هزار جواب بدهید میشود هزار ویک غلط شما امار این همه پسر جوان که بعلت نداشتن پول ازدواج نمیکنند را نمیبینید که باعث ناهنجاریهای اجتماعی میشوند آقایان پولدار کمک به این جوانان کنند که ازدواج کنند آنوقت مشکل دختران مجرد هم حل میشود. (2204503) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۰:۴۲:۰۰
با حرفت موافقم که باید اولویت با کسایی که سن پایین دارن باشه وبهشون کمک بشه اما اگه همه پسرای مجرد هم ازدواج کنن با یکی که 5 سال یا بیشتر ازش کوچیکتره ازدواج میکنن بازهم دخترایی که سن بالاتری دارن مجرد میمونن . (2204859) (alef-13)
 
مریم
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۱:۱۵:۰۵
من به شخصه با ازدواج مجدد همسرم مشکل ندارم فقط یک شرط گذاشتم اجازه نده مقایسه ای در بین دو رابطه اش اتفاق بیافته ومن وهمسر جدیدش رو با هم مقایسه کنه بلکه هردو رو به عنوان انسانهایی متفاوت از نظر رفتار وشخصیت ببینه ومسایل دورابطه رو با هم قاطی نکنه فقط یک خواهش دارم اگر یک عده خانومها به خاطر حسادت تمامیت خواهی و....نمی تونند با این حکم خدا کنار بیاند در جامعه با من وامثال من به گونه ای برخورد نکنند که چون اجازه اجرا حکم خدارو دادیم کار بدی کردیم اگر بعضی حجاب براشون سخت دلیل براشتباه بودن حکم خدا نیست این هم حکم خداست ومن به عنوان یک دختر مسلمان چون دستور پروردگارم مشکل ندارم وخوشحالم که این کارم یک دختر بی سرپرست وفقیر رومادر کرد در یک زندگی خوب مثل خودم (2204530) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۲:۴۴:۳۴
همه مثل شما فکر نمی کنند شما در اقلیتی.همشیره. (2204653) (alef-13)
 
1
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۵۱:۰۸
اگر شما مطمئنم این کامنت یک زن نیست ولی امیدوارم هرچه زودتر نه یکی که چند تا هوو نصیبت بشه و حکم خدا هم در زندگیت جاری بشه و با تربوترن هم بری بهشت بابت این کار خیرت! (2204780) (alef-13)
 
