نظر منتشر شده
۱۳۶
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 114005
موضوع واقعا «آب بازی» است؟
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۰۴
مجتبی دانشطلب

 

اگر برنامه آب بازی تنها بین پسران یا در پارک بانوان و بین دختران (و بدون انتشار تصاویر) انجام می شد کسی اعتراض نمی کرد، عصبانیتی هم به وجود نمی آمد، نیازی هم به برخورد احساس نمی شد. حتی اگر خبری پخش می شد که چنین برنامه ای در باغی، یا کوه و دره ای و دور از چشم اجتماع بین دختران و پسرانی انجام شده و عکس و تفصیلاتی هم از آن منتشر نمی شد باز هم چنان حساسیتی به وجود نمی آمد.



بنابراین موضوع اصلا «آب بازی» نیست، موضوع «نمایش آب بازی دختران و پسران در ملأ عام» است. موضوع دقیقا اینست که عده ای برای نشان دادن رفتاری خلاف عرف های پذیرفته شده و دهن کجی به قوانین مطابق با عرف، آب بازی بین دختر و پسر را در پارک و در روز روشن، و برای عکس گرفتن و منتشر کردن انتخاب کرده اند.



بی احترامی به الزامات عرفی یا آنطور که در زبان رسمی متداول شده «هنجار شکنی»، اگر هم مشخصه های واضحی نداشته باشد احساس مشترکی بین کسانی که به آداب اجتماعی پایبندی دارند به وجود می آورد؛ حس اهانت به شخصیت یا نادیده گرفته شدن شعور.

وقتی هنجار شکنی به شکلی اتفاق می افتد که علنا هویت جامعه را به سخره می گیرد عصبانیت هم به این حس اضافه می شود.



مسخره کردن هنجارها و هویت ها می تواند موضوع جرم شناخته شود و برای جلوگیری از آن هم به راهکار قانونی نیاز است. راه حل در موارد اینچنینی، به خصوص آنطور که لقلقه زبانها شده «کار فرهنگی» (تبلیغ و نصیحت و انتشار کتاب و فیلم و برگزاری مراسم و ...) نیست. کسانی که در این موارد به لزوم کار فرهنگی اشاره می کنند غیر از اینکه ترس و عدم اعتماد به نفس شان را در مخالفت و برخورد نشان می دهند به هیچ چیز دیگری اشاره نمی کنند.



مذهبی های ساده لوحی هم که به فقر ذهنی مبتلا هستند و در رخدادهای مشابه علنا گیج می زنند اکثرا کلامشان را با اینکه «مخالف شادی کردن نیستیم» شروع می کنند. اینها اساسا موضوع را متوجه نشده و در نکته انحرافی ماجرا گرفتارند. اگر مسئله شادی کردن بود با اصلاح شکل آن بر طرف می شد، اما به نظر نمی رسد که مرتکبین آب بازی مثلا تمایلی به آب بازی بدون افراد ناهمجنس داشته باشند.



دسته دوم از حمقاء مذهبی مثل همیشه به ادبیات توطئه پناه می برند و آب بازی را هم به عوامل استکبار جهانی و صهیونیسم ربط می دهند! (مثلا این http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=9005140421) تمسخر هنجارها و هویت ها البته سیاسی هست اما نه به شکلی که با ادبیات توطئه و کشف فراماسونری بیان می شود، بی احترامی به عرف از آن جهت سیاسی است که نظام و

قوانین موجود را مسخره می کند، و حتی می توان گفت که جنبه هایی هم از هماوردخواهی پنهان دارد.



روضه کسانی هم که نبودن وسایل تفریح و شادی را دلیل این رفتارها معرفی می کنند (مثل این  http://ayandenews.com/news/33996/) دیگر به غایت مضحک است. مرتکبین هنجارشکنی از بیشترین امکانات رفاهی و وسایل تفریح در نسبت با سایر اقشار اجتماع برخوردارند. مشکل آنجاست که این قشر بسیاری از کارها را (به خاطر ثروت یا تافته جدا بافته دانستن خودشان) می توانند انجام بدهند، اما به خاطر قوانین و نظام موجود خیلی از آنها را نمی توانند انجام بدهند.



بخواهیم یا نخواهیم جامعه ما در وضعیت تازه ای قرار گرفته و «خلل سیاسی ـ اجتماعی» ای هم که اخیرا در آن به وجود آمده به وضوح مشدد کوران بوده و به قانون شکنی و هنجارستیزی آشکار دامن زده است. عده ای نمی خواهند این واقعیت را ببینند، یا نسبت به آن توجه وافی ندارند و یا آن را به مسائل دیگر فرافکنی می کنند یا راه حل های معکوس می دهند. «شیوع لاشی گری» یا «تجری اراذل و اوباش» تنها نشانه هایی از اثرات این کوران هستند.



اولین مانع در فهم مسئله و ارائه راهکار، همین تغافل ها و پناه بردن به کلیشه ها و حرفهای تکراری است؛ بحث درباره «حق شادی کردن» یا «توطئه عوامل استکبار» یا «لزوم کار فرهنگی» و حتی فروکاستن آن به دعوای جناحی (مثل این http://weblognews.ir/1390/05/ngo/16072/ ) بیش از حد بی ربط و مصداق اتم حرف های مفت است. انکار مشکلی که بروز تازه ای دارد فقط به تشدید آن کمک می کند. اما وضعیت به گونه ای است که حرفهایی غیر از اینها با بی اعتنایی یا واکنش منفی مواجه می شود!

 

 
 
علی طیبی
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۱:۲۱:۲۵
به ظاهر اب بازی در عمل برهم زدن نظم عمومی (496909)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۱:۲۶:۱۹
درست میگویید برادر! آب بازی که مشکل نیست.

مشکل این است که حضور تفکراتی در جامعه انکار می شود در حالی که وجود دارند و در حالی که بیشتر می شوند.

حالا من از شما سوال می کنم، آیا \"آب بازی دختران و پسران در ملأ عام\" امنیت ایران را به خطر می اندازد؟! (496913)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۳:۰۱:۴۸
ولی به نظر من مشکل اصلی کشور ما روشنفکر ها و یا بهتر است روشنفکر نماهایی هستند که جز اسمون ریسمون بافی و گسترش فرهنگ بی بندو باری و به قول خودشون خز بازی و تضعیف کشورشون کار دیگه ای بلد نیستند یعنی اگر بهشون بگی ماست سفیده!می گن ای بابا چرا این ماست سفیده،چرا نمی زارین جوونای مردم هر طوری که دلشون می خواد در باره ماست فکر کنند!!!
واقعا متاسفم (496978)
 
رهام
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۳:۰۷:۱۳
دوست من، البته این طور کلی گویی درست نیست: «روشنفکر یا روشنفکر نمایی که ... به قول خودش خزبازی»، معلوم نمی کنه که منظور شما چه کسی و یا حتی چه گروهیه!

ولی در هر صورت فردی رو که می گه: «بزار جوونها هر طوری که می خوان درباره ماست فکر کنن» رو به کسی که می گه: «اگر فلانی بگه ماست سیاهه، ما هم اون رو سیاه می بینیم» صد هزار بار ترجیح می دم! (496985)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۳:۲۳:۵۵
دقیقاً اشکال شما همینجاست که فکر می‌کنی ماست سفیده و به زور چماق و باتوم هم که شده می‌خوای به همه بقبولونی که ماست سفیده ! عزیز من دیگه اون دوران گذشت الان ماست میوه‌ای اومده تو رنگ‌های متنوع که اتفاقاً خیلی هم خوشمزه و مفید هستند.

... (497005)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۴:۰۸:۴۵
ماست میوه ای؟!!!
خداییش دیگه چی بگم به این اشخاص که کلا همه چی تعطیل شده!
باز می گم آب که سربالا بره غورباقه هم ابوعطا می خونه،یه عده ناراحت می شن. (497039)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۴:۳۴:۱۵
این مجید جون مشکل خود منفی بینی داره!

به زور میخواد منفی بگیره!

دوستان برای کمک به این بنده خدا در این ماه عزیز ،

لطفـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا از زدن منفی زیر نظر مجید جان خود داری فرمایید.

قبلا از همکاری شما سپاسگزارم (497061)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۴:۴۰:۴۶
جناب سخن تازه
ظاهرا شما هم مشکل عدم توانایی سکوت و علاقه بیش از حد درباره اظهار نظر کردن دارید و باید برای هرچیزی اظهار نظر کنید و آسمون ریسمون بافی کنید،ضمنا نگران منفی ها نباشید قدیم و ندیم گفتن حقیقت تلخه.
ضمنا خداییش قول می دم که اگر شما حرف نزنی،فکر نکنم که شما لال هستید. (497068)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۶:۵۱:۴۰
تا مرد سخن نگفته باشد ...
عیب و هنرش نهفته باشد

مجید جون سکوت کن! شاید کسی به ذاتت پی نبره (497184)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۰۰:۲۰:۵۲
کلا شما ادبیات منحصر به فردی داری!! خدا همه مارو هدایت کنه (497333)
 
آشنا
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۰۹:۳۷:۰۱
مجيد جان

اظهار نظر در ارتباط با هر چيزي مخصوصاً در مورد نظر هاي ديگران كار هميشگي شماست

البته ادب هم خوب چيزيه
ادب مرد به از دولت اوست....

راستي كي گفته حرف شما حقه كه بخواد تلخ باشه يا نباشه؟

نظر همه محترمه حتي اونا كه براي شما مثبت ميزنند ولي متاسفانه براي شما هميشه راي منفي سر به فلك ميكشه... (497444)
 
سبزینه یاریگر الف
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۳:۳۵:۵۰
اتفاقا آقای مجید مجد این دفعه من هستم که هر جا نظر دادین جوابتونو می دم.سعی کنید در حدی حرف بزنید که مطالبتون صحیح باشه و به این نظام و اسلام صدمه وارد نکنید.گر چه دل خوشی از ما سبزینه های انقلابی ندارید و بهشون فتنه لقب میدین (498133)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۶ ۰۲:۴۳:۰۹
پریدن به دیگران زشته و غیرقابل توجیه. از توهین به دیگر کاربران دست بردارید، حتی اگر نوشته‌اش باب میلتان نباشد.
ضمناً سبز فتنه‌گر چیزی نیست که بشه با کلک و بازی‌های رسانه‌ای به انقلابی تبدیلش کرد! (498811)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۰۳:۴۱:۵۰
می‌ترسم چند وقت دیگر به این‌جا برسید که برای توجیه استخر مختلط بگوئید: «استخر مگر جرم است»!
حالا من از شما سوال می کنم، آیا \"استخر رفتن دختران و پسران در ملأ عام\" امنیت ایران را به خطر می اندازد؟!

