نظر منتشر شده
۱۰۵
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 164308
زلزله، محکی بر بی اعتمادی مردم نسبت به مسوولین
داوود حسن پور
اشاره: مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های بینندگان الف است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. بینندگان الف می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند.
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۰۵:۴۰
چند روزی از زلزله آذربایجان می گذرد اما کمکهای مردمی همچنان ادامه دارد.موضوعی که در این دو روز اخیر بیش از همه نمود پیدا کرده است؛ تلاش مسوولین محلی برای جلوگیری از اقدامات انفرادی مردم و رساندن کمک به زلزله زدگان می باشد.اما کاملا مشهود است که مردم می خواهند که خود، راسا" برای رساندن اقلام اهدایی به زلزله زدگان پیش قدم باشند وکمتر کسی (حداقل در شهرتبریز که ما در آنجا ساکن هستیم) اعتنایی به توصیه های مسولین دارد.

اکثر مساجد تبریز با نصب پلاکارد، اقدام به جمع آوری کمک های مردمی کرده و کمکها را خودشان به منطقه زلزله زده رسانده اند،معتمدین محلات نیزاز در وهمسایه کمک جمع آوری کرده و خودشان به مناطق زلزله زده می برند،در ادارات دولتی نیز به همین شیوه عمل می شود،جالب تر اینکه کریم باقری(فوتبالیست سرشناس) در بازار تبریز دوره افتاده وبا اعتمادی که مردم به او دارند مبلغ قابل توجهی کمک مالی جمع آوری کرده و قصد دارد به زلزله زدگان برساند.

سوال:چگونه می توان این پدیده اجتماعی را تحلیل کرد؟ آیا نمی توان نتیجه گرفت که یکی از دلایل عمده آن، صدمه دیدن اعتماد عمومی و بی اعتمادی مردم نسبت به عملکرد صحیح دستگاههای مسوول می باشد.در هر صورت، این سوال ذهن خیلی از مردم این مرز وبوم را به خود مشغول کرده است ولازم است است مسوولین نسبت به سیاستها ورفتارهای خود تجدید نظر کنند. وعده های بی پایه واساس مسوولین، عدم وجود آمارهای درست و "نبود شفافیت" در ادارات ایران از دلایل بی اعتمادی عمومی است که در اینگونه مواقع خود را نشان می دهد. کمکهایی که (چه نقدی و چه غیر نقدی) در هیچ جا ثبت نمی شود و نسبت به محل مصرف و توزیع آنها گزارشی به مردم ارایه نمی گردد، ضعف نظارتها نیز از سوی دیگر.

آیا با این دلایل می توان از رسیدن کمکها به مردم آسیب دیده مطمین بود؟ بهتر نبود سازمانهای دولتی با حاکم کردن فرهنگ شفافیت، موجبات تقویت اعتماد در جامعه ونسبت به خود را فراهم کنند؟ آیا بهتر نبود مسوولین اجرایی ما زمینه ایی را فراهم می کردند که مردم وگروههای اجتماعی فعال تر می شدند وامکانات آنها بکار گرفته می شد،تا امکانات دولتی؟ متاسفانه انحصار دولتی ،می خواهد خود را به همه بخشها تحمیل کند و نقش کمی برای مردم قایل می شود.

درآخر: آقایان دولتی، نقش مردم(در تمام امور) را جدی بگیرید و خود نظاره گر باشید. مطمین باشید که نتیجه کارها خیلی بهتر از آنی خواهد شد که فکرش را می کردید.اگر شفافیت را نمی توانید بر سازمانهایتان حاکم کنید، حداقل طوری سازمان دهی کنید که با مشارکت وفعال شدن خودِ مردم در اینگونه امور، هم احساس مسوولیت شان در قبال همنوعان تقویت شود وهم خیالشان از رسیدن کمک به مردم مستحق راحت باشد.به امید بازگشت اعتماد بر جامعه ایرانی.
 
 
احمد از تهران
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۰۸:۰۸:۲۹
ایکاش مسولین محترم به ارزش اعتماد مردم نسبت به حاکمان بیشتر توجه میکردند. هیچ حکومتی بدون این سرمایه نمیتواند در مقابل مشکلات مختلف دوام بیاورد. (918247) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۷:۰۶:۱۶
این حرف شما و این مقاله یک اسقراء ناقص است. چراکه من هم از کارمندای بانک شنیدم، بازاری ها و مردم عجیب تو این حساب های دولتی برای زلزله پول میریزن؛پس این اعتماد کامل مردمو نشون میده؟؟
قبلاً هم هر اتفاقی می افتاد مردم خودشون خودجوش یه کارایی انجام میدادن الان هم همینطوریه!!!
حتی رهبری هم گفتن بذارید مردم هم خودشون تو کمک کردن بیان وسط و اجناسی رو که دوست دارن اهدا کنن.
پس تفاوت خاصی نکرده ولی شما به نحو زیرکانه ای داری تو دل مردمو از اعتماد به مسئولین خالی میکنی واین جفاست!!!!!!! (918861) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۱:۰۹:۲۱
چرا دوست عزیز دولتی که نفت داره بدون مردمش هم زنده میمونه و کاری بهشون نداره (919718) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۲:۳۵:۳۵
احمدجان اگر مسئولين در هر رده ايي محترم بودند اينقدر نسبت به اعتماد همگاني بي تفاوت نبودند ومثلا در پرونده اختلاس دست كم كوتاهي خود را پاسكاري نميكردند ،اولي نميگفت من به مسئولين گفتم.... تا خود را تبرئه نمايد
آّبي كه از جوي رفت ديگر ه جاي خود برنميگردد همانا كه مايه ننگ است. (919869) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۷:۲۶:۳۶
یادمه یکی از دوستان تعریف می کرد که یه کیسه برنج خریده بود. وقتی کیسه به نصفه رسید توش یه نامه بود که شون میداد یه بنده خدای ساده دل این رو به عنوان کمک به مردم زلزله زده بم داده و توش نوشته صبر داشته باشید و از این چیزا (920408) (moderator1)
 
