درخواست توکلی از قالیباف برای حذف نام بذرپاش از منتخبین ریاست دیوان محاسبات کشور/ پذیرش داوطلبی بذرپاش از اساس غیرقانونی است

گروه سیاسی الف،   3990431208 ۵۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۷ تکراری یا غیرقابل انتشار

احمدتوکلی رئیس هیات مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با ارسال نامه ای به رئیس مجلس از وی خواست تا در مورد انتخاب مهرداد بذرپاش به عنوان یکی از منتخبان ریاست دیوان محاسبات تجدید نظر نموده و کمیسیون برنامه و بودجه را از ادامه بررسی صلاحیت وی بازدارد.

درخواست توکلی از قالیباف برای حذف نام بذرپاش از منتخبین ریاست دیوان محاسبات کشور/ پذیرش داوطلبی بذرپاش از اساس غیرقانونی است

به گزارش الف، وی علت این مخالفت را نداشتن سابقه کافی و تحصیلات مرتبط جهت تصدی در جایگاه ریاست دیوان محاسبات دانست.

متن این نامه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

برادر ارجمند جناب آقای دکتر قالیباف
رئیس محترم مجلس
سلام علیکم
مطلع هستید که کمیته دیوان محاسبات در کمیسیون برنامه و بودجه، برای ارزیابی داوطلبان ریاست دیوان محاسبات به هر یک از آنان ۱۰ دقیقه فرصت سخن گفتن داد و ۵ دقیقه نیز برای پرسش و پاسخ به نمایندگان و هر یک از آنان وقت داد. پس از این گفتگوی ده دوازده دقیقه ای با داوطلبان دست به رأی گیری زد و نفرات اول تا چهارم، آقایان مهرداد بذرپاش، عادل آذر، لطف الله فروزنده و ضرغام صادقی برای معرفی به کمیسیون برگزیده شدند.

اگر کمیته محترم وقت مناسب می گذاشت و برای کسب اطلاعات به مردم و به منتقدان خوش سابقه دیوان محاسبات رجوع میکرد، اسناد زیادی به آنان می دادند تا درست تر قضاوت کنند؛ چنان که به دیده بان دادند. ما از بیان نتایج بررسی اسناد، موقتا دست نگه میداریم. تنها به شرح اشکالی مهم میپردازیم که اگر گفته و جلوگیری نشود، بیم بدعت تازه ای پیدا می شود که مسئولیت باز داشتن از آن بر عهده شماست. آن موضوع مهم، پذیرش داوطلبی آقای بذرپاش در کمیته مجلس، بدون داشتن شرایط احراز قانونی است.

پذیرش داوطلبی آقای بذرپاش از اساس غیرقانونی است. چرا که تبصره ۱ ماده ۵۱ قانون آئین نامه داخلی مجلس می گوید که داوطلب باید حداقل بیست سال سابقه کار داشته باشد. در حالی که سابقه کار نامبرده به ۱۷ سال هم نمی رسد.

وقتی برادرانه به آقای بذرپاش تذکر داده شد که جنابعالی بیست سال سابقه کار ندارید و سابقه تراشی نیز در شان شما نیست و مصلحت آن است که داوطلب نشوید تا اعتراضات برانگیخته نشود، گفت که من در سال ۱۳۷۸ در تاسیس فلان پژوهشگاه نقش مهمی داشتم. و بعدا در بسیج دانشجویی سمت فرماندهی داشتم. در حالی که سابقه کار در عرف و متون حقوقی معنای روشنی دارد که رکن آن بیمه شدن در مشمولین قانون کار است و غیر آن، و داشتن حکم استخدامی در مشمولان قوانین استخدامی دولتی است.

البته کسر حق بیمه، در سازمان امور اداری و استخدامی کشور هم ملاک محاسبه سابقه خدمت است. در حالی که برای بسیجیان چنین امتیازی مطلقا در نظر گرفته نشده است.. قانون فرماندهی در بسیج دانشجویی و هر تشکل دانشجویی دیگر را اشتغال نمی شمارد و تنها برای جبران زحمات دانشجو کسر خدمت سربازی دارد.

