نظر منتشر شده
۱۳۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 282947
سخنی با هر که می خواهد امروز جشن بگیرد
سید طاهر سیاح، 23 تیر 94
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۱۸


سرانجام امروز ۲۳ تیرماه، سال ها انتظار برای حل مناقشه برنامه هسته ای ایران تمام می شود. واقعیت این است که ما ایرانی ها احساساتی هستیم، و بارها هنگام وقوع اتفاق های مهم، "رفتارهای جمعی" مختلفی را بروز داده ایم که بعدا پشیمان شده ایم. مهم ترین اتفاقی که امروز بعنوان نتیجه مذاکرات رخ می دهد، ظرفیت این را دارد که مجددا در ما ایرانی ها "رفتار جمعی" ایجاد کند.

حتما عده ای از هموطنان هستند که بر این تصور اند که بعد از اعلام بیانیه مشترک توافق هسته ای، بهانه ای برای شادی و پایکوبی در کشورمان پیدا می شود. روی سخن این نوشتار با آن ها، و حرف اصلی با ایشان این است که چرا خوشحالی بیش از حد بعد از اعلام خبر به نفع خود این عزیزان و کشور نیست.

اولین و مهم ترین نکته این که براساس دانسته ها، توافق امروز تازه ابتدای راه است و نیاز به تایید مجلس ایران و کنگره آمریکا دارد. اصلا بعید نیست که آمریکایی ها در این مورد برنامه داشته باشند (که اگر اندکی فکر کنیم درمی یابیم حتما همین طور است) و ممکن است آنچه امروز بعنوان بیانیه بدست آمده است با آنچه که در نهایت بعد از عبور از کنگره آمریکا عبور خواهد کرد متمایز شود لذا فهمیدن اینکه آیا این توافق خوب است یا نیست حتما زمان می برد. پس این بهانه فعلا دلیل خوبی برای شادی خیابانی نیست. ضمن این که قرار است مثل آمریکا، متن توافق در کشور ما هم بررسی شود، و باید منتظر آن هم بود. صد البته نگارنده معتقد است که نفس توافق حتما بهتر از عدم توافق بود و این جای خرسندی دارد. اما توجه کنیم که حداقل صبر کنیم تا این مراحل طی شود.

ضمن اینکه کسانی که با اهداف وطن پرستانه قصد جشن خیابانی دارند توجه کنند که اگر در ایران قبل از اینکه متن توافق به کنگره برود، جشن خیابانی برگزار شود، معنی آن برای کنگره این خواهد بود که ایرانی ها خوشحال اند پس ما نباید به این توافق پایبند باشیم و باید به اوباما به عنوان مسئول انجام این توافق فشار بیاوریم تا مفاد توافق را به ضرر ایران تغییر دهد. هم وطنان عزیز و شاید بخشی از بدنه دولت که ممکن است ترجیها به دنبال برگزاری جشن باشند، توجه کنند که آیا اگر برگزاری جشن برابر با اعمال فشار بر کشورمان در آینده شود، فعلا زمان مناسبی برای برگزاری جشن است؟! حتما خودشان هم این را نمی خواهند.

موضوع دیگری که باید همه در ایران توجه کنیم این که خدای نکرده، اصلا ممکن است این توافق به هر دلیلی خوب نباشد، (خود نگارنده به این موضوع معتقد نیست) اما اگر واقعا همین طور باشد، و از طرفی با برگزاری جشن در مردم مطالبه اجتماعی برای تایید توافق حاصل شود. آیا فرصتی برای مسئولین و کارشناسان کشور برای رد آنچه به ضرر ایران است، باقی می ماند. پس اگر همه ما دغدغه پیروزی برای کشور را داریم، که حتما داریم، باید برای برگزاری جشن صبر کنیم و هزینه مخالفت با توافق بد برای مقامات کشورمان (از جمله خود تیم هسته ای) را بالا نبریم.

در ادامه اگر بهانه برای خوشحالی هموطنان، ایجاد منفعت اقتصادی برای کشور است، توجه کنیم که عقلانی است که اول سود کنیم بعد جشن بگیریم، نه اینکه وقتی هنوز پولی درکار نیست جشن بگیریم تا یک عده منفعت سیاسی آن را ببرند و بعد از مدتی شاهد این باشیم که چیزی دستمان را نگرفته اما بخاطر آن شادی کرده ایم! چراکه اقتصاددان های داخلی و خارجی پیش بینی کرده اند که در بهترین حالت یک سال فرآیند لغو تحریم ها و تاثیر مثبت آن در اقتصاد طول می کشد. حتی برخی از اقتصاددان ها نیز معتقد اند اگر صحیح مدیریت نکنیم، بعید نیست به مشکلات بزرگ دیگری گرفتار شویم.

امیدواریم همان طور که اکثر ما ایرانی ها به دنبال آن بودیم، یک توافق خوب حاصل شده باشد. و این مهم زمینه ای شود تا همگی در کشورمان با کیفیت بالاتری زندگی کنیم. توجه داریم که اگر سیاستمداری توانسته گره کور برنامه هسته ای ایران با غرب را بعد از سال ها باز کند، حتما شایسته احترام است و باید منتظر اقبال سیاسی مردم به خودش باشد، و این را همه می دانیم و با آن مخالفتی نداریم. اما همگی توجه داشته باشیم که با توجه به دلایلی که ذکر شد، اگر دیدیم کسی برای جشن گرفتن عجله دارد، احتمال اینکه بدنبال بهره برداری سیاسی از برگزاری جشن در این بازه زمانی داشته باشد، کم نیست.
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۴:۳۶:۴۵
اهای مردم جوگیر دست بردارید بگذارید تیم مذاکره کننده کارش رو بکنه
یک عده جو زده جشن می گیرند
یک عده دلواپس هم عزا دار هستند

دعای مردم ایران پشت سر تیم مذاکره کننده است ولی جو گیر نیستیم (3039753) (alef-4)
 
فرزند ایران
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۱۴:۴۱
پیشنهاد میکنم بجای جشن هسته ای یک جشن در عید فطر اعلام شود تا هم جشنی داشته باشیم هم حظ آبرو کرده باشیم.
هموطنان عزیزم جشن بگیریم کار خودمون در کنگره امریکا سخت تر میشه (3039924) (alef-4)
 