برای چنین تفکراتی واقعاً متأسفم. ادعای خدا پیغمبرتان زمین و آُمان را برداشته ولی از مشتی بی‌حیای حرمت شکن دفاع می‌کنید. (497392)
 
علیرضا پژوه
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۵:۲۶:۱۱
يه \" قياس مع الفارقي \" . . . !!!
چيزي به نام فرا فكني به ذهن شما آشنا نيست ؟!!
آب بازي و استخر مختلط ؟
نكنه منظور شما
تخم مرغ دزد شتر مرغ دزد مي شود هست . نه؟ (497715)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۵:۱۹:۴۴
برای شماها که چشمتون مردمو دنبال میکنه و کلتون از تو زندگیه دیگران در نمیاد تو ملا عام بودن خطر داره چه استخر باشه چه خیابون . چون امنیت ملتو در نتیجه مملکتو به خطر میندازین. (498210)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۶:۳۷:۰۸
مجید جان مگه در آمریکا ماست طعم دار ندیدی!
من که ماست با طعم توت فرنگی را خیلی دوست دارم. (497156)
 
علی
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۲۰:۴۹:۲۴
آقای مجد شما که در آمریکا زندگی می کنی واکنش آمریکاییها چی بوده؟ (497267)
 
Haj Ali
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۲۳:۵۲:۱۷
آقای مجد شما هم که با همه چیز مخالفی. برادر یک راه حل ارائه بده بگو جوونا این شور و نشاط جوانی رو کجا خالی‌ کنند؟ چکار کنند که مخل امنیت نباشند؟ (497327)
 
م.الف .عادل
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۹:۱۷:۰۳
مشکل اصلی مملکت ما عدم مدیریت درسته مشکل اصلی کشور ما بیکاری جوانانه. تورمه گرونیه و البته بی تفاوتی شما هاست (497243)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۲۱:۱۲:۱۶
شما تشريف بيارين تو ايران مشكلات كشورتونو حل كنيد؛حق نداريد از اونور آب براي ما نسخه (اونم از نوع تند زبون سوزشو)بپيچي (497272)
 
مانی
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۰۸:۳۶:۳۸
آقای مجد روشنفکر نما معنی نمیده یعنی خودش رو به روشنفکری می زنه یا نمایان می کنه ( معلوم نیست چه شکلی؟) پس طرف یعنی روشنفکر نیست هست؟؟؟ اگه نیست چی رو داره نمایان می کنه... کلمه ی نما از تلویزیون و واژگان سیاسی وارد کشور شده و بیشتر جنبه ی کلمه ی منفی رو داره و اصلا معنی یا مفهومی رو نمی رسونه مثل همین روشنفکر نما تعریفی براش نداریم در فارسی... بگرد ببین معنی روشنفکر چیه اون چیزی که تو می گی مطمن باش نیست... (497422)
 
کنجکاو
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۰۹:۱۴:۳۹
اقای مجد دقیقا برعکس متوجه قضیه شدی.در ذهن شما روشنفکری مساوی با بی بندوباری حک شده است بخاطر اینکه مشکلاتی که پیش می اید بخاطر فقدان روشنفکر و تفکر روشنفکری است حتی سوء مدیریت بعد از مشکلات هم بخاطر فقدان همین موضوع است .نمیدانم چرا هروقت صحبت از بی بندوباری میشود انگشت نشانه به سمت روشنفکرهاست مگر غیر از این است که خود شما هم نوعی روشنفکر هستید . (497435)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۵:۵۶:۲۷
سخن تازه جان
اصلا امنیت با آب بازی به خطر نمیفته ولی بعدا که آب بازی عادی شد نون بیار کباب ببر شروع میشه بعد شما اعتراض می کنی که اینم خطری نداره پشت سرش بقیه بازیها عادی مکیشه و مسابقه ملی براش برگزار میشه و...... به این کارها میگن بی غیرت سازی تدریجی (497126)
 
احسان
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۹:۲۲:۲۹
بله امنیت ایران را به خطر می اندازد.
امنیت اخلاقی و مذهبی جامعه را به خطر می اندازد.

به قول نویسنده در صورتی که مراسمی انجام میشد بدور از اختلاط و عکس های نامناسبی از بانوان حاضر هم منتشر نمیشد شاید اصلا تبدیل میشد به بک برنامه تفریحی برای همه اقشار جامعه و حمایت مسئولین امر هم برانگیخته میشد (497244)
 
نوید
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۰۲:۳۱:۰۸
جناب آقای سخن تازه
آیا شما میدانید که در سومالی چند نفر تشنه ی این آبی هستند که ما از روی سیرابی به یکدیگر می پاشیم.قاعدتاً اگر یکم منصف باشید می فهمید که این کار ناشایست است. (497378)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۵:۳۹:۱۲
دارندگیو برازندگی. ناراحتی برو اونجا .تازه پول آب گرون شده و نمیشه تو خونه حموم کرد . نمیتونی ببینی مردم مجانی دوش بگیرن ؟ نکنه پول قبض ها رو تو میگیری ؟ (498216)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۶:۳۵:۴۵
علي عزيز:
مي توني توضيح بدي كه 1 ساعت آب پاشيدن 400-500 تا جوون به همديگه چطوري نظم عمومي رو به هم مي زنه؟ (497154)
 
حسن
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۲۱:۴۶:۳۵
برادر من کدام نظم عمومی من تا به الان دقیقا 40 بار به 110 زنگ زدم که در کیانپارس اهواز ماشینها برای اینکه زیر سایه پارک بشوند وسط خیابان پارک میکنند و خیابان که ارث پدری خود میباشد را میبندند لطفا یک مامور پلیس بفرستید هم برای خزانه ایجاد درآمد کنید هم ما را از این مشکل نجات بدهید تازه کلی دعا هم برایتون میکنم دریغ از یک پلیس که دلش برای نظم عمومی بسوزد (497291)
 
رهام
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۱:۳۴:۰۱
دوست من،

مساله این است که عدهای از افراد جامعه سعی دارند هنجارهای خود را به بقیه تحمیل کنند و با توجه به اینکه آن بقیه تعدادشان کم نیست، از هر روزنه ای برای فرار از این تحمیل ها و به قول شما شکستن هنجارها استفاده می کنند!

برای بسیاری از مردم جامعه ما «عدم اختلاط دختر و پسر» هنجار نیست، که اساساً فکر کنند با آب بازی مختلط دارند آنرا می شکنند! چون این موضوع برای شما هنجار است، اسم آنرا «هنجار شکنی» می گذارید و از انتشار عکسهای آن متعجب می شود.

راه حل موضوع ساده است: تحمیل باید متوقف شود! در واقع راه حل همان جمله قدیمی است (که شما احتمالاً اسم آنرا هم کلیشه می گذارید): دست سر افرادی که نمی خواهند به زور به بهشت بروند بردارید! (496919)
 
میلاد
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۴:۵۹:۲۴
این موضوع مرتبط با قانون کشورمان است و قانون اجازه چنین کاری را نمی دهد به همین سادگی چرا باید قضیه را اینقدر بپیچونیم
و اینکه چرا مورد توجه قرار می گیرد چون یک مسئله اجتماعی است و خواسته ناخواسته تاثیر بسیاری در جامعه ما دارد (497087)
 
رهام
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۶:۱۸:۵۰
اتفاقاً پیچیدگی قضیه در همین است که شما می گویید: قانون اجازه نمی دهد، اما جمع قابل توجهی از جوانان بی اعتنا به قانون آنرا انجام می دهند.

و متأسفانه چون فرآیندی که در آن برایند نظرات مردم به قانون تبدیل شود (فرآیندی که همه مردم به آن اعتماد داشته باشند و آزادانه در آن نقش بازی کنند) وجود ندارد، این موضوع، مساله می شود.

مساله: تعدادی از جوانان تهرانی به طور مختلط آب بازی کرده اند، آیا این کار بر خلاف عرف و هنجار زندگی اکثر تهرانی هاست؟

بهترین مرجع شاید نظر نمایندگان تهران در مجلس باشد (که شدیداً مخالفت کرده اند) اما این نمایندگان به طور متوسط رأی کمتر از ده درصد مردم تهران را دارند! (497147)
 
میلاد
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۱:۱۵:۱۹
سلام رهام عزیز
همه می دانیم که بعضی از نظرات مفید و قوانین کارگشا در ملت ما به هر دلیل دیر قانون می شوند یا نمی شوند که آسیب شناسی خودش را دارد
اما شما گفتید این فرآیند وجود ندارد چرا ؟
به راستی مکانیزم انتخاب نمایندگان چقدر با کشورهای غربی فرق می کند به غیر از تایید صلاحیت که مثلا طرف مسلمان باشد و یک سری شرایط عمومی که خوب جزء اصول کشور و مردم ماست.
و آیا با توجه به آمار 10 دزصد مردم تهران در انتخابات شرکت کرده اند؟
و از همه اینها گذشته این کار را دین ما نفی می کند و مردم ما کم یا زیاد اعتقاداتی دارند و اکثریت با اینکار مخالف هستند (497490)
 
رهام
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۰:۰۵:۲۱
به میلاد عزیز،

دوست من فرایند انتخابات در کشورهای دموکراتیک (نه لزوماً غربی: مثلاً همین هند) از زمین تا آسمان با کشور ما فرق دارد.

در آخرین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رهبر حزب کمونیست این کشور که خواستار تغییرات اساسی قانون اساسی و در واقع فروپاشاندن نظام سیاسی فعلی آمریکاست آزادانه کاندیدا شد و چند صد هزار رأی هم آورد!