در ارتباط با بخش دولتی، ماده ۱۰۵ قانون مدیریت خدمات کشوری سابقه خدمت را آن قسمت از خدمات کارمند میداند که در حالت اشتغال تمام وقت انجام شده باشد. تبصره ۳ ماده ۱۴۴ قانون استخدام کشوری مضمون مشابهی دارد. بند پ ماده۱ آئین نامه اجرایی ماده ۱۴۷ قانون استخدام کشوری، منظور از خدمات تمام وقت را مشخص میکند. رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری هم که برای همه لازم الاتباع است، تاکید دارد که اشتغال غیررسمی در دستگاه های اجرایی تنها اگر تمام وقت باشد جزو سابقه خدمت محسوب می شود.
در ارتباط با مشمولان قانون کار، سنوات خدمت افراد اصولاً از زمانی که مشمول قانون کار شناخته شده اند مبنای محاسبه قرار خواهد گرفت در طبقه بندی مشاغل «برای احتساب تجربه بخش غیر دولتی ارائه گواهی سابقه کار با قید تاریخ شروع، استمرار، خاتمه و عنوان شغل مورد تصدی» همچنین «ارائه لیست یا سیاهه ریز حقوقی سنوات خدمت معتبر و تائیدیه پرداخت کسور بازنشستگی یا سهم بیمه» ارائه گردد. حتی تجربیات کسب شده در موسسات خارج از کشور نیز در صورتی به عنوان سابقه محسوب میشود که «در مشاغل تخصصی بوده و بطور تمام وقت و در مقابل دریافت دستمزد حاصل شده باشد.»

آقای بذرپاش کدام یک از این گواهی و تأئیدیه ها را ارائه کرده است؟ بنابراین با هیچ منطقی آقای بذرپاش ۲۰ سال سابقه پیدا نمیکند وکمیته محترم حق نداشت داوطلبی آقای بذرپاش را بپذیرد. بلکه باید سابقه تراشی مزبور را رد میکرد.

علاوه بر این کمیته محترم توجه کرده است که تجربه و تحصیلات علمی آقای بذرپاش با دیوان محاسبات که بازرسی مالی و حسابرسی کل نظام دیوانی را بر عهده دارد چه تناسبی دارد؟ ممکن است بگویند قانون در این مورد حرفی نزده است، عقل هم ساکت بوده است؟ آیا عقل می‌پذیرد که این چنین مسامحه‌هایی باعث شود کسانی بر کرسی صدارت دیوان تکیه زنند که بزرگترین سازمان نظارتی را همچنان ناکارآمد اداره کنند، تا منابع مردم مظلوم کشور به جای آنکه یکی از مصارفش مثلا، سرپناه ساختن برای گرسنگان بی‌سرپناه حاشیه‌نشین تهران باشد، صرف کاخ های افسانه ای برخی از صاحب منصبان و مسئولان ناپاک دست و شکمباره در لواسانات گردد؟

جناب آقای قالیباف!
مسئولیت این امر ناصواب و بدعت نامیمون پس از آقای حاجی بابایی، با جنابعالی است. دیده بان شفافیت و عدالت از شما انتظار دارد قاطعانه از ادامه بررسی امر در کمیسیون باز دارید.
سر چشمه باید گرفتن به بیل چو پر شد نشاید گذشتن به پیل
احمد توکلی
رئیس هیئت مدیره سازمان مردم نهاد
دیده بان شفافیت و عدالت

