نظر منتشر شده
۲۰۱
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 201847
گزارش الف از چند اتفاق مشابه پيرامون آيت‌الله؛
واكنش‌ها به يك روايت پرابهام/ هاشمی: انتشار خاطره شعار مرگ بر آمریکا نادرست بود
بخش داخلي الف، 22 مهر 92
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از اوج‌گيري واكنش ها به نقل قول يك خاطره تاريخي پرابهام از وي در سايت شخصي‌اش با تاکید براینکه خاطره حذف شعار مرگ بر آمريكا مربوط به سالها قبل است، گفت: مسئول سايت بدون هماهنگي آن را منتشر کرد كه اقدامي نادرست بود.
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۵
به گزارش «الف» رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سؤال روزنامه جمهوری اسلامي مبنی بر اینکه طرح موضوع امکان حذف شعار مرگ بر آمریکا در شرایط کنونی آیا اقدامی غیرلازم و در زمان نامناسب نبود؟ گفت: این خاطره مربوط به سال‌ها قبل است و مسئول سایت بدون هماهنگی اقدام به انتشار آن در این زمان نمود که اقدامی نادرست بود.

وی افزود : به دفتر تأکید کرده‌ام افراد بدون هماهنگی و اطلاع قبلی از انتشار مطالب منتسب به من خودداری نمایند.

در روزهای اخیر پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی با بازنشر بخشی از خاطرات وي درباره موافقت امام خمینی (ره) با حذف شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی از رسانه ملی انتقاد بسیاری از صاحب نظران سياسي و تاريخ انقلاب را بر انگیخت.

مردان بزرگ اشتباهات بزرگ هم می‌کنند/ امام(ره) حادثه گذشته نیست که با خاطره بیان شود
محمدجواد لاریجانی يكي از چهره‌هاي مشهور سياسي و ديپلماتيك كشور بود كه به اين اظهارات واكنش نشان داد.

لاريجاني در حاشيه سخنراني در يك جمع دانشجويي كه روز جمعه در شهر مشهد برگزار شد، در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، اظهار کرد: معیار و میزان در کشور ولی امر است. افراد می‌توانند سلیقه‌های مختلف داشته باشند ولی مشی نظام بر مقام معظم رهبری منطبق است. آقای هاشمی را به عنوان یک شخصیت برجسته تاریخ خومان دوست داریم و به گفته‌های او اعتماد داریم، اما مردان بزرگ اشتباهات بزرگ هم می‌کنند. متاسفیم که در فتنه ۸۸، حیثیت ایشان خدشه‌دار شد.

وی افزود: مسیر کشور روشن است. امام خمینی (ره) حادثه گذشته نیست که با خاطره بیان شود. نسل فعلی باید به مفاهیم امام (ره) برگردند و مسائل متشابه را به محکمات رجوع دهند. آقای هاشمی نباید نگرانی شما باشد و لازم نیست به او توهین کنیم. ولی بین احترام و تبعیت باید تمایز قائل شویم.

معاون اسبق وزارت امورخارجه درباره شعار «مرگ بر آمریکا»، گفت: با آمریکا و غرب صهیونیستی دشمنی نکردیم. بلکه از صد دشمنی آن‌ها با ما، یکی را پاسخ داده‌ایم. میزان فحاشی که در رسانه‌های اروپا و آمریکا هر روز علیه اسلام، نظام و مسوولان ما می‌شود، قابل مقایسه با شعار «مرگ بر آمریکا» نیست.

«مردم ايران با بخشنامه و دستور كسي به آمريكا شعار نداند كه براي قطع آن به ابلاغ نياز باشد»
حميد انصاري قائم مقام موسسه تنظيم و نشر آثار امام نيز در واكنش به نقل قول خاطرات هاشمي درباره شعار مرگ بر آمريكا گفت: «خاطره‌ای که آقای هاشمی رفسنجانی در موضوع حذف شعار نسبت به امام ذکر کرده است مربوط به موافقت و دستور امام بر قطع این شعار از رسانه‌های دولتی است. .. در عبارات خاطرات آقای هاشمی هم که بر اساس یادداشت‌های ثبت شده روزانه می‌باشد به صورت دقیق تصریح شده است که موضوع موافقت و دستور امام حذف شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر شوروی» از رسانه‌های دولتی بوده است نه نفی و نهی از این شعار.»

قائم مقام موسسه تنظيم و نشر آثار امام در يخشي ديگر از گفتگوي خود كه با خبرگزاري ايسنا انجام داده است ضمن تاكيد بر جايگاه هاشمي رفسنجاني در انقلاب اسلامي مي‌گويد: « مردم ایران در جریان انقلاب بر اساس بخشنامه و دستور کسی شعار مرگ برآمریکا و شوروی نمی‌گفتند که اکنون قطع آن نیاز به ابلاغیه داشته باشد.»

توكلي: نقل قول آيت‌الله هاشمي از امام قابل استناد نيست
احمد توكلي نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي امروز در گفتگو با خبرگزاري فارس ضمن انتقاد از نقل قول هاي اين‌چنيني از حضرت امام(ره) با اشاره به فراز پاياني وصيت نامه رهبر فقيد انقلاب اسلامي گفت: امام خمینی(ره) در زمان حیاتشان فرمودند، زمانی که چیزی از من نقل می‌شود در واقع بایستی مکتوب بوده و صدای آن موجود باشد.

اشاره توكلي به بخشي از فراز پاياني وصيت نامه امام(ره) است كه در آن آمده است: « اکنون که من حاضرم، بعض نسبت‌های بی‌واقعیت به من داده می‌شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود؛ لهذا عرض می‌کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می‌شود، مورد تصدیق نیست مگر آن‌که صدای من یا خط و امضای من باشد، با تصدیق کارشناسان؛ یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم.»

نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه قصدی برای تکذیب اظهارنظر آقای هاشمی رفسنجانی ندارم، اظهار داشت: سخن اصلی این است که اظهارنظرهای اینچنینی به وحدت ملی کمکی نمی‌کند.توکلی ادامه داد: اگر کسی بخواهد در آستانه مذاکرات ژنو منافع ملی را در نظر بگیرد، هیچگاه چنین اظهارنظری که نشان‌دهنده موضع ضعف باشد را بیان نمی‌کند.وی ابراز امیدواری کرد که همگان به خصوص سیاستمداران در شرایط فعلی که دولت در آستانه مذاکرات است فضا را درک کرده و از اظهارنظرهایی که قدرت چانه‌زنی دولت را کاهش می‌دهد، خودداری کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس تأکید کرد: اگر روزی نظام تشخیص دهد که با آمریکا رابطه برقرار کند، نیازی نیست برخی افراد ارزش‌ها را کنار گذاشته یا برخلاف آنها موضع‌گیری کنند.

امام خميني: از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ امریکا و شوروی را به صدا در مي‌آوریم
برخي از رسانه‌ها نيز در واكنش به نقل خاطره پر ابهام از موافقت امام با ممنوعيت شعار مرگ بر آمريكا در سال ۶۲، به سخنان و نوشته‌هاي بنيانگذار انقلاب در سالهاي بعد به خصوص سالهاي واپسين حيات ايشان استناد كرده و صحت اين خاطره را با ترديد جدي مواجه كردند.

به عنوان نمونه امام خمینی در پیامی به مناسبت سالگرد کشتار خونین مکه و قبول قطعنامه در ۲۹ تیر ۱۳۶۷ با اشاره به ادعاهای آل سعود برای توجیه کشتار حج گذاران، می فرماید: «دست‏ نشاندگان امریکا آتش زدن پرچم امریکا را به حساب آتش زدن حرم، و شعار مرگ بر شوروی و امریکا و اسرائیل را به حساب دشمنی با خدا و قرآن و پیامبر گذاشته‏اند؛ و نیز مسئولین و نظامیان ما را با لباس اِحرام به عنوان رهبران توطئه معرفی کرده‏اند! ... از خدا می‏خواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبۀ مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ امریکا و شوروی را به صدا درآوریم.»

امام خميني: ما شعار «مرگ بر امریکا» را در عمل جوانان پرشور و قهرمان و مسلمان تماشا کرده‏‌ایم
و يا در پیامی که به منشور روحانیت مشهور است، در ۱۳ اسفند سال ۱۳۶۷ می فرمایند: «ما شعار سرنگونی رژیم شاه را در عمل نظاره کرده‏ایم، ما شعار آزادی و استقلال را به عمل خود زینت بخشیده‏ایم، ما شعار «مرگ بر امریکا» را در عمل جوانان پرشور و قهرمان و مسلمان در تسخیر لانۀ فساد و جاسوسی امریکا تماشا کرده‏‌ایم، ما همۀ شعارهایمان را با عمل محک زده‏ایم.»

اما اين جنجال رسانه‌اي كه با واكنش آيت الله هاشمي به پايان رسيد مورد مشابه ديگري هم داشت. چندي قبل نيز انتشار سخناني از هاشمي درباره دولت سوريه واكنش‌هايي در پي داشت كه در نهايت به تكذيب وي انجاميد.

بحران سوريه و ادعاي استفاده دولت اسد از سلاح شيميايي؛ واكنش‌ها و تكذيب هاشمي
هاشمي در سفر خود به مازندران در دوازدهمین مراسم سالگرد آیت‌الله اسماعیل صالحی مازندرانی در مسجد جامع سوادکوه شمالی با اشاره به بحران سوريه گفته بود: «مردم سوریه بیش از ۱۰۰ هزار کشته و ۸ میلیون آواره دادند در داخل و خارج، زندان ها پر از مردم، زندان ها جا ندارد بعضی از ورزشگاه ها را گرفتند، آنها را پر کردند شرایط بدی بر مردم حاکم است مردم از یک طرف از طرف خود حکومتشان بمباران شیمیایی می شوند و از طرف دیگری امروز منتظر بمب های آمریکا باید بمانند .»

البته اين اظهارات به اين صورت در سايت شخصي وي منتشر نشد و تنها برخي رسانه‌‌هاي خبري و محلي اقدام به انتشار كامل اين سخنان كردند. سخناني كه واكنش‌هاي تندي را نسبت به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در سطح عمومي ايجاد كرد.

بسياري از چهره‌هاي سياسي و مذهبي كشور نسبت به اين اظهارات واكنش نشان دادند و برخي هم به دليل تناقض جدي اين سخنان با راهبرد جمهوري اسلامي در موضوع سوريه در صحت انتساب اين سخنان به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام تشكيك كرده و خواستار تكذيب آن از سوي وي شدند.

زاكاني: علاقه‌اي به آسيب خوردن آقاي هاشمي نداريم/ بي‌صبرانه منتظر تكذيب هاشمي هستيم
عليرضا زاكاني نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق خود در صحن علني مجلس از اظهارات هاشمي در خصوص استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی انتقاد کرد و گفت: هیچ علاقه ای به آسیب خوردن به آقای هاشمی را نداریم اما نظام و اسلام را بالاتر از همه چیز می شماریم و لذا بی صبرانه منتظر متن تکذیب آقای هاشمی و اعلام مواضع صریح و درست از سوی ایشان هستیم.

احمد توكلي نيز در واکنش به سخنان منتسب به هاشمی درباره سوریه در گفتگو با مهر گفت: موضع‌گیری آقای هاشمی از حیث امنیت ملی یک خطای فاحش است، لازم است ایشان هر چه زودتر سخنان منسوب به خود را شخصا و محکم تکذیب کند.

از سويي انتشار ویدئویي كم كيفيت از سخنان هاشمی که این اظهارات به سختي در آن قابل تشخيص بود و همچنين اظهارات علی مطهری نماينده نزديك به هاشمي در حاشیه یکي از جلسات علنی مجلس در خصوص این ویدئو و بیان اینکه این اظهارات از سوی هاشمی بیان شده موجب شد تا همه منتظر واکنش شخص هاشمی رفسنجانی باشند.

چند روز بعد از این واکنش ها، آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای کمیته فرزندان شاهد و ایثارگران، با محکوم کردن شدید تهدیدات اخیر آمریکا و برخی کشورهای غربی علیه کشور سوریه گفت: متأسفانه مردم سوریه که حدود دو سال است درگیر جنگ داخلی و انواع رنج‌ها وآوارگی کم‌سابقه هستند، در حال حاضر نیز مورد تهدید خارجی به بهانه‌های هنوز اثبات نشده استفاده از سلاح شیمیایی قرار گرفته‌اند.

هاشمی رفسنجانی با انتقاد شدید از همنوایی برخی رسانه‌های داخلی با اهداف دشمن که حاضرند برای حفظ مصالح و منافع جناحی و سیاسی، به خاطر دستمالی، قیصریه را به آتش بکشند، گفت: «اخیراً نقلی از بنده در مورد سوریه، بهانه سوء استفاده و تخریب‌های جدید توسط این گونه رسانه‌ها را فراهم کرد که به هیچ وجه صحیح نیست.»

