میانگین افزایش قیمت خودروها اعلام شد

  4020116083 ۱۰۷ نظر، ۰ در صف انتشار و ۱۳۰ تکراری یا غیرقابل انتشار

«میانگین افزایش قیمت محصولات سایپا ۳۵ درصد و محصولات ایران خودرو کمی بیشتر از ۳۵ درصد خواهد بود.  این موضوع در جلسه اخیر شورای رقابت به اتفاق آراء تصویب و فرایند ابلاغ به وزارت صمت و خودروسازان درحال انجام است. بدیهی است پس از ابلاغ مصوبه نیز باید فرایند اجرای مصوبه آغاز شود.»

میانگین افزایش قیمت خودروها اعلام شد

نایب رئیس شورای رقابت ضمن اعلام جزئیات افزایش قیمت فروش کارخانه‌ای خودروها بر این نکته تاکید کرد که دستوالعمل تنظیم بازار خودروی سواری باعث افزایش تولید و در نتیجه ارامش بازار خودروی سواری خواهد شد.

محمود دودانگه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری سال گذشته در شورا به تصویب رسید، اظهار کرد: این دستورالعمل در طول هفته‌های قبل در کارگروه خودروی شورای رقابت با حضور همه دستگاه‌های ذیربط مورد بررسی قرار گرفت. در این راستا معاونت حمل و نقل وزارت صمت و سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کنندگان نقش قابل توجهی ایفا کردند، همچنین با خودروسازان و انجمن‌های تولیدکنندگان، واردکنندگان و قطعه سازان جلسات مختلفی برگزار شد و انتظار می‌رود اجرای مصوبه نیز با تعامل و همراهی دستگاههای زیربط به صورت مناسب صورت گیرد.

وی ادامه داد: در یکی از بندهای دستورالعمل تاکید شده بود که برای تشخیص قیمت کارخانه‌ای خودروهای داخلی باید قیمت خودروهای مشابه خارجی مد نظر قرار بگیرد. شورای رقابت برای این منظور یک نهاد پژوهشی و تخصصی را برای این مهم انتخاب کرد. وظیفه نهاد مذکور این بود که خودروهای مشابه خارجی را انتخاب کند تا امکان مقایسه و بررسی میزان رقابت پذیری خودرو های تولید داخل فراهم شود. برای این منظور از دانشکده مهندسی خودروی علم و صنعت کمک گرفته شد.

نایب رئیس شورای رقابت با بیان اینکه صورت‌های مالی حسابرسی شده شش ماه اول ۱۴۰۱ خودروسازان در اختیار سازمان حمایت قرار گرفت، گفت: بر اساس صورت‌های مالی محاسبات لازم انجام و جلسات مختلف کارگروه خودرو  با هدف بررسی و اجرای مطلوب دستورالعمل برگزار و نهایتا جمع‌بندی درمورد قیمت انجام شد و به تصویب شورای رقابت رسید.
البته این مصوبه صرفا مربوط به خودروهای تولید داخل که عمدتا محصولات ایران خودرو و سایپا است بوده و در خصوص خودروهای مونتاژی بررسی‌ها همچنان ادامه دارد.

دودانگه افزود: باید به این نکته توجه داشت که طی سال‌های گذشته متغیرهای تاثیر گذار در هزینه تولید از جمله نرخ ارز، نرخ دستمزد و قیمت نهاده های تولید افزایشی بوده‌اند و این افزایش هزینه‌ها در صورت‌های مالی خودرو سازان که به تایید حساب‌رسان رسمی رسیده است مشهود است، این درحالی است که قیمت کارخانه‌ای خودروها متناسب با این هزینه ها افزایش نداشته است؛ بنابراین افزایش قیمت کارخانه‌ای خودروها بازار خودروی سواری را به آرامش می‌رساند، چراکه منجر به افزایش تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه  خودروسازان تعهد داده‌اند متناسب با افزایش قیمت کارخانه‌ای محصولات خود، افزایش تولید داشته باشند، عنوان کرد: شورای رقابت و وزارت صمت بر این افزایش تولید نظارت مستمر خواهند کرد. علاوه بر این در چارچوب دستورالعمل شورای رقابت تسهیل واردات برای رقابت پذیری صنعت خودرو ضروری است و به صورت مستمر پایش خواهد شد، بنابراین انتظار داریم با اجرای دستورالعمل از یک طرف  تولید خودروسازان بیشتر شود و از طرف دیگر نه تنها قیمت بازاری خودرو افزایش پیدا نکند، بلکه شاهد نزدیک شدن قیمت کارخانه‌ای و قیمت بازار باشیم و نهایتا بازار خودرو به تعادل برسد و از طرف دیگر انگیزه‌ای برای سوداگری یا نگاه سرمایه گذاری در زمینه خودرو وجود نداشته باشد.

دودانگه با بیان اینکه قیمت کارخانه‌ای خودروها به صورت میانگین حدود ۴۰ درصد افزایش خواهد داشت، تاکید کرد: میانگین افزایش قیمت محصولات سایپا ۳۵ درصد و محصولات ایران خودرو کمی بیشتر از ۳۵ درصد خواهد بود.  این موضوع در جلسه اخیر شورای رقابت به اتفاق آراء تصویب و فرایند ابلاغ به وزارت صمت و خودروسازان درحال انجام است. بدیهی است پس از ابلاغ مصوبه نیز باید فرایند اجرای مصوبه آغاز شود.

