وقتی ایرباس نمی دهند تیم مذاکره کننده رامسخره می کنید
وقتی می دهند یک جور دیگه ایرادمیگیرید...
دکل نفتی را که شما خریدید و گم شد را اول تکلیفش را مشخص کنید که پول دهها و شاید صدها ایرباس توی آن نهفته بود (4115307) (alef-13)
اینکه تونستن هواپیما بخرن خوبه، ولی مشکل و نشانه عقب ماندگی این هست که قیمت بلیط سواری یا اتوبوس یک پنجم تا یک دهم قیمت هواپیما باشد، و عموم مردم امکان استفاده نداشته باشند. عقب ماندگی این هست که یک خانواده باید حقوق یک ماهش را برای خرید بلیط تهران-مشهد بدهد ولی در آمریکا یک دهم حقوق ماهیانه صرف مسافرت مشابه میشود... (4116620) (alef-11)
دوست عزیز، شما بفرمایید که چرا با وجود این همه درآمد نفتی، در ۵۰ سال گذشته، رشد اقتصادی ایران یک پنجم چین بوده؟ اگر اجئزه بدهید جواب آن را خدمت شما میدهم. دلیل اصلی آن این است که ما مردم و کارشناسان ما، هرگز به صورت علمی و درست، نخواستیم از مسئولان سوال کنیم که چه شد و چرا شد و همیشه در همان ساختارهای فرسوده به دنبال تزریق تجهیزات و ابزار جدید بودیم! بروید ببینید همین شرکت هما، که این هواپیماها برای آن خریده شده است، چه اندازه تورم نیروی انسانی دارد، حتی یک سایت قابل اتکا فروش اینترنتی (که در دنیا امروز حرف اول برای شرکتها هوای را میزند) ندارد! دهاه ساختمان ستادی و صدها پست و مقام نجومی بگیر دارد که حتی در بسیاری از موارد نیازی به آن نیست، چند هزار میلیارد بدهی انباشته و چند هزار کارمند مازاد دارد که هرگز آن را قادر به رقابت اقتصادی حتی با شرکتهای هوایی خاورمیانه نمیکند چه برسد با شرکتهای اروپایی و اسییای شرقی! حالا شما دفاع میکنید که در این شرکت، چند ده هواپیما جدید ، بدون کوچکترین تغییر در ساختار آن ، با پول نفت وارد شود؟.... اتفاقی نمیفتد، تنها ۴۰ سال آینده هم ، همین خواهد بود و هرگز ایران به سوی پیشرفت واقعی و رقابتی حرکت نخواهد کرد و همه هم مانند ۴۰ سال گذشته، انتقاد خواهند داشت که چرا... البته هما تحریم بوده، و تقصیر خود او نبوده، ولی این تحریم فقط فروش هواپیما نبود، بلکه تحریم دانش و تخصص روز هم بود که تا آن حل نشود، فقط مانند شرکتهای خودرو سازی که با افتخار میگن، داریم با کره ،ژاپن، آلمان، فغانسه و... برای مونتاژ ماشین قرارداد میبندیم، هیچ تحول کیفی به وجود نخواد آمد، و ایران ایر، مانند ساپا، ایران خودرو، ارج، بانکها و... سخترهیی خواهند بود که مانند حفره سیاه، امکانات نفتی و دلارها و بودجه دولت و در واقع ملت ایران را خواهند بلعید و تبدیل به فیشهای نجومی خواهند کرد. (4116866) (alef-11)
عزیزم قیمت بلیت هواپیما تهران تا مشهد را جستجو کن. میبینی که توان پرداختش را بسیاری دارند. (4116912) (alef-13)
حقوق يك ماه يك خانواده دويست هزار تومنه؟ شما يا از قيمتها خبر نداري يا اونقدر بي انصاف هستي كه مغرضانه نظر مدي! (4117176) (alef-3)
عزیزم خانواده گفته شد! نه شخص و همچنین عموم مردم مطرح هستش نه اقلیت که انگار شما هم جزوی از آن اقلیت هستید (4117223) (alef-11)
اتفاقا نشانه پیشرفت هست، همه پیشرفتها نباید لزوما پیشرفت تکنولوژی باشه، همینکه از نظر فکری پیشرفت کنیم که خرید هواپیما لازمه خودش پیشرفت بزرگیه (4116682) (alef-11)
توسعه صنعت هوایی یکی از زیرساختهای بسیار مهم برای پیشرفته نه اینکه خودش پیشرفت باشه ولی زمینه ساز پیشرفته. (4116864) (alef-3)
متوسط عمر هواپيماهاي هواپيمايي قطر زير ٥سال وتا سال ٢٠٢٥ اين كشور ٥١ميليارد دلار هواپيما سفارش داده است حالا مقايسه كنيد جمعيت اين كشور را با ايران ٨٠ميليوني ونتيجه بگيريد كه اين خط هوايي كليه مسافران منطقه را جابجا ميكند در حاليكه ايران مي توانست اين پروازهاي ترانزيتي را انجام دهد وبفهميد جايگاه ايران در اين بخش كجاست ؟باز هم لجبازي كنيد با دنيا (4116816) (alef-11)
دوست عزیز ، کّل شهروندان قطر، ۳۰۰ هزار نفر است(بقیه کارگر خارجی هستند) ولی صادرات نفت آن یک میلیون، و صادرات گاز آن، ۱۷۰ میلیارد متر مکعب است، یعنی از کّل صادرات نفت ایران بیشتر درآمد دارد! در مورد امارت هم، همین است، کّل شهروندان آن زیر یک میلیون نفر است و صادرات نفت آن بالای ۲.۷ میلیون بشکه است یعنی بیشتر از ایران است. هر دو آنها برای تبلیغ کشور خود، چند ده یا حتی چند صد میلیارد دلار در فرودگاه و خرید هوپیما و به خصوص دو خط هوای قطر ایرویز و امارات تزریق کردند و به همین منظور است که میبینید که هر دو برای تبلیغ بزرگترین تیمهای دنیا و ورزشگاههای معروف دنیا را استخدام میکنند.. آیا این ساده انگارانه نیست که ما بخواهیم مانند آنها عمل کنند.... چین در سال ۲۰۱۶ بالای ۴۰۰ میلیون مسافر(بعد از ۷۰۰ میلیون مسافر هوای در آمریکا) مسفر هوای جابجا کرده و سالانه تا ۳۰۰ فروند هواپیما وارد میکند، ولی هرگز حاضر نشده یک فروند هوپیما ا ۳۸۰ بخرد، ولی این امارت و قطار، بالای ۲۰۰ فروند فقط ا ۳۸۰ خریدند؟! میدانید چرا؟! چون با پول نفت میخواهند نام کشور خود را با خط هوایی خود معروف کنند... آیا ایران باید مانند آنها باشد؟! در استفاده هوایی مسافران ایران از این دو شرکت استفاده از رانت و سوبسید آنها است ، همانطور که همه کشورهای پیشرفته و مرفه دنیا، بسیاری، به دنبال استفاده از این دو شرکت هستند، چون ارزانترین سرویسها را ارائه میدهند و بسیاری مطلب دیگر... (4116883) (alef-11)
پیشرفت مهمه، سرعت و امنیت سفر هم مهمه، ولی برای همه مردم، نه برای ۷٪ درصد مردم. (4117122) (alef-11)