در هر دوي اين اتفاقات مي‌توان نقش پايگاه اينترنتي شخصي آيت الله را پررنگ و تاثيرگذار ديد. با اين وجود آيا رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام چاره‌اي براي اين موضوع خواهد انديشيد يا باز هم بايد منتظر خاطره‌اي ديگر، واكنش‌هايي شديدتر و تكذيب ديرهنگام ديگري بود؟
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۲۲:۱۹
از تمام بیانات و اقدامات امام خمینی(ره) استکبار‌ستیزی و مرگ بر آمریکا بر‌می‌خاست. چگونه آقای هاشمی ادعا می‌کند آن عزیز سفر کرده خواستار حذف شعار مرگ بر آمریکا بوده این چه تصویری است که از بنیان‌گذار جمهوری اسلامی به نسل جدید ارائه می‌شود. (1717012) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۶:۰۱:۱۰
دوست گرامی هر زمان و شرایط جدیدی نیاز به تصمیمات جدید دارد. همانطور که تصمیمات ما آگاهانه و خردمندانه در رابطه با عربستان و عراق تغیر کرد می تواند در زمان و شرایط مناسبش در رابطه با امریکا هم تغیر کند. لطفا منافع ملی مردم رو دو دستی بچسبید هیچ چیز دیگری ارزش ندارد. (1717153) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۶:۱۳:۴۱
ما هم همین را میگوییم. به امام دروغ نبندیم. بگوییم ما خیال میکنیم الان نباید فلان کار را کرد. نگوییم امام هم نظرش همین بود.
تمام نگرانی امثال بنده باب شدن دروغ بستن به امام که فقط 25 سال از رحلتش میگذرد است. جالب اینکه موسسه تنظیم آثار میگوید خاطرات العهده علی الراوی است و ما نمیتوانیم آن را نفی کنیم.
پس امام عزیز الکی در وصیتنامه اش نوشت که تا نوشته یا فیلم من نبود، هیچ مطلبی را قبول نکنید. الان خدمتکار که با امام هم جلسات خصوصی داشته است، بیاید و از امام یک نقل قول عجیب بکند، شما اجازه انتشار میدهید.
آخر بی انصافها یک امام را برای ما بگذارید. (1717188) (alef-10)
 
احمد مقدم
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۸:۴۳:۱۵
به نظر می رسد که اظهارات آن وقت آقای هاشمی به دلیل شرایط خاص زمانی و نامه ایشان جنبه کسب تکلیف از امام خمینی داشته باشد.

شایان ذکر است چندماه قبل از نامه منتشره آقای هاشمی ( 1366) آمریکا مک فارلین را مخفیانه به ایران فرستاد (1365)و در آنزمان دولت ریگان معتقد بوده شاید بتوان با تفاهم به جنگ خاتمه داد البته مک فارلین خود یکی از دلالان اسلحه هم بود ایران نیز به شدت نیازمند تامین سلاح .

پس از برخورد و بازداشت مک فارلین برخورد ایران و آمریکا وارد فاز شدید نظامی گردید و عملا" آمریکا آرایش جنگی به خود گرفت تا در نهایت به استناد نامه فرمانده سپاه که اعلام نموده بود پیروزی در جنگ در صورتی محقق خواهد شد که ظرف 5 سال نیرو و تجهیزات نظامی خود را هفت و نیم برابر کنیم امام موضع خود را در باره جنگ تغییر و با اعلام نوشیدن جام زهر با قبول آتش بس موافقت کرد.

به هر صورت نباید منکر این شد که همواره آقای هاشمی مورد اعتماد امام خمینی و امام خامنه ای بوده و هستند .

آقای هاشمی پخته تر از آن است که شرایط جهانی و اوضاع ایران را نداند هرکسی منکر این امر است باید جواب دهد چرا رهبر انقلاب چندین سال است آیت الله هاشمی را به عنوان رییس تشخیص مصلحت نظام انتخاب می کند. (1717537) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۳:۱۲:۳۱
این چه دفتر حفظ آثار حضرت امام خمینی(ره) است که این روزها انواع حرف‌ها و نسبت‌های ناروا به امام داده می‌شود و آقایان بی‌خیال و تماشاگر هستند. کاش حاج سیداحمد آقا فرزند شجاع حضرت امام در قید حیات بود و در مقابل این نسبت‌های ناروای برخی از افراد به حضرت امام می‌ایستاد. (1718152) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۷:۳۹:۳۲
واقعا جای حاج سیداحمد آقا خالی است، تا نتیجه چندتا از خاطرات دو نفره را بیان کنند. راستی چی شد که ایشان در اوج انتقاد از دولت سازندگی، به رحمت خدا رفت؟ (1718504) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۷:۴۱:۳۸
حفظ آثار شامل مادی و معنوی میشود. اما ظاهرا این آقایان فقط به فکر حفظ آثار مادی امام هستند و به آثار معنوی امام عنایتی ندارند. (1718505) (alef-6)
 
پاسخ به احمد مقدم
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۵:۲۵:۱۹
مخالف تحیلهایی هستم که بجای مواضع صریح و شفاف موجود امام و رهبری که درصد زیادی با رویکردهای هاشمی متفاوت است بخواهد با تحلیل مسائل پشت پرده قضایا را معکوس آنچه دیده می شود توجیه نماید. (1718454) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۰:۵۸:۵۹
به مسئولین قوه مجریه عرض می‌کنم رابطه با شیطان بزرگ و این تروریست بالذات به قول امام راحل(ره) هیچ نفعی به حال ملت و کشور ندارد. و قطعا ملت نیز با آن همراه نخواهد بود. انتظار می‌رود براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر در جایی ضرورت داشت از نرمش قهرمانه استفاده ‌شود ولی مطمئنا در همه جا این ضرورت حس نمی‌شود. (1717873) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۱:۰۵:۳۴
آقای هاشمی هر چه کمتر صحبت بکند کمتر خطا می‌کند در این مدتی که دولت جدید روی کار آمده ایشان مرتب سخنرانی می‌کند و پشت سر هم مرتکب خطا می‌گردد به عنوان دلسوز ایشان عرض می‌کنیم راه درستی در پیش نگرفته است. (1717892) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۸:۵۷:۳۷
آقای هاشمی خیلی پخته تر از آن است که من و شما بخواهیم برایشان دلسوزی کنیم . پیشنهاد میکنم عمق سخنانشان را درک کنیم که خیر صلاح انقلاب در آن است. (1718646) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۶:۳۶:۲۰
حرف شما درست است اما این آقای رفسنجانی نیست که تعیین میکند کی شعار بدهیم و کی شعار ندهیم. یادمان باشد که در آن زمانها تندترین شعارها را ایشان فریاد میزد و جوانان مارا به دنبال خود می کشید. حالا جور دیگری شده! (1717252) (alef-6)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۶:۳۹:۳۸
در تایید فرمایشات شما باید بگویم پخش نامه هاشمی از صدا و سیما یک نکته جالب داشت و آن خذف بی سرو صدای شعار مرگ بر شوروی (روسیه) از مجامع عمومی و صدا و سیما بود. (1717259) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۷:۴۳:۱۳
اصلا مرگ بر روسیه نداشتیم، مرگ بر شوروی بود که با فروپاشی شوروی، این دعای ما مستجاب شد. (1718509) (alef-6)
 
شهرستانی
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۷:۰۷:۱۳
نخیر برادر مرگ بر شوروی در زمان وجود خود شوروی حذف شد . بعد ازجنگ در نماز جمعه آقای رفسنجانی در سخنرانی خود گفتند وقتی ما با کشوری ارتباط برقرار میکنیم لزومی ندارد که در شعارهایمان مرگ بر آن کشور بگوییم این سخنرانی را خودم به یاد دارم اگر هم تکذیب کنند قبول ندارم چون خودم شنیدم و در آن زمان وزیر شعار راهپیماییهای یکی از شهرستانها بودم (1719597) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۷:۵۰:۰۲
الان روسیه هم همان غرب است. یعنی تفکرش غربی است، هرچند مختصر رقابتی هم با سایر کشورهای غربی دارد. اما در نحوه عملکرد مثل فرانسه، مثل آلمان، مثل انگلیس، مثل آمریکا عمل میکند.
همانطور که در شعار مرگ بر آمریکا، آمریکا مظهر غرب و استکبار بود الان هم مرگ بر آمریکا شامل به روشهای استعماری و استکباری غربیان شامل آمریکا، روسیه، انگلیس،آلمان، فرانسه و امثالهم است.
مثل عبارت لعنت بر شیطان، که شیطنتهای افراد شیطان صفت را هم شامل می شود.
البته کاملا واضح است که بحث مذاکره یا رابطه یا افتتاح سفارت با بحث لعن و نفرین ظالمان و مستکبرین متفاوت است. مثال: ما سالها انگلیس را لعن و نفرین میکنیم و خواهیم کرد اما سفارت آنان در ایران بود. رابطه سیاسی تابع صلاحدیدهای سیاستمداران است، نه لعن و نفرین ما مردم حق طلب.
الان هم دیپلوماتها به درستی با آمریکا حرف میزنند، اما ما مرگ بر آمریکا را به عنوان شیطان بزرگ فراموش نمیکنیم. (1718514) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۷:۰۵:۰۰
بله شرایط فرق میکند لذا الآن باید طبق نظر ولی فقیه عمل شود . اگر لازم شود رهبری اقدام میکنند.

ضمنا سخنان امام در ماههای آخر عمرشان موجود است . ایشان حتی در وصیت نامه اش از امریکا با عنوان "تروریست بالذات دولتی" یاد میکند.

مسئله ای که نگران کننده است نه مواضع غلط هاشمی بلکه توجیه نظراتش با نقل قولهای خلاف واقع است. اینکه ایشان مواضعی دارد به جای خود قابل نقد است اما مسئله مهم تر این است که برای پیش برد مقاصدش با ذکر خاطرات و حتی خواب هایش (!) سعی میکند نظراتش را در بین مردم جا بیندازد. (1717320) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۷:۲۶:۲۴
آیا آمریکا عوض شده ؟؟؟ آمریکا هم مثل عراق عوض بشه ... بسم الله ...
تو دور جدید مذاکرات سوء نیت آمریکا را خواهی دید تا متوجه بشی که آمریکا از 34 سال پیش تا الان تغییر که نکرده هیچ ، جری تر هم شده (1717391) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۱:۲۷:۱۵
کی نوشته آمریکا باید حتما عوض شود؟ مگه عراق عوض شد؟ مگه عربستان عوض شد؟ (1717933) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۰:۴۹:۳۲
بله درسته زمانی که ایران با عراق صلح کرد صدام تا سالها بعد و حنگ عراق و کویت وجود داشت (1718349) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۷:۵۱:۵۰
نه عراق عوض نشده و صدام هنوز زنده است.
دوست من بیدار شو. (1718516) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۳:۲۰:۳۳
دوست عزیز من! شما باید یک نگاهی به تاریخ بیاندازید و عوض بشید اولا ما با صدام صلح کردیم ثانیا صدام رو آمریکائیها برداشتند و عراق عوض شد!!! (1719154) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۳:۲۸:۳۳
طوری صحبت میکنی انگار دلت نمیخواد این تحریم ها برداشته بشه ؟ (1718185) (alef-6)
 
حمید
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۷:۵۳:۴۱
مگه قرار با مذاکره تحریمها برداشته بشه؟! بنده حاضرم از طرف اوباما به نتنیاهو قول بدهم تا دو سال دیگر هیچ تغییری در تحریمهای سازمان ملل ایجاد نشود. دست خط هم میدهم. (1718520) (alef-6)
 
شهروند
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۹:۲۹:۳۴
با سلام این شما هستید که حداقل خوشبینی زیادی به شیطان بزگ داردید اگر امروز امنیت دارید حاصل رشادتهای جوانان این مرز بوم در دفاع مقدس است و رهبری فرازنه انقلاب همین شیطان اینجا را مانند سوریه میکرد که محل تجمع تروریستهای که به کسی رحم نمی کردند باید شاکر این رشادتها و رهبری فرازنه خود باشیم شیطان در جهت منافع پلید خود است (1718707) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۱۴:۲۱:۱۱
ای کاش گزینه منفی بود (1727684) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۳:۳۸:۱۹
هر وقت آمریکا هم مثل عراق عوض شد ما هم رفتارو شعارهایمان را نسبت به آمریکا عوض میکنیم. شما به جای نگرانی برای منافع ملی!!! بهتر است کمی عرق ملی و حس وطن پرستی ات رو هم در نظر بگیری دوست گرامی (1718211) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۰:۱۷:۵۸
صدام ملعون چگونه تعقیب و دستگیر شد؟ اگر عراق تغییر کرده چگونه بوده؟ ما باید حواسمان باشد که با یکدندگی قافیه را در این کارزار نبازیم. والا ممکن است خطراتی جبران ناپذیر کشور و نظام را تهدید کند.
دیپلماسی جای بازی است نه لجبازی (1718293) (alef-6)
 
