نظر منتشر شده
۶۴
توصيه به ديگران
 
کد مطلب: 92675
برای مرضیه حدیدچی که بی ادعاست
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ دی ۱۳۸۹ ساعت ۰۷:۰۱
مجید معلم

 

سوزن های ته گرد را زیر انگشتانش نهادند، چشمان زن بسته بود، جائی را نمیدید٬ ناگهان دستهانش را به دیوار کوبیدند٬سوزن ها تا از زیر ناخن ها تا ته فرو رفتند، درد استخوانهای زن را میسوزاند٬ اما لب از لب نمی گشود.



خاموش کردن ته سیگار روی بدن زنها از دوران جنگ ویتنام مد شده بود، آمریکائی ها کشف کرده بودند زنان "ویت کنگ" تنها با این شیوه لب به سخن باز میکنند، ساواکی ها زن را روی تخت خواباندند پس از فحش های تکان دهنده و سرگیجه آور حالا سیگارهای خود را روی بدن او خاموش میکردند٬ بی فایده بود. گویی ساواکی ها باید به دنبال راه دیگری می بودند.



زن٬دیگر جای سالمی برای شکنجه شدن  نداشت، دخترانش را آوردند، حالا نوبت آنها بود، راضیه و رضوان ۱۳-۱۴ساله بودند٬ آنقدر آنها را زدند و کوفتند و سوختند که زن دعا میکرد دخترکانش زودتر بمیرند تا اینقدر زجر نکشند٬ زن اما مگر حرف میزد٬ هرگز.



آن زن مرضیه حدیدچی بود...



حدیدچی خیلی بزرگتر از آن است که چون منی در وصفش بکوشد.



اگر یکی از توگوشی هایی که این زن خورده بود را امثال زهرا رهنورد خورده بودند تا الان ادعای رهبری انقلاب را می کردند. ادعا میکردند با استقامت ترین زن تمام اعصار تاریخ بشریت هستند. الحمدلله که یک قطره خون از دماغ اینها نریخت.



مرضیه حدیدچی بر اثر عارضه ریوی در بیمارستان خاتم الانبیای تهران بستری شد٬ خوب که چه؟ شد که شد. حالا اگر الناز شاکر دوست بستری میشد یک چیزی٬ کل سینمای ایران میخوابید. شونصدتا نشریه زرد آه و ناله سر میدادند. اصلا چرا خودمان را گول بزنیم، همین صدا و سیما یَک بساطی راه می انداخت.



ساواک برای آنکه مقاومت این زن را بشکنند آخر کار رفتند دخترانش را آوردند و جلوی چشم مادرشان شروع به دردناکترین شکنجه ها بر روی آنها شدند٬ شکنجه فرزند جلو چشم مادر همه میدانیم چقدر وحشتناک است٬ اما این کوه صبر لب از لب باز نمیکرد.



 کروبی  که گوئی دچار بیماری "همه کس به خود تجاوز بینی" شده است بچه اش توی درگیری ها یک کشیده خورد؛ از همین یک کشیده، یَک پیراهن عثمانی درست کرد علیه انقلاب که "فارین پالیسی" آخر او را به عنوان یکی از اندیشمندان بزرگ سال انتخاب کرد. انصافا کسی که از یک توگوشی بتواند اینهمه جار و جنجال راه بیندازد دانشمند است٬ حضرت عباسی اندیشمند است.



حدیدچی زمانی که مسئول سپاه غرب کشور  بود٬ از افتخاراتش همین بس که  به اندازه موهای سر اعظم طالقانی٬ منافق و ضد انقلاب به درک واصل کرده است٬ اما هیچوقت ادعای ریاست جمهوری نکرده. اگر شیرین عبادی به فرض محال یکی از شلاقهایی که حدیدچی خورده است را خورده بود، الان با "بان کی مون" سر ریاست سازمان ملل متحد دعوا داشت.



حدیدچی نه باند و دفتر و دستکی دارد نه صاحب ملک و املاک و باغ و ویلائیست٬ نه بچه هایش در انگلیس هستند، که غصه شان را بخورد نه حتی ادعا دارد یک آلبوم با امام عکس داردف نه ادعا دارد روشنفکرترین زن ایران است. حدیدچی فقط یک چیز دارد٬ عفونت پاهایش٬ که بر اثر کشیده شدن ناخن هایش در زمان شاه هنوز رنجش میدهند.همین



من مانده ام مسئول برگزیدن چهره های ماندگار کیست؟ میترسم آخرش احمد پور مخبر چهره ماندگار شناخته شود٬ مرضیه حدیدچی نشود. نشد هم نشد اشکالی ندارد، مرضیه حدید چی همین که یکی از چهره های ماندگار پیش حضرت امام است برایش کافیست. اتفاقا الان که فکر میکنم میبینم اگر چهره ماندگار نشود خیلی بهتر است چون آنوقت مسئولین خیال میکنن دینشان را ادا کرده اند نسبت به این زینب انقلاب.



