شبکه افق و تبعیض رسانه‌ای؛ چرا اصلاح‌طلبان از صداوسیما سهمی ندارند؟

محمدعلی حبیبی،   3980926115 ۱۰۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۲ تکراری یا غیرقابل انتشار
شبکه افق و تبعیض رسانه‌ای؛ چرا اصلاح‌طلبان از صداوسیما سهمی ندارند؟

عصر روز دوشنبه، شبکه افق، عباس عبدی، تحلیلگر اصلاح‌طلب را به برنامه عصرانه دعوت کرد. موضوع گفت‌وگو با عبدی عملکرد دولت و لیست امید در مجلس بود. اما گفت‌وگو تا حدود زیادی و به شکل ناخوشایندی به جلسه محاکمه عبدی و اصلاح‌طلبان تبدیل شد. مجری این برنامه نیز چندین و چندبار در میان حرف‌های مهمان پرید و نگذاشت عبدی سخنانش را کامل کند.

در اینجا با موضوع این گفت‌وگو یعنی ضرورت پاسخگویی اصلاح‌طلبان درباره عملکرد دولت کاری نداریم اما آنچه در این گفت‌وگو مخاطب را آزار می‌داد برخورد آشکار جناحی این برنامه و ضعف مجری( نه دراصل پرسشها) در نحوه طرح سوالات و اداره مصاحبه بود. مسئله‌ای که متاسفانه در  اغلب برنامه‌های سیاسی و خبری شبکه افق قابل رویت است و ظاهرا مجری محترم برنامه نیز ابایی در این امر نداشت و صراحتا نشان می داد که شبکه افق به بلندگوی گروهی از اصولگرایان تبدیل شده است، امری که طبیعتا ناقض عدالت رسانه‌ای رادیو و تلویزیون ملی است.

در کشور ما رادیو و تلویزیون خصوصی وجود ندارد بنابراین صداوسیما باید نظرات جناح‌های مختلف سیاسی درون نظام را پوشش دهد. اما آنچه در شبکه افق شاهد آن هستیم چیز دیگری است.

ممکن است مسئولین این شبکه مدعی شوند نظرات مردم را بیان می‌کنند. در اینکه مردم در حال حاضر از عملکرد دولت و مجلس ناراضی هستند هیچ شکی نیست اما پرسشی که مسوولان این شبکه باید پاسخ دهند این است که آیا مردم فقط از دولت، مجلس و شهرداری ناراضی هستند؟ در اینجاست که رویکرد شبکه افق خود را نمایان می‌کند. 

طبیعی است که در برابر چنین رویکرد آشکار یکسویه ای اصلاح طلبان و دیگر جریان های سیاسی نیز  خواستار یک شبکه تلویزیونی با مدل افق باشند چرا که صدا و سیما برای تولیدات شبکه افق  هزینه‌ای نمی‌کند و در حقیقت این شبکه برون‌سپاری شده است. چرا صدا و سیما با همین روش یک شبکه را در اختیار اصلاح‌طلبان و دیگران قرار ندهد تا نظرات و ایده‌هایشان را برای مردم مطرح کنند؟! 

باید بپذیریم که اصلاح‌طلبان بخش‌هایی از مردم را نمایندگی می‌کنند و اگر خواهان مشارکت مردم در سیاست هستیم باید به این بخش از مردم و نمایندگانشان هم تریبون دهیم و البته همه می‌دانند که کنش سیاسی در یک نظام با پذیرش آن نظام انجام می‌شود و بسیاری از اصلاح‌طلبان نیز به نظام، ولایت فقیه و شخص رهبری اعتقاد دارند بنابراین چنین توقعی نامعقول به نظر نمی رسد.

با این استدلال سطح ماجرا را می توان بالاتر از  اصلاح طلبان هم برد. برخی چهره ها و فعالان و تحلیلگران سیاسی وجود دارند که شاید کاملا به تمامی آموزه ها و رویکردهای سیاسی نظام مستقر هم معتقد نباشند اما در دفاع از کشور در مقابل بیگانگان و سودای پیشرفت کشور  مواضع درست و اصولی دارند که می‌توان از نظرات آنان هم استفاده کرد.