سجاد
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۱:۳۹:۲۰
اتفاقا چون دو دستی منافع اسلام و مردم رو چسبیدیم روی این تاکید داریم که نباید برای رسیدن به اهداف حزبی و سیاسی از امام چهره ای بسازیم که مد نظر ماست! (1718386) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۵ ۲۳:۰۷:۳۷
یعنی امام (ره)منافع ملت را نادیده گرفته واین عزیزان دودستی به منافع ملت چسبیده اند .بله شعار بهبود اوضاع اقتصادی درصد روز با حذف شعار مرگ برآمریکا آغاز وپایانش چگونه تمام خواهد شد؟ا... واعلم. (1724421) (alef-13)
 
صادقی
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۶:۱۵:۱۲
حضرت امام (ره) همواره به اقتضای شرایط چیزی را بیان می داشتند. عقلانیت اگر به روز و متناسب با شرایط باشد عقلانیت است. در غیاب آن بزرگ مرد بهتر است مصادره به مطلوب نکنند برخی ها. (1717193) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۰:۵۹:۱۹
وقتی هنوز دستان سران آمریکا و صهیونیسم جهانی به خون ملت ما و مظلومین جهان آغشته است اظهار علاقه به آمریکایی‌ها و اسرائیل خواندن صهیونیست‌ها و حتی دست دادن با این جنایتکاران توسط بعضی از کارگزاران کشورمان آیا جز عقب‌نشینی از اصول معنای دیگری دارد؟ (1717874) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۱:۰۰:۵۲
آقای هاشمی گفته است اگر 8 سال گذشته نبود نظام به اوج قدرت می‌رسید؟ به ایشان عرض می‌کنم چرا چشم‌های خود را بر روی واقعیت‌ها می‌بندید که دانشجویان و دانشمندان هسته‌ای ما با زحمات طاقت‌فرسا ما را به این مرحله از رشد رساندند. چرا دل خانواده‌های شهدا را می‌شکنید؟! (1717875) (alef-6)
 
ali
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۱:۲۶:۰۶
8 سال پر از دروغ
8 سال بي برنامه
8 سال تكروي هاي رئيس جمهور
8 سالي كه اميدوارم ديگه تكرار نشه (1718377) (alef-6)
 
صادقی
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۴:۴۴:۵۶
عزیز مهربان
سلام

مقصود هیچ کس شکستن دل شهدا نبوده و نیست و نخواهد بود. اما...
اگر قرار است به واقعیت ها نگریسته شود پس بفرمایید چرا در یک جامعه اسلامی و انقلابی فقر و بیکاری و تورم بیداد می کند؟ چرا انگیزه ازدواج و تشکیل خانواده و پایبندی به اخلاق و معنویت در جامعه کم رنگ شداه است؟ چرا در اختلاس 3 هزار ملیاردی دست کسانی دخیل بود که مدعی همه هستی انقلاب و اسلام بودند؟ چرا مسئولین و دولتی های این نظام در اختلاس بیمه و بانک ها و غیره دست دارند؟ چرا و هزاران چرای دیگر. این یعنی دل شکستن.... (1719330) (alef-6)
 
سید
۱۳۹۲-۰۷-۲۵ ۲۱:۵۸:۱۸
ماکه خانواده شهیدیم بخاطر صلح امام ره باعراق ومامور کردن آیت الله :چون عمل به تکلیف کردیم سرسوزنی ناراحت ودلشکسته نشدیم؟ شما از کدام خانواده شهید صحبت میکنی؟؟ بنده وپسر شهید مطهری وشهید صیاد وشهید باهنر ورجایی وغیره که دلشکسته نمیشویم؟ لطفا بقول پدر شهید احمدی روشن شما از ما خانواده شهدا مایه نگزارید؟؟؟؟ (1724307) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۶:۱۶:۲۵
به نظرم مخاطب مطلب شما سید حسن آقاست. چون افراد غیرمطمئن اطراف امام کم نبودند. آقای منتظری هم ادعاهای عجیب و غریب از امام داشت. اما حاج احمدآقا بخوبی مطلب را روشن کرد. حالا هم به نظر می رسد اینهمه از امتیازات بهره برده است، باید در اینجا پس بدهد. (1717200) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۶:۲۶:۰۶
الف باید نظرات هر دو طرف را منتشر کند و الا میشود مصداق یک تنه به قاضی رفتن! ما معتقدیم سیاستهای ما در سالهای اخیر بیشتر هزینه آور بوده تا عزت آفرین (1717225) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۱:۴۶:۱۲
الف همیشه نظرات امثال شما رو منتشر میکنه جه گله ایه در عوض بارها نظر منو منتشر نکرده چون برخلاف نوشته هاش بوده (1718961) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۸:۰۳:۰۲
امام طبق مقتضیات 30 سال پیش عدم رابطه با آمریکا را مصلحت کشور می دانست

اگر بخواهیم به همین شیوه پی گرفتن سنت قدیم پیش برویم و به مقتضیات زمان توجه نکنیم الان ما نباید با کشورهایی چون: فرانسه، ایتالیا، یونان، ترکیه، روسیه، پرتغال، افغانستان، مغولستان، عراق، عربستان و .... به خاطر جنگهایی که در طول تاریخ با هم داشته ایم رابطه داشته باشم.

پس بهتره توجه کنید شما دارید به نسل جدید چهره ای به دلخواه منافع خود از بنیان گذار انقلاب نشان می دهید

چرا هیچوقت به خواسته اکثریت که به شما مشروعیت می دهند توجه نمی کنید؟ (1717467) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۸:۴۱:۳۸
اصلا چرا شعارمرگ برشوروی حذف شد؟ (1717532) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۳:۳۸:۵۷
بخاطر این که کمونیست که نمادش شوروی بود حذف شد. به امید اینکه روزی نماد لیبرالیسم هم از دنیا حذف شود. (1718213) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۷:۵۵:۰۴
مگه شوروی داریم که بهش فحش بدهیم. (1718524) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۷:۵۵:۲۵
اینقدر مرگ گفتیم که شوروی محو شد، به امید آمریکا. (1718525) (alef-6)
 
پرهام
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۹:۴۲:۰۴
دوست عزیر بله یک زمان هم امام فرمودن اگر با امریکا هم رابطه برقرار کنیم با سعودیها رابطه برقرار نمی کنیم اما دیدیم که در زمان حیات امام خمینی با عربستان رابطه برقرار کردیم پس در عالم سیاست هر روز می توان تصمیمات جدید گرفت (1717704) (alef-6)
 
فرزاد
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۰:۳۹:۵۳
جای دوری نمی روم. لطفا همین الان سری به صفحه اول خبرگزاری های خودمان مثل مهر بزنید و دردهای هنرمند مصطفی عبدالهی رو بخوانید که 6 عدد از یک داروی سرطان هر قلم به قیمت 1400 یورو را باید به خاطر تحریم ها به مبلغ 80 میلیون تومان تهیه نماید. واقعا اگر گشایشی در شرایط کنونی حاصل نشود وضعیت از این هم بغرنج تر خواهد. آقای هاشمی هم اگر این صحبت ها را مطرح می کند نه برای خودش هست و یا نمی دانم به خاطر فلان یا بهمان دلیل که این روزها توسط افراد خاص مطرح میشود. هدف ایشان تلطیف فضای موجود هست که به شدت برای نظام و به خصوص مردم خسارت بار شده است. (1717833) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۷:۵۷:۳۶
درد هنرمندان پاکستانی، ترکیه ای، مصری، اردنی را هم بشنو که دولتشان با آمریکا رابطه دارد و نمیتوانند هزینه بیماری خودشان را بدهند.
آخر کم بودن درآمد چه ربطی به رابطه نامشروع داشتن با آمریکا دارد. ما کشورهای در حال توسعه هستیم و با کشورهای اروپایی و آمریکایی فاصله درآمدی داریم. چه با رابطه چه بی رابطه. (1718529) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۳:۱۲:۳۴
ظاهرا شما با دلار حقوق میگیرید. (1719131) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۰:۱۱:۰۶
خدا عادل است. برای رفع نیازهای علمی باید به شدت کار کنیم و البته رانت و دزدی را حداقل کنیم. با تسلیم 50 سال دیگر یک یونان دست دوم می شویم. (1718773) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۱:۲۳:۱۲
آیا برای اسلام آمریکایی هم می شود خاطره تعریف کرد؟!

خدا رحمت کند آن پیر فرزانه جماران را .
همه چیز را به فرض درست کردید! با اسلام آمریکایی چه می کنید؟ (1717926) (alef-6)
 
رایان
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۲:۰۴:۳۳
مرگ بر امریکا که نعوذ بالله ایه قران نیست .
سیاست زمان بود اما عادت ما شده مرگ بر امریکا و.....
بهتر است دانایی مان را بالا ببریم و شعور سیاسی را روشنتر کنیم تا شاید در عصر حاضر نه شعار به عمل بهتر برسیم (1718996) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۵:۰۴:۰۵
این چه اصراری است که شما و رفقایتان در خراب کردن هاشمی دارید مگر ندیدید که امام امت فرمودند هاشمی زنده است چون نهضت زنده است. یا فقط برخی از بیانات آن بزرگ مرد را عادت دارید بخاطر بسپارید. (1719371) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۲۲:۳۱
دولت پوشالی آمریکا در حال فروپاشی است آن وقت عده‌ای در کشور با طناب پوسیده او می‌خواهند به چاه بروند. (1717014) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۶:۱۷:۵۵
فروپاشی؟!
یعنی اونجا هم قیمت سکه و ارز بالا رفته؟ یعنی اونجا هم دارو گیر نمیاد؟ (1717205) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۷:۰۴:۲۹
در آمریکا دو هفته است حقوق کارمندهای دولت را نداده اند. اگر تا 4 روز دیگر دولت و کنگره به توافق نرسند، آمریکا به پرتگاه اقتصادی سقوط می کند. (1717318) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۸:۰۳:۱۶
باباجون، آمریکا اصل استعمار و استکبار است. مطمئن باشید سقوط و فروپاشی اقتصادی در آمریکا نداریم. تمام نخبگان سایر کشورها برای حفظ امپراتوری آمریکا تلاش میکنند. اقتصاددانان انگلیس، آلمان، فرانسه، روسیه و چین همگی آرزوی رونق آمریکا را دارند. آمریکا انحطاط فرهنگی دارد، اما فروپاشی اقتصادی نخواهد داشت.
فقط امام زمان است که این هیولا را آدم خواهد کرد. البته این به این معنا نیست که ما با این هیولا مبارزه نکنیم. ما هم حداقل به سهم خودمان این شیطان بزرگ را لعن و نفرین میکنیم. مرگ بر آمریکا. (1718541) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۰:۲۸:۰۶
اگه دو هفته تو امریکا حقوق ندادن و سقوط میکنه پس ما خیلی پوست کلفتیم که ماههاست حقوق بعضی کارگرها رو ندادند و همینجور کارخونه ای هست که داره ورشکست میشه. الف لطفا چاپ کن تا بعضی ها خوب چشماشون رو واکنن بعد حرف بزنن . (1718808) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۷:۳۴:۵۰
اونوقت گیر نیومدن دارو و گرونی سککه فروپاشیه؟ (1717413) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۸:۲۶:۰۰
نه اونجا بدهی 16 تریلیون دلاری دارن
دلتشون هم تعطیل شده
تا توی جهنم هم میخوایید با امریکا برید؟! (1717499) (alef-6)
 
The One
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۸:۴۱:۲۴
نه ولی دولتشون تعطیل شده!!
آره درست فهمیدی پشت و پناهتون در آستانه فروپاشیه. (1717530) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۳:۴۳:۱۶
آمریکا هیج احتیاجی به کار کردن نداره فقط دلار چاپ میکنه میفروشه به کشورهای دیگه !اخوی بیدار شو !! ما صبح تا شب جون میکنیم ده دلار میگیریم اونجا کارگر ساده ساعتی ده دلار میگیره !! (1718224) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۱:۰۳:۲۸
اینکه حل مشکل اقتصادی کشور را به مسئله رابطه با آمریکا گره بزنند کار بسیار اشتباهی است. از این طریق نه تنها مشکلات اقتصادی مردم حل نخواهد شد بلکه سخت‌تر نیز می‌شود. راه‌حل همان راه‌حلی است که رهبر معظم انقلاب تحت عنوان اقتصاد مقاومتی بیان فرموده‌اند و از دولت‌ها می‌خواهند کشور را از داخل قوی بکنند و دل به بیرون از کشور نبندند. (1717884) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۱:۲۰:۱۵
حتی بدتر!
اونجا دولت تعطیل شده! (1717919) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۳:۳۹:۴۲
نه چند هفته است که دولتش تعطیل شده و چند ساله که بحران وال استریت گریبانش رو گرفته و داره فشارش میده. (1718215) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۶:۳۲:۲۸
موضع ضعف ما به دلیل سیاستهای چندسال اخیر ایجاد شد و گفتن و نگفتن مرگ بر آمریکا هیچ تاثیری بر این کشور ندارد فقط ما را منزوی میکند. (1717237) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۶:۴۰:۵۵
من مخالف شعار مرگ هستم، چون ما که واقعا دنبال حمله و نابودی آمریکا نیستیم. پس شعار الکی برای چی؟ کلا انسان باید هر اعتقادی هم دارد به آن عمل کند و نه اینکه شعار بدهد! حتی اگر ما واقعا از دست سیاستهای آمریکا ناراحت هستیم می توانیم عملا با آن مقابله کنیم و دست از شعار برداریم. کسی که فقط شعار می دهد و عمل نمی کند در بهترین حالت یا بی لیاقت هست و یا ترسو!!!