وی تاکید کرد: با اجرای مصوبه شورای رقابت در خصوص دستورالعمل تنظیم بازار خودروی سواری  انتظار می‌رود مصرف کنندگان نهایی با سهولت  بیشتر و قیمت مناسب‌تر به محصولات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند. از طرف دیگر تولید کنندگان نیز با انگیزه بیشتر به دنبال توسعه تولید و ارتقای کیفیت باشند و نهایتا سهامداران انگیزه بیشتری برای سرمایه گذاری در این صنعت داشته باشند.

دیدگاه کاربران

ناشناس۲۹۷۹۰۰۸۱۴:۲۸:۲۱ ۱۴۰۲/۱/۱۶
حقوق کارگر و کارمند ۲۰ درصد!!!
ناشناس۲۹۷۹۲۰۴۱۶:۱۱:۱۱ ۱۴۰۲/۱/۱۶
افزایش قیمت خودرو هیچ سنخیتی با شعار سال از سوی رهبری ندارد شخص رهبری خودشان باید تشر لازم را به دولت بزنند گرانی خودرو قطعا روی همه کالاها اثر تورمی می گذارد .
محمد۲۹۷۹۳۰۶۱۷:۰۰:۵۲ ۱۴۰۲/۱/۱۶
اقا زودتر نرخ جدید وگران شدن را اعلام کنید مشتاقانه منتظر شنیدن قیمت جدید پراید هستم
ناشناس۲۹۷۹۰۱۸۱۴:۳۳:۳۳ ۱۴۰۲/۱/۱۶
لطفا افزایش حقوق و دستمزد را هم به شورای رقابت واگذار کنید! لااقل حقوق و دستمزد را نیز ۳۵ درصد و بیشتر افزایش دهد. اقای میرکاظمی! افزایش ۳۵ درصد و بیشتر از ۳۵ درصد قیمت خودرو تورم زا نیست؟!!!
ناشناس۲۹۷۹۰۳۳۱۴:۴۲:۵۰ ۱۴۰۲/۱/۱۶
واقعا چطوری تونستید به این کشف مهم برسید که اگر قیمت کارخانه ای را به قیمت بازاری که خودمون ساختیم برسونین بازار آرام میشه.
آرام۲۹۸۰۳۸۶۰۰:۱۱:۳۹ ۱۴۰۲/۱/۱۷
حالا بعد مدتها ما یه خودرو نوشتیم اگه گذاشتن بگیریم آخرهم مجبوریم با این قیمت های مصوب شون انصراف بزنیم خداوکیلی محصولات سایپا افزایش قیمت میخوان؟؟
ناشناس۲۹۸۱۶۵۵۲۰:۴۶:۳۲ ۱۴۰۲/۱/۱۷
آفرین
ناشناس۲۹۷۹۰۶۶۱۵:۰۳:۵۸ ۱۴۰۲/۱/۱۶
کیفیت ولی هر روز بدتر از دیروز و شورای رقابت کاری به ورق حلبی بکار رفته در ماشین ها نداره...
ناشناس۲۹۷۹۱۰۶۱۵:۲۱:۰۰ ۱۴۰۲/۱/۱۶
یکساله سایپانصف پولوواریزکردیم بایداسفندتحویل میدادن الان گذاشتن بانرخ جدیدماشیناروتحویل بدن
ناشناس۲۹۷۹۲۴۷۱۶:۳۱:۴۳ ۱۴۰۲/۱/۱۶
قرار داد که امضا کردی بخوان نصف پول ندادی علی الحساب دادی دوما در قرارداد نوشته قیمت خودرو قیمت روز تحویل ، زرنگ نباش دولت از تو زرنگتر است
ناشناس۲۹۸۰۷۳۹۰۷:۴۸:۲۱ ۱۴۰۲/۱/۱۷
اولا در روش پیش خرید آیا خریدار چاره ای جز تن دادن به مفاد غیرعادلانه قرارداد داره؟ دوما درهمون قرارداد هم, خودروساز متعهده که خودرو رو تا یک تاریخ مشخص شده ای تحویل بده. وقتی که اون تاریخ به سر آمده , دیگه حق نداره قیمت رو به روز محاسبه کنه.
بهروز پلنگ پور۲۹۷۹۱۰۹۱۵:۲۲:۰۹ ۱۴۰۲/۱/۱۶
وقتی قیمت کالای وارداتی و تولید داخلی به نرخ جهانی محاسبه می‌شود باید دستمزد کارگران هم بهمان اندازه باشد
ناشناس۲۹۷۹۶۸۳۲۰:۰۵:۰۱ ۱۴۰۲/۱/۱۶
احسنت دقیقاً همینطوره
ایرج۲۹۷۹۱۱۱۱۵:۲۴:۰۲ ۱۴۰۲/۱/۱۶
با سلام چرا فقط زورتان به خودروسازان هست همه چی گران شده مگه فقط خودرو هست ی یخچال دوسال پیش گرفتم دوازده ملیون الان شده نود ملیون تومان جالبه حتی مواد غذایی چند برابر گران تر شدن گرانی مسکن که دیگه جای خود داره دیگه اصلا نمیشه نزدیکش هم شد
بینام۲۹۷۹۲۴۵۱۶:۳۰:۴۱ ۱۴۰۲/۱/۱۶
مگه خودرو گرون نشده ‌‌معلومه نگرشت دلالیه...