من نمی دانم چه اصراری است ایرانیان با دو تا کانال تلگرامی و فیس بوک علامه دهر می شوند و همه استدلال ها هم شبیه هم تا یک نفر انتقادی به دولت می کند مانند دولت مدبر ومعتدل شروع می کنند به انگ زدن توهین کردن و تحلیل سیاسی بدون اینکه اصولا پاسخی به انتقادها بدهند می گویند هواپیمایی قطر تمام پروازهای ترانزیت را انجام می دهد چرا ما نه!!!!! واقعا شمال بروید مطالعه کنید و بخوانید آیا وقتی قطر شروع کرد به خرید هواپیما تمام ملت و مسئولین دولتی این قدر بچگانه ذوق مرگ شدند؟؟ آیا خرید هواپیمایی که قرار است در خطوط داخلی پرواز کند می تواند ترانزیت های منطقه ای انجام دهد؟؟ واقعا شماها که شروع می کنید لایک و حمله اصلا مطلب را خوانده اید ؟؟ می دانم فعلا جوگیر خرید یک هواپیما شده اید و شوربختانه غافلید که دارید به دنیا پیام می دهید اگر می خواهید بر سیاست و مردم ما تاثیر بگذارید باید آن قدر آن ها را تشنه نگاه دارید تا یک آب نبات دادید ذوق مرگ شوند و شروع کنند امیرکبیر سازی ادامه بدهید و نتیجه آن را خواهید دیدکه روزی فیلم های سینمائی متعددی در تمسخر ایرانیان ساخته شودو ایران و ایرانی می شود مضحکه مانند شیخ نشین های خلیج فارس (4117182) (alef-11)
یعنی شما فکر می کنید ایران ایر می تونه با قطر ایرویز و امسال اون با خرید هواپیما رقابت کنه و بازار مسافرت منطقه رو صاحب بشه؟!! به نظر شما چرا شرکت های اروپایی مثل لوفتانزا، کی ال ام و بریتیش ایرویز نمی تونن با قطری و امارات رقابت کنن و صداشون در اومده؟! اندکی فکر. (4117620) (alef-3)
روحانی و ظریف مچکریم (4116845) (alef-11)
حمل و نقل یکی از مهمترین زیرساختهای توسعه است. در دنیای امروز حمل و نقل هوایی به هیچ وجه صنعت لوکسی به حساب نمیاد و بسیار ضرروریه. مثلا برای رفت و آمد متخصصین و اساتید و سرمایه گذاران یا برای گسترش گردشگری یا مثلا برای پست و یا انتقال بیماران خاص و غیره. حتی افراد طبقه متوسط هم در خیلی از کشورها برای سفرهای کاری یا سفرهای عادی حداقل بعضی وقتها از هواپیما استفاده میکنن. (4116846) (alef-11)
برادر عزیزم
تیم مذاکره کننده از مناظره فرار میکه یک بار برای همیشه بیان مناظره کنند تا دهان ما را ببندند (4116920) (alef-13)
بنظرتون اجازه مناظره بدهند دوستان ظرفيت دارند بشنوند يا بازم"بگم بگم "راه ميوفته.... (4117317) (alef-3)
اگر فقط يکبار جليلی زمانی که مسوول بود توی تلويزيون مناظره کرده بود حرفتو تاييد می کردم (4117586) (alef-3)
مشکین نقاب
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۲۳:۵۲:۱۸
چند نفر توی این مملکت هواپیما سوار می شن؟ چند نفر گشنه هستن؟ چند نفر بی کارن؟ چند نفر هستن که شش ماه حقوق نگرفتن؟
چند برابر قیمت یک هواپیما دادین که این هواپیما های مرجوعی رو بخرین؟
وزیر صنعت شما چقدر سود کنه که دیگه دست بردار بشه و چند تا کارخونه دیگه باید به اسم اقوام وزیر بخوره تا راضی شه؟
آقایون هیچ کس نمیگه که هواپیما بده!
باج دادن، اولویت بندی نکردن، استفاده ابزاری و تبلیغاتی از این ماجرا برای رای آوردن اینا بده! لطفا متوجه شین... پشت پرده ها رو ببینیم. (4117030) (alef-13)
حمید جنوب
۱۳۹۵-۱۰-۲۶ ۰۱:۴۴:۳۶
عزیزم پول که ندادیم بخریم. پول هایی که از کشور خارج شد رو دارین اینطور زنده میکنن.
اون زمانی که میلیون میلیون بشکه نفت رو دادیم و پولش رو کشورهای خریدار تحت عنوان مشکلات انتقال ارز به ایران نمیدادن، باید فکر اینجاش میشد. (4117128) (alef-11)
جناب شما معلومه خیلی عصبانی هستی
خودتا کنترل کن (4117782) (alef-3)
صمصام
۱۳۹۵-۱۰-۲۶ ۱۶:۵۹:۴۷
آقای مشکین :
همه احاد ملت در کشور ما حق دارند از بهترین وسایل نقلیه برخوردار باشند .حتی یک نفر !!!!!!!
ما هم کشته مرده یه دونه هواپیما نیستیم
اما کشوری که بعد از 38 سال و به دلیل تحریمهایی که روزی کاغذ پاره بود حالا اسمش تحریم شده وظالمانه است وقتی موفق شده یکی از مهم ترین اون تحریمها رو برداره این دیگه باج دادن نیست بلکه یک موفقیت بزرگه
.کسی هم از این ماجرا استفاده ابزاری نکرده .
در ضمن هواپیمای مرجوعی هم چیز عجیبی نیست سطل ماست نیست که باز شده باشه !!!!کشور اسپانیا نتونسته پولش رو پرداخت کنه ما خریدیم .لطفا با الفاظ و کلمات بازی نکنید ، (4118294) (alef-11)
میگی استفاده تبلیغاتی؟؟؟
اتفاقا اگه دولتی برای رای اوردن هم خدمت کنه خیلی هم خوبه
انقدر نق نزن (4118548) (alef-11)
همه اینها که گفتی نتیجه سیاست های دولت قبل است (4120583) (alef-3)
مشکل امروز ایران آینه که هر کسی راجع به هر چیزی نظر میده!!!به عنوان مثال راجع به این موضوع باید کارشناسان و صاحب نظران در این رآبطه باید نظر بدهند! (4117121) (alef-11)
من ۴۰ بار در سفرهای خارجی از یک و نیم ساعت تا ۱۷ ساعت پرواز با هواپیما سفر کرده ام و بیش از ۲۰۰ بار در سفرهای داخلی،
از نظر شخصی خرید هواپیما پیشرفته و نو برای من خیلی خوب و ایده آل است، اما از نظر انسانی، خلاف وجدان و مروت و عدالت است که هموطنان ما در جاده ها و خطوط ریلی مصدوم و مجروح شوند و دولت به فکر خرید هواپیما برای کمتر از۱۰٪ درصد مردم باشد، البته من نه حقوق نجومی می گیرم ، و نه از ذخایر نظامم. (4117135) (alef-11)
مشعود
۱۳۹۵-۱۰-۲۶ ۰۷:۱۵:۵۸
دولتمردان یازدهم اعلام کرده که تا زمان انتخابات ریاست جمهوری سال آینده نمیتواند هواپیماهای مورد نظر ایران را بسازد و به کشورمان تحویل دهد، بنابراین قرار شد دو هواپیمای مرجوعی که قبلا اسپانیاییها پس فرستاده بودند را به ایران تحویل دهند.
