نظر منتشر شده
۱۹۹
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 202206
بعد از گیجی و حیرانی مذاکرات
کشکول الف، 26 مهرماه 92
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۰
حرف حسابی میان گزارش ها و انتقادات مربوط به دور جدید مذاکرات هنوز منتشر نشده است. نوعی گیجی و حیرانی وجود دارد. برخی تعریف و تمجید ها یا بیانیه های اعتراضی هم به نظر می رسد از قبل مذاکرات ژنو آماده شده است. عده ای همچنان به دنبال دو قطبی سازش-مقاومت هستند.

بخش دیگر انتقاد ها هم از مقایسه عکس پای مصنوعی و کمر و چمدان ظریف و جلیلی بود که "کارکرد گعده ای" دارد تا "اثرگذاری اجتماعی."

و اما دو نکته اجمالی؛
اول اینکه پنج به علاوه یکی ها اتفاق نظر داشتند که جزئیات بی سابقه ای مطرح شده است. هیگ و شرمن و سخنگوی وزارت خارجه و حتی بیانیه آمریکائی ها و اشتون و غیره بر مذاکرات واقعی و با جزئیات و با گام های مثبت اشاره داشتند. این نشان دهنده کارآمدی تیم مذاکره کننده جدید است. شاید محرمانه بودن مذاکرات باعث شود برخی هم نگرانی شوند.

امابخش دیگر اظهارات نشان می دهد که این نگرانی را نباید خیلی هم جدی گرفت. اظهارات ریابکوف یعنی طرف روسی که به ایران همیشه نزدیک بوده است در این رابطه جالب است. او می گوید هیچ اتفاق جدیدی نیافتاده است. مواضع اعلامی ایران و غرب خیلی با هم فاصله دارد. دیگر اینکه تاکید براین فاصله عمیق همچنان در سخنان شرمن و اشتون و مایکل مان و غیره هم دیده می شود. 

و اما درباره محرمانه بودن
صرف تاکید بر محرمانه بودن مذاکرات هیچ نقطه منفی نیست. روشن است که محرمانه بودن مذاکرات می تواند بخشی از سیاست ایران برای پرهیز از فشار رسانه ها باشد. کاری که جلیلی آنرا به شکل نادرست انجام می داد.

جلیلی مقابل رسانه ها سکوت می کرد. به اطرافیان خود نیز اجازه حرف زدن نمی داد. نتیجه اینکه هدایت بازار خبر در دست غربی ها بود. منبع خبر رسانه های ایرانی هم مایکل مان بود. البته یک وقت هائی منابع آگاه خارج از روال معمول حرفهائی می زدند که هیچ وقت قدرت جریان سازی نداشت.

اما این بار ظریف جلوی درز خبر را از مبدا گرفته است که منطقی به نظر می رسد.

خیلی روشن است که این مذاکرات برای رسانه ها محرمانه است. یعنی هم طرف آمریکائی با لابی های صهیونیست خود این مذاکرات را در میان می گذارد و هم طرف ایرانی نسبت به نهادهای مرجع و مسوول باید پاسخگو باشد.
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۳:۳۸:۲۷
خیلی هم خوب لزومی نداره هر تصمیم دولت رسانه ای بشه ودست اخر مستمسکی دست حرف نامه هایی مثل کیهان بشه . یا ایجاد رانت کنه . (1725005) (alef-13)
 
مشکین نقاب
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۶:۴۳:۴۷
امیدوارم افشا نشدن اطلاعات به معنی این نباشه که تیم ظریف باج بزرگی دادن و نمی خوان مردم متوجه شن!
که اگه این اتفاق بیفته من روحانی و دوستانش در دولت رو هم ردیف دولت قاجار و کنفرانس ژنو رو در راستای عهدنامه گلستان میبینم!
من سفره خالی از نون رو ترجیح میدم به ننگی که قراره یه بار دیگه به کتابهای تاریخ ایران اضافه بشه! (1725233) (alef-13)
 
dideban1400
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۸:۳۰:۱۶
به نظر بنده با وجود مقام معظم رهبری محرمانه بودن مذاکرات نگرانی ندارد. ایشان هر موقع لازم باشد مردم را در جریان مذاکرات قرار خواهند داد. ایشان همانگونه که خودشان گفتند دیپلمات نیستند بلکه انقلابی اند پس دلیلی برای نگرانی از محرمانه بودن مذاکرات نیست (1725417) (alef-10)
 
محی الدین
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۱۵:۵۲:۵۸
همانطور که دلیلی برای نگرانی از محرمانه بودن ندارد دلیلی هم وجود ندارد که مذاکرات محرمانه باشد دوست عزیز (1727986) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۹:۲۱:۲۵
رهبری بر این مذاکرات نظارت دارند و قطعا چنین اجازه ای را نخواهند داد. (1725489) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۲۱:۰۱:۵۶
از رهبري مايه نگذاريد رهبري فقط در راستاي اهداف کلي انقلاب اظهار نظر ميکند ودر ريز کار وارد نمي شوداين را درمورد مسايل مثل قرارداد ننگين سعداباد ديديم وناراحتي ان را هم شنيديم وبازاين سوال مطرح است که ايا رهبري از مواضع دکتر احمدي نژاد درمورد هولوکاست اگاه بودندو کساني که احمدي نژاد رانقد مي کردند درواقع بارهبري مخالفت مي کردند اين روشي غلط درتوجيه اشتباهات است اشاره به ماجراي پشيماني خوارج وامام علي (1728576) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۹:۵۴:۵۹
بهتر است کمی از عقلت استفاده کنی!! سخت هم نیست کمی فکر کن.
ببین دوست من دقت کن.
1-قبلا که مذاکرات پیش رفتی نداشت فقط روسیه و جلیلی می گفتند مذاکرات سازنده بوده است!!
2-حال، تمام دنیا می گویند مذاکرات مفید بوده بجز روسیه!!!
روسیه و چین از حل شده پرونده هسته ای ایران واهمه دارند چون دارند حسابی می خورند. ایا واقعا مذاکرات قبلی نتیجه بخش بود که روسیه می گفت مفید بوده؟؟؟

در عالم سیاست هیچ کدام از این کشورها عهد برادری با ما نبستند و هم دنبال منافع خودشان هستند . تاریخ هم این را ثابت کرده. ما هم باید دنبال منافع خودمان باشیم البته با واقع بینی و حفظ اصول و ارزشها. (1725567) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۰:۲۴:۰۹
عربستان رو اضافه بفرمائید که چقدر بابت دوستی ایران وامریکا ناراحت شده (1725624) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۲:۴۳:۵۸
دوستی؟؟

ما با آمریکا دوستی نداریم. فکر میکنم دولتی ها هم نظرشون همینه که با وجود "دشمنی" و "بی اعتمادی" ، ولی با آمریکا مذاکره میکنیم (1725946) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۰:۱۷:۰۹
منظورش همون رابطه مذاکره است شما برای عدم دشمنی خودتونونگران نفرمائید
دوستی چی هست اصلا
ادم یک دوست هم داشته باشه زیاده (1726111) (alef-15)
 
مرگ بر استکبار
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۷:۵۸:۰۰
شما ناراحت نشو
ما هیچگاه با امریکا دوستی نخواهیم کرد
هموتطور که با عراق اشتی نکردیم (1729136) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۸:۵۸:۲۳
روزنامه های امروز:" محسن رضایی:مذاکره ایران و آمریکا به نفع ایران است"
حالا فهمیدی ؟؟!! (1729237) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۳:۱۴:۲۸
تو هم باور کردی عجب بصیرتی............ (1726231) (alef-15)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۸:۵۱:۱۶
اینا همش بازیه تا تو گول بخوری هم رژیم صهیونیستی ناراضیه هم عربستان آره گذشت زمان ثابت می کنه با اونا هماهنگه بنده خدا خود آمریکاییا صد بار گفتن عجیبه شماها اینارو نمی بینید یا نمی خواید ببینید (1729218) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۲۲:۴۰:۱۳
چرا نکته به این سادگی رو خیلی هم نمی فهمند معلوم نیست! (1728762) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۰:۱۳:۲۹
اول از همه تبریک بخاطر اینکه توی این تحریمهای فلج کننده، عکسهای شما رو در حال کمر درد در یک همچون جت مدرنی مشاهده کردیم.

خوب شد که ما این عکس ها رو دیدیم. من میخوام بدونم، چنین هواپیمای لوکسی کی در اختیار مقامات ما بوده؟ در حال حاضر چنین جت های شخصی رو من فقط در فیلمهای هالیوودی اینجا میتونم ببینم. این جت یک جت نو هستش. چطور توی دولت قبلی از این خبرها نبود. رییس جمهورش که رییس جمهور بود توی یه هواپیمای کهنه ای که پارچه صندلیش از این مخملهای قرمز مال چهل سال قبل بود استفاده میکرد.
بعدشم ایشون کمر درد هستند. بنده هم هر موقع کمر درد شدید میگیرم چند تا قرص آیبو پروفن قوی میخورم، میرم سر کار، دیگه چند نفر نمیان بادم بزنن، تا من کارام رو انجام بدم!
من میخوام بدونم ایشون تا بحال برامون چکار کردن؟ هولو کاست رو اونطور که صهیونیستها میخواستن، قبولش کردن، غنی سازی رو توی ۲۰ درصد میخوان متوقف کنن، با مقامات آمریکایی هم که اینهمه دیدار داشتن و خدا خبر داره ما از چه چیزهای دیگری میخوایم صرفنظر کنیم. دستاوردش این بوده که ۳ شرط جدید به درخواست‌های آمریکا اضافه شده که ایران علاوه بر توقف برنامه هسته ای باید حمایت از مقاومت را تعطیل کرده، برنامه موشکی خود را هم متوقف کند و همچنین به روند نقض حقوق بشر در ایران پایان بدهد!!!
من نمیدونم ، آیا توی این تحریمهای سخت، سوار شدن توی همچین جت شخصی لوکسی دستاورد دیپلماتیک محسوب میشه؟!!
اینکه بدون هیچ فکری رفتیم خودمون رو تسلیم محض کردیم، و حالا هم چیزی بهمون ندادن، بیام از خودمون عکس بگیریم توی جت شخصی که کمر درد داریم برای مظلوم نمایی، این کلکای مرغابی دیگه نمیگیره! (1725606) (alef-10)
 