حميد رضا
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۲۱:۵۸:۲۶
در تهران هم وضعيت همين طور است و مردم به اشخاصي كمك خود را مي سپارند كه اطمينان قلبي و شخصي به فرد نامبرده دارند. (920642) (moderator1)
 
amrovani
Latvia
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۰۹:۰۰:۴۹
سلام.درست است که در سیل نکا وسایل اهدایی به افرادی که نیاز نداشتند داده میشد وخیلی از افراد آبرومند وزیاندیده و عزیز از دست داده هیچیز نگرفتند و چون خجالت نیز میکشیدند واویلا -در صورتیکه مسیولین باید افراد آسیب دیده واقعی در شهر واطراف را شناسایی وکمک میکردند. (918274) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۰:۲۳:۰۹
کاملا موافقم از شهر هریس هستم همانطور که میدانید وزیر کشور در دومین روز اعلام کرد که کار اوار بررداری تمام شده است در حالی که تنها در روستای ولیلو که تمام مسئولین هریس روی ان متمرکز شدهاند کار اوار برداری تمام نشده است چه برسصد به روستاهای دیگر که اصلا شروع نشده است و احشام شروع به گندیدن می کنند دروغگوییهای مسئولین که تازه گیها هم کله دروغ می گویند موجب این بی اعتمادیها می شود نمونش دو ماه صبر کنید ببینیم برای اواره ها منزل تهیه می شود اصلا کارهای اداریش تمام می شود و وام چهار درصدی به دستشان می رسد (918332) (moderator1)
 
بابک
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۷:۵۱:۴۵
باید این جملاتت رو با اب طلا نوشت. حرف دل ما رو زدی. احساس میکنم کمی سبک شدم. (918905) (moderator1)
 
محمد
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۸:۴۷:۳۵
اینقدر مسئول ها دروغ گفته اند که ادم خودش شاخ در می یاره چه برسه به اون که داره می گه
از کارهایی که فقط به خاطر یه عکس و یه نمایش جلو دوربین انجام می دن
اینقدر به این مسئول ها بی اعتماد شده ام که هیچگونه خرفشون رو باور نمی کنم
این بی اعتماد زمانی شروع شد که گفتن فاز 12 پارس جنوبی مهر امسال افتتاح می شود ولی من خودم اونجا دارم کار می کنم و جز افراد شرکتی اونجا هستم فاز 12 پارس جنوبی مطمینم تا 2 سال اینده افتتاح نمی شود نمی دونم چرا به دروغ به مردم می گویند که می خواهیم مهر افتتاحش بکنیم .
رئیسمون اعلام کرده تنها داخل شرکت ما 250 نفر رو می خواهن اخراج کنن این مرحله اول مرحله دوم چند ماه دیگه باز 250 نفر
خدا خودش به خیر کنه (918976) (moderator1)
 
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۱:۲۹:۰۰
منظور از اوار برداری در آن برهه آوار برداری از کل روستا نبوده بلکه منظور از درآوردن مصدومین و حادثه دیگان بوده است .ضمن اینکه سازمان زمین شناسی در حال مطالعه برای ایجاد روستاهای جدید میباشد که گاهی اساسا لزومی به برداشتن آوار ها به این سرعت وجود ندارد (919751) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۰:۴۰:۳۴
درست میگویید در تهران هم همه به دنبال یک آشنا مگردند که کمکها را برساند (918340) (moderator1)
 
امین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۰:۴۰:۵۹
تا به حال مسئول گروه کوچکی بودید؟ باور کنید نمیشه همه چیز را شفاف نشون داد به خصوص در مسائل کشوری
تا حالا به طور کامل به کسی روی زمین اعتماد کردید؟؟
انتظار دارید مردم به کسی که شاید اصلا ندیدن اعتماد داشته باشن؟؟؟ (918341) (moderator1)
 
مقداد
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۵:۴۸:۱۳
اونوفت چرا فقط تو کشور ما نمیشه شفاف سازی انجام داد؟
عدم شفاف سازی و بیان واقعیت=مخفی کاری= بعد از چند سال فاصلهء حکومت و مردم=> شروع دروغ گویی => عدم اعتماد => ...... (خودتون حدس بزنید) (918764) (moderator1)
 
م.ط
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۰۰:۴۱:۲۲
با نظرتون موافقم ولی با این حال فکر میکنم خود مسئولین هم از جنس مردمن یعنی امثال من و شما رفتیم شدیم مسئول پس بهتره به مردم اعتماد داشته باشیم لازم نیست همه چیرو شفاف بگیم ولی یه چیزایی رو باید گفت، اگه اعتماد کنیم جوابمونو با اعتماد از این ملت غیور خواهیم گرفت ... (919328) (moderator1)
 
پدر بزرگ
۱۳۹۱-۰۵-۲۹ ۰۰:۱۵:۲۶
هنوز واقعه بم فراموش نشده . چقدر کمکهای مردمی شد ، کمکهای خارجی و هلال احمر و ... ولی معلوم نشد این همه ثروت فراوان که باید به دست مردم محروم بم میرسید سر از کجا در آورد. مثلا چند قلاده سگ که برای نجان انسانهای زیر آوار مانده آموزش دیده بودند در شهر ما (اصفهان) به قیمتهای میلیونی دست به دست میشد. (920783) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۰:۵۰:۰۲
in moshkel az zaman shah vojod dashte va pas az enghelab ham edame dasht (918349) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۳:۴۴:۵۵
این مشکل در همه ادوار تاریخی وجود داشته. کلا یکی از ویژگی های اجتماعی مردم ایران بی اعتمادی به دولت بوده. به گونه ای که حتی دزدی از مال دولت حتی در بین بسیاری از متدینین گناه محسوب نمی شود. کلا دیدگاه غالب این است که مال دولت حرام است چون مال مردم است و مردم این حق را برای خود قایل هستند که مال ادعایی خود را حتی از طریق دزدی و کم کاری از دولت پس بگیرند. در دوره ی پهلوی طبقه متوسط کمی به دولت اعتماد داشتند ولی بازاریان و روحانیت همچنان دولت را غاصب می دانستند و در دوره ی جمهوری اسلامی همه دولت را غاصب و دغل کار می دانند. (918580) (moderator1)
 
م.م
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۰۹:۴۵:۰۷
کلیت این نظر درست است ولی درمقاطعی هم موضوع برعکس شده است مثلا درزمان امام (ره) و خصوصا جنگ تحمیل اصلا چنین مباحثی مطرح نبود ومردم کمکمهایشان رابدون ردگیری وپرسش وپاسخ دراختیار نهادهایی که نسبت به جمع آوری آنها اقدام میکردند( کمیته امداد، جهاد، بسیج و....درخیابانها وبازارو ادارات ومدارس و...) قرار میدادند و اعتماد عمومی حرف اول را میزد ولی متاسفانه دروغ گوئی آقایان کار راانقد ر خراب کرده که من یاد زلزله طبس ( قبل ازانقلاب) افتادم که اصلا مردم به اندازه یک ریال هم به دولت وایادی او اعتماد نکردند و صرفا کمک رسانی ازطریق نهادهای خودجوش مردمی ودرسطح بسیار عالی به انجام رسید. (919584) (moderator1)
 
