ممنوعیت تردد خودروها بدون زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی

  4021207113

به گفته استاندار گیلان تردد خودروها بدون داشتن زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی گیلان ممنوع است.

به گزارش فارس، اسدالله عباسی استاندار امشب در گفت و گو ویژه خبری سیمای مرکز گیلان با بیان اینکه تردد خودروها بدون زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی گیلان ممنوع است، اظهار کرد: با توجه به تعطیلی مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات در رشت شهروندان از ترددهای غیرضروری در شهر خودداری کنند تا عملیات برف‌روبی در کوچه‌ها و خیابان‌ها انجام شود. 
وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها و نیروهای خدمات‌رسان در حال آماده‌باش و خدمت‌رسانی به مردم هستند، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده تمامی نهادهای خدمات‌رسان اعم از راهداری، پلیس راه، هلال احمر و دستگاه‌های امدادی از جمله برق و آب گاز در خدمت‌رسانی با همه ظرفیت آماده باش و در حال فعالیت هستند. 
استاندار گیلان با اشاره به بازگشایی راه‌های روستایی و برخی از محورهای کوهستانی گیلان بیان کرد: خودروهای بدون تجهیزات ایمنی از تردد در مسیرها خودداری کنند زیرا در حال حاضر مشکل اصلی ما مسدود شدن راه‌ها به دلیل گیر کردن خودروهای بدون تجهیزات (از جمله زنجیر چرخ) در برف است. 
عباسی با اشاره به کاهش تدریجی بارش برف تا فردا گفت: با قطع بارش، جاده ها به دلیل برودت هوا لغزنده و یخبندان خواهد شد از این‌رو ضروری است تا تمهیدات لازم اتخاذ شود و دستگاه‌ها اقدامات مورد نیاز را انجام دهند. 
وی ضمن قدردانی از رسانه‌ها در خصوص اطلاع‌رسانی به موقع به مردم بیان کرد: با توجه به تداوم برودت هوا، بارش برف و نیز یخبندان، مدارس و مراکز آموزش عالی استان چگونگی فعالیت شان همانند امروز دوشنبه خواهد بود.