دیدگاه کاربران

انقلابی۱۵۳۱۶۲۹۲۳:۰۲:۴۰ ۱۳۹۹/۴/۳۱
احسنت جناب توکلی
ناشناس۱۵۳۱۹۸۶۰۹:۴۵:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۱
اصلا به مجلس چه ربطی داره ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!
ناشناس۱۵۳۲۰۰۸۱۰:۰۱:۵۱ ۱۳۹۹/۵/۱
چرا در نامه 2-3 روز پیش به رییس جمهور از کلمه دکتر استفاده نکردید؟ چرا برای قالیباف از عنوان دکتر استفاده می کنید؟ آیا مثلا دکترای جغرافی قالیباف معتبر و دکترای حقوق روحانی نامعتبر است؟؟؟!!!
بیگی29۱۵۳۲۱۷۲۱۱:۰۶:۵۷ ۱۳۹۹/۵/۱
با درود و سلام به استاد ارجمند،با پوزش،سر چشمه شاید گرفتن به بیل در متون آمده است.
ناشناس۱۵۳۲۳۰۹۱۲:۰۵:۳۵ ۱۳۹۹/۵/۱
احسنت به ۱۵۸ نماینده انقلابی که به بذرباش رای دادن
ناشناس۱۵۳۲۳۱۶۱۲:۱۰:۱۱ ۱۳۹۹/۵/۱
آقای دکتر توکلی زیاد سخت نگیرید عنایت داشته باشید که روحانی بدون هیچ گونه سابقه کار اجرایی و مدیریتی رئیس جمهور شد.
امیر حسین سلطان/تهران۱۵۳۱۶۳۲۲۳:۰۶:۴۹ ۱۳۹۹/۴/۳۱
جناب دکتر توکلی دستمریزاد! بهتر از این نمی شد که توضیح واضحات بدهید. امید که به تذکرات حضرتعالی به فوریت ترتیب اثر داده شود، ان شاء الله
ناشناس۱۵۳۲۴۲۵۱۲:۵۱:۱۱ ۱۳۹۹/۵/۱
خیلی هم به تذکر ایشان توجه کردند
ناشناس۱۵۳۱۶۳۹۲۳:۱۶:۳۰ ۱۳۹۹/۴/۳۱
احسنت
ناشناس۱۵۳۱۶۴۰۲۳:۱۷:۰۹ ۱۳۹۹/۴/۳۱
احسنت بر جناب توکلی ،یگی از ارکان شفافیت عمل به قانون ایت
شهروندقانونمدار۱۵۳۱۶۴۱۲۳:۱۷:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۳۱
آقای توکلی عزیزدراین وانفساکه دیوان محاسبات تعطیل است؛ پاسداری ازبیت المال جوانی انقلابی میطلبدکه باشمشیرکشیده خواب وخوراک راازمدیران متخلف وناپاک بربایدمراقب باشیدکه بااین نحوه ورودتان آب به اسیاب انان نریزید
ناشناس۱۵۳۱۶۵۵۲۳:۲۵:۰۸ ۱۳۹۹/۴/۳۱
سبد سبد گل یاس تذکرات خالصانه توکلی در سر بزنگاهاس** چو بشنوند مسولان سخن دلسوزان بسیار بجا و رواس
ناشناس۱۵۳۱۶۶۵۲۳:۳۱:۱۸ ۱۳۹۹/۴/۳۱
جناب دکتر توکلی لطفا از مسولان ذیربط بخواهید قانون از کجا آورده ای را برای ثروت های کلان و گنج قارونی و نجومی که 99.99999 انها نامشروع و از طرق ناصواب بدست امده و باعث ایجاد فاصله طبقاتی از فرش تا عرش شده است را اجرایی نمایند
ناشناس۱۵۳۱۶۷۹۲۳:۴۴:۵۹ ۱۳۹۹/۴/۳۱
جناب دکتر توکلی همانگونه که مستحضر هستید طرح تحقیق و تفحص از بانک مرکزی و بانکهای تحت پوشش در اردیبهشت 98 در صحن مجلس تصویب شد ولی عواملی خاص با سو استفاده از قدرت و موقعیت و نفوذ نگذاشتند اینکار عملیاتی شود خواهشمند است پیگیر اجرایی شدن این موضوع بسیار مهم هم باشید جهت مزید اطلاع رسانه ها منتشر کردند بانک پاسارگاد بیش از 12 هزار میلیارد از منابع خود را به 44 شرکت و بنگاه زیر مموعه خود بانک داده اند و مدیران این بانک در بسیاری از این شرکت ها سمت و منافع دریافتی دارند لطفا دیده بان شفافیت را مامور رسیدگی نمایید
محي الدين۱۵۳۱۶۸۹۲۳:۵۲:۵۷ ۱۳۹۹/۴/۳۱
