نظر منتشر شده
۱۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 329440
دردسر مردم با دوربرگردان های بزرگراه شرق تهران
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۱
مردم شرق تهران می گویند دوربرگردانهایی که در اتوبان شهید باقری ساخته شده باعث ترافیک می شود. یکی از مسئولان با تایید این حرف می گوید این دوربرگردانها فنی نیست.

به گزارش خبرآنلاین، هنوز حمل و نقل بزرگراهی در تهران، تقاص اختراع شهردار سابق تهران را پس می دهد: دوربرگردانهایی که احمدی نژاد میان بزرگراه ها به وجود آورد، باعث ترافیک شده.

این حرف مردمی است که در جوار اتوبانی با بیشترین دوربرگردان در پایتخت زندگی می کنند. یکی از مخاطبان سرویس مشکلات مردم که پیداست در شرق تهران و نزدیک اتوبان شهید باقری زندگی می کند مشکل خود را با دوربرگردانهای این اتوبان، منعکس کرده: از مسئولین شهرداری و پلیس راهور استدعا دارم فکری به حال بزرگراه شهیدباقری تهرانپارس بکنند دوربرگردانهای زیاد و غیر استانداردی که بعضا فاصله اش تا تقاطع بعدی به ۱۰۰ متر هم نمی رسد ترافیک این منطقه را مصیبت بار کرده مامورای پلیس هم برای اینکه ترافیک بزرگراه رو روان کنند ورودی های خیابانهای دیگه به این بزرگراه رو یا تنگ کردند یا اینکه با ایجاد موانع ماشینها رو به دوربرگردانهای بعدی می فرستند اینجوری ترافیک تو کل منطقه پخش شده مثلا بزرگراه رسالت تا چهارراه تیرانداز ترافیک داره با دو تا تقاطع غیر همسطح پل یا زیرگذر این مشکل به میزان زیادی کم می شه خواهش می کنم مسئولین رسیدگی کنند.

احمد دنیا مالی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران در این باره معتقد است: استاندارد دوربرگردان در مسیرهایی که سرعت بالا دارد را زیر سئوال می برد. او در پاسخ به این مشکل مردمی می گوید: ما نیز می گوییم این دوربرگردانها فنی نیست. ولی به همین نسبت چندین برابر شهروندان اعتراض می کنند چرا دوربرگردانها را می خوانید ببندید.

دنیامالی معتقد است این دوربرگردانها به خاطر مشکل تملک اراضی اطراف بزرگراه به وجود آمده: اساس کار، استفاده از تقاطع غیرهمسطح است. جایی که مشکل تملک و بودجه برای تقاطع غیرهمسطح داریم، دوربرگردان ایجاد می شود. شخصا معتقدم اینها در بسیاری جاها باعث کاهش ایمنی و سرعت و افزایش ترافیک می شود.

او در این باره توضیح می دهد: الزاما برای بسیاری از این دوربرگردانها نیازی به تقاطع غیرهمسطح نداریم. از لحاظ اقتصاد ترافیکی، باید توجیه داشته باشد یک دوربرگردان در جایی وجود دارد امروز باید مسدود شود یا اینکه برویم چند کیلومتر جلوتر، برگردیم. در دنیا، استاندارد می گوید در هر بزرگراه به فاصله هر ۸۰۰ متر می شود یک رمپ و لوپ یا خروجی ایجاد کرد. هر قدر نظامات مهندسی و اقتصاد ترافیک را بیشتر در نظر بگیریم قطعا روی تصمیم گیری ما خیلی کمک می کند. متاسفانه معمولا راحتترین راه را انتخاب می کنیم. ما نباید بزرگراه یا مسیرهایی که سرعت در آن زیاد است داشته باشیم. معتقدم نباید در داخل شهر اینقدر سریع حرکت کرد.
 
کلمات کلیدی : دوربرگردان ، بزرگراه،شرق تهران
 
محسن
۱۳۹۴-۱۱-۱۵ ۱۱:۵۵:۲۹
یک زمانی یک فردی که خودش را دکتر میدانست در سمت شهرداری میخواستهمه چهارراههای تهران حذف و دوربرگردان بسازد
شعارش هم تهران بدون چراغ قرمز بود
حال کجاست که ببیند این همه هزینه از جیب مردم دود شد؟ (3522528) (alef-13)
 
