به گزارش مهر، سیامک خسروی گفت: خودرو پادرا پلاس لانگ یکی از تیپهای خودرو پادرا پلاس است که به صورت تک کابین و در دو مدل بنزین سوز و دوگانه سوز تولید خواهد شد.
او افزود: این خودرو با افزایش طول شاسی برای حمل بارهای حجیم و سبک، با بهبود پایداری خودرو به علت عدم تغییر GBW (وزن ناخالص)، افزایش حجم اتاق بار و کاهش ارتفاع مرکز جرم بار طراحی و تولید شده است.
خسروی گفت: در خودرو پادرا پلاس ویل بیس ۳۵۵ میلیمتر و اور هنگ عقب ۱۴۵ میلیمتر به ابعاد شاسی اضافه شده است. همچنین ابعاد اتاق بار این خودرو به اندازه نیم متر افزایش پیدا کرده و این اضافه شدن به صورت یک پارچه و با قالب سازی صورت گرفته است.
قائم مقام مدیرعامل زامیاد تاکید کرد: این خودرو در تیپهای یخچال دار، مسقف فلزی، مسقف چادری، باریِ ایزوله و باریِ سه طرف باز شو طراحی و عرضه و در بازارهای مبل، حمل نوشابه و آب معدنی، خدمات شهری، حمل زباله و … به کارگیری خواهد شد.
او تصریح کرد: این خودرو به جهت صحه گذاری در تستهای دینامیکی، استاتیکی و استحکامی موارد مربوطه را گذرانده و مجوز شماره گذاری آن از سوی ناجا و وزارت صمت دریافت شده است.
خسروی گفت: خودرو پادرا پلاس لانگ تستهای استاتیکی از نظر راحتی سرنشین، هدایت پذیری خودرو (هندلینگ) و شرایط بارگذاری بحرانی بیش از بار مجاز را گذرانده است. همچنین در تستهای دینامیکی گردشهای حالت ماندگار و تغیر مسیر ناگهانی، آزمونهای ورودی فرمان پلهای و سینوسی و ترمزگیری در پیچ را با موفقیت گذرانده است.
او افزود: در تحلیل استحکامی، آزمایشاتی روی شاسی انجام شده و مواردی که نیاز به افزایش تقویت داشته، مشخص و برطرف شده و تستها را به صورت کامل گذرانده است.
قائم مقام مدیرعامل زامیاد با بیان اینکه تولید انبوه این خودرو آغاز شده، تاکید کرد: این خودرو تا پایان آذرماه به بازار عرضه خواهد شد و اکنون در نمایشگاه خودرو اصفهان برای اولین بار از این خودرو رونمایی و در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.
خسروی گفت: طول بار پادرا پلاس لانگ ۳ متر است که نیم متر بیشتر از پادرا پلاس معمولی طراحی شده و این افزایش برای استفاده با کاربری مسقف فلزی و یخچال دار مورد استقبال مردم قرار خواهد گرفت.
او در خصوص مزایای خودرو پادرا پلاس لانگ گفت: مشابه عملکردی این خودرو، کامیونتهای وارداتی است که با قیمتهای بسیار بالایی در بازار وجود دارند در حالی که این خودرو با قیمت اقتصادی و بسیار مناسبی عرضه خواهد شد و قابلیت رقابت با کامیونتهای هم سطح خود را دارد. همچنین این خودرو بنزین سوز، قابلیت سوخت گیری در جایگاههای بنزین داخل شهر را داراست در حالی که کامیونتهای مشابه برای سوخت گیری باید در جایگاههای خارج از شهر سوخت گیری کنند.
قائم مقام مدیرعامل زامیاد در خصوص توانمندیهای فنی این خودرو گفت: این موتور ۲.۴ لیتری دارای قدرت ۷۰ کیلو وات، ۹۴ اسب بخار و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور خروجی است و از استاندارد یور و5 EOBD بهره میبرد. همچنین گیربکس دستی ۵ سرعته، سیستم کلاچ تک صفحهای خشک با عملکرد هیدرولیکی، سیستم ترمز چرخهای جلو به صورت دیسکی و چرخهای عقب به صورت کاسهای، ترمز دستی مکانیکی که بر روی میل گاردان نصب شده را داراست و مجهز به سیستمهای ABSو EBDاست.
او گفت: سیستم فرمان هیدرولیک و تعلیق جلو به صورت مستقل جناغی دوبل ترشن بار با میله موج گیر و تعلیق و اکسل عقب با فنر تخت و اکسل صلب است. همچنین ظرفیت باک سوخت این خودرو ۵۵ لیتر است که در نظر است ظرفیت باک این خودرو در آینده به ۸۰ لیتر برسد و قابلیت حمل ۲ تن بار را دارد.
خسروی تاکید کرد: سیستم چراغ مه شکن جلو، سیستم تهویه مطبوع، کولر و آینههای برقی، شیشههای برقی، تنظیم آینههای جانبی برقی، صندلی راننده با قابلیت تنظیم در ۴ سمت مختلف، ریموت و قفل مرکزی و سیستم ایموبلایزر، تنظیم برقی ارتفاع نور چراغهای جلو از دیگر امکانات این خودرو است.
او افزود: تولید این خودرو در مدل اتاق بار نیست و صرفاً با هدف کاربری به کار گرفته خواهد شد و کاربری سازی ها آن نیز در شرکت ایران کاوه انجام خواهد شد.