امکان ارتباط بدون واسطه تولیدکنندگان با سازمان بازرسی فراهم شد

  4020207060

مدیرکل فناوری و تحلیل اطلاعات سازمان بازرسی گفت: ۳۲۰ درخواست مرتبط با حمایت از تولید در فروردین ۱۴۰۲ واصل شده که ۲۲۱ مورد آن وارد چرخه رسیدگی سازمان بازرسی شده است.

به گزارش فارس، مهدی هدایت فر مدیرکل فناوری و تحلیل اطلاعات سازمان بازرسی، پیرامون رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات مرتبط با تولید از طریق درگاه  ۱۳۶. Ir این سازمان، اظهار کرد: در راستای تحقق شعار سال و عملیاتی کردن بیانات مقام معظم رهبری و بنا به دستور ریاست قوه قضاییه در این زمینه، سازمان بازرسی کل کشور با ایجاد سازوکاری در درگاه رسیدگی به شکایات و گزارش‌های فساد زیرساختی را از ابتدای سال ۱۴۰۲ فراهم کرد تا بر اساس آن به درخواست‌ها و شکایات حوزه تولید با قید فوریت رسیدگی شود.

وی افزود: این درگاه بخش پذیرش، پالایش و ارجاع به دفتر حمایت از تولید ملی و سرمایه گذاری سازمان بازرسی و ۳۱ نماینده این دفتر در کلیه استان‌های کشور دارد و در نهایت منجر به رفع مشکل تولیدکننده، پاسخگویی منطبق با قوانین به متقاضی و یا تشکیل پرونده بازرسی در صورت عدم اجرای تکلیف قانونی دستگاه‌های اجرایی می‌شود.

مدیرکل فناوری و تحلیل اطلاعات سازمان بازرسی با اشاره به آماری در این زمینه تصریح کرد: بیش از ۳۲۰ درخواست مرتبط با حمایت از تولید در فروردین ۱۴۰۲ به این درگاه واصل شده که ۲۲۱ مورد آن وارد چرخه رسیدگی سازمان بازرسی شده است و در رابطه با ۹۹ مورد اتمام فرآیند رسیدگی و ارائه پاسخ نهایی به متقاضی صورت گرفته است.

هدایت‌فر فلسفه ایجاد این زیرساخت را در دسترس بودن سازمان بازرسی برای تمام تولیدکننده‌ها عنوان کرد تا بتوانند مستقیم  و بدون واسطه درخواست‌های خود را با این نهاد نظارتی درمیان بگذارند.

وی از راه اندازی ربات هوشمند هاتف به منظور رسیدگی بدون فوت وقت به پرونده‌های بازرسی خبر داد و اظهار کرد: ربات هاتف جهت پاسخگویی به تلفن‌های ۱۳۶ مبتنی بر  هوش مصنوعی و پردازش گفتار در سازمان بازرسی ایجاد شده و این ربات پیگیر مراحل رسیدگی پرونده‌های بازرسی جهت جلوگیری از رسوب کار‌ها و اتلاف وقت است.