بنده نمي خواهم از اقاي بذر پاس دفاع كنم اما اقاي توكلي سابقه كار ربطي به بيمه شدن ندارد بنده با سن ٣٩ سالگي داراي ١٧ سال سابقه كار بيمه اي ٢١ ماه خدمت سربازي كه هرچه دارم از سربازي هست ويك سال هم قبل از سربازي هم در يك شركت ساختماني مشغول بودم بدون بيمه حالا شما بگو بنده بيست سال تجربه كار دارم يا خير البته يادم رفت از سن ١٣سالگي هم در رده نوجوانان و جوانان فوتبال بازي مي كردم راستي خيلي از بسيجي ها از سن ١٣ يا چهار ده سالگي تفنگ به دست در جنگ حضور داشتند اونم بدون بيمه و .... جزو سابقه حساب ميشه يا نه
ناشناس۱۵۳۱۹۱۱۰۸:۲۲:۱۸ ۱۳۹۹/۵/۱
ممکن است این موضوع در شما صدق کند، اما برای کسی که 18 سالگی تا 22 سالگی در دانشگاه حضور داشته و بخشی از آن را فرمانده بسیج بوده صدق نمی کند. فعالیت در هر تشکل دانشجویی و در هر مسئولیتی شغل نیست. فعالیت تمام وقت هم نیست.
ناشناس۱۵۳۱۹۵۵۰۹:۰۴:۰۳ ۱۳۹۹/۵/۱
بسیج مگه‌خدمت داوطلبانه نبست؟ پس شغل محسوب نمیشه
سیدجزایری۱۵۳۱۹۹۴۰۹:۵۳:۳۰ ۱۳۹۹/۵/۱
سلام برادر عزیز شما یا متن را نخوانده اید یا تعصب باعث شده است حقیقت را نبینید آقای توکلی از منظر قانونی وحقوقی مطلب را بیان کردند چون دیوان محاسبات یک جایگاه قانونی و حقوقی دارد فردی هم که در راس آن قرار خواهد گرفت طبق قوانین مصوب شده باید دارای شرایط خاصی باشد که اقای بذر پاش این شرایط را ندارند اینکه شما از 10سالگی در بازار در پیش پدر گرامی کار میکردید در بسیج شبها گشت داشتید در فلان تیم مدال دریافت کردید در دانشگاه جز نخبگان بودید و... ملاک سابقه و جایگاه قانونی برای شما نمیشود
کند ذهن۱۵۳۲۰۰۳۱۰:۰۰:۰۸ ۱۳۹۹/۵/۱
سلام . عزیزم اینطور که شما میفرمایید هر کسی میتواند ادعا کند که دهها سال سابقه کار دارد . به هر حال باید ضوابطی را در نظر گرفت و مدارکی را برای اثبات آن مطالبه کرد . باور بفرمایید که من از سال اول دبستان میتوانم ادعای سابقه کار داشته باشم . سلامت و موفق باشید .
ناشناس۱۵۳۲۰۶۵۱۰:۲۳:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۱
شما قانون نمی دانید
سلام۱۵۳۱۶۹۵۲۳:۵۷:۵۵ ۱۳۹۹/۴/۳۱
درود به شرفتون اقای توکلی که هر کجا خلافی دیدین فریاد می زنید و جزو ان گروه ازمسئولان رانت خوار نیستین
ناشناس۱۵۳۱۶۹۷۲۳:۵۹:۲۶ ۱۳۹۹/۴/۳۱
بخشی از سابقه ایشان در کارخانه خودروسازی سایپا که یکی از کارخانجات موفق ومردمی کشور محسوب می شود ، بوده است
ناشناس۱۵۳۲۰۶۳۱۰:۲۳:۳۷ ۱۳۹۹/۵/۱
به نظرم عملکرد بذر پاش در دوران مدیریت سایپا قابل دفاع است و مخالفین هیچ دلیلی برای ناموفق بودن او ارایه نکرده اند
ناشناس۱۵۳۱۷۲۰۰۰:۲۱:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۱
جناب توکلی، سلام عليكم مدتهاست به سایت وزین شما هرازچندگاهی سر میزنم و بخصوص مقاله ها و مکتوبات جنابعالی را مطالعه میکنم؛ مشفقانه عرض می کنم... متاسفانه شما نسبت به برخی مسائل خیلی حیاتی و اساسی، ساکت و بعضاً بی اعتنا هستید(مانند پدیده ی بسیار بدیهی نفوذ در ارگانهای مهم مانند صداوسیما، محیط زیست، جهاد سازندگی، بانک مرکزی و..) و در برخی مسائل مرسوم و معمول(و البته، نه الزاماً درست) دست به قلم می شوید؛ به نظر می رسد عقاید و مصالح شخصی خودتان و اطرافیان تان، تأثیر ناخواسته ای در جهت گیری هایتان دارد آن پدیده ها و سنت های غلط کجا و کم بودن دو سال سابقه ی کار و رشته ی نا مرتبط کجا؟ با این توصیف جنابعالی احتمالا یکی از سرسخت ترین مخالفان وزیر دفاع شدن، دکتر چمران الکترونیک خوانده بودید و فرماندهان جنگی ای که هرچه خوانده بودن الا نظامی و هر چه داشتن الا سابقه کار برادر توکلی، نامه تان را پس بگیرید اگر به همه ی چیزهایی که تا الان گفته و نوشته اید اعتقاد دارید خداوند متعال را شاهد می گیرم که این نظر را برای منتشر شدن ننوشتم و هیچ قرابت و آشنایی هم با نامبردگان ندارم بلکه فقط تذکری بود از یک مخاطب بیسواد به یک مرد شجاع اهل عمل برای آبادانی آخرتش،، والسلام علی من اتبع الهدی
ناشناس۱۵۳۲۰۷۳۱۰:۲۵:۰۷ ۱۳۹۹/۵/۱
با این قیاس مع الفارق و آسمان و زمین را به هم دوختن ها چگونه باید بیطرفی شما را باورد کرد .
ناشناس۱۵۳۱۷۳۸۰۰:۴۸:۴۲ ۱۳۹۹/۵/۱
جناب توکلی. تا جایی که یاد داریم همیشه و در همه حال در حال نقد کردن و موصع مخالف گرفتن بودید.بنطر شما هیچ کس را توی این مملکت قبول نداشته باشی
دکتر بیکار مملکت۱۵۳۱۷۴۳۰۰:۵۵:۴۸ ۱۳۹۹/۵/۱
جناب آقای قالیباف، از شما انتظار داریم که قانونی عمل کنید
ناشناس۱۵۳۱۷۵۳۰۱:۰۷:۱۴ ۱۳۹۹/۵/۱
حرف حق جواب ندارد
ناشناس۱۵۳۱۷۵۴۰۱:۰۷:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۱
مثلا قبلی ها که ۲۰ سال سابقه داشتند چه گلی زدن این نتونه بزنه ؟
ناشناس۱۵۳۱۸۰۳۰۳:۰۸:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۱
این همه ادم سرجاشون نیستند اقای تو کلی چرا برای اونها نامه نزدی ؟!!!
ناشناس۱۵۳۱۸۲۳۰۵:۱۳:۱۸ ۱۳۹۹/۵/۱
اقای دکتر توکلی در محلس هفتم وقتی رحیمی رییس دیوان شده کجا بودید؟
ناشناس۱۵۳۱۹۸۵۰۹:۴۵:۱۷ ۱۳۹۹/۵/۱
مهم نیست آنموقع کجا بودند، مهم اینه که الان تذکری قانونی دادن. اگر در گذشته خطا یا اشتباه و یا نادیدن گرفته شدن بوده ، دلیلی برای خاموش بودن و ساکت نشستن نمیتونه باشه
ناشناس۱۵۳۱۸۵۵۰۷:۱۳:۵۹ ۱۳۹۹/۵/۱
با سلام جناب آقای توکلی خداوند اموات شما را بیامرزد دقیقاً زدید به خال. از مجلس انقلابی انتظار می رود که به نکات مهم مطرح شده در رابطه با آقای بذرپاش توجه نمایند.
ناشناس۱۵۳۱۸۵۷۰۷:۱۵:۵۸ ۱۳۹۹/۵/۱
از جناب قالیباف می خواهیم تذکرات و راهنمایی های دیده بان شفافیت و عدالت را سر لوحه کار خویش قرار دهند و این تذکر و تذکرات آتی در زمینه های مختلف را نصب العین خود قرار دهند هم برای مجلس سازنده و راهگشاست و هم منافعش متوجه مردم است
ناشناس۱۵۳۱۸۷۴۰۷:۳۹:۵۲ ۱۳۹۹/۵/۱
درود بر شرفت . جلوی هر رانتی باید گرفته شود
ناشناس۱۵۳۱۸۸۱۰۷:۴۷:۰۷ ۱۳۹۹/۵/۱
آقای توکلی زنده باشی ،.
ناشناس۱۵۳۱۸۹۸۰۸:۰۷:۲۷ ۱۳۹۹/۵/۱
وقتی وام دار نباشی می توانی این چنین با صراحت صحبت کنی ،درود بر دکتر توکلی
ناشناس۱۵۳۱۹۲۶۰۸:۴۰:۲۴ ۱۳۹۹/۵/۱
اگه اینجوری پس اکثر مدیران بعد انقلاب خلاف قوانین رفتار کردن، آیا نداشتیم مدیری که در تمام وزارت خانه های کشور مسولیت داشته، چرا خیلی ها از مهرداد بذرپاش می ترسن، علت چیه؟؟؟؟؟