حالا خودتان قضاوت کنید. (4117206) (alef-11)
۴۰ سال هواپیمایی نو رابعلت های مختلف ازجمله تحریم نتوانستیم بخریم حالا بابرجام توانستیم اینکارراانجام دهیم کسی نگفته هواپیما نشان پیشرفت است بلکه نشان اعتدال وسیاست عقلانی است (4115339) (alef-13)
سيمان در قلب راكتور آب سنگين أراك هم نشأنه عقلانيت سياسي است
ركود بي سابقه بيكاري و حجم نقدينگي و وعده هاي محقق نشده هم عقلانيت سياسي است
افزايش قيمت دلار و خود را به خواب زدن براي جبران بودجه عمومي
بيمه همگاني كه چند ده هزار ميليارد بدهي روي دست دولت گذاشته و در مرز ورشكستگي است
طرح تحول درآمد پزشكان كه وزير دولت ميگويد وقتي ٦٠ ميليون حقوق يك پزشك بيمارستان است ازآن پزشك قدر داني هم ميكنيم چون بيش از ٣٠٠ ميليون در ماه براي بيمارستان كار كرده!
شور و حال بازار كار و اميد خانه دار شدن مردم كه به بهانه بد مسكني لغو شد
بخاطر بد مسكني لغو نشد بخاطر عدم نفوذ مهر مسكن مهر به آحاد جامعه قطع شد
گفتند خانه ساخته اند وسط بيابان كه نه مدرسه دارد نه بيمارستان و نه ....
يكي نيست بگه كي طرح اكثر واحد هاي دانشگاه آزاد رو داده كه يا نوك كوهه يا قعر بيابان!!!
بعد از ٤ سال هنوز براي مطرح شدن در انتخابات مشكلات را به گردن دولت قبل مي اندازند
دولتي كه سخنگويش ذخاير ارزي صندوق توسعه ملي را ذخاير نظام مي داند مردم را چه فرض كرده؟
اينها همه نشانه عقلانيت سياسي بود كه شما داشتيد
با اين همه باج به امريكا ٣ تا هواپيما دادند دستتون كلي ارزش مادي و معنوي ازتون گرفتند
در دولت قبل مي شد با يك هزارم هزينه برجامي كه به طرف مقابل داديم اين هواپيما ها را از بازار سياه تهيه كرد
برجام خسارت محض
تلفيقا هيچ (4116433) (alef-11)
خرید ایرباس نشاندهنده از بین رفتن ستون تحریمهای 10 ساله که خیر بلکه تحریمهای 40 ساله است.
احسنت به دیپلماسی کشور (4116535) (alef-3)
به نظر من هم خرید هواپیما یک تصمیم واقعی و عقلانی است. نه پیشرفت نیست ولی فرستادن میمون به فضا هم پیشرفت محسوب نمی شد. چون در دنیا چرخ را اختراع کرده اند ما دوباره میخواهیم اختراع کنیم. (4116762) (alef-11)
احسنت 40 سال می تونستیم بسازیم چرا تا الان انقدر دوستان دنبال خودکفایی نبودن؟؟؟؟؟ (4116772) (alef-11)
هواپیما زمینه پیشرفته. بعدش هم مقایسه هواپیمای مسافربری در شرایطی که ناوگان ایران بعد از 40 سال نو نشده، با اتوموبیل لوکس یک جورایی نشوندهنده اینه که نویسنده مقاله میخواد فقط ایراد بگیره.
گسترش صنعت هوایی یعنی گسترش توریسم، گسترش سرمایه گذاری، رفت و آمد بیشتر اساتید و متخصصان و کاهش خروج ارز. (4116826) (alef-11)
اصغر فخریه کاشان قائم مقام وزیر راه در امور بینالملل در نشست خبری حاشیه ورود نخستین ایرباس 321 هما :
"وی اظهار داشت: در صورت تأمین مالی توسط ایرباس برای این قراردادها بازپرداخت ۱۰ ساله و در صورت تأمین مالی توسط مؤسسات مالی دیگر بازپرداخت ۱۸ ساله خواهد بود."
یعنی تا به حال خبری از تأمین اعتبار نبوده و هر چه بوده، پول نقد چمدانی از طرف ایران، و جنس برگشتی و مانده رو دست ایرباس برای فروش است تا سال بعد چه شود و آنها به ایران این امتیاز را بدهند که ایران با نرخ بالا از آنها وام بگیرد یا خیر؟!! (4115344) (alef-13)
همین هم هنره
تا قبل از این با دوبرابر قیمت هم کسی به ایران هواپیما نمیفروخت (4116561) (alef-3)
شما بفر مایید سوار شدن به هو اپیما برای مسافرت و یا کار و یا رفتن به تعطیلات خلاف است و نباید هواپیما خرید و یا اگر می خریم از رده خارج تکنولوژی های روسی و یا چینی بگذریم که انها هم از بویینگ و ایر باس خرید می کنند.
شما بفر مایید مملکت هواپیما برای چه می خواهد؟ اقای محترم بفرماییدچرا هر کار خوب و درستی که برای منافع کشور لازم است سیاسی می کنیم؟ فکر نمی کنید مردم را خسته و روح انها را نسبت مملکت، دولت، حکومت و نظام ازرده می کنید؟ شما وسیله نقلیه عمومی متعلق به دولت را با اتومبیل چند صدمیلیونی افرادثروتمند که اغلب انها نیز در دورانی که شما و دوستانتان خاموش بودید اینگونه ثروت ها را اندوخته کردند یکی می کنید؟ ایا بایستی یا مردم سوار هواپیما نشوند و یا اگر می شوند از فلان ایر لاین خارجی استفاده کنند و دلار به جیب انها بریزند؟
اگر ما مردم جدا از تمایلات سیاسی خود منافع ملی و وجدان خود را در نظر بگیریم که می دانم سخت است، باور بفرمایید سالیانه این تعداد از دانشجویان نخبه خودو تحصیلکرده هایمان مهاجرت نمی کردند و در میان کشور های جهان رتبه نخست را در فرار مغز ها از کشورمان کسب نمی کردیم که خسارات ان جدا از دست دادن انها بالغ بر میلیارد ها دلار می گردد (4115359) (alef-13)
برادر جان، شما مگر هروز سوار هواپیما می شود که اینطور جوش آوردید، ۹۹٪ سفرهای حتی کسانی که با هواپیما سفر می کنند سفرهای جاده ای است، مسافت های ۱۵۰ و ۲۰۰ کیلومتر را که با هواپیما طی نمی کنند ، درد اصلی این نیست که چرا هواپیمای نو خریدیم، درد یا اعترض اصلی به دولت نوع نگاه و عملکرد دولت است، وقتی سالی نزدیک به یک میلیون پراید و پژو وسمند بی کیفیت و غیراستاندارد و بدون ایمنی تولید می شود ، این یعنی نابودی
سالی ۷ میلیارد دلار ثروت مردم و ۲۰ هزار کشته و ۴۰ هزار مجروح. آیا اگر ۲۰ سال دیگر صنعت کشور را .... اداره کند وضع از این بهتر می شود؟؟!!!! و آیا اگر ...... حرف اصلی مردم این است کسی باید صنعت این کشور را اداره کند که بتواند ظرف ۱۰ سال ۴ نوع خودرو داخلی ، نه مونثاژ ، با استاندارد جهانی تولید کند.و نه دولت قبل اینکاره بود و نه این دولت. (4117141) (alef-11)
"خبرگزاری رویترز گزارش داده شرکت هواپیماسازی آمریکایی بوئینگ بر خلاف رقیب فرانسویاش ایرباس، سفارشهای ایران برای خرید هواپیما را در فهرست فروش سالانهاش ثبت نکرده است.