باز هم خدا را شکر که مردم آمریکا زیاد به این مسایل در کشور ما اهمیت نمی دهند چون کافی هست که یکبار مقابله به مثل بکنند آنوقت خواهید دید که چه می شود! مثلا اگر در مراسم تحلیف اوباما که جمعیت میلیونی شرکت کرده بود اگر مردم آمریکا شعار مرگ بر ایران می دانند، کشور ما به هم می ریخت! احتمالا اقتصاد ما از هم می پاشید و همه سرمایه ها به خارج فراری میشد و هرکه هم توانایی آنرا داشت با خانواده کشور را ترک می کرد! علتش هم اینست که آنها ملتی که شعار بده نیستن پس وقتی شعار می دهند همه فکر می کنند که به آن عمل هم خواهند کرد. (1717262) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۸:۱۲:۴۷
یعنی یکی بیاید در مملکتت کودتا کند،
25 سال نفت مملکتت را غارت کند،
با انقلاب مردمی تو مخالفت کند،
جاسوسی کند،
صدام را تحریک به جنگ کند،
به شما مجوز خرید تجهیزات هواپیمای مسافری (چون ممکن است هواپیمای جنگی را تعمیر کنی) ندهد، به دشمنت از طریق واسطه بمب شیمیایی بدهد،
300 نفر مسافر هواپیما را جزغاله کند،
به سکوهای نفتی حیاتی شما حمله کند،
طالبان را در همسایگی شما ایجاد کند،
منافقین را 30 سال حمایت مادی و معنوی کند،
آذریها را به پان ترکیسم تحریک کند،
عربها را به پان عربیسم،
ترکمنها و بلوچها و کردها را به تجزیه تحریک کند،
وی او ای، رادیو فردا ووو برای تخریب فرهنگ و تهاجم سیاسی به شما و گسترش فرهنگ خودش ایجاد کند.
انواع و اقسام فیلمهای ضد ایرانی بسازد،

یعنی شما حق نداری از این موجود پلید تظلم خواهی کنی؟
جایی برای تظلم خواهی نمانده است، جز اینکه نفرت و انزجار خودت را از این رفتارهای پلید ابراز کنی. یک فرد معمولی با ذکر مرگ بر آمریکا و یک فرد نخبه با رسوا کردن آمریکا در همه عرصه ها میتواند تظلم خواهی خودش را ابراز نماید. (1718554) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۴:۴۳:۳۶
جریان ما شده مثل بچه ای که از دور وایساده و فحش یده زورش روهم نداره که بره طرف روبزنه یا حتی از جلو بهش فحش بده این که راهش نیست . حضرت علی از خصایص ومنان به زرنگی و فراستش یاد میکنه نه ترسویی و حرافی. اگه راست میگیم و واقعا میخوایم روی شیطان رو کم کنیم باید مثل چین پدرش رو در باریم . مگه امریکا تو چین جاسوس نمیکنه یا دشمنش نیست یا غیره و غیره بیخودی هم به دلتون صابون نمالید که جنگ و دشمنی ما و آمریکا رو مکتب و مذهبه و مال چینی ها جور دیگه ای همه چیز سر پوله و اقتصاد مثلا ویتنامی ها ونزوئلایی ها روس ها چین ها پانامایی ها مسلمانند که دشمن امریکا محسوب می شوند. بله منکر اون نیستیم که لابی های قدرتمند فراماسونی چه کارها که نمی کنند اما ته همه ی اینها پول و قدرته پس زرنگ باید باشیم و بس (1719328) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۶:۵۹:۵۱
تا اونجايي كه سن من قد ميده؛ هر موقعي كه فكر كرديم آمريكا و سرمايه داري در حال فروپاشي است؛ بعد از يكي دو سال؛ خودمون درب و داغون شديم:
2002: حمله به برج هاي دو قلو .... حمله آمريكا به چپ و راست ما و تصرف خليج فارس
2008: بحران مالي آمريكا .... سرايت بحران به كل دنيا و با تاخير (به دليل كم بودن ارتباط ما با دنيا) به سيستم مالي ايران

پس اميدوار باش آمريكا از هم نپاشه (1717306) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۷:۱۹:۰۰
بزرگترين بدبختي ما توهم است. هست سال توهم احمدي نژاد در مورد "كاغد پاره" نمونه اش است. حالا شما بر اساس توهم فروپاشي امريكا سياست بريزيد ببينيم سر از كجا در مياوريم. (1717366) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۷:۴۵:۱۳
یعنی در آمریکا هم تورم 40.2 درصد شده!؟
یعنی در آمریکا هم بی کاری بی داد می کنه!؟
یعنی در آمریکا هم پول ملیشون بی ارزش شده!؟
یعنی آمریکا هم رکورد دار تورم روی کره زمین است است!؟

بیدار شو برادر بیدار شو ..... خودت رو به خواب نزن وگرنه سیل تو را خواهد برد (1717435) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۹:۱۸:۴۴
20 سال دارین همین حرف می زنید ! کدام فروپاشی ! توهم دارید (1717648) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۸:۱۳:۳۱
بابا تازه 2 سال که این را میگوییم. اونها هستند که 35 سال است که میگویند ایران در حال فروپاشی است. (1718555) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۳:۲۸:۲۲
بيست سال كه نتانياهو ميگه تا 6ماه ديگه ايران بمب اتمي مي سازه
بعضي ازمسئولين ماهم ميگن آمريكا بزودي فو مي پاشه (1719176) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۱:۰۲:۲۱
با توجه به خوی استکباری و اسلام‌ستیزی آمریکا دل خوش کردن به یک تماس تلفنی یا مذاکره با وزیران امور خارجه ساده‌لوحی است. آمریکا ذاتاً تروریست و شیطان بزرگ است. (1717877) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۱:۰۳:۰۸
در روایات اسلامی داریم که مومن باید دوراندیش باشد این کدام دوراندیشی است که کسی از دشمنش انتظار محبت و دوستی داشته باشد. باید باور کنیم که آمریکا دشمن بشریت است. (1717880) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۱:۳۶:۲۴
اسن حرفی بود که 8 سال احمدی نژاد زد. یه جورایی نخ نما شده. رئیس بانک جهانی گفته اگه مشکل بودجه آمریکا حل نشه، دنیا دچار بحران اقتصادی میشه. بعد تو میگی در حال فروپاشی.

توهم تا چه حد؟ (1717952) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۲۳:۰۴
حضرت امام خمینی(ره) در هر سخنرانی که داشتند، شرکت‌کنندگان حداقل سه، چهار بار تکبیر می‌گفتند و شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دادند. یک ‌بار حضرت امام به عنوان رهبری صریح، نگفتند که مرگ بر آمریکا نگویید. چطور آقای هاشمی می‌گوید حضرت امام راضی به این امر نبودند چرا آقای انصاری سکوت کرده و حرفی نمی‌زند؟ این همه جوان انقلابی آن زمان را داریم و هیچ یک یاد ندارند که حضرت امام مخالف شعار مرگ بر آمریکا باشد. (1717016) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۷:۵۲:۰۷
هاشمی یار امام بوده شاید این صحبت را هم با یکدیگر داشته اند با توجه اقتضای زمان شاید نیازی به دشمن تراشی نباشد (1717451) (alef-6)
 
هليا
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۲:۰۴:۱۷
اقاي هاشمي ما نفهميديم، اكه امام مخالف بودن، طفلك اين مردم و جرا سر كار كذاشتين يه عمر؟ دلم براي اون بيرمرداييكه يا بدر شهيدن يا ادماي زجركشيده و ساده كه اون جلو تو صف نماز جمعه سالهاست ميشينن و با حرارت وبراي اسلام و انقلاب شعار ميدن ميسوزه!!! كناه دارن! جرا يه عمر ملت و سر كار كذاشتين ؟؟؟ همين الان تو كامنتا ببينين يه عده جه اصراري دارن به اين شعار و جه با اعتقاد در مقابل تغيير مقاومت ميكنن؟ براي اينكه شماها و امثال شماها يه عمر در كوش اينا خوندين اينه راه دفاع از مظلوم و اسلام.... دوستاني كه در دفاع از هاشمي از حذف اين شعار حمايت ميكنين و مخالفا رو نصيحت، تشريف ببريم سخنان در فشان هاشمي رو طي سالهاي مختلف و جاهاي مختلف در حمايت از اين شعار ببينين بعد ميفهمين امثال من جرا حال تهوع داريم!!! همينا اين مردم رو ساختن، حالا منافع جيز ديكه اييه از امام مايه ميذارن، اقا مرد باش بكو نظر خودمه!! اين جه كاريه با اكثريت عوام ملت ميكنين؟ ما مسلمونيم، اين ادمهاي مسن كناه دارن، بخدا شوكن!!! اينايي كه يه عمر بشت همين هاشمي نماز خوندن و مرك بر امريكا كفتن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!ااونوقت دو يار با هم حرف دركوشي داشتن اما منافعشون يه جيز ديكه بوده، ملت رو فيلم ميكردن؟؟؟؟ ميفهمين اصلا جي ميكين؟ دارين راجع به امام خميني با اون شخصيت قوي و نترس و رك حرف ميزنينا (1718398) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۸:۱۵:۰۷
به فرض که این صحبت درگوشی صحیح باشد، که بنده قبول ندارم، هفته بعدش امام محکم و بلند همان استراتژی مرگ بر آمریکا را تأکید و تشریح کرد.
تا پایان عمر هم هیچگاه از این استراتژی حق طلبانه و اسلامی کوتاه نیامد. (1718561) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۸:۱۷:۲۴
سال 62 شاید مسأله ای یا شرایطی بوده که در تلویزیون مرگ بر آمریکا گفته نشود. مثلا آقای هاشمی گفته این را از تلویزیون حذف کنیم تا چندتا موشک از آمریکا بخریم. اما از سالهای بعد همچنان هم در تلویزیون و هم در همه مجامع مرگ بر آمریکا گفته شده. مرگ بر استکبار جوهره نهضت امام بود. (1718564) (alef-6)
 
امامی
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۰:۳۶:۲۸
به فرمایش امام توجه کنید:
« اکنون که من حاضرم، بعض نسبت‌های بی‌واقعیت به من داده می‌شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود؛ لهذا عرض می‌کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می‌شود، مورد تصدیق نیست مگر آن‌که صدای من یا خط و امضای من باشد، با تصدیق کارشناسان؛ یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم.»
ایشون حتی نگفتن اگه "حاج احمد آقا" مطلبی رو گفتند مورد تأییدشون هست!
متأسفم که برخی به خاطر هاشمی دارن امام رو محو می کنند!
امام بود که به هاشمی و امثال هاشمی اعتبار داد، نه هاشمی به امام
آن بزرگمرد حکیم تکلیف همه ی ما را روشن فرمود:
« من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه ی سالوس و اسلام نمایی بعضی افراد ذکری از آنان کرده و تمجیدی نموده ام که بعد فهمیدم از دغل بازی آنان اغفال شده ام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می نمایاندند و نباید از آن مسائل سوء استفاده شود. و میزان در هر کسی حال فعلی اوست.»
پس لطفا اگر خودتان را فریب می دهید، سعی نکنید امام را تحریف کنید.
امام معیار است و دیگران را با او می سنجند و نه امام را با دیگران.
اگر هم هنوز در گذشته مانده اید و تغییر دیدگاه دشمنان قسم خورده ی انقلاب را نسبت به برخی یاران امام نمی دانید، مشکل از بی بصیرتی شماست، اگر هم می دانید و نادیده می گیرید که نشان از غرض ورزی شماست!
اگر نمی دانید ملک عبدالله چه کسی را "برادر" خطاب کرده!
حضرت روح الله هر حرف و عملش دنیای کفر و استکبار را به لرزه وا می داشت، یاران دیروز و مدعیان امروز هم ایا همین گونه اند.