سروش کریمی
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۰:۴۱:۳۱
الفاظ رو درست بکار ببریم. شما میتونی دولت رو غاصب یا دغلکار بدونی. ولی قطعا شامل همه نمیشه. لطفا تعمیم نده. (919671) (moderator1)
 
ترختورچي
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۵:۰۰:۰۴
چرا بايد داشته باشه.اگه مسولين ما مسول باشن.بايد نداشته باشه.اين چه حرفيه؟؟خداوكيلي مسولان ما ضعف دارن.اگه نداشتن ايران ما مثل بهشت بود.نه اينكه هر روز قيمت مرغ بره بالا.اگه دولت ما دولت بود نبايد اجازه ميداد صداوسيما برنامه خنده بازارو پخش كنه. (918680) (moderator1)
 
رضا
France
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۶:۲۲:۵۹
ای کاش مشکل مملکت با مرغ و خنده بازار حل میشد.هی... (918813) (moderator1)
 
م.ط
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۰۰:۴۸:۱۲
دوست عزیز فکر میکنم تا یه جاهاییش حق با شماست ولی تو این چند روز این خنده بازار شده پتک و هی کوبیده میشه تو سر کسایی که شاید از روی عمد هم این کارو نکرده باشن ، فکر میکنم اونا اشتباهی رو مرتکب شدن و طبیعتاً فهمیدن . به نظر من نقدی سازندس که همراه با راهکار باشه وگرنه نه تنها درست نمیشه بلکه فقط تخریب میکنه و این چیزیه که ضد ایرانی ها و البته ضداسلامی ها مدت ها منتظرشن... (919331) (moderator1)
 
Netherlands
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۰۲:۰۰:۴۲
حرف بی منطق نزن عزیز! کوتاهی صدا و سیما چه ربطی داره به دولت! آسمون و ریسمون رو بهم بافتی و از مرغ و تخم مرغ گرفتی و صدا و سیما رو هم بغلش چسبوندی اون نتیجه غیرمنطقی رو گرفتی؟ (919390) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۰:۵۸:۴۵
من که زلزله بم برام شد تجربه که به مسئولین اعتماد نکنم. (918355) (moderator1)
 
بی نام
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۶:۱۵:۳۷
اقا زلزله بم نه دولت بود نه مردم .اما الان ورزشکاران ریختند تو خیابون دارند بری اونها کمک های مردمی جمع می کنند.نه اینکه همه ترک هستند .بی چاره مردم بم ورزشکارا کجا بودند .البته شاید اونموقع هنوز ورزش اختراع نشده بود (918801) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۱:۳۰:۴۸
قول میدم شما حتی یک بار هم پاتو تو بم نذاشتین (919758) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۱:۰۶:۵۳
مطمئن باشید محل خرج این کمک های مردمی بسیار شفاف تر از بودجه های بی حساب ارگانهایی است که سربزنگاه زلزله باید بسیج شوند و نمی شوند (918365) (moderator1)
 
آذربايجان وطنيم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۱:۲۰:۲۵
ديروز بنده به شهرستان ورزقان رفتم از نزديك كمك هاي مردمي رو كه زلزله زدگان مي رسيد مشاهده كردم.واقعا زبانم از گفتن حال و هواي انجا ناتوانه.از خيلي هاكه مي پرسيدم چرا خودتون به اين محل اومدين و ندادين با بالگرد بيارن اكثرشون جواب دادن كدوم بالگر؟ اينا همش حرفه.اگه خودم دست نيازمند يا همنوعمو بگيرم مطمئن ترم.دولت اگه راست ميگه بجاي ورزشكاران باغيرت خودشم يه پولي بذاره و خونه هاي ويرانه شهروندانشو درست كنه.يعني دولت اندازه پهلوان سوريان يا بقيه ورزشكاران نيست كه مدال و هديه هاشون رو ميبخشند به زلزله زده ها؟ اگه هست چرا 12 ميليون پول رو با بهره ميده؟ چي ميشد از چند نفر بهره نگيره؟ تو قرآن اومده تو احاديث اومده كه قرض الحسنه.يعني پولي رو كه بابت كمك به كسي ميدي كه مطمئني هيچ سودي از اون پول نخواهد برد،خواستن بهره وسود از پول حرامه و ربا محسوب ميشه.چرا خودتون رو زدين به كوچه علي چپ؟ همين مردم اگه فردا شما دولتي ها كارتون بهشون بخوره به مولي ديگه پشتتون واي نميستن.اعمالتون رو درست كنيد وبه جاي تيغ زدن گره از كار ملتتون بازكنيد.از ياغي هاي افغان و برادران سوريتان يا بحريني براي شما سودي حاصل نخواهد شد.همين چين و روسيه هم كه تاالان پشتمون وايسادن فقط بخاطر اعتبارات مفتيه كه بهشون داديم.فردا پس فردا اگه بگيم غرامت اس 300 هارو بايد بدين وگرنه شكايت مي كنيم روسيه نه تنها پشتمونو خالي ميكنه هيچ بلكه از بيانيه ها وطرح هاي آمريكا براي تحميل زور به ايران دفاع خواهد كرد.هرچهقدر ميخواهيم سكوت كنيم دولت پا روي احساساتمون ميذاره. (918378) (moderator1)
 
علی دهلرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۲:۰۵:۵۲
کاملاً با این گفنه هل موافقم دیوار بی اعتمادی بین مردم و و دولت ایران دیگر به عرش اعلاء رسیده دیگر مردم از این دولت و مسئولین دروغگو خسته شده اند شاید مسئولین نمی دانند که حال عصر نوین فن آوری است اگه مورچه در این طرف دنیا تکان می خوره آن ور دنیا بهتر از ما می دانند که چه شده است دیگر از این دولت دروغگو خسته شدیم دروغگو دشمن خداست وای بر ما که سرنوشت مان دست این دشمنان خداست یاشاسین آذربایجان (918430) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۲:۴۹:۰۶
دمت گرم آذربايجاني غيرتمند (919898) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۳:۰۲:۰۸
الف دوباره می بندنتا! این حرف ها، خط قرمزه!! (918509) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۲:۵۱:۵۳
اكنون كه ما آنها را بستيم
آنچه عيان است چه حاجت به بيان است. (919907) (moderator1)
 