در حالی که ایرباس تمامی 100 سفارش خرید ایران به استثنای دو مورد از آنها را در فهرست سفارشهای سال گذشته ثبت کرده رقیب امریکایی 80 سفارش ایران را به حساب نیاورده است.
بوئینگ گفته که این شرکت آمریکایی هنوز قدری از اقدام ایرباس و اینکه توانسته همه سفارشهای مربوط به ایران را ثبت کند سردرگم است."
همان دو موردی که شرکت اسپانیایی خرید آن را کنسل کرده و رو دست ایرباس مانده بود و در نهایت با پول نقد(برد برد واقعی برای ایر باس) تحول ایران گردید!
(4115368) (alef-13)
شما كه ماشاالله تو همه چيز صاحب نظري خبر داري كه بخاطر تحريمها ياتا بليطهاي ايران اير رو از شبكه فروشش خارج كرد؟ يعني خريد هواپيما به كنار، حتي اجازه استفاده از همون هواپيماها رو هم كم كم نميدادند. حالا كه تحريمها رفته و دارين هواپيما ميخريم اينو نگي چي بگي؟ چرا خوشتون مياد به بعدي فكر كنيد؟ (4116509) (alef-3)
رویترز یه غلطی برا خودش کرده ! مگه نمی گفتید به این خبرگزاریهای دروغ پراکن اعتنا نکنید پس چرا حالا نظرشان برایتان قابل استناد شده ؟! (4116510) (alef-3)
عزیزمم راجع به پرداخت پول نقد سند و مدرکی داری؟ (4116537) (alef-3)
چون تحویل بوئینگ از سال 2018 شروع میشه و امسال 2017 هست
ایرباس هم 8 تا هواپیما رو امسال تحویل میده و بنابراین تو فروش امسالش ثبت میکنه
در کل من نظرم اینه کل 180 تا رو از ایرباس بخریم
چه دلیلی داره پول بیزبون رو بدیم به کشور دشمنمون یعنی آمریکا (4116859) (alef-11)
چه چیزهای بی ربطی را به هم ربط داده بودی نویسنده محترم
مهمترین زیر ساخت حمل و نقل هوایی بر خلاف حمل و نقل جاده ای و ریلی خود هواپیماست نه جاده و راه آهن بنابراین وقتی هواپیما نداشته باشی فرودگاه هایت در بهترین حالت (در شرایط مناسب سیاسی با دنیا) فقط می شود محل نشست و برخاست ایرلاین های خارجی که آن هم خوب است ولی حضور یک ایرلاین معتبر داخلی با هواپیماهای مدرن قطعا آرزوی همه ملت ایران است (4115394) (alef-13)
ایران ایر یه سایت اینترنتی درست نداره. حالا ۱۰۰۰ تا هواپیما داشته باشه چه فایده! (4115439) (alef-3)
ایرباس مرجوعی، در ازای تعهد ایران به عدم پیگیری تمدید تحریم ۱۰ ساله!!! مهم منافع جناحی اعتدال است! (4116158) (alef-3)
مسعود
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۱۸:۱۵:۳۲
کی میخواهید یاد بگیرید بزرگ فکر کنید. (4116536) (alef-3)
از قضا بزرگ فکر میکنند
به پولهای بزرگی که در تحریم ملت هست! (4116861) (alef-3)
با سلام به دلواپس محترم ،عزیزم هرجنس مرجوعی که بد نمیشه این نوع ایرباس از بهترین هواپیماهای میان برد است شرکت ایرباس یک برند است.با این حال خرید هواپیما ده ها خاصیت برای مردم ایران دارد که ذکر آنها زیاد وقت می برد .اولین آن آرامش هموطنان است که سوار آن می شوند ومن وشما صرف نظر از اینکه بتوانیم سوار شویم یا نتوانیم، باید خوشحال باشیم که هموطن ما باآرامش مسافرت خواهند کرد که این نکته از نظر اخلاقی بسیار مهم است. منافع دیگر بماند (4116581) (alef-11)
مرجوعی رو خوب اومدی
فک کردی ایران خودروئه؟!
ایرباس 321 صف خرید 1700 تایی داره (4116860) (alef-3)
ایر باس بهتره یا دکل های نفتی گم شده ، هردو یک قیمتند! (4117524) (alef-11)
الف جان تشکر که اجازه طرح مسائل از هر دو طیف دیدگاه را می دهی
دوستان لطفا بدون حب و بغض نظر بدهند استفاده کنیم (4116164) (alef-13)
1000 تا سایت داشته باشه هواپیما نداشته باشه خوبه؟ (4116196) (alef-13)
نوسینده عزیز ... اگر قبول نداری که ناوگان هوایی کشور بعد از چهل سال نیاز به هواپیمای جدید داره ... من دیگه حرفی ندارم.
ضمنا با اینکه کسی که خودشو زده به خواب رو نمیشه از خواب بیدار کرد صرفا جهت تلنگر عرض میکنم ... در مورد مثال مازراتی ... استدلالتون کاملا اشتباهه .. چون مازراتی یک خودروی لوکسه .. ولی در مورد هواپیما بحث هواپیمای لوکس نیست بلکه بحث نو سازی ناوگان فرسوده هوایی کشور هست.
مطمئنن در خودروسازی نیز بحث نو سازی خودروهای شهری و از رده خارج کردن خودروهای قدیمی و بی کیفیت با ایمنی پایین، باید جزو اولویت های صنعت خودو سازی قرار بگیره. (4116271) (alef-11)
اخه پورشه و مازراتی که که تمعلق به فرد است و به یک یا دو نفر سرویس میدهد را با هواپیما که متعلق به کشور و به هزاران نفر سرویس میدهد را با یک چشم نگاه میکنی؟!!!یعنی همینطور که شما داری توجیه میکنی پس من هم حق دارم به درایت شما شک کنم. (4115462) (alef-13)
شهروند
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۱۲:۴۷:۵۶
چه کسی ادعا کرده که خرید ایرباس نشانه پبشرفت است؟ (4115814) (alef-3)
پس اخبار مصاحبههای وزیر مربوطه و سایر مدیران اقتصادی دولت را دنبال نمیکنید (4115846) (alef-3)
مصاحبه ها را دنبال کردم و دریافتم هدف از خوشالی در خرید ایرباس بیشتر شکست نمادین اجماع جهانی علیه ایران است
البته چنانجه اساسا دشمنی تمام دنیا و تحریم و فقر و بی دارویی مردم و ... برای بعضی ها اهمیت داشته باشد!!!! (4116152) (alef-13)
البته حرف شما درسته ولی بی دارویی مردم به خاطر تحریم نبود!! به سخنان خانم دستجردی مراجعه بفرمایید!!! (4116615) (alef-3)
بله نشان پیشرفت است اما نه لزوما در صنعت هواپیماسازی بلکه در ارتباطات سیاسی وجهانی واین که توانسته ایم بعد از 37 سال قفل تحریم فروش هواپیما به کشورمان آنهم به جرم حامی تروریست بودن را بشکنیم ویک تو پوزی محکم به مروجین این اتهام بزنیم! این اگر پیشرفت وپیروزی نیست پس چیست ؟! (4116382) (alef-13)
خرید هواپیما میتونه زمینه پیشرفت باشه نه نشانه پیشرفت! (4116836) (alef-11)
تولید کردن نشانه پیشرفت است. ولی کم کردن تلفات مسافران هوایی از هر پیشرفتی واجب تر است. (4117933) (alef-11)
نشانه پیشرفت نیست نشانه اعتبار که هست یا می خواهید تا ابد توپولوف سوار بشوید ؟ (4116128) (alef-11)
اعتبار رو فرستان ماهواره به فضا میاره که به لطف دولت کلید سازمان فضایی هم منحل شد (4116177) (alef-13)
يكي از روشهاي آزمايش موشكهاي بالستيك پرتاب ماهواره توسط اين موشكهاست! زياد تو جزييات نميرم چون فكر نكنم كشش داشته باشي (4116469) (alef-3)
منظورت همون میمون بود که سیاه رفت فضا سفید برگشت ؟! بعدش ماهواره به چه درد این مردم می خوره وقتی یه هواپیمای سالم وامن نداشته باشن که باش سفر کنن؟ (4116520) (alef-3)
والا هواپیما به درد میخوره نه ماهوا ره من با شما موافقم (4116807) (alef-11)
مطمین باش اگر تکنولوژی اون ماهواره ملی بود ما هواپیما هم می توانستیم تولید کنیم. (4116718) (alef-11)
مقایسه ایرباس با مازاراتی قیاس مع الفارق است.