خلاصه اینکه حدید چی بستری شده است توی بیمارستان خاتم الانبیاء. اگر پزشکان خاتم الانباء از پس درمانش بر نیامدند خود خاتم الانباء در بهشت بر داغهای کهنه شده دلش مرهم خواهد نهاد...

 
 
عبدي
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۰۷:۳۰:۲۵
معلوم نشد هدف نويسند محترم بالاخره براي پاسداشت از زحمات خانم حديدچي بوده و يا استفاده از ايشان براي كوبيدن ديگران .
اصلا\" ذكر اسامي ديگران در كنار خانم حديدچي چه ربطي داشت ؟ از سكوت خانم حديدچي اينگونه استفاده مي شود واي به روزي كه او يك كلمه حرف مي زد . (391369)
 
observer 60
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۱۲:۳۵:۲۷
خانم حدیدچی سکوت نکرده. با وجود اینکه در انتخابات از موسوی حمایت کرده بود اما الان داره می گه:

\" اگر قرار باشد با این همه مصائبی كه تحمل كرده ایم ، انقلاب را دست كسانی بدهیم كه آمریكایی ها و انگلیسی ها از آنها حمایت می كنند ، طبیعی است كه چنین چیزی را برنمی تابیم.\"

http://www.jahannews.com/vdccpoqse2bqs18.ala2.html (391547)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۰۰:۴۰:۰۱
اگر کسی خودش را به آن راه نزد مفهوم نویسنده کاملا معلومه
یک کلام کجایند ان رزمندگان بی ادعا خوب یکیش همین خانم دیگران به واسطه همسر و فرزند بودن یکی از شهدا و جانبازان یا مسئولین یا زندانیان قبل یا حتی بعد از انقلاب به جاهایی رسیدند و طلبهایی از ملت و دین و کشور دارند که اگر تمام ایران را هم به انها بدهید هنوز راضی نمیشوند این اسمها که نویسنده اورده چند نمونه کوچک ان است
در جبهه بین رزمندگان جمله ای جالب معروف بود و ان جمله این بود " در جبهه بدترین جا همان بهترین جاست" امروز کشور را تا مرز هرج و مرج و دین را تا حد حذف از جامعه می برند تا حرف خود را به کرسی برسانند یا احترام خود و خانواده خود را حفظ یا زیاد کنند و یا کسب جا و مقام کنند و از اینکه دل ایرانیان و مسلمین را می آزارند و دشمنان را خوشحال میکنند هیچ ابایی یا ترس و غمی ندارند. (391799)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۰۷:۵۳:۵۰
دوست نویسنده! خود شما هم از نام ایشان به نفع تفکرات جناحی خودتان استفاده می کنید.
خیلی های دیگر هم هستند که قدمی در راه انقلاب بر نداشته اند و امروز مدعی همه آن هستند. (391374)
 
منصور
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۰۸:۱۵:۱۹
شماها گاهی به نعل میزنید گاهی به پاشنه 000 اخر معلوم نشد شما کدام طرفی هستید شاید حکایت شما حکایت ان ماهی گیر است که ار اب گل الود ماهی میگیرد0 (391382)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۰۸:۳۱:۳۶
جناب معلم شايسته تر بود كه سوابق مبارزاتي و خدمات و فعاليتهاي ايشان را فارق از حب و بغضهاي جناحي بيان مينموديد تا شائبه سواستفاده از نام ايشان پيش نيايد. (391391)
 
جواد رحماني
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۰۸:۴۲:۱۱
ممنون. نوشته زيبايي بود. اميدواريم حضرت حق به فضل و كرم خودش ايشون رو شفا بده و ما رو قدر دان زحمات اين شير زن تاريخ انقلاب قرار بده. راستي اگر همچين زني در ينگه دنيا بود تا حالا سوژه چند تا فيلم شده بود؟
گاهي اوقات از كارگردانان كشورم .... (391394)
 
عبدالله
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۰۸:۵۶:۰۷
به نام خانم حدید چی به کام شما. در متن به هیچ عنوان صداقت دیده‌‌ نمی‌شود. شما این زن مبارز را ابزاری برای عقده گشایی علیه کسانی کردی که با آنها مشکل سیاسی داری. همین خانم حدیدچی اگر یک کلمه به شما‌ها انتقاد کند سریع او را با دشمنان علی (ع) در صدر اسلام یکی می‌کنید و تمام زحماتش برای انقلاب را بی‌ارزش! (391401)
 
رازینی
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۰۹:۰۳:۵۹
اگر هواپیمایی سقوط کند وسرنشینان ان اصحاب رسانه باشد همه شهیدشده اند،یک ماه برنامه تلویزیون در باره آن برنامه پخش میکند و... حال برای دیگران هیچ . این خانم هم همینطور اگر یک هنر پیشه سینما بود اشک همه را در می اوردندولیکن در این مملکت هزاران نفر هستند که در راه این نظام ودین رنج می کشند و کشته می شوند اما نامی از آنها برده نمی شود (391403)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۰۹:۱۴:۵۰
آقا متن زیبایی‌ که نوشته بودی را با توهین‌هایی‌ که به دیگران کرده اید خراب کردید. (391408)
 