دیدگاه کاربران

ناشناس۱۲۴۴۸۵۰۰۰:۱۰:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۲۷
همه تفکرات سیاسی باید در تلویزیون با هم بحث منطقی کنند تا حقیقت مشخص بشه. بایکوت کردن موجب افزایش محبوبیت کاذب میشه.
ناشناس۱۲۴۵۱۴۶۰۹:۰۷:۴۵ ۱۳۹۸/۹/۲۷
اصلاح طلبان خیلی رسانه های زیادی دارن در همه جا حتی خارج از ایران
ناشناس۱۲۴۵۲۵۸۱۰:۲۴:۰۷ ۱۳۹۸/۹/۲۷
دقیقا یادمون نمیره کدوم شبکه ها نزدیک انتخابات مردم رو از گزینه اصولگراها میترسوندن تا گزینه اصلاح طلبا رای بیاره
ناشناس۱۲۴۵۳۵۵۱۱:۲۱:۳۴ ۱۳۹۸/۹/۲۷
درست فرمودید آمدنیوز هم در انتخابات از روحانی حمایت می کرد.
ناشناس۱۲۴۵۲۷۸۱۰:۳۸:۵۵ ۱۳۹۸/۹/۲۷
حالا شما مثلا اشتباه یک مجری را به کل صداوسیما تعمیم نده.
ناشناس۱۲۴۵۴۱۶۱۱:۵۱:۲۶ ۱۳۹۸/۹/۲۷
منافع ملی ما با اصلاحات تامین نمی شود قراردادهای خسارت بار کرسنت و توتال و استات اویل و سعدآباد و ژنو و برجام نافرجام و فروختن دریای خزر دستاورد !!! دولت های اصلاح طلب است.
ناشناس۱۲۴۵۶۶۱۱۴:۱۳:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۲۷
دقیقا همینطوره، وقتی هم کسی از اصلاح طلبان به خاطر همین مواردی که ذکر کردید و هزاران مورد دیگر که ذکر نکردید جواب می خواد امثال نویسنده این مقاله فریاد واویلا و تظلم خواهی سر می دهند با همین بهانه دروغین و نخ نما شده که ما رسانه نداریم و ...
سیامک۱۲۴۵۳۶۴۱۱:۲۷:۱۹ ۱۳۹۸/۹/۲۷
کدوم کشور میاد تو رسانه حاکمیتی خودش به اونایی که تو این مملکت کودتا کردند و میکنند و خواهند کرد تریبون بده؟!!؟!؟!؟ بعد اصلاح طلبان که از روزنامه کاغذی تا سایتهای خبری و شبکه‌های ماهواره‌ای مثل بی‌بی‌سی و صدای آمریکا تریبون دارند!
ناشناس۱۲۴۵۴۴۵۱۲:۱۶:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۲۷
غیر از تفکر دانشگاه امام صادق هیچ کس از تلویزیون سهمی ندارد، از اینرو عادل فردوسی پور با موفقیتی بی سابقه و چشمگیری که از خود در برنامه نود نشان داد چون شبانه اقای فروغی ایشان را برنتابید باید می رفت ، و رفت. اقای الف انصاف را رعایت کن اینجانب سخنگوی اصلاحات نیستم، بلکه خود را اصولگرا می دانم ولیکن فی الحال ابدا تلویزیون نگاه نمی کنم،
ناشناس۱۲۴۴۸۵۶۰۰:۱۳:۴۳ ۱۳۹۸/۹/۲۷
چون که اصلاح طلب خواهان اشوب
ناشناس۱۲۴۴۸۶۴۰۰:۲۵:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۲۷
برخورد مجری خیلی بی ادبانه بود
ناشناس۱۲۴۵۱۸۴۰۹:۳۲:۳۷ ۱۳۹۸/۹/۲۷
یعنی شما تلویزیون می‌بینید اون هم افق!!!!!!!!!
ناشناس۱۲۴۵۳۶۵۱۱:۲۷:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۲۷
اتفاقا همیشه تلویزیون می بینم انگار شما مردم عادی رو با سخنگوی جریانات سیاسی اشتباه گرفتید از کجا می دونی من چی می بینم؟
محمد۱۲۴۵۶۰۱۱۳:۴۵:۱۹ ۱۳۹۸/۹/۲۷
نه تلویزیون نگاه نمیکنم ولی از طریق اینترنت برنامه هایی که لازم باشه رو تماشا میکنم
محمد قاسمی۱۲۴۴۸۷۷۰۰:۳۷:۱۴ ۱۳۹۸/۹/۲۷
متاسفانه اینکه اصلاحات در صدا و سیما سهمی داشته باشد هم جزئی از یک تبعیض بزرگتر و سهم بندی تبلیغات است واقع امر این است که مردم تقریبا هیچ سهمی در صدا و سیما ندارند ولو احزاب همگی سهمی داشته باشند سخن بنده این است سیاسیون نماینده مردم نیستند. هیچکدامشان... صدای مردم هیچگاه واقعا پخش نشده و پخش نخواهد شد
ناشناس۱۲۴۵۳۷۴۱۱:۳۱:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۲۷
اصلاح طلبان در سال 88 اثبات کردند که اپوزیسیون نظام هستن و حمایت رسانه های غربی از جمله بی بی سی رسانه روباه پیر از اصلاحات موید این ادعاست.
طوسي۱۲۴۵۵۷۳۱۳:۳۵:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۲۷
اصلاحطلبان سربازان اين نظامند و درجه ولايتمداري انها از همه بالاتر است فقط وظيفه شان فحش خوردن است واين وظيفه شان را به احسن ترين شكل ممكن اجرا مي كنند
ناشناس۱۲۴۵۶۷۷۱۴:۲۵:۵۲ ۱۳۹۸/۹/۲۷
احسنت به بصیرت شما نتیجه میگیریم هر دو جناح یک هدف دارن
ناشناس۱۲۴۵۷۵۱۱۵:۰۹:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۲۷
مردم واقعا فهیم شدند و گول جناح بندی ها رو نمیخورند
ناشناس۱۲۴۵۷۱۴۱۴:۵۳:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۲۷
احسنت و رحمت به شیری که خوردید
حبیب۱۲۴۴۸۸۵۰۰:۵۱:۱۵ ۱۳۹۸/۹/۲۷
آیا فقط اصلاح طلب و اصولگرا حق دارند؟ چرا اساتید دانشگاه منتقدین احزاب ایران منتقدان حق سخن ندارند چرا امام خمینی مستضعفین را مهم میدانست خوب یه شبکه بدین مستضعفین حرف بزنن اگه کار اصلاح نشد!اگه پر بیننده نبود اگه به اصول انقلاب بر نگشتیم
ناشناس۱۲۴۵۵۳۱۱۳:۱۰:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۲۷
اول بگذار قانون بنویسند و مستضعف را تعریف کنند، بعد کسانیکه تعریف شامل حالشان شد صلاحیت داشتن لقب مستضعف را اخذ کنند، به طور موازی زیرساخت های شبکه تقدیم شده به ایشان نیز فراهم گردد و در نهایت در راستای پیروی از خط امام مستضعفین نیز دارای تریبون خواهند شد.
ناشناس۱۲۴۵۵۸۶۱۳:۳۸:۲۹ ۱۳۹۸/۹/۲۷
اول تعریف مستضف را مشخص کنید بعد دنبال شبکه باشید
ناشناس۱۲۴۴۸۸۸۰۰:۵۵:۲۵ ۱۳۹۸/۹/۲۷
به عنوان یک ایرانی که در رای دادن اصول گرایان را به اصلاح طلبان ترجیح میدهم با دادن یک شبکه به اصلاح طلبان و یک شبکه هم به مستقلین کاملا موافق هستم، گامی در جهت عدالت هست و کاری بسیار زیبا همه با هر تفکری فرزندان این کشور هستن و نباید عده ای را از مردم جدا کنیم
ناشناس۱۲۴۴۹۰۲۰۱:۱۶:۰۶ ۱۳۹۸/۹/۲۷