این حرفا چیه
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۳۳:۳۲
مگه تو کنگره امریکا یه عده بچه نشسته اند که ببینند واکنش مردم ایران چیه اونوقت بر اون مبنا بیان اعلام نظر کنند ،اگه اینطوریه که گول زدنشون خیلی راحته ، ما اینجا اول اعلام عزا می کنیم اونا که توافق رو امضا کردن تموم شد ما هم میایم تو خیابونا جشن میگیریم و علامت لایک رو بهشون نشون می دیم می گیم : خیطی ، دیدین گولتون زدیم (3039988) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۵۳:۳۸
من که جایی تو توافقنامه ندیدم تحریمها باید یه دفعه برداشته بشه
اوباماهم الان سخنرانی کرد درباره محدودیتها ذرساخت موشک وتعطیلی اب سنگین اراک حرف زد ولی متن منتشرشده ایرانی یه چیزه دیگست .
هنوز که تحریمها برداشته نشده چه جشنی (3040075) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۵۹:۱۲
تا قطعی نشده نباید پیشاپیش عروسی یا عزا باشه . بگذارید توافق به تصویب مجلس ایران و کنگره امریکا برسه بعد جوگیر بشین. (3040110) (alef-4)
 
امیر
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۷:۵۷:۲۹
مگه اعضای کنگره میان تو خیابون نگاه میکنن ببینن ما چیکار کنیم بعد تصمیم بگیرن.
الف از اون حرفا زدی ها.

دومندش، این جشن، جشن غرور ملی و ایستادگی هست. این جشن صبر ملت و دیپلماسی قوی تیم مذاکره کننده است. این جشن به معنی تشکر ملت از ایستادگی و زحمات بسیار تیم مذاکره کننده است.

انشالله اگر توافق قطعی گردید ، یک جشن دیگر هم خواهیم گرفت. (3040836) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۵۰:۱۹
من کاملا با نگارنده متن موافقم ما ایرانیها واقعا الکی احساساتی و بیش از حد جو گیر میشویم و در اکثر اوقات هم به ضررمان تمام میشود (3040054) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۶:۲۶:۳۲
متن توافقنامه به انگلیسی منتشرشده اگه انگلیسیتون خوبه برین بخونین بعد بیاین بگین بریم جشن بگیریم !
جشنه چی؟
یه چیزیایی ازحق وحقوقمونو دادیم که به نظریه عده ای الویت اول نبوده ویه چیزایی بهمون دادن که اونم ماله خودمون بوده نه ماله اونا وبه نظرعده ای داشتنش الویت اول بوده
البته لطفا نیاین بگین تو دلواپسیو وازاین حرفها
منظورم به تلاشهایی که برای گرفتن حق وحقوقمون شده نیست

به هرحال شاید مجبوربودیم که این توافقنامه رو امضاکنیم ولی جشن گرفتن اینجا یعنی توهین به خودمون (3040267) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۷:۲۸:۵۲
یعنی تو زبانت خوبه وفهمیدی ایران باخته !!! (3040690) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۸:۵۳:۴۴
نه تو زبانت خوبه که فهمیدی ما نباختیم !!!
به جای مسخره کردن مردم توهم برو زبانتو خوب کن که بفهمی چی به چیه (3041026) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۷:۳۴:۴۴
ما رفتیم خیابون برا جشن ! (3040723) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۸:۳۴:۱۸
دلواپس عزیزی که می فرمائی < متن توافقنامه به انگلیسی منتشرشده > ... دروغ بداست .
متن را ظریف به فارسی و موگرینی به انگلیسی خواندن. (3040930) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۹:۲۷:۳۲
چندساعتی هست که کل متن توافقنامه به انگلیسی منتشر شده سرچ کنی پیدامیکنی راستگوی عزیزحدودا 150وخوردهای صفحه . اونیکه موگرینی وظریف خوندن که یه خلاصه بود . (3041179) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۹:۵۲:۰۴
متن توافقنامه همون لحظات ابتدایی بعدازتوافق تو یه فایل پی دی اف 150صفحه ای منتشرشد (3041250) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۹:۵۵:۳۲
متن اصلی توافقنامه به انگلیسی تو یه فایل پی دی اف 150صفحه ای درهمون لحظات ابتدایی توافق منتشرشد. (3041262) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۲۳:۴۴:۲۹
اون وقت شما همه 150 صفحه را خوندی ؟؟؟؟ (3041893) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۸:۳۸:۱۹
بنده خدا 120 میلیارد دلار پول خودمون رو نمی تونستیم بگیریم ولی حالا می تونیم، این چیز کوچیکیه؟! درسته که مال خودمونه ولی وقتی بهمون نمیدادن، زورمون هم نمی رسید بگیریم این که بگیم حقمونه و این حرفا چیزی رو حل می کنه؟! (3040947) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۹:۵۵:۲۸
ص ۱۱ به بعد متن انگلیسی (۱۵۹ صفحه‌ای) را بخون. همه تحریم‌ها همزمان با اجرای توافق مورد تایید آژانس از سوی ایران terminate می‌شه (به پایان می‌رسه). (3041261) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۹:۵۸:۰۳
حتی بند ۲۳ (ص ۱۴) متن انگلیسی می‌گه که بعد از ۸ سال یا بعد از تایید آژانس نسبت به صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران (هر کدام که زودتر باشد) تحریم کالاهای هسته‌ای هم برداشته می‌شه. (3041267) (alef-4)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۴-۲۵ ۰۷:۱۹:۱۵
پس چرا براي اختلاس رحيمي وبقايي شما اين قدر ناراحت نبوديد ؟//؟ (3046539) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۲۴:۳۱
اتفاقا اگر مردم جشن نگیرن بعدش دلواپسان همین مساله رو نشان نارضایتی مردم از توافق اعلام خواهند کرد! (3039952) (alef-4)
 