حقیقت
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۰۸:۴۸:۵۱
سلام
دوست ناشناس من که فحش و ناسزا در متن ندیدم.
حالا اگر واقعیات را شما توهین می دانید این را به آنهایی بگویید که این واقعیات را درست کرده اند. بله اگر نبود تهمت بود اما این واقعیات توهین نیست بلکه لکه ننگین است برای همه افرادی که آنها را به واقعیت تبدیل کرده اند.
پس همیشه بهتر است بدانیم که چه را باید به که بگوییم.
تو را خدا بهشون برید بگید چون گویا کرند و کور؟ البته نه! حرف های ما را نمی خواهند بشنوند و مطمئن هستم اگر شما هم بروید و به آنها بگویید این واقعیات که ایجاد کرده اند بد است به حرف شما هم گوش نمی دهند.
در آخر خدا را شکر که حداقل وجدان در طرفداران این افراد خاموش نشده است و می گویند چنین چیزهایی به هر کس نسبت داده شود توهین است و برای او اگر اتفاق افتاده باشد ننگ است.
انشاء الله این دوستان هم که واقعیت را نمی خواهند باور کنند باور کنند. (391912)
 
بي نام
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۰۹:۱۴:۵۰
دردم از يار است درمان نيز هم
دل فداي او شدو جان نيز هم
آن كس كه دل در گرو معبود نهاد از غير او چيزي نخواهد خواست كه اين منش اولياء و بزرگان است.
اميد دارم كه خود خانم فاطمه زهرا به ايشان شفا عنايت فرمايت و به مسئولين ما بصيرت . (391409)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۰۹:۱۵:۰۸
صاحبــــان و چهـــــــره های واقــــعی ماندگار انقــلاب اینـــها هستند خداوند به حـــــق فاطمـــه اطهـــــر(سلام الله علیها)به ایشان شفــــای عــــــاجل عنایت فرماید. (391410)
 
مهرداد
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۰۹:۱۵:۰۹
سلام
اين رسم روزگار است كساني كه زحمت كشيده اند و البته نبتشان خدايي بوده است چيزي از مردم طلب ندارندو به قولي خودشان را بدهكار مردم ميدانند.اطراف ما پر است از آدمهاي ظاهر الصلاح كه اگر ولشان كني كل كشور را ميبلعند چون مثلا فلان كار را كرده اند.دوست جانبازي دارم كه مي گفت فقط كساني كه شهيد شده اند به مردم و مملكت بدهكار نيستند (391411)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۰۹:۲۸:۴۱
عجب؟
خواستید از خانم حدیدچی تعریف کنید خانم رهنورد را به لجن میکشید؟
اینکارهاتون باعث میشه ایشون بیشتر محبوب بشند.
از ما گفتن بود...
حالا شما هی دلتون را خوش کنید و یک طرفه مطلب بنویسید.
به هر حال خانم رهنورد یک قرآن پژوه و از بزرگترین روشنفکران دینی در ایران امروز هستند.
حالا شما باز بد بگید. واقعیت با توهمات شما عوض نمیشه. (391416)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۱۰:۱۹:۱۵
خانم رهنورد در همون چیزی که گفتین غوطه ور هستن و نیازی به اضافه کردن نیست! در مورد قرآن پژوهی ایشان هم سئوالم این است که سرکار خانم طاهره صفارزاده در این باب تجلیل شدن و آثار بسیاری ازشون موجوده. بیزحمت یکی از آثار این متفکر و قرآن پژوه رو در عصر کنونی اشاره کنید. (391462)
 
یا حسین
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۲۳:۲۳:۳۲
عزیزم اونی که خودش رو به ندیدن بزنه هیچ وقت نمیشه روشنش کرد،خودتو زیاد ناراحت این موضوع ها نکن، فقط اینکه کاش زمان امام راحل بودید و میشنیدید که ایشون در مورد تهمت و لجن مال کردن چی گفتند!!!

دینت رو بچسب بپا احساسات نبرتش (391816)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۰۹:۱۵:۲۶
قران پژوه بايد مرام داشته باشد بايد مطابق قران عمل كند بشين ببين خانم رهنورد لااقل در ماجراي انتخابات رياست جمهوري براساس قران عمل كرد يا نه ادعاي پست رياست جمهوري همسرش اورا از دين وايمان انداخت؟ (391924)
 
سید
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۰۹:۳۲:۳۹
برای شفایشان از ته دل دعا می کنم واز محضرشان التماس دعای عاجزانه دارم که برای عاقبت به خیری ملت دعا کنند تا بتوانند بار امانت را به صاحب اصلیش برسانند و در این روزگار فتنه دچار لغزش نشوند (391418)
 
محمود
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۰۹:۳۳:۴۱
سلام
ممنون از مطرح كردن اين موضوع. در اين غفلت رسانه اي و سياسي ، اينگونه بيداريها خيلي به دل آدم مي نشيند باز هم ممنونم
فقط كاش تعدادي از تصاوير حال و گذشته ايشان را هم قرار مي داديد تا جوانان امروزي نيز كمي با چهره ايشان آشنا ميشدند (391422)
 