ناشناس۲۹۸۱۰۸۸۱۳:۱۲:۳۹ ۱۴۰۲/۱/۱۷
سال ۹۶تیبا صندوقدار مدل ۹۶گرفتم ۲۱ملیون الان تیبا ۱۴۰۲هست ۳۸۰ملیون تقریبا بیشتر از ۱۵ برابر خودرو گرون شده
ناشناس۲۹۷۹۲۶۵۱۶:۴۲:۰۹ ۱۴۰۲/۱/۱۶
هرکه به طرح افزایش قیمت کارخانه خودرو حمایت کنه خاین به ملتند ...
M-H۲۹۸۰۰۹۹۲۲:۱۹:۵۱ ۱۴۰۲/۱/۱۶
الان شما از انتقاد به افزایش خودرو ناراحتین؟چرا؟
ناشناس۲۹۷۹۱۱۷۱۵:۲۸:۴۰ ۱۴۰۲/۱/۱۶
واقعا متاسفم همه رو در نظر گرفتید به جز مردم، وجدان و انصاف کجا رفته؟ خودرو با کیفیت پایین رو گران کنیم که تولید افزایش پیدا کنه و تورم کاهش؟ افزایش تولیدی که به افزایش کیفیت منجر نشه چه ارزشی داره؟ بهتر نیست به جای این کار خودروی با کیفیت خارجی وارد کنید تا تولید کننده مجبور به افزایش کیفیت بشه، که البته تا زمانی که خودروسازی کشور مستقل از دولت نباشه این مسأله حل شدنی نیست.
ناشناس۲۹۸۰۳۲۵۲۳:۴۰:۵۵ ۱۴۰۲/۱/۱۶
کدوم خودرو توکشور تولید میشه ؟
حامد۲۹۷۹۱۱۹۱۵:۲۹:۴۰ ۱۴۰۲/۱/۱۶
بالاخره قیمتا کی اعلام میشه؟
ناشناس۲۹۷۹۲۸۵۱۶:۵۲:۰۵ ۱۴۰۲/۱/۱۶
بجای اعتراض می‌فرمایید صف رو بیشتر کنید ،،،..
ناشناس۲۹۷۹۶۸۶۲۰:۰۶:۱۲ ۱۴۰۲/۱/۱۶
لطفا قیمت ها را هرچه زودتر اعلام کنید تا مردم تکلیفشان را بدانند؛ اگر توان مالیشون میرسه منتظرباشند در غیر اینصورت تکلیف پولشان را مشخص کنند ..
مهراب۲۹۷۹۱۲۱۱۵:۳۰:۱۸ ۱۴۰۲/۱/۱۶
برکناری مسعود میرکاظمی از سازمان برنامه خدمتی به دولت آقای رئیسی محسوب می شود هرچند از وقت آن گذشته و نشان داد یگ شهر و هزار نرخ پایه ریزی آن از سازمان برنامه و بودجه است .
ناشناس۲۹۷۹۱۲۲۱۵:۳۰:۲۹ ۱۴۰۲/۱/۱۶
واقعا جای تاسف دارد چه فکری میکنید با این افزایش قیمت تازه میگید آرامش بازار .حقوق کارگران باید ۲۱ درصد افزایش پیدا کند که تورم ایجاد نشود حالا قیمت خودرو ۳۵ درصد تازه میخواهید که تورم هم ایحاد نشود.
ناشناس۲۹۷۹۱۲۳۱۵:۳۰:۳۶ ۱۴۰۲/۱/۱۶
چرا حقوق بازنشستگان 20 درصد اضافه میش تازه اگه بشه ولی نرخ تورم 1402 60 درصد ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۲۹۷۹۱۲۹۱۵:۳۳:۵۱ ۱۴۰۲/۱/۱۶
پول نقد میدیم التماس می کنیم تازه منت وهزار شرط و شروط برا ثبت نام هم میزاند فوری هم تحویل نمیدن.
ناشناس۲۹۷۹۱۵۵۱۵:۴۶:۰۹ ۱۴۰۲/۱/۱۶
همین خودرو را کارگر زحمتشو می کشه و به خط تولید می رساند چطور افزایش خودرو 35درصد حقوق کارگر 20درصده.
نا شناس۲۹۷۹۱۵۹۱۵:۴۶:۵۴ ۱۴۰۲/۱/۱۶
متاسفم.
ناشناس۲۹۷۹۱۷۰۱۵:۵۰:۵۶ ۱۴۰۲/۱/۱۶
اونی که نوبت تحویل خودروی موردنظرش یکساله بیفته اونم به قیمت روز، بیشتر از ۴۰درصد میشه که ،این افزایش قیمت باید تدریجی واندک اندک باشه نه یکجا، ازکجا بیاریم پول این همه افزایش قیمت رو. یهومیخواین این همه گرون کنید
هموطن۲۹۷۹۱۹۴۱۶:۰۷:۰۸ ۱۴۰۲/۱/۱۶
دو ماه کلنجار رفتند برای افزایش حقوق کارگر بعد شب 29اسفند به این نتیجه رسیدند که تورم 20درصد بوده افزایش 20درصدی در پایان سال. اما شورای رقابت در یک جلسه یک ساعته نرخ خودرو را 45دصد افزایش داده. به همین راحتی. خودرو را کی میسازه کارگر. واقعآ شکایت اینها را به کی کنی؟
ناشناس۲۹۸۰۴۷۷۰۰:۵۲:۵۹ ۱۴۰۲/۱/۱۷
درود
ناشناس۲۹۷۹۲۱۳۱۶:۱۵:۵۰ ۱۴۰۲/۱/۱۶
