حواسمان هست؟!

ابوالفضل فیضی‌خواه، گروه اجتماعی الف،   4021221012 ۵۶۹ نظر، ۰ در صف انتشار و ۵۴۰ تکراری یا غیرقابل انتشار
حواسمان هست؟!

ظاهرا نه مادری در کار بود، نه شیر دادن به نوزادی، مادر قمی در واقع خاله قمی بود! همچنین گفته شده منتشر کننده فیلم دوربین های درمانگاه هم چند روز قبل از پخش فیلم از شبکه بدنام فارسی زبان از کشور خارج شده است.  اما این ها چیزی را عوض نمی کند.

اتفاقی که در این درمانگاه رخ داد نشان می دهد موضوع «حجاب» در جامعه که این روزها برای قانونمند کردنش تلاش می شود تا چه اندازه پیچیده و حساس است و چنین نیست که بتوان صرفا با تعریف چند قانون بدون توجه به ابعاد فرهنگی و عرفی جامعه و بدون آموزش شهروندان درباره آن تصمیم گرفت و به سرعت وارد عمل شد. 

در این ماجرا علیرغم هیجانات معلوم شد اطلاعات اولیه درستی درباره آن وجود نداشته و به علاوه موضوع ابعاد امنیتی هم دارد. اما هیچکدام از این ها دلیل بر چشم بستن بر پیچیدگی این ماجرای اجتماعی و فرهنگی نیست. ابعاد امنیتی مساله که آن هم باید پیگیری شود هر چه باشد این اتفاق مانند نمونه های متعدد دیگر در جامعه تبدیل به «گره» و  «مساله» ای اجتماعی شده که باید با سرانگشت عقل و تدبیر حکمرانی گشوده شود و به هیچ وجه قابل تقلیل به یک مساله امنیتی نیست. 

به عنوان مثال می توان پرسید، آیا موقعیت درمانگاه و رفتار آن زن نوزاد به بغل نشانه ای از لجاجت در امر حجاب و قانون شکنی داشته که طلبه یاد شده را به مستند کردن یک امر غیر قانونی واداشته؟! حتی اگر برای تفسیر موقعیتی که در دوربین مدار بسته می بینیم نیازمند داشتن اطلاعاتی از مواجهه احتمالی قبلی این طلبه و آن خانم باشیم که این اطلاعات، اقدام و اصرار طلبه را در فیلم گرفتن در آن موقعیت معنادار می کند یا حتی اگر معلوم شود طلبه یادشده اصلا مشغول کار دیگری بوده و از خانم مورد نظر فیلم و عکس هم نمی گرفته! ( ادعایی که ابتدا برخی آن را مطرح کرده اند) باز هم چیزی جز حساسیت و پیچیدگی فوق العاده این امر و موقعیت های متصوره احتمالی آن اثبات نمی شود. پیچیدگی هایی که یقینا طلبه حاضر در این موقعیت را هم در صورت توجه و آگاهی قبلی به پیامدهای اقدام در چنین زمینه ای، به سنجش هزینه و فایده و مصالح اقدام احتمالی وا می داشت. 

ملاحظه موقعیت و شرایط در این موارد بسیار مهم است تا جایی که حتی بسیاری از قوانین غیرقابل مناقشه هم تحت تاثیر آن است تا چه رسد به مساله ای مانند «جرم انگاری بی حجابی» که محل مناقشه کارشناسی است. 

به علاوه با هر نوع انتقاد اخلاقی وارد به زن معترض به طلبه، باید یک «زن» باشید تا بفهمید با فیلم گرفتن یک مرد از شما در آن موقعیت چه پیامدهایی در ذهن تان متصور می شود.  برآشفتگی زن با هر میزان عصبانیت و بدوبیراه را چنانکه خانم دستیار رییس جمهور نیز به درستی و ظرافت به آن اشاره کرد باید در این زمینه هم دید. 

تصور کنید وقتی در چنین موقعیت هایی که حتی یک طلبه و روحانی - که قاعدتا عالم دین هم هست- به چنان مخمصه ای می افتد سایر شهروندان نیازموده و ناآگاه چه مسایلی را به بهانه بی حجابی می توانند خلق کنند؟! 

در قانونگذاری در زمینه حجاب نباید عجله کرد و تحت تاثیر هیجانات عمل کرد. به خصوص نباید آن را در یک زمینه سیاسی ( و در واقع سیاست زده) و دوقطبی های رایج دید. حجاب و پوشش در این سرزمین قدمتی هزاران ساله دارد و با وجود تلاش های فرهنگی فراوان بر ضد آن همچنان بخش قابل توجهی از مردم این سرزمین به حجاب شرعی یا عرفی معتقدند و حتی بخش زیادی از کسانی که با حجاب اجباری مخالفند خود به آن معتقدند. حواسمان باشد که نباید با اقدامات و اشتباهات در این زمینه از قدرت و قوت فرهنگی این باور ریشه دار و شان آن کاست. 

 