خداوند بر درجات عالی آن پیر سفر کرده بیافزاید و آنان را که دانسته یا نادانسته در صدد تحریف چهره ی آن بزرگوارند، اگر قابل هدایت اند، هدایت، و اگر قابل نیستند رسوا نماید. (1729461) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۳:۴۷:۵۰
زمان جنگ ایران از آمریکا اسلحه میگرفت در جریان مک فارلین . اونوقت به نظر شما امکان نداشته امام چنین حرفی بزنه؟!!! (1718238) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۲۳:۱۷
تجربه نشان داده هر چقدر شعارهای استکبارستیزی مردم کم شده به همان نسبت میزان و شدت هجوم جبهه استکبار به جبهه حق افزایش پیدا کرده است. (1717020) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۶:۱۸:۳۸
تجربه میگوید دشمن تراشی هیچ سودی به حال کشور نداشته و موجب انزوای کشور میشود. (1717208) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۱:۰۱:۵۵
اگر چه نشستن مقامات ایرانی با آمریکایی دور یک میز برای امثال ما که خیانت آمریکایی‌ها را با پوست و خون خویش درک کرده‌ایم چندش‌آور است ولی اگر برای رسیدن به هدف بالاتر و با رعایت مصالح کلی نظام و در چارچوب سیاست‌های مورد نظر رهبر معظم انقلاب باشد آن را تحمل می‌کنیم. (1717876) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۸:۲۰:۰۵
پس چرا دشمن تراشی برای آمریکا مفید بوده است. آمریکا وقتی دشمنی مثل شوروی را از دست داد، اسلام را به عنوان یک دشمن خودش در دنیا معرفی کرد و دست به اقداماتی برای اسلاموفوبیا زد. اگر دشمن تراشی برای آمریکا فایده نداشت، چرا بیخودی یک دشمن برای خودش درست کرد؟ چرا الکی حمله به برجهای دوقلو را به حساب مسلمانان گذاشت؟
از لحاظ اجتماعی داشتن یک رقیب بزرگ یا یک دشمن در عرصه بین المللی، انگیزه تلاش و فعالیت را افزایش میدهد. (1718569) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۱:۰۴:۰۶
ما مردم ایران 34 سال است که بدون رابطه آمریکا زندگی کرده‌ایم پس می‌توانیم باز هم سالیان سال بدون رابطه با این کشور ادامه زندگی بدهیم و پیشرفت هم بکنیم چنان که تا امروز هم به نسبت پیشرفت هم کرده‌ایم پس چه دردی است که بعضی‌ها به گونه‌ای وانمود می‌کنند که راه‌حل مشکلات جامعه در حل رابطه با آمریکا می‌باشد و از اینکه در آغوش آمریکایی‌ها قرار بگیرند خوشحال می‌شوند (1717885) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۳:۵۸:۲۸
آغوش روسیه و چین چطور است؟ خوب است اجناس بنجل و وعده سرخرمن سوخت و موشک به ما دادن و پشت پرده به آمریکا تعظیم کردند؟ (1718263) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۰:۰۲:۵۵
شما زندگی کردی ولی ما فقط زنده بودیم دست از این لج بازی ها و تندروی ها بردارید تا وضع مملکت درست بشه . (1718268) (alef-6)
 
علی قلی
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۷:۱۹:۴۰
تجربه نشان داده همواره مفتون شدن و چشم و گوش بسته و با هیجان حرف زدن و جو گیر شدن هفت نسل بعدی را بدبخت می کند بنابراین تجربه نشان داده گفتگوی همراه با عقلانیت و تدبیر راه حل مشکلات است. همچنین تجربه نشون داده ما در زندگی روزمره و اجتماعی نیازمند روابط بالا و خوب و گسترش دوستی هستیم حتی برای منافع. بنابراین تجربه نشان داده استکبار ستیزی به روش احمدی نژاد ما را به اعماق ذلت و دره های تاریک سوق می دهد. خدا را شکر که محمود رفت. تجربه نشان داده مناسبات اقتصادی خوب ما در گذشته به سبب روابط خوب با اروپا و کشورهای پدر و مادر دار بوده است. تجربه نشان داده است در جنوب افریقا چیزی برای ما یافت نشود پس بهتره مسیر را عوض کنیم آن بخاط این مردم عزیز و نجیب و صبور. (1717368) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۹:۰۳:۵۲
نسخه شما یعنی تا میتونیم شعار بدیم تا مشکلات مملکت یکسره حل شود. (1718656) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۰:۰۷:۲۷
خودت داری میگی شعار مشکل مملکت ما این صداسیما است اگر بیاد بی طرفانه نقد کنه انقدر مردم ساده اندیش نمیشن برا هرچیز یک تئوری توهم ساخته از هالییوود تا حتی جایزه نوبل (1718767) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۲۳:۳۰
ما همه مردم ایران با گوشهای خودمان بارها از حضرت امام شنیدیم که فرمودند: هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند. حالا هم که اوباما گفته گزینه نظامی روی میز است بنده به عنوان یک ایرانی به اوباما می‌گویم ما هم مشت‌ها را برای خرد کردن دندان متجاوزان گره کرده‌ایم. (1717022) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۹:۵۲:۳۶
خونسردی خودتو حفظ کن برات خوب نیست ببم جان!!!!!!!! (1718739) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۲۴:۱۲
آقای زیباکلام در روزنامه آرمان 13 مهر ادعا کرده که هیچ کس در پاسخ او نتوانسته حتی یک امتیاز قطع رابطه با آمریکا را نام ببرد. جای تعجب است چون این امتیاز خیلی واضح است ثبات و امنیت و ثبات نظام از آنجا شروع شد که لانه جاسوسی فرو ریخت، چون با دشمن اخراج شده از سرزمین خیلی راحت می‌توان مبارزه کرد تا دشمنی که در داخل برای خودش پایگاه درست کرده است. از سایر امتیازات قطع رابطه با آمریکا، ایجاد خودباوری، استقلال، اتحاد و آگاهی سیاسی در مردم را می‌توان نام برد که اثرات مثبت آنها با گذشت زمان بیشتر هم خواهد شد. (1717025) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۶:۰۵:۲۵
اين فقط ادعاست دليل قابل قبول ارائه دهيد (1717162) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۶:۳۶:۰۹
دلیل: امام با این موضوع موافقت کرد. 10 سال هم پشت سر هم تکرار کرد که باید با آمریکا به عنوان مظهر طاغوت مبارزه کرد. باید آمریکا را دشمن دانست.

سوال بعدی احتمالا اینست که: مگر موافقت امام دلیل خوبی است؟
شخصا باید بگویم هنوز بعد از 30 سال سخنان امام را که میخوانم تازه است. فکر امام تازه است. چون ماها عرضه نداشتیم یک قدم در راستای امام جلو برویم. هنوز امام جلو ایستاده و ما پشت سرش هستیم. این اسباب شرمندگی بنده و امثال بنده است. اما یک واقعیت دیگر هم نشان میدهد: استراتژیهای تعیینی توسط امام حداقل الان کاربردی و صحیح است.
مرگ بر شوروی گفت، شوروی به تاریخ پیوست.
مرگ بر صدام گفت، صدام به زباله دان تاریخ پیوست.
راه قدس از کربلا می گذرد گفت، تا کربلا رفیتم، دمشق را حفظ کردیم، ده درصد فلسطین را گرفته ایم، انشاء الله نماز جماعت قدس.
مرگ بر آمریکا گفت، محقق می شود ان شاء الله.
اما هنوز نتوانستیم نفس خودمان را مهار کنیم. (1717250) (alef-6)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۶:۵۲:۴۵
مثلا شوروی در داخل ایران منافع خودش را دنبال نمیکند ؟ سالهاست که امریکا با ایران رابطه ندارد بجایش روسیه تا انجا که دلش خواسته منافع ملی ما را غارت کرده چرا شوروی را نمی گویید وهمش اب به خرمن امریکا بسته اید؟ عقلانیت هم خوب است اگر داشته باشید. (1717284) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۱:۵۸:۴۶
نظر زیبا کلام در مورد اسلام آمریکایی چیست؟! (1718006) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۳:۱۶:۰۴
مسلما موافق است! (1719140) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۲۴:۲۷
از آقای زیباکلام می‌پرسم؛ زمانی که شاه خائن و خاندانش دربست در اختیار آمریکا بود، آمریکا به جز غارت ایران چه گلی بر سر ملت ایران زد؟ ملت مصر که رهبرانش 4 دهه برای آمریکا نوکری کردند به جز فقر و بدبختی چه چیزی عایدشان شد؟ لطفا با دلیل و منطق پاسخ دهید! (1717026) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۲:۳۱:۴۲
این توجیهات مسخره س. کشور ما با مصر قابل مقایسه نیست.ما کشور ثروتمندی هستیم از نظر منابع.منتها شما نباید صفر و صد ببینید. البته که ما انقلاب نکردیم که نوکر و سر سپرده آمریکا باشیم. مگر کشوری مثل روسیه یا چین یا مالزی یا آفریقای جنوبی سرسپرده آمریکا هستن؟ما هم می توانستیم چنین رابطه ای با آمریکا می داشتیم.همین. ما از عدم رابطه با آمریکا آسیب دیدیم علت آن هم این است که کشورهای منطقه از این وضع به نفع خودشون استفاده کردن و تلاش زیادی برای منزوی کردن ما کردن.خیلی چیزها را به خاطر این موضع از دست دادیم و خیلی چیزها را هم به دست آوردیم البته با هزینه چند برابری.قبول کنید.مردم را سر سپرده نخوانید.مردم خواستار تغییر هستند.اینکه رئیس جمهور آمریکا موضعش را عوض کرده هم دلیل نمی شود ما از منافع لی مان بگذریم باید لابی ایران را در آمریکا تقویت کنیم و اجازه ندهیم برخی کشورهای منطقه از طریق آمریکا علیه ما توطئه کنند. (1718081) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۰:۰۸:۲۰
نه که الان خیلی گل و بلبله؟رتبه اول تورم در جهان و رتبه آخر سرمایه گذاری و رشد اقتصادی در دنیا ! (1718278) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۲۴:۵۴
پایه و اساس دولت آمریکا با انبوه جنایت، تجاوز و اشغال شکل گرفته و تا امروز سیاه‌ترین پرونده جنایتکارانه در بین دولت‌های جهان را یدک می‌کشد حتی به ملت خود رحم نمی‌کند. امام راحل(ره) آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند و تا آخر عمر هم بر آن صحه گذاشتند بعد از آن هم با صدها جنایت و تجاوز و ده‌ها جنگی که آمریکا به راه انداخته و رهبری نموده دیگر چه اعتمادی به او است که آمریکادوستان در کشور خواهان آشتی و رابطه با این جرثومه فساد و تباهی هستند؟ (1717027) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۲۵:۰۸
اگر صداقت هاشمی را در عدم رضایت وی از پخش این گزارش در سایت وی قبول کنیم پس میتوان گفت: هاشمی توان مدیریت نزدیکان خود ازجمله سایت خودش را ندارد. واین درستی عمل شورای نگهبان در رد صلاحیت وی را نشان میدهد.
هرچند نمیتوان به زاویه گرفتن وانحراف هاشمی از مواضع امام وانقلاب اشاره نداشت.
بنظر میرسد سقوط هاشمی نزدیک شده (1717030) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۶:۱۸:۳۳
البته این را در انتخابات خیلی خوب دیدید.
توصیه می کنم دروغ و اتهام پراکنی نکنید.
می بینید که در پس سالها تخریب و اتهام ایشان هرلحظه محبوب تر می شوند. (1717207) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۶:۳۶:۱۳
عزيز دلم يكبار ديگه قصه اون دوتا درختي كه تو گذرگاه كنار هم بودن ويكيشون در مقابل باد كم اورد و مابقي قضايا رو خوب بخون يك ،واينكه اگه امام ومواضعشو خوب بشناسيم وهمه فرمايشاتشون تاكيد ميكنم همه فرمايشاتشونو آويزه گوشمون كنيم؛دو و اينكه آمريكا وانگليس خيلي از ما ها با آينده نگري وسياستمداري بهتري حركاتو اقداماتشونو انجام ميدن ؛سه ديگه اينقدر از باصطلاح سقوط كسيكه امام اونو ستون نظام گفته خوشحال نبوديم يادمون باشه براي خرابي هر خونه اي موقعي كه ستونو زديم بقيه اش فقط آواره كه بجا ميمونه بياين يكدفعه هم فكر كنيم از جدايي انقلاب و نظام و رهبري وآقاي هاشمي(كه البته اين خيال خامه، با وجود حضرت آقا ورابطه شناخت ودوستي اين دو عزيز باهم) يكم حزب ما سودميبره يه عالمه مملكت ونظام ضرر.واسه اينهمه ضرراينقدر مشتاق نباشيم (1717251) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۲۵:۴۳
مردم ستمدیده و زجر کشیده از دست آمریکا در ایران در مراسم روز 13 آبان امسال در جلو لانه جاسوسی با فریادهای بلند مرگ بر آمریکا جواب افرادی را که درصدد حذف شعار ملی هستند خواهند داد. (1717031) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۲۵:۴۶
مشکل ما سیاستمداررنی است که تا می‌بینند مصلحتی که در جهت اعلام برخی‌ مواضع تشخیص میدهند ، به محض اینکه میبینند این مصلحت کشور در تضاد با مصلحت خود و خانواده و جایگاه اناه قرار می‌گیرد، عقب نشینی میکنند، آقای هاشمی‌ در تمام طول هیات سیاسی خود بهترین نمونه این سیاست‌مداران می‌باشد! (1717032) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۲۵:۵۵
به آقای هاشمی رفسنجانی عرض می‌کنیم امروز برای غیر سیاسی‌ترین فرد ایرانی روشن است که موافقت حضرت امام خمینی باحذف شعار مرگ بر آمریکا وصله ناچسبی است که با هیچ توجیه و چسبی به سیره حضرت امام نمی‌چسبد. در کشور ما آزادی وجود دارد. آیا بهتر نیست که ایشان دیدگاه خویش را از زبان خود بیان کند در ضمن این دنیا به هر حال سپری خواهد شد ولی در روز قیامت همه باید جوابگوی اعمال و سخنان خویش باشیم. (1717033) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۲۶:۰۹
حضرت امام برای روزهای بعد از خودشان پیش‌بینی داشتند و در زمان حیات خویش فرمودند هر کس سخن و یا مطلبی را به ایشان نسبت داد یا باید دستخط و یا صوت ایشان را داشته باشد و استناد کند. (1717037) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۲۶:۴۲
جریانی در کشور تبلیغ می‌کند درباره رابطه با آمریکا باید از طریق نظرسنجی تصمیم‌گیری شود! این درحالی است که آمریکا به راحتی ما را تهدید نظامی می‌کند، ما تلاشهای مکرر او برای براندازی، هرج‌ومرج، ناامنی و جنگ داخلی در دیگر کشورهای منطقه را می‌بینیم در برابر این ابلیس خطرناک اگر روابط و رفت و آمد برقرار شود، تنها آمریکاست که با سیستم جاسوسی و اهرم‌های مؤثر خود افراد را خواسته یا ناخواسته در خدمت مقاصد شوم خود خواهد گرفت این یک مسئله کاملاً امنیتی است و به نظرسنجی گذاشتن امنیت کشور عاقلانه نیست. (1717039) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۲۶:۵۵
آمریکا بسیاری از بزرگان و خوبان ما را ترور کرد. خیلی از هموطنان ما را در جنگ تحمیلی به شهادت رساند و هنوز هم دست از خیانت و جنایت برنداشته، چگونه بعضی‌ها چشمان خویش را روی این واقعیت‌ها بسته‌اند و نمی‌خواهند حقیقت را ببینند. گویا نقش غرب در حوادث تلخ مشروطیت برای این افراد درس عبرت نشده است. (1717040) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۲۷:۰۷
حضرت امام‌خمینی(ره) همواره تأکید داشتند که سازش با ظالمین، ظلم بر مظلومین است. سازش با ابرقدرتها ظلم بر بشر است. آیا آمریکا از عملکرد سراسر فساد و خیانت‌های چندین و چند ساله خود پشیمان شده است که برخی خواهان برقراری رابطه با او هستند؟ (1717043) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۲۷:۲۲
مسئولان کشورمان باید بدانند که آمریکا اگر در این 60، 70سال اشغالگری اراضی فلسطین توسط اسرائیل غاصب را به ملت مظلوم فلسطین پس داد برای ما نیز حق و حقوقی قائل خواهد شد و اگر پس نداده دیگر نباید به این مذاکرات دروغین‌شان خوش‌بین باشیم. (1717044) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۹:۰۳:۱۲
با این استدلال شما پس باید وقتی ما شعار مرگ بر شوروی را حذف می کردیم و با آنها مذاکره می کردیم که سرزمین های ما که با عهد نامه های گلستان و ترکمنچای از ایران جدا کرد را به ما بر میگرداند. (1717597) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۲۷:۳۷
امام راحل و بت‌شکن به ما آموخت که: هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید آمریکا شیطان بزرگ است، رابطه با آمریکا رابطه گرگ و میش است و... با این وصف آقای هاشمی هر وقت فرصت پیدا می‌کند از امام راحل(ره) هزینه می‌کند و متأسفانه دفتر نشر آثار امام‌راحل(ره) نیز هیچ عکس العملی از خود نشان نمی‌دهد. به آقای هاشمی عرض می‌کنم تا بسیجیان امام راحل و خلف صالحش امام خامنه‌ای در این کشور هستند و آمریکای جنایتکار از این گرگ بودن خود دست برندارد این شعار پابرجاست این ملت تحت امر امام‌ خامنه‌ای است. (1717045) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۲۷:۵۱
باتوجه به آنچه در دفترحفظ و نشر آثار حضرت امام می‌گذرد و نیز اخبار و اظهارنظرهایی که به گوش می‌رسد به نظر می‌رسد که برای مصونیت و حفاظت از آثار حضرت امام باید فکر اساسی دیگری بشود. (1717046) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۲۸:۱۰
پانزده سال پیش رهبر معظم انقلاب فرمودند: دشمنان قصد دارند موضوع رابطه ایران و آمریکا را به عامل اختلاف در داخل کشور تبدیل بکنند. امروز مشاهده می‌کنیم که بعضی‌ها صحبت از لزوم نظرسنجی از مردم در این مورد می‌کنند. ظاهراً قرار است باز همان رسوایی نظرسازان را تکرار کنند. (1717048) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۲۸:۲۶
برخی افراد خجالت نمی‌کشند طرح عوامفریبانه و منافقانه و کودکانه درمورد نظرسنجی عمومی رابطه با آمریکا را مطرح می‌کنند؟ آیا برای ارتباط با ام‌الفساد قرن که اظهر من‌الشمس است باید نظرسنجی کرد؟ چقدر کوته‌نظرند آنهایی که چنین سخنان بی‌منطق و بی‌استدلالی را مطرح می‌کنند. (1717050) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۶:۱۰:۲۱
چرا تو حق اظهار نظر داري ولي بقيه مردم ندارند تو مخالفي؟ باش اما حق نداري از اظهار نظر ديگران جلو گيري كني (1717174) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۲۹:۰۰
2 ماه از آغاز به کار دولت تدبیر و امید سپری شده ولی طی این مدت نه‌تنها از کوتاه‌آمدن آمریکایی‌ها در مقابل ایران خبری نیست، بلکه زیاده‌خواهی آنان چند برابر شده است. (1717053) (alef-3)
 
