حاجی‌بابایی: با گذشت ۴۵ روز از سال تحصیلی، هزاران کلاس درس معلم ندارند

گروه اجتماعی الف،   4000816143 ۲ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱ تکراری یا غیرقابل انتشار

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: با گذشت ۴۵ روز از سال تحصیلی، هزاران کلاس درس، معلم ندارند.

به گزارش فارس، حمیدرضا حاجی بابایی در جمع خبرنگاران گفت: کلاس های بی معلم بزرگترین دغدغه  مردم در حوزه آموزش وپرورش است، که گزارش های مردمی حاکی از نگرانی های والدین در این زمینه است.

وی تاکید کرد: با توجه به حساسیت موضوع، در نامه ای به سرپرست وزارت آموزش وپرورش، از دکتر کاظمی درخواست کردیم، با بررسی دقیق موضوع،  گزارشی را از آخرین وضعیت کلاس های درس با برش های استانی برای اطلاع نمایندگان مردم ارسال نمایند.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس تاکید کرد: مدیریت منابع انسانی یکی از ‌محورهای اساسی سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری برای ایجاد تحول در آموزش وپرورش است، که در سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش نیز مورد توجه قرار گرفته است.

وی افزود: علاوه براین رهبر انقلاب بارها در رهنمودهای خود بر اولویت آموزش و پرورش و در راس آن جایگاه و مقام معلم تاکید نموده است و معلمان را افسران پیشرفت و تحول در جامعه نامیده است و با تاکید بر تولیدی بودن آموزش وپرورش، به مسئولین یادآوری نموده اند که از نگرش هزینه ای به سیستم تعلیم و تربیت خودداری نمایند. 

حاجی بابایی اظهار داشت: با این دیدگاه آموزش وپرورش یکی از محوری های اساسی توسعه پایدار است و معلم رکن اصلی آموزش وپرورش است و کمبود معلم آسیب های جبران ناپذیری در روند آموزش وپرورش دانش آموزان ایجاد می کند.

وی افزود: با دریافت گزارش  وزارت آموزش وپرورش می توانیم با بررسی دقیق راهکارهای رفع مشکل، با همکاری و هم اندیشی مسئولین آموزش وپرورش مشکل را در اسرع وقت مرتفع کنیم و برای کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت چاره اندیشی کنیم

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: تقویت دانشگاه فرهنگیان، اجرای نظام رتبه بندی معلمان از جمله مواردی است که برای کمک به بهسازی نیروی انسانی در آموزش وپرورش در دستور کار مجلس قرار دارد.

وی اظهار داشت: در خصوص بحران کمبود نیروی انسانی در آموزش وپرورش بارها هشدار داده بودیم و دستور جلسات متعددی از فراکسیون فرهنگیان به این موضوع اختصاص یافته است، از این پس نیز همه از ظرفیت های قانونی را برای برون رفت از وضعیت کنونی بهره برداری می کنیم.