دیدگاه کاربران

ناشناس۳۴۱۶۱۶۰۰۹:۵۶:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
آنان که از تاریخ عبرت نمی گیرند محکوم به تکرار تاریخ هستند.
ناشناس۳۴۱۶۲۷۸۱۰:۴۷:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
سابقه‌ی هزاران ساله‌ی حجاب و حیا و عفاف را از ایران نمیشه گرفت ممکنه عده‌ای فریب بخورن ، اما شرافت و غیرت و عفاف و حیا با خون ایرانی عجینه
ناشناس۳۴۱۶۳۷۹۱۱:۱۸:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
کل این حرفها به اجبار و استفاده از پلیس و جریمه و دادگاه و شلاق . .... برای نگهداشتن روسری بر سر زنان ربطی نداره ما مردم شریف و نجیبی هستیم درست ولی نجابت و شرافت در بین ایرانیان هیچگاه زوری و اجباری نبوده و خودمان انتخاب کرده ایم مشکل روسری داشتن یا نداشتن نیست چرا که اگر آزاد شود اغلب حجاب را انتخاب می کنند و جامعه به تعادل می رسه
ناشناس۳۴۱۶۶۲۹۱۲:۵۴:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
الآنهم اغلب حجاب رو انتخاب کردن اما عدم تمکین به قانون منجر به اختلاس اقتصادی و فرهنگی و منجر به خیانت‌های سیاسی و امنیتی میشه بی قانونی و ولنگاری ، چه اقتصادی چه فرهنگی چه سیاسی و چه اجتماعی ، با هیچ ادبیاتی قابل توجیه نیست
ناشناس۳۴۱۶۶۷۲۱۳:۰۷:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
قضیه برخورد با حجاب که چند سال اخیر شدت هم پیدا کرده فراتر از اجرای آیات حجاب است!! به نظر می رسد برعکس عده ای با پر رنگ کردن این موضوع و برخوردهای تند و بعضا غیر منطقی و خشونت بار سعی دارند جامعه و مخصوصا زنان را به مقابله با حجاب سوق دهند!!
ناشناس۳۴۱۷۳۹۹۱۸:۱۷:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
عزیزم اولا چندین سال هست به طور کامل اجرا نمی شود دوم هم وقتی در این چند سال درست و کامل اجرا نمی شود دوقطبی سازان داخلی و خارجی می آیند وسط و عده ای ساده لوح هم فکر می کنند باید مامور درگیر شوند
ناشناس۳۴۲۰۱۰۲۱۵:۱۰:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
قانون ان نصفه هم اجرا نمی شود در سال های اخیر اما دوقطبی سازی پر رنگ تر شده!!
ناشناس۳۴۱۶۷۰۳۱۳:۲۳:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
سازمان مردمی بسیج تمام قد در درجه اول به عنوان آمر به معروف باید پای کار شبیخون فرهنگی بیاید .
ناشناس۳۴۱۶۷۷۷۱۳:۵۳:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
به تعادل نمی رسه این از بعضی پوشش ها مشخصه و اگر تذکر زبانی مردم و اعمال قانون حکومت نباشد به تدریج بدتر هم خواهد شد
ناشناس۳۴۱۶۹۲۶۱۴:۵۴:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
بزرگوار تاریخ اندلس را مطالعه کنید که چگونه تمام مساجد خراب شد و کلیسا ساخته شد.... اگه تمدن و شرافت کافی بود قرآن بارها و بارها از حجاب و حدود آن سخن نمیگفت
ناشناس۳۴۱۹۲۴۳۰۹:۴۱:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
کلیسا مروج بی حجابی بود ؟ شما از تاریخ اندلس فقط حجاب زنها را دیدی و هیچ عامل دیگه ای باعث سقوط نشده بود مثلا فساد حکام یا ظلم ؟؟
ناشناس۳۴۱۷۰۱۶۱۵:۳۲:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
بر فرض آزاد شد حرکت بعدی برای زدن خانواده آن وقت چی هست؟!!!
ناشناس۳۴۱۷۷۴۰۲۰:۵۶:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
یه احتمال بدید اینا همشون بازیگر باشن
ناشناس۳۴۱۶۳۹۸۱۱:۲۶:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ایران سابقه هزاران ساله حجاب اجباری داشته؟
ناشناس۳۴۱۶۴۷۶۱۱:۵۴:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
الان هم ۱۶ سال است به حال خودشان گذاشته ایم ایا خوب شده اند نه تا شبکه معاند اسلام است وحسنات را منکر جلوه میکند روز به روز بدتر خواهد شد وعذاب خدا هم به اشکال مختلف بر همگان سیطره خواهد شد.
ناشناس۳۴۱۶۶۴۵۱۲:۵۹:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اما همون معیارهای افتخارآمیز هزاران ساله باعث نجات از منجلاب بی حجابی و بی حیایی شده دیگه به زمان رضا شاه خائن و پسر خائنش برنمیگرده
ناشناس۳۴۱۶۷۹۵۱۴:۰۱:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
بنده تخصص تاریخ ایران دارم می توانم از شما بپرسم از کجا به چنین علم و آگاهی رسیدی که فهمیدی ایرانیان باستان حجاب اجباری و بگیر و ببند این چنینی توسط حاکمیت داشتند ؟
زهرا۳۴۱۶۸۰۰۱۴:۰۳:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
نه هزاران سال پیش ایرانیان فرهیخته بودن و از غربی ها الگو نداشتن که بی حیا باشه با حجاب بودن واجباری نبوده
ناشناس۳۴۱۶۸۵۵۱۴:۲۷:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
تو که خبر نداری الکی نظر نده. در ایران حجاب اجباری نبوده و نیست یک عده فرصت طلب می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند حجاب در ایران و کشور های مسلمان شخصیت و حریم یک زن است و ما مسلمانان باید به حریم هر فرد احترام بگذاریم
ناشناس۳۴۱۷۲۴۴۱۶:۵۶:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اصلا نامی از اجباری آورده که میگی اجباری
ناشناس۳۴۱۸۵۹۲۰۴:۵۴:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بله سابقه هزاران ساله ی حجاب داشته برو تحقیق کن
ناشناس۳۴۱۸۶۱۷۰۵:۲۵:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
حجاب اجباری نیست واجب الهی است
ناشناس۳۴۱۹۲۸۴۰۹:۵۲:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
منظور اینکه در ایران مردم خود بخود پوشش داشتند و کسی به آنها اجبار نکرده و دستوری نبوده و حجاب اجباری هم نبوده . پوشش یعنی هر لباسی که تن عریان را بپوشاند . در ایران باستان هیچگاه زنان عریان نبوده اند بالاخره لباسی بر تن داشتنه اند . و این از تمدن ایرانیان باستان بوده است . بحث حجاب اجباری و روسری نیست
ناشناس۳۴۱۹۵۱۶۱۱:۱۸:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بله سنک نگارهای تاریخ رو برو نگاه کن تصاویر زنان با حجاب رو ببین دلیل فاصله های پنج سانتی بودن پله های تخت جمشید رو برو مطالعه کن.
آراد۳۴۱۹۷۲۴۱۲:۴۱:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
خوب تاریخ رو بخون فرهنگ ایرانی رو بشناسی
ناشناس۳۴۱۶۵۹۷۱۲:۴۸:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
در مصر و عربستان که عرب زبان هستند نتوانستند قرآن رو تفسیر کنند ولی شماها توانستید !
ناشناس۳۴۱۷۰۹۰۱۵:۵۹:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
تفسیر در مورد چی؟ حجاب؟ حجاب حتی در وهابی هم تایید شده!!
شهاب۳۴۱۷۷۲۰۲۰:۴۷:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
پس چراتوی خوندن قرآن ازکشورمصرتوی ایران پخش میکنیدماننده مرحوم عبدالباسط
حسین۳۴۱۸۰۰۶۲۲:۳۶:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
عربستان که دلقک آمریکاس
ناشناس۳۴۱۸۳۹۰۰۱:۱۸:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
در مورد حجاب حتی وهابیون تفسیر یکسان با سایر فرقه های مسلمان دارد!
ناشناس۳۴۱۹۶۲۷۱۲:۰۷:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
زبان اصلا ربطی به تفسیر قرآن نداره.
ناشناس۳۴۱۶۶۱۲۱۲:۵۱:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
یک کم تاریخ بخون. کشورهای زیادی حجاب داشتند و الآن ندارند .
ناشناس۳۴۱۷۵۰۶۱۹:۰۴:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
برای برخی نه ایران مهمه نه ایرانی فقط ولنگاری جایی دم از ناموس میزنید و میگید تصویر ناموس مردم رو نباید منتشر کنید جای دیگه عکس آن را میگید.
محمد۳۴۱۸۷۰۳۰۶:۳۴:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
حجاب هویت توهست چیکار به کشورهای دیگه داری؟ با برداشتن حجاب خوددت رو زیر سوال میبری
ناشناس۳۴۱۸۸۹۰۰۷:۵۰:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
باید مثل همه کشورها زنان ازادانه انتخاب کنن که حجاب داشته باشن یا نه
ناشناس۳۴۱۹۵۰۴۱۱:۱۳:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
کنارکذاشتن حجاب یعنی تحت تاثیر قرارگرفتن تهاجم فرهنگی به تاراج گذاشتن هویت واصالت وخودباختگی واین یعنی بردگی دربرابررسانه های بیگانه
ناشناس۳۴۱۹۹۴۱۱۴:۰۱:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اون کشورهایی که الان دیگه حجاب ندارن آمارهای خودشونوببینید که چه آسیبهایی دیدن ووضعیت خانواده ها وکودکان ونوجوانان چیست
ناشناس۳۴۱۷۵۲۴۱۹:۱۴:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
یک نگاه به مثبت منفی کامنت ها بیندازید تا همه چیز برایتان روشن شود
سیدمحمد۳۴۱۸۵۹۴۰۴:۵۷:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اگر به تعداد باشد در کربلا نیز تعداد زیادی ظالم و ناحق در برابر تعداد کم مظلوم و در راه حق قرار گرفتند
هادی۳۴۲۰۳۰۷۱۶:۲۶:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
شما نمی خواهد به کامنت نگاه کنید اگر به قرآن نگاه کنید همه چیز روشن می شود چون خدا مارا آفریده واو در باره ی انسان می تواند قضاوت کند اما بله کامنتهائی که از قرآن بر گرفته کاملا قابل قبول هست نه نظر شخصی که از هواهای نفسانی گرفته شده ذهن انسان را دچار وسوسه وغیره می کند
ناشناس۳۴۱۶۲۸۹۱۰:۵۰:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
این شخص دقیقا با فیلم گرفتن دنبال چی بود
ناشناس۳۴۱۶۴۶۶۱۱:۴۹:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
متاسفانه با وقت کشی مسولان برای حفظ صندلی های خود قانون عفاف و حجاب جدید دوسال است میان زمین و هواست
ناشناس۳۴۱۶۵۶۶۱۲:۳۴:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
متاسفانه شما هم به جای رفع مشکلات اصلی مردم دنبال حاشیه هستید !
علی۳۴۱۸۶۷۰۰۶:۱۵:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بهشت اجباری که نمیشه ؟.....
رضا۳۴۱۸۸۹۲۰۷:۵۱:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
مردم چه می گویند ، تو چه می گویی ؟؟؟؟ قانون حجاب ؟؟؟!!! هزارسال این قانون نبوده ، حجاب نبوده عزیز؟؟؟
محمد۳۴۲۰۵۵۶۱۷:۴۲:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
لااکراه فی الدین
سوسو۳۴۱۶۶۹۱۱۳:۱۷:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
شما مطمئنی فیلم گرفت؟ چقدر زود قصاوت میکنیم رفتار اون خانم مثلأ خیلی خوب بود
ناشناس۳۴۱۸۳۶۲۰۱:۰۶:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اول فیلم وقتی میاد گوشی رو بذاره کنار قشنگ روی دوربین بود.
ناشناس۳۴۱۸۴۵۱۰۱:۴۴:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
نه به سیاست کار دارم نه دشمن شاد کنم فقط خودمان را جای خانوداه اون زن قرار دهیم بعد قضاوت کنیم
ناشناس۳۴۱۹۲۵۰۰۹:۴۲:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اگه نگرفته نباید امتناع می‌کرد از نشان دادن
محمد۳۴۱۶۸۰۲۱۴:۰۶:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
فیلم و نگاه کنید اصلا زاویه دوربین به طرف اون خانم نیست اون خانمم منتظره این آقا بیاد بهش گیر بده تابلویه بعدم اون گوشی من دست این بنده خدا دیدم از اون فاصله چی رو میخواست بگیرد.
حمید۳۴۱۷۳۴۵۱۷:۵۵:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اگه فیلم نمیگرفته خوب گوشی نشون میداد اون همه مقاومت برای نشان ندادن گوشی برای چیست.
ناشناس۳۴۱۹۰۲۳۰۸:۳۶:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
شما از زاویه دوربین مدار بسته و سانسور نشده ندیدید انصاف داشته باشید روز فراخوان باید جواب داد آیا خانم حجاب نداشت موقعی که داشت شیر به بچه اش میداد .
ناشناس۳۴۱۹۰۴۴۰۸:۴۲:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
ناموس مردم ناموس همه ماست قدری انصاف هم نیاز است حسن روحانی .محمد خاتمی و...آخوند بودند پس چرا کج رفتند .
ناشناس۳۴۱۹۱۷۰۰۹:۱۸:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
دقیقا
ناشناس۳۴۱۹۲۶۷۰۹:۴۹:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
حالا ما نمی دونیم فیلم گرفته یا نه ولی اینکه فاصله دوربین را میگی باید بگم الان گوشی های هوشمندی اومده که تا یک کیلومتر میچسبونه به دوربین . آقای گوشی ات را بده خلق الله ببینن تا بفهمن واقعا هیچ خبری نیست زنه الکی داره جو میده
شادمهر۳۴۱۹۲۷۸۰۹:۵۱:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
خب‌گوشیشو‌میداد‌تا‌خانم‌یه‌نگاه‌بندازه‌‌‌یا‌بده‌دسته‌آدمه‌بی‌طرفی‌که‌ببینه‌فیلم‌یاعکس‌گرفته‌یا‌نه،چرا‌اجازه‌ندادی‌تا‌کار‌به‌اینجا‌بکشه‌.
ناشناس۳۴۱۹۴۶۲۱۰:۵۴:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اگر به گفته شما فیلم نگرفته بود گوشی رو نشون میداد .
ناشناس۳۴۱۹۴۸۷۱۱:۰۲:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اگه حرفت درسته، چرا روحانی برای ارام کردن اون خانم گوشیش رو نداد خانم چک کنه؟ یکم منطقی حرف بزن
ناشناس۳۴۱۹۶۰۷۱۱:۵۹:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اگرنگرفت گوشیشو نشون میداد.
ناشناس۳۴۱۹۸۵۳۱۳:۲۵:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اگر فیلم وعکس نگرفته میتونست گوشیشو بده بگه نگاه کنید .
مهربان۳۴۱۷۹۱۱۲۲:۰۶:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
شما از کجا مطمئنید داشته فیلم میگرفته ؟
ناشناس۳۴۱۷۹۳۰۲۲:۱۳:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
رفتارخانم خیلی بدوزننده بود
طبیعت دوست۳۴۱۸۱۸۴۲۳:۴۰:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اصلأ کی گفته که از سلیطه بی حجاب فیلم گرفته؟ از کجا معلومه؟ اگر ، اگر فیلم هم گرفته باشه میخواسته چه کار؟ غیر از برای مقامات مدرک ارائه بده؟
ناشناس۳۴۱۸۳۴۹۰۰:۵۵:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
همه دارن میگن کار زشتی کرد فیلم گرفته، واقعا شما مطمئنی فیلم گرفته،..
ناشناس۳۴۱۸۵۹۸۰۵:۰۲:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اصلا فیلم نگرفت
ناشناس۳۴۱۶۳۰۰۱۰:۵۳:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
قطعا تاریخ سرشار از درس ها و عبرت هاست
Sobhan۳۴۱۷۵۱۸۱۹:۱۰:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
آخه دین اجباری که نمی شه
طبیعت دوست۳۴۱۸۲۰۴۲۳:۴۷:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
بله ، در دین اجباری نیست، ولی این دین نیست این قانونه و قانون در تمام دنیا یعنی اجبار. شما در هر جایی که باشی موظفی قانون اونجا رو رعایت کنی چه قبول داشته باشی چه نداشته باشی. شما تا زمانیکه در ایران که یک کشور با قوانین اسلامیه زندگی میکنی موظفی قانون کشور رو رعایت کنی.
ناشناس۳۴۱۸۲۱۸۲۳:۵۰:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
دین اجبار نیست ولی قانون هر کشوری ، اجبار است
ناشناس۳۴۱۸۴۰۶۰۱:۲۷:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
هیچ دینی اجباری نیست .هیچ‌اداره و یا کاری که شما انتخاب میکنید اجباری نیست ولی وقتی دینی را انتخاب کردی و یا کاری را انتخاب کردی .موظفی دستورات و قواعد آن دین و مقررات آن کار را انجام دهی .شما کاری انتخاب میکنی موظفی ۷ صبح سر کار بری .بخاطر تنبلی و ..ایا میتوانی ۸ صبح به سر کار بری ؟ در دین اجباری نیست ولی اگه دینت را انتخاب کردی بایستی مقررات و قوانین ان را انجام دهی .
ناشناس۳۴۲۰۳۹۷۱۶:۵۵:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
قانون که اجباریه
سلن۳۴۲۰۹۱۷۲۰:۱۳:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اجبار در دین نیست ولی قوانین هر کشوری باید رعایت شه. شما میدونی قانون یعنی چی؟؟؟
ناشناس۳۴۱۶۵۴۱۱۲:۲۰:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ایران یک اقلیم متنوع و رنگارنگ فرهنگی هست و هرگز در تاریخ آن فرهنگ یکدستی حاکم نبوده است.ایران مالامال از قومیت ها و خرده فرهنگ های متعددی هست که هر کدام شیوه خاصی برای زیست روزمره خود دارند و هزاران سال هم در کنار هم با مسالمت و آرامش همزیستی و مراودت داشته اند.برای حل مسئله حجاب در ایران باید به تنوع فرهنگی جامعه احترام گذاشت و با شیوه زیست روزمره مردم کنار آمد و با آن همزیستی مسالمت آمیز نمود.فرهنگ و شیوه زیست یک جامعه را هرگز نمی توان با قدرت و زور عوض نمود.فرهنگ تابع اقتدار نیست،بلکه تابع وضعیت و شرایط زیستی یک جامعه هست که در طول زمان هم به کندی تغییر می کند.در ضمن،اگر حاکمیت واقعا می خواهد و عزم آن دارد که شیوه زیست مطلوب خود را در جامعه ترویج دهد باید در وهله اول معماری و فرهنگ مطلوب خود را با کارآمدی اقتصادی و عدالت اجتماعی تلفیق کند تا جوانان به آن جذب شوند.بدیهی هست که در کلان شهری شلوغ و بی هویتی مثل تهران که در آن ازدحامی سرسام آور و معماری غیر مذهبی حاکم هست و گرانی سرسام آور و ترافیک و آلودگی هوا امان ساکنان آن را بریده ،هرگز نمی توان زیست مورد نظر حاکمیت را در چنین شهری جا انداخت و ترویج نمود.
ناشناس۳۴۱۶۹۵۸۱۵:۰۶:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
موافقم
ناشناس۳۴۱۸۳۴۳۰۰:۵۱:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
دروداحسنت برشما حرف حق زدی
ناشناس۳۴۱۸۳۸۷۰۱:۱۶:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بی‌حجابی هم نبوده بدپوششی هم نبوده
اکرم۳۴۲۱۲۳۱۲۲:۲۶:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
عالی بود
ناشناس۳۴۱۶۵۴۳۱۲:۲۲:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
بیمار و بیمارستان حرمت داره نه با فیلم گرفتن از زن مردم باعث تشدید بیمارو نام امنی محیط بیمارستان شود.
ناشناس۳۴۱۷۰۲۲۱۵:۳۴:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
برای بی حیایی کردن مجاز هست؟!!
محمد عطارزاده۳۴۱۸۶۰۳۰۵:۰۴:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بر پایه احادیث و نظر علما قبل از اقدام به امر معروف و نهی از منکر باید از اثر بخشی و همچنین با در نظر گرفتن شرایط اقدام به این کار کرد.
ناشناس۳۴۱۷۴۰۲۱۸:۱۸:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
حیا حرمت ندارد؟!!
ناشناس۳۴۱۷۹۸۲۲۲:۲۶:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اگه خرمت داره چرا اون زنه اینقدر داد و بیداد کرد؟ چرا حراست اینقدر دیر اومد؟
ناشناس۳۴۱۸۲۲۰۲۳:۵۳:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
زنی که قانون شکنی کرده حرمت ندارد
ناشناس۳۴۱۸۶۰۱۰۵:۰۴:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اصلا کسی فیلم نگرفت شیخ بی گناه است
ناشناس۳۴۱۸۴۷۸۰۲:۰۷:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
این خانم نه تیپ آنچنانی زده نه آرایش داره. تو بیمارستان روسریش افتاده اون آقا دیده فیلم گرفته.
رضا۳۴۱۸۶۳۲۰۵:۴۰:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
قاتلان اسرائیلی در حال نسل کشی هستند و فیلم بی ارزش رو برای اختلافات داخلی از اینترنشنال برای مردم ایران پخش می کنند خواهش می کنم کمی فکر کنید دچار نیرنگ معاویه و اشعری نشید دشمن در مواقع حساس قران رو هم بر سر نیزه میکنه .
غلامرضا۳۴۱۹۲۳۰۰۹:۳۷:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بهتر از هر چیز رسیدگی به فسادهای چون چای دبش هست.
ناشناس۳۴۱۶۱۶۲۰۹:۵۸:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
باز هم پاک کردن صورت مسئله و فرافکنی !
ناشناس۳۴۱۶۲۸۲۱۰:۴۸:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
این سناریو هم شکست خورد
ناشناس۳۴۱۶۲۹۸۱۰:۵۲:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
بیایید بجای فرافکنی و پاک کردن صورت مسئله راجع به ابعاد مختلف این سناریوها با هم صحبت کنیم اگه مردم هوشیار باشن و بصیرت داشته باشن همه‌ی سناریوها و فتنه‌های مثل این شکست میخورن ضمناً بررسی سریع و اطلاع رسانی به موقع از عوامل خنثی شدن فتنه‌هاست
ناشناس۳۴۱۶۵۵۲۱۲:۲۶:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
متاسفانه فتنه و تناقض گویی رو خیانتکاران و وطن فروشان داخلی ایجاد میکنید .
ناشناس۳۴۱۸۷۹۰۰۷:۱۱:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
لطفا اگر استدلال علمی ندارید اظهار نظر نکنین
ناشناس۳۴۱۶۶۷۸۱۳:۱۱:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
کدام فتنه ؟!! الان در این مورد آن خانم فتنه گر است یا این روحانی ؟!
ناشناس۳۴۱۷۴۰۶۱۸:۱۹:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
کسی که قانون شکنی کرده و فکر می کنی چه کسی هست جز آن خانم مگر هست؟!!
دوست۳۴۱۷۸۹۵۲۲:۰۱:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
هیچکس نباید فیلم و یا عکس از کسی بگیرد .
ناشناس۳۴۱۹۲۶۸۰۹:۴۹:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
وقتی توی درمانگاه قران و عترت میخای بری نوشته خواهرم حجابتو رعایت کن چیزی که میری پزشک میگه اینو بخور خوب بشی نتیجش خودتون قضاوت کنید جاییکه تاسیس شده برای افراد قرانی و روحانی و بی بضاعت و فقیر وقتی اون خانمیکه همتون طرفدارش شدین زیر پا له میکنه حرمت اسم اون درمانگاه خیریه ی قرآن و عترت و نداره آزاده همه میگین حق نداشته چیز بگه پس چطور اون حق داشته با فهمیدن شرایط اونجا اون مدلی ازاد باشه و هیچی نگن و هیچ کاری نکنن همون درمانگاه قران و عترت موسسش بخاطر خدا و اهلبیت ساخته باقیات صالحات یعنی هرچی خوبی و بدی در اونجا بشه ثواب و کبابشم به موسسش میرسه پس طبق بناییکه کرده باید عمل کنیم
ناشناس۳۴۱۹۶۳۳۱۲:۱۰:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
قبول مثلا روحانی اشتباه کرده. منطقی میشد این قضیه رو حل کرد. چرا اون همه جیغ و داد بازی در آوردن نمی‌خواست. همش فیلمی بیش نبود.
امیر۳۴۲۰۰۰۸۱۴:۳۲:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
خانم رفتار خوبی نداشت چون در مورد روحانی احتمال اینکه بیگناه باشد وجود دارد اما خانم چی اگر روحانی واقعا بیگناه بود و خانم الفاظ رکیک را به کار برد چی
ناشناس۳۴۱۶۳۶۸۱۱:۱۵:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
این خانم دوقطبی ساز و همکارانش باید پاسخگو باشند وقتی قانون حجاب را اجرا نمی کنند اما مردم را رودرو هم قرار می دهند
زیبا۳۴۱۶۵۶۱۱۲:۳۲:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
در قرآن هیچ مجازاتی برای بی حجابی نیست ولی صریحا به قطع دست برای دزدی اشاره شده است.
ناشناس۳۴۱۶۹۷۹۱۵:۱۴:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
دزدها اسپانسر بی حیایی و ولنگاری در حجاب و بخشهای مختلف اقتصادی سیاسی فرهنگی امنیتی اجتماعی هستن ولنگارها در جهت اهداف و در ریل مطامع دزدها حرکت میکنن وقتی دزد اقتصادی رو مجازات میکنی انگار دزد فرهنگی رو تنبیه میکنی
محمد۳۴۱۷۱۲۱۱۶:۰۷:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
دروغ بستن به کلام خداوند بدون علم و آگاهی عقوبت داره،مواظب حرف زدنمان باشیم بعضی از رسانه ها بدون داشتن علم اقدام به اظهار نظرهای عجیب از اشخاص مشکل دار میکنن
ناشناس۳۴۱۷۵۲۹۱۹:۱۶:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
آفرین این درست است
ن۳۴۱۷۶۰۶۱۹:۵۲:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
تو به تمام قرآن مسلطی؟؟؟؟!!!! مجازات بی نماز که نماز از واجبات هست در قرآن هم آمده چیه ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس۳۴۱۸۰۴۱۲۲:۴۹:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
شما مفسر قرآنی خدایی ترجمه قرآن یک بار خواندید
ناشناس۳۴۱۸۳۹۳۰۱:۱۹:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