در پاسخ به همین مثال شما در مورد تأیید صلاحیت: اگر بخشی از مردم خواستند به یک غیر مسلمان رأی بدهند تکلیفشان چیست؟

مثال دیگر: در انتخابات قبلی مجلس تهران حتی یک کاندیدا (حتی یک کاندیدا) که عقاید و نظرات من را نمایندگی کند وجود نداشت، خب شک نداشته باشید که قوانینی که این مجلس تصویب کند برای من محترم نخواهند بود! بله، اگر کاندیدای من در انتخابات حاضر بود و رأی نمی آورد، مساله فرق می کرد، نظر من به «نظر اکثریت» باخته بود و من باید تمکین می کردم ولی حالا چنین نشده! (498026)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۶:۴۱:۰۴
ميلاد عزيز:
تا جايي كه من مي دونم در هيچ كجاي از قوانين كيفري ذكري از قانون مبارزه با آب بازي نيومده... (497162)
 
میلاد
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۱:۲۱:۵۹
سلام خانم فرناز
قوانین کشور ما پایه اسلامی دارد و این کار در اسلام نهی شده است( روابط پسر و دختر به هر شکلی مثلا آب بازی با این شکل) حتما قوانینی در مورد چنین اعمالی که مصداق بی بندوباری در جامعه باشد وجود دارد (497498)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۲:۴۰:۳۳
خانم مجتهدی،تا جایی که من می دونم در هیچ کجای قوانین کیفری نگفته که اگر به کسی سیلی بزنی مجازات داره،پس شما چرا ای کارو انجام نمی دی؟!
الان شاید یه عده چشاشونو ببندن و دهنشونو باز کنن و منفی بزنن و بگن که غیر مستقیم اشاره شده که اگر اینطوره درباره این آب بازی قبیح این آمر وجود داره.
واقع بین باشیم و با فرافکنی و اسمون ریسمون بافی سعی نکنیم که یک کار حرام و غیر شرعی را عادی جلوه دهیم. (497554)
 
علیرضا پژوه
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۵:۲۹:۵۱
احتمالا چيزي به نام ضرب و شتم كه از كلمات ابتدايي قانون جزا هست به گوشتان نخورده ! (497717)
 
سبزینه یاریگر الف
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۳:۳۷:۴۷
اصلا ما موضوعی به نام آب بازی مختلط که استفتا باشه نداشتیم آقای مجد
برا خودت فتوا دادی؟بیا پس منم الان فتوا می دم ست زدن به آب توسط زن حرام است (498135)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۰۲:۱۷:۱۵
این که عده ای عقاید خود را به به زور نیروی انتظامی بر دیگران تحمیل کنند قابل پذیرش نیست (497372)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۲:۴۲:۰۵
برای ما هم اینکه عده ای لات و الاف و هنجار شکن به زور بخوان یک عمل قبیح رو عادی جلوه بدن قابل پذیرش نیست.
ناشناس!اینجا ایرانه،اون کشوری که شما تشریف داری نیست که هر کی هر عمل قبیحی که دلش خواست بتونه در ملا عام انجام بده. (497555)
 
مجد امجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۶:۱۲:۲۵
اخوی \"ما\" یعنی چه کسی ؟ یعنی طرفداران نظر شما؟ چقدر هستید؟ نگو که ملت ایران که خیلی تکراریه. ولی انصافا بگو چند درصد این جامعه هستید که میخواهید برای بقیه مردم نسخه بپیچید؟ (497746)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۰۷:۴۱:۰۴
ببخشید میشه ماده قانونی اش را هم بفرمائید؟ (497417)
 
میلاد
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۱:۲۳:۲۸
قضیه کاملا واضح است کنایه نزن و خودت را توجیه نکن (497501)
 
اظهار نظر گر
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۸:۳۳:۳۵
عزیز دل، اولا همه ی همه ی همه ی اون کسایی که به قول شما تعدادشون کم نیست رو دیدیم و دیدید.
ثانیا، شما راست می گید. یک عده ای اساسا با هنجارهای اینچنینی مشکل دارن و \" نمی خوان برن بهشت...\" که در گونه دیگه ای از ادبیات به این رویکرد می گن: \"عناد ورزیدن\" . باشه... تکلیف جامعه \"اسلامی\" هم با این آدما روشنه. هیچ نظامی عناد ورزی رو تحمل نمی کنه. پروتکل های برخورد با این عنادورزی هم قرن ها پیش تهیه و تدوین شده و بر اساس اون ها باید برخورد بشه.
خدا به کسایی مثل شما خیر بده که موضعتونو مشخص می کنید و لا اقل از مظان اتهام \"نفاق\" به دورید!!!! (497232)
 
رهام
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۰:۱۱:۳۱
شما هم روشن موضعتون رو نوشتید! ما با هم اختلاف نظر داریم اما بحث نداریم چون روشنه که زمین تا آسمون عقایدمون با هم فرق داره امید نزدیک شدنشون هم وجود نداره!

راستش من هم برای افرادی مثل شما خیلی بیشتر از افرادی که اسمشون رو «مذهبی های شرمنده» می ذارم، احترام قائلم.

اما...

نکته همین جاست که من با همین پروتکلهایی که قرنها پیش به قول شما تدوین شده، مشکل دارم، تکلیف چیه؟

بهتر نیست که به همین راحتی که من و شما داریم تو این فضای مجازی با هم حرف می زنیم، در فضای واقعی هم بتونیم زندگیمون رو بکنیم و هیچ کدوم از ما سبک زندگیش رو (به همراه پروتکلهای مربوطه اش) به بقیه تحمیل نکنه؟ (498030)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۰۹:۴۸:۱۷
جناب رهام : من کلمات دو پاراگراف از نظرت را با یکی دیگر از ناهنجاری های اجتماعی عوض کردم می خواستم بدونم در این خصوص نظرت چیه؟

برای بسیاری از مردم ما کشیدن سیگار هنجار نیست که اساسا فکر کنید با سیگار کشیدن در محیط های عمومی انرا میشکنند! چون این موضوع برای شما هنجار است . اسم انرا \"هنجار شکنی میگذارید و از دیدن دود سیگاراین افراد در محیط های اجتماعی متعجب میشوید.

راه حل موضوع ساده است : دست از سر افرادی که نمیخواهند بزور سلامتیشان حفظ شود بردارید.


البته قباحت بازی دختران و پسران نامحرم در انظار عمومی یک کشور اسلامی با سیگار کشی قابل مقایسه نیست. (498017)
 
رهام
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۰:۱۶:۵۹
دوست من،

عالیه، مثالتون حرف نداره! در واقع میشه صدها مثال مشابه دیگه رو هم ردیف کرد.

اما باور کنید که راه حل مساله ساده تر این حرفهاست، چیزیه که بهش می گن «دموکراسی»!

تو یکی دیگه از کامنتها هم نوشتم «دموکراسی حاکمیت اکثریت نیست، بلکه - از بعد از جنگ جهانی دوم به بعد و ماجرای نازی ها و فاشیستها - حاکمیت اکثریت است با رعایت حقوق اساسی اقلیت»

حقوق اساسی اقلیت هم یعنی همون «اعلامیه جهانی حقوق بشر» که جمهوری اسلامی هم رسماً بهش متعهده.

من به عنوان یک شهروند تهرانی انتظار دارم این حق رو داشته باشم که در انتخابات مجلس کاندیدایی داشته باشم که عقایدم رو نمایندگی کنه، تا وقتی این کاندیدا رو ندارم حق دارم غر بزنم و هر کسی که انتخاب شد بگم این نماینده واقعی مردم شهر من نیست، پس قوانین مملکت هم برخواسته از هنجارهای هموطنانم نیست. (می خواد قانون ممنوعیت سیگار باشه، یا اختلاط دختر و پسر یا ...) (498037)
 
cia 30
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۱:۴۵:۱۶
میبخشید عرف و هنجارهای جامعه رو مگه مردم تعیین نمیکنند؟خوب حالا تعدادی از این مردم طبق هنجارشون اومدن آب بازی
اگر یکی از اینها برگرده بگه چادر جز هنجارهای ما نیست و دست و پا گیره و گرمه و ... پس چادر نپوشید یا اینکه عزاداری حسینی جز هنجارهای ما نیست و اسراف میشه و ترافیک درست میشه و مزاحمت ایجاد میشه و ... شما چه جوابی بهش میدید؟همون جوابی که قراره بدید من به شما میدم (496922)
 
میلاد
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۵:۰۷:۲۷
مقبولیت حکومت با اکثریت مردم است وقتی مردم ما این حکومت و این قوانین را پذیرفتند همگی بایستی به قوانین تمکین کنیم و گرنه اگر هر اقلیتی از هر جایی خواست یک چیزی بگوید که جامعه از هم می پاشد هر مملکتی قانون خود را دارد به فرض اگر ما فرانسه رفتیم نباید به قوانین فرانسه احترام بگذاریم (497098)
 
cia 30
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۵:۵۲:۳۰
اولا من حرفی از قانون نزدم و از عرف و هنجار جامعه صحبت کردم حالا به فرض براساس قانون هم حساب کنیم هیچ قانونی برای منع آب بازی یا چیزی شبیه بهش وجود نداره اگه هست بگو
دوما در مورد مقبولیت حکومت و قانون یه مثال ساده میزنم یه سر برو بالا پشت بومتون ببین چند تا خونه ی بدون دیش ماهواره میبینی؟نهایت نهایتش 2 تا خونه بدون دیش بتونی پیدا کنی این یعنی اکثریت با ماهواره موافقند پس چرا ماهواره غیر قانونیه این دیگه اقلیت نیست که اکثریت ماهواره دارند (497122)
 
میلاد
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۱:۴۲:۵۹
سلام دوست من
شما از عرف و هنجار جامعه صحبت کردید اما عرف و هنجار که از قانون پیشی نمی گیرد عرف چیزی است در سایه قانون مثلا عادت وعقیده ای شایع در جامعه که با قانون ممانعتی ندارد
همانطور هم که گفتم قوانین ما اسلامی است و اینگونه روابط دختر و پسر در آن نهی شده است همه ما اینرا کاملا می دانیم
و در انتها مگر مقبولیت حکومت وقانون موردی است و به عنوان نمونه با دیش ماهواره مشخص می شود در همه جای دنیا معیار دارند مثل میزان شرکت درانتخابات. این بحث یک بحث کلی است نه جزئی و بنابر دلایلی اگر در مواردی چنین اتفاقی بیفتد مگر به کلیت بحث لطمه وارد می کند ما بایستی در مسائل اجتماعی یک دید جامع داشته باشیم نه جزئی چرا موارد بسیاری که مردم ما با آن موافق هستند را ذکر نکنیم؟ (497513)
 
رهام
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۶:۰۹:۳۲
دوست من،

البته که مقبولیت و مشروعیت حکومت با مردم است، اما این موضوع یک تبصره هم دارد: «دموکراسی حاکمیت اکثریت است اما با احترام به حقوق اساسی اقلیت»

خب البته سر اینکه این حقوق اساسی چیست، بحث زیاد است اما این جمله به زبان ساده به این معناست که اگر 99.99% مردم جامعه هم رأی بدهند، نمی توانند آن حقوق اساسی را از آن یک دهم درصد بگیرند.