امير
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۰۹:۵۵:۳۰
آقاي معلم
لطفا مشخص فرمائيد شما از كي و از چي اينقدر طلب كار هستيد ...خانم حديده چي تاج سر ...هر زجري رو تحمل كرده آرماني داشته . اعتقادي كه اگر اهل معامله بود تا به حال نفع آن را مي گرفت و اگر نبوده يعني با خداي خود معامله كرده كه اجر و مزد آن نيز نامحدود است .... ولي شما آقاي معلم با چه كسي معامله نموده ايد ...شكنچه كه نشدي ...چيز داغي را تحمل كه نكرده اي ... ايمانت را معامله كردي ...و چه ارزان فروختي ...براي خانم حديده چي شفاي عاجل و براي شما نيز شفاي دائم و عاقبت بخيري آرزو ميكنم (391442)
 
حقیقت
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۰۸:۵۵:۴۹
سلام
دوست عزیز من نمی دانم چرا شما این قدر از وظیفه ای که آقای معلم برعهده همه ما بوده و ایشان انجام داده اند می سوزید؟ خوب شما هم مسئول بودید که این اطلاع رسانی را انجام دهید حالا یکی دیگه اینکار را کرد چرا ناراحتید؟
مواظب باشیم مصداق اون آیه قرآن نباشیم که مومنان با خواندن قرآن ایمانشان قوی تر و کافران با خوانده شدن قرآن خسارتشون بیشتر می شوند.
قرآن واقعیت و حقیقت را بیان کرد و آنان می سوختند. این دوست ما هم بلا تشبیه واقعیت را فقط بیان کرد پس مواظب باشیم. (391919)
 
ساجدی
۱۳۸۹-۱۰-۲۷ ۱۳:۲۲:۳۹
خدا را هزران بار شاکریم که انقلاب اسلامی با رهبری هوشمندانه مقام عظمای ولایت عرصه را برفتنه گران داخلی و خارجی تنگ کرد. بله وقتی از گذشت شیرزن ایرانی چون حدیده چی صحبت می شود این جماعت سرخورده تحمل شنیدن اش را ندارند و دستور می دهند که امثال حدیده چی ها برای تاریخند و اجرشان با خدا باید باشد. خواستم بپرسم اگر اینطور است چرا سران ریاکار فتنه به گذشته با امام بودن به جنگ با آرمان های امام آمده اند. بله می دانم واقعا تلخ است که بفهمید و درک کنید سرانتان بد راهی رفته اند و مطمئن باشید که در پیشگاه مردم شریف و ولایت مدار ایران محاکمه خواهند شد. پس لطفا آدرس غلط ندهید که خیلی خیلی دیر شده است! (392674)
 
بهاری
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۱۰:۰۱:۳۰
خداوند به شما خیر دهد و در راهتان ثابت قدم باشید مقاله های جدیدتان بسیار عالی است نگاهی متفاوت به قاتل خ کاج نوشته خانم محسنی- خاتمی به روایت تصویر و این مقاله که می بینید اگر بخواهید می توانید موضوعات بهتر و مهمتری را هم بیان کنید متاسفانه در فضای فرهنگی کشور و صدا و سیما بودجه صدا و سیما و فرهنگ صرف همان موضوعات زردی می شود که نویسنده همین مقاله هم به آن اشاره کرده لااقل شما راه دیگری را در پیش بگیرید اگر بخواهید می توانید خداوند نگهدارتان باشد لطفا مفاسد اقتصادی را پیگیری کنیدبا مدرک
(...)
(391428)
 
بهار محمدی
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۱۰:۲۰:۴۵
خیلی خوب بود .این خانوم به تنهایی بخشی از تاریخ یک ملت اند .خانواده ی ایشون هم بسیار ساده زیست و بی ادعا هستند. یکی از دختران ایشون دوران دبیرستان معلم پرورشی مابودند امیدوارم هرجا که هستند سالم وسلامت باشند برای شفای خانوم حدیدچی هم دعا میکنم. (391463)
 
حسینی
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۱۰:۳۲:۱۶
اعتدال در گفتارمنطق باید رعایت شود ازقدیم گفتنه اند وسط دعوا نرخ تعیین نکنید این موضوع جه ربطی باهم دارد خیلی ها هم بوده اند که اصلا نقشی درانقلاب نداشته اند ولی حالا سینه چاک انقلاب شده اند خیلی هاهم برای این انقلاب چه زجزها که تحمل کردند وامروز هم محکوم هستند حتی نمشود نام انهاراامورد انصاف داشته باشید (391471)
 
حمید
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۱۰:۴۳:۰۶
من نمی دانم چه بگویم با این مقاله؟! شما بجای آنکه خانم دباغ را بالا ببرید، با مقایسه های عقده گشایانه اتان به ایشان توهین کرده اید. (391483)
 