جایگزین ایرباس، هواپیماهایی است که جان ما را به خطر می انداختند، اما برای مازاراتی چنین نیست و جایگزین ایمن دارد.
ضمنا اگر ایرباس هما نباشد باید برای سفر خارجی، از خطوط هوایی خارجی استفاده کنیم که ارز از کشور خارج میکند ولی مازاراتی خودش خارج کننده ارز است. (4116142) (alef-13)
اما از نظر ايمني و امنيت هموطنان به عنوان يك اولويت اصلي هست كه جا دارد از دولت برا اين كار بزرگ قدرداني كرد (4116149) (alef-3)
کاری که اقتصاد کشور رو به ورته نابودی کشونده اختلاس های چند هزار میلیاردی در دولت قبل، نه خرید چند هواپیما که نیاز مردم کشور محسوب میشه (4116155) (alef-13)
مشکل اینه که برخی فکر میکنن هواپیما یک کالای لوکسه. در حالی که در دنیای امروز صنعت هوایی یک صنعت ضرروریه. ما به علت تحریمها نتونسته بودیم توی این زمینه پیشرفت کنیم و باعث شده بود حمل و نقل هوایی گرون باشه و پردردسر. (4116869) (alef-11)
اصلا معلوم نیست بحث سر چیست؟ یکبار بحث اینکه که خوب بود جای ایرباس یک هواپیمای دیگر می گرفتیم که بحث کارشناسی خیلی فنی است که جای ان در سایت نیست چون از حوصله غیر کارشناسان خارج است این تحلیل ها را متوجه شوند و بعد قضاوت کنند. یک موقع بحث سیاسی است که معلومه از دو جهت برخی ناراحتنند اول این که خلاصه یک موردی مثبت از برجام است و نمی توانند بصورت مطلق برجام را بعنوان کلاه گشاد بر سر ایران جلوه دهند و دوم این که با هواپیماهای مدرن و نو بهتر میشه خدمات داد بنابراین امکان تاخیر و ابطال پرواز و خدای نکرده سقوط کمتر میشه و نمی توان وزیری که هم خطشان نیست را به بی کقایتی متهم کرد. البته مورد سوم هم هست که شامل همه منقدان ورود ایرباس نیست ولی معلومه که در معامله شفاف و روشن و بدور استفاده از تکنیک های دور زدن تحریم دیگر نمی شود اقسام سو استفادها را کرد (4116157) (alef-13)
احسنت سعید جان . (4116525) (alef-3)
فقط بحث ورود یک کالای لوکس نیست
مهمترین بحث و خوشحالی مردم از اینه که تحریم و طلسم چهل ساله شکسته شد. (4116165) (alef-3)
کاملا با شما موافقم (4116802) (alef-11)
دیگه چقدر بدبخت شدیم، یه هواپیمای معمولی که کشورهای آفریقایی هم دارن شده کالای لوکس. (4117131) (alef-3)
اولا این دو موضوع با هم فرق دارند ثانیا اگر خرید ایرباس نشانه پیشرفت نیست اشکالات هرروزه هواپیما وبه خطر انداختن جان هموطنان قطعا نشان از عقب ماندگی یک کشور است تاکی میخواهیم چشممان را بر حقایق ببندیم (4116193) (alef-13)
شما سخت نگیر انتخابات نردیکه بالاخره باید یه انتقادی بکنند دیگه. (4116714) (alef-11)
من اصلا اصلاح طلب نیستم و زیادم از برجام خوشم نمیاد. ولی واقعا ناوگان هوایی کشور از بین رفته بود. هواپیماهای ۴۰ ساله. چون خیلی خیلی خطرناکن و واقعا شوخی بردار نیست. بعدشم این غربیا که بد قولن بهتره تا نزدن زیر برجام کامل اینارو ازشون میخریدن. بعدشم در بلند مدت اینا برای کشورمون درآمد زان. این کار نیاز بود کلا. بعدشم تو رو خدا یه عده دست بردارین شدین اصلاح طلب و اصولگرا. تا حالا هر دوشون بد بودن تو مدیریت کشور و الکی خودتون رو وارد این بازی های سیاسی نکنین چون هیچی بهتون نمی ماسه. (4116241) (alef-13)
اصولا هيچ غير اصلاح طلبي از برجام خوشش نمياد! اگر اصلاح طلب نبوديد و از برجام دفاع ميكرديد متعجب ميشدم. اما دركل بابت نظرتون سپاسگزارم (4120331) (alef-3)
شاهرخ
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۱۵:۵۶:۵۴
در کمال احترام چرا واردات مازراتی رو به اندازه ایرباس می دونید؟؟؟؟
اصلا قیاس مع الفارق هستش......شما در هر جای دنیا در صورت نبود منع اشخاص خصوصی هر جنسی رو به هر شکل و قیمت می تونن بخرن و استفاده کنن .....تو ایران هم همین طوره......
ولی معالادت و معاملات دولتی داستانش مجزاست و مشمول مقررات بین المللی و تمکینی هستش...... و چون ما تحریم بودیم این اتفاق شکستن یک تابو بود که به این شکل شکسته شد و این نمود الحق نشان دهنده شکستن تحریم هاس.......
خلاصه از یک جا باید شروع شه و این معامله مثله معاملات نفتی نبود که نشه نمایش داد و این نمایش یکجور جنبه روانی داره و نمایشش بسیار پر اهمیته....
خواهشا کم لطفی نکنید کسی که قلم بدسته مطمنا آدم دانایی هست این انکار یا جهت به جوش آوردن جماعت جاهل هست یا اینکه قلم برای دست شما سنگینه.........
با سپاس (4116254) (alef-13)
من متوجه چندتا چیز نمی شوم! سیستم حمل و نقل ما فرسوده است و باید نو و به روز بشود که به شکر خدا در حال انجام است، خیلی خوبه! به خدا پرواز فقط برای مسافرت نیست! حمل و نقل هوایی هم هست و .....