بسیاری از کشورهای عضو سازمان ملل (از جمله جمهوری اسلامی ایران) پذیرفته اند که این حقوق اساسی مطابق با «اعلامیه جهانی حقوق بشر» در آنها تعریف شود.

بنابراین قانونی که این حقوق را مد نظر قرار ندهد، در یک حکومت مردم سالار، قانون غلطی است و باید تغییر کند یا اینکه آن حکومت دیگر مردم سالار نیست! (497138)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۰۱:۱۲:۴۲
قانون بر اساس حقوق نوشته میشه و اکثریت حق حکومت دارن نه حق نادیده گرفتن حقوق اقلیت رو. چیزی که شما معتقدی مردمسالاری نیست. استبداد اکثریته. (497349)
 
میلاد
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۲:۰۳:۱۷
سلام محمد جان
حرف شما درست است اکثریت حق نادیده گرفتن اقلیت را ندارند ولی من صحبتم این است که آب بازی پسر و دختر جزء حقوق مردم یا اقلیت نیست چون مبنای ما اسلام وقانونی است که این را قبول ندارد این مسئله ساده است چرا آنرا در حد بحثهای فلسفی بالا ببریم (497526)
 
رهام
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۰:۲۳:۰۰
میلاد جان،

تناقضی در کلام شما وجود دارد، از یک صرف می گویی قبول داری که «اکثریت حق نادیده گرفتن حقوق اقلیت را ندارد» اما در ادامه می گویی مبنای ما اسلام است.

خب اگر اقلیت خواسته ای غیراسلامی داشتند چه می شود؟

البته من جواب این تناقض را خودم می دهم: به عنوان یک شهروند غیرمذهبی هیج مشکلی ندارم اگر اکثریت هموطنان مسلمانم قوانین جامعه را در انطباق کامل با قوانین اسلام بخواهند.

اما به شرطی که من هم به عنوان یک شهروند حق داشته باشم در انتخابات کاندیدایی داشته باشم که عقاید من را نمایندگی کند، تا وقتی این حق را ندارم پس حق دارم همیشه نسبت به اینکه آیا اکثریت هموطنانم می خواهند که اسلام مبنا قرار بگیرد یا نه، مشکوک باشم. (498042)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۰۲:۱۹:۰۸
از رای منفی شما کاملا معلوم کی در اقلیت قرار داره .. البته بیشتر با سواد های جامعه در اینترنت هستند.. (497373)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۲:۳۲:۵۵
سلام
در این مورد با توجه به آمار بنده در اقلیتم قبول اما در جامعه هم همینه پدر ها مادرها دخترها اگر کاملا در این مورد و تبعاتش آگاه بشوند باز هم در جامعه اقلیتیم همین حالاش اکثرا چنین کاری رو رد میکنن در ثانی همه ی باسوادهای جامعه این خبر رو خوندند و رای دادند؟ (497546)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۵:۲۶:۰۵
برادر جان طبق آمار که اکثر زنان و دختران تهرانی حجاب رو درست رعایت نمی کنند. پس به نظر نمی رسه اکثر مردان و زنان تهرانی با بدحجابی مشکل داشته باشند. طبق آمار دیگه ای هم که داده شده 80 درصد دختران دبیرستانی دوست پسر دارند که طبیعتا این 80 درصد اکثریت محسوب می شه. شما اکثریت رو از کجا خودت دونستی خدا می دونه. ضمن اینکه قرار این نیست که اکثریت حق ساده ترین و طبیعی ترین چیزها رو به اقلیت نده. اگر اینطوری بود حق داشتن حجاب در ملا عام رو باید آمریکایی ها از مسلمونها سلب کنند. (497713)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۶:۲۹:۵۷
با سلام
اکثریت قاطع ما اسلام را پذیرفتیم شما رفتی فقط راجع به جزئی به نام بدحجابی آن هم در تهران بررسی کردی یک بوم و دوهوا که نمی شود اگر منظورت از حق ساده ترین و طبیعی ترین چیزها، حجاب است که این موضوع ساده ایست ولی نه طبیعی مثل خوردن و آشامیدن. تبعات روابط نامحدود را در جوامع غربی نظاره کن . در ایالات متحده لیبرالیسم حاکم است مطابق ایدئولوژی شان باید قانون وضع کنند اینجا بر مبنای اسلام قانون وضع می شود (498230)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۱:۱۷:۴۹
جناب سیاسی جوامع بشری بر اساس معیارهایی که مورد پذیرش اکثریت
ان جامعه است قوانینی را وضع مینمایند که به ان قانون اساسی میگویند و پیرو ان هر قانون فرعی دیگری که برای اداره ان اجتماع وضع شود باید مقایر با قانون اساسی ان جامعه نباشد و افراد ان اجتماع با هر عقیده و مرامی موظف به تمکین از قانون هستند و در صورت عدم تمکین با انها برخورد انجام خواهد شد. پس تعریف هنجار و ناهنجاری با معیار قانون انجام میپذیرد و به سلیقه من و شما نیست و اگر این چنین نباشد و تمکین از قانون وجود نداشته باشد مطمئن باشید اول کسی که از این موضوع اسیب خواهد دید افرادی مثل شما و هم عقیده های شما هستند بطور مثال شما گفته اید تعدادی از مردم طبق هنجارشون اومدن آب یازی حالا اگر تعدادی دیگر از مردم هم طبق هنجارشون بیان برای جلو گیری از آب بازی این افراد چه اتفاقی خواهد افتاد . اگر قرار باشد هر کسی برای خودش هنجار و ناهنجاری تعریف کنه پس از این به بعد عده ای هم توزیع و فروش مواد مخدر را ناهنجاری نمی دونند و یا عده ای چاقو کشی و عربده کشی را و ...... (498069)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۲:۰۴:۴۱
موضوع اینکه چرا به مسائل مهمتر جامعه با این شدت برخورد نمیشه
موضوع اینکه چرا یه طرح مثل طرح مبارزه با مفاسد اجتماعی که این همه تو تلویزیون تبلیغ میشه این همه عکس ازش تو سایتا پخش ده و.... یه طرح برا مبازه با مفاسد اقتصادی نمیزارن با همین ویژگی ها
موضوع اینکه چرا تو ایران هر اتفاقی میوفته یا سیاسیه یا جنسی
موضوع اینکه مفاسد اجتماعی = آب بازی = توهین = بازداشت = جریمه و...
مفاسد اقتصادی = گرفتن وام های میلیاردی = عدم باز پرداخت = عدم صدور دسته چک (496940)
 
میلاد
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۵:۱۰:۵۲
حرف دوستمان کاملا صحیح است مسائل بسیار مهمی متاسفانه گفته نمی شود اما این مسئله هم مهم است و نباید نسبت به آن بی تفاوت بود نفس انسان از کم شروع می کند ولی به کم قانع نمی شود (497102)
 
حمید
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۲:۰۵:۱۵
آقا تو رو خدا دست از سر آب بازی بر دارید مملکت گلستان شده شما فقط همین یه مشکل رو دارید ؟ (496941)
 
آبدارچي تنها
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۲:۳۴:۳۳
به نظر من شما فقط به فكر جذب مخاطب و مطرح شدن به هر شيوه اي هستيد والا كي يادش مونده چند تا جوون تو پارك آّب بازي كردند ؟
مطالب شما به صورت ادواري حول همين محورها و جنجال آفرين بوده . (496963)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۳:۰۳:۰۸
همونایی که برای شهریور ماه قرار گذاشتن همه یادشونه
شما نگران نباش ابدارچی تنها
راستی دعا می کنم که با استخدام یک همکار ازتنهایی در بیای (496979)
 
اسماعیل
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۲:۴۲:۰۱
جناب دانش طلب من فقط یک سوال دارم...هنجار چگونه مشخص می شود؟قانون؟عرف؟قاطبه مردم؟شرع؟صدا سیما؟ (496965)
 
آمين
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۲:۵۲:۰۵
\"قوانين مطابق با عرف\" دقيقا يعني چي؟ بالاخره قانونه يا عرفه؟
بعدشم از كجا نوشته كه آب بازي دختر و پسر نا هنجاريه؟ (496969)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۳:۳۰:۵۱
موصوع ساده است وفتی بتوان در مورد کوچکترین مساله مردم نظر داد و این نظر را مطلق کرد که همگان باید به آن احترام بگذارند هر حرکتی می تواند براندازانه تلقی شود. (497014)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۳:۴۸:۳۴
حساسیت به اینگونه کارها از خود عمل انجام شده مضحک تر است . به هر حال لایه هایی از اجتماع ایران که عموما پایگاه اقتصادی شان به طبقات بالا مربوط است و اتفاقا شکل گیر یشان هم بر اساس مناسبات اقتصادی دو دهه اخیر بوده ، به دنبال مجموعه ای از رفتار ها و تفریحات هستند که به خیال خودشان در شان جایگاه طبقاتی شان باشد در اصل این قشر از جوانان را ما بوجود نیاورده ایم بلکه حاصل تغییرات اقتصادی و همچنین تغییرات ارتباطی این طبقه هستند که در وانفسای مشکلات اقتصادی که کمر بخش عظیمی از مردم را خم کرده به دنبال خوش گذرانی های جدید هستند . بنابر این نه انکار نه مقابله و نه تشویق این ها هیچ فایده ای ندارد بلکه بهتر است شمایی که قلم ، آمار و تریبونی برای گقتن در اختیار دارید به بررسی جامعه شناسانه شکل گیری این طبقه جدید از نوکیسه های اقتصادی بپردازید تا در فردا و فرداهای دیگر بیش از این شگفت زده نگردید . (497023)
 
