حمایت قانونی اسکرین شات بعنوان ادله قانونی

گزارش بازرگانی، 292512،   4030224027

مشاوره حقوقی با وکیل کیفری این امکان را به شما می دهد تا اطلاعات بسیاری در باب مسائل روز حقوقی مانند اثبات جرم با اسکرین شات پیدا کنید.

مشاوره حقوقی با وکیل کیفری چه مزایایی دارد؟ آیا اثبات جرم با اسکرین شات ممکن است؟ تشخیص صلاحیت اسکرین شات با چه مرجعی است؟ آیا حمایت قانونی از اسکرین شات به عنوان ادله قانونی صورت گرفته است؟ از چه طریقی می توان به بهترین وکیل کیفری ایران دسترسی پیدا کرد؟ خدمات کدام موسسه حقوقی در زمینه مشاوره حقوقی کیفری بهتر است؟ در دنیای امروز با توجه به پیشرفت تکنولوژی، نوع ادله و اسناد قابل استناد در دادگاه نیز تا حدودی تغییر یافته است.

همین باعث شده پرسش های بسیاری برای متقاضیان در مورد نحوه ارائه این اسناد به وجود بیاید. پیدا کردن جواب درست به این سوالات اهمیت زیادی در مسیر حل پرونده های حقوقی و کیفری دارد. به همین دلیل برای یافتن جوابی مطمئن به موارد فوق مشاوره حقوقی با وکیل کیفری مناسب ترین راه حل می باشد.

با توجه به اهمیت این موضوع و نوپا بودن مسئله جنبه اثباتی اسکرین شات در این مقاله تصمیم گرفته ایم تا اطلاعات کاملی حول محور این موضوع در اختیار شما قرار دهیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.



آیا جرم از طریق اسکرین شات ثابت می شود؟

در اغلب موارد متقاضیان هنگام مشاوره حقوقی با وکیل کیفری پرسش فوق را می پرسند. باید گفت که نمی توان پاسخ واحدی به این سوال داد. یعنی در برخی موارد ممکن است جرم از طریق اسکرین شات ثابت شود، اما گاهی اوقات این امکان وجود ندارد. پس بهتر است در وادی امر قبل از ارائه اسکرین شات به عنوان ادله در دادگاه مطمئن شویم که امکان ردگیری آن وجود دارد. به علاوه وجود ادله دیگری جهت اثبات این مدرک نیز میتواند باعث شود تا دادگاه جرم را از طریق اسکرین شات محرز کند.

قبل از ارائه این مدرک توجه به این مورد که اسکرین شات از پیام های چه پیام رسانی می باشد و چه مدت از ارسال آن گذشته است، نیز میتواند در اثبات آن جرم کمک کننده باشد. پس بهتر است قبل از ارائه اسکرین شات به عنوان مدرک تمامی جوانب را به کمک مشاوران حقوقی در نظر بگیرید. اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتری در حوزه جنبه اثباتی اسکرین شات واتس اپ در دادگاه حقوقی و کیفری هستید، می توانید با کلیک کردن بر روی این لینک مطالب تکمیلی در اینباره را همین حالا مطالعه کنید.

 


شرایط استناد به اسکرین شات

در گام اول در جلسه مشاوره حقوقی با وکیل کیفری متوجه شدید که اسکرین شات میتواند در برخی از موارد جرم را احراز نماید. اکنون زمان آن رسیده تا با شرایط استناد به اسکرین شات نیز آشنایی پیدا کنید. در صورتی که پیام رد و بدل شده بین طرفین که اسکرین شات آن در دسترس است، در پیام رسان های داخلی ارسال شده باشد، امکان رد اسکرین شات در دادگاه وجود دارد. یعنی مقامات قضایی می توانند با پیگیری آن نسبت به صحت و راستی رد و بدل شدن این پیام، اطمینان کامل کسب کنند. در این شرایط مقام قضایی اسکرین شات را به عنوان دلیل الکترونیکی مورد قبول قرار خواهد داد.

با مطالعه پاراگراف قبلی به احتمال زیاد این پرسش برای شما مطرح می شود که تکلیف اسکرین شات های پیام های ارسال شده در پیام رسان های خارجی چیست؟ در چنین شرایطی چون سرور این دسته از پیام رسان ها در خارج از کشور می باشد، امکان پیگیری قضایی وجود ندارد. ولی اگر قاضی به هر طریقی در شرایط مذکور علم به جعلی نبودن اسکرین شات پیدا کند، میتواند آن را به عنوان دلیل محکمه پسند بپذیرد. ممکن است بنا به هر دلیلی طرف مقابل نیز در دادگاه اقرار کند و از این طریق اصالت مدرک اسکرین شات نیز برای قاضی اثبات گردد. اگر سوالات بیشتری در اینباره دارید می توانید همین حالا پاسخ سوالات خود را از طریق مشاوره حقوقی جرائم رایانه ای بدست بیاورید.



مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل کیفری

با توجه به تعدد جرائم کیفری و تخصصی بودن مباحث مربوط به آن، الزامی است که شما در برخورد با این مسائل از وکیل کیفری کمک بگیرید. اگر اطلاعات کافی در مورد پیدا کردن بهترین وکیل کیفری ایران ندارید، کافی است به سایت موسسه حقوقی وکلای تلفنی مراجعه کنید. این سایت با سابقه ای نیک در زمینه ارائه خدمات مشاوره حقوقی تلفنی توانسته با جمعی از بهترین وکلای کیفری ایران همکاری کند. وکلای کاردانی که هر کدام در حوزه کاری خود سرآمد هستند و بهترین گزینه برای مشاوره حقوقی کیفری به شمار می روند. همین باعث شده تا تمامی متقاضیان بعد از استفاده از خدمات این موسسه رضایت داشته باشند. همچنین با کمک متخصصان سایت وکالت تلفنی مسیری مناسب برای رسیدن به حق خود پیدا کنند.