نترس کم کم داده می شود در ضمن الان که گفتی رفتم نگاه کردم و زیاد می پرید وسط و مثلا می خواست عقده گشایی کند از جریان اصلاح طلب .البته مجری مقصر نیست و اقای عبدی هم با ارامش کامل خوب خودش را کنترل می کرد و جواب رد گم کنی میداد و طفره می رفت از سوالات مهم
ناشناس۱۲۴۴۹۰۵۰۱:۱۹:۴۲ ۱۳۹۸/۹/۲۷
يكي از عوامل اصلي بدبين كردن و موجب ريزش اعتماد ملي به نظام همين صدا و سيماي كشورمان است كه شايد به نيت حفظ نظام ، اما كارهايش برضد نظام نتيجه داده است .
ناشناس۱۲۴۴۹۴۰۰۲:۲۰:۵۶ ۱۳۹۸/۹/۲۷
قصه اصلاح طلبی به سر رسید شما هنوز دنبال اینین که چرا تریبون ندارن؟
ن نیکخواه۱۲۴۵۱۴۷۰۹:۰۷:۵۰ ۱۳۹۸/۹/۲۷
قصه انحصار طلبی چی ؟؟؟؟
ناشناس۱۲۴۵۲۴۱۱۰:۰۷:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۲۷
اتفاقا مردم ما روز به روز اصلاح طلبتر می شوند و می فهمند که اصلاحات زیادی باید صورت بگیرد
ناشناس۱۲۴۵۳۵۷۱۱:۲۳:۵۴ ۱۳۹۸/۹/۲۷
منافع ملی ما با اصلاحات تامین نمی شود پذیرش 11 درصدی سهم ایران از دریای خزر در دولت اصلاحات اتفاق افتاد و در دولت روحانی قطعی شد.
قمی۱۲۴۵۵۸۱۱۳:۳۶:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۲۷
اگر شما دولت احمدی نژاد را دولت اصلاحات بدانید بله من خودم در فروگاه شاهد امدن پوتین برای قضیه دریای خزر بودم
ناشناس۱۲۴۶۱۳۹۲۰:۲۲:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۲۷
مذاکرات ایران و کشورهای ساحلی دریای خزر و پذیرش سهم 11 درصدی ایران به دولت اصلاحات بر می گردد اگر باور نداری یک سرچ ساده بکن.
ناشناس۱۲۴۵۳۱۱۱۰:۵۴:۳۰ ۱۳۹۸/۹/۲۷
دقیقا. اصلاحات فقط یه سرابه.
فرزانه۱۲۴۴۹۴۱۰۲:۲۲:۵۶ ۱۳۹۸/۹/۲۷
همه شبکه های صدا و سیما مال اصلاح طلبانه حالا مثلا چی میشه یه شبکه مال اونا نباشه
ناشناس۱۲۴۵۵۷۹۱۳:۳۶:۴۸ ۱۳۹۸/۹/۲۷
فرزانه خانم! از همه شبکه ها فقط يه شبکه مثال بزن.
ناشناس۱۲۴۴۹۵۲۰۲:۵۶:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۲۷
آفرین چه زیبا
عمران۱۲۴۴۹۶۰۰۴:۰۷:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۲۷
نویسنده محترم! شما میگویید صدا و سیما که مبتنی بر منابع کل کشور است باید نظرات جناحهای «درون» نظام را پوشش دهد. خوب شبکه افق هم با همین نگاه فقط یک جناح درون نظام میبیند! بنابراین اصلا حقی احساس نمیکنند برای «کل» افراد کشور! کسی که خارج از نظام است، اپوزسیون است، با اینکه بخشی از کشور ایران است، اما نباید پوشش داده شود! حالا شما باید کلی زحمت بکشی که به او بقبولانی فلان و بهمان بخشی از نظام است، پوشش بده!
ناشناس۱۲۴۴۹۶۸۰۶:۲۴:۰۹ ۱۳۹۸/۹/۲۷
آیا همین حرف ها رو در مورد احمدی نژاد و بدنه قوی اجتماعی که دارد هم می زنید که هم توسط اصلاح طلبان و هم اصولگرایان سانسور و بایکوت رسانه ای شده اند، یا این حرفها جنگ زرگری است برای سهم خواهی بیشتر.
ناشناس۱۲۴۴۹۷۷۰۶:۳۸:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۲۷
البته یک نکته خوب داشت که توجه نشده بهش اینکه مجری ریاکار نبود و صادقانه برخورد کرد. برنامه خوبی بود.
ناشناس۱۲۴۵۴۳۷۱۲:۰۸:۵۹ ۱۳۹۸/۹/۲۷
صادقانه بودن با بی ادب بودن فرق داره کلا اجازه نمیداد مهمان حرفشو بزنه به بازجویی بیشتر شبیه بود ولی من بیشتر تعجبم از مهمان بود که ترک نکرد جلسه رو
رضا۱۲۴۴۹۸۷۰۶:۵۶:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۲۷
با سلام مطلب این نوشته خیلی یکطرفه است. در غلب تجمعات و تحلیلهای اصلاح طلبان، شعارها و حرفهای ضد اسلام، ضد قانون اساسی و پررنگ کردن گسلهای قومیتی و ... هویداست در بیانیه های سران آنها جمهوری اسلامی سرکوبگر و از رژیم شاه بدتر است آیا تریبون به اینها دادن حرام نیست؟
امیر حسین سلطان/تهران۱۲۴۴۹۹۱۰۷:۰۵:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۲۷
متاسفانه این رویکرد گروهی و جناحی خاص شبکه افق نیست بلکه سالهاست به رویه ثابت و تعدیل ناپذیر کل شبکه های رادیویی و تلویزیونی رسانه ملی تعمیم یافته و جاری و ساری است. من بارها در تماس با بخش های مختلف و مشخصا روابط عمومی صدا و سیما به صراحت از اینکه متاسفانه اینگونه رویکرد و عملکرد بخش سیاسی و خبری صدا و سیما حتی زحمات و تلاش ها و کارکرد نسبتا قابل قبول سایر بخش های صدا و سیما را هم به شدت تحت الشعاع خودش قرار داده است شدیدا اعتراض و گلایه نموده ام اما کو گوش شنوا؟! باز هم باید اذعان کنم الحق و الانصاف در مقایسه با سایر سازمان ها زحمتکش ترین و شریف ترین افراد اکثرا در روابط عمومی صدا و سیما - شماره 162(باستثنای افراد معدودی) 24 ساعته در حال دریافت و ثبت و ضبط پیام های مخاطبان هستند اما صدافسوس که این پیام های دریافتی انگار از یک مراحلی به بالاتر همگی دود می شوند و باد هوا! و این ضرب المثل معروف عینیت پیدا می کند که: نرود میخ آهنین در سنگ! - با سپاس/ شنونده پروپاقرص قدیمی رادیو
ناشناس۱۲۴۴۹۹۵۰۷:۱۶:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۲۷
حرف حق تلخه با اصلاحات مخالفم ولی نظر نویسنده درسته
ناشناس۱۲۴۵۰۰۶۰۷:۳۳:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۲۷
رفتار مجری در این مصاحبه اوج بی ادبی و نگاه از بالا به پایین بود.
ناشناس۱۲۴۵۰۰۸۰۷:۳۵:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۲۷
یک کلمه حرف حساب.
ناشناس۱۲۴۵۰۰۹۰۷:۳۷:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۲۷