مشکات
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۳:۵۱:۵۰
آقای مجید مجد لطفا جانب ادب و نزاکت رو رعایت بفرمایید .
بهتر نیست به تحقیقاتتون تو آمریکا ادامه بدبد آقازاده عزیز ؟!!!!!! (497029)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۴:۱۰:۱۵
گفتند ادب از که آموختی
گفت بی ادبان (497040)
 
اميد
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۴:۴۳:۳۷
ببينم قربان تجاوز گروهي و قتل دهن كجي به عرف و قوانين نيست ؟ظاهرا دوستان الفي اينها را به اب بازي ترجيح ميدهند . (497071)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۲:۴۵:۱۸
چرا هست،مگر ندیدید که قانون به شدت با انها برخورد کرد
تازه من مطمئنم که بعد از اعدام متجاوزین در خمینی شهر،شما روشنفکر نماهای به اصطلاح ایران دوست همین فرداست که بیاید بگید ای وای وای فلان و بیثار که چرا تو ایران اعدام می کنند و حقوق بشر رو زیر پا می گذارند و گفته های اون پیرزن وطن فروش رو زیر پا می گذارند. (497557)
 
سبزینه یاریگر الف
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۳:۴۲:۱۳
اینجاس که میگن ادب از که اموختی
گفت از بی ادبان
پیرزن وطن فروش کیه؟؟؟؟؟؟!!!!
اگه منظورت شیرین عبادیه که من نه طرفدارشم ن ازش خوشم میاد و نه حقوق بشر رو به رسمیت می شناسم چون سیم ترمزش رو ایرانه . بقیه کشور ها رو کار نداره.
اما سعی کنید ادبو رعایت کنید.plz
اقای مجد مملکت صاحاب دار ها .رهبرم داره.مسئولم داره.هر چی دوس دارین میگین.
همه ما ضد انقلابیم شما انقلابی؟
عین اینه که الانم شاهدیم سردسته انجمن حجتیه بیاد از مکتب ایرانی دم بزنه (498138)
 
فرناز مجتهدي
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۶:۴۴:۳۱
مجيد عزيز:
حدا وكيلي علت اينكه توي اين كامنت تا الان 26 تا منفي اوردي رو نمي دونم. من كه به اين كامنت شما راي مثبت دادم. (497176)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۲:۴۷:۰۰
حیف که الف چاپ نمی کند،بارها نوشتم منتشر نشد،فقط نوشته بودم رفقا شما بچه های خوبی هستید،که ببینم نظرات مثبت است یا منفی،ولی مطمئنم اگر چنین چیزی منتشر می شد عده ای می گفتند که نه ما بچه های خوبی نیستیم و از خوبی متنفریم و می خواهیم وطن فروش بمانیم! (497558)
 
سبزینه یاریگر الف
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۳:۴۴:۴۱
شما هر چی بگی نخونده من یکی منفی می دم
چون از ادمایی که خودشونو انقلابی میدوننو متمدن ولی ریشه اسلامو انقلابو از ته دارن میزنن بدم میاد. (498140)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۴:۲۸:۱۲
با سلام
ما كه در عالم مجازي (اينترنت )تحمل حرف مخالف نداريم پس در عالم واقع مي خواهيم چه كنيم
هركس مي تواند نظر خود را داشته باشد و بيان كند ولي اجازه توهين ندارد
اين كارها و اين قرار گذاشتن ها براي تفريح است اگر جلوي اين كار گرفته شود اين قبيل جمع شدن ها به جاي ديگر ميرود كه احتمال مشكل بيشتر است پس با ديد مثبت نگاه كنيم اگر مشكل بوجود آمد بعد برخورد شود
اين مهم است كه انسان تفريح نياز دارد اين تفريح براي كاهش استرس مفيد است ومنجر به كاهش جرائم مي شود كه فرد تحمل خود را از دست مي دهد (497052)
 
امیر
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۴:۲۹:۴۱
کدام عرف؟؟ عرف جنابعالی یا عرف جامعه؟ (497055)
 
شهروند
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۴:۳۴:۲۷
سایت محترم الف

مدتی است از نصف شب به بعد در خیابان تهران نو (دماوند) حد فاصل بین ایستگاه سبلان تا ایستگاه سی متری نیروی هوایی دستفروشان قسمتی از خیابان اصلی را اشغال می کنند که باعث ایجاد ترافیک شدید، سر و صدا و بوق زدن های مکرر خودروها ی عبوری می شود. این بازار مکاره تا پس از سحر نیز ادامه دارد. در این شب های ماه مبارک آسایش از ما سلب شده. آب بازی در گوشه ای از پارک حساس بر انگیز شده و شاید به همین دلیل است که مسئولین فرصت ندارند و تماس های مکرر ما با سامانه 137 و پلیس 110 کوچکترین نتیجه ای نداشته است. در تاریخ 21 مرداد ماه ماشین پلیس را در آنجا دیدم رفتم پیش شان با ماموری که از ماشین خارج شده بود صحبت کردم، او فقط به خودروها فرمان می داد که زودتر حرکت کنند. در جواب اعتراض من که گفتم چرا بساط غیر قانونی اینها را که سلب آسایش می کنند جمع نمی کنید گفت که چقدر مگر می توانند جمع کنند؟ نمیشه!!! آیا این درسته که فقط هر چی که رنگ و بوی سیاسی داشته باشه سریع انعکاس پیدا می کنه و رسیدگی میشه مثل همین آب بازی تو پارک؟ اگر اینجوریه پس من هم میگم دستفروشی شبانه خیابان تهران نو زیر نظر مستقیم سیا و موساد و انگلیس راه اندازی میشه!! مگر اینجوری به داد ما برسن. (497062)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۰۳:۴۳:۲۱
پلیس راهنمائی و رانندگی مسئول برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی نیست.
حرفتان 100% بی‌ربط است. (497393)
 
حسین
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۴:۳۹:۰۵
نویسنده مطلب میگه : مرتکبین هنجارشکنی از بیشترین امکانات رفاهی و وسایل تفریح در نسبت با سایر اقشار اجتماع برخوردارند................خیلی خنده داره یعنی آب بازی هم شده تفریح پولدار ها و فقیر ها وسعشون نمیرسه اب بازی کنند (497065)
 
مشکات
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۴:۴۶:۴۶
آقای مجد یه وقت قلم فرسایی و متلک پرانی و توهین به مردم تو این سایت مزاحم مطالعات و تحقیقات و تحصیلاتتون تو مملکت ظلم و کفر نشه ؟
میدونی که دانشگاههای امریکا چقدر سخت گیرن ؟
راستی اونجا هم میشه مدرک خرید ؟
راستی از کجا آوردی رفتی آمریکا آقای 24 ساله ؟ (497074)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۵:۰۹:۲۲
در شبانه روز 24 ساعت فرصت هست،و می توان به جای خیلی از کارها به سایت ها و شبکه های داخلی کشور رجوع کرد،البته بنده هم می دانم که برای افرادی که خوراک خواب های ناز هستند این قدر فعال بودن تعجب آور است.
راستی،درباره افاضه های بعدی شما کلا بگویم که کافر همه را به کام خویش پندارد،کسی که فکر و ذهنش غارت بیت المال و رانت برای سفر به بلاد کفر و البته خرید مدرک است خیال می کند که همه مثل خودش هستند.
راستی فکر نمی کنید که درباره سن بنده توهم سراسر وجودتان را گرفته است؟ (497101)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۰۸:۵۹:۲۹
توی 24 ساعت امریکا خیلی فرصت هست اینجا که ما به هیچ کاری نمیرسیم! (497428)
 
کنجکاو
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۰۹:۲۱:۴۳
ایا تصور شما در مورد کشورهای خارجی بلاد کفر است .ایا این تفکر شما طالبانی نیست ؟ واقعا با چنین طرز تفکری مشخص است که نظرات شما در این سایت غیر معقولند . (497438)
 
سایت مجترم الف
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۴:۵۵:۵۵
برای اینکه به مسائل مهم نتوانی فکر کنی باید با مسائل پیش پا افتاده سرگرم باشی
اینک مال جهان سومی ها هست (497083)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۴:۵۶:۵۵
ايا فحاشي به دختر هاشمي از عرفهاي جامعه شما بود ما كه جا خورديم وقتي ديديم يكي به يك زن اززنان ايران فحش ميدهد شرممان امد اما عرف شما اين را هنجار ميداند و ما فحاشي را بخصوص به زنان را نا هنجار ميدانيم (497084)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۵:۰۴:۰۹
آیا برهم زدن نظم عمومی و هم صدا شدن با اغتشاش گران توس ط دختر هاشمی،عرف جامعه شماست؟آیا اظهار نظر های زشت و زننده در باره مسئولین مملکت به دلیل امنیت داشتن به واسطه پدرشان جز عرف جامعه شماست؟
جناب ناشناس،مملکت قانون دارد،حساب و کتاب دارد،ملک پدر شما نیست که آن را صف به صف و شما و ما می کنی،مملکت مال همه است و باید با قانون شکنان و هنجار شکنان شدید ترین برخورد ها صورت گیرد حالا چه فائزه هاشمی که متهم به فتنه گری است و چه فرد فحاش که متهم به فحاشی و بی ادبی است. (497095)
 
مجد امجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۶:۲۳:۱۵
آیا بی آبرو کردن فرزندان مسئولین رده بالای مملکت (از جمله ناطق نوری) آن هم در رسانه ملی فقط حق شما و طرفداران شماست؟ جناب مجید مجد البته که مملکت حساب و کتاب داره ولی ظاهرا در این مقطع این حساب و کتاب برای مخالفان شما بیشتر محاسبه می شوند و برای امثال شما فعلا هر آنچه که می خواهید انجام می دهید. ولی مطمئنا روزی به حساب امثال شما هم رسیدگی خواهد شد. (497759)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۴:۰۴:۲۱
جناب امجد!
خواهشا بی آبرو کردن این افراد را توسط فرد دیگری را به حساب بنده واریز نکنید چرا که بنده بارها و بارها در نظرات و مطالب مختلف این کار را به شدت محکوم کردم.هم این کار را محکوم کردم هم تهمت بی شرمانه فلان کاندیدا که بعدا فتنه گر از آب درامد به رئیس جمهور قانونی ملت.
خواهشا واقع بین باشید و نشنیده و ندیده تهمت نزنید. (498151)
 