حقیقت
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۰۸:۵۸:۴۸
خانم دباغ کی بود؟
این دوستان طرفدار برخی در انتخابات همین طور با چنین اشتباهاتی رأی رئیس جمهور را خواستند بخوانند به نام دیگری که الحمدلله نشد. (391920)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۱۰:۴۷:۴۵
ای کاش متنی را که نوشتید با حاشیه رفتن و به دیگران پرداختن بی اعتبار نمیکردید. این حاشیه رفتنها نشان میدهد که هدفتان تجلیل از آن بزرگ بانو نیست. یادمان باشد که همین بانو در موردی فرمودند که کار هر بز نیست.... شاید الان به خاطر همین به او بی توجهی میشود. (391491)
 
تافردا
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۱۰:۴۹:۳۲
بسمه تعالي
دست اندركاران بررسي كامنت هاي كاربران سايت الف،قبل هرچيز بايداذعان كنم كه مطالعه ي كامنت اين حقيرسودي براي سايركاربران ندارداماشايدبراي آن برادري كه قلم فرسايي كرده است مفيدباشد.
متعجبم ازاين كه چرابراي اثبات خودويافردموردنظرمان حاضريم ديگران(خانم هااعظم طالقاني،رهنوردوعبادي وآقايان كروبي وپورمخبرو..) رانفي كنيم آقاي معلم اگرسركارخانم حديدچي قابل اثبات است كه بنظراين حقيراثبات شده است وبه نظرشما اين افرادي كه ازنظرشما بددندچراايشان رابااين بدان مقايسه ميكنيدآخرچراايشان كه اتفاقاًزن شريفه اي نيزهستند رابااين نوع دفاع بد،خراب ميكنيداصلاًآياايشان راضي به اين نوع دفاع ومعرفي شمااست؟آقاي معلم بعضي وقت هاسكوت مابهترازقلم فرسايي مان است سعي كنيم به شخصيت ديگران آن هم ازطريق رسانه هاتوهين نكنيم. (391493)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۱۱:۰۷:۴۶
بسمه تعالی
یادآوری رشادت های یک زن انقلابی، بی ادعا و مخلص در صورتی ارزشمند است که بهانه بی ادبی به بزرگارنی دیگر نشود.
البته برای خانم دباغ باید سلامتی و طول عمر با عزت طلب کرد همچنان که برای دیگر افرادی که در شکل گیری انقلاب به هر میزان نقش داشته اند. (391503)
 
حسنی
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۱۱:۰۸:۵۰
همیشه اینجوری است
چنان فساد در بعضی جاها نفوذ کرده که آدم نمی داند چه کار کند؟
نمونه اش دربانک کشاورزی است که کسی قبلا دزدی کرده وبرای این منظور پرونده دارد را کرده اند ریاست اداره کل نظارت بر it وافرادی که صادقانه کار کرده اندرا از این اداره اخراج کرده اند؟
راستی ماموران امنیتی چه کار می کنند؟ (391504)
 
روح اله
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۱۲:۰۱:۲۵
انقلابی که این افراد با این جانفشانیها برپا کردند حتما به دست امام زمان (عج) خواهد رسید و انتقام آنها را از نسل همانهایی که به صورت مادرش سیلی زدند خواهد گرفت. (391531)
 
غلام حسین
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۱۲:۵۰:۱۶
خیلی خوب و درخور تامل بود.
بله حرف حق تلخه حالا گوشه ای از سیره مدعیان با این مبارزه نستوه مقایسه شده، در این متن به کسی بی احترامی و توهین نشده که. تسویه ی ما با سران فتنه بماند پل صراط. من یکی یقه شان را میگیرم که نان شلاقهای این زینب انقلاب اسلامی را می خورند و ... (391555)
 
فاطمه سادات
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۱۳:۱۵:۳۸
واقعا مدتها بود اینطور متنی نخونده بودم. ایول معلم! واقعا جای تحسین دارد اینجا که به کسی توهین نشده چرا بعضیا دست و پاشونو گم کردند. به خدا کم هم نوشتی معلم. این مدعیان که طبل تو خال اند حالم رو به هم می زنند. (391564)
 
علي
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۱۳:۵۸:۴۱
من متاسفانه اين بانوي گرامي را نمي شناسم ولي از صميم قلب برايش سلامتيش دعا مي كنم . اجرش با ائمه اطهار (391584)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۱۴:۰۲:۴۳
بهتر است به جاي سوء استفاده از نام خانم حديدچي، عقايد و نظرات ايشان را بيان کنيد.جناب آقاي معلم ! آوردن نام خانم رهنورد و ديگران هيچ ربطي به خانم حديدچي نادرد. از کجا معلوم ايشان با خانم رهنورد مهعقيده نباشند؟ (391586)
 