رفتار مجری با آقای عبدی فاجعه بود که البته به دلیل کم سوادی آشکار مجری در مقابل متانت و آرامش آقای عبدی دقیقا نتیجه ای واژگون برای افق به ارمغان آورد
ناشناس۱۲۴۵۳۸۶۱۱:۳۴:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۲۷
اصلاح طلبان از جمله عباس عبدی و معصومه ابتکار و حمید ابوطالبی و اصغرزاده و غیره باید در مورد بالارفتن از دیوار سفارت امریکا که باعث تحریم های اولیه بر علیه ایران شد پاسخگو باشند.
ناشناس۱۲۴۵۰۲۶۰۷:۵۰:۴۲ ۱۳۹۸/۹/۲۷
اتفاقا من این برنامه رو دیدم. عبدی بدجوری سفسطه میکرد. تناقض گویی محض بود حرفاش. البته مجری هم کلا تو حرفاش بود
محمد.س۱۲۴۵۰۵۴۰۸:۰۹:۰۱ ۱۳۹۸/۹/۲۷
متآسفانه صداو سیما با این سیاستهاش که سالهاست ادامه داره ، به طور کلی خودش رو از مرجعیت خبری و بی طرفی به طرز وحشتناکی ساقط کرده. ا با کما ل تآسف شبکه افق که قرار بود شبکه انقلاب باشه ، تنزل وحشتناکی پیدا کرده به شبکه پایداری ها.
ناشناس۱۲۴۵۰۶۴۰۸:۱۸:۳۵ ۱۳۹۸/۹/۲۷
چون اصلاح طلبها معمولاَ ساختار شکن هستند لذا نباید در چنین برنامه هایی حضور داشته باشند! بعد از دوم خرداد انقلاب را به طور جدی زیر سوال بردند. ای کاش دلسوزانه به نظام منتقد بودند. در یک کلام فقط دنبال رای و قدرتند.
ناشناس۱۲۴۵۰۷۳۰۸:۲۴:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۲۷
ببخشید بنظر میرسه بیشتر لفاظی شده. لیبرال ها در نظام جایی ندارن. در مناظره و کرسی های آزاد اندیشی میتونن باشن اما در مسئولیت ها نباید باشن. الان هم بنظر میرسه بخش مهمی از این مشکلات بواسطه اینها ایجاد شده. دولت و اقتصاد بنظر میرسه بشدت سالها دست این قشر بوده. الان باید لیبرال ها که بخشیشون بشن اصلاحطلب ها محاکمه بشن.
مهران۱۲۴۵۰۷۵۰۸:۲۴:۵۷ ۱۳۹۸/۹/۲۷
شبکه افق مخصوصا برنامه های یامین پور و ... بارها اصلاح طلبان رو دعوت کردن اما خیلی هاشون جرات حضور پیدا نکردن چون امثال یامین پور مجری ای نیستند بشینند و فقط سر تکون بدن بلکه بدجوری به چالش میکشن اون افرادیکه حضور پیدا میکنند
ناشناس۱۲۴۵۵۹۵۱۳:۴۱:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۲۷
مهران خان! عبدی مهمان شما بود. شما به عنوان ميزبان چه کرديد با ميهمان. يک بی ادبی تمام عيار.
ارش۱۲۴۵۹۵۰۱۷:۰۱:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۲۷
به چالش کشیدن با بی ادبی متفاوت هست
ناشناس۱۲۴۵۰۹۷۰۸:۳۹:۰۶ ۱۳۹۸/۹/۲۷
اصلاح طلبها و آقای عبدی فقط فرار رو به جلو و فرا فکنی و وعده های دروغین و پوشالی رو دوست دارند. 6 سال همه ارکان اجرایی مملکت دست شونه بسه دیگه.
ناشناس۱۲۴۵۱۰۴۰۸:۴۳:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۲۷
اصلاح طلبها دولت و مجلس و شورای شهر و به اضافه کل شبکه های صدا و سیما به جز افق دستشونه. به نظرم این یه شبکه رو هم بدیم که کل مللکت رو بزنن گل و بلبل کنن دیگه
ناشناس۱۲۴۵۳۴۱۱۱:۱۵:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۲۷
ببخشید شما ایران زندگی می کنید؟
سید امین۱۲۴۵۴۸۲۱۲:۵۱:۱۹ ۱۳۹۸/۹/۲۷
آفرین
ناشناس۱۲۴۵۱۱۳۰۸:۴۷:۲۸ ۱۳۹۸/۹/۲۷
احسنت اول که تیتر رو دیدم گفتم حتما نیش و کنایه ای درکاره و لابد حضور عبدی در این برنامه رو دلیلی بر اثبات حضور طیف های مختلف در سیما میدونید بارک الله بارک الله
ناشناس۱۲۴۵۱۱۷۰۸:۴۸:۳۴ ۱۳۹۸/۹/۲۷
چرا سهمی ندارند؟!!! برای اینکه هر وقت دعوت میشن تشریف نمیارن
ناشناس۱۲۴۵۱۲۹۰۸:۵۶:۴۱ ۱۳۹۸/۹/۲۷
آفرین به سایت الف که با اینکه اصولگراست ولی بالاخره این حقیقت که صدا وسیما تریبون اصولگراهاست رو قبول کرد
ناشناس۱۲۴۵۱۳۰۰۸:۵۷:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۲۷
وضعیت فعلی کشور نتیجه ی نفس کشیدن همین اصلاح طلبان است.
ناشناس۱۲۴۵۱۳۳۰۸:۵۹:۵۱ ۱۳۹۸/۹/۲۷
نویسنده محترم، اولا دست از واژه های مثال اوصولگرایی بردارید.هر کسی فرضاً در برابر یک اصلاح طلب قرار گرفت، الزاماً به معنی حضور و پذیرش چارت سیاسی و منش اصولگرایی نیست. این نوع دیدگاه هست که مردمو هم بد بخت کرده. هرکسی مخالف نظر گفت، الزاماً در تیم دشمن شما نیست! دوما، ایشون، آقای خرازی و بسیاری از دانه های ریز و درشت اومدن و حرف زدن.حالا مجری حال گرفته یا نگرفته، تریبون داشتند. میخواستین حلوا حلوا حتماً بشن؟ کاری به چپ و راست ندارم، ولی استاد جنگ روانی و دروغ هستند بیشتر این سیاسیون. طرف بهش میگن چرا با این همه تجربه نفهمیدید دارید حمایت اشتباه میکنید، وقتی بر میگرده میگه به مجری که وقتی من قد شما بودم توی جبهه بودم، یعنی چه؟این جواب هست؟ اون موقع که بنفش بازی گرفته بودن و حرفی کسی توی گوششون نمیرفت چی. ول کنید، اینها بدترین ضربه هارو به کشور زدن و میزنند. با جو سازی ها و کارهاشون.فقط از یه نظر شاید نماینده بعضی مردم باشند، اون هم به صرف معترض بودن دائمی و انتقاد به همه چی! حتی خودشون!
حسین۱۲۴۵۱۳۴۰۹:۰۰:۴۹ ۱۳۹۸/۹/۲۷
سایت الف گاهی اوقات چیزهایی می نویسه که آدم فکر می کنه نکنه از اصول انقلاب و راه شهداء داره فرار می کنه. هیهات من الذله
ناشناس۱۲۴۵۵۶۵۱۳:۲۹:۵۲ ۱۳۹۸/۹/۲۷
اصلاح طلبان به لحاظ فکری و اعتقادی 180 درجه با آرمان های امام خمینی(ره) زاویه دارند و جای تعجب است که سایت الف این را نمی داند.
محمد۱۲۴۵۱۳۵۰۹:۰۰:۵۸ ۱۳۹۸/۹/۲۷
تصور می کنم شما حرف بی ربطی را مطرح می کنید در این برنامه یک تحلیل گر قدیمی ومدعی اصلاح طلب دعوت شده وباید خبر نگار او را مورد سئوال قرار دهد اگر از جناح مقابل هم فردی حضور داشت باید رعایت بی طرفی را می کرد ولی ایشان (عبدی) خودش نماینده اصلاح طلبان است
