به گزارش فارس، رضامراد صحرایی وزير آموزش و پرورش، امشب در آيین اختتامیه دومین دوره رویداد ملی ستاپ(سکوی تحول آموزش و پرورش) خطاب به معلمان گفت: اگر احساس كرديد كه دانشآموزانتان به حرفتان گوش نميكنند، به خاطر اين است كه چيزي كه شما به آنها ميگوييد را ميتوانند به شكل جذابتري جاي ديگر به دست آورند. اما آن معلمي كه تكرار و كهنه نميشود، معلمي است كه به جاي آموزگاري، پروراننده است.
وي تصريح كرد: بنابراين ابزارهاي نوين بسيار مهم هستند و معتقدم كه راهحل و مسأله ما توأمان معلم است. همه اين چيزهاي خوب بايد در دست يك معلم خوبتر قرار گيرد تا بتواند دانشآموزان را به هدف مورد نظر برساند.
صحرايي گفت: نقطه غايي يك آموزش و پرورش خوب، تربيت است؛ آموزش خود به خود و به شيوه جديد براي طيف وسيعي از بچهها قابل تحقق است.
وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه هرچه در سن پایین هزینه کنیم کارایی بیشتری دارد و به همين دليل سازمان ملي تعليم و تربيت كودك را تأسيس كرديم، گفت: بسیاری از آموزشها را باید به کودکان قبل از سن هفت سالگی ارائه کنیم و اگر مدارسي خاص موفق هستند براي اينكه آموزشها را در سني بيش از دبستان ارائه ميدهند. اگر كاري كرديم كه ديپلم به جاي 18 سالگي، در 15 سالگي ارائه شود و ليسانس به جاي 22 سالگي، ،1918 سالگي باشد، حتما آينده شكوهمندتري خواهيم داشت.
وي افزود: زمينه اين تحول بزرگ در دولت آقاي رئيسي وجود دارد كه فرايند تعليم و تربيت را از دوره 4 سالگي آغاز كنيم و ديپلم را در 15 سالگي بدهيم و در 18 سالگي فرد ليسانس داشته باشد و به بازار كار وارد شود.
وزير آموزش و پرورش: زمينه آغاز تعليم و تربيت از سن ۴ سالگي وجود دارد
4021213120رضامراد صحرايي با بيان اينكه ميتوانيم فرايند تعليم و تربيت را از دوره ۴ سالگي آغاز كنيم، گفت: اگر كاري كرديم كه ديپلم به جاي ۱۸ سالگي، در ۱۵ سالگي ارائه شود و ليسانس به جاي ۲۲ سالگي، ۱۸ سالگي باشد، حتما آينده شكوهمندتري خواهيم داشت.