وزارت صمت که مدعی است در حال حاضر شرکت های خودروسازی داخلی با حداکثر ظرفیت تولید, در حال تولید هستند. پس گران کردن قیمت کارخانه چطور خواهد توانست , ظرفیت نداشته تولید را ارتقاء دهد؟لیوانی که پر از آبه , آیا با گرانتر کردن آب, گنجایش بیشتری خواهد داشت؟
ناشناس۲۹۷۹۲۲۱۱۶:۱۸:۵۹ ۱۴۰۲/۱/۱۶
با این وضع موجود گرونی مسکن خودرو و خورد خوراک وپایین بودن حق حقوق کارمند و کارگر و بالا بودن کرایه خونه و کرایه مغازه ها وبیکاربودن خیلی از جوانان واقعا زندگی کردن قابل تحمل نیست.
ایرج۲۹۷۹۲۲۷۱۶:۲۲:۳۳ ۱۴۰۲/۱/۱۶
بیچاره ملت ماشین های سایپا رابرای کار کردن در اژانس ومسافر کشی می خریدند دیگر ان هم نمی توانند
ناشناس۲۹۷۹۲۲۹۱۶:۲۳:۱۸ ۱۴۰۲/۱/۱۶
دفعه قبل هم قیمت رو به قیمت بازار نزدیک کردن قیمت بازار هم رفت بالا مگه میشه
امین۲۹۷۹۲۳۶۱۶:۲۶:۳۷ ۱۴۰۲/۱/۱۶
سلام واقعا با این افزایش ها خودتان دارای زمینه تورم را فراهم می کنید اینا با شعار سال در تضاد هست
ناشناس۲۹۷۹۲۳۸۱۶:۲۷:۵۷ ۱۴۰۲/۱/۱۶
بعد می آیند می گویند چرا تشکیل خانواده نمی دهید چرا فرزند نمی آوردید . هیچ ثباتی در هیچ بخشی از اقتصاد این کشور وجود نداره که آدم بتواند برنامه ریزی بکند .
ناشناس۲۹۷۹۲۴۱۱۶:۲۸:۴۰ ۱۴۰۲/۱/۱۶
خودرو به بازار نمی‌دید تا عرضه کم بشه قیمت خودرو بره بالا تازه قیمت کارخانه روهم میارید به قیمت بازار نزدیک میکنید این وسط فقط مصرف کننده ضرر میکنه تو این مملکت هروز بیشتر داریم میریم زیر خط فقر یکی ام نیست بداد ملت برسه، با حقوق کارمند و کارگر دیگه نمیشه زندگی کرد.
رسول۲۹۷۹۲۵۱۱۶:۳۴:۱۳ ۱۴۰۲/۱/۱۶
چرا کارگران با مشابه خارجی مقایسه نمی‌شوند
ناشناس۲۹۸۰۷۱۸۰۷:۲۸:۱۹ ۱۴۰۲/۱/۱۷
ای ول
ناشناس۲۹۷۹۲۵۶۱۶:۳۷:۴۱ ۱۴۰۲/۱/۱۶
دیگه با این وضعیت یه دوچرخه هم نمیتونیم بخریم چه برسه به ماشین ...
ناشناس۲۹۷۹۲۷۴۱۶:۴۸:۰۸ ۱۴۰۲/۱/۱۶
به خدا این صد تومان رو هم طلا فروختم چرا قبل از نوشتن خودرو قیمت نگذاشتی که ما حداقل ننویسیم
ناشناس۲۹۸۰۷۹۳۰۸:۴۶:۴۶ ۱۴۰۲/۱/۱۷
وضعتون خوبه صد میلیون طلا فروختین
ناشناس۲۹۷۹۲۷۶۱۶:۴۸:۵۳ ۱۴۰۲/۱/۱۶
بر چه مبنایی محاسبه شده حقوق 20درصد ماشین 70درصد...
ناشناس۲۹۷۹۲۸۰۱۶:۴۹:۴۴ ۱۴۰۲/۱/۱۶
واقعا ملت شدن بازیچه دست دو تا شرکت خودرو ساز ؟
محمد۲۹۷۹۲۹۲۱۶:۵۴:۰۵ ۱۴۰۲/۱/۱۶
یکسال پول دادیم به سایپا بعد از بیست بار ثبت نام تا ماشین برای اسفند تحویل بده ولی فعلا که هیچ خبری نیست هنوز فاکتور هم نشده حتما گذاشتن گرون بشه اضافه ش را هم ازمون بگیرن...
ناشناس۲۹۸۰۲۷۲۲۳:۲۰:۰۰ ۱۴۰۲/۱/۱۶
نگران نشید. چون وقت تحویل اسفند بوده گرون شدن به شما نمی خورد و با قیمت اسفند به شما تحویل می دهند
ناشناس۲۹۷۹۳۰۲۱۶:۵۸:۳۱ ۱۴۰۲/۱/۱۶
قیمت کارخونه اگر ۳۰ درصد بالا بره قیمت بازار ۶۰ درصد بالا میره ..
ناشناس۲۹۸۰۲۸۸۲۳:۲۴:۳۸ ۱۴۰۲/۱/۱۶
واقعا ناز شصتت اصلش همینه گل گفتی
ناشناس۲۹۷۹۳۰۳۱۶:۵۹:۱۶ ۱۴۰۲/۱/۱۶
قیمت خودرو با قیمت جهانی خودرو مقایسه میشه ولی حقوق و دستمزد ملت نباید با حقوق و دستمزد بین المللی مقایسه بشه!!!
حدید۲۹۷۹۳۱۲۱۷:۰۳:۵۵ ۱۴۰۲/۱/۱۶
به امید روزی که خودرو ها ی خارجی بدون تعرفه ،،،، وارد شن