محمدعلی۱۲۴۵۱۴۰۰۹:۰۳:۲۴ ۱۳۹۸/۹/۲۷
نخیر... تیتری از روی غرض ۴۱ سال از انقلاب میگذرد و این تازه آغاز کار یک شبکه ای ایست که میخواهد صدا و سیمای انقلاب و جمهوری اسلامی ایران باشد... خیلی دیر به ما رسید....
ناشناس۱۲۴۵۱۵۱۰۹:۱۰:۰۵ ۱۳۹۸/۹/۲۷
رسانه های شخصی هم در کنار رسانه ملی هم باید شروع بکار کنند مثل ماهواره که همه در خانه هایمان داریم.مهمان برنامه برای 80 میلیون داره صحبت میکنه اونوقت مجری فکر میکنه تنها برای اون صحبت مکنه.مجری های کشور از اون ظرفیت بالای سواد برخوردار نیستندکه چطوری در برابر مهمان در برنامه رفتار کنند.متاسفانه یا جبهه گیری یا سرکوب و یا اجازه صحبت نمیدهند.با تشکر
ناشناس۱۲۴۵۱۶۸۰۹:۲۲:۲۱ ۱۳۹۸/۹/۲۷
کاش به جای اصلاح طلبان و اصولگراها، مردم ذره ای در صدا و سیما حق و سهمی داشتند....
صمصام۱۲۴۵۱۷۹۰۹:۲۹:۰۳ ۱۳۹۸/۹/۲۷
سلام بر الف در مورد اینکه شبکه افق برای چه تشکیل شد و درست عمل میکند یا نه کاری ندارم اما دو سوال دارم که بهتر است نویسنده و الف جواب بدهند و بگویند حق چیه ۱‌- اصلاح طلبان لیست خودشون فروختن و هر نفر پول بیشتر میداد وارد لیست میشد در حالی که در زمان انتخابات افراد صاحب نامی داشتند و این لیست با تخریب دیگران (مانند احمد توکلی) وارد مجلس شد و هیچ کار مفیدی انجام ندادند و افتضاح به بار اوردند ۲‌-از روحانی با سیاه کردن رییسی و وعده دروغ حمایت تمام کردند. ۳-برای افتضاحی که دولت مجلس به بار اوردند امروز حتی همه را زیر سوال میبرند و میگویند مجلس اختیاری ندارد و دولت اقتصاد دستش نیست و همین اقای عبدی قصد فرار دارن و دیگران را به جای پاسخگویی متهم میکنن اقای نویسند بودن در اردوگاه اصلاح طلبان و اصول گرایان یعنی کاظم جلالی شدن و... یعنی ندیدن حق. میخواهی بگویی من از حزب اللهی ها انتقاد دارم و... لطفا پاسخ دهید نگوید بگو بذارن حرف بزنن . اقای نویسنده انگار ایران نیست و فرار اصلاح طلبان از پاسخگویی را نمی‌بیند یادش بیاد زمان احمدی نژاد را ....
ناشناس۱۲۴۵۱۸۵۰۹:۳۴:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۲۷
اینکه مجریان صدا وسیما فاصله پیگیری و گستاخی را رعایت نمی کنند یک طرف اینکه این رفتار جامعه اسلامی را از اخلاق دور می کند موضوع بسیار قابل توجهی است.
ناشناس۱۲۴۵۱۸۷۰۹:۳۵:۱۲ ۱۳۹۸/۹/۲۷
اصلاح طلبها به اندازه کافی رسانه دارند و دروغ های مداومشون در این سالها برای همه مشخصه.
ناشناس۱۲۴۵۱۹۱۰۹:۳۹:۲۰ ۱۳۹۸/۹/۲۷
باز کسی گفت بالای چشم باصطلاح اطلاح طلبان ابروست؛ به تریج قبایشان برخورد!
sahatabar۱۲۴۵۲۰۳۰۹:۴۸:۱۱ ۱۳۹۸/۹/۲۷
همه سلایق و علایق سیاسی به رسمیت شناخته‌شده در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باید متناسب با ظرفیت و جایگاه‎شان از امکانات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای بیان عقاید خود استفاده کنند. در ضمن باید حرمت مهمان دعوت‌شده توسط مجریان عزیز نیز حفظ شود. عقیده و شعار من این است: اصلاح‌طلب واقعی اصول‌گرا است و اصول‌گرای واقعی نیز اصلاح‎طلب است.
دلارام۱۲۴۵۲۰۶۰۹:۴۸:۲۷ ۱۳۹۸/۹/۲۷
عبدی رویکرد کلی شبکه افق را میدونست حتما خودشوبرای سوال چالشی اماده کرده بود.حالا 17 شبکه ازصبح تاشب دارند روحانی وجهانگیری وربیعی نشون میدن بذارین یک شبکه دست بچه حزب اللهی ها باشه.اگه روحانی برای برنامه جهان ارا وثریا و.....بودجه صدا وسیما رو کم نمیکرد وکمی تحمل انتقاد داشت نیازی نبود انقلابی ها به یک جزیره تبعید بشن
ناشناس۱۲۴۵۲۲۹۰۹:۵۸:۳۳ ۱۳۹۸/۹/۲۷
اصلاح طلب ها همین بلای گرانی و بی ارزش کردن پول را که اصلاح کردن هفت پشت ملت را بس است اصلاح طلب یعنی طلبکار مردم یعنی خانه خراب کن ...
ناشناس۱۲۴۵۲۵۲۱۰:۱۷:۴۷ ۱۳۹۸/۹/۲۷
عبدی یه حرفی میزد 10 ثانیه بعد تکذیب میکرد میگفت من نگفتم
فرحناد۱۲۴۵۲۵۳۱۰:۱۹:۰۵ ۱۳۹۸/۹/۲۷
به نظر میرسد ایجاد شبکه های خصوصی با مقررات لازم میتواند خیلی از مسایل و معضلات متعدد را برطرف نماید .
ناشناس۱۲۴۵۲۶۸۱۰:۳۳:۴۴ ۱۳۹۸/۹/۲۷
الان هم که اوردنش تو تلویزیون به خاطر شوی انتخابات است!
ناشناس۱۲۴۵۲۷۳۱۰:۳۵:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۲۷
اخه كى أفق نگاه ميكنه ؟ اگه اصولى ها ده تا شبكه مثل أفق داشته باشند باز هم تماشا گرانشون فقط خودشون هستند ولى إصلاح طلبها در عِوَض جامعه رو دارن
علی۱۲۴۵۲۷۵۱۰:۳۶:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۲۷
هر دو طیف سیاسی مسولیت این شرایط سخت بر زندگی مردم را بر عهده دارند . دیگه از حرف شنیدن خسته شدیم .
ناشناس۱۲۴۵۲۹۵۱۰:۴۸:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۲۷