حمید
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۵۲:۰۰
بیشتر از اینکه به فکر اقتدار ایران و پیروزی نهایی برای ایران باشید، به فکر دعواهای حزبی هستید، بگذارید هر کسی نظر خودش رو بگه مطمئنا اگر نقدهای دلواپسان اشتباه باشه کسی تحویل نمیگیره و البته باید شنید. جشن زود هنگام اشتباه محضه باید ببینیم چه بدست اورده ایم/ و از همه مهمتر ببینیم کنگره امریکا دبه نکند.
یه وقت نشه داستان "خربرفت و خر برفت و خربرفت ". (3040063) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۷:۰۰:۱۹
دوست عزیز مسایل جناحی مثل دعواهای فامیلی نیستن! خیلی جدی و مستقیم مرتبط با مناقع ملی هستن! اگر دلواپسان بتونن جو روانی جامعه رو منفی نشون بدن میتونن در جهت نقض توافق اقدام کنن! اتفاقا من هیچ علاقه ای به دولت روحانی و اصلاح طلب ها و میانه رو ها ندارم! من منافع ملتم رو در این توافق میبینم! و به نظرم اگر مردم جشن نگیرن دلواپسان جو رو به سمت لغو توافق خواهند برد! فراموش نکنیم دکتر احمدی نژاد با همین روش توافق نامه ی قبلی رو نفی کرد و کشور رو به شرایط امروز رسوند! (3040496) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۴ ۰۹:۱۳:۱۳
شما ازاینکه این دولت با سردار بزرگ دیپلماسی آقای ظریف کشور از پرتگاه واقعی نابودی نجات داد ناراحت هستید.دلواپسان دلواپس ازدست دادن منافع سیاسی خودشان هستند.آنها به ایران و ایرانی اهمیت نمی دهند.همه باید جشن بگیریم تا حداقل باهم بودنمون به دنیا نشان دهیم. (3042928) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۴ ۰۱:۵۸:۲۳
شما به فکر دعوای حزبی نیستی!!!
میگی "بذارید هر کسی نظر خودش رو بگه"، بعد میگی "جشن زود هنگام اشتباه محضه"!؟
خب بذار مردم هم نظر خودشون رو بگن، نه!؟ (3042201) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۵۵:۰۸
بهترین نظری که خواندم نظر شما بود (3040084) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۶:۰۳:۰۰
جشن رو دفعات قبلی فقط مرفهین گرفته بودن. (3040132) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۷:۰۷:۱۹
دوست عزیز همه میدونن مرفهین کیا هستن! سطح تحصیلاتشون چقدره! و چجوری پولدار شدن یک شبه! (3040538) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۶:۱۰:۵۷
پس این یعنی برگزاری یک جشن جناحی نه ملی!!!! (3040185) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۸:۱۷:۱۷
دلواپسان گرامی اگر از توافق خوشحالن میتونن در جشن شرکت کنن و فاز منفی نفرستن تا جشن حزبی نباشه!! و ملی باشه. وقتی خودشون دلشون نمیخواد کسی هم نمیتونه مجبورشون کنه! (3040909) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۷:۱۸:۰۵
افرین کاملا موافقم اگر مردم جشن نگیرن بعدا میگن حتی دو نفر هم بیرون نیومد و مردم همه افسرده شدن و فلان و چنان
کاملا نکته درستی اشاره کردید. (3040620) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۹:۱۲:۱۴
از گندم ری نخواهی خورد (3041107) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۴۴:۳۱
یعنی به همین راحتی گول میخورند
پس خیلی شوتند (3040027) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۶:۱۸:۴۴
شادی به خاطر افتخار به تیم مذاکره کننده ی هسته ایست،شادی به خاطر این است که چهره ی واقعی ایران به دنیا نشان داده شده،مردم ایران ساده لوح نیستند. (3040219) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۹:۱۹:۱۸
آقا چرا شما فقط گزینه مثبت دارید؟؟؟؟
یه جناح راستی بیاد همیشه گزینه منفی همیشه داشته باشه .. ولا (3041143) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۴:۴۵:۱۹
خدا خیرت بده
من همینو میگم بگزارید اجرایی بشود و به تصویب نهایی برسد اصلا محتوایش مشخص بشود بعد وقت برای جشن و پایکوبی هست (3039791) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۹:۴۲:۲۳
کاملا درسته .دلواپسا منتظرن از هرچیزی ی جورایی ضعف توافق رو نشون بدن. باید جشن گرفت والسلام (3041229) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۴:۴۹:۵۸
خب واقعا از ابتدا ملت دنبال بحث هسته ای نبودند یا اعتقادشون این بود انرژی هسته ای از واجبات نیست میلیاردها دلار ضرر کردیم تو دنیا در لیست اخبار در کنار عراق و سوریه بودیم . اعتبار بین المللی مون رو از دست دادیم. همه دوستای خوبمون رفتند اونور. با خفت پذیرفتیم که در سطح پایین کار کنیم . حالا واقعا خوشحالی هم داره که به اغوش بین المللی برگشتیم. چرا خوشحالی نکنیم (3039813) (alef-4)
 
فرزند ایران
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۱۳:۰۱
ببینید چقدر ما خوشبختم که وزرای هفت کشور غربی و شرقی و اتحادیه اروپا دارن تلاش میکنن که ما رو از بدبختی نجات بدن و نذارن ما اینقدر ضرر کنیم.
خدایا این خوشبختی رو از ما نگیر . این همه دلسوز داشتیم و خبر نداشتیم (3039920) (alef-4)
 
هادی
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۳۶:۱۳
شما بدبختی مردم جمع نکن ایران وایرانی همیشه پیروز وسر افراز تا حال در ایران کسی از کرسنگی نمرده.ویقین کن هیج وقت عربیها خوشبختی مارا نمی خوان انها از این ترسند مبادا ما بمب هسته بسازیم واسراییل غده سرطانی از خاورمیانه کنده شود .پدر احمدی نزادبیامرزه که دربرابر زورگویهای انها ایستاد وترسدندکه اگر با این دولت سازش نکن کابوس انه مجددا در 96میاید (3039997) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۹:۵۸:۵۴
شما با این نظرت یا خیلی ساده لوحی یا مامور. از این دو حال نمیتونه خارج باشه.
انگلیسی ها هم یک قرن پیش می گفتند نفت سیاه و بد بو رو می خواید چکار کنید!
برید ماجرای سید جیکاک رو بخونید تا بفهمید با چه کسانی روبرو هستیم. (3041269) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۲۰:۵۸:۲۱
آغوش بین المللی؟! چه الفاظ جالبی (3041401) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۴:۵۳:۱۳
دقیقا درسته...کاش اطلاع رسانی بشه (3039836) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۲۳:۱۰
شادي خياباني حداقل كاريست كه مي توان كرد. (3039949) (alef-4)
 