این جمله که ما باید خودمان هواپیما بسازیم و.. به نظرم شعار است! اولا یکم بررسی کنید وضعیت تکنولوژی و هزینه تمام شده برای تولید! روی هوا صحبت نکنیم! روی خیلی از مسائل تمرکز بشود برای تولید داخل خیلی بهتر است و نتیجه دارد. انقدر دنبال ایراد گرفتن از هم نباشیم. به دنبال رشد و پیشرفت ایران باشیم. یک اتفاق خوب برای کشور افتاد، این عالیه، ان شا الله که اقدامات بهتری برای پیشرفت مملکت هر روز رخ دهد (4116263) (alef-11)
پس سوار شدن آنتونوف ایران ۱۴۰ نشانه پیشرفته؟ یا پراید؟
این حق ایرانی است که از حداقل کرامت انسانی برخوردار باشد نه اینکه
با ایرلاین های عرب و ترکیه مسافرت کنه. چرا اونها نیان از طریق ایران ترانزیت بشن ؟ ما فقط می خواهیم مثل بقیه کشورها باشیم بقیه کشورها هم از نظر ما افغانستان و پاکستان و ایران 40 سال قبل نیست (4116274) (alef-11)
مازارتی به جهنم! ایران دویست سال دیگه هم به چنین پیشرفتی دست پیدا نمی کنه! حقا درست گفت ترکان که ما در حد آبگوشت بزباش هستیم! اما ایمنی مردم ایران بسیار مهم است (4116276) (alef-3)
فرض کنید کسی وسط بیابون داره از گرسنگی تلف میشه و یه نفر از راه میرسه یه ساندویچ کالباس بهش میده. حرف شما مثل اینه که به اون فرد بگیم فست فود برات ضرر داره نخور. ناوگان هوایی ما فرسوده شده و اگر به هر روشی تکمیل نشه سوانح مرگباری در انتظار مردم خواهد بود. اونوقت شما اومدید میگید خرید ایرباس پیشرفت نیست؟ (4116298) (alef-11)
حیدر علی
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۱۶:۲۸:۰۶
همین شهروندی که از خرید هواپیماانتقاد می کنه همیشه صندلی جلو و خوب هواپیمارا سفارش میده براش بگیرن.خبر نداره مردم از چی استفاده می کنن. (4116315) (alef-3)
مثلا خبرنگاران باید چجوری سفر کنن؟ مسئولان کشور چجور به استانها و نقاط مختلف برن؟ اساتید دانشگاه چطور؟ یا مثلا متخصصان؟ یا مثلا سرمایه گذاران خارجی رو میخوان با این وضع صنعت هوایی بیارن ایران؟ یا مثلا توریستهای خارجی رو؟ (4116872) (alef-11)
به نظر كل صادرات نفت كه در مجموع منهاى هزينه توليد ان ١٨ ميليارد دلار در سال ميشه رو بديم هوابيما بخريم اون وقت عالى ميشه اصلا كشور ما فقط هوابيما نياز داره (4116316) (alef-3)
عمده پول این هواپیماها بصورت قسطی پرداخت میشه از درآمد خود هواپیما یعنی فروش بلیت و پست! (4116975) (alef-13)
کاش جان و زندگی مردم براتون مهم بود.چرا یک ایرانی حق نداشته باشه با هواپیمای نو مسافرت کنه.حتما با هواپیمای تاریخ گذشته بره. تشکر از دولت محترم. (4116334) (alef-3)
کاملا درست که نشانه پیشرفت نیست اما نشانه شروع به رفع نقایص و کمبودها که هست. حالا دولت دیگری این کار را کرده بود میفرمودید به باشگاه فناوران آسمان شکاف پیوسته ایم!!
کمی هم انصاف داشته باشیم، قرار نیست این هواپیما رو کسی پس از دولت ببره خونه خودش، میمونه برای همین مردم و سرمایه کشور هستش. (4116338) (alef-11)
بحث پيشرفت نيست، خريد هواپيما يعني دنيا قبول كرده با ايران تعامل كنه، يعني به رسميت شناختن ايران. قطعاً كسي به داعش هواپيماي مسافربري نخواهد فروخت،
اين يعني ديدگاههاي منفي در مورد ايران و جمهوري اسلامي در حال تغيير كردن است، البته اگر برادران عزيز بذارن. (4116347) (alef-11)
مهران
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۱۶:۵۶:۱۶
چه مقایسه بی ربطی بین هواپیمای سافربری و موزارتی صورت گرفته . موزارتی را اگر باید مقایسه کنید باید با جت شخصی مقایسه کنید و ایر باس را با اتوبوس . (4116368) (alef-3)
البته مازراتي نه موزراتي (4117127) (alef-11)
خريد ايرباس نشانه پيشرفت نيست. اما اينكه به خاطر تحريم مجبور باشي هواپيماي دست دوم و سوم بخري و با جان مردم بازي كني اين نشانه اوج بدبختيه! بعدشم ايرباس با مازراتي قابل مقايسه نيست. ايرباس يك هواپيماي خيلي معمول توي ايرلاين هاي دنياست. متاسفانه ما اينقدر بدبخت شديم كه فكر ميكنيم مازراتي خريديم !! (4116369) (alef-11)
در هر جای دنیا یا لااقل تو این کشور هر کاری بکنی یک حرفی توش هست.اصولا بسیاری از کار ها یا خریدها نکات مثبت منفی داره - حالا یک عده منفی هاش رو میگن یک عده مثبت رو - در این حالت خاص بخری میگن اصلا لازم بود؟ یا چیز های واجبتر نیست؟ نخری میگن عدم ایفای تعهدات برجام و ... - آنچه مسلم است ناوگان هوایی کشور فرسوده و نیازمند بازسازی است. (4116370) (alef-11)
وقتی در برنامه ششم توسعه بجز یک بند آبکی برای ترویج گردشگری به سازمان هواپیمایی کشوری چیز دیگری اختصاص نیافته (تکرار میکنم برنامه پنج ساله ششم توسعه ) چه انتظاراتی از مجلس ودولت وشورای نگهبان و...... داذرید کشور جهان سومی اسمش می شود درحال توسعه وگرنه همون جهان سومی هست (4116376) (alef-13)
دوستانی که امنیت جان مردم را برای یک هواپیما دست اویز قرار میدهند بهتراست بدانند سالانه ۲۰هزار نفر درتصادفات جاده ای به علت عدم کیفیت خودرو های ساخت داخل کشته می شوند ولی دولت هیچ فکری به حال انها نمیکند وهمچنان از خودرو سازان حمایت میکنند .ایا جان هواپیما سواران از ماشین سواران باارزش تر است. (4116381) (alef-13)
آقا کاظم خیر ولی اتومبیل سوار سرعت وفرمان اتومبیل دست خودش است با کمی احتیاط می تواند سالم به مقصد برسد اما عده ای که جانشان را دست خلبانی می دهند که مجبور است یک هواپیمای نا امن وغیر استاندارد را بپراند گناه خونشان قطعا به گردن دولت است. (4116534) (alef-3)
طبق نظر شما که صحیح هم هست جان مسافران اتوبوس ها ومینی بوسها وقطار ها نیز دست خودشان نیست ودر دست راننده میباشد وقطعا کیفیت این وسایل نقلیه حایزاهمیت است هنوز کشته شدن هموطنان در حادثه قطار مشهد از ذهن مردم پاک نشده در ان حادثه چند برابر ظرفیت این هواپیما کشته شدند (4116720) (alef-11)
خدا همه رفتگان رو بيامرزه، در حادثه قطار مشهد ٤٩ نفر از هموطنانمون جونشون رو از دست دادند، و ظرفيت اين هواپيما در حدود دويست نفره! شما چطور حساب كردي در حادثه قطار مشهد چند برابر ظرفيت هواپيما كشته شدند؟ (4120342) (alef-11)
اولا دولت کلی در زمینه صنعت ریلی داره کار میکنه حداقل دو تا قرارداد خیلی بزرگ هم با خارجیها بسته در این زمینه مثل برقی کردن قطار تهران مشهد. بعدش هم وقتی صنعت هوایی گسترش پیدا کنه یک مقدار از بار جاده ها کمتر میشه. مخصوصا برای اونهایی که عجله دارن و تند میرن. (4116873) (alef-3)
درسته که کیفیت ندارن.ولی دلیل مرگ بیست هزار نفر طبق نظر کارشناسی پلیس فکر میکنم ۷۰ درصد خطای انسانیه. (4117065) (alef-11)
از نظر ايشان اينكه هر سال چند هواپيما سقوط كنه نشان پيشرفته (4116388) (alef-3)
پس بهتره سالي دوتا سقوط داشته باشيم تا بيشتر و زودتر پيشرفت كنيم! (4116484) (alef-3)
بنده خدا
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۱۷:۱۲:۰۸
در کشورهای همسایه مثل قطر و امارات و ترکیه شده وسیله رشد و در این جا شده یکی از هزاران بهانه برای برخورد با برجام .