عدالت رسانه ای!!!! دوستان الف واقعا شما به عدالت رسانه ای معتقدید یا می خواهید نانی به اصلاحات قرض دهید تا در جای دیگری بستانید؟؟ چگونه است در طول این همه سال از نود و دو به بعد بارها در برنامه های مختلف صدا و سیما در غیاب احمدی نژاد افراد دعوت شده اند و از آنها در مورد وی سئوال و وی را به بدترین وجه به اسم نواخته اند و شما یک بار هم صدایتان برای عدالت رسانه ای بلند نشد؟؟ آیا پرسیدن سئوال های چالشی از مهمان توهین است؟؟ شما می خواهید افراد بیایند در تلویزیون و تریبونی یک طرفه داشته باشند تا هر چه دل تنگشان می خواهد بگویند و بروند و کسی از آنها چالشی سئوال نپرسد . البته این وقتی است که شما با آنها مشکل نداشته باشید والا هم حمله به آنانی که شما نمی پسندید هم مباح و هم واجب است و اصولا نه از حمله به آنان در صدا و سیما ناراحت می شود ونه در دیگر رسانه ها و جریان احمدی نژاد شاقول مناسبی برای درست آزمایی اعتقاد شما به عدالت رسانه ای است کاری به درست و غلط رویه وی ندارم ولی عدالت رسانه ایتان چرا باید به جناح و خطوی تعلق بگیرد که شما با آنها رابطه دوستی و همکاری داشته اید و هر که دوست شما نیست نباید نصیبی از این عدالت رسانه ای شما بهره ببرد؟؟ چگونه است در رسانه های مختلف یک بار هم به آنان اجازه دفاع از خود را نداده اید اما معتقدید نباید با افراد اصلاح طلب و اصولگری مورد علاقه شما سئوال و پرسش چالشی کرد و گذاشت طرف مصاحبه هر جور دلش می خواهد ماله کشی کند؟؟
ناشناس۱۲۴۵۳۲۱۱۰:۵۹:۰۰ ۱۳۹۸/۹/۲۷
سلام اصلاح طلب ، اصول گرا ، راست ، چپ ، پایداری ، مردمی همش حرفه ما کسانی مثل شهید رجایی و... می خواهیم که خودشون درد کشیده باشند و مردم را درک کنند فعلا که هیچکدام از این گروه ها روسفید از کار در نیامدند
SMAH1۱۲۴۵۳۳۵۱۱:۱۰:۴۷ ۱۳۹۸/۹/۲۷
من توی نت گشتم و پیدا کردمش البته خیلی کوتاه دیدم.توی حرف پریدن مشکل داره.ولی وقتی مهمان داره با زیرکی حرف رو عوض می کنه به نظرتون مجری باید چکار کنه؟ مثلا مجری میگه عنوان مقاله اینه،مهمان میگه این حق سردبیره که عنوان بگذاره و منظور من از متن مقاله این نیست؟!!! یعنی مسئولیت رو گردن هم می اندازند.
عبداله۱۲۴۵۳۳۸۱۱:۱۱:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۲۷
سلام اگه همون اول چند تا مفسد اقتصادی و اختلاسگر را اعدام می کردند کار به اینجا کشیده نمی شد...
ناشناس۱۲۴۵۳۳۹۱۱:۱۳:۳۱ ۱۳۹۸/۹/۲۷
باید بپذیریم که اصلاح‌طلبان بخش‌هایی از مردم را نمایندگی می‌کنند؟!
مهدی۱۲۴۵۳۴۹۱۱:۱۷:۳۲ ۱۳۹۸/۹/۲۷
با سلام به نظر بنده اوج بی احترامی یک مجری در تلویزیون در مصاحبه با عباس عبدی آشکار بود.بنده از منتقدان سرسخت اصلاح طلبان هستم و از بینندگان برنامه عصرانه ولی مصاحبه عباس عبدی بی شک تبدیل به محاکمه شده بود و گستاخی و بی پروایی مجری برنامه نشان از هدفمندی این مورد داشت. البته بی تردید باید اصلاح طلبان پاسخگوی وضع امروز باشند ولی بی شک اصولگرایان هم باید پاسخگوی مشکلات دوران احمدی نژاد باشند. اگر قرار است در تلویزیون شبکه ای مختص به گفتمان اصولگرایی یا به قول خودشان انقلاب باشد.باید شبکه ای مختص به دولت باشد.همانند ایرنا.با تغییر دولت ها نیز رویکرد آن شبکه تغییر می کند و همچنین شبکه ای برای گفتمان آزاد احزاب و گروه های قانونی در کشور
عبدالحسین۱۲۴۵۳۷۱۱۱:۲۹:۲۶ ۱۳۹۸/۹/۲۷
مولای من یا صاحب الزمان وقت است که از چهره ی خود پرده گشایی // تا چند خوریم ،غم شبهای جدایی
ناشناس۱۲۴۵۳۷۶۱۱:۳۱:۴۷ ۱۳۹۸/۹/۲۷
دوباره نزدیک انتخابات شد
ناشناس۱۲۴۵۴۱۴۱۱:۵۰:۵۰ ۱۳۹۸/۹/۲۷
اصلا تو ایران به معنای واقعی حزب وجود داره؟
ناشناس۱۲۴۵۴۱۸۱۱:۵۲:۳۸ ۱۳۹۸/۹/۲۷
یکبار دیگه هم اقای وکیلی مهمان برنامشون بود و مجری نمیگذاشت حرف بزنه!ظاهرا مجری خیلی هم به مسلط به امور سیاسی نیست
ناشناس۱۲۴۵۴۲۶۱۱:۵۸:۰۸ ۱۳۹۸/۹/۲۷
انحصار نتیجه اش عدم اعتماد میشه و وقتی یک جزب بزرگی مثل اصلاح طلبها نتوانند در رسانه ملی که باید صدای همه ملت باشن شکافی بوجود می اید که معمولا رسانهای برون مرزی دنبالشن بعد ایراد نگیرید چرا بی بی سی فردا دعوتشون میکنه
ناشناس۱۲۴۵۴۶۵۱۲:۳۴:۵۱ ۱۳۹۸/۹/۲۷
مگه اش نذری که بشو سهم بدن؟ سیما متعلق به انقلاب بایدصدای مردم باشه نه اشخاص سیاسی
محمد 123۱۲۴۵۴۷۴۱۲:۴۸:۳۹ ۱۳۹۸/۹/۲۷
همین برخورد رو با باهنر هم کردن تحلیلی کاملا نادرست
ناشناس۱۲۴۵۴۷۵۱۲:۴۸:۵۳ ۱۳۹۸/۹/۲۷
ایول به عباس اقا مجری رو پوکوند
ناشناس۱۲۴۵۴۷۸۱۲:۵۰:۱۶ ۱۳۹۸/۹/۲۷
اقای عبدی که از این مسئله مطلع است حالا میگه چرا نذاشتید هرچی میخوام بگم . من ندیدم ولی از این نمد میخواد کلاه بسازه . نمیرفت به زور نبردنش که .
سید امین۱۲۴۵۴۸۸۱۲:۵۳:۵۰ ۱۳۹۸/۹/۲۷
سلام لطفا بغیر از انصاف، چشمهایتان را هم باز کنید، آیا اصلاح طلبان توسط رسانه های معاند و خارج نشین و سرمایه های باد آورده حمایت نمی شوند؟ در ضمن در همین اندک مصاحبه با عباس عبدی چقدر بداخلاقی و دروغ از وی شنیدیم،
ناشناس۱۲۴۵۴۹۹۱۳:۰۰:۵۰ ۱۳۹۸/۹/۲۷
همین یک تریبون اصولگراها رو هم نتونستی ببینی.
ناشناس۱۲۴۵۵۲۴۱۳:۰۸:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۲۷
صداوسیما 6 ساله نذاشته یه نفر منتقد برجام صحبت کنه. صدای کارگران معترض به دولت رو انعکاس نداده. در باره مسکن در باره حق و حقوق معلما در باره اعتراضات و خواسته های دانشجوها به دولت اعتراضهای دانشجویان عالتخواه و حق و حقوق کشاورزها در باره انتقاد به مجلس و... هیچکدوم رو پوشش نداده
ناشناس۱۲۴۵۵۶۷۱۳:۳۰:۲۲ ۱۳۹۸/۹/۲۷