حسین رجایی
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۰۰:۰۹
جشن گرفتن ما توهین به خودمان است
.
.
مگه مردم اون کشورها جشن میگیرند که ما جشن بگیریم!!؟؟
برگزاری جشن یعنی ضعیف جلوه دادنمون در برابر قدرتهای جهانی
.
ما تنها پیروز این داستان هستیم
اما نه در توافق
توافق فقط یک بده بستان بود
بده بستان که دیگر جشن ندارد
پیروزی حقیقی ما در ایستادگیمان بود
که حضور ما را به عنوان تنها کشور جهان سومی در یکی از تاریخی ترین رویدادهای سیاسی جهان ممکن ساخت (3039866) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۶:۳۹:۲۲
مگه اونا تحریم بودن؟ مگه اونا بیکار بودن؟ مگه اونا به عنوان تروریست معرفی می شدن؟ مگه اونا ریال می خریدن 5000 دلار؟ مگه اونا...
آخه به حرفی که می زنید یه ذره فکر کنید (3040361) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۴ ۰۰:۳۸:۱۳
این حرف ها رو ده سال پیش میزدید الان ده سانتریفیوژ هم نداشتیم (3042034) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۶:۵۲:۳۷
ما جشن عزای نتانیاهو را می گیریم ! (3040456) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۸:۴۴:۲۲
بنده خدا شما حالت خوب نیست ها! ما تحریم هستیم و اقتصادمون فلج شده و حالا شاید با این توافق گرهی از مشکلاتمون باز بشه، اونوقت غربی ها برن جشن بگیرن؟!!! بیشتر اونا اصلا نمی دونن چنین مذاکراتی انجام شده و اکثر مردم آمریکا خیال می کنن ایران (Iran) همون عراقه (Iraq) که باهش جنگیدن!! (3040983) (alef-4)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۴-۲۵ ۱۰:۴۸:۱۱
باسلام واحترام وآرزوي قبولي طاعات وعبادات همه عزيزان،شما كه اينطور ميگين وتوهين ميكني اونا خوب ميدونن ايران كجاست وچيه وايراني كيه اين ما خودمون هستيم كه ايراني بودن مون رو نميخوايم باور كنيم برگرد به پيشرفت هاي كه تو چند سالي كه تحريم بوديم ببين چه كرديم كه تموم جهان انگشت به دهان موندن كه ايراني كه اين همه تحريم بوده چطور اينكارارو كرده چرا ميخواين اين هارو نديده بگرين وايراني رو اينقدر حقير كنيد،كاش كمي به اندازه مردم جهان ماهم گوش سخنان وپيام هاي رهبري ميكرديم كه تمام جهان فهميدن كه ايران فقط بخاطر رهبريشه كه اين همه پيشرفت داره واقعا برا خودم متاسفم كه رهبرم رو نشناختم ،كه يكي از ريئس جمهمورهاي كشورهاي غربي ميگه زحمات چندين ساله ما براي يك طرح كه كارشناسان خبره جهاني برنامه ريزي مي كنن رهبري ايران تو يه سخنراني نيم ساعته برباد فنا ميدهد كاش كه اينا روهم ببينيم (3046999) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۰۶:۵۷
هرچه كه باشد ما حتي بي دليل نيازمند شادي هستيم (3039898) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۵۲:۳۵
شادی عقلانی نه شادی حماقت!!!!!! (3040068) (alef-4)
 
علی کریمی
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۱۰:۲۲
جناب آقای سید طاهر سیاح

این جمله شما " واقعیت این است که ما ایرانی ها احساساتی هستیم، و بارها هنگام وقوع اتفاق های مهم، "رفتارهای جمعی" مختلفی را بروز داده ایم که بعدا پشیمان شده ایم. " به نظرم کمی نسنجیده آمد اگر بتوانید مثالی را بزنید که ما مردم ایران در پی یک اتفاق مهم رفتار جمعی را بروز داده ایم ولی بعد پشیمان شده ایم از خوانندگان این نوشتار شما دریغ نکنید.لطفا" (3039911) (alef-4)
 
لبیک یا خامنه ای
۱۳۹۴-۰۴-۲۴ ۰۶:۲۸:۰۶
ملت ایران در جشنی که پس از بیانیه لوزان اتفاق افتاد اشتباه کردند و بعدا فهمیدند داستان چیه. تا جایی که حضرت آقا ورود کردند و فرمودند من اجازه نمیدهم.
یادتان که نرفته... (3042409) (alef-11)
 
سينا
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۱۱:۲۳
يعني ما اينقدر ساده لوح هستيم كه اول توافق مي كنيم بعد ميريم ببينيم تفاهم به نفعمون بوده يا نه ؟

يعني مسئولين ما اينقدر كُند فهم هستند كه براي فهميدن خوب بودن يا خوب نبودن تفاهم، بعد از بيست و دو ماه چانه زني، به زمان بيشتري نياز دارند؟ (3039914) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۶:۲۴:۰۹
تفاهم و توافق توسط یک تیم محدود دیپلماسی انجام شده است که می توانند اشتباه هم کنند و نباید از خرد جمعی خودشان را بی نیاز ببینند. (3040250) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۸:۴۸:۳۷
چی میگی؟!!! کلمه به کلمه مذاکرات و توافقات توسط رهبری و مشاوران ایشان و شورای امنیت ملی و سایر بزرگان نظام بررسی شده تا اجازه توافق داده شده، اونوقت شما خیال کردی ظریف و عراقچی تنهایی خودشون نشستن و بریدن و دوختن؟!!! (3041005) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۶:۲۶:۵۹
به نظر متن توافق بر پایه لوزان است بنابراین همان هایی که برای لوزان شادی کردند الان هم... (3040272) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۱۴:۳۲
مردم بخاطر اثبات توانمندی کشور به دنیا جشن می گیرند. ما را سالها تحت فشار تحریم گذاشتند و اکنون با تثبیت حقوق هسته ای خود تحریم ها را برداشتیم. چرا می خواهید مردم جشن نگیرند. مردم می خواهند از تیم دیپلماسی کشور تشکر کنند. جشن گرفتن بعد یعنی چه؟کی این فرصت به مردم داده می شود؟ (3039923) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۳۳:۳۹
اصلا متنرو خوندی شما؟ میگه بایدکنگره امریکا تایید کنه شما همین طوری رو هوا میگی تحریم ها را برداشتیم؟ میگیم بزار اصل توافق قطعی بشه بعد جشن بگیریم. (3039989) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۱۸:۳۸
بگذارید وارد مسیر تازه ای شویم، مسیری به سوی پیشرفت، رشد و امید. خسته شدیم، هوای تازه میخواهیم. (3039938) (alef-4)
 