صنعت هوانوردی از ارکان اصلی توسعه در کشورها است اما این جا متاسفانه جان آدمها شده ابزار تندروها برای برخوردهای جناحی (4116400) (alef-3)
تا قبل از این هواپیما هیچ کس ضرورت نو سازی صنعت هوایی ایران شک نداشت. از طرفی ایران با وسعت سرزمینی زیاد, سفرهای داخلی خود را به هواپیماهای بی کیفیت کرایه ای روسی و اوکراینی سپرده. از طرفی با تعداد مسافران زیاد سفر های خارجی خود را به شرکتهای اماراتی, قطری, و ترکی و بحرینی سپرده. حتی در این چند سال اخیر این شرکتها سفر های خود را به شهرهای اصفهان و شیراز و مشهد و کرمانشاه هم گسترش داده اند. چه شد که حالا که یک هواپیمای نو خریداری شد, همه جیغ بنفش سر می دهند؟؟؟!!!! (4116415) (alef-11)
اگر از وضعیت بسیار فرسوده ناوگان هوایی ایران مطلع باشید اولا این حرفها را نمی زنید دوما اصلا سوار هواپیما که امروزه از ضروریات هست نمی شوید. (4116442) (alef-3)
فكر ميكنيد آدم مطلع اصلا همچين حرفي ميزنه؟ معلومه كه از سر سيري مين يه تيكه به دولت بندازن و به به چه چه كنن (4116688) (alef-3)
هواپیما ایمن ترین و راحترین وسیله حمل و نقل است، باید بهترین هواپیماها رو بخریم و در ناوگان مان بزاریم.
اما خرید هواپیما هیچ چیزی رو نسبت به آخوندی تغییر نمیده ، آخوندی مسئول مسکن و مهر و تصادف قطار سمنان است. (4116459) (alef-3)
یعنی چی؟؟؟ جون مردم عادی رو با خرید هواپیمای نو با مازراتی یکی میکنید؟؟؟ متاسفم که همه چیز رو سیاسی میکنین! (4116493) (alef-3)
این هواپیماها رو از ما بهترون سوار یشن من که تا حالا هواپیما سوار نشدم به عنوان یک فرد عادی (4117712) (alef-3)
به هر حال بالاخره 4 تا هواپیما وارد کشور میشه.اگه یه بنده خدای دیگه بود که 10 برابر این پولو اختلاص میکرد و میرفت.... (4116497) (alef-3)
در این مورد هم مثل خودرو سازی می خواهند خودکفا باشند به خاط همین نگران اشتغال زایی در کشور هستد. (4116500) (alef-3)
ایرباس نخرن میگید برجام چه شد
بخرن میگید لازم نداریم
فروش نفت بالا نره میگید برجام چه شد
بره میگید چرا خام فروشی
شما میخواید تخریب کنید فرقی هم نداره دولت چه کار کنه چون در هر صورت شما تخریب میکنید (4116573) (alef-3)
احسان
۱۳۹۵-۱۰-۲۶ ۰۱:۱۹:۱۵
پسر خوب ،کسی قصد تخریب نداره، تخریب کار آنهایی است که بیل و کلنگ برداشتند و سانترفیوژ و رآکتور را تخریب کردند، شما اگر پول حلال به اندازه کافی داری سوار این هواپیما ها بشی، سوار شو و کیف کن سفر به سلامت، خیلی هم خوبه ، البته اگه نجومی ها و رانتی ها و اختلاسی ها و غارتگران بیت المال از قبل رزرو نکرده باشند که جایی برای شما نباشه، ولی اجازه بده آنهایی هم که فقط میتونن سوار اتوبوس و قطار بشن حرفشون به آقای روحانی بزنند که آقا اولویت با جاده ها و خطوط ریلی است که ۹۳٪ درصد مسافرت مردم با اینهاست، چرا باید مردم در اتوبوس و قطار بسوزند و خاکستر شوند؟؟!!!! این تبلیغات انتخاباتی با چند فروند هواپیما مردم را نادان فرض کردن است. (4117114) (alef-11)
ساختن موشک نشانه پیشرفته (4116593) (alef-3)
بله اگه واقعا بسازیم . نه از برادر کرده شمالی و روسیه (4116843) (alef-3)
واقعا ادم میمونه چی بگه...مازروتی چه ربطی به خرید هواپیما داره..یه مقدار بگذارید این مغز هوا بخوره....بد نیست....یه پیشنهاد به این اقا دارم یه سری به نمایشگاه هوای بزنید...گورستان...توپولوف..وهرچه پوف نگاه کنید...وامار سقوط ونقص هوایی را نگاه کنید...بعد..قضاوت...خداوند عقل وخرد واندیشه..را نعمتی بزرگ...به انسان بخشیدهr (4116672) (alef-11)
احمد حمزه لويي
۱۳۹۵-۱۰-۲۵ ۱۹:۳۸:۴۷
آقا تو را به خدا بريد توپولف دست دوم بخريد، ببينيم اين دلواپس ها دست از سرمون برميدارن يا نه؟
از هر موضوعي يک سوژه درست مي کنند براي اظهار فضل!