قانون اداره صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران ‌ماده 1 - در اجرای اصل یکصد و هفتاد و پنجم قانون اساسی، سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران سازمانی است مستقل و مستقیماً زیر‌نظر قوای سه‌گانه؛ "‌قضائیه، مقننه و مجریه" و بدین منظور هر یک از قوا یک نماینده تعیین و به صورت شورای سرپرستی سازمان را اداره خواهند نمود. ‌ماده 2 - نماینده هر یک از قوای سه‌گانه به ترتیب زیر تعیین می‌شود. ‌الف - نماینده قوه قضائیه، به وسیله شورای عالی قضایی با اکثریت مطلق آرا. ب - نماینده قوه مجریه، بر اساس اصل 126 قانون اساسی توسط هیأت دولت تعیین و به اطلاع رئیس جمهور می‌رسد. ج - نماینده قوه مقننه، داوطلبان واجد شرایط از مجلس یا به معرفی یکی از نمایندگان از خارج 5 روز پس از اعلام مجلس خود را به کمیسیون‌ارشاد معرفی و کمیسیون اسامی آنان را به مجلس تسلیم، یک نفر با اکثریت مطلق آراء انتخاب می‌شود. ‌تبصره 1 - مدت تعیین نمایندگان در دوره اول حداکثر 15 روز پس از اعلام مجلس و در دوره‌های بعدی 15 روز قبل از انقضای دوره شورای‌سرپرستی می‌باشد. ‌تبصره 2 - هر یک از قوای سه‌گانه یک نفر واجد صلاحیت را به عنوان علی‌البدل نماینده خود تعیین می‌نماید. ‌تبصره 3 - چنانچه نماینده هر یک از قوا بر خلاف خط مشی کلی مصوب عمل کند قوه مربوطه او را عزل و تا 15 روز شخص واجد شرایط را‌تعیین می‌نماید. ‌ماده 3 - نمایندگان منتخب قوای سه‌گانه باید دارای شرایط زیر باشند: ‌الف - مسلمان و آگاه و ملتزم به وظایف دینی. ب - اعتقاد و التزام به اصل ولایت فقیه، طبق قانون اساسی. ج - آگاهی کافی از سیاست داخلی و خارجی و مسائل روز و اوضاع بین‌المللی. ‌د - حسن سابقه. ‌ماده 4 - نمایندگان قوای سه‌گانه برای دو سال تعیین می‌شوند. ‌ماده 5 - وظایف شورای سرپرستی: ‌الف - تهیه، تنظیم و تصویب اساسنامه سازمان صدا و سیما و آیین‌نامه داخلی که در آن همه جهات لازم برای سازماندهی و اداره آن و وظایف و‌اختیارات هر واحد سازمانی و هر عضو مشخص شود. ب - تنظیم خط مشی کلی سازمان و اصول برنامه‌ها در جهت نشر اسلام و تقویت ایمان و بالا بردن آگاهی مردم نسبت به معارف اصیل اسلامی و‌اهداف و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با رعایت کامل موازین اسلامی و قانون اساسی و سیاست کلی فرهنگی، اداری، اقتصادی، نظامی و‌سیاست خارجی کشور. ج - بند "ب" باید ظرف یک ماه از تاریخ تشکیل شورای سرپرستی تهیه شود و با رعایت اصل 74 قانون اساسی برای بررسی و تصویب به مجلس‌شورای اسلامی تقدیم گردد. ‌د - تعیین مدیر عامل با اکثریت آراء از افراد خارج از خود و حداکثر ظرف مدت یک ماه می‌باشد. ه - بررسی و تأیید بودجه سالانه که به وسیله مدیر عامل پیشنهاد می‌شود. ‌و - نظارت مستقیم و فعال بر امور جاری سازمان و برنامه‌ها از جهت انطباق با بند "ب" و حضور حقوقی در سازمان به منظور جوابگویی در برابر‌مسئولیتهای محوله و اقدام فوری برای جلوگیری از تخلفات و انحرافات از طریق مدیر عامل. ‌ز - رسیدگی به شکایات و پاسخ به آنها و اقدام فوری برای رفع نواقص. ح - شورای سرپرستی باید اساسنامه سازمان را جهت تصویب نهایی با رعایت اصل 74 قانون اساسی به مجلس شورای اسلامی تقدیم نماید. ‌ماده 6 - جلسات شورای سرپرستی با حضور سه نفر رسمیت دارد و کلیه مصوبات آن با اکثریت آراء معتبر است. ‌ماده 7 - مدیر عامل و معاونان باید شرایط زیر را دارا باشند. ‌الف - مسلمان، آگاه به معارف اصیل اسلامی و التزام عملی به وظایف دینی. ب - اعتقاد و التزام به اصل ولایت فقیه طبق قانون اساسی. ج - آگاهی کافی از سیاست داخلی و مسائل روز و اوضاع بین‌المللی. ‌د - قدرت مدیریت و تخصص نسبی و اطلاعات لازمه. ه - حسن سابقه. ‌ماده 8 - وظایف و اختیارات مدیر عامل: ‌الف - اداره همه امور جاری سازمان، مشتمل بر تهیه طرحها و برنامه‌ها و اجرای آنها و استخدام و نصب و عزل معاونان و کارکنان، با رعایت کامل‌صلاحیت افراد، به ویژه از جنبه‌های دینی و اخلاقی. ب - اجرای مصوبات شورای سرپرستی. ‌ماده 9 - مدیر عامل در برابر شورای سرپرستی مسئول است. ‌قانون فوق مشتمل بر نه ماده و سه تبصره در جلسه روز دوشنبه هشتم دی ماه یک هزار و سیصد و پنجاه و نه شمسی به تصویب مجلس شورای‌اسلامی رسیده و شورای محترم نگهبان آنرا تأیید نموده است. ‌رئیس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی
ناشناس۱۲۴۵۶۰۰۱۳:۴۵:۰۷ ۱۳۹۸/۹/۲۷
اصلاح طلبان که دوازده هزار ماهواره در سرتاسر عالم دارن تا صدای خودشان را به گوش خلایق برسانند.
ناشناس۱۲۴۵۶۱۸۱۳:۵۲:۲۹ ۱۳۹۸/۹/۲۷
همون برنامه و همین گزارش فقط تلاشی هست برای شعله ور کردن آتش خاموش شده دوقطبی اصلاحطلبی و اصولگرایی هم اون مجری خیلی بیخود و کار نا بلد بود و هم عبدی خیلی سفسطه باز و فرار از پاسخگویی
محمد۱۲۴۵۶۵۹۱۴:۱۲:۱۸ ۱۳۹۸/۹/۲۷
امروز حرف جامعه خطاب به حاکمان همان حرف پیرمرد طبسی است که ابتدا حرف دلش را از روی دلسوزی به حجتی وزیر کشاورزی زد ودرانتها گفت حال خود دانید و مملکتتون
ناشناس۱۲۴۵۶۷۸۱۴:۲۶:۱۳ ۱۳۹۸/۹/۲۷
خب وقتی در برنامه‌هایی که به صورت مناظره‌ای اداره میشن و اتفاقا اکثریت برنامه‌های سیاسی تلویزیون هستن آقایون اصلاح‌طلب حضور پیدا نمیکنن و خواستار تریبون یک طرفه هستن معلومه که حضورشون کمرنگ میشه
بایکوت و اثر معکوس۱۲۴۵۷۲۸۱۴:۵۸:۲۳ ۱۳۹۸/۹/۲۷
از این منظر بخواهیم نگاه کنیم بی طرفانه اما منصفانه عرض می کنم به هییییچ طیفی به اندازه طیف احمدی نژادی ها ظلم نشد. شدیدا در بایکوت رسانه ای قرار گرفتند اما اثر معکوس داشت
سینا۱۲۴۶۰۴۶۱۸:۵۲:۳۶ ۱۳۹۸/۹/۲۷
کلا صدا و سیما نماینده یک جریان خاص هست و به همه مردم احترام نمیراره
مسؤول۱۲۴۶۱۲۷۲۰:۰۸:۴۷ ۱۳۹۸/۹/۲۷
حالا شما دایه ی مهربان‌تر از مادر نشو! اینها به اندازه کافی رسانه حامی دارند. نمیبینی این همه شبکه های ماهواره ای و روزنامه های زنجیره ای رو؟ این بچه های انقلابی هستند که در مظلومیتند.
yektanetتریبون