احمد
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۷:۱۵:۵۱
خطاب به شما و نظرات مشابه
اولا که قبل از تمایل به بهبود رابطه نیز تحریم در دستور کار آمریکا بود و اگر این فشار تحریم کاسته نشده باشد افزایش نیافته

بعدشم شما کاری ندارید بکیند؟ اینقدر به آمریکا اهمیت می دید؟ اگر راست می گید کشورتون را بسازید. آمریکا هم خوب یا بد یک کشور است مثل بقیه

به قول آقای ظریف شعار دادن و در کشور را بستن ساده ترین کار ممکن است.
دنیا همینه. ایران هم بهتره با ابزار دیپلماسی دنبال منافع ملی خود باشد. (1717356) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۲۹:۱۵
خلاصه و تمام حرف ما مردم خطاب به دولتمردان دیروز، امروز و فردا این است که:‌این ملت باافتخار جان می‌دهد ولی تحت هیچ شرایطی زیربار ذلت نمی‌رود. (1717055) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۶:۰۸:۳۶
مي توان با عزت زندگي كرد و عاقلانه رفتار كرد (1717171) (alef-10)
 
a
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۶:۲۰:۰۳
بله درسته و مقاومت در برابر ظالم دقیقا کاری عاقلانه است. (1717213) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۹:۰۰:۰۵
مقاومت بله ولی یک شعار که ابزار دست افراطیون دوطرف باشد عقلانی نیست (1717585) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۱:۱۵:۴۵
دقیقا مخصوصا اگر این ظلم در نزدیکی تو و توسط هم زبانان تو انجام شود (1717911) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۷:۳۷:۲۵
عزیزم یه عمر داری با ذلت زندگی میکنی همین تا چند وقت پیش عربای اماراتی داشتن مردم کشورتو پرت میکردن بیرون
عزت و یکی تعریف کنه
خود گویی و خود خندی عجب مرد هنرمندی که نشد عزت (1717415) (alef-6)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۰:۱۵:۰۰
پس از دید جنابعالی عزت این است که بری زیر یوغ امریکا و دربست تسلیم بشی!
عزتی که 34 سال آن را حفظ کرده ایم از دست بدهعیم . (1718290) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۳۰:۴۹
آمریکا شیطان بزرگ است متاسفانه نمی‌دانم چرا باید سعی کنیم آنها را از خودمان راضی کنیم. این همه شهید ندادیم که به خواسته دشمن تمکین کنیم. الان هم که آنها اعلام کرده‌اند گزینه نظامی را روی میز دارند . (1717060) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۳۱:۱۰
آن ارزانی و فراوانی که در پی لبخند زدن به دشمن خدا و پیامبر خدا(ص) قرار است بیاید صد سال سیاه نمی‌خواهیم بیاید. (1717061) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۳۱:۲۲
شیطان بزرگ در خیالات خویش نقشه خاورمیانه جدید را ترسیم می‌کند ولی خدا کاری می‌کند که خود این کشور از داخل مقدمات فروپاشی‌اش فراهم شود ان‌شاءالله (1717065) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۳۱:۴۹
اوباما رئیس‌جمهور آمریکا این روزها در تمام سخنرانی‌های خود صحبت از ضرورت امنیت اسرائیل می‌کند و از امنیت اسرائیل به عنوان امنیت آمریکا و بعد هم به عنوان امنیت جهان نام می‌برد. چرا با این حال بعضی‌ها در داخل می‌خواهند وانمود کنند که مشکل ما با آمریکا بر سر هسته‌ای شدن ایران است. بابا، با چه زبانی بگوییم که مشکل آمریکا با ایران بر سر موضوع امنیت اسرائیل است و هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست (1717070) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۳۲:۳۸
حضرات از چه چیز مذاکره با آمریکا خوشحا‌ل‌اند؟ هنوز اتفاقی نیفتاده آمریکایی‌ها که همچنان مدعی و طلبکارند. این خوشحالی دارد؟ این است وفاداری به اصول عزت و مصلحت و حکمت؟ (1717073) (alef-3)
 
میهن
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۳۶:۱۹
زمانی که چیزی از امام راحل نقل می‌شود در واقع بایستی مکتوب بوده و صدای آن موجود باشد.
جمله امام راحل را بخاطر بيارید كه گفت،اگر از "صدام" بگذریم از"آل سعود" نمی گذریم دیدیم همواره بر اساس "عزت،حکمت و مصلحت" ، از آنها گذشتند.
همانطور که رابطه ایران و عراق و "آل سعود" تغییر کرد٬ رابطه تهران و واشینگتن هم قابل تغییر است. (1717085) (alef-3)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۴۰:۳۱
ای کاش بجای گوش دادن به واکنشهای گروه ها به واکنش عموم مردم توجه می شد که بسیار هم استقبال کردند (1717104) (alef-10)
 
احمد
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۴۱:۵۹
ما فراموش نمی کنیم اما امریکا رو می بخشیم .......کدورت و دشمنی که تا پایان دنیا نمی تواند ادامه داشته باشد........بخشیدن هنر مردمان بزرگ است (1717107) (alef-10)
 
معلم بازنشسته فیزیک
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۴۳:۰۸
این همه بحث واقعا سر اینه که شعار بدیم بر علیه آمریکا یا نه ؟ دنیا رو ببین که به چه چیزهایی فکر می کنن ما رو ببین .

والله این کارا و این رفتارها از ما مسلمانا به دوره . ببینید نصایح مولا علی ع رو که چقدر به حقوق دشمنان تاکید داره . حفظ احترام مخالف و دشمن .