فرزان
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۲۰:۰۹
lمطلب بسیار سخیف و عامیانه نوشته شده بود
1- دوست عزیز هیچ وقت کنگره امریکا نمی اید به طور علنی خود را مقابل دولت امریکا قرار دهد و خودش را در مقابل افکار عمومی جهان خراب کند
2- مگر مذاکره کنندگان امریکایی دست کمی از اعضای کنگره داشتند یا مثلا خیلی ب ما حال دادند!!!
3- چرا شادی نکنند. منتظر چ بمانیم!؟ تا کی دوست عزیز . مگر شادی کردن چ ایرادی دارد.
4- یک نمونه بیاورید مردم شادی کردند بعد پشیمان شدند.
5- شما درب منزل رل بسته پتو بکشید بر سرتان راحت بخوابید (3039943) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۴۶:۳۸
تا مفادش مشخص نشده که نمیشه جشن گرفت .
دفعه قبل ماچقدرخوشحال بودیم بعد صداوسیما یه هفته بعد مفادشو تک تک خوند وبا شکل وتصویرنشون داد رو تصویره مناطق هسته ای وهرروز کارشناس اورد واونجا بود که فهمیدیم ای بابا (3040037) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۶:۴۲:۰۳
صدا و سیما؟ شوخی می کنی؟ انتظار داشتی صدا و سیما بگه خوبه؟ آمریکا و 5+1 سند کشورشون رو هم به نام ایران بزنن صدا و سیما میگه شرف مون رفت! (3040385) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۷:۲۹:۲۷
صدا وسیما دقیقا مفاد بیانیه لوزانو باشکل وتصویر نشون داد (3040693) (alef-4)
 
بنده خدا
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۲۳:۲۳
الف شدی صدا و سیما نظرات منتقدان را سانسور میکنی با این عملکرد نمیتونی خوراک سیاسی به مردم بدی درست معکوس میشه بهتره نظراتی که بدون توهین و افترا باشه را منتشر کنی (3039950) (alef-4)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۲۵:۲۸
به دليل اينكه چند عاقل توانستند براي اولين بار در تاريخ سنگي را .... در بياورند بايد خوشحالي كرد (3039961) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۲۹:۳۵
بس کنید. مردم حق مدارن حتی برای کاهش تحریم ها جشن بگیرن!!!! شماها واقعا نوبرید. (3039972) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۳۵:۲۰
عزیز من
برا زدن این حرفا خیلی دیره
شما اون زمان که داشتیم قطعنامه های فراوران می گرفتیم باید احساس مسئولیت میکردید خوشحالی این توافق برا همه بسیار زیاده حتی ده برابر فوتبال خوشحالی داره میدونی چرا؟
یه پیروزی فوتبال تاثیری روی زندگی مردم نداره ولی این تحریمها اثر مستقیم گذاشت روی زندگی مردم ایا میدونید بسیاری از دانشجویان دکترا در خارج بخاطر دلار گران تحصیلاتشون رو رها کردند؟ ایا میدونید خیلی از داروها در داخل گیر نمیاد؟ میدونید دلار سه برابر شد لپ تاپ قیمتش سه برابر شد؟ دلایل برای شادی اونقدر زیاده که به نظر من بصورت یک سیل خودش رو نشون خواهد داد و این مقاله شما فقط باعث تعجب بنده شد. (3039994) (alef-4)
 
محمد
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۳۵:۳۳
اگر بعضی ها بخواهند این پیروزی نه چندان مشخص را پتکی بر سر دلسوزان نظام مخصوصا نیروهایی که با هر چالشی بدون هیچ چشم داشتی به یاری نظام امده وبا جان ومال در جلوی فتنه های داخلی وخارجی مقتدرانه می ایستند ...فرود بیاورند ویا ان را به نفع خود مصادره کنند وزحمات بقیه مخصوصا شهدای عزیز که روحشان شاد . تیم قبلی . رهبری معظم . مردمی که صحنه های مختلف برای اقتدار نظام به میدان امده وبه این نتیجه کمک کرده اند...کم رنگ کنند وبه حرکتهای غیر عرف در شادی هاشان بپردازند از انصاف بیرون رفته وبه طرف مقابل ادرس غلط داده تا در انتها امتیاز خواهی بیشتری کنند پس همه بیانات رهبری را سر لوحه کار خود کنند وان شعار امسال همدلی وهم زبانی که ایران از همه ماست وما همه با هم برای سربلندی و عزت ایران تلاش می کنیم انشاالله (3039995) (alef-4)
 
رضا
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۳۶:۵۲
به نظر شما عزاداری کنیم!!؟؟ در اینصورت کنگره مخالفت نمیکنه!؟
چی می بافی برای خودت !؟؟ مردم دنیا از شادی ما سوءاستفاده میکنن!!!؟؟؟
ما جوری رفتار کنیم که توافق برای ما شکست بوده!؟ بنظرت اینجوری اعتبارمون بیشتر میشه!!؟؟؟ (3040001) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۳۸:۱۷
شما مگه زمان انتخابات وقتی احمدی نژاد پیروز اعلام شد منتظر موندید تا شورای نگهبان تایید کنه یا رهبری تنفیذ کنه؟؟ (3040009) (alef-4)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۶:۰۰:۴۵
ما زمان خاتمی هم منتظر شورای نگهبان نموندیم (3040121) (alef-4)
 
حسن
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۶:۱۷:۵۵
جان کری الان گفت:
تحریم ها برگشت پذیره
تحریمها بعد کارهای اساسی ایران برداشته می شه
فردو 15 سال غنی سازی نداره

حالا بروید خوشحالی کنید :| (3040215) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۷:۴۲:۲۹
الان نونگران فرود هستی ! جمع کنید بابا ۱۱ میلیون جوان مجرد دارید نگراناونها باشید ! (3040764) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۹:۳۵:۰۸
یعنی فردا همه 11میلیون جوون میرن خونه بخت ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
توهمم خوب چیزیه (3041207) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۴ ۰۵:۱۲:۲۱
فردا برق میخوای و انرژی پاک و نخواهی داشت چه خاکی بر سر مجردای عیالوارشده آینده میخوای بزنی (3042357) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۲۱:۳۰:۲۰
پرسش و پاسخ جان کری با خبرنگاران درباره توافق؛

این همان توافق خوبیست که به دنبالش بودیم/ این توافق غروب ندارد (3041491) (alef-11)
 
فرهنگی بازنشسته
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۴۲:۵۴
برای سالهای طولانی ستم کشیدن جشن گرفتن تشویق وآفرین گفتن به استثمارگران است بایدبه آنها بفهمانیم که به حقوق ملتهااحترام بگدارند.آنهامردم ایران راتحریم کردندومشکلات فراوانی رابه مردم تحمیل کردند. (3040023) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۴۳:۰۰
از توافق خوشحالم ولی دلیل ندارد شادی خیابانی کنیم (3040024) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۴۵:۵۲
اين شادي راي مثبت مردم به خيلي چيزها و منفي به خيلي كسان است. (3040035) (alef-4)
 
سید
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۵:۵۸:۰۸
شما برو سخنتو به کسایی بگو تو این چند سال به اندازه ی تار های موهای سرشون تظاهرات کردند و چوب لای چرخ منافع ملی گذاشتن (3040103) (alef-4)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۶:۰۲:۱۲
من بعنوان یک ایرانی متعهد خیلی خوشحالم وبه تیم هستهای تبریک عرض میکنم دست شما درد نکند اقای ظریف وتیم هستهای (3040128) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۶:۰۵:۳۰
جشن نگیرید روحیه دلواپسان خراب میشه. (3040149) (alef-11)
 