مهران
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۱:۵۶:۱۵
کمی دلت و دنیات بزرگتر بشه بد نیست.اون یه هواپیمای ایرباس معمولیه که قسمتی در ابتدای سالن برای تشریات مقامات سیاسی دارد.ضمنا شما هم اگر در این هواپیمای معمولی مشکل نشستن پیدا کنی مهماندار شما را به قسمت مراقبت ویژه انتقال خواهد داد ومیتونی دراز بکشی.پس بدون علم احتهاد نقرمایید (1725849) (alef-6)
 
فرزند ایران
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۲:۰۲:۴۵
خدایا از جهل مردمان به تو پناه میبرم و بس ... (1725864) (alef-6)
 
واقعنگر زاده
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۲:۰۸:۱۴
نه عزیزم شما انگار یادت رفته این همون هواپیماییه که رییس جمهوز قبلی هر هفته باهاش تشریف میبرد ایرانگردی!!! اون موقع نبودی ایراد بگیری؟؟؟
در ضمن این جت شخصی نیست متعلق به خکومت ایرانه هر کی در مسند دولتمرد باشه نوش جونش! مال خودش نیست که عزیزم (1725871) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۱:۰۱:۱۶
البته فقط دولتمردان مرفه بی درد (1726161) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۲:۱۰:۲۳
دوست عزیز ایشون که وزیز امور خارجه هستند و جای خود دارند در دولت پیشین افراد جوانی مثل بابک زنجانی بوجود امدند که یک قلم کوچکشون جمبو جت اختصاصی هست و حتما عکسهایشان رو دیدید. البته خودشون هم به ثروتشون مینازند (1725875) (alef-6)
 
امين بديعي
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۲:۲۹:۰۸
متاسفانه ساده انگاري در كلمات شما موج ميزند ، همچنان كه از دولتين قبلي با سادگي ياد كرديد !
ديدگاههاي صفر و صدي هيچگاه براي اين ملت منافعي در بر نداشته است ، اگر خواهان بر كرسي نشستن اعتقادات و علايقمان در سطح بين المللي هستيم بايد از راهش كه خوشبختانه در حال حاضر توسط تيم مذاكره كننده فغلي در حال اجراست ،‌وارد شويم . انجام حركات عجيب و غيب مانند حمل چمدان توسط مذاكره كننده ارشد ، بلند شدن وسط مذاكره جهت انجام فيضه نماز و چمباتمه خوابيدن كنار ديوار كاركردهاي تبليغاتي داخلي دارد و در سطح بين المللي فقط ضرر و خسران براي كشور در پي دارد . ضمناً جهت اطلاع بايد عرض نمايم كه گذشت آن دوراني كه نمايندگان ايران كه از جانب شاهان جهت مذاكره اعزام ميشدند مطيع و دست و پا بسته اوامر اجنبي را امضا ميكردند ، امروز نمايندگان واقعي ملت ايران با تكيه بر پشتيباني آراء مردم با صلابت هر چه تمامتر از منافع ملت دفاع ميكنند . (1725914) (alef-6)
 
یاسر
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۰:۰۲:۱۶
یه سری حرفاتو قبول دارم ولی در مورد فریضه نماز زدی به جاده خاکی خواهشا بدون علم اجتهاد نفرمایید .....تو کار با خدای خود اندازو دل خوش دار....که رحم اگر نکند مدعی خدا بکند (1726090) (alef-15)
 
نیما
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۲:۳۲:۱۲
این همون جت اختصاصی ریاست جمهوری است که آقای احمدی نژاد هم ازش به کرات استفاده میکرد. همون هواپیمایی که زمان آقای خاتمی برای خرید آن برنامه ریزی شد و طرفدارهای آقی احمدی نژاد مانند شما آسمون و ریسمون بافتند که واویلا دارن پول بیت المال به یغما می برند و میدن به پادشاه برونئی!!!! اما بعد وقت بیکار نداشت و حتی در انتخابات 88 جهت سفرهای تبلیغاتی آقای احمدی نژاد هم ازش استفاده شد.
آخه شما چکاره این مملکت هستید یا وظیفه خطیری به عهده دارید که توقع چنین امکاناتی را دارید؟ (1725919) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۲:۵۱:۰۷
دولت احمدی نژاد توی این هواپیما جا نمی شدند چون ظرفیتش پایینه
به همین خاطر احمدی نژاد و فامیل مجبور بودن از اون هواپیما بزرگا سوار بشن خوب اونا دیگه تخت نداره ولی در عوض همه دور هم بودند (1725963) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۲:۵۴:۴۴
عجب! تو دولت قبلی لابد شما خواب بودید. (1725968) (alef-6)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۰:۴۶:۴۴
از بکارگیری قید "اینجا" بوسط نویسنده محترم بنظر می رسد ایشان در آمریکا تشریف داشته باشند. عزیز دل آیا شما آنجا از بروفون های چینی میندازید بالا و بعد می رید سرکار یا آنچه هموطنان ایرانی ناگزیر به استفاده از آن هستند که معلوم نیست دردشان را تسکین می دهد و یا چند آسیب جدید هم به سلامتشان می افزاید.
اگر مسئولان وظیفه شان در پاسداری از منافع مردم را انجام دهند هر چه که برای انجام بهتر ماموریتشان لازم است اسراف نیست که هیچ بلکه کاملا برعکس می باشد. یعنی اینکه اگر بواسطه نشستن اعضای تیم مذاکره در کنار مسافران ناشناس اطلاعات ذیقیمتی درز کند که برای هر سطرش سرویسهای رقیب حاضرند پولها خرج کنند این اسرف واقعی است. هر کدام از این ماموریتها اگر درست انجام شود دست کم بیش از قیمت یک هواپیمای کامل از آن حاصل می شود.
تحمیل هزینه های غیر ضروری بر ملت توسط دولت پیشین اسراف بود یا این موارد. (1726144) (alef-6)
 
علیزاده
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۱:۲۴:۲۷
دوست عزیز اینقدر هم سطحی نگر نباشید این هوا پیما فکر نمیکنم تازاه وبرای اقای ظریف خریداری شده باشه این هواپیما مخصوص دیپلمات های ایران است اقایجلیلی هم با این هواپیما برای دیپلماسی میرفتن ولی همانطور که در فیلم های تبلیغاتی ایشان مشاهده میکردین بایک پراید مدل پایین عکس مینداختند وبا همین ماشین جلوی در صداوسیما تشریف می بردند میدونین فرقشون بااقای ظریف در چی میتونه باشه ساده زیستی یا...درضمن اینم یادمون باشه ما یک کشور افریقایی یا کره شمالی نیستیم که دیپلمات های کشور ما نتونند چنین جتهایی رو سوار بشن رییس جمهور قبلی هم درمسافرت های خارجی اطرافیانشان زیاد بود بنده خدا توی جت جانمی گرفتند (1726181) (alef-15)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۲:۳۰:۵۱
دوست عزیز شما پیام انتخابات 24 خرداد رو نگرفتی یکمی بیشتر دقت کن

در مورد جت هم اینها همه مال دولت هستش هر بر مسند کار باشه ازش استفاده میکنه (1726221) (alef-15)
 
سهیل
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۱۲:۲۵:۴۳
چشم دل باز کن که جان بینی
آنچه نادیدنی است آن بینی
اینهمه دروغ گذشته راندیدی
هواپیمارا دیدی مگه هواپیماشخصی است ؟
این دولت نیازی به ظاهرسازی ندارد چون همه چیزش رو است ودروغگو نیست (1727272) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۱۳:۵۲:۴۹
تحریم فلج کننده ؟!! شکر خدا ، انگار بقیه هم به این نتیجه رسیدند که تحریم ها کاغذ پاره نبودند (1727601) (alef-6)
 
مرتضی ناصری
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۲۳:۳۹:۰۸
مظلوم نمایی اونی میکرد که تا وقتی رئیس بود همجا نفر اول بود همین که دید داره تموم میشه نمازشو رو صندلی میخونه . عصا دستش میگیره ... وا مظلوم نما (1728873) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۸:۲۱:۳۳
اولا که با این برنامه فشرده مسئولین حق دارند از امکانات استفاده کنند ما ساده زیستی را هم دیدیم که آخرش منتهی شد به اختلاسهاس 3000 میلیاردی و 16 میلیارد پول بیت المال را ... و واردات ماشینهای لوکس با ارز دارو و .... شماها هم بهتره نگرانیتون واقعا ایران باشه و حرفاتون را مثل صدا و سیما از دبکا نکه سایتی اسرائیلی است نگیرید. در ضمن تحریمها که بنا به نظر دوستانتون کاغذ پاره بود چی شد فلج کننده شد؟ کسی هم نگفت که سوار شدن جت دستاورده. شما اونموقع که فامیلی می رفتند نیویورک نگران بیت المال نبودی نه؟ (1729164) (alef-6)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۷-۲۹ ۰۰:۳۱:۱۹
خب حتما این جت لوکس از توی همون خزانه خالی !!!!که دکتر روحانی یه روز قبل از سفر تیم هسته ای به ژنوگفتن تحویل گرفتن پریده بیرون دیگه!!!! تو همون خزانه بوده منتها الان که خزانه خالی شده و هیچی توش نیست رونمایی شده و پریده بیرون و اقای ظریف هم از فرصت استفاده کرده و پریده توش!!! (1731211) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۰:۲۲:۲۱
شما نگران نباش!
اگه همچین باجی داده بودند، الان غربی ها اونو تو بوق و کرنا کرده بودن (1725620) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۳:۱۷:۰۱
نکه حالا خوشحالی شون رو ابراز نکردن دارن می ترکرن از امتیاز های داده شده (1726232) (alef-15)
 
amin
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۰:۲۹:۴۸
شما نگرانی زیادیتو بذار کنار . دکتر ظریف فرموده که هیچ نگرانی از فاش شدن مذاکرات ندارن. ما ملت هم پشت ایشون هستیم و (1725635) (alef-10)
 
سپید نقاب
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۳:۳۲:۳۵
آقا یا خانم مشکین نقاب.