alii
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۰:۵۲:۴۹
مدرنیسم میگه زنان باید مستقل بشن تا واسه نیاز مالی تن به هر ازدواجی ندن .
سنتی های اینجا میگن یه مرد پولدار چند تا زن بگیره تا همون زن، بی سرپرست نمونه . دقیقا به همین دلیله که بعضی کارشناسان از اشتغال زنان دل پری دارن.
تفاوت تفکر رو می بینین.
تفکر رابطه زن و شوهر به عنوان :
دو شریک برابر
یا
یک سرپرست و یک تحت سرپرست. (2204877) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۵-۰۶ ۰۱:۱۵:۱۳
همیشه که صحبت دختران فقیر و بی سرپرست نیست که به دلیل مشکلات خاصشون شاید مجبور میشن زن دوم مردی بشن. اتفاقا بسیاری از دختران مجرد ما زندگیهای مرفه و تحصیلات و کار مناسب دارند اما مردهای مجرد معمولا زحمت اینکه خودشون رو به سطح بالاتری از این دختران برسونن و ازدواج موفقی داشته باشند نمیکشند و ترجیح میدن سراغ دخترهای خیلی جوانتری برن که زحمت زیادی برای بالاتر بودن نداشته باشن (2275285) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۸-۰۸ ۱۷:۴۱:۰۴
احسنت،اجرتون با حضرت زهرا (2461059) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۱:۲۷:۵۰
اگر نماينده محترم خانم خداي نكرده شوهرشان ازدنيا بروند نظرشان چه خواهد بود آيا دوست دارند تاآخرعمر بيوه بمانند يا همسر دوم مردي شوند ؟ سواره از دل پياده چه خبر دارد (2204551) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۱:۳۴:۳۸
خنده بازاری بوده ها (2204563) (alef-10)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۱:۵۳:۴۰
کاش توسط خانم نماینده و همکاران خانمش در مجلس یه همه پرسی اززنان جامعه میشد تا ببینند زنان ایرانی اعم از مجرد و متاهل چند درصد با ازدواج مجدد آقایان موافقند؟ و بعد نتایج اون رو در اختیار کل نهادهای تصمیم گیرنده قرار میدادند تا اینقدر از جنبه مردانه برای زنان تصمیم نگیرند. در این شکی نیست که همه مردان موافقند اما هیچ زنی این ایده را قبول ندارد. مسئولین اگر راست میگویند برای دختران مجرد بالای 40 سال مسکن وهزینه های زندگی را تامین کنند . مطمئن باشید که هرگز دچار افسردگی نخواهند شد. (2204596) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۰:۱۱:۳۱
یعنی شما میگی اونوقت این زنا میرن تو خونه هاشون و تا آخر عمر با جنس مخالف هیچ کاری ندارن ؟ از کجا به این باور رسیدی در ضمن میدونی این طرح شما چه هزینه کمر شکنی رو به جامعه وارد میکنه اونوقت باز خوردش چی میشه البته ضمن احترام به نظر شما این فقط یه نقد دوستانه بود (2204825) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۰:۳۳:۱۸
هنوز ادم مسن با زنو بچه خونه نداره میخوای از جیب بقیه بدن به دختر 40 ساله که خونه دار بشه .میخواست توقعاتشو بیاره پایین شوهر کنه .یعنی بازم ما مردا جور خودخواهی وتوقعات شما رو بدیم .عجب (2204855) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۲:۳۱:۰۶
حضرت حجت الاسلام ما زنان ایرانی وارث فرهنگ و تمدن عظیمی هستیم و حرمت خانواده و صداقت حرف اول را در زندگیمان میزند.اینکه مردی برود دنبال هوس بازی و زندگی دیگری را مخفیانه از چشم زن و فرزندش داشته باشد حرمتها شکسته میشود .اعتماد و صداقت از بین میرود. وفرزندانمان عملا یاد میگیرند دروغگویی-نامردی-خیانت و....... حضرت عالی غافلی از اینکه اگر مردی ازدواج دوم داشته باشد شاید سرپرست زنی دیگر شود ولی به چه بهایی؟زندگی زن اول و فرزندانش تباه و نابود میشود .یک به چند می ارزه؟پس امثال جنابعالی به فکر زنان مجرد بیچاره نیستید بلکه فقط به دنبال هوسرانی هستید و به اسم دین تیشه به ریشه دین نزنید.زنان نیز انسان هستند .کم نیستند زنانی که بدنبال هوسرانی همسرانشان به نام صیغه و....از دین اسلام زده شده و حتی به دنبال انتقام از رفتار همسرشان به فحشا کشیده شدند وای بر ما که امثال شما میخواهید به ما درس زندگی بدهید.من به عنوان مادر دو پسر رشید با حیا و ایرانی اصیل اولین و آخرین توصیه ای که به فرزندانم میکنم این است:مادر جان با همسرت طوری رفتار کن که دوست داری با من آن رفتار را بکنند و تا روزی که زنده هستید در هر شرایط و موقعیتی که هستید به همسرتان عشق بورزید و تا دم مرگ وفادار بمانید.که خداوند کسانی را که به عهد خود وفادار بمانند را دوست دارد. (2204642) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۲:۳۳:۳۰
بالاخره راه حل چیه؟ اگه زنهای مجرد با مردای متاهل ازدواج کنن حداقل فساد تو جامعه کمتر میشه. زن مجرد تو جامعه میتونه فساد رو بیشتر کنه. بالاخره غرییزه رو نمیشه از بین برد اگه ازدواج نکنن به جای ازدواج با مردها معشوقه اونها میشن.