دلواپسم
۱۳۹۴-۰۴-۲۴ ۱۸:۵۱:۰۶
هر سه شب قدر برای موفقیت تیم مذاکره کننده دعا کردم. الان هم از زحماتشون ممنونم. همه دوست داریم تحریم ها برداشته شود، اما جشن خیابانی آن هم برای چیزی که هنوز اجرایی نشده واقعا عاقلانه نیست. (3045356) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۶:۱۴:۵۵
اگر قرار بود آمریکا اینطوری تصمیم بگیرد، روز جمعه با فریادهای مرگ بر آمریکا ی ما مظاکرات را ترک میکرد (3040202) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۶:۲۲:۰۶
معلوم نیست که تحلیل گران محترم اصلا توجه و مطالعه ای درباره تحریم ها نمی کنند، نویسنده محترم حتی اگر کنگره هم کل توافق را رد کند و وتوی رئیس جمهور امریکا هم رد شود باز هم تاثیر عمده ای در مشکل تحریم ها نخواهد داشت چون حداکثر قوانین امریکا برای خود آن کشور محترم است، زمانی آنها توانستند رویه خود را به دیگران هم توسعه دهند که قطعنامه شورای امنیت را بگیرند، وقتی شورای امنیت قطعنامه های خود را ملغی کند، مشکل تحریم بانکی و نفتی و تجاری ما حل می شود. توجه کنید که ما حتی نمی توانستیم پول خود را از چین بگیریم!! لذا جشن و شادی هیچ اشکالی ندارد بلکه واقعا هم به جاست (3040240) (alef-4)
 
شهرام
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۶:۳۹:۱۹
با عملکرد هائی که از اکثر مسئولین حاکمیت طی دهه های گذشته سراغ دارم , تا اظهار نظر کارشناسان // صاحب نظر بی طرف // تردید معقولانه را بر اطمینان جاهلانه ترجیح می دهم . (3040360) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۶:۴۱:۲۴
چرا شما اصولگرايان با شادي مردم مخالفيد (3040378) (alef-4)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۶:۴۲:۳۷
چه جالب اولین اقدام بعضی ها متقاعد کردن مردم است به اینکه نباید جشن بگیرند و لابد بعدش بگویند مردم خوشحال نشدند چون جشن نگرفتند به نظرم باید حتما رفت بیرون و جشن گرفت. (3040390) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۶:۴۴:۲۸
کاری به شادی کردن یا عزاداری ندارم اما ظاهرا نویسنده متن نصیحت تازه امروز صبح از موضوع مذاکره مطلع شدند و کلا پی گیر نبودند.بر اساس توافق به دست آمده ظرف دو سه روز آینده متن توافق به شورای امنیت تقدیم می شود تا در ذیل بند هفت منشور ملل متحد با یک قطعنامه جدید تمام تحریم ها لغو شده و مفاد برنامه اقدام مشترک برای تمام کشورهای عضو لازم الاجرا گردد که البته این اتفاق به هوشمندی و مهارت خارق العاده دکتر ظریف بر می گردد.در نتیجه در حالی که کنگره آمریکا دو ماه فرصت رسیدگی و مطالعه دارد در چند روز آینده متن قطعنامه به شورای امنیت می رود و تصویب یا رد تفاهم توسط کنگره در اصل پذیرش جهانی ان جز در داخل مرزهای آمریکا تاثیر مهمی ندارد.ضمنا اوباما نیز صراحتا اذعان داشت که هر مصوبه ای را که اجرای تفاهم را با خطر مواجه کند وتو خواهد کرد. (3040402) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۶:۴۷:۵۶
حسود نباشید بزارید مردم شاد باشن! (3040427) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۶:۴۹:۲۲
ترس و وحشت یه عده رو در برگرفته اگه مردم زیاد بیان بیرون و خوشحالی کنن نمیتونن تیترهای انچنانی بزنن توی روزنامه یا تحلیلهای عجیب و غریب از خود در بکنن.
من جناح مخالف دولت عزیز رو درک میکنم واقعا براشون سخته ده سال رفتن قطعنامه گرفتن الان مردم در واقع میان بیرون که بهشون بخندن. (3040436) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۶:۴۹:۴۹
شادی خیابانی تایید مذاکرات و نتیجه ان نیست
یک "نه" بزرگ به بعضی ها است از جمله دلواپسان و بیانیه خوانان ادوار قبل
و همچنین قوت قلب و رفع خستگی تیم مذاکره
در ضمن مبنای سیاست در دنیا این افکار عجیب و غریب شما نیست
کنگره امریکا یا میتواند این توافق را کلا رد کند و یا کلی باید قبول کند و مجلس ما هم همچنین.. بنابراین قرار نیست متن توافق دستخوش تغییر شود که در اینصورت مذاکرات باید دوباره از سرگرفته شده و سالها طول بکشد که امری مضحک است
و دیگر اینکه قبل از بررسی کنگره امریکا بر اساس این توافق قطعنامه صادر میشود و کار کنگره مانند مجلس ما بیشتر نمایشی است (3040440) (alef-4)
 
محسن
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۶:۵۲:۲۷
اوائل انقلاب و جنگ آمریایی ها به پای ما افتاده بودند و ما ار موضع قدرت آنها را پس می زدیم . اما امروز تو گویی مدینه فاضله محقق شده و از خوشحالی رابطه با آمریکا داریم دق مرگ می شیم...!!!! بدا بحال ما....اگر شهیدان و امام بود!!!!!مگر نه این همه جنایت و شهید از چنته آمریکا بود... اصلا" پرا تا دیروز اگر کسی مثل یوسف اشکوری،مهاجرانی، عبدی،کدیور و....تا نام مذاکره با آمریکا را دادنداینطور طرد شده و مورد غضب واقع و مجبور به ترک وطن کردند و امروز لذت مجالست با جان کری را می بریم. بدانید حافظه ی تاریخی امان ضعیف است و شهدا را فراموش کردیم... (3040454) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۷:۰۱:۴۴
بله که جشن داره
شما نیا تو خیابون
برای ربط و بیربط توی این کشور جشن میگیرن شما گیر نمیدی
حالا گیر دادی به این (3040507) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۷:۰۴:۵۸
صدا و سیما دارد سرودهای ملی و شاد پخش میکند آنوقت شما میگویید مردم نباید جشن بگیرند؟ (3040526) (alef-4)
 