ناشناس۲۹۷۹۷۲۴۲۰:۲۳:۲۸ ۱۴۰۲/۱/۱۶
وایسا تا بشه. مگه مافیای خودرو میزاره.
ایمان۲۹۷۹۳۳۲۱۷:۱۳:۵۶ ۱۴۰۲/۱/۱۶
باید جلوی افزایش خودرو گرفته شود مردم توان خرید خودرو ندارن واقعا چه برسد بازهم گران شود...!!!
ناشناس۲۹۷۹۳۳۶۱۷:۱۶:۱۳ ۱۴۰۲/۱/۱۶
می گین قیمت زیاد بشه تا تولید بیشتر بشه ..یا از از تولیدات انبار شده بیشتر بیرون بیاد .بس کنید تو رو خدا ..
محمد۲۹۷۹۳۴۱۱۷:۱۸:۱۷ ۱۴۰۲/۱/۱۶
دوره قبل هم گفتن با افزایش قیمت کارخانه، تولید بیشتر، کیفیت بهتر وبازار هم متعادل میگردد، آیا شد؟ ..
حاج حسن۲۹۷۹۳۴۹۱۷:۲۳:۲۶ ۱۴۰۲/۱/۱۶
وقتی دولت افزایش قیمت رو رسما اعلام میکنه، دست بقیه رو هم باز میزاره تا هر نرخی دوس دارن به مردم تحمیل کنن....
ناشناس۲۹۷۹۳۷۸۱۷:۳۴:۵۷ ۱۴۰۲/۱/۱۶
مسکن اولویت اول مردمه نه خودرو یه فکری به حال گرانی مسکن بکنید که داره کمر مستاجرین را میشکنه ..
تدبیر۲۹۷۹۴۰۱۱۷:۵۲:۵۶ ۱۴۰۲/۱/۱۶
واقعآ که ........افزایش حقوق کارگر ۲۱درصد .افزایش قیمت خودرو بالای ۳۵ درصد ...درود بر شما جلوی تورم رو خوب گرفتید
ناشناس۲۹۷۹۴۰۷۱۷:۵۶:۱۱ ۱۴۰۲/۱/۱۶
آفرین به این مسولین دلسوز. در سال کنترل تورم، واقعا از اول سال کاملا به کنترل تورم پرداخته اند...
ناشناس۲۹۷۹۴۱۵۱۸:۰۱:۳۸ ۱۴۰۲/۱/۱۶
ما یکساله که نصفه پوله ماشین رو ریختیم اونم باسود صفر درصد تکلیفش چی میشه
علیرضا۲۹۷۹۴۲۶۱۸:۰۸:۰۶ ۱۴۰۲/۱/۱۶
با سلام،واقعا مردم کجای این اتفاق ها و قیمت ها هستند؟ چرا همه چی به نفع دولت و خودرو سازها محاسبه میشه و ما مردم بیچاره باید همیشه گران تر از دیروز با درآمد کمتر خرید کنیم؟؟
ایرانی۲۹۷۹۴۳۳۱۸:۱۰:۲۶ ۱۴۰۲/۱/۱۶
لطفا حقوق کارمندان وبازنشستگان رابه شورای رقابت بدهید شاید بتونه رقم بالاتری برای حقوقها درنظر بگیره
ناشناس۲۹۷۹۴۷۸۱۸:۲۹:۱۷ ۱۴۰۲/۱/۱۶
مهندس مملکت دو نفری کار میکنیم نمیتونیم یک پرایدم بخریم
حامد۲۹۷۹۴۸۰۱۸:۳۰:۱۶ ۱۴۰۲/۱/۱۶
تا زمانی که برای خرید صف می کشیم .حکایت همینه .مثل دلار
ناشناس۲۹۷۹۵۶۱۱۹:۱۲:۴۴ ۱۴۰۲/۱/۱۶
باسلام به‌ آنهایی که در قیمتگذاری خودرو حضور داشتند و امضا کرده اند و به تصویب رساندند کمی انصاف داشتند این درصد افزایش قیمت را امضا نمی‌کردند
ناشناس۲۹۷۹۵۸۶۱۹:۲۵:۴۸ ۱۴۰۲/۱/۱۶
بنشین تا خودرو مورد نظرت را بهت بدن. جوری گران می کنند. که همه انصراف بدهند.
ناشناس۲۹۷۹۶۰۷۱۹:۳۲:۱۸ ۱۴۰۲/۱/۱۶
پس خرید رو آزاد کنین تا مردم یک دفعه از کارخونه بخرن
شاکری۲۹۷۹۶۲۳۱۹:۳۹:۴۶ ۱۴۰۲/۱/۱۶
کاش با میانگین افزایش دستمزد کارگران و کارمندان یه تناسبی داشت حداقل
علیرضا۲۹۷۹۶۵۲۱۹:۵۱:۴۱ ۱۴۰۲/۱/۱۶
سلام.واقعا دیگه جای این حرفانیست.تورم هم حساب وکتابی داره...
ناشناس۲۹۷۹۶۷۳۲۰:۰۰:۰۹ ۱۴۰۲/۱/۱۶
من قول میدم با این افزایش ۳۵ الی ۴۰ درصد خودرو نه تنها قیمت بازار پایین نمیاد و کنترل نخواهد شد بلکه فاصله قیمتی بیشتر هم خواهد شد این وسط فقط به مردم ظلم و اجحاف میشه
مهدی۲۹۷۹۷۰۶۲۰:۱۳:۵۰ ۱۴۰۲/۱/۱۶
من یک کارمند با یک پراید فرسوده با حقوق زیر ده میلیون که امسال میخواد فقط 20 درصد اضافه بشه اونوقت شبانه ۴۰ درصد اون خودرو بی کیفیت بهش اضافه میشه چطور هضمش کنم افسوس
بهرام۲۹۷۹۷۱۵۲۰:۱۸:۴۸ ۱۴۰۲/۱/۱۶
