به گزارش ایرنا، عباس قنبری روز شنبه در جریان بازدید از شرکتهای هواپیمایی در فرودگاه مشهد افزود: طبق ابلاغیههای مرتبط با موضوع تاخیر پروازها و فروش بلیت هواپیما بالاتر از نرخ مصوب، سرکشیهایی از فرودگاه مهرآباد و فرودگاه شهید هاشمینژاد مشهد انجام شد.
وی اضافه کرد: در پی شکایات مردمی، در آستانه دهه پایانی ماه صفر بازدیدها جدیتر پیگیری شد که در پی بازدید پنج روزه از فرودگاه بینالمللی شهید هاشمینژاد، تخلفات شرکتای هواپیمایی از جمله تاخیر پروازها و گرانفروشیها بررسی و برخورد لازم صورت گرفت.
بازرس سازمان بازرسی کل کشور مستقر در سازمان هواپیمایی کشور افزود: در پی این بازدید شاهد برخی تخلف ها از جمله گرانفروشی و فروش غیرقانونی بلیت هواپیما بهصورت علنی بودیم که متخلفان شناسایی و برخورد قاطع با آنها انجام شد.
قنبری افزود: همچنین در پی پیگیریهای جدی سازمان بازرسی کل کشور و دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر ممنوعیت فروش بلیت چارتری، این مورد نیز در فرودگاه مشهد مورد بازرسی قرار گرفت، متخلفان شناسایی شدند و برخورد لازم با آنها صورت میگیرد.
وی ادامه داد: همچنین مقرر شد شرکتهای هواپیمایی متخلف، هزینه بلیتهایی که بیش از نرخ مصوب به مسافران ایرانی و اتباع خارجی فروخته اند را به آنها بازگردانند و از تکرار آن خودداری کنند.
اوخاطرنشان کرد: مردم میتوانند در صورتی که هرگونه شکایتی نسبت به شرکتهای هواپیمایی در خصوص گرانی بلیتها و موارد دیگر داشته باشند، به سامانه www.۱۳۶.ir مراجعه و شکایت خود را ثبت کنند.
فرودگاه بینالمللی شهید هاشمی نژاد مشهد با گستره ۵۴۰ هکتاری، پس از مهرآباد تهران دومین فرودگاه پرترافیک کشور است که به طور میانگین روزانه ۱۸۰ پرواز و در زمان اوج مسافرتها تا ۲۵۰ پرواز ورودی و خروجی روزانه در آن انجام میشود.