احمد
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۱۴:۰۷:۵۳
چه ربطی به دیگران داشت. حتمن باید برای باتلا بردن یک نفر دیگرا را لجن مال کرد.
فعالیت هر شخصی در بستر خودش قابل تعریفه. چه اصراری وجود دارد که ارزش یک نفر منوط به بی ارزشی دیگران باشد؟ (391592)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۱۵:۳۳:۳۹
نویسنده که خواسته با یادی از این زن شجاع و نمونه، مخالفان خود را بکوبد.
روش ناپسندی را بکار برده. این روش مخصوص کسانی است که خود در چنته چیزی ندارند. و با بت کردن استوره ها به جنگ سایرین میروند. کاش این آقا از شکنجه های خود توسط ساواک می نوشت تا بدانیم او چه بوده و چه هست؟ (391625)
 
عبدالله
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۱۷:۰۹:۴۳
سلام
به نظرم هرگونه مقایسه میان خانم دباغ و خانم زهره کاظمی اهانت به خانم دباغ است ولو آنکه خانم دباغ را بسیار بسیار بالاتر بدانید. (391690)
 
سیاوش
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۱۹:۱۰:۵۳
دستان نویسنده را می بوسم. و بر مقام بلند مادر عالیقدر مقاومت و پایداری ، سرکار خانم دباغ ( حدید چی) سر تعظیم فرود می آورم. چندین سال است که به آقایان مسول می گویم که اگر این بانوی بزرگ در کشوری غیر از ایران بود به عنوان مادر مقاومت تندیس باشکوهی از او می ساختند و مقامات کشورها را به دیدار آن تندیس می بردند. در کتاب های درسی اندکی از مقام ارجمندش را برای دختران و پسران خود روایت می کردند. ولی در ایران ...؟ افسوس. ضمنا یادمان باشد که این مادر مقاومت به تکریم ما نیاز ندارد. ما برای آنکه بزرگ شویم و کرامت پیدا کنیم به او احیتاج داریم. خدای بزرگ مرهم دستان زهرای محمد ( ص ) را بر دردهایش بگذارد. (391721)
 
علی علی پور
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۲۰:۴۰:۲۳
خانم دباغ از ابتدا بی ادعا بودند خداوند به احترام زهرای مرضیه س به خانم دباغ صحت وجود عطا فر ماید . (391755)
 
بی بی
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۲۱:۲۵:۱۶
بزرگواری می فرماید :
برای ای اینکه حقیقتی را نابودکنی لازم نیست آن را بکوبی بلکه کافیست بد از آن دفاع کنی.
و شما هم جناب معلم الحق خیلی بد از خواهرمان حدیدچی دفاع کردی . (391769)
 
آذربایجانی فدایی ایران
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۲۱:۳۲:۳۹
آفرین الف
عجب مطلب
زیبایی (391771)
 
مالیوتکا
۱۳۸۹-۱۰-۲۵ ۲۲:۴۹:۳۶
با عرض سلام خدمت جناب \"معلم\". برادر عزیز لطفا یک بار دیگر سوره مبارکه \"حجرات\" را مطالعه بفرمایید ، علاوه بر آن شنیده ام بد زبان بوی بهشت را استشمام نمی کند که انشاءا.. شما اینگونه نیستید اما شما را به خدا در عیادتت بعدی اتان از سرکار خانم دباغ که درود بر او باد مطلبتان را به ایشان عرضه بدارید و بگویید که برای پاسداشت زحمات شما ، دیگران رابا چه القابی نامیده اید . انشاءا... در آن موقع به نصایح آن زن مبارز و عبد صالح خدا گوش فرا داده وعمل بفرمایید. (391810)
 
سید کاظم موسوی
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۰۱:۵۲:۱۴
با سلام
من هميشه وقتي اين جور نوشته هايي رو مي خونم بغض گلو رو ميگيره.
اي كاش يك روز برنامه هاي در هم بر هم دولتهاي جمهوري اسلامي ايران سر وسامون بگيره و بتونن به اين چيزها هم فكر كنند (391867)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۰۲:۲۰:۱۲
چنان به راحتی از سیلی زدن به یک انسان صحبت می کنی گویا نمی دانی که از لحاظ شرعی ضارب باید دیه آن را بپردازد. (391872)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۰۹:۳۴:۰۲
متن بسیار زیبای نوشتید این مدعیان اصلاح طلبی یا قدرت طلبی هر چیز که به ضررشان باشد تاب تحمل آن را ندارند واقعا بدون هیچ گونه رنجی می خواهند روی گنج بزرگ انقلاب نشسته و خود شان واطرافیانشان را بهره مند نمایند بابا بس است از بس خوردید و بردید یکی انصاف داشته باشید ول کنید این مال دنیا را یک کمی هم به فکر آخرت باشید اگر باور دارید (391931)
 
علي
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۱۰:۳۳:۵۱
از نويسنده به دليل متن زيبايش ممنونم
و به آنهايي كه استفاده از نام حديدچي را براي كوبيدن رهنورد و... محكوم كرده‌اند مي‌گويم كه خانم حديدچي اگر بخواهد از اين متن انتقاد كند بي‌شك به تعاريفي كه از ايشان شده است شكوه خواهد كرد اما از به لجن كشيدن شيرين عبادي و رهنورد هرگز.
مي‌توانيد به نظرات ايشان در مورد جريان فتنه -پس از دروغ‌پراكني‌هاي موسوي و رهنورد- مراجعه كنيد:http://www.seratnews.ir/fa/pages/?cid=5660
«اگر یك در هزار ، چه من ، چه خانم مصطفوی(دختر گرامی امام) ، چه سایر خانم های جمعیت (جمعیت زنان جمهوری اسلامی) می دانستیم كه قضایا به اینجا كشیده خواهد شد ، به هیچ وجه به آقای موسوی رای نمی دادیم.»

