حمید موسوی در گفتوگو با ایسنا، در مورد اتصال خط سه به یک مترو با محوریت پوشش محلات این مناطق گفت: یکی از مهمترین مشکلات منطقه یک، ترافیک مدام در معابر این منطقه است به گونه ای که براساس آمار ارائه شده از سوی پلیس راهور در معابر منطقه روزانه ۱۶ تا ۱۷ ساعت پیک ترافیک داریم و این پیک در روزهای تعطیل به دلیل استقبال مردم از زیارتگاه ها، مراکز خرید، فضاهای طبیعی و کوهستانی مستقر در منطقه افزایش می یاید.
وی با بیان اینکه یکی از مهمترین مطالبات سکنه منطقه یک، توسعه حمل ونقل عمومی از جمله مترو است، افزود: اتصال خط سه مترو در میدان نوبنیاد به ایستگاه تجریش در خط یک از سال گذشته به عنوان یکی از راهبردهای اصلی در دستور کار قرار گرفت و با موافقت شهردار تهران از گروه مشاوران خواستیم گزینه های مختلف توسعه مترو در این منطقه را بررسی کنند.
موسوی ادامه داد: مشاوران گزینه های مختلف را بررسی و نهایتا گزینه قابل اجرا را برای اتصال خط سه به یک مترو انتخاب کردند که نهایتا گزینه نهایی با عبور از خیابان پاسداران به طول بیش از ۸ کیلومتر انتخاب شد.
وی با بیان اینکه مسیر توسعه از میدان نوبنیاد ابتدای خیابان پاسداران شروع می شود، در خیابان شهید باهنر ادامه می یابد و از میدان تجریش عبور و در خاتمه به خیابان زعفرانیه می رسد، افزود: کل ایستگاه های واقع در محدوده منطقه یک، ۷ ایستگاه شامل سه ایستگاه در پاسداران، دو ایستگاه در نیاوران، یک ایستگاه در میدان تجریش و یک ایستگاه در زعفرانیه (شهید فلاحی) قرار دارد و بعد از آن در صورت نیاز و مطالبه شهروندان بعد از زعفرانیه به خط ۱۰ در بزرگراه شهید چمران اتصال پیدا می کند.
موسوی با اشاره به انعقاد قرارداد فی مابین شهرداری منطقه و شرکت مترو گفت: همچنین املاک مورد نیاز مترو برای تسریع در ساخت خط اتصالی و تجهیز کارگاه در اختیار این شرکت قرار داده شده است و با انعقاد قرار داد فی مابین شرکت مپنا و مترو نیز به نظر می رسد، هر چه سریعتر کلنگ پروژه اتصال خط سه به یک مترو به زمین زده می شود.