ای مردم اگر فقط 2 سال فقط 2 سال کسی خودرو نخرد قیمت خودرو نصف میشود
سیازند۲۹۷۹۸۱۴۲۰:۵۵:۴۰ ۱۴۰۲/۱/۱۶
آخه وقتی همه چی رو به دلار باید خرید چرا حقوق رو به تومان میدین حداقل حقوق رو هم با دلار حساب کنین که مردم بتونن امرار معاش کنن
ناشناس۲۹۸۱۰۰۵۱۲:۰۰:۳۸ ۱۴۰۲/۱/۱۷
تومان خوبه بازریال حساب میکنن
اسدالله۲۹۷۹۸۳۲۲۱:۰۰:۴۳ ۱۴۰۲/۱/۱۶
کجای دنیا قیمت خودرو یهو اینجوی بالا میره بنظرم اگر مردم اتحاد داشته باشن نباید ماشین بخریم .
ناشناس۲۹۸۰۱۸۶۲۲:۵۲:۱۳ ۱۴۰۲/۱/۱۶
ماها که نداریم نمیخریم اما اونها که باید بخرند می‌خرند
نعمت الله۲۹۷۹۹۱۴۲۱:۲۸:۱۰ ۱۴۰۲/۱/۱۶
بنظر می رسدافزایش قیمت خودرو فقط تو جیب خودروسازان نرود شاید قول قرارهایی راجع به این موضوع هست که مابین افزایش دهندگان وشرکت ها این افزایش تقسیم شود
ابراهیم۲۹۷۹۹۵۳۲۱:۳۸:۳۳ ۱۴۰۲/۱/۱۶
نمیدونم چرا شدید احساس میکنم اینها همه از قبل برنامه ریزی شده بود..
جواد نوبهار۲۹۷۹۹۹۰۲۱:۴۸:۱۵ ۱۴۰۲/۱/۱۶
خداوکیلی سه تا ازدوستان از این طرح امروز انصراف دادن پارسال داداشم ازبازار آزاد207 صفر باشرایط در برج ۷ خرید ۴۱۰ باشرایط شد ۵۰۰ حالا به اونا حق میدم اینکارو کردن منم اصلا ثبت نام نکردم که بخام انصراف
ناشناس۲۹۸۰۰۰۷۲۱:۵۲:۳۲ ۱۴۰۲/۱/۱۶
واقعامایه افسوس است ...
Vahid۲۹۸۰۰۴۲۲۲:۰۳:۰۲ ۱۴۰۲/۱/۱۶
...افزایش حقوق کجا و تورم کجا...
اسماعیل۲۹۸۰۱۸۳۲۲:۵۰:۴۴ ۱۴۰۲/۱/۱۶
سلام. بزرگواران زمانی که پراید قیمت هفت میلیون بود من نخریدم گفتم صبر کنم ارزان تر میشود الان همین پراید شده ۳۰۰ میلیون و هنوز نتوانستم بخرم و آرزوی خرید ماشین به گور خواهم برد. در کشور ما هیچ چیزی ارزان نمی‌شود اگر دارید بخرید که فردا افسوس می‌خورید ای کاش خریده بودم .
اسد۲۹۸۰۱۸۸۲۲:۵۲:۵۲ ۱۴۰۲/۱/۱۶
تو میگی مردم نخرند کدام مردم بیشتر خریداران همان دلالهای نمایشگاه ها هستند
مصطفی۲۹۸۰۲۶۴۲۳:۱۶:۳۷ ۱۴۰۲/۱/۱۶
انتظار می‌رود مصرف کنندگان نهایی با سهولت بیشتر و قیمت مناسب‌تر به محصولات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.
کارگر۲۹۸۰۳۳۰۲۳:۴۳:۰۳ ۱۴۰۲/۱/۱۶
قیمت خودرو 35درصد و بیشتر از 35درصد برای ایرانخودرو آنوقت حقوق کارگر که چرخاننده چرخه ی اقتصاد است 27درصد افزایش دادید این عدالت نیست ، یه ذره به فکر مردم باشید
ناشناس۲۹۸۰۳۶۴۰۰:۰۱:۱۶ ۱۴۰۲/۱/۱۷
از کی گران کردن شده قیمت مناسب؟ به جای اینکه تولید را بالا ببرید که قیمت بازار ارزان شود. قیمت کارخانه را گران کردید و در ننیجه باز قیمت بازار افزایش پیدا می کند.
ناشناس۲۹۸۰۳۶۵۰۰:۰۱:۳۲ ۱۴۰۲/۱/۱۷
فقط افزایش حقوق کارمندان و کارگران تورم زا هستش؟
ناشناس۲۹۸۰۴۳۰۰۰:۳۲:۰۴ ۱۴۰۲/۱/۱۷
جالبه همه چیز بر مبنای نرخ دلار محاسبه میشه به جز دستمزد مردم..............
مهرداد۲۹۸۰۴۳۳۰۰:۳۳:۰۹ ۱۴۰۲/۱/۱۷
100 تومان ما با 35 درصد رشد محاسبه کنید و بهمون پس بدین ممنون تون می شیم
ناشناس۲۹۸۰۵۶۶۰۲:۰۴:۴۲ ۱۴۰۲/۱/۱۷
با رشد 35 درصدی پول ما میشه 135 تومان خدا خیرتون بده ممنون از شما ما که راضیم از این معامله انشاءالله که شما هم راضی باشید
ایمان۲۹۸۰۴۳۷۰۰:۳۴:۳۳ ۱۴۰۲/۱/۱۷