احتمالا سفره شما خالی نیست که این حرف رو میزنید. نظر من کلیه و در این یه مورد خاص نیست اما فقر، کفر میاره

شاید خیلی ها سفره خالی رو ترجیح ندن، این شما نیستید که ترجیحتون تصمیمات کشور رو میسازه، این اکثریت مردم از قشرهای مختلف هستن. شاید کسی داروی بیماری سخت پدر و مادرش رو بر غنی سازی 20 درصدی ترجیح بده.
شما میتونید روحانی و دوستانشون رو در ردیف قاجار ببینید و بگید سازشکارند، اما گفتمان بی محتوای مقاومت در برابر سازشتون به 5 میلیون هم نرسید و با توجه به 50 میلیون واجد شرایط و اینکه تحریمیها قطعا رایشون به این گفتمان مقاومت نبود، ترجیح شما، به 10 درصد ترجیح کل جامعه هم نمیرسه (1726047) (alef-6)
 
یونس
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۰:۱۱:۵۰
عزیزم نقاب مشکیت رو بردار تا ببینی آقای روحانی مذاکه میکنه نه احمدی نژاد!!! (1726105) (alef-15)
 
ایرانی
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۱:۰۰:۴۸
وقتی مردم به نمایندگانشان در حاکمیت اعتماد دارند بطور طبیعی موافق این هستند که قبل از رسیدن میوه تعجیل در چیدن آن نشود. مگر کشورهای دیگر چانه زنی با رقبایشان را در وسط خیابان انجام می دهند.
تکرار می کنم مهم اعتماد مردم به مسئولان است که خوشبختانه در مورد دولت جدید و بویژه در مورد ظریف این اعتماد در سطح بسیار بالایی و حتی می توان گفت بی نظیری فراهم است.
در مورد دولت قبلی این اعتماد خدشه دار شده بود و بخش قابل توجهی از جامعه حرف درست دولتمردان را هم به سختی باور می کردند.
باید قدر این اعتماد مردم به دولتمردان را دانست که از بزرگترین سرمایه های هر نظام سیاسی است. (1726157) (alef-15)
 
شهرونددرجه2
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۷:۱۸:۵۹
آنقدر افتخارات از کتاب ها پاک وجای آن ننگ های رنگارنگ نشانده اند ودر نوبت دارند که به این زودیها نوبت به این ننگ نمی رسد نگران نباشید (1726309) (alef-6)
 
علی
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۷:۱۹:۳۷
دوست عزیز از جانب خودت حرف بزن نه مردم.میدونی تحریم یعنی چی؟پدرت بچه ات زنت مادرت سرطان داشته باشه در به در به دنبال جور کردن پول باشی و بعد از این داروخانه به این داروخانه دنبال داروی شیمی درمانی باشی.؟بچه ات مریض باشه خرج درمانش و نداشته باشی؟شرمنده زن و بچه ات باشی؟با شکم سیر حرف نزن ماشاال...جیره که براتون خوب میرسه.هر وامی بخوایید با 4درصد سود می گیرید نیاز به ضامن ندارید.شما ها خواهشن ساکت بشینید همه چیز درست میشه (1726310) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۷:۴۹:۴۶
از نظر ایشان باج کوچیک عیبی ندارد؟ (1726344) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۸:۰۰:۰۷
باز شما تندرو ها شروع کردین؟ آخه مگه فقط از جانب تیم ما محرمانه اعلام شده که نمیخوان افشا بشه و مگه ما نامحرمیم و باج دادیم و ...از این حرفا میزنین.
برادر من ، طرف اروپایی هم خواسته محرمانه باشه، اخه اونم به فکر این چیزابوده؟؟؟؟ (1726362) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۹:۰۰:۲۸
دوست عزیز ننگ برای رانت خواران و مرفهین بی درد است نه برای مدرم بدبخت و بیچاره که محتاج نان شبند و چشم به راه دریافت یارانه!! مسلما افرادی که درگیر این پرونده اند اینقدر می فهمند که چه چیزی خیر و صلاح است و چه چیزی خیر!! (1726502) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۱۰:۰۸:۳۰
ممنون دوست عزیز. بسیار ممنون که از "من" بجای "ملت" استفاده کردید. کاری که متاسفانه کمتر دیده میشه (1726767) (alef-6)
 
فری
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۱۰:۰۹:۳۸
کتب تاریخ را خوانده این
قرارداد ترکمانچای
قرارداد گلستان
خوانده این !!!؟؟
خوبه که حداقل قراردادی برای فروش زمینهای ایران و منافع ایران بوده
اما در مورد دریای خزر
در مورد حوضه مشترک گازی نفتی با قطر آیا قراردادی هست ؟!!
قطریها همه ذخایر را دارند میبلعند و مسئولین در خواب تشریف دارند !!؟؟
حال از منافع ملی میگویین ؟!!
در گذشته ها حداقل قراردادی بوده که بر اساس آن تاریاج میشدیم اما حال بدون قرارداد تاراج میشویم !!!! (1726774) (alef-6)
 
سهیل
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۱۲:۱۹:۲۵
مگر وزیر محترم خارجه نفرمودند گمانی زنی نکنید
شماکه حکم هم دادید!
جل الخالق (1727252) (alef-6)
 
بابک
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۱۵:۵۶:۱۲
معلومه که هیچ وقت سفره خالی از نون ندیدی. خدایا هیچ کسی رو شرمنده زن و بچش نکن.... (1727992) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۲۲:۳۸:۲۵
مشخصه که سفره تو یکی خالی که نیست هیچ خیلی هم پره! (1728760) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۰۸:۳۹
فقط خدا کند آقای ظریف مذاکرات را با اعضاء کمیسیون امنیت ملی در میان نگذارد چون بلافاصله جهان نیوز و فارس جرء به جزء آن را منتشر می کنند. (1725255) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۳۴:۲۸
بله استدلال وزیر منطقی است و البته باید در نظر داشته باشند که اکثریت مردم از همه حرکات دیپلماتیک ایشان که بر طبق برنامه های رئیس جمهور در زمان انتخابات اعلام شد حمایت و پشت سر ایشان می باشند. البته اگر انتقادی هم باشد باید بپذیرند مثلا تغییر لحن ایشان در یک مورد در اثر فشار گروههای تند رو که در همین متن هم مشخص است یک عقب نشینی محسوب می شود و مثبت نبود. اگر فکر میکنیم چیزی درست است باید ادامه پیدا کند. الف جان چاپ کن خیلی دوست دارم این کامنت رو وزیر محترم احتمالا ببیند. (1725300) (alef-13)
 
رضا
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۵۱:۳۶
البته الف جان متن مذاکرات سایت های اسرائیلی منتشر کردند
و اقای ظریف نتوسته جلوی اون بگیره
لطفا حمایت چاپلوسانه نکن واقعیت بگو (1725341) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۸:۳۸:۵۹
خود اقای وزیر گفتند که این سخنان صرفا خیال بافی است...
ضمنا دکتر ظریف از حمایت صادقانه مردم برخوردارند و نیازی به چاپلوسی نیست (1725425) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۸:۵۱:۴۴
دقیقاً (1725435) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۳:۴۵:۱۹
آقای دکتر ظریف تکذیب کردند. مثل اینکه شما به رسانه های اسرائیلی بیشتر اعتماد دارید تا دولت منتخب مردم. (1726059) (alef-15)
 
بیگی
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۱:۴۳:۱۹
نمیدانم این نوشته از چه کسی است اما جای تامل دارد


اون کسی که در ژنو روی ویلچر نشست ، تنها دکتر ظریف نبود. نمادی از ایران کنونی بود. ایرانی که تندروی های افراطی ها سلامتی و ابهتش را ازش گرفته ... به سختی توان راه رفتن داره و اکنون با تنی رنجور و دردمند پای میز مذاکره نشسته...

به افتخار این مرد دوست داشتنی (1725817) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۲:۱۰:۴۵
مذاکره کنندگان و آقای ظریف کسانی نیستند که باج بدهند, اصلا باج چه تعریفی داره, اینکه در ازای حق هسته ای خودمون بیایم باج بدیم که تحریم ها رو بردارن, من واقعا نمیفهمم که باج دادن یعنی چی ! 3+3 میگه نباید غنی سازی داشته باشیم و یا اگر اگر خواهانش هستیم به شرطها و شروطها... ایران هم قبول نمیکنه, مساله اینجاست که ایران میخواد غیر قانونی بودن تحریم ها و در ادامه حق هسته ای رو تبیین کنه, والبته خیلی خیلی کار سختیه, چون طرف هنوز نمیخواد قبول کنه و توافقی صورت نگرفته "محرمانه" است. به نظرم خیلی سخته که ایران بتونه برد-برد داشته باشه, اما اگه تلاش کنه با دیپلماسی عمومی میتونه خودشو به افکار عمومی بین الملل ثابت کنه که حق با اونه,
از نظر دیپلماسی عمومی و رسانه ای خیلی خوب عمل کردیم و 100% به نفع ماست, اما اینکه در مذاکرات اصلی برمیگردد به 3+3 که چقدر گوشش شنوای منطق ایران است.
بهرحال هرچه باشد باج نخواهد بود, چون باجی در کار نیست! و برد برای تیم ظریف و حقانیت ایران و انزوای دشمنان... هر تحلیلی غیر این در هر روزنامه ای به نظرم غیر منصفانه و دوراز اخلاق است. (1725876) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۰:۰۳:۲۹
امیدواریم این استوار و منطقی بودنتان مثل روزهای اخر نیویورک نباشه جناب ظریف، از محرمانه بودنش هم نمی ترسیم، چون اگه لازم باشه اقا فاش خواهد کرد، پس کاری که درسته رو انجام بدید و از اقدامات نا به جا بپرهیزید (1726092) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۸:۵۱:۱۰
رفتار دیروز اصلاح طلبان: فتح سفارت آمریکا (عامل عقب ماندگی ایران)- آزادی مخل امنیت است
رفتار امروز اصلاح طلبان: کرنش در برابر آمریکا (تنها مسیر پیشرفت ایران)- آزادی از نان شب واجب تر است.
شعار دیروز اصلاح طلبان: دانستن حق مردم است.
شعار امروز اصلاح طلبان: فعلا دانستن همه چیز به صلاح مردم نیست( مردم که نباید همه چیز را بدانند).
امان از دست این اصلاح طلبان، خدایا ما را از دست این عوجوبه های تاریخ نجات بده. (1726479) (alef-6)
 