خاکستری
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۳:۵۶:۲۲
من یکی که از طریق غرفه ایکه هیت امنای پوشاک بازار تهران برای کمک به اهالی زلزله زده در سبزه میدان بازار تهران دایر کرده بودند کمک مالی خودم را اهدا کردم و در زمان این تعدادی دیگر مراجعه کردند ومبالغی اهدا کردند -دلیل اینکه از این طریق اقدام کردم این است که این جوری بیشتر مطمئن بودم که به مردم کشور خودم این کمک می رسد و مطمئنم انهایی هم که به غیر من در ان غرفه بودند با این فکر انجا می امدند (918591) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۴:۴۵:۰۱
واقعا" درست گفتی. دولت نا کار آمد است و کشور فقط به لطف خود مردم اداره می شود . نمونش بحران ارز بود که دولت دقیقا" یکماه هیچکاری نکرد و همچنان هم ادامه دارد. (918660) (moderator1)
 
ترختورچي
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۵:۰۴:۰۱
اين مسولان دولتي كجاست كه بياد اين نظاراي ايراني هارو بخونه.كجايين مسولين.بخدا بايد خجالت بگشين.اين مردم مردم نيستن بخدا فرشته اند.مردم ايران و مخصوصا مردم آذري رو تو دنيا نمي توان گير اورد.براي خودم كه ايرانيم از بايت دولتم خيلي متاسفمم. (918686) (moderator1)
 
محسن
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۰۹:۲۶:۴۲
عزیز من در وبلاگ شما هم نظرات شفاف نیست اول ریشه دروغ را در خودتان بخشکانید بعد عابد زاهد گردید مثال در این قسمت هر امتیاز مثبت 15امتیاز محسوب می گردد (919557) (moderator1)
 
م مثل مادر
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۲۰:۱۰:۳۳
دوست عزيز
بهتر است كه درباره افاغنه و سوري ها و مسلمانان ديگر كشورها كه نيازمند همياري هستند ، به گونه ديگري نگاه كنيم. اگر تونستيم كمك كنيم ولي لازم نيست با توهين آنها را از كمك ها محروم كنيم (920557) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۲:۳۳:۲۶
شما همین مطلب خاصه خرجی در آستان قدس رو که آقا یک و نیم میلیارد برای خوش آمد یک بازیگر دست چندم هزینه کرده تا برایش فیلم بسازد بگیرد تا مطالب غیر موثق و شایعات راست و دروغی که وجود دارد از جمله سر درآوردن برخی کمک ها از بازار. آن وقت انتظار دارید که مردم اطمینان کنند؟! (918459) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۲:۳۵:۵۶
متاسفانه دیوار بی اعتمادی بین مردم ومسئولین هرروز بلندتر میشود.قبلا وقتی کمی اوضاع اقتصادی در ایران به هم میریخت مسئولین رده بالا با یک سخنرانی همه چیز را به روال طبیعی بر میگرداندند چون مردم به حرف وعمل آنها اعتماد داشتند ولی در وضعیت فعلی مردم قسم حضرت عباس مسئولین را هم باور ندارند.ما خودمان از یکی از شهرستانهای دور از اهر که میخواستیم کمکی به هموطنان زلزله زده بکنیم در تبریز دنبال معتمدی گشتیم و این کار را انجام دادیم (918462) (moderator1)
 
ناشناس
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۲:۴۰:۳۰
کریم باقری شماره حساب بده تا ما هم بتونیم کمک هامون رو از طریق ایشون به زلزله زده ها برسونیم (918473) (moderator1)
 
hadi
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۰۰:۲۹:۳۲
شماره کارت ( 8488 9289 9911 6037 ) بانک ملی ایران به نام کریم باقری
اینو یکی از سایت های هوادارای تراختور از اقا کریم پرسیده برای این که مطمئن هم شوید هنگام واریز یک اسعلامی بفرمایی تا مطمئن شوید تشابه اسمی نیست. (919319) (moderator1)
 
zare
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۲:۵۳:۵۹
کجا رفت ان روزی که انتظار برپایی دولت کریمه و خدمتگزار را داشتیم حالا خودمان باورمان میشود که نمیشود (918492) (moderator1)
 
م.ط
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۰۰:۵۳:۱۹
فکر میکنم دولت کریمه خواستن یکمی هم احتیاج به حمایت مردم کریمه داره ، من و شما کجای این راهیم؟
دولتی ها هم یکی هستن مثل من و شما
مطمئنی اگه جای اونها بودی وضع بهتر از این می شد؟
اگه اره بسم الله... (919335) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۳:۲۹:۱۷
وقتی وزیر و وکیل رو برای اختلاس بازداشت می کنن و بعد می گن هیچی نبوده ، وقتی خود دولت زده زیر قانون ، به کی باید اعتماد کرد؟
پول فروش نفت مگه درست سرجاش می ره که پول کمک های مردمی سرجاش هزینه بشه؟ (920003) (moderator1)
 
محسن
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۵:۴۴:۳۸
سلام
در جریان زلزله ی بم نیز در بعضی از شهرها مردم وقتی گونی برنج می خریدن از وسطهای گونی نامه ای پیدا می شد که نوشته شده بود اهدایی از طرف فلان کس یا فلان مردم به زلزله زدگان بم
همچنین اور کتهایی که برای زلزله زدگان پخش شده بود هم سر از بازار در میاورد (920267) (moderator1)
 
خسته از دروغ
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۳:۳۷:۱۷
من حتی به پشیزی از حرف های مجلس و دولت و صدا وسیما حتی یک کلمه اش اعتماد ندارم. تو روز روشن می گویند الان شب است.
برو بابا دیگه با این عصر اطلاعات و ارتباطات شما حتی نمی تونید به یه بچه 8 ساله که با اینترنت و ماهواره و کامپیوتر آشنایی داره دروغ بگویید.
دروغگویی مسئولان سالهاست که وجود داشته ولی توی این کی دوساله با بلاهایی که بر سر مردم و اقتصاد کشور در آوردند دیگه دستشون روشده.
برای مثال بخونید گلایه نمایندگان مجلس را از حقوق بالای 4 میلیونی و وامهای 140 میلیونی در حالی که یک کارگر در حال حاظر داره با پونصد هزار تومان با رنج و درد زندگی می کنه.
من حاظر نیستم خودم یا یکی از اعضای خونوادم فدای این دولت بشه و برای این کشور بجنگه.