سبزینه یاریگر الف
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۳:۵۳:۵۷
من هیچ با تظاهرات این به ظاهر سبزا که آبروی نخست وزیر امامو بردن موافق نیستم و نخواهم بود اما....
اما اقای مجید مجد اگر دختر هاشمی اغتشاش گر است باید دادگاه محکومش کند.فعلا که نه دادگاهی بود و نه محکومیتی و نه سندی .
اگر قبول داری حرف منو که میگم مملکت قانون داره پس شما حکم صادر نکن.اغتشاشگر خطاب کردن یک شخص عادی باعث میشه اون فرد ادعای حیثیت کنه و ازت شکایت کنه چه برسه به اینکه اون فرد عادی نباشه.هر چی باشه و هر کسی باشه فائزه ی هاشمی رفسنجانیه.دختر ایت الله هاشمی رفسنجانی.
اگه قبول داری مملکت صاحاب داره پس حرف نزن.خود رهبر معظم انقلاب میدونه چیکار کنه.
در ضمن چند وقتیه دارم خودمو میخورم تا در مورد سوریه یه چی بگم و خدا کنه الف نظرمو انتشار بده.
اگه تو سوریه تظاهراتی بشه مسئولین میگن کار گروه یزیده و زیدیه. و اونا اغتشاشگرن. و از اسد حمایت میکنن.اگه تو ایران بشه هم همینطور اما اگر تو انگلستان بشه اون مردم با اون جمعیت که به 5000 هم نمیرسه دوستدار دموکراسی هستنو بیداری اسلامی به راه انداختن.
اینطور نیس؟؟؟؟؟؟؟ (498144)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۵:۲۳:۴۸
خدمت سایت وزین الف

در پاسخ به اون دوستی که گفت
اگر اینجوریه پس من هم میگم دستفروشی شبانه خیابان تهران نو زیر نظر مستقیم سیا و موساد و انگلیس راه اندازی میشه!! مگر اینجوری به داد ما برسن.
باید عرض کنم که آب بازی خلاف هنجار جامعه است و آدم سرما میخورد ولی دیشب من از همان دستفروشی که شما میفرمایید هندوانه خریدم خیلی هم خوشمزه بود و برای سلامتی مفید است (497109)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۲:۳۰:۲۲
دوست محترم

1-دستفروشی امتداد خیابان تهران نو شامل انواع و اقسام لوازم ( بیشتر البسه نازل) است و نظیرهم
2- این دستفروشی بطور معمول از ساعت 24 (نصف شب به بعد) شروع می شود و حتی پس از وقت سحر هم تعدادی از آنها حضور دارند. منطقا در این وقت شب بندرت کسی برای خرید هندوانه ( که آن وقت شب وجود خارجی ندارد ) از خانه خارج می شود.
3- فکر سلامتی خودمان بودن ارزشمند است اما یادمان باشد که عده ی بسیاری از روزه داران در آن وقت شب نیاز به استراحت دارند و استراحت شبانه حق آنهاست. هندوانه را میشه عصر خرید و به خانه برد.
4- بعضی از این دستفروش ها خود اذعان دارند که دارای مغازه اند بنابر این برای سود بیشتر بساط راه انداخته اند. از اتومبیلشان هم پیداست. پس دلیلی برای بساط شبانه راه انداختن وجود ندارد.
5- مطلب بنده در توجیه هیچ گونه هنجار شکنی نبود، بلکه بیان طنزگونه ای بود برای حل مشکلی که ظاهرا پاسخگو ندارد. (497543)
 
زهرا حاجی قاسم
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۵:۴۴:۱۸
سلام.اول میخواستم از سایت الف خواهش کنم لطفا نظرات حاوی متلک و توهین را سانسور کند.یا اجازه دهد که با همون زبان وبه همون روش جواب چنین اشخاصی داده شود.من تازه در سایت شما عضوشدم و دوست دارم نظر خودم را با تمام احترام به همه اشخاص اعم از مخالف و موافق بدم اما اگه کس یا اشخاصی با توهین و متلک گویی صحبت می کنند و شما منتشر میکنید خواهشا جواب این اشخاص اگر داده شد باعث ناراحتی شما نشود و سانسور نکنید.ممنون. (497115)
 
زهرا حاجی قاسم
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۶:۰۷:۲۳
این تفریح اشکالی ندارد و چه بسا باعث شادمانی اشخاص هم میشود.در حال حاضر ایران ما بالای 70 میلیون نفر جمعیت دارد.چه کسی میتواند بگوید اکثریت و اقلیت؟چه بخواهیم و چه نخواهیم و چه بد و چه خوب جامعه ما در حال تغییر است.من دوستانی دارم که به خاطر بچه های کوچکشان میخواهند به این آببازی بروند.بچه ها عاشق تفریحاتی هستند که بزرگسالان هم در آن شرکت داشته باشند.و مخصوصا کسانی که تفریح بدون هزینه را ترجیح میدهند.با تمام احترام به همه من هم میخواهم با خانواده ام در این آببازی شرکت کنم بیشتر به خاطر فرزندم و فکر نکنم اشکالی داشته باشد که من به عنوان یک خانم مسلمان ایرانی و چادری به یاد کودکیم در این بازی شرکت کنم. (497132)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۲:۲۶:۰۶
با سلام خدمت خانم حاجی قاسم
اگر قوانین و موازین کاری رعایت شود مشکلی ندارد مثلا خانواده ها با بچه هایشان در یک محیط مناسب اما شما عکسهای مربوط به این آب بازیها را دیده اید؟ آنجا اکثرا نه خانواده ای بود و نه اسلامی و نه خانم محترمی
چطور می خواهید به عنوان خانم مسلمان ایرانی چادری در این جور بازی شرکت کنید یک راه حل دارم مسئولین مکانهایی را برای متاهلین و خانواده ها اختصاص دهند (497538)
 
محمد
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۴:۲۶:۵۲
حداقل می‌خواهی در این مورد نظر بدهی عکس‌های مربوطه را نگاه کن ! هم خانوم چادری بود هم خانواده با کودکان خود ! (497664)
 
میلاد
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۴:۵۳:۵۲
محمد جان من گفتم اکثرا نگفتم که خانواده یا خانم چادری نبود. دقت کن (498190)
 
زهرا حاجی قاسم
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۵:۴۷:۴۶
جناب ناشناس ممنون از نظرتون.
من عکسها را کاملا دیدم.اکثرا جوانان بودن اما خانواده ها هم بودند.منظور من از خانواده فقط مربوط به زن و شوهر و بچه نبود.من برادر و خواهر مجرد نیز دارم و آنها هم جزو خانواده من هستند.

اگر مکان فقط برای متاهلین باشد چه فرقی میکند؟.در آن موقع شوهر من با خانم شخص دیگر محرم میشوند که به هم آبپاشی کنند؟! یا اینکه هر شخصی فقط میتواند به خانواده خود آب بپاشد؟
سوال زیاد است.آیا برادر شوهر من که مجرد است و من مثل داداش خودم دوستش دارم جزو خانواده من محاسبه می شود؟

آیا اگر ایشان به سمت من آبپاشی کند اشکال دارد؟ آیا من به سمت ایشان آبپاشی کنم چطور؟

آیا اگر برادر من به سمت دختر دیگر آبپاشی کند حتما پسر بدی است؟یا بهش چشم بد دارد؟
یا اگر پسری به سمت خواهر من آب بپاشد چطور؟و اگر هم چشم بد داشته باشد با کدام متراژ محاسبه میشود وقتی که فقط آب پاشیده میشود؟
و آیا اگر من سمت شخصی دیگر چه پسر و چه دختر به چشم خواهر و برادری آبپاشی کنم ایراد دارد؟و اگر ایراد دارد از نظر شما ایراد دارد یا اسلام؟
من به پوشش و مذهبم افتخار میکنم و البته سعی در تحمیل عقایدم به شما و دیگران ندارم و اما به عقایدم و افکارم کاملا ایمان دارم.باز هم ممنون از نظرتون (497729)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۴:۰۱:۴۴
خدایا ظهور آقا امام زمان را برسان تا افراد هر کسی برای خود سرخود نشود و محرم و نامحرم صف به صف نشود،مثلا نامحرم آب پاشیدنی و نامحرم اب نپاشیدنی!
ای وای بر افرادی که شرع و عرف را زیر پا می گذارند و برای حق جلوه دادن آن آسمون ریسمون بافی می کنند. (498149)
 