حسین
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۷:۰۵:۲۳
با نظر نویسنده موافق نیستم. این ابراز شادی به معنی همراه بودن مردم با دولت خود و حمایت از تیم مذاکره کننده و توافق مربوطه است. توافقی که همه می دانیم با تایید رهبری ممکن بود. این جهت و سوی نگاه مردم را نشان میدهد که چقدر در انتظار حل و فصل مشکلات کشورشان با جهان هستند. این تجمع مردمی و در میانه ابراز شادی خود، اعلام رضایت از روند رویکرد جدید در کشور که مبتنی بر عقلانیت ، مصلحت و منافع ملی کشور است، هیچ ایرادی که ندارد که ضروری و لازم است.
هیچ کشوری تا کنون بدون تحمل جنگ نتوانسته از ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل خارج شود و اینکه بدون جنگ و با تدبیر به فقط همین یک دستاورد (لغو آن) رسیده باشیم کافیست.. (3040529) (alef-4)
 
شاهد
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۷:۱۱:۰۱
من از دولت محترم تقاضا دارم برای شادی دلواپسان یک هفته عزای عمومی اعلام نماید. (3040556) (alef-4)
 
لیلا
۱۳۹۴-۰۴-۲۴ ۱۹:۱۱:۲۴
دلواپس منافع ملی بودیم و برای تیم مذاکره دعا میکردیم. انصافا در توافق فعلی نسبت به لوزان شرایط بهتر شده، و همین ستودنی است. مخصوصا واکنش های این روزهای آخر دکتر ظریف در برابر زیاده خواهی غربیها.
مثل همیشه برای پیشرفت کشورمان هرکاری لازم باشد انجام میدهیم، از تذکر دادن به دولت محترم برای هوشیاری در برابر دشمن، تا حمایت از تیم مذاکره کننده.
.
.
.
.
اشکالی ندارد اگر ما را "دلواپس" میخوانید.
ما همه جوره پای آرمانها هستیم.
راستی مبارزه با استکبار تعطیل بردار نیست... (3045450) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۷:۱۴:۰۲
كره شمالي١٩٥٥، ليبي١٩٧٣، آنگولا١٩٩١، يوگوسلاوي١٩٩٢، سومالي١٩٩٣، رواندا١٩٩٤، افغانستان، تيمور شرقي، كنگو، سيرالئون١٩٩٩، عراق١٩٩٠، ١٩٩٥، ٢٠٠٢، هائيتي٢٠٠٤، ايران٢٠٠٦ مشمول فصل هفتم منشور سازمان ملل شدند. همگي منجر به مداخله نظامي شد. به جز "ايران" كه با گفتگو به صُلح و راه حل رسيد. خوشحاليم و حالمان خوبست كه جنگ نشد و اميدواريم حال انها هم كه ناراحتند چرا جنگ نشد خوب شود.
نويسنده مشهور عرب امروز در سرمقاله اش نوشت كه ؛ايران انفجار اتمى اش رابا موفقيت انجام داد بدون انكه بمبى بسازد.... (3040585) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۷:۵۰:۴۲
البته بستگی به قطع نامه ای که قرار است صادر شود دارد. این قطع نامه مورد تایید ایران خواهد بود و سرپیچی از آن در آینده عواقب بیشتری خواهد داشت! (3040806) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۷:۱۶:۰۰
الف ، کیهان ، فارس و صدا و سیما تسلیت تسلیت ، می دانم که از خوشحالی مردم ناراحت هستید ، خدا به شما سانسورگران حرفه ای صبر بدهد (3040600) (alef-4)
 
عرفان
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۸:۴۴:۰۶
الف و تابناک با هم (3040979) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۷:۳۳:۲۲
چشم صبر میکنیم هر وقت دلار بالا رفت جشن میگیریم!!!!!!!!!!!!! (3040709) (alef-4)
 
مازیار
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۷:۴۳:۲۳
بنده خدا به هر دری زده که ملتو قانع کنه نرید بیرون

دلواپس نباش عزیزم
مردم مدتهاست به حرف من و شما گوش نمیدن! (3040771) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۷:۵۵:۱۲
اقا جشن اگه نگیرید مطمئن باشید جناح مخالف ازش نهایت سوء استفاده را خواهد کرد:
مردم ما بی تفاوت بودن
کسی اهمیت نداد
دو نفر هم جشن نگرفتن
همه مردم از ناراحتی از خونه بیرون نیامدن
دولت شکست خورده
دو تا ادم نداشت که بیان خیابون و...
پس اب هم دستتون هست بذارید زمین برید توی خیابون (3040821) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۸:۱۰:۰۱
به همه عزیزان توصیه میکنم متن کامل توافق برجام که به زبان انگلیسی منتسر شده را بخوانند یا صبررکنند تا ترجمه شود و متن فارسی را کامل بخوانند ، بعد تصمیم بگیرند که خوشحال میشوند یا ناراحت . (3040893) (alef-4)
 
عرفان
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۸:۱۶:۲۷
باز این الف شروع کرد به نسخه پیچیدن برای این و اون! عزیز من شما بیا توضیح بده که این توافق نیست و مقدمات توافقه، چی کار داری به این که بگی مردم برن خوشحالی کنن یا نه؛ شماها خودتون رو عقل کل میدونید در حالی که لزومی نداره هر چی به ذهنتون رسید درست باشه (3040895) (alef-4)
 
رامین
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۸:۳۵:۲۸
کی گفته جشن هسته ای کارو تو کنگره ی آمریکا سخت تر میکنه؟ اتفاقا اونا چون ادعا میکنن طرفدار بدنه ی پیشروی ایران هستن (کاری با صداقتشون ندارم) رد کردن توافق واسشون سخت تر میشه. الان دیگه بده بستان های سیاسی بین دو طرف مذاکره تموم شده و آدرس غلط دادن دیگه مطرح نیست کلا. (3040935) (alef-4)
 
ایرانی
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۸:۴۱:۲۴
ظریف مچکریم ..
اگه موافقی بزن اون لایک قشنگه رو (3040961) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۸:۴۵:۳۶
توافق امروز نیاز به تایید مجلس و کنگره دارد خوب از همون اول مجلس و کنگره خودشون می نشتند و مسئله رو تموم می کردند مسخره (3040994) (alef-4)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۸:۴۶:۰۰
هسته ای را نقد دادیم لغو تحریم مشروط و محدود نسیه گرفتیم
شاهکار کردیم.20 روز کری در وین ماند و نتیجه خود را گرفت.
واقعا نمی دانم بعضی برای چه شادی می کند؟ یک نفر به من بگوید (3040995) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۹:۰۱:۱۵
توجه کنید که که مردم از توافق خوشحال نیستند بلکه از سیاست هسته ای یک گروه و امثال احمدی نژاد زده شده اند و این باعث ابراز شادی است (3041056) (alef-4)
 