پس دروغ هم کلا آزاد شود خصوصا در دادگاه چون مجازاتی نگفته!!
راضیه۳۴۱۸۵۹۱۰۴:۵۱:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
شما مشخصه با قران اشنایی ندارید که این حرفو میزنید خداوند در قران دستور به حجاب داده وعمل برخلاف دستور الهی گناه است
زهرا۳۴۱۹۷۰۹۱۲:۳۷:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
نماز صبح هم 2 رکعته توی قرآن نیست پس نخونیم؟
S۳۴۲۰۵۰۲۱۷:۲۲:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
چرا برای حجاب ۱۰بار توی قرآن اومده شما معنی قرآن رو بخوانید
ناشناس۳۴۱۷۰۲۸۱۵:۳۶:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اینجا حرف از قانون هست و نه صرفا قرآن وگرنه قرآن خیلی چیزهای دیگری هم دارد جناب !
ناشناس۳۴۱۶۱۶۳۱۰:۰۰:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
وقتی دستاورد اقتصادی و امنیتی نداشته باشید مجبور میشید با مسائل حاشیه ای و ایجاد دو قطبی حواس جامعه را از تورم مشکلات دیگر پرت کنید
ناشناس۳۴۱۶۲۷۹۱۰:۴۷:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
این دولت و مجلس دنبال ایجاد حاشیه هستند تا قیمت دلار رو پنهان کنند
ناشناس۳۴۱۶۸۴۰۱۴:۲۲:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
فیلم این ماجرا ابتدا از اینترنشنال پخش شد این توطئه استکبار برای دو قطبی سازی و بهم ریختن جو روانی جامعه است.
مهرداد۳۴۱۸۷۰۹۰۶:۴۰:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اینترنشنال و بی بی سی و غیره عوامل استعمار هستند و هیچگاه بدنبال ایجاد یک ایران اباد و ازاد با مردمان مرفه و شادنیستند
ناشناس۳۴۲۰۷۸۶۱۹:۲۱:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اگه اتفاقی بخوادبیفتدبایدپلیس باشد نه اینکه هرکه دلش بخاداین یک روحانی هست نه پلیس
ناشناس۳۴۱۶۳۱۷۱۰:۵۷:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
این سناریو رو کسانی طراحی کردن که دستاوردی غیر از فتنه‌انگیزی و تحریم و تورم و خیانت و برجام ندارن
ناشناس۳۴۱۶۶۸۳۱۳:۱۲:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
خب این روحانی می خواست وارد بازی دوقطبی سازی آنها نشود !
ناشناس۳۴۱۷۴۰۷۱۸:۲۰:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
تا هرکاری در جامعه انجام شود؟!!
ناشناس۳۴۱۷۹۱۳۲۲:۰۶:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
کجا وارد شده‌؟
ناشناس۳۴۲۰۱۱۳۱۵:۱۳:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
همه ول کنند تا با خیال راحت جامعه به سمت هرزگی برود!
ناشناس۳۴۱۹۵۵۱۱۱:۲۸:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
من نمیدونم چرا هر اتفاقی می افته بعضی ها فورا ربطش میدید به سناریو ...که کار دشمن و ...
ناشناس۳۴۱۶۳۹۴۱۱:۲۴:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
یکبار دیگر مرور کن و ببین چه کسانی عمومی کردن!! و از رسانه های دشمن خودت فاصله بگیر تا اینطور ساده انگارانه حرف نزنید
ناشناس۳۴۲۰۸۸۴۲۰:۰۱:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اقای روحانی وپیش نماز مردم میتوانست عبای خودش برداره وبه یک یادوتا خانم بدهد وبگوید جلو خانمی که به بچش داره شیرمیده بایستند تا بنده خدا راحت بتونه به بچش شیربده اینکارکرده بودقشنگترهست یا فیلم گرفتن ؟؟؟!!!!!!
سیما۳۴۱۶۵۸۶۱۲:۴۳:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
به خدای حسین ع مشکل کشور حجاب نیست مشگل حرج مرج در اقتصاد است .
ناشناس۳۴۱۷۰۳۳۱۵:۳۸:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
آ فرین ، اگر کسی که اجدادش مسلمان وبا حجاب بوده ببیند عدالتی وجود داره مسئولین حرف و عملشان یکی هست بفکر اقتصاد و گذران مردم هستندشک نکنید که با دل و جان حرفها وتوصیه های مسئولین را اجرا میکنند
میم۳۴۱۹۵۲۰۱۱:۱۹:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
مگه ما بخاطر مسئولین و جو کشور امر خدارو اطاعت میکنیم که حالا با وحود کمبودی بخواهیم رهاش بکنیم در مکتب حسین حتی اب هم برای خوردن نبود
ناشناس۳۴۱۷۹۵۸۲۲:۲۰:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
سلام امام حسین (ع) هم به خاطرامربه معروف شهیدشدن ،خب حالابی حجاب شدن اقتصاددرست شدبااین کارشون بدحجاب هاکشورروناامن میکنن
میم۳۴۱۹۵۳۱۱۱:۲۲:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
واقعا دستاورد اقتصادی و امنیتی نداشتیم تا به حال ؟؟ حالا مطالعه نمیکنید و پیگیر نیستید حداقل اخبار ببینید چند دقیقه ما تو همین دو سال کلی از لحاظ علمی اقتصادی رشد و پیشرفت داشتیم یکم مطالعه خوبه انقد ناامیدی تزریق نکنید
ناشناس۳۴۱۹۸۷۶۱۳:۳۴:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
خوبه می‌بینید تو منطقه چه خبره الان به نظر شما اقتصاد و امنیت ما نسبت به منطقه و خیلی جاها بهتر نیست.
عباس۳۴۲۱۳۰۹۲۳:۱۱:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
برو سوره نساروبخون تا برای شما روشن بشه موی سر زنان در جامعه ی اسلامی چه حکمی داره
ناشناس۳۴۱۶۱۶۶۱۰:۰۲:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
قانون یعنی چه؟ قانون یعنی خواست اکثریت جامعه. امروز چند درصد جامعه ایران خواهان حجاب اجباری هستند؟ چند درصد مومنین که خود حجاب دارند موافق هستند که حجاب اجباری باشد و با زور چماق و جریمه تحمیل شود؟
ناشناس۳۴۱۶۳۳۰۱۱:۰۰:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
شما تهران و چند شهر شبیه آن را دیدید. کل ایران را در نظر بگیرید. هنوز هم زنان محجبه با اختلاف سرآمد هستند.
ناشناس۳۴۱۶۳۸۴۱۱:۲۱:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
حرف شما درست پس این همه بگیر و ببند و اشتغال مداوم مجلسیان و بقیه برای تصویب قانون و جریمه این همه بودجه و هزینه و ... برای چیست ؟ مگه ادعا ندارید که مردم قلبا حجاب را انتخاب کرده اند ؟ بهتر نیست رها کنید که جامعه از خاصیت خودکنترلی خود استفاده کند و تنش تمام شود و جامعه به تعادل و آرامش برسد مثل تمام کشورهای مسلمان
ناشناس۳۴۱۶۶۰۳۱۲:۴۹:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
دزد و قاتل و.. هم رها شود چون اکثرا دنبال این چیزها نیستند!!
ناشناس۳۴۱۶۴۰۲۱۱:۲۷:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
کسی درباره تعداد زنان محجبه صحبت نکرد. گفتم طرفداران حجاب اجباری. تمامی زنان و دختران خانواده و فامیل ما محجبه هستند. اما هیچ کدام موافق تحمیل حجاب به سایر دختران نیستند .
ناشناس۳۴۱۶۵۳۰۱۲:۱۷:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
مگه رای گیری هست که میگی اکثریت مخالف حجاب اجباری هستن؟ باید کارشناسی انجام بگیره و حکم خدا از نظر مراجع بزرگوار تقلید در نظر گرفته بشه
ناشناس۳۴۱۶۴۳۷۱۱:۳۸:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
کسی نگفته زنان محجبه کمند.من خودم مذهبی هستم اما معتقدم حجاب اجباری آن هم با این شیوه نه تنها بی فایده است بلکه مضر هم هست.
ناشناس۳۴۱۶۷۷۶۱۳:۵۲:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
شما یک حدی برای بی حجابی تعیین کنید، ما مشکلی ندارم.
من۳۴۱۹۱۰۶۰۹:۰۲:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اگر حجاب ادم برداشته شود،دیگر انسان نیست این یک واقعیت است نباید خودمان را قول بزنیم .حواسمان باشد که ما مسلمانها مسئولیت انسانیت را در دنیا بر دوش داریم ،باز حواسمان باشد شيطان دشمن قسم خورده ما انسان‌ها هست
ناشناس۳۴۱۶۵۵۹۱۲:۳۱:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
به چه دلیل بحال تورم چندین درصد دولت مردان فکری نمیکنن .
امیر۳۴۱۷۲۹۹۱۷:۲۷:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
چونکه باعث تورم وفلاکت ما سومدیریت خود آقایونه
فرناز۳۴۱۶۷۴۵۱۳:۳۸:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
حجاب اجباری فقط در دو کشور ایران و افغانستان طالبان وجود دارد. بقیه کشورهای اسلامی در فسق و فجورند؟
ناشناس۳۴۱۷۰۳۱۱۵:۳۷:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
حجاب اجباری همه جا هست و هر کشوری هم به سمت بی حجاب تر رفته بله فساد در آنجا رشد کرده
فاطمه۳۴۱۷۵۲۰۱۹:۱۲:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
فعلا که بی حجابی اجباری از سوی دشمن به ما تحمیل شده حجاب قانون خداست مسلمان نه قانون ایران یا طالبان
ناشناس۳۴۱۷۵۲۸۱۹:۱۶:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
راسته که میگن نگه داشتن ایمان در آخر الزمان متل نگه داشتن زغال آتشین در دست هست من تمام زنان محجبه و با ایمان و نجیب و خدا شناس میهنم را تحسين میکنم الان مهمه که حجاب داشت اونهایی که الان حجاب دارند نشان دادند که چقدر حجاب باطنی زیبایی دارند و ایمانشان واقعی هست. خدا، قرآن،. حجاب
ناشناس۳۴۱۷۵۴۸۱۹:۲۵:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
خودت میگی فسق و فجور
ناشناس۳۴۱۸۳۹۴۰۱:۲۰:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
هر کشوری بی حجاب تر بی بندوباری و فساد اخلاقی بیشتر هست
ناشناس۳۴۱۷۱۲۶۱۶:۰۹:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
قبل از اینکه شما در مورد کل ایران نظر بدید فقط کافی یه نگاهی به آمار موافق ومخالف هر پست بیندازید تا متوجه شوید که سخنتون کاملا اشتباهه
ناشناس۳۴۱۷۲۹۲۱۷:۲۲:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
میدانی چرا؟چون در شهرهای کوچکتر و روستاها زنان هنوز هم تحت فرمان خانواده ی خویشند و اکثر شان از ترس خانواده حجاب را رعایت میکنند .
ناشناس۳۴۱۶۳۵۸۱۱:۱۰:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
قانون یعنی هرچی هست باید رعایت شود حال هر کس مخالف یا موافق باشد
ناشناس۳۴۱۶۵۶۷۱۲:۳۵:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
کشور ما اسلامی است قانون هم باید طبق اسلام باشد آیا در قرآن مجازاتی برای حجاب هست؟
ناشناس۳۴۱۶۹۷۰۱۵:۱۰:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اولا این حرف شما حرف خلفای اول و دوم هست که می گفتند قرآن برای ما کافی است و نیاز به روایات نداریم دوما قرآن بیشتر کلیات را بیان کرده و اگر می خواست تمام جزئیات را بیان کند صدها جلد می شد سوما در اسلام اموری که مجازاتش تعیین نشده تعیین مجازات به حاکم سپرده شده که به آن تعزیر می گویند.
ناشناس۳۴۱۷۰۳۶۱۵:۳۸:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
در قرآن حکم داده رعایت شود مجازات آن هم بر می‌گردد به حاکم که چگونه تعیین کند
ناشناس۳۴۱۸۶۲۴۰۵:۳۳:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اگراسلامی هست باید درتمام ابعاد باشه نه فقط درمورد حجاب. نمیشه اختلاس عادی بشه اما بحث حجاب که شد بشه اسلامی
ناشناس۳۴۱۷۲۱۶۱۶:۴۹:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
برابر همین قانون حقوق ها باید حداقل به اندازه تورم افزایش پیدا کنه تو خیلی دنبال اجرای قانونی بفرما پیگیر باش ما همه پشتتیم
یوسف فرخ۳۴۱۹۵۴۸۱۱:۲۸:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
برادر عزیز ،ارزش حجاب و عفاف و شخصیت زنان پاک دامن ،که ارزش غیر قابل وصف دارد را کامل به اقتصاد پیوند نزن.اگر زن کالا بود حرفت صحیح بود.زن یک مقام و شخصیت هست مثل مادر که با هیچ چیز نمیتوان عوض کرد و مقایسه کرد.... (زن ،مادر...نور هستند)
ناشناس۳۴۱۷۴۵۰۱۸:۳۵:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
هر قانونی باید با در نظر گرفتن جنبه های انسانی رایج در کشورهای مترقی وضع شود
ناشناس۳۴۱۸۶۴۳۰۵:۵۳:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
از هزاران بند قانون فقط این یکی باید اجرا بشه ،؟
غدیر هارونی۳۴۱۸۶۷۳۰۶:۱۶:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
قانون ،صحبت یا هرعملی که برای رضای خداوند بزرگ بخشنده و مهربان نباشد ،یا ساده تر برحق نباشد یا روشن تر برای یکی شدن همه ، همدلی و برابری همان توحید نباشد ببخشید یعنی بیهوده ومفت ما به خواست او آمده ایم و به خواست او رفتنی ایم اعتقاد قلبی است نه به زور و ریا
ناشناس۳۴۱۶۳۶۱۱۱:۱۱:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
قانون در صورتی قابل اجراست که با عقل منطبق باشه شرافت و غیرت و حجاب و حیا و خانواده و حفظ حریم و اخلاق افعال عاقلانه و هوشمندانه هستند
ناشناس۳۴۱۶۶۸۶۱۳:۱۴:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
من حجاب دارم و مخالف حجاب اجباریم و معتقدم حجاب در قرآن اجبار نشده .
ز۳۴۱۷۳۸۶۱۸:۱۲:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
حتماً یه دور سوره ی مائده رو‌بخونید
سلام درجواب شمامگرحداونددرقران نفرموده که به زنان بگوروسری های خود راروی سینه هایشان بیندازن درقران چندهاآیه درموردحجاب داریم۳۴۱۷۹۲۴۲۲:۱۱:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
سلام درجواب شماخداوندفرمودندبه زنان بگوروسری های خودراروی سینه های خودبیندازن ماچندایه درموردحجب داریم وحجاب مصونیت است نه محدودیت
ناشناس۳۴۱۷۹۴۹۲۲:۱۸:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
سلام درجواب شماحجاب فرمان خداست ودرقران هم بهش اشاره شده که به زنان بگوروسری های خودراروسبنه هایشان بندازن ماچندآیه درموردحجاب داریم
ناشناس۳۴۱۸۰۰۳۲۲:۳۲:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
پس تو اصلا قرآن نخوندی
ناشناس۳۴۱۶۹۴۹۱۵:۰۳:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
حجاب قانون خداست! مگه کلا اسلام رو حذف کنید مثلاً همه مردم خواهان حکومت غیر اسلامی بشوند! به نظر من اغلب مردم مومن و مسلمان و خواهان حکومت اسلامی اند
ضیایی۳۴۱۸۵۴۷۰۳:۱۵:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
من یه هیعتی هستم ۵۰ سال هیت رفتم اگر اون اقا یه سندلی میاورد اون خانم چهار زانو نمینشست احتمال داشت از خجالت وشرمندگی هم شده حجابشو مراعات میکرد صد در صد
ناشناس۳۴۱۶۱۷۵۱۰:۰۸:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
گرفتن عکس و فیلم از زن مردم همه جای دنیا جرم است !
ناشناس۳۴۱۶۲۳۱۱۰:۳۱:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
خودتان را پشت خلاف کار قایم نکنید .
ناشناس۳۴۱۶۳۰۴۱۰:۵۴:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
خلاف کار کسی که بدون اجازه از زن مردم فیلم و عکس میگیره
ناشناس۳۴۱۶۴۰۸۱۱:۲۹:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
زن مردم فحش‌های رکیک رو بی پروا از دهنش در نمیاره زن مردم بی حیا نیست
ناشناس۳۴۱۶۵۲۴۱۲:۱۴:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
قربونت برم یه سر توی بازار قدم بزن انواع و اقسام فحش های رکیک را برخی مردان با صدای بلند بدون توجه به اطراف خود نثار یکدیگر می کنند و کسی یاد امر به معروف کردن نمی افته
ناشناس۳۴۱۶۳۷۴۱۱:۱۵:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
کسانی میگن عکس نگیرید که خودشون از کوچکترین موضوعات فیلم میگیرن و برای شبکه‌های صهیونیستی و امپریالستی ارسال میکنن الآن همین فیلم ابتدا از طریق شبکه‌های معاند منتشر شده
ناشناس۳۴۱۶۴۹۱۱۲:۰۰:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
فیلم گرفتن از زنی که بچه مریضش رو برده ودرمانگاه ومستاصل هست کار درستی نیست.
ناشناس۳۴۱۸۱۸۶۲۳:۴۰:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
فیلم گرفتن از ناهنجاری ها باعث میشه مسوالین مربوطه از ترس افکار عمومی دست بکار شوند مثل کتک زدن دست فروشان در گرگان
ناشناس۳۴۱۶۳۰۹۱۰:۵۵:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
طبق قانون جرائم رایانه ای مصوب 1382 مجلس شورای اسلامی هرگونه فیلم برداری ناخواسته از افراد جرم محسوب میشه
ناشناس۳۴۱۶۴۳۳۱۱:۳۶:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
قانون حجاب در ایران در تاریخ 18 مرداد 1362 به تصویب رسیده به قانون تمکین کنید
ناشناس۳۴۱۶۵۲۵۱۲:۱۵:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
خیلی از مردم اون زمان هنوز متولد نشده بودند.
ناشناس۳۴۱۸۸۴۷۰۷:۳۲:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
قانون چیز خوبی وباید تمکین کرد?اما مهم اینه که درست اجرا شود نه هرکسی صبح ازخواب بیدار شد قانون وضع کند
ناشناس۳۴۱۶۵۱۱۱۲:۰۹:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
برای مستند سازی در دادگاه از خلاف کار فیلم گرفتن ایرادی ندارد حال دادگاه می تواند قبول کند یا نه بحث دیگری هست و حتی محلی برای گزارشات ارسالی عکس و فیلم در خصوص بی حجابی تعبیه شده
وقاحت۳۴۱۶۶۵۴۱۳:۰۳:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
مستند سازی وسط درمانگاه ؟
ناشناس۳۴۱۶۷۰۱۱۳:۲۲:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
کدام خلافکار؟؟؟؟!! مادری که فرزند در بغلش هست را می گی؟؟
ناشناس۳۴۱۸۳۹۸۰۱:۲۲:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
خودتان را با گفتن بچه بغل گول نزنید
ناشناس۳۴۱۶۷۲۸۱۳:۲۹:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
شما اول بگو کدام در آیه قرآن برای بی حجابی حکم مجازات صادر شده تا تشکیل دادگاه و جریمه نقدی برای بی حجابی را بپذیریم !!
ناشناس۳۴۱۷۱۰۵۱۶:۰۲:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اصلا درقرآن حجاب نباشد حتی یک کلمه و بالاتر این که نیست؟ولی حکومت ها می تواند قانون وضع کند برای هر موردی که یکی از آن حجاب هست
ناشناس۳۴۱۸۴۰۲۰۱:۲۵:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
در کجای قران گفته روزه خواری جرم هست؟ اما خیلی از کشورهای اسلامی جرم هست مثال دیگر دوست داری؟ دروغ گفتن، کجای قران گفته جرم هست؟ اما شما در دادگاه دروغ بگویی مجازات داری حجاب هم همین هست
ناشناس۳۴۲۰۳۳۹۱۶:۳۷:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
چرا دولت خودش از دوربین های مدار بسته سطح شهر استفاده نمیکنه برای جریمه
ناشناس۳۴۱۶۶۷۶۱۳:۱۰:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
همچین قانونی را نداریم این قانون مربوط به عکسهای خصوصی و خانوادگی هست که بدون رضایت پخش بشه درمونگاه هم محدوده خصوصی کسی نیست
ناشناس۳۴۱۸۸۲۱۰۷:۲۲:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
پس دزد هم وقتی می‌ره دزدی دوربین مداربسته ازش فیلم میگیره،دزد که راضی نیست ازش فیلم بگیرن ولی با همون فیلم میشه توی دادگاه دزد رو محاکمه کرد
مهنسا۳۴۱۷۱۵۸۱۶:۲۵:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
برای این زن فرق نمی کرد که فیلمشو بگیرند یا نه اون می خواست فتنه به پا کنه وگرنه حتی کسی هم اگر عزیزشون از دست بده اینطوری جیغ و داد نمی کشه
ناشناس۳۴۱۸۳۲۳۰۰:۳۸:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
زنی که مو واندام وزیباییش رادرجلوی چشم عموم ظاهر میسازه این همه براعکس گرفتن غیرتی شدید اگر غیرت دارید زیبایی واندامتان راجلو همه به تاراج نگذارید
ناشناس۳۴۱۶۱۷۹۱۰:۱۰:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
مردم خودشون درست و غلط رو می‌توانند تشخیص بدهند .
ناشناس۳۴۱۶۴۰۱۱۱:۲۷:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اگر اینقدر همه درست فکر می کردن که اوضاع فرهنگ و اجتماع و اقتصاد و... کشور اینگونه نبود
ناشناس۳۴۱۶۴۸۴۱۱:۵۷:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
آره مردم درست فکر نمی‌کنند فقط دولت و مجلس درست فکر میکنند که اوضاع اقتصادی مردم اینه !
ناشناس۳۴۱۶۵۹۸۱۲:۴۸:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
هر مجلس و دولتی عصاره‌ی مردم خودشون هستن از مریخ که نیومدن
ناشناس۳۴۱۶۶۰۹۱۲:۵۱:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
همه مثل هم هستید
سوسو۳۴۱۶۶۸۷۱۳:۱۶:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
واسه همین یه عده افتادن به جون شهید عزیز آرمان علی وردی و داغونش کردن هر امنیتی یه سری قوانین داره حالا میخواد به مذاق بعضیها خوش نیاد
زاویه۳۴۱۸۹۹۹۰۸:۲۸:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
آقای محترم شهدا حرمت دارند موضوع را ربط نده به شهدای عزیز مون اگر درست می‌دیدی خانم با حجاب داشت به بچه اش شیر میداد موقع در گیری روسریش افتاد ربطی به حجاب خانم نداشت.
ناشناس۳۴۱۶۱۸۵۱۰:۱۳:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
لایحه حجاب رو طوری تنظیم میکنند که باز یه پولی از حساب مردم بی اجازه بردارند و ....
ناشناس۳۴۱۶۶۴۹۱۳:۰۱:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
خب منظور؟!!! رعایت کنید تا برداشت نشود
علی۳۴۱۸۱۹۲۲۳:۴۳:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
کاش از حساب اختلاسگرا هم برداشته بشه
نامی۳۴۱۶۹۹۸۱۵:۲۳:۰۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
در این صورت مردم ممکن است پولشونو از بانک ها تخلیه کنند
ناشناس۳۴۱۶۱۸۹۱۰:۱۵:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
با عکس و فیلم ! این اسمش امر به معروف و نهی از منکر نیست !
ناشناس۳۴۱۶۲۲۸۱۰:۳۰:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
عکس گرفته شد برای دادگاهی کردن
ناشناس۳۴۱۶۳۵۴۱۱:۰۹:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
در کجای دنیا و در کدام کشور مسلمان مردم را به خاطر روسری دادگاهی می کنند ؟ آخه یه نگاه به ارزش پول ملی و اعتبار پاسپورت ایرانی بکنید ؟ یه نگاه به اوضاع معیشت و اشتغال و مسکن بکنید واقعا در چنین شرایطی دادگاهی کردن مردم به دلیل روسری منصفانه و عاقلانه است ؟؟
ناشناس۳۴۱۶۴۲۳۱۱:۳۳:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
در همه کشورها اجباری هست و درایران چون برآمده از دستور خدا هست حد ان بیشتر هست در ضمن همین دنیای تو برای ایران برنامه دارد علیه حجاب و تو امدی برای ما داستان می گویی و حرف آنان را می زنی .
ناشناس۳۴۱۶۴۵۸۱۱:۴۵:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اگر آیات حجاب را بخوانید می بینید که مخاطب آیات فقط زنان و دختران پیامبر،زنان مومنان و مومنان زن( مومنات) است نه تمام زنان یا زنان مسلمان.
ناشناس۳۴۱۶۴۷۵۱۱:۵۴:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
در هیچ جای دنیا این همه بودجه و هزینه و گرفتاری برای روسری زنان انجام نمی شه آخه چرا دست از سر مردم بر نمی دارید ؟ دارید تهدید می کنید که به حسابهای بانکی مردم برای تحمیل عقاید خودتان تجاوز می کنید و سیستم بانکی را به هم می ریزید
ناشناس۳۴۱۶۶۱۵۱۲:۵۲:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
در کجای دنیا دشمنانش اینقدر برنامه ریزی کردن برای آنان که بی حجابی را رواج دهند؟!!!
ناشناس۳۴۱۶۷۴۳۱۳:۳۵:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
جناب 458 در همان آیه دقیقا در همان جمله و با همان الفاظ به زنان مومن گفته شده مرتکب فحشا نشوند. نکند می گویید مرتکب فحشا نشدن هم فقط مخصوص زنان مومن است یا فقط توصیه شده مرتکب فحشا نشوند؟؟؟ جناب 475 تحمیل عقائد نیست طبق نظر تمام مراجع بزرگوار از گذشته تا کنون امر به معروف و نهی از منکر واجب است و مرحله سوم آن یعنی اعمال قدرت بر حکومت واجب است. شما خبر ندارید بحث دیگری است
حافظ۳۴۱۷۳۳۵۱۷:۴۷:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
دمت گرم
ناشناس۳۴۱۶۴۴۳۱۱:۴۰:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
مگر ضابط قانون است ؟ در ضمن برای افتادن روسری که دادگاه تشکیل نمی شود.