ناشناس۱۵۳۱۹۶۸۰۹:۳۰:۰۰ ۱۳۹۹/۵/۱
سر چشمه باید گرفتن به بیل چو پر شد نشاید گذشتن به پیل سر چشمه شاید گرفتن به بیل چو پر شد نشاید گذشتن به پیل
ناشناس۱۵۳۱۹۷۶۰۹:۳۷:۰۵ ۱۳۹۹/۵/۱
جناب آقای توکلی عزیز. با سلام علی رغم احترام زیادی که برای حضرت عالی قایلم اما با این نظر شما به جد مخالفم. با این تفکر حضرت عالی جایی برای کار جوان تر ها نیست و کارها باید مطابق قبل به پیران خسته و فرتوت سپرده شود و اثارش را هم الان داریم می بینیم.
شلمانی۱۵۳۱۹۹۵۰۹:۵۴:۲۰ ۱۳۹۹/۵/۱
اولا درود برانصاف آقای توکلی دوم اینکه منافع حزبی وگروهی اصلح برقانون است
ناشناس۱۵۳۱۹۹۸۰۹:۵۶:۲۵ ۱۳۹۹/۵/۱
به نظر باید از موضع آقای توکلی استقبال کرد زیرا درست یا غلط، این موضوع باید همین ابتدا و قبل از انتخاب گفته می شد تا بعداً در مقابل کار انجام شده ناچار به ماله‌کشی نشوند. لذا بهتر است اداره قوانین و مقررات مجلس در این خصوص بررسی و صریحاً اعلام نظر کند تا مجلس بتواند به درستی عمل کند
ناشناس۱۵۳۲۲۰۹۱۱:۲۳:۱۳ ۱۳۹۹/۵/۱
بسیار دقیق و درست توضیح داده شده .ضمنا میتوان روحیه بسیجی را در دیگر افراد هم یافت
ناشناس۱۵۳۲۲۸۰۱۱:۵۲:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۱
دمت گرم دکتر توکلی، آزاد مرد
ناشناس۱۵۳۲۳۲۴۱۲:۱۲:۱۸ ۱۳۹۹/۵/۱
این که باید بیست سال سابقه داشته باشه که بسیار اشتباه هست خیلی ها چند سال کار می کنند و بیمه هم ندارن، من خودم چندیدن سال است که به صورت پاروقت کار میکنم ولی فقط در یک شرکت من راحدود 1 سال بیمه کردند، داشتن سابقه بیمه از ایرادهای بنی اسرائیلی بود که گرفتید، در مورد تحصیلات مرتبط هم باز هم ربطی نداره، ریاست دیوان کار محاسبتی که انجام نمیدهد کار مدیریتی انجام میدهد و ایشان هم سابقه مدیریتی دارد.
ناشناس۱۵۳۲۳۳۴۱۲:۱۳:۳۲ ۱۳۹۹/۵/۱
آقای توکلی برای به ریاست رساندن یک بازنشسته یک جوان را تخریب می کنید، ؟
ناشناس۱۵۳۲۴۲۳۱۲:۵۰:۰۷ ۱۳۹۹/۵/۱
‌ماده 51 ارتباطی با انتخاب ریاست دیوان محاسبات ندارد و البته تبصره ای هم ندارد ماده 51 آیین نامه داخلی مجلس- هر نماینده هر شش ماه می‌تواند پس از گذشت شش ماه از آغاز کار هر دوره مجلس از طریق هیأت رئیسه تقاضای تغییر کمیسیون را‌بنماید. این تغییر و انتقال با موافقت اکثریت اعضاء کمیسیون‌های ذی‌ربط انجام می‌پذیرد.
سعید۱۵۳۲۵۳۷۱۳:۳۳:۱۶ ۱۳۹۹/۵/۱
اون آئین نامه قدیمیه. آئین نامه سال 97 رو چک کنید.
ناشناس۱۵۳۲۴۲۷۱۲:۵۱:۴۷ ۱۳۹۹/۵/۱
درود بر جناب آقای دکتر توکلی، سردار مبارزه با فساد اداری، سیاسی و اقتصادی. خدا شما را برای این مردم نگه دارد.
سعادت۱۵۳۲۴۴۹۱۲:۵۹:۲۰ ۱۳۹۹/۵/۱
سلام اقای توکلی با تشکر از دلسوزی تان پییشنهاد میدهم که به دیوان عدالت اداری شکایت کنید
ناشناس۱۵۳۲۵۲۰۱۳:۲۷:۱۰ ۱۳۹۹/۵/۱
دستان قدرت جلو دکتر توکلی برنده شد
ناشناس۱۵۳۲۵۳۲۱۳:۳۱:۲۹ ۱۳۹۹/۵/۱
حتما باید یه آدم پیر باشه که آقای توکلی راضی باشند؟
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. فهرست بلندبالای «غیر منطقی» ها