اما ایستادگی و مقاومت در برابر زیاده خواهی دشمنان امری حتمی و لازمه . (1717109) (alef-10)
 
محمود
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۴۴:۴۶
فقط يك كلمه سردرگمي محض. (1717112) (alef-10)
 
a
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۵۴:۳۱
آدم چرا یه چیزی بگه که بعدا بخواد پشیمون بشه یا تکذیب کنه؟ (1717136) (alef-10)
 
a
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۵:۵۷:۵۰
امام شخصیت مرموز و مخوفی نبود بلکه بسیار صریح و صادق بود.
من بعید می دانم در جلسات خصوصی چیزی گفته باشد که کاملا متناقض با جلسات و سخنرانی های علنی ایشان باشد.
خود امام هم تاکید داشتند که هر نقل قولی از ایشان تنها در صورتی صحیح است که مکتوب آن و یا فیلم آن وجود داشته باشد. منطقی هم هست چون اگر غیر از این باشد هر کسی می تواند بگوید در یک جلسه امام فلان حرف را زدند! خب کیه که بخواد قضاوت کنه؟ (1717144) (alef-3)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۶:۱۵:۴۳
عزيزان ازخود بپرسيدچرا آمريكا كه مار بود دراين 34سال شده افعي ؟ (1717197) (alef-6)
 
ش
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۶:۲۳:۴۸
امریکا همیشه مار افعی بوده است چه بعد از انقلاب و چه پیش از انقلاب (1717220) (alef-10)
 
zargar2266@yahoo.com
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۷:۰۴:۵۹
دوستان الان تقریبا 192 کشور در دنیا وجود دارد که جز 4 یا 5 کشور ، همه با آمریکا رابطه دارند و اکثر انها مشکل خاصی ندارند . آیا همه اشتباه فکر می کنند و فقط ما درست می اندیشیم ؟ بیایید کمی تامل کنیم . (1717319) (alef-6)
 
دانشجوی مسلمان
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۰:۵۳:۱۲
دوست عزیز قصد توهین ندارم ولی مگه هرکاری کشورهای دیگه انجام میدن درسته؟ ما تنها کشوری هستیم که حکومت شیعه داریم و مبنا و اساس نظام ما با باقی کشورهای دنیا متفاوته . (1718357) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۸:۱۰:۲۱
آقاي احمدخاتمي گفتنداول انقلاب آمريكا مار بوده الان شده افعي پس شعار مرگ بر آمريكا نتيجه عكس داشته (1717477) (alef-6)
 
a
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۸:۳۱:۱۳
برا خودت استدلال می کنی ها!
دشمنی امریکا بیشتر شده و شعار ما هم باید ماتناسب با آن شدیدتر شود. (1718590) (alef-10)
 
سالار
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۶:۴۴:۳۷
به نظر من بسیاری از شعارهای شدیدوغلیظ که درارسال های دوستان آمده با مفهوم " نرمش قهرمانانه " که رهبری فرمود ند همخوان نیست زیاد تند نرویم !! (1717271) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۶:۵۷:۴۷
شعار مرگ بر شیطان بزرگ که مصداق آن امریکای فاسد است شعاری است که مومنین جامعه را از دیگر افراد جدا می کند همه افرادی که نماز نمی خوانند و یا کاهل نمازند از دوستی با امریکا خوشحالاند البته به شرطی که این رابطه دوستی با امریکا توسط جمهوری اسلامی نباشد انها ادعا می کنند اگر شعار مرگ بر امریکا نباشد چه نیازی به جمهوری اسلامی است همان نظام طرفدار غرب مثل نظام شاهنشاهی برای اینکار لازم است انگار شعار مرگ بر امریکا زمانی کابرد دارد که جمهوری اسلامی باشد و معیشت مردم در سختی باشد پس مردم مجبور به تغییر نظام جهت رفع کمبود ها و بهتر شدن معیشت خود باشند من فکر می کنم سیاست الان کشور خوبه چونکه هم مخالفان نظام را گیج کرده و هم دارد مانع تحریم را از پیش پای مردم بر می دارد و از طرفی به سیاست اقای شریعتمداری هم اعتماد دارد باید راه بهینه را بین رفع تحریم و حفظ شعارها انتخاب کرد (1717297) (alef-6)
 
احمد
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۷:۲۱:۳۷
امام (ره) فرمودند میزان رای ملت است. یعنی اینکه در مردمسالاری نظر و رای مردم از همه چیز بالاتر است و معیار است.
نمی توان هیچ ملتی را به چیزی مجبور کرد.
می توان در مورد شعار مرگ بر آمریکا نیز آنرا به خود مردم سپرد. به قول آقای انصاری یک زمان مردم حس کردند که باید این شعار را بدهند
و همان مردم ممکن است حس کنند که دیگر این شعار را ندهند. (1717372) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۷:۳۰:۰۱
مثل اینکه فراموش کرده اید که خرمشهر با تانکهای روسی اشغال شد
تهران و شهرستانها با موشکهای روسی و میگ های روسی بمب باران شدند
مسلمانان چچن توسط روسها نسل کشی شدند
و .....
و الان روسیه شریک استراتژیک ماست
(1717396) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۱:۱۸:۰۷
و البته F14 های امریکایی به همت ارتش شجاع و علمی کشور دوبار نیروی هوایی عراق را نابود کردند (1717916) (alef-6)
 
همایون
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۷:۳۳:۲۴
یک سوال اگر امام قبل از اتمام جنگ و نوشیدن جام زهر فوت می کردند ما باید هنوز تا به الان جنگ می کردیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این جواب هم به کسایی که می گن نظام عراق تغییر کرده برای همین اواخر است و قابل قبول نیست و با ادامه جنگ اصلآ شرایط تغییر نظام هم بوجود نمی آمد
لطفآ درج کنید یک سوال در چهار چوب منطق و عقلانیت است (1717405) (alef-6)
 
شاهرخ
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۰:۵۴:۰۲
واقعا سوالت خاج از منطق ویا کمترین درکه اجتماعیه!!!! می خوای جوابت این باشه که آره باید تا قیامت می جنگیدیم!!!!!!؟ (1718862) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۸:۱۵:۰۰
همونطور که روحانی باید تندروهای داخلی رو تحمل کنه و براشون بهونه بیاره اوباما هم گرفتار لابی یهودی هست.بهش حق بدید یه چیز الکی بگه دهن اسراییل رو ببنده. (1717485) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۸:۳۴:۰۴
این همه بحث واقعا نیازه؟
ثواب لعن بیشتر است یا صلوات؟ بجای مرگ بر امریکا در حرف ، در عمل بگوییم درود بر ایران.
فحش بد است به هر کس حتی دشمن .از قران هم برداشت قشری و ظاهری
نکنید . هیچ جا هم امام خمینی (ره) نگفته اند که بگویید مرگ بر امریکا . گفته اند؟ (1717509) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۸:۴۶:۴۶
مرگ بر این و اون برای ما در دنیا چه دستاورد مهمی داشته که این همه برای ان داریم غوغا سالاری می کنیم چه دردی از ما را حل کرده است یک کم تعقل نیز خوب است (1717546) (alef-6)
 
ص
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۹:۰۴:۳۰
امريكا باشد يا نباشد مرگ بر امريكا هم بگوييم يا نگوييم ! دلار ٣٠٠٠ تومان سكه ١ مليون تومان گوشت كيلويى ٣٠ هزار تومان و پسته ايران ٥٥ هزارتومان هركيلو وووووووووووووووووو ووووووووو (1717600) (alef-6)
 
ارام
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۹:۰۸:۰۱
امام فرمودند ما اگر از صدام بگذرم از ال صعود نمیگذریم ولی نصالح کشور اقتضا کرد که با عربستان رابطه داشته باشیم.با امریکا دشمنی ابدی نداریم اگر حق ما شناخته شود و ما ضعیف فرض نکند می توان قدرتمندانه با انها ارتباط داشت مثل خیلی از کشورهای دیگر مخالف امریکا از جمله روسیه برزیل و.. (1717609) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۱۹:۱۷:۴۵
مرگ برشوروی چی شد؟تا الان کسی برای حذفش سندی مهمور به امضاءامام نخواست (1717644) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۸:۰۸:۲۴
روسها کلی چچنی و افغانی کشتند چرا نمیگید مرگ بر روسیه؟ (1718548) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۰:۴۲:۳۷
ادب
کسیکه نمی تواند هماهنگی لازم را در مسئولین سایت خود ایجاد کند و از درج مطالب نابجا جلوگیری کند ،می تواند قابل اعتماد باشد؟ (1717837) (alef-6)
 
احمد
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۱:۲۸:۴۶
نظر آقای هاشمی این نیست که سازش کنید یا .....

شما می تونید با آمریکا دشمن باشید. موضوع اینه که شعار مرگ بر یک ملت دادن وجهه جالبی نداره.
من شخصا هر قدر هم عصبانی باشم خوشم نمیاد مکرراً به کشوری مرگ بفرستم (1717935) (alef-6)
 
شهدی
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۱:۴۴:۰۸
از حالا تا صبح قیامت هی بگوئید مرگ بر آمریکا . آنها هر روز گردنشان کلفت تر میشه و در رفاه غرقند آنوقت ما جوان هایمان برای 3 میلیون وام ازدواج باید پیش صد تا نامرد گردن کج کنند . ما در حال غرقیم یا آنها ؟؟ (1717969) (alef-6)
 
بیچاره
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۲:۱۸:۱۵
انهاکه ازتشنج وگرفتاری باکشورهای دیگردفاع میکنندنفعشان دراین راه است ماهم چارهای جزقبول ند اریم البته سیرشدن شکم انهاباعث خوشحالی مااست شمانیمده اید که بفکرعموم مردم باشیدبلکه بفکرخودتان وجناح منتصبتان هستید پس انقدرمرگ نساراین یاان بکنیدتاتورم به صددرصدبرسدکارمثبت که ازدستتان بر نمایدولی مطمعنم ازپس کارهای منفی به خوبی برخواهیدامد:قربان شماعوامل استکبارودلارگرفته (1718041) (alef-6)
 
مهرداد
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۲:۲۷:۳۹
کلمات غاصب ، استکبار ، استثمارگر ، اراضی و چندتای دیگه بیشتر به درد دهه 40 و 50 می خورد اما حالا باید با روش های دیپلماتیک و با ادبیاتی متناسب با دوران کنونی از حق و حقوق مظلومان دفاع کرد . برید متن سخنرانی دکتر ظریف در سازمان ملل رو بخونید تا بفهمید چرا دیپلمات انگلیسی به هم کسوتان خود گفت : باید متن سخنرانی دکتر ظریف را در رشته روابط بین الملل دانشگاه های انگلیس تدریس کنیم تا دانشجویان بدانند چطور باید از منافع ملی خود دفاع کنند .
ببینید چطور فردی که مسلمان است با روشی دیپلماتیک اجنبی های به قول شما را وادار می کند تا از روشی که در دفاع از منافع ملی کشورش بکار برد الگو بگیرند . (1718072) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۲:۴۰:۵۳
آمریکا نام سرزمینی است فراخ با ملتی متشکل از دویست ملیون جمعیت که به کشور خود احترام می گذارد . این سرزمین و این مردم را حکومتی اداره می نماید که هر چهار سال با انتخابات تغییر می یابد و تابع تحولات بین المللی و بنحوی در این تحولات تاثیر می گذارد و این تنها دولت آمرکا است که با کارهای خود یا شایسته شعار مرگ است یا چنانچه خوب کار کند مستحق این شعار نیست . بنا بر این سردادن شعار کلی مرگ بر آمریکا بی تردید حیثیت مردم و سرزمین این کشور را نیز زیر سئوال می برد و تحقیر می نماید و موجبات بیزاری مردم آمریکا را از مردمی که این شعار را سر می دهند فراهم می سازد و زیانهای نا خواسته ی بسیاری را علیه شعار دهندگان تحمیل می نماید که هیچ دین و آیین ونظام عقل گرایی امکان ندارد ادامه ی سر دادن چنین شعاری را توصیه نماید .
اصرار برخی از گروه ها بر ادامه سردادن شعار مذکور با آن عمومیتی که ذکر گردید امکان ندارد در عقل و دین ونیتهای خیر خواهانه سرچشمه ای داشته باشد بنا بر این باید عقل گرایان نظام نه به عنوان تسلیم به خواسته های خصمانه و زورگویانه ی سردمداران دولت آمریکا بلکه حد اقل بعنوان اظهار نداشتن خصومت با مردم آمریکا و سرزمین آنان ، در ادامه ی سردادن این شعار که هیچ نمونه شرعی از آن در منابع اصیل شرع وجود ندارد تجدید نظر نمایند و بیش از این ناخواسته و ندانسته دشمنان نظام را در سوء استفاده های کلان از اوضاع ایران کمک نکنند . چه بهتر که همه ی شعارهای خصمانه با شعار مرگ بر استکبار و صهیونیسم جایگزین شوند . (1718108) (alef-6)
 
قلاوند
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۲:۴۲:۰۰
اگه همین معامله را مردم آمریکا با ما بکنند وهرروز شعار مرگ برایران بدهند ما چه احساسی خواهیم داشت چرا مرگ بریک کشورباشه اگه هم باشه مرگ بر سیاستمداران ان نه برکشور با همه مردمش این یک برخورد خودخواهانه است چرا ما دچار شعار هستیم خب شعورما کجا رفته اگه کمی شعورخود را میدان بیاوریم عاقلانه تر برخورد می کنیم زیرا مبارزه باظلم فقط منحصر به خارجیان نیست کسانی که اقتصادمملکت را برباد دادند آبا مستحق مرگ نیستند (1718112) (alef-6)
 
یک شهروند
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۳:۲۶:۲۹
بعد از این که با گزارش مستند صدا و سیما نقشه شون نقش بر آب شد یادشون افتاد بگن انتشار این مطلب نادرست بوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

از حقارت کسانی که عزت و شرافت خودشون را با قیمت این کالا و اون کالا می سنجند آدم تأسف می خوره!
از کسانی که نمی دونن اصل دعوای ایران و آمریکا چیه؟
از کسانی که برای یک لحظه به این فکر نمی کنند که چرا اونهایی که رابطه شون با آمریکا مشکلی نداره دارن تو مرداب مشکلات اقتصادی غرق می شن!
فعلا که خود اونها بیشتر از همه گرفتار مشکلات هستند! وای به حال اونهایی که دارن رو این درخت یادگاری می نویسند!!!!!!!!!!!! (1718181) (alef-6)
 