ناشناس۳۴۱۶۵۱۴۱۲:۱۰:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
هرگونه بی حجابی عمدی با قانون فعلی مجازات حبس تا 2 ماه دارد و در قانونی جدید که تصویب نشده هرگونه کشف عمدی حجاب و اصرار بر آن دادگاهی هم خواهد شد
ناشناس۳۴۱۷۰۷۳۱۵:۵۴:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
جناب 6743 خدا در آیه 148 سوره نسا می فرماید خداوند بلند کردن صدا را به بدگویی دوست ندارد ، مگر از آن کس که به او ستمی شده باشد و خدا شنوا و داناست
ناشناس۳۴۱۶۵۸۱۱۲:۴۱:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
مشکل مملکت مگه حجابه فقط؟برید فقر و تورم و گرانیو برطرف کنید
یا زهرا۳۴۱۸۳۳۱۰۰:۴۳:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
آره ریشه خیلی ازطلاقها وازهم پاشیده شدن خانواده هاوخیلی ازجنایتها وهرزه گیها بی حجابی است
ناشناس۳۴۱۶۷۳۸۱۳:۳۲:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
یک مرد نامحرم چرا باید عکس یک خانم تو گوشیش باشه ؟!
ناشناس۳۴۱۷۹۶۷۲۲:۲۲:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
شما مگه میدونیدکه عکس گرفتن!
ناشناس۳۴۱۸۲۴۹۰۰:۰۱:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
یک زن غریبه چرا باید، بی حجاب جلوی چشم مردان باشه.
ناشناس۳۴۲۱۱۹۸۲۲:۰۳:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اگه‌اون‌زن‌براش‌اینجورمسائل‌مهم‌بود‌که‌بااون‌وضعیت‌تو‌انظار‌عمومی‌ظاهرنمیشد‌اینجور‌ ادما سربازان‌پیاده‌نظام‌دشمنند
ناشناس۳۴۱۶۷۹۷۱۴:۰۲:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
عکاسی کردن ، فیلم و ، ویدیو تهیه کردن از زن و بچه ملت کار غیرقانونی و غیر اخلاقی است و هیچ توجیه ای ندارد
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۱۶۱۹۰۱۰:۱۵:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
فقط با کار فرهنگی می شود و به فرض قانون حتی کامل ترین و بی نقص ترین و مترقی ترین قانون ها که هم باشد(فرض محال محال نیست) باز مسأله حل نمی شود تا چه برسد به اقدامات خودسرانه با هر مستمسک مذهبی و دینی و اخلاقی و تحت هر عنوانی حتی فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر! حالا اگر انگیزه های غیرمذهبی و غیردینی و غیراخلاقی را هم لحاظ کنید باید گفت واویلا! هر اقدام نسنجیده و احساسی که لجاجت ها و نهادها و سرسختی ها را مقابل احکام دینی افزایش دهد نه تنها مفید نیست بلکه ضررش بیش از نفعش خواهد بود. جریمه نقدی لایحه جدید حجاب هم در صورت تایید و قانونی شدن آن نیز هیچ کمکی به حل مسأله نخواهد کرد و معضلی بر معضلات موجود اقتصادی و سیاسی و فرهنگی و اجتماعی مان افزوده خواهد گردید. والله اعلم
ناشناس۳۴۱۶۳۹۰۱۱:۲۲:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
وقتی تقلید از غرب می شود و زنان را مانند مردان می کنند و می آورند در سطح جامعه مردان نامحرم برای ساعت ها کار کنند طبیعی هست همانند آن کشورها اول حجاب آب برود و....
ناشناس۳۴۱۷۰۹۶۱۶:۰۰:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
یه مقدار مثل غرب با دزد و اختلاس برخورد کنید .
مسعود۳۴۱۷۳۰۰۱۷:۲۷:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
مگر بقیه کشورهای اسلامی حجاب اجباری دارن؟
ناشناس۳۴۱۶۳۹۲۱۱:۲۴:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
حرف شما در مورد کار فرهنگی صحیح هست ولی کار فرهنگی باید همراه با اعمال قانون باشد چون همیشه کسانی هستند که با کار فرهنگی قانع نمی شوند یا نمی خواهند بشوند مثلا بهترین کارهای فرهنگی هم که بشود عده ای باز در طبیعت آشغال می ریزند و موارد دیگر. پس کار فرهنگی در کنار اعمال قانون باید باشد
امیر حسین سلطان/تهران۳۴۱۶۵۱۷۱۲:۱۱:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
هموطن گرامی آشغال ریختن در طبیعت اگر جریمه های سنگینی را هم در پی داشته باشد اینقدر با مخالفت و سرسختی روبرو نمی شود و در موارد دیگر هم کمابیش برخورد قانونی یا به قولی اعمال قانون کار غیرمتعارفی محسوب نمی گردد اما درباره حجاب همین پذیرش اعمال قانون یا هر عنوان دیگر نیز صد در صد نیازمند کار فرهنگی گسترده و تمام و کمال و تا حد زیادی وقت است که برای رسیدن به زمان همان باصطلاح اعمال قانون باید ناگزیر از طی کردن این پروسه باشیم. در هر مقوله ای نمیشه با بزرگنمایی قانون و با بت کردن آنچه فکر می کنیم راه حل قطعی و نهایی و بی برو برگرد برای حل مسائل مان است انتظار پذیرش و همراهی سایرین را داشته باشیم حتی اگر وحی منزل هم باشد که نیست‌. کار فرهنگی یک شعار و جنبه دکور و تشریفاتی حل مسأله نیست بلکه تمام راه حل این مسأله(حجاب) از بای بسم الله تا طای تمط میبایست با کار تماما فرهنگی باشد و لاغیر. موفق و موید باشید
ناشناس۳۴۱۶۱۹۱۱۰:۱۶:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اگر منظور شما قرآن است که در قرآن حجاب اجباری نیست و برای بی حجابی مجازات تعیین نشده پیامبر و ائمه هم انقدر که به نماز و راستگویی و پاکدستی پرداختند و با وسواس و دقت نماز را اجرا کردند به حجاب نپرداختند و حتی یک مورد از مجازات مردم به دلیل حجاب در سیره پیامبر و ائمه نیست .
ناشناس۳۴۱۶۲۳۴۱۰:۳۲:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
برای سایر قوانین خدا و قرآن هم همین فاز بده نه اینکه هرکجا خواستی از قرآن بگویی و هرکجا نخواستی خیر
ناشناس۳۴۱۶۳۳۳۱۱:۰۱:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
بهتر است بری سایر کشورهای مسلمان رو هم ببینید! چرا کنیز ها زمان پیامبر حجاب نداشتن ؟
ناشناس۳۴۱۶۴۲۹۱۱:۳۶:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
َالان کنیز دارید؟!!!
ناشناس۳۴۱۶۵۰۵۱۲:۰۵:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
لطفا یکسر به کشورهای عرب خلیج فارس بزنید. متوجه میشید. امروزه دیگه کلمه کنیز استفاده نمی کنند.
ناشناس۳۴۱۶۳۴۸۱۱:۰۵:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
۱۸ آیه از آیات قرآن کریم در شأن و لزوم و ضرورت حجاب نازل شده شما میتونید آیات قرآن رو تفسیر به رأی کنید یا حتی میتونید مثل یهودی‌های تاریخ را نعوذبالله مُنکِر بشید _____ اما حقیقت هرگز تغییر نمیکنه زلالِ حیا و عفاف دقیقاً در جایی هست که باید باشه
ناشناس۳۴۱۶۴۳۹۱۱:۳۹:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
در کدام آیه قرآن گفته شده زنان را با زور و جریمه و شلاق مجبور به حجاب کنید؟
ناشناس۳۴۱۷۱۱۵۱۶:۰۵:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
برای امنیت اجتماعی
ناشناس۳۴۱۶۳۶۰۱۱:۱۱:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
شماها تاکید قران بر حرام بودن رباخواری و دزدی و ... را نادیده می گیرید و چسبیده اید به آیه حجاب مجازات دزد و رباخوار در قران چیست ؟؟ قطع دست و ....؟؟؟ مجازات بی حجاب در قران چیست ؟ هیچی ؟!
ناشناس۳۴۲۱۳۹۵۰۰:۱۱:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
خیر نادیده نمیگیریم هر دو مهمن
ناشناس۳۴۱۷۹۷۷۲۲:۲۵:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
احسنت به شما،
ناشناس۳۴۱۶۲۳۷۱۰:۳۴:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
زنهای زمان پیامبر مثل زنهای الان بی حیا نبودن خودشون رعایت میکردن. این مسائل و دریدگی ها هم تا قبل از اینکه انگلیس رضا خان رو تو ایران شاه بکنه هم تو جامعه ایرانی نبوده.
ناشناس۳۴۱۶۳۱۵۱۰:۵۷:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
در صدر اسلام زنان بادیه نشین و عشایر و قبایل بصورت پیش از اسلام وارد مکه و مدینه می شدند. با این حال حتی یک روایت از برخورد پیامبر و امامان در جهت حجاب اجباری وجود ندارد
ناشناس۳۴۱۶۳۲۸۱۰:۵۹:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
کتاب حجاب شرعی در عصر پیامبر نوشته امیر ترکاشوند را بخوان برادر عزیر با خواندن این کتاب که بر مبنای روایات و آیات قران و منابع مستند نوشته شده هم ارادت بیشتر به پیامبر پیدا می کنی و هم دید بهتر نسبت به امکانات و شرایط فرهنگی اون دوران
ناشناس۳۴۱۶۴۱۸۱۱:۳۱:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اول کتاب ایشان فقط در حد فرضیه است و جنبه تحقیق دارد دوما شما کتاب یک نفر را گرفته اید در حالیکه هزاران هزار نفر دیگر حتی علماء بسیار بزرگ از گذشته تا کنون بر خلاف نظر ایشان نوشته اند سوما کارشناسان مذهبی به کتاب ایشان انتقادات فراوانی وارد کردند مثلا ایشان در بعضی موارد عبارات عربی را درست ترجمه نکرده یا می گوید بعید است پیامبر (ص) موفق شده باشد بی حجابی جاهلیت را برطرف کرده باشد و این کار در زمان خلیفه دوم انجام شده. ایراد این کلام این است که چطور پیامبر (ص) با این عظمت نتوانسته آن وقت خلیفه دوم توانسته؟؟
ناشناس۳۴۱۶۴۸۷۱۱:۵۸:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
من کتابهای دیگر را هم خواندام در خصوص ترجمه جلباب و ... هم بین علما اختلاف است و نظر هیچ کدام برتری ندارد و می توان هر دو را درست دانست
ناشناس۳۴۱۶۸۰۱۱۴:۰۴:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
487 محترم علما همه حجاب را واجب می دانند و اگر هم در جزئیات اختلاف باشد هر کس باید به نظر مرجع تقلید خود مراجعه کند
ناشناس۳۴۱۶۸۴۴۱۴:۲۴:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
در مورد حجاب هیچ کدام اختلافی ندارند
میلاد۳۴۱۸۰۹۳۲۳:۰۶:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
در عظمت پیامبر که شکی نیست ولی راهنمایی و توجیه مسائل بر اساس اولویت در اون زمان شرایط خاص خودشو میطلبیده ، گاماس گاماس هنوزم هستند کسانی که گاو میپرستند اگه حجاب و عفاف و حیا خوب نبود ولی هرگز بد هم نبود
ناشناس۳۴۱۶۵۱۹۱۲:۱۳:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
دوست گرامی دارد از کتاب ترکاشوند می‌گویند و ما هم جواب از همان کتاب می دهیم کتاب ترکاشوند که سراسر تناقض هست مثلا می‌گوید خلخال در ران پا می بستند و وقتی می دویدن تکان می‌خورد و مشخص هست پس حجاب طور دیگری بوده، حال فکر کن خلخال چگونه روی ران پا می بستند ولی پایین نمی آید !! درحالیکه خلخال روی مچ پا می بستند!!
ناشناس۳۴۱۶۶۱۱۱۲:۵۱:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
شما فیلم محمد رسول الله را دیده ای ؟ در اون فیلم هند جگر خوار خلخال را بر ران پا می بست اون فیلم را بر مبنای پاره ای مستندات و واقعیت های فرهنگی عربستان ساخته اند برو ببین چطوری ! این تناقض بود ؟؟!!!
ناشناس۳۴۱۷۰۵۲۱۵:۴۳:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
همه می‌دانند لباس آن زمان بلند بوده
ناشناس۳۴۱۷۶۳۳۲۰:۰۴:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
پیامبر رقاصه ابوسفیان را امان داد بدون اینکه این زن ایمان بیاورد یا مسلمان شود!! وجالبتر اینکه خرج معاش او را فراهم می کرد روزی گله مند نزد پیامبر آمد که من شغلم را از دست دادم و زندگیم سخت است پیامبر او نزد اهل خانه فرستاد تا او را پناه دهند همین زن بعد از مدتی اسراری از فعالیت مسلمانان را برای دشمن برد اما باز هم پیامبر اورا مجازات نکرد این رفتار پیامبر با افراد خاطی و نمک نشناس حالا بفرمایید شما چگونه رفتار می کنید ؟!
ناشناس۳۴۱۹۳۷۲۱۰:۱۶:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اون زن مسلمان شد پیامبران و امامان هرکاری میکردن برای عاقبت بخیری مردم بود برای این بود که از راهی که رفته برگرده توبه کنه
ناشناس۳۴۲۰۰۷۱۱۵:۰۲:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بزرگوار الان داره چه برخوردی میشه اتفاقا قانونمند باید جلو رفت تا جلوی اینهمه هتاکی ها بی حیایی ها فحش وتوهینها وبا جسارت برهنه بیرون امدنها گرفته بشه؟
ناشناس۳۴۱۶۳۲۳۱۰:۵۹:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ما حضرت علی را قرآن ناطق و جانشین پیامبر می دانیم. نهج ابلاغه هم سیره و روش حکومت داری حضرت علی است. با این حال حتی یک جمله از حجاب اجباری در نهج البلاغه وجود ندارد
ناشناس۳۴۱۶۶۹۶۱۳:۲۰:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
تا حالا به این موضوع فکر کرده اید که شاید در اون موقع کسی بیحجاب نبوده؟ خدا قسمت کنه تشریف ببرید نجف و کوفه، الان،۱۵ قرن بعد از حضرت علی. یک بیحجاب می بینید؟
ناشناس۳۴۱۹۳۴۷۱۰:۰۹:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
چون کسی بی‌حجاب نبوده قرآن در مورد ش نگفته این چه حرفیه همچنین نهج‌البلاغه
فاطمه۳۴۲۲۶۳۲۰۶:۳۵:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۴
دقیقا ... وقتی قاطعیت اجرای احکام از سمت حکومت وجود داشته و مسلمانان هم در اجتماع نسبت به زیرپا گذاشتن قوانین بی تفاوت نبودن کسی جرأت نمیکرده علنا بی حجابی یا شرابخواری کنه
ناشناس۳۴۱۶۳۸۳۱۱:۲۰:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
حجاب قبل اسلام هم بوده و اسلام آن را کامل کرده و همه رعایت می کردن وعده ای کم آن را تخطی میکردن شوهرانشان توبیخ می کردن
ناشناس۳۴۱۶۴۴۸۱۱:۴۱:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
سنگسار در قرآن هم دارید! شراب خواری مجازات آن چیست؟!! دروغن گفتن و شهادتین دروغین چه مجازاتی دارد؟!!! مجازات ربا هم چه حکمی در قرآن دارد؟!!! اما روی حجاب بند کردید و می‌گویید هیچی!!
ناشناس۳۴۱۶۷۶۲۱۳:۴۸:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
سوره احزاب رو بخون سراسر راجع به حجاب و رعایت اون، حجاب هم از قبل اسلام بوده حتی اینطور بوده که زنانی که ازدواج می‌کردند در حضور برادر و پدرانشان روبنده می زدند ، حالا ی عده جو گیر و جاهل در مورد هر چیزی که به نفع نفسشون نیست اظهار نظر می‌کنند. کم حجابی و درپی امدن بی حجابی در اثر مراوده شاهان و استعمار ایران وارد کشور شد ، وگرنه هر اصیل زاده ایرانی حجاب رو ترجیح میده به ولنگاری و نمایش خودش
مسلم۳۴۱۶۴۷۹۱۱:۵۶:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
قران نخواندی بعد درمورد حجاب مینویسی خدا در قران فرموده موهای خود را بپوشانید دو طرفش داخل لباس کنید برای محکم کاری۳۱سوره نور و۵۱ احزاب رو بخون کامل در موردش فرمان داده به مردان هم فرموده نگاهشان را به زیر افکنند .
ناشناس۳۴۱۶۵۷۳۱۲:۳۷:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
این آیه برای مومنین است نه مسلمین . بین زن مومن و زن مسلمان فرق است و حجاب برای زنان مومن واجب است
ناشناس۳۴۱۶۹۲۸۱۴:۵۵:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
مومن و مسلمان فرقی ندارد
ناشناس۳۴۱۶۹۹۳۱۵:۲۱:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
قانون برای همه لازم‌الاجراست
ناشناس۳۴۱۷۶۴۲۲۰:۱۰:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
این که قران شکل حجاب را مشخص کرده دلیل بر اجبار نیست بلکه شکل حجاب صحیح را برای زنان پیامبر و زنان مومن که باید حجاب می گذاشتند را مشخص کرده!
ناشناس۳۴۱۸۴۱۴۰۱:۲۹:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
در قرآن چیری به نام دلبخواهی نداریم کتاب را قبول کردی رعایت کردن آن هم اجبار هست
ناشناس۳۴۱۷۹۳۷۲۲:۱۵:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
سلام بله حجاب مصونیت است نه محدودیت
یک ایرانی۳۴۱۸۵۷۲۰۴:۰۵:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
قران در مورد رعایت حجاب مومنین ومومنات را مخاطب قرار میده و میگه یا ایها المومنین والمومنات و کاری به مسلمین ومسلمات در مورد حجاب نداره .
ناشناس۳۴۱۶۶۸۲۱۳:۱۲:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
در قرآن برای مشروب خوری هم مجازات نیومده پس از فردا همه مشروب خورها بیاین تو خیابون
ناشناس۳۴۱۶۸۶۲۱۴:۲۸:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
نه اصلا اینطور نیست تو خود قرآن سوره نور به صراحت تاکید بر حجاب شده
ناشناس۳۴۱۷۱۵۶۱۶:۲۵:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
در قرآن حجاب اجباری هست برو تحقیق کن
ناشناس۳۴۱۶۱۹۶۱۰:۱۸:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
الان فیلم و عکس گرفتن از ناموس مردم اسمش شده امر و به معروف ؟
ناشناس۳۴۱۶۲۳۳۱۰:۳۱:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اصل داستان چیز دیگری بود عزیزم
ناشناس۳۴۱۶۵۹۴۱۲:۴۵:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اصل داستان عکس گرفتن روحانی هست
ناشناس۳۴۱۷۰۴۷۱۵:۴۲:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
خیر
ناشناس۳۴۱۸۴۱۶۰۱:۳۰:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اصل داستان بی‌حیایی هست
ناشناس۳۴۱۶۱۹۸۱۰:۲۰:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ماهم حواسمان هست که بعدازتمام انتخابات به جان مردم می افتید.
ناشناس۳۴۱۶۲۰۱۱۰:۲۰:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
حاج آقا کار قانونی کرده و اطلاعات غلط هم ندهید مگر برای اهداف شخصی گرفته باشد که بعید هست
ناشناس۳۴۱۶۲۷۰۱۰:۴۵:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
قبل انتخابات » بی حجاب ها رای بدهند مشکلی نیست ! بعد انتخابات » ....
ناشناس۳۴۱۶۳۶۹۱۱:۱۵:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
قانون حدود و ثغور داره . آن روحانی باید موضوع را علیرغم این همه اتفاقاتی که بر اثر این نوع رفتارها در جامعه رخ داده به مسوول و نهاد مربوطه خودش واگذار می کرد که متولی این امر در بیمارستان حراست آن مرکز بود .
ناشناس۳۴۱۷۹۰۸۲۲:۰۵:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
برای کار قانونی میتوان از دوربین های درمانگاه استفاده کرد ، نیازی به فیلم برداری شخصی نبوده!
ناشناس۳۴۱۸۴۱۷۰۱:۳۰:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
چه ربطی داشت
ناشناس۳۴۱۶۲۰۲۱۰:۲۱:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
نباید کسی به بهانه امر به معروف بدون اجازه از ناموس مردم عکس و فیلم تهیه کنه.
ناشناس۳۴۱۶۲۰۴۱۰:۲۲:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
امری که مقبولیت نداشته باشد حتی اگر مشروعیت داشته باشد و چتر قانون هم بر سرش باشد اجرایش عملی نیست. نمی توان بخش قابل توجهی از مردم را وادار به کاری کرد که اساسا اجباری را قبول ندارند ، این برای آینده مملکت خطرآفرین است
ناشناس۳۴۱۶۳۶۵۱۱:۱۳:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
آن وقت مالیات دوست هستید که می‌دهید؟!!! یا عوارض بین جاده ای؟!!!!! این بهانه ها رو شده چه برسد به حجاب که برای اکثریت دارای مقبولیت دارد
ناشناس۳۴۱۶۴۳۴۱۱:۳۷:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
مالیات هم عقلانی نباشه و برای مردم اون کشور خرج نشه کسی پرداخت نخواهد کرد !
ناشناس۳۴۱۶۵۲۰۱۲:۱۳:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ولی مجبورید بپردازید!!
دوست۳۴۱۷۱۲۰۱۶:۰۷:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
در موضوع امربه معروف ونهی ازمنکر رفتاربایدطوری باشدکه طرف خودش شرمنده بشود،مردم راعاصی نکنید.اینهاهمان مردمی هستندکه باشعارالله واکبرطاغوت راسرنگون کردند.قدرشان رابدانید.
ناشناس۳۴۱۶۴۹۷۱۲:۰۳:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
پرداخت مالیات و عوارض در تمام جهان برای مرد و زن اجباری است در کل عالم زن و مرد دزد و قاتل و ... را دستگیر و مجازات می کنند ولی حجاب فقط در ایران و اقغانستان تحت سلطه طالبان اجباری است و برای زنها اعمال می شود اینها با هم فرق دارند .
ناشناس۳۴۱۶۶۲۵۱۲:۵۴:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
عزیزم حرف از دوست داشتن و نداشتن بود!!
ناشناس۳۴۱۶۸۰۸۱۴:۰۷:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اون دنیا خدا نمی گه طبق عمل کل دنیا عمل کردی یا نه بلکه میگه طبق نظر من عمل کردی یا نه؟ بعد هم واقعا بعید هست که کسی تفاوت جنسیت خانم ها و آقایان را متوجه نشه و انتظار داشته باشه آقایان به اندازه خانم ها پوشش داشته باشن
ناشناس۳۴۱۶۲۰۶۱۰:۲۲:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
با پایان دوران انتخابات و راهپیمایی ۲۲ بهمن ، مجددا مسئله حجاب و امر معروف و نهی از منکر آن هم فقط در حوزه حجاب به صدر دغدغه مسئولین بازگشت!
ناشناس۳۴۱۶۲۰۷۱۰:۲۳:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
پروژه دشمن روی انتخابات برای ندادن رای و یا بی حیا کردن جامعه و هر دو به مسیر براندازی و تجزیه گویا هست
ناشناس۳۴۱۶۲۰۹۱۰:۲۴:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
گرانی و فقر و بیکاری رو رها کردید ... مسئله اصلی ما مردم حجاب نیست .چرا چشم و گوش خود را بر واقعیت ها بسته اید..ما به هیچ عنوان اجبار و زور را در زمینه حجاب قبول نداریم..
ناشناس۳۴۱۶۲۱۲۱۰:۲۴:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
برادر شنيده ام كه معضل « كشف حجاب » را مي خواهند با جريمه سه ميليوني و بعدا بيشتر از سه ميليون حل كنند ! .... اما سؤال بنده اين است كه مگر مي شود كه يك مسئله كه فقهي و شرعي است با پول حل كرد ؟ آيا پول حلّال وگره گشاي همه مشكلات است ؟ !
ناشناس۳۴۱۶۲۱۳۱۰:۲۵:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ان خانم دستیار و بقیه همکارانش باید جوابگو باشند وقتی خودشان قانون کشور اجرا نمی کنند ولی مردم را رودروی هم قرار می‌دهند و همزمان دوقطبی سازی علیه قوانین می کند
ناشناس۳۴۱۹۵۲۹۱۱:۲۱:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
این نسخه را از کجا در آوردی و اینطور قضاوت کردی .
ناشناس۳۴۱۶۲۱۴۱۰:۲۶:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
عجب !!!چه تفسیر و توجیهی!!!!!!!
ناشناس۳۴۱۶۲۱۵۱۰:۲۶:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
انتخابات تموم شد و آقایون دغدعه بهبود معیشت را کنار گذاشتند!
ناشناس۳۴۱۶۴۰۵۱۱:۲۸:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
دغدغه شما ظاهرا روی حجاب گیر کرده وگرنه دغدغه آقایان حجاب هم نیست
ناشناس۳۴۱۶۲۲۰۱۰:۲۸:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
مگر می شود کسی را بدون دادگاه متهم کرد، جریمه کرد، اجرا کرد و بعد گفت می توانی اعتراض کنی؟! هنوز هم سیستم پیامکی شما دقیق نیست، دشمنی ها هم که در جامعه کم نیست، این چه بلوایی است که به راه انداخته اید؟
ناشناس۳۴۱۶۲۲۱۱۰:۲۸:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ادم وقتی این صحنه ها رو می بینه تازه معنای غلبه احساسات وهیجانات بر قوه عاقله رو متوجه میشه. البته کار اون طلبه رو هم اگه فیلم گرفته باشه تایید نمیکنم.
ناشناس۳۴۱۶۲۲۴۱۰:۲۹:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
در هر صورت اقدام این طلبه( عکس یا فیلم گرفتن یواشکی) به هیج وجه قابل توجیه نیست.
عمار .۳۴۱۶۲۲۵۱۰:۲۹:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
به نام خداوند جان و خرد : کجا حواستان بوده است ؟!!! اگر حواستان بود که این نبود وضعیت بد وخیم بدحجابی بی حجابی برهنه پوشی بدن نماپوشی و این نبود فقر فلاکت زدگی مطلق اقشار ضعیف و این نبود کودکان کار و کارتون خواب و این نبود دزدی‌ها غارتگریها اختلاسگریها رانتخواریها باندبازیهای مافیایی انحصار طلبان این نبود گرانیهای افسار گسیخته همه چیز این نبود بیماریها بی پولی های مکرر تحمیلی بر اقشار ضعیف و این نبود مفاسد مختلف اداری و غیره ...
علی رضا۳۴۱۸۶۶۴۰۶:۱۱:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