راحیل
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۱۵:۰۹:۳۲
جالبش می دانید چیست ، خبر گزاری های آمریکا و کشور های آمریکا محرمند و خبر گزاری های داخلی آمریکا نا محرم (1727860) (alef-6)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۵:۲۸:۱۹
عزیزم فقط من وتو نباید بدونیم؟
تمام جاسوسان و رسانه های کشورهای غربی خبردار هستن و اطلاع رسانی میکنن و فقط رسانه ها و مردم ما نامحرم هستن؟
نباید یکطرفه و احساسی لایک کنی عزیز (1730235) (alef-6)
 
شهروند تهراني
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۳:۴۸:۲۰
مردم ما نـــــــــــــــــــــــامحـــــــــــــــــــــرم نيستند .
دانستن مفاد پيشنهادات مطرح شده توسط ايران به 1 +5 ، حــــــــــــــــــــــق مســــــــــــــــــلم مردم است . (1725020) (alef-13)
 
ایمان
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۶:۲۳:۳۲
یکم دندون رو جیگر بزارین و بعدا از حق مسلمتون دفاع کنین ... . (1725201) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۰۳:۱۵
حضرت علی می فرماید تا وقتی کاری را به سر انجام نرساندی آن را بر سر زبان ها نیانداز.
محرمانه بودن مذاکرات، به معنی نامحرم بودن مردم ایران نیست، اسرائلی ها نا محرم اند، پس یه ذره فکر کنید تا متوجه موضوع باشید. (1725251) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۸:۵۳:۲۵
کیا نامحرمند!؟ اسراییلی ها!!!؟ بابا این طرف های اروپایی و غربی و آمریکا هنوز از جلسه بیرون نیامدن باید به این رژیم و سردمداراش گزارش بدن که چه خبر و مذاکرات چی بوده اونوقت تو میگی میخوان اسراییل نفهمه!!!
یه ذره قبلش فکر کن و بعدش این حرف های خنده دار رو بزن. (1725438) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۹:۳۳:۴۲
تندرو ها نامحرمند چه اسرائیلی چه ایرانی (1725508) (alef-6)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۰:۴۸:۱۰
بابا اسرلئیلو اینقدر گندش نکنیم (1726146) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۰:۳۰:۰۴
عزیز جان مطمئن باش مقامات رژیم صهیونستی از جریان مذاکرات اطلاع کامل دارند مگه میشه اروپا وآمریکا بدون همکاری صهیونیستها کاری کنند. (1725636) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۰:۴۹:۲۲
پس یه ذره فکرکن داداش!!! اونا میدونن (1725678) (alef-10)
 
nana 48 (28 years old)
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۰۹:۵۲
آخه مشکل دکتر ظریف اینه که نمیتونه یکی یکی در گوش 70 میلیون نفر بگه که مردم بدونن ولی سوءاستفاده کنندگان ندونن.
ما مردم-اکثریت،نه همه-به دولت اعتماد داریم. (1725257) (alef-13)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۱۸:۳۹
به فرض اینکه مردم نامحرم نباشند باید موضوع را درگوشی به نفر به نفرشان گفت تا نامحرم نشنود . این رو که قبول داری؟! هان.یا منظورت اینه که مردم و دولتهای کل دنیا محرم هستند!! (1725272) (alef-13)
 
علی میرزا
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۲۳:۲۹
خیلی ببخشید ها، خونه خاله که نیست... هر چیزی در عرصه مملکت داری و سیاست برای خودش چارچوب هایی دارد. بچه بازیه مگه مسائل مهم رو فاش کنند؟ شما منتظر نتیجه باش. اگر فاش بشه فورا بهانه ای میشه برای کیهان و امثال کیهانی ها.... (1725275) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۳۴:۲۶
مفاد پیشنهادات مطرح بشه تا کیهان و اسراییل کارشکنی بکنند ؟؟؟؟!!! (1725299) (alef-13)
 
پرویز
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۱:۱۶:۵۴
اسراییل خبر نداشته باشه که جلسه تشکیل نمیشه.!!!!!!!! (1725755) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۴۱:۵۷
مردم يا مسئولان ؟
آيا جز اين است كه تيم هسته اي بايد به رئيس جمهور و در گام بعد به رهبري گزارش دهد ؟
اين براي شما كافي نيست ؟
آيا جز اين است كه طرف ايراني براي جلوگيري از همين اظهارات غيرمسئولانه خواستار محرمانه بودن مذاكرات شده است ؟

در زمان جنگ تحميلي ، طرح عمليات را در نماز جمعه و مطبوعات برسي مي كردند يا در اتاق جنگ محرمانه ؟
مردم چه وقت از عمليات آزادسازي خرمشهر باخبر شدند ؟شب قبل از عمليات يا هنگام پيروزي ؟

مردم نامحرم نيستند ، اما نامحرماني در ميان مردم هستند كه نبايد چيزي به گوش آنها برسد .
تيم هسته اي تنها يك وظيفه دارد و آن هم دادن گزارش كار به مقام مافوق . (1725315) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۵۲:۵۳
دیدم اونهایی که ما رو محرم می دونستن چه بلایی سر مملکت آوردن بدهی تا دلت بخواد دروغ تا دلت بخواد بیت المال خالی تا دلت بخواد به خدا خیلی باید رو داشته باشیم که از آقایون قبلی حمایت کنیم آخر سرم که توی روی رهبر معظم ایستادن وجریان مشایی رو به وجود آوردن اقلا از روی آقا خجالت بکشید که این اواخر این همه رنج کشیدن از دست این آقایون (1725343) (alef-13)
 
رضا ملکی
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۸:۱۰:۳۴
بزرگان میگن وقتی میرین خواستگاری مرحله اول چیزهایی از خودتون بگین که همسایه ها ازتون میدونن مرحله دوم چیزهایی از خودتون بگین که اقوامتون میدونن و مرحله آخر چیزهای خصوصی را بگین . حالا بحث هسته ای به این مهمی میشه روز اول همه چیزو لو بدن مخصوصا با این افتضاحی که کمیسیون امنیت ملی در ملاقات با دکتر ظریف به بار آورد . دانستن حق مردم است اما کدام مردم ؟ بدون شک مردم عاقل دانا و میهن دوست (1725377) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۱:۱۱:۱۰
پس مردمی که سالها شهید داند باید الان دادبزنند که دانستن اسرار نظامی جنگ هم حق مسلم ماست ؟؟ این چه استدلالی است (1725739) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۲:۱۶:۳۰
مگه قبلا مردم از مفاد مذاکرات آگاه می شدند؟ (1725888) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۳:۴۹:۴۶
چرا ملت در يه همچين مواقعي نا محرم ميشوند ؟؟؟!!!! (1725021) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۲۰:۵۱
دلیاش رو از کیهان بپرس. ازموده را ازمودن خطاست . (1725273) (alef-13)
 
پرویز
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۱:۴۸:۳۷
زمان دولتهای قبلی دهها روزنامه مخالف وجود داشت ولی شما یک روزنامه به نام کیهان را نمی توانید تحمل کنید .انتقاد پذیرها!!!!!!!!!!!! (1725832) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۱:۰۱:۴۴
صدتا روزنامه رنگارنگ ولی بدون خواننده به هیچ کاری نمیاد جز شلوغ کردن پیشخوان کیوسک روزنامه فروشی ها.
کیهان، مانند کوه یخی عظیمی است که فقط قسمتی از آن از آب بیرون زده است و عظمتش در زیر اقیانوس از نظرها پنهان است.
چه بسیار کشتی های اقیانوس پیمایی که این عظمت را نادیده گرفتند و مانند تایتانیک در ژرفای اقیانوس آرمیدند. (1729516) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۳۱:۵۷
برای اینکه امثال شما و کیهان در روند مذاکرات مشکل ایجاد نکنند . (1725293) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۳:۵۱:۲۶
شيوه گفتمان جليلي به تاريخ پيوست (1725027) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۰۵:۲۱
فریب نخورید، جلیلی و جلیلی ها همیشه این استعداد را دارند که با مظلوم نمایی و بر انگیختن احساسات پاک توده های مردم، خود را در عرصه سیاست حفظ کنند.
باید مراقب رفتارهای پوپولیستی و لباس انقلابی گری آنها بود.
همه باید مراقب باشیم. (1725253) (alef-13)
 
شهروند
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۱۱:۲۰:۵۹
با سلام دوست عزیز شما در توهمات خود گم شدهای و نیاز به ریکاوری داردید دکتر جلیلی قهرمان ملی است کسی است که در جنگ نابرابر از حقوق هستهای این ملت دفاع کرد و دستاوردهای بزرگی برای این ملت اورد او با درایت وتدیبر خود برنده واقعی مئاکرات بود او فردی حاذق و خداجو بود که هدفش خدمت به اسلام و مردم است (1727054) (alef-6)
 
متنفر از ريا
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۳:۵۵:۵۵
آن مرد ! آمد .
آن مرد !! براي پيروزي با متوسل شدن به شيوه ريا و عوامفريبي آمد .
آن مرد !!! با پرايد 132 نوكمدادي آمد .
آن مرد !!!! با شكست برگشت . (1725033) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۰:۰۸:۰۳
آن مرد آمد...

آن مرد با داس آمد....

آن مرد اختیار تام دارد....

آن مرد با استرا آمد....

آن مرد کیک زرد دوست ندارد....

آن مرد کیک یزدی و شیرینی دانمارکی دوست دارد.....

انرژی هسته ای بد است.......

آبنبات و شوکولات خوب است....

برادر اوباما، مرد نازنینی است....

آمریکا مهربان است....

انرژی هسته ای حق مسلم آمریکا است......

آن مرد که انرژی هسته ای را گرفت، رفته است....

آن مرد که کشور را فضایی کرد، رفته است....

آن مرد که مسکن مهر را آورد، رفته است....

آن مرد که طرح هدفمندی را اجرا کرد، رفته است....