واسه خانومهایی که خودشون همسر دارن سخته ولی راه حل بهتری اگه هست ارایه کنید. (2204645) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۱۲:۲۴
اين كه وقايع يك برنامه كم شنونده راديويي را با طرح در سايت عمده و مهم جلوه دهيم كار درستي نيست
ممكن است كسي به شكل دفعي و در فشار برنامه زنده مطلب نپخته اي را عنوان كند
نبايد ان را اين قدر مهم تلقي كرد و بهش ضريب داد (2204700) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۲۵ ۲۳:۲۸:۴۰
چرا بجاي اينکه در کشور کارخانه تأسيس شود و جوانها شغل پيدا کنند و پسران و دختران جوان باهم ازدواج کنند راه حلهاي بي سروته انتخاب ميکنيد که آقايانيکه معلوم نيست از چه راههاي حرام و حلالي ثروت بدست آورند پاداششان هم اين باشد که دختران جوان را هم بناحق نصيب خود سازند (2204727) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۰:۰۵:۵۱
این زنا خودشون با خودشون مشکل دارن آخه یکی نیست بگه این 10 میلیون انسان که منتظر نمیمونن که مسئولین براشون تصمیم بگیرن اصولا عشق قابل مهار کردن نیست و به هیچ قانونی تسلیم نمیشه ولی با این راه حلی که این خانم دادن و حسادت و لجاجت زنانه در آن مشهود بود کلی حال کردم فکرشو بکنین 10 میلیون مرد خارجی میان با زنای کشورمون ازدواج میکنن ما هم ماستیم دیگه این یک مسئله جدی است که اخلاق جامعه را نشانه رفته و همه هم بچه پیغمبر نیستن خواهش میکنم جدی بگیرید خود دانید (2204816) (alef-13)
 
ایرانی
۱۳۹۳-۰۳-۲۶ ۰۰:۰۹:۰۴
یک ماشین با تمام مسافرانش در دره افتاده و حالا دنبال یک راه حل سریع و ساده برای آن میگردیم. اون زمان که خیلی از دلسوزها فریاد می زدند که مدیریت جامعه باید صحیح باشه و اختیار درامدهای سرشار و استثنایی حاصل از فروش نفت نباید دست آدمهای ناشایست بیوفته باید فکر میکردیم و نه اینکه برای چند میلیون وام ازدواج هزار مانع و اما برای رانت خواران و وام خواران مییلیارد ی تحت لوای طرحهای عوام فریبانه زود بازده تسهیلات یک شبه فراهم گردد وگرنه همه میدانیم که اغلب این خواهران از اقشار شهری و تحصیل کرده هستند و یکی از دلایل اصلی امرو آنها اقتصادی بوده و وانگهی اصلا زیر بار چنین روشهایی نمیروند. اگر واقعا دلسوزی برای اونها هست باید واقع بینانه نگاهی به وضعیت اقتصادی اونها داشت و از اون طرف باید از همین امروز فکر آینده بعد نیز بود تا وضع از این هم بدتر نشود. (2204823) (alef-13)
 
۱۳۹۳-۰۳-۳۱ ۱۲:۴۷:۰۱
مسئولین باید بدانند که اگر دختران بالای 40 اگر دچار گناهی شوند ایشان هم شریک جرو محسوب می شوند چون حق اینان را می خورند ودست روی دست گذاشتن بی خیال ونمی دانند که منشائ فساد خودشان هستند که نمی توانند مشکل اینان را حل کنند حد اقل به انانی که نه کار ونه درامدی دارند کمک کنید تا گناه انان بیشتر از این نشود وبدانید که فردای قیامت شما هم پای میزان حساب کشیده می شود به جرم دمی از علالت علی زند وعمل نکردن دستورات امام خود (2214474) (alef-13)
 
سها
۱۳۹۳-۰۴-۳۱ ۰۱:۱۷:۰۹
نو این برنامه چند کارشناس نشست گذاشتن به این راه حل < و نه نتیجه > رسیدن حالا درست یا غلط. اظهارنظر کنندگان محترم به جای سوژه قرار دادن مخاطب خاص راه حل بهترشان را مطرح کنند.
در رابطه با ازدواج مجدد هم اگر همسر مردی رضایت کامل از زندگی خویش دارد و راضی به ازدواج مجدد همسرش باشد و نیز مرد در این شرایط اقتصادی توانایی داشتن دو همسر در رضایت کاملشان را دارد مانعی برای ازدواج مجدد نیس.
با این وجود ازدواج مجدد تنها راه حل نیست. (2266262) (alef-10)
 
مرتضی
Europe
۱۳۹۶-۰۱-۲۸ ۰۱:۴۵:۱۶
به نظر من با روش تعیین جنسیت نوزادان طی یک برنامه دراز مدت بین جمعیت زنان و مردان توازن ایجاد شود به علاوه اینکه فعلا برای کم کر
دن مشکلات روش اسلام باید فرهنگسازی بشود (4262409) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.