لطفا حقوق کارگر رو هم به روز دنیا بدهید ماهی چهار هزار دلار برای کارگر ساده
ناشناس۲۹۸۰۴۵۴۰۰:۴۲:۴۳ ۱۴۰۲/۱/۱۷
اگه قیمت کارخانه گران بشه . حتما قیمت بازار هم گران میشه
ناشناس۲۹۸۰۴۶۲۰۰:۴۴:۲۴ ۱۴۰۲/۱/۱۷
چرا اونای که توی راس کار قرار دارن کاری نمیکن حرفی در مورد قیمت نمیزنن ...
ناشناس۲۹۸۰۴۷۹۰۰:۵۳:۱۲ ۱۴۰۲/۱/۱۷
واقعا نمیدونم آقایونی که تصمیم میگیرند که قیمت خودرو را ۳۵درصد یا بیشتر افزایش بدهند تو این مملکت زندگی نمی کنند که ی کارگر یا کارمند با ماهی حداکثر ده میلیون باید سه سال یا بیشتر حقوقش را جمع کنه فرض بر این که سه سال قیمت خودرو افزایش نداشته باشه هنوز نمیتونه ی خودرو بخره. با ریال حقوق میدن با دلار جنس میفروشن
محمد۲۹۸۰۵۴۶۰۱:۴۳:۲۹ ۱۴۰۲/۱/۱۷
این حرف ها فایده ندارد فقط باید خودرو سازهای داخلی را تحریم کنیم خودرو نخرید .....نه به خودرو.....
ناشناس۲۹۸۰۵۹۹۰۲:۴۸:۲۶ ۱۴۰۲/۱/۱۷
این همه افزایش قیمت و گرانی خودروهای ایران‌خودرو و سایپا حق مردم و ملت عزیز ایران اسلامی نیست،،، یاعلی
ناشناس۲۹۸۰۶۴۷۰۴:۴۰:۲۹ ۱۴۰۲/۱/۱۷
فقط ب فکر افزایش تولید هستن افزایش کیفیت هیچی .تازه میخان مقایسه کنن قیمت این ها با خودروی خارجی !..
ناشناس۲۹۸۰۸۶۸۰۹:۵۵:۵۰ ۱۴۰۲/۱/۱۷
بازار را خودتان ملتهب کردید وقیمتها را نجومی کردید تا حالا به این کشف مهم برسید که اگر قیمتها را افزایش بدهید ارامش به بازار بر میگردد . مردم کاملا اشنا هستند .
محمدرضا۲۹۸۰۹۱۴۱۰:۵۸:۱۳ ۱۴۰۲/۱/۱۷
وقتی مردم همین ماشین‌هایی که به قیمت کارخانه میدین همینا هم نخرن مجبور میشین که التماس مردم هم بکنین برای خرید ماشین .
مهران۲۹۸۰۹۱۷۱۱:۰۲:۳۶ ۱۴۰۲/۱/۱۷
طرف پول گذاشته که یکساله خودرو بهش بدن بعد میگن قیمت خودرو به نرخ روز ولی اون پولی که یکساله خوابوندیم هیچ سودی تعلق نمیگیره.هرچی قیمت کارخونه بالا بره بازار بیشتر میشه .بعدشم واقعا اگه میتونید تولید رو افزایش بدید چرا تا حالا اینکارو نکردید؟
Aioub۲۹۸۰۹۱۸۱۱:۰۲:۴۸ ۱۴۰۲/۱/۱۷
آخه چرا دوباره باید شاهد گرونی باشیم همین الانشم واسه خرید یه ماشین تو فشاریم. خدایا به دادمون برس
ایرانی۲۹۸۰۹۲۹۱۱:۰۷:۵۶ ۱۴۰۲/۱/۱۷
چرا خودرو سازان بر خلاف منویات رهبری که مهار تورم شعار و فرمایش رهبر در سال ۱۴۰۲ هست بجای مهار تورم دارند ،اقدامی خطر ناک و تورم زا انجام می دهند این همه پولی که برای ثبت نام و خرید خودروهای داخلی و خارجی از ملت گرفتن ،می تونستن کل سهام شرکت بنز یا BMW را بخرند و با افتخار بنام سهام داران ایرانی کنند. ایران و ایرانی با این همه ثروت و منابع سزاوار ،این وضعیت نیست به امید فردایی بهتر
وحید۲۹۸۰۹۴۰۱۱:۱۶:۱۶ ۱۴۰۲/۱/۱۷
شما رو به خدا قسم.قیمت ها رو بالا نبرید بزارید ما هم بعد از چند سال صاحب ماشین بشیم
حمید رضا۲۹۸۰۹۴۶۱۱:۱۹:۵۹ ۱۴۰۲/۱/۱۷
اگه ماشینو ۳۰درصد گران کنند که بیشتر گران میشه اینو صد درصد همه میدونن ملک هم دو برابر واجاره خانه ها سه برابر..
فرهاد۲۹۸۱۰۵۲۱۲:۳۹:۲۳ ۱۴۰۲/۱/۱۷
واقعا اگه قیمت خودرو افزایش پیدا کنه مطمعن باشید قیمت بنزین هم افزایشی خواهد شد ..
ناشناس۲۹۸۱۵۸۹۱۹:۵۵:۰۱ ۱۴۰۲/۱/۱۷
نباید انتخاب و خرید خودروی خارجی را از مردم گرفت.
yektanetتریبون