میلاد
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۶:۰۵:۴۵
با سلام خدمت خانم حاجی قاسم
ببخشید نظرم را اصلاح می کنم
اگر قوانین و موازین کاری از دیدگاه اسلام و قانون رعایت شود مشکلی ندارد
حرف من در مورد مکانهایی برای خانواده ها مکانهایی است برای آرامش بیشتر و احساس امنیت بیشتر آنها که در جایش لازم اما در مورد این خبر بی ربط بود
اما در ارتباط با سایر صحبتهای شما چرا اینقدر مسئله را تفسیر کردید البته این مسئله آب پاشی جزئی است و مسئله اصلی ترویج فرهنگ بی بندوباری در جامعه است.در اسلام نگاه به نامحرم نهی شده است چه بسیار منابع محکم حدیثی و ... بحث ارتباط پسر با دختر هم که مشخص است .من قائل به اسلام هستم در همه زمینه ها .به فرض در یک جمع خانوادگی اگر پسرعمو و دخترعمو نامحرمند باید موازین را رعایت کنند. اینکه شما گفتید شوهر من و خانم دیگر که خوب شما می دانید که جوابش چیست و دیگر اینکه به نظر من به فرض حجاب رعایت شد من مثلا همسرم رو سهله دخترعموم رو جلوی آن همه جمعیت خیس نمی کنم این می شود به عنوان نمونه جلب توجه دیگران به ما و همان مسئله نگاه و مسائل دیگر. خود نگاه به نامحرم در اسلام مشکل دارد حتی اگر حالا به قولی که من قبولش ندارم چشم بد نداشته باشیم و این بحث نگاه به چشم خواهری برادری که گفتید در اسلام نداریم محرم و نامحرم داریم و قوانین مربوط به آنها
صرف نظر از حاشیه و جزئیات همانطور که شما بهتر از من می دانید این قوانین اسلام برای حفظ خانواده واجتماع وضع شده است من هم به اسلام افتخار می کنم با تشکر از شما (498225)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۲:۵۱:۰۹
ای وای از تریپ نظرات روشنفکرانه ای که فقط و فقط می خواهد طوری باشد که نه سیخ بسوزد و نه کباب!
خواهر محترم آخر ما نفهمیدیم شما با حجاب هستید خانواده دوست و یا هنجار شکن و قانون شکن دوست.
چرا نمی خواهید این موضوع را اویزه گوشتان کنید که اختلاط دختر و پسر و آب بازی کردن و باز کردن نیش تا بناگوش برای نامحرم حرامه.حرام!
باز بگید ما مسلمان نیستیم و فلان و بیثار!
نیستید،خب بفرمایید جایی که شما را بر روی سرتان بگذارند و فقط و فقط از این کارتان تعریف و تمجید کنند. (497563)
 
سخن تازه
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۴:۴۲:۱۰
اول شما تشریف بیار ایران! یه چیزایی برات تعریف کردن فکر کردی اینجا دیگه ما دین نداریم!

مجید جون من چجوری بگم از این فحش تو (روشنفکر) بدم نمیاد!

اصلا کسی هست که بهش بگن روشن فکر و ناراحت بشه؟! (497679)
 
زهرا حاجی قاسم
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۵:۲۰:۲۰
آقای مجد این به شما مربوط نمیشود.شما شخص کاملا بی ادبی هستید.من پیامهای شما را در این صفحه خواندم .من میخواهم در سایت الف به طور مستمر فعالیت داشته باشم .از این به بعد با کمال احترام در باره نظرات من اظهار نظر نفرمایید.ممنون (497711)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۳:۵۹:۱۳
خانم محترم!اگر ادب این است که در یک سایت رسما به کسی بی دلیل بگویم بی ادب!پس همان بهتر است که بی ادب باشم،ادب شما را هم در نظرات عاقل اندر صفیه شما شناختیم،ضمنا اگر در نظرات سایت الف توجه کنید می بینید که نوشته شده است پاسخ به این اظهار نظر و این را بدانید که بنده برای هر نظری که دلم بخواهد اظهار نظر می کنم و فکر نکنم که این موضوع به کسی از جمله شما هم ارتباطی داشته باشد. (498147)
 
زهرا حاجی قاسم
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۷:۱۵:۳۱
والله محرم و نامحرم رو هم دیدیم و فهمیدیم.افرادی به ظاهر و به قول خودشان 100% اسلامی و 100% مذهبی که خود را دیوانگان حسین ع (که اسم پاکش اشک بر چشمانم مینشاند ) خواستگاری از دخترانی میکردند که نسبت به آنها کلمه خواهر از دهانشان نمی افتاد .کسی نبود به این افراد بگوید نعوذبالله خواستگاری از خواهرت میکنی؟! آدمهای نقش بازیکن. (498252)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۶ ۰۶:۳۸:۱۶
خانم محترم، رفتار شما کاملاً هتاکانه و خارج از عرف است. اگر حرفی دارید بزنید چرا به کاربران دیگر فحاشی می‌کنید؟
مضحک است که می‌خواهید کسی در ذیل نظر شما جوابی ننویسد.
(498813)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۵-۲۶ ۱۱:۴۷:۴۹
خانم حاجی قاسم چه اشکالی دارد اقایی , خانمی را با لفظ خواهر ویا خانمی, اقایی را با لفظ برادرصدا کند این لفظ در جامعه ما خصوصا بعد از انقلاب به صورت گسترده رواج دارد . و منظور ,خواهر و یا برادر ایمانی است .
خداوند در قران میفرماید \" إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ \" یعنی: تنها مؤمنين برادر يكديگرند.
البته معلوم است که منظور در اینجا اخوت نسبی نیست. زیرا که تمامی مومنین با یکدیگر برادری نسبی ندارند. بلکه منظور در اینجا اخوت و برادری ایمانی می باشد.
امید است قبل از بیان اظهار نظری شبیه انچه بیان داشته اید نسبت به درستی ان مطلب تحقیقات لازم را بنمایید و ضمنا نسبت به استفاده از قسم \" والله\" تا انجا که ممکن است پرهیز نمایید. (498943)
 
سبزینه یاریگر الف
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۴:۰۰:۱۵
خانم حاجی قاسم از این افراطیون به ظاهر انقلابی که تازه 5 ساله ادعای انقلابی بودن میکنن حالا زیاد شده.من از شما معذرت میخوام.
کسی که ادعای اسلامی می کنه تو مسائل خانوادگی کسی نباید وارد بشه. (498148)
 
بهنام
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۸:۱۱:۰۷
جناب مجد...امسال شما در این حد نیستید که برای ایران و ایرانیان اینگونه تصمیم بگیرید.....بد نیست حتی اگه به امام خمینی اعتقاد دارید وگاهی فیلمهای اوایل انقلاب و سخنان ایشان را هم گوش کنید تا دچار بعضی توهمات نشوید...در ضمن شما نیز می توانید اگر دوست داشتید جایی که روی سرشان میزارنت بروی ...برادران عزیز طالبان به شماها افتخار خاصی دارند (497830)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۵:۰۴:۱۷
کلا جواب رو بی خیال چرا که به هر کسی و هر کلامی جواب دادن نداره
ولی توهم رو کسانی دارن که ایران رو با کشورهای غربی اشتباه گرفتن. (498197)
 
سبزینه یاریگر الف
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۴:۰۲:۱۴
یک مناظره با شما گر چه فکر میکنم خیلی سنم کم باشه اما کفاف میده.
خیلی دوس دارم سند بیارم از همون اسلامی که هم شما ازش دم میزنی و هم من که ببینن اسلام شما کجاست و اسلام من کجاست؟
واقعا متاسفم که دارین ریز ریز ریشه انقلابو اسلامو از ته میزنین (498150)
 
مجید مجد
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۵:۰۹:۲۹
شما روحیه لطیف و خود شیرینی دارید بعید می دانم که در مناظره پپیروز باشید،پس خواهشا وقت الف و کاربرانشان را نگیر و به همان عذر خواهی و معذرت خواهی های معنادار خود بپردازید. (498200)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۶:۳۳:۲۶
نه آقا مرفهین تو آمریکا درس میخونن بعد هی میگن این امریکا خیلی بده بلاد ظلم و کفره مثل آقای مجد
ضمنا بد نبود آقای مجد یک دورهای کلاس اخلاق میرفت (497153)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۶:۴۶:۰۲
هنجار رو تعریف کنید. وقتی مردم قبول ندارند این کار ایراد داره شما از نگاه کی به این مسئله (آب بازی دختر و پسر تو یه مکان عمومی) میگید هنجار؟ چرا روابط رو از مکان های عمومی به مکان خصوصی می کشونید؟ (497179)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۸:۱۱:۳۹
منيت ايران را بيكاري به خطر مي اندازد و وضعيت بد اقتصادي و ديگر هيچ (497220)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۸:۱۷:۵۱
سلام دوستان خدمتگزار سايت الف.واقعا اين مساله از هزاران مشكل جوانان برايتان پر اهميت تر است كه يك روز در ميان راجع به آن حرف مي زنيد ولي راجع به مشكلات جوانان هيچ نمي گوييد.لطفا سانسور نكن دوست عزيز. (497223)
 
محمد رضا
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۱۸:۱۹:۰۵
من یکی از ساکنین مناطق پایین شهر تهران هستم.

نویسنده توجه نکرده که درست است که معمولا است این افراد از قشر مرفه جامعه هستند ولی این دلیل نمی شود که در جامعه تفریح وجود دارد. کسانی که دسترسی به اینتریت دارند معمولا از سطح در آمد بیشتری برخودارند بنابراین به این منابع خبری برای آب بازی بیشتر دسترسی دارند. از طرفی دیگران که سطح درآمدی کمتری دارند بیشتر برای تفریح به طرف تفریحهای نا سالم تر می روند مانند مواد مخدر ولی چون خانواده های با درآمد بالاتر از مضررات این موار بیشتر در اطلاع هستند به جوان های خود اجازه چنین کاری نمی دهند و حاضرند جوانشان آب بازی کند ولی به راه خلاف کشیده نشود. به همین دلیل است که اگر به مناطق فقط و محروم تر سر بزنید متوجه می شوید که آمار معتادین بیشتر است.