آن مرد که در مقابل سلطه گری آمریکا می ایستاد رفته است....

آن مرد ۹۰ درصد سحر شده است....

آن مرد متخلف است.....

آن مرد وحدت را بهم زد...

آن مرد منحرف است.... (1725593) (alef-10)
 
محمد
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۲:۲۸:۱۱
آن مرد آمد
آن مرد با پول نفت آمد
آن مرد با عدالت آمد
آن مرد با دلار 900 تومانی آمد
آن مرد با قطعنامه کاغذ پاره آمد

اما؟؟
آن مرد نان را هم برد
آن مرد ارزانی را برد
آن مرد دلار 900 را برد
آن مرد با ادبی را برد
آن مرد عدالت با برد
آن مرد 16 میلیارد برد

بازم بگم یا خجالت می کشی؟ (1725909) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۳:۱۳:۵۶
امان از این طرز فکرای تحجری . . . واقعا این افراطی های خشک مذهب ترسناکن (1726230) (alef-15)
 
دموکرات
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۲۰:۵۷:۴۹
حق نداری به دیگران و طرز فکرشون توهین کنید...
ما ایرانی ها کی میخوایم اینو یاد بگیریم؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! (1728568) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۳:۴۶:۲۵
فقط این جملت درسته
کشور را فضایی کرد (1726246) (alef-15)
 
رمضانی
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۳:۵۹:۰۶
آقای ظریف و دکتر حسن روحانی نشان داده اند که سیاست مداران زیرک و کارکشته ای هستند (1725036) (alef-13)
 
فاضل
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۴:۰۰:۴۵
ما حصل 15 دور مذاكرات جليلي و تيم كاركشته اش ! ؛ 3 بار ارجاع پرونده ايران به سازمان ملل و اعمال تحريم هاي موثر و هوشمند و كاهش رتبه اقتصادي ايران ما بود .
قطعا" نام جليلي در تاريخ ايران باقي خواهد ماند . (1725040) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۴۴:۳۱
بابا اینقدر نمک نشناسی نکنید دستاورد تغییر لباس خانم اشتون یادتان رفته دستاوردی از این بالاتر (1725326) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۴:۰۲:۲۴
ما به ظریف اطمینان کامل داریم و حمایتش می کنیم (1725045) (alef-13)
 
هادی مح
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۰:۵۰:۵۳
با این وضع و اوضاع من گاهی اوقات به خودم هم شک می کنم چه برسه که به دیگران اعتماد کامل کنم!!!والا (1726149) (alef-15)
 
صادقی
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۴:۳۴:۵۹
مطلب منصفانه ای بود. متاسفانه عده ای قلیل با توجیه مقاومت دوست ندارند ملت پیروز شود. متوجه نیستند که میز مذاکره سمینار فلسفه بافی نیست. باید بدنبال احقاق حقوق بود. اگر این عده ی قلیل بگذارند. اگر.....
کدام سازش؟؟؟؟؟؟؟ مذاکره و تعامل برای رسیدن به هدف و منافع سازش نیست. (1725075) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۴:۴۱:۰۵
آقای ظریف و تیم او هر کدام در کار خود صاحب تجربه عمیق و دانش بالا هستند اما متاسفانه در تیم آقای جلیلی، هم خودشان دیپلمات نبودند و هم معاونینی که ما دیدیم. افرادی که ظاهرا میز مذاکره را با محل خطابه اشتباه کرده و مرتب از حقوق فنی و مواضع محکم و منطقی ما حرف می زدند که در جای خود کار درستی است اما مگر آنها خودشان از متن ان پی تی خبر نداشتند؟ مگر منتظر بودند ما برای آنها بگویید که حق داریم؟ هر کاری بلد کار می خواهد، یک نی یا یک دو تار را بدهید دست یک نا بلد، صد سال هم بگوید این نی صدای قشنگ دارد و این دو تار آوای حزین می دهد، آیا صدا و نوا می شود؟ باید کسی باشد که کار را بشناسد باید کسی باشد که زبان طرف را بداند. (1725080) (alef-13)
 
sdgds
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۴:۴۴:۴۶
شب بخیر آقای نویسنده!!
تمام هفت بند پیشنهادات ایران رو شد!!
جلیلی هم از سیما خواستار پخش زنده مذاکرات شد!! (1725084) (alef-13)
 
بیژن
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۶:۳۷:۴۶
نه اینکه برادر سعید مذاکرات خودشان را خیلی رسانهای می کردند. حالا خواستار رسانه ای شدن مذاکرات هستند. هرچه بدبختی دارد به سرمان می آید دستپخت ندانم کاری های آقای جلیل و تیم محترمشان است که سه تحریم شکننده را به ملت ایران تحمیل کردند. (1725223) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۱۲:۰۶:۰۳
تحريم كمرشكن درسته , تحريم شكننده يعني تحريم كم زور و آبكي (1727208) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۲۸:۵۲
شما مثل اینکه به رسانه های صهیونیستی خیلی مراجعه می کنید؟ اگر نوشته یک رسانه صهیونیستی این همه مورد وثوق جنابعالی است، چرا نوشته های همین رسانه ها را در لاپوشانی سرکوب فلسطینی ها باور نمی کنید و می گویید دروغ می گویند؟ توصیه می کنم ابتدا تکلیف تان را با خودتان معلوم کنید و بعد اظهار لحیه بفرمایید. بالاخره رسانه های صهیونیستی قابل اعتماد هستند یا خیر؟! (1725286) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۴:۴۹:۰۴
محرمانه بودن مذاکرات کارکردی دوگانه دارد:

۱. هم رویکردی برای حرکت سوی جلو است و موجب می‌شود تا لابی‌هایی در خارج که به هیچ وجه نمی‌خواهند توافقی انجام بشود، منزوی بشوند.

۲. نوعی راستی‌آزمایی طرف مقابل است و چون ایران این موضوع را مطرح کرده بنابراین اگر خبری به بیرون درز پیدا کند، موجب می‌شود که کفه‌ی ایران در مذاکرات سنگین‌تر شود و حرکتی به سوی امتیاز گرفتن از آنها باشد.

از طرف دیگر، و فراتر از همه‌ی اینها مسئولانی که احیاناً دسترسی به اخبار ندارند، نباید هرگز نگران باشند زیرا بالاتر از همه‌ی آنها، رهبری معظم انقلاب بر تمام کارها نظارت دارند.

در نتیجه برخی از ایرادهایی که بر این موضوع محرمانه بودن گرفته می‌شود به نظرم از روی کنجکاوی دانستن اطلاعات است. البته عرض کردم برخی! (1725090) (alef-13)
 
یک فروشنده ارز
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۱:۰۰:۵۵
یعنی چشم بسته دلار معامله کنیم (1726158) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۵:۰۵:۱۷
به هر حال امیدوارم نتیجه مذاکرات در برابر نسلهای آینده باعث سرافکندگی نشود. (1725110) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۵:۱۸:۲۹
آن بابا با چمداني ُپر از ر يا آمد (1725123) (alef-13)
 
عباس
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۱:۵۹:۴۹
تهمت گناهه (1725857) (alef-6)
 
بسيجي واقعي
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۵:۲۲:۰۰
به نظرم ، نصف اين تحريم ها و فشارهاي اقتصادي كه هم اكنون مردم ايران در حال تحمل آن هستند مربوط به نحوه گفتمان احمدي نژاد - جليلي با دنيا ميباشد . (1725130) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۱:۰۶:۰۴
موافقم. نصف دیگشم مربوط به سوء مدیریت و ناکارامدی مدیران دولت قبل. (1725722) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۵:۰۶:۲۲
اخه داشت دنیا را مدیریت می کرد و در اوهام خود گم شده بود (1726259) (alef-15)
 
در به در به دنبال اخذ حقوق معوق مسلم
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۵:۲۵:۵۶
دانستن به موقع اطلاعات مربوط به مذاكرات ؛ حق مسلم ماست . (1725133) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۸:۰۶:۱۹
زمان احمدى نژاد حق ما نبود ؟ حالا زبان دراورديد . (1725365) (alef-13)
 
ناشناس
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۹:۲۶:۰۱
پس دانستن توان هسته ای و نظامی کشور هم حق مسلم ماست! (1725495) (alef-10)
 
بانو
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۰:۳۵:۳۸
در جریان بودن محاکمات اختلاس ودزدی ها ورانت خواری هم حق مسلم ماست. (1725649) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۲:۲۹:۳۳
اگه قرار بود مذاکرات محرمانه نباشه که دو طرف از همون پایتخت ها ی خودشون از طریق رسانه ها مذا کره می کردن

نابغه (1725916) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۵:۳۲:۰۱
کشکول جان - خیلی سطح بالا ننویس. یه جوری بنویس که ما هم بفهمیم. مثلا ما اخبار مربوط به برون رفت ایران از مساله هسته ای در مذاکرات اخیر با دیپلماتهای کارکشته را کاملا متوجه می شدیم و حتی می تونستیم پیش بینی هم بکنیم! قربون دستت در همین سطح پایین بنویس. (1725140) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۵:۳۵:۱۱
بعضی از نمایندگان مجلس نشون دادند که دست کم، برخی از افراد در یکی از این «نهادهای مسئول« ما متاسفانه به موقع و صادقانه سخن گفتن رو نمیدونن و قائل به «محرمانه» بودن اظهارات نیستند. با این دست از مراجع پاسخگو چه باید کرد که منفعت ملی برهم نخورد؟! (1725143) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۵:۳۷:۵۴
کاملا مشخصه که روسیه و اسرائیل دوست ندارند این مذاکرات به جایی برسه! (1725146) (alef-13)
 
بیگی
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۵:۴۵:۳۵
حالا که مذاکرات محرمانه است کیهان چی بنویسه؟ (1725156) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۰۱:۵۳
اتفاقا الان بهتر می تونه دروغ سر هم کنه و تحویل مردم بده. بعد هم که دستش رو می شه می گوید که دکتر ظریف مقصر است! چون مذاکرات را محرمانه کرده بود. (1725250) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۸:۰۸:۳۴
فعلاً 7 بند سایت صیونیستی را دستمایه نوشته هاش قرار بدهد! تا بعد ... (1725370) (alef-13)
 