از حجاب واجبتر اشتغاله . برای پیشرفت جامعه تکنولوژی واجبه نه حجاب . مردم ما ناموس پرستن این چه سرگرمی برا مردم ایجاد کردین . اگه بلدین کار بدین به جامعه .
ناشناس۳۴۱۹۴۴۸۱۰:۴۸:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
قبول دارم
ناشناس۳۴۱۶۲۲۹۱۰:۳۰:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
این حکم دین یعنی حجاب اگر اجباری است که همه کشورهای مسلمان باید اجرا می کردند
راه۳۴۱۶۲۳۵۱۰:۳۲:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
این نشون میده اغلب مردم به مسائل پیرامون خودشون اصلاً دقت نمیکنن اکثر مردم با موضوعات برخوردهای صرفاً احساسی دارن و به همین راحتی یه مملکت رو به آتش میکشن _____ اگه از فتنه‌ی مهسا امینی و دروغِ زن زندگی آزادی و خسارتها و هزینه‌های جبران ناپذیری که به مردم و کشور تحمیل شد درس نگرفته باشیم ، وای بر ما
ناشناس۳۴۱۶۷۸۰۱۳:۵۳:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
وای بر کسانی که اختلاس ها و دزدی ها و رانت ها از بیت المال ایران را نمی بینند .
ناشناس۳۴۱۶۲۴۳۱۰:۳۶:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
سوال ما اینه که چه قانونی به طلبه اجازه میده از زن مردم فیلمبرداری کنه، به جای اینکه دنبال این مساله باشید، دنبال این هستید کی فیلم رو داده بیرون.
ناشناس۳۴۱۶۲۴۸۱۰:۳۸:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
مردم را خسته كردند.
ناشناس۳۴۱۶۲۵۴۱۰:۴۰:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
درگیر شدن مردم با همدیگه به دلیل روسری خیلی زشته در تمام کشورهای مسلمان همسایه حجاب اختیاری است و اتفاقا قشر عظیمی از زنان کاملا محجبه هستند و چون حجاب را خودشان از عمق قلب و با اعتقادشان انتخاب کرده اند مورد وثوق و احترام جامعه هستند
ناشناس۳۴۱۶۲۵۷۱۰:۴۱:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
حجاب واجب۔۔۔تو قرآن دستور خداست۔۔۔ میخواید بخواید میخواید نخواید۔۔۔واقعا اینھمه زور میزنید برای ی روسری۔۔۔خجالت نمیشکن بعضی زنان و دختران۔۔۔من خودم ی خانمم و با ھر بار دیدن افسوس میخورم کہ قدر خودشون نمیدونن ھیچ به جامعه ضرر میزنن۔۔
ناشناس۳۴۱۶۳۵۱۱۱:۰۷:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
از بین تمام کشورهای اسلامی فقط شما به این نتیجه رسیدید ؟
ناشناس۳۴۱۶۳۷۰۱۱:۱۵:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
این حکم دین یعنی حجاب اگر اجباری است که همه کشورهای مسلمان باید اجرا می کردند
ناشناس۳۴۱۶۷۱۸۱۳:۲۷:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
شراب خواری چرا اجرا نمی کنند؟!!!
ناشناس۳۴۱۶۴۰۴۱۱:۲۸:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
حجاب در آیه 31 سوره نور و سوره احزاب به زنان پیامبر و زنان مومن توصیه شده و اجباری در کار نیست عزیزم با چند کلیک در نت می تونی اغلب تفسیر ها را در مورد آیات حجاب بخونی در تمام کشورهای مسلمان عینا دارن به دستور خدا در قران عمل می کنند یعنی زنان مومن کاملا مطابق دستور قران حجاب کامل دارند و به قول قران- از دیگران باز شناخته می شوند- و زنهای دیگر حجاب عرفی دارند ولی هیچ کس برهنه نیست و فقط عده ای روسری ندارند
ناشناس۳۴۱۶۵۲۳۱۲:۱۴:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
زنان مومن یعنی زنان ایمان آورنده به خدا یعنی کسانی که دین خدا را قبول کردن
ناشناس۳۴۱۶۴۲۰۱۱:۳۱:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
شما از دیدن اختلاس و دزدی و زباله گردی بچه ها و خانمها افسوس نمیخوری در ضمن هم حجاب یه امر نسبی هست و هم امر به معروف قواعد خودش را داره
ناشناس۳۴۱۶۵۲۷۱۲:۱۶:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
زبله گردی حرام نیست این اولا دوم در کجا دیدی اختلاس صوت گیرد و بررسی نشود؟
ناشناس۳۴۱۹۴۳۷۱۰:۴۳:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
من موافق بی حجابی نیستم اما اینم راهش نیست .
ناشناس۳۴۱۹۴۳۸۱۰:۴۳:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
چون زباله گردی حرام نیست ککت هم نمیگزه اون فرد تا کمر برای یه لقمه نون تو سطل آشغال خم شده و افسوس نمیخوری بعد واسه چهار تا تار مو که خیلی ها هم دیگه اصلا بهش توجه نمیکنن رگ غیرتت بیرون میزنه این اولا دوما کدوم اختلاسگرو گرفتن و پولا رو برگردوندن و برای مردم هزینه کردن و اسم و رسمش رو فاش کردن اون از کوروش کمپانی که داره تو دبی خوش گذرونی میکنه اون از خاوری که انقدر پول برده کانادا که اون کشور به خاطر پولا خاوری رو تحویل نمیده اون از چای دبش و .......
ناشناس۳۴۱۶۴۲۱۱۱:۳۲:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
خوبه که دانشگاه الازهر مصر به این نتیجه نرسیده اما شما رسیدی و به بقیه هم تحمیل می کنی
ناشناس۳۴۱۶۷۴۰۱۳:۳۳:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
چه ربطی داشت؟ آنها حجاب هم واجب می‌دانند و تحمیل کردن آن به حکومت آنان مربوط هست که اسلامی نیستند
ناشناس۳۴۱۶۴۲۵۱۱:۳۳:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اصلا صحبت واجب بودن حجاب نیست. شما بگو کجای قرآن گفته حجاب را به بقیه مردم هم تحمیل کنید؟
ناشناس۳۴۱۶۴۴۹۱۱:۴۲:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
کجای قران گفته مردم را به جرم نپوشیدن روسری محاکمه و مجازات کنید
ناشناس۳۴۱۸۲۱۴۲۳:۴۹:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
کجای قرآن گفته نماز صبح دو رکعته و نماز ظهر و عصر و عشا چهار رکعته و مغرب سه رکعته؟!
ناشناس۳۴۱۶۵۲۹۱۲:۱۷:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
با این حساب برای سایر قوانین خدا هم همین بگویید!!!
رها۳۴۱۶۸۴۲۱۴:۲۳:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
شما حیای چشم داشته باش نگاه نکن سرتو بنداز پایین راه خودت رو برو
فرهاد۳۴۱۶۸۵۴۱۴:۲۶:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
آنقدر که غلبه بر نفس عماره در قرآن آمده برای حجاب نیامده .
۱۲۳۵۷۷۸۳۴۱۶۲۵۸۱۰:۴۱:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
حجاب قانون ایرانی آریایی ونجیب هست به اسلام ربطش نده ،بی حجابی هم قانون بردگان هست پس کسی که بی حجابی ،برده هست .
ناشناس۳۴۱۶۴۱۳۱۱:۳۰:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
یه عده دلشون می خواد برده باشند شما نجیب زاده هستی ؟؟ خوش به حالت ! بگذار دیگران از برده بودن خود لذت ببرند و جامعه رادرگیر تنش نکن !
م۳۴۱۸۰۶۱۲۲:۵۷:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اینجا مملکت اسلامیه و رعایت قانون مصوب در همه سطوح بر شهروندان الزامیست
ناشناس۳۴۱۸۵۳۱۰۳:۰۱:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
مسأله بردگی نیست اختیار داری توی خونه خودت بی حجاب باشی اما در جامعه حق ندارید باعث اغوا وفریب دیگران بشوید چون یک عده ایمانشان ضعیف است وبعدش بی‌حجابی مفسده به دنبال داره حرام شرعی وسیاسی است .
ناشناس۳۴۱۶۲۶۰۱۰:۴۲:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اینو که تو همون فیلم خودش میگه که عکس گرفته ...
رمضانی۳۴۱۶۲۶۳۱۰:۴۳:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
فیلم گرفتن از یک مادر که مشغول شیر دادن به بچه اش است یکی از بدترین اعمال است.
ناشناس۳۴۱۶۴۱۲۱۱:۳۰:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
این مورد که رکب خوردید برای مظلوم نمایی ولی بدان به صورت بی حیایی شیر دادن از بدترین اعمال هست
ناشناس۳۴۱۶۴۲۷۱۱:۳۴:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
کجا داشته شیر میداده؟
ناشناس۳۴۱۶۲۶۴۱۰:۴۳:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
انتخابات تموم شد و حتی گوشه بیمارستان نشسته باشی با بچه به بغل باید اینگونه برخورد کنند.
ااااااا۳۴۱۶۲۶۶۱۰:۴۴:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
حجابِ((( الهی ))) نه اجباری...حجاب دستور خداوند است نه دولت.
ناشناس۳۴۱۶۳۷۵۱۱:۱۶:۱۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
این حکم دین یعنی حجاب اگر اجباری است که همه کشورهای مسلمان باید اجرا می کردند
ناشناس۳۴۱۶۵۳۸۱۲:۲۰:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
به کشورهای دیگر بگو نه ما!
سوسو۳۴۱۶۶۸۵۱۳:۱۳:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
الان کشورهای عربی شدن خوب و الگوی شما اکثر کشورهای عربی اگه غیرت داشتن به فلسطین مظلوم کمک میکردن
ناشناس۳۴۱۶۲۶۷۱۰:۴۴:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
انتخابات تمام شد به جان مردم افتادن !
ناشناس۳۴۱۶۲۷۳۱۰:۴۶:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
عکس گرفتن اسمش شده امر به معروف ؟
ناشناس۳۴۱۶۲۷۵۱۰:۴۶:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
حواسمان هست ؟ !! -------------------- ميگم چه دنياي عجيب و غريبي شده دنياي ما ، دنيايي كه مرحوم مارشال مك لوهان به عنوان « دهكده جهاني » نام گذاري كرد ، اگر آن مرحوم اكنون زنده مي بود اصطلاحش را عوض مي كردو مي گفت : « جهاني كوچك تر از دهكده جهاني » ! --- آقا كمال ، آقا زاده را فرستادي به خارج براي ادامه تحصيلات ! ، خدا نگهدارش باشه ، اما دلت برايش تنگ نمي شود ؟ --- خدا پدرت بيامرزه اصغر آقا ! هر شب دارم مي بينمش ، خودش ، خانمش ، ... بچه اش حتي اتاق هاي خانه اش ، بلكه قابلمه غذا روي گاز ... ارتباط تصويري اصغر آقا ! كجاي كاري براد ر ؟ » بنده ، ارادتمند شما اصغر ، چند روز پيش تفكر مي كردم كه اگر از نانوايي محل تا منزل ، نان به دست روانه باشم ، چند دوربين داره مرا ضبط مي كنه ؟ دوربين مغازه ها ... دوربين طلا فروشان ... دوربين بانكها ... دوربين ادارات ... حتي دوربين برخي منازل !! پس بنده بايد ملتفت اين موضوع باشم كه توي كوچه و خيابان صاف و راست راه بروم ، خداي نكرده با كسي دعوا نكنم ، از تو پياده رو رفت و آمد كنم ! ... دنياي واقعاً عجيبي است ، پسر آقا كمال تو قاره اونوري رفته درس بخونه ، اما آقا كمال تو قاره اين وري داره مي بيندش !! آن هم به صورت زنده و مستقيم ! ... چه خوب گفت ناصر خسرو در قرنها پيش كه سرود : « گر بر سر خاشاك يكي پشه بجنبد جنبيدن آن پشه عيان در نظر ماست » واقعا دنياي امروز همان شده كه ناصر خسرو قبادياني گفته ! واقعاً عجيبه ها !!
ناشناس۳۴۱۶۶۶۲۱۳:۰۵:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
البته باید دوربین بزرگتری که بالای سر همه ماست رو بیشتر در نظر بگیریم و اون دوربین رو ناظر بر اعمال و رفتار خودمون بدونیم.
ناشناس۳۴۱۶۲۹۱۱۰:۵۱:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
چرا یک مرد نامحرم به بهانه حجاب باید از زن مردم فیلم و عکس بگیرد
ناشناس۳۴۱۶۲۹۹۱۰:۵۳:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
عقلانیت تعطیل شده است
ناشناس۳۴۱۶۳۰۲۱۰:۵۳:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اگر این خانم خیلی براش مهم بوده که کسی عکس ازش نگیره چطور مطمعنه تا رسیدن به در مانگاه با اون سرو وضع هیچکس ازش عکس نگرفته کسی که اینطور میاد درمانگاه شکی نیست که هیچ چیز براش مهم نیست پس کاسه داغتر از آش نشید کسی که قوانین ورعایت نکنه باید مجازات بشه اون خودش عمدا با این شکل وشمایل اومده بیرون که همه نگاهش کنند .
ناشناس۳۴۱۷۸۰۴۲۱:۲۷:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
به جز بیرون بودن‌ موهاش دیگه چه مشکلی تو پوشش داشت ؟! که می گی با این سر و وضع ؟!
ناشناس۳۴۱۶۳۰۷۱۰:۵۴:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
توی زمان انتخابات و راهپیماییها مشکلی با حجاب و بی حجابی و بد حجابی وجود نداره ...
ناشناس۳۴۱۶۳۱۱۱۰:۵۵:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
به نفع همه است که عکس گرفتن بدون رضایت مردم جرم انگاری بشه و قانونگذار به شدت با خاطی برخورد کنه شاید من و شما یا خانواده ما در صحنه تصادف یا حادثه شرایط ناجوری پیدا کنیم و جامعه باید آگاه باشه که کسی حق عکسبرداری نداره و مردم باید مانع بشن
مهدی جوادی فر۳۴۱۶۳۸۹۱۱:۲۲:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
این کار قبلا جرم انگاری شده ، نه تنها در ایران که در تمام دنیا ، این کار در قانون به نام تجاوز عنوان می‌شود و البته در فقه از آن به عنوان تجسس که در قرآن و سیره ائمه منع شده است ، نگویید در آن زمان دوربین نبوده حتی تذکر لسانی هم اگر به حیثیت و آبروی طرف و غرور او لطمه وارد کند تجسس است
ناشناس۳۴۱۶۵۳۲۱۲:۱۸:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
برای کشف خلاف قانون اجازه داده مگر برای اهداف شخصی کسی فیلم بگیرد
مهدی جوادی فر۳۴۱۷۳۵۲۱۸:۰۰:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
هر کسی مرجع یک کاری است ، دوم جایی که دوربین مداربسته هست عکسبرداری و فیلمبرداری ممنوع است ، سوم قانون به همه افراد اجازه انجام این کار را نداده تنها ضابطین قضایی که در حال انجام آن ماموریت هستند اجازه انجام این کار را دارند .لطفا اگر از حدود قانونی و شهروندی آگاه نیستید کتاب قانون را مطالعه کنید
ناشناس۳۴۱۶۳۲۴۱۰:۵۹:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
این حاج آقا چرا نمی‌رود مسئولین را امر یه معروف ونهی ازمنکر کند، مانند نمایندگان مجلس وزرا ومدیران بلند پایه و....
ناشناس۳۴۱۶۳۳۹۱۱:۰۳:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
هرچقدر حکمرانی در قانون گذاری صحیح و اعمال کم هزینه تعلل کنه دو قطبی در جامعه بیشتر و بیشتر میشه.
یوسف۳۴۱۶۳۴۴۱۱:۰۴:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ای کاش حواسمان به معیشت مردم بود حالا ۲ تا تار مو معلوم بشه چی میشه چه دردی از مردم دوا میکنه اینقدر مشکل داریم که دیگه بی حجابی اصلا دیگه مشکل به حساب نمیاد .
مسعود۳۴۱۶۳۵۳۱۱:۰۷:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
انسانی که عمری رادرمبارزه بافساد صرف کرد،به یقین درچنین موردی نیز سکوت نمیکند.
ناشناس۳۴۱۶۴۲۴۱۱:۳۳:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اون انسان باید خیمه بزنه جلوی بانک مرکزی و تکون نخوره تا موضوع رباخواری بانکها حل بشه
ناشناس۳۴۱۶۹۳۶۱۴:۵۸:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
به قول خودتان در کجای قران برای ربا مجازات تعیین شده؟!!!! دوم هم ربا یک چیز پنهان هست و سیاسی کاری علیه آن هم نشده!!
خانم منصوریان۳۴۱۶۳۵۹۱۱:۱۰:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
چرا مسئولان اسلام و حجاب را محجور کردن که هر بی خانواده ای دور بردارد باید بی حجاب را سر جای خود نشاند
حمید۳۴۱۶۵۰۳۱۲:۰۴:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ایران کشوری است اسلامی که قشرهای مختلف و ادیان مختلف مردم هم در آن زندگی میکنند، اگر قرآن را قبول دارید بایستی برابر قرآن عمل کنید که در قرآن اصلا حجاب اجباری نیامده است و لذا بایستی همانند سایر کشورهای مسلمان رفتار شود نه اینکه سلیقه ای برخورد شود .
ناشناس۳۴۱۶۷۳۳۱۳:۳۰:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اکثریت مردم ایران مسلمان هستند و بر مبنای آن قوانین نوشته شده دوم هم در قرآن چیری به نام اختیاری نداریم همگی لازم هست اجرا شود چه در بعد شخصی مانند نماز و روزه که روزه خواری در ملا عام مجازات هم دارد و چه در بعد اجتماعی مانند حجاب و...
ناشناس۳۴۱۶۸۰۳۱۴:۰۶:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
در قرآن حجاب اجباری نیامده و در ضمن در قرآن آمده دست اختلاسگر و دست باید قطع شود در قرآن آمده ربا جنگ با خداست دروغگو دشمن خداست. بانکها دارند براحتی ربا میدهند و میگیرند
ناشناس۳۴۱۸۴۲۷۰۱:۳۴:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
به غیر دزد سایر چیزها که گفتی مجازاتی نگفته حتی شراب خواری که مجازات تعیین نشده تا 40 روز نماز قبول نمی شود!
ناشناس۳۴۱۶۳۸۵۱۱:۲۱:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
حالا مادر نبوده و خاله بوده یا اصلاً عمه بوده چرا باید از یک نامحرم عکس گرفت.
عمران۳۴۱۶۴۶۴۱۱:۴۸:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اینها میخواهند جلوی شکل گیری موجهای احتمالی واکنش مردم را بگیرند. انقدر بی درایت هستند که از فردا دوباره ون و پلیس را به جای اینکه از مرزها محافظت کنند میاورند وسط خیابان.
ناشناس۳۴۱۶۵۳۵۱۲:۱۹:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
نامحرم وسط جمعیت اینکارها نمی کند!
ناشناس۳۴۱۸۵۱۰۰۲:۴۳:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
از کجا معلوم عکس گرفته. روحانی هم موبایلش را در اختیار گذاشته پس چرا زنه باز سر و صدا می کرده. اصلا عکسی در کار نبوده. روحانی ساده بی چاره البته ضعیف آبروی مرد را برده اجازه داده زن بی حجاب به او حمله کنه ویک عده زن دورش را بگیرند و مردان بی غیرت وزنان با حجاب ترسو در این بین قربانی شده سناریو بایست اجرا می‌شده چون روز جهانی زن بوده وقتی می بینی فیلم مدار بسته سر از شبکه دشمن در میاره وقائم مقام بیمارستان به خارج فرار می کنه از کجا معلوم اون خانوم نقش ای در این سناریو نداشته باشه .
علی۳۴۱۶۳۸۸۱۱:۲۱:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
همیشه گند میزنن بعد میان ماست مالی کنن چرا چشمان خود را می بندید و دهانتان را باز میکنید
ناشناس۳۴۱۶۳۹۳۱۱:۲۴:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ممنون از مقاله خوبتان جناب علی زاده
احمدرضا۳۴۱۶۳۹۶۱۱:۲۵:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ای کاش مسئله اختلاس و تورم و آلودگی آب و هوا وفقر و تنگدستی مردم و.....به اندازه حجاب واکنش برانگیز بود و بزرگان مملکت و جراید و رسانه ها هم به همون اندازه واکنش نشون میدادن
حسن۳۴۱۶۴۳۰۱۱:۳۶:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
حکومت مردم بر مردم . از مردم نظر بخواهید .نه از مردم خودتون از مردم اکثربت . مسئله برای همیشه حل خواهد شد.
ناشناس۳۴۱۶۵۲۸۱۲:۱۷:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
یعنی از مردم بخواهیم احکام خدا را انجام بدهیم یا نه؟
ناشناس۳۴۱۶۹۰۷۱۴:۴۳:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
بله. این عهد امیر المومنین (ع) با پیامبر (ص) بود که اگر مردم با تو بیعت کردند برای امورشان اقدام کن و اگر برگشتند آنها را به حال خود بگذار.
ناشناس۳۴۱۶۹۴۴۱۵:۰۰:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
شما یک جمله از قرآن و حدیث نشان بده که حجاب اجباری حکم خداست .
ناشناس۳۴۱۸۴۳۲۰۱:۳۷:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
همیشه برمیگردی سر اول خط!! با اینکه جواب مستدل و روشن شنیدی
ماهان۳۴۱۹۳۵۷۱۰:۱۱:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
موقع مهریه و نفقه همه دوستدار اسلام موقع حجاب همه کافر
امید۳۴۱۶۴۴۲۱۱:۴۰:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
فیلم گرفتن از زن نامحرم به هر دلیلی فکر کنم از لحاظ شرعی مشکل داشته باشه. البته علما باید نظر بدن
محمد۳۴۱۶۵۷۵۱۲:۳۹:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
فیلم کامل با صدا پخش شده در فیلم اصلا چنین چیزی مشخص نیست و طلبه موبایلشو درمیاره که به خانمه نشون بده. بعیده اصولا چنین چیزی اتفاق افتاده باشه
نقی۳۴۱۶۹۰۸۱۴:۴۴:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
عزیزدلم طریقه امربمعروف ونهی ازمنکر ازنامحرم فیلم گرفتن نیست.
وطن مظلوم۳۴۱۶۴۹۳۱۲:۰۱:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اینقدر آقایان و طرفدارانشان در فضای مجازی وووووو به مسئله حجاب تاکید دارند ،،،ذره ای به مسائل اختلاس و دزدی و فقر و بیکاری و گرانی و هزار بدبختی جامعه توجه ندارند .
ناشناس۳۴۱۷۲۰۲۱۶:۴۱:۳۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
شما به بی‌حجابی ادامه بدهید، حتما مشکلات دیگر هم حل می‌شود! مهم این است که کسی کار به حجاب که نشانگر یک جامعه مسلمان است گیر ندهد مگر نه؟! بی حیایی قبلا در خفا بود اقلا؛امروز علنی شده!
طبیعت دوست۳۴۱۸۲۳۷۲۳:۵۸:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
چرا تو اینجور موارد فوری بحث اختلاس و اقتصاد و دزدی و غیره رو پیش میکشید برای انحراف از موضوع اصلی؟ این ترفند رو کی بهتون دیکته کرده؟ غلط دیکته کرده، چون هر کدوم مسئله ای جداست. اونم غلطه و اینم غلطه. نباید هر کدوم رو فدای دیگری کرد. هردو باید اصلاح بشه.
ناشناس۳۴۱۶۴۹۶۱۲:۰۳:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
چه قدر قشنگ مردم رو به دو دسته کردن و به جون هم انداختن.
حامد۳۴۱۶۵۱۵۱۲:۱۱:۰۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
جالب است، مهد اسلام و سرزمین نزول قرآن و وحی کشور عربستان است، آنها عرب زبان هستند و تفسیر قرآن را بهتر از ماها می‌دانند چون زبان مادری و جد و آباد آنهاست، با این حال تمام کشورهای عربی معتقدند که حجاب اجباری در قرآن نیامده و توصیه نشده است.
ناشناس۳۴۱۶۶۴۴۱۲:۵۹:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ما به جز حجاب ظاهری چیزی که نشانگر اسلامی بودن ما باشد نداریم !!
ناشناس۳۴۱۶۷۰۸۱۳:۲۵:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
کاملا مشخصه از مذهبشون که چقدر به حرف خدا و پیغمبر اهمیت دادن
سوسو۳۴۱۶۷۱۵۱۳:۲۶:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
کشور عربستان رو واقعا شما قبول دارین؟ سردمداران عربستان وهابی هستند که فقط نقش مسلمون رو بازی میکنن اگه مسلمون بودن به فلسطین مظلوم کمک میکردن نه اینکه همدست اسراییل باشن قدر ایران عزیز و شهدامون رو بدونیم با نگاهی به زندگینامه شهدا متوجه صداقت و درستی راهشون میشیم
ناشناس۳۴۱۶۷۷۲۱۳:۵۱:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اولا شاید زبان عربی را از شما بهتر بلد باشند ولی از علمای بزرگ شیعه بهتر بلد نیستند. دوما این مهد نزول قرآن حالا که یمن راه دریا را بر اسرائیل بسته، دارد از راه خشکی با کمک امارات و اردن به اسرائیل کودک کش مواد مورد نیاز می رساند پس اعمال آن ها ملاک نیست
ناشناس۳۴۱۶۸۶۷۱۴:۲۹:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
احسنت
شاهین۳۴۱۶۵۳۴۱۲:۱۸:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
با این حادثه ای که اتفاق افتاد بقیه دنبال این هستند حرفی خارج از قاعده به نفع بیگانگان بزنند .
ناشناس۳۴۱۶۵۳۹۱۲:۲۰:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است. کشف حجاب نشانه ضدیت با حکومت امام زمان است و عمل آن روحانی هم بسیار درست بوده است. کشف حجاب مجازات دارد. در ضمن معیار ما کشورهای وهابی اطراف نیستند. ملاک ما قرآن و احکام خداوند است.
HS۳۴۱۶۹۱۸۱۴:۵۰:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اگر به قرآن نگاه کنید، احیانا& ; در مورد چیزهای دیگه هم صحبت کرده یا فقط در مورد حجاب سخن گفته؟
ایرانی۳۴۱۶۵۴۵۱۲:۲۳:۴۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
واقعا‌مشکل‌مملکت‌۴تا‌تار‌موی‌زنان‌است‌مردم‌مالیات‌می‌دهند‌که‌رفاه شون‌بره‌بالا‌یا‌مالیات‌میدن‌‌که‌بهشون‌امرونهی‌بکنن‌.
محمد۳۴۱۶۵۶۴۱۲:۳۳:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