خواهشا تمام حرفامو چاپ کنید. متشکرم (918572) (moderator1)
 
زهرا
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۲۳:۰۴:۰۳
از بس بی غیرتی
دیگه وقتی جنگ بشه دولت مطرح نیست ناموستو میبرن (919220) (moderator1)
 
حامد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۱:۳۴:۳۷
قرارم نیست اگه جنگ شد اعضای خانواده ت فدای این دولت شوند این دولت عمری بیش از یک سال دیگه نداره ضمن اینکه مطمئنم شما همون اول انقلاب هم اهل هزینه دادن برا انقلاب نبودی ما برای چیزهای باارزش تری هزینه دادیم و قطعا باز هم خواهیم داد (919761) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۱:۴۱:۵۰
آنقدرصداوسیما دروغ می گویدکه نمیتوان حتی ساعت را باآنها تنظیم کرد (919778) (moderator1)
 
کارگر زحمت کش
۱۳۹۱-۰۵-۲۹ ۰۰:۲۸:۲۵
عزیز دلم حقوق کارگر زیر چهارصد هزار تومانه (920792) (moderator1)
 
مجید
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۳:۴۳:۴۸
به نظر من بی اعتمادی مردم به مسئولین نتیجه اوضاع سیاسی سالهای اخیر، دروغگویی مسئولین و فاصله زیاد حرف و عمل اونهاست. وقتی مردم از مهمترین مسئولان اجرایی دروغهای بزرگی می شنوند و اختلاس و دزدی توی سیستم موج میزنه چطوری دسترنج خودشونو به اونها بسپرند؟ وقتی هر روز بی اعتباری آمار دستگاه های عریض و طویل بیشتر برملا میشه چه اطمینانی هست؟ وقتی رئیس دولت از اقدامات غیر قانونی همکارانش دفاع میکنه چه اطمینانی میمونه؟ وقتی از مدرک دانشگاهی تقلبی یا عامل ماجرای کهریزک تقدیر می شه چه اطمینانی می مونه؟ وقتی رئیس مبارزه با مفاسد اقتصادی خودش درگیر پرونده است مردم پولشونو به کی بسپرند؟ وقتی اجازه تحقیق و تفحص از بسیاری نهادهای مرتبط با امور خیریه داده نمیشه امثال من پول جون کندنشون رو در اختیار آقایون قرار نمیدن. (918578) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۳:۴۷:۱۶
پرویز پرستویی یا کریم باقری شماره حسابی برای کمک به زلزله زده ها اعلام نکردن؟ (918582) (moderator1)
 
كيا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۳:۵۳:۳۴
چرا نظرات منو چاپ نميكنيد؟؟؟؟؟؟؟ من كه توهين نكردم همش حرف حساب بود (918587) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۳:۵۴:۵۸
فکر نکنم این بی اعتمادی فقط به دولت، به معنای قوه مجریه، وجود داشته باشه که شما اینقدر از دولت یاد می کنید. متوجه منظورم میشید که؟! (918588) (moderator1)
 
برزو
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۶:۱۵:۲۶
بله منظورت را متوجه شدیم . این خودش هنره که منظورت را طوری برسونی که هم حق مطلب ادا بشه هم از تیغ ... عبور کنه. البته خداییش صافی الف بسیار گشاد تر از بسیاری از سایتهای خبری تحلیلیه. (918800) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۵:۲۵:۲۴
بابا ديگه سايز گشادي رو نگويي ميميري! ميخواي موش تو ديوار بششنوه؟!بذار خودمون بدونيم فقط! (920233) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۱:۳۸:۵۱
اما من اصلا با نظر شما موافق نیستم امتحانش هم مجانی است سال بعد که دولت عوض شد و البته به شرطی که یک رییس جمهور مردمی امد متوجه منظورم خواهید شد مردم ایران به نظام دلبستگی دارند اما در این چند سال اشتباهی که برخی مثل شما سعی در القای ان دارید این است که اشتباهات یک دولت رابه پای نظام بنویسید .در ضمن مسلما از اختیارات نظام و راس ان هم هیچگونه اطلاعی ندارید (919772) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۴:۰۸:۳۵
آنچه که عیان است چه حاجت به بیان... خود کرده را تدبیر نیست... (918608) (moderator1)
 
بهروز
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۴:۲۰:۵۸
سلام

بابا يكي دو ماه ديگه هوا اوننجا سرد ميشه الانش شبا سرد اونجا زمستو ن كه تو چادر نميشه گذروند يه فكري به حال اسكان تو زمستون و پاييز بكنيد 3 4 ماهه كه نميشه تو اون شرايط خوونه ساخت با تمام زير ساختاش ( اب و برق و ...) (918629) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۴:۲۹:۲۸
چرا نظرمو چاپ نكردي
من ديگه سايت شما نميام (918644) (moderator1)
 
تورك اوغلي
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۴:۳۱:۵۹
آري بي اعتمادي به دولت غوغاست چرا كه دروغ ديگر قباحت خود را از دست داده است و همه چيز را تكذيب همه چيز را دروغ همه چيز را نهي ميكند
اسلحه ميگيرند تكذيب ميكند گروگان ميگيرند تكذيب ميكند ترياك ميگيرند تكذيب ميكند كارزاي خود ميگويد به ما پول را نقد ميدهند تكذيب ميكند آنچه داريم در عراق است تكذيب ميكند خانه در لبنان ساخته ميشود بجاي ورزغان تكذيب ميكند خانه در افريكاي جنوبي به جاي روستاهاي اهر تكذيب ميكند و.............تكذيب ميكند
لذا ملت هم همه اينان را تكذيب ميكند و اعتماد ندارد و نبايد به دروغگو اعتماد كرد (918647) (moderator1)
 
مراد
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۴:۵۲:۰۸
مسئله اینجاست که چگونه مردم به دستگاههایی که مسئولین آنها به اتهام اختلاس و کلاهبرداری سالهاست مورد اتهام هستند و فاقد حسن شهرت هستند می توانند اعتماد کنند . (918670) (moderator1)
 
hamid
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۵:۰۷:۳۸
گل گفتی آفرین (918690) (moderator1)
 
سعید قادری
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۵:۱۷:۳۹
ما نگران زلزلهای بالای هفت ریشتر گسلهای تبریز و تهران هستیم.
ما که در مقابل آسیب دیدگان مناطق محدود آذربایجان اینگونه بی تدبیری را شاهد هستیم خدا خودش رحم کند که در مقابل بالایای کلانشهرها ضعیف و ناتوانیم.
تعارف نداریم که
من خودم کارمند همین دولتم. با سو تدبیر و کارمندانی که حتی از مسوولیتهای خودشان تصویر شفافی ندارند به کجا می خواهیم برسیم.
من جوانم. پنج سال هم بیشتر در خدمت دولت نیستم اما مطمئنم هیچ کاری (با احتمال 90 درصد اطمینان ادعا می کنم) را به نحو احسن در این مملکت انجام نمی دهیم .