(391966)
 
ym
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۱۲:۰۰:۳۴
آقاي نوسينده محترم من آخرش متوجه نشدم كه جنابعالي از نوشتن اين متن چه منظوري داشتي؟! آيا تكريم خانم مرضيه حديد چي؟ يا كوبيدن تمام كساني كه جنابعالي با آنها مخالفي؟ اصلاً چه معني دارد كه اين و آن را با تمسخر مقايسه كنيد؟ همه زحمت كشان انقلاب و مردم و ايران، نور چشمي هستند، هر كس در جاي گاه خود.به عنوان يك روزنامه كنار اينگونه مغرضانه قلم فرسايي كردند كاري بسيار زشت و ناپسند است . (392041)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۱۳:۱۴:۰۹
هزاران بار يا بيشتر تاسف ميخورم، به حال كسانيكه كه در كشور كلمه انتقاد را معادل مخالفت تلقي مي كنند و خود ميدانند كه كاملا اشتباه ميكنند وليكن اينان شخصيتشان بيش از اين نيست. و همين تلقي نادرست از اشخاص منجر به كتابت مقاله هاي از اين دست ميشود. (392093)
 
مصطفي
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۱۵:۲۳:۲۴
سلام .
افرادي كه اين مطب را جناحي قلمداد ميكنند ،‌لطفا كمي واقع بين باشند چرا كه مهم اصل مطلب است و دفاع از يك انقلابي فداكار رنج كشيده كه قطعا امثال او در ايران اسلامي زياد است.اما اينكه ايشان اكنون در بستر بيماري هستند و يك نفر پيدا شده كه به پاس خدمات و رنجهايي كه ايشان كشيده، مطلبي مي نويسد، جاي سپاس فراوان دارد . اگر كنايه اي هم به برخي افراد زده ‌،بي جا نزده.
كروبي و موسوي و همسرروشنفكرش مگر با نام امام و انقلاب تيشه به ريشه انقلاب نزدند...؟؟؟
چرا شما افراد بي جناح و مستقل ، تا حرفي از امثال اين آقايان زده مي شود ‌،‌داغ مي كنيد و سينه سپر ميكنيد...؟؟؟؟
اگر بي جناح و مستقل هستيد ، به اين بيانديشيد كه يك زن نمونه انقلابي كه علاوه بر شكنجه هاي وحشيانه اي كه تحمل كرد و فرزندانش را جلوي چشمش به بدترين شكل شكنجه كردند اكنون در بستر بيماري است بدون اينكه هيچ ادعايي داشته باشد و يا از اين همه مجاهدت بخواهد سوء استفاده كند و يا زبان گله و شكايت باز كند.....؟؟؟؟
اين بانوي فداكار كه در تمام لحظات انقلاب خود و خانواده اش را فدا كرد كجا و آن به اصطلاح آقا ( مرد )يي كه در حساس ترين لحظات جنگ نامه استعفا مي نويسد كجا....!!!؟؟؟
بايد هم كنايه بخورند اين قبيل افراد؛ و بايد هم مجازات شوند كه با اقدامات براندازانه خود هم جلوي پيشرفت را گرفتند و هم ناحق را در ذهن برخي افراد حق جلوه دادند و بر اين ادعاهاي ناحق پافشاري هم مي كنند....
انصافا يك تار موي امثال اين بانوي رشيد اسلام به هزاران هزار امثال سردمداران سبز و همسرانشان مي ارزد....
والسلام. (392186)
 
مصطفي
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۱۵:۲۸:۳۵
از كي تا حالا شيرين عبادي وطن فروش خائن آدم شده كه شما اينقدر از توهين به او و امثال او به خود مي پيچيد ...!!؟؟؟ (392194)
 
علی
۱۳۹۲-۰۷-۱۷ ۱۲:۵۱:۳۳
جناب مصطفی سلام

درباره هر چه که می گویی فکر کن ولی هر چه را که فکر میکنی نگو...