در خصوص این اتفاق هر آدم منصفی ویدیو رو کامل ببینه می فهمه که اون فرد طلبه اصلا حتی به طرف نگاه هم نمیکنه چه برسه بخواد آبرویی از اون آدم ببره. حتی حاضر شده گوشیشو به اون فرد نشون بده. رفتارهای رادیکال طرفدارارن آزادی حجاب هیچ طوری قابل توجیه نیست آنها در حد کشتن افراد جنبششون رو تئوریزه می کنن. هر چند من حجاب اجباری رو قبول ندارم اما بسیار از روش این دوستان در هراسم. روش آغشته با دروغ، خیانت، خشونت بی حد و حصره ...
ناخدا۳۴۱۶۵۶۹۱۲:۳۶:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
چرا دولت فقط بی حجابی رو میبینه....چرا بیکاری جوونا چای دبش اختلاس ، نداری مردم تحریم اینارو چرانمیبینن..جوونا کارمیخوان خونه ماشین متاهلی زندگی باارامش میخوان دولت چرااینارو نمیبینه.فقط یکنفرکه روسری برداشته رو میبینه .
ناشناس۳۴۱۶۵۸۸۱۲:۴۳:۳۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
حجاب و عفت باید به قانون شکنان اعمال شود و با جریمه های سنگین و برخورد قاطعانه اسلام عزیز برقرار گردد. ممنون از دولت انقلابی.
ناشناس۳۴۱۶۹۹۲۱۵:۲۱:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
آقای ناشناس میشه بگی کدام طرفی هستی .
ناشناس۳۴۱۶۶۳۳۱۲:۵۵:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
حاج آقا بهتر است بروند مسولین رو امر به معروف کنند.
ناشناس۳۴۱۶۶۳۴۱۲:۵۶:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
حجاب چیز خوبیه ولی شخصیه یکی میخواد حجاب داشته باشه یکی میخواد نداشته باشه .متاسفانه حجاب مشکل اصلی کشور نیست .مشکل اصلی کشور بی کفایتی و بی مسئولیتی برخی مسئولان و این اختلاس های کلانه .
یه خانم۳۴۱۶۶۳۶۱۲:۵۶:۵۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
تو فیلم معلومه داره بچه شیر میده دنیا دید تو ندیدی
ناشناس۳۴۱۷۰۸۰۱۵:۵۶:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
احسن همه دیدن .
ناشناس۳۴۱۷۲۵۶۱۷:۰۴:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
همیشه چیزی که نیست رو می بینی؟
ایرانی۳۴۱۶۶۴۱۱۲:۵۸:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
انقلاب ۵۷ حاصل خلوص وتدین بزرگ مردی بنام امام خمینی ره بود .
ناشناس۳۴۱۶۶۴۸۱۳:۰۱:۰۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
نگارنده نهایت تلاش را کرده تا روحانی را تطهیر و آن خانم را مقصر جلوه دهد!! خطا از هرکس سر برند باید حقیقت را گفت و حقیقت این است که در دنیای متمدن گرفتن عکس از هرکس بدون اجازه او جایز نیست .
ناشناس۳۴۱۷۱۰۰۱۶:۰۱:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
تو هم بیا بشو قاضی .اگه اینطوریه شما میتونید جلوی هر کس را بگیرید و بگید داره از من فیلم میگیره .
ناشناس۳۴۱۶۶۵۰۱۳:۰۳:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
یک مقاله نوشتی بر اساس اطلاعات غلط فیلمش در اومده اصلا گوشی طلبه به سمت این خانومه نیست
حسین۳۴۱۷۱۱۲۱۶:۰۴:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
پس چرا خانم میگه گوشیتو نشون بده ببینم ازم چرا عکس گرفتی طلبه نمیده اگر نگرفته بود میداد به دیگران ببینن که نگرفته
مهدی۳۴۱۷۶۲۵۱۹:۵۹:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
زنه اگه احساس هم کرده باید روحانی گوشیش رو بهش نشون میداد یا به حراست اونجا نشون میداد
ناشناس۳۴۱۷۸۳۷۲۱:۳۷:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اگر عکس نگرفته بود موقع فریاد زدن خانم که گفت چرا از من عکس گرفتی چند نفر رو هم شاهد می گرفت بعد گوشیش رو روشن می کرد ومی رفت تو گالری و به اون خانم‌ وشاهدا می گفت بیاین ببینین عکس گرفتم یا نه!!!
سید امیر حسن زاده امین۳۴۱۶۶۵۹۱۳:۰۴:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
به نام خداوند متعال و اهل بیت علیهم السلام خواهش میکنم بااین خانم کشف حجاب کننده قوه قضاییه قاطعانه برخورد کندوتشکروقدردانی ازاین اقای طلبه شجاع که انقدرمردانه درمقابل این کشف حجاب کننده ایستادگی کرد .
ناشناس۳۴۱۷۱۶۳۱۶:۲۹:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
مردم فهمیدن چی شده
ناشناس۳۴۱۶۶۶۵۱۳:۰۵:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اصلا یعنی چی فیلم گرفته از زن مردم؟ به چه حقی؟
ناشناس۳۴۱۷۷۰۰۲۰:۳۹:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
بدون شک اکثریت مردم خواستار محاکمه قانون شکن هستند
ناشناس۳۴۱۶۶۶۹۱۳:۰۶:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
هرکس تندرو باشد محکوم به شکست وفناست . برخی با پیش کشیدن ودفاع مزورانه از مساله حجاب می‌خواهند در ارکان قدرت جایی برای خود پیداکننداما بدانند این مردم است که در باره شان داوری می‌کنند.مردم ایران چه پیش وچه بعد از انقلاب پایبند حجاب بودند وهستند فرقی هم ندارد که چادر گلدار سر کنند یا چارقد بپوشند یا مانتو وهر نوع پوشش محلی.آنچا امروز کار را خراب کرده دخالت هر کس آشنا ونا آشنا به امر حجاب است و این یعنی تلاش برای ایجاد تفرقه درجامعه.
ناشناس۳۴۱۶۶۷۷۱۳:۱۰:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
فقر و بدبختی و فلاکت و بیکاری مردم که کمرشون زیر فشار اقتصادی خرد شده هیچ حساسیتی نداره برای آقایون. تنها مشکلتون دوتا تار مو هست؟؟؟؟؟
ناشناس۳۴۱۸۱۸۳۲۳:۳۹:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
چرا حاشیه میری هرکی بیکاره از تنبلی خودشه چرا ستیزمیکنیدباحرفهات
ناشناس۳۴۱۸۵۹۶۰۴:۵۹:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
قیمه رو نریز تو ماست البته که مسائل اقتصادی مهمه ولی چون مشکل اقتصادی داریم باید لخت بشیم ؟؟؟؟!!!!
ناشناس۳۴۱۶۶۸۴۱۳:۱۳:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
منظورتون از کشورهای مسلمان،مثل عربستان،همونهایی نیست که الان چهره واقعیشون توی حمایت نکردن از مردم مظلوم غزه روشده؟!!
ناشناس۳۴۱۷۶۹۷۲۰:۳۸:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ترکیه و مالزی عرب هستند ؟
ناشناس۳۴۱۸۹۱۱۰۷:۵۶:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
همانجا که قبله تمام مسلمانان است وروزی پنج مرتبه به سویش نماز می خوانند وسرزمین وحی است
ناشناس۳۴۱۶۶۸۸۱۳:۱۶:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
بهتر نیست اوضاع وخیم کشور را سرو سامان بدهید؟ کمی از نگرانیهای مردم کم کنید توی راهپیماییها موقع رای دادنها حجاب و بی حجاب همه در کنار همدیگر هستن چرا اون موقع حرفی نمیزنید؟
ناشناس۳۴۱۷۴۸۰۱۸:۴۸:۱۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
هیچگاه بی حجاب برای رای دادن به عنوان حمایت از کشور نیامده بلکه روزنه ای دیده که میتواند بی حیایی را در جامعه گسترش دهد مانند مجلس ششم و انتخاب روحانی به عنوان رییس جمهور.
رضا۳۴۱۶۷۵۶۱۳:۴۴:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اگه واقعا بیمارستان مکانی داشت واسه شیر دادن به نوزاد اون مادر مطمنا اون مکان رو انتخاب میکرد. بخاطر گرسنگی نوزاد مجبور بوده حالا غافل از وضعیت روحی اون مادر. نباید قضاوت بیهوده کرد.
ناشناس۳۴۱۸۴۸۹۰۲:۲۲:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
سلام خیلی ها بچه هایشان را در شرایط مختلف شیر میدهند ربطی به شرایط روحی نداره اگر حجاب درست داشت روسری یا چادر روی سبنه اش می انداخت تا دیگران نبینند یا از دیگران می خواست ربروری اش بایستند تا شیر بده بار گناهان دیگران را بدوش نکشیم به قیامت خودتان باهیچ چیز وهیچکس معامله نکنید
ناشناس۳۴۱۶۷۷۸۱۳:۵۳:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
مبنای تفسیر روایات اهل بیت علیهم السلام هست ، نه حرف مردم عربستان
ناشناس۳۴۱۶۸۲۴۱۴:۱۴:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اصلا روحانی چرا باید عکس بگیره..... .میتونست بدون عکس هم محترمانه تذکر بده .با زبان خوش مارو میشه از سوراخ بیرون کشید
امید۳۴۱۸۶۳۴۰۵:۴۱:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
خوب شما اگه جرآت داری برو به یکی ازاین خانما تذکر بده......اونا شمشیرو از رو بستن
ناشناس۳۴۱۹۶۱۷۱۲:۰۳:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
عکس نگرفته
حسرت۳۴۱۶۸۷۶۱۴:۳۱:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
خاله بوده یا نخاله بوده نباید ازش فیلم گرفته شود بنظرم
محمد۳۴۱۶۸۸۱۱۴:۳۳:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اگرتحریم‌هابرداشته‌شود‌‌این‌مسایل‌حل‌میشیه
ناشناس۳۴۱۶۹۲۳۱۴:۵۲:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
مشکل مو نیست از مو شروع میشه همین الان خیلی از خانوادها آلوده شدن کارهای غیر اخلاقی ....
ناشناس۳۴۱۸۶۷۵۰۶:۱۷:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
احسنت از ی مو بیرون اومدن شروع میشه تا آرایش و برهنگی پله پله تا خیانت و،۰۰۰۰
ناشناس۳۴۱۶۹۳۹۱۴:۵۹:۰۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
باید در مورد حجاب به آرای خود مردم به عنوان مالکان کشور و اعضای این جامعه مراجعه شود .
ناشناس۳۴۱۶۹۷۶۱۵:۱۲:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
حجاب ریشه در مردم ایران شعیه داره حتی زمان شاه هم که ایران غرق در فساد فحشا بود توی فیلم های که ساخته میشه نشانه های از حجاب مذهب بود حالا یک مشت بچه بلند شدند در کوچه و خیابون با وضع ناهنجار میان بیرون اینا باید برخورد بشه قانون در کشور همانطوری که در فرانسه میگن در جاهای مسلمانان نمیتونن حجاب بر سر بذارن پس در ایران که قانون حجاب هست باید احترام بذارند
ناشناس۳۴۱۷۰۰۷۱۵:۲۸:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
خودم چادری هستم ولی با این قوانین برای پوشش های دیگر کاملاً مخالف هستم،زنان ودختران ایرانی نجیب هستند و می مانند ... حتماً کشورهای غربی وآمریکایی که بدون روسری هستند وچادر از دید مسئولین ایرانی نباید خلق می شدند ولی خلق شدند... امربه معروف ونهی ازمنکر لسانی است وشرایط وضوابط خاص خود را دارد
ناشناس۳۴۱۷۰۲۶۱۵:۳۶:۱۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ماه رمضونه . به جای اینکه به فکر معیشت مردم باشند از زنی که گوشه بیمارستان نشسته فیلم می‌گیرند و داستان درست می‌کنند.
ناشناس۳۴۱۷۰۳۹۱۵:۴۰:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
واقعا مشکل الان دوتا تار مو هست .
ناشناس۳۴۱۷۰۵۱۱۵:۴۳:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
مقام معظم رهبری فرمودند اقتصاد و فرهنک هر دو مسئله مهم کشور هستند، نمیشه یکی رو ول کرد و اون یکی رو چسبید، هر دو باید در راس کار قرار بگیرند
ناشناس۳۴۱۷۰۶۹۱۵:۵۱:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
فکری بحال تورم وفقر وگرانی بکنیدنه پوشش وحجاب زنان .
زن۳۴۱۷۰۸۳۱۵:۵۷:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
چرا همه مردم اشتباه میکنن‌ ولی اشتباهات خودتونو توجیه میکنین !؟حالا حرف درمیارین که اون زن خاله بوده ؟اولا ازکجا معلوم که شمادرست میگین ؟بعدم مگه اون لحظه ای که اون روحانی فیلم میگرفت میدونست ؟مگه روپیشونی اون خانم مهر خاله بودن خورده بود ؟والا اینی که مادیدیم داشت بچه اشو شیر میداد !شما دیگه کجای مملکت روقرق نکرده بودین ازمترو ودانشگاه وتاتر و مدرسه روکه حالا رسید به درمانگاهها !
علی۳۴۱۷۰۹۴۱۶:۰۰:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
طبق قانون با هر دو طرف باید برخورد بشه . اگه اینطوریه هر کس بره تو بیمارستان و درمانگاه عربده کشی کنه . اگه ما بودیم که حالا تو بازداشت بودیم . دختر بی حجاب با چه حقی به آخوندها کشیده می زنه . بازم اگه اینطوریه شما به هر کی گوشی دستش هست برید حمله کنید بگید از من فیلم میگیره .می‌رفت شکایت میکرد این خانم .
حسین۳۴۱۷۱۰۲۱۶:۰۲:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
قانون یعنی رای اکثریت نه اجباری یه عده ای قدرتمند و قدرت طلب.
مهدیه۳۴۱۷۱۳۷۱۶:۱۳:۵۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
حجاب واجب هست .مردهای چشم ناپاک چرا این قدر اززن های بی حجاب ها حمایت می کنند .
ناشناس۳۴۱۷۱۵۷۱۶:۲۵:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اگر درست باشد تعجب است که یک روحانی دست به چنین کاری زده؟
ناشناس۳۴۱۷۱۶۲۱۶:۲۸:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اصلا مشخصه درون فیلم داره بچه شیر میده بعد صدای مادرش میزنه بچه رابمادرش میده بعدشم مادر در کنارش هنگام دعوا بچه به بقل ایستاده
ناشناس۳۴۱۷۱۶۵۱۶:۲۹:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ببخشید بجای اینکه یه عده دارن از حدسیات و توهماتشون برای بیان به قول خودشان واقعیت صحبت میکنن بهتره فیلم و که داره واقعیت و نشون میده رو مرور کنن نه اون خانم درحال شیردادن بود(که اگرهم بوده اونم درجای عمومی پس نباید بهش بربخوره )نه اون روحانی دروضعیت فیلم برداریه درضمن دوره فیلم گرفتن اززنان بی روسری گذشته چرا بایه واقعه کوچیک زودهیجان زده میشیم بعضیا مثل اون زنه جیغ میکشد بعضیا هم شروع میکنن به داستان سرایی لطفا :اول نگاه دقیق و درست بعد فکرو تامل درضمن حجاب برای سلامت اخلاقی جامعه ست واصلاهم مهم نیست اماربدین چه کشورهایی حجاب ضروری میدانن درجامعشون وچه کشورهایی نه آمار جنایات جنسی و هرزگی اخلاقی خودش گویای این واقعیت ست
ناشناس۳۴۱۷۱۸۵۱۶:۳۶:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
شماها که ادعا تون میشه خودتونم بنده خدا هستید بگذار قضاوت به عهده خدا باشد که تمام دنیا زیر دست اوست .
خسرو۳۴۱۷۱۸۶۱۶:۳۶:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اگه خونه درست بشه شکم سیر باشه و به همسایه فقیر انفاق بشه ،فرد خاطی خونه تنبیه بشه به خدای احدو واحد همه خود به خود تابع قانون میشن چه خوشش بیاد چه خوشش نیاد .
مجید ،hp63۳۴۱۷۱۹۳۱۶:۳۹:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
هر چند وقت اینجور مسئله ای اتفاق میفته تا حواسها نسبت به مشکلات پرت شود.
ناشناس۳۴۱۷۲۱۷۱۶:۴۹:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
الان این زن اگه نجابت داشت اینطوری نمیومد تو درمونگاه...
بازنشسته فرهنگی۳۴۱۷۲۱۸۱۶:۴۹:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
امر بمعروف یعنی ارشاد ارشاد باتحکم .جبر اثر معکوس .منفی دارد امر به معروف باید عاقل .فهیم وبرای رضای خدا کار کند.
علی۳۴۱۷۲۳۴۱۶:۵۳:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اون سالهایی که مردان جامعه روبافشاراقتصادی بی اثرکردین وکنترل امورراازانهاگرفتین وبه زندان رفتن انها به خاطرمهریه و سایربهانه های مسخره مطرح شده توسط امثال این خانم خندیدین بایدمیدونستین این آتش به دامن شماهم خواهدرسید........
ناشناس۳۴۱۷۲۳۶۱۶:۵۴:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
چرادربین این همه کشور مسلمان درکره زمین فقط کشور ایران از صبح تاشب دغدغه حجاب رادارد .
ناشناس۳۴۱۷۲۴۱۱۶:۵۶:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
من کاری به حجاب و اختلاس ندارم ولی این زن بد جوری داد می کشید .
رامین۳۴۱۷۲۷۴۱۷:۱۲:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
پاسخ اینهمه صغری کبری چیدنها یک جمله است اعتراض به شکاف عظیم طبقاتی موجودمشکلات ودغدغه های اقتصادی مردموحل کنید
ناشناس۳۴۱۷۲۸۷۱۷:۲۱:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
من فکر میکنم کل تصمیمات باید به رفراندوم گذاشته شود.نمیشه که هرکه از از طرف خودش.نماینده مردم باشد ودم از مردم بزند.
امیر۳۴۱۷۲۸۹۱۷:۲۱:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
طرف روسری رومیتونه قبول کنه ولی توسری وزور،رو نه وایرانی جماعت درطول تاریخ ثابت کرده زیربارزور نمیره چه زن باشه و چه مرد چه بزور کشف حجاب کنند چه بزور بخواب روسری سرش کنن
Hinata۳۴۱۷۲۹۸۱۷:۲۶:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
من به هیچ حاشیه ای در این زمینه کار ندارم فقط وقتی اینقدر حساسه ازش فیلم یا عکس بگیرن حجابشو بذاره ، این هدفش چیز دیگه ای بوده وگرنه وقتی خودش حساس باشه از اینجور مسائل پیشگیری می‌کنه
ناشناس۳۴۱۷۳۱۱۱۷:۳۳:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
باسلام‌تموم‌اون‌افرادی‌که‌یه‌جورایی‌با‌اقدام‌اون‌طلبه‌بحث‌بیحجابی‌راقانونی‌جلوه‌میدهند‌اینقدر‌موضع‌بی‌فکرانه‌گرفته‌اند‌کاملا‌مشخصه‌که‌ازخادمان‌شبکه‌های‌معاند‌ویه‌جورایی‌نوکروخبرسازبرا‌اربابانشون‌هستند.
ذاکری۳۴۱۷۳۲۱۱۷:۳۹:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
به صرف طلبه بودن عالم دین لقب نمی‌گیرد حتی هستند کسانی که عالم دین هستند ولی به علمشان عمل نمی‌کنند .
ناشناس۳۴۱۷۳۴۴۱۷:۵۵:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
هیچوقت هیچ کاری با زور و زندان و جریمه درست نشده... حجاب اجباری جواب نمیده. با مردم که نمیشه در افتاد.
ناشناس۳۴۱۷۳۵۶۱۸:۰۱:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
متاسفانه با این گونه رفتارهای خلاف عرف و خلاف عقل فقط باعث دو قطبی در جامعه و بدبینی میشوند .
ناشناس۳۴۱۷۳۶۳۱۸:۰۳:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اون دختر و اون روحانی و اونکه فیلم را پخش کرده و از کشور خارج شده همه برنامه ریزی شده هستند چون قرار بود قانون حجاب را جدیدأ اجرا کنند این برنامه را ریختن اصلاح طلب ها .
تتتت۳۴۱۷۳۹۱۱۸:۱۵:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
حرف از قانون می‌زنیم طبق قانون حقوق کارگر باید 20 ملیون باشه و مطابق تورم افزایش پیدا کند.
بهار ایرانی۳۴۱۷۳۹۴۱۸:۱۶:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
شما را به هر آنچه قبول دارید قسم می دهم از رواج بی حیایی ،بی حرمتی ،بی آبرویی ،هتاکی بپرهیزیم که آن وقت دیگر سنگ روی سنگ بند نمی شود ،آگاه باشیم ببینیم از این آب گل آلود چه کسانی بهره می برند
محمد حسن زارعیان۳۴۱۷۴۱۰۱۸:۲۱:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
باسلام و احترام با عنایت به این که قرار شده برای کسانی که کشف حجاب می کنند مبلغ سه میلیون تومان جریمه در نظر گرفته شود (یک اقدام تنبهیی)، یک سوال ،جالا برای کسانی که حجابشان را رعایت می کنند هم مبلغ سه میلیون تومان به حساب آنها واریز می شود (یک امر تشویقی )
ناشناس۳۴۱۷۴۲۴۱۸:۲۶:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
فعل آن روحانی اشتباه بوده.
علی۳۴۱۷۴۲۹۱۸:۲۹:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
من اگر به ناموس خودم احترام بگذارم باید به ناموس مردم هم احترام بگذارم ما ایرانی هستیم کشوری که برای ناموس خون داده جوانان دراین راه شهید شدن .
ناشناس۳۴۱۷۴۴۴۱۸:۳۴:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اگر واقعا راستگو هستید به تورم وگرانی وبیکاری واختلاس رسیدگی کنید
امیر۳۴۱۷۴۴۸۱۸:۳۵:۲۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اولا چرا روحانی از خانم عکس گرفت واگر نگرفت چرا ا گوشی رو به خانم نشان نداد برای این اتفاق می افتد .تمام کشورهای مسلمان این قضیه جا افتاد حجاب باید اختیاری باشد.در ترکیه ۶۰ درصد حجاب دارند وبا بی حجاب ها هم هیچ مشکلی ندارند. بروید اقتصادوگرانی وتورم رو سامان بدهید.
سعید۳۴۱۷۴۴۹۱۸:۳۵:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
هموطنان عزیز در نظر داشته باشند که حجاب یک نماد بیرونی برای حفظ حرمت، حیا و حریم خانواده است ودشمن و دوستان ساده لوح متوجه نیستند که چه ارزش بزرگی را با مسائل دیگری مقایسه می کنند . اگر ارزش زن و مادر را به خصوص در جامعه اسلامی به یک کالای نمایشی و مادی تبدیل کنید دیگر متوقع تربیت فرزندان متفکر ،دانشمند ، عالم و فرهیخته نخواهیم بود و این هدفی است که دشمن از داخل و خارج و تحریک شیاطین انس و جان به دنبال آن هستند . پس حجاب را اینقدر سطحی درحد یک پارچه و چهار تار مو نبینید . بلکه پشت این امر الهی و قرآنی مطالب بسیار عمیق عقلی ،، قانونی و شرعی خوابیده است . دوستانی هم که مسئله تجسس را عنوان می کنند این در جای خصوصی و حریم شخصی مصداق دارد نه جای عمومی که خود شخص متظاهر به یک عمل است و اصلا می خواهد که به هر نوعی جلب توجه کند یا عقاید خود را به رخ همه بکشد . به وصیت نامه شهدای عزیز هم التفات بیشتری بفرمایید که همگی بر روی مسئله حجاب تاکید داشتند . چون این مسئله با طهارت نسل و خانواده مربوط است .
مجید۳۴۱۷۴۷۷۱۸:۴۷:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
از لحاظ تربیتی و انسانی چیزی را به زور نمی شه به هیچ جامعه و انسانی تحمیل کرد گیرم که در تمام اماکن پلیس و دوربین باشه و همون وقت مجازات کنند ولی وقتی بعضی مردم اعتقاد به حجاب اجباری ندارند در جاهایی که دوربین و پلیس نباشه رعایت نمی کنند .
ناشناس۳۴۱۷۴۷۹۱۸:۴۸:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
بابا این خانوم حالش نرمال نبود نباید رفتار و احوال یک زن که شاید مشکل روحی روانی داشته باشه رو به بقیه خانومها تعمیم بدیم و ایشون رو نماینده زنها بدونیم
ناشناس۳۴۱۷۴۸۴۱۸:۵۱:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
بی حجابی و بی حیایی و هرزگی رو در ظرف یک هفته می شود جمع کرد و آب از آب هم تکان نخورد. ولی آنچیزی که باعث حرف و حدیث میشود مقاومت و تحریکات بسیار زیاد اصلاح طلبان آنهم در حد سران آن و اعتدالیون هست و البته وطن فروشان رسانه های خارجی.
ناشناس۳۴۱۷۴۸۸۱۸:۵۲:۳۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
به نظر من اگر حجاب هر زن را به عهده خودش بگذاریم بهتر این موضوع تو جامعه برطرف می‌شود عفت وحیاوپاکدامنی برای زن ومرد ذاتی است وظاهری نیست.
فاطمه۳۴۱۷۵۳۹۱۹:۲۲:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
اقایان خانمهای که می گویند حجاب مهم نیست پس چرا اینقدر برای دشمن بی حجاب کردن زن ایرانی مهم هست هرباره با یک سناریو وارد میشوند فردا حجاب دستور خداست ودر قران سوره نور و احزاب هم ایه داریم شما بالاتر از خدا میدانید پس هرچه بیان کنید فردا در محضر خدا باید پاسخگو باشید برای اب وخاک این وطن چقدر شهید دادیم بیشتر شهدا در وصیت نامه ایشان بر حجاب سفارش کردن فردا باید جواب شهدا را بدهید
ناشناس۳۴۱۷۵۴۴۱۹:۲۴:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
الله اعلم
حمیدرضا بصیری۳۴۱۷۵۹۸۱۹:۴۸:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
من فقط میدونم، هیچ چیزی به اجبار و زور جواب نمیده... یا حق
ناشناس۳۴۱۷۶۱۲۱۹:۵۶:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
این شخص با کدام مجوز شرعی از زن نامحرم در حال شیر دادن عکس وفیلم می گیرد وبه ان نگاه می کند؟
امیرحسین بیگی منشادی۳۴۱۷۹۷۹۲۲:۲۵:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
ایران باید حجاب اسلامی داشته باشد ...بی حجاب مردم نگاه کردن مو گناه روزقیامت عذاب شدیداند ؟ حضرت فاطمه الزهرا حجاب هست احترام حجاب بگذاریم
ناشناس۳۴۱۸۴۱۹۰۱:۳۱:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
عذابش اون بی حجاب میکشه نه تو و امسال تو ...
ناشناس۳۴۱۸۵۹۹۰۵:۰۳:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بنظرم مبارزه با دزدی و رانت و ناکارآمدی. مدیران. هزار مرتبه واجب تر از تار موی زن هاست. فقر و گرانی و ناامیدی ملت از آینده مهم تر از حجاب ست. مشکل اقتصادی حل بشود حجاب هم حل می‌شود .
ناشناس۳۴۱۹۲۹۰۰۹:۵۳:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