پرویز
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۱:۲۵:۰۷
کیهان در تمام این سالهای بعد از انقلاب خاری بوده در چشم منافقین ودشمنان انقلاب.. (1725779) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۱:۲۹:۴۳
اساسا کیهان به جز خار بودن کارکردی نداشته، حالا هر چشمی که دم دستش بود، می نوازه. فرقی براش نداره دوست باشه یا دشمن!!!! (1726183) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۵:۰۸:۵۲
و شاید دشمن منافع ملت ایران و حکایت دزده بود که داد میزد ای دزد رو بگیرید (1726262) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۵:۴۸:۱۵
دلیل محرمانه موندن مذاکرات از طرف جلیلی این بود که مذاکره ای در میان نبود.
این عین واقعیت (1725157) (alef-13)
 
ABBAS
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۹:۵۹:۴۶
از طرف دیگر با توجه به افشا نشدن مذاکرات ، ایشون میتونست هم از زیر بار پاسخگویی فرار کنه هم میتونست گزارش مورد علاقه اش را به مسئولین بدهد (1725576) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۵:۴۸:۵۱
حتماً يكي از نهاد هاي مرجع كميسيون امنيت ملي است !
ظريف بايد خيلي كم هوش باشد كه دوباره اسرارش را در كميسيون بي اعتباري مثل اين كميسيون بازگو كند (1725158) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۴۴:۰۵
نيازي به اطلاع دادن به كميسيون نيست ،
بالاترين مرجع امنيتي سياسي كشور شوراي عالي امنيت ملي است كه همه نهادهاي كشور در آن عضو هستند و گزارش كار در آنجا مطرح مي شود . (1725324) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۵:۵۶:۳۶
یک تحلیل واقعی،
ممکن هر فردی با زوایه دید تحلیل گر موافق و یا مخالف باشد ولی قبول می کند که این یک تحلیل مبنی بر برخی مفروضات موجود است که سعی داشته منصفانه به قضاوت بپردازد.
متشکر از الف برای انتشار این مطلب. (1725169) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۵:۵۷:۳۷
به ظریف خوشبین هستم
صرف نظر از اینکه مذاکرات به نتیجه برسد و یا نه، از اینکه چنین شخصی وزیر امورخارجه است احساس بسیار خوبی دارم. (1725172) (alef-13)
 
ح
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۶:۲۷:۵۲
باش تا صلح دولتت بدمد (1725208) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۰:۲۳:۲۳
وشما هم باش با این مثبت هائیکه آوردی برادر (1726117) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۱:۱۷:۴۰
احتمالاً منظورتون ،باش تا صبح دولت ات بدمد بود ديگه (1726175) (alef-15)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۶:۰۰:۳۱
اینکه چرا رسانه های ایران عاشق حواشی هستند تا موضوعات اصلی هم نیازمند تحلیل است.
نماز اول وقت جلیلی و پای شل و آسیب دیده ایشان در رسانه ها بیشتر بازتاب داده شد تا نحوه مذاکره وی.
در کل این موضوع نیازمند تحلیل های دقیقی ست. (1725175) (alef-13)
 
اسماعیل
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۳۴:۴۴
دوست عزیز از ادبت معلوم هست که اصلاح طلبی . به اون کسی که داری می گی شل کسی هست که پاشو برای حفظ این مملکت داد. تا شما تو اونجایی باید رشد کنی بدون هیچ دغدغه ای رشد کنی و حالا بیایی اونو زیر سوال ببری کمی منصف باش. (1725302) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۰:۵۴:۵۶
برادر عزيز دراينكه همه بايد ادب را رعايت كنند شكي نيست واز تذكر بجاي شما به دوست عزيزمان بسيار متشكرم اما يادتانباشد كه خود شما نيز ادب را در اين تذكر بجا رعايت نكردي ( از ادبت معلوم هست كه اصلاح طلبي) آيا اصلاح طلبي نشانه بي ادبيست ويا! بي ادبي ازنشانه هاي اصلاح طلبي؟؟؟؟؟!!!!!!دوم اينكه اگر آقاي جليلي يا بنده وهمه آنهايي كه روزگاري بقصد دفاع از وطن به جنگ رفتيم وزخمي به تن خريديم جز اين بود كه براي خدا عزيزجان براي خدا بود وخاك !!!! پس از طرف جليلي معلوليتش را چماق بر سر مردم نكن !! سوم چون امثال ما روزي بر اساس اعتقادي رفتيم وحالا نشان وبرچسب جانبازي داريم آيا هرگونه خطا واشتباه وكم كاري وتقصير ما بايد ناديده گرفته شود وپاسخگو به ملتي كه همه هستي اش را به امانت به دست ايشان داده نباشد پس نص قانون كه گفته همه دربرابر قانون يكسانندچه ميشود. . بياييد همديگر را به خاطر جناح بازيهامان نرانيم وبفكر آبادي وآباداني باشيم (1725698) (alef-10)
 
سیدزاده
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۲:۳۶:۳۴
دله دوست منو شکست متاسفانه مدتی است مدشده به خانواده شهدا وجانباز وروحانیانی که باافکارشان هماهنگ نیستندخانواده شهیدنما وجانبازنما وروحانی نما ...میگویند پدرشهید احمدی روشن دریادواره سرداران وشهدای قم گفت فرزندم بجای اینکه چفیه به گردن بیندازد وادای جبهه ای درآورد ویا سخنان رهبری معظم انقلاب را به عنوان آوای انتظار روگوشی موبایل قراردهد 6 سال دریک اطاق کار شبانه روز برای حل معادله یک مسئله هسته ای وقت گذاشته بود.البته بنده هم درمجلس بودم مسولین استانی یکی یکی یواشکی چفیه ریا را درآوردند. سال گذشته اتفاق افتاد. بله دوست من اگر خدا قبول کند ماهم چند شهید تقدیم انقلاب کردیم ومیبالیم؟؟ ترکش هم دربدن داریم وریه ی شیمیایی هم داریم ولی به هیچکس منت نکرده وتوقع بیجا هم نداریم اگررهبری سریع وصریح اعلام نظر فرمودند وبعداضافه کردند سپاه درعرصه سیاسی دخالت نکند. می خواست به افراطیون بگوید اگر جایی نیاز به تذکر باشد خودم اعلام میکنم .مثل زمان احمدی نزاد نیست که باوقاحت به رهبری بگوید ماانقلاب کردیم آقا بالاسر نداشته باشیم.وحزب اللهی های دولت نهم استعفای دست جمعی بخاطر همین اهانتش دادند.پشت پرده یعنی این.مکفارلین با اطلاع امام وارد ایران شد اما چپی های زمان جنگ که الان اصلاح طلبند موضوع محرمانه را درکشور که نتوستند افشا کنند؟ دادند روزنامه لبنانی افشاگری کرده وکلی نظام ومملکت وجوانان ما صدمه دیدند. (1725925) (alef-6)
 
جانباز 50 درصد
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۱:۳۲:۱۱
اگر ان پای جامانده امثال جلیلی ها نبود امروز کشوری نبود انرژی هسته ای نبود که شما در باره آن در فشانی کنید لطفاّ وارد فاز توهین به جانبازان نشویدوحلا که فکر میکنید دور دور شماست قرار نیس که همه چیز را به سخره بگیرید .! (1725795) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۲:۰۴:۰۷
آره عزيز برادر ، درست مي فرماييد. هيچ كس نباييد توهين كند وحق توهين هم ندارد بنده به دستان اين بزرگواران بوسه ميزنم وخود رامديون اينان ميدانم اما خودمان هم گول نزنيم. قبول كنيم كه هركس بايد پاسخگوي عمل خويش باشد. زحمت جناب جليلي درزمان جنگ ازياد نرفتني است. اما اين مقوله با كمكاري وخطا واشتباهاتشان در مسايل ديپلماتيك كه باعث اين همه ضرر به ايران شد بسيار مغايراست !!! واگر انصاف دهيم آيا جانبازي كه از نان شبش براي خانواده وامي ماند وكسي بهش نگاه هم نمي كند لياقتش از جناب جليلي كمتر است يا جانباز به حساب نمي آيد!! اگر حقه براي همه هست اگر نه براي هيچكس نبايد باشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!! (1726209) (alef-15)
 
جانباز50درصد
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۱۳:۴۸:۲۷
بجای عذر خواهی توهین خود را توجیه نکنید شما به مورد جانبازی ایشان را مورد تمسخر قرار دادی نه نان شب جانباز را که آن مقوله ی دیگری است که بعد از جنگ فراموش شده . مسایل را قاطی و نکنید که از آب گل آلود ماهی بگیرید .مردانه از تمامی جانبازان و رزمندگان وخانواده شهدا عذر خواهی کنید. (1727585) (alef-6)
 
پرویز
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۱:۵۰:۳۳
نمک نشناس به جانبازی چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1725836) (alef-6)
 
جانباز
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۱:۵۳:۰۸
به جانبازی و پای قطع شده ای که موجب سرافرازی ایران شده توهین نکن ناسپاس .نمک نشناس .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1725842) (alef-6)
 
حسین ب
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۶:۰۸:۴۰
دوستان عزیز دقت شود که گفته شده پیشنهاد ایران جامع ترین پیشنهاد بوده.
خیلی ساده و بی تعارف یعنی همه خط قرمزهایی که تا کنون تهران در مورد آنها حاضر به مذاکره نبود در روند این پیشنهاد گنجانده شده.
من دیگه حرفی ندارم! (1725180) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۳۸:۱۶
شما حرف نزنی به نفع خودت و مملکته! (1725307) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۶:۱۱:۴۳
بهتر بود می نوشتید : "خیلی روشن است که این مذاکرات برای مردم ایران محرمانه است." (1725183) (alef-10)
 
عباس
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۶:۱۳:۰۴
درود بر آقای ظریف که موجب افتخاره ایرانه (1725184) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۶:۱۹:۵۶
یاد احمدی نژاد بخیر
او در یادها خواهد ماند
مردی که جلوی زورگوها می ایستاد (1725196) (alef-10)
 