جوادی
۱۳۹۴-۱۲-۰۴ ۱۰:۱۹:۰۱
این نظر شمائه ولی من نظر شما رو قبول ندارم به این دلایل:
1 - این دوربرگردانها در زمان خودشان بهترین راه حل برای رفع ترافیک بودند و همین الان هم توی همین اتوبان باقری اگه بخوان دور برگردان رو حذف و چراغ راهنمایی نصب کنند ، ترافیک بیچاره کننده میشه و حجم خودروهای پشت چراغ قرمز از پشت به خودروهای ایستاده در چراغ قبلی وصل میشه.
2 - درسته که این دور برگردانها مشکلات خاص خودشون رو دارن ولی حد اقل این خاصیت رو دارن که ترافیک رو روان کنند تا از ایستایی خودروها و گره خوردن ترافیک جلوگیری کنند.
3 - همونطور که ذکر شد وقتی بودجه و یا پروژه های معارض اتوبان اجازه نصب پل روگذر و رمپ و لوپ رو نده، چاره ای جز دور برگردان نمیمونه.
4 - سیاسی نگری تهیه کننده موضوع و بعضی دوستان که نظرشون رو اینجا گذاشتن باعث شده که چون اونا با یه شخصی که قبلا شهردار بوده و چون اونا حالا باهاش مشکل دارن، پس باید اینگونه نتیجه گیری بشه که هرکاری اون شخص کرده و هر طرحی که اجراء کرده باید لزوما زیر سئوال بره و منفی دیده بشه. (3561709) (alef-11)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۵ ۱۱:۵۵:۵۱
تازه طرف پی اچ دی ش در ترافیک بود!! (3522530) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۴-۱۱-۱۵ ۱۳:۰۶:۰۵
بزرگترین مشگل راه بندان ها متوجه پلیس راهنمایی است . پلیس در چهارراه ها قابل قبول است ولی در جلوگیری از عبور ماشین ها در شاخه های کناری راه ها یک معضل میباشد . مثلا بنده دیشب در خیابان میرداماد گیر افتاده بودم . پلیس در مبدان محسنی شاید حدود 500 ماشین از سمت مدرس در خط وسط را راه میداد ولی 5عدد ماشین همین جهت درسمت راست اجازه عبور نمیداد . خوب این منطقی نیست .بنده شاید دوساعت معطل شدم تا میدان محسنی رسیدم در صورتیکه ماشین های مسیر وسط مرتب عبور میکردند . متاسفانه این مسیله باعث عصبانیت و ناراحتی ماشینهای شاخه کناری شده بود .امیدوارم پلیس راهنمایی باین مسایل توجه خاصی داشته باشد و فکر میکنم ، اگر پلیس این را بعهده خود راننده ها محول کند ، نتیجه کار بهتر باشد و گره ترافیک زودتر باز شود . (3522767) (alef-13)
 
میرحمید
۱۳۹۴-۱۱-۱۵ ۱۴:۲۰:۰۱
واقعا درسته اینها در زمان شهرداری احمدی نژاد با حذف چراغها ساخته شد واقعا از همان زمان باعث ترافیك شد (3522976) (alef-13)
 
سید
۱۳۹۴-۱۱-۱۵ ۱۵:۱۳:۵۶
الف جان چرا هر خبری که احمدی نژاد توش باشه را فورا بزرگ کرده تیتر میزنی آخه خدا را خوب می آد ..این همه خدمات امااون راننده ای که میخواهد مستقیم بره میآید سمت چپ که سریعتر راه بگیرد تا مستقیم بره اما زرنگ همیشه ته چاه است (3523149) (alef-13)
 
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۰۵:۰۴:۰۷
چي ميگي تو رو خدا يكم فكر كن نظر بده الان اصن بحث شخص نيست بحث تفكره (3524265) (alef-11)
 
آریابان
۱۳۹۴-۱۱-۱۵ ۲۱:۲۲:۱۲
ایجاد مشکل برای ترافیک، حداقل گرفتاری این دوربرگدون هاست چون باعث میشه راننده های ناآشنا به محله با سرعت کم بتونن دوربرگدونها رو ببینن ولی در شرایطی که ترافیک نباشه راننده ای که داره با سرعت معمولی 50 و60 رانندگی میکنه یهوئی رانندۀ جلوئیش ترمز میکنه تا ازاین قسمت پر سرعت به اونطرف دیگه بچرخه و در مورد مشابه هم یک ماشینی یهوئی از سمت دیگه بزرگراه دوربرگردون رو رد میکنه و جلوی رانندۀ اینوری سبز میشه !!!! ؛
درمجموع، چون در این دوربرگردونها ماشینها از قسمت تندروی !!! یک طرف بزرگراه به قسمت تندروی !!!! طرف دیگه میروند، رانندگان ناآشنا به محله در معرض تصادفهای بسیار شدید و خطرناک قرار میگیرند و یکی از این اونها هم که فاقد دید لازم و بسیار خطرناکه در بزرگراه چمران در حد فاصل ورودی ولنجک تا ورودی نمایشگاه ایجاد شده که احتمال وقوع تصادف های شدید در هر لحظه و بویژه زمان سرعت داشتن ماشینها رو تشدشد کرده ؛
از نمونه های بارز پوپولیستی ، حذف چراغ قرمز وقت-گیر !!!! و ایجاد دوربرگردون بی حساب-کتابه !!! ؛ (3523854) (alef-13)
 
مهدى جلالوندي
۱۳۹۴-۱۱-۱۵ ۲۳:۴۲:۳۳
به نظر من هيچ ربطي به شهردار سابق و شهردار فعلي نداره. چون اتوبان باقري تو منطقه بالا شهر نيست مظلوم واقع شده. مثلا تقاطع اتوبان ارتش با امام علي كه ظرف شش ماه بهترين پل هوايي شهر ساخته شد.مسولين محترم شهرداري توجه داشته باشن خسارت بابت ترافيك اين بزرگراه به مراتب خيلي خيلي بيشتر از بودجه ساخت تقاطع غير همسطحه! (3524095) (alef-11)
 
سماواتي
۱۳۹۴-۱۱-۱۶ ۰۹:۰۵:۵۴
اتوبان باقري پر ترافيك ترين اتوبانه خواهش مي كنم با ساختن لوپ هايي كه كار دور بر گردان رو مي كنه مشكل روًبراي هميشه حل كنيد (3524355) (alef-11)
 
غیر سیاسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۶-۰۵-۱۰ ۲۲:۵۸:۱۲
امید وارم تمام دور برگردون ها را جمع کنند فکرش رو بکنید درست در همان لاین سرعت یک نفر باید بیاد و تازه سرعتش رو کم کنه و دوباره وارد لاین سرعت مقابل بشه در حالی که درستش اینه که از لاین کند رو و ایجاد پل وارد لاین کند رو طرف مقابل شد تا از بروز حادثه جلوگیری کرد و ترافیکی را هم حل کرد (4499567) (alef-3)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.