بگذارید برخی پستهای کلیدی مدیریت بحران توسط مردم به چالش کشیده شود فقط بخاطر آسیب دیدگان زلزله های 7 ریشتری

تو را خدا اینقدر دشمن دشمن نگویید بگذارید اصلاح شویم. (918707) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۵:۴۶:۱۶
از این دولت نمادین وفانتزی هیچ انتظاری نباید داشت .کارش شده تعریف وتمجید وخودستایی از کارهای نا فرجام خود ... (918760) (moderator1)
 
شادی
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۵:۴۷:۵۴
از سایت الف ممنون و سپاسگذاریم بازم شما . (918762) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۵:۵۸:۱۰
امیدوارم این زلزله باعث بشه تا عرق شرم بر پیشانی مسئولین بشینه که بجای شعار دادن و وعده های پوچ به فکر محرومیت زدایی از این مناطق بشه. (918783) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۳:۳۹:۵۰
شرم؟ کسی عرق شرم می ریزه که خجالت بکشه. فکر می کنید که اینها با این مفهوم آشنائی دارن؟ (920022) (moderator1)
 
نا شناس
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۶:۱۵:۲۰
خداوند سرنوشت قومی را تغییر نمی دهد مگر اینکه آن قوم خود سرنوشت خود را تغییر دهد... (918799) (moderator1)
 
ن د
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۶:۱۷:۴۸
ملاحظه اظهار نطر های فوق انسان را متاثر میکند وقتی که میبیند اینهمه آدم دلایل بی اعتمادی به مسئولین کشور را اینقدر واضح و البته مستدل بیان کرده اند و در این میان حتی یک نفر هم پیدا نشده که در حمایت از مسئو لین مورد بحث سخن گفته باشد.آیا خود مسئولین مزبور از این وضع متاثر و احیانا نگران نیستند؟ (918805) (moderator1)
 
ایرانی
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۶:۲۰:۱۲
این هم یک توطئه!سوءاستقاده غیر انسانی از عواطف پاک انسانی برای حمله به نظام جمهوری اسلامی!و البته باز هم محکوم به شکست.کوتاهی مسئولین کم نیست ولی کسانی که می خواهند خدمات را نادیده بگیرند بدانند مردم خود می ببینند و قضاوت می کنند و برای این چرندیات تره ای خورد نکرده و نمی کنند. (918810) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۷:۱۱:۱۷
پس این همه پولهایی که مردم به حساب های بانکی میریزن نشون دهندۀ چیه؟؟؟
زمان جنگ هم که همه جا برای جبهه از مردم کمک جمع میکردن چه معنی داشت؟؟ یعنی اون موقع هم بی اعتمادی بوه؟؟؟



هر چرت وپرتی رو با عنوان نظرات خوانندگان چاپ نکنید!!!!
این نشون میده سایتتون چقدر بی مایه است که این نظریات خوانندگانشه!!! (918863) (moderator1)
 
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۷:۱۵:۱۲
نتیجه چشم بسته وبدون اندیشه انتخاب کردن همینه ما که نتیجه دوره قبل دولتو دیده بودیم واقعا کدام ادم عاقلی به محمود رای داد؟؟؟؟؟حق هممونه چشم بسته به دروغا رای دادیم از چاله افتادیم تو چاهی که راه درو نداره جان مادرت به خاطر هم حذبیت این پامو حذف نکن (918867) (moderator1)
 
وفا
Netherlands
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۷:۲۰:۱۶
جای بسی تاسف است که مردم اینقدر دلسرد هستند خدایا فرجی کن امین (918871) (moderator1)
 
آذربايجان وطنيم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۱۸:۳۴:۱۹
با سپاس از سايت الف كه نظرات واقعي مردم رو منتشر ميكنه و از سانسور كردن تاحدودي دوره.

برادران.من اهل آذربايجانم و ميدانم همه از ايراني بودنمان خوشحاليم و بهش مي باليم.اما از اينكه يك ايرانيه بااين دولت دروغگو هستيم وهمه كشورها بجز سوريه و لبنان رو ازخودمون دور كرديم واقعا متاسفيم.دولتي كه تنهايي بخواد دنيا رو مديريت كنه(سخنراني احمدي نژاد)درصورتيكه نميتونه يه جمعيت 75 ميليوني رو مديريت درست بكنه ،اقتصادش ميشه همين و عاقبتشم خودتون خوب ميدونين چيه.حيف بعضي حرف هارو نميشه زد چون آزادي بيان نيست بلكه آزادي هرچي كه به نفعشونه هست.به نفعشون حرف بزني ميشي سيد به عليهشون حرف بزني ميشي مفسد في الارض. (918961) (moderator1)
 
کورش
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۲۰:۳۴:۵۱
نظر من که نه توهین، افترا، تهمت و نیش بود ، پس چرا سانسورش کردید؟ و ترسیدید نمایشش بدهید؟ (919084) (moderator1)
 
هادی
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۲۱:۳۱:۱۶
مردم عزیز:

آرزو میخواه لیک اندازه خواه برنتابد کوه را یک برگ کاه

این دولتمردان حقیرتر و ناتوانتر از آن هستند که چنین انتظاری از آنها دارید.
اینان مدام در حال تسویه حساب های شخصی بین خودشان هستند.

در این مملکت هیچ کس سر جای خودش نیست. و انتظار بیهوده نداشته باشید. (919117) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۲۱:۳۸:۵۰
سایت الف یکی از مغرض ترین سایتهایی است که تا حالا دیدم (919126) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۷ ۲۱:۵۰:۳۹
چیه میترسی نظرمو درباره سایت بگم (919136) (moderator1)
 
فرد
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۰۱:۱۸:۳۹
به نظر می رسد مجریان عمده ی این سایت محترم، ترک هستند یا خویشاوندی محکمی با برادران آذری دارند، و نکته ی مشترک دیگر، زدن تو سر دولت و البته تا حدی سیاه نمایی.... موفق باشید (919355) (moderator1)
 
hamed
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۰۴:۳۵:۴۷
دوستان چرافکرمیکنید دولت هیچ اقدامی نمی کنه .بذارمردم کمک خودشان راانجام بدن اونوقت دولت محترم پولهای مانده دردستش رابعنوان وام بانک باسودبالا وگرفتاریهای آنچنانی در اختیارمردم قرارمیده ویه سود سرشاری هم نصیبش میشه.آنوقت این مردم میمونن بایه دنیا گرفتاری فعلی ویه دنیاگرفتاری بعدی. (919441) (moderator1)
 
