عراقچی: طرف‌های مقابل اقدامات عملی را برای رفع آثار تحریم‌ها اتخاذ کنند

گروه جهان الف،   3980308154

معاون وزیر خارجه ایران در دیدار همتای روس تصریح کرد: اینک زمان آن فرا رسیده طرف‌های مقابل اقدامات ملموس و عملی را جهت رفع آثار تحریم های آمریکا اتخاذ کنند.

به گزارش فارس، سیدعباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان و ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه در چارچوب رایزنی‌ها و مشورت های مستمر دوجانبه دو کشور، در تهران دیدار و ضمن بررسی اوضاع جاری، بر تقویت همکاری‌های دوجانبه در قالب‌های مختلف، تاکید کردند. 

عراقچی در دیدار با همتای روس خود ضمن ابراز نگرانی از وضعیت اجرای برجام و موانع پیش روی اجرای کامل آن به ویژه ناشی از بازگشت تحریم‌های غیرقانونی آمریکا، بر لزوم همکاری‌های دوجانبه تاکید و اظهار داشت: اینک زمان آن فرا رسیده طرف‌های مقابل اقدامات ملموس و عملی را جهت رفع آثار تحریم های آمریکا اتخاذ کنند. 

معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز با قدردانی از خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران، گفت: روسیه ضمن حمایت از برجام، تلاش خواهد کرد تا شرایط را برای حفظ برجام مهیا سازد.

سرگئی ریابکوف امروز (چهارشنبه) در ادامه رایزنی‌های مستمر ایران و روسیه به تهران سفر و با عراقچی در محل وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

ریابکوف پیش از این پیشنهاد برگزاری فوری نشست کمیسیون مشترک برجام را مطرح کرده بود.

سفارت روسیه در تهران نیز امروز اعلام کرد که در دیدار عراقچی و ریابکوف طیف وسیعی از موضوعات مرتبط با برجام مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته است.

گفتنی است مسائل دوجانبه و موضوعات منطقه نیز از دیگر موارد مورد گفت‌وگوی دو معاون وزیر خارجه بود. سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز اخیرا از پیشنهاد محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران در بغداد مبنی بر آمادگی جمهوری اسلامی برای امضای پیمان عدم تعرض با کشورهای حوزه خلیج فارس استقبال کرده بود.