حجاب اجباری هیچ جای دنیا نیست برای دار و دسته خودتون بایدی کنید نه همه مردم
طلوعی مجد۳۴۱۸۰۷۱۲۲:۵۹:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
برای این خانم متاسفم
ناشناس۳۴۱۹۲۸۵۰۹:۵۲:۱۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
هیچ کس حق ندارد آرامش جامعه را بهم بزنه .
محمدخانی۳۴۲۲۱۱۹۱۳:۳۲:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
محکوم است کسی بدونه اجازه عکس بگیرد
ابراهیم غنقا۳۴۱۸۲۱۲۲۳:۴۹:۰۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
هر دو خطاکارند ..
جاناتان۳۴۱۸۲۴۱۲۳:۵۹:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۱
فقط ایران کارش حجاب هست چای دبش تورم گرانی لوازم خانگی فساد دلار سکه هم در ایران هست چرا به این ها فکرنمکنید افزایش بیش ار حد اجاره خانه ،طلاق بی دادمیکنه .
مرادپور۳۴۱۸۲۷۰۰۰:۱۰:۴۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
ماجرای حجاب اجباری و آمرین به معروف جامعه را به طرف تنش داخلی میبره .
ناشناس۳۴۱۸۲۷۲۰۰:۱۲:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
واسه حجاب تو قران میگردین واسه خودتون ایه پیدا میکنین ولی دزدی رو ندید میگیرین
سینا۳۴۱۸۲۸۹۰۰:۱۶:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اصلا هم پیچیدگی نداره، شما پیچیدش میکنید، کافیه اجبار پوشیده بودن موی خانم ها برداشته بشه، هر کس اعتقاد داره، موهاشو بپوشونه، هر کس نداره نپوشونه، به شما قول میدم ۹۹ درصد مردم مابقی پوششی که خواهند داشت با عرف سازگار خواهد بود و تنظیم اون رو هم ترجیحا به دست خانواده ها و اماکن محلی بگذارید.
ناشناس۳۴۱۸۲۹۰۰۰:۱۷:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
آیا مشکل جامعه ی ما حجاب اجباری هست؟؟
تاپولا۳۴۱۸۲۹۴۰۰:۱۹:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
قانون کشور ما قانون خوبیه، ولی نه در مورد حجاب، زن ایرانی، چه با روسری، وچه بدون روسری، حیا داره،عفت داره، در دین اجبار نیست، باید به اعتقاد هرکس احترام گذاشت، هرکسی برای خودش زندگی میکنه... قطعا اون خانمی که بدون روسری و راحت میاد داخل خیابون، وقتی پدر وبرادرش چیزی نمیگن، نیازی نمیبینم،بخاطر روسری جامعه رو دچار تشنج کنیم..
ناشناس۳۴۱۸۳۰۱۰۰:۲۳:۲۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
حجاب در روسری و چادر سر کردن نیست مرد یا زن باید دل و چشم پاک داشته باشد . زن باید خودش عفت خویش را نگه داشته باشد مرد حیثیت خویش را در ضمن گناه اگه بود اکثر کشورهای مسلمان بدون روسری زندگی نمیکردن
بی نام آشنا۳۴۱۸۳۰۴۰۰:۲۵:۱۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
من هم قرآن می‌خوانم و هم طرفدار حجاب هستم ولی برای خودم و خانواده ام و تربیت فرزندانم ولی تو کار و حجاب دیگران دخالت نمیکنم
رضا۳۴۱۸۳۲۴۰۰:۳۸:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اگر این قدر که حجاب براتون مهم بود دزدی اختلاس رانت اقتصاد رفاه مردم یکم اهمیت می‌داشت همه چیز درست می شد.
ج۳۴۱۸۳۲۹۰۰:۴۰:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
همه نظرات نقطه اصلی رو نمیدونند ؛ زن اگر به مرد حمله کنه و مرد از خود دفاع کنه باز مرد مقصره!
ناشناس۳۴۱۸۳۴۸۰۰:۵۳:۳۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
درسته که این همه مشکلات هست تو این کشور ولی اون زنی که بی حجاب میاد تو خیابون می‌دونه که چندین زندگی رو با بی حجابیش می‌تونه خراب کنه .
علی۳۴۱۸۳۵۸۰۱:۰۴:۵۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
برادران و خواهران حوزوی که از طلبه دفاع می‌کنند خیلی تشکر
محمد۳۴۱۸۳۶۰۰۱:۰۵:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
آدمای بیمار دنبال بهانه هستن، اصلا معلوم نیست اون روحانی فیلم گرفته باشه، انگار همه اونایی که میگن چرا فیلم گرفته فیلم گوشی اون روحانی رو دیدن، دنبال بهونه هستن تا بر باطل خودشون اصرار کنن. به هر چیزی متوسل میشن، هر آدم ریش دار یا روحانی گوشی دست گرفت داره فیلم میگیره... هرکی بخاد گوشیش رو نگاه کنه یا پیامک بخونه که گوشی رو پس کله ش نمیگیره...
ناشناس۳۴۱۸۳۹۶۰۱:۲۲:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
سلام. جهل ویروسی دست بردار نیست . دشمن دنبال همین جهل ویروسی بعضی هاست که بتواند بیشتر مانور بدهد
مهرداد۳۴۱۸۴۳۵۰۱:۳۸:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
هرچیزی که با فشاربخوادبه مردم تحمیل بشه نتیجه ی عکس ازش گرفته میشه...حجاب خوبه ولی باید اجازه دادتا خودمردم به این نتیجه برسن وگرنه با عکس وفیلم کسی راضی به داشتن حجاب نمیشه...
ناشناس۳۴۱۸۴۶۳۰۱:۵۴:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اگر این روحانی فیلم نمی گرفت چرا گوش اش را به مردم نشان نمی داد .
بازنشسته۳۴۱۸۴۶۴۰۱:۵۶:۵۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
ایشان با کدام مجوز از یک زن عکس می گرفت .
جی۳۴۱۸۴۶۹۰۲:۰۱:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
این برنامه همش ساختگیه..ولی درکل اگه قانون تومملکت بخواد اجرا بشه اول از خانوده های خودشون شروع کنن که باعث کینه و دو دستگی شده..بعدملت ایران تابعه زور نیستن.حجاب اجبارنیست مگه ازراه دوستی بامردم.
ع ص۳۴۱۸۴۸۶۰۲:۱۷:۲۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
سلام حجاب یک امر دینی است اگر اکثریت هم قبول نداشته باشند چون تاکید خواست الهی است یعنی همیشه حق با خدا است حتی قانون خلاف آن تصویب شود مثلاً اگر حتی در کشور فرانسه نمی توان به زن با حجاب گیر داد چون امر الهی اجرا میکند امر الهی فرا تر از قانون است. من نمی دانم چرا بعضی ها نسبت به آیات الهی در قرآن تمرد می کنند قرآن هم اینها را جز مستکبران وتکذیب کنندگان قرار داده ونیز طبق احکام ثانویه حاکم شرع می تواند بخاطر مفسده ایکه بی حجابی داره چه فردی وچه اجتماعی ونیز بهره کشی سیاسی دشمنان اسلام می تواند حجاب را هرچند برخلاف میل هواپرستان در جامعه با شیوه مختلف اجرایی کنه اگر هم در کشور فساد زیاد شده در موضوعی چند عامل است اول تفسیر درست ویقینی از قرآن ندارند دوم آموزش ها نهادینه نیست کوتاهی می کنند سوم اقتدار ندارند. اگر اقتدار داشتند بدان بر خوبان تسلط پیدا نمی کردند چهارم بعضی از ما بیشتر به جای اینکه از خدا بترسیم از دست دادن پست و مقام می ترسیم
ناشناس۳۴۱۸۵۴۹۰۳:۱۶:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
کمی دقیقتر تفکر کنید!الان مساله اصلی ما حجاب است،این مساله رو مطرح میکنن که ذهن مارو از مساله اصلی که اقتصاد ضعیف وبی مسئولیتی اقایان هست حتی دراین مساله حجاب، دورکنند
کوروش۳۴۱۸۵۵۰۰۳:۱۹:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
توی این مسائل تشدید حساسیت دو طرف را جری تر و لج باز تر میکند
ناشناس۳۴۱۸۵۵۳۰۳:۲۷:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
سلام بابا مشکل مملکت حجاب نیست فقر هست که فساد میاره امنیت کافی نیست اینو که شنیدید وقتی فقر از درب خانه وارد شد ایمان از پنجره خارج میشه... ولی آیا هر کسی در اندازه ای هست که بخواهد امر به معروف کند
ناشناس۳۴۱۸۵۵۸۰۳:۳۷:۳۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
درسته آون خانوم نباید آون کارو میکرد ولی درستم نبود کار آن روحانی
ناشناس۳۴۱۸۵۶۱۰۳:۴۶:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
ای بابا.... حواستون هست که ممکنه تمام اینها فیلم باشه و کار دشمن باشه برای ایجاد یک پروژه جدید؟؟ تا حواس مردم پرت بشه و اتحاد و دوستیشون بهم بخوره یه جورایی دوطرف دشمن هم بشن، جلوی لایحه حجاب گرفته بشه تا همه بگن؛ ببین اگه بخوان جلوی بی بندوباری و بگیرن اینجوری میشه وقتی میبینن مردم دوباره دارن باهم متحد و یکپارچه و دوست و مهربان میشن زود میرن دنبال سناریو های اختلاف افکنی... پس گول نخورین...
ب۳۴۱۸۶۰۴۰۵:۰۷:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
برای معضل بی حجابی می بایست تدبیر اندیشیده ونظارت بعمل آید
محمدعلی۳۴۱۸۶۱۰۰۵:۱۵:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
کشورهایی که فکر میکنند اسلام با بی حجابی مشکلی نداره اگر هم بی حجابند دیگه با عفت و حیای کامل می آیند هر چند تفسیر آنها از قرآن اشتباه هست اما اگر در ایران که از اول به کل پوشش زن اعتقاد داشته اند بخواهد خدایی ناکرده قانون حجاب در این کشور شیعه برداشته شودبرخی زنانی که به دین اعتقادی ندارند و بهانه شأن فقط روسری است نه تنها بدون روسری بلکه بدتر از آن خواهند آمد
امید۳۴۱۸۶۱۹۰۵:۲۶:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
متاسفانه وباز هم همین موضوع وقتی قانون رای به حجاب میدهد چطور یک زن به خود اجازه میدهد با روحانی اینقدر بیشرمانه حرف بزند .
م۳۴۱۸۶۲۳۰۵:۳۲:۵۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
سی که شیعه متولد شده اگه به یک واجبش بی اهمیت باشه یعنی هیج واجبشو قبول نداره کشورهای اسلامی که از نظر بعضی هابی حجابند بی حجاب نیستند بلکه طبق تفاسیر اشتباه که از قرآن کرده آند فقط سرشون لخته نه همه اندامشون
علی۳۴۱۸۶۲۵۰۵:۳۵:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
چرا باید ایران بیشترین وارد کننده لوازم آرایشی باشد ! تعدّی و تجاوز به دیگران جرم است کسانی که با بزک و بد حجابی و بی حجابی نا متعارف به روح و روان دیگران تجاوز می کنند باید متوجه نوع جرم خود باشند.
ناشناس۳۴۱۸۶۲۷۰۵:۳۷:۴۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اون درمانگاه یا هرجا که بوده ماموری نداشته این قائله رو ختم کنه واقعا که ....
ناشناس۳۴۱۸۶۳۷۰۵:۴۳:۰۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بخش عمده جامعه با حجاب مشکل ندارند ، بخش زیادی از بی حجابان معترض مسایل دیگری مثل فساد اقتصادی و ...هستند که ذاتا خودشان بی حجابی رو بد میدانند ، بخش خیلی خیلی کم بی حجابان ذاتا دنبال فساد وبی بند باری اند که گمراهند برخورد مناسب ، سنجیده و عاقلانه وضعیت رو بهبود خواهد داد و برعکس برخورد نامعقول موضوع را پیچیده تر خواد کرد
مجید پرستویی۳۴۱۸۶۳۸۰۵:۴۶:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
فطرت ذاتی انسانها از بچگی همراه ماست صد تا عروسک و اسباب بازی بزار جلو یه بچه بگو بازی کن ولی یه عروسک دست ساز زشت هم بزار بگو دست به اون نزن ناخوداگاه فقط طرف اون میره .
سید۳۴۱۸۶۴۴۰۵:۵۴:۳۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اون خانم ,درحالیکه بچه مریضش رو دستش هست, توجه به خودش نداره حواسش به فرزندش هست,شما تا حالا مریضی نداشتی که بد حال باشه ,وشما انقدر نگران,که متوجه اطراف وخودت نباشی,ان هم بچه چند ماهه.
ناشناس۳۴۱۸۶۵۴۰۶:۰۴:۰۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
حجاب داشتن یا نداشتن باعث فساد نمیشه فقر بیکاری گرانی و تورم باعث فساد میشه
فطرس۳۴۱۸۶۶۳۰۶:۱۰:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
فقط میتوانم بگویم که قرآن بر خلاف نظر خیلیا که اینجا افاضه کردن و گفتن که مردم خوب و بد رو تو شرعیات میفهمن. فرموده اکثرهم لا یعقلون و لایعلمون و لایتفکرون و لا یفقهون و لا یشعرون و... نکته اخلاقی: فکر نکنیم همه چیز رو میفهمیم. و السلام
اقدس دوست نواز۳۴۱۸۶۶۵۰۶:۱۲:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
همه مشاهده کرده اند به دفعات زیادی دختر وپسر ومردان وزنان بسیاری درمیان جامعه از در ودیوار ومردم فیلم می گیرند. کسی هم معترض نمی شود این خانم محترم ازخانه تا درمانگاه احساس نا امنی نکردندفقط با دیدن اینکه شاید در فیلم افتادند مورد دردسر واقع شونداگر به جای روحانی کسی دیگر بود اشکالی نداشت... این خانم بسوی او هم هجوم می برد. هرکس هرچه خواسته پوشیده..بی احترامی نسبت به دیگران در رسانه های غرب به خانم عزت نم ی بخشد..
همشهری۳۴۱۸۷۰۸۰۶:۴۰:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
مطالب شما عالی وکارشناسی هست کار کارشناسی میخواهد ناهنجاری فرهنگی با جریمه وامنیتی کردن وقانون باعجله درست نمیشود باید کارفرهنگی ریشه دار کرد
ناشناس۳۴۱۸۷۷۵۰۷:۰۵:۱۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
طلبه عزیز ، شما که فیلم نگرفته بودی از خانم درسته؟ در اون شرایط ، گالری دوربینت رو نشون میدادی و تمام.کش دادن اینجور مسائل منجر به دعوا و درگیری میشه دیگه.
ناشناس۳۴۱۸۷۹۲۰۷:۱۲:۲۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
ای مردم بینیدچیزی که عیان است،سرکشی ای خانم راببینید!حیف که اسلام دست بال مومناروبست.
مهدی۳۴۱۸۸۰۹۰۷:۱۸:۴۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
این کامنتها منفی را از داخل کشور میدهند یا چند نفرصد پیر پکال منافق اروپا نشین
عباس محمدی۳۴۱۸۹۱۸۰۷:۵۹:۱۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
منتظر اظهار ندامت و پشیمانی و معذرت خواهی اون خانم باشید.ببینید کی گفتم
مرضیه۳۴۱۸۹۳۳۰۸:۰۴:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
حجاب اجباری نیست....مشکل اصلی مردم رو حل کنید .
ناشناس۳۴۱۸۹۷۵۰۸:۲۰:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
چقدر عجیبه که یه عده ازمردم ایران در مقابل یک قانون انقدر مقاومت دارن.ایا تو فرانسه که بی حجابی قانونه کسی مقاومت کرد؟نه ایا اگر قانون حجاب برداشته بشه این جماعت به موی سر اکتفا می کنند؟نه .خودمونو گول نزنیم.با دست خودمون محیط اجتماع رو نا امن نکنیم.
حمید۳۴۱۹۰۱۶۰۸:۳۴:۵۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اصلا بحث حجاب نیست...طرف نباید از ناموس مردم عکس می گرفت.
ناشناس۳۴۱۹۰۳۵۰۸:۴۰:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بایدهمونموقع گوشیشوبه اون خانم نشون میدادتامعلوم بشه چیکارکرده..
ناشناس۳۴۱۹۰۵۲۰۸:۴۵:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
شما‌که‌میگید‌۹۰درصد‌مردم‌موافق‌حجاب‌هستند‌اون‌۱۰درصد‌مردم‌به‌حال‌خودشون‌بزارید‌به‌فکر‌دلار۶۰هزاری‌ومعشیعت‌مردم‌باشید‌.گرانی‌مسکن‌اجاره‌خانه‌‌نفس‌مردم‌بریده‌اومدید‌به‌حجاب‌گیر‌میدید‌ول‌کنید‌کار‌را‌از‌جایش‌درست‌کنید
ایرانی۳۴۱۹۰۵۷۰۸:۴۸:۳۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
الکی هوچی‌گری نکنید و سناریو جدید نسازید
مریم۳۴۱۹۰۹۸۰۸:۵۹:۵۱ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
قضیه کاملا مشهود هست که برنامه ریزی شده بود... دقیقا عین همین ماجرا در درمانگاه سپاه اتفاق افتاد.... دقت کنین دوتا خانم یکی در درمانگاه قم و دیگری، سپاه کشف حجاب میکنن و با بهانه های الکی شروع به داد و فریاد میکنن و فیلم از شبکه های خارجی سر در میاره.... دقیقا همان نتیجه گیری نویسنده را می‌خواهند که از تصویب قانون حجاب و عفاف بترسند.....خانمی که با همکاری شبکه های معاند دست به همچین زهره چشم گرفتن می‌زند... چنان باید نقره داغش، کنن که حساب کار دست بقیه هم بیاد....
حجت۳۴۱۹۱۳۸۰۹:۱۲:۰۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
حجاب عظمت ومنزلت واقتدار زن رو نشون میده یه عده فقط میخوان برای توجیه کاراشون حجاب رو کم رنگ کنن
نا شناس۳۴۱۹۱۷۳۰۹:۱۹:۲۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
مادر حرمت داره،بچه کوچیک نمی فهمه توی خونه هست یا بیرون شیر میخواد؟؟اما وظیفه جامعه اسلامی اینه که جایگاه ویژه برای مادران شیر ده به وفور آماده کنه البته اگر حجاب براش مهمه!
ناشناس۳۴۱۹۲۱۸۰۹:۳۳:۴۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
متاسفانه بعضا ،نه تنها حجاب ظاهری برداشته شده ،چهره شهرها عوض شده ،حجاب درونی هم برداشته شده و این افراد با افتخار طلبکار هم هستند که چرا زودتر این کار رو انجام ندادن ،من فیلم این جریانات رو ندیدم ولی کجای دنیا حتی ممالک غربی هم شیر به بچه در ملا عام داده می شود؟!
نوربخش۳۴۱۹۲۲۱۰۹:۳۴:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
آنچه از تصاویر فیلم برداشت می شود گویا این خانم کاملا از کاری که انجام داده آگاه هست ،اگر ایشان بچه مریض دارد و از شدت دل واپسی متوجه افتادن روسری از سر میشود چطور با آن استرس متوجه فیلم برداری میشود و دوم اینکه اگر قرار بر عدم آگاهی باشد موقع مواجهه با روحانی طرف مقابل چرا روسری خود را درست نمی کند ؟دعوا و مشاحره این خانم و ادامه درگیری و اهانت و فحاشی نشانه ی نه گفتن به حجاب است اگر آن شخص طلبه خلاف قانون کرده باشد و و اقعا فیلم گرفته باید قانونی با آن بر خورد کرد بطور مثال مغازه داری درب ورودی مغازه اش نوشته ورود بدون حجاب ممنوع قانونا کسی که بدون حجاب وارد شود تخلف و بی احترامی کرده ،قانون فصل الخطاب همه هست ما در کشوری زندگی می کنیم که باید به قوانین آن احترام بگذاریم
عسگر۳۴۱۹۲۲۸۰۹:۳۶:۴۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
سلام در مورد اینکه ما افراد غیر مسئول دو آتیشه داریم اصلا شکی نیست. اما در این مورد قضیه چیز دیگریست برخورد این خانم کاملا غیر طبیعی و حساب شده است بسیار زشت بیچاره روحانی اون وسط محاصره شده بود... انشاالله نیروهای امنیتی تا دیر نشده ابعاد و زوایای مسئله را روشن کنه واز رسانه ملی مردم ببینند..........
ناشناس۳۴۱۹۲۳۶۰۹:۳۹:۱۴ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
انجام امر به معروف و نهی از منکر اگر احتمال مفسده باشه واجب نیست،من خودم حجاب را دوست دارم ولی بعضی ها دانسته یا ندانسته دارن ملت را از اسلام زده میکنن اون درمانگاه خودش دوربین داره و احتیاج به عکس برداری هیچ کس نیست .
ناشناس۳۴۱۹۲۴۱۰۹:۴۰:۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
باسلام به همه مادران متعهد عزیزم کسی که بچه شیرمیده رو زمین نمیشینه . ما زنان قمی عزت وشرف داریم نه این زن داد و فریاد می کرد.
سهیلا۳۴۱۹۲۶۲۰۹:۴۷:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
ای مسولین چرا ساکت نشستین و هرج‌ومرج روز به روز بیشتر کشور ایران رو ویران می‌کنه چرا کسی نیست جلوی این بی حیاها رو بگیره .
ناشناس۳۴۱۹۲۶۹۰۹:۴۹:۳۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بچه هامون جونامون آلوده شدن بعضی از زنها با بی حجابی خودشون جونامون رو از راه بدر میکنن .
ناشناس۳۴۱۹۲۹۱۰۹:۵۳:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
کافی بود آقای طلبه برای اثبات بی گناهی گوشی را میداد تا همه ببیند بفهمند همه دارند اشتباه می کنند .
بی نام۳۴۱۹۳۶۴۱۰:۱۴:۵۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
آیا یک کارشناس اجتماعی در ایران نیست که اینگونه مسائل را به درستی تحلیل کند؟درود بر ملت نجیب و ناموس پرست و غیرتمند ایران.
بنده خدا۳۴۱۹۴۰۶۱۰:۲۸:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
باید طوری فرهنگ عفاف و عصمت را تو ضیح دهید، که خانمها با رضایت قلبی حجاب را انتخاب کنند......
یک شهروند۳۴۱۹۴۱۶۱۰:۳۲:۴۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
این ویدئو و برخورد اون خانوم و فیلم برداری و پخش در شبکه های معاند کاملا برنامه ریزی شده و هدفمند بوده اون طلبه فقط یک طعمه بوده ،نه فیلم گرفته و نه امر به معروف کرده کمی تامل و فکر بکنید کاملا نقشه دشمن رو متوجه میشید و اینقدر به خاطر عوامل دشمن با هم جدال نمیکنید
ناشناس۳۴۱۹۴۲۳۱۰:۳۶:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
اصلا اون روحانی گوشیش سمت اون خانمه نبود یه فتنه جدید در سر دارند تا حجاب را کنار بزنند
ناشناس۳۴۱۹۴۳۶۱۰:۴۳:۰۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
واقعا من به بحث حجاب کاری ندارم ولی چقدر یک زن می‌تونه بی حیا باشه که در عموم به یک مرد بزنه و داد و بیداد کنه واقعا اینها می‌خوان برای جامعه تعیین و تکلیف کنند و الگوهای دختران ما بشن الان از بحث حجاب خارجیم یعنی بی حیایی رواج پیدا کرده
پرنیا۳۴۱۹۴۶۳۱۰:۵۴:۴۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
سلام این مساله خیلی ساده است چطور این خانمی که روی عکس گرفتن اینقدر حساس بود وداد بیدار راه انداخت اما براش مهم نبود که فیلم از شبکه بیگانه پخش بشه خب مشخصه که بازی در اورده
ناشناس۳۴۱۹۴۹۳۱۱:۰۵:۵۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
حجاب هم مثل چهارشنبه سوری می توانست مسیر طبیعی خود را طی کند. ولی با برخوردهای سطحی برخی به معضل اجتماع ما تبدیل شده اند.
بیژن۳۴۱۹۵۱۱۱۱:۱۶:۴۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
این خانم باید مجازات سنگین بشه از کجا معلوم که این خانم قصد معروف شدنش رو نداشته و عامل بیگانه بوده که میخواسته سناریو اجرا کنه ؟
سعید۳۴۱۹۵۳۸۱۱:۲۳:۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
متاسفم برای کشوری که زن اونقدر بی حیا شده که صداشو میندازه تو سرش و با تمام قدرت داد میزنه و حرمت برای هیچی قائل نیست .
محمد۳۴۱۹۵۴۹۱۱:۲۸:۲۵ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
نه کاری به اون خانم و نه به اون طلبه دارم . فقط یک سوال دارم اگر هر کدام از شما آقایان بهمراه هر ناموس خود در هر مکان باشید اگر یک لحظه مشاهده کنید که یک نامحرم به ناموس شما زل زده و یا حتی ببینید که آن فرد از ناموس شما فیلم میگیرد ؛ چه برخوردی میکنید ؟؟!!
اش۳۴۱۹۵۵۴۱۱:۲۹:۳۳ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
‏‪سلام فقط روسری نیست بی حجابها روز به روز دارن مرزهای بی حیایی رو به سرعت پیش می برن .... برای بی حیایی حدود مرزی قائل نیستند حتما باید یه فکری بشه
ایرانی۳۴۱۹۵۶۳۱۱:۳۳:۳۷ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
هر قانون اجباری شکست میخوره .
عبدالله۳۴۱۹۵۷۲۱۱:۳۶:۴۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
هیچکس حق نداره از ناموس مردم فیلم بگیره
امیر سیستانی۳۴۱۹۵۹۱۱۱:۵۰:۲۶ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
چه با حجاب چه بی حجاب کسی نباید از یک خانم بدون اجازه عکس یا فیلم بگیره و به نظر من حجاب نباید اجباری باشه هر کس آزاده خودش انتخاب کنه حجاب به سر کنه یا نه ،تجربه نشان داده هرچی بیشتر سخت گیری کنند فشار بیارن برعکس جواب میده
سعید۳۴۱۹۶۱۰۱۲:۰۰:۲۹ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
حجاب در کل چه برای آقایان چه خانم ها مصونیت هست ولی مشکل مردم چیز دیگه ای هست مردم با دین مشکل ندارند مردم با بعضی مجری های دین مشکل دارند.
ناشناس۳۴۱۹۶۱۴۱۲:۰۲:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
توقرآن گفته دردین هیچ اجباری نیست
ناشناس۳۴۱۹۶۱۸۱۲:۰۳:۵۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
متاسفانه برخی خانم های این زمونه اصلا عفت کلام ندارن همش با داد صحبت میکنند فکر میکنن حق باانهاست.
ناشناس۳۴۱۹۶۲۶۱۲:۰۷:۲۲ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بنظر می رسد که تنها راه اینست که مانند گذشته و برای برخی اقوام و کشورهای مسلمان برای ترازی مابین خانم ها و آقایان ،آقایان نیز از لباس و سر پوش مناسبی مطابق با قومیت خود استفاده کنند
بنده خدا۳۴۱۹۶۴۲۱۲:۱۳:۰۰ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
این قبیل کارها نه مورد رضایت مردمه و نه هراس ایجادمیکنه و ونه جواب میده !!!
ناشناس۳۴۱۹۶۵۱۱۲:۱۷:۲۸ ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
در بی حیایی وبی حجابی چیزی جز نکبت وجود ندارد حجاب برای زن امنیت میاره .
yektanetتریبون