مهدی
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۰۷:۲۶:۱۷
اولا در این که باید هر چه سریع تر و بهتر کمک رسانی بشه شکی نیست.
ولی شما واقعا دلتون برای مردم سوخته یا فرصتی پیدا کردید برای تصفیه حساب سیاسی؟
بعدهم این ضعف سیستم اداری ماست که انجام کارها طولانی میشه مگه تازگیا اینجوری شده،بعضیا جوری حرف می زنن که انگار چیز جدیدیه! (919479) (moderator1)
 
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۰۸:۵۲:۲۱
حالا ما که می خوایم کمک کنیم و نمی تونیم باید چکار کنیم؟ تو اصفهانیم به کی مراجعه کنیم؟ (919523) (moderator1)
 
دلسوز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۰۹:۲۴:۲۷
من یک فرد با تخصص معماری :

پیشنهاد مدیریتی اینجانب در شرایط بحران ملی:

کارهایی که دولت و مسئولین می باید از قبل انجام می دادند.

1- وجود سازمان بحران ملی در شرایط خطر با پوشش سرزمین ایران

اهداف:

اتصال آنی بانک های سراسر کشور به یک شبکه ملی جمع آوری کمک های مردمی ، مثل 110 پلیس بطوریکه بتوان در یک دروره کوتاه زمانی مبلغ وجوه جمع آوری مردم را فورا به مناطق خطر رسانده و مقدار جمع آوری و برداشت آن مشخص باشد.

2-اعلام کد های درجه بندی موقعییت خطر در وقت استفاده از صندوق ملی بحران. جهت سو استفاده مسئولین.

3-اعلام کد های مقدار برداشت مسئولین در مواقع اضطراری و پیگرد سریع و اخراج و مسئولین بی لیاقت دولتی در استفاده از صندوق ملی بحران.

4-اعلام شماره های حساب صندوق ملی بحران به هموطن خارج کشور جهت واریز کمک خارجی و بین المللی.

5-پیگیری کلیه مسئولین تا ایجاد شرایط عادی برای کلیه مصدومان و بازماندگان حوادث و برگشتن به حالت عادی و اعلام حالت عادی، جهت جلوگیری از سوءاستفاده اشخاص به بهانه کمک یا جمع آوری کمک های مردمی.

6-کنترل اوضاع منطقه خط پس از سه ماه ازشرایط عادی.جهت تضمین شرایط امن.

بقیه راه کارها را در صورت نیاز اعلام خواهم کرد.

این حداقل خواست یک شهروند برای عزیزان زلزله زده است.

این در درد دل را از آنجا عنوان میکنم که بارها در همین تهران ساختمان محاور تخریب گردید و عده ای از مسئولین دنبال کش بودن و به جای حمایت از افراد آسیب دیده گناه را به گردن شهرداری-پیمانکار-و در نهایت پرونده قضایی با کش چند ساله ... .نتیجه بی حاصل.

حالا شما انتظار دارید مسئولین در موقعیت های بحران چه کنند؟

آنها یا در لابلای آئین نامه و بخشنامه و یا قضات بی مایه خوابیده اند تا بعد از خواب ابدیت بیدار شوند و تازه به خود بیایند. (919553) (moderator1)
 
سیدعلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۰۹:۵۷:۰۹
برادران و خواهران, شما چکار دولت دارید؟! مگه دولت باعث این زلزله شده که خودش هم بخواهد کمک کند!!! من و همکارانم از شهر اهواز کمک و هدایای نقدی خودمان را مستقیما و با وانت بار یکی از دوستان به مناطق زلزله زده فرستاده ایم. انشالله که خدا قبول کند. (919599) (moderator1)
 
رضا
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۰:۵۵:۱۶
سلام... این حرکت و جمع کردن کمک های مردمی توسط خود مردم دلیل بر نداشتن اعتماد به دولت با دولتمردان نمی شود... هر شخص مسلمان و ایرانی برخود واجب می داند که در این امر شریک باشد، شخصی که این مطلب را نوشته اگر مثل آقای باقری یک کیسه در دست می گرفت و در بازار راه می افتاد ، هیچ پولی جمع نمی کرد و تنها چند سکه جمع آوری می شد...ولی وقتی آقای باقری باشد، سرشناس باشد، به میلیارد هم می رسد...شما نویسنده محترم فکرت را درست کن... هر شخصی که خودش کمک هایش را به مناطق زلزله زده برده دلیل به عدم اعتماد نیست... می خواهد نه تنها کمک هایش را ببرد بلکه آنجا هم کمک حال مردم باشد... شما نویسنده محترم فقط مشمولات و مخیلات خود را نوشتی و در این خصوص خوب بود از چند تن این عزیزان دلیلش را هم می پرسیدی... وقتی شخص رهبری به آن منطقه می رود، نشان می دهد ایشان نیز می خواهند از این در این امر کمک کنند... ولی دلیل ایشان به بی اعتمادی نیست...!!! هرکس وظیفه ای برای خودش تعریف می کند که شما وظایف را خوب نشناخته اید... !!! (919694) (moderator1)
 
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۱:۱۶:۱۵
سلام برای مسئولین سایت الف مینویسم این چه رسالتی است که شما بعهده گرفته اید چرا برای هر کاری گویا تعمدا یک مشت خاک آماده کرده اید که برآن بیفشانید میتوان اینطور هم نگاه کرد در زلزله بم کارشناسان میگفتند اگر حضور سپاه در ساعات اولیه نبود تلفات چند برابر میشد چرا نمیگویید هلال احمر بابکرگیری همین نیروهای مردمی است که میتواند کار خوردرا به انجام برساند چرا نمی نویسید بسیاری از اقلام خوراکی که مردم میفرستند ممکن است بدلیل انقضای مدت آن از بهره وری خارج شوند ولازم است آن را بفروشند وبه نیازهای دیگر مردم پاسخ دهند والبته از نقش مخرب ویا سازنده وسایل ارتباط جمعی مثل سایت خودتان هم در تخریب اعتماد مردم یا ساخت اعتماد نمی شود غافل بود که متاسفانه اخیرا ساست الف در این خصوص ارز جاده انصاف در حال کناره گیری است آقای توکلی بهتر نیست ما بیشتر ازاین روی هم را زخمی نکنیم (919731) (moderator1)
 
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۲:۳۱:۲۸
سلام
من نمي دونم آن كساني كه به اين نظرات رك و بي پرده مردم منفي ميدن از چه قشري هستند (919855) (moderator1)
 