محسن
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۳۰:۲۳
آره واقعا جلوی زورگوها ( از جیب مردم بدبخت ) می ایستاد. بابا یکم خجالت بکشید از این وضعی که برای مردم به وجود آوردین با اون تیم قبلی. (1725288) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۳۹:۱۰
مردی که ایران را نابود کرد و برای دشمنان ایران بهترین دوست بود!! (1725311) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۴۷:۰۷
داداش یا نمیدونی زورگویی چیه یا نمیدونی جلوی زور گو وایسادن چیه .دوستانی داشتم که تو این 7 .8 سال چقدر طرفداراین اقا بودن و حتی حاضر بودن شاهرگشونو براش بدن با یک سفربه مکه نه اروپا و امریکا فهمیدن چقدر دنیا برامون خط ونشون میکشه همین عربای مسلمون وبرادر تو فرودگاه به ایرانی جماعت توهین میکنن.تازه فهمیدن چه بلایی بر سر شخصیت ایرانی اوردن. (1725331) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۵۹:۴۰
نام نویسنده: احمدی نژاد یا مشایی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (1725352) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۹:۴۷:۴۷
آره، خیلی محکم در مقابل زورگوها می ایستاد تا بتواند زورگوها و رانت خوارهای جدیدی تحویل جامعه بدهد! (1725539) (alef-6)
 
عباس
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۱:۵۷:۲۰
واقعاد یاد احمدی نژاد بخیر جلوی زورگوها می ایستاد و جوابه کل دنیارو میداد و فشارهای اقتصادی هیچ تاثیری بهش نداشت...
یاد احمدی نژاد بخیر....:
سکه: 1600000 تومان قبل اقای دکتر 500000 تومان
گوشت:27000 تومان قبل اقای دکتر 9000 تومان
مرغ :6000 تومان قبل اقای دکتر 900-1300 تومان
بنزین:700 تومان قبل اقای دکتر 100 تومان
توررم:%47 قبل اقای دکتر %12 تومان



واقعا .............یادش بخیرررررررر (1725852) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۶:۴۰:۰۸
میشه بفرمایید اگر حرف ها عوض نشده و به قول نماینده روسیه ایران و امریکا با هم همون فاصله رو دارند پس این غش کردن امریکا از کجا دراومده؟!

به نظر میرسه باجی که داره داده میشه خیلی بیشتر از اون چیزی ه که تصور میشد
انشالله که دولت در خفا قول نده که از حزب الله و فلسطین حمایت نخواهد کرد (1725228) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۶:۴۱:۳۵
در مثل مناقشه نیست...اما آیا قراردادهای ترکمانچای و گلستان و غیره چگونه بر ملت ایران تحمیل شدند؟ در آن زمان هم اگر ملت هوشیار و آگاه بودند به احتمال زیاد زیر بار این گونه وطن فروشی ها نمی رفتند...بهتر است مردم از مسایل مطلع باشند و خودشان تصمیم بگیرند راه درست کدامست تا فردا مدعی نشوند. (1725229) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۹:۵۴:۲۲
این قراردادها مال عهد بوق است. یعنی مال زمانی که مردم در بیماریهای گوناگون از آبله بگیر تا سرخک و وبا و نکبت و... گرسنگی و فقر و فلاکت اسیر بودند و اصولاً نمی دانستند حدود و مرزهای مملکتشان از کجا تا به کجاست. امروز عهد دیجیتال است و یکی مثل جنابعالی هم که اطلاعات چندانی از دنیا ندارید و فرق «مذاکرات هسته ای» را با «قرارداد واگذاری بخشی از کشور به شوروی سابق» نمی دانید، می توانید با یک لب تاپ حرف دلتان را بزنید و خودتان را به مردم دنیا نشان بدهید. (1725561) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۰:۴۸:۲۹
تاریخ تکرار می شود یک بار به شکل تراژدی بار دیگر به شکل کمدی (1725676) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۲۳:۲۳:۴۵
قرار داد های ترکمانچای و گلستان نتیجه شکست ایران در جنگ های ایران و روس بود. (1728842) (alef-6)
 
امیر
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۶:۴۲:۴۴
طرف روسی به ایران نزدیکتره؟؟؟؟؟؟؟ کجا روسیه به نفع ایران بوده؟ معدود کشورهایی که ناراحت هستند از حل مشکلات ایران همین روسیه است، از لحن نماینده روسیه کاملا مشخص بود، نویسنده محترم واقعا تحلیل گر مسایل سیاسی هست؟!!! فقط کافیه که روابط ایران و غرب خوب بشه، اولین ضرر مستقیم از فروش گاز به اروپا به روسیه میرسه که همین الان سود هنگفتی از این مونوپولی می بره، روسیه سالهاست که با برگ ایران بازی می کنه ، هم از ایران باج می گیره هم از غرب ، این دوست ایران کدوم قطعنامه رو رای نداد؟؟!!!!بماند، مسایل رژیم حقوقی دریای خزر و هزاران داستان دیگه.... (1725232) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۶:۴۶:۴۸
مقایسه جلیلی با ظریف خنده داره!!! جلیلی عملا هیچ کار خاصی انجام نداد و شما هر کس را جای ایشان می گذاشتید از این بد تر نمی شد! (1725236) (alef-13)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۶:۵۰:۴۰
دوستان دکتر ظریف یکی از خبره ترین وکارکشته تریت سیاست مداران دنیاست لطفا صبر کنید و پیش داوری نکنید (1725240) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۶:۵۱:۰۷
"دو قطبی سازش -میاومت" کلمه "سازش"زیبنده رئيس جمهور با 17میلیون رای و اقای ظریف با این محبوبیت بالا نیست اصلاح فرماید و بنویسید "دو قطبی اکثریت عقلانیت - اقلیت شعار" . (1725241) (alef-13)
 
ابوالفضل
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۱۳:۵۹
سیاست دنیای پر از راز ها و رمزهاست ان مرد مرد سیاست است ان مرد ؛مردانه امد (1725263) (alef-13)
 
lمحمدرضا
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۱۴:۳۷
من نمی دانم چه شده سایت محترم الف که همیشه موضع نقادانه داشت چرا تا این حد مجیز گوی ریز و درشت اقدامات دولت شده است! اما به هر حال خیر است اتشاء ا... (1725265) (alef-13)
 
آزاده
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۷:۱۵:۱۲
مطمینا آقای خامنه ای هم به عنوان شخص اول مملکت ازمحرمانه بودن مذاکرات اطلاع دارندوباصلاح دید ایشان وبنا به جو جامعه تصمیم به محرمانه بودن مذاکرات گرفته اندچراکه ما هنوزدرجامعه اقشارمتعصبی داریم که به جای عقل صرفاازاحساسات کورکورانه طبعیت می کنندوفضای جامعه راناامن می کنند (1725267) (alef-13)
 
ش ش
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۸:۰۸:۵۳
غربي ها از انرژي صلح اميز هسته اي بيشتر واهمه دارند تا بمب و موشك ايران و بدانجهت هر شش تاي انها جز به تسليم شدن ما راضي نخواهند شد . انچه مي تواند بر اين روند تاثير بگذارد يكپارچگي ايرانيان است. كساني كه برطبل جليلي وخليلي انقلابي وضد انقلابي خودي وغير خودي مي كوبند اب در اسياب دشمن مي ريزند. (1725372) (alef-13)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۸:۱۹:۳۴
علم ظریف با جلیلی اصلا قابل قیاس نیست (1725398) (alef-10)
 
حسن
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۱:۵۶:۰۱
آره درست حرف یک خودباخته در مقابل غرب را می زنی!
ظریف در امریکا تحصیل کرده است و
جلیلی در ایران
هر دو دکترا دارند .
برای کشور خودت اینقدر ارزش قائلی
العاقل یکفیه الاشاره! (1725848) (alef-6)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۱:۳۰:۵۲
وای خدای من! چه ربطه داره آخه! از دست شما به کجا پناه ببریم ما؟ شما فکر می کنی از همه بهتری؟ نه! متوهمی فقط! (1726184) (alef-15)
 
سحر
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۳:۲۰:۲۹
بنظر خودت دانشگاههاى ايران به پاى دانشگاههاى امريكا ميرسند؟؟؟
هرچند كه پذيرش اين واقعيت دليل براين نيست كه براى كشور خودمون ارزش قائل نيستيم. (1729031) (alef-6)
 
علي
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۹:۰۳:۵۹
درود بر ظريف و تيم کارآمد او که با آگاهي کامل از شيوه برخورد ديپلماتيک با اين مسئله مذاکرات را در مسير واقعي خودش قرار داد (1725451) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۹:۱۰:۱۲
در ضمن مراکرات به زبان انگلیسی بوده و تیم مذاکره کننده به مترجم نیاز نداشته !!!
دوم این که امیدورام نماینده های «فهیم » مجلس خبر نفروشند به کیهان (1725468) (alef-10)
 
پرویز
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۱:۳۸:۱۸
وطن فروشان اسراییل را محرم تر از کیهان میدانند (1725811) (alef-6)
 
سجی
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۹:۵۲:۲۰
خدا رو شکر به لطف آقا امام زمان وزارت خارجه بدست یک متخصص مطالعات بین الملل افتاده که تحصبلاتش رو بدون رانت کسب کرده است (1725556) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۱۹:۵۳:۰۰
فقط يك سوال :
اينهايي كه صدايشان بلند شده واقعا"‌نمي دانند كه تصميم گيرنده اصلي رهبري است ؟
آيا واقعا"‌فكر مي كنند محمد جواد ظريف مي تواند خودسرانه قولي به طرف خارجي بدهد ؟
اين حرفها جز شانتاژ خبري چيز ديگري نيست . (1725559) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۲:۰۷:۱۴
جواب ساده:
رهبری با در نظر گرفتن همه ی جوانب تصمیم گیری می کند و هیچ وقت خودرایانه نظر شخصی خود را غلبه نمی دهد. (1725870) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۰:۴۷:۰۷
باسلام نه روسیه وچین ونه سایر گروه 1+5دلشان برای مانسوخته همه دنبال منافع ملیشان هستند که امر طبیعی است ولی درجریان تحریم بیشترین سود راروسها وبعد چینی ها برده اند وهروقت هم نیاز بوده در شورای امنیت بر علیه ما رای داده اند ویابه اسم تحریم قراردادهایشان را اجراء نکرد اند مثل قرارداد اس300 حالا هم آنها نگران منافعشان هستند ویقیین بدانید درجهت تخریب مذاکرات تلاش خواهند کردماباید بانظارت رهبرمان وباچشمان باز وبصیرت کافی دنبال حفظ منافعمان باشیم وبا ترس ازهیاهوی دلان تحریم بجایی نمی رسیم. (1725670) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۰:۵۸:۴۹
آخر این چه عنوانی است که به مطلبتان داده اید؟؟؟؟ چرا گیجی و حیرت؟؟؟ برای مذاکره کننده ها همه چیز روشن است . اجازه بدهید آقایان کار پیش برود (1725708) (alef-10)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۱۵:۱۲:۰۸
گیجی و حیرت بخاطر تیتری هست که کیهان زد و آقای ظریف بیچاره رو راهی بیمارستان کرد. اینه دلیلش برادر که درک کامل نویستده را میرسانه. (1727869) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۶ ۲۳:۵۹:۴۲
برای جوسازان داخلی ایران وامریکا ای نهترین است (1726084) (alef-15)
 
