به گزارش الف به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع ضمن افتتاح خط تولید ذخیره سازهای پیشرفته دفاعی از 8 ذخیرهساز پیشرفته جدید رونمایی کرد.
امیر سرتیپ حاتمی در این مراسم با اشاره به فرارسیدن ایامالله دفاع مقدس و تجلیل از مقام شامخ شهدا بهویژه 1000 شهید صنعت دفاعی اظهار داشت: رونمایی از 8 ذخیرهساز پیشرفته جدید مصداق بارزی از تحقق جهادی اقتصاد مقاومتی در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در رفع وابستگی به بیگانگان، جلوگیری از خروج ارز و تکیه بر توان داخلی توسط فرزندان متعهد و متخصص صنعت دفاعی در مجموعه وزارت دفاع است.
وی با بیان اینکه این محصولات با استفاده از بهروزترین تکنولوژیهای حال حاضر و مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا در حوزه باتریهای نسل جدید طراحی و ساخته شده است از باتری ویژه خودروی تاکتیکی پیشرفته ارس خبر داد و گفت: این باتری با اعمال تغییرات و طراحی جدید قابلیت جریاندهی طولانیمدت را برای خودروی پیشرفته تاکتیکی "ارس" محقق نموده است.
وزیر دفاع در ادامه با اشاره به باتریهای ویژه قایقهای تندرو با گفت: این باتریها علاوه بر مقاومت بسیار بالا در برابر ضربات و شوکهای شدید حاصل از حرکت قایق، از قابلیت جریاندهی جهت راهاندازی موتور و سایر ادوات نصب شده روی قایق برخوردار میباشد. در طراحی این باتری با استفاده از عایقهای پیشرفته خاص، ریزش مواد فعال به صفر رسیده و عمر باتری حدود 50 درصد افزایش یافته است.
امیر سرتیپ حاتمی در تشریح باتری نسل جدید مجهز به شبکههای نگهدارنده مواد فعال موسوم به Power Frame (فنآوری نوین در حوزه تولید شبکههای باتری) اظهار داشت: این فنآوری علاوه بر قابلیت جریاندهی و استارت بسیار مطلوب در دماهای زیر صفر، به علت برخورداری از شبکههای خاص دارای عمر بالاتر (تا 30 درصد) نسبت به باتریهای معمولی است.
وی در توضیح باتریهای نسل جدید با عمر بالاتر خاطرنشان کرد: استفاده از افزودنیهای خاص و پیشرفته و تغییر شرایط فرایندی باعث شده این نوع باتری دارای عمر چرخهای بالاتر بوده و نیاز باتری خودروهای خاص که استارتهای متوالی و در فواصل کم دارند را مرتفع سازد.
وزیر دفاع در ادامه با تشریح باتری خودرویی جدید به عنوان اولین باتری طراحی شده ویژه مناطق گرمسیر کشور تصریح کرد: این نوع باتری با استفاده از آلیاژهای خاص مقاوم به خوردگی و افزودنیهای ویژه و با بهکارگیری آخرین دستاوردهای علمی دنیا تولید شده است.
امیر حاتمی با بیان اینکه این نوع باتری کلیه استانداردهای سختگیرانه آزمون در دمای 75 درجه سانتیگراد را با موفقیت طی نموده است، گفت: این نوع باتری پاسخی به نیاز هموطنان ساکن در مناطق گرم کشور بوده که با عمر بالاتر، زمان تعویض باتری را به حداکثر رسانده است.
وی در این مراسم همچنین از 3 نوع باتری صنعتی مورد مصرف در انواع لیفتراکهای سنگین و فوق سنگین، ساخته متخصصان سازمان توسعه منابع انرژی ودجا در حوزه باتریهای صنعتی رونمایی کرد.