توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 374710
فرضیه جدید در مورد ناپدیدشدن ام.اچ ۳۷۰ و دو سال جستجوی اشتباه
تاریخ انتشار : جمعه ۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۴۵
جستجوگران یک شرکت هلندی پس از دو سال تلاش برای یافتن اثری از پرواز ناپدید شده ام.اچ ۳۷۰ مالزی که دو سرنشین آن ایرانی بودند، احتمال داد محل این دو سال جستجو اشتباه بوده است.

به گزارش ایرنا، ناکامی در عملیات جستجو و نجات پرواز ام.اچ ۳۷۰ خطوط هوایی مالزی که حدود ۲۸ ماه پیش با ۲۹۸ سرنشین در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد، همچنان از محورهای رسانه های جهان است.
یک شرکت هلندی دو سال پس از این عملیات جستجو که میلیون دلار هزینه داشت، احتمال داد این هواپیما در لحظات آخر به جای فرو رفتن سریع در آب های عمیق جنوب اقیانوس هند و در نزدیکی استرالیا، به صورت آرام به زیر آب رفته باشد که به این معناست که آنها برای دو سال مسیر نادرستی را جستجو کرده اند.
جستجوگران که با مدیریت گروه مهندسی 'فوگرو' هلند به دنبال این هواپیما هستند، در دو سال گذشته مساحتی برابر با کشور یونان را جستجو کرده اند.
جستجوگران ناموفق در بیش از دو سال گذشته در مجموع ۱۲۰ هزار کیلومتر مربع از آبهای جنوب اقیانوس هند در غرب استرالیا را برای یافتن اثری از این هواپیما مورد تمرکز قرار داده اند. این عملیات تا سه ماه دیگر به پایان می رسد و احتمال تداوم جستجو اکنون در هاله ای از ابهام قرار دارد.
قرار است وزیران حمل و نقل سه کشور مالزی، چین و استرالیا امروز جمعه در نشستی این امر را مورد بررسی قرار دهند.
ادامه عملیات جستجوی این پرواز که اکنون به معمایی برای افکار عمومی جهان تبدیل شده است، در نهایت به تصمیم این سه کشور بستگی دارد.
به نوشته روز جمعه تارنمای 'استار'، 'پائول کندی' مدیر طرح شرکت هلندی 'فوگرو' در عملیات جستجو، گفت: اگر هواپیما اینجا نباشد، این بدین معناست که در جای دیگری است.
وی احتمال های بسیاری در مورد این موضوع که این هواپیما در نقطه ای غیر از محل جستجو وجود داشته باشد را رد نکرد و گفت که وی و تیمش این بحث را مدنظر قرار داده اند و احتمال زیادی داده اند که این هواپیما به آرامی به زیر آب رفته و در مکانی دورتر از محل جستجو قرار گرفته باشد.
'پائول کندی' قرار گرفتن آرام هواپیما بر سطح آب را نیز به این معنا دانست که هوایپما در مراحل پایانی مدیریت شده است.
وی افزود در صورتی که قرار گرفتن این هواپیما به صورت آرام بر روی آب صحت داشته باشد، برای مسافت طولانی می تواند به حرکت خود ادامه داده و حدود یک ساعت دورتر از محلی که جستجو در آن انجام شده است، قرار گرفته باشد.
به اعتقاد 'کندی'، یک خلبان ماهر می تواند پس از تمام شدن سوخت، هواپیما را تا ۱۹۳ کیلومتر به صورت معلق در هوا هدایت کند، اگرچه برخی دیگر نیز این مسافت را کمتر اعلام کرده اند.
تردیدها در مورد درست بودن محل جستجو برای یافتن این هواپیمای بوئینگ می تواند منجر به درخواست برای عمومی کردن داده های موجود باشد تا از طریق آن دانشگاهیان و شرکت های مختلف بتوانند راه حلی برای آن بیابند.
این ادعا همچنین نخستین موردی است که در آن کنترل هواپیما در ثانیه های آخر توسط خلبان مطرح می شود.
از زمان ناپدیدشدن این پرواز تاکنون فرضیه های گوناگونی از جمله اینکه یک یا دو خلبان کنترل هواپیما را در دست داشته اند، آیا هواپیما ربوده شده و اینکه آیا همه سرنشینان جان خود را از دست داده و هنگامی که هواپیما با آب برخورد کرده، فردی کنترل آن را در دست داشته، مطرح شده است.
در حالی که چین، استرالیا و مالزی در مورد نحوه ادامه عملیات جستجو با یکدیگر گفت وگو می کنند، شرکت های دست اندرکار عملیات جستجوی این پرواز، تاکنون این فرضیه جدید را مورد تایید قرار نداده اند.
براساس این گزارش، تداوم عملیات جستجو نیازمند منابع مالی تازه است، تا علاوه بر ۱۳۷ میلیون دلاری که تاکنون هزینه شده است، هزینه های آینده را نیز مورد پوشش قرار دهد.
 
کلمات کلیدی : ام.اچ ۳۷۰ مالزی
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.