  3. نکته‌ای برای دارندگان شناسنامه قدیمی | مدارک لازم برای تعویض شناسنامه

  4. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  5. وقتی آمریکا جا می ماند

  6. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  7. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  8.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  9. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  10. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  11. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  12. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  14. قدردان پلیس هستیم اما...

  15. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  16. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  17. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  18. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  19. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  20. موافقت رهبر انقلاب با پیشنهاد پزشکیان درباره سهم صندوق توسعه ملی

  21. سال ۱۳۱۰؛ جاده چالوس

  22. نصف شدن خودروی دنا بعد از تصادف/ عکس

  23. یک شیطنت کودکانه رسانه ای علیه ایران

  24. محسن رضایی: دولتمردان روسیه تناقض مواضع‌شان درباره ایران را برطرف کنند  

  25. پزشکیان: در بسیاری از قسمت‌ها باید جراحی داشته باشیم/به هر قیمتی هر کاری را نمی‌کنیم

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  3. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  4. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  5. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  6. علت اصلی سقوط بالگرد شهید رئیسی اعلام شد

  7. چرا عراقچی از مرگ برجام سخن گفت؟/ توصیه مشفقانه روزنامه اصولگرا به همتی

  8. دولت «دیده بان» یا دولت «آتش نشان»؟!

  9. اعتراض شدید آیت الله اعرافی به اقدام وقیحانه سفیر استرالیا 

  10. محسن رضایی: دولتمردان روسیه تناقض مواضع‌شان درباره ایران را برطرف کنند  

  11. پزشکیان: در بسیاری از قسمت‌ها باید جراحی داشته باشیم/به هر قیمتی هر کاری را نمی‌کنیم

  12. انتقاد یادداشت‌نویس روزنامه کیهان به پناهیان/ به سمت جبهه خودی شلیک کرده  

  13. توصیه توئیتری مطهری به پزشکیان / روسیه هیچ‌گاه به فکر منافع ایران نبوده  

  14. وزیر علوم: باید آزادی علمی به رسمیت شناخته شود

  15. لغوفیلترینگ اینستاگرام وواتساپ درکمیسیون امنیت ملی مطرح نیست

  16. رییس جمهور وارد مشهد مقدس شد

  17. واکنش سخنگوی شورای شهر تهران به تعیین جانشین برای زاکانی در شهرداری

  18. تکذیب شایعه بازداشت فرزند سیدمحمد خاتمی

  19. وزیر کشور: دستورالعمل جامع ساماندهی اتباع بیگانه در حال تدوین است  

  20. هشدار سردار عبداللهی به آمریکا و اسرائیل؛ صبر ملت ایران را لبریز نکنید/ پاسخ ایران به ترور شهید هنیه قطعی‌ است  

  21. اقدام موهن سفیر استرالیا آگاهانه بود/ مسئولان قاطعانه برخورد کنند

  22. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  23. پزشکیان: نگاه بسیجی به معنای واقعی می‌تواند کشور را نجات دهد

  24. افشاگری تکان‌دهنده درباره سازمان مجاهدین خلق/ سوء استفاده مسعود رجوی از زنان

  25. پزشکیان: افراد شایسته را منصوب می‌کنیم‌

آخرین عناوین