وزیر صمت: وضعیت بازار لوازم خانگی بسیار خوب است

  4021209040 ۴ نظر، ۰ در صف انتشار و ۴ تکراری یا غیرقابل انتشار

وزیر صمت ابراز امیدواری کرد که با توجه به وضعیت خوب لوازم خانگی بازار به سمت تعادل منطقی برود.

به گزارش اسنا، علی‌آبادی صبح چهارشنبه نهم اسفند ۱۴۰۲ در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران افزود: در لوازم خانگی وضعیت بسیار خوبی داریم و وقت آن است که بازار به سمت تعادل منطقی برود و بتوانیم بازار را به صورت طبیعی کنترل کنیم.

وی درباره آخرین اخبار از واردات خوردرو اظهار کرد: درباره این موضوع فکر می‌کنم مرتب از طریق وزارتخانه اطلاع‌رسانی می‌شود. تا الان حدود ۶۶ هزار خودرو ثبت سفارش شده و در مسیر انجام است و الان هم خودروسازان در حال وارد کردن هستند.

وی با بیان این‌که «اجازه دهید اطلاعات دقیق‌تر را روابط عمومی وزارتخانه ارائه دهد»، گفت: درباره واردات خودروهای کارکرده هم از لحاظ مقررات مشکلی وجود ندارد و در حال انجام است. امیدوارم پدیده خودرو به یک شرایط عادی برگردد و ما هم تلاش می‌کنیم به این هدف برسیم.

علی‌آبادی در پاسخ به این سوال که خودروی جانبازان در چه مرحله‌ای است یادآور شد: آیین‌نامه خودروی جانبازان ابلاغ شده و در حال اجراست. مراحل اداری آن باید توسط خود جانبازان انجام شود،  چون مقررات به گونه‌ای است که هم به خود جانبازان و هم به خودروسازان اختیار داده است و می‌توانند توافق کنند. در حال کار هستند.