هادی
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۳:۲۷:۴۱
چه ربطی به سایتش داره؟
خود هاشمی صحبت هایی رو که کرده و فیلمش هم موجوده، تکذیب کرده. به این عمل میگن دروغ و فریب. چه ربطی به سایت داره؟ (1718183) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۲ ۲۳:۴۲:۳۴
"از خدا می‏خواهیم که این قدرت را به ما ارزانی دارد که نه تنها از کعبۀ مسلمین، که از کلیساهای جهان نیز ناقوس مرگ امریکا و شوروی را به صدا درآوریم." (1718222) (alef-6)
 
hjg
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۰:۳۹:۱۶
تحریمها به خوبی نشان داد که بدون تعامل با دنیا نمی توانیم به پیشرفت دست یابیم وضعیت امروز ما گویای انست که حرف هیچ دردی را درمان نمی کند واین عمل است که ما را نجات می دهد (1718333) (alef-6)
 
سینا
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۰:۵۹:۵۶
حالا آمریکا دچار فروپاشی شود، برای ما نان و آب و دارو می شود. حد اکثر آمریکاییها نخواهند توانست بوقلمون آخر سالشون رو سر سفره بیارن. آیا ما خواهیم توانست با همان توان دو سال پیش نان به سفره زن و فرزندمان ببریم. توهم تا چه حد. ضمنا بد هیچ کس را نخوانخواهید.ید.ه رو (1718364) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۳:۵۷:۰۱
این سوال برای من به عنوان هوادار ایشان هم پیش امده بود (1718429) (alef-6)
 
روح الله
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۶:۰۶:۴۱
سلام
نامه ای از امام موجود است که در آن نوشته اند: "باید ملت عزیز بدانند که میزان در صحت آن چه به من نسبت داده شده است و می شود نوشته های خود من و گفته های من که ضبط شده است و گفته های من در زمان حیاتم در روزنامه های کثیر الانتشار می باشد یا به شهادت دو نفر عادل از اهل علم خالی از گرایش به احزاب یا گروه های سیاسی ثابت شود و قید آخر برای آن است که بعضی اشخاص سیاسی برای مقاصد خویش توجیه دروغ را می نمایند گرچه به حسب ظاهر موصوف به دیانت باشند"(وعده دیدار موسسه نشر آثار امام چاپ پنجم تابستان 76 صفحه 266) حالا معلوم می شود که چرا متن و دستخط این نامه را از چاپ های جدید کتاب وعده دیدار (مثلا" چاپ هشتم در بهار سال 85} حذف کرده اند. (1718458) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۷:۰۹:۴۱
چون قلبی از عشق خدای سبحان تهی گشت خداوند آن را گرفتار محبت غیر خود می کند.

امام صادق (علیه السلام) (1718479) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۷:۱۶:۳۸
حضرت آیت الله بهاء الدینی فرمودند : البته هیچ كس حاج آقا روح الله نمی شود، ولی آقاسیدعلی خامنه ای حقیقتا ولی فقیه هستند و رهبر ,از همه به امام نزدیكتر است. كسی كه ما به او امیدواریم آقای خامنه ای است. شما از ما قبول نمی كنید و تعجب می كنید، ولی این دید ماست، نزد ما محرز است آقاسید علی خامنه ای رهبر آینده هستند و ايشان باز هم فرمودند :نظر ما سيد علي سید علی سید علی خامنه اي است. (1718484) (alef-6)
 
رسول
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۷:۵۱:۱۳
اینکه باشه یا نباشه به نظر من اصولا تصمیم نهائی با رهبر جامعه است

ول فکر میکنم قبلا کار درستی بوده که این شعار داده شده؛ مواجهه با آمریکا کار ساده ای نیست موجود پیچیده ایه. با این دست کارها که جزئیات ناچیز انقلاب اسلامی و شعار محسوب میشن چهره آمریکا تا حدودی به مردم دنیا شناسونده شد
الان نمیدونم! فقط میدونم نباید آنی و تصمیمات سریع گرفت چون نتیجه عکس میده مگر اینکه یک سیاست باشه (1718515) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۰۸:۰۰:۰۲
هدف اين جنجالها دشمني و كينه عده اي نسبت به هاشمي بزرگ است نه امريكا آقايان سينه چاك مقابله با امريكا و استكبار مگر مخفيانه با انگليس مذاكره نكردند؟ مگر چندين نامه بدون جواب به امريكا ننوشتند؟و.....
شما مي خواهيد بلايي كه بر سر امير كبير آمد بر سر هاشمي بياوريد!
افسوس كه مردان بزرگ ايران همواره مورد كينه عده اي هستند كه يك هزارم آنان به مملكت خدمت نكرده اند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1718539) (alef-6)
 
مودی
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۰:۱۶:۱۳
شعار مرگ بر آمریکا نعوذ بالله آیه قرآن نیست که تا ابد به همین شکل بماند و درست است که میتواند در زمان مناسب و مقتضی و برابر با عملکرد دولت آمریکا در قبال نظا م مورد بازنگری و حتی حذف قرار گیرد. اما سئوالی که اینجا مطرح است این است که آیا در زمان مورد اشاره آقای هاشمی آمریکا از پوست گرگ در آمده بود و تبدیل به میش شده بود و یا حداقل از عمق کینه ها و دشمنی های خود علیه ملت و نظام ایران کم کرده بود؟ یا اینکه امام اهل دورویی و یا تعارف بود که در تمام تریبون های رسمی مواضع شدید و غلیظی علیه ةآرمریکا بگیرد اما در محافل و جمع های خصوصی ضد آنرا بگوید؟!!اصولا آیا چنین امامی که (با عرض معذرت نسبت به پیشگاه امام عزیز امت) در خلوت و جلوت به دو گونه متضاد حرف میزند و موضع میگیرد قابل احترام است ؟!!

باید از آقای هاشمی پرسید چرا با ذکر این گونه حرفها در قالب خاطره به همان امامی که خود را مفتخر به شاگردی او میداند توهین میکند؟!! (1718787) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۰:۳۱:۴۳
تا زمانیکه ما خودرا گرفتار این شعار های خشن و عوام پسندانه میکنیم سخن
از خرد و عقلانیت زدن خریداری ندارد اظهارات کار بران الف برای من جای
تاسف دارد مشت نمونه خروار است مخالف و طرفدار شعار مرگ بر .....
گویی دو نیمه از این جامعه هستند هیچ کس از خود نمی پرسد راه سر بلندی
ملتی در این مسیر است معنی استقلال اینست ؟ زمانیکه نمایندگان مردم در این
مجلس قانون گزاری مشت گره کرده شعار اعدام باید گردد سر میدهند با چه
امیدی باید به آینده نگریست ؟ (1718818) (alef-6)
 
احمد
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۱:۳۶:۲۸
گناه هاشمی اینه که می خواد ملت ایران نرمال و منطقی فکر و رفتار کنند (1718943) (alef-6)
 
احمد -م
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۲:۰۵:۵۴
دیگه از شعار دادن خسته شدیم آخه دشمنی که تا قیامت پایدار نیست ما در غالب دوستی خیلی راحتتر میتونیم به اهدافمان برسیم (1718997) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۲:۱۹:۱۴
میزان فحاشی که در رسانه‌های اروپا و آمریکا هر روز علیه اسلام، نظام و مسوولان ما می‌شود، قابل مقایسه با شعار «مرگ بر آمریکا» نیست. (1719022) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۲:۵۸:۲۸
سربازافشاگرامریکایی نامزدصلح نوبل شد!!!!آن وقت مانمی گذاریم یک بنده خداسخنرانیش راتمام کنه بریدوسط بیابان هرچی دلتون خواست مرگ مرگ بکنیداماسخنرانی هارابه هم نریزیدشنیدن سخنان دیگران که ضررنداردهرکجاش رانپسندیدقبول نکنید. (1719095) (alef-6)
 
مجتبی
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۳:۵۵:۵۹
دشمنی با امریکا فقط به نفع اسرائیل و عربستان و امارات و قطر و ترکیه است
به کشور چین و روسیه نگاه کنید در ظاهر با امریکا دوسته ولی در باطن امریکا را بیچاره کرده ایران هم باید یک چنین سیاستی داشته باشه (1719231) (alef-6)
 
saya
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۵:۴۲:۴۰
واقعا چقدر با کلمات بازی؟؟؟؟؟ هر چیزی قابل تغییر است؟ چرا مرگ بر شوروی حذف شد؟؟ مهم منافع ملت و مملکت است نه بازی با الفظ که به ضرر ملت و سود عده ای رانت خوار است (1719462) (alef-6)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۱۷:۰۷:۰۰
هاشمي بزرگ سياست مدار ايران مي باشد آقايان ياس مردم باعث انتخاب روحاني شد اين فرصت را از انقلاب نگيريد و لجاجت ها را با دنيا كم كنيد مردم در فقر به سر مي برندجنگ و... بس است (1719596) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۳ ۲۰:۰۶:۵۳
هاشمی قریب به 5سال توزندان شاه خوابیده و شکنجه دیده مگه میشه منافع ملی رو به باد بده.بعدش 8سال عراقی ها به این مملکت تجاوز کردند چرا الان شدن برادر دینی؟؟خوب چی میشه با آمریکا هم برادر باشیم با حفظ منافع مشترک...یا حق (1719916) (alef-10)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۷-۲۵ ۱۱:۵۰:۱۱
هاشمی در این سن بالا شدیدا تحت تاثیر اطرافیان مخصوصا مشاوران وفرزندانش قرار دارد به همین دلیل مدام در سخنرانی هایش اشتباه میکند ولذا این برنامه به ضرر هاشمی تمام خواهد شد... (1723269) (alef-6)
 
pooyan
۱۳۹۲-۰۷-۲۵ ۱۵:۴۷:۳۴
آقاي هاشمي خودتونو بيش از اين خراب نكنيد... (1723728) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۰۱:۱۷:۰۸
هاشمی سی سال پیش چی بودوحال چه میشود؟چرا؟اینجامعلوم میشودکه داشتن بصیرت دائم ودعای عاقبت بخیری چه باارزش است. (1724580) (alef-13)
 
هاشمی
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۳:۱۵:۱۷
آقای هاشمی شناسنامه انقلاب است . هیچکس نمیتونه اونو تحقیر ویا تخریب کنه توی انتخابات که متاسفانه ایشان بدلایلی حذفش کردن اگر انتخاب میشد مطمئن باشید 85% بارای بالا رئیس جمهور می شدند وایشان یه قطبی هستند برای دنیا نه این مملکت توی این مملکت که جای خودش دارند ونزد ملت ایران محبوب هستند آقای هاشمی کسی هستش که 8سال جنگ رهبری کردند یار ویاور امام بودند چرا یه عده تند رو و افراطی نمیذارند این مملکت روی خوش بخودشون ببینند بابا ملت دارن ذجر میکشن از دست این آدمای تندروز وافراطی 8سال این افراد تند رو وافراطی مملکت شخم زدن چی میخواید ازجون این مردم . بخدا بعضی ها نون شبشون ندارن چرا نمیخواید باورکنید . (1724976) (alef-13)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۴۸:۵۷
آقای هاشمی وعده ای نباید هر حرفی که دلشان بخواهد بزنند.وخود را صاحب این انقلاب بدانند.هاشمی را بزرگ نمایی کرده اند .هاشمی اگر امروز هاشمی است به خاطر خون اون بسیجی پابرهنه است.سکوت ما حدی دارد وای...... (1725336) (alef-13)
 
سلام
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۳:۲۴:۲۵
یکی نیست بپرسه آقای هاشمی شما 8 سال رئیس جمهور بودید اون روز ها یاد این خاطره نیفتاده بودید چرا؟
در دولت اصلاحات هم یادتون نبود؟
حالا یه دفعه یادتون اومده؟
عجبا (1726034) (alef-6)
 
سامان
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۱۹:۵۶:۴۹
شما بعنوان یک رسانه مسئول توضیح دهید ,تحلیل کنید که آقای هاشمی در این سن وسال وموقعیت چه نفعی از بیان این گونه مواضع بقول شما شبهه دار /دارد . ?من بیشتر از اینکه طرفدار هاشمی باشم یا نباشم عاشق دانستن حقیقت هستم . همان چیزی که کشف وبیان ان رسالت شما اصحاب رسانه است (1728470) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۲۱:۱۱:۴۱
مشکلی که اینجا وجود دارد اعتراض به آقای هاشمی نیست مشکل این است که این شعار را ابدی و قرانی وغیر قابل تغییر می داند و مخالف آن را درحد کافرتکفیر می کنند این در حالی است که همانطور که بعضی از خوانندگان گفتند بسیاری از شعار ها تغییرکرد بسیاری از موضع گیری ها تغییر کرد یادمان نرفته است همه شعارهای که خیلی تند وتیز بیان می شد و امروز اثری از آن نیست مهم منافع ملی ، احفظ ارزش های دینی و کرامت و عزت مردم و مملکت است اینهمه نفاق و تفرق و توهین به خاطر ذکر یک مسئله درست نیست ( البته نقد بدون توهین و مجکومیت درست ومنطقی است ) (1728595) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۲۳:۳۸:۲۵
آقای هاشمی بجای اینکه به حافظش فشار بیاره بهتره به توصیه حضرت امام عمل کنه و دقیق به سخنان مقام معظم رهبری توجه کنه و به آن عمل کنه (1731121) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.