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۲:۴۰:۰۶
با نویسنده هم نظر هستم .
هنوز یادمان نرفته که کمکهای مردمی به زلزله زدگان بم از کدام بازار ها سر در آورد و چه خانواده هایی را به نان و نوا رساند هر چند بسیاری از مردم مظلوم و بی یاور در بم چه شبها که سر گرسنه بر بالین نگذاشتند ... (919878) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۳:۱۳:۲۰
اگر شما جای من بودید و فامیلت یا برادرت میگفت بعضی بسته های خواربار براش آورده بودند بفروشه که روش نوشته بود اهدایی به زلزله زدگان بم شما اعتماد می کردید (919966) (moderator1)
 
ایران
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۳:۱۶:۲۶
بنده پیش بینی میکنم دوشنبه سایت الف رو میبندن!!!!!
واقعا شجاعت دارید اینارو پخش میکنید. بیشتر سایت ها نون به نرخ روز میخورن.
البته خدا کنه همیشه همینطوری باشه نه نزدیک انتخابات!!!!!!!!! (919973) (moderator1)
 
قاف
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۴:۰۳:۵۹
دو 100 گفته چون نیم کردار نیست.......... (920074) (moderator1)
 
سميه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۴:۳۸:۱۶
سلام متاسفانه خود مسئولين مسبب بي اعتمادي مردم هستند نمونه بارز اون عدم اخبار دقيق از يك كلاهبرداري يا حتي پنهان كردن يك كلاهبرداري هست و اين موضوع خيلي بد كه من براي كمك به هموطنم به دولت اعتماد نكنم مسئولين بايد در نظرداشته باشند كه اگر ملتي نباشه دولتي هم نيست كه بتونه حكومت كنه (920156) (moderator1)
 
قاف
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۴:۴۰:۵۸
این دولت راهی جز کرنش وپوزش از ملت بزرگ ایران ندارد.واقعا کارهای او نابخشودنی است. (920164) (moderator1)
 
ساسان
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۴:۴۳:۱۶
الملك يبقي مع الكفر و لا يبقي مع الظلم (920167) (moderator1)
 
اینجانب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۵:۳۰:۳۷
نمیشه در بیشتر امور آمارها را مخدوش و چند وجهی ارائه داد( برای فرار از زیر بار مسئولیت و یا به اصطلاح مصلحت سنجی) بعد توقع داشته باشیم که سربزنگاه مثلا موقع زلزله یا جنگ یکدفعه همه چی شفاف و دقیق بشه طوری که اعتماد مردم را جلب کنه !
من که میگم مردم کاملا حق دارند و منطقی فکر میکنند که به نهادهای دولتی اعتماد ندارند (920238) (moderator1)
 
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۷:۱۸:۵۷
کمک به هم وطن و هر انسان نیازمند خوب است (920389) (moderator1)
 
روح اله
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۱۹:۳۹:۳۱
اگر در این مناطق وضیعت انتخابات مجلس را دیده باشید هیچ وقت انتظار شفاف سازی نخواهید داشت(مناطق زلزله زده) (920531) (moderator1)
 
پارسا
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۲۱:۰۶:۲۵
درسته که به دولتی ها نمیشه اعتماد کرد ولی بجز تعداد کمی از افراد سرشناس از کجا مطمئن باشیم کسی که پولو بهش میدیم کلاه بردار نباشه (920593) (moderator1)
 
goodarzy
United States
۱۳۹۱-۰۵-۲۸ ۲۱:۳۲:۱۶
نمیدانم صحبت اعتماد ..ووو چیه مگر قراره رییس جمهور یک کشوری باید کار رها کنه بیاد مناطق ..هر کاری و هر موردی برای خودش مسئول دارد زلزله اذربایجان تمام مسئولین حتی وزریر راه و شهر سازی هم ..و در نهایت رهبر بزرگوار هم تشریف بردن ...از امکانات هم کامل است ...بنده برای بازدید ابنیه و طرح تخریب ..رفتم البته با هزینه خودم ..عکسهایی هم گرفتم ..منازلی که تخریب شده علت اصلی ان خود مالک بوده تمامی ساختمان ها حدالقل اصول فنی را رعایت نکرده بودن ......در پایان ..خداوند روح کشته شده گان را رحمت و به بازماندگان صبر عنایت فرمایند ..امین (920616) (moderator1)
 
خودم
۱۳۹۱-۰۵-۲۹ ۰۱:۰۷:۳۶
با سلام و تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سسعید فطر و
تسلیت به زلزله زدگان و بازماندگان این حادثه دلخراش.
بنده کاملاض با این نظر موافقم و نمونه این کار رو در شهر خودم دیدم که ما و چند تن از دوستان جمع شدیم و وسائلی در حد یک خاور جمع کردیم و دو تا از دوستان به نمایندگی به همراه هدایا به سمت مناطق زلزله زده حرکت کردند.
همچنین مردم هم به ما اعتماد کردند چون نظرشون این بود که اگر قرار بود به دولت کمک کنیم این مقدار کمک نمیکردیم چون اعتمادی در کار نیست.
متاسفم که با اعتماد عمومی اینطور حقیرانه برخود می شود .
مسئولین گرام کمی اندیشه کنند برای نظر مردم نه اینکه ملتو ساده و لوده فرض کنند . (920838) (moderator1)
 
پریسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۹ ۰۲:۴۳:۴۹
من خواستم کمک کنم دیدم ابمعدنی زلزله زده ها رو دارند ادمهای داخل چادر جمع اوری کمکهاخودشون میخورند ترسیدم کمک من هم اینطوری بخورن کمک نکردم (920929) (moderator1)
 
رضا
۱۳۹۱-۰۵-۲۹ ۰۳:۳۹:۱۰
ممنون از سایت الف و آقای توکلی
به قرآن قسم که از روزی که با الف آشنا شدم خیلی کمتر به سایت های خبری فارسی خارج از ایران سر می زنم. به این میگن رسانه حامی مردم. احسنت.

حرف دل مردم را می زنید، دستتون درد نکنه
در مورد اعتماد هم من 8-9 سال است که از صداوسیما بشنوم الان روزه صددرصد شک می کنم که شبه داره برعکس میگه.خیلی ببخشید دروغگوترین رسانه ها و دولت رو داریم. (920962) (moderator1)
 
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۱-۰۵-۲۹ ۱۴:۰۵:۴۶
خدا لعنتتان کند تفرقه انگیزان دروغگویی که این اراجیف را می نویسید .

مشخص است که اکثر کامنت های شما قلابی و زاییده ذهن مریض نویسنده است . (921435) (moderator1)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.