آخه خريد هواپيما هم نياز به فلسفه بافي و آسمون ريسمون داره؟ (4116675) (alef-3)
امثال توپولوف را گرفتند ، الان تو کشور پر است ، ولی برای مردم،
بوئينگ و ایرباس را دارن برای نجومی های چون ذخیره نظام هستند میگیرند که خدای نخواسته از دست نروند !!!!!!! (4117103) (alef-11)
فقط جهت اطلاع دلواپسان:
همون توپولوفهاي دست دوم هم أجاره اي بود يعني حتي رفيق پوتين هم حاضر نبود بفروشه !!!! (4117167) (alef-11)
خب ۸ سال کشور دست رییس جمهور محترم شما بود نه هواپیمایی ساخته شد و نه هواپیمایی خریداری شد. اگر نمی توانیم بسازیم حداقل باید بخریم. ضمنا در مورد مازراتی ما تحریم نبودیم اما این همه سال بعد از انقلاب تنها این دولت بود که توانست با دیپلماسی هواپیما برای ما بخرد. ضمن این که همه می دانند در دنیای امروز یک کشور نمی تواند همه چیز را خودش تولید کند. اگر عرضه داشته باشیم می توانیم با نوسازی ناوگان هوایی کشور اشتغال زایی کنیم. در آخر این که برادرانی که منتقد وارد کردن هواپیما هستید یک نگاهی به اطراف بیاندازید ما حتی دکمه و خلال دندان و زیپ هم خودمان نمی سازیم و از چین وارد می کنیم. اگر قرار باشد کاری کنیم اول باید از این سرمایه گذاری ها کوچک و زودبازده شروع کنیم. (4116704) (alef-11)
حالا شما چرا عکس بوئینگ ۷۴۷ را گذشته اید ؟ (4116709) (alef-11)
با سلام
ای کاش کمی انصاف داشتیم . وفقط از روحانی انتقاد نمی کردیم .بنده مهندس یکی از بزرگترین شرکت های فولادی هستم و گشایش ها در امور را از نزدیک شاهدم (4116793) (alef-11)
اين دوستانيكه از خريد هواپيما ايراد ميگيرن دقيقا همون افرادي هستن كه بخاطر رديف صندلي دعوا ميكنن!!!خريد هواپيما به تنهايي نشانه پيشرفت نيست اما نشانه شكستن تحريم ٤٠ساله اين بخش از تحريمهاست و كاري درجهت حفظ جان مردم كشورمون حتي اگه اوناييكه استفاده ميكنن جزء بقول شما مرفهين باشن كه نيستن.بهتره بجاي إيرادهاي بني إسرائيلي اون عينك حزبي رو دربياريد.باتشكر (4116901) (alef-13)
این خیلی حرف بی خودی است قیاس درستی نیست. هواپیما مثل قطار شهری و اتوبوس وسیله نقلیه عمومی است ولی مازراتی شخصی است. اگر خریدش هم نشانه پیشرفت نباشه عامل امنیت است. در ضمن نبود وسیله نقلیه عمومی به روز قطعاً نشانه پسرفت است. (4116919) (alef-13)
همه مخالف مقاله بودن! (4116992) (alef-13)
همین طرز فکر قرون وسطایی مملت رو به اینجاها کشونده (4117012) (alef-13)
ما یادمونه برای خرید یک موتور جت دست دوم ساخت خارج، آن هم به قیمت 8 برابر به دلیل تحریمها به این در و اون در میزدید و آخرش هم نشد پس چرا اون وقت به فکر ساخت هواپیما نبودید خوب اگه هواپیما تولید کنیم و تکنولوژیشو هم به دست بیاوریم برای همه افتخار هست از طرفی شما که تکنولوزی ساخت خودرو رو دارید چه گلی به سر زدید؟ جز کم کاری و دزدی از قطعات آن! ولی انتقادهای دوستان که از روی ... است فقط برای اغفال مردم و تکرار مکررات سالهای قبل است (4117040) (alef-13)
عزیز دل برادر ساختن هواپیما با ادعا ممکن نیست کشورهای غربی هم یک تنه قادر به ساخت هواپیما نیستند و هر قسمتی از آن را در یک کشور می سازند به جای ساختن هواپیما فکر کنید ببینید چطور می توان برای بچه های محروم و بدون سقف مدرسه ساخت پیشرفت از آموزش شروع می شود نه از ادعا و حرف های گنده گنده زدن (4117198) (alef-11)
سلام
همه دوستان توجه کنند که با یک یا دو گل بهار نمیشه
بنده امروز رفام گوشت خریدم 25 درصد افزایش بها نسبت به اول پاییز داشت
اب بها نسبت به پارسال 200 درصد افزایش پیدا کرده
قبوض گاز تقریبا 2 الی 10 برابر شده
برق هم تقریبا همین منوال رو داره
داروهای زیادی دارن از پوشش بیمه در میان
شربت سرماخوردگی کودکان 50 الی 100 دزصد افزایش قیمت داشته
قیمت اشتراک برق در عرض سه سال دولت روجانی 3 الی 4 برابر شده
میدونید این پولها کجا دارن میرن
با یک حساب انگشتی فقط از افزایش گاز بها دولت ماهانه 1000 میلیارد بیشار در میاره
اب هم تقزیبا میشه 300 میلیارد ماهانه افزایش
این دولت فقط هوای قشر مرفهین و اطرافیان خودشو داره ا
کارانه ای که پزشکان دارن میگیرن معادل 20 هزار میلیارد تومان هست در سال
که از جیب ما مردم هست
ایا این فساد مالی 20 هزار میلیاردی که هز سال داره تکرار میشه و تا حالا 60 هزار میلیارد برای کشور هزینه داشته خیلی کوچیکه
خدا اخر و عاقبت این کشور رو ختم به خیر کنه و صاحب حقیقیشو برسونه
اللهم عجل لولیک الفرج (4117085) (alef-11)
مسعود
۱۳۹۵-۱۰-۲۶ ۰۱:۰۹:۱۴
افسوس که عدم وجود شرکتهای خصوصی واقعی و قوی در ایران ضروری ساخته تا دولت یک مملکت هشتاد میلیونی به اندازه یک شرکت خط هوایی خودش را کوچک کند و پاسخگوی این همه باید و نبایدها باشه بابت خرید یا اجاره هواپیما. امیدوارم که هما بزودی در بورس به بخش خصوصی و مردم واگذار بشه و دولت وقتش رو صرف اجرای سیاستهای کلان کند به جای شرکت داری و چتکه اندازیهای روزمره. (4117107) (alef-11)
مقایسه نابجایی است.
خودرو لوکس کالای مصرف شخصی است و بدیهی است که برای یک کشور در حال توسعه و نیازمند سرمایه گذاری چیزی جز اتلاف منابع نیست.
اما هواپیمای مسافربری وارداتی، هر چند پیشرفت در تولید صنعتی ندارد، اما توسعه اقتصادی موجب می شود. چرا که هواپیمای مسافربری و همچنین ترابری مثل کامیون و اتوبوس ، یک کالای سرمایه ای است. خودتان ماا.. اقتصاددان هستید و فرق میان کالای سرمایه ای و مصرفی می دانید. کالای سرمایه ای ارزش افزوده و اشتغال بالایی ایجاد می کند.
با این وجود من موافق نیستم با خرید زیاد، در حدی جایرگزین ناوگان فرسوده فعلی شود و آن هم از طریق فاینانس و اجاره به شرط تملیک با هزینه بخش خصوصی و نه از ذخایر ارزی که باید خرج امور چون حمل و نقل ریلی و اتوبوس و زیرساخت افزایش بهره وری و یا سلامت عمومی و خدمات عام المنفعه شود. (4117159) (alef-11)
باید به مردم حق بدید که بدونن قیمتش چنده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (4117174) (alef-3)
شروین
۱۳۹۵-۱۰-۲۶ ۰۸:۰۰:۵۵
آدم بدون مازراتی نمی میره اما هواپیمای قراضه که سقوط کنه 200 300 تا بی گناه رو به کام مرگ میکشونه... (4117259) (alef-3)
تو رو خدا از هواپیما بکشید بیرون تجربه تلخ ساخت هواپیمای ایران 140 که همگی یا سقوط کردند یا قادر به پرواز نیستند برای شما کافی نیست؟ (4117277) (alef-11)
تحویل زود هنگام یک فروند هواپیمای ایرباس و شایعه اینکه این هواپیما فقط مجاز به استفاده در پروازهای داخلی ایران است تا حدی شک برانگیز است.
شاید در سیستم الکترونیکی و نرم افزار ناوبری این هواپیما امکان اختلال در پدافند هوایی کشور و سامانه s۳۰۰ تعبیه شده، و یا امکانات جاسوسی و کمک به پهپادهای دور پرواز در آن کار گذشته شده باشد.
لذا عاقلانه خواهد بود که امکان اسب تروا بودن این هواپیما بطور جدی در نظر گرفته شود و با کمک متخصصین (در ایران، چین و روسیه) این موضوع بررسی گردد. (4119226) (alef-11)
از قاطی کردن سنتی و صنعتی خودداری کن دوست عزیز (4122823) (alef-11)