نباید فراموش کنیم که هر انسانی در دنیا با هر فکر، ایده و اندیشه ای واسه خودش محترمه. از شما خواش میکنم شتابزده و سطحی راجع به هیچ آدمی قضاوت نکنید. خدا هم بعد مرگ بنده هاش به اعمالشون رسدگی میکنه ولی ما بخودمون جرآت میدیم و راجع به دیگران همه جور حرفی میزنیم. (1706723) (alef-6)
 
Salman Alavi
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۱۶:۱۳:۵۹
- بنده توصیه ای به الف و رسانه های اصولگرای دیگه دارم و اون اینکه دنبال این بازی ها راه نیفتند. هر رسانه ای که درصدی ضریب جناحی داشته باشه و بخواد خودش رو مستقل(فکری) نشون بده آخرش به غلط کردم میفته.
- رسانه های اصولگرا که نهایت تلاششون رو برای نشون دادن استقلا خودشون نشون دادن در عمل نشون دادن که نگاه منطقی به اصلاحات و گروه های سیاسی مخالف خط قرمزشون هست. استقلالشون هم در نهایت فقط به انتقاد از دولت یا نهادهای حکومتی رسیده.
- نمیدونم! من از وضعیت حالی خانم حدیدیچی خبر ندارم. شاید اون رو رفتنی دیدین که اینطوری رفتین ازش تعریف میکنین.
- همین شما مطمئنید که اگر فردا خانم حدیدچی که یک اصلاح طلب هستند در موردی مخالف شما موضع گرفت و روبروتون ایستاد اون رو مورد عنایات خودتون قرار ندید؟ (392229)
 
بی نام
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۱۸:۰۱:۱۶
برادر من! چرا قصاص قبل از جنایت می کنی! چرا به این راحتی اسم کسی را می آورید و متهم به چیزی می کنید که هنوز اتفاق نیفتاده! از مسلمانی فقط ... آموخته اید! (392286)
 
محسن
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۱۹:۰۷:۴۵
الف جان: واقعا گل كاشتي با اين متن احساسي حقيقي،ٍالبته، سياسي، بياييم براي اين اسوه مقاومت وپايمردي دعا كنيم (392313)
 
هدی
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۲۰:۴۴:۰۰
مطلب بسیارخوبی بودکه همه رامتاسف کرد.میکنداماکاش دربین ابن مطلب به این زیبایی ازکسی اسم نیاورده بودین.اینجودی تاثیربیشتری به جامیگذاشت. (392371)
 
نادر
۱۳۸۹-۱۰-۲۶ ۲۰:۵۷:۵۵
پس این را هم می نوشتید که عده ای از دسترنج مبارزات اسلامی ایشان به قدرت رسیده اند که با تصمیمات و نظرات خود همچون علم کردن مکتب ایرانی در برابر مکتب اسلام موجب نارضایتی مراجع اسلام گردیده اند. (392378)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۷ ۰۴:۱۱:۰۲
الف عزیز، هم در متن مقاله و هم در نظرات، به شخص یا اشخاصی توهین شده است. این کارتان را چگونه توجیه می کنید؟ (392466)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۷ ۱۱:۱۷:۰۱
اسلام دین اعتدال است نه کسی باید با اسم اسلام و برای مطرح شدن نام خود هزینه های الکی به ملت تحمیل کند و نه کسی به اسم اصلاح طلبی مردم را به سمت سکولاری سوق دهد (392606)
 
ارام س
۱۳۸۹-۱۰-۲۷ ۱۲:۳۴:۴۸
حالا که یادش کردید برای کوبیدن دیگران بود این یعنی استفاده ابزاری از افراد . خوبی را نشان بده مردم تشخیص میدهند (392645)
 
هادی
۱۳۸۹-۱۰-۲۸ ۰۱:۴۹:۱۷
از مکافات عمل غافل مشو گندم از گندم بروید جو ز جو . آقای مجید معلم چطور بخودتون اجازه دادید که اسم افراد را بی پروا در مقاله ذکر کنید . صرفا بخاطر اینکه بعضی ها با نوشتن این مقاله به شما به به و چه چه میگن؟ بعد هم حتما سعی میکنید همیشه صف اول نماز باشید . متاسفم . بعید میدونم خود خانم حدیدچی هم از قلم شما رضایت داشته باشن . (392904)
 
۱۳۸۹-۱۰-۲۹ ۲۱:۴۴:۱۳
با سلام
اینجانب الله کرم مشتاقی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده وزارت امور خارجه صاحب وبلاگ تالمات و تاملات یک دانشجو با آدرس www.labbayk66.blogfa.com
در تاریخ 17دی ماه 1389 برای اولین بار این مطلب را به قلم خودم در وبلاگ شخصی ام منتشر کردم
شما میتوانید تاریخ درج این مطلب و جستجو در گوگل و سایتهایی که این مطلب را لینک کرده اند مطلع شده و ببینید
امروز متوجه شده ام که مطلب اینجانب بدون ذکر منبع در بعضی از سایت ها منتشر شده
گر چه سهم همچون منی از شهر نشینی جز غربت نیست اما لطفا منبع این مطلب را تصحیح کنید
ضمن اینکه من هرچه در فضای اینترنت گشتم تا آقای مجید معلم را که برای اولین با این مطلب من را به نام خودش کپی کرده بود بیابم موفق نشدم.
لطفا تصحیح کنید

با تشکر الله کرم مشتاقی
09177702025 (393623)
 


نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.