نکس‌لوکس از آژانس مشاوره دیساید رونمایی کرد

گزارش بازرگانی، 231738،   4020904022

آژانس تحقیقات بازار نکس‌لوکس، روز گذشته در حاشیه دومین همایش ایندکس از آژانس مشاوره جدید خود به اسم دیساید رونمایی کرد. این آژانس مشاوره که توسط آژانس تحقیقات بازار نکس‌لوکس راه‌اندازی شده، قرار است به کسب‌وکارها کمک کند تا از زوایای مختلفی به برند خود بنگرند.

به گزارش تریبون‌نیوز، امین قوام‌صدری، آژانس تبلیغاتی بادکوبه در مراسم رونمایی از آژانس مشاوره دیساید به تجربه فعالان قدیمی حوزه بازاریابی و تبلیغات اشاره کرد. او در این رویداد به نیازسنجی کسب‌وکارها توسط بازاریابان و متخصصان تبلیغات و برندسازی تاکید کرد. قوام‌صدری معتقد است در سال‌های دهه ۸۰ برند کلمه جذابی بود و خیلی از افراد به دنبال آن بودند اما در آن زمان متخصص برند نداشتیم.

او در این باره گفت:‌ «در آن زمان متخصص برند و آژانس تبلیغاتی نداشتیم و بسیاری از افراد بدون آن‌که مفهوم برند را بدانند، می‌خواستند که برند داشته باشند. چون در آن زمان متخصص نداشتیم، کمتر کسی متوجه می‌شد که منظور آن افراد هویت بصری و برند شدن از نظر بصری بوده است.» او تاکید کرد که پس از مدتی، فعالان این حوزه فهمیدند که «برندسازی کاری نیست که یک‌شبه انجام شود و مجموعه‌ای از اقدامات به ساخت برند می‌انجامد.»‌ مدیرعامل آژانس تبلیغاتی بادکوبه در ادامه افزود:‌ «در حال حاضر برند ساختن اولویت اصلی نیست و بازگشت سرمایه،‌ اولویت افرادی است که در حوزه‌‌های مختلف کسب‌وکار مشغول هستند. انتظار سرمایه‌گذاران ما هم این است که سیاست‌های زودبازده داشته باشند.»

قوام‌صدری با اشاره به صادرات در بخش‌های تولید و خدمات گفت:‌‌ «ما در حوزه تولید توانسته‌ایم به صادرات برسیم،‌ اما در حوزه ارتباطات حرفی برای گفتن نداریم. برای همین، ما به این نتیجه رسیدیم که براساس مجموعه‌ای از نیازها، حوزه‌ای که در آن مشغول به کار هستیم را ارتقا دهیم. در حال حاضر فکر نمی‌کنم شرکتی داشته باشیم که ۱۰۰ درصد در حوزه روابط‌عمومی کار کند یا یک آژانس مشاوره بازاریابی که راهکارهایی عملی به شرکت‌ها ارائه کند. آژانسی که رفتار مصرف‌کننده هر صنعت و حوزه‌‌‌ای که به آن مراجعه می‌کند را بشناسد و محدود به حوزه تخصصی خودش یعنی بازاریابی و ارتباطات نشود

به عقیده مدیرعامل آژانس بادکوبه، جای یک آژانس مشاوره تبلیغاتی که بتواند اقداماتی را در زمینه برندسازی، روابط‌ عمومی، ارتباطات، برنامه‌ریزی رسانه‌ای، استراتژی‌های بازاریابی و حتی علوم داده را انجام دهد. او در ادامه بار دیگر به گذشته حوزه تبلیغات اشاره کرد و گفت: «آژانس تبلیغاتی در دهه ۸۰ مفهوم رسانه‌داری را داشت. بنر، تلویزیون و سررسیدهایی که منتشر می‌شد در آن زمان آژانس‌های تبلیغاتی را شکل می‌دادند ولی اکنون مفهوم آژانس‌های تبلیغاتی تغییر کرده است.»‌

قوام‌صدری، سپس از دلیل راه‌اندازی «دیساید»‌ گفت. او توضیح داد که لزوماً تبلیغات برای همه کار نمی‌کند و روش‌های جذب مخاطب در طول زمان در حال تغییر است چون کسب‌وکارها به دنبال بقا و تاب‌آوری هستند و قصد دارند از طریق فروش به آن برسند. قوام‌صدری باور دارد که فرآیندهای تبلیغاتی به یک کلینیک برای عارضه‌یابی نیاز دارد و برای آن‌که این اتفاق بیفتد و فروش افزایش یابد، دیساید توسط تیم نکس‌لوکس طراحی و توسعه یافت.
او گفت
: «دیساید فرصتی را به کسب‌وکارها می‌دهد تا در مدتی کوتاه از زوایای مختلفی به محصولات و برندمان نگاه کنیم. ببینیم که نیاز واقعی کسب‌وکار ما چیست و چه‌طور می‌توانیم این نیازها را برطرف کنیم

در ادامه این رویداد، رضا نویدی‌نکو، مدیرعامل و هم‌بنیان‌گذار نکس‌لوکس در مورد آژانس مشاوره دیساید توضیح داد. نویدی‌نکو گفت:‌ «کسب‌وکارها براساس مدل‌های مختلف و داده‌ها تصمیم‌گیری می‌کنند ولی این مدل‌ها معمولا قدیمی هستند و مدل‌هایی که آژانس‌های تبلیغاتی بزرگ مانند مکنزی به آن رسیده‌اند را در اینترنت یا جای دیگری پیدا نمی‌کنیم. برای همین، دیساید راه‌اندازی شد تا مدلی شبیه به مکنزی را ارائه کند و کسب‌وکارها را از زوایای مختلفی بررسی می‌کند.»‌ او تاکید کرد: «سرویس افزایش فروش،‌ تنها سرویسی است که در آژانس دیساید ارائه می‌شود و دیساید اولین آژانس تبلیغاتی با این مدل است‌. قرارداد دیساید با شرکت‌ها یک ساله است اما در بازه‌های زمانی یک ماهه فروش شرکت‌ها بررسی می‌شودمدیرعامل نکس‌لوکس در پایان گفت: «در دیساید، قبل از قبول هر پروژه، درد را پیدا می‌کنیم و سپس به دنبال درمان آن می‌گردیم

نسخهٔ اصلی خبر