سپهر
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۹:۰۱:۴۶
توافق فقط بهانه هست
ما دنبال بهانه ای هستیم که کمی شادی کنیم از بس تو یک دهه اخیر فشار و رنج کشیدیم! (3041058) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۹:۰۵:۴۳
شادی شایسته مردم ایران است. و انشالله منتظر جشنهای دیگر بمناسبت براوردن دیگر قولهای دولت! (3041081) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۹:۱۴:۲۲
يك عده اصلا با عقل و منطق و مصلحت و شعور كار ندارن فقط ميخوان برقصند (3041121) (alef-4)
 
صادقی
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۱۹:۵۳:۴۵
ما ایرانیها احساساتی هستیم البته که کل دنیا رباط تشریف دارند خیر سرت روزنامه نگار ی با این اصطلاحات نخ نما و کپک زده (3041256) (alef-4)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۴ ۰۷:۳۹:۳۰
عزیزم اون ربات هست، نه رباط (3042523) (alef-11)
 
عليرضا
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۲۲:۱۶:۴۶
با سلام به ملت بزرگ ايران

توافق هسته ايي بر ايران و ايراني مبارك باد

تبريك به تيم هسته ايي ايران خصوصا امير كبير زمان اقاي ظريف

عقلانيت هميشه پيروز است

ايرانيان شاد باشيد (3041625) (alef-11)
 
شهرام
۱۳۹۴-۰۴-۲۳ ۲۳:۱۴:۵۵
خوشحالی و شادی معقول بسیار رفتار پسندیده ای هست , اما اگر خدای نکرده به هر دلیلی نتیجه ان نشد که مورد دلخواهتان می باشد حق ندارید صرف به این شادی و خوشحالی کردن هر چه دلتان می خواهد به خالق و مخلوق و زمین و زمان و ادم و حوا و .... بگوئید . (3041802) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۴ ۰۱:۳۴:۳۲
اونایی که ناراحتن برن رد کارشون خوشحالی حق مسلم ماس (3042150) (alef-11)
 
ذوق زده
۱۳۹۴-۰۴-۲۴ ۰۳:۴۶:۵۹
سلام بر مردم عزیز سرزمینم دوستان گرام جشن و شادی موجب سلامتی روح و روان انسان شده و به دنبال آن سلامتی جسم را تضمین می کند چه اشکال دارد مردم ما حداقل چند ساعتی را فارق از مشکلات روانی اقتصادی ....شادی کنند اما نباید زیاد مخل آسایش و امنیت مردم شد ای کاش مسولان مکانی را برای این جشن در نظر می گرفتند ....پای صحبت من با کسانی است که منفی باف هستند وقتی مقام معظم رهبری از تیم هسته ای تشکر می کنند و اکثر سیاسون جهان نظر مثبت داشته و تعدادی پیام تبریک فرستاده پس باید با رویکرد مثبت به آن نگریست دوستان من بیایید قسمت پر لیوان را ببینیم نه قسمت خالی آن را ..... هیچ دانی میوه را تإثیر شیرینی ز چیست س بس که در زیر زمین شیرین دهان خوابیده اند (3042308) (alef-11)
 
عبدالوحيد دادور
۱۳۹۴-۰۴-۲۴ ۰۵:۰۶:۱۲
خدايا چنان كن سرانجام كار كه تو خشنود باشي و ما رستگار (3042356) (alef-11)
 
وحید
۱۳۹۴-۰۴-۲۴ ۰۸:۵۷:۰۸
نمی دونم چرا نمیزارین مردم کار خودشون رو بکنن. شادی کردن حق ماست. بزار همه بدونن ما موافق این توافق هستیم. بزار همه ناپسندان ایران که می خوان وجهه تروریستی و خشن از ایران نشون بدن ببینن حقیقت چی هست. (3042842) (alef-11)
 
احمد نوباغی
۱۳۹۴-۰۴-۲۴ ۱۲:۰۶:۲۱
این جشن و شادی درست مانند جشن بعد ازباخت به تیم آرژانتین در جام جهانیه (3043822) (alef-3)
 
individual
۱۳۹۴-۰۴-۲۴ ۱۵:۰۲:۵۵
امان از جوزدگی (3044550) (alef-11)
 
merzad
۱۳۹۴-۰۴-۲۴ ۱۸:۰۲:۱۲
شادی تومملکت نیست مردم ازهر فرصتی میخوان شادی کنن (3045183) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۴ ۱۸:۴۱:۵۹
اگر این توافق در زمان دولت قبلی اتفاق می افتاد بعضی ها چگونه رفتار می کردند!؟ (3045327) (alef-11)
 
یک دلواپس
۱۳۹۴-۰۴-۲۴ ۱۹:۲۹:۱۸
دوران پسا‌توافق، دوران مسئولیت‌پذیری و سختکوشی است و البته هوشیاری.
از اینکه انرژی ای که مدتها صرف مذاکره شد، از این به بعد فرصت پیدا میکند صرف آبادانی هرچه بیشتر کشور شود خوشحالیم. از تیم مذاکره کننده تشکر میکنیم.
ان شا الله که آمریکا پای عهد خود بایستد. (3045518) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۰۴-۲۴ ۲۳:۰۵:۳۰
ما با همین احساسات مان که از نظر خیلی ها خوب نیست توانستیم مقاومت کنیم وامروزمنطق ایران بر کشورهای بزرگ پیروز شود (3045942) (alef-13)
 
عسگری
۱۳۹۴-۰۴-۲۴ ۲۳:۵۸:۵۲
جشن و پایکوبی جز در شرایط فعلی جز ضرر هیچ سودی برای کشور ندارد . (3046069) (alef-13)
 
علی اوغلو
۱۳۹۴-۰۴-۲۷ ۱۳:۲۰:۱۲
پیش ازموعد شادی نکنید
اگرقرارباشد درهر پیش امدی انقدر صبر کنیم تا نتایج ان کاملا آشکارشود چه اتفاقاتی میافتد ... (3051896) (alef-11)
 
فارا
۱۳۹۴-۰۴-۲۸ ۰۷:۳۲:۱۰
ما هم خوشحالیم از توافق چرا جشن نگیریم (3052879) (alef-11)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۰۴-۲۹ ۱۳:۳۸:۵۴
میشه بگید جشن چیو گرفتن؟ تا فساد داخلی هست جشن معنا نداره (3055618) (alef-11)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.