پربحث‌های دیروز

  1. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: اول قدرت بازدارنده همتراز، سپس مذاکره با آمریکا/ اقدام اروپا، نشان‌دهنده فعال‌شدن مکانیسم ماشه است

  2. محمد مهاجری به عراقچی: قرار نیست مملکت را از این وضع نجات دهید؟ /حمله گازانبری علیه ما شروع شده است

  3. کمالوندی: ظرفیت غنی‌سازی را افزایش دادیم  

  4. فضائلی: رهبری مخالف اصلاح قانون تابعیت‌های غیرقهری هستند

  5.   مهاجرت ۲۵درصد اساتید/ تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی اساتید  

  6. توضیحات اتابک درباره افزایش قیمت خودروهای ایران خودرو و سایپا  

  7. گرانی‌ها به کشور ضربه می‌زند مسئولان باید به داد مردم برسند

  8.  یارانه نقدی ۱۴۰۴ با افزایش ۳۵درصدی ارز ترجیحی زیاد می‌شود؟

  9. حسین شریعتمداری عذرخواهی کرد /انتشار یک مطلب اشتباه و تکذیب آن از سوی عضو دفتر رهبری

  10. جنایت هولناک در پارک قیطریه/پیاده‌روی بامدادی رنگ خون گرفت!

  11. پزشکیان:حل مشکل ناترازی‌ها با روند‌های اداری امکان‌پذیر نیست

  12. راه اندازی بوستان کودکان اتیسم در منطقه ۲/ پیگیری مناسب سازی بخشی از بوستانهای تهران برای معلولان  

پربحث‌های هفته

  1. اقدامات متقابل ایران در مقابل قطعنامه احتمالی آژانس انرژی اتمی/ کیهان‌ستیزی زید‌آبادی به جاهای باریک کشید!/ توصیه جالب مطهری به نتانیاهو

  2. باز هم در باغ سبز !

  3. قانون عفاف و حجاب کجاست؟/ وقتی گرانی خودرو را هم به علم‌الهدی ربط می‌دهند!/ جای درست لاریجانی؟

  4. جمعیت اتباع افغانستانی مقیم ایران بیش از ۶ میلیون نفر است

  5. چرا مردم با کادردرمان درگیر می شوند؟!/ سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت توضیح می دهد

  6. اتحادیه اروپا از جان ایران چه می خواهد؟!

  7. آن تجربه تلخ را تکرار نکنید

  8. وقت مقابله‌ به‌ مثل با اروپا نرسیده؟

  9. بازگشت لاریجانی‌ها/ توضیحاتی درباره کلینیک ترک بی‌حجابی/ نسخه شفابخش یا مرگبار برای اقتصاد ایران؟

  10. بدهکاران، طلبکار شدند!

  11. اعتماد به ترامپ خطاست/ عراقچی علیه ساده‌سازی اصلاح‌طلبان/ شمشیر وفاق زیر گلوی مجلس

  12. با "مرد دیوانه" چگونه باید رفتار کرد؟!

  13. درد بیمار و ناز طبیبان !

  14. فرزندان ظریف کجا هستند؟

  15. ادعاهای غير واقعی درباره اقتصاد ایران

  16. انتقاد تند محمد مهاجری به پایداری‌‌چی‌ها و جلیلی

  17. یارانه‌ها واریز شد

  18. تنها فرمولی که دولت های ما بلدند!

  19. دیگر چه اتفاقی باید بیفتد؟!

  20. آدرس غلط روی تابلوی پاستور/ ظریف نباشد چه کسی جواب ترامپ را بدهد؟!/ پیامک‌هایی با مضمون خیانت که به نمایندگان مجلس ارسال می‌شود!

  21. راه‌اندازی کلینیک‌ ترک رانت‌خواری ضروری‌تر نیست؟!

  22. واکنش شریعتمداری به ملاقات مخفی سفیر ایران با مشاور ترامپ

  23. شبیخون دلاری به صنعت خودرو !

  24. واکنش تند روزنامه جمهوری اسلامی به کلینیک بی حجابی

  25. نفوذی‌ها چه کسانی و در کجاها هستند؟

پربحث‌های هفته

  1. اقدامات متقابل ایران در مقابل قطعنامه احتمالی آژانس انرژی اتمی/ کیهان‌ستیزی زید‌آبادی به جاهای باریک کشید!/ توصیه جالب مطهری به نتانیاهو

  2. باز هم در باغ سبز !

  3. قانون عفاف و حجاب کجاست؟/ وقتی گرانی خودرو را هم به علم‌الهدی ربط می‌دهند!/ جای درست لاریجانی؟

  4. جمعیت اتباع افغانستانی مقیم ایران بیش از ۶ میلیون نفر است

  5. وقت مقابله‌ به‌ مثل با اروپا نرسیده؟

  6. بازگشت لاریجانی‌ها/ توضیحاتی درباره کلینیک ترک بی‌حجابی/ نسخه شفابخش یا مرگبار برای اقتصاد ایران؟

  7. اعتماد به ترامپ خطاست/ عراقچی علیه ساده‌سازی اصلاح‌طلبان/ شمشیر وفاق زیر گلوی مجلس

  8. فرزندان ظریف کجا هستند؟

  9. انتقاد تند محمد مهاجری به پایداری‌‌چی‌ها و جلیلی

  10. آدرس غلط روی تابلوی پاستور/ ظریف نباشد چه کسی جواب ترامپ را بدهد؟!/ پیامک‌هایی با مضمون خیانت که به نمایندگان مجلس ارسال می‌شود!

  11. راه‌اندازی کلینیک‌ ترک رانت‌خواری ضروری‌تر نیست؟!

  12. واکنش شریعتمداری به ملاقات مخفی سفیر ایران با مشاور ترامپ

  13. نفوذی‌ها چه کسانی و در کجاها هستند؟

  14. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: اول قدرت بازدارنده همتراز، سپس مذاکره با آمریکا/ اقدام اروپا، نشان‌دهنده فعال‌شدن مکانیسم ماشه است

  15. تشکیل اسرائیل، ادامه ایده هیتلر !

  16. نامه مجلس به رهبری درباره ساماندهی کارکنان

  17. گستاخ؛ اما کوچک و آسیب پذیر !

  18. محمد مهاجری به عراقچی: قرار نیست مملکت را از این وضع نجات دهید؟ /حمله گازانبری علیه ما شروع شده است

  19. کمالوندی: ظرفیت غنی‌سازی را افزایش دادیم  

  20. حکم بازداشت نتانیاهو و گالانت توسط لاهه صادر شد

  21. روایت عجیب حسن روحانی از نامزدی اش در انتخابات/ خواب سیدمحمد خاتمی را دیدم!/ خاتمی را زیر بالم گرفتم و به آسمان بردم!

  22. فضائلی: رهبری مخالف اصلاح قانون تابعیت‌های غیرقهری هستند

  23. اتحادیه اروپا کشتیرانی ایران را تحریم کرد

  24. تحلیل معاون پزشکیان از «کلینیک ترک بی حجابی»

  25. مرکز «بازی‌ جنگ سپاه» افتتاح شد

آخرین عناوین