پربحث‌های هفته

  1. توصیه به روسها درباره زنگزور:این دالان موهوم ایجاد نخواهد شد

  2. حالا چه می گویید؟!

  3. نامه احمد توکلی به رئیس جمهور درباره موضوع تاثیر قطعی معدل در کنکور

  4. ۲ نکته درباره یک آمار نگران‌کننده

  5. نمایش «ثروت» را به دین ربط ندهید!

  6. قدردان پلیس هستیم اما...

  7. تمجید فرمانده ارتش از مهارت شلیک خلبانان نهاجا

  8. چالش دستمزد بالاخره حل می شود؟!

  9. رئیس سازمان بورس استعفا داد

  10.  ماجرای وام ۲.۷ میلیارد تومانی با نرخ ۴ درصد به مجید عشقی چیست؟

  11. چرا از یک سوراخ چند بار گزیده می‌شویم؟!

  12. سپاه: ۱۲ تبعه افغان در پارسیان که قصد ربودن تعدادی کودک و نوجوان را داشتند، دستگیر شدند

  13. نظرات برگزیده مخاطبان الف: چرا هزینه تعویض شناسنامه را باید مردم بپردازند؟/ ایران نباید به روسیه اعتماد کند

  14. شرط پزشکیان برای جراحی اقتصادی/ انتقاد قالیباف از برخی مخالفان دولت/ علت حمله برخی اصلاح‌طلبان به عارف چیست؟

  15. ماجراهای یک مصوبه پر از اشکال

  16. واکنش سلیمی به وام‌های میلیاردی در بورس/ گفته بودم که بورس را «عشقی» اداره می‌کند

  17. توضیح مهاجرانی درباره تعیین تکلیف وام‌های دریافت‌شده سازمان بورس

  18. انتقاد عارف از ضربه‌پذیری سایبری سامانه بنزین/ دیدگاه دو رسانه اصولگرا درباره دوقطبی‌سازی

  19. زیباترین آبشار ایران: آبشار بیشه خرم آباد

  20. وقتی اقتدار، دستاورد می آفریند

  21. پاسخ کیهان به انتقاد پناهیان از دوقطبی‌سازی/ روایت سردار سلامی از جنگ دریایی / واکنش بهادری‌جهرمی به وام میلیاردی در سازمان بورس

  22. واکنش اژه‌ای به وام میلیاردی رئیس سازمان بورس/ تمجید رسانه اصولگرا از بهزاد نبوی

  23. کنکور، خادم یا ارباب آموزش و پرورش؟!

  24. فکرش را هم نمی کردند!

  25. چماق بنزین !

آخرین عناوین