پربحث‌های اخیر

    پربحث‌های هفته

    1. اقدامات متقابل ایران در مقابل قطعنامه احتمالی آژانس انرژی اتمی/ کیهان‌ستیزی زید‌آبادی به جاهای باریک کشید!/ توصیه جالب مطهری به نتانیاهو

    2. باز هم در باغ سبز !

    3. جابجایی مرزهای وقاحت!

    4. جمعیت اتباع افغانستانی مقیم ایران بیش از ۶ میلیون نفر است

    5. قانون عفاف و حجاب کجاست؟/ وقتی گرانی خودرو را هم به علم‌الهدی ربط می‌دهند!/ جای درست لاریجانی؟

    6. چرا مردم با کادردرمان درگیر می شوند؟!/ سرپرست روابط عمومی وزارت بهداشت توضیح می دهد

    7. اتحادیه اروپا از جان ایران چه می خواهد؟!

    8. بازگشت لاریجانی‌ها/ توضیحاتی درباره کلینیک ترک بی‌حجابی/ نسخه شفابخش یا مرگبار برای اقتصاد ایران؟

    9. آن تجربه تلخ را تکرار نکنید

    10. وقت مقابله‌ به‌ مثل با اروپا نرسیده؟

    11. اعتماد به ترامپ خطاست/ عراقچی علیه ساده‌سازی اصلاح‌طلبان/ شمشیر وفاق زیر گلوی مجلس

    12. با "مرد دیوانه" چگونه باید رفتار کرد؟!

    13. درد بیمار و ناز طبیبان !

    14. فرزندان ظریف کجا هستند؟

    15. انتقاد تند محمد مهاجری به پایداری‌‌چی‌ها و جلیلی

    16. نظرات برگزیده مخاطبان «الف»: ظریف تازه متوجه قدرت قانون اقدام‌ راهبردی شده/ سلاح اتمی؛ راه پایان تحریم و تهدید

    17. ادعاهای غير واقعی درباره اقتصاد ایران

    18. دیگر چه اتفاقی باید بیفتد؟!

    19. راه‌اندازی کلینیک‌ ترک رانت‌خواری ضروری‌تر نیست؟!

    20. واکنش شریعتمداری به ملاقات مخفی سفیر ایران با مشاور ترامپ

    21. یارانه‌ها واریز شد

    22.  نماز خواندن خلبان پرواز زنجان-مشهد سوژه فضای مجازی شد

    23. آدرس غلط روی تابلوی پاستور/ ظریف نباشد چه کسی جواب ترامپ را بدهد؟!/ پیامک‌هایی با مضمون خیانت که به نمایندگان مجلس ارسال می‌شود!

    24. شبیخون دلاری به صنعت خودرو !

    25. واکنش تند روزنامه جمهوری اسلامی به کلینیک بی حجابی

    آخرین عناوین