استقرار موکب‌های اربعین در مناطق سیل‌زده

گروه اجتماعی الف،   3980117148

پس از پیام فرمانده نیروی قدس سپاه برای حضور فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در ادامه کمک‌رسانی به سیل‌زدگان و استقرار موکب‌های خدمت‌رسانی اربعین به مدت یک ماه در مناطق در معرض سیل خوزستان و لرستان، ستاد بازسازی عتبات عالیات از آغاز خدمات‌دهی موکب‌های اربعینی در این مناطق خبر داد و از عموم مردم دعوت کرد تا با اهدای کمک‌های نقدی خود، پشتیبان این موکب‌ها باشند.

به گزارش ایسنا، در بخشی از پیام سردار سلیمانی که روز گذشته منتشر شد، آمده بود: با توجه به پیش بینی‌ها در گسترش خطرات و آسیب‌ها برای مردم و افزایش دامنه نیازها در شرایط پیش رو، اینجانب و سایر فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس، با همکاری ستادهای عتبات عالیات و اربعین مراکز استان‌ها، بر خود وظیفه می‌دانیم سایر امکانات، ظرفیت‌ها و تجارب موجود از جمله در موکب‌های خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را با هماهنگی و همراهی مجموعه‌های مسوول فعال و در صحنه، ساماندهی کنیم و با گسیل و استقرار آن از هفته آینده و به مدت یک ماه در مناطق در معرض سیل و تا هنگام عادی شدن وضعیت، به کمک مردم شهرهای پلدختر، سوسنگرد، بستان و دیگر نقاط بشتابیم.»

حسن پلارک، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات در همین راستا گفت: در پی صدور بیانیه سردار سلیمانی برای گسیل موکب‌های اربعینی به مناطق سیل‌زده لرستان و خوزستان، هم‌اکنون تعدادی از این موکب‌ها در مناطق تعیین‌شده مستقر شده و خدمات‌دهی خود را آغاز کرده و تعداد دیگری نیز در حال اعزام هستند.

او با بیان اینکه تجربه و نیت خالصانه خادمان و مدیران موکب‌ها پشتوانه خوبی برای بهره‌گیری از این ظرفیت در شرایط بحرانی است، اظهار کرد: از آنجا که این ماموریت در پی شرایط اضطراری و غیرقابل پیش‌بینی‌شده به موکب‌ها سپرده شده است، نیازمند پشتیبانی مردمی هستیم.

به گفته او، این موکب‌ها یک ماه در مناطق سیل‌زده خوزستان و لرستان به هموطنان سیل‌زده خدمات خواهند داد.

پلارک که در جمع اعضای این ستاد سخن می‌گفت، افزود: اگرچه از روزهای آغازین بحران سیل، هموطنان عزیز اقدام به ارسال کمک‌ها به مناطق سیل‌زده کرده‌اند اما به اذعان مسوولان از روز گذشته و در پی صدور بیانیه سردار سلیمانی، شاهد موج جدیدی از کمک‌های مردمی هستیم که نشان‌دهنده اعتماد عمومی به موکب‌های اربعین و خادمان اهل بیت علیهم السلام (ع) است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه قرارگاه شبانه‌روزی به‌منظور مدیریت و هماهنگی بین موکب‌ها و دستگاه‌های مختلف در ستاد بازسازی عتبات عالیات تشکیل شده است، یادآور شد: پس از زلزله ویرانگر سال ۹۶ کرمانشاه نیز موکب‌های اربعین در مناطق زلزله زده مستقر شدند و با طبخ غذای گرم و توزیع میان‌وعده به هموطنان خدمات ارائه کردند.

بنا بر اعلام پلارک، اهدای کمک‌ها به موکب‌های مستقر در مناطق سیل‌زده با شماره‌گیری کد ستاره دویست و سی و سه مربع (#۲۳۳*) و انتخاب گزینه اربعین امکان‌پذیر است.

yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. بازداشت ۲ زن ضارب افغانستانی در شهریار

  2. کشوری که درس عبرت شد!

  3. متولی و حرمت امامزاده!

  4. شمارش معکوس آغاز شد!

  5. با قیمت بنزین چه باید کرد؟!

  6. رویابینی در سیاست خارجی !

  7. سیاست شادکامی و اتفاقات شهریور ۱۴۰۱

  8. جرم «کریمی» فراموش‌شدنی نیست

  9. حق همیشه با سرمایه دار است؟!

  10. نقشه دشمن را کامل نکنید!

  11. عراقچی نقل قول‌های منتسب به رئیس‌جمهور را تکذیب کرد

  12. کارگران مشغول آسیب دیدن‌اند!

  13. بازی تبلیغاتی اسرائیل

  14. اسرائیل؛ از چاله به چاه!

  15. یوسف پزشکیان: به نیویورک نرفتم

  16. حزب الله از نفس نمی افتد

  17. نظرات برگزیده مخاطبان الف: گران‌کردن بنزین راه‌حل مناسبی برای کاهش مصرف نیست/ اروپا باید قدرت ایران را به رسمیت بشناسد

  18. تحلیلی درباره حکم رهبری برای مخبر/ واکنش ظریف به حاشیه‌سازی درباره سخنان پزشکیان

  19. عکسی از بی‌احترامی مقام طالبان در کنفرانس وحدت در تهران

  20. قیمت تمام شده بنزین در کشور چقدر است ؟

  21. خبر وزیر ارتباطات درباره تلاش برای رفع فیلترینگ/ توضیحات مومنی درباره انتخاب استانداران اهل‌سنت

  22. وزیر دفاع: بر بهبود وضعیت خدمتی سربازان متمرکز شده‌ایم

  23. نامه سیدحسن خمینی به سیدحسن نصرالله: مهیای آنم همراهتان باشم

  24. روایت ظریف پیرامون صوتی که از پزشکیان منتشر شد

  25. پیام پزشکیان به پادشاه و ولیعهد عربستان

آخرین عناوین