این تمام ماجرا نیست. موسسه حقوقی وکلای تلفنی همواره سعی کرده علاوه بر همکاری با کاربلدترین وکلا، معقولانه ترین هزینه را نیز برای خدمات مشاوره حقوقی با وکیل کیفری قرار دهد. همین باعث شده تا سایت وکالت تلفنی انتخاب اول و آخر متقاضیانی باشد که برای حل معضلات حقوقی خود به دنبال بهترین کیفیت با هزینه ای مناسب هستند.

اگر می خواهید اطلاعات دقیق تری از صفر تا صد هزینه مشاوره تلفنی با وکیل کیفری بدست بیاورید، بهتر است مطالب این لینک را مطالعه کنید. همچنین می توان موسسه حقوقی وکلای تلفنی را گزینه ای مطلوب برای آن دسته از افرادی دانست که در طول روز و ایام غیر تعطیل زمان کافی برای مشاوره حقوقی با وکیل کیفری ندارند. چرا که خدمات این موسسه در تمامی روزهای هفته حتی ایام تعطیلات رسمی و همچنین در طول شبانه روز ارائه می گردد. با وجود مزایای ذکر شده بهتر است همین حالا برای دریافت خدمات مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل کیفری با شماره 09212242670 و یا 02147625900 تماس بگیرید.



تشخیص اصالت اسکرین شات

یکی از سوالات پرتکراری که همواره در جلسه مشاوره حقوقی با وکیل کیفری پرسیده می شود، این است که چگونه می توان اصالت اسکرین شات را تشخیص داد؟ به عبارتی دیگر ممکن است در برخی موارد بسیاری اقدام به ارائه اسکرین شات جعلی کنند. در چنین شرایطی چگونه می توان جعلی بودن را فهمید؟ همانطور که در مطالب فوق گفتیم اگر اسکرین شات از پیام هایی باشد که در پیام رسان های داخلی ارسال شده اند و یا اسکرین شات از پیامک باشد تا مدت زمان تعیین شده ای می توان اصالت آن را با پیگیری سرورهای داخلی تشخیص داد. برای مثال اگر شش ماه از زمان ارسال پیامک نگذشته باشد با پیگیری قضایی می توان جعلی یا اصلی بودن اسکرین شات را اثبات نمود.

هر فردی با توجه به شخصیت خود و برخی پارامترهای دیگر لحن و جملات خاصی را استفاده می کند. برخی مواقع نیز ممکن است موضوع آن پیام به نحوی باشد که فقط آن فرد می توانسته از آن مطلع باشد. اگر هر کدام از این موارد برای قاضی اثبات گردد میتواند با علم خود اصالت اسکرین شات را تایید بکند. گاهی اوقات در اثنای رسیدگی به پرونده، متهم ممکن است با استفاده از ابزار اقرار برخی موضوعات را اثبات نماید. حال ممکن است مستقیما و یا ضمن اقرار او به صحت اسکرین شات نیز اشاره بکند. این موارد را می توان اصلی ترین دلایل را برای تشخیص اصالت اسکرین شات به شمار آورد.

اگر با وجود توضیحات ذکر شده پرسش های دیگری نیز در ذهن شما شکل گرفته است، بهتر است بدون معطلی به کلینیک وکالت در موسسه حقوقی وکلای تلفنی مراجعه نمایید. چرا که فقط متخصصان حقوقی این موسسه می توانند درمانی مناسب برای معضلات حقوقی شما پیدا نمایند.

حمایت قانونی اسکرین شات به عنوان ادله قانونی

حال که در جلسه مشاوره حقوقی با وکیل کیفری جوابی مناسب برای پرسش های خود در باب اثبات جرم با اسکرین شات رسیده اید، بایستی بدانیم که آیا قانون اسکرین شات را به عنوان ادله مورد قبول قرار می دهد؟ بهترین مستند برای جواب مثبت به این سوال ماده چهارده قانون تجارت الکترونیک می باشد. قانونگذار در این ماده ذکر کرده که به طور کلی تمامی پیام هایی که با روشی مطمئن ارسال و نگهداری شده اند از حیث محتوا و تعهدات موجود در آن برای شخصی که تعهد کرده و حتی قائم مقام او قانونی به حساب می آید.

یعنی اجرای مفاد موجود در این پیام ها را می توان در حکم اسناد قابل استناد به شمار آورد. همچنین در ادامه برای تاکید بیشتر بر روی این مبحث در پانزدهمین و شانزدهمین ماده آورده است که: نسبت به پیام هایی که خصوصیات ذکر شده در ماده قبلی را دارند ادعای جعلیت نمی توان مطرح کرد. در واقع تنها با یک روش جعلیت اثبات می گردد. آن هم مربوط به زمانی که است که ثابت شود داده پیام دیگر اعتبار ندارد. نکته مهم دیگر در این مواد این است که ثبت و نگهداری این پیام ها توسط شخص ثالث در صورتی که در سیستم اطلاعات مطمئن ذخیره شده باشد نیز مقرون به صحت می باشد.

به علاوه در آیین نامه جمع آوری و استنادپذیری ادله الکترونیکی نیز به اصالت اسکرین شات اشاره شده است. یعنی اگر اسکرین شات موسوم به پیام رسان های داخلی باشد که امکان ارائه داده های مربوط به آن میسر است، می توان آن را تحت عنوان ادله الکترونیک به حساب آورد. برای یافتن پاسخ سوالات مربوط به این موضوع بهتر است از خدمات مشاوره حقوقی وکیل 24 ساعته در سایت وکالت تلفنی غافل نشوید.

نسخهٔ اصلی خبر