حال آنکه کدام تفریح بهتر است به عهده خودتان! (497225)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۲۰:۵۳:۰۳
حساسیت به فقر و بیکاری نشان بدهید نه آب بازی مردم (497268)
 
ناصر شیرازی
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۲۲:۲۰:۳۸
جشن آب پاشان از جشنهای ایران باستان است که در دوره صفوی نیز احیا شد اما نه مختلط و ضد ارزش های اسلامی (497298)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۲۳:۰۴:۴۳
تا صحبت از مسایل دینی میشود عده ای فرافکنی میکنند
آقایان خانمهای عزیز اگر دین اسلام را قبول دارید اختلاط بین دختر پسر به این صورت مورد قبول نیست
به هزار و یک دلیل که میدانید و نمیدانید.
اگر مسلمان نیستید باید به قوانین این کشور احترام بگذارید. این کشور جمهوری اسلامی است.
ضمنا هیچ کس منکر این نیست که در جامعه ما هیچ اتفاق بد اعم از سیاسی یا اقتصادی یا ... نمی افتد ولی اولا هر مساله ای را باید در جای خودش بررسی کرد ثانیا دلیل نمیشود که این ناهنجاریها را نادیده گرفت. (497311)
 
علی اکبر گرجی
۱۳۹۰-۰۵-۲۲ ۲۳:۲۸:۳۰
شاید توهم گرفتید که از ابپاشی هم وحشت میکنید موضوع را همان طور که هست ببینید موضوع دشمنان با اسلحه ابفشان را شوخی فرض کنید (497319)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۰۰:۴۴:۵۳
تورو خدا این موضوعات آبکی رو تمومش کنین. شما خودتون خیلی دوس دارین سوژه های عامه پسند بدین دست مردم سرشون گرم بشه. آخه این مقالات چیه به خورد مردم میدین؟ سیر نشدین از بس هی تحلیل کردین محکوم کردین؟ مردم چه موافق شما باشن چه مخالف شماها کار خودتونو میکنین. پس الکی مردمو سرکار نذارین برین با جدین هرچه تمام تر از میون اون عکسایی که منتشر شده همه رو دستگیر کنین خیال خودتونو ما رو راحت کنین!!
والسلام (497338)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۰۱:۳۷:۰۴
هموطنان لطفا به جای این مسائل که برای خیلی ها بی اهمیت یا با اهمیت است قکر کنید چگونه می توانید به گرسنه های سومالی
کمک کنید . هرروز بسیاری از کودکان در حال
از بین رفتن هستند . این انسانهاهمانند همگی ما حق زندگی دارند. (497357)
 
abbas kamalkhani
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۰۱:۳۷:۳۹
اگردریک جامعه رفتارهایی از سوی عده ای غلط یادرست خوشایند مسئولین نباشد نباید این عده را عامل بیگانه یا...و خطاب کرد اول باید بپذیرند باز خورد سیاست های فرهنگی یک بام و دو هوا در جامعه انعکاس پیدا میکند وباعث یک سر درگمی رفتاری در بین مردم می شود .باعث تاسف است با تغییر دولت رویکرد فرهنگی کشور نیز بطور کلی دستخوش تغییرات اساسی می شود تا زمانی که یک قاعده مدون و منطقی ترسیم نشود نمی توان کسی را به جرم تعریف نشده مجرم قلمداد نمود. (497358)
 
زهرا
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۰۹:۰۴:۳۳
مشکل خیلی اساسی هست که اینجا خودش رو نشون میده . مشکل این هست که نمیخواهیم اقشاری از جامعه رو که عرف ، عقیده و مسلکی کاملا متفاوت با قشر سنتی دارند رو به رسمیت بشناسیم . یک سوالی ؟ اگر در یک جامعه ۵۰ درصد یا بیشتر مخالف حجاب اجباری باشند . آیا باز هم حجاب عرف جامعه محسوب میشود ؟ (اگر کمی واقع نگرانه به مساله نگاه کنید ...در خیابان ها راه بروید و یک آمار سر انگشتی هم حتی بگیرید به واقعیات جامعه پی میبرید ..البته من معتقدم خیلی افرادی که همواره از عرف جامعه دم میزنند ..به این قضیه واقف هستند ولی به هر حال خوی خود درست پنداری و ..... ) . من یک جوان ایرانی مسلمآن و معتقد به تشیع هستم و سعی میکنم امور مذهبی رو محترم بشمارم . به عنوان یک جوان به هیچ وجه نگاه متعصبانه جنسیتی رو نظر اسلام نمیدونم . که یک اختلاط و آب بازی و به قول شما عرف شکنی اینقدر مساله باشد . در حکومتی که فروش علنی مواد مخدر در بعضی میادین و پارک ها کاملا عادی شده . جمع شدن و اختلاط دختر و پسر فاجعه و دغدغه فکری حکومت شد ه . امیدوارم مردم ما مسیر آگاهی رو سریعتر طی کنند . (497431)
 
میلاد
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۲:۱۵:۲۸
خیلی مسائل مهمتر در جامعه هست مثلا در اسلام غیبت از زنا بدتر است چه برسد به آب بازی دختر و پسر چه کسی به این توجه می کند ولی با سخن شما دراین زمینه مخالفم این یک مسئله اجتماعی است مسئله ای که بنیانهای جامعه را سست می کند آن هم پایه ای ترین اعتقادات را و ملتی که اصالتش را از دست دهد چه برایش می ماند؟ همانطور که ما در بعضی زمینه ها مثل دروغگویی تا حدی اصالتمان را از دست دادیم (497534)
 
کاکتوس
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۶:۴۳:۴۳
سرکار خانم زهرا در اوایل انقلاب شعاری بر سر زبانها جاری بود با این عنوان که \" برادر و خواهر گرامی اشتباه مرا به حساب مکتبم مگذار\" و این مطلب این معنی را به مخاطب القا میکرد که اگر من دارای اشتباه هستم و اعمال و رفتارم مطابق انچیزی نیست که دینم مرا بدان توصیه کرده تقصیر از من است و دین و مکتبم نبایستی به خاطر اعمال من مورد ایراد واقع گردد. حال جنابعالی با توجه به اینکه خود را یک فرد معتقد به تشیع میدانید به خاطر توجیه رفتار غیر شرعی عده ای,
رهنمود ها و اموزه های مکتبت را مشکل اساسی مینامی و حجاب را که نص صریح
قران مجید است را به دلیل انکه اکثریت جامعه مقید به ان نیستند سبک میشماری و به راحتی در خصوص اختلاط دختران و پسران فتوا صادر میکنی و انرا متعصبانه مینامی. ایا این است مفهوم احترام به امور مذهبی؟ (498240)
 
نا شناس
۱۳۹۰-۰۵-۲۳ ۱۳:۱۴:۴۵
بابا تئوری توطئه تو کار نیست. ارزش های مردم عوض شده، دیگه مردم علیه السلام نیستن. موضوع فقط همینه. (497583)
 
آرش
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۰:۲۸:۰۹
به نظر من اشکال از اون جا ناشی می شه که فکر می کنیم هنجار جامعه یعنی اعتقاد ما هر کاری که مخالف اعتقاد ما باشه می مخالف هنجار جامعه . به نظرم اگه این کار تو جامعه انجام می شه دیگه هنجار هست . به کسی هم آسیبی نمی زنه . هر چند من خودم چندان موافق آب بازی نیستم . اگه مختلط هم برگزار می شه باز هم اشکالی نداره جنس های مختلف باعث شادی هم دیگه می شند چرا باید این دو رو از هم جدا کرد . (498043)
 
ابرار
۱۳۹۰-۰۵-۲۴ ۱۵:۵۸:۲۸
متاسفانه در مملکت ما هر کسی دین رابه نفع خودش تفسیر میکنه وهر کسی مفسر میشه واحکام اسلامی میده اگر لحظه ای درایات وقران خداوند درنگ وتامل کنیم نیازی به این همه بحث ومجادله نیست /هر کسی ازظن خود شد یار من (498224)
 
ونداد محمدی
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۰۱:۱۸:۱۶
امکاناتمون در حد مقایسه توی خاورمیانه هم نیست مثلا امکانات تفریحی توی شمال تهران...
1-شهربازی اوین که خرابش کردن و جایگزینی هم براش نیومد در صورتی که این شهربازی تنها و بزرگترین شهربازی شمال شهر(واقع در پارک وی) بود و حال تنها گنبد خراب شده سینما 2000 اوین رو هر از گاهی میبینیم و یاد 3 یا 4 سال پیش میفتیم وو به یاد آن روزها آهی مکشیم..

2-پارک آبی آزادگان که خطرناک ترین پارک آبی دنیاست و ماهی ده ها قطع نخاعی میده بیرون و از این جهت که در جنوب شهر احداث شده متاسفانه تبدیل به پاتوق معتادان و خلافکارای لاته! هم امنیت جانی نداری و هم 1000 تا حرف ناجور میشنوی و یاد میگیری اگه هم چاقو نخوردی یالاست الحمدالله مراقبینشم که همیشه خوابند و اینگونه محافظ جان شما هستند!
.
.
3-تیراژه ,از این میان تنها مراکزی که بشه تفریح سالم کرد اینجاست اما اینقد شلوغه که شبیه خانه خدا شده که همه دارن طوافش میکنن! ....
بد نیست به کشور های همسایه از جمله امارات نگاهی گذرا بیندازیم تا ببینیم چگونه برای تفریحات مردمشون سرمایه گذاری میکنن و اسلامشونم دارن!
وقتی که مردم تفریح نداشته باشن کارم نمیتونن یا کیفیتش به شدت میاد پایین چیزی که ما بهش مبتلا شدیم حتما از جمله دلایلی که میانگین کار مفید ما ایرانی ها30 دقیقه است و مطالعمون هم 3 دقیقست همینه!..نه؟؟! (498355)
 
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۱۲:۴۴:۳۴
به نظرم این وظیفه نیروی انتظامی است که با هنجارشکنان طبق قانون برخور کند.

البته ملت هم نیاز به تفریحات سالم دارد.

واقعه ناگوار خمینی شهر نمونه ای از هنجارشکنی بود که نتیجه آن چهار نفر اعدامی بود. (498512)
 
علي حسيني
۱۳۹۰-۰۵-۲۵ ۱۲:۴۹:۲۹
مجيدجان
نتيجه بحث كردن با جماعتي كه عقل و غيرتشون رو به حراج گذاشتن چيزي جز وقت تلف كردن نيست....
تفريح و شادي و اين حرفها تنها محض توجيه بي غيرتي آقايونه ..... واقعا اين جماعت يك ذره حيا و غيرت تو وجودشون نيست...
تو روز روشن با ناموس آدم لش گيري كنن و عكس بگيرن و آب بازي بكنن و آقا ژست روشنفكري بگيره و اونو توجيه كنه واقعا نوبره والا....

لعمرك انهم لفي سكرتهم يعمهون

اي پيامبر به جان تو اين قوم در گمراهي خود سرگردانند.

اگر دين نداريد لااقل آزاده باشيد آقايون روشنفكر

دين نداريد لااقل غيرت داشته باشيد....

واقعا آقايون خجالت نميكشند كه به خودشون اجازه ميدن يه پليس به ناموسشون تذكر بده و جور بي غيرتي آقايون رو به بكشه

اميدوارم الف عزيز اينو تاييد كنه تا نظر آقايون رو هم جويا بشيم... (498515)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.