مودی
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۸:۰۸:۲۹
آقای کشکول خود را به ندانستن زده ای یا فکر کرده ای ما نمیدانیم .تقریبا تمام رسانه های اصلی غرب و بدتر از هم رزی» صهیونیستی بطور کامل از محتوای مذاکرات خبر دار شده اند و فقط شما رسانه های داخل هستیدکه به بهانه محرمانه بودن بی خبر مانده اید. بنده خدا محرمانه ترین اسناد و مدارک خود غربیها درسرویسهای جاسوسی شان لو میرود و محرمانه نمیماند چه برسد اسناد این مذاکرات که هیچ نفعی برای آ«ان در محرمانه بودنش وجود ندارد.

بنده امیدوارم که آقای ظریف و همکارانش بتوانند بازی را همچنانکه گفته اند برد-برد اداره کنند اما شماها چنان در مورد تواناییها این تیم بخصوص شخص ظریف حرف میزنید که انگار منجی از آسمانها رسیده است. البته این عادت ما ایرانیها که اشخاص را در ابتدا چنان بالا میبریم که بنده خدا بخواهد روزی به میل خود یا به اجبار پایین بیاید استخوانهایش میشکند. (1726381) (alef-6)
 
ظريف
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۸:۲۴:۳۷
كمر ظريف زير بار ذلت شكست !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (1726407) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۸:۳۴:۱۹
باز دم سعد جلیلی گرم که میگفت مذاکرات باید بطور زنده پخش بشه. معلومه این دولت امتیاز داده میخواد محرمانه باشه. (1726430) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۸:۴۲:۱۱
ما که از مذاکرات سیاسی یزی نمی فهمیم. پس لازم نیست از جزئیات و روند آن خبر دداشته باشیم. فقط نتیجه ای که مردم به خاطر آن به روحانی رای دادن مهمه.

اما خبرهایی هست که باید مردم از آن و روند آن خبر داشته باشن. مثلا مسائل اقتصادی مربوط به عامه مردم. و مواردی از این دست که توی 7-8 سال اخیر دولتهای قبلی پدر مردم را در آوردن و صدا و سیما هم تمام آنها را سانسور کرد و مردم صبح شم باز می کردن و می دیدن که یک بلای جدید سرشون اومده.

باید جلساتی که برای غذا و دارو و .... مسئولین کشور با هم دارند علنی باشه. مذاکره با خارجی ها که به درد ما نمی خوره. (1726450) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۹:۳۰:۳۸
من خیلی خوشحال و خدا را سپاس گذارم که حد اقل از این مذاکرات مدیر محترم کیهان آقا حسین شریعتمداری اطلاعی ندارد . وگرنه از کاه کوه می ساخت وانجه را که تا الان رشته بودند پنبه می کرد (1726617) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۰۹:۳۳:۲۸
اگر ظریف مشکل سلامتی داشته روحانی نباید اونو به عنوان وزیر معرفی میکرد . اینکار پنهانکاری و فریبکاری است . سلامتی جسمی اولین شرط شایستگی وزیر است (1726629) (alef-6)
 
مهدی
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۱۰:۲۵:۱۳
لطفا کار رابه سیاسیون بسپارید حالا که همه با هم به این گروه رای داده ایم پس اب در اسیاب افراطیون نریزید رهبر ناظر بر اعمال ایشان هست شما ار تفرقه وتفرقه اندازی دست بردارید مملکت ارام بگیرد خداوند همه ما را به راهراست هدایت کند باشد که به عزت ایران عزیز افزوده گردد (1726832) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۱۱:۳۸:۵۰
انرژی هسته ای آخرین حق مسلم ماست ،
قبل از آن ...
زیستن شرافتمندانه حق مسلم ماست.
زندگی آرام حق مسلم ماست.
زندگی بدون تنش و استرس حق مسلم ماست.
تغذیه سالم و هوای سالم حق مسلم ماست.
کار مناسب با حقوق مکفی حق مسلم ماست.
امنیت روانی و اجتماعی حق مسلم ماست.
آزادی بیان حق مسلم ماست
. . . .
....
....
انرژی هسته ای ایمن و صلح آمیز با رعایت تمام موارد ایمنی آخرین حق مسلم ماست (1727122) (alef-6)
 
علی بوستانی
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۱۲:۲۳:۲۴
با سلام
پیشنهاد محرمانه نگهداشتن این دور از مذاکرات نشانه هوش و زکاوت ظریف و تیم اوست. با این شگرد هم اسرائیل از سوء استفاده های تبلیغاتی محروم خواهد شد و هم حسین شریعتمداری و دارو دسته اش تا مدتی در خماری میماند. هرچند که ایشان با لابیگری از محتویات مذاکرات باخبر خواهد شد و و خبرها را بعنوان برداشتهای خود اعلام میفرمایند و دولت را بباد انتقاد خواهند کشید. (1727264) (alef-6)
 
هموطن
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۱۶:۲۱:۴۷
.رئیس جمهور انتخاب شده وزیر خارجه داریم مجلس ورهبری برعملکرد دولت نظارت کامل دارند .با طرح این مسائل وکشاندن سیاست خارجه به داخل جامعه فقط آتش اختلافات را دامن میزنید .بگذارید مردم آرامش داشته باشند.!! (1728048) (alef-6)
 
شيما
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۲۰:۳۵:۵۰
برادران خواهران محترم كه به جون هم افتاديد اين مملكت قانون داره رهبر داره رىيس جمهور داره نماينده مجلس داره كه همه اينها باراي ماها انتخاب شدن نمايندكان منتخب ما به اقاي ظريف راي دادن ملت باراي رييس جمهور راانتخاب كردن وايشان اين وزير را معرفي به مجلس كردن ودر نهايت خود ايشان رارهبر عزيز تاييد وتنفيذ كردن بس ترا خدا بذاريد اينها كارشون رابكنند مسلما رهبر عزيز اكر جيزي به ضرر مملكت باشه جلوشو مي كيره. ضمنا به عزيزايي كه از اقاي احمدي نزاد دفاع مي كنند ياداوري مي شود كمي به عقب بركرديدوفكر كنيد وجدانا هنم كار هاي ايشان درست بود؟ قضاوت باوجدان خودتان (1728541) (alef-6)
 
ali
۱۳۹۲-۰۷-۲۷ ۲۳:۱۶:۱۶
سلام دوستان
ما همین بودیم.هستیم و خواهیم بود.
خنثیای خنثی. (1728825) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۰۳:۵۲:۴۷
نویسنده گرامی
به قول شما زمان جلیلی اخبار رو از رسانه های غرب می گرفتیم
الان از کی میگیریم؟
چرا فرار به جلو؟
الان که بیشتر اخبار را از رسانه های غرب می گیریم (1729045) (alef-6)
 
a
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۱:۰۵:۱۷
مردم ما فراموشکار ترین مردم دنیان (1729526) (alef-6)
 
۱۳۹۲-۰۷-۲۸ ۱۲:۵۳:۴۱
بن نام او مکاراله است . آنچه در اظهار نظرها دیده می شود سنک در چرخه دولت است . هیزم به آتش افروزی دشمن است . دوستان دولت کنونی و دولت های قبلی تماماً دارای نقاط قوت و نقاطضعف بوده اند و نتایج تلاش های دولتهای بعد از انقلاب به اینجا رسیده که تمامی کشور می توانند اظهار نظرکنند و منتشر کنند. از این مسائل که بگذریم دلهره مخفی نگهداشتن مذاکرات برای همه وجود دارد واگر نباشد جای سوال است زیرا همه به آینده کشور و ملت ایران اهمیت می دهند واگر برایشان مهم نبود قطعاً بحث و نظر نمی کردند.حال که دولتی انتخاب شده و رهبر معظم انقلاب تنفیض نمودند و مجلس منتخب مردم به کابین دولت رای اعتماد داده است پس باید به آنها فرصت بدهیم تا اندیشه های خود را در راستان اعتلای کشور اسلامی مان جاری و ساری کنند. مسلماً نهاد های نظارتی کشور ( مجلس،شورای مصلحت نظام،شورای امنیت ملی ،اداره اطلاعات و مقام محترم رهبری و...) موضوع مذاکرات را مصرانه وبا بصیرت پیگیری می کنند. بیاییم تا با بصیرتی انقلابی و بینشی منصفانه قضایا را رسد کنیم و از جو سازی دشمن شاد کن بپرهیزیم . شاید خشم دشمنان ایران مانند اسرائیل وعربستان نماینگر این واقعیت باشد که مذاکرات به راه اصلی می رسد . انشاءا... عاقبت از آن مومنین است. (1729826) (alef-6)
 
کالیراد
۱۳۹۲-۰۸-۰۱ ۱۵:۴۱:۱۴
با تشکر از نویسنده:
فکر می کنم ما هم مثل رهبری انقلاب ، مجلس و رئیس جمهور به تیم مذاکره کننده اعتماد کنیم و اگر و اما نیاوریم و حمایت کنیم بهتر باشد چه پیش داوری کنیم و نفوذ بد بزنیم (1736358) (alef-13)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